Sunday, April 19, 2009

Lima calon timbalan selepas lima kawasan buat pencalonan

KUALA LUMPUR, 19 April: Selepas lima kawasan PAS diketahui tentang pencalonan mereka, kini ada lima nama dicalonkan sebagai timbalan presiden PAS.

Kesemua mereka menamakan orang berlainan untuk jawatan berkenaan.

Mereka yang dicalonkan adalah penyandang Nasharudin Mat Isa (Batu), Datuk Husam Musa (Kelana Jaya), Datuk Seri Azizan Razak (Temerloh), Datuk Dr Haron Din (Selayang) dan Haji Mohamad Sabu (Bukit Bintang).

Sementara itu, Bukit Bintang hari ini membuat kejutan apabila mencalonkan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai calon presiden PAS.

Sebelum ini, keempat-empat kawasan yang telah membuat keputusan mencalon Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Untuk jawatan naib presiden pula, Husam dan Datuk Seri Nizar mendapat empat pencalonan, Mohamad Sabu (tiga) dan Nasharudin, Taib Azamudin, Mohamed Hanipa Maiden serta Datuk Nik Amar masing-masing mendapat satu pencalonan.

31 comments:

ironseven said...

jelas nampak keterbukaan pas. yang layak boleh dicalonkan bertanding. sprm taknak letak spy ke siasat kot2 ada politik wang dlm pas?

alasan najis taknak bertanding di penanti konon mengikut perlembagaan. di perak ikot perlembagaan ke? alahai....alasan kebodoh-bodohan...maka yg "yes man makin ghairah menjilat bontot bernajis..."

ironseven said...

10 sbb kenapa najis kata bn tak mau bertanding di penanti
(guna alasan 'prk bermotif politik', 'nak kaji rakyat untong ke tak'..nak kaji rakyat ke umno bn?'. cit porra, ingat rakyat bodoh mcm puak2 "yes man, i jilat u" ke wahai najis...

1. bn kena guna duit byk nk byq beli poster, banner, bunting (yg tahun 2004 pon tak byq2 lagi malah kena saman...)
2. bn kena buat byk projek mee segera (kerajaan yg bayaq nanti)
3. bn kena keluaq duit beli basikal, enjin bot, mesin padi, kabota nak bg kat pengundi
4. bn kena janji billion2 utk projek2 baru di penanti (mungkin projek umpama klcc ke...)
5. bn kena keluaq duit buat byk projek pecah tanah, perasmian itu ini supaya boleh masok tb1, tb3, tbbernama, utusan meloya, berita hairan.
6. bn kena keluaq duit byk utk bayaq kepada pengundi di perantauan (masyukk....kepada yg pegang duit tu je la..)
7. bn kena keluaqkan duit byk sbb nk byq upah semua polis dan fru satu malaysia yg dihantar ke penanti nanti.
8. bn takot kalah kali ke 5 di semenanjong dan terpaksa pindah ke sabah dan sarawak.
9. bn tak de org yg boleh berkempen dgn berkesan. selain polis dan fru bn cuma ada pencacai2 seperti add, uncle, zali, dewata, bn@umno, tokbatin, kasutlama, panglima, jaam, dan sebangsat dengannya.
10. najis sudah kehilangan batu...

Ihya said...

Salam..tumpang iklan. Bibik ini sudah melampaui batas manusia,sangat kejam terhadap anak-anak kecil!!

www.dzulhaqq.blogspot.com

TAHAP POSTING : NON-POLITIC

Naruto sensei said...

Jaam..

kesian saya tengok anda nih.. penuh dengan tuduhan yang langsung tak masuk akal..

Ingat dengan menggunakan tulisan jawi menulis tuduhan yang tak masuk akal mampu menarik sokongan dan membuat orang insaf kepada anda tolonglah matang sikit...

Anda mengandaikan saya parasit Alhamdulillah kepada anda yang sering membuat fitnah dan tuduhan yang tak berasas dalam blog ini..

Berapa kali anda masuk dan gelar orang macam2 kemudian tukar topik pula dan tak jawap langsung pertanyaan orang sememangnya andalah yang menjadi parasit kerana menyesatkan orang dengan kenyataan yang hanya berupa andaian sahaja..

parasit seperti andalah yang menyokong kepimpinan rasuah UMNO BN dimana dalam masa yang sama cuba bermati2an menutup bangkai rasuah yang tersebar didalam parti UMNO sendiri..sehingga sanggup mengadaikan maruah Islam dengan menyokong kepimpinan yang penuh kekotoran malah anda bersekongkol menghentam perjuangan Islam PAS yang anda sendiri tahu keikhlasan para pimpinan PAS menjalankan tanggungjawapnya...

Parasit2 seperti UMNO lah yang 50 tahun ini merosakkan pemikiran rakyat dengan berbagai cara hidup yang pelik yang langsung tak mengikut lunas2 Islam..tetapi mengaku mereka adalah yang terwarak sekali..

Lihat Jaam jangan kolot sangat... tengok keliling anda berapa ramaikah melayu yang mengikut Islam yang sebenarnya..berapa ramaikah pimpinan UMNO yang wanita menutup Aurat.. berapa ramaikah anak2 gadis yang berpakaian senonoh..berapa ramaikah perwakilan Umno terlibat rasuah..berapa ramaikah umat Islam melayu dok berkumpul di pusat2 No ekor..

Sedangkan kalau UMNO mengaku Islam dan pejuang Islam.. 50 tahun sudah cukup untuk menjadikan Islam gilang Gemilang dan difahami rakyat jelata..

tetapi apa yang UMNO buat selama ini hanyalah menggunakan Kuasanya untuk mengelirukan orang Islam dengan perkara yang mendatangkan kekufuran kepada Allah swt..

Menolak menggunakan perundangan Islam ( hudud ) sebagai sistem perundangan tertinggi untuk umat Islamnya..

Membuat Islam Hadari satu jalan baru yang terang2 merosak dan mengelirukan Umat Islam dengan sokongan para penjuak2nya yang menyokong tanpa usul periksa telah menyebabkan Umat Islam yang sepatutunya mengenal Islam semakin keliru

...Itulah sebenarnya Parasit yang membarah dalam perjuangan Islam..


Kami perjuangkan Islam hanya menganggap Jalan demokrasi salah satu wadah yang aman, walhal kami mempunyai banyak jalan untuk menegakkan islam.. akan tetapi jika suatu hari nanti ada di kalangan UMNOBN yang mengkhianati asas2 demokrasi yang mereka sendiri suruh pertahankan,, tak mustahil jalan lain yang akan kami dan rakyat yang menyokong penuh kepimpinan ulama akan gunakan untuk mendapatkan kemerdekaan Islam yang selama ini hanyalah lakonan UMNOBN untuk mendapat undi sahaja..

Sebenarnya anda lah JAAM yang langsung tak mengkaji pejuangan Islam anda sesukahati menuduh tanpa anda sedari tuduhan anda itu menunjukkan betapa bodoh dan kejinya diri anda... Dan sesungguhnys sifat Anda itu samalah seperti Parasit yang mahu merosak dan mengelirukan orang dengan kenyataan anda..

wasallam..

Naruto sensei said...

Saudaraku Iron7

Salam..

yang penting bila tak bertanding tiadalah Isu Altantuya dan komisen kapal selam dibangkitkan..

Dato Najib semakin rimas kerana setiap kali PRK diadakan bertambah kreatif pihak PR mengekploitasikan kedua2 Isu tersebut... Dato Najib bimbang hendak turun berkempen kerana poster2 Atau topeng2 Altantuya dan replika kapal selam begitu menghantui hidupnya Sehinggakan keranda Altantuya pun ditahan polis dalam PRK Bkt Gantang baru2 ini..

Sebenarnya Dato Najib mahu supaya dua Isu ini dilupakan rakyat sebab itulah tidak mahu mencalonkan wakilnya di PRK Dun Penanti supaya Isu ini tak di bicarakan kerana akan merosakkan imejnya sebagai PM One malaysia ..

wassalam.

jaam said...
This comment has been removed by a blog administrator.
jaam said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Naruto sensei said...

Sudah lah Jaam

pendapat ko yang menghentam aku nak ke aku posting kan balik...

ko dah lupa ke apa yang ko gelarkan aku

ingat Jaam orang kat sini tak pernah lupa apa yang ko pasting malah bila2 masa je boleh keluarkan posting anda tu yang menghina ...

Yang selalu lupa pihak kamulah dah baling batu sembunyi tangan..

jaam said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Naruto sensei said...
This comment has been removed by a blog administrator.
MatJalie said...

Apa pun,pemilihan pimpinan pas tak sejijik umno.Kita tak perlu rasuah atau jatuh2 kan dgn cara kotor.Kalau menang bersyukur dan kalau kalah pun bersyukur juga.Sbb kita memegang amanah allah.
Pencacai2 umno berhentilah mencacai,marilah kita bersatu dibawah pas.
.

dewata awan berapi said...

yang penting bila tak bertanding tiadalah Isu Altantuya dan komisen kapal selam dibangkitkan..

_____________________________________

itulah masalahnya...

bila pilihanraya saja macam2 fitnah dan cerita2 karut yang tersebar...

sepatutnya...ceritalah apa yang parti kau mampu lakukan untuk kebaikan rakyat...bukannya menjaja benda2 begini...

kita mengundi untuk mencari wakil rakyat...bukannya yang berlagak jadi hero rakyat...

Naruto sensei said...

Kesian UMNO bermati2 dan mempergunakan Laman wab Anti Husam musa..

Laman yang mengaku kononnya Ahli PAS itu akhirnya di ketahui penulis Upahan UMNO BN sendiri dan dikalangan Ahli PAs sendiri pun tiada berkenaan isu ini...

Isu yang UMNO canang sedia alam kononnya perpecahan dalaman PAS..

Puncanya kerana pimpinan pas yang dikatakan rapat dengan Anwar Ibrahim tu pun menjadi isu penting bagi pimpinan UMNO BN...

Kemudian tuan guru berselisih pendapat dengan Presiden Itu pun menjadi Isu..Hanya isu bersatu dengan UMNO..itu yang digembar gemburkan sedangkan yang berharap benar dengan penyatuan itu UMNOlah .. yang ditolak dalam PRU yang lepas..Dengan menyogok jawatan MB perak lah konon..kita tak lupa apa UMNO buat..

walhal perselisihan itulah yang memantangkan dan memantapkan PAS..
Akhirnya mereka tak pula berbalah makin bersatu lagi dan menjadikan PAS lebih matang ke depan..

bukan Seperti dalaman UMNO Kononnya tiada perselisihan .. semuanya sokong tetapi Contoh kan bila Mukriz Kalah dalam pemilihan UMNO Apa penyokong dia buat lagilah memalukan...

Isu edorgan kononnya Anwar rapat dengan Presiden Turki nih apa yang jadi masalah sangat kat UMNO BN ni???

Bukan ke Edorgan itu satu2nya pimpinan Turki yang paling kuat perjuangan Islamnya.. lihat lah amalan2 Islam yang beliau terapkan setelah menjadi PM.. apabila sekian lama negara Turki menjadi negara sekular yang teruk tentangan pada Islam sendiri.. Macam kita kat Malaysialah.. UMNO kata dia Islam ..Perjuang Islam Tapi menyeleweng dan tolak hukum Islam..

Endorgan sendiri di ancam tentera Turki kerana cuba memyemai Amalan Islam dinegara tersebut malah Isteri beliau juga di ancam kerana bertudung tetapi kerana kecekalan dan Istiqamahnya beliau dapat dilihat akhirnya kepimpinan beliau diterima baik oleh rakyat turki malah tentera juga yang membantah sebelum ini pun menyokong...ADAKAH CONTOH YANG TAK BAIK ENDORGAN BUAT JAAM..

Hanya kerana Pimpinan profesional PAS yang rapat dengan Anwar maka berbagai Andaian dibuat tem Edorganlah.. Husam musa Bagi balak lah kenapa dalam hal ini SPRM lembab bertindak??

Wah wah ..Lembu yang tak seberapa nilainya SPRM boleh bertindak inikan pula balak beribu ekar ....nampak sangatlah Fitnah nak membuat orang keliru memang ini kerja UMNOBN sejak dahulu lagi..Kalau anda JAAM betul buktikan kes balak jangan main cakap je..

واهاي اورڠ-اورڠ يڠ برايمان! جاوهيله باڽق درڤد ڤراسڠك، سسوڠڬوهڽ سباهاڬين ڤراسڠك ايت دوسا دان جاڠنله كامو منچاري-چاري كسالهن اورڠ لاين دان جاڠنله اد د انتارا كامو يڠ مڠومڤت سباهاڬين يڠ لاين. اڤاكه اد د انتارا كامو يڠ سوك مماكن داڬيڠ ساوداراڽ يڠ سوده ماتي؟ تنتو كامو براس جيجيق. دان برتقوىله كڤد الله، سسوڠڬوهڽ الله مها ڤنريما توبة، مها ڤڽايڠ. - مقصود دري ايات 12 سوره الهوجورت

ironseven said...

JAAMMANGKOKAYON,

KAU TAK JWB SOALAN AKU LAGI BACOL!!!!

aku copy paste balik utk kau dan sebangsat dengan kau menjawabnya.

JAAM,

kau dah copy paste maklumat tu. its good. dapat jugak aku ilmu baru. soalan aku pada kau;

1. apa pendirian kau tentang hudud?
2. kau sokong jika msia laksanakan hudud?
3. kenapa masa awal2 islam rasulullah tak beri keutamaan kpd hudud tapi akidah? boleh kau bgtau aku?
4. kenapa agaknya ali r.a TANGGUH hudud ke atas pembunuh usman r.a? TANGGUH ke BATAL?
5. adalah melaksanakan hudud itu wajib?

kau jawab persoalan aku tu. kalau setakat copy paste pastu ignore ilmu2 ajaran allah dan rasul tu, lebih baik tak payah copy. lebih besar dosa org berilmu tapi tak amalkan ilmu tu compared to yg jahil.

so, kau berilmu ke jahil wahai jaam?

sila jawab!!!!

JANGAN TAK JAWAB...

ironseven said...

naruto,

aku doakan balasan cash pada jaam dan sebangssat dengannya...

amin.

Naruto sensei said...

Ahh mmenyibuk lah dengan Anda ni dewata kata malas nak layan saya yang anda sibuk2 ni kenapa tukarlah nikname balik..

BN yang selama inikan Berlagak Hero Rakyat
Tengok lah berita konon hari2 rakyat sokong mereka akhirnya bila dah nak ditolak rakyat mulalah nak tarik dirilah bazir wang lah.. Kalau tak betul 2 isu tu kenapa nak halang bercakap masa PRK baru2 ni..Kenapa!!

kenapa selama ini tak fikir wang rakyat..Kenapa!!
Banyakla alasan bila dah pengecut... Samalah anda tu selamanya tak mengakui kesilapan sendiri sampai nak mati nanti baru nak menyesal macam Firaun...

Naruto sensei said...

Saudaraku Iron7

Terima Kasih..

Saya menanti jawapan pada hujah JAAM sehingga Esok ..

jika tiada maka bermula malam Esok saya akan membuat solat hajat untuk memohon kepada Allah membalas keatas manusia yang suka membuat kesesatan dan fitnah..
Andai anda tak membalas dengan hujah yang sahih JAAM.. besedialah anda menghadap apa jua kemungkinan yang berlaku nanti Sekarang ni Allah bayar di dunia lagi..Jangan salahkan saya atas apa yang menimpa anda nanti..

dewata awan berapi said...

kalo sampai lima orang calon timbalan...memang x de kualitilah parti ni...buat pencalonan pakai kepala lutut...

kahkahkahkahkahkah.....

Naruto sensei said...

dewata awan berapi said...

kalo sampai lima orang calon timbalan...memang x de kualitilah parti ni...buat pencalonan pakai kepala lutut...

----------------------------------

Kalau UMNO sampai takde calon tanding Presiden lagi bangang punya mangkuk penakut sampai kecut ----R.. Lepas tu Timbalan Pre.. Dah takut Ali Rustam Menang terus Kata politik wang lagi bacul sial...samalah macam penyokong dia kepala lutut letak kat kepala..

Hem Alahai...

anjar said...

dewata said.....

kalo sampai lima orang calon timbalan...memang x de kualitilah parti ni...buat pencalonan pakai kepala lutut...

...................................

PAS ada tak de kualiti tetap menang PRK lawan UMNO, rakyat tetap suka, kalau sembang konon UMNO berkualiti dah lepas PAU pun masih bertelagah sesama sendiri, siap ugut bunuh mcm kat terengganu. Kalau 10 pun yg dicalonkan dlm pemilihan PAS sapa yang menang akan diterima oleh semua termasuk yg kalah, sebab apa? sebab pemimpin PAS berjuang atas dasar agama Allah, sapa pun ketua tak jadi soal asal tetap dilandasan perjuangan yang benar, UMNO? malu nak cita! bejuang untuk kroni, yang menang akan bolot semua projek yang kalau melopong, tu yang saling cantas mencantas dlm UMNO ni.

satu soalan aku kat kau dewata, yang menang ke kualiti atau yang kalah berturut - turut tu kualiti?

Naruto sensei said...

Umno canang modal lama lagakan pimpinan PAS
Mohd Nor Yahya
Sun | Apr 19, 09 | 11:17:28 am MYT
KOTA BHARU, 19 April (Hrkh) - PAS menjangkakan Umno/BN tidak akan meletak calon bagi merebut kerusi Dun Penanti yang dikosongkan bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohammad Fairuz Khairuddin. Iklan



Presiden PAS, Dato' Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang berkata, sekiranya Umno mengatakan pilihan raya kecil di Penanti membazirkan wang kerajaan, ia menggambarkan mereka telah mengaku kalah sebelum bertanding.

"Maka wajarlah kemenangan diberi kepada Pakatan Rakyat.

"Pakatan Rakyat tetap bersedia menghadapi pilihan raya di Dun Penanti walaupun ada desas desus yang mengatakan BN tidak akan meletakkan calon," ujarnya ketika ditemui di mesyuarat Agung PAS Kubang Kerian kali ke-35 di Sekolah Menengah Ugama Taqaddum Maarif Pasir Tumboh di sini semalam.

Menyentuh tentang propaganda media harian yang mengatakan terdapat kumpulan tertentu dalam pemlihan pimpinan PAS kali, Ustaz Abdul Hadi berkata itu adalah modal lama Umno/BN.

"Saya tidak melihat pertandingan dalam PAS sebagai merebut jawatan yang melibatkan politik wang dan lobi melobi, Umno saja yang dok kalut mengatakan kita ada kumpulan tertentu.

"Sebab itu saya mengatakan modal lama, dulu pun mereka kata kita ada golongan ulama bertembung dengan golongan profesional, kini golongan pro muzakarah dengan yang menentangnya, itu adalah karut," katanya.

Menurut beliau jawatan presiden dalam PAS boleh ditandingi dan beliau beranggapan ia seperti sebuah rumah yang mempunyai atap, tingkap, dinding dan tiang, sesiapa yang berada di tahap atap ia akan lebih memikul tanggungjawab sehinggakan panas dan hujan tetap utuh di atas. - mns_


Ni Jawapan Tuan Guru HAji Hadi..

Sekarang Jawapan JAAM saya tunggu...

jaam said...

JAAMMANGKOKAYON,

KAU TAK JWB SOALAN AKU LAGI BACOL!!!!

aku copy paste balik utk kau dan sebangsat dengan kau menjawabnya.

JAAM,

kau dah copy paste maklumat tu. its good. dapat jugak aku ilmu baru. soalan aku pada kau;

1. apa pendirian kau tentang hudud?
2. kau sokong jika msia laksanakan hudud?
3. kenapa masa awal2 islam rasulullah tak beri keutamaan kpd hudud tapi akidah? boleh kau bgtau aku?
4. kenapa agaknya ali r.a TANGGUH hudud ke atas pembunuh usman r.a? TANGGUH ke BATAL?
5. adalah melaksanakan hudud itu wajib?

kau jawab persoalan aku tu. kalau setakat copy paste pastu ignore ilmu2 ajaran allah dan rasul tu, lebih baik tak payah copy. lebih besar dosa org berilmu tapi tak amalkan ilmu tu compared to yg jahil.

so, kau berilmu ke jahil wahai jaam?

sila jawab!!!!

JANGAN TAK JAWAB...

???????????????????????????????????

ALOOOOO........IRON.

NAMPAK SANGAT KAU NI KETINGGALAN.
ITULAH LEKA TIDUR JER KALAU TAK PUN TAK HABIS2 DENGAN PERANGAI NAGETIF.
AKU DAH ULAS DAH, PANDAI2LAH KAU CARI KAT MANA.

MABBLOUS......!

jaam said...

EEHHHH!
KAU ORANG TAK TAU ATAU PURA2 BUAT TAK TAU,

KETUA PUAK KAN SUKA CAKAP BUKAN2. ALIH2 BESOK MESTI DIA KATA YANG LAIN.
DAH BANYAKLAH KATA2 KETUA PUAK YANG TAK BOLIH DIPAKAI.
JANGANLAH PERCAYA SANGAT, KAU TENGOK NANTI MESTI TUKAR PUNYA SEBAB NAK SOKONGANLAH KATAKAN.

TUNGGGGUUUUUUUU...!

Ex-UMNO said...

BN/UMNO takut di malukan kali ke 5 di Penanti.

Ex-UMNO said...

Tun Dr.Mahathir - BN/UMNO tidak harus mengaku kalah sebelum bertanding.

Naruto sensei said...

Bilanya JAAM ulas pos balik saya nak tengok jangan cakap orang tido saya sentiasa ada kat dalam ni..

Tapi memanglah anda JAAM tak menjawap hanya menuduh sahaja.. berkenaan balak tu semua mana buktinya mana tindakan SPRMnya..

Alhamdulillah terserlah lagi sifat2parasit Anda JAAM...

Maka sekiranya berlaku apa2 selepas ini tanggung lah sendiri..

Wassalam..

Naruto sensei said...

Semalam Anda kata Haji Hadi kena mcm2 hari ini kata Haji Hadi tukar kenyataan... putar belit saja memanjang.. dan kenyataannya anda membuat tuduhan berdasarkan andaian tanpa dibuktikan...
Memanglah anda ni menempah...

Naruto sensei said...

Khalil : Saya kesal pemimpin UMNO selama 50 tahun gagal jelaskan Islam kepada orang Cina dan India.


BALING, 18 April :- Saya kesal kerana pemimpin UMNO gagal untuk menjelaskan Islam kepada orang Cina dan India walaupun dia sudah lebih 50 tahun bersama MCA dan MIC dalam BN. Malahan sebaliknya lahir di kalangan pemimpin BN yang jelas menghina Islam seperti yang pernah diucapkan oleh Samy Vellu "dalam Quran mana ada Lebuhraya". Demikian antara ucapan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim semasa berceramah di Kg. Iboi dalan DUN Bayu, Parlimen Baling kelmarin.

Drs. Khalil berceramah bersama dengan Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, YB. Zulkifli Nordin. Hadir sama ialah YDP PAS Kawasan baling, Tuan Guru Hj. Yahya, ADUN Kupang, YB. Johari dan pimpinan PAS Kawasan yang lain.

Selain itu katanya UMNO sanggup memperolok-olokkan Islam di hadapan orang bukan Islam demi untuk mendapat kemenangan, pelbagai pembohongan dibuat untuk memastikan orang Cina dan India tidak memilih PAS.

Beliau juga mengatakan penyakit takut kepada beberapa amalan Islam akhirnya ditakuti oleh orang Islam sendiri , "dalam masalah bersunat sehingga budak Melayu pun takut dan lari panjat pokok betik" katanya, mengulas kesan dari UMNO yang menakut-nakutkan orang Cina dan India kalau PAS menang "kemaluan kamu akan di potong".

Drs. Khalil juga membantah pandangan yang mengatakan haram orang bukan Islam membaca Al Quran sedangkan ianya boleh mempercepatkan seseorang masuk Islam. Memetik beberapa pandangan ulamak antaranya Pengarang kitab I'ana al-Talibin dari kitab Busyra al-Karim katanya,"maka tidak ditegah orang kafir daripada membaca al-Quran, jika dia tidak bersikap menentang dan diharap dia akan memeluk islam" .


Kehadiran memberangsangkan walaupun ceramah diadakan di kubu kuat UMNO.


"Kalaulah orang cina yang bukan Islam baca Quran tidak betul, adakah orang Melayu yang sudah lama Islam semuanya betul baca Quran" Tanya Khalil.

"Sesudah itu kalau ada yang tidak betul baca Quran, bolehkah selesai masalah dengan buat laporan polis. kalau tidak betul baca kena belajar bukanya buat repot polis" Tegasnya lagi.



Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM di 9:09 AM

Naruto sensei said...

Setelah Menyerang OKU, Pemuda UMNO Kini Menjadi OKUHanya beberapa minggu selepas insiden Pemuda UMNO dengan lagak samseng telah menyerang OKU bernama Karpal Singh di parlimen, tiba-tiba kini Pemuda UMNO menjadi OKU, lebih cacat daripada Karpal yang diserangnya.

Itulah hukum Karma, hukum universal, di dalam Islam disebut “sunnatullah”. Apa yang dilakukan terhadap orang lain akan mengena kepada diri sendiri.

Kisah di satu petang serangan Pemuda UMNO terhadap OKU bernama Karpal Singh di Parlimen boleh dibaca di sini.

Serangan itu dilakukan setelah sang menantu bernama Khairy Jamaluddin (yang pada ketika itu Naib Ketua pemuda UMNO) membuat sidang media pada sebelah paginya dimana beliau memberi tempoh 24 jam untuk Pengerusi DAP Karpal Singh mengemukakan bukti yang mendakwa Pemuda Umno bertanggungjawab atas kiriman peluru terhadapnya baru-baru ini.

Lapor Bernama, Naib Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata tuduhan yang dilemparkan Anggota Parlimen Bukit Gelugor itu merupakan satu tuduhan liar, gila serta berniat jahat.

Tetapi kini Pemuda UMNO di bawah kepimpinan sang menantu seperti telah hilang segala-galanya. Khairy yang memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO yang telah diberikan laungan ‘boo’ dari kalangan perwakilan Pemuda UMNO sendiri kerana bagaimana Khairy yang didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin kerana ejennya terbabit dalam politik wang boleh menjadi ketua mereka.

Tidak cukup dengan itu, Khairy tidak terpilih di dalam barisan kabinet baru yang diumumkan oleh PM Datuk Seri Najib. Dan sejak itu, Pemuda UMNO umpama OKU yang lebih teruk keadaannya dari Karpal yang diserangnya dahulu.

Kini Pemuda UMNO kehilangan suara, kehilangan “keris” dan kehilangan harga dirinya. Kehadiran Pemuda UMNO di bawah kepimpinan sang menantu membawa sial di dalam mana-mana kawasan pilihanraya kecil kerana mereka diumpamakan libailiti besar kepada UMNO dan BN yang akan menyumbang kepada kekalahan BN. Benar-benar kini Pemuda UMNO tergolong dalam OKU.

What goes around turns around!
Dikirim dalam Berita, Info terkini | Label: Setelah Menyerang OKU, Pemuda UMNO Kini Menjadi OKU

faizal zainol said...

salam

pandangan aku..
usahla terlalu perjuangkan KEPEMIMPINAN ULAMA,

tetapi kita perlu perjuangankan KEPEMIMPINAN ISLAM..


1. Pada hemat aku Dr. Haron Din sewajarnya dicalonkan sebagai Presiden PAS.

2. Manakala Dato Husam Musa wajar diberi peluang menjadi Timbalan Presiden.

3. Ir. Nizar, Dr. Azman dan Ustaz Nasharuddin dilantik sebagai Naib Presiden.

4. Tuan Guru Hadi Awang dilantik menjadi Timbalan Mursyidul Am PAS.

maxxim said...

salam. biarkan pihak yang tidak mahu bertanding. usar dicabar-cabar mereka. kita kuatkan kubu dan sokongan. ingatlah peristiwa perang uhud. jangan terpedaya dangan umpan mereka. ingatlah... sentiasa bersedia dalam tenang mahupun perang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...