Saturday, April 4, 2009

Abdullah diketepi sebelum turun

BUKIT GANTANG, 4 April : Ketiadaan poster bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Badawi di mana-mana lokasi dalam kawasan pilihan raya kecil P59 di sini menimbulkan tanda tanya banyak pihak termasuk pengundi BN sendiri.

Mereka berkata, sepanjang perjalanan mereka meninjau semua lokaliti pilihan raya kali ini, hanya poster Najib, Zambry dan Ismail Saffian sahaja di mana-mana.

“Mana ada poster Pak Lah sedangkan beliau masih lagi memegang jawatan Perdana Menteri (ketika berita ini ditulis), apakah BN sudah membuangnya kerana ada masalah dalaman sesama mereka?” soal mereka.

Orang ramai berkata lagi, jika benci sangat kepada Pak Lah, jangan dilupakan begitu sahaja dan jangan pula membuang Abdullah sebelum beliau turun.

Dengan nada bergurau, seorang dari mereka berkata, Umno tidak mahu letakkan poster Abdullah kerana tidak dapat menarik perhatian pengundi yang sudah tahu sikapnya yang diketahui ‘lembik’.

Jika hendak diambilkira ranking jawatan dalam Umno pula, ke mana perginya poster Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin yang memegang jawatan sebagai Pengarah pilihan raya BN bagi semua pilihan raya kecil? soal mereka lagi.

Jumaat lalu, rasmi Pak Lah turun dan Najib dinaikkan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 6.

28 comments:

DongfangWuDi said...

NIZAR...

KAU TUNGGULAH LAKNAT ALLAH...

harisuddin said...

assalamualaikum
kpd semua muslim d malaysia
marila kite besatu menentang segala bntk kjahatan termasuk pergerakkan yg dinamakan "ILLUMINATI @ New world Order" di bwh adalah petikan yg betajuk "2013 ILLUMINATI BLUEPRINT: Next Target Malaysia" sedara smua blh bc psl bende ni dkt http://hanzoushinrei.blog.friendster.com/2008/12/2013-illuminati-blueprint-next-target-malaysia/.
selain itu bg yg berkesempatan blhlah download clip bertajuk "the arrival"@ "noreagaa & achernahr" ade 50 clip semuanya. didalam clip tersebut ade menunjukkan tande2 kemunculan dajjal dan byk lg. tontonila dan hayatilah.. demi agama islam marila kite besatu. kpd sape2 yg dah ad clip tu tlg sebar2kan..clip tu blh download di youtube. type je the arrival @ noreagaa & achenahr..

kasutlama said...

KWAH KWAH KWAH....

TOK DOLAH TAK DE PUN TAK PE.....
TAK JADI HAL...

YANG PENTING KEMOMOKAN PR YTERBONGKAR...HUHUHU...

Naruto Sensei said...

this is anfield said...
NIZAR...

KAU TUNGGULAH LAKNAT ALLAH...

-----------------------------

kesian tajuk lain tiba2 maki orang lain kesian kecelaruan minda tul katak2 UMNO tempurung nih

MOGUNDAHALI said...

Salam

Manusia lemah dan tidak berdaya hanya mampu melepaskan kemarahan sebaliknya manusia yang jujur tidak akan berkata yang sebaliknya.

walaupun tidak pernah bertemu, Saya selaku rakyat biasa yang memerhati suhu politik negara sangat kagum dengan DS Nizar kerana mempunyai dayat tahan dan kesabaran yang tinggi.

DS pasti akan menang bukan saja untuk Perak malahan untuk Malaysia.

Naruto Sensei said...

MCA tuntut jawatan TPM Cina
Apr 3, 09 3:03pm
Timbalan setiausaha agung MCA menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak mewujudkan jawatan timbalan perdana menteri dan timbalan pengerusi BN untuk diisi presidennya bagi mencermin "perkongsian kuasa sebenar".

"Rakyat Malaysia pelbagai kaum telah lama menerima dan memberi sokongan penuh kepada ideologi pentadbrain berasaskan kepada perkongsian kuasa di negara ini.

"Bagaimanapun, selepas 52 tahun merdeka, kita terus merasakan bahawa perkongsian kuasa itu hanya satu slogan dan tidak mencermin situasi sebenar, yang kita amat harapkan menjadi kenyataan pada suatu hari nanti.

"Oleh itu, rakyat Malaysia kini kecewa dan tidak puas hati dengan situasi sebenar kita sekarang kerana ia hanyalah satu cakap kosong," kata Datuk Loke Yuen Yow.

Menurutnya lagi, jawatan kedua timbalan perdana menteri untuk presiden MCA bukan sahaja membantu merealisasikan konsep perkongsian kuasa, tetapi juga menunjukkan bahawa kerajaan memberi kepentingan kepada peranan dan sumbangan kaum Cina dalam proses pembinaan negara.

Loke menambah, jika diberi jawatan seperti dituntut, presiden MCA boleh, dalam kapasitinya sebagai anggota kabinet, membantu menggariskan dasar yang lebih adi dan berfaedah kepada semua pihak, terutama masyarakat Cina dalam ekonomi dan pendidikan.

Beliau juga menegaskan bahawa MCA telah mewakili perjuangan masyarakat Cina, untuk mencapai kemerdekaan negara, bersama Umno dan MIC pada 1957.

"Oleh itu, dalam proses pembinaan negara, sumbangan yang dihulurkan oleh MCA dan masyarakat Cina adalah amat banyak dan sangat besar," tambahnya.

Pada masa yang sama, Loke mengulangi lagi desakan awal MCA bahawa presidennya mesti dilantik sebagai timbalan pengerusi Dewan Tertinggi BN.

"(Pelantikan) ini akan memanifestasikan senario sebenar perkongsian kuasa bawah pentadbiran Datuk Seri Najib," tambahnya.

"Sebagai seorang pemimpin yang bijak dan berpandangan jauh, Datuk Seri Najib perlu melihat peri pentingnya dan keperluan mewujudkan jawatan-jawatan timbalan perdana menteri Cina dan timbalan pengerusi Dewan Tertinggi BN - yang kedua-duanya dipegang oleh presiden MCA."
---------------------

apalagi pencacai UMNO tu MCA dah minta yang bukan2 tu serang lah sebelum kerajaan dikuasai MCA hahaha !!! tangoklah perangai MCA dalam diam dia serang hahaha padan muka UMNO...

Naruto Sensei said...

HAHAHA MARI MARI MARI MALAM INI DI BUKIT GANTANG KITA AKAN BERDENDANG BERSAMA JAMAL ABDILLAH!! AKAN TURUN DENGAN JARUM2 SUNTIKANNYA UNTUK MENGHIBURKAN ANDA .. MARILAH UNDI UMNO KERANA ANDA AKAN HAYAL DENGAN ALUNAN MUSIK SEHINGGA OTAK ANDA AKAN BEBAL SEPANJANG HAYAT.. JANGAN LUPA INI JUGA AKAN MENJADI BUDAYA MELAYU YANG AKAN DIHORMATI OLEH MENTERI AGAMA KITA YANG TERSOHOR YB JAHIT KELADI GATAL hahahahahaa!!! p/S UNTUK LEBIH MENGHAYATI PERJUANGAN BN JANGAN LUPA HISAP LAH DADAH SEKALI ANDA PASTI MATI HAHAHAHHHAAAA!!!

IBAN MUSLIM said...

Kesian Tun Lah. Jasamu tidak dikenang. Inilah gambaran perjuangan dalam ameno.

Naruto Sensei said...

Umno tipu Melayu
umno rasuah tanah

Sana sini...Umno berkokok pasal tanah. "Nizar bagi tanah kat Cina!" "Habis tanah orang Melayu di Perak digadaikan!" macam-macam lagi salakan yang dibuat untuk menipu dan memperdaya orang Melayu. Seolah-olah...bila Nizar jadi MB..habis tanah orang Melayu terlepas ketangan orang Cina.

Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan Perak pada 8 March 2008 lalu, mereka mengambil masa begitu lama untuk mengambil alih pentadbiran tanah negeri. Tetapi bila Umno merampas kuasa...dalam masa 20 hari, mereka telah melantik Jawatankuasa Pemilihan Tanah Daerah. Siap dengan ahli-ahlinya sekali.

Begitu rakus tindakan mereka apabila mengambil alih secara haram. Kerana mereka tahu...hayat mereka tidak akan kekal lama. Dalam masa yang singkat inilah ...kalau nak sapu pun, sapu lah.

Dalam mesyuarat yang diadakan pada 25 Februari 2009, Umno telah membincangkan beberapa perkara berkaitan dengan tanah...tapi tidak membincangkan tentang pemberian hak milik kekal kepada kampung setinggan ataupun untuk diberikan kepada orang-orang Cina. Tak kan Umno nak bagi tanah kat Cina kot?

Setiausaha sulit Zamry...Rashidi bin Ibrahim...telah diarah oleh Menteri Besar Haram meminta Pengarah Tanah dan Galian untuk mengambil tindakan segera tentang permohonan hak milik kekal tanah setinggan di Kg. Simpang Halt.

Woit!! Hari tu hangpa tentang habis-habisan bila PR memberi hak milik kekal kepada penduduk-penduduk kampung baru yang telah bermastautin berpuluh tahun. Hangpa kata Nizar lelong negeri Perak kat Cina! La ni hangpa nak bagi geran hak milik kekal kat setinggan diKg. Simpang Halt di Bukit Gantang! Ptuih!!!

Hari tu hangpa ludah, hangpa kahak....la ni hangpa jilat balik. Hangpa tolong bagi tau kat aku...sapa yang duduk kat kampung setinggan kat Simpang Halt tu!!! Ahmad bin Abu ka? Ismail bin Sapian ka? Hangpa tolong check...sapa yang duduk kat Kg. Simpang Halt tu. Aku bukan orang Bukit Gantang. Tapi kalau orang Bukit Gantang pun tak tau atau mahu ditipu oleh Umno dan kuncu-kuncunya...aku tak tau la apa nak cakap.Woit!!! dalam mesyuarat pasai tanah...tak ada pun bincang nak bagi geran milik kekal kepada penduduk setinggan. tak ada bincang pasai nak bagi tanah kat Sekolah Cina! Tapi pasai apa Zamry arahkan Pengarah Tanah dan Galian Perak untuk mengambil tindakan yang begitu cepat terhadap permohonan Sekolah Jenis Kebangsaan Poay Eng, Kuala Sepetang yang memohon tanah untuk dibuat padang?

Bila PR bagi tanah kat Sekolah Cina...hangpa kata Nizar lelong Perak kat Cina. Tapi bila hangpa buat...hangpa lah pejuang Melayu...mempertahankan hak Melayu!!! ptuih!!!

Kalau nak bagi...bagi juga kat sekolah-sekolah lain. tapi bila hanya bagi kat Sekolah di Bukit Gantang...itu sudah rasuah untuk memancing undi. Tapi biasa la....kalau tak rasuah...tu bukan Umno namanya.

Yang ni SPRM tak kan nampak....yang depa nampak kalau orang sedekah lembu.

Woit!!! dalam mesyuarat pasai tanah...tak ada pun bincang nak bagi geran milik kekal kepada penduduk setinggan. tak ada bincang pasai nak bagi tanah kat Sekolah Cina! Tapi pasai apa Zamry arahkan Pengarah Tanah dan Galian Perak untuk mengambil tindakan yang begitu cepat terhadap permohonan Sekolah Jenis Kebangsaan Poay Eng, Kuala Sepetang yang memohon tanah untuk dibuat padang?

Bila PR bagi tanah kat Sekolah Cina...hangpa kata Nizar lelong Perak kat Cina. Tapi bila hangpa buat...hangpa lah pejuang Melayu...mempertahankan hak Melayu!!! ptuih!!!

Kalau nak bagi...bagi juga kat sekolah-sekolah lain. tapi bila hanya bagi kat Sekolah di Bukit Gantang...itu sudah rasuah untuk memancing undi. Tapi biasa la....kalau tak rasuah...tu bukan Umno namanya.

Yang ni SPRM tak kan nampak....yang depa nampak kalau orang sedekah lembu.

surat tu bole tengok dalam perakexpress.blogspot

ironseven said...

ANFIELD

aku pasti allah sedang melaknat kau sbb kau menyokong rasuah, menyokong puak yang hina quran, senda hadis, senda rukun iman, tolak hukum al-quran, hina hukum islam, galakkan maksiat, judi, arak, zina...

ayat2 kau ada ciri2 org2 fasik dan munafik. nauzubillahi min zaalik..

ironseven said...

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

malu la wahai puak2 pencacai umno...ni mca nk mintak jwtan tpm pulak..haha..

apa dah jadi..apa nak jadi..dalam diam menikam diri..apa nak jadi...

ironseven said...

ANFIELD,

ilmu untuk dikongsi.

Rasulullah saw bersabda, “Aku melaknat tujuh orang yang dilaknat
Allah. Dan semua Nabi sebelumku diperkenankan (doanya): yang
menambah-nambah kitab Allah, yang mendustakan ketentuan Allah,
yang menentang sunnahku, yang menghalalkan apa yang diharamkan
Allah dan keluargaku, yang berkuasa dengan sewenang-wenang,
sehingga memuliakan orang yang direndahkan Allah dan merendahkan
orang yang dimuliakan Allah, yang menyalahgunakan harta kaum
muslimin, yang mengharamkan apa yang dihalalkan Allah.” (Bihar al-
Anwar 75:340).

jit_tontoya said...

AWAS..............!!!!!

7 makhluk dilaknat Tuhan....

1. Dewata Awan Berapi
2. Peluru Sesat
3. Add
4. BN@Umno
5. Zali
6. This is anfield
7. kasut lama

7 makhluk dibenci Nabi.....

1. Tok Gajah
2. lebai mangkuk
3. tok Batin senoi
4. Gomo
5. Abe Mei terjah
6. Uncle nano
7. UMNO.......

Hidup Paklah !!!!!!!

jit_tontoya said...

AWAS..............!!!!!

7 makhluk dilaknat Tuhan....

1. Dewata Awan Berapi
2. Peluru Sesat
3. Add
4. BN@Umno
5. Zali
6. This is anfield
7. kasut lama

7 makhluk dibenci Nabi.....

1. Tok Gajah
2. lebai mangkuk
3. tok Batin senoi
4. Gomo
5. Abe Mei terjah
6. Uncle nano
7. UMNO.......

Hidup Paklah !!!!!!!

ironseven said...

jit tontoya,

berdasarkan hujah kosong puak2 yg kau senaraikan tu, mmg ada ciri2 yg mcm rasulullah sebut tu.

1. persenda qada' qadar
2. persenda doa
3. halalkan rasuah
4. ubah2 hukum quran cthnya hukuman bg penzina (diorg panggil seks bebas)
5. halalkan yg haram cth ada judi halal
6. hina janggut nabi
7. pertikai hukum quran
8. hina ulama'
9. pakai duit org2 islam dlm kwsp selamatkan kroni
10. galakkan maksiat spt zina, arak, judi...

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

kesian pak lah....................

Naruto Sensei said...

HUHUHU kenapa tuan2 dan Puan2 tak datang ke konsert Jamal penat kami menunggu anda!!! jarum free pun kami dah sediakan huhuhu kenapa? kenapa? apa yang tak cukup dah beratus ribu kami dah habiskan kenapa huhuhu konsert ni tak best ker waaaawawaaa!!! malulah kami nak jawap dengan YB Jahit Keladi Gatal waaawaawaaaa!!!! tiket langsung tak laku huhuhu ik isk!! adekah tuan2 dan puan2 dah taknak berhayal lagi.?? macam ni bngkuslah BN wawaaaaa!!! sokonglah !!! mamak det tolong lah PR kuat sangat nih..haaaaahuhuhu!!!

ironseven said...

wahai puak2 pencacai umno bn, taknak komen petikan berita ni ke?

AS ucap tahniah kepada Najib

WASHINGTON: Amerika Syarikat (AS) mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Malaysia yang baru, Datuk Seri Najib Razak, yang mengambil alih jawatan itu daripada Tun Abdullah Ahmad Badawi hari ini.

"Kami akan memberikan kerjasama kepada Perdana Menteri Najib dan kerajaannya dalam memperkukuhkan lagi hubungan AS-Malaysia," kata pegawai Jabatan Negara AS kepada Bernama malam tadi.

Awal semalam, Najib mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia keenam. - Bernama

selama ni dok kata kat anwar, la ni takmau kata kat najib ke?????

Dr Nik-On X-Ray said...

ANFIELD GOT NO FIELD.....YOUR COMMENT IS SO DAMN DEVIATED FROM THE TOPIC. DONT BE SO RIDICULOUS ASKING FOR CURSE TO THE MAN WITH THE FAITH. THIS SORT PRAYER SHOULD GO TO YOUR CORRUPTED AND DIRTY LEADERS

Quantum Metal Consultant said...

Janganlah kita berbalah sesama sendiri di sini sekadar mencerminkan kejahilan dan kerugian kepada bangsa dan ugama sendiri.

Anonymous said...

this is anfield,

ko ni kira jadi pelengkap kepada kejahilan dan kedunguan geng2 ko yang lain.
SYABAS!!!

bertambah-tambah benci la rakyat mesia pada BN dan Umnonya dan sekomponen dengannya...

pemburu jejak said...

kau tu yg kne laknat ALLAH..
terang2 liverpool tuh ade lmbg arak..
ape daa..

Mohamadazhan.com said...

abaikan shj puak2 umno

apam taiping said...

Blogger this is anfield said...

NIZAR...

KAU TUNGGULAH LAKNAT ALLAH...
...................................
anfield,
uish seram tgk post ko nih...solat ko ckup 5 waktu?puasa ko pnuh?rukun islam ko complete?
dey,cermin la dri dlu....golongan yg menolak hukum Allah tu golongn mcm ko..itu yg akan dilaknat,bkn org yg memperjuangkan islam...apela mamat nih,umno ni tol la merosakkan akidah org2 dy...

D'Rimba said...

Selembik Paklah kuat juga didikan agamanya, boleh juga jadi imam, baca Quran subuh-subuh dengan isteri, sentiasa terkeluar ayat Al Quran bila berucap....Cuma mereka yang penyokong tegar acuan barat nije tak sukala beliau payah nak bawa bincang nanti...Payah nak terus laksanakan acuan barat semua. Mudahan kebenaran akan terbongkar segera

Dr Nik-On X-Ray said...

untuk saya.....terima kasih pasal link tu. Kenapa asyik nak kata pada Anwar..tak cukupke Mahathir dan konco-konco (yang nampak peluang untuk naik dengan kejatuhan Anwar) dah lanyak dia tanpa belas ikhsan dulu? Mahathir tanpa fikir dosa pahala sebarkan berita yang direka-reka...
Golongan yang boleh menjadi boneka Illuminati adalah golongan yang sanggup menjual negara untuk kepentingan, dan golongan yang berkepentingan inilah yang menjalankan urusniaga jawatan (dlm UMNO) dan membelanjakan wang rakyat untuk projek-projek yang menguntungkan mereka.
Jahanamkan dahulu para perasuah yang tengah memimpin negara ini barulah ajak kami di PR untuk bersatu

Zoel Ihsan said...

Tun Lah ibarat 'habis madu sepah dibuang'..aku tgk lam beberapa gamba ms perhimpunan agong umeno tempoh ari yg mahathir ader tuh, mahathir seoalah2 jauhkan diri dr peluk pak lah & pgg tgn pak lah...kesian

inilan UMENO!

meon_peon said...

habis madu dibuang sepah,

kesian sungguh nasib si Pak Lah,

tolak UMNO tolak rasuah,

RASUAH MEMBAWA PADAH... !!!

Perawi said...

UMNO minat menimpin negara walaupun kaki rasuah, tak terniat sikit nak berundur, sebab nak kumpulkan harta lagi....SPR kenapa tak buat election kawasan beliau ini. Azalina Othman, Ali Rustam & ramai lagi.....Norza didakwa dua tuduhan rasuah politik

TEMERLOH: Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Datuk Mohd Norza Zakaria, didakwa di Mahkamah Majistret di sini atas dua tuduhan rasuah bagi memenangi jawatan dalam pemilihan parti.

Beliau dituduh memberi rasuah kepada perwakilan menerusi Halimi Kamaruzaman pada Januari lalu sebagai dorongan untuk mengundinya bagi jawatan ahli Majlis Tertinggi.

Beliau yang memakai sut kelabu mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.



Majistret Ida Rahayu Sharif menetapkan tarikh sebutan semula kes pada 22 April ini.

Pendakwaan dilakukan Peguam Kanan Persekutuan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Abdul Razak Musa. Norza diwakili peguam Datuk Muhammad Shafee Abdullah.



TEMERLOH: Umno Supreme Council member Datuk Mohamad Norza Zakaria pleaded not guilty in the Magistrate's Court Friday to two charges of giving bribes to two individuals in January.

Norza, 43, who is also Federal Territory Umno Youth chief, is alleged to have committed the offences on Jan 20, 2009 at 6.30pm at No. 38, Pinggiran Tasik, Taman Bandar Temerloh, here.

He was released on a RM10,000 bail in one surety.

He is charged with corruptly giving Khadri Musa RM1,500 through Halimi Kamaruzzaman to be distributed to party delegates as inducement to vote for him (Norza) in the contest for a party Supreme Council seat in the Umno elections in March.

Norza is also charged with corruptly giving RM1,900 to Mohammad Anuar Yunus through Halimi Kamaruzzaman for the same purpose.

The charges are under Section 16 (b)(A) of the Malaysian AntiCorruption Commission Act 2009 (Act 694) and punishable under Section 24 of the same Act. - Bernama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...