Wednesday, April 29, 2009

Anwar yakin, Dr Mansor terbaik untuk Pulau Pinang

Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin Timbalan Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Dr. Mansor Othman yang telah diumumkan sebagai calon bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) N.12 Penanti adalah calon terbaik untuk Pulau Pinang.
Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

68 comments:

jaam said...

HAHA...

SESAPAPUN BOLEH MENANG....
YANG BUKAN PARTI LAMBANG CAP AYAM!

jaam said...

PILIHANRAYA LAGI.........!
KEMPEN LAGIII........!

FITNAH LAGIIIII!
MENDAPAT LAAA DOSA KONTANG....
MENIMBUN......!

PEMIMPIN?
INGAT TU....

Siasah said...

CILAKA PUNYA NARUTO...

KO NI MEMANG SPESIS BABI...
SEMUA KO SONDOL DEPAN BELAKANG...

MACAM KETUA PUAK KO TU...
SIAL PUNYA BABI KO NI...

MAK BAPAK KO PUN MESTI PERANGAI MACAM BABI...

Siasah said...

NARUTO,

SIKIT HARI KENALAH KAU...

INGAT TU...

jaam said...

دالم تيمڤوه تق سمڤأي 15 بولن، ڤڠوندي د ڤننتي اكن مڠوندي سباڽق تيڬ كالي.

مولا-مولا مريك مڠوندي دالم ڤرو12. كمودين مريك مڠوندي دالم ڤيليهنراي كچيل ڤرليمين ڤرماتڠ ڤاوه اڤابيلا داتين سري در وان عزيزه اسماعيل ملتقكن جاوتن اونتوق ممبوليهكن سواميڽ، داتوءء سري انور إبراهيم منجادي اهلي ڤرليمين دان ڤردان منتري ڤد 16 سيڤتيمبر لالو.

سكارڠ ادون ڤننتي، محمد فاايروس خيردين ڤولا ملتقكن جاوتن كران ايڠين سمبوڠ بلاجر. سكالي لاڬي، ڤڠوندي ڤننتي كنا كلوار مڠوندي باڬي مميليه واكيل رعيت بارو.

سأورڠ كاون بركات، سكارڠ دي فهم مڠاڤ كراجأن تق بنركن مهاسيسوا اكتيف دالم ڤوليتيك كڤارتين. بوكن اڤ، ننتي كالاو منڠ ڤيليهنراي، كنا لتق جاوتن كران نق سمبوڠ بلاجر. كالاو تق ڤرچاي، تيڠوق فاايروس!

فاايروس كات دي لتق جاوتن اونتوق ممبرسيهكن نام. ساي تق فيكير نامڽ روسق. دي هاڽ دسياسات اوليه سڤرم، بوكن ددعوا ڤون. تن سري خالد إبراهيم جوڬ دسياسات، تتاڤي تيدق ملتقكن جاوتن. اڤ نق دبرسيهكن، فاايروس دان خالد موڠكين دداڤتي تق برساله سلڤس سياستن تمت.

هاڽ اورڠ يڠ جاهيل ڤوليتيك اكن ڤرچاي فاايروس ملتقكن جاوتن دڠن كريلأن هاتيڽ. هاڽ اورڠ يڠ جاهيل ڤوليتيك جوڬ اكن ڤرچاي فاايروس ملتقكن جاوتن كران ايڠين ملنجوتكن ڤلاجرن

perunding said...

selamat menyambut pilihan RAYA.

jaam said...

RAYA UNTUK KANAK2.....

PILIHANRAYA UNTUK ORANG TUA JER...

HUHU..

Awey Kelate said...

Dey Jaam.....dosa kalu benda tu tarak butui punya. Kalu itu berita ada salah, saman la pihak-pihak yang membawa berita "tarak benar". UMNO kan ada manyak hakim-hakim dari Ketua Hakim Negara (Zaki Azmi), Peguam Negara, PDRM...suma itu sayap UMNO/BN kan?
Sokong pemimpin yang tak amanah, rasuah, telan duit rakyat, lari bayar cukai, kelek betina situ sini........... itu dikira lagi berdosa. sokongan anda membolehkan dia lagi gila kuasa

anakkancil said...

anakkancil said...
Siasah said...
CILAKA PUNYA NARUTO...

KO NI MEMANG SPESIS BABI...
SEMUA KO SONDOL DEPAN BELAKANG...

MACAM KETUA PUAK KO TU...
SIAL PUNYA BABI KO NI...

MAK BAPAK KO PUN MESTI PERANGAI MACAM BABI...

April 28, 2009 9:35 PM

..............................
Apo la kau ni...kalau kau nak mengutok pun jgn sampai guna mak pak..org tua tu tak tahu menahu akan hal yg di bincangkan...so aku nak nasihatkan tolong jgn libat mak pak...mertabat mak pak tinggi di sisi Allah....

April 29, 2009 12:31 AM

checkmate said...

siapa babi negara?

virus babi...

golongan mana yg suka mkn babi?

PKR Negeri Sembilan said...

Lawan Tetap Lawan

uncle nano said...

aku yakin dengan seyakin-yakinya yang PR akan tumbang di penanti..jgn bermimpi le!!
calon PKR yg busyuk tu yg akan menjahanamkan PR..tenggok ler nanti!!!

miekabo said...

gggrrrrr.....
gggrrrr......
gggrrr......

kuasa kyo kusanagi tgh charge....

kutuk sane-sini...
amende dapat???

sape ek yang mkn babi???

hish... hish...

kalu kena virus selsema babi....
orang yang kena tu, patut kena samak tak???

Wakakaka.....
Soalan maut untuk korang semua....

jaam said...

Setelah hampir sebulan membuat pendedahan mengenai artikel di bawah tidak ada langsung penafian oleh saudara Saifudin berkenanan artikel di bawah, yang terbaru Saifudin di cabar agar menyaman blog yang membuat pendedahan ini agar membuktikan perkara ini tidak berlaku.

Pertemuan yb saifuddin dan walter chia first seceretary high commision of the republic of singapore. Pertemuan di adakan di kelab cinta sayang sungai pertani kedah pertemuan hampir 2 jam bermula jam 9am -11am dan kami percaya pertemuan ini berhubung pilihanraya dun bukit selambau dan menghairankan kami kenapa pemimpin parti keadilan seperti yb saifuddin perlu melibatkan singapore dalam pilihanraya di malaysia yang rata rata rakyat malaysia tahu singapore adalah dalang pada yahudi dan kami yakin ini melibatkan kewangan dari pihak yahudi atau pihak cia .
sumber:GAP


Sebahagain Artikel di atas di siarkan semasa kehangatan PRK 2 bukit 1 batang awal bulan april lalu,
namun tambah mengemparkan apabila kaitan pertemuan itu bukan nya perancangan untuk prk 2 bkt 1 batang, rupanya pihak PKR telah mempunyai rancangan awal untuk mengadakan pilihanraya di Penanti.


rentetan dari pendedahan awal oleh GAP,penantian telah membuah hasil, terjawap nya butir pertemuan itu selepas hampir sebulan berikutan pendedahan orang dalam PKR sendiri .


Aku baru dapat info ni lepas aku balik dari jalan-jalan, sampai je rumah aku terus buka email rupanya email dari seorang informer aku dalam PKR, mamat ni aku memang kenal lama dah... dia ni berkerja di pejabat wan azizah sewaktu makcik tu jadi MP Permatang Pauh, so sekarang bila makcik tu dah tak jadi MP dia ni pun kerja di pejabat pusat PKR di Tropikana, antara ayat-ayat yang dia hantar kat aku ialah...


16/mac
larat lagi ka parti hang nak lawan anwaq? duit untuk PRK (pilihanraya kecil) Penanti masuk minggu depan, banyak ooo... anwar akan hantar door to door kepada pengundi kat sana. harap-harap aku boleh jumpa hang kat sana, kita pi makan nasik kandaq ok.


so aku pun balas la email dia pada 17/mac 10 pagi.


agak-agak hang la berapa bajet untuk penanti, hang ngan aku pun takan nak sorok kut..


informer aku balas dalam jam 4.15 ptg hari yang sama.


aku tak pasti yang arange benda ni saifuddin (saifuddin nasution) dengan kawan anwaq.


macam tu punya jawapan mak bapak pun menyampah nak dengar, so aku call la dia, dalam aku bersembang tu terkeluar juga la jumlah dana yang bakal PKR dapat, lebih kurang 3.7 juta, datang dari seorang mat salleh warga us kawan baik anwar. so aku pun tanya la soalan cepu emas kat dia, cina yang saifuddin jumpa kat sg petani tu ka yang transfer duit bagi kat korang, dia jawap 'yepp'...


dari pada email dan perbualan tadi, memang compom la pertemuan saifuddin dan walter chia setiausaha kanan pesuruhjaya tinggi republik singapura ada kaitan dengan pinjaman duit tapi kebetulan perkara tu berlaku di bukit selambau so kita ingat PKR nak pakai duit untuk PRK di sana la , tapi kita silap, anwar sebenarnya dah susun strategi akan berlakunya satu lagi PRK, so Dun Penanti la tempat yang paling sesuai untuk 3.7 juta itu di laburkan.


UMNO/BN pandai-padai la plan macam mane nak rampas semula Dun Penanti tu, ingat dalam tangan PKR diorang dah ada duit banyak untuk beli pengundi, walaupun Dun Penanti tu dalam Parlimen Permatang Pauh tapi PKR tetap juga standby duit sebegitu banyak untuk sebarang kemungkinan yang akan berlaku nanti.

Ini adalah salah satu pendedahan kaitan anwar,PKR & CIA . Namun walau pun telah banyak kali pendedahan telah di buat,penyokong totok PR masih in denial ,menolak dan mengatakan fitnah.

Orang Penanti,harus sedar ini lah kelakuan pimpinan agung PR yang harus di tolak,bersekongkol dengan Yahudi CIA,mengadai bangsa & negara.Apa perlunya mendapat bantuan daripada Singapura? ini bukan yang pertama,malah pertemuan sebelum PRU12 turut berlaku di Pulau Pinang,dengan sejumlah besar wang di salurkan oleh CIA & Singapura.

Siasah said...

anakkancil said...

Apo la kau ni...kalau kau nak mengutok pun jgn sampai guna mak pak..org tua tu tak tahu menahu akan hal yg di bincangkan...so aku nak nasihatkan tolong jgn libat mak pak...mertabat mak pak tinggi di sisi Allah....

______________________________________


Hoi anakkancil,

Kau pun 2x5 sial...kau check balik siapa yang mulakan main sebut mak bapak...ni aku copy balik apa yang naruto sial tu kata...

'Memang mak bapak dia tak ajar masuk bagi salam?? mak dan bapak dia gak kaki maki orang suka hati... sial ko yang nama Siasah tu...'

SEKARANG KAU PEGI MAKI SI NARUTO SIAL TU TENGOK....

Naruto sensei said...

Siasah

Apahal ko nih?? apa yang ko tak puashati dengan aku sial haram jadah!! Ko ni keturunan apa nih.. ada aku maki mak bapak ko babi ker??
Saper yang mulakan kalau bukan ko tu yang menyamar jadi Siasah..

Wei bangsat!!! Masa mula ko masuk lagi dah maki2 aku apahal ada aku jentik telur ko ke ..

Dah la menyamar macam sial jer ko nih apahal!!! Macam ni ke perangai ko kat sini.. jangan nak memburukkan pembangkang lah aku belum lagi nak maki ko betul2 nanti ko tak menjawab pulak setan!!

Setakat menyamar ada hati nak kenakan aku pigidah... menyamar tu untuk orang yang penakut..

Mari2 cari aku nanti aku belanja ko buku lima sialan lah ko nih pembohong!! memang betul pun aku kata Mak bapak ko tak jaga ko baik2 pasal tu perangai ko macam babi!!

Penipu, pembohong, Munafik Adalah babi hitam yang suka memfitnah orang sahaja...

Soalan aku ADA AKU MAKI MAK DAN BAPAK KO BABI KE?? Ayat aku tu betullah apa... kena dengan perangai ko tu yang tak beradab.. dari mana datang ajaran tu kalau bukan mak dan bapak ko yang tak pandai mendidik anak...

Semoga ko mampus cepat MUNAFIK!!
ha apa lagi padam lah komen aku kalo ko betul2 siasah... manusia keji..

Naruto sensei said...

Siasah said

MACAM KETUA PUAK KO TU...
SIAL PUNYA BABI KO NI...

---------------------------------

Tu lah manusia macam ko ni memang bebal... nak menipu pembangkang konon padahal ko sendiri mengaku ko nih UMNO dengan ayat2 ko tu tadi.. Wei Mahluk perosak jangan berani komen bila aku tak masuk... nah sekarang mari hujah betul2 setakat maki hamun je ko reti memang hinalah manusia macam ko ni...

Ha ha ha !!! menyamar siasah tapi Bebal...Ha ha ha Menyamar Pembangkang padahal ayat terkankang!! Munafik babi Hitam adalah mahluk perosak guna nik name Siasah...Hu HU

Naruto sensei said...

Siasah said...

NARUTO,

SIKIT HARI KENALAH KAU...

INGAT TU...

------------------------------------

Buat bodo je ayat bebudak ni ha ha ha!! melalak tak dapat makan babi!!
Aku sentiasa nantikan saat itu ha ha ha!!marilah sikit aku tak takut!! silap2 sape ye yang kedalam nanti... Ha ha ha

Naruto sensei said...

sah said...28.4.2008

NARUTO BODOH..

APA KAU TAU PASAL AGAMA...
KAT DALAM BLOG NI AKU RASA KAULAH YANG PALING BOOOODDDOOOOHHHH...

BAIK KAU BERAMBUS DARI BLOG NI...SIAL PUNYA BABI...

_---------------------------------

Ni pos ko mula2 masuk .. Sape yang mulakan masuk maki2 orang nih?? bagitahu sikit!! cermin diri tu sikit..Jangan Ingat sesedap ko je komen... lepas tu orang boleh lupa!!.. macam ni ke mak dan bapak ko ajar bila mulakan perbualan cakap sini aku nak tahu?? jangan nak main maki je bahalol ooii aku tak usik ko langsung apahal ko tetiba masuk maki2 aku?? ko ni memanglah Produk Haram Umno!!

Naruto sensei said...

Masuk dah maki hilang tu je lah kerja pencacai macam ko ni...pengecut.. tengoklah lepas ni aku takde berbuih la ko hentam aku ha ha ha dasar keparat!!

ssz said...

assalamualaikum... rasa2nya dah tibe masa moderator kena tapis lah, komen2 dlm siasah ni... bukan apa, tak sedap baca laa... apa kritikan sekalipun takper... tapi penggunaan bahasa tu... rasa mcm ta dewasa laa.

sekadar cadangan, t'kasih...

Siasah said...

inilah gambaran sebenar pembangkang...dari yang pakai watak naruto tu kita tau apa yang ada dalam kepala otak mereka tu...

kena provoke sikit...mulalah meroyan macam orang ilang akai...

perangai kebudak-budakan...
otak pun pendek...
agaknya itulah saja yang dia pandai...

makin banyak kau bercakap...makin terserlah kebongokan kau...

Siasah said...

naruto bodoh,

nape lu kata aku UMNO pulak...jangan sedap2 mak bapak lu sebar fitnah...

aku pembangkang macam lu jugak...nak lebih jelas lagi DAP...

lu jangan cakap banyak...
nanti bersepai gigi lu nanti...

AZRI said...

kita tak perlu layan la orang yang guna bahasa jahiliah.....

aku yakin pr akan menang lagi.....
dato najib akan malu besar dan mungkin umno tak akan masuk bertanding.....

banyak isu yang boleh membangkitkan kebencian rakyat terhadap bn/umno...pr mesti ambil kesempatn untuk menang 5-0

bn@umno said...

naruto,

ko ni mmg kurang ajorlah.aku tegok rata-rata komen ko ni penuh dgn kata-kata kesat sehinggakan melibatkan mak bapak.dr dulu lagi aku perhatikan komen ko ni takde satu pun yg boleh diguna pakai semua sampah belaka.adakah tindakkan 'biadap' ko ni hasil drpd didikan pemimpin PR yg ko puja macam tuhan tu?ko ni mmg lain drpd yg lainlah, orang sembah Allah tapi ko sembah buntut Si Nuar tu.ko ni dah sesat entah ke mana dah, lebih baik ko baliklah ke pangkal jalan.

PASetan said...

si nuar ni memang suka pilihanraya agaknya...

senanglah dia nak kempen...fitnah...

kan sekarang ni dia dah kurang menonjol...saja nak promote diri sendiri...takut orang dah lupakan dia

liwat tetap liwat...

AZRI said...

si najib ni memng suka tak ada PRK sebab tak nak tanggung malu...dulu cakap pak lah jadi penyebab umno kalah tp sekarang najib pun sama..dh dasar ayam betina hanya berani berkokok aje....

rasuah tetap rasuah
kalah tetap kalah umno

AZRI said...

umno penakut macam ayam tino...telor sebiji riuh sekampung...la la la

orang tua-tua cakap, orang mulut merah ni tak boleh jadi kawan nanti di letup la dengan c4...nanti nyah la ko......haha haha haha umno akan kalah! kalah! kalah!

tengok nanti ada isu lagi......

bagi salah.....tak bagi kalah
hidup rasuah...hidup umno

PASetan said...

pakatan rakyat ni sikit hari lagi nanti...bungkuslah...

sama macam APU dulu...sekejap jer tu...gabungan tu macam tak serasi jer...

pas dengan hudud ciptaan nik ajis

pkr sibuk nak bagi keadilan pada si nuar

dap bermatlamatkan menghancurkan islam

orang bodoh jer yang percaya pada penggabungan bodoh ni...

siapa orang bodoh tu???

puak yang kuat menyalak kat dalam siasah ni lah orangnya........

perjalanan hidup said...

itulah kerja PKR gila Kuasa kuasa, lepas nak PR tang mana pulak.....kerja menyusah rakyat....pimpinan jenis tak amanah apa kata bagi kat pas pulak tengok....rakyat penanti tak caya doh ka PKR....

perjalanan hidup said...

itulah kerja PKR gila Kuasa kuasa, lepas ni nak PR tang mana pulak.....kerja menyusah rakyat....pimpinan jenis tak amanah apa kata bagi kat pas pulak tengok....rakyat penanti tak caya doh ka PKR....

PASetan said...

dap dan pkr tu memang aku tak heran....laknat

yang aku tak paham...macamana parti yang satu ni yang mengaku memperjuangkan islam terjebak sama...

itulah akibatnya gila kuasa...sanggup lakukan apa saja...tak ada prinsip...tak punya pendirian....

sanggup ditendang macam bola ke kiri ke kanan...

itulah PAS SETAN....

perjalanan hidup said...

hang ingat kami kelapaq wakil rakyat PKR gila kuasa tak amanah

AZRI said...

bn/umno ni sikit hari lagi nanti...bungkuslah...

sama macam perikatan dulu...sekejap jer tu...gabungan tu macam tak serasi jer...

umno dengan 1malaysia ciptaan najis

mic sibuk nak dapat jawatan menteri kanan untuk samy velooooo

mca bermatlamatkan untuk dapatkan jawatan TPM2

orang bodoh jer yang percaya pada penggabungan bodoh ni...

siapa orang bodoh tu???

puak yang kuat menyalak kat dalam siasah ni lah orangnya........

AZRI said...

hang ingat kami kelapaq wakil rakyat BN/UMNO gila kuasa tak amanah, rasuah, kroni, kaki tino, kaki penipu......

hancur bn.......hancur umno

AZRI said...

terima la hakikat, umno dh tak ada teloq la..........rakyat semakin benci dengan pemimpin umno sekarang...tak ada yang boleh di yakini, semua nya dari taik rasuah...

nalapambu said...

Pakatan Rakyat akan tetap unggul selagi sokongan kaum cina dan india padu.

Tanpa sokongan kaum cina dan india UMNO akan gagal mempertahankan kuasanya.

Harapan UMNO untuk pulih sudah tiada lagi, UMNO semakin parah. UMNO telah gagal membentras rasuah dalam partinya.

Pada pandangan rakyat yang berfikiran waras, UMNO terlalu buruk - Ketua Pemuda UMNO yang disahkan rasuah dibenarkan bertanding dan menang.

Ketua Menteri yang disahkan rasuah juga terus memegang jawatan nya.

Ahli DUN yang disahkan muflis juga dibenarkan menjadi wakil rakyat.

Pemimpin2 dan bekas pemimpin2 yang tidak bersih masih ramai berada dalam pentadbiran UMNO.
Bagaimana boleh dikatakan UMNO sudah bersih?

Ini hanya sebahagian kecil sahaja keburukan UMNO.

PeRWiRa_aDiL said...

Pondok Panas BN haramkan, kempen parti pembangkang BN sekat, ceramah takleh nak buat ape ni BN nampak sangat la takut kalah..
TV media prima suakkhaba sume ko pegang kononnya nak tambah penyokong korang yg takde otak tu, ape lagi korang nak? sampai PR nak kempen sket pun ko tak bagi pehal??? Pastu bila dah takut kalah mulalah kate PRK buang duit rakyat apeni badigol BN mangkok anak haram jadah..
Ape salahnya buat PRK kat Penanti tu, sekurang² BN boleh test power sejauh mane kehebatan BN lepas PRU hari tu, boleh tgklah penyokong BN makin bertambah ke atau dah merosot gile babi ke...

Perkembangan di Perak pula yg menarik perhatian aku Zambry Tamby tetap nak buat persidangan DUN 7 Mei, sdngkan kes MB Perak sebenar blm selesai kat Mahkamah Tinggi.. Kalau persidangan tak dibuat DUN akan dibubarkan.. Zambry takut ke nak pilihanraya, takut kalah la tuh.. toksah nak terangkan & jelaskanla semua rakyat tau ko takde mmg telor...

Semua ni dah tersurat, suakkhabar tv sumne cite, bende bukan fitnah, bende yg mmg benar² belaka, ape rakyat ni semua bengong ke takleh pikir masih nak sokong BN bodoh tu??? Kalau orang utan kat Batang Ai tu aku pecaye la boleh percaye cite bokbang BN bodo ni, tapi kalau org semenanjung la boleh sokong BN lagi, mmg bengong haram jadah lah...

AZRI said...

perjuangan bn/umno sudah tidak relevan lagi bagi rakyat malaysia..banyak kepincangan yang berlaku, rakyat semakin benci bila melihat gelagat pemimpin bn/umno yang gila kuasa nak memerintah walaupun rakyat menolak...tak dapat cara yang betul, bn/umno guna backside.....

pemimpin yang rasuah masih lagi di lantik, di puja dan di angungkan...khairy, ali rustam, adnan yaakob dan banyak lagi...

sekarang ni rakyat nak kepada pemimpin yang bersih untuk memimpin negara bukan nya pemimpin yang rasuah...slogan pembanguna tidak lagi menjadi senjata ampuh buat bn/umno, rakyat nak kepada kualiti pemimpin, selagi umno bergelumang dengan rasuah selagi itu lah rakyat tetap menolak bn/umno

PeRWiRa_aDiL said...

perjalanan hidup said...
itulah kerja PKR gila Kuasa kuasa, lepas ni nak PR tang mana pulak.....kerja menyusah rakyat....pimpinan jenis tak amanah apa kata bagi kat pas pulak tengok....rakyat penanti tak caya doh ka PKR...

April 29, 2009 6:59 AM

Weeeii budak sekolah...Ko bace tak sejarah Penanti tu kubu kuat Anwar?? Komen ko bodoh, toksah tulis pape lagi sinila buat malu aje. Pegi berambosla ko .. Gi tgk tv3 baca berita harian, biar bertambah bodoh haram jadah la ko...

PeRWiRa_aDiL said...

Betul Azri, aritu Si Jaam bangang tu ade kate dlm ni PAS ade main rasuah, aku mmg diam aje, saje nak tgk bape tinggi si Jaam ni bole lompat, bodo mamat sekor ni, mg otak dah jam dah agaknye...

Kalau betul PAS ni ade rasuah, nape SPRM tak siasat? MMg ade puak BN yg byk buat report, mmg ade niat busuk nak jatuhkan PR, tp sebab takde bukti langsung kes telah ditolak...Si Fairus yg kene buang TKM tu pun dulu asal usul org BN.. Mane dia bukti menunjukkan PR amal rasuah??

Orang BN amal rasuah dapat duit korang sokong BN dapat ape???? Ptuiiii.. Bodoh...

belantiboys said...

Apa ni, dengan babi la...mak bapak la... marilah kita sama-sama kalau nak berpolitik biarlah dengan cara yang berhemah,pelurukan hujah-hujah yang rasional, yang boleh di timbang balas dengan berprinsipkan ideology parti masing-masing dengan hujah dan fakta yang tepat, yang boleh di nilai oleh insan-insan yang lain setakat mana daya kemampuan buah pemikiran kita dalam kita memahami kepolitikan yang jitu.Jangan hanya memahami kepolitikan dengan hawa nafsu semata-mata dengan tampa memahami hujah yang nak dilontarkan dan dengan fakta yang kukoh ini akan sendirinya menunjukkan setakat mana kebijaksanaan kita di dalam mana kita nak berpolitik.Apa..? dengan menggunakan nama samaran PASetan adakah ini boleh membahagiakan anda?.Kalau anda beragama islam anda langsung tak mencerminkan keislaman anda kalau perkataan setan yang anda gemari. Takutkanlah ALLAH itulah yang paling bermakna dalam hidup kita.

jaam said...

Betul Azri, aritu Si Jaam bangang tu ade kate dlm ni PAS ade main rasuah, aku mmg diam aje, saje nak tgk bape tinggi si Jaam ni bole lompat, bodo mamat sekor ni, mg otak dah jam dah agaknye...

Kalau betul PAS ni ade rasuah, nape SPRM tak siasat? MMg ade puak BN yg byk buat report, mmg ade niat busuk nak jatuhkan PR, tp sebab takde bukti langsung kes telah ditolak...Si Fairus yg kene buang TKM tu pun dulu asal usul org BN.. Mane dia bukti menunjukkan PR amal rasuah??

Orang BN amal rasuah dapat duit korang sokong BN dapat ape???? Ptuiiii.. Bodoh...

???????????????????????????????????

EEEHHH! DAH DALAM PARTI PR TERUTAMA PAS, KALAU YANG SEMACAM UNSUR RASUAH TU....TOK2 KETUA PUAK DAH BAGI FATWA, BENDA TU ADALAH SEDEKAH JARIAH....MAKA SEMUA KAUM PUN ANGGUK TANDA SETUJU...

SEBAB TULAH RASUAH ITU SEBENARNYA ADA DI MANA PARTI POLITIK PUN.. DALAM PAS PUN ADA,CUMA MATA KORANG JER YANG DAH KENA SEMBUR DENGAN FATWA SESAT.

BILA KETUA PUAK BACA SIKIT AYAT SUCI ALQURAN YANG POTONG PENDEK, KAU ORANG PUN MELOPONG DAN SETUJU.

TULAH PASAL!?

PeRWiRa_aDiL said...

PASetan said...

dap dan pkr tu memang aku tak heran....laknat

April 29, 2009 7:13 AM

Ni lagi satu komen budak skolah, mmg betul sangkaan aku, sume yg sokong BN ni org tua bodoh nak mampos dgn budak skolah yg takde ilmu je...

PAS perjuangkan Islam utk sume, sampai kan Cina dan India pun tertarik dgn PAS sbb mereka sume tau PAS ni org Melayu yg baik.. Tapi kenapa Cina & India tolak UMNO??? Sebab bg diorang UMNO ni terdiri dari org Melayu yg tak baik yg suke makan duit haram, kaki pompuan, berzina maksiat aje keje, mementingkan diri sendiri dan memperbodohkan penyokong² nya...

Perjuangan Islam dalam UMNO di tahap mane?? Ditahap penyokong² Melayu bodonye saje, Cina & India mmg dah makin berbulu dgn UMNO.. UMNO memperbodohkan orang Melayu yg takde ilmu ni utk kepentingan diorang, putar belit mmg hebat, itulah masih ade segelintir rakyat masih belom sedar, kecuali mereka yg berkepentingan, menyokong UMNO utk berkongsi kekayaan bersama UMNO haram jadah....

AZRI said...

bloger umno ni tak pandai nak berhujah secara ilmiah...diorang pandai copy paste dan wt provokasi..sape pun boleh wt macam 2...cuba kita berhujah mengunakan idea dan akal kita sendiri, pasti bloger umno akan kalah...cb kita berpijak di bumi nyata, mari lah kita berhujah secara matang agar idea, pandangan, pendapat yang membina.

AZRI said...

helo bro jaam.....

kalo rasuah ada dalam pas, dh lama spprm dakwa pemimpin pas....tak perlu laporan cukup sekadar kuar dalam surat khbar, esok terus gi siasat......

ko ni jenis manusia ape....asyik wt tuduhan.....umno 2 dengan nyata dan jelas mengamalkan rasuah....apa sebab ko masih nak pertahankan umno sedangkan bukti dh ada di depan mata......?

selagi ko sesat selagi 2 lah hati ko terus sesat walaupun kebenaran ada di depan mata.........bila kita mati, baru kita akan menyesal.............kuar air mata darah sekalipun kita tidak akan kembali ke dunia

jaam said...

TOTOOOOK LAH!

HUHU...

jaam said...

kalo rasuah ada dalam pas, dh lama spprm dakwa pemimpin pas....tak perlu laporan cukup sekadar kuar dalam surat khbar, esok terus gi siasat......
???????????????????????????????????

ITULAH KELAINANNYA PAS DAN UMNO.
JIKA RASUAH DALAM UMNO, DENGAN SEGERA AHLI BUAT LAPORAN PADA PIHAK YANG BERWAJIB.

TETAPI DALAM PAS YANG KAU SANGKA TIADA TU SEBAB, KAU ORANG DAH KELABU MATA DAN OTAK....
TOK KETUA BUAT FATWA ITU SEDEKAH, KAU ORANG PUN TUNDUK TERUS TANDA SETUJU. PADAHAL ISU TU ADALAH YANG SAMA, JIKA TAK PUN LEBIH KURANG YANG SAMA.

RASUAH TETAP RASUAH BRO, TIADA HALALNYA DI SITU.

KAU PERGILAH PUSING DIMANA2 SEKARANG NIH...MANA RESTAURAN DAN REST HOUSE, KELIHATAN BERKUMPULAN PAK2 ALA LEBAI TENGAH MENTEDARAH MAKAN. ,MAKLUMLAH PERSIDANGAN TENGAH BERJALAN SEKARANG NIH...

ITU DIPANGGIL APA TUH? ITU YANG KITA NAMPAK, YANG TAK NAMPAK? YANG SIAP PEGI UMRAH?, PEGI LAWATAN AMAL KE INDON?

BRO, LETIHLAH KALAU NAK CERITA PANJANG..NANTI KAU KATA INI SEMUA PROVOK...

TETAPI HAKIKATNYA!?

TOTOOOOOOKLAH!

AZRI said...

perjuangan umno sudah lari dari landasan yang sebenar..perjuangan dulu untuk memajukan bangsa melayu tapi sekarang untuk mengkayakan diri sendri...membolot hasil mahsul negara dengan sewenang-wenangnya, rasuah, kroni dan seumpamanya....

jaam........jangan lah kita meletakkan diri kita di perbodohkan oleh orang lain, jangan lah kita terus pertahankan sebuah parti yang tidak boleh di percayaai lagi...

jaam said...

perjuangan umno sudah lari dari landasan yang sebenar..perjuangan dulu untuk memajukan bangsa melayu tapi sekarang untuk mengkayakan diri sendri...membolot hasil mahsul negara dengan sewenang-wenangnya, rasuah, kroni dan seumpamanya....

jaam........jangan lah kita meletakkan diri kita di perbodohkan oleh orang lain, jangan lah kita terus pertahankan sebuah parti yang tidak boleh di percayaai lagi...

???????????????????????????????????

SEBAB ITULAH KITA MASUK KEMBALI...KITA BUANG MANA2 YANG TAK SEPATUTNYA..
BIAR KALAH SEKARANG DAN MENANG KEMUDIAN.

HAK AHLI DALAM MANA2 PERTUBUHAN UNTUK MEMBETULKAN MANA2 YANG PINCANG, BUANG DAN PANCUNG TERUS MANA2 KUDIS YANG MEMBAWA PENYAKIT.

DAN SEBENARNYA BELUM TERLAMBAT DAN TIADA PERKATAAN DAH LAMBAT BAGI MEMBUAT PEMBETULAN.

AZRI said...

jaam...........
pas dan umno memang lain. ibarat landasan keretapi yang tak akan bertemu di penghujungnya.....masing-masing dengan dasar perjuangan yang berbeza.........

ko yakin pemimpin pas ada mengamalkan rasuah, ko pergi la lapor kat spprm? jangan wt tuduhan tanpa ada bukti......tapi umno sudah terang lagi bersuluh mengamalkan rasuah.....tapi ko masih lagi pertahan, ibarat the shit dengan ekornya masuk ke lubang tandas..bergelumang dengan najis......

kebenaran tetap kebenaran, kebatilan akan terus menuju kehancuran..........terima lah hakikat parti umno sebuah parti rasuah..........

AZRI said...

jaam..........

ko nak ubah macam mana?
adakah ko mampu lakukan keseorangan?

ahli umno semuanya makan rasuah dari ahli biasa, cawangan, bahagian, negeri semua nya rasuah....nak pergi mesyuarat bahagian pun dengan rasuah...rasuah ni macam darah daging dalam umno.....ko terima la hakikat yang umno sebuah parti rasuah dar atas sampai bawah....

ko percaya lah umno di bawah kepimpinan najib ni semakin parah dan tak mampu untuk di ubati.....ibarat ketam menyuruh anaknya berjalan lurus tapi diri sendiri berjalan mengiring......terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah.......

jaam said...

jaam...........
pas dan umno memang lain. ibarat landasan keretapi yang tak akan bertemu di penghujungnya.....masing-masing dengan dasar perjuangan yang berbeza.........

ko yakin pemimpin pas ada mengamalkan rasuah, ko pergi la lapor kat spprm? jangan wt tuduhan tanpa ada bukti......tapi umno sudah terang lagi bersuluh mengamalkan rasuah.....tapi ko masih lagi pertahan, ibarat the shit dengan ekornya masuk ke lubang tandas..bergelumang dengan najis......

kebenaran tetap kebenaran, kebatilan akan terus menuju kehancuran..........terima lah hakikat parti umno sebuah parti rasuah..........

???????????????????????????????????

TENGOK, KAU MASIH DENGAN BUDAYA TOTOK DAN JUMUD DALAM PARTI YANG KAU ANGGAP TERAMAT BERSIH TUH...

ANGGUK DAN TERUS DIAM.
KAU ANGGAP SEMUA YANG AKU KATA ADALAH PROVOK SEMATA ATAU FITNAH.
ITULAH SEBAB KAU TELAN TERUS APA YANG TOK KETUA KATA.

UMNO DAN AHLI2NYA SEKARANG BERSUNGGUH NAK MENCEGAH RASUAH DALAM PARTINYA, KIRA BAGUSLAH TUH ADA SIKAP NAK MENGHALANG DARI BERLELUASA.

KEKADANG TERFIKIR JUGAK BIAR DIAMKAN SAJA SEPERTI MANA YANG LAIN.

TETAPI YANG SALAH TETAP SALAH, CEGAH TETAP CEGAH.

jaam said...

ITULAH KELAINANNYA PAS DAN UMNO.
JIKA RASUAH DALAM UMNO, DENGAN SEGERA AHLI BUAT LAPORAN PADA PIHAK YANG BERWAJIB.

TETAPI DALAM PAS YANG KAU SANGKA TIADA TU SEBAB, KAU ORANG DAH KELABU MATA DAN OTAK....
TOK KETUA BUAT FATWA ITU SEDEKAH, KAU ORANG PUN TUNDUK TERUS TANDA SETUJU. PADAHAL ISU TU ADALAH YANG SAMA, JIKA TAK PUN LEBIH KURANG YANG SAMA.

RASUAH TETAP RASUAH BRO, TIADA HALALNYA DI SITU.

KAU PERGILAH PUSING DIMANA2 SEKARANG NIH...MANA RESTAURAN DAN REST HOUSE, KELIHATAN BERKUMPULAN PAK2 ALA LEBAI TENGAH MENTEDARAH MAKAN. ,MAKLUMLAH PERSIDANGAN TENGAH BERJALAN SEKARANG NIH...

ITU DIPANGGIL APA TUH? ITU YANG KITA NAMPAK, YANG TAK NAMPAK? YANG SIAP PEGI UMRAH?, PEGI LAWATAN AMAL KE INDON?

BRO, LETIHLAH KALAU NAK CERITA PANJANG..NANTI KAU KATA INI SEMUA PROVOK...

TETAPI HAKIKATNYA!?

jaam said...

jaam..........

ko nak ubah macam mana?
adakah ko mampu lakukan keseorangan?

ahli umno semuanya makan rasuah dari ahli biasa, cawangan, bahagian, negeri semua nya rasuah....nak pergi mesyuarat bahagian pun dengan rasuah...rasuah ni macam darah daging dalam umno.....ko terima la hakikat yang umno sebuah parti rasuah dar atas sampai bawah....

ko percaya lah umno di bawah kepimpinan najib ni semakin parah dan tak mampu untuk di ubati.....ibarat ketam menyuruh anaknya berjalan lurus tapi diri sendiri berjalan mengiring......terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah.......

???????????????????????????????????

KAU MASIH LAGI DENGAN AYAT TOTOOOK KAU TU...

AZRI said...

sy bukan totok dan jumud...tapi ko yang sebenarnya totok dan jumud...mempertahankan sebuah parti yang menodai diri sendiri........

aku tidak macam ko, aku ada akal dan fikiran yang waras untuk menentukan sesuatu kebenaran.......

dulu aku macam ko jugak penyokong tegar umno.....semua umno buat adalah betul dan orang lain adalah salah......

lama kelamaan umno terus lari dari perjuangan asal, perebutan dalam jawatan sehingga wujud pergaduhan, rasuah, surat layang.....sedekit demi sedikit keyakinan ku pada umno semakin pudar...perjuangan bukan untuk bangsa tapi untuk diri sendiri, bila dapat kuasa maka kekayaan lah yang mereka cari......

sebab itu lah aku kata bahawa umno sebuah parti rasuah.....terima lah hakikat bahawa rasuah adalah nadi umno untuk mengumpul kekayaan

jaam said...

HAHAHA.....

KITA LIHAT NANTI...
YANG AKU MAKSUDKAN BUANG ORANG DAN BUKAN BUANG UMNO.

JANGAN KITA TONG SAMPAHKAN UMNO.

JIKA KITA PEGI KE PARTI LAIN PUN, TIADA REKOD YANG LEBIH BAIK DARIPADA UMNO.

ABUK PUN TARAK..

AZRI said...

dari utara sampai selatan. dari timur sampai ke barat.......perkara yang berlegar dalam minda rakyat ialah RASUAH.....

selagi rasuah masih wujud dalam umno selagi itu lah rakyat akan tolak umno....

rakyat sekarang bukan lagi seperti rakyat tahun 50 an, 60 an, 70 an dan 80 an yang menerima apa saja umno cakap......

rakyat sekarang dah matang dalam politik......mereka nak hak mereka terbela dalam sebuah negara demokrasi.. hak keadilan, hak meniklmati kekayaan negara bersama, hak kebebasan bersuara....

umno sekarang ibarat buah labu yang semakin buruk, semakin di baiki ia semakin buruk, lama kelamaan yang tinggal hanya lah nama buah labu sahaja tanpa sebiji buah labu.....terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah dari dulu, kini dan selamnya tetap RASUAH.....

AZRI said...

Blogger jaam said...

HAHAHA.....

KITA LIHAT NANTI...
YANG AKU MAKSUDKAN BUANG ORANG DAN BUKAN BUANG UMNO.

====================================

ko nak buang sape? ape jawatan ko dalam umno? kalo ko ahli biase, ko tak payah lah ada angan-angan nak buang pemimpin umno yang rasuah....

ko tengok masa PAU umno? yang rasuah menang dalam jawatan.....yang tak rasuah akan kalah........jangan mimpi di siang hari saudaraku jaam.....terima lah hakikat bahawa umno sebuah parti rasuah.............

berani ko nak buang ali rustam, adnan yaakob? kalo ko sorang, sampai kuncing bertanduk pun ko tak akan mampu......

Naruto sensei said...

Siasah said...

naruto bodoh,

nape lu kata aku UMNO pulak...jangan sedap2 mak bapak lu sebar fitnah...

aku pembangkang macam lu jugak...nak lebih jelas lagi DAP...

lu jangan cakap banyak...
nanti bersepai gigi lu nanti...

------------------------------------

Setakat kat dalam ni berani baik tak payah .. kalau dah memang Umno tu Umno jugak...
Bawak datang ko punya gigi bersepah aku tunggu jer ni bangang!! ingat bagus sangat ker ko.. masuk2 main maki2 belum aku jawab orang lain dulu dah maki ko...
Pembangkang Umno ha ha ha!!! maklumlah sekarang kat 4 negeri jadi pembangkangBN.. memang laknat la ko ni.. awal dah mengaku DAP nampak sangat lah ko punya propaganda UMNO cilaka tu...

Mari2 aku tunggu jer kat sini!! nak padam komen aku pun tak reti ada hati nak mengaku Orang Siasah ha ha ha!! otak bebal...

Naruto sensei said...

penyamar siasah said

makin banyak kau bercakap...makin terserlah kebongokan kau...


--------------------------

Makin ko maki hamun aku makin bebal dan bahalolnya pemikiran ko..

Naruto sensei said...

BNUmno,

ko ni mmg kurang ajorlah.aku tegok rata-rata komen ko ni penuh dgn kata-kata kesat sehinggakan melibatkan mak bapak.


Dari dulu lagi aku perhatikan komen ko ni takde satu pun yg boleh diguna pakai semua sampah belaka yang ko tahu buat provok dan maki hamun.

Adakah tindakkan 'biadap' ko ni hasil drpd didikan pemimpin UMNOBN yangg ko puja macam tuhan tu?ko ni mmg lain drpd yg lainlah, orang sembah Allahswt.. tapi ko sembah buntut Najib kaki judi tu.ko ni dah sesat entah ke mana dah, lebih baik ko baliklah ke pangkal jalan dan jangan asyik jadi penjilat je kerja ko.

Kalau nak jadi jugak penjilat baik ko jadi penjilat yang bermaruah jangan asyik nak provok je kat sini sebab hujah puak Umno ni takde satu pun boleh pakai... bila ditanya tak menjawab beball....

Naruto sensei said...

JAAM said

ITULAH KELAINANNYA PAS DAN UMNO.
JIKA RASUAH DALAM UMNO, DENGAN SEGERA AHLI BUAT LAPORAN PADA PIHAK YANG BERWAJIB.

---------------------------------
Naruto Answer

Mana baiknya UMNO kalau Perasuah tu
dah sah2 salah rasuah masih jadi Pemimpin.... laporan sampai 1000 tetapi siasat main pilih2 .. memang lah sedap je menulis kalau takde fatwa..

-----------------------------------
Jaam said.

TETAPI DALAM PAS YANG KAU SANGKA TIADA TU SEBAB, KAU ORANG DAH KELABU MATA DAN OTAK....
TOK KETUA BUAT FATWA ITU SEDEKAH, KAU ORANG PUN TUNDUK TERUS TANDA SETUJU. PADAHAL ISU TU ADALAH YANG SAMA, JIKA TAK PUN LEBIH KURANG YANG SAMA.

----------------------------
Naruto Answer

Tu lah mana ilmu ko ni Jaam ... bila Ada fatwa dalam PAS cakap rasuah jadi sedekah cuba ko bagitahu aku?? jangan main sedap ko jer fitnah Jaam ooii.. tengok komen ko kalau bukan copypaste memang kosong... tuduhan ko pun tanpa bukti... sia2 je dapat dosa...? Soalan aku bila dalam PAS ada fatwa rasuah tu sedekah sila jelaskan??

Ha ha ha mesti tak jawab punyalah!!

jaam said...

KAU MANA NAK PIKIR ...LAGI

SEBAB KAU TU DAH DALAM PUAK YANG TOTOOK.

KAU TELAN JERLAH APA YANG KETUA PUAK CAKAP.

jaam said...

RASUAH TETAP RASUAH BRO, TIADA HALALNYA DI SITU.

KAU PERGILAH PUSING DIMANA2 SEKARANG NIH...MANA RESTAURAN DAN REST HOUSE, KELIHATAN BERKUMPULAN PAK2 ALA LEBAI TENGAH MENTEDARAH MAKAN. ,MAKLUMLAH PERSIDANGAN TENGAH BERJALAN SEKARANG NIH...

ITU DIPANGGIL APA TUH? ITU YANG KITA NAMPAK, YANG TAK NAMPAK? YANG SIAP PEGI UMRAH?, PEGI LAWATAN AMAL KE INDON?

BRO, LETIHLAH KALAU NAK CERITA PANJANG..NANTI KAU KATA INI SEMUA PROVOK...

TETAPI HAKIKATNYA!?

Naruto sensei said...

Jaam Said


ANGAN KITA TONG SAMPAHKAN UMNO.

JIKA KITA PEGI KE PARTI LAIN PUN, TIADA REKOD YANG LEBIH BAIK DARIPADA UMNO.

ABUK PUN TARAK..

-----------------------------------
Naruto Answer..

Kata tak berpolitik Jaam ha ha ha .. hujah ko tu menampakkan lagi politik Umno ko tu... mengesahkan yang ko tu pencacai Umno ha ha ha..

Naruto sensei said...

jaam said...

KAU MANA NAK PIKIR ...LAGI

SEBAB KAU TU DAH DALAM PUAK YANG TOTOOK.

KAU TELAN JERLAH APA YANG KETUA PUAK CAKAP.
-----------------------------------

Ha ha ha sapa yang totok tu.. yang totok tu ialah orang yang dah ditunjukkan terang lagi bersuluh pun masih lagi bermati2an menyokong...

contohnya rasuah dan salah guna kuasa UmnoBn yang dah beribu kali terbukti malah Pemilihan Umno pun boleh angkat Perasuah yang dah disabitkan rasuah menjadi pemimpin..

adakah patut sokong Umno lagi??..kau buat tuduhan dahlah tiada bukti malah tak ada hujah konkrit langsung.. mana bukti
ko??

Mana boleh aku telan je semua tuduhan ko tu kalau takde bukti..

Takkan ko tak faham Jaam?? kalau ko bawak pergi Mahkamah ko punya tuduhan tu sia2 je kena tuduh menghina mahkamah tau tak Jaam...Alahai Jaam ni takkan tak reti bab undang2 wei... ha ha ha...

Alahai MelayuUMNo ni Layu jadinye..

haby said...

Salam ...Jaam,

saya ada baca banyak komen u!,
...aii tak ada fitnah langsung no!
tak ada dosa kontang la ye...

tak berpilihanraya pun belum tentu bersih dari dosaa!!!!

harap yang baca boleh ...menilai,
...Alah maha besar!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...