Sunday, June 7, 2009

Muktamar PAS lulus usul kecam pemansuhan MECD

SHAH ALAM, 7 Jun: Muktamar PAS yang bersidang hari ini meluluskan usul mengecam pemansuhan Kementerian Pembangunan Usahawan (MECD).

Usul yang dikemukakan oleh wakil Pemuda PAS, Ahmad Sabki Yusof itu disokong hampir keseluruhan perwakilan apabila hanya beberapa perwakilan sahaja mengundi untuk menolaknya.

Ketika membentangkan usul itu, Sabki menyelar tindakan memansuhkan kementerian ini yang sudah tentu akan mengurangkan komitmen kerajaan untuk membela bumiputra.

Peranan MECD kini yang dijalankan oleh Datuk Nazeri Aziz yang juga adalah menteri yang menjaga undang-undang juga diselar.

7 comments:

detectiveconan said...

sepatutnya dari awal lagi kita mesti protes keputusan najib memasuhkan MECD ni sebab ramai usahawan melayu dan koperasi bergantung kepada MECD. pabila MECD dimasuhkan ia akan memberi kesan kepada usahawan melayu bumiputra.

zali said...

sepatutnya dari awal lagi mecd dimansuhkan.

keputusan najib memang tepat supaya usahawan dan koperasi melayu tahu nak bawak diri dan bukan asyik nak mintak sedekah dengan mecd.

komitmen kerajaan dalam membela bumiputra sudah terlalu banyak cuma bumiputera yang bersikap 'melawan' ikut sangat kata pembangkang.

semua tak kena dan kalau mansuh mecd biar di rasanya...

Unknown said...

Umno memang tidak boleh diharap untuk membela nasib orang orang melayu..Hanya mementingkan kekayaan untuk pemimpin2 mereka sahaja..berbanding objektif penubuhan parti umno adalah untuk membela nasib orang melayu tetapi sampai sekarang orang orang melayu masih ketinggalan berbanding bangsa lain.Sepatutnya apabila kuasa memerintah ditangan orang melayu,yang mendominasikan pemilikan ekuiti adalah orang melayu.Jadi umno telah gagal.. Kini satu lagi platfom yang ditubuhkan untuk membantu melayu melalui MECD hendak dihapuskan..hanya melayu yang tolol dan bahalol dan yang belum sedar saja yang menyokong tindakan najib ni..memang umno tidak boleh dipercayai dari dulu,kini dan selama lamanya..

DongfangWuDi said...

tapi...kalau nak harapkan pas bela orang melayu...samalah seperti meletakkan pedang di tengkuk untuk disembelih...

detectiveconan said...

sebab tu la usahawan melayu semua menyokong pembangkang sebab kerajaan tak bela mereka ini. sekarang MECD dimansuhkan kononnya nak suruh berdikari.. pooorahh.. berdikari kepala hotak hampa.. cina takpa usahawan kecil pun tapi dibantu oleh persatuan yang terdiri dari usahawan besar dari segi modal dan khidmat perniagaan. melayu sapa nak bantu??? hanya usahawan kecil yang jadi kroni kepada kerajaan saja boleh hidup.
bodoh!

Creedence Clearwater Revival said...

UMNO - Tradisi Membela Rakyat. xD

aiman said...

dongfangwudi, pukimak kau,org mcm kaulah yg menjahanamkan org melayu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...