Monday, April 20, 2009

Semua jawatan utama PAS Kota Bharu menang tanpa bertanding

KOTA BHARU, 21 April: PAS kawasan Kota Bharu menunjukkan jalan terbaik apabila kesemua sembilan pemegang jawatan utamanya tidak dipertandingkan dalam mesyuarat agung mereka baru-baru ini.

Sembilan jawatan itu adalah Yang Dipertua, timbalan YDP, naib YDP, Ketua Urusan Ulamak, Ketua Pemuda, naib Ketua Pemuda, Ketua Muslimat dan naib Ketua Muslimat PAS kawasan itu.

PAS kawasan itu juga memecahkan tradisi sekali apabila menjemput Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bukan pemimpin PAS merasmikan mesyuarat agung mereka.

"Ini adalah lambang setia kawan kita apabila berkawan dengan lain-lain parti, kita tidak ada niat serong dan kita melihat pemimpin parti komponen juga adalah pemimpin kita," kata YDP PAS kawasan itu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah kepada Siasah.

Sebelum ini, katanya, PAS kawasan pimpinan beliau juga pernah memecah tradisi apabila menjemput pemimpin Muslimat Pusat (Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali) untuk merasmikan mesyuarat agung mereka.

Selain merasmikan mesyuarat, Khalid juga bersama Dr P Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang memberikan ceramah bersama dengan MB Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada malamnya.

"Ini lambang perpaduan dalam PR iaitu gabungan tiga negeri, Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang," kata Wan Rahim lagi.

73 comments:

jaam said...

Maka, tanpa sedar syaitan telah memesongkan perjuangan PAS yang sebenar, daripada menumpukan perhatian kepada kerja-kerja dakwah, ke arah merebut kuasa dan kedudukan. PAS sudah terlalu sibuk mencari keburukan dan kehinaan UMNO sehingga lupa bahawa mereka sebenarnya memegang amanah Allah untuk berdakwah. Untuk berdakwah ada metodologi atau uslubnya dan bukan secara maki hamun dan mencaci kepimpinan negara. Memang UMNO juga ada keburukannya, malah tidak kurang pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat dengan rasuah dan masih dipilih oleh perwakilan - tetapi saya jelaskan bahawa "nawaitu" untuk berubah ke arah yang lebih baik sudah ada dalam sebahagian pemimpin-pemimpin UMNO. Maka, berikan peluang bagi mereka membuktikannya. Malah, dalam UMNO juga sudah mula wujud kumpulan yang ikhlas mahu melihat UMNO kembali kepada perjuangan asal dan kembali kepada perjuangan Islam.

TUNGGUUUUUUU.....

jaam said...

Yang jelas PAS sudah lari dari landasan perjuangannya, jika mereka sibuk mencari keburukan UMNO dan menuduh bahawa UMNO sudah tergelincir daripada perjuangannya, maka hal yang sama juga berlaku kepada PAS. Sudah tiada roh Islam lagi di dalamnya, semua pemimpin PAS sibuk mengejar dunia dan kerusi Parlimen, manakala kerja-kerja dakwah ditinggalkan, dan kemudian menyalahlah UMNO ke atas segala kehancuran yang berlaku, pendek kata semua yang berlaku di Malaysia ini adalah salah UMNO, ekonomi merudum salah UMNO, masalah sosial salah UMNO, orang rasuah salah UMNO, orang main judi salah UMNO, orang berzina salah UMNO, orang mencuri salah UMNO, jadi di mana pula salah PAS? apakah yang PAS lakukan dalam membantu mengurangkan gejala tersebut? mengapa PAS tidak memberi perhatian kepada kerja-kerja dakwah? mengapa mesti begitu rakus mengejar kuasa dan pangkat? apakah Nabi dahulu mengutamakan kuasa dan pangkat? Nabi utamakan kerja dakwah dan baginda begitu zuhud kepada dunia, dan apabila kita zuhud kepada dunia, maka dunia akan datang serta tunduk kepada kita. PAS hakikatnya sudah lari daripada perjuangan asal mereka.

HAHA
TUNGGUUUUUU.....

Naruto Sensei said...

salam? semua saudaraku

Melihat kepada pos anda Alhamdulillah nampaknya ada kemajuan dalam membentangkan hujah yang berilmu yang boleh menarik minat sesiapa membacanya. Cuma disini saya agak terkilan sikit apabila membaca komen sesetengah sahabat2 kita di pihak BN yang masih lagi membuat komen provokasi didalam ruangan ini contohnya akan saya huraikan di bawah ini..

Saudara Ad!!

Saya melihat semua sekali komen anda dari pos2 yang terdahulu yang mana lebih banyak menghentam mengunakan emosi terhadap Tuan Guru Nik Aziz serta perjuangan Islam dan di post ini juga anda menggunakan soalan Provokasi dengan mengungkapkan sebuah Hadis. Cuma di sini ingin saya bertanyakan soalan hadis yang anda gunakan adakah ianya hadis soheh ataupun tidak kerana anda tidak memberitahu siapakan yang riwayatkan hadis itu..

Untuk pengetahuan saudara Ad Dajjal Akhir Zaman hanya seorang sahaja cuma di ceritakan ada golongan beperangai seperti Dajjal akan menyesatkan Manusia ... samaada Pas Atau UMNO wallahualam!!

Tetapi disini ingin saya nyatakan diantara 2 pertubuhan ini saya melihat jelas Pas lebih banyak memperjuangkan Islam dimana2 pun seluruh jemaah Islam di Dunia mengundang Tok2 Guru pas menghadiri Muktamar Islam Sedunia Kenapa bukan UMNO??? Sedangka kita melihat UMNO dengan berbagai Slogan Islamnya tetapi tiada dalam dunia gerakan Islam.. pengiktirafan yang diterima hanyalah Pak Pacak pengerusi OIC Apakah tindakan yang dapat Oic buat atas negara2 Islam yang di zalimi tiada apa2 kenapa jadi begini?? Ini adalah negara Islam didalam OIC sendiri bertelagah sesama sendiri sedangkan mereka menganut ajaran Islam sekular dan Islam kebangsaan seperti yang UMNO pertahankan sedangkan inilah yang dikehendaki barat dan Yahudi dalam memecah belahkan penganut Islam mengikut kefahaman bangsa...Bangsa melayu untuk Melayu, bangsa Arab untuk Arab. Walaupun mereka Islam tetap takkan bersatu selagi Fahaman ini masih di pertahankan..

Parti Islam PAS sebelum ini adalah serpihan dari UMNO sendiri.. dianggotai oleh para Ulamak dalam UMNO yang tak bersetuju dengan Dasar kerajaan berkaitan Islam
seperti yang saya huraikan didalam hujah saya sebelum ini.. pada permulaan pemerintahan UMNOBN memang lah membantu rakyat dan mempertahankan Islam tetapi semakin lama kerana ketamakan dan kesombongan Pimpinan Umno sendiri telah menyeleweng dari anutan islam itu sendiri maka Ulamak2 yang tidak berpuas hati telah mengistiharkan keluar daripada UMNO dan menubuhkan PAS di Gunung Semanggul, Perak.

Antara mereka yang terawal menyertai PAS termasuk lah Ayah dan Ibu Pak Lah sendiri. Seterusnya para Ulamak, Ustaz dan pejuang Islam daripada Hisbul Muslimin.

Semasa parti ini berkembang, parti ini telah melalui zaman getirnya apabila difitnah UMNO melalui pelbagai cara. Antaranya adalah gelaran dan tohmahan seperti "Parti Lebai Kampung", "Pas Hanya Parti Kampung" dan bermacam2 lagi. Tapi kerana istiqamahnya para alim ulamak dalam PAS perjuangkan Islam, akhirnya perjuangan Pas diterima oleh rakyat Malaysia sehingga menyebabkan UMNO semakin Dengki dan Khianat, mula mempergunakan Islam pula untuk menjatuhkan PAS demi kepentingan politik dan survival UMNO setelah ditolak oleh rakyat dalam PRU 12. Sedangkan di saat kegemilangan dan kekuatan kuasa UMNO,tidak pula mereka beriya2 mempertahankan Islam. Malah masyarakat Islam di waktu kekuasaan UMNO terabai. Hanya ulamak2 PAS lah yang selama ini membimbing mereka dengan mengadakan banyak program keagamaan seperti tazkirah, usrah dan kuliah2 agama yang turut difitnah oleh UMNO dengan mengatakan bahawa PAS berpolitik di masjid. Walhal mereka sendiri tidak mengambil berat tentang program2 tersebut. Dan akhirnya, apabila mereka mengalami kekalahan, mula menagih simpati undi orang kampung yang suatu masa dahulu mereka hina kerana menyertai pas. Mereka menggunakan senjata berbisa berupa wang ringgit untuk mengaburi mata orang kampung yang pada fikiran UMNO dapat memperdayakan mereka. Walhal dengan berkat program2 keagamaan yang dianjurkan oleh PAS selama ini, akhirnya UMNO ditolak juga. ALHAMDULILLAH... Semoga saudara Ad faham dan tidak menimbulkan soalan2provokasi lagi. Berhemah la semasa mengemukakan soalan. Berhujah la mengikut akal dan kesopanan. Bukan mengikut hati dan emosi. Kelak akan hilang cahaya kebenaran itu... Wassalam...


...................................

Salam saudaraku Jaam...

Alhamdulillah... terima kasih di atas kemuliaan saudara mengemukakan soalan yang provokasi. Walaupun soalan itu menyakitkan hati tetapi sebagai saudara sesama Islam, wajib bagi saya memberi pernerangan kepada anda.

Berkenaan dengan soalan Hukum Hudud, "ADAKAH SAUDARA BERSETUJU HUKUM HUDUD DIJALANKAN DI MALAYSIA?". Kebanyakan pemimpin UMNO sering mempergunakan isu ini apabila tibanya pilihanraya.Ini adalah realiti. Walhal umum mengetahui bagaimana UMNO menentang perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan suatu ketika dimana Kerajaan Pusat, di bawah pimpinan Tun Mahathir telah mengugut untuk mengishtiharkan darurat di Kelantan jika menggunakan Hukum Hudud di negeri tersebut dimana seluruh negeri2 di bawah pimpinan BN mengecam hebat terhadap Tuan Guru Nik Aziz ketika itu. Dan di masa yang sama, kedengaran lah slogan2 BNUMNO: “Jika sesiapa ingin makan sup tangan, silalah ke Kelantan” dan “Akan ramai orang Islam akan menjadi cacat jika Hukum Hudud dilaksanakan”. Kerajaan Kelantan terpaksa menangguhkan hukuman tersebut untuk melindungi kuasa kerajaan negeri PAS kerana ianya lebih penting dimana usaha2 dakwah mengenai Hukum Hudud masih boleh dijalankan dengan lebih bebas jika dibandingkan PAS tanpa kuasa kerajaan negeri. Jika tanpa kuasa kerajaan negeri, sudah tentu lah sukar untuk PAS menyebarkan dakwah Islam. Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.

Berkenaan dengan Makamah Syari’ah di bawah kerajaan negeri tetapi kuasa kerajaan negeri adalah terhad di dalam negeri sahaja dan keputusannya boleh dibatalkan bila2 masa oleh Kerajaan Pusat yang memegang tampuk kekuasaan di Malaysia.

Mengenai dakwaan saudara tentang pemilihan PAS, di manakah bukti dan hujah saudara yang kukuh untuk saya percayai berbanding dengan pemilihan UMNO yang terang2an melaporkan tentang kegiatan rasuah membeli Undi yang dikatakan Politik Wang secara terang2an di laporkan didalam media .. setakat Ini dimaklumka hampir 1000 laporan dilaporkan oleh media..

Jadi kepada saudara sudah2 lah membuat provokasi dan berikanlah hujah dan bukti yang kukuh jika anda benar bloger UMNO yang berwibawa .. Pasti anda akan dihormati


Wassalam…

Naruto Sensei said...

Maka, tanpa sedar syaitan telah lama memesongkan perjuangan Umno yang sebenar, daripada menumpukan perhatian kepada kerja-kerja membela rakyat, ke arah merebut kuasa dan kedudukan. UMNO juga sudah terlalu sibuk mencari keburukan dan Menghina dakwah Ulama PAS sehingga lupa bahawa mereka sebenarnya memegang amanah Allah untuk berdakwah setelah memegang tampuk pemerintahan negara selama 50tahun. Untuk berdakwah ada metodologi atau uslubnya dan bukan secara maki hamun dan mencaci kepimpinan Ulama. Memang PAS juga ada kelemahannya tetapi tetap Istiqamah dengan perjuangan Islamnya, tetapi yang lagi teruk adalah daripada pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat dengan rasuah dan masih dipilih oleh perwakilan - tetapi saya jelaskan bahawa "nawaitu" UMNO untuk berubah ke arah yang lebih baik hanyalah retorik politik sahaja

malah tindakan awal dato Najib memansuhkan Kementrian Pembangunan Keusahawanan dan koperasi (MECD) yang banyak membantu koperasi dan Usahawan Melayu sebenarnya merugikan Melayu itu sendiri..niat menghancurkan melayu yang sudah ada lama dalam diri sebahagian pemimpin-pemimpin UMNO. Maka, jangan diberikan peluang bagi mereka lagi setelah peluang selama 50 tahun ini tak di hargai. Malah, dalam UMNO juga sudah lama wujud kumpulan yang tidak ikhlas dan tidak mahu melihat UMNO kembali kepada perjuangan asal apabila pamimpin peringkat negeri dan Parti berbalah sesama sendiri contoh terkini Isu Adun Terengganu, Adun Perlis dan jawatan menteri dalam kerajaan sendiri..dan mahu terus kepada perjuangan perkauman.. Lihatlah nanti Umno akan berdepan krisis yang lebih parah sekali.. di akhir2 hayatnya...

TUNGGUUUUUUU.....

Naruto Sensei said...

Salam saudaraku Jaam...

Alhamdulillah... terima kasih di atas kemuliaan saudara mengemukakan soalan yang provokasi. Walaupun soalan itu menyakitkan hati tetapi sebagai saudara sesama Islam, wajib bagi saya memberi penerangan kepada anda.

Berkenaan dengan soalan Hukum Hudud, "ADAKAH SAUDARA BERSETUJU HUKUM HUDUD DIJALANKAN DI MALAYSIA?". Kebanyakan pemimpin UMNO sering mempergunakan isu ini apabila tibanya pilihanraya.Ini adalah realiti. Walhal umum mengetahui bagaimana UMNO menentang perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan suatu ketika dimana Kerajaan Pusat, di bawah pimpinan Tun Mahathir telah mengugut untuk mengishtiharkan darurat di Kelantan jika menggunakan Hukum Hudud di negeri tersebut dimana seluruh negeri2 di bawah pimpinan BN mengecam hebat terhadap Tuan Guru Nik Aziz ketika itu. Dan di masa yang sama, kedengaran lah slogan2 BNUMNO: “Jika sesiapa ingin makan sup tangan, silalah ke Kelantan” dan “Akan ramai orang Islam akan menjadi cacat jika Hukum Hudud dilaksanakan”. Kerajaan Kelantan terpaksa menangguhkan hukuman tersebut untuk melindungi kuasa kerajaan negeri PAS kerana ianya lebih penting dimana usaha2 dakwah mengenai Hukum Hudud masih boleh dijalankan dengan lebih bebas jika dibandingkan PAS tanpa kuasa kerajaan negeri. Jika tanpa kuasa kerajaan negeri, sudah tentu lah sukar untuk PAS menyebarkan dakwah Islam. Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.

Berkenaan dengan Makamah Syari’ah di bawah kerajaan negeri tetapi kuasa kerajaan negeri adalah terhad di dalam negeri sahaja dan keputusannya boleh dibatalkan bila2masa oleh Kerajaan Pusat yang memegang tampuk kekuasaan di Malaysia.

Mengenai dakwaan saudara tentang pemilihan PAS, di manakah bukti dan hujah saudara yang kukuh untuk saya percayai berbanding dengan pemilihan UMNO yang terang2an melaporkan tentang kegiatan rasuah membeli Undi yang dikatakan Politik Wang secara terang2an di laporkan didalam media .. setakat Ini dimaklumka hampir 1000 laporan dilaporkan oleh media..

Dan pertanyaan saya semalam berkenaan kononnya Husam Musa mengaut hasil Balak pun anda tak terjawab lagi.. dimana buktinya
dan kenapa tiada tindakan dari SPRM hingga ke hari ini?? sedangkan kes Lembu yang hanya 146,000 boleh pula menjalankan siasatan dengan cepat..jadi nyatalah hujah anda itu adalah fitnah semata2 maka tunggulah akibatnya...

Itulah salah Umno 50 tahun ini diberikan Amanah berupa kuasa memerintah negara tetapi masih ingkar dan sombong terhadap suruhan Allah ke atasnya.. Sepatutnya dengan kuasa yang ada UMNO menjalankan Perundangan Islam yang melindungi atau mengelakkan perbuatan maksiat untuk orang Islam .. Malangnye bukan sahaja UMNO engkar kepada suruhan Allah Malah memperlekehkan sunnah2 nabi oleh pimpinannya sendiri..Kalau dah pemimpin macam ni boleh ke rakyat menjadi rakyat yang baik??

UMNO berkuasa kenapa tidak mencegah Program2 maksiat di negara ini yang berlebih2an sedangkan kami dari Unit Amal bersusah payah turun padang ke konsert2 mengedarkan risalah dan berdakwah mengajak muda-mudi menjauhi maksiat di waktu yang sama apa tindakan dari pemuda UMNO??

Umno masih mengamalkan perjudian dalam pentadbiran kerajaan setelah mengadakan cabutan bertuah yang memberikan hasil sebanyak 77juta tetapi tak mengakui kesan nya kepada pendapatan penjawat awam yang gajinya bercampur aduk dengan wang haram tersebut.. akibat dari kesannya ramailah orang Islam yang berjudi tetapi dan di mana pula tindakan Umno pada kedai No ekor yang menjual no ekor kepada Umat Islam tetapi Umat Islam pula yang disalahkan dan ditangkap pula sedangkan kedai no ekor atau pusat Perjudian itulah Punca berlaku Judi juga sepatutnya di ambil tindakan..

Umno jugalah yang menyemai program2yang melalaikan yang menyebabkan percampuran bebas lelaki dan wanita yang akhirnya terjebak ke lembah Zina.. seperti konsert,Program Sure heboh
pusat2 hiburan yang diluluskan oleh kerajaan UMNOBN dan lihat pula program TV masakini adakah mendidik rakyat kearah muslim yang beriman sedangkan kuasa melulus program tv tersebut di tangan UMNOBN..Satu rancangan agama seribu rancangan berupa maksiat macam ni ke nak mendidik rakyat kearah kebaikan ??
Tengok sahaja TV8 penuh dengan program dari barat yang tak senonoh mengapa pula tiada tindakan diambil.. salah PAS ke tu?? sedangkan yang punya kuasa melulus adalah UMNOBN...

Jangan nak menyalahkan PAS pula setelah bermati2an kami berdakwah menyebarkan maklumat mendekati mengajak Umat Islam menjauhi maksiat dengan sendiri turun padang ke konsert2, sambutan Merdeka , sambutan tahun baru dan bermacam2 lagi malah kami PAS membantah pula program2 maksiat yang di luluskan UMNOBN sendiri sedangkan apakah tindakan UMNO pula melindungi Umat Islam dari gejela Maksiat ini??

Jadi kepada saudara JAAM sudah2 lah membuat provokasi dan berikanlah hujah dan bukti yang kukuh jika anda benar bloger UMNO yang berwibawa .. Pasti anda akan dihormati


Wassalam…

jaam said...

AKU SETUJU HUKUM ALLAH INI DI JALANKAN DI MALAYSIA ATAU DIMANA2 NEGARA ISLAM DI DUNIA INI.

TETAPI BUKAN HUKUM HUDUD PAS!

PAS CUMA MENGUNAKAN ISU INI UNTUK MERAIH UNDI DAN UNTUK MEMEGANG KUASA SAJA. MEMBUAT RETORIK UNTUK MENIPU DAN MENGABURI MATA PENYOKONG PUAK YANG TOTOK.

Ketika zaman Rasulullah dahulu, masyarakat takut untuk memegang jawatan, malah ketika Abu Dzar meminta jawatan kepada Nabi, baginda menolaknya. Tetapi lain cerita dengan PAS, sudah ada kedengaran orang tertentu untuk menawar diri bertanding - kenapa? kerana merasakan bahawa ada harapan dicalonkan sebagai ahli parlimen atau ahli dewan undangan negeri. Nampaknya, kata-kata bahawa PAS mengikut al-Quran dan Sunnah boleh dipertikaikan. Tiada makna kita melaungkan ikut al-Quran dan Sunnah, tetapi sikap dan perbuatan kita tidak seiring dan sejalan dengan tatacara Rasulullah. Pada saya, mana-mana ahli PAS yang pandai-pandai cuba menawarkan diri bertanding dalam Muktamar mereka kelak, maka saya kira - itulah pemimpin PAS yang tidak mahu mendengar dan menerima nasihat Rasulullah, bahawa jawatan tidak boleh dipinta. Jika orang yang meminta jawatan ini masih dipilih, maka jelaslah bahawa PAS tidak mengikut sunnah secara keseluruhannya. Parti yang hanya melaungkan Islam, tetapi tidak mengamalkan ajarannya, maka itu bukanlah parti Islam yang sebenar.

HAHA.
TUNGGUUUUUUU......

jaam said...

PAS HANYA MELAUNG DAN MELALAK BERCERITA TENTANG ISLAM, TETAPI TIDAK MENGAMAL AJARANNYA, MAKA ITU BUKANLAH PARTI ISLAM YANG SEBENAR.

INI SEMUA ADALAH TATACARA BAGI KETUA2 PUAK YANG DAHAGAKAN KUASA. TETAPI BILA DAH MEMEGANG KUASA, APA YANG MODUS ISLAM YANG DIJANJIKAN HILANG DITELAN KUASA DUNIA.

RETORIK LAH TUH!

TUNGGUUUU......

jaam said...

SEHINGGA KINI APA YANG PARTI PAS BAWA UNTUK MARTABATKAN AGAMA ISLAM?
APA YANG KETUA PUAK BOLEH BUAT?

MANA DIA?
ABUK PUN TARAK!

TUNGGUUUUUUU.......

Naruto Sensei said...

PAS HANYA MELAUNG DAN MELALAK BERCERITA TENTANG ISLAM, TETAPI TIDAK MENGAMAL AJARANNYA, MAKA ITU BUKANLAH PARTI ISLAM YANG SEBENAR.

INI SEMUA ADALAH TATACARA BAGI KETUA2 PUAK YANG DAHAGAKAN KUASA. TETAPI BILA DAH MEMEGANG KUASA, APA YANG MODUS ISLAM YANG DIJANJIKAN HILANG DITELAN KUASA DUNIA.

RETORIK LAH TUH!

TUNGGUUUU......

-----------------------------

Hujah dungu anda lari kesana kemari .. melalak tak tentu pasal

Naruto Sensei said...

Bila PAS kata ada hudud PAS ada hudud Al-Quran??? bagitau bila??

Jangan sesat lah JAAM hudud PAS itulah fitnah UMNO pada PAS dulu semasa PAS nak menjalankan hukum tersebut malah diugut pulak..

Sekarang anda bertanya pulak apa hukum hudud PAS sedangkan UMNO yang mengatakan sedemikian patutnye tanyalah UMNO kan UMNO yang mengatakan sedemikian maka UMNO dah tentulah boleh huraikan apakah HUDUD PAS dan beza hudud Al-Quran..

Bagi PAS hudud adalah hudud yang tertulis didalam Al-Quran itu sahaja.. apakah dalamAl-Quran ada menyebut hudud tu PAS punya??

Jadi apa masalahnya..

Naruto Sensei said...

UMNO HANYA MELAUNG DAN MELALAK BERCERITA TENTANG MELAYU ISLAM, TETAPI TIDAK MENGAMAL AJARANNYA, MAKA ITU BUKANLAH PARTI ISLAM MELAYU YANG SEBENAR.

INI SEMUA ADALAH TATACARA BAGI KETUA2 PUAK UMNO YANG DAHAGAKAN KUASA. TETAPI BILA DAH MEMEGANG TAMPUK KUASA KERAJAAN, APA YANG MODUS PEMBELAAN MELAYU ISLAM YANG DIJANJIKAN HILANG DITELAN KUASA DUNIA.

RETORIK UMNO LAH TUH!

Naruto Sensei said...

SEHINGGA KINI APA YANG PARTI UMNO BAWA UNTUK MARTABATKAN AGAMA ISLAM?
APA YANG KETUA PUAK UMNO BOLEH BUAT?

MANA DIA PERJUANGAN ISLAM UMNO ?
ABUK PUN TARAK!! YANG ADA MASALAH SOSIAL DAN MAKSIAT BERLELUASA..

SATU MALAYSIA SATU RETORIK DIAMBANG KEMATIAN UMNO!!

TUNGGUUUUUUU.......

Naruto Sensei said...

OOI masyarakay Zaman nabi takut pegang jawatan betullah tu tapi disalahkan PAS pulak hai lah MELAYU JAAM.. kenapa tak pulak mengkritik pimpinan UMNO yang terang2an mengejar kuasa?? Malah lagi teruk merasuah pulak sehingga menang dalampertandingan hai JAAM double standard anda ni menghentam PAS kononnya anda tak berpolitik walhal berhujah mengalahkan Ahli parlimen UMNO yang tak reti nak bersikap berkecuali terang2an anda mengagungkan UMNO yang sah2 haram modus operandinya terhadap Islam dan Melayu itu sendiri...

Hem Alahai melayuUMNO..

AyAi said...

sememangnye pas perlukan kuasa tuk melaksanakan hukum islam..
sbgaimana hukum hudud tidak dapat dilaksanakn di kelatan krn kerajaan pusat dipegang oleh bn..

siapa kata umno tak diberi peluang..51 tahun diberi..usia seorg datuk yg tggu mngadap Ilahi..ttp nmpknye umno mnyombong diri..

Hamba Miskin said...

Salam ziarah...

Ada ke hudud PAS? Mai sini bagitahu saya..saya tengah tengok kitab ni..

Creedence Clearwater Revival said...

jaam kata: pas sudah lari dari perjuangan asal mereka.

jaam, aku tengok ko mcm lebih pandai dr ahli2 pas & pemimpin pas sendiri. ok , aku nak tau apa perjuangan asal pas??? cuba jwb?

(pening nak jwb? ok, gi selak buku perlembagaan pas. kalau takde, aku boleh tlg jwbkan).

anakkancil said...

anakkancil said...
jaam said...
AKU SETUJU HUKUM ALLAH INI DI JALANKAN DI MALAYSIA ATAU DIMANA2 NEGARA ISLAM DI DUNIA INI.

TETAPI BUKAN HUKUM HUDUD PAS!

PAS CUMA MENGUNAKAN ISU INI UNTUK MERAIH UNDI DAN UNTUK MEMEGANG KUASA SAJA. MEMBUAT RETORIK UNTUK MENIPU DAN MENGABURI MATA PENYOKONG PUAK YANG TOTOK.


..................................
Aku keliru la dgn kenyataan kau...cuba kau terang kat aku perbezaan hudud PAS dgn Hudud Allah...
1 lagi...walaupun kita ada niat tapi tak dapat melakukan...itu sudah dikira amalan dan telah di catitkan berbanding dgn tak mahu buat atau tak dak usaha utk melaksanakan...

April 20, 2009 9:30 PM

oi jawap laa...aku tgh tunggu jawapan dari kau...

dewatawanberapi said...

perjuangan asal pas ialah...

1.MEMECAHBELAHKAN ORANG MELAYU
2.MENGKAFIRKAN ORANG2 ISLAM YANG TIDAK SEALIRAN MEREKA

anakkancil said...

anakkancil said...
Maka hari ni terserlah lah kejahilan di wajah JAmm....so nasihat aku pada kau le kalau kau muslim...jgn beri komen bab yg kau tak tahu atau kau cuma tahu sebut tapi kau tak paham kerana kalau tersilap langkah kau kena mengucap balik....itu nasihat aku kepada kaum muslim...

April 21, 2009 12:52 AM

anakkancil said...

perjuangan asal UMNO ialah...

1.MEMECAHBELAHKAN kaum dl Malaysia
2.MEmpermainkan hukom ISLAM ikut selera MEREKA
3.Mengaut sebanyak yg mungkin harta negara utk temolok kroni
4.Merampas tanah rakyat utk projek kroni
5.Membedal bini,anak dara org ikut nafsu serakah mereka
6.Mengunakan para ustaz utk menghalal perbuatan mereka dgn memberi imbuhan or pangkat pada mereka
7.Meruntohkan moral akhlak muda-mudi dgn pesta,hiburan yg melampau oleh media-media kroni hingga terjadinya maksiat disana sini

anakkancil said...

Dewata ada satu lagi perjuangan UMNO
8. Menyogok wang berjuta-juta ketika pilihan raya kepada pengundi
9.Mengujudkan budaya samseng ketika pilihan raya

budak adil said...

salam sume...
aku sokong ckp naruto tu bab pas lebih islam dari umno..
ada ke hudud pas?hudud ada lain ke jaam oiiiiiiii..
hudud umno mcm mana?huhuhu
ada umno nk buat hukum hudud?
bini pm kau tu cukup agama nye?
kau ckp pas gila kuasa!!!umno ni apa pulak?

Unknown said...

dewata awan berapi said...
perjuangan asal pas ialah...

1.MEMECAHBELAHKAN ORANG MELAYU
2.MENGKAFIRKAN ORANG2 ISLAM YANG TIDAK SEALIRAN MEREKA

===================================

kah kah kah kahhhhhhhhhhhhh......
ko ingat kami pr ni buta sejarah ko? biaq aku habaq kt hang, 2 semua propanganda umno untuk menarik sokongan kaum melayu kembali kepada umno....dh 51 tahun bn/ umno mentadbir negara tp tak dapat satukan orang melayu....memang pemimpin hangpa ni bodoh.........

umno dasar perjuangan atas bangsa melayu dan pas dasar nya islam.... tak kira melayu, cina, india asalkan mereka islam........

jgn la ko tulis isu ni, wt malu umno aje.....budak tahun 1 pun boleh jawab

anakkancil said...

irza said...
dewata awan berapi said...
perjuangan asal pas ialah...

1.MEMECAHBELAHKAN ORANG MELAYU
2.MENGKAFIRKAN ORANG2 ISLAM YANG TIDAK SEALIRAN MEREKA

===================================

kah kah kah kahhhhhhhhhhhhh......
ko ingat kami pr ni buta sejarah ko? biaq aku habaq kt hang, 2 semua propanganda umno untuk menarik sokongan kaum melayu kembali kepada umno....dh 51 tahun bn/ umno mentadbir negara tp tak dapat satukan orang melayu....memang pemimpin hangpa ni bodoh.........

umno dasar perjuangan atas bangsa melayu dan pas dasar nya islam.... tak kira melayu, cina, india asalkan mereka islam........

jgn la ko tulis isu ni, wt malu umno aje.....budak tahun 1 pun boleh jawab

April 21, 2009 2:10 AM


................................

Ha.ha.ha..ha..ha..ah..haa..haa..

Naruto Sensei said...

Itulah wajah penulis upahan UMNO memang pandai menuduh sampai sekarang saya menanti Jawapan Anda JAAM ooiii..
Lain kali Jangan celupar sangat lihat pada komen anda lebih menjurus kepada munafik JAAM tengok sekarang terpaksa Dewata sesat pulak yang nak jawap... ada hati pulak tu si Dewata ni padahal lebih jahil dari anda JAAM...

Hem Alahai MelayuUMNO...

dewatawanberapi said...

irza said...

umno dasar perjuangan atas bangsa melayu dan pas dasar nya islam.... tak kira melayu, cina, india asalkan mereka islam........

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

tak tau pula aku yang tian chua tu islam sampaikan pak2 aji pas sambut dia di tganu dengan laungan takbir...

booooodoh punya PAS..

ngalabu said...

jaam,dewata,add saja mana yang lain, kasut, bn@umno, jali, jijah dan lain-lain blm pulang dari batang ke?

ngalabu said...

tuan naruto apa yg akan meletuptu, tak sabar mahu dengar?

dewatawanberapi said...

Itulah wajah penulis upahan UMNO memang pandai menuduh sampai sekarang saya menanti Jawapan Anda JAAM ooiii..
_____________________________________

senang ceritalah...

kalau jawab soalan orang bodoh...samalah meletakkan diri kita sama bodoh dengan orang yang bertanya...

jaam,

toksah layan budak bodoh tu...
buat pening kepala jer...

Naruto Sensei said...

tak tau pula aku yang Chua soi lek tu tu islam sampaikan pemuda UMNO dok pakat pertahankan dia sampai mati sambut dia di tganu dengan laungan takbir...

b-----od-h punya Dewata..

Setakat takbir tu takde Tian Chua pun kami bertakbir juga masa tu pun bukan Tian Chu je bagi ceramah ada Ustaz PAS.. apalah ke B-d-h anda ni Dewata... tak macam UMNO tiba2 bila nak bertanding keluar lak Takbir
bukan ke selama ini moto umno HIDUP MELAYU...

Retorik la tu nak dapat kuasa gunalah nama Allah...

Naruto Sensei said...

tak tau pula aku yang Chua soi lek tu tu islam sampaikan pemuda UMNO dok pakat pertahankan dia sampai mati sambut dia di Johor dengan laungan hidup Chua Soi Lek...

b-----od-h punya Dewata..

Setakat takbir tu takde Tian Chua pun kami bertakbir juga masa tu pun bukan Tian Chu je bagi ceramah ada Ustaz PAS.. apalah ke B-d-h anda ni Dewata... tak macam UMNO tiba2 bila nak bertanding keluar lak Takbir
bukan ke selama ini moto umno HIDUP MELAYU...

Retorik la tu nak dapat kuasa gunalah nama Allah...

ngalabu said...

sama-samalah kita lihat sapa yang terlopong nanti.

Naruto Sensei said...

ngalabu said...
tuan naruto apa yg akan meletuptu, tak sabar mahu dengar?

---------------------------------

Sabar ye Tuan Ngalabu biarkan mereka bercakap sebab ajal mencabut nyawa UMNO kan biarlah mati terkejut... ha ha

TUNGGU!!!

Naruto Sensei said...

dewata awan berapi said...
Itulah wajah penulis upahan UMNO memang pandai menuduh sampai sekarang saya menanti Jawapan Anda JAAM ooiii..
_____________________________________

senang ceritalah...

kalau jawab soalan orang bodoh...samalah meletakkan diri kita sama bodoh dengan orang yang bertanya...

jaam,

toksah layan budak bodoh tu...
buat pening kepala jer...

------------------------------

Senang ceritalah

Dewata Anda tak payah lah masuk atau berhujah kat sini kalau bacul atau Bengap nak menjawab soalan yang puak anda sendiri cetuskan.. Sendiri bikin soalan sendiri tak reti jawab..Kalau pandai sangat tak payah la masuk kat sini kan ke sini tempat Orang B-d-h .. jadi bila anda pun berhujah dengan hujah B-d-h anda bertambah la
B-d-hnya anda ini... sebab bila anda masuk juga sahla anda mengaku anda juga b-d-h ...

Ha ha ha

TUNGGU!!

Unknown said...

dewata awan berapi said...
tak tau pula aku yang tian chua tu islam sampaikan pak2 aji pas sambut dia di tganu dengan laungan takbir...
===================================
ko ni memang hati telah mati dari menerima cahaya dan kebenaran....

ko tau ko maksud takbir? 2 semua nak menunjukkan kekuasaan allah terhadap hambanya, tak kira islam atau non islam.....sebab semua agama mengakui allah itu esa....

kita jgn prajudis dalam sesautu isu nanti kita akan bias dalam pandangan kita.........

sekarang ni memang ko marah sebab cina dan india memberi sokongan pada pr....mereka dh sedar hanya pr saja yang dapat membawa keamana dan keadilan bagi semua kaum di malaysia......

dulu orang cina dan india takut kepada pas sebab umno mengatakan pas ni puak ekstrimis dan sebagainya

sekarang ko tengok, setiap hari mereka semakin dekat dengan perjuangan pas dan pr...ini membuktikan dasar perjuangan bn/umno selama 51 tahun, tidak di terima oleh majoriti rakyat.....

yang hak tetap hak dan yang batil tetap batil, jangan la ko cuba menengak benang yang basah dan sekarang ni maklumat berada di hujung jari.........

Naruto Sensei said...

Dan lepas ini tak payah layan watak b-d-h si Dewata tu buang masa je berhujah dengan orang yang tak menggunakan Otak ... hanya tahu mengikut perasaan yang penuh dengan kesesatan merepek2,meraung2 kesana kesini ibarat budak baru menyusu mak tak bagi susu melalak kelaparan....
Hujah pun main hentam keromo...poyolah anda tu dewata!!

ngalabu said...

Dalam post dulupun, saya ada buat cabaran kepada puak-puak dia orangni, kalau kalah dalam pilihan raya kecil yang lepas tak perlu masuk lagi di sini. Tapi mana berani, ni mahu pilihan raya kecil lagi. Dengar cerita tak berani letak calonpun, siap ada undian di tv untuk membenarkan tindakan tak letak calon.

ngalabu said...

Jom kita beralih pula dengan konsep satu malaysia, apa komen semua?

Anonymous said...

kepada pencacai umno..

cepatlah sedar dan insaf...
dunia ni kita hidup sementara sahaja..
akhirat tempat kita yg sebenarnya..

semoga kau orang insaf

downloadmoviedirect.blogspot.com

jdramacollection.blogspot.com

tvceramahanda.blogspot.com

Naruto Sensei said...

ngalabu said...
Jom kita beralih pula dengan konsep satu malaysia, apa komen semua?

---------------------------------

One Malaysia ke ooo memang takkan berubah lah contohnye saya bagilah benda nih membuatkan saya panas je bila tengok Najib...

Pada hari khamis yang lalu saya menunggang motorsikal melalui Jalan Sungai Besi ke office sepupu di Cheras sri permaisuri... Secara kebetulan hari tu jalan pun tak jem maka bolehla bawa motor laju sikit...

Tiba2 bunyi siren Polis pengiring dari belakang rupa2nya Najib diiring ke PutraJaya.. Bayangkan jalan tu punyalah luas boleh Polis pengiring tu tiba2 je dengan watak sombong memintas motor saya sambil cuba mengeselkan motor saya sehingga hampir saya hilang kawalan..sambil memaki "tak reti ke PM nak lalu" walhal masa tu jalan tak sibuk pun..

Saya punya panas saya pecut je motor saya betul2 nak hampir bukan dekat sangat pun kira jauh selorong je dari kereta PM kemudian sebijik lagi motor besar Bodyguard Najib baju biasa cuba gesel motor saya.. lagi sekali nyaris nak tumbang motor saya...
memang saya panas sangat hari tu saya pun pecut sekuat2 hati saya hampir memotong kereta Najib tu dan sampai ke simpang ke Salak Selatan saya pun masuk ke simpang tersebut..

Kesimpulan nya disini apakah jalan tu bapak Najib yang punya!!
Orang lain yang terkejar2 ke pejabat pun jadi lambat kerana nak memberi laluan pada Najib atau menteri lalu sedangkan rakyat kena bekerja sampai bersusah payah kerana nak bayar berbagai cukai termasulah Cukai jalan ...
Kenapa pulak nak tahan orang
semata2 kerana Menteri nak lalu..?

Adakah Najib membayar tol seperti rakyat Marhain sehingga berkuasa nak sekat2 jalan orang??
Macam ni ke Pemimpin yang mesra Rakyat yang kata nak berubah sedangkan bila berjalan di jalan raya sampai terlalu takut dengan rakyat hinggakan jika rakyat dekat dengan kereta beliau mesti disekat??

Kenapa Polis penjilat tu terlalu menyombong sangat... apakah nanti bila dia dah pencen atau dah tua kuasanya boleh di pertahankan lagi..menjadi sombong bila berkuasa walhal apabila dah tua nanti polis itulah akan dilupakan..

Bayangkan jika berlaku kemalangan keatas saya pada hari tersebut agak2 mahu ke Najib memohon maaf atas tindakan anggota polis pengiringnya..?? Malah berhenti dan menghantar saya ke hospital..jangan haraplah kalau awal2 lagi pengiringnya berlagak sombong apatah lagi Tuan yang diiringinya lagilah...

Kerana perbuatan sebeginilah rakyat sebenarnya semakin benci kepada BN sebabnya mereka terpaksa lewat ke tempat kerja, bersusah payah mengharungi Jalan yang Jem tiba2 tengok para Menteri senang sesenangnya melalui jalanraya... rakyat yang susah mengharungi jem tadi pula yang kena bagi laluan kepada mereka sehingga mereka pula yang lewat ke tempat kerja...

Berbeza sekali dengan Pimpinan PR mana ada polis2 pengiring sedangkan yang bergerak tu pun MB .. malah pimpinan PR senang sekali nak jumpa dan mesra rakyat malah tak takut langsung nak berdepan ribuan rakyat dalam program2 PR..Atas sebab itulah pimpinan PR lebih dipercayai dan tiada langsung protokol apabila berhadapan dengan rakyat maka rakyat menyayangi pemimpin sebegini..

Jadi kepada Dato Najib kalau nak berubah perkara pertama ubah gaya seorang menteri.. kalau betul rakyat diutamakan jangan disekat rakyat yang melalui jalanraya ke tempat kerja hanya nak memberi laluan untuk menteri lalu sahaja malah menteri pun sepatutnya mengharungi jalan jem dan sama2 lewat ke tempat kerja barulah anda merasa apa yang rakyat rasa selama ini...

Wassalam mari solat maghrib dulu..

RFC said...

sabar k naruto snesei...mmg bgitu pun..drg igt pimpinan yg paling gah la 2...perasan tulla drg ni....xpa, bg mereka masa untk mnikmati nyawa yg ujung pangkal suda 2...

abe MIE 'TERJAH' said...

LGE terlibat dalam scandal SEKS???? kata Fairus,

http://pkrpasdap.blogspot.com....


sebarkan kepada semua sahabat dan bloggers

Naruto Sensei said...

abe MIE 'TERJAH' said...
LGE terlibat dalam scandal SEKS???? kata Fairus,

http://pkrpasdap.blogspot.com....


sebarkan kepada semua sahabat dan bloggers

-------------------------------
boleh bagitau bila Fairuz cakap tantang skandal seks dan projek tu?? suratkhabar bila dan di mana?? jangan hanya main tulis ikut sedap je binasa tangan nanti...

satu lagi fitnah dari seorang blogers upahan UMNO ...

Astaghafirullah..

jijik melihat blog anda yang memaparkan gambar separuh B---l Eli ... harapnya biarlah suatu hari nanti adik atau kakak anda sendiri mengalaminya... ingat dunia ni ibarat roda bila2 masa je anda boleh kebawah...

Hari ini hari Eli esok lusa akan datang juga hari anda...

Anonymous said...

Kesian abg MIE terjah ni dok menjaja kesana kemari promote cite kat blog dia.Cam pelacur jalanan plak.Buat cite fitnah tu ada bukti ke.?Kalau takde apa hukumnya penyebar fitnah?
Ni le metaliti blogers pencacai negara ni cukup agresif dlm penyebaran cite2 fitnah,lucah dan karut.

AyAi said...

abg mie has talent to write porno blog.
u should change ur dirty mind..

dewatawanberapi said...

irza said...

.....sebab semua agama mengakui allah itu esa....

_____________________________________

astaghafirullah...
bawak mengucap irza...

dewatawanberapi said...

irza said...

dulu orang cina dan india takut kepada pas sebab umno mengatakan pas ni puak ekstrimis dan sebagainya

_____________________________________

apa ko ingat orang cina dan india tu bodo macam kau ke...percaya bulat2 apa yang umno kata...

yang pasti memangpun pas ni parti ekstrim...haluan kiri...

hanya berani bila berdepan dengan golongan seagama...

tapi BACOL takde pele bila berdepan dengan puak kafir...

bila karpal singh tengking pasal hudud...semua menikus...

Unknown said...

dewata awan berapi said...
irza said...

.....sebab semua agama mengakui allah itu esa....

===================================
helo bro.........ko ni penganut agama ape? dalam agama yang di turunkan oleh allah berdasarkan kitab nya, sama ada injil, taurat, zabur dan al quran menyatakan allah itu esa....

kristian mengatakan allah ada la esa....cume yang berbeza, mereka menganggap nabi isa ialah yesus yang memberi keselamatan dan di kenali sebagi anak tuhan....tp pada dasarnya mereka menerima allah ada la esa......

ko yang patut menguncap 2 kalimah syahadah dulu.......kalo kita tak faham ajaran agama kita kene belajar, baru ko faham.......ni pakai main tuduh aje.........
MEMANG LA KO NI BODOH DAN BENGGANG

Unknown said...

Tahniah dan Selamat BerMuktamar.

PAPA GOMO said...

PASAL APA NYAH SOKONG BANG NUAR???

NYAH OH NYAH http://gomo-no1.blogspot.com/2009/04/kisah-mak-nyah-di-ibu-kota-malaysiakini.html

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Umno lah yg lbh bacul dlm mengikut telunjuk kapir mca,mic dan gerakan.Mrk dgn trg mempertikaikan hukum islam ttp umno hny mendiamkan diri.Karpal sigh tlh menarik blk kata2 nya bbrp th lalu.Karpal sggup pergi berkempen di bkt gantang utk pas walaupun dibaling batu oleh pemuda celaka umno.Pas tdk mengikut telunjuk sesiapa pun didlm pr.Pas tegas dlm pendiriannya dan lbh rela sendirian kalau hukum islam ditolak.

Anonymous said...

GOMOsaid...PASAL APA NYAH SOKONG BANG NUAR???NYAH OH NYAH http://gomo-no1.blogspot.com/2009/04/kisah-mak-nyah-di-ibu-kota-malaysiakini.htmlApril 21, 2009 8:10
----- -----

ya pi tgk ada gambar najib dah jadi maknyah bila telo nya dah hilang dimakan hantu tantuya nak balas dendam.

Perawi said...

Dear all: VIDEO LINGAM

It appears many haven't yet seen the Lingam Tape. It is comically,
somewhat, but highly ... sadly instructive of the ways in which things
might be working in our blessed land. Do share with others.

Video link (you tube): http://www.youtube.com/watch?v=nlROjCITFvY

-e.

Perawi said...

Maka, memang kita sedar IBLIS telah memesongkan perjuangan UMNO yang sebenar. Hadhari pula dinobatkan betul, kesian ranai yg belum islam

Naruto Sensei said...

dewata awan berapi said...

astaghafirullah...
bawak mengucap irza...

-------------------------------

Kau tu dulu dah mengucap ke atas statement ko tu yang menyeleweng dari ajaran Islam..? Kau nak aku pos kan balik ke kata2 ko yang menunjukkan ko nih kufur pada Allah..?

Hei setan jangan nak buat lawak bodoh kalau tak reti nak berhujah jangan nak tunjuk pandai walhal anda tu bengap dari dulu sampai sekarang...

anda tu dulu yang perlu mengucap .. jangan nak sibuk suruh orang mengucap padahal komen2 awak dulu tu lah dan menunjukkan anda tu kufur ...Ada hati nak suruh orang mengucap .. kajilah balik ooii dewata cakap Irza tu ada betulnya.. ko ni dalam tempurung pasal tu agama lain nak guna nama Allah .. ko cepat sangat melatah

b-d-h setan berapi nih...

Naruto Sensei said...

Dewata berapi dalam neraka said..

apa ko ingat orang cina dan india tu bodo macam Dewata ke...memang tak percaya langsung apa yang umno kata...

yang pasti memangpun Umno ni parti ekstrim...haluan kiri...Perkauman, kebangsatan..

hanya berani bila berdepan dengan golongan seagama...Suka aniaya Pas

tapi BACOL takde pele bila berdepan dengan puak kafir...MCA dan MIC malah takut PRK Penanti..

bila Lim keing yaik Gerakan tengking pasal Islam...semua pemimpin UMNO diam menikus...

------------------------------

Baguslah kalau kau dah sedar.. he he he..

Naruto Sensei said...

GOMO said...

PASAL APA NYAH SOKONG BANG NAJIB AWW ???

NYAH OH NYAH NAJIB http://gomol-no:i/c.blogsepet.com/2009/013/kisah-mak-nyah-najib-di-putra-jaya-malaysiaesok.html

Kalau Anda tak jumpa sah lah Najib dah sekat pasal nanti takut rakyat nampak watak dia yang sebenarnya.. kalau dapat, Nasib anda memang bertuah le..

-------------------------------

Bagus2 Gomo sebarkan kepada yang tak nak tau he he...

dewatawanberapi said...

irza said...

.....sebab semua agama mengakui allah itu esa....

______________________________________


agama buddha dan hindu tu mengaku allah juga ke irza???

jawab irza...
kemetot pun kena jawab...

sebab itulah kau PATUT mengucap panjang2....ko bawak kemetot tu mengucap sekali...

faizalzainol said...

salam

mohon agar PAS2 kawasan/bahagian
agar mencalonkan

Dato Dr Haron Din sebagai Presiden PAS Pusat...

Husam musa sebagai Timbalan Presiden

Naib : Ir Nizar, Dr Azman dan Ustaz Nasha

Ustaz Hadi Awang : Timbalan Mursyidul Am PAS

jaam said...

هارڤ سموا بلوڬڬرس ممهميڽ.

ساي ترڤقسا برتروس ترڠ بهاوا سسوڠڬوهڽ امنو كيني برسوڠڬوه-سوڠڬوه اونتوق بروبه. كڤد ڤڽوكوڠ ڤمبڠكڠ يڠ ماسيه مماءينكن كات-كات نيستا دان كست، كونونڽ امنو سام سكالي تيدق اكن بروبه، مروڤاكن ساتو ڤمبوهوڠن. ساي كاتاكن، بهاوا تيدق سموا اهلي امنو ايت جاهت دان ماكن رسواه، تيدق سموا اهلي امنو ايت تيدق صلاة دان ماءين ڤرمڤوان. حقيقتڽ، اي سام سڤرتي ڤاس، تيدق سموا اهلي ڤاس باءيق دان عاليم، تيدق سموا جوڬ اهلي ڤاس يڠ برسيه دان تيدق ماكن دويت رسواه. اين سموا اداله مسئله اينديۏيدو. كيت تيدق بوليه مڽالهكن مريك اتس نام ڤرتي، لالو كيت مندعوا "اوه سموا اهلي امنو جاهت دان ماكن دويت رسوه، سموا اهلي امنو ظاليم دان كجم" تودوهن-تودوهن سڤرتي اين اداله دوسا دان نود. تياد مأنسي يڠ سمڤورنه دان بوليه مندعوا بهاوا مريك لبيه باءيق درڤد اورڠ لاين. ڤاس تيدق سمڤورنا، امنو جوڬ تيدق سمڤورنا. اد جوڬ اهلي اتاو ڤڽوكوڠ ڤاس يڠ جاهت دان ماءين ڤرمڤوان، اد جوڬ اهلي اتاو ڤڽوكوڠ ڤاس يڠ تيدق سمبهيڠ دان ماكن دويت رسواه - ايت اداله جلس دان اين مروڤاكن صفة مأنسي يڠ تيدق سمڤورنا.



رعيت ممرهاتيكن كيت سموا، باءيق امنو ماهوڤون ڤاس - رعيت ماكين بنچي مليهت ڬلڬت اهلي ڤوليتيك ڤد ماس كيني. رعيت بوكنله سوك ساڠت مليهت ڬلڬت انور إبراهيم دان ليم كيت سياڠ، تتاڤي رعيت سكتيكا اين تياد ڤيليهن. سماس نڬارا دڤيمڤين اوليه كڤيمڤينن نڬارا يڠ لمه، رعيت برڤاليڠ دڠن مڽوكوڠ ڤمبڠكڠ، تتاڤي سكارڠ امنو بنر-بنر ماهو بروبه، بريكن ڤلواڠ دان رواڠ. رعيت سوده بوسن مندڠر ايسو اتتنتويا يڠ تيدق هابيس-هابيس دجاج اوليه ڤرتي ڤمبڠكڠ، بڬيتو جوڬ رعيت سوده بوسن مندڠر كيس لواط انور إبراهيم يڠ تيدق ڤرنه سلساي سهيڠڬ ك هاري اين. رعيت ماهو كامانن دان كيقينن. رعيت سوده بوسن دڠن ڤمبڠكڠ يڠ هاڽ ڤنداي برچاكڤ دان برديمونستراسي، تتاڤي حاصيلڽ تياد. ماله، سوكوڠن كڤد انور إبراهيم جوڬ سماكين لونتور دان رعيت مولا مڠتاهوي سياڤاكه انور يڠ سبنرڽ. جنجي منوبوهكن كراجأن ڤد 16 سيڤتيمبر هاڽله اوموڠ كوسوڠ يڠ دتلن بولت-بولت اوليه ڤارا ڤڽوكوڠڽ. تيدق چوكوڤ دڠن ايت، ڤاس جوڬ تيدق ڤرنه منڬور دڤ، اڤابيلا كرڤل سيڠه بڬيتو كورڠ اجر دڠن سلطان ڤراق، ماله توروت ملمڤركن كات-كات كست ترهادڤ انور إبراهيم ڤد سواتو كتيك دهولو. سموا اين ممبوسنكن رعيت دان منيمبولكن ككليروان سهاج.



لنترن ايت، جك كيت مندعوا بهاوا انور ترلالو برسيه دان سوچي، مك مڠاڤ سوقتو انور برسام امنو كيت مندعوا بلياو بڬيتو كوتور دان ترليبت دڠن كڬياتن تيدق برمورل؟ دان اڤاكه ستله بلياو مڽرتاي ڤمبڠكڠ مك سڬالا دوسا-دوساڽ تله ترامڤون دان بلياو منجادي انسان برسيه دان سوچي كمبالي؟ مك اتس كاڤسيتي اڤاكه كيت مڠحكوم سساورڠ ايت برسيه اتاو كوتور؟ اڤاكه جك سأورڠ اهلي امنو ايت مڠمبيل رسواه مك دي اكن دكاتاكن سباڬاي ڤرسوه، سباليقڽ جك دي مڽرتاي ڤرتي ڤمبڠكڠ، مك سچارا اوتوماتيك "دوساڽ" ايت برسيه دان دان اينديۏيدو ترسبوت بوليهله دأڠڬڤ سباڬاي سوده برتوبة. ساي برتمبه حيران تتكالا ڤقر ملااوڠكن كتوانان رعيت، مك كدڠرن ڤولا ڤاس ملااوڠكن كتوانان اسلام - اڤاكه ڤاس تيدق تاهو بهاوا د سيتو سوده منمڤقكن ڤربيذأن يڠ ساڠت كتارا دري اسڤيك اديولوڬيڽ؟



انور سوده بڬيتو باڽق مروسقكن ڤرڤادوان رعيت مليسيا - السن ڤرجواڠن بلياو يڠ ماهو مميمڤين مليسيا دڠن كعاديلن دان كسامراتان هاڽله ڤمبوهوڠن سمات-مات. تيدق موڠكين سموا قوم منداڤت كعاديلن يڠ سام رات، اياڽ برڬنتوڠ كڤد كادأن دان جوڬ حكوم-حكوم ترتنتو. تيدق بوليه سموا اورڠ منداڤتكن حق يڠ سام، اي برڬنتوڠ كڤد كادأن دان رياليتي سسواتو ڤركارا ايت. سأورڠ يڠ كاي راي تيدق اكن داڤت منريما زكاة، سأورڠ يڠ ممڤوڽاءي انق يڠ راماي تيدق موڠكين سام بنتوانڽ دڠن مريك يڠ هاڽ ممڤوڽاءي سأورڠ انق. اورڠ ملايو يڠ لبيه راماي د مليسيا، مك مستيله قوم اين دبنتو لبيه بربنديڠ دڠن قوم-قوم يڠ لاين. انور ماهو ممڤرجواڠكن اڤ؟ ممڤرجواڠكن قوم چينا دان اينديا؟ اڤاكه سلاما اين كراجأن مڽيسيهكن قوم ترسبوت؟ اڤاكه قوم چينا سلاما اين تيدق ڤرنه منداڤت نعمت كتيك برادا د باوه ڤمرينتاهن باريسن ناسيونل؟ اڤاكه سلاما اين قوم اينديا بڬيتو ترسيقسا د باوه كراجأن بن؟ سڬلينتير مأنسي يڠ تيدق ڤرنه برشكور اين سڤاتوتڽ دهانتر كمبالي سهاج ك چينا دان اينديا، بيار مريك تاهو كدودوكن مريك د سان يڠ سبنرڽ.



ڤاس جوڬ ڤرتي يڠ تيدق ماهو برشكور، سهاروسڽ ڤاس مينومڤوكن ڤرهاتين كڤد كرجا-كرجا دعوة سڤرتي يڠ دلاكوكن اوليه حسن البننا، بوكن منچاچي ماكي كراجأن دان كڤيمڤيننڽ. ڤاس سوده باڽق تريكوت ڬاي انور إبراهيم - يعني متلامت مڠحلالكن چارا. كيت، سباڬاي رعيت بياسا ماهو مليهت ڤاس دڠن ڤمباڠونن ايكونوميڽ، ڤاس دڠن ڤمباڠونن دعوةڽ دان ڤاس دڠن چارا هيدوڤ اسلامڽ. تتاڤي، اڤ يڠ كيت ليهت ڤد هاري اين هاڽ سلوڬن اسلام يڠ دلاوڠ-لاوڠكن تنڤا ڤركتيكل دان عمالن يڠ جيتو. كرونتوهن مورل دالم كالڠن ڬينراسي مودا تيدق بوليه دسالهكن كڤد كراجأن سمات-مات، ڤاس جوڬ هاروس برتڠڬوڠجواب، جك ڤاس منجالنكن كرجا-كرجا دعوة، كريسيس مورل يڠ ملندا رماج موڠكين تيدق اكن منجادي ستروق اين. تتاڤي ڤاس لبيه باڽق برڤوليتيك درڤد بردعوة.


اونتوق مناڠني كريسيس كرونتوهن مورل رماج، تيدق چوكوڤ دڠن هاڽ ڤاس مڠاداكن چرامه د مسجد-مسجد سهاج، مريك ڤرلو بركوربن دان سڠڬوڤ ملاكوكن سڤرتي مان يڠ ڤرنه دلاكوكن اوليه الارقام دهولو. ممبينا ايكونومي مريك سنديري، بردعوة د ڤندالم سابه دان سراوق، ممبينا كيلڠ دان ڤوست راوتن مريك سنديري، ممبينا ڤرنياڬان سهيڠڬ ك لوار نڬارا، ممبينا سكوله دان ڤراسارنا سنديري، بردعوة د كاكي-كاكي ليما، د ڤاسر-ڤاسر راي، ماله ممبينا هيبورن الترناتيف سڤرتي نشيد، بردعوة كڤد ڤڽاڽي-ڤڽاڽي دان يڠ لبيه ڤنتيڠ لاڬي اهلي-اهلي الارقام د باوه كڤيمڤينن استاذ محمد اشعري تيدق سأورڠ ڤون يڠ مروكوق. اينله مشاركت يڠ كيت ماهو وجودكن دان سهاروسڽ دلقسانكن اوليه ڤاس سلاما اين دان بوكنڽ مڠومڤت دان مڠجي ڤميمڤين نڬارا سرتا منچاري-چاري كسالهن مريك. ايت اداله جلس ترساسر درڤد دعوة ڬينراسي سالف.



مالڠڽ، الارقام مڽلويڠ دري سڬي عقيدة، جك تيدق سوده لاما ڤاس برقبور. يڠ جلس ڤاس سوده لاري دري لندسن ڤرجواڠنڽ، جك مريك سيبوق منچاري كبوروكن امنو دان مينودوه بهاوا امنو سوده ترڬلينچير درڤد ڤرجواڠنڽ، مك حال يڠ سام جوڬ برلاكو كڤد ڤاس. سوده تياد روح اسلام لاڬي د دالمڽ، سموا ڤميمڤين ڤاس سيبوق مڠجر دنيا دان كروسي ڤرليمين، مانكالا كرجا-كرجا دعوة دتيڠڬلكن، دان كمودين مڽالهله امنو ك اتس سڬالا كهنچورن يڠ برلاكو، ڤينديق كات سموا يڠ برلاكو د مليسيا اين اداله ساله امنو، ايكونومي مرودوم ساله امنو، مسئله سوسيال ساله امنو، اورڠ رسواه ساله امنو، اورڠ ماءين جودي ساله امنو، اورڠ برزنا ساله امنو، اورڠ منچوري ساله امنو، جادي د مان ڤولا ساله ڤاس؟ اڤاكه يڠ ڤاس لاكوكن دالم ممبنتو مڠورڠكن ڬجالا ترسبوت؟ مڠاڤ ڤاس تيدق ممبري ڤرهاتين كڤد كرجا-كرجا دعوة؟ مڠاڤ مستي بڬيتو راكوس مڠجر كواس دان ڤڠكت؟ اڤاكه نبي دهولو مڠوتاماكن كواس دان ڤڠكت؟ نبي اوتاماكن كرجا دعوة دان بڬيندا بڬيتو زهد كڤد دنيا، دان اڤابيلا كيت زهد كڤد دنيا، مك دنيا اكن داتڠ سرتا توندوق كڤد كيت. ڤاس حقيقتڽ سوده لاري درڤد ڤرجواڠن اصل مريك، ماله ساڠت ترڤڠاروه دڠن رنتق دان ڬاي انور إبراهيم يڠ مڠيڠينكن ڤڠكت دان كواس.



مك، تنڤا سدر شيطان تله مميسوڠكن ڤرجواڠن ڤاس يڠ سبنر، درڤد مينومڤوكن ڤرهاتين كڤد كرجا-كرجا دعوة، ك اره مربوت كواس دان كدودوكن. ڤاس سوده ترلالو سيبوق منچاري كبوروكن دان كهينأن امنو سهيڠڬ لوڤا بهاوا مريك سبنرڽ ممڬڠ أمانه الله اونتوق بردعوة. اونتوق بردعوة اد ميتودولوڬي اتاو اسلوبڽ دان بوكن سچارا ماكي هماون دان منچاچي كڤيمڤينن نڬارا. ميمڠ امنو جوڬ اد كبوروكنڽ، ماله تيدق كورڠ ڤميمڤين-ڤميمڤين امنو يڠ ترليبت دڠن رسواه دان ماسيه دڤيليه اوليه ڤرواكيلن - تتاڤي ساي جلسكن بهاوا "ناوايت" اونتوق بروبه ك اره يڠ لبيه باءيق سوده اد دالم سباهاڬين ڤميمڤين-ڤميمڤين امنو. مك، بريكن ڤلواڠ باڬي مريك ممبوقتيكنڽ. ماله، دالم امنو جوڬ سوده مولا وجود كومڤولن يڠ إخلاص ماهو مليهت امنو كمبالي كڤد ڤرجواڠن اصل دان كمبالي كڤد ڤرجواڠن اسلام.

واللهلم.

Naruto Sensei said...

Ko tu mengucap dulu dewata.. pos lama ko tu lagi kufur pada Allah..
ko tak belajar sejarah ke ko tak tau ke semua dalam Al-Quran banyak cerita pasal agama lain mengesakan Allah .. jadi apa masalahnya ...

tu lah bebal suruh mengaji dok sokong parti haram,dok sibuk politi padahal otak terencat.. sampai ayat2 yang tertulis dalam Quran pun ko tak reti ....

sniper said...

jahil sangat jaam tentang perjuangan PAS .. elok banyak membaca liku dan sejarah perjuangan PAS ..

sebagai anak bekas org kuat umeno di port dickson, aku nampak beza sungguh alam umeno dan PAS ..

masuk PAS ni ibarat keluar dari jahiliyah dan masuk Islam ..

Naruto Sensei said...

JAAM kepala hotak ko lah

dah tak tak jawab statement ko semalam ada hati lagi nak posting..

dasar manusia laknat...
pemfitnah...

semalam apasal ko hilang??

mana jawapan bagi soalan aku yang ko kata ada hudud PAS...

cakaplah bila PAS ada kata hudud Pas..??

Jangan nak memesongkan Akidah orang kat sini??

sniper said...

jaam ni copy paste dari mana artikel jawi tu ?

dah berapa kali aku baca artikel yg sama kat komen ko..

Naruto Sensei said...

Maka, tanpa sedar syaitan telah lama memesongkan perjuangan Umno yang sebenar, daripada menumpukan perhatian kepada kerja-kerja membela rakyat, ke arah merebut kuasa dan kedudukan. UMNO juga sudah terlalu sibuk mencari keburukan dan Menghina dakwah Ulama PAS sehingga lupa bahawa mereka sebenarnya memegang amanah Allah untuk berdakwah setelah memegang tampuk pemerintahan negara selama 50tahun. Untuk berdakwah ada metodologi atau uslubnya dan bukan secara maki hamun dan mencaci kepimpinan Ulama. Memang PAS juga ada kelemahannya tetapi tetap Istiqamah dengan perjuangan Islamnya, tetapi yang lagi teruk adalah daripada pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat dengan rasuah dan masih dipilih oleh perwakilan - tetapi saya jelaskan bahawa "nawaitu" UMNO untuk berubah ke arah yang lebih baik hanyalah retorik politik sahaja

malah tindakan awal dato Najib memansuhkan Kementrian Pembangunan Keusahawanan dan koperasi (MECD) yang banyak membantu koperasi dan Usahawan Melayu sebenarnya merugikan Melayu itu sendiri..niat menghancurkan melayu yang sudah ada lama dalam diri sebahagian pemimpin-pemimpin UMNO. Maka, jangan diberikan peluang bagi mereka lagi setelah peluang selama 50 tahun ini tak di hargai. Malah, dalam UMNO juga sudah lama wujud kumpulan yang tidak ikhlas dan tidak mahu melihat UMNO kembali kepada perjuangan asal apabila pamimpin peringkat negeri dan Parti berbalah sesama sendiri contoh terkini Isu Adun Terengganu, Adun Perlis dan jawatan menteri dalam kerajaan sendiri..dan mahu terus kepada perjuangan perkauman.. Lihatlah nanti Umno akan berdepan krisis yang lebih parah sekali.. di akhir2 hayatnya...

TUNGGUUUUUUU.....

Unknown said...

dewata awan berapi said...

agama buddha dan hindu tu mengaku allah juga ke irza???

jawab irza...
kemetot pun kena jawab...

sebab itulah kau PATUT mengucap panjang2....ko bawak kemetot tu mengucap sekali...
===================================
ko ni memang bodoh yang tak boleh di ajar..cerdik tak boleh nak tumpang.....ko ni memang jahil dalam agama.......

apa la ko ni tak boleh nak beza agama wahyu dengan kepercayaan...BUDDHA DAN HINDU BUKAN AGAMA WAHYU LA, IA KEPERCAYAAN BERASASKAN ADAT RESAM DAN BUDAYA SESUATU KAUM.

AKU HABAQ KT HANG YANG BODOH MACAM KETUA HANG, AGAMA WAHYU HANYA LAH ISLAM, KRISTIAN DAN YAHUDI.....SELAIN DARI ITU, YANG LAIN HANYA LAH KEPERCAYAAN DARI NENEK MOYANG SAJE...

DH LA BODOH, BG PENDAPAT PUN BODOH MACAM TUAN NYA..

apam taiping said...

Blogger dewata awan berapi said...

irza said...

.....sebab semua agama mengakui allah itu esa....

______________________________________


agama buddha dan hindu tu mengaku allah juga ke irza???

jawab irza...
kemetot pun kena jawab...

sebab itulah kau PATUT mengucap panjang2....ko bawak kemetot tu mengucap sekali...
...................................

dewa indu neraka berapi!!

ko balik,bukak kitab al-fiqh,miftahul jannahke,usuluddin ke,ilmu tasawwuff...pastu baru ko ckp bab2 asal-usul agama k...jgn kata org sesat bila ko dgr 'makan lebih wajib dari solat' jgn tanya ulamak umno...nnt jd lg sesat...jgn ikut sejarah umno je,baca sejarah agama buddha dan hindu tu dulu...

Unknown said...

irza said...
jaam said...
KALAU DAH TAK PANDAI NAK GUBAL ATAU LAKSANAKAN HUKUM ALLAH TU...
HENTIKANLAH PROPAGANDA NAK BUAT HUDUD. JANGANLAH BERMACAM2 ALASAN DAN PUTAR ALAM.
===================================
DH KO LA BODOH...TADBIR 51 TAHUN TP TAK NAK WAT UNDANG-UNDANG ISLAM...

AKU NAK TANYA 1 SAJE........KALO KO CERDIK KO JAWAB, TP KALO BODOH MACAM LEMBU TAK PAYAH JAWAB LA....

1. MALAYSIA NI GUNA PAKAI UNDANG-UNDANG APE?
2. ADAKAH UNDANG-UNDANG KERAJAAN NEGERI BOLEH MENGATASI UNDANG-UNDANG KERAJAAN PERSEKUTUAN?

KO BG KT PR TADBIR NEGARA GANTI DATO NAJIB, GRENTI PR LAKSANAKAN...

KO PUN AKU AKAN "SUNAT" BALIK

SILA JAWAB......KALO TAK AKU PANGGIL KO LEMBUUUUUUUUU....

April 22, 2009 1:07 AM

dewatawanberapi said...

irza anak haram jadah...

memang ko patut mengucap kalau kau islam...kalau ko kristian...lantak kau le..

mula2 kau kata allah untuk semua agama...

pastu kau nak samakan islam dengan kristian dan yahudi...

cara yang kau gunakan ni...sama dengan cara yang digunakan oleh mubaligh kristian mengelirukan anak melayu...

orang macam kau ni patut dipancung jer...

Naruto Sensei said...

dewata awan berapi said...

irza anak yang beriman...

memang orang Umno patut mengucap kalau orang Umno islam...kalau orang Umno kristian...lantak diorang le..

mula2 kau kata allah untuk semua bangsa dan agama betullah tu...

pastu Umno pulak nak samakan islam dengan kristian dan yahudi...Buat Islam Liberal hadari..

cara yang Umno gunakan ni...sama dengan cara yang digunakan oleh mubaligh kristian mengelirukan anak melayu...

orang-orang UMNO memang patut dipancung jer...atau di sula..

---------------------------------

Bagus sedar jugak ko ye Setannnn!!!! he he...

Naruto Sensei said...

Jaam Said..

Demikianlah Nabi Muhammad mentadbirkan negara-kota Madinah, dan demikianlah dianjurkan dalam Quran. Kita tidak dikehendaki menyebut “Negara Islam”, kerana konsep ini akan memecah-belahkan negara itu.

-----------------------------------

Anda jahil lagi..is is is

Buka balik sejarah Islam Semasa Nabi Muhammad memerintah Madinah ..negara itulah yang Mula2 di panggil Negara Islam Madinah..
Nabi tidak terus menggunakkan Hkum Hudud tetapi mendidik, menjelaskan Konsep Negara Islam, menyatu padukan Penduduk Madinah malah menyebarkan Dakwah dahulu sehinggalah Penduduk Madinah Jelas dengan Konsep Negara Islam dan Pemerintahannya barulah hukum hudud dilaksanakan..

Tetapi di Malaysia PAS telah menjalankan Apa yang pernah dilakukan Oleh Nabi Dahulu

Walhal umum mengetahui bagaimana UMNO menentang perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan suatu ketika dimana Kerajaan Pusat, di bawah pimpinan Tun Mahathir telah mengugut untuk mengishtiharkan darurat di Kelantan jika menggunakan Hukum Hudud di negeri tersebut dimana seluruh negeri2 di bawah pimpinan BN mengecam hebat terhadap Tuan Guru Nik Aziz ketika itu. Dan di masa yang sama, kedengaran lah slogan2 BNUMNO: “Jika sesiapa ingin makan sup tangan, silalah ke Kelantan” dan “Akan ramai orang Islam akan menjadi cacat jika Hukum Hudud dilaksanakan”. Kerajaan Kelantan terpaksa menangguhkan hukuman tersebut untuk melindungi kuasa kerajaan negeri PAS kerana ianya lebih penting dimana usaha2 dakwah mengenai Hukum Hudud masih boleh dijalankan dengan lebih bebas jika dibandingkan PAS tanpa kuasa kerajaan negeri. Jika tanpa kuasa kerajaan negeri, sudah tentu lah sukar untuk PAS menyebarkan dakwah Islam. Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.

Malah Jika ditakdirkan PAS mendapat kuasa di Kerajaan Pusat nanti Maka HUKUM HUDUD akan dilaksanakan dan konsep negara Islam pesti akan diterima semua pihak..

Perkara ini akan muda jika UMNO berkerjasama memberikan penerangan tentang Hukum Hudud dan Negara Islam dan bukan memutar belitkan Fakta dan mengelirukan rakyat seluruhnya..

Adakah tak sama apa yang dilakukan Oleh PAS dalam mencontohi kepimpinan Rasulullah??
Bagaimanakah pula dengan UMNO yang mengaku Islam Malah menolak dan mengecam hukum Allah??

TUNGGU!!!

Naruto Sensei said...

FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum. Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini. Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO
telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat. Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahaya nya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga fikirkan dengan teliti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British. Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup. Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja. Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang..setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.
Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.. Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan Cina sudah biadap merampas negeri melayu,, kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??
Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.. Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan dakwahnya..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai , tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 . Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.. Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan. Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2 pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu.bangsa mereka sendiri.. Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka. Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali. Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2 termasuk blogger milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.. Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..
Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.



“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

From
Naruto sensei

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...