Friday, April 10, 2009

Kerajaan Selangor cadang selesai isu air melalui arbitrasi

SHAH ALAM, 10 April: Kerajaan negeri Selangor berhasrat untuk mencari jalan penyelesaian muhibah melalui proses arbitrasi di antara Kerajaan Persekutuan, Kerajaan Negeri dan syarikat konsesi air dalam menyelesaikan kemelut pengurusan air di negeri ini.

Kerajaan Negeri Selangor berpendirian bahawa kini adalah penting bagi mencari penyelesaian berkaitan penstrukturan semula industri air di Selangor yang dirancangkan oleh Kerajaan Pusat.Demikian kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bagi mengalu-alukan pembentukan kabinat baru kerajaan Pusat.

"Juga diharapkan agar Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air yang baru dapat membantu Kerajaan Negeri dalam menyediakan perkhidmatan bekalan air yang efisyen serta pada kadar yangrendah bagi seluruh warga Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya," katanya dalam kenyataan itu.

Dalam pada itu, kerajaan negeri, kata Khalid, telah mengenalpasti lima bidang pengkhususan bagi memberangsangkan suasana ekonomi kini, antaranya pemuliharaan dan pembersihan Sungai Klang yang melibatkan pembangunan tanah dan hutan simpanan sepanjang sungai.

Beliau berharap agar wujudnya ruang persefahaman agar Kerajaan Negeri Selangor turut terlibat di dalam setiap perancangan pembangunan di Malaysia.

62 comments:

Naruto sensei said...

Tahniah PR Selangor semoga usaha anda mandapat keberkatan.. kepada UMNO sokonglah tindakan kerajaan negeri ini .. kerana nikmat air percuma ini kan untuk semua rakyat tak kira BN atau PR..

Allah kurnikan air tanpa meminta bayaran bagaimankah kita manusia yang hina ini sangup memeras rakyat membayar harga air yang sepatutnya menjadi tanggungjawab kerajaan menyediakannya..

Syabas Kerajaan PR Selangor teruskan Usaha kebajikan anda..
Allah sentiasa bersam orang yang berbuat baik...

Wassalam

abdhalim said...

Teruskan usaha membantu rakyat..Takbirrr!

uncle nano said...

terima kasih kerana membantu rakyat selangor..
tapi aku tak berkenan dengan cara PR nak amik balik duit rakyat selangor..dah bagi air free pastu kenakan rakyat selangor denda lewat bayar cukai pintu sampai RM20.00.
bijak memang bijak menteri besar PR nih..dalam diam2 dia buat kerja,orang yang kesempitan memang terus tersepit..dah lah mereka duduk rumah murah..nak repair bumbung pun terkial-kial, semedang terlewat byr cukai pintu..kena cas lebih plak denda..apa dah tak cukup duit ke kerajaan selangor..
tolong pikir2 sikit, ramai ibu2 tunggal yang tengah menderita..dah lah ditinggal suami dengan beban hutang..nak bayar rumah,nak sara anak..ni lak datang lagi beban!!kena denda PBT lak..hancos le kamu-kamu wahai YB pakatan Rakyat..

bila sekali terdetik dalam hati kamu ada niat nak cover balik duit bayar air percuma dengan mengenakan denda tersebut...
NERAKA JAHANAM LE TEMPAT KAMU..SUMPAH RAKYAT SELANGOR YANG SEDANG MENDERITA!!!!

unclenano # wakil ibu-ibu tunggal yang menderita dan teraniaya.

jit tontoya said...

dey uncle nonok......,

hari ini kau nak dangdut kat mana...,
semalam aku nampak power kau punya gelek....

jit tontoya said...

Si nonok ni rupanyanya bersyarah...
pegi daaaaaaaaaaaaa....,
balik pakai pampers dulu....asyik merapu jer....

da makan ubat ker....

- fuh roadtax turun dia penaik pulak insurans body. nak tipu org buta boleh la weeeeeeeeeeeeee!

Naruto sensei said...

Sepatutnya uncle membuat cadangan dgn menghantar bantahan kepada pihak yang berwajib dagipat kan penjelasan berkenaan isu ini.. sapanjang pengetahuan sayalah tindakan ini dilakukan kerana kebanyakkan orang Umno memang tak mahu membayar cukai yang kerajaan negeri kenakan dizaman UMNOBN lagi..apatah lagi bila PR memerintah Orang UMNObn memang tak mahu bagi kerjasama contoh bagaimana bangunan UMNO di Shah Alam tertunggak bayaran cukainya sampai beratus ribu...bila dikuatkuasakan mereka melalak riuh rendah... padahal bukan naik kan cukai pun cuma denda lewat bayar saja itupun hanya 20 ringgit sahaja..

sedangkan kesempitan hidup akibat tiada tindakan dari kerajaan pusat untuk menurunka harga barang, harga tol, harga minyak tak pula anda bersuara...

harga minyak naik selepas PRU12 70sen tetapi setelah mendapat bantahan rakyat sedikit demi sedikit diturunkan setelah dikira2 yang turunnya hanya 50sen sahaja lagi 20 sen masih lagi ada. maka adekah itu dikira harga minyak sudah turun...

harga tol... cuba saudara kira berapa banyakkah tol yang ada disekitar selangor higga ke KL.. sedangkan banyak anak2 Selangor bekerja di KL.. bayangkan TOL2 ini dinaikan harga kenapa jadi begitu sedangkan untuk membina Lebuhraya kerajaan ada mengeluarkan peruntukkan untuk membayar kepada Konsesi tol kenapa perlu di cas kepada rekyat sedangkan wang rakyat digunakan untuk membina lebuhraya tersebut...

Harga barang pula sehingga ke hari ini tiada pun tindakan kerajaan kepada peniaga2 yang menaikkan harga barang , walhal kerajaan pusat pernah berjanji tidak akan berlaku kenaikan harga barang dan akan mengambil tindakan terhadap peniaga2 yang menaikan harga barang semasa keputusan menaikan harga minyak di buat dulu tapi sehingga kini tiada tindakan pun diambil...

jadi saudara jangan lah cepat nak melaknat orang semata2 kerana benda2 remeh ni sepatutnya saudara membantu kerajaan negeri berkempun kepada orang UMNO supaya membayar cukai kerana wang cukai itulah yang akan kerajaan negeri gunakan untuk mengambil alih konsesi air yang mana akan meringgankan beban Rakyat Selangor tak kira BN ataupun PR kita semua yang akan menikmatinya ...

wassalam

uncle nano said...

jin toncit..

ko ni apela punya manusia,yang baik tu ko sokong ler..cuba puak2 ko tu nasihat skit menteri besar perut boroi ko tu..dah lah buncit ntah2 dulu dah puas perabih harta rakyat skrg nak tunjuk baik..podachittttt tambiaseng..

kerajaan yang br 1 thn ni pembohong je lebih..hapa pun tarak!!!

takbir untuk pemimpin berjiwa rakyat..bukan mcm PR yang perabih sedut duit rakyat!!

kalau kerajaan selangor ni berkebajikan apasalahnya mereka mansuhkan cukai pintu..tak pun bagiler bonus 4 tahun tak payah bayar cukai pintu.senang sikit jiwa rakyat2 yang menderita..ni tidak dah lah susah nak tambah lagi susah..

malas aku nak tulis janji-janji PR yg dilaung-laungkan-berkebajikan konon!!..semuanya karut marut..

yang boroi kenyang si jin toncit songkok senget!!

moga-moga kerajaan PR akan musnah terbarai-burai.

unclenano # wakil ibu-ibu tunggal yang menderita dan teraniaya

dunia sementara.. said...

uncle nano.. hahahaha wakil ibu tunggal konon... BN mi mmg.. sebelum dapat kuasa sopan je.. tawaduk je.. lepas dapat kuasa macam haram jadah!!!!!!
bodoh!!!!!!! hidup mati aku takkan sokong BN!!!! parti rasuah!!! mencekik duit rakyat!!!!!! busuk2 DAP pun diorg tak amik rasuh.. bukan ISlam tu.. UMNOISLAMHADHARI blh plak amik RASUAH..
BANGANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Naruto sensei said...

Uncle sebenarnya anda seorang yang berhujah mengikut emosi kepartian jangan menilai kerajaan PR Selangor yang baru setahun memerintah dengan BN yang 50 tahun memerintah tetapi masih menjadi masalah memberikan bantuan air percuma kepada Rakyat.. boleh membuka akaun untuk bayi yang baru lahir di mana apabila sampai umur 18 tahun simpanan mereka akan menjadi beribu ringgit.. memberi takaful warga emas untuk semua rakyat Selangor tak kira BN dan PR.. bukan kah ini menjamin masa depan rakyat.. jadi kepada saudara Uncle jangan lah memandang keburukkan saja hujahla untuk kebenaran InsyaAllah anda akan di hormati di Blog ini ..

wassalam

dunia sementara.. said...

org dah dituduh rasuah pun nak simpan lagi jadi MB. try tgk PKR si fairuz bangang bin bebal tu.. terus kene tendang bila dituduh rasuah..

pastu yg aku kelakar lagi khalid MB selangor tu bersedekah lembu blh plak puak2 UMNO ni kata rasuah.. alahai.... mufti2 UMNO... nape diam??????????? BANGANG!!!!!!!!!!!!!

Naruto sensei said...

dunia sementara.. said...
org dah dituduh rasuah pun nak simpan lagi jadi MB. try tgk PKR si fairuz bangang bin bebal tu.. terus kene tendang bila dituduh rasuah..

pastu yg aku kelakar lagi khalid MB selangor tu bersedekah lembu blh plak puak2 UMNO ni kata rasuah.. alahai.... mufti2 UMNO... nape diam??????????? BANGANG!!!!!!!!!!!!!

------------------------

bersabarlah saudara

sememangnya mereka dah lama betul ditipu oleh pemimpin mereka.. kita sebagai saudara mereka perlu bekerja keras memberi penerangan kepada mereka tanpa putus asa.. kesian mereka jika bukan kita sedarkan mereka siapa lagi?? jadi saya harap kita semua tak terikut dengan rentak mereka dalam berhujah!! sabarlah sesungguhnys Allah beserta orang2 yang sabar!!!
Sabar ye saudara!

Wassalam

kedaung said...

DUNIA SEMENTARA,

uncle nano.. hahahaha wakil ibu tunggal konon... BN mi mmg.. sebelum dapat kuasa sopan je..
tawaduk je.. lepas dapat kuasa macam haram jadah!!!!!!
bodoh!!!!!!! hidup mati aku takkan sokong BN!!!! parti rasuah!!! mencekik duit rakyat!!!!!! busuk2 DAP pun diorg tak amik rasuh.. bukan ISlam tu.. UMNOISLAMHADHARI blh plak amik RASUAH..
BANGANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

===================================

LU CAKAP AAA DAP TIDAK ANGKAT RASUAH?....

AAAIIIIIIYYYAAAA...!!!
MOLOH PUNYA MELAYUH!. KITA OLANG AAA MAKAN LAGIH MANYAK OO......TAPI KITA OLANG TALAK MIKIN KECOH. TIAM TIAM SULAH LAAAA

KITA AAAA APA PUN SEMUA MAKAN, TALAK KISAH.

MELAYUH BOLOH!!!

ILUP DAP!
ILUP GUANG ENG!

kedaung said...

AKU SUKA INI BLOG...
MANYAK OLANG MELAYUH BOLOH INI LALAM..

AAAIIIYYYYAA.....!

BILA INI PARTI MELAYUH MAU NYATUH OOO...
SINANG OLANG CINA MAU PELINTAH.

dunia sementara.. said...

kedaug apek, amu masuk ISLAM kah? kalo itu guan eg masuk ISLAM nak jadi PM sampai mati pun talak apak punya.. masuk syurga bukan sebab melayu ma. sebab ISLAM...

dunia sementara.. said...

u kutuk melayu apa aku peduli apek.. g mampus dgn melayu.. tapi kalo u kutuk islam ar apek, aku mau kata satu saja apek.. makin u benci islam ar apek, u akan kenal islam.. mcm itu saidina omar.. dulu dia kuat benci sama ISLAM ooo... sampai mau bunuh itu nabi SAW.. tapi alhamdulillah masuk ISLAM..

ISLAM bukan mcm melayu apek.. ISLAM pentingkan kesaksamaan.. itu parti melayu ar.. ape namanya ha! UMNO ISLAM talak tak da apa punya yg penti melayu alak.. ada betul ka uncle nano?

Naruto sensei said...

Perbezaan pemerintahan kerajaan PR dan Kerajaan BN dalam setahun ini.

kerajaan BN

pada awal pemerintahan diakui memang meringgankan beban rakyat malaysia am nya.. banyak program yang membantu dilakukan sehinggalah ramai orang Melayu yang berjaya.. tetapi sehinggalah di zaman pemerintahan Tun mahatahir UMNO berubah daripada membantu rakyat kepada memeras rakyat apabila dasar penswastaan negara di mulakan
pada masa inilah kerosakkan berlaku apabila program bantuan menjadi perniagaan dan banyak hak2 dan tanah orang melayu tergadai antaranya.. memansuhkan biasiswa kepada pelajar IPTA mmenjadi pinjaman PTPTN yang menyebabkan ramai pelajar gagal menjelaskannya walaupun belum mendapat kerja..walhal ini adalah hak orang2melayu yang terjamin dalam perlembagaan...
memberi tanah rizab Melayu kepada tokey2 yang banyak duit contoh di bukit bintang, menara Tan&Tan dan UniTAR kepunyaan MCA..

dasar ini diterukkan lagi dengan menjadi negara perindustrian apabila banyak kilang2 didirikan.. pada mulanya tokey2 kilang mengambil pekerja tempatan untuk berkerja tetapi untuk menjimatkan kos tokey2 ini tadi mula mengambil pekerja asing dan akhirnya pekerja tempatan dipinggirkan..
sehingga kini pekerja asing mencecah 3 juta orang di Malaysia yang mana akhirnya berlakulah gejala sosial yang parah dalam masyarakat apabila pekerja2 asing yang telah ramai ini mula tidak menghormati undang2 negara dan berlakulah jenayah yang semua sedia maklum..

Dalam Zaman inilah UMNO diharamkan oleh mahkamah kerana perpecahan dalaman dan rasuah, selepas inilah UMNO makin hilang arah perjuangan kepada rakyat yang mana daripada mengurangkan beban kepada menambah beban kepada rakyat dengan dasar2 yang semua sedia maklum...seperti kenaikan harga barang , harga minyak, cukai2 dan tingginya pengganguran di kalangan anak2 melayu...

hinggalah dalam PRU ke 13 apabila BN kalah di 5 nagari termasuk di wilayah K. Lumpur BN dilihat masih tiada Perubahan dan banyak janji2 dalam manifesto PRU ke 13 langsung tak tepati antara usaha BN tahun ini ialah:

Mewujudkan JKKKP yang mana sepatutnya tidak perlu kerana kerajaan negeri mempunyai JKKK sedia ada tetapi kerana hendak menjatuhkan kerajaan PR dan memecahbelahkan masyarakat maka ditubuhkanlah jawatankuasa itu.

menaikan harga minyak sebanyak 70sen.

menaikan harga Tol

hanya mencari silap2 kerajaan PR sahaja walhal kerajaan BN mempunyai banyak masalah semasa berkuasa di 5 negeri.. kerajaan PR cuba tidak membalas tetapi UMNO makin teruk dengan tuduhan2 yang tak berasas langsung dan akhirnya kerana BN mencabar, kerajaan PR membongkar satu demi satu salahlaku pemimpin2 BN terdahulu termasuk khir toyo

Hanya tahu memfitnah kerajaan negeri PR sahaja tiada usaha2 berbaik dgn kerajaan PR

merampas kerajaan Perak melalui ADUN lompat dan melantik MB sendiri walhal MB pakatan tidak pun Meletak Jawatan.

Memainkan sentimen Agama , Raja dan kebangsaan selepas kekalahan untuk meraih simpati undi melayu yang mana kita tahu semasa UMNO memerintah perkara2 tersebut langsung tidak di ambil peduli''

Gagal mengatasi kemerosotan Ekonomi malaysia yang mana rakyat makin terbeban sedangkan bantuan melalui wang rakyat KWSP digunakan untuk Syarikat2 besar sahaja.

Tiada tindakan berkesan dalam menghadapi Jenayah yang meningkat, pendakwaan rasuah pilih kasih dan gejala sosial yang semakin parah.

pendek kata hampir tiada janji manifesto yang ditunaikan oleh BN walaupun janji cogankatanya iaitu SELAMAT,AMAN,MAKMUR yang berlaku sebaliknya ialah TAK SELAMAT,TAK AMAN DAN TAK MAKMUR makin corot lagi keadaan Malaysia hari ini dan inilah relitinya..
-----------------------------------


Kerajaan Pakatan Rakyat

Walaupun baru setahun jagung memerintah telah berjaya mengurangkan beban Rakyat seperti:

Mengurniakan 102 ribu lot tanah kepada kg tersusun yang 90% adalah berbangsa Melayu dan 47 ribu kepada kg baru yang 80% adalah bangsa cina..yang mereka ini adalah rakyat miskin di Perak tetapi dilaporkan di Utusan dan Berita harian tanah hanya diberi kepada bangsa cina saja ini satu penipuan dan Fitnah BN

Memberika bekalan air percuma kepada rakyat miskin.

mewujudkan tabung simpanan kepada bayi baru lahir dan berbagai tabung warga emas sebagai usaha menjamin masa depan rakyat di bawah naungan PR

menaikkan elaun Guru Kafa yang semuanya orang Melayu yang selama 50 tahun BN memerintah tidak pernah dinaikkan..

Memulangkan semula bantuan perkapita kepada sek agama rakyat yang sebelum ini ditarik diZaman Tun Mahathir dengan menaikkan lagi jumlah bantuan..

memberi kebebasan kepada rakyat memilih AJK surau atau Masjid yang selama ini lantikan dilakukan oleh UMNO saja..

memberi kebebasan melantik Ketua kg mengikut kehendak rakyat sendiri tanpa campur tangan kerajaan

memakmurkan surau dan Masjid dengan Program2 Keagamaan yang semasa Zaman pemerintahan BN begitu Suram..

membaiki jalan raya contoh di Sg buluh dan Sabak Bernam tanpa perlu menunggu pilihanraya tiba..walhal jalan tersebut dah terlalu teruk dizaman BN memerintah lagi..nak kena PRK kot baru repair..

mengiystiharkan harta Ahli Exco dan MB serta Adunnya yang mana sampai ke hari ini Tiada sorang pun pemimpin BN berani membuat pengiystiharan harta..

Membuat Program Keislaman dengan solat di tempat2 awam supaya rakyat mencontohi dan mengikuti program bina Insan tersebut dengan dipimpin MB PR sendiri yang takkan pernah terjumpa dalam Pimpinan Umno..

Mengiystiharkan Fasa kedua menunaikan janji manifesto PR setelah Fasa 1 telah berjaya dilakukan

Mengaktifkan Lembaga Zakat dengan memberi bantuan kepada yang benar2 miskin... sehingga kini di Sabak Bernam hampir Tiap2 bulan adanya program2 bantuan Zakat diberikan..

Jadi kesimpulannya anda sendirilah menilaikannya perbezaan antara kedua2 kerajaan tersebut Yang mana lebih mementingkan kebajikan dan mengurangkan BEBAN RAKYAT.. fikirlah dengan hati yang ikhlas bukan mengikut emosi kepartian


Wassalam

Awey Kelate said...

uncle nyanyo....negeri lain tak dak denda ke kalau lewat bayar cukai tu cukai ni. LHDN pun kenakan denda kalau lewat hantar borang...LHDN tu bukan ke bawah Najib. Apahal uncle nyanyo tak minta Najib hapuskan denda cukai tu serta turunkan kadar cukai pendapatan yang memang melampau. Haapuskan jugak cukai perkhidmatan 5% kat mana-mana restoran makanan segera

AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT

SUDAH TENTU, PUJI DAN SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT YANG MAHA HEBAT YANG MAHA SEMPURNA YANG MAHA LUAS ILMU NYA.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

FIRMAN DIA YANG MAHA BERKUASA TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK LEMAH DAN KERDIL MANUSIAWI:

“BILA MANA AKU YAKNI ALLAH SWT MENOLONG KAMU, SIAPA YANG MAMPU MELAWAN NYA???”

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN SETERUSNYA DENGAN KUASA ALLAH SWT PARA SAHABAT YANG DIMULIAKAN SEKALIAN…

ANAK-ANAK AMBO SELALU DUK TENGOK CERITA KARTUN WONDERPETS…

“KAMI TAK BESAR DAN KAMI TAK KUAT!
BILA BEKERJA SAMA SEMUA JADI MUDAH!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!”

TINGGAL LAGI..
USAH KITA TERLUPA!
ELAKKAN KEANGKUHAN..
BERMUHASABAH DAN BERMUJAHADAH!
AMBIL TUGAS DAN PERANAN MASING-MASING!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG…
BENANG BIAR DAPAT..
TEPUNG JANGAN TERABUR..

KITA WAJIB TARIK RAKAN-RAKAN INSAN MULIA KHABARNYA KURANG LEBIH 3.5 JUTA BERDAFTAR…
YANG TERKELIRU DAN TERSILAP MENJADI AHLI PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH…
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SUDAH KESUNTUKAN MASA!
KITA SUDAH TIADA MASA!
KITA TIADA MASA SUDAH!!!
WE COULD NOT WAIT ANYMORE!!!!!

WAHAI RAKYAT PERLIS!
WAHAI RAKYAT KEDAH!
WAHAI RAKYAT PENANG!
WAHAI RAKYAT PERAK!
WAHAI RAKYAT SELANGOR!
WAHAI RAKYAT WILAYAH PERSEKUTUAN!
WAHAI RAKYAT NEGERI SEMBILAN!
WAHAI RAKYAT MELAKA!
WAHAI RAKYAT JOHOR!
WAHAI RAKYAT PAHANG!
WAHAI RAKYAT TERENGGANU!
WAHAI RAKYAT KELANTAN!
WAHAI RAKYAT SARAWAK!
WAHAI RAKYAT SABAH!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!!!

NAK TUNGGU APA LAGI!
FIRAUN DAH DITENGGELAMI!
NAMRUD KALAH DEK NYAMUK SEEKOR SAHAJA!
KAWANAN BURUNG HANCURKAN ABRAHAH!
TSAMUD, MADYAN, AD…
NAK TUNGGU APA LAGI!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA HANCURKAN SAMA SEKALI SAKI BAKI KEANGKUHAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!!!

KITA SUDAH TIADA MASA!!!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
TAK NAK JADI AHLI PUN TAK APA!

PARA HAKIM BAIK…
PARA PROFESOR BAIK…
PARA PROFESIONAL BAIK…
PARA PENJAWAT AWAM BAIK…
TUN MAHATHIR BAIK…
TUN ABDULLAH BAIK…
ENCIK NAJIB BAIK…
SAUDARA KHAIRY BAIK…
AYUH BERSAMA GELOMBANG ISLAM RAKYAT MARHAEN…!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT

APA YANG PENTING!!!
HANYA PARTI ISLAM WAJIB MENTADBIR BUMI BERTUAH INI!!!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

SEKALI LAGI…
AYAT 82 SURAH YAASIN

“BILA MANA BERBICARA MENGENAI ALLAH SWT, ALLAH SWT HANYA BERFIRMAN KUN FAYAAKUN.. JADI MAKA JADILAH…!!!”

TIDAK MUSTAHIL APA JUA SEKALIPUN…
AMBO MENYERU DAN MERAYU…

DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MAHA PEMURAH YANG MAHA PENYAYANG…
TUN MAHATHIR!
TUN ABDULLAH!
ENCIK NAJIB!
SAUDARA KHAIRY!
JOM SERTAI PAS…
PLEASE…..

BEST TAU…
BERSAMA-SAMA PERJUANGAN ISLAM…
KITA HANYA ADA DUA KESUDAHAN…..
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT.
2. SYAHID FISABILILLAH.
KAN MARVELLOUS TU…
TERUTAMANYA SAUDARA KHAIRY…
DEMO MUDA LAGI…
HANDSOME DAN KACAK…
YOU HAVE THE X-FACTOR BEB…
JOM SERTAI PAS…
PANGLIMA HUSAM PASTI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN SAUDARA…
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEKALI LAGI…
AMBO MENYERU DAN MERAYU PADA DIRI AMBO SENDIRI…
DAN DENGAN KUASA ALLAH SWT DIRI PARA WARGA MALAYSIA SEKALIAN…
KITA SUDAH TIADA MASA!

TERKINI…
DI HADAPAN MATA KITA!

ALLAH SWT TELAH MENGIRIMKAN SEORANG NAKHODA…
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

DIKELILINGI PARA MASTERMIND BERKARISMA…
1. TOK GURU ABDUL HADI AWANG
2. MASTER LIM KIT SIANG
3. MAULANA KARPAL SINGH
4. SIFU ANWAR IBRAHIM
5. PROF. DR. RAMASAMY
6. TAIKO AZIZAN ABDUL RAZAK
7. TUAN LECTURER NASARUDIN MAT ISA

DIDOKONG PARA PERAJURIT KAMIKAZE…
1. PANGLIMA HUSAM MUSA
2. HUSTLER LIM GUAN ENG
3. PENDEKAR AZMIN ALI
4. MISS OF THE UNIVERSE TERESA KOK
5. DR. DZULKIFLY AHMAD
6. IR. KHALID SAMAD
7. THE LION GOBIND SINGH DEO

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR

HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM!
KALAU GENTAR AKAN RISIKO USAH BICARA SOAL PERJUANGAN!
ANDAI KAIL PANJANG SEJENGKAL LAUTAN DALAM USAH DIDUGA!
JIKA TAKUT DILAMBUNG OMBAK LAUTAN DALAM USAH DIDUGA!

“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DAN ORANG YANG TAK TAHU…”
“MUNGKIN YANG BAIK ITU SEBENARNYA TAK BAGUS BUAT KITA…ADAKALANYA YANG BURUK ITU MERUPAKAN YANG TERBAIK BUAT KITA…ADA HIKMAH TERSEMBUNYI!”

SURAH AL-INSYIRAH AYAT 5-6 KURANG LEBIH MEMBAWA PENGERTIAN…

“PADA SESUNGGUHNYA SETIAP BALIK KESUSAHAN ITU PASTI ADA KESENANGAN.”
“SESUNGGUHNYA DALAM SETIAP PERIT JERIH KEPAYAHAN AKAN ADA RAHMAT KEMENANGAN ABADI YANG TERSEMBUNYI.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-ISRAK AYAT 81 ALLAH SWT TELAH JAMIN KEMENANGAN KITA. BILA MANA DATANG KEBENARAN, PASTI AKAN HANCUR LULUH SEGALA KEBATILAN. DAN SESUNGGUHNYA YANG BATIL ITU CONFIRM AKAN HANCUR BERKECAI. ITU JANJI ALLAH SWT.
AYAT 7 SURAH MUHAMMAD S.A.W. ALLAH SWT TELAH JANJI AKAN JAGA KITA SELAGI MANA KITA MENEGAKKAN KALIMAH TAUHID DAN MENYOKONG MALAH ALLAH SWT AKAN MENEGUHKAN KEDUDUKAN KITA.
USAH TAKUT RISAU DAN GEMENTAR!!!

ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM…
ORANG YAHUDI CUMA TERKELIRU OLEH TALMUD/TORA…
ORANG NASRANI TERSILAP BUKA BIBLE…

ANDAI KATA ARIEL SHARON MEMBUKA TAURAT…
ANDAI KATA BARRACK HUSSEIN OBAMA MEMBUKA INJIL (MUNGKIN DAH BUKA KUT… CUMA BELIAU NAK MENYAMAR JE…MAYBE!!!)
MAKA MEREKA AKAN KEMBALI KEPADA MUKJIZAT AGUNG ALL TIME FAVOURITE…

AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…

AYAT 1-4 SURAH AL-BAQARAH TELAH MENEKANKAN KEPADA KITA PERI PENTINGNYA KITA PERCAYA PADA TAURAT DAN INJIL…
JADI KEPADA INSAN BERIKUT…
AMBO ADA TERBACA KAT NST…
KALAU TAK SILAP TUAN LEO MOGGIE…
KECEWA DENGAN KENYATAAN ENCIK ZAHID HAMIDI…
MAAFKANLAH ENCIK ZAHID HAMDI TU…
ENCIK LEO MOGGIE…
TERUSKAN BERAMAL…
DENGAN KUASA ALLAH SWT…
SUATU HARI NANTI TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT AKAN HADIR…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

TINGGAL LAGI…
WAHAI PATRIOT ISLAM…
KUANTITI TAK PENTING…
CUMA KITA..

JANGAN FITNAH!
JANGAN ANGKUH!
JANGAN BURUK SANGKA!

DI DEPAN SETIAP MAKHLUK HANYALAH TAQWA LILLAHITAALA!
APA ITU TAQWA???
AMBO SENANGKAN CERITA…
KITA BOLEH ELABORATE TAQWA TO…
1. MERENDAH DIRI@TAWADDU’
2. SYUKUR@QANA’AH
3. WARA’@BERHATI-HATI
4. YAKIN SEPENUH PERCAYA YAKNI IMAN
TAQWA AKAN MEMBAWA KEPADA TARAF TAWAKKAL YAKNI DARJAT SUFI WALI ALLAH SWT…
BERSERAH BULAT-BULAT KEPADA ALLAH SWT…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AYUH WAHAI WARGA MALAYSIA!!!
PERBETULKAN NIAT!
PERKEMASKAN TEKAD!!!
HANYA DENGAN ISLAM KITA KAN SELAMAT DAN AMAN DAMAI DUNIAWI DAN KAMPUNG AKHIRAT!

AT LAST BUT NOT LEAST…
PERLEMBAGAAB KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM…

RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
SETINGGI MANA PUN ILMU KITA
SYEIKH APA PUN
MUFTI BESAR MANA PUN…

INGATLAH!

ALLAH SWT MAHA LUAS ILMU NYA
SEHEBAT MANA PUN KITA…
KALAU NAK DIBUAT BANDINGAN…
SETITIS AIR LAUT PUN TAK SAMPAI…

HATTA…
JUNJUNGAN BESAR S.A.W KEKASIH ALLAH SWT
MUHAMMAD BIN ABDULLAH
SENTIASA DIBERI PERINGATAN OLEH ALLAH SWT MELALUI AL-QURANUL KARIM…

INIKAN LAGI KITA…
SUBHANALLAH…
WALHAMDULILLAH…
LA ILAA HA ILLALLAAHU WALLAHUAKBAR!

NASTAGHFIRULLAHALAZIIM…..

MESTI RUJUK AL-QURANUL KARIM!
KENA RUJUK AL-QURANUL KARIM!
WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN ALLAH SWT.

SESUNGGUHNYA…
KETERBUKAAN
UKHUWWAH YAKNI PERSAUDARAAN
DAN BERBEZA PANDANGAN
MERUPAKAN ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.

DENGAN ILMU..
KITA WAJIB BERDAKWAH SEIKHLAS HATI…
MOREOVER….

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.

NUH A.S TAK TERDAYA MEMBAWA SAMA ISTERI DAN ANAK BAGINDA.
BAPA KITA, IBRAHIM A.S TAK MAMPU BERI HIDAYAH KEPADA AYAHANDA BAGINDA.
RASULULLAH S.A.W. AMAT DISAYANGI OLEH BAPA SAUDARA BAGINDA, ABI TALIB…

AMBO…
KALAU MEMBACA SIRAH JUNJUNGAN BESAR S.A.W.
PASTI AKAN MENANGIS MENGENANGKAN PENGORBANAN DAN SEMANGAT ABI TALIB…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

WAHAI RASULULLAH S.A.W.
KAMI SAMBUNG PERJUANGAN MU
WALAU KAMI DICACI DAN DIHINA
TAPI KAMI TAK PERNAH KECEWA!

ALLAH SWT DAN RASULULLAH S.A.W. SEBAGAI PEMBELA!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEGALA YANG BAIK ITU
ADALAH KURNIAAN AGUNG PEMILIK SEKALIAN ALAM.
YANG BURUK ITU KELEMAHAN AMBO.
NAMUN HAKIKAT NYA SEMUA DARIPADA ALLAH SWT.

RENUNGI BERSAMA SURAH FUSSILAT (41:33)

“SIAPAKAH YANG LEBIH BAIK PERKATAANNYA DARIPADA MENYERU KEPADA ALLAH SWT. DAN BERAMAL SOLEH. DAN MENGAKU BAHAWASANYA DIA DI KALANGAN ORANG MUSLIMIN.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

uncle nano said...

selamat berhujung minggu kepada pengunjung laman blog siasah.
kepada naruto dan teman-teman seperjuangan teruskan perjuangan anda.

bn@umno said...

puak pembangkang,

apalah korang ni Najib baru memulakan tugasnya sebagai PM dah bermacam-macam tohmahan dan kutukan korang lemparkan kepada Najib.Najib ni pun manusia biasa yg tak terlepas drpd melakukan kesilapan.bukankah lebih bagus kita bagi peluang kepada Najib utk mentadbir negara barulah adil.kalau nak dibandingkan antara DSAI dan DSNTR, DSNTR jauh lebih berpengalaman dan cekap dlm mentadbir Malaysia.DSAI hanya pandai cakap tapi habuk pun takda berbanding DSNTR pun pandai cakap tapi beliau tunaikan semua janji yg pernah beliau cakap.

sapphire said...

Pilot peluk Islam setelah pesawat bawa jenazah ulama dilindungi awan
Dilulus terbit pada Friday, June 13 @ 08:23:16 MYT
Oleh husamjr

"Tajuk diatas ialah tajuk sebuah artikel diruangan Pedoman & Iktibar majalah Mastika keluaran Julai 2008 (ms118). Ia merupakan artikel menarik selain daripada artikel mengenai Tok Guru Nik Abdul Aziz di ms 84. Meremang bulu roma saya setelah membaca kehebatan ulama tersebut sehinggakan didalam perjalanan terakhir beliau menuju ke alam barzakh pun masih lagi “berdakwah” hingga pilot terbabit dengan izin Allah memeluk Islam.

Bukan itu sahaja, menurut pilot tersebut, di sepanjang penerbangan tersebut awan memayungi pesawat tersebut sedangkan tempat lain keadaan panas terik. Kejadian tersebut juga disaksikan oleh krew pernerbangan tersebut. Melihat kepada kejadian aneh itulah, pilot tersebut mengambil keputusan untuk memeluk Islam. Subhanallah.


Siapakah ulama tersebut? Tidak dinyatakan namanya tetapi banyak fakta2 yang menarik berkenaan ulama tersebut yang boleh membawa kita mengenali siapakah beliau. Antaranya :

Beliau merupakan seorang yang terkenal yang berjuang atas nama Islam.
Beliau meninggal dunia akibat serangan sakit jantung 6 tahun yang lepas di sebuah Hospital di Kuala Lumpur
Jenazah beliau diterbangkan ke sebuah negeri di utara dengan pesawat Hercules TUDM daripada airport Subang. Selain itu jenazah beliau juga diiringi oleh polis.
Disemadikan di sebuah madrasah negeri kelahiran beliau sesuai dengan wasiat beliau.
Ribuan rakyat hadir dari seluruh pelusuk negara untuk memberi penghormatan terakhir kepada beliau, sehinggakan setiap orang yang datang berebut-rebut hendak mengangkat jenazah beliau.
Itulah antara fakta2 yang dinyatakan tentang jenazah ulama tersebut. Saya yakin, berdasarkan fakta2 tersebut, ulama yang dimaksudkan ialah Almarhum Ustaz Fadhil Nor, mantan Presiden PAS.
Almarhum meninggal dunia akibat serangan sakit jantung di HUKM pada 23 Jun 2002. Almarhum disemadikan di Madrasah Darul Ulum, Pokok Sena, Kedah negeri kelahirannya. Jenazah Almarhum diterbangkan dengan pesawat Hercules TUDM di Subang dan tiba di airport Kepala Batas dengan disambut lebih 20,000 orang. Ramainya orang yang datang untuk memberi penghormatan terakhir kepada Almarhum sehinggakan jalan raya sesak teruk lebih 20 km. Kesan kesesakkan tersebut telah bermula dari tol-tol yang menghala ke Kedah, dan orang ramai terpaksa berjalan kaki ke Darul Ulum sejauh 10 km. Subhanallah."


Itulah ulama PAS. Sekarang kpd puak BN, sila beri contoh ulama UMNO yg dimuliakan Allah sedemikian rupa, kalo korang kata ulama PAS penipu.Cerita ni dari Mastika, bolehla korang pegi jmpa editor dia kalo korang sangsi cerita ni...

Anisotropic said...

bn@umno said...

puak pembangkang,

apalah korang ni Najib baru memulakan tugasnya sebagai PM dah bermacam-macam tohmahan dan kutukan korang lemparkan kepada Najib.Najib ni pun manusia biasa yg tak terlepas drpd melakukan kesilapan.bukankah lebih bagus kita bagi peluang kepada Najib utk mentadbir negara barulah adil.kalau nak dibandingkan antara DSAI dan DSNTR, DSNTR jauh lebih berpengalaman dan cekap dlm mentadbir Malaysia.DSAI hanya pandai cakap tapi habuk pun takda berbanding DSNTR pun pandai cakap tapi beliau tunaikan semua janji yg pernah beliau cakap.

____________________________________

apa kata beri pluang pada PR utk memerintah....PR blum pun memerintah ngara....suda kena hina, tohmahan, fitnah dan mcm2 lagik....lagi2 dgn khadiran media2 BN trsebut.....

beri pluang pd najib memerintah...berila jua pluang pada nizar utk mgendalikn semula perak.....???

amcm?

Naruto sensei said...

uncle nano said...
selamat berhujung minggu kepada pengunjung laman blog siasah.
kepada naruto dan teman-teman seperjuangan teruskan perjuangan anda.

---------------------------------

Selamat berhari minggu juga kepada uncle.. semoga berbahagia selalu semoga Allah merahmati anda

wassalam..

Naruto sensei said...

Perbezaan pemerintahan kerajaan PR dan Kerajaan BN dalam setahun ini.

kerajaan BN

pada awal pemerintahan diakui memang meringgankan beban rakyat malaysia am nya.. banyak program yang membantu dilakukan sehinggalah ramai orang Melayu yang berjaya.. tetapi sehinggalah di zaman pemerintahan Tun mahatahir UMNO berubah daripada membantu rakyat kepada memeras rakyat apabila dasar penswastaan negara di mulakan
pada masa inilah kerosakkan berlaku apabila program bantuan menjadi perniagaan dan banyak hak2 dan tanah orang melayu tergadai antaranya.. memansuhkan biasiswa kepada pelajar IPTA mmenjadi pinjaman PTPTN yang menyebabkan ramai pelajar gagal menjelaskannya walaupun belum mendapat kerja..walhal ini adalah hak orang2melayu yang terjamin dalam perlembagaan...
memberi tanah rizab Melayu kepada tokey2 yang banyak duit contoh di bukit bintang, menara Tan&Tan dan UniTAR kepunyaan MCA..

dasar ini diterukkan lagi dengan menjadi negara perindustrian apabila banyak kilang2 didirikan.. pada mulanya tokey2 kilang mengambil pekerja tempatan untuk berkerja tetapi untuk menjimatkan kos tokey2 ini tadi mula mengambil pekerja asing dan akhirnya pekerja tempatan dipinggirkan..
sehingga kini pekerja asing mencecah 3 juta orang di Malaysia yang mana akhirnya berlakulah gejala sosial yang parah dalam masyarakat apabila pekerja2 asing yang telah ramai ini mula tidak menghormati undang2 negara dan berlakulah jenayah yang semua sedia maklum..

Dalam Zaman inilah UMNO diharamkan oleh mahkamah kerana perpecahan dalaman dan rasuah, selepas inilah UMNO makin hilang arah perjuangan kepada rakyat yang mana daripada mengurangkan beban kepada menambah beban kepada rakyat dengan dasar2 yang semua sedia maklum...seperti kenaikan harga barang , harga minyak, cukai2 dan tingginya pengganguran di kalangan anak2 melayu...

hinggalah dalam PRU ke 12 apabila BN kalah di 6 negeri termasuk di wilayah K. Lumpur BN dilihat masih tiada Perubahan dan banyak janji2 dalam manifesto PRU ke 12 langsung tak tepati dan antara usaha BN tahun ini ialah:

Mewujudkan JKKKP yang mana sepatutnya tidak perlu kerana kerajaan negeri mempunyai JKKK sedia ada tetapi kerana hendak menjatuhkan kerajaan PR dan memecahbelahkan masyarakat maka ditubuhkanlah jawatankuasa itu.

menaikan harga minyak sebanyak 70sen.

menaikan harga Tol

hanya mencari silap2 kerajaan PR sahaja walhal kerajaan BN mempunyai banyak masalah semasa berkuasa di 5 negeri.. kerajaan PR cuba tidak membalas tetapi UMNO makin teruk dengan tuduhan2 yang tak berasas langsung dan akhirnya kerana BN mencabar, kerajaan PR membongkar satu demi satu salahlaku pemimpin2 BN terdahulu termasuk khir toyo

Hanya tahu memfitnah kerajaan negeri PR sahaja tiada usaha2 berbaik dgn kerajaan PR

merampas kerajaan Perak melalui ADUN lompat dan melantik MB sendiri walhal MB pakatan tidak pun Meletak Jawatan.

Memainkan sentimen Agama , Raja dan kebangsaan selepas kekalahan untuk meraih simpati undi melayu yang mana kita tahu semasa UMNO memerintah perkara2 tersebut langsung tidak di ambil peduli''

Gagal mengatasi kemerosotan Ekonomi malaysia yang mana rakyat makin terbeban sedangkan bantuan melalui wang rakyat KWSP digunakan untuk Syarikat2 besar sahaja.

Tiada tindakan berkesan dalam menghadapi Jenayah yang meningkat, pendakwaan rasuah pilih kasih dan gejala sosial yang semakin parah.

pendek kata hampir tiada janji manifesto yang ditunaikan oleh BN walaupun janji cogankatanya iaitu SELAMAT,AMAN,MAKMUR yang berlaku sebaliknya ialah TAK SELAMAT,TAK AMAN DAN TAK MAKMUR makin corot lagi keadaan Malaysia hari ini dan inilah relitinya..
-----------------------------------


Kerajaan Pakatan Rakyat

Walaupun baru setahun jagung memerintah telah berjaya mengurangkan beban Rakyat seperti:

Mengurniakan 102 ribu lot tanah kepada kg tersusun yang 90% adalah berbangsa Melayu dan 47 ribu kepada kg baru yang 80% adalah bangsa cina..yang mereka ini adalah rakyat miskin di Perak tetapi dilaporkan di Utusan dan Berita harian tanah hanya diberi kepada bangsa cina saja ini satu penipuan dan Fitnah BN

Memberika bekalan air percuma kepada rakyat miskin.

mewujudkan tabung simpanan kepada bayi baru lahir dan berbagai tabung warga emas sebagai usaha menjamin masa depan rakyat di bawah naungan PR

menaikkan elaun Guru Kafa yang semuanya orang Melayu yang selama 50 tahun BN memerintah tidak pernah dinaikkan..

Memulangkan semula bantuan perkapita kepada sek agama rakyat yang sebelum ini ditarik diZaman Tun Mahathir dengan menaikkan lagi jumlah bantuan..

memberi kebebasan kepada rakyat memilih AJK surau atau Masjid yang selama ini lantikan dilakukan oleh UMNO saja..

memberi kebebasan melantik Ketua kg mengikut kehendak rakyat sendiri tanpa campur tangan kerajaan

memakmurkan surau dan Masjid dengan Program2 Keagamaan yang semasa Zaman pemerintahan BN begitu Suram..

membaiki jalan raya contoh di Sg buluh dan Sabak Bernam tanpa perlu menunggu pilihanraya tiba..walhal jalan tersebut dah terlalu teruk dizaman BN memerintah lagi..nak kena PRK kot baru repair..

mengiystiharkan harta Ahli Exco dan MB serta Adunnya yang mana sampai ke hari ini Tiada sorang pun pemimpin BN berani membuat pengiystiharan harta..

Membuat Program Keislaman dengan solat di tempat2 awam supaya rakyat mencontohi dan mengikuti program bina Insan tersebut dengan dipimpin MB PR sendiri yang takkan pernah terjumpa dalam Pimpinan Umno..

Mengiystiharkan Fasa kedua menunaikan janji manifesto PR setelah Fasa 1 telah berjaya dilakukan

Mengaktifkan Lembaga Zakat dengan memberi bantuan kepada yang benar2 miskin... sehingga kini di Sabak Bernam hampir Tiap2 bulan adanya program2 bantuan Zakat diberikan..

Jadi kesimpulannya anda sendirilah menilaikannya perbezaan antara kedua2 kerajaan tersebut Yang mana lebih mementingkan kebajikan dan mengurangkan BEBAN RAKYAT.. fikirlah dengan hati yang ikhlas bukan mengikut emosi kepartian


Wassalam

Naruto sensei said...

Anisotropic saya sokong hujah Anda..

Boleh berikan peluang kepada PR memerintah Malaysia Andaikata PR pun sama macam BN saya sendiri akan menjadi orang pertama menolak PR semula tak begitu..Kita sama2 jatuhkan kerajaan PR jika benar tak mampu @ sama corak memerintah macam BN

Lagipun Anwar pun tak pernah jadi PM kan! jadi jangan la cakap yang bukan2 pada dia sedangkan Peluang tak pernah pun diberi..

Tentang Dato Najib bukannya saya tak bersetuju beliau diangkat menjadi PM tetapi kerana banyaknya skandal2 yang beliau belum pun nampaknya boleh membersihkan nama beliau sedangkan akhbar serata dunia pun dah laporkan yang bukan2 tentang beliau.. bukankah elok beliau bersihkan namanya dulu barulah menjadi PM ??.. siasat dan dakwalah orang2 yang beliau kata memfitnah beliau barulah Rakyat dapat menerima beliau tanpa rasa syak wasangka..
Disebabkan laporan2 akhbar luar negara melaporkan perkara2 negatif tentang Dato Najib maka semasa beliau mengangkat sumpah Indeks saham naik pada waktu pagi tetapi menjunam jatuh apabila selesai beliau mengangkat sumpah menjadi PM.
Jadi ini menandakan pelabur2 luar tidak yakin dengan kepimpinannya yang diketahui terpalit berbagai skandal.. atas sebab itulah sepatutnya beliau perlulah membersihkan namanya sebelum ekonomi malaysia menjadi lebih teruk ekoran ketidakyakinan pelabur untuk ke Malaysia..

Wassalam..

jit tontoya said...

Betul TUAN NARUTO.....

Aku pun sama dengan Tuan. Berikan sahaja peluang kepada PR printah. baru setahun dah nampak perubahan kearah kesejahteraan umat. Bayangkan kalau 50 tahun dah tentu negara kita ini lebih maju daripada USA. kalau 50 tahun tak menepati janji jugak aku jugak nak menjadi orang pertama menolak PR.....

*******

itu Almarhum Ust. Fadhil Noor, mantan President PAS meninggal...
mati pun masih lagi meninggalkan jasa pada agama...kalau Tuhan dah nak tunjuk...( aku pinjam bahasa kau TUAN ....apa dapat CASH.) Ada bukan islam pulak peluk islam dengan peristiwa itu....

yang aku musykil, macamana la kalau si dewata, bn@umno, kedaung @ lebai mangkuk @ Tok Gajah , add, tok batin senoi, si nonok budak berhingus, anfield, dan penjilat tegar yang dah rosak otak itu mati...

agak-agak syaitan dan iblis public holiday hari itu meraikan tetamu mulia mereka ini...!!!!!

Anisotropic said...

trima kasih naruto sensei...anda mmg sensei yg ptt dhormati..hehehehe

sya sokong 100% cdgn sensei ngn jit tontoya 2.....

suda 50 tahun BN memerintah...dan tampuk pemerintahn bukan smkin baik..tpi brtambah buruk....?
sbb pa???sbb pemimpin 2 bongkak..ada kuasa..lupa dri....

Naruto sensei said...

Saudaraku jit tontoya dan Saudaraku Anisotropic !!

bersabarlah saudara

sememangnya mereka dah lama betul ditipu oleh pemimpin mereka.. kita sebagai saudara mereka perlu bekerja keras memberi penerangan kepada mereka tanpa putus asa.. kesian mereka jika bukan kita sedarkan mereka siapa lagi?? jadi saya harap kita semua tak terikut dengan rentak mereka dalam berhujah!! sabarlah sesungguhnya Allah beserta orang2 yang sabar!!!
Sabar ye saudara!

Dan saya tahu mereka ni pun bukanlah jahat sangat tetapi kerana dah 50 tahun BN memperdayakan mereka itulah yang menjadikan mereka macam ni..kesian mereka ni .. dan kepada Blogrs Umno marilah kita berhujah dengan penuh hikmah dan berilmu buangkan sifat2 kita sebelum ini kerana ianya merugikan kita sendiri sedangkan tujuan kita berhujah adalah mencari jalan kebenaran.. Anda semua adalah saudara kami yang sama2 beragama Islam..dan kami tak memusuhi kamu dan bukan nak bermusuh dgn kamu semua..

p/s ayat Cash tu Saudara Kasutlama punya tu!!Saya pinjam je masa saya dengan dia asyik berbalah dalam post2 sebelum ni, lama tak masuk blog ni sunyi lak rasanya he he he!! Kepada Kasutlama semoga Allah memberikan taufik dan hidayah serta merahmatinya...

Wassalam

masjid tinggi said...

Aku sokong Naruto sensei. Kalau orang orang UMNO tak nak 20 meter padu air percuma mudah je.

Tulis nama nama orang yang tak nak 20 meter padu air permuca tu dan hantar ke pejabat YAB Dato' Menteri Besar supaya boleh dipotong nama bama berkenaan bermakna tak berhak lah mendapat air percuma.

Yang ini semua orang kena terima kebaikan untuk membantu rakyat yang sebelum ini tak pernah berlaku.

Yang baik tetap baik lah dan yang tak baik tetap tak baik lah.

Very simple.

----- Jennifer ----- said...

your blog is very good

kedaung said...

Dunia Sementara,

kedaug apek, amu masuk ISLAM kah? kalo itu guan eg masuk ISLAM nak jadi PM sampai mati pun talak apak punya.. masuk syurga bukan sebab melayu ma. sebab ISLAM...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

LIM GUANG ENG TAK KAN MASUK ISLAM PUNYA...LIA SELUPA MENYAMA SAJE UNTUK ITU TIPU SAMA MELAYUH BOLOH LALAM INI NEGALA.

KINCING SAJA MAAA...
BUKAN SUSAH MAU TIPU SAMA MELAYUH..
HALI2 OLANG CINA TIPU SAMA MELAYUH..
OLANG MELAYUH MANYAK BOLOH..!

Perawi said...

Roadtax turun dia penaik pulak insurans body. nak tipu org buta boleh la weeeeeeeeeeeeee!

Bagusnya PM baru, naik terus jatuh hukuman mati kepada 2 org polis itu. Apa kena mereka itu dgn Altantuya, sampai sanggup meletupkannya. Tak nak ikut perintah nanti kena buang kerja, tambah pula yg menyuruh adalah TPM & sekalu menteri pertahanan dimasa itu. Apa kena mengena razak baginda dgn Polis. Apa hubungan Polis itu dgn Najib? Rakyat Msia bagus dapat PM seganas mafia. Tauladan yg kita dapat ambil, jangan menjadi diri kita sebagai kambing hitam, sepatutnya Konstebal itu tak payah ikut CIF Inspector, tetapi nak bodek itulah akibatnya. Dalam uniform gitulah, bodek, umpat, fitnah & ampu pekara biasa, kalau tidak lambat naik pangkat. Tapi aku ada otak boleh berfikir, walau aku juga beruniform, tetapi pendirian aku tegas, rezeki dari Allah. Sesekali lawan juga, sekiranya tiada berfeadah & buang masa. Teruskan berkempen tukarkan kerajaan kePakatan Rakyat terutama diSabah & Serawak, sebab kerusi parlimen akan dibuka dgn banyaknya disana dlm PRU13 nanti. Cukuplah jadi pencacai UMNO/BN setakat ini, rakyat Msia terus beri mandat kpd PR utk merintah. Kita akan dapat kemewahan, kembalikan harga semurah dulu. Gamdun RM0.35 sekati (sekilo bersamaa ? berapa kati, soalan supaya anda berfikir).

Malaysian-2Day said...

aku tertarik dgn komen dari Naruto sensei. dia kata ALLAH beri kita nikmat air percuma kenapa kerajaan nak ambik duit rakyat ... hmmmm hehe aku heran tul, wahai saudara se agama ku, sememangnya ALLAH beri kita nikmat ari FREE! bukan sahaja AIR malah yang paling penting UDARA pun FREE!! tapi wahai saudara, ALLAH tak beri kita paip air, tak bagi kita kolam simpanan air dan tak bagi kita duit untuk bayar gaji pekerja2 syarikat air tu. Harap2 saudara faham kenapa kerajaan kenekan bayaran untuk menikmati AIR yang ALLAH berikan kepada kita secara PERCUMA tuh!

kedaung said...

AAAAAIIIIYAAAA....!

PERAWI AAAAA...

LU..AAA KASI IKUT SAMA KITA OLANG LAAA..
KASI TIPU, KASI KINCING, KASI MELAYUH NYATUH LAAAA.

KITA KASI ANGKAT LIM FAMILI JADI BOS MAAA...BALU INI NEGALA NYADI MAJU..
LU OLANG IKUT SAJE...SEMUA KITA OLANG CINA KONTLOL.
SETUJU KAAA..

ngalabu said...

Tahniah tuan Naruto komen anda memang power.

Komen tuan sudah berubah 360 darjah, begitulah hendaknya kepada semua yang memulis di sini, berhujah secara matang.

Saya masih mahu membaca komen tok senoi batin, kemana menghilang.

Tuan naruto dan tok senoi batin memang berilmu, berdasarkah hujah mereka.

ngalabu said...

Saya tahu kaduang melayu, tulislah seperti orang melayu menulis.

Uncle nano kata dulu mahu cau dari blog ini, oklah tak perlulah cau, tulislah secara berhemah.

Naruto sensei said...

Saudara Malaysian-2Day

Salam?
Saya pun tertarik dengan post anda, secara umumnya memanglah air, udara, api dan Tanah diberikan Allahswt secara percuma..
tak salah jika kerajaan mengenakan sedikit bayaran untuk menampung kos2 penyelenggaraan tenaga tersebut..

Tetapi yang menjadi masalahnya apabila perkhidmatan sudah menjadi perniagaan !! maka apabila ini yang berlaku, yang akan menjadi mangsa adalah rakyat.. cuba kita lihat gaji Pengerusi Syabas berapa sebulan ?...berpuluh2 ribu
berapa pulak gaji pengerusi TNB ?
sama jugak berpuluh ribu sedangkan mereka bukannya penat2 berkerja hanya memberi Arahan dan duduk di Oficce sahaja, yang menjalankan kerja yang teruk orang bawahan sahajakan .. jadi kerana nak menanggung beban 2,3 orang inilah maka terpaksa menaikan kadar bil tenaga air dan api tersebut..yang menjadi mangsa adalah rakyat..

Bukankah negara mencatat keuntungan berpuluh berbillion ringgit dari penjualan minyak oleh Petronas..jadi kemanakah wang tersebut yang petronas gali khazanah minyak negara yang juga Allah kurniakan secara percuma ?.

Bukankah kerajaan mendapat untung
berpuluh billion tersebut setiap tahun?? jika di congak2 memang lebih dari cukup untuk pembangunan dan penyelenggaraan infrastuktur dalam negara ini tetapi kemanakah wang berbillion ini pergi?? sampaikan nak merangsang ekonomi pun, terpaksa gunakan Wang rakyat (KWSP) itu untuk membantu syarikat2gergasi walhal disaat2 sebeginilah rakyat sangat2 memerlukan bantuan
untuk menanggung beban kos kehidupan yang semakin tinggi...

Oleh itu kerajaan haruslah menumpukan kebajikan rakyat dan tidak terlalu beria-ia membantu syarikat2 gergasi tersebut yang rakyat dah sedia maklum mempunyai hubungan dengan Pimpinana kerajaan sehingga mendapat layanan terlalu Istimewa... sikit2 bila rugi tolong ... gunakan wang rakyat.. kesian rakyat yang mengundi BN tetapi tumpuan tidak di berikan kepada mereka..

wassalam

jaam said...

Tahniah tuan Naruto komen anda memang power.

Komen tuan sudah berubah 360 darjah, begitulah hendaknya kepada semua yang memulis di sini, berhujah secara matang.

Saya masih mahu membaca komen tok senoi batin, kemana menghilang.

Tuan naruto dan tok senoi batin memang berilmu, berdasarkah hujah mereka.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

SALAM ZIARAH,

JIKALAU SETAKAT COPY PASTE, ITU BUKAN ILMU NAMANYA. ITU MENCEDOK BULAT2 HASIL KARYA ORANG.
SETAKAT ITU JERLAH ILMU YANG DAPAT, TAK BERKEMBANG LANSUNG.

BELAJARLAH MENCARI ILMU DARI BUAH FIKIRAN SENDIRI DAN JADIKAN ILMU YANG ADA SEBAGAI RUJUKAN.

Perawi said...

Allah bagi nikmat percuma, Tanah air, api, angin dll. Cukup akhir tahun bekalan air untung 80% bersamaan RM600Juta. gaji pengerusi Rm360 ribu sebulan. Hasil tanah kerajaan untung RM500Juta hasil lelongan org miskin yg digadai dibank. (Bayar hasil, cukai setem, pindah milek dll)Kenapa untung banyak sangat, ini menindas rakyat namanya

Ihya said...

salam ziarah sahabat semua.

Aduh!! Jahanam anak perempuan melayu kita ini!!

Jika anda masa,luangkanlah sekejap untuk baca artikel saya di www.dzulhaqq.blogspot.com

Naruto sensei said...

saudaraku Jaam
--------------------

Saya tak faham kenapa Pihak2 UMNO apabila membuat komen selalu menimbulkan provokasi kenapa anda sendiri tidak menggunakan kematangan anda untuk berhujah..
sudah2 la membuat tuduhan2 mcm ni kalau anda seorang yang matang terus sahaja berhujah tak perlulah
tuduh menuduh perkara yang tak berasas di sini..
ataupun memang anda suka kepada provok2 begini.. takkan lah UMNO tiada hujah2 yang menarik sehingga terpaksa membuat tuduhan2 macam ini kesian Umno mengharapkan anda berhujah secara matang.. jika beginilah cara anda rasa anda mahukah rakyat menerima UMNO kembali dengan tuduhan2 provok sebegini..

wassalam

Naruto sensei said...

saudara Jaam

--------------------------

silakan cari komen saya tentang perkembangan setahun kerajaan BN dan kerajaan PR memerintah tu di mana nyasaya COPY & PASTE..
tolonglah!! kita mencari kebenaran bukan mencari musuh.. contohnya jika anda ingin menarik saya menyokong UMNO adakah cukup sekadar membuat tuduhan2 melulu maka hati saya tertarik kepada UMNO ...

Fikir2kan lah

Wassalam

Ihya said...

Salam ziarah sahabat..

Alhamdulillah!! Anak gadis Islam ini semakin tersingkir!!

lawatilah www.dzulhaqq.blogspot.com

checkmate said...

uncle nono

masih ada lagi perundangan
yg boleh diguna pakai dlm mengatasi
isu berbangkit...

jika di rasa tertekan..
apa kata kamu jadi ketua
bentangkan isu ni di mana2 sistem
perundangan yg ada...

kan lebih baik drp melalak
tanpa ada arah tuju..

ironseven said...

NARUTO...

aku puji kau. ni baru la hujah bernas dan jitu. hujah mcm ni akau nak. biaq yg dok sokong perasuah tu terbuka minda dan hati. syabas aku ucapkan pada kau.

pada yg hanya nak persoal COPY&PASTE saja, taknak tengok dan hayati content ilmu tu, buka la mata hati korang. ilmu ada di mana2 dan wajib bagi kita perkembangkannya. tak kira la copy ke paste ke cedok ke. iman qutbah jumaat tiap2 minggu baca teks yg org lain buat. kalau baca teks sendiri kang jakim, jawi, jais saman pulak...

teruskan rentakmu wahai NARUTO. puak2 dewata, zali, uncle, kasutlama, biskut, bn@umno, tokbatin, dan sebangsat dengannya pasti hilang akal untuk buat provokasi.

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

checkmate said...

Malaysian-2Day

kamu ni penganut ISLAM yg BODOH

tapi wahai saudara, ALLAH tak beri kita paip air, tak bagi kita kolam simpanan air dan tak bagi kita duit untuk bayar gaji pekerja2 syarikat air tu.-Malaysian-2Day

tanpa Allah xde semua benda tu..
munafik punya manusia..

xbaca Al-quran ke?

surah al-kafirun.
"kun fa ya kun "
maksudnya bila Allah kata jadi,maka jadilah sesuatu benda tu..

kan dah jatuh syirik bila memperkecilkan Allah..

banyakkan bertaubat

jaam said...

SALAM,

TENGOK TU, SIKIT SIKIT UMNO, KAU SUKA SANGAT TONG SAMPAHKAN UMNO TUH.
NARUTO,
AKU BUKAN ORANG POLITIKLAH, AKU TAK PERNAH NAK JOIN MANA2 PERTUBUHAN POLITIK.
KOMEN KAU,
AKAN MENJURUS PADA KESALAHAN UMNO,ITU YANG AKU TAK SETUJU.
NARUTO, DI DALAM DUNIA INI TIADA YANG PERCUMA, SEMUA KENA BAYAR ATAU KITA KENA TIMBALBALIKAN.
DI SELANGOR,
PADA DASARNYA AIR PERCUMA, BAGUS! TETAPI RAKYAT TAK SEDAR KITA KENA BAYAR PADA ISU YANG LAIN TANPA KITA SEDARI.

MB SELANGOR,
BEKAS MANTAN SYARIKAT GERGASI YANG MEMENTINGKAN KEUNTUNGAN.
SEGALA AKTIVITI PENGURUSAN DI SELANGOR PUN BEGITULAH CARANYA.

FREE KAT SINI, TAPI BAYAR YANG SANA.
BAYAR YANG SANA, TAPI FREEKAT SINI.

OTAK BUSINESS BRO, FAHAM2 JERLAH.

ALIH KITA JUGAK YANG TERTIPU. UMNO DAN PR SAMA JER.

KITA YANG BAWAH NILAH YANG SUSAH MEMANJANG.

jaam said...

ITULAH LAIN BACA SEMUA BLOG DAN RUANG YANG ADA, BUKANNYA BACA UNTUK SATU TEMPAT JER.
KATA NAK TINGKATKAN MINDA. KAU AKAN MENJURUS PADA SATU ARAH JER KALAU KAU TAK PUSING SEMUA TEMPAT.

RAYAU RAYAULAH KE UMNO,DAP,MCA,MIC,HINDARF,ALQARM,PAS,MAUNAH ATU APA SAJA YANG PERTUBUHAN YANG MENJURUS PADA PEMIKIRAN ILMU DAN POLITIK. BARULAH MINDA KAU KEMBANG.

ironseven said...

JAAM,

yg kau melenting ni apa hal? terkena batang hidung kau ke? umno dah perintah malaysia 51 tahun. orh nampak apa yg umno buat. tak salah nak bantai umno. org nak bantai pas ke pkr ke dap ke, pon tak salah. asal ada hujah dan fakta.

bila si naruto kau kata dia COPY&PASTE, mankanya di amabik dari blog2 lain la. tu pon nk kena ajaq ke. kau mmg jammed la bro.

MSIA 2DAY,

bila air tu dah FREE allah bagi, jangan la over charged. asyik nak kejar keuntungan mengkayakan kroni, rakyat yang tanggung. kalau air tu syabas yang buat, nak charge berapa pon lantak dia la...

rasulullah dah ajaq, nak berniaga nak untung berpada2 laaa....

NARUTO, teruskan hujah berfakta anda. aku pon dapat ilmu2 baru.
TQ

Naruto sensei said...

Saudara Jaam

Melihat kepada hujah2 anda sendiri pun nampaknya lebih memihak kepada UMNO dan mencari Salah kerajaan Selangor dibawah pakatan Rakyat jadi tak boleh anda katakan anda tak berpolitik walaupun saya tahu dalam blog ni kebanyakkan blogs Umno mempunyai definisi dan ayat yang kebanyakkan hampir sama jadi dimanakah hujah berilmu yang anda katakan..

Berkenaan dengan hujah anda mengenai kerajaan Selangor memeras Rakyat kenapa tiada contoh2 atau bukti2 yang boleh di bahaskan ??atas sebab itulah saya katakan tadi jangan hanya tahu membuat tuduhan selepas itu hilang tak menjawap seperti yang berlaku didalam post yang sebelum2 ini..

Anda juga gagal membaca komen dengan baik kerana adakah saya terus menghentam BN tanpa bukti2 yang disokong dengan hujah??
tetapi apabila membaca komen anda saya tengok penuh dgn emosi kemarahan contoh:
TENGOK TU, SIKIT SIKIT UMNO, KAU SUKA SANGAT TONG SAMPAHKAN UMNO TUH.
NARUTO,
jadi dimanakah matang nya Definisi ( dengan izin) hujah anda??

Memang tiada yang percuma di dunia ini tetapi bolehkan kurangkan beban.. seperti yang saya katakan tadi kenapa perlunya menjadikan perkhidmatan itu sebagai perniagaan.. yang sepatutnya tanggungjawab kerajaan mengurangkan beban Rakyat..

jadi kepada Saudaraku Jaam marilah muhasabah diri berilah komen atau tuduhan yang mempunyai bukti yang kukuh serta hujah yang bernas jika Anda berjaya, mana tahu harapan Umno pada anda untuk menarik sokongan tidak sia2

Wassalam

Naruto sensei said...

kepada sahabat2 dalam ruangan ini suka saya berkongsi maklumat tentang ade 2 kategori hujah yang negatif didalam blog ini sila baca dan perhatikan penulisan saya dan perhatikan kita di golongan mana..

dalam manusia berhujah kita kekadang tak perasan kita ni berhujah atau pun tidak, jadi disini saya huraikan berkenaan Definisi ( dengan Izin ) hujah negatif tersebut ..

hujah negatif manusia mempunyai 2 kategori iaitu hujah Ad hominem dan hujah Ad populum.


Ad hominem bermakna menentang orangnya dan Ad populum bermakna menentang kumpulannya. Kekhilafan ini serupa dengan kekhilafan yang menyeleweng dari isu sebenar. Sebagai contoh, jikalaukita menolak idea seseorang dengan menyatakan dia seorang yang tidak berpengalaman, tidak mempunyai ijazah yang berkenaan dan Iman nya lemah maka kita menggunakan hujah Ad hominem. kita membincangkan diri individu tersebut bukan idea yang dicadangkan olehnya..

Adakala kita bukan menolak diri Individu tersebut, tetapi kita menolak semua orang yang menganggotai sesuatu kumpulan, maka kita melakukan hujah Ad populum..

Sebagai contoh: sesuatu kumpulan mengemukakan cadangan dan kita bukan mengkritik cadangan tersebut, sebaliknya kita mengkritik persatuan tersebut, Umpamanya kita mendengar usaha kaum wanita mendapatkan hukuman yanglebih berat pada jenayah seksual. disini bukan seorang wanita yang di kecam, tetapi keseluruhan kaum wanita.. kekhilafan Ad hominem dan Ad populum adalah kekhilafan yang kerap berlaku

Menggunakan 2 ukuran

Apabila kita melakukan kesilapan, bererti kita menilai sesuatu perkara dengan 2 cara yang berbeza bergantung kepada siapa yang terlibat...
sebagai contoh, kita menyokong perbuatan pihak berkuasa merobohkan gerai haram sebagai tindakan yang perlu,tetapi sebaliknya kita mengecam perbuatan tersebut apabila melibatkan gerai yang pemiliknya kita kenali ataupun ada hubungan dengan kita

penggunaan 2 ukuran adalah berlainan dengan kesalahan membuat keputusan yang berbeza2 berdasarkan keadaan yang berlainan.. Mengiktiraf kelainan bukan lah kesilapan..kesilapan terletak kepada asas permohonan yang tak wajar..

wassalam..

Naruto sensei said...

Sesungguhnya kita hendaklah berubah daripada jahil kepada yang berilmu

berubah dari kejahatan kepada kebaikan

berubah dari yang haram kepada yang halal

berubah dari yang lemah kepada yang kuat

berubah dari kurang ajar kepada ber sopan

bukankah itu semua tututan Agama kita..???

Wassalam

Anisotropic said...

saya sokong hujah sensei mgenai air itu..bnd mmg ALLAH bg free beb..masalah hny timbul apabila pihak2 pgurusan megenakn caj yg melebihi kadar sepatutnya....dan ini myumbang kepada keuntungan besar syarikat trsebut.

mgkin sya bukan org bisnes, tapi bukankah keuntungn yg lbh itu spttnya dkongsikn dgn semua makhluk ALLAH dmuka bumi ini?

dan mgenai untung lebih, bknka spttnya kadar ptt dkurangkn kpd yg minima agar hasil drpd kadar caj itu tdk akn mghasilkn untung yg trlebih2?

ingatla bhw hasil dripada pganiayaan org lain itu haram.

Naruto sensei said...

saudaraku Anisotropic..

Salam?

Saya sangat2 bersetuju dengan pandangan Anda

Bukankah kerajaan mempunyai berbagai2 sumber kewangan melalui kutipan2 cukai malah kalau kita lihat keuntunggan Petronas sahaja setiap tahun sudah cukup untuk membiayai kos penyelenggaraan tenaga2 ini malah berlebih2 lagi belum lagi dikira dengan kutipan cukai dari sumber lain dan keuntungan Syarikat2 GLC yang mana kerajaan juga yang mendapat untung..cuma yang mendatangkan kemushkilan kita dimanakah wang2 itu di belanjakan..

bukankah jika diagihkan secara rata akan membela nasib Rakyat Marhein.. yang mana kebanyakkan yang mendapat maanfaatnya ialah orang Melayu sendiri kerana orang melayu kan majoriti Rakyat Malaysia

Jadi seperti yang saya bahas kan diatas tadi , diwaktu Ekonomi gawat inilah sepatutnya tindakan2 kerajaan lebih menjurus kepada rakyat kerana di waktu Kerajaan susah mengharapkan undi rakyat di waktu Pilihanrayalah rakyat masih menyokong kerajaan ... jadi kepada kerajaan BN kasihankan lah Rakyat Malaysia yang Majoriti adalah Melayu...


Wassalam

sapphire said...

Bagus Saudara Naruto...komen2 anda memang membina...

Saudara Jaam...

Apa pasal pulak tak boleh copy & paste, asalkan yg kita copy itu benda yg membawa kebaikan, saya tak nmpk apa hinanya...

Saya sendiri selalu mintak izin drpd seseorg commenter utk copypaste artikel2 diorang...dan hasilnya sangat positif. Ramai kawan2 saya pengundi atas pagar yg buka mata dan sedar tentang benda2 yg sepatutnya diorg dah lama sedar...

Lebih baik copy paste artikel yg baik daripada mengarang sendiri tapi penuh dgn carutan dan makian macam yg penyokong UMNO biasa buat...

Anisotropic said...

hujah sensei mmg mmberangsangkn dan harap2 dpt mmbuka mata yg 'tidur'(harap2 xkoma)....

isu copy&paste.....bnd ni xsalah...asalkn dberi tahu sumber dan pgarang asalnya...tapi, dlm hal forum begini, xda sumber(quotation) pun xpa...sbb xda pmberi markah..tpi jgn sesekali buat dlm assgmnt...nnt markah pun lingkup.heheheheh

embunpagi said...

rsnye dasar penswastaan yg mnjadikn perkhidmatan sbgai perniagaan..

Naruto sensei said...

Salam semua

kepada saudara Jaam

anda telah pun membuat satu dosa hari ini iaitu menuduh saya tanpa bukti yang kukuh jadi walaupun hati saya sakit saya tetap maafkan Anda kerana saya tak sampai hati melihat Anda nanti di Azab di hari Akhirat... Ketahuilah sahabatku Jaam apabila Anda membuat tuduhan kepada seseorang tanpa bukti anda sebenarnya telah menfitnahnya

tahankah anda disebat 80kali jika ada hukum hudud di Malaysia ini? ini baru didunia diakhirat nanti mahukah anda makan daging busuk saya
jadi kesimpulannya jika kita tidak tahu sesuatu perkara hendaklah kita berdiam diri sahaja daripada mereka2 cerita yang akhirnya orang lain pun membenci kita..
semoga Allah merahmati sahabatku Jaam..

Wassalam

Naruto sensei said...

memang kadang2 kita memerlukan teks2 sahabat kita yang mantop untuk hujah kita menhadapi hujah pihak lawan dan kadang2 sahabat2 memerlukan hujah kita yang dianggap bernas untuk hujah mereka inikan satu kebaikan kerana ilmu manusia kan pelbagai
cuma untuk makluman Saudaraku Jaam
semua post saya semenjak saya berubah cara saya berhujah (jika anda baca komen2 saya sebelum ini anda akan tahu)adalah hakcipta dan buah fikiran saya sendiri
Ianya laihir dari pengamatan dan pengalaman saya sendiri tentang suasana di malaysia hari ini dan apa yang saya huraikan adalah reliti hidup di Malaysia sekarang!!

wassalam..

Bersyukur said...

Insaflah awak NARUTO sensei..
Masuklah UMNO .. dan sokonglah kerajaan BN UMNO demi survival ugama bangsa dan negara.. Moga Allah beri hidayah pada anda dan kawankawan anda...

apam taiping said...

msk umno??
ummmmm no no no...

Hidayah InsyaAllah utk puak2 seangkatan anda yg msh kabur dlm mengejar dunia sahaja...

kembali la kpd dasar ajaran Agama melalui pemimpin yg menjurus ke jln Allah....sokonglah kepimpinan parti islam yg berdiri teguh dgn Al-Quran....

amin....

Naruto sensei said...

Bersyukur said...

Insaflah awak NARUTO sensei..
Masuklah UMNO .. dan sokonglah kerajaan BN UMNO demi survival ugama bangsa dan negara.. Moga Allah beri hidayah pada anda dan kawankawan anda...

-----------------------------------

Salam Saudaraku

InsyaAllah saya akan menyertai UMNO jika UMNO menggubal Udang2nya dan menjadikan Al-Quran dan Sunnah sebagai hukum tertinggi dalam perundangan Negara ... kerana, apa perlu lagi kami menentang UMNO jika apa yang kami perjuangkan selama ini telah dimaktubkan didalam perlembagaan UMNO dan Negara, Dan bukan saya sahaja akan menyertai UMNO, Saya Yakin Ramai lagi Ahli PAS termasuk Tuan Guru akan menyertai UMNO jika AL-Quran dan Sunnah menjadi sumber perundangan tertinggi UMNO dan saya yakin ramai Ahli2 Pas bersetuju dalam hal ini..
Dan Tuan Guru Nik Aziz pernah berkata PAS akan dibubarkan jika UMNO ikut hukum AL-QURAN dan sunnah?? jadi apalagi kerajaan UMNOBN sanggupkah anda menyahut cabaran Tuan Guru Nik Aziz??...
semoga Anda mendapat Rahmat Allah saudaraku bersyukur..

wassalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...