Monday, April 20, 2009

Penanti: Muslimat PAS kata Umno takut

PADANG SERAI, 20 April: Ahli Dewan Undangan Negeri(DUN) Merbau Pulas, Siti Aishah Ghazali menyelar dakwaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang mendakwa pilihan raya kecil bagi bagi DUN Penanti sebagai membazirkan wang rakyat.

Beliau yang juga Ketua Dewan Muslimat Pas Negeri Kedah berkata:

"Saya yakin mereka takut untuk kalah lagi bagi kerusi ke lima dalam pilihan raya kecil ini.

"Jika ini menjadi kenyataan jelas dan terbukti bahawa penolakan rakyat terhadap BN dan Umno bukan satu perkara mainan yang mereka sendiri perlu akur bahawa parti mereka itu sudah tidak relevan lagi untuk memerintah negara dan segera berundur."

Beliau berkata demikian semasa merasmikan mesyuarat agong Dewan Muslimat Pas kawasan Padang Serai, Kedah baru-baru ini.

Dalam persidangan tersebut jawatan ketua Dewan Muslimat PAS Padang Serai kekal kepada Siti Aishah Ghazali.

Timbalan ketua disandang oleh Mariam Ahmad dan naib ketua oleh Zaleha Ishak.

37 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

ramai budak keluar universiti tak ada kerja...

ramai kena berhenti kerja...

orang tua kena penyakit...

MANA JANJI PAKATAN NAK BANTU?

menang atau kalah tak ada guna sebab rakyat tak untung..yang untung Anwar saja...

Penanti...kalau PKR kalah BN tak boleh buat apa....

Malaysian-2Day said...

aku pun harap D.S. Najib tak bertanding di sana. Buang masa dan duit. Jika rakyat penanti mahukan pembangkang, silakan. Duit untuk pilihanraya tu baik guna untuk benda lain yg lebih berfaedah. Biar BN tunjukkan betapa kuatnya mereka bekerja demi kebaikan rakyat yang di wakili. bukan sebuk nak pilihanraya, bersorak sana sini, buat huru hara, naik turun mahkamah. Perjuangan PR hanyalah perjuangan Pemimpin mereka. bukan perjuangan rakyat.

PKR Negeri Sembilan said...

Ayat penakut balaci-balaci pencacai Umno....

Ni semua ayat-ayat psycho nak mencari simpati rakyat....

Mana pergi pakej rangsangan ekonomi RM berbilion2 yg Najib umum tu??

Kilang2 banyak tutup...apa ceritanya???

Student byk menganggur...bukan salah PR. Kunci ekonomi BN yg pegang...bantulah kalau prihatin...semua cakap2 manis rangsangan ekonomi Najib wayang semata2....

jaam said...

Anggota Parlimen PKR (Kulim - Bandar Baru) nampaknya keseorangan dalam Pakatan Rakyat dalam berpegang kepada nilai-nilai moral Melayu dan Islam sedangkan rakan separti dari kalangan Islam termasuk wanita dan juga pemimpin Pas telah dapat menyesuaikan fahaman mereka dengan nilai-nilai baru yang diperlukan untuk survival politik


Apabila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid meminta Elizabeth Wong yang terdedah berbogel dan terlibat dengan skendal supaya kembali meneruskan khidmatnya ternyatalah kepada umum beliau lebih mengutamakan nilai politik daripada nilai moral sekalipun beliau menegaskan keutamaannya kepada nilai moral.

Kenyataan Khalid bahawa penyiasatan polis yang belum selesai dan masih meragukan bagi menjastifikasikan keengganannya membenarkan Elizabeth melepaskan jawatannya sukar untuk diterima oleh orang ramai kerana Elizabeth sendiri telah mengakui perbuatannya.

Sebenarnya yang meyakinkan Khalid untuk tidak menyingkirkan Elizabeth ialah masyarakat Cina tidak menganggap perbuatan itu sebagai sesuatu yang tidak bermoral, malah mereka telah menunjukan sokongan dan simpati kepada Elizabeth kerana hak perbadinya telah diceroboh.

Bukan sahaja masyarakat Cina mempertahankannya malah wanita Islam PKR yang berkelubung juga turut menjadi juara mempertahankan hak individu, sesuai dengan nilai antarabangsa dan hak-hak asasi manusia. Mungkin ada di antara wanita PKR ini yang nilai moral mereka yang sebenarnya juga berselindung di sebalik kain kelubung.

Lebih menarik lagi ialah wakil Pas, Haji Hassan Ali juga turut hadir dalam sidang Menteri Besar Selangor bagi menyokong keputusan memohon Elizabeth untuk kembali semula berkhidmat kepada rakyat.

Maka itu adalah nampak benar canggung apabila Zulikifli Noordin yang pernah menimbulkan kontroversi dalam soal mempertahankan maruah Islam untuk sekadarkan mencari publisiti murah sekarang merasakan tidak wajar pula bagi Menteri Besar Selangor tidak membenarkan wakil Dewan Undangan Negeri dari Lanjan itu berhenti.

Dia menegaskan pendiriannya itu bukan sahaja kerana menghormati keputusan yang dibuat oleh Elizabeth tetapi juga kerana akan mendatangkan tekanan kepada komponen Pakatan Rakyat (PKR, Pas dan DAP).

Zulkifli seharusnya menyedari nilai moral yang berbeza antara orang Islam dan bukan Islam dan bahawa masa depan Pakatan Rakyat tidak lagi bergantung kepada nilai moral atau sokongan orang Islam, tetapi daripada bukan Melayu dan bukan Islam.

Pemimpin PKR tidak lagi mampu untuk tidak bertolak ansur dengan bukan Melayu sekalipun terpaksa mengorbankan kepentingan maruah Islam dan Melayu. Tekanan daripada parti parti komponen Pakatan Rakyat tidak akan berlaku kerana Pas juga telah berkongsi nilai yang sama dengan bukan Islam.

Apa yang semakin jelas ialah Zulkifli Noordin semakin jauh ketinggalan dari arus aliran parti politik yang dianutinya.

APA????
KITA TUNGGUUUUUUUUU.....!

alfarisi said...

utk abe mee bangang;hang ni masih lagi berfikiran umno totok.50thn umno dok menipu dan merompak harta negara hang saja membutakan mata.rakyat tak sebodoh hang MEE TERJAH!!keluar lah dari tempurong gelap umno..rakyat tak bulih di perbodoh selama nya.. kecuali umno totok macam hang!!!

Naruto Sensei said...

Ha ha ha statement dari si bangang JAAM jaga parti UMNO.. sikit je lagi ada berita nak meletup yang akan membuatkan penyokong seperti anda terngangga.. terlopong.. ha ha ha

TUNGGUUUUU!!!!

Naruto Sensei said...

Kenapalah terlalu bangang Anda Mie terjah...Kerajaan pakatan memerintah di Selangor pelajar Universiti dapat duit kemudian ada program untuk lepasan Universiti..

Kerajaan BN kena pinjam PTPTN pas tu kena bayar... Lepas tu terkapai2 cari kerja mana kerajaan BN bela Bongok...

Kerajaan Pakatan Ada takaful warga Emas boleh bantu warga Emas yang kurang sihat kerajaan BN langsung tak ambil berat... bongok warga tu pergi spital Hospital semua kena bayar.. Bongok..

Pendek kata Bayi yang baru lahir di Selangor pun di bukakan Akaun untuk masa depannya yang apabila sampai umur 18tahun akaun nya menjadi beribu..ada kerajaan BN buat ke bongok main terjah bodo. je anda ni..

Naruto Sensei said...

Sikit jer lagi berita meletup nih akan keluar yang mana akan menghakis terus sokongan pengundi Melayu kepada UMNO ... lepas ni apa depa nak cakap kalau majoriti Melayu pun dah menolak mereka.. nak kata Melayu kuda Tunggangan Cina India pulak ke.. kita lihat nanti

TUNGGUUU!!!

sam1430 said...

Memanglah membazir,kalau setiap kali Pilihanraya,habis semua saluran BN gunakan.Belum masuk lagi penglibatan agensi2 kerajaan yg tak berkaitan. Cuba kalau ikut betul2 syarat2 dan lunas2 Pilihanraya sebagaimana termaktub dlm undang2,pasti belanjanya tak sebesar manapun.Lebih malang lagi perbelanjaan yg digunakan,semuanya wang kita,rakyat.

Naruto Sensei said...

Kalau dah pengecut tu mengaku sajalah banyak lak cakap.. membazirlah konon..abis apasal Bukit Gantang dan Selambau leh tanding bukan ke masa tu ekonomi gawat juga...

Hem!! Alahai pengecut cuba tegakkan benang basah....kesian ..

Naruto Sensei said...

Saudaraku sbjdisdg

Depa pening nih hutang poster lama tak bayar lagi tambah lak poster kat bukit gantang mana nak cekau duit...

Naruto Sensei said...

Setelah Menyerang OKU, Pemuda UMNO Kini Menjadi OKUHanya beberapa minggu selepas insiden Pemuda UMNO dengan lagak samseng telah menyerang OKU bernama Karpal Singh di parlimen, tiba-tiba kini Pemuda UMNO menjadi OKU, lebih cacat daripada Karpal yang diserangnya.

Itulah hukum Karma, hukum universal, di dalam Islam disebut “sunnatullah”. Apa yang dilakukan terhadap orang lain akan mengena kepada diri sendiri.

Kisah di satu petang serangan Pemuda UMNO terhadap OKU bernama Karpal Singh di Parlimen boleh dibaca di sini.

Serangan itu dilakukan setelah sang menantu bernama Khairy Jamaluddin (yang pada ketika itu Naib Ketua pemuda UMNO) membuat sidang media pada sebelah paginya dimana beliau memberi tempoh 24 jam untuk Pengerusi DAP Karpal Singh mengemukakan bukti yang mendakwa Pemuda Umno bertanggungjawab atas kiriman peluru terhadapnya baru-baru ini.

Lapor Bernama, Naib Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata tuduhan yang dilemparkan Anggota Parlimen Bukit Gelugor itu merupakan satu tuduhan liar, gila serta berniat jahat.

Tetapi kini Pemuda UMNO di bawah kepimpinan sang menantu seperti telah hilang segala-galanya. Khairy yang memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO yang telah diberikan laungan ‘boo’ dari kalangan perwakilan Pemuda UMNO sendiri kerana bagaimana Khairy yang didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin kerana ejennya terbabit dalam politik wang boleh menjadi ketua mereka.

Tidak cukup dengan itu, Khairy tidak terpilih di dalam barisan kabinet baru yang diumumkan oleh PM Datuk Seri Najib. Dan sejak itu, Pemuda UMNO umpama OKU yang lebih teruk keadaannya dari Karpal yang diserangnya dahulu.

Kini Pemuda UMNO kehilangan suara, kehilangan “keris” dan kehilangan harga dirinya. Kehadiran Pemuda UMNO di bawah kepimpinan sang menantu membawa sial di dalam mana-mana kawasan pilihanraya kecil kerana mereka diumpamakan libailiti besar kepada UMNO dan BN yang akan menyumbang kepada kekalahan BN. Benar-benar kini Pemuda UMNO tergolong dalam OKU.

What goes around turns around!
Dikirim dalam Berita, Info terkini | Label: Setelah Menyerang OKU, Pemuda UMNO Kini Menjadi OKU

Naruto Sensei said...

Khalil : Saya kesal pemimpin UMNO selama 50 tahun gagal jelaskan Islam kepada orang Cina dan India.


BALING, 18 April :- Saya kesal kerana pemimpin UMNO gagal untuk menjelaskan Islam kepada orang Cina dan India walaupun dia sudah lebih 50 tahun bersama MCA dan MIC dalam BN. Malahan sebaliknya lahir di kalangan pemimpin BN yang jelas menghina Islam seperti yang pernah diucapkan oleh Samy Vellu "dalam Quran mana ada Lebuhraya". Demikian antara ucapan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim semasa berceramah di Kg. Iboi dalan DUN Bayu, Parlimen Baling kelmarin.

Drs. Khalil berceramah bersama dengan Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, YB. Zulkifli Nordin. Hadir sama ialah YDP PAS Kawasan baling, Tuan Guru Hj. Yahya, ADUN Kupang, YB. Johari dan pimpinan PAS Kawasan yang lain.

Selain itu katanya UMNO sanggup memperolok-olokkan Islam di hadapan orang bukan Islam demi untuk mendapat kemenangan, pelbagai pembohongan dibuat untuk memastikan orang Cina dan India tidak memilih PAS.

Beliau juga mengatakan penyakit takut kepada beberapa amalan Islam akhirnya ditakuti oleh orang Islam sendiri , "dalam masalah bersunat sehingga budak Melayu pun takut dan lari panjat pokok betik" katanya, mengulas kesan dari UMNO yang menakut-nakutkan orang Cina dan India kalau PAS menang "kemaluan kamu akan di potong".

Drs. Khalil juga membantah pandangan yang mengatakan haram orang bukan Islam membaca Al Quran sedangkan ianya boleh mempercepatkan seseorang masuk Islam. Memetik beberapa pandangan ulamak antaranya Pengarang kitab I'ana al-Talibin dari kitab Busyra al-Karim katanya,"maka tidak ditegah orang kafir daripada membaca al-Quran, jika dia tidak bersikap menentang dan diharap dia akan memeluk islam" .


Kehadiran memberangsangkan walaupun ceramah diadakan di kubu kuat UMNO.


"Kalaulah orang cina yang bukan Islam baca Quran tidak betul, adakah orang Melayu yang sudah lama Islam semuanya betul baca Quran" Tanya Khalil.

"Sesudah itu kalau ada yang tidak betul baca Quran, bolehkah selesai masalah dengan buat laporan polis. kalau tidak betul baca kena belajar bukanya buat repot polis" Tegasnya lagi.



Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM di 9:09 AM

jaam said...

ڤريسيدن ڤاس، حاج هادي اوڠ اخيرڽ مڠڬوڬوركن چادڠن ڤمبنتوقن كراجأن ڤرڤادوان.

هادي ممبريكن السن، چادڠن ايت دتاريك باليق كران امنو تيدق براني مڽمبوتڽ.
بلياو باڬايماناڤون يقين سواتو ماس ننتي اڤابيلا كادأن كمبالي تنڠ، امنو اكن مميكيركنڽ سمولا.

"ساي يقين دان ڤرچاي سواتو هاري ننتي اورڠ اكن تريما چادڠن ساي،" كاتڽ.

ڤريسيدن ڤاس ايت برڤنداڤت، كراجأن ڤرڤادوان يڠ دسارنكنڽ اكن داڤت ممبرسيهكن نڬارا درڤد اورڠ يڠ برمسئله دان مريك ايت بوكن سهاج درڤد بن، تتاڤي جوڬ درڤد كالڠن ڤمبڠكڠ.

والاوڤون هادي مندعوا چادڠن ايت توروت دڤرستوجوي اوليه ڤقر دان دڤ، نامون اي مڠونداڠ ڤنداڠن يڠ بربله باڬي د كالڠن ڤميمڤين دان اهلي ڤاس سنديري. مرشدال عام ڤاس، داتوق نئ عزيز نئ مت اداله انتارا يڠ تيدق مڽتوجوينيا.

اكن اد اورڠ يڠ مڠڠڬڤ تيندقن حاج هادي مڠڬوڬوركن چادڠن ترسبوت مروڤاكن ساتو چارا اونتوق مموليهكن كمبالي ايميجڽ، دان اي جوڬ اد كاءيتن دڠن ڤميليهن كڤيمڤينن ڤاس يڠ دجدوالكن برلڠسوڠ تيدق لاما لاڬي. كومڤولن يڠ تيدق برڤواس هاتي دڠن كڤيمڤينن هادي ددعوا منجادي ايسو چادڠن كراجأن ڤرڤادوان ايت سباڬاي سبب اونتوق منچابر باريسن كڤيمڤينن سديا اد، خصوصڽ كالڠن يڠ ڤرو هادي.

ڤركارا ايت باڬايماناڤون تيدكله ڤنتيڠ. يڠ لبيه ڤنتيڠ اياله رعيت تله ترلڤس ڤلواڠ اونتوق مليهت كوجودن سبواه كراجأن يڠ لبيه تڬوه، اوتوه دان بنر-بنر ديڬرقكن اتس كڤنتيڠن برسام.

ميمڠ بنر، چادڠن ايت تيدق موده دلقسانكن، اڤاته لاڬي دالم بوديا ءاينااو د دالم بلوكرء يڠ مليڠكاري عمالن برڤوليتيك د نڬارا اين. تتاڤي اي جوڬ بوكن مستحيل منجادي كڽاتأن جك سموا ڤيهق بنر-بنر إخلاص. كالاو سياڠ مالم مريك بوليه برهيمڤاس ڤولس منچاري تيتيق ڤربيذأن دان كمودين ممڤربسر-بسركنڽ، تنتوله تيدق سوكر باڬي مريك منچاري تيتيق ڤرسامأن.

مالڠڽ، جارڠ اورڠ ڤوليتيك د مليسيا ماهو ملاكوكن ڤركارا سڤرتي ايت سبب كبڽقان مريك ڤرچاي بهاوا هاڽ ڤربيذأن يڠ بوليه مڽببكن مريك تروس ءهيدوڤء.

سمنتارا مليهت شور حاج هادي ايت ڬوڬور دان دمقامكن بوات سمنتارا وقتو، كيت ڤرچاي راماي لاڬي رعيت يڠ تيدق مندهولوكن كڤنتيڠن ڤوليتيك ڤريبادي اتاو كڤنتيڠن كلومڤوكڽ، اكن تروس برهارڤ اڬر اڤابيلا سمڤأي ماسڽ ننتي چادڠن ترسبوت كمبالي هيدوڤ، بيارڤون دالم بنتوق دان جاسد يڠ بربيذا.

دان كيت جوڬ برهارڤ هارڤن ايت تيدق اكن تيڠڬل سباڬاي هارڤن سهيڠڬ ساعت سڠكاكالا بربوڽي.

تقدا ڤون تقڤا.
بوات سيمق جر.
توڠڬواواواواواواو...............!

Naruto Sensei said...

Pemuda UMNO Edar Pil Ecstacy/ DADAH
~Perisik Grik.~

Berita yang tak akan disiarkan dalam mana-mana media perdana sampai bila-bila...

Jumaat lepas (10hb. April, 2009)… 4 orang Ahli UMNO dari komponen Pemuda Umno Bahagian Grik telah ditangkap oleh polis Thailand di Betong kerana mengedar pil Ecstacy. Dua daripada mereka merupakan AJK Pemuda Umno Grik manakala dua lagi merupakan ahli biasa.

Mereka ditangkap di pekan Betong, Thailand dan ditahan disebuah lokap polis dipekan tersebut.
Pada hari Ahad minggu lepas iaitu pada12hb. April, 2009 , Ketua Umno Bahagian Grik, DS Tajol Rosli bersama dengan Ketua Penerangan Umno Bahagian telah pergi ke Balai Polis Betong untuk menjamin pemuda-pemuda tersebut.

Sejumlah wang diperlukan untuk membebaaskan pemuda-pemuda tersebut dan Tajol Rosli telah membayar sejumlah RM60,000.00 bagi mendapatkan pembebasan mereka.

Menurut sumber-sumber dari mereka yang bertugas di IPD Gerik, kegiatan pemuda-pemuda Umno menyeludup pil Ecstacy dengan menggunakan van Umno bahagian telah lama dipantau, tetapi disebabkan kekebalan Umno dalam melanggar undang-undang menyebabkan tiada siapa yang berani mengambil tindakan.

Maka dengan itu polis Gerik telah bertindak untuk menyalurkan maklumat tersebut kepada rakan mereka di Thailand.

sumber berita dari Perisik Grik.
Ditulis oleh Blogger Tinta HIjau pukul 1:26:00 PM

Tajol Rosli sila jawab

Naruto Sensei said...

MUTAKHIR MB Pahang diarah bayar syarikat balak RM63 juta

Berita Hairan

KUANTAN: Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonan perintah mandamus syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Sdn Bhd, dikeluarkan terhadap Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, bagi mengarahkannya membayar bayaran penghakiman berjumlah RM63 juta kerana melanggar kontrak perjanjian kedua-dua pihak.

Hakim Datuk Abdul Halim Aman dalam keputusannya mengarahkan pihak responden iaitu menteri besar melunaskan bayaran berkenaan dalam tempoh 14 hari bermula hari ini.


Sebentar tadi juga..

TV3 berita jam 1,30pm melaporkan sorang lagi celebrities UMNO MB Besar Pahang diarahkan membayar saman kepada sykt Balak sebanyak RM63 juta... Wow.. apa cerita ni... Selalu aku dok dengar Parti politik selain daripada UMNO BN tak pandai nak memerintah... HHaa ni apa.. pandai lanii...Tak ada can ka PRK lagi.... Cerita lanjut DI SINI.


BOLEH BAYAR KA!!! KALAU TAK BOLEH MINTALAH DERMA JIHAD KAT AHLI UMNO... JANGAN TAK BAYAR PERINTAH MAHKAMAH... NANTI DERHAKA..

Naruto Sensei said...

MUTAKHIR MB Pahang diarah bayar syarikat balak RM63 juta

Berita Hairan

KUANTAN: Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonan perintah mandamus syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Sdn Bhd, dikeluarkan terhadap Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, bagi mengarahkannya membayar bayaran penghakiman berjumlah RM63 juta kerana melanggar kontrak perjanjian kedua-dua pihak.

Hakim Datuk Abdul Halim Aman dalam keputusannya mengarahkan pihak responden iaitu menteri besar melunaskan bayaran berkenaan dalam tempoh 14 hari bermula hari ini.


Sebentar tadi juga..

TV3 berita jam 1,30pm melaporkan sorang lagi celebrities UMNO MB Besar Pahang diarahkan membayar saman kepada sykt Balak sebanyak RM63 juta... Wow.. apa cerita ni... Selalu aku dok dengar Parti politik selain daripada UMNO BN tak pandai nak memerintah... HHaa ni apa.. pandai lanii...Tak ada can ka PRK lagi.... Cerita lanjut DI BERITA HAIRAN ONLINE..


BOLEH BAYAR KA!!! KALAU TAK BOLEH MINTALAH DERMA JIHAD KAT AHLI UMNO... JANGAN TAK BAYAR PERINTAH MAHKAMAH... NANTI DERHAKA..

jaam said...

PEGI MAMPUS DENGAN DIORANG, NAK MAKAN KE,NAK HISAP KE ATAU APA PUN, PEGI JAHANAM.
MENYUSAHKAN NEGARA JE.

Naruto Sensei said...

Ada lagi yang paling meletup akan menghakis sokongan Melayu lepas ini ...

TUNGGUU!!! lihat sapa yang terlopong nanti...

Naruto Sensei said...

Ha ha ha JAAM dah putus asa ke dok pertahankan UMNO lagi HA ha ha...

Hem alahai...

jaam said...

KUANTAN: Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonan perintah mandamus syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Sdn Bhd, dikeluarkan terhadap Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, bagi mengarahkannya membayar bayaran penghakiman berjumlah RM63 juta kerana melanggar kontrak perjanjian kedua-dua pihak.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LANGAR KONTRAK PERJANJIAN JE!.
ITU PUN BOLIH BUAT PROVO!?.
SUDAH HABIS MODAL KE?
HA.HA.

Naruto Sensei said...

Ha ha ha dok pertahan lagi ha ha ha Buta kayu.. Buta kayu masalahnya mana MB tu nak cekau duit Gaji dia pun kalau dihitung2 mamang takkan sampai 63juta kalau dia boleh bayarla macam mana ye di ada duit sebanyak tu.. SPRM taknak siasat ke juta2 tuh..

jaam said...

YANG SALAH TETAP SALAH..
TINDAKAN MESTI DIAMBIL.

KESALAHAN INDIVIDU KENAPA DI LONGGOKAN DAN TUNJUK PADA PARTI?

TARAK SEKOLAH KA?
HA.HA.

POLITIK APA NI?

KOMUNIS??????????

Naruto Sensei said...

Anda pernah tak ikuti kes ni JAAM... HA ha ha Memang anda buta kayu.. tau tak kes ni berpunca dari perebutan kawasan balak...perlanggaran kontrak tu pasal kawasan balak la..tak tau ye..

orang PR tak lupa lah Melayu UMNO je yang pelupa ikut sangat cakap Mahathir.. Melayu mudah lupa..

Naruto Sensei said...

Ha ha ha kalau PR ko kata lain kalau BN ko kata lain pulak memangla ko ni parasit sesat kat sini... hahaha Kominis kuda mca la ko ni...

Naruto Sensei said...

Jaam seorang lalang hahaha..lalang kominis soalan semalam pun tak terjawab ada hati tunjuk komen kat sini malulah wei...

Naruto Sensei said...

hilang tulisan jawi ye bila tak menyebelahi UMNOBN ha ha ha ..

Naruto Sensei said...

Memang patut pun Tuan Guru Haji Hadi tolak balik kerajaan perpaduan nanti yang langgar perjanjian UMNO jugak dulu lagi dah kena dah PAS dah serik..

Perangai langgar janji ni bukan ke perangai Yahudi no 1 .. he he kesian

Ex-UMNO said...

Apa yang dilaungkan oleh ahli2 dan sesetengah pemimpin UMNO ialah, jika DSAAB berundur BN/UMNO akan pulih.

Setelah DSAAB umumkan beliau akan berundur, BN/UMNO kalah di P. Pauh dan di K.Terengganu.

Paling malang BN/UMNO kalah pula di B.Selambau dan B.Gantang SETELAH Tun DSAAB BERUNDUR.

Terkini BN/UMNO 'takut' pula bertanding di N12 Penanti.

BN/UMNO (PRK Phobia)

Naruto Sensei said...

Monday, April 20, 2009
Mahkamah Buktikan Secara Jelas Nizar Tidak Derhaka
As posted at Anwar Ibrahim on April 19, 2009

Oleh Badan Perhubungan Pas Negeri Perak
Sejak krisis Perak dicetuskan oleh Umno, parti tersebut tidak henti-henti menuduh Y.B Dato’ Seri Nizar Jamaluddin sebagai penderhaka. Tuduhan derhaka tersebut dibuat hanya di atas andaian jahat semata-mata. Umno mengandaikan Y.B Dato’ Seri Nizar derhaka kerana enggan mematuhi keputusan Y.M Tuanku Sultan Perak.

Meskipun Umno sedar tuduhan derhaka tersebut tidak mempunyai asas sama sekali namun di atas prinsip “matlamat menghalalkan cara” yang menjadi teras atau rukun politik Umno, gendang derhaka tersebut terus menerus dipalu oleh Umno bagi mendapat undi rakyat dengan cara yang tidak bermaruah. Sejak dari awal Dato Seri Nizar dan Pakatan Rakyat ( PR ) tidak pernah berniat jauh sekali menderhaka kepada Y.M Tuanku Sultan. PR dan Dato’Seri Nizar menerima dengan terbuka konsep Raja berperlembagaan

PR boleh dan telah pun mengemukakan bukti-bukti sahih dan kuat yang secara jelas menunjukkan Umno adalah sebenarnya penderhaka kepada Sutan. Bukti-bukti yang PR kemukakan adalah bukti-bukti yang boleh diperolehi secara mudah dari rekod-rekod awam ( public record ) dan rekod rasmi. Apa yang berlaku sebenarnya adalah penderhaka Umno menuduh Dato’ Seri Nizar yang tidak derhaka sebagai penderhaka.

Dato’ Seri Nizar telah memfailkan saman ( semakan kehakiman ) ke atas Dato Dr Zambry di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi mendapatkan antara lain perintah bahawa Dato Seri Nizar diisytiharkan sebagai Menteri Besar Perak yang sah. Memandangkan beliau masih sebagai Menteri Besar Perak yang sah maka Dato Zambri tidak berhak memegang jawatan tersebut.

Semasa pendengaran saman tersebut pada 2/4/2009 ( khamis) yang lalu, pihak Peguam Negara telah bermatian-matian membantah saman Dato’ Seri Nizar tersebut di atas alasan Dato Seri Nizar sebenarnya mencabar keputusan Y.M Tuanku Sultan Perak dan keputusan Sultan, menurut Peguam Negara , tidak boleh dipertikaikan atau disemak oleh Mahkamah.

Pasukan Peguam Nizar berhujah bahawa Dato Seri Nizar tidak pernah berniat jauh sekali mencabar keputusan Y.M Sultan Perak . Peguam Dato’ Seri Nizar juga bersetuju bahawa kuasa Sultan tidak boleh dicabar di Mahkamah. Namun bagi mereka yang mahir dalam undang-undang pentadbiran ( administrative law ) , mereka tentu arif bahawa undang-undang membenarkan Mahkamah bertanyakan kepada mana-mana penjawat awam seperti Dato Zambry atas kuasa apakah beliau layak memegang jawatan tersebut di bawah Undang-Undang Tubuh Negeri Perak di dalam keadaan Nizar mendakwa beliau masih lagi Menteri Besar yang sah.

Pada 3/4/2009 ( Jumaat ) iaitu pada jam 3.50 petang ,Y.A Hakim Dato Abdul Aziz Abdul Rahim menolak bantahan Peguam Negara dan memutuskan permohonan Dato Seri Nizar bukan permohonan yang remeh ( not frivolous ) sebaliknya permohonan tersebut mempunyai merit dan asas yang kuat. Mahkamah menolak hujah Peguam Negara bahawa Dato Seri Nizar mencabar keputusan Sultan kerana berdasarkan saman yang Dato’ Seri Nizar failkan di Mahkamah adalah jelas Dato Seri Nizar tidak menyaman Sultan atau mempertikaikan keputusan Sultan.

Keputusan Mahkamah tersebut secara jelas dan terang menunjukkan bahawa sejak dari awal Nizar tidak pernah mempertikaikan keputusan Sultan . Keputusan tersebut sekaligus menyangkal dakwaan tidak berasas Umno bahawa Nizar adalah pernderhaka.

Keputusan Mahkamah membuktikan secara jelas bahawa isu derhaka yang Umno mainkan selama ini adalah satu politik jahat , politik murahan dan politik putar belit Umno Beginilah politik Umno dulu, kini dan tak tahu sampai bila.

Posted by admin at 2:56 PM

gaplah said...

kekadang ada juga nak buat cerita sedih dan pilu.nak ketawa pun ada juga,tapi yang masalahnya ialah nak buat cerita seram.budak-budak memang tak tahan lihat cerita seram,mereka gerenti mengigau waktu tidur,
umno/bn bukan takut kalah sebenarnya,tapi takut ada kempen takbur,ada janji kosong,macam-macam kempen yang menyakitkan mata dan telinga dilihat dan didengar.
tapi pun betul-betul takut tak menang,tak payah ikutlah buang masa aja,

Creedence Clearwater Revival said...

Blogger abe MIE 'TERJAH' said...

ramai budak keluar universiti tak ada kerja...

ramai kena berhenti kerja...

orang tua kena penyakit...

MANA JANJI PAKATAN NAK BANTU?

menang atau kalah tak ada guna sebab rakyat tak untung..yang untung Anwar saja...

Penanti...kalau PKR kalah BN tak boleh buat apa....

___________________________________

ini satu petanda yg BN adalah sebuah kerajaan pusat yg terbukti lemah. 51 tahun peluang rakyat dah berikan kpd kjaan BN mentadbir. apa yg depa dah bantu?? apa yg depa dah solve kan?

bantu rakyat? atau bantu kroni??

abg mie, boring la aku baca komen hang. mcm gay!!!

masjid tinggi said...

Abe MIE TERJAH dan Malaysian-2day memang bangang dan bongok.

Tak baca sejarah.

masjid tinggi said...

Abe MIE TERJAH dan Malaysian-2day memang bangang dan bongok.

Tak baca sejarah.

Unknown said...

Sudahlah kerja-kerja Politik,
Banyak kerja lain urus takbir nak dan perlu Pemimpin Perlu lakukan untuk Rakyat setempat dan Negeri -Negara amnya Malaysia.
Jom kita sama-sama membangunkan negara ku tercita untuk kemajuan bangsaku yang Ramai berpelajaran,

Dahlah Politiknya Tuan,
Ubah Cara Hidup::::::::
Takhbir >>>>>>>>

ANI al-Merabi said...

Ada beberapa perkara yang BN boleh lakukan untuk mengelakkan pembaziran menjelang PRK Penanti nanti. Antaranya :
1. Tidak mengadakan perojek2 mee segera. Boleh menjimatkan wang rakyat RM puluhan juta.
2. Tidak menggunakan saluran media kerajaan (RTM) maupun bukan kerajaan (TV3, TV8, TV9 & surat khabar) untuk tujuan propaganda politik BN.
3. Tidak lagi mengarahkan dan menggunakan jentera/agensi kerajaan (kementerian/jabatan) utk turun padang. Byk elaun pegawai2 nak kena byr tu!
4. Tidak ada peruntukan "dana kosong" utk surau dan masjid lagi.
5. Tidak ada peruntukan duit minyak, air minum dan nasi bungkus utk petugas BN. Buat mcm PAS: Nak gi, tanggung sendiri. Ahli berkorban la sikit. Byk perut nak kena isi tuh! Jgn tanya apa parti boleh bagi. Tanya apa kita boleh sumbang pd perjuangan.
6. Tidak lagi jemput artis2 genit untuk menarik audience ke program ceramah pilihanraya. Bukan free tu. Pak sheikh Tn. Hj. Zahid Hamidi tentu setuju.
7. Tidak ada jamuan mkn bersama pemimpin. Asyik mkn free je. Sapa bayor? Rakyat juga tanggung.
8. Byk lagi kut....

Fidaiyyin said...

Time To Change....

Buat pencacai najis balaci umno:
Renungi sejarah kerajaan Bani Umayyah dulu...aku suke sebut sbb BN-Umno ni sama tahap kejam, kuku besi, penindas, perompak hak rakyat macam pentadbir2 kerajaan Bani Umayyah melainkan Saidina Umar ibn Aziz sahaja....

Korang sebenarnya takut hilang kuasa sbb selama 51 tahun berkuasa menindas rakyat.

Allah swt takkan biarkan kezaliman terus berkuasa....sedarlah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...