Wednesday, April 22, 2009

Digantung kerana tegur iktiraf Israel

KULIM, 24 April: Kerana menegur aktiviti pelajar yang mengiktiraf negara haram Israel dan menggayakan pakaian sami, tujuh pensyarah dan kakitangan UniKL cawangan Kulim telah digantung tugas mereka.

Menurut sumber, pergantungan mereka berkuatkuasa 21 April hingga 4 Mei dan besar kemungkinan tiga dari mereka akan dibuang kerja.

Teguran itu mereka buat terhadap pelajar yang menyertai program menggayakan tarian keagamaan 20 negara di bawah naungan PBB.

Di antara negara yang dipilih adalah Amerika syarikat, United Kingdom, Thailand, Cambodia dan ISRAEL.

Teguran itu dibuat berdasarkan Israel adalah negara haram dan tidak diiktiraf Malaysia.

Mereka juga menegur aktiviti memperagakan pakaian sami yang tidak sesuai dibuat oleh orang Islam.

112 comments:

keris panjang said...

Tak ada kerja lain ke..

rinStarr said...

Ini apa punya bangang laa.... Student2 'U' ni sama bangangnya dgn student UiTM....

jaam said...

SAPA BOSS UNIKL CAW. KULIM NIH?

JOM PI LEMPANG DIA!

APA HAL LAH TUH!

jaam said...

PELAJAR NI PUN BUAT HAL....

SIAPALAH BELAKANG MEREKA?
IBUBAPA DAH PESAN,
BELAJAR RAJIN2...

izuaf4zi said...

ni apa kejadah nya

awat la bangang sangat cancelor kat unikl tu

sedih aku kat bumi malaysia jadi lagu nii

sedih aku tengok student bertudung pegang bendera yahudi

kalau terjadi kat U lim kok wing ada related juga dengan tarian bangang tuu...ini Unikl, universiti teknikal under Mara

kepada pensyarah tersebut yang kena gantung takbir 3 x...kontact saudara mahfuz dan abg mat sabu minta kerjasama back-up

anakkancil said...

Ingat kan gi belajar u nie tambah cerdik...last-last bangang lak...cuba la gaya pakaian ala org kutub utara nun....baru peloh nak meleleh sampai ke keting

Naruto Sensei said...

Naruto sensei said...
FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum.

Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini.

Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat.

Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahayanya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga anda semua fikirkan dengan teliti buka hati lihatlah realiti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British.

Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup.

Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja.
Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang.

Setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah pula Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.

Sedangkan Pas adalah Parti serpihan mereka yang tidak bersetuju dengan dasar kerajaan yang terus mengamalkan corak pentadbiran British yang menyeleweng dari Nilai2 Islam sedangkan kita sudah pun merdeka dari British.

Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.

Mereka juga Pernah menendang PAS keluar dari kerajaan Perikatan suatu masa dahulu apabila berlaku krisis kepimpinan ketika itu.Malah bukan saja ditendang keluar dari kerajaan perikatan malah di Finah dan di hina pula oleh pimpinan Umno yang seagama dengan orang PAS. Begitu Hinanya PAS di kecam mereka waktu itu.

Dan sekarang Apabila mereka ditolak dalm PRU baru2 ini merayu2 pula supaya PAS dan UMNo bersatu sedangkan mereka lupa perbuatan Mereka suatu ketika dahulu.

Dan dalam masa yang sama mereka merampas dan menumbangkan Kerajaan Perak dengan cara yang hina sekali sedangkan MB besarnya adalah pemimpin PAS pula.
Malah difitnah pula MB Nizar dengan kata yang keji dan jijik demi matlamat politik mereka.Begitu kejinya Umno dalam mereka merayu untuk bersatu dalam masa yang sama mereka tikam pula PAS dari belakang. Mereka tumbangkan pula kerajaan PR Perak yang sah dilantik oleh rakyat.

Adakah perlu adakah kerjasama dengan Parti yang berperangai buruk sebegini. Tiada bezanya dengan Yahudi perangainya.
Meminta berdamai dalam masa yang sama menikam dari belakang.

Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan orang Cina sudah biadap merampas negeri melayu.

Kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??

Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.

Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan usaha dakwah kepada cara hidup Islam..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai.

Tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 .

Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah, apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.

Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri.

Dan kita lihat bagaimana Umno mempermainkan Al-Quran apabila Ketua Wanita Umno Rafidah Aziz menjunjung kitab suci tersebut tanpa memakai tudung malah bersumpah pula. Sedangkan didalam ajaran Islam tiada Istilah bersumpah menjunjung Al-Quran langsung.Perbuatan ini yang menunjukkan kejahilan mereka tentang Islam. Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti

contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan.

Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu bangsa mereka sendiri.

Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan.

Seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka.

Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Adakah Umno benar2 Ihklas mempertahankan kedaulatan Raja2 ?? Jika Umno benar ikhlas silalah kembalikan semula kuasa Raja2 yang anda hapuskan dulu.
Jika tidak Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali.

Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlalu banyak menggadai tanah serta kepentingan Negara kepada Singapura yang di ketahui sebagai proksi Yahudi Israel contoh: Penjualan air Malaysia kepada Singapura dengan harga 3sen segelen
Walhal setelah diproses Singapura menjual pula kepada Malaysia dalam bentuk produk baru dengan harga 10kali ganda.

Memberikan keutamaan kepada Singapura memiliki saham2 penting didalam kepentingan Negara.
Banyaknya tanah2 rizab melayu yang di miliki oleh tauke2 besar dari Singapura..

Ini adalah sangat berbahaya sekali sedangkan kita sedia maklum betapa Singapura sejak dulu lagi tidak pernah mempunyai hubungan yang benar2 baik dengan kita malah tidak menghormati kedaulatan negara kita dengan sering kali menceroboh ruang udara kita dengan pesawat2 tempurnya yang di bekalkan oleh Israel.

Dan yang terbaru apabila kita hilang hak keatas Pulau Batu Putih gara2 sikap Peguam Negara yang lebih suka berpolitik sehinggakan kes yang sepatutnya memihak kepada malaysia di menangi pula oleh Singapura.

Ini sudah tentulah mengaibkan maruah Negara malah akan membuatkan Singapura akan lebih tidak menghormati kita selepas ini apabila begitu senangnya Malaysia di perkotak katik kan.

Membawa masuk budaya2 barat yang tidak senonoh dan meracuni pemikiran Rakyat sehinggakan rakyat tidak lagi dapat menilai kebaikan atau keburukan nilai2 barat tersebut. Sedangkan kita sedia maklum segala budaya2 ataupun Nilai2 hidap corak Barat itu diasaskan dan di dalangi Oleh Yahudi Israel sendiri.

Mengiktiraf Negara Israel, walaupun nampak seperti Malaysia menolak pembentukkan negara Yahudi tersebut tetapi dengan tindaka2 kerajaan yang memberi ruang kepada Israel menunjukkan kerajaan mengiktiraf negara tersebut.

contoh: Membenarkan Pasuka kriket Isreal datang ke Kuala Lumpur malah menangkap pula rakyat kita yang berhimpun membantah kehadiran pasukan Israel tersebut.

Membenarkan Amerika memegang banyak saham dan membuka banyak perniagaan di Malaysia walaupun kita tahu kebanyakkan Syarikat2 dari Amerika tersebut adalah dimiliki bangsa Yahdi yang terlalu memusuhi Islam contoh Syarikat KFC,Mc donald dan lain lain.

Mengadakan Persidangan di Malaysia yang turut di hadiri wakil2 dari Israel malah mengantung pula bendera Israel di PWTC.

Malah Malaysia sering bersikap berkecuali malah takut menegur Amerika Yang menyokong Israel apabila Israel berulang kali membuat kerosakkan di bumi Palestine dan hanya membantah apabila majoriti Negara di dunia mengecam perbuatan Israel ,Malah Program boikot Israel pun sekarang ini senyap entah kemana. Dan tabung yang di tubuhkan pun senyap entah kemana duitnya. Tiada pula Tv menghebahkan bila duit itu diserahkan kepada Palestine?

Malah sehingga kini Malaysia menggelarkan negara haram yahudi itu Israel sedangkan Negara2 Islam yang tidak mengiktiraf negara Yahudi tersebut memanggilnya dengan nama TANAH PALESTIN YANG DITAWAN sahaja. Atas tindakan2 kerajaan seperti diatas itulah Yang mengesahkan lagi pengiktirafan Malaysia kepada Israel Laknatullah!!


Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan.

Bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2termasuk blogger upahan milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.

Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..

Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.



“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

From
Naruto sensei

Naruto Sensei said...

Biaslah kena paksa nanti PTPTN di tarik balik mana nak cari duit nak belajar ... kesian bebudak tu kena paksa tu ..

AyAi said...

boikot ISRAEL..

PKR Negeri Sembilan said...

Inilah masalah yg berlaku di ipt...ugut student sekat pinjaman lah, gagalkan gred lah...semata2 nak jalankan agenda...

Kesian kt student2 uitm yg kecoh demonstrasi kt shah alam bantah kouta uitm dibuka kt non-bumi..sebab diugutlah...dah tentu Timbalan Canselor Uitm Abu shah tu org Umno...

Janganlah bengapkan pemikiran student ipt ni..tu sbb semua lepasanu payah nak dpt kerja...

anakkancil said...

Nasib baik lah aki masuk I...kalau aku masuk U mesti aku juga di perbodohkan oleh pihak tertentu....

Naruto Sensei said...

AUKU Pindaan 2008: MPMN anggap lebih dahsyat daripada Pindaan 1975
Oleh: Hazman Abdullah, UKM

Pewartaan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) Pindaan 2008 pada 27 Januari lalu dilihat lebih dahsyat berbanding pindaan pada tahun 1975. Sebelum itu, akta ini telah diluluskan oleh Dewan Negara pada 18 Disember tahun lalu dan berkuatkuasa 30 hari serta merta mengikut perkara 66 Perlembagaan Persekutuan

AUKU telah digubal dan dikuatkuasakan pada 30 April 1971 dan ia telah dipinda sebanyak empat kali iaitu pada 24 September 1971, 13 Mei 1975, 20 Februari 1983 dan pindaan kali yang terakhir iaitu pada 1 Oktober 1996

” AUKU yang ada pada hari ini sebenarnya lebih mencengkam mahasiswa walaupun dimomokan dengan metafora yang amat indah bahawa ia telah membuka ruang kebebasan sepenuhnya kepada mahasiswa sedangkan hakikatnya, mahasiswa masih dizalimi dan dinafikan haknya,” kata Timbalan Pengerusi Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN), Saudara Hishamuddin Che Ali.

“AUKU telah dipinda tetapi kebebasan asasi yang telah digariskan oleh Perlembagaan kita seperti kebebasan bepersatuan, kebebasan bersuara dan kebebasan berhimpun masih diikat oleh akta zalim ini? ”

Beliau menambah, bahawa dalam aspek kebebasan bersuara dan berhimpun mahasiswa, mahasiswa jelas disekat dan hanya boleh bersuara dalam bidang masing-masing dan juga seminar atau wacana yang diluluskan oleh menteri melalui peruntukkan Seksyen 15 (6) (b) AUKU (Pindaan) 2008

Ujarnya lagi bahawa pindaan AUKU pada hari sebenarnya akan membawa mahasiswa ke arah graduan separuh masak atau apa yang disebut dalam bahasa Inggeris, ‘half baked graduate’.

Mengulas isu kemasukan pemimpin parti politik ke dalam kampus, beliau menggesa agar ahli-ahli Dewan Rakyat memasukan peruntukkan tambahan ke dalam AUKU tentang isu kemasukan pemimpin politik sama ada kerajaan atau pembangkang ke dalam mana-mana ruang di kampus.

“Sememangnya selama ini mahasiswa disilap mata dengan momokan bahawa pemimpin kerajaan dan pembangkang akan mudah memasuki Univeriti tetapi ia hanyalah kata-kata menteri dan tidak digazetkan di dalam AUKU itu sendiri

Tambahnya lagi kekecohan di Universiti Malaya dan Universiti Kebangsaan Malaysia minggu lalu berkaitan jemputan wakil pembangkang dan kerajaan ke dalam perasmian mesyuarat Agung Tahunan dan forum tidak akan berlaku sekiranya mahasiswa diperjelaskan tentang isu ini.

“Mahasiswa perlu diberikan prosedur dan garis panduan jelas tentang perkara ini agar mereka dapat merasai kenikmatan pemikiran dan bukannya seperti katak di bawah tempurung yang hanya dengar daripada sebelah pihak sahaja”, tegasnya.

Dalam pada itu, beliau turut menyatakan kekesalan dengan tindakan UMNO menganak-tirikan mahasiswa dalam negara apabila membenarkan mahasiswa luar negara menganggotai parti politik melalui Kelab UMNO Luar Negara.

” Amat malang apabila mahasiswa Malaysia luar negara bebas menganggotai parti politik sedangkan mahasiswa dalam negara dicengkam dengan AUKU Pindaan 2008 yang hanya membenarkan mahasiswa untuk menganggotai parti politik melalui kebenaran Naib Canselor sepertimana peruntukkan Seksyen 15 (4) Akta AUKU ini dan bukannya secara automatik seperti rakyat Malaysia yang lain,”ujar beliau.

Beliau mendesak agar sekiranya inginkan mahasiswa Malaysia bebas daripada politik, maka Kelab UMNO Luar Negara wajar dibubarkan dan 63 Kelab Umno Luar Negara perlu dihalang keras daripada menyertai Perhimpunan Agong UMNO pada 25 hingga 28 Mac ini.

” Mahasiswa yang menganggotai Kelab UMNO Luar Negara perlu sedar bahawa mereka tertakluk pada undang-undang negara iaitu AUKU apabila berada di negara ini dan kehadiran mereka ke dalam aktiviti politik di Malaysia adalah bercanggahan dengan AUKU itu sendiri,” tegasnya.

Beliau turut membuat gesaan agar pindaan segara perlu dilakukan dalam peruntukan-peruntukan tertentu kerana beliau melihat bahawa AUKU Pindaan 2008 ini tidak lebih sekadar kosmetik yang jelas membunuh hak asasi mahasiswa dan melayan mahasiswa seperti warganegara kelas kedua.

” Tidak bolehkah mahasiswa dilayan seperti warganegara Malaysia lain dalam soal kebebasan menganggotai politik, kebebasan bersuara, hak untuk berpolitik dan juga hak untuk memilih persatuan yang digemarinya selari dengan Perlembagaan Persekutuan?” Soalnya.

Katanya lagi bahawa MPMN akan terus menyuarakan isu yang melibatkan kepentingan mahasiswa seluruhnya dan bukan kepentingan kelompok tertentu sahaja dalam isu-isu kemahasiswaan di peringkat nasional.

MPMN atau Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional telah ditubuhkan pada 14 Mac lalu yang keanggotaannya terdiri daripada ahli-ahli Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dari seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Posted by Norwati binti Abdul Manaf at 8:10 PM

Azym Azizi said...

Malu seh..

Kita mencengkam, mereka menyokong..

Apa kejadah?

UniKL ni sape punye sebenarnya???

Abu Hakim said...

Jgn krn utk mendapatkan status "world class" kita sanggup mengadaikan maruah dan prinsip...

jaam said...

كبنرن دسباليق 30 ڤراتوس ايكويتي بوميڤوترا دهاڤوسكن دالم سيكتور ڤرخدمتن؟

جوابان دان ڤنداڤت.


1. كراجأن تله مڠهاڤوسكن 30% شرط ايكويتي بوميڤوترا اونتوق 27 جنيس ڤرخدمتن سوب-سيكتور دڠن سرتا مرتا سلارس ليبرالساسي ڤرداڬڠن أسيان اونتوق مرنچقكن لاڬي ايندوستري سيكتور ڤرخدمتن.اين اداله ساله ساتو ستراتيڬي مناريق لبيه راماي ڤلابور اونتوق ممبوات فد ك دالم ڤاسرن نڬارا كيت.

2.انتارا سيكتور ڤرخدمتن يڠ ترليبت انتاراڽ كصيحتن & ڤرخدمتن سوسيال،ڤرخدمتن ڤلنچوڠن،ڤرخدمتن ڤڠنكوتن،ڤرخدمتن ڤرنياڬان ،ڤرخدمتن كونسولتنت كومڤوتر دسب.

3. سوب سيكتور كبڽقكن ڽ ترديري درڤد ڤرنياڬان كچيل،ستڠهڽ د كواسأي ماجوريتيڽ اوليه بوميڤوترا دان سباهاڬين لاڬي بوميڤوترا هاڽله سباڬاي سليڤيڠ ڤرتنر يڠ تيدق اكتيف.

4. اڤاكه يڠ د مقصود كن 30 % ايكويتي بوميڤوترا؟ چونتوه ڽ جك شريكت تسكو اتاو ڤون جوسچو ايڠين ملابور د مليسيا،سبلوم اين مريك ڤرلو ممنوهي شرط ڤميليكن بوميڤوترا سباڽقان 30% سباڬاي شرط سبلوم ممبوات ڤلابورن.

اين تيدق ترماسوق شريكت يڠ ترليبت دڠن كونترك كونترك اتاو تيندر كراجأن﴿ يڠ هاروس اد بومي ستاتوس﴾ اتاو ڤون ڤرخدمتن يڠ ممڤوڽاءي سينسيتيۏيتي ڤوليتيك سڤرتي ڤرخدمتن ڤنربڠن، اوتيليتي & ڤرونچيتان.

﴿وسج﴾ مر. نجيب ويدنيسداي تولد ريڤورترس اين مليسياءس ادمينيستراتيۏ چاڤيتل ڤوتراجاي ثات فورياڬنرس ينۏيستيڠ اين ڤرث اوف تيه سرۏيچ سچتور ووالد نو لوڠير ب ريقوايريد تو تقاي ايتهنيچ-ملي ڤرتنرس، وهو چوررنتلي موست اوون 30% اوف اني جوينت ۏينتوري. تيه نيولي اوڤنيد سچتورس ينچلودي هيالث، توريسم، اند بوسينيسس اند تچهنولوڬي سرۏيچس، بوت دونءت ينچلودي ارياس اين وهيچه تيهري اس هياۏي ستيت-ينۏولۏيمينت اور وهيچه اري ڤوليتيچللي سينسيتيۏي، سوچه اس اير تراۏيل، اوتيليتيايس اند ريتايل، وهيري چومڤنيايس سوچه اس فرنچءس چرريفواور سا اند بريتاينءس تسكو ڤلچ هاۏي ڤوسهيد فور موري اچچسس.

شرط اونتوق بومي ستاتوس ماسيه ككال اونتوق مان مان شريكت يڠ ايڠين مڽرتاي تيندر كراجأن


﴿رياوترس-مرچه 12﴾دڤوتي ڤريم مينيستير نجيب رازق، وهو اس سلتايد تو بيچوم ڤريميار اون مرچه 31، تولد تيه فيننچيال تيميس ثات مليسيا چولد امبراچ سومي ريفورمس سوچه اس ليبراليسيڠ تيه سرۏيچس سچتور بوت وس نوت ابلي تو ديسمنتلي ڤوليچيايس فاۏواوريڠ ايتهنيچ مليس.

“وي چننوت هاۏي تواو دراستيچ ا موۏ اونتيل ڤاوڤلي اري ريادي فور ات،“ نجيب سعيد اين ان انترۏيو ڤوبليشيد اون طارسداي



مانكه يڠ دكاتاكن حق بوميڤوترا دڬاداي؟



"شرط"

5. يڠ د هاڤوسكن هاڽله شرط 30 % بوميڤوترا، بوكنڽ حق بوميڤوترا، كيت هاروس جلس تنتڠ ايسو اين، جاڠن له ممبابي بوتا تروس مڽرڠ تنڤا اصول ڤريك سا.رات رات دري رواڠن بلوڬ & كومين كبڽقان هاڽ ملااوڠكن امنو & دس نجيب مڠادايكن حق بوميڤوترا.

6.اداله تيدق عاديل ممبوات تودوهن سچارا ملولو سأوله اوله دس نجيب تله ممبوات ساتو دوسا بسر.بارڠكالي رعيت ترتاڽ تاڽ اكن ڤريحال ڽ ايسو اين تنڤا ڤنجلسن مڠيكوت بهاس اورڠ كبڽقان،يڠ اد چوما ڤتيكن ڤنجلسن دري اخبار2 يڠ بهاس ڽ ترلالو علميه هيڠڬ اد يڠ ترساله فهم.

7. ساله ساتو توجوانڽ اداله ددالم كراڠك 1مليسيا يڠ منجادي موتو دس نجيب، اين منونجوقكن دس نجيب مرياليساسيكن رانچڠن ڽ،چاكڤ سروڤا بيكين.


8.كيت هاروس تاهو دس نجيب سكالي لاڬي تله چيچقماتي ڤر ملالوءي كونسيڤ كسامراتان مليسيا مليسين،دڠن تيدق سام سكالي مڠادايكن حق بوميڤوترا.


9.ڤيساو برهارڤ رعيت برلاڤڠ دادا دان جلس اكن ايسو اين،كيت تيدق كهيلڠن اڤ اڤ چوما سلڤس اين شرط ڤميليكن 30% تيدق اد،دان اين اداله ساله ساتو فكتور اونتوق مرنچقكن ايكونومي & فد.


ساوس : هتتڤ://ڤي5او.بلوڬسڤوت.چوم

"ڤارا ڤلابور سوده تنتو ترتاريق دڠن لڠكه ليبراليساسي ايت يڠ ممودهكن ڤرنياڬان كران مريك تيدق ڤرلو لاڬي مميكيركن سؤال 30 ڤراتوس ايكويتي تمڤتن،" ستياءوسها اڬوڠ ڤرساتوان ڤرداڬڠن دان ايندوستري كبڠسأن، داتوق سيد حسينالهاب سهياي

jaam said...

Masalah Ulil amri dijelaskan dalam ayat berikut. “Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul-Nya, dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama bagimu dan lebih baik akibatnya.” (QS. An Nisa 4: 59).

Ulil amri adalah pemimpin atau orang yang mempunyai wewenang dalam mengelola suatu urusan. Misalnya para pejabat pemerintahan bisa disebut sebagai ulil amri dalam skala negara. Rektor adalah ulil amri dalam skala universitas. Direktur utama adalah ulil amri dalam lingkup perusahaan, dan lain-lain. Adanya kepemimpinan dalam suatu kumpulan adalah satu keharusan agar tercipta keteraturan.

Betapapun kecilnya suatu kelompok, wajib punya pemimpin. Sampai-sampai Rasulullah saw. mengatakan apabila kamu berpergian bertiga, angkatlah salah seorang di antara mereka amir (pemimpin). Ini gambaran bahwa kepemimpinan itu suatu keniscayaan agar terjadi keteraturan.

Kita wajib mendengarkan dan menaati ulil amri (para pemimpin dalam lingkup apa pun) selama mereka menyuruh yang benar. Cermati keterangan berikut. Abu Hurairah r.a. berkata bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Anda wajib patuh dan setia pada pemimpin, baik dalam keadaan susah maupun senang, suka atau benci, dan biarpun merugikan kepentinganmu.” (H.R. Muslim).

Sabda Rasulullah saw. ini menegaskan bahwa kita wajib taat pada ulil amri (pemimpin) walaupun keputusannya tidak sesuai selera kita, selama keputusannya itu tidak mengandung maksiat pada Allah. Namun kalau keputusannya bertentangan dengan ajaran Islam alias mengandung maksiat, kita wajib menolaknya. Nabi saw. bersabda, ”Laa thaa’ata fii ma’syiyati al Khaaliq (Tidak wajib taat pada makhluk yang menyuruh maksiat pada Allah swt.).” (H.R. Muslim)

Islam mengajarkan bahwa seorang ulil amri (pemimpin) wajib bermusyawarah dalam memutuskan sutu perkara supaya keputusan tersebut tidak mengandung kezaliman. Allah mengategorikan para pemimpin yang suka bermusyawarah sebagai orang-orang yang tawakal, “... orang-orang yang mematuhi seruan Tuhannya dan mendirikan shalat, sedang urusan mereka diputuskan dengan musyawarah antara mereka…” (Q.S. Asy- Syuura 42: 38).

Kesimpulannya, ulil amri adalah orang yang diberi amanah untuk memimpin. Kita wajib taat pada ulil amri selama keputusannya tidak mengandung maksiat. Setiap ulil amri, wajib menjalankan amanah kepemimpinan dengan prinsip musyawarah. Wallahu A’lam.

Naruto Sensei said...

nizar pas umno:ONE MALAYSIA MEMBAWA MELAYU KE LOMBONG

penghapusan syarat ekuity melayu sebanyak 30% itu membolehkan melayu kembali membuka lombong biji timah wukaka..

ini karena sektor pendidikan dan perbankan adalah termasuk dalam sektor perkhidmatan, begitu juga perkilangan yang kebanyakan pekerjanya itu melayu,

dan begitu jugalah dengan sektor insuran, semua itu adalah nadi perekonomian zaman kini.. dengan terhapusnya syarat ekuity 30% ini kemana melayu?

syah kini melayu memang lemah dari segi ilmu kirak kira, kalau perimbangan pereonomian yang diperjuangkan oleh dasar ekonomi baru atau deb itu ingin menjadaikan keadaan sama rata, belum tercapai, harus dingat sama rata dalam perkiraan ilmu matematik adalah 50-50. bukan 30-70.

kalau 30% pun anda tak dapat pertahankan, apalah nama dasar ini...matematik ala siapakah ini..ya ya ini adalah matematik ala dasar one malaysia..wuahaha..


Diposting oleh BRIGED MP SEGAMBUT at Jumaat, April 24, 2009

Dah la bangsa asing banyak kat Malaysia ni tokey2 pun nak kaya cepat ambik pekerja asing, yang melayu ni ada peluang kerja untuk 30% tu pun terpaksalah bersaing dengan warga asing cari kerja lain.. kesian apa yang berubah ek!!

retorik saja!!

KEMBARA said...

sy harap unikl dpt keluarkan kenyataan media ttg hal ini..bg alasan nape mereka mggantung pensyarah2 tersebut..

bg saya ini adalah satu ketidakadilan buat2 pensyarah2 tersebut..parti2 dan ahli politik diminta membela pensyarah2 tersebut..mgkn perkara ni blh dibawa ke parlimen..

jgn sesekali kta mengiktiraf israel..hnya zionist sahaja yg mengiktiraf negara haram mereka israel tu..dn sekutu2nya..mahukah kta menjadi salah satu sekutunya????

Naruto Sensei said...

Jaam said

Kesimpulannya, ulil amri adalah orang yang diberi amanah untuk memimpin. Kita wajib taat pada ulil amri selama keputusannya tidak mengandung maksiat. Setiap ulil amri, wajib menjalankan amanah kepemimpinan dengan prinsip musyawarah. Wallahu A’lam.

--------------------------------

Jadi apakah patut patuh pada Umno?? yang dalam permerhatian ko tadi tu sebagai Ulul-Amri sedangkan Umno menolak hukum Islam malah langsung tak mengikut ciri2 kepimpinan Islam ?? conto;Lihat bini pemimpin Umno sajalah, sedangkan Isteri sendiri tak patuh dan tak dididik dengan cara hidup Islam adakah Ulul-Amri sebegini yang patut dipatuhi??

Sila jawap anda punya komen ni!!

jaam said...

KEBENARAN DISEBALIK 30 PERATUS SYARAT EKUITI BUMIPUTERA.
JAWAPAN DAN PENDAPAT.


1. Kerajaan telah menghapuskan 30% syarat ekuiti bumiputra untuk 27 jenis perkhidmatan sub-sektor dengan serta merta selaras liberalsasi perdagangan Asean untuk merancakkan lagi industri sektor perkhidmatan.Ini adalah salah satu strategi menarik lebih ramai pelabur untuk membuat FDI ke dalam pasaran negara kita.

2.Antara sektor perkhidmatan yang terlibat antaranya kesihatan & perkhidmatan sosial,perkhidmatan pelancongan,perkhidmatan pengankutan,perkhidmatan perniagaan ,perkhidmatan consultant komputer dsb.

3. Sub sektor kebanyakkan nya terdiri daripada perniagaan kecil,setengahnya di kuasai majoritinya oleh bumiputra dan sebahagian lagi bumiputra hanyalah sebagai sleeping partner yang tidak aktif.

4. Apakah yang di maksud kan 30 % ekuiti bumiputra? contoh nya jika syarikat Tesco atau pun Jusco ingin melabur di Malaysia,sebelum ini mereka perlu memenuhi syarat pemilikan bumiputra sebanyakan 30% sebagai syarat sebelum membuat pelaburan.

Ini tidak termasuk syarikat yang terlibat dengan kontrak kontrak atau tender kerajaan( yang harus ada bumi status) atau pun perkhidmatan yang mempunyai sensitiviti politik seperti perkhidmatan penerbangan, utiliti & peruncitan.

(WSJ) Mr. Najib Wednesday told reporters in Malaysia's administrative capital Putrajaya that foreigners investing in parts of the service sector would no longer be required to take ethnic-Malay partners, who currently must own 30% of any joint venture. The newly opened sectors include health, tourism, and business and technology services, but don't include areas in which there is heavy state-involvement or which are politically sensitive, such as air travel, utilities and retail, where companies such as France's Carrefour SA and Britain's Tesco PLC have pushed for more access.

Syarat untuk bumi status masih kekal untuk mana mana syarikat yang ingin menyertai tender kerajaan


(Reuters-March 12)Deputy Prime Minister Najib Razak, who is slated to become premier on March 31, told the Financial Times that Malaysia could embrace some reforms such as liberalising the services sector but was not able to dismantle policies favouring ethnic Malays.

“We cannot have too drastic a move until people are ready for it,” Najib said in an interview published on Thursday



Manakah yang dikatakan hak bumiputra digadai?



"SYARAT"

5. Yang di hapuskan hanyalah syarat 30 % bumiputra, bukannya hak bumiputra, kita harus jelas tentang isu ini, jangan lah membabi buta terus menyerang tanpa usul periksa.rata rata dari ruangan blog & komen kebanyakan hanya melaungkan UMNO & DS Najib mengadaikan hak bumiputra.

6.Adalah tidak adil membuat tuduhan secara melulu seolah olah DS Najib telah membuat satu dosa besar.Barangkali rakyat tertanya tanya akan perihal nya isu ini tanpa penjelasan mengikut bahasa orang kebanyakan,yang ada cuma petikan penjelasan dari akhbar2 yang bahasa nya terlalu ilmiah hingga ada yang tersalah faham.

7. Salah satu tujuannya adalah didalam kerangka 1Malaysia yang menjadi moto DS Najib, ini menunjukkan DS Najib merealisasikan rancangan nya,cakap serupa bikin.


8.Kita harus tahu DS Najib sekali lagi telah checkmate PR melalui konsep kesamarataan Malaysia Malaysian,dengan tidak sama sekali mengadaikan hak bumiputra.


9.Pisau berharap rakyat berlapang dada dan jelas akan isu ini,kita tidak kehilangan apa apa cuma selepas ini syarat pemilikan 30% tidak ada,dan ini adalah salah satu faktor untuk merancakkan ekonomi & FDI.




"Para pelabur sudah tentu tertarik dengan langkah liberalisasi itu yang memudahkan perniagaan kerana mereka tidak perlu lagi memikirkan soal 30 peratus ekuiti tempatan," Setiausaha Agung Persatuan Perdagangan dan Industri Kebangsaan, Datuk Syed Hussein Al Habshee

jaam said...

Yang di hapuskan hanyalah syarat 30 % bumiputra, bukannya hak bumiputra, kita harus jelas tentang isu ini, jangan lah membabi buta terus menyerang tanpa usul periksa.rata rata dari ruangan blog & komen kebanyakan hanya melaungkan UMNO & DS Najib mengadaikan hak bumiputra.

Naruto Sensei said...

Jaam said

Kerajaan telah menghapuskan 30% syarat ekuiti bumiputra untuk 27 jenis perkhidmatan sub-sektor dengan serta merta selaras liberalsasi perdagangan Asean untuk merancakkan lagi industri sektor perkhidmatan.Ini adalah salah satu strategi menarik lebih ramai pelabur untuk membuat FDI ke dalam pasaran negara kita.

---------------------------------

Tu lah makin tak reti Matematik suruh ajar dalam bahasa Melayu tak nak kan dah rabun..27 jenis Jaam ooi kalau sejenis perkhidmatan je sampai 30% ko kali lak dengan 27 jenis tuh.. nak belit lagi Apa kena mengena pulak nak menarik pelabur dengan peluang kerja bumiputra yang 30% ni...oooh nak pakai pekerja asing kot bolehlah kerajaan bayar lagi murah..

YANG PENTING TU HAK MELAYU OOI..
DAH BANYAK HAK MELAYU KORANG GADAI AMACAM NIH?? TAKKAN PASAL PELABUR KENA KORBANKAN HAK MELAYU MANA AKAL KORANG OOOI MELAYU..??

Hem alahai melayu Umno layu jadinye..

Naruto Sensei said...

Jaam said..

"Para pelabur sudah tentu tertarik dengan langkah liberalisasi itu yang memudahkan perniagaan kerana mereka tidak perlu lagi memikirkan soal 30 peratus ekuiti tempatan," Setiausaha Agung Persatuan Perdagangan dan Industri Kebangsaan, Datuk Syed Hussein Al Habshee

---------------------------------

Memang la tertarik datuk habasi lepas ni tak payah la risau, pekerja Asing lagi murah senang kontrol masa tu kalau anak melayu nak kerja kat tempat depa memang tak lakulah pasal ambik pekerja tempatan kena gaji kut standard Malaysia, kalau pakai pekerja asing Ikut Suka Aku (ISA) la beraa pun bayar... Hahaha Apalah lu latok!!

Naruto Sensei said...

Lagi satulah syarat Ekuiti melayu tu bukan hak melayu ke woooii

Apalah dok pertahan lagi!! apa yang ada kat Malaysia ni lagi Kalu semua nak di gadai!!

Hem alahai melayuUmno layu jadinye.!

jaam said...

KALAU DAH BUTA KITA TOLONG PIMPIN PUN DI KATA2.
KALAU DAH TULI TU AKAN BEGITU SELAMANYA.

Naruto Sensei said...

jaam said...

KALAU DAH BUTA KITA TOLONG PIMPIN PUN DI KATA2.
KALAU DAH TULI TU AKAN BEGITU SELAMANYA.

--------------------------

Tak mengharap Orang yang buta memimpin si celik nanti kelubang taik dibawanya Ha ha ha

Alahai MelayuUmno Layu jadinye!!

Naruto Sensei said...

Yang buta tu apabila berhujah tak menjawab persoalan malah merepek2 kerana dan terlalu tua ataupun nyanyuk malkumlah dah uzur umur pun dah 50tahun...sekarang ni pakai pulak penasihat belit no 1 tapi nyanyuk juga!!

Hem alahai MelayuUmno layu jadinye!!

Naruto Sensei said...

Jaam said

Kesimpulannya, ulil amri adalah orang yang diberi amanah untuk memimpin. Kita wajib taat pada ulil amri selama keputusannya tidak mengandung maksiat. Setiap ulil amri, wajib menjalankan amanah kepemimpinan dengan prinsip musyawarah. Wallahu A’lam.

--------------------------------

Jadi apakah patut patuh pada Umno?? yang dalam permerhatian ko tadi tu sebagai Ulul-Amri sedangkan Umno menolak hukum Islam malah langsung tak mengikut ciri2 kepimpinan Islam ?? conto;Lihat bini pemimpin Umno sajalah, sedangkan Isteri sendiri tak patuh dan tak dididik dengan cara hidup Islam adakah Ulul-Amri sebegini yang patut dipatuhi??

Sila jawap anda punya komen ni!!

Naruto Sensei said...

Liberalisasikan sektor kecil perkhidmatan : MCA buat tuntutan melampau
UMNO Bahagian Cheras kecewa dengan sikap rakan komponen Barisan Nasional (BN), MCA yang terus mendesak kerajaan supaya meliberalisasikan kesemua sektor kecil perkhidmatan, kata ketuanya, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee.

“Parti MCA seperti diberikan betis hendakkan peha, langsung tidak menunjukkan keikhlasan dalam usaha kerajaan menjana pembangunan ekonomi negara,” tegasnya.

Beliau berkata, tuntutan itu tidak mencerminkan semangat keikhlasan dan toleransi sesama anggota BN untuk menyaksikan usahawan Bumiputera mampu bersaing dengan lebih hebat di pasaran terbuka.

Selasa lalu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan keputusan kerajaan meliberalisasikan pasaran 27 sektor kecil perkhidmatan dengan memansuhkan syarat pegangan ekuiti tempatan berkuatkuasa serta merta.

Langkah itu bertujuan menarik pelaburan asing, teknologi dan menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi.

Serentak itu, Syed Ali berharap Najib tidak akan melayani kerenah dan desakan melampau MCA berhubung langkah liberlisasi.

Menurut beliau lagi, desakan Setiausaha Agung MCA, Senator Datuk Wong Foon Meng supaya kerajaan hapuskan syarat ekuiti di semua sektor tidak sepatutnya dilakukan secara terbuka.

Beliau berkata, MCA perlu menghormati UMNO sebagai teras kerajaan dan pandangan mereka wajar dikemukakan menerusi saluran parti dan kerajaan.

“Tetapi MCA lebih ghairah mengemukakan tuntutan yang membabitkan kepentingan negara menerusi akhbar. Langkah ini seperti mereka mahu dilihat sebagai parti yang memperjuangkan kepentingan sesuatu kaum,” jelasnya.

Syed Ali menyifatkan perlakuan politik MCA menyamai taktik pembangkang terutamanya DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang lebih mengutamakan populariti politik.

Dah gaduh sesama sendiri pastu nak salahkan pembangkang!! kolotlah lu ni latok habasi!! sudah gaduh sama sendiri tak payah nak babit orang lain latok basi!!

Di dalam laporan akhbar hari ini, Foong Meng dilaporkan sebagai berkata terdapat sembilan lagi sektor yang masih mengguna pakai syarat peruntukan ekuiti yang perlu dihapuskan dalam semangat Satu Malaysia.

Sektor tersebut ialah hartanah, pertahanan dan penyediaan keselamatan negara, pembekalan utiliti, agensi pelaburan kerajaan, lapangan terbang, penerbitan serta percetakan dan penerbitan semula.


Posted by syed ali alhabshee at 4:13 PM


Haha lato habasi apalagi sokong la lu kan kata bagus tadi ha ha ha
celaru ..

BAGI SALAH TAK BAGI KALAH

hae alahai melayuUmno layu jadinye

Naruto Sensei said...

30% kali 9 berapa ye dalam bahasa Inggeris...

Ha ha ha ...

Ada lagi TUNGGUU!!!

alahai melayuumno layu jadinya..

keris panjang said...

Wooi,
naruto n jam..korang bedua baik bercating aje lar..kalau bajet ade lebe, korang cakap tipon, lg baik..jari tak penat!!

Naruto Sensei said...

keris panjang said...

Wooi,
naruto n jam..korang bedua baik bercating aje lar..kalau bajet ade lebe, korang cakap tipon, lg baik..jari tak penat!!

--------------------------------

Biarlah kenapa lak sibuk2 ni.. kitaorang kawan baik apa! hari2 chatting tukar2 pos.. nak komen komen jer la yang menyibuk hal orang ni pehalllll!!!!!!!

Naruto Sensei said...

Naruto sensei said...
keris panjang

---------------------------

Buta hati memang lah begitu

OO incik keris!! kenapa sebab tak boleh terima Aloo incik buka mata la.. ini realiti Malaysia sekarang ko tengok tak setiap kali NTV7, akhbar Sinar buat undian 99%masyarakat tidak menyokong apa2 yang berkenaan BN buat.. itu lagi real beb

buka mata buka hati...
Jangan jadi totok dan tuli

Pasal cium keris panjanglah UMNO kalah teruk dalam PRU lepas sampai Hishammuddin minta maaf kesian kesian undi punya pasal baru menyesal kalo tak takbur serata alam..

Hem Alahai MelayuUMNO...

RFC said...

ksian pensyarah ngn staf 2.....moga2 Allah myebelahi mreka....

yg stdnt ni pla, mmg rosak tul la......ksian mak bapak drg....

add said...

Kerjasama antara Parti Islam Semalaysia (PAS) dalam Pakatan Rakyat (PR) dengan Parti Tindakan Demokratik (DAP) adalah kerjasama ‘Tahaluf’ yang berbeza dengan UMNO dalam Barisan Nasional (BN) dengan MCA dan MIC. UMNO dalam BN bekerjasama dengan MIC dan MCA dalam soal wala’, yang menggadaikan maruah, harga diri dan prinsip Islam.( LA APA PUNYA BENGAP LA TG HJ HADI.YANG HANGPA BAGI JAWATAN EXCO KANAN DAN DENGAR CAKAP NGEH TU BERI WALA' LA NAMANYA.SEMUA DAP CAKAP HANGPA IKUT.TU WALA' LA NAMANYER HJ)Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata PAS tetap dalam mempertahankan dasar-dasarnya dan teguh dalam pendiriannya walaupun bekerjasama dengan DAP.“Allah melarang kita berwala’ dengan makna memberi kesetiaan sehingga kita menjual harga diri dan maruah kita kepada orang bukan Islam, “kerjasama diantara PAS dengan DAP adalah kerjasama Tahaluf, kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC (adalah) kerjasama wala’, “ujarnya.Menurutnya ramai diantara kita yang hanya mempelajari feqah sembahyang, feqah puasa dan feqah zakat, tetapi tidak ramai yang mengetahui tentang feqah politik.( wala' atau tahaluf , yang penting beri kesetiaan pada DAP.PAS tetap setia bersama DAP.kalu betul la pas ta beri wala' mengapa bila karpal tegur dan kritik pas, pas teta bersama.islam liberal pkr pun pas ikut.)
Katanya wala’ adalah istilah politik dalam kitab feqah yang bermakna hubungan dengan orang bukan Islam sehingga kita boleh menjual maruah dan harga diri kita.“Dia kata jangan laksanakan Islam, kita ikut dia, dia ajak kita minum arak, kita minum sama dia, dia kata judi kena benar (dibenarkan), kita benarkan,“maksiat kena benar(kan), kita ikut dia, ini yang dibuat oleh UMNO, (dan) kerjasama (seperti) ini diharamkan oleh Islam,”katanya dalam ceramah sempena isu Sidang Dewan Undangan Negeri, di Merang dekat sini semalam.( LA SAPA YANG IKUT SIAPA NI . DAP KATA JANGAN BUAT NEGARA ISLAM, PAS IKUT, NIZAR KATA DALAM SIDANG DUN, PAS BUKAN NAK TUBUH NEGARA ISLAM.HARUN DIN KATA ADA DOKUMEN NEGARA ISLAM. NIZAR KATA TIADA.HJ HADI, JANGAN LA BERBOHONG.DAP AJAK MINUM ARAK, PAS RAIKAN.DAP AJAK MAIN JUDI, PAS NIZAR LULUSKAN LESEN.PAS NIZAR LULUSKAN PUSAT MAKSIAT DI SUNWAY IPOH.)Katanya dalam kerjasama PAS tidak berganjak dari dasarnya kerana PAS bekerjasama dengan DAP adalah kerjasama Tahaluf.Katanya dalam perbincangan dengan pihak DAP, beliau telah menolak permintaan DAP supaya PAS ‘membuang’ perjuangan menegakkan Islam dalam PAS, tetapi bersetuju untuk bersama dalam menentang kezaliman dan menegakkan keadilan.“Kebetulan almarhum Yusof Rawa dan almarhum Fadzil Noor serta Tok Guru Nik Aziz banyak menugaskan saya untuk berunding dan berdailog dengan orang-orang DAP,“mereka minta supaya kita buang perjuangan menegakkan Islam dalam parti PAS, saya kata tak boleh, ini dasar kita (PAS), ini hak kita,”“kita tak suruh dia buang sosialis dia, tak suruh dia buang ‘cina’ dia,”“tetapi menentang kezaliman, untuk memberi hak kepada sesiapa yang berhak, untuk tolong orang miskin, bela orang kena zalim, lawan ISA tangkap orang tak perlu bawa ke mahkamah, ini boleh kita bekerjasama,”tegasnya.( HJ HADI TOLAK HUDUD TU DAN BUANG HUDUD TU ERTI IKUT PERJUANGAN DAP LA.INI SAMA LA DENGAN BUANG ISLAM.DALAM PERJUANGAN ADA ISLAM.TAPI PERLAKUAN BUANG ISLAM.ISLAM PADA NAMA PARTI DAN PERLEMBAGAAN SAHAJ.PERLAKUAN HARIAN SAMA MACAM DAP JUGA)
Oleh itu, katanya sebab itulah DAP keluar dari pakatan dalam Barisan Alternatif pada tahun 2001 kerana PAS tetap teguh mempertahankan dasar perjuangan menegakkan Islam.Namun sebaliknya DAP kembali bekerjasama setelah melihat contoh pemerintahan yang adil menurut Islam yang dilaksanakan oleh PAS di negeri Terenganu dan Kelantan. “Ketika kita nak mengharamkan arak dan judi, kita panggil orang bukan Islam, kita tanya mereka, arak dalam ugama mereka bagaimana?, dia (mereka) kata (dalam) ugama dia arak boleh, (jadi) itu hak dia, dia nak minum itu hak dia, “Babi…. Dia boleh makan, kita tak boleh larang dia nak makan babi, judi ?, Judi ugama dia kata tak boleh, maka kita tutup kedai judi,”jelasnya.Beliau berkata itulah perbezaan diantara PAS dengan UMNO dimana PAS mempunyai had dan batasan tetapi tidak ada dalam UMNO ( patut la banyak kedai nombor ekor hj hadi tutup masa dia memerintah.ada ke agama lain yang kaa arak halal.so, kenapa hj hadi tak tutup masa dia memerintah)

Naruto Sensei said...

Hukum hudud lagi!! tak abis2 ko ni Add ?? bila orang tanya balik korang tak jawab.. pusing2 cerita bab tu jugak sampai bila tak selesai bengang tu lah ko ni mangkuk!!

Apa yang ko merepek dah!!! habis orang punya statement yang ko copy paste di cacamarbakan..

Kalau dah kau kecoh2 sangat pi la pakat kat Najib tuh suruh la ketua puak ko buat lak!! kata nak berubah kan !! hak melayu pun UMNO boleh ubah kan!! apa lagi ubah la sistem buat hukum hudud pulak haha!! setakat Bising je lebih Umno sendiri tak nak buat baik tak payah!!!

ayoyo skarang MCA mintak macam2 ooo
best la Umno sekarang Ha ha ha!!!

Alahai malayuUmno layu jadinye!!

ibnmasir said...

haduh.. budak u ke ni??? memalukan.. walaupun prog PBB. kna bijak n peka le ckit..

ni pegi layan je pki jubah yahudi 2. 2 dh kire pkaian n upacara keagamaan die. ish2.. memalukan budk u tol..

hijau mata hitamku said...

bagus-bagus...Islam Hadhari dah bangkit di bumi bertuah ini...One Malaysia one Israel

hijau mata hitamku said...

bila nak lilit kepala dgn kopiah kecik..barulah brutal sikit...apa punya U cam ni

Perawi said...

Ulil Amri yang boleh diikut atau ditaati jika pemimpin tersebut berpegang perintah Allah & Nabi Muhammad & Kitab AlQuran. Kalau dihalalkan berzina, kerana dharurah patua Dr Masitah. Kutuk janggup nabi, kerana tiada pisau Gilate dan banyak lagi bercanggah dgn Islam, kita tak boleh taat. Sorrylah wahai penyokong UMNO. Kita tak bunuh pun mujur, sebab bagi peluang utk ianya insaf dan taubat nasuha. Taubatlah org UMNO sebelum nyawa dihujung kerongkong. Kerana kain pelikat, berapa ramai org melayu telah murtad. Pengundi UMNO adalah penanggong dosa itu. Murtad, berzina dll

Perawi said...

SEMENJAK beberapa tahun kebelakangan ini, orang-orang Umno begitu fobia dengan istilah Tingkat Empat (4), Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya. Iklan


Istilah Tingkat 4, dipopularkan mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad. Ketika mana beliau merujuk kepada kebobrokan dan kerakusan kuasa kroni-kroni Abdullah Ahmad Badawi yang diketuai menantunya, Khairy Jamaluddin Abu Bakar.

Tingkat 4 dikaitkan dengan perhimpunan suatu kuasa stail baru, orang baru dan anak-anak muda di sekeliling Abdullah (ketika itu) yang menguasai serta menentukan masa depan negara dan parti (Umno-BN).

Golongan Tingkat 4 bukan sahaja tidak disenangi Mahathir, tetapi juga oleh kebanyakan orang-orang Umno kerana, dengan kedudukan mereka sebagai kumpulan lingkaran PM (PM's circle), seolah-olahnya kuasa mutlak terletak di tangan mereka.

Mereka tidak menjalankan tugas-tugas pentadbiran (administratif), tetapi dengan kuasa yang diberikan PM, mereka adalah perangka dan pelaksana hala tuju dasar-dasar negara, kerajaan dan Umno-BN.

Mereka juga bertindak sebagai spin-doctor, mengawal dan memanipulasi media untuk kepentingan politik PM dan Umno-BN.

Besarnya kuasa mereka yang berada di Tingkat 4 ini jugalah yang menentukan apa yang patut dan apa yang tidak patut dilakukan pegawai kerajaan, orang-orang Umno dan media arus perdana.

Mereka ini sebenarnya berada di luar circle kerajaan dan parti, tetapi membuat tugasan-tugasan, yang kebanyakannya dilihat sebagai redundant atau mengambil alih tugas pegawai kerajaan dan parti.

Pegawai-pegawai yang menjadi PM's circle ini terlalu kebal kuasa mereka. Jika mahu sebarang urusan dengan PM, cadangan atau apa sahaja hajat, harus menembusi mereka terlebih dahulu.

Dengan kata lain, jika mereka tidak berjaya diyakinkan sama ada dalam bentuk pujukan atau rasuah, jangan haraplah hendak berjumpa dengan PM.

Penguasaan mutlak mereka menyebabkan Mahathir begitu marah kerana, pada zaman pemerintahannya, tidak wujud pegawai-pegawai Tingkat 4 yang berkuasa. Semua kuasa dan penentu dipusatkannya ke bilik pejabat PM, sehingga beliau dilabel sebagai diktator.

Selepas Abdullah diundurkan, Mahathir tidak berhenti-henti bersuara dan pernah menyuarakan kebimbangannya, bahawa fenomena Tingkat 4 ini, akan berulang pada zaman Mohd Najib Tun Razak.

Khabarnya fenomena ini sudah berulang. Apa yang dibimbangi dan ditakuti Mahathir dan orang-orang Umno seolah-olahnya sudah berulang kembali, sebaik sahaja Najib mula berkuasa.

Khabarnya ada 'kuasa baru' yang diwujudkan, berada disekeliling Najib sekarang ini. Kuasa baru ini bertindak sebagaimana pegawai Tingkat 4 di zaman Abdullah.

Pegawai-pegawai inilah yang mengetengahkan gagasan One Malaysia seperti yang dicanangkan Najib.

Malangnya buat Najib, ialah kerana, gagasan ini tidak disenangi kebanyakan orang Umno. Bagi mereka gagasan One Malaysia ini besar implikasinya.

Tidak jelas kata mereka. Tidak diberi penjelasan atau tidak mendapat persetujuan dari kalangan Majlis Tertinggi Umno.

Malah, tatkala akhbar Utusan Malaysia yang begitu pro Najib dan dianggap sebagai pelopor chauvanisme Melayu membuat tajuk 'Bangkitlah Melayu', khabarnya mereka dikecam hebat oleh kumpulan Tingkat 4 JPM kerana dianggap sebagai bercanggah dengan One Malaysia.

Khabarnya ramai editor-editor akhbar arus perdana diberi amaran. Malah ada yang menyiarkan temubual 'pihak-pihak tertentu', walaupun bertujuan positif untuk Najib, tetapi diberi amaran kerana tidak disenangi pihak yang rapat dengan Najib.

Malah lebih obvious (ketara) lagi apabila ada orang Umno mendakwa, khabarnya dilantik tiga orang pegawai khas untuk Rosmah Mansor. Mereka terdiri dari seorang Melayu, Cina dan India.

Perkara ini tidak pernah berlaku pada zaman Dr Mahathir atau zaman Abdullah. Tiada pegawai khas untuk Hasmah Mohd Ali atau Endon Mahmood (allahyarham) atau pun Jeanne Abdullah.

Jika dakwaan ini betul, peruntukan mana digunakan untuk membayar gaji mereka bertiga? Kenapa perlu sampai tiga orang? Jika dakwaan ini benar, ianya harus disiasat kalau-kalau wujud penyalahgunaan kuasa PM atau isteri.

Namun, untuk bersangka baik dengan Rosmah, kemungkinan ketiga-tiga pegawai ini dibayar untuk menggunakan wang poket beliau sendiri.

Namun, apa pun yang diperkatakan, baru tiga minggu Najib berkuasa, sudah macam-macam cerita negatif yang ditimbulkan oleh orang-orang Umno.

Lebih buruk lagi ialah apabila kuasa besar yang diberikan kepada PM's circle ini, telah mengetepikan peranan pegawai-pegawai yang sedia ada, yang lama bertugas dengan penuh setia terhadap Najib.

Barangkali akibat khayal di kemaruk kuasa, Najib terlepas pandang tentang hal-hal ini semua.

Harus juga diingatkan kepada Najib tentang fengshui orang-orang Cina terhadap angka 4 (empat) ini. Bagi orang-orang Cina angka 4 merupakan angka 'sial' kerana disebut sebagai 'sei' yang membawa erti mati.

Bukan apa, silap haribulan, kuasa yang terlampau diberikan kepada pegawai Tingkat 4 JPM, akan menyebabkan orang Umno-BN semakin marah dan rakyat semakin meluat dengan kerajaan.

Jika semua ini tidak dibendung dan diatasi, kebarangkalian untuk Najib menjadi penjawat jawatan PM terpendek dalam sejarah politik Malaysia, akan menjadi realiti.

lee_past NTgegat said...

ape ke jadahnye sumer ni...
ni dah tahap kronik dah ni??
depa ni biaq betul..

kalo ye pn nk naik taraf jd ipta, xkn la sampai jd lagu ni, ak pn bdk unikl gak, seb baek ar ak bkn kt kulim, kalo x dah lunyai ar bbdk mentah ni kne rumble, wat malu ISLAM je la depa ni

Naruto Sensei said...

Begitula hendaknya selama ini dah terlalu jauh kita tersesat walaupun dah hampir 51 tahun merdeka nampaknya kita masih lagi belum bebas malah semakin keliru dengan jatidiri kita sendiri...

Sampai kita tak boleh membezakan apa yang baik dan apa yang buruk
malah kekeliruan inilah yang membunuh sedikit demi sedikit
nilai2 Islam yang kita warisi..

Sepatutnya pendidiklah yang menunjuk jalan yang baik, tetapi kerana kepentingan dan kuasa maka penuntut menjadi mangsa.. sehinggakan Israel yang kita benci pun ketawa melihat anak2 bangsa kita diperlakukan sebegitu..

Hem alahai bangsaku......layu..

Unknown said...

Bangang punya bebudak student ni,otak dah dikontrol oleh umno haramjadah ni.Israel tu musuh islam oi pembunuh umat islam.Yg dok bangga sgt tu pasal apa.
Ni aku nak khabar kat penduduk stmpt anda DIJEMPUT HADIR KEMAJLIS CERAMAH UMUM PENERANGAN ISU2 SEMASA OLEHYBHG HJ MUHD SABUUST GHAZALI SHAARIKPT(B)ZAHAR HASHIM(mantan kt.umno pjs)BERTEMPAT DI DEWAN IMPIAN BAIDURI SEC 51A) P.JAYA.PADA 27 APR JAM 9 MLM (ISNIN) .SAMA2 KITA MENDENGAR PERKEMBANGAN TERKINI YG HENDAK DISAMPAIKAN.wassalam.

Unknown said...

Kah kah kah umno dah nk hancor woi takyah nk dok pertahan.Tak boleh dah kapal dah nak karam.Muka dpn utusan hari ni ajak melayu bersatu.Cakap pas sombong taknak bersatu ngan umno.Puih..Bersatu utk apa..Utk diserah leher utk dipancung.Pas tak mahu ditipu kali kedua.Bila dah tersepit barulah nk ajak bersatu.Selama ni dok hentam pas.semua tak elok ada pd pas.Kah kah kah
umno tu yg patut bubar dan msk kedlm pas utk memperkuatkan kuasa melayu dan islam..

Naruto Sensei said...

FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum.

Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini.

Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat.

Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahayanya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga anda semua fikirkan dengan teliti buka hati lihatlah realiti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British.

Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup.

Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja.
Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang.

Setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah pula Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.

Sedangkan Pas adalah Parti serpihan mereka yang tidak bersetuju dengan dasar kerajaan yang terus mengamalkan corak pentadbiran British yang menyeleweng dari Nilai2 Islam sedangkan kita sudah pun merdeka dari British.

Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.

Mereka juga Pernah menendang PAS keluar dari kerajaan Perikatan suatu masa dahulu apabila berlaku krisis kepimpinan ketika itu.Malah bukan saja ditendang keluar dari kerajaan perikatan malah di Finah dan di hina pula oleh pimpinan Umno yang seagama dengan orang PAS. Begitu Hinanya PAS di kecam mereka waktu itu.

Dan sekarang Apabila mereka ditolak dalm PRU baru2 ini merayu2 pula supaya PAS dan UMNo bersatu sedangkan mereka lupa perbuatan Mereka suatu ketika dahulu.

Dan dalam masa yang sama mereka merampas dan menumbangkan Kerajaan Perak dengan cara yang hina sekali sedangkan MB besarnya adalah pemimpin PAS pula.
Malah difitnah pula MB Nizar dengan kata yang keji dan jijik demi matlamat politik mereka.Begitu kejinya Umno dalam mereka merayu untuk bersatu dalam masa yang sama mereka tikam pula PAS dari belakang. Mereka tumbangkan pula kerajaan PR Perak yang sah dilantik oleh rakyat.

Adakah perlu adakah kerjasama dengan Parti yang berperangai buruk sebegini. Tiada bezanya dengan Yahudi perangainya.
Meminta berdamai dalam masa yang sama menikam dari belakang.

Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan orang Cina sudah biadap merampas negeri melayu.

Kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??

Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.

Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan usaha dakwah kepada cara hidup Islam..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai.

Tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 .

Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah, apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.

Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri.

Dan kita lihat bagaimana Umno mempermainkan Al-Quran apabila Ketua Wanita Umno Rafidah Aziz menjunjung kitab suci tersebut tanpa memakai tudung malah bersumpah pula. Sedangkan didalam ajaran Islam tiada Istilah bersumpah menjunjung Al-Quran langsung.Perbuatan ini yang menunjukkan kejahilan mereka tentang Islam. Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti

contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan.

Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu bangsa mereka sendiri.

Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan.

Seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka.

Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Adakah Umno benar2 Ihklas mempertahankan kedaulatan Raja2 ?? Jika Umno benar ikhlas silalah kembalikan semula kuasa Raja2 yang anda hapuskan dulu.
Jika tidak Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali.

Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlalu banyak menggadai tanah serta kepentingan Negara kepada Singapura yang di ketahui sebagai proksi Yahudi Israel contoh: Penjualan air Malaysia kepada Singapura dengan harga 3sen segelen
Walhal setelah diproses Singapura menjual pula kepada Malaysia dalam bentuk produk baru dengan harga 10kali ganda.

Memberikan keutamaan kepada Singapura memiliki saham2 penting didalam kepentingan Negara.
Banyaknya tanah2 rizab melayu yang di miliki oleh tauke2 besar dari Singapura..

Ini adalah sangat berbahaya sekali sedangkan kita sedia maklum betapa Singapura sejak dulu lagi tidak pernah mempunyai hubungan yang benar2 baik dengan kita malah tidak menghormati kedaulatan negara kita dengan sering kali menceroboh ruang udara kita dengan pesawat2 tempurnya yang di bekalkan oleh Israel.

Dan yang terbaru apabila kita hilang hak keatas Pulau Batu Putih gara2 sikap Peguam Negara yang lebih suka berpolitik sehinggakan kes yang sepatutnya memihak kepada malaysia di menangi pula oleh Singapura.

Ini sudah tentulah mengaibkan maruah Negara malah akan membuatkan Singapura akan lebih tidak menghormati kita selepas ini apabila begitu senangnya Malaysia di perkotak katik kan.

Membawa masuk budaya2 barat yang tidak senonoh dan meracuni pemikiran Rakyat sehinggakan rakyat tidak lagi dapat menilai kebaikan atau keburukan nilai2 barat tersebut. Sedangkan kita sedia maklum segala budaya2 ataupun Nilai2 hidap corak Barat itu diasaskan dan di dalangi Oleh Yahudi Israel sendiri.

Mengiktiraf Negara Israel, walaupun nampak seperti Malaysia menolak pembentukkan negara Yahudi tersebut tetapi dengan tindaka2 kerajaan yang memberi ruang kepada Israel menunjukkan kerajaan mengiktiraf negara tersebut.

contoh: Membenarkan Pasuka kriket Isreal datang ke Kuala Lumpur malah menangkap pula rakyat kita yang berhimpun membantah kehadiran pasukan Israel tersebut.

Membenarkan Amerika memegang banyak saham dan membuka banyak perniagaan di Malaysia walaupun kita tahu kebanyakkan Syarikat2 dari Amerika tersebut adalah dimiliki bangsa Yahdi yang terlalu memusuhi Islam contoh Syarikat KFC,Mc donald dan lain lain.

Mengadakan Persidangan di Malaysia yang turut di hadiri wakil2 dari Israel malah mengantung pula bendera Israel di PWTC.

Malah Malaysia sering bersikap berkecuali malah takut menegur Amerika Yang menyokong Israel apabila Israel berulang kali membuat kerosakkan di bumi Palestine dan hanya membantah apabila majoriti Negara di dunia mengecam perbuatan Israel ,Malah Program boikot Israel pun sekarang ini senyap entah kemana. Dan tabung yang di tubuhkan pun senyap entah kemana duitnya. Tiada pula Tv menghebahkan bila duit itu diserahkan kepada Palestine?

Malah sehingga kini Malaysia menggelarkan negara haram yahudi itu Israel sedangkan Negara2 Islam yang tidak mengiktiraf negara Yahudi tersebut memanggilnya dengan nama TANAH PALESTIN YANG DITAWAN sahaja. Atas tindakan2 kerajaan seperti diatas itulah Yang mengesahkan lagi pengiktirafan Malaysia kepada Israel Laknatullah!!


Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan.

Bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2termasuk blogger upahan milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.

Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..

Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.



“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

From
Naruto sensei

meon_peon said...

KULIM, 24 April: Kerana menegur aktiviti pelajar yang mengiktiraf negara haram Israel dan menggayakan pakaian sami, tujuh pensyarah dan kakitangan UniKL cawangan Kulim telah digantung tugas mereka.

...................................

Yg menegur digantung?

Yg menggantung mmg bengong,

Yg menganjur takkan tak gantung?

Kementrian Pelajaran jgn dok t'menong...

ngalabu said...

Aku setuju dengan kau naruto,

Sesudah lebih 50 tahun merdeka apa yang umuno buat untuk orang melayu.

Hanya berapa peratus harta dipegang oleh orang melayu?

Kalau dijelajah di bandar-bandar seluruh negara dari Perlis sampai ke sabah siapa yang memajoriti peluang-peluang ekonomi.

Rata-rata orang melayu dan bumiputera berniaga di kaki-kaki lima atau di tapak-tapak tamu atau pasar malam.

Bumiputera diberi lesen siapa yang menjalankan kerja, cukuplah sekadar
dapat 1 atau 2 peratus saja.

Jikalau betul-betul pegang amanah kenapa sehingga ada pelajar sekolah rendah yang gantung diri kerana aiskrim yang berharga 20 sen, ibu tak mampu.( sekadar contoh kecil)

Begitu banyak kes-kes sedih dan terpencil yang dipaparkan atau tidak dipaparkan oleh saluran media, mengapa ini belaku. Seharusnya jikalau pemimpin-pemimpin betul-betul amanah dan menjalankan tanggungjawab menjalankan tugas kerana Allah, tidak ada kemiskinan di Malaysia.

jaam said...

SIAPA YANG MEMBACA HARAP FAHAM2KAN LAH. DAN MANA2 YANG TAK TAU JAWI TU, MINTAK2LAH KENGKAWAN TOLONG TERJERMAHKAN. TQ.


Jika betul PAS ikhlas dalam menegakkan syiar Islam @ bertujuan utk menyebarkan Islam buatlah program2 yg menepati syiar Islam. Jemput mereka2 dlm PR mahupun bukan Islam & bercakap ttg ciri2 Negara Islam, Hukum Hudud & bbrp lagi ciri dlm menegakkan syiar Islam.

PAS sering berckp soal Hukum Hudud & Negara Islam ttp apa yg selama ini dibuat utk memartabatkan perjuangan mereka?

Biar kita lihat adakah mereka benar2 Ikhlas utk mendekati PAS @ mempergunakan PAS semata2 demi kepentingan politik.

ADA LAGIIII.......!

Jika betul PAS ikhlas dalam menegakkan syiar Islam @ bertujuan utk menyebarkan Islam buatlah program2 yg menepati syiar Islam. Jemput mereka2 dlm PR mahupun bukan Islam & bercakap ttg ciri2 Negara Islam, Hukum Hudud & bbrp lagi ciri dlm menegakkan syiar Islam.

PAS sering berckp soal Hukum Hudud & Negara Islam ttp apa yg selama ini dibuat utk memartabatkan perjuangan mereka?

Biar kita lihat adakah mereka benar2 Ikhlas utk mendekati PAS @ mempergunakan PAS semata2 demi kepentingan politik.

ADA LAGIIII.......!

Jika betul PAS ikhlas dalam menegakkan syiar Islam @ bertujuan utk menyebarkan Islam buatlah program2 yg menepati syiar Islam. Jemput mereka2 dlm PR mahupun bukan Islam & bercakap ttg ciri2 Negara Islam, Hukum Hudud & bbrp lagi ciri dlm menegakkan syiar Islam.

PAS sering berckp soal Hukum Hudud & Negara Islam ttp apa yg selama ini dibuat utk memartabatkan perjuangan mereka?

Biar kita lihat adakah mereka benar2 Ikhlas utk mendekati PAS @ mempergunakan PAS semata2 demi kepentingan politik.

ADA LAGIIII.......!

Jika betul PAS ikhlas dalam menegakkan syiar Islam @ bertujuan utk menyebarkan Islam buatlah program2 yg menepati syiar Islam. Jemput mereka2 dlm PR mahupun bukan Islam & bercakap ttg ciri2 Negara Islam, Hukum Hudud & bbrp lagi ciri dlm menegakkan syiar Islam.

PAS sering berckp soal Hukum Hudud & Negara Islam ttp apa yg selama ini dibuat utk memartabatkan perjuangan mereka?

Biar kita lihat adakah mereka benar2 Ikhlas utk mendekati PAS @ mempergunakan PAS semata2 demi kepentingan politik.

ADA LAGIIII.......!

Menteri Besar kedah yang baru, iaitu Ustaz Azizan Razak mengakui sukar kuat kuasakan larangan arak dan judi di negeri Kedah yang di perintah oleh PAS[1].

Dalam berita itu juga menyatakan;


”Sehubungan itu, katanya, beliau telah meminta pihak berkenaan mengkaji peraturan dan syarat pelesenan judi bagi mencegah pembabitan orang Islam”


Usaha yang telah dilakukan oleh pihak kerajaan PAS di Kedah patut dipuji, dan perkara ini telah lama di lakukan olih kerajaan BN.

huhu..

Ada lagiiiiiii.....


jaam said...
كماسوكن انور إبراهيم ك دالم امنو ڤد 1982، توروت مموكاو ڤارا استاذ دان ڬولوڠن ڤرو اسلاميك دالم نڬارا اين. "ڤرجواڠن دري دالم" مناريق مينت راماي اورڠ ترماسوق ابيم دان ڬيڠ ايرچ. ڤاس سماچم ديسق دڠن مذهب ڤميكيرن اين.

ڤاس تروس برجواڠ ميقينكن رعيت بهاوا ڤرجواڠن دري دالم اكن مرانڤكن سياڤا ڤون والاوڤون سياڤا توكوهڽ. استاذ فاضل، حاج هادي دان محمد سابو اداله ڤينچيراماه اوتام يڠ سنتياس مناريق ڤرهاتين رعيت بهوا امنو/بن مروڤاكن سباهاڬين دري سيستم يڠ مندوكوڠ كبتيلان، كظاليمن دان كتيداكدلن. اوسها برتروسن اوليه تيڬ توكوه اوتام اين، والاوڤون تيدق منمڤققكن كجايأن تتاڤي مولاي 1990 تله منمڤقكن كجايأن يڠ سيڬنيفيكن سهيڠڬالاه ڤاس ممڤو ممنڠي ڤرق ڤرليمن اراو ڤد 1997، كتيك مان انور دكمونچق هيرركي كڤيمڤينن امنو.

ايميج اسلام يڠ چوبا دماسوقكن اوليه انور دالم امنو برجاي ددده دان دبوڠكر اوليه محمد سابو سچارا سريوس دان ككادڠ دڠن چارا لاوق سهاج. سياڤا يڠ تق ايڠت بيساڽ ڤرلي محمد سابو دڠن ايسو "اسساهمحيكوم"، "اسلام معنوييه ول سعدايه" دان ڤلباڬاي اصطلاح لاڬي. ڬاي دان ستاال محمد سابو بيسا مڠهالڠ كلاجوان انور دالم ڤوليتيك نڬارا ڤد ماس ايت.

والاوڤون محمد سابو اداله راكن سأبيم دڠن دڠن انور، محمد سابو تتڤ تيدق برسام دڠن انور كران ڤرينسيڤ ڤرجواڠن اسلام يڠ "تيدق مڠحلالكن چارا"، "مندوكوڠ كڤيمڤينن برتقوى" دان "برصفة جماعه".

كيني محمد سابو مناوركن ديري سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس دڠن حسرت منجادي بينتيڠ اوتام كڤد ڤاس دمي ڤاس تروس ككال دان استقامه دڠن داسر دان ڤرينسيڤ ڤرجواڠنڽ. والاوڤون محمد سابو بوكن دري ڤنديديقن اڬام، تتاڤي كلنتڠنڽ دالم ممليهارا ڤاس سباڬاي حراكه اسلاميه لبيه جلس دان جيتو ڤنديرينڽ بربنديڠ دڠن مريك يڠ دري اليرن اڬام.

ممڤوكه اهلي ڤاس منريما محمد سابو، اورڠ يڠ برسام دڠن دڽوت ڤرجواڠن ڤاس سجق كڤيمڤينن علماء سهيڠڬ كيني، سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس؟

مؤتمر ديوان ڤمودا ڤاس ڤوست ڤد 1982 منچتوسكن ايديا سهيڠڬ ترلقسان ايرا كڤيمڤينن علماء دالم ڤاس ڤوست دان رانڤلاه ساقي باكي ڤميمڤين يڠ مندوكوڠ فهمن اسوبييه ملايو دالم كڤيمڤينن ڤاس ڤوست.

والاوڤون مصطفى علي يڠ منجادي كتوا ڤمودا كتيك ايت تتاڤي انسان يڠ منجادي اورڠ كوات دان مڠڬرق اروس كڤيمڤينن علماء ملالوءي دي ڤي ڤيڤ اياله انق مودا برنام محمد سابو.

كيني، سلڤس ڤاس سماچم هيلڠ تاريڠ دالم جاوتن تيمبالن ڤريسيدن، مك محمد سابو برسديا مڠيسيڽ. محمد سابو بيسا ممباوا اروس رعيت.

كماسوكن انور إبراهيم ك دالم امنو ڤد 1982، توروت مموكاو ڤارا استاذ دان ڬولوڠن ڤرو اسلاميك دالم نڬارا اين. "ڤرجواڠن دري دالم" مناريق مينت راماي اورڠ ترماسوق ابيم دان ڬيڠ ايرچ. ڤاس سماچم ديسق دڠن مذهب ڤميكيرن اين.

ڤاس تروس برجواڠ ميقينكن رعيت بهاوا ڤرجواڠن دري دالم اكن مرانڤكن سياڤا ڤون والاوڤون سياڤا توكوهڽ. استاذ فاضل، حاج هادي دان محمد سابو اداله ڤينچيراماه اوتام يڠ سنتياس مناريق ڤرهاتين رعيت بهوا امنو/بن مروڤاكن سباهاڬين دري سيستم يڠ مندوكوڠ كبتيلان، كظاليمن دان كتيداكدلن. اوسها برتروسن اوليه تيڬ توكوه اوتام اين، والاوڤون تيدق منمڤققكن كجايأن تتاڤي مولاي 1990 تله منمڤقكن كجايأن يڠ سيڬنيفيكن سهيڠڬالاه ڤاس ممڤو ممنڠي ڤرق ڤرليمن اراو ڤد 1997، كتيك مان انور دكمونچق هيرركي كڤيمڤينن امنو.

ايميج اسلام يڠ چوبا دماسوقكن اوليه انور دالم امنو برجاي ددده دان دبوڠكر اوليه محمد سابو سچارا سريوس دان ككادڠ دڠن چارا لاوق سهاج. سياڤا يڠ تق ايڠت بيساڽ ڤرلي محمد سابو دڠن ايسو "اسساهمحيكوم"، "اسلام معنوييه ول سعدايه" دان ڤلباڬاي اصطلاح لاڬي. ڬاي دان ستاال محمد سابو بيسا مڠهالڠ كلاجوان انور دالم ڤوليتيك نڬارا ڤد ماس ايت.

والاوڤون محمد سابو اداله راكن سأبيم دڠن دڠن انور، محمد سابو تتڤ تيدق برسام دڠن انور كران ڤرينسيڤ ڤرجواڠن اسلام يڠ "تيدق مڠحلالكن چارا"، "مندوكوڠ كڤيمڤينن برتقوى" دان "برصفة جماعه".

كيني محمد سابو مناوركن ديري سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس دڠن حسرت منجادي بينتيڠ اوتام كڤد ڤاس دمي ڤاس تروس ككال دان استقامه دڠن داسر دان ڤرينسيڤ ڤرجواڠنڽ. والاوڤون محمد سابو بوكن دري ڤنديديقن اڬام، تتاڤي كلنتڠنڽ دالم ممليهارا ڤاس سباڬاي حراكه اسلاميه لبيه جلس دان جيتو ڤنديرينڽ بربنديڠ دڠن مريك يڠ دري اليرن اڬام.

ممڤوكه اهلي ڤاس منريما محمد سابو، اورڠ يڠ برسام دڠن دڽوت ڤرجواڠن ڤاس سجق كڤيمڤينن علماء سهيڠڬ كيني، سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس؟

مؤتمر ديوان ڤمودا ڤاس ڤوست ڤد 1982 منچتوسكن ايديا سهيڠڬ ترلقسان ايرا كڤيمڤينن علماء دالم ڤاس ڤوست دان رانڤلاه ساقي باكي ڤميمڤين يڠ مندوكوڠ فهمن اسوبييه ملايو دالم كڤيمڤينن ڤاس ڤوست.

والاوڤون مصطفى علي يڠ منجادي كتوا ڤمودا كتيك ايت تتاڤي انسان يڠ منجادي اورڠ كوات دان مڠڬرق اروس كڤيمڤينن علماء ملالوءي دي ڤي ڤيڤ اياله انق مودا برنام محمد سابو.

كيني، سلڤس ڤاس سماچم هيلڠ تاريڠ دالم جاوتن تيمبالن ڤريسيدن، مك محمد سابو برسديا مڠيسيڽ. محمد سابو بيسا ممباوا اروس رعيت.

كماسوكن انور إبراهيم ك دالم امنو ڤد 1982، توروت مموكاو ڤارا استاذ دان ڬولوڠن ڤرو اسلاميك دالم نڬارا اين. "ڤرجواڠن دري دالم" مناريق مينت راماي اورڠ ترماسوق ابيم دان ڬيڠ ايرچ. ڤاس سماچم ديسق دڠن مذهب ڤميكيرن اين.

ڤاس تروس برجواڠ ميقينكن رعيت بهاوا ڤرجواڠن دري دالم اكن مرانڤكن سياڤا ڤون والاوڤون سياڤا توكوهڽ. استاذ فاضل، حاج هادي دان محمد سابو اداله ڤينچيراماه اوتام يڠ سنتياس مناريق ڤرهاتين رعيت بهوا امنو/بن مروڤاكن سباهاڬين دري سيستم يڠ مندوكوڠ كبتيلان، كظاليمن دان كتيداكدلن. اوسها برتروسن اوليه تيڬ توكوه اوتام اين، والاوڤون تيدق منمڤققكن كجايأن تتاڤي مولاي 1990 تله منمڤقكن كجايأن يڠ سيڬنيفيكن سهيڠڬالاه ڤاس ممڤو ممنڠي ڤرق ڤرليمن اراو ڤد 1997، كتيك مان انور دكمونچق هيرركي كڤيمڤينن امنو.

ايميج اسلام يڠ چوبا دماسوقكن اوليه انور دالم امنو برجاي ددده دان دبوڠكر اوليه محمد سابو سچارا سريوس دان ككادڠ دڠن چارا لاوق سهاج. سياڤا يڠ تق ايڠت بيساڽ ڤرلي محمد سابو دڠن ايسو "اسساهمحيكوم"، "اسلام معنوييه ول سعدايه" دان ڤلباڬاي اصطلاح لاڬي. ڬاي دان ستاال محمد سابو بيسا مڠهالڠ كلاجوان انور دالم ڤوليتيك نڬارا ڤد ماس ايت.

والاوڤون محمد سابو اداله راكن سأبيم دڠن دڠن انور، محمد سابو تتڤ تيدق برسام دڠن انور كران ڤرينسيڤ ڤرجواڠن اسلام يڠ "تيدق مڠحلالكن چارا"، "مندوكوڠ كڤيمڤينن برتقوى" دان "برصفة جماعه".

كيني محمد سابو مناوركن ديري سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس دڠن حسرت منجادي بينتيڠ اوتام كڤد ڤاس دمي ڤاس تروس ككال دان استقامه دڠن داسر دان ڤرينسيڤ ڤرجواڠنڽ. والاوڤون محمد سابو بوكن دري ڤنديديقن اڬام، تتاڤي كلنتڠنڽ دالم ممليهارا ڤاس سباڬاي حراكه اسلاميه لبيه جلس دان جيتو ڤنديرينڽ بربنديڠ دڠن مريك يڠ دري اليرن اڬام.

ممڤوكه اهلي ڤاس منريما محمد سابو، اورڠ يڠ برسام دڠن دڽوت ڤرجواڠن ڤاس سجق كڤيمڤينن علماء سهيڠڬ كيني، سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس؟

مؤتمر ديوان ڤمودا ڤاس ڤوست ڤد 1982 منچتوسكن ايديا سهيڠڬ ترلقسان ايرا كڤيمڤينن علماء دالم ڤاس ڤوست دان رانڤلاه ساقي باكي ڤميمڤين يڠ مندوكوڠ فهمن اسوبييه ملايو دالم كڤيمڤينن ڤاس ڤوست.

والاوڤون مصطفى علي يڠ منجادي كتوا ڤمودا كتيك ايت تتاڤي انسان يڠ منجادي اورڠ كوات دان مڠڬرق اروس كڤيمڤينن علماء ملالوءي دي ڤي ڤيڤ اياله انق مودا برنام محمد سابو.

كيني، سلڤس ڤاس سماچم هيلڠ تاريڠ دالم جاوتن تيمبالن ڤريسيدن، مك محمد سابو برسديا مڠيسيڽ. محمد سابو بيسا ممباوا اروس رعيت.

كماسوكن انور إبراهيم ك دالم امنو ڤد 1982، توروت مموكاو ڤارا استاذ دان ڬولوڠن ڤرو اسلاميك دالم نڬارا اين. "ڤرجواڠن دري دالم" مناريق مينت راماي اورڠ ترماسوق ابيم دان ڬيڠ ايرچ. ڤاس سماچم ديسق دڠن مذهب ڤميكيرن اين.

ڤاس تروس برجواڠ ميقينكن رعيت بهاوا ڤرجواڠن دري دالم اكن مرانڤكن سياڤا ڤون والاوڤون سياڤا توكوهڽ. استاذ فاضل، حاج هادي دان محمد سابو اداله ڤينچيراماه اوتام يڠ سنتياس مناريق ڤرهاتين رعيت بهوا امنو/بن مروڤاكن سباهاڬين دري سيستم يڠ مندوكوڠ كبتيلان، كظاليمن دان كتيداكدلن. اوسها برتروسن اوليه تيڬ توكوه اوتام اين، والاوڤون تيدق منمڤققكن كجايأن تتاڤي مولاي 1990 تله منمڤقكن كجايأن يڠ سيڬنيفيكن سهيڠڬالاه ڤاس ممڤو ممنڠي ڤرق ڤرليمن اراو ڤد 1997، كتيك مان انور دكمونچق هيرركي كڤيمڤينن امنو.

ايميج اسلام يڠ چوبا دماسوقكن اوليه انور دالم امنو برجاي ددده دان دبوڠكر اوليه محمد سابو سچارا سريوس دان ككادڠ دڠن چارا لاوق سهاج. سياڤا يڠ تق ايڠت بيساڽ ڤرلي محمد سابو دڠن ايسو "اسساهمحيكوم"، "اسلام معنوييه ول سعدايه" دان ڤلباڬاي اصطلاح لاڬي. ڬاي دان ستاال محمد سابو بيسا مڠهالڠ كلاجوان انور دالم ڤوليتيك نڬارا ڤد ماس ايت.

والاوڤون محمد سابو اداله راكن سأبيم دڠن دڠن انور، محمد سابو تتڤ تيدق برسام دڠن انور كران ڤرينسيڤ ڤرجواڠن اسلام يڠ "تيدق مڠحلالكن چارا"، "مندوكوڠ كڤيمڤينن برتقوى" دان "برصفة جماعه".

كيني محمد سابو مناوركن ديري سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس دڠن حسرت منجادي بينتيڠ اوتام كڤد ڤاس دمي ڤاس تروس ككال دان استقامه دڠن داسر دان ڤرينسيڤ ڤرجواڠنڽ. والاوڤون محمد سابو بوكن دري ڤنديديقن اڬام، تتاڤي كلنتڠنڽ دالم ممليهارا ڤاس سباڬاي حراكه اسلاميه لبيه جلس دان جيتو ڤنديرينڽ بربنديڠ دڠن مريك يڠ دري اليرن اڬام.

ممڤوكه اهلي ڤاس منريما محمد سابو، اورڠ يڠ برسام دڠن دڽوت ڤرجواڠن ڤاس سجق كڤيمڤينن علماء سهيڠڬ كيني، سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس؟

مؤتمر ديوان ڤمودا ڤاس ڤوست ڤد 1982 منچتوسكن ايديا سهيڠڬ ترلقسان ايرا كڤيمڤينن علماء دالم ڤاس ڤوست دان رانڤلاه ساقي باكي ڤميمڤين يڠ مندوكوڠ فهمن اسوبييه ملايو دالم كڤيمڤينن ڤاس ڤوست.

والاوڤون مصطفى علي يڠ منجادي كتوا ڤمودا كتيك ايت تتاڤي انسان يڠ منجادي اورڠ كوات دان مڠڬرق اروس كڤيمڤينن علماء ملالوءي دي ڤي ڤيڤ اياله انق مودا برنام محمد سابو.

كيني، سلڤس ڤاس سماچم هيلڠ تاريڠ دالم جاوتن تيمبالن ڤريسيدن، مك محمد سابو برسديا مڠيسيڽ. محمد سابو بيسا ممباوا اروس رعيت.

ڤنيڠ & مڽنقكن ڤروت! ايتله ڤراسان كبڽقان اومت اسلام & ملايو سكارڠ بيلا مليهت ڤرچاتورن ڤوليتيك مليسيا كيني.


نامون، مات اورڬ ملايو سقرڬ ترتومڤو كڤد ڤميليهن كڤيمڤينن ڤاس يڬ سداڠ رنچق دچانڠكن. مجليس شرا @ بربينچڠ تيدق لاڬي دجاديكن ڤيليهن يڬ سلاما اين منجادي ايكوتن. تتاڤي ڤرلاونن سچارا تربوك مڽروڤأي امنو & ڤرتي2 لاين د مليسيا. دمان مجليس شرا & دمان مشاوره؟ كران كواس راماي مراملكن ڤواق2 اردوڬان ڤاس اكن مڠواساءي ڤاس. ساتو دمي ساتو تيواس د ڤنتس اتس نام ڤروبهن الا اردوڬان. موڠكينكه تندا اول كومڤولن علماء دكتڤيكن برمولا در ڤاس ولايه سنديري ؟


ڤرڬلوتن دالم ڤاس تيدق بوليه لاڬي دساڠكل اوليه ڤيمڤينن ڤاس. مك، جك كومڤولن علماء ددلم ڤاس هابيس دڤڠڬل مك برمولاله ايرا ڤاس منجادي ڤرتي كومڤونين ڤقر يڬ ددالڠي اوليه دساءي سنديري.


جك ڤاس دولو منجادي ڤرتي يڬ ددوقاوڠي علماء تتڤ سقرڬ ڤرتي اين باكل مڠهاڤوسكن ڤرانن علماء.


لبيه مڽنقكن لاڬي اڤابيلا ڤرچاتورن ڤوليتق تربارو بيق مڠءحلالءقن ببرڤ بندا يڬ سلاما اين تيدق ڤرنه دبوات سلاما اين. ڤاس ملالوءي علماء ترسوهورڽ تله ممبريكن تندا حلال اوتق مڠيزينكن علماء دڤ ممڤرڬوناكن القرءان & حديث باڬي منچاڤأي ڤرجواڠن ڤوليتيك. كلام الله دڤتيق تنڤا سوسون كات سمڤورنا، تكبير اللهاواكبر داوچڤ اوليه مريك، ڤركاتان الله د حلالقن اوتق دڬوناكن اوليه سبارڠ اڬام، حديث دڬوناكن دمان اد كڤرلوان تتڤ يڬ مريك تق ماهو ايكوت اداله سروان اسلام ايت سنديري.


جادي بوليه دسيمڤولكن مريك تيدق إخلاص & هاڽ ڤرڬوناكن اسلام.


ادكه حلال حكومڽ والاوڤون كيت سديا معلوم جك سساورڬ اسلام بركادأن جنب سكاليڤون اداله حرام مڠوڠكڤكن كلمة الله، تكبير، حديث & كلام الله. ماسقن اوتق بوكن اسلام بوليه؟ جادي سياڤاكه يڬ باكل منڠڬوڠ دوسا كلق؟ تاڽله ديري سنديري.


برسالهكه مريك؟ بوليه كه مريك؟ بيق ڤنداڤت يڬ بربيذا2. مفتي تله بركات2 & مجليس مفتي تله سڤاكت اوتق تيدق ممبنركن اي برلاكو. تتڤ، كڽاتأن اين دحلالقن اوليه مفتي ڤاس اتس سبب ڤوليتيك. نااوذوبي اللههيمينزاليق. دأكوي علمو اڬام ساي اداله چيتيق دبنديڠقن دڬن مريك تتڤ كيت تاهو ادكه ڤرمينتأن، ڤڠڬوناان & اوچاڤن يڬ مليبتكن اسلام مروڤاكن إخلاص @ كڤنتيڠن ڤوليتيك سمات2.


متلامت ڤرلمباڬان ڤاس اوتق منڬقكن اسلام تله دتولق & دتنداڠ تڤي دمي دسقن راكن2. ماله اير نيزر سنديري منافيكن ايت ڤرجواڠن ڤاس منڬقكن نڬارا اسلام/ حكوم هودود. تڬنا & سايڤ علماء ڤاس جوڬق تيدق ملتقكن حكوم هودود & قصاص بوكن ڤرجواڠن اوتام. ﴿كراتن اخبار دسبله﴾


سكارڠ تله منجادي كبڠڬان ڤاس بيلا بوكن اسلام برتكبير! اللهاواكبر!


جك ڤاس دهولو ملنتيڠ بيلا سؤال اڬام اسلام دجنتيق & داوسيق، ڤاس سكارڠ مڽوكوڠ ڤولا بيلا كادأن سام برلاكو.


لاڬي مڽنقكن بيلا ڤاس تيدق لاڬي برچقڤ سؤال بڠسا ملايو. مريك برچقڤ سؤال سجاڬت & حق سام رات. مريك تيدق لاڬي مندوكوڠ چارا دوكترين مريك سلاما اين يڬ منجادي ڤمبلا ملايو بيلامان اورڬ ملايو موندور ساتو كتيك دهولو. مريك مروڤاكن كاكي & تليڠا اورڬ ملايو بيلا كادڠكالا امنو ليك منولوڠ بڠسا ڤريبومي د مليسيا. ﴿تتڤ تيدق ڤولاق بيلا سؤال ڤڤسمي دڤرجواڠ اتس داسر ملايو؟﴾


كيني تله منجادي كبڠڬان باڬي ڤاس اوتق منڠ اتس إيهسن بوكن اسلام يڬ سلاما اين منجادي توڤيق كچامن بيلامان ڤاس مڠوتوق امنو سلاما اين يڬ منڠ اتس اوندي بوكن ملايو. سهيڠڬاكن امنو دتودوه كافير & برسكوڠكول اوتق ملمهكن اورڬ ملايو.


"ا موست اسق نون-مليس تو ب فااير & ب چونسيدرات & نوت مقاي اونرياسونبلي ديمندس، فور ات اس ويل تو رممبر ثات نو ناتيۏيس اوف اني چونتري اين تيه وورلد هاۏي ڬيۏن اواي سو موچه اس تيه مليس هاۏي بين" يتم تونكو عبدالرحمن، كوالا لومڤور، 22 اڤريل 1956.



جك دهولو ڤاس لنتڠ ممبلا نصيب نيلين، ڤتاني ملايو د سراتا نڬارا، سقرڬ ڤاس لبيه ڤنتيڠكن منجاڬ هاتي قوم لاين در منجاڬ هاتي بڠسا سنديري.


ڤڠهيناان دمي ڤڠهيناان دلمڤركن كڤد سلطان & راج2 برڤرلمباڬان. اياڽ برمولا دڬن ڤرتيكايان د ڤراق. دمولاي اوليه باكل ناءيب ڤريسيدن ڤاس اير نيزر دڬن كونتراۏيسي سمبه درهاك. دسمبوت ڤولا اوليه ڤڽوكوڠ2 ڤاس سنديري براماءي2 سلڤس صلاة جمعة تله ملاكوكن كڬانسان يڬ تيدق ڤرنه دلاكوكن اوليه مان2 اومت اسلام & رعيت مليسيا سبلوم اين كاتس اينستيتوسي براجا يڬ تله برتاڤق & منجادي توڬڬق اومت اسلام سلاما لبيه 400-500 د تانه ملايو.


جادي اداله امت واجر سلطان ممبري تڬورن دمي تڬورن كڤد رعيت مليسيا. دان يڬ تربارو اداله سمالم بيلامان سلطان ازلن شاه سنديري برتيته مڠناءي تيندقن چمر اينستيتوسي راج سڤرتي ءمڽالاكن اڤي دالم سكامء. كڽاتأن دمي كڽاتأن منونجوقكن اينستيتوسي براجا تيدق مڽناءي ڤركمبڠن اڬريسيف يڬ ممڤرتيكاي كدودوكن سلطان يڬ دسوكوڠ اوليه ڤاس سنديري برسام2 راكن2 ڤقر & دڤ. سلطان سلاڠور تله برتيته، سلطان جوهر مورك ترهادڤ واكيل دڤ & ببرڤ لاڬي تڬورن دبوات اوليه سلطان2 كڤد ڤرتي ڤمبڠكڠ.


تڬورن ديندهكن ماله برجاي مڠحاصيلكن ڤڽوكوڠ2 يڬ ترڠ2 منچابر اينستيتوسي براجا. ڤاس تيدق لاڬي مڠحرمتي راج2 ملايو يڬ مروڤاكن اولول امري يڬ ڽات. ڤد مريك اولول امري هاڽ ڤميمڤين ڤقر، ڤاس سهاج ترماسوقله دڤ.



"راج & ايستان اداله ڤليندوڠ كڤد عادة & كبسرن كراجأن يڬ سجارهڽ د بومي اين برتونجڠكن كراجأن ملايو" ديتم راج نازرين. ايستان إسكندرايه، كوالا كڠسر 17 مچ 2008.


جك دولو ڤاس امت مڠحرمتي سلطان & اينستيتوسي براجا، ڤاس سقرڬ هاڽ منوڠڬو اوتق منجاتوهكن سلطان كران تيدق منوروت كماهوان مريك ﴿برسام2 دڤ﴾..


اولسن اخير -- ﴿كڤد ڤرتي ڤاس﴾


جك بتول ڤاس إخلاص دالم منڬقكن شعار اسلام @ برتوجوان اوتق مڽيباركن اسلام بواتله ڤروڬرام2 يڬ منڤتي شعار اسلام. جمڤوت مريك2 دلم ڤر ماهوڤون بوكن اسلام & برچاكڤ تتڬ چيري2 نڬارا اسلام، حكوم هودود & ببرڤ لاڬي چيري دلم منڬقكن شعار اسلام.


ڤاس سريڠ برچقڤ سؤال حكوم هودود & نڬارا اسلام تتڤ اڤ يڬ سلاما اين دبوات اوتق ممرتبتكن ڤرجواڠن مريك؟


بيار كيت ليهت ادكه مريك بنر2 إخلاص اوتق مندكتي ڤاس @ ممڤرڬوناكن ڤاس سمات2 دمي كڤنتيڠن ڤوليتيك.


كمباليله اوتق برمذاكرة دڬن امنو. ستروق2 امنو ڤد ڤنداڠن ڤاس مريك اداله ساودارا كامو & واجب مراڤتكن ڤرسااودارأن سسام اسلام. مولاله مراڤتكن صف سسام اسلام. اداكنله مذاكرة كران اي دتونتوت اوليه اسلام.


جڬنله بياركن مريك2 يڬ برچقڤ اتس ڤنتس ڤوليتيك مڠڬوناكن نام اسلام سمبيل موروركن ببرڤ ڤتيكن سهاج دلم اسلام يڬ مڠونتوڠكن ڤواق2 ڤندوكوڠ ديموكراسي الا يهودي. فهميله مريك، تڬورله مريك.. جڬن بيار مريك ممڤرسندا كلام الله..


دمان ڤاس يڬ كيت كنالي دهولو يڬ ممبلا بڠسا، اڬام & نڬارا بيلامان كادڠ2 امنو ترساسر؟


جك ڤجوڠ2 ڤاس ماسيه لاڬي هيدوڤ دموك بومي اين نسچاي برلينڠن اير مات مريك مليهت باڬايمانا ڤرجواڠن ڤاس تله ترڤسوڠ در ڤرجواڠن اصل.

توڠڬواواواواواواواو.....!
اد لاڬي تواواواو........!

Naruto Sensei said...

Hukum hudud lagi!! tak abis2 ko ni Jaam?? bila orang tanya balik korang tak jawab.. pusing2 cerita bab tu jugak sampai bila tak selesai bengang tu lah ko ni mangkuk!!

Apa yang ko merepek dah!!!

Kalau dah kau kecoh2 sangat pi la pakat kat Najib tuh suruh la ketua puak ko buat lak!! kata nak berubah kan !! hak melayu pun UMNO boleh ubah kan!! apa lagi ubah la sistem buat hukum hudud pulak haha!! setakat Bising je lebih Umno sendiri tak nak buat baik tak payah!!!

ayoyo skarang MCA mintak macam2 ooo
best la Umno sekarang Ha ha ha!!!

Alahai malayuUmno layu jadinye!!

ironseven said...

JAAM,

org2 yg dahtak reti baca jawi adalah kerna dasar UMNO meminggirkan dan menghapuskan tulisan jawi. tahniah umno.

sapa kata pas tak pernah buat program menerangkan tentang hudud? banyak juga buku2 pemimpin2 pas tentang hudud di pasaran. kau jadi bodoh jahil tak tahu sbb media pencacai umno tak pernah war2kan apa yg pas buat tentang menerangkan hudud. yg media war2kan hanya "hudud sup tangan", "hudud ketinggalan zaman", menjadi anjing kepada mca mic sama seperti umno yang telah 51 tahun menjadi anjing itu.

kau buka la mata. umno yg ada kuasa sepatotnya menggerakkan usaha menjulang hukum islam. bukan menghina dan mempersenda.

mata hati kau telah buta wahai JAAM. kau jawab la soalan naruto pada kau tu.

bacul.....

Naruto Sensei said...

saudaraku Ironseven!

Lega saya anda dah kembali dah penat nak terangkan kat mamat Jaam sekor nih.. kita tanya pasal komen dia dia tak jawab pun sedangkan kita jer nak jawab persoalan dia penat buang msa jer baik hantar artikel kat para blogger ada gak faedahnya..lihat hari ni dua bloggers Web panas dan bloggers rakyat siarkan komen saya baru best bro ramai lagi orang boleh baca ...

Ha ha ha Jaam copy paste la kerja ko soalan aku ko tak jawab langsung
sengallllll!!!!!

Ok Iron apap pun saya gembira kepulangan anda.. walcome and selamat berjuang...

Wassalam

ironseven said...

NARUTO,

ada 2 je pilihan si JAMM tu

1. ada ilmu tapi tak pakai dinamakan MUNAFIK dan FASIK

2. kalau bodoh sengal tak mau cari ilmu dinamakan JAHIL

salah satu tu pasti dah si JAAM yang jammed tu.

dasar sengal dan bacul...

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

sekarang itu kepala taik (kata shahnon ahmad) sudah kembali masuk ke usus besar jadi kepala..haha..makin hitam ka kepala taik tu. ekor2 taik? semakin sembam la..termasok la si JAAM dan sebangsat dengannya...

KJ pon makin tersisih...KECIAN...

pinjam kata2 naruto..Alahai malayuUmno layu jadinye!!

Dr Nik-On X-Ray said...

banyak negara, kenapa student-student bangang tu dok pilih Israel? Memang inilah dasar UMNO/BN yg dok tuduh DSAI agen Israel, tetapi hakikatnya merekalah agen Israel@yahudi (sama macam bn@umno)

perunding said...

UMNO LIBERAL HAPUS,HAKIS,KIKIS Hak Keistemewaan Melayu Bumiputera!!!
Liberalisasi!!!
Mak Oi sedapnya nama.
Tukar nama NERAKA kepada tempat pembersih badan.
Boleh tak?
Ya lah, orang ada iman masuk neraka kerana dosanya sehingga bersih nilai hukuman dosa itu maka dia dikeluarkan.

Tahukah anda di dalam dunia ini hanya ada 2 SEKTOR????
1. Sektor Perkhidmatan.
2. Sektor bukan Perkhidmatan.

Contoh sektor bukan Perkhidmatan ialah :

i)sektor perlombongan,
Masih adakah syarikat yang mengendalikan PERLOMBONGAN di Malaysia hari ini?????
Lombong taik ada lah kot. IWK.
Ada ke syarikat Bumiputera terlibat dengan sektor perlombongan hari ini.????

ii) Sektor pembuatan contohnya pengilangan
Majoriti adalah syarikat luar negara seperti Sony,Intel,Toshiba
Pekerja je BUMIPUTERA.
ITU PUN MINAH DAN MAT BUMIPUTERA KILANG.
Itu pun di ganti oleh Myanmar,Bangla dan Indon.

iii) sektor pembinaan
dari tokeh sampai ke kuli takde bertaraf BUMIPUTERA.

TAHUKAH ANDA:??????

1.SEMUA PELABUR DAN TOKEY BOLEH MENUBUHKAN SYARIKAT INDUK DIPANGGIL INVESTMENT HOLDING COMPANY YANG BERTARAF SYARIKAT PERKHIDMATAN .
SEMUA KILANG, LADANG,KONTRAKTOR,VENDOR DIJADIKAN SEMATA MATA ANAK SYARIKAT KECIL DAN SENTIASA BOLEH DI'RUGI'KAN ACCOUNTING NYA SETIAP TAHUN.
MAKA SYARIKAT INDUK 100% DIMILIKI OLEH DOT DOT DOT DAN HANYA ANAK SYARIKAT KECIL TERTAKLUK KEPADA SYARAT PEMILIKAN BUMIPUTERA.

2.PENDIDIKAN ADALAH PERKHIDMATAN.

3.BANK,INSURAN ADALAH PERKHIDMATAN.
MULAI SEKARANG MANA2 SYARIKAT INGIN MEMBUAT PINJAMAN TIDAK PERLU LAGI MENUNJUKKAN TARAF BUMI ATAU BUMI PARTNER LAGI??

4. UNTUK LISTING DI BURSA SAHAM TIDAK PERLU LAGI TARAF BUMI ATAU PARTNER BUMI LAGI???

5.TAHUKAH ANDA BAHAWA SAMA RATA IALAH 50%-50% DI DALAM ILMU MATEMATIK DAN STATISTIK??
30% BUKANLAH SAMARATA.
TETAPI ITU PUN ANDA TAK BOLEH PERTAHANKAN?????!!!!!!!!

KEPADA AHLI DAN PENYOKONG UMNO, TAHNIAH.
TAPI JANGAN LAH KATA KAT SAYA UMNO TU PEJUANG BANGSA MELAYU.PLEASE.

perunding said...

Saturday, April 25, 2009
UMNO Liberal letak syarat umur 18 untuk masuk Islam!!
Entahlah.
Dah tak terkata.Tahniah lah UMNO.
Kepada ahli dan penyokong Umno saya hanya mampu menunggu Mahsyar untuk mendakwa tuan puan di depan Allah.
Nak bawak motor kena tunggu umur 16 boleh amik lesen dengan JPJ.
Nak masuk Islam dah ada syarat BARU.
Mesti sampai umur 18 tahun.!!!!

Bayangkan jika ada anak2 muda ingin masuk Islam, ia tidak sah di sisi undang2 Umno Liberal.

Bukan itu sahaja, jika mak atau bapak atau keluarganya sudah masuk Islam, mereka yang BERUMUR TAK SAMPAI 18 TAHUN TIDAK BOLEH IKUT SERTA!!!!!!!!!!

SUNHANALLAH.SUBHANALLAH.SUBHANALLAH.
DI MANAKAH AHLI UMNO LIBERAL YANG BERAGAMA ISLAM?????????
TIADA KAH ANTARA AHLI UMNO LIBERAL ITU YANG BERAGAMA ISLAM YANG BOLEH DAN HENDAK BERSUARA??

Anonymous said...

amende la mu konek ngat komeng gitu?
mu lajo situ ker??
mu tau dop mende terjadi??
alu dop tau..jagan wat kesimpulan melulu..jangan jadi katak bwh tempurung..siasat la dulu ngok..aku student unikl msi..ade aku kecoh??
korang nak sebuk pehal??
dah staff yang wat aduan tu ko tgk tak muka cemane?
tau tak yang die penah ken gantung keje kat cini cam macam2 hal??
ade korang selidik??
tolong la jangan jadi bodoh..tolong..plz open up ur mind..

insanHINA said...

ntah pape la geng2 nih...
kalu ye pom..jgn r duk ngempeng parti cni... kite nk mtk pndapat bkn nye nk buruk kan sape2... pk2 la deh..
sblm tdo pk lu...masuk neraka k masuk syurga... hnye da yg SATU yg mnentukan...

Naruto Sensei said...

opebUReyes

-------------------------------

Alo apahal masuk tetiba nak suruh orang buka minda nih? ada anda bagitau apa situasi kat sana tak dop kan so apa hal nak kata orang bodohlak !!! Sesiapapun bro kalau tengok gambar tu memang la marah bro .. Lu masuk tak bagi penjelasan konon2 lu tau2 jer..pastu lu suruh siasat tak bagi hujah pastu lu kata orang bodoh apa hak lu...

Sori la bro nak open mind pun tengok tempat.. le takkan sampai nak jadi Yahudi baru open mind..
banyak cara lagi nak open mind bro!!

ironseven said...

TAHNIAH LA UMNO...

org bukan bukan islam hanya buleh masuk islam bila berumoq 18 tahun..aduh...mana punya hukum dia pakai ni. ni la padahnya bertuhankan perlembagaan LORD RIED!!!!

agak2nya berapa umoq ali abi talib masa dia pelok islam?

agak2nya apa perasaan ibu atau ayah yang telah pelok islam membiarkan anak2 yg belom berumoq 18 tahun terus2an jadi kafir?

TAHNIAH sekali lagi wahai umno. SAH umno hanya anjing mic dam mca.

sedihnya aku sbg umat islam...

Naruto Sensei said...

insanHINA

----------------------------------

DAh ketak tangan dok taip bagi penjelasan kat pihak sana ( Umno )
bukannya pihak sana nak cari penjelasan malah provok jer kat sini.. baca balik pos2 belah sana dengan pos2 belah sini nanti anda tau le ....

kami berhujah malah menjawap persoalan belah sana tapi belah sana berhujah langsung tak menjawab persoalan malah provok lagi cubalah ringan2 tangan cek balik pos2 yang lepas2..

Lagi satu mati kita tak tentu masuk Syurga ke Neraka, tetapi kat dunia lagi Allahswt dah bagi jalan macam ne nak ke Syurga,dan macam ne nak ke Neraka so pandai2lah pilih....Pilihan anda membawa anda ke destinasi yang anda sendiri tentukan...

Naruto Sensei said...

Ironseven sahabatku

S.Subramaniam dengan Koh Tsu Kun jadi penasihat dia ... memang lingkup la orang kafir leh tentukan Islam ke tak Islam anak2 kita ...........

Hem Alahai MelayuUmno layu jadinye....

insanHINA said...

NARUTO SENSEI

natam pe mg ni naruto...
pk r dlu pe yg ak kabo td..
bknnye aku yg mnentukan masuk neraka or syurga..tp hnya DIA...cmne ciri2 nk masuk s or n pndai2 pk sndri r...
sempit r otak mg ni naruto...
bhgn ngempen parti seroh k mg..
kalu x tau gape jgn ckp..
hnya omong2 kosong je mg nih.!!

jaam said...

AJARAN SESAT DAN FAHAMAN LIBERAL ISLAM.

JANGAN LAMBAT BERTINDAK..!!!!

SIAPAKAH YANG BERSALAH DALAM HAL AJARAN SESAT DAN KEFAHAMAN MENYESATKAN DIBIARKAN TANPA BANTAHAN SEHINGGA MENULAR JAUH.

Dari sumber penyelidikan, ajaran sesat ada juga di sponsori oleh musuh agama itu sendiri dalam memesongkan aqidah umat Islam sejagat. Jemaah Islam Liberal(JIL) sebagai contoh diasaskan oleh musuh Islam sendiri.

Seperti dalam artikel pepecahan umat Islam part 1 yang lalu, timbulnya konsep baru dalam kefahaman Islam seperti Islam Liberal (JIL) merupakan satu tipu helah dalam memesongkan aqidah umat Islam sejagat sejajar dengan perkembangan dunia morden. Ianya dicetuskan oleh Leornard Binder, diantara sarjana Barat keturunan Yahudi

Munculnya ulama dan pemimpin Islam yang memesongkan pemikiran dan aqidah umat Islam dari kalangan agen Amerika @ Yahudi-zionist. Dari buku The CIA at War, yang menceritakan program membeli ulama dan pemimpin Islam dalam menghadapi sentimen-sentimen anti Amerika di dunia Islam dan Arab. Dalam wawancara pengarang buku tersebut dengan George Tenet (Direktor CIA), ditegaskan bahwa Amerika menemukan ruang untuk melawan gelombang anti Amerika dengan cara menyuap para ulama atau menciptakan ulama palsu dan merekrut tokoh-tokoh agama dan politik Islam sebagai agen.

Adalah difahamkan Mirza Gulam Ahmad yang membawa ajaran Ahmadiyah adalah disponsori oleh Yahudi, alahualam, akan saya cari kesahihannya.


Malangnya kenapa baru sekarang kerajaan Indonesia melarangnya, sudah lebih 80 tahun keujudannya di Indonesia.

Sesatnya Ajaran Ahmadiyah..
Di HARAMKAN setelah lebih 80 tahun beroperasi….??

Apakah kerana hak kebebasan beragama maka ianya di biarkan..??

INGAT LAH WAHAI PEMIMPIN ISLAM DAN ULAMA-ULAMA ISLAM DUNIA , ANDA SEMUA MAMPU MENGHENTIKANNYA.

Mirza Gulam Ahmad "Nabi Palsu"


‘Kisah Debat Ajaran Ahmadiyah’ masih hangat di perkatakan dikalangan umat Islam Indonesia. maka saya bentangkan di sini agar kita umat Islam Malaysia dan Dunia sejagat dapat iktibar dari apa yang sudah berlaku di Negara jiran kita.

Pada mulanya, kefahaman Ahmadiayah ini berkisar tentang kembalinya Nabi Isa a.s. ke dunia dalam menyebarkan agama Islam ugama yang sebenarnya kepada umat nya(Kristen), dan membantu melawan musuh Islam dalam membangkinkan kembali zaman keagungan agama Islam.


Kembalinya Nabi Isa ini yang di manipulasikan bahawa bukan Nabi Isa yang kembali, tapi satu ”nabi baru” yang menyerupai sifat Nabi Isa yang kembali. Ini yang bertentangan dengan ajaran Islam bahawa tiada Nabi selepas Nabi Muhammad saw. Kemudian terujud lagi kitab kefahaman Ahmadiyah ini.


AHMADIYAH adalah suatu aliran yang meyakini ada “nabi baru” setelah Nabi Muhammad saw, mereka meyakini Mirza Gulam Ahmad sebagai nabi mereka. Selain itu mereka mempunyai kitab suci yang dikenal dengan nama Tadzkirah sebagaimana umat Islam mempunyai Al-Qur`an.



Semoga artikel ini dapat sebagai peringatan akan bahaya aliran sesat ini. Artikel ini dikutip dari Buletin LPPI.


1.. Aliran Ahmadiyah-Qadiyani itu berkeyakinan bahwa Mirza Ghulam Ahmad adalah Nabi dan Rasul, kemudian barangsiapa yang tidak mempercayainya adalah kafir murtad


2.. Ahmadiyah-Qadiyani memang mempunyai Nabi dan Rasul sendiri yaitu Mirza Ghulam Ahmad dari India


3.. Ahmadiyah-Qadiyan mempunyai kitab suci sendiri yaitu kitab suci Tadzkirah.


4.. Kitab suci”Tadzkirah” tersebut adalah kumpulan wahyu yang diturunkan “tuhan” kepada Mirza Ghulam Ahmad yang kesuciannya sama dengan kitab suci Al-Qur’an, karena sama-sama wahyu dari Tuhan, tebalnya lebih tebal dari Al-Qur’an, dan kitab suci Ahmadiyah tersebut ada di kantor LPPI


5.. Kalangan Ahmadiyah mempunyai tempat suci tersendiri untuk melakukan ibadah haji yaitu Rabwah dan Qadiyan di India. Mereka mengatakan: “Alangkah celakanya orang yang telah melarang dirinya bersenang-senang dalam haji akbar ke Qadiyan. Haji ke Makkah tanpa haji ke Qadiyan adalah haji yang kering lagi kasar”. Dan selama hidupnya “nabi” Mirza tidak pernah haji ke Makkah


6.. Kalau dalam keyakinan umat Islam para nabi dan rasul yang wajib dipercayai hanya 25 orang, dalam ajaran Ahmadiyah Nabi dan Rasul yang wajib dipercayai harus 26 orang, dan Nabi dan Rasul yang ke-26 tersebut adalah “Nabi Mirza Ghulam Ahmad”


7.. Dalam ajaran Islam, kitab samawi yang dipercayai ada 4 buah yaitu: Zabur, Taurat, Injil dan Al-Qur’an. Tetapi bagi ajaran Ahmadiyah Qadiyan bahwa kitab suci yang wajib dipercayai harus 5 buah dan kitab suci yang ke-5 adalah kitab suci “Tadzkirah” yang diturunkan kepada “Nabi Mirza Ghulam Ahmad”


8.. Orang Ahmadiyah mempunyai perhitungan tanggal, bulan dan tahun sendiri. Nama bulan Ahmadiyah adalah: 1. Suluh 2. Tabligh 3. Aman 4. Syahadah 5. Hijrah 6. Ihsan 7. Wafa 8. Zuhur

9. Tabuk 10. Ikha’ 11. Nubuwah 12. Fatah. Sedang tahunnya adalah Hijri Syamsi yang biasa mereka singkat dengan H.S. Dan tahun Ahmadiyah saat ini adalah tahun 1373 H.S (1994 M atau 1414 H). Kewajiban menggunakan tanggal, bulan dan tahun Ahmadiyah tersendiri tersebut di atas perintah khalifah Ahmadiyah yang kedua yaitu Basyiruddin Mahmud Ahmad.


9.. Berdasarkan firman “tuhan” yang diterima oleh “nabi” dan “rasul” Ahmadiyah yang terdapat dalam kitab suci “Tadzkirah” yang artinya: “Dialah tuhan yang mengutus rasulnya “Mirza Ghulam Ahmad” dengan membawa petunjuk dan agama yang benar agar Dia memenangkannya atas segala agama-agama semuanya.(“kitab suci Tadzkirah” hal. 621).Berdasarkan keterangan yang ada dalam kitab suci Ahmadiyah di atas BAHWA AHMADIYAH BUKAN SUATU ALIRAN DALAM ISLAM, TETAPI MERUPAKAN SUATU AGAMA YANG HARUS DIMENANGKAN TERHADAP SEMUA AGAMA-AGAMA LAINNYA TERMASUK AGAMA ISLAM.


10.. Ahmadiyah mempunyai nabi dan rasul sendiri, kitab suci sendiri, tanggal, bulan dan tahun sendiri, tempat untuk haji sendiri serta khalifah sendiri yang sekarang khalifah yang ke-4 yang bermarkas di Inggris bernama: Thahir Ahmad. Semua anggota Ahmafiyah di seluruh dunia wajib tunduk dan taat tanpa reserve pada perintah dia. Orang di luar Ahmadiyah adalah kafir dan wanita Ahmadiyah haram kawin dengan laki-laki di luar Ahmadiyah. Jika tidak mau menerima Ahmadiyah tentu mengalami kehancuran.


11.. Berdasarkan “ayat” kitab suci Ahmadiyah “Tadzkirah” bahwa tugas dan fungsi Nabi Muhammad saw sebagai nabi dan rasul yang dijelaskan oleh kitab suci umat Islam Al-Qur’an, dibatalkan dan diganti oleh “nabi” orang Ahmadiyah Mirza Ghulam Ahmad.
(i).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” Tadzkirah: Artinya: “Sesungguhnya Kami telah menurunkan kitab suci’Tadzkirah” ini dekat dengan Qadiyan-India. Dan dengan kebenaran Kami menurunkannya dan dengan kebenaran dia turun.” (“kitab suci” Tadzkirah hal.637)
(ii).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” Tadzkirah: Artinya: ”Katakanlah-wahai Mirza Ghulam Ahmad-jika kamu benar-benar mencintai Allah, maka ikutilah aku” (“kitab suci” Tadzkirah hal. 630)
(iii).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” Tadzkirah Artinya: “Dan Kami tidak mengutus engkau-wahai Mirza Ghulam Ahmad-kecuali untuk menjadi rahmat bagi seluruh alam”. (kitab suci “Tadzkirah” hal. 634)
(iv).. Firman “tuhan” dalam kitab suci “Tadzkirah”: Artinya: “Katakan wahai Mirza Ghulam Ahmad-sesungguhnya aku ini manusia biasa seperi kamu, hanya diberi wahyu kepadaku”.(“kitab suci Tadzkirah hal. 633)
(v).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” Tadzkirah: Artinya: “Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu - wahai Mirza Ghulam Ahmad - kebaikan yang banyak” (“kitab suci” Tadzkirah hal.652)
(vi).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” Tadzkirah: Artinya: “Sesungguhnya Kami telah menjadikan engkau - wahai Mirza Ghulam Ahmad - imam bagi seluruh manusia” (“kitab suci” Tadzkirah hal. 630)
(vii).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” “Tadzkirah”: Artinya: “Oh, pemimpin sempurna, engkau - wahai Mirza Ghulam Ahmad - seorang dari rasul, yang menempuh jalan betul, diutus oleh Yang Maha Kuasa, Yang Rahim” (“kitab suci” Tadzkirah hal. 658-659)
(viii).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” Tadzkirah: Artinya: “Sesungguhnya Kami telah menurunkannya pada malam lailatul qadr” (kitab suci Tadzkirah hal. 519)
(ix).. Firman “tuhan” dalam “kitab suci” Tadzkirah: Artinya: “Dan bukan kamu yang melempar ketika kamu melempar tetapi Allah-lah yang melempar. (Tuhan) Yang Maha Pemurah, yang telah mengajarkan Al-Qur’an” (“kitab suci” Tadzkirah hal.620)
Dan masih banyak lagi ayat-ayat kitab suci Al-Qur’an yang dibajaknya. Ayat-ayat “kitab suci” Ahmadiyah Tadzkirah yang dikutip di atas, adalah penodaan dan bajakan-bajakan dari kitab suci Umat Islam Al-Qur’an. Dan Mirza Ghulam Ahmad mengaku pada umatnya -orang Ahmadiyah-bahwa ayat-ayat tersebut adalah wahyu yang dia terima dari “tuhannya” di India.


12.. PENODAAN AGAMA DAN HUKUMNYA


(i).. Pada Kitab Undang-undang Hukum Pidana diadakan pasal baru yang berbunyi sbb: PASAL 56 a: Dipidana dengan pidana penjara selama-lamanya lima tahun, barang siapa dengan sengaja di muka umum mengeluarkan perasaan atau melakukan perbuatan: a. yang pokoknya bersifat permusuhan. Penyalahgunaan atau penodaan terhadap suatu agama di Indonesia.
(ii).. Surat edaran Dirjen Bimas Islam dan Urusan Haji Nomor D/BA.01/3099/84 tanggal 20 September 1984, a.l.: 2. Pengkajian terhadap aliran Ahmadiyah menghasilkan bahwa Ahmadiyah-Qadiyan dianggap menyimpang dari Islam karena mempercayai Mirza Ghulam Ahmad sebagai Nabi, sehingga mereka percaya bahwa Nabi Muhammad saw bukan nabi terakhir.


13.. LARANGAN


(i).. Malaysia telah melarang ajaran Ahmadiyah di seluruh Malaysia sejak tanggal 18 Juni 1975.
(ii).. Brunei Darussalam juga telah melarang ajaran Ahmadiyah di seluruh Brunei Darussalam.
(iii).. Rabithah `Alam Islami yang berkedudukan di Makkah telah mengeluarkan fatwa bahwa Ahmadiyah adalah KAFIR dan KELUAR DARI ISLAM.
(iv).. Pemerintah Kerajaan Arab Saudi telah mengeluarkan keputusan bahwa Ahmadiyah adalah KAFIR dan TIDAK BOLEH pergi haji ke Makkah.
(v).. Pemerintah Pakistan telah mengeluarkan keputusan bahwa Ahmadiyah adalah golongan MINORITAS NON MUSLIM.


14.. KESIMPULAN


(i).. Ahmadiyah sebagai perkumpulan atau jemaat didirikan oleh Mirza Ghulam Ahmad di Qadiyan - INDIA (sekarang Pakistan) tahun 1889, yang kerana perbedaan pandangan tentang penerus kepemimpinan dalam Ahmadiyah dan ketokohan pendirinya berkembang dua aliran, yaitu Anjuman Ahmadiyah (Ahmadiyah Qadiyan) dan Anjuman Ishaat Islam Lahore (Ahmadiyah Lahore).Kedua aliran tersebut mengakui kepemimpinan dan mengikuti ajaran serta paham yang bersumber pada ajaran Mirza Ghulam Ahmad.
(ii).. Jemaat Ahmadiyah masuk dan berkembang di Indonesia sejak tahun 1920-an dengan menamakan diri Anjuman Ahmadiyah Qadiyan Departemen Indonesia dan kemudian dinamakan Jemaat Ahmadiyah Indonesia (JAI) yang dikenal dengan Ahmadiyah Qadiyan, dan Gerakan Ahmadiyah Lahore Indonesia (GIA) yang dikenal dengan Ahmadiyah Lahore.
(iii).. Mirza Ghulam Ahmad mengaku telah menerima wahyu, dan dengan wahyu itu dia diangkat sebagai nabi, rasul, al-Masih Mau`ud dan Imam Mahdi. Ajaran dan faham yang dikembangkan oleh pengikut Jemaat Ahmadiyah Indonesia khususnya terdapat penyimpangan dari ajaran Islam berdasarkan Al-Qur`an dan Al-Hadits yang menjadi keyakinan umat Islam umumnya, antara lain tentang kenabian dan kerasulan Mirza Ghulam Ahmad sesudah Rasulullah saw.(BALITBANG DEPAG RI, Jakarta, 1995 hal. 19, 20,21)


PENUTUP


Sebagai penutup brosur ini, kami kutip sebuah ayat Al-Qur`an yang mengancam orang yang mengaku menerima wahyu serta menulis kitab dengan tangannya sendiri, kemudian dikatakannya dari Allah swt dengan dusta yang amat keji seperti yang dilakukan oleh nabi Mirza di atas. Allah swt berfirman: Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang menulis Al-Kitab dengan tangan mereka sendiri lalu dikataknnya: Ini dari Allah, (dengan maksud) untuk memperoleh keuntungan yang sedikit dengan perbuatan itu. Maka kecelakaanlah bagi mereka, akibat dari apa yang ditulis oleh tangan mereka sendiri, dan kecelakaan besarlah bagi mereka akibat dari apa yang mereka kerjakan. (Q.S. Al-Baqarah 79)

jaam said...

RASA2NYA ADA PUAK YANG PERGI LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE INDIA.

ADA APA2 KE?
SELIDIK TENGOK!

Anonymous said...

---------------------------------

broo tok mu..mu dgo sebeloh pihak je..ade mu dgo 2 beloh pihok??
mu tau sape yang terlibat??mu tau pukul brape???mu tau sape paling kecoh??mu tau UNGA tu ape??byk ag kot negara ade situ..mu tau dop..malcomX berkata "knoe your enemy before you can get to him"
means...study dulu israel tu, in
term of culture die...bukan in terms of agama bodoh die tu..ni pon bukan for real..not REAL!!!
yang kecoh ni pon memang dah mereng..bayak kali dah aku dengar die kene gangtung keje..aku tak tau la pasal ape...korang pk la sendiri..kalu dah government institution pon leh gantung keje..inikan plak kalu keje kat swasta..ade ke patot..lagi satu ni nye event pon bukan nak belajar agama die,bukan nak agungkan die,ni pasal UNGA...and aku brani cakap most of the stupid bloggers here dont knoe ape tu UNGA..tau nak kondem jek..got something to say,tapi said it the stupid ways..bodoh...ckap nak boikot yahudi, ade mcD tutup?ade 7E tutup kat mesia??ade???boikot la sangat.
Nik Aziz pon penah kate dalam ceramah die "kalu same2 wat saloh,wat diam jela"(tolong jangan putarbelitkan ayat ni)..jadi kalu dah blogger ni pon makan mcD,beli kat 7E..tolong la jangan nak mengada nak kate boikot israel..jagan jadi bodoh berpelajaran.

Anonymous said...

banyak negara, kenapa student-student bangang tu dok pilih Israel? Memang inilah dasar UMNO/BN yg dok tuduh DSAI agen Israel, tetapi hakikatnya merekalah agen Israel@yahudi (sama macam bn@umno)
---------awey klate---------

ni amende tolor mu ni?mane mu tau die pilih??jagan wat conclusion sendiri.sepertimana yang disebut tadi..jangan jadi bodoh berpelajaran

Naruto Sensei said...

opebUReyes

----------------------------------

Mu la brook apahal nak marah masuk kat sini??
Mu ni pandai sangat bela Yahudi tu pahal ngok!!!! ade aku maki mu kat sini??
Pandai sangat mai bagitau apatu UNGA dok sebuk pertahankan Yahudi tu apake hal??
kalau Allah bagitau Yahudi tu musuh umat Islam maknanya baut pe nak kenal budaya dia ngok!! cuba cakap apa budaya Yahudi yang baik??
mu jangan nak masuk sini nak maki orang jer!! mu tu patutnye jelaskan kalau betul mu dipihok yang benar?? bukan dengan cara bodohkan orang?? bagitau apa sebabnya kena buat lawak yahudi kat situ barulah orang faham ngookk!! main terjah bangang awat ni mu Yahudi ker??

Tang KFC Mcd tu mu cakap salah orang bro!! aku tak kemaruk nak makan benda2 tu nak buat apa kalau dalam kajian sains mendatangkan penyakit!!
Kalu pasal sevenE tu mu tanyolah kat kerajaan mu tu apahal dok bagi lesen kat depa lagi..belajar U konon tapi bingai.. Ingat mu tu je belajar kat U!!!!!!

Naruto Sensei said...

Bagitau aku apa budaya Yahudi yang baik sampai kita kena kembangkan!! Mu tak reti Quran ker apa Allah suruh?? Allah kata jangan ikut perangai Yahudi maknanya jangan ikut apa2 pun pasal yahudi Tak faham ker pergi ngaji balik!!! Setakat Ilmu kat U jer Ilmu agama langsung tak ambik tau jangan nak besar kepala nak marah2 orang kat sini.....

Alahai MelayuUmno keliru..

Shahrizan said...

kepada yang meng'agung'kan sangat Amerika dan Israel tu . tengok la gambar dan video ini...
http://myloveislam.ning.com/photo/albums/kekejaman-israel

Naruto Sensei said...

insanHINA

--------------------------

Abis Mu tu bahagian ahli kempen Umno yang baru ke!! tak pernah aku tengok mu nih..
Pikiran mu tu yang kosong apasalah ayat aku tadi tu..??

"Lagi satu mati kita tak tentu masuk Syurga ke Neraka, tetapi kat dunia lagi Allahswt dah bagi jalan macam ne nak ke Syurga,dan macam ne nak ke Neraka so pandai2lah pilih....Pilihan anda membawa anda ke destinasi yang anda sendiri tentukan..."

apa tak betul ker!! mu gi blajor balik kalu tak tul tanya guru mu nih.. Maksud aku Dalam Al-Quran Allah dah ajar kita ciri2 nak ke Syurga atau Neraka.. kita ni Allah bagi pilihan kat dunia ni sebelum kita mati .. Dunia ni ujian tahu tak?? mu buat baik ikut suruhan Allah mu masuk Syurga. Mu buat jahat tak mahu ikut suruhan Allah mu masuk la Neraka kan itu dah janji Allah ..apa benda ni pun mu toseh pikir ko......

Naruto Sensei said...

jaam Sengallllllllll!!!!!!!

Naruto Sensei said...

opebUReyes

-----------------------------
Sekarang u open u eyes an look Punishment from Allah to yahudi laknatullah .. How dare u backup Israel!!!!!

Watch the video now

http://www.youtube.com/watch?v=Y7QXpHFwbp4&feature=PlayList&p=C2B7FC65837F7A25&index=0&playnext=1

Naruto Sensei said...

Nik Aziz pon penah kate dalam ceramah die "kalu same2 wat saloh,wat diam jela"(tolong jangan putarbelitkan ayat ni).

------------------------------

Hoi ngok openbureyes bagitau ceramah dia yang mana? kat mana?
jangan main sedap tuduh jer brook otak barat sangat Mu nih baru masuk U nok berlagak speaking english ayat pun berterabur.. nak sangat ke jadi English padahal tok nek mu tu dulu, kepalo dio english yang pijok dulu ..mu pulok terlebih berlagok english....buta sejarah.. apa lagi teranglah apa dia UNGA mu kan terel sangat!!

Anonymous said...

hhm...molek gok tu..baloh la kite nim..tunjuk la handal lake..ke wane??

cite die begini...
UNGA tu United nation General Assembly...kumpul lake hok mane ade...hok berkaitan la...kalu mu nak tau..lec tu dop tau ape2 pon pasal yang israel yang kene band dari unga..ade 2 org lecturer in change..one of the lec is c******,and one of them is muslim from c***a(muaalaf,migrant)..pahtu..lec ni, yang islam ni...die baru masuk je islam...israel tu hanya dbuat untuk merancakkan program ini..ini adalah untuk menunjukkan betapa hinanye yahudi itu...

bendera yahudi itu dipijak dan dibakar oleh student untuk menunjukkan tanda protes terhadap negara bodoh itu di akhir program..

Persoalan nye..kenapakah staff yang digantung dan tidak hadir pada hari itu amat tidak berpuas hati??adakah dia tahu yang bendera itu amat dibenci oleh seluruh org ramai yang ada di situ??mereka protes di atas dasar ape??

student yang mewakili negara bodoh itu pon tidak berpuas hati..tetapi, ini adalah untuk merancakkan lagi program itu..ya saya tau, bahawa negara bodoh itu tidak bermanfaat diwakili..tetapi, adakah agenda ini akan dapat dilaksanakan dengan hanya membincangkan tentang negara itu tanpa diwakili sesiapa untuk menyerang balas??

plz comment this message based on the fact..jgn ikut perasaan..cam rinstarr..ckap student bangang tanpa usul periksa..mcm jamm,terus nak lempang boss unikl,dan jgn juga mengempen..

Anonymous said...

mengagungkan tidak..
aku tak sokong lansung UNGA ni..malah aku pegi hanya untuk mengambil foto sahaja..dats it..

perlu diingatkan:
israel dan yahudi pada hari itu amat dikecam oleh seluruh student!!tidak ada satu student pon yang sokong tindakan tersebut(setau aku)

Anonymous said...

search in malaysiakini atau you tube..tak larat aku nak search..

Anonymous said...

amende babi mu ni naruto??
bakpe mu serang peribadi aku??
mok pok mu dok ajor ke gane??
aku ckp ni berdasarkan fact la ngok..
jgn sedak2 nok kate ke tok nenek aku..base akblih

add said...

Malam ini adalah malam terakhir aku. 14 hari kempen yang lalu sudah menggemparkan partai pemerintah. Seluruh Negara hanya menunggu masa untuk menabalkan aku sebagai memanda menteri, posisi political paling tinggi sebagai pemerintah . aku bisa punyai kuasa, kiranya aku menghidangkan segala ‘lauk politik’ yang diminta.

Di utara dan pantai timur, aku bermain kata. Depan masarakat cina aku perjuangkan hak mutlak tuntutan mereka.aku lebih gila dari partai dapp,aku lebih gila daripada dewan perniagaan cina dan lebih gila daripada dong jhia zong. Aku anak melayu, pernah mengerjakan haji, tetapi hari itu depan puluhan ribu orang cina, aku adalah lee kuan yew melayu!

‘tuan , kita dah sampai’ kata hj mat ajis ketua unit amal partai lambang bulat. Tersentak aku dari lamunan. Hj mat ajis sudah lama dengan aku, dia penasihat agama aku,dialah yang mengajar aku tentang agama,cara-cara menjual agama demi kepentingan politik aku.

‘tuan , malam ini malam terakhir kita berkempen, puluhan ribu sudah ada di stadium keramat ,beratus wartawan dalam dan luar negara sudah bersedia mendengar ucapan terakhir tuan, sebelum tuan diangkat menjadi memanda menteri esok ‘ kata hj mat ajis.

‘bagaimana dengan bloger-bloger kita, sudah bersedia melakukan spin? Tanya aku. ‘mereka dah bersedia tuan’ jawap hj mat ajis penuh bersemangat.‘hmm bagus’. aku mengangguk…

aku masuk ke stadium utama menggunakan pintu belakang, sama seperti tabiat dan kelakuan aku, suka menikam belakang musuh dan kawan demi cita-cita politik aku untuk menjadi memanda menteri. Tapi..harus diingat barangkalian bahawa senya aku tidak bermain belakang dan tidak minum kopi sebagai bahan pujukan.

Pengacara majlis sudah mendapat indikasi ketibaaan aku. Unit amal partai bulan sudah mengepung untuk membawa aku terus ke pentas utama. Malam itu sudah lewat, aku punyai 1 jam sahaja untuk berkempen. This is my last chance, by hook or by crook tomorrow I mesti jadi memanda menteri..bisik hati aku ( memang English aku teruk kerana aku mahu menunjukkan kepada rakyat bahawa PPSMI itu telah gagal)….

‘RAKYAT SEKALIAN, BAKAL MEMANDA MENTERI KITA TELAH TIBA..ESOK BERSAMA TEMAN-TEMANNNN….. RAKYAT AKAN MENGANGKAT YB GAP SEBAGAI MEMANDA MENTERI YANG KE 7.!!!! TAKBIR TAKBIR ‘ !!! sungguh bersemangat pengacara majlis mengumumkan ketibaan aku. Seluruh rakyat betakbir, cina melayu juga india mengucapkan allahuakbar . inilah hasil kejayaan dakwah aku meliberalisasikan islam.

Bergema stadium keramat, limpahan flash-flash kamera terus berkelip tanpa henti. Aku berjalan menuju ke mikrofon utama, tatkala melihatkan kelibat batang tubuh aku puluhan ribu rakyat sudah bangun,…. Bertempik bagai hysteria …. Ada ibu-ibu dari muslimat partai lambang bulat meraung-raung menyebut nama aku.GAP , GAP, GAP !!!! arrgghhhhh.. … Sungguh menggerunkan keadaan saat itu, satu keadaan yang menghampiri sambutan karbala.

Ritma bunyi gendang-gendang daripada anak muda tamil mula berbunyi kencang. Kumpulan gendang bhangra berentap dengan puluhan gendang-gendang cina dan rebana melayu bagi merasuk dan membingitkan roh suasana !

Para paderi,sister,sami kuil, sami budha dan tok aji berpegang tangan dan menari-nari mengikut rentak irama gendang ! di kanan aku, melihat muslimat partai lambang bulat dan wanita-wanita muda naik ke atas pentas dan terbang melompat semula ke atas tangan-tangan penonton.

Bagaikan permulaan konsert metallica, wanita-wanita ini semakin hysteria. Di depan mata aku, anak-anak muda yang menggelarkan diri mereka ‘kumpulan halal rakyat pakat yang boleh bersekedudukan’ mengangkat pasangan masing-masing. Lelaki melayu ini mengangkat pasangan mereka ke atas bahu mereka, tanpa rasa malu wanita melayu dan cina tadi menyelak baju mereka menunjukkan puting-puting dada pelbagai warna…arrgg inilah tanda majmuk dan berpakatan bisik hati aku.

‘ASSALAMULAIKUM DAN HALLELUJAH SEMUA!!!!!!!!! ‘ kata aku sebagai pembuka kata…YEEEAAAAHHHHH !!! jawap mereka.

‘malam ini adalah malam terakhir, seluruh rakyat akan keluar mengundi. Esok 16 september, angkat aku sebagai memanda menteri’ !!!!!! jerit aku kepada puluhan ribu penonton.

‘rakyat semua, perjuangan kita semakin hampir menuju kemuncaknya. 14 hari saya menjelajah keseluruh negara dan signal daripada rakyat cukup kuat, esok saya akan diangkat oleh seluruh rakyat menjadi memanda menteri Malaysia ke 7’ kata aku penuh berapi di depan puluhan ribu rakyat dalam rapat umum aku di kuala berlumpur.

‘yang cina sudah menyatakan sokongan tentang dasar-dasar saya mahu laksanakan.menghapuskan keseluruhan dasar yang menolong melayu, saya berjanji bila saya diangkat menjadi memanda menteri, DEB akan saya hapuskan, pendidikan kita akan liberalkan, UITM saya akan tukarkan namanya kepada university institute teknologi Malaysia, …tiada lagi keistimewaan bantuan-bantuan pinjaman kepada peniaga melayu, MARA akan saya hapuskan.orang cina semua…saya ulang semua orang cina suka dasar baru saya’ !!!!

‘orang melayu perlu dihapuskan tongkatnya, 50 tahun orang melayu ditatang.cukup cukup. sudah tiba masanya keistimewaan ini dihapuskan.’..

‘ini negara cina punya, ini negara india punya, ini negara banggali punya..bukan melayu punya, semua orang berhak mendapat apa yang melayu selama ini dapat’ !!!! aku membakar semangat rakyat. Rakyat semakin bersorak gembira dengan gerakan aku ini, gerakan ketuanan rakyat.

‘semalam saya bersama dengan beberapa pemimpin partai lambang bulat menghadiri upacara sembahyang di gereja st nichlolas petaling jaya. Saya dan pemimpin partai lambang bulat hadir kerana merasmikan bangunan baru gereja.

Alhamdulillah sambutan yang kami terima cukup menggalakkan. Saya dan bakal presiden partai lambang bulat hj samad kalid telah diberi penghormatan untuk meletakkan plak KALIMAH ALLAH bersebelahan dengan lambang jesus yang disalib’…

‘ini membuktikan bahawa perjuangan kita untuk menyama ratakan islam dan agama lain diterima, ingat tuan-tuan ALLAH milik masjid, juga milik gereja,tokong dan kuil .’ TAKBIR TAKBIR ..HALLELUJAH bergema cukup kuat dalam stadium malam itu.

‘insyaallah tuan-tuan, selepas ini kita akan membuka peluang juga kepada ajaran kristian untuk meletakkan patung jesus dalam masjid-masjid kita.. kita harus terbuka dan rasional. Jangan kita berperangai seperti partai ameno, sempit dan dangkal dalam soal islam’.. aku berhujah.

‘ saya mahu membawa agenda baru, agenda ketuanan melayu harus kita buang selama-lamanya. Di Nepal raja gnaendra telah tumbang dengan kuasa rakyat, Nepal kini menjadi republik. Di iran kebangkitan rakyat telah menolak pemerintahan beraja shah iran.. ini signalnya..SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT’ !!!!!!!

‘ ada setengah pemimpin ameno berkata saya sudah jauh lari perjuangan. Saya cakap pada mereka poodaahh… INI GAP..PEMIMPIN RAKYAT. BILA MEREKA CUBA MENUMBANGKAN GAP,,..RAKYAT AKAN BANGKIT DAN PERTAHANKAN GAP’ !!!

‘gap milik rakyat, gap suara rakyat..membujur lalu melintang patah.. kita akan tumbangkan ketuanan melayu sampai habis..saya akan bawak satu perubahan besar, kuasa rakyat sebagai pemerintah’ !!!!!!!!!!


‘saya dihentam kiri dan kanan oleh pemimpin ameno. Saya dituduh sebagai agen asing, agen singapura,. Semalam saya dihentam oleh menteri besar ameno negeri parak. Dia kata saya sudah menjual hak melayu. Apa salah saya tuan-tuan, salahkah saya berjanji kepada seluruh rakyat parak saya akan berikan seluruh milikan tanah selama 1500 tahun kepada cina-cina yang mengundi saya. Apa bersalahkah saya ?..

‘saya beri amaran kepada pihak ameno negeri parak, kalau saya dihalang untuk memberikan tanah kepada setiap pengundi cina yang mengundi saya nanti, maka saya akan arahkan seluruh ahli partai lambang bulat berbaring di atas jalan 24jam. Jangan main-main dengan saya..saya gap pejuang rakyat.!!!!’

Malam itu sudah menjanjikan kemenangan untuk aku, gap. Esok pasti aku akan menuju ke mahkota jayaputra. Barisan cabinet sudah ada dalam kepala aku.

‘sudah-sudah…kita jangan terlalai walau sesaat pun tentang agenda kita. Kita pulang dengan aman malam ini. esok kita bangkit dari tidur, pergi mandi dan terus menuju ke pusat pengundian di tempat tuan…ingat pangkah gap sebagai memanda menteri Malaysia yang baru’…sebelum majlis itu berakhir imam besar,paderi besar,sami besar telah naik ke atas pentas membacakan doa keselamatan.puluhan rakyat tunduk bertafakur tanda liberal agama di Malaysia sudah hampir mendekati praktikalnya sama seperti Negara endonasia.

Tatkala saat habis mereka betafakur, kedengaran 3 das bunyi tembakan .

DAM ! DAM ! DAM !

Puluhan ribu rakyat di stadium terpinga, jutaan yang menonton secara langsung di internet web dan blog tersentak. Tatkala skrin dan layar menayangkan satu batang tubuh berlumuran darah terbaring di atas pentas…SELURUH RAKYAT MENJERIT !!!!!!!!!!!!!!!!!

GAP DITEMBAK ! GAP DITEMBAK ! GAP DITEMBAK !

Meraung seluruh rakyat menyaksikan insiden mengejutkan itu. Ibu-ibu dan kaum wanita menangis teresak-esak .. yang berbangsa india menepuk-nepuk dada bertubi tubi.. yang cina meraung raung bagai kematian keluarga. Yang melayunya mengucap syahadah tanpa henti …

SEGALANYA TERHENTI……..
RAKAMAN SIRAN LANGSUNG DITAMATKAN.
3 SUSPEK UTAMA DI TAHAN OLEH PENYOKONG DAN SPECIAL BRANCH.


( seminggu selepas insiden itu )

Ketua polisian Negara telah mengumumkan penahanan 3 suspek yang disyaki terlibat dalam insiden tembakan terhadap bakal memanda menteri, gap. 2 orang suspek berbangsa melayu dan seorang lagi berbangsa cina.

Mereka telah didakwa di mahkamah jayaputra kerana terbabit dalam cubaan membunuh. Sewaktu di bawa kemahkamah, suspek yang ditutup mukanya telah menjerit-jerit mengatakan sesuatu..

‘ aku pertahankan hak melayu, jangan dihina melayu .’ jerit suspek pertama bernama anuar rahim.

Manakala suspek kedua menjerit dan kerap mengulangi 2 patah perkataan yang sama…di ulang-ulang sampai masuk ke kamar mahkamah. ‘selamatkan raja.’ ‘selamatkan raja’.. jerit mat nizar kamaludin.

Suspek ketiga seorang cina tua, sentiasa tersenyum bila diambil gambarnya. ‘ selamatkan ketuanan melayu.’ Sambil tersenyum lee kat siang berbicara…

Apa kesudahan riwayat YB GAP, bakal memanda menteri ?


Posted by GAP KEMBALI at 4:19 AM

Naruto Sensei said...

opebUReyes

===========

Mu tu le babi, babi hitam yang dok Al-Quran cerito tu.. mu kalo tokseh jawap wat gapo mu masuk sini nok maroh2 oghe kat sini.. mu masuk pun biadap hok kato kat oghe bodoh.. mok pok mu dok ajor lagu molek ko kecek hok oghe.. binawe natang nih..

Unknown said...

AMopebUReyessaid...amende babi mu ni naruto??bakpe mu serang peribadi aku??mok pok mu dok ajor ke gane??aku ckp ni berdasarkan fact la ngok..jange sedak2 nak kate ke tok nenek aku....base akblih
----------
----------
kurang hajar bahasa mu ni..Sapa ajor mu ckp hudoh mcm ni...Mu belajor ngan natang mat said dgn deris jusoh mu ko.Mu kalu tak panda, takleh terima hujah2 naruto mu jgn nk ckp babi2 ni.Molek ka perangai mcm ni.Aku tgk jwpn naruto takdak tuju kat tok nenek mu tp sbg kiasan.Kalu nk tanya,tanya dgn beradab pasal deme sekoloh,kalu tak setuju mu tanya balik.Ikut cara mcm jaam ada hujah.Add pun ok lah,tp tak tau dia cedok mana.

Naruto Sensei said...

Kalo mu awal2 terang hok macam tadi tak jadi lagu ni mu masuk dok kutuk orang bodoh, kotek tu molek ko?? ada komen2 aku hentam UniKL?? itu hujah mu kalu benar akan tersiar gak aku leh terima penjelasan mu tapi yang hairan wat pe pulok dok pakai baju sami tu.. takkan nak bakar baju sami tu jugak..

Naruto Sensei said...

cite die begini...

UNGA tu United nation General Assembly...

--------------------------------

itu kawe pun tau deh.. Apa yang kawe nak tau mu tau ke ape peranan UNGA tu... Apa fungsi dia tu!!

Naruto Sensei said...

opebUReyes

-----------------------------
Sekarang u open u eyes an look Punishment from Allah to yahudi laknatullah .. How dare u backup Israel!!!!!

Watch the video now

http://www.youtube.com/watch?v=Y7QXpHFwbp4&feature=PlayList&p=C2B7FC65837F7A25

buka youtube

Anonymous said...

hmm..cukup la serang peribadi aku ni...general dohla mencarut pon.ngok

Anonymous said...

bile la plop aku bekup israel?
mu tak membaca ke koment aku??

Anonymous said...

Fungsi imitation unga ni adalah untuk mendedahkan student utk sidang debate..ho.tau doh??
aku goyak doh ni.bace.jgn wat dop napok

Anonymous said...

yang mat jalie g maroh ngat nge derih bakpo??
jgn dosa pah kite..nak beci die,jgn sokong sudoh..carut dose mung..aku tok se doh.

Naruto Sensei said...

Jadi Program tu nak tunjukkan yang UNGA punya agenda berjalanlah ye lepas habis program baru bakar bendera?? bagus2 nape masa program tu berjalan tak bakar je bendera tu terus kan lebih real, nape takut !! takut kat saper ni kata nak boikot .. ke nak jaga hati wakil UNGA yang sah2 proksi Yahudi tu... Barulah UNGA tu nampak betapa benci nya masyarakat dunia kat Israel..


(ko baca buku tentang GERAKAN FREEMANSONARY MUSUH DALAM MENGHANCURKAN UMAT ISLAM baru ko tau apakah itu UNGA di bawah PBB tu ) Dalamnya penuh dengan fakta tentang Usaha Yahudi termasuklah PBB tu..Aku malas nak hujah lebar2 cari sendiri tak jumpe...!! boleh aku bagi pinjam..

Ini dah habis program apa ada makna bro!! Wakil UNGA pun dah balik nak buat apa?? Bukannya depa nampak pun kebencian tu janji agenda dia settle..

lagi satulah takde pulak gambar yang tunjukkan bendera tu di bakar..!! cuba sebarkan gambar bendera tu di bakar kan senang cerita .. alo bro orang sekarang dah cerdik setakat cakap tapi takde bukti mana orang sekarang nak percaya..sori lee!!!!!

Naruto Sensei said...

ooo!! orang cakap ko tau marah.. ko kutuk mok pok aku rileks jer ha ha ha... tu lah kita ni melayu berbahasa biar lah molek takyah aku, orang lain nanti yang kutuk ko balik... so maaflah ye tak terfikirlak nak kutuk ko lebih2.. lain kali tanya dulu, salam dulu, kalo nak masuk bukan terus jer cakap orang bodoh ....... tengok dengan aku2 sekali dapat dosa kering kan tak pasal2.......

hamba said...

Salam..

Saidina Umar al-Khattab: Kita Mulia kerana Islam, jika kita pilih kemuliaan selain Islam, Allah akan jadikannya penghinaan..

al-qedahi.blogspot.com

Unknown said...

ish..aku hangin sbb baru blk tgk bola,klh pulak..
En.SIASAH,post ni dah byk hari,apakata saya cadangkan buat tajuk ni pula
*jom heboh dah dihalalkan kembali diperak
*ataupun krjn menetapkan had umur 18 th utk memeluk islam
*BN telah menghapuskan syarat 30% ekuiti bumiputera

Naruto Sensei said...

Bagus tu matjalie baru segar sikit ni tajuk je dah basi dah berhari2... blog lain pun dah ke bulan.......Siasah bawaklah menongkah lebih klaju lagi!!

Matjalie masa mu gi tengok bola ramai ke pakai baju Altantuya.. dengar citer ada5,000 penyokong Kelantan dok pakat nak pakai baju tu..

Naruto Sensei said...

Add said

DAM ! DAM ! DAM !

Puluhan ribu rakyat di stadium terpinga, jutaan yang menonton secara langsung di internet web dan blog tersentak. Tatkala skrin dan layar menayangkan satu batang tubuh berlumuran darah terbaring di atas pentas…SELURUH RAKYAT MENJERIT !!!!!!!!!!!!!!!!!

GAP DITEMBAK ! GAP DITEMBAK ! GAP DITEMBAK !

--------------------------------

Demi Allah cerita ini menunjukkan ugutan Ameno kepada Pimpinan Pakatan Rakyat...

Demi Allah jika berlaku apa yang ko komen kat cerita ini ...

Maka permusuhan telah nyata dan aku akan pastikan setiap Pimpinan Ameno menerima nasib yang sama..

Jangan bermain api Bro komen ko nih boleh membakar..Nanti...
kalau ditakdirkan berlaku macam komen ko tu bersiap-sedialah menghadapi kacau bilau di Malaysia..

Kan aku dah kata Finah Umno membahayakan Rakyat Malaysia...

Dah kalah main taktik kotor .. buat lah kalo berani.. kalau selama ini pejuang2 kami bersabar!! kita tengok apa yang jadi nanti...
Berani buat berani tanggung beb!!

Unknown said...

Maaf naruto saya lambat jwb,sy tertido.Sy tak perasan pula,mgkin ada,maklumlah terlampau ramai sgt.Dan kawalan utk msk pun ketat.Yg jelasnya ada bendera pas dan pkr berkibaran dlm stadium.Takde sapa nk kibar bendera umno melambangkan betapa bencinya rakyat kpd umno walaupun bolasepak k'tan diterajui pimpinan umno.Sesuatu yg pelik knp tdk diserahkan kpd krjaan negeri spt kbyakan negri lain.
Cerita add toksah dilayan,karut,penuh fitnah jahat dan menghasut.Mende lu cerita ni add?Menokok tambah sesuka hati utk membakar sentimen perkauman ka.Lu tgk dlm bn tu dulu,mca ngan mic sentiasa mengambil kesempatan keatas kelemahan umno.Mcm2 tuntutan,ugutan dibuat.Byk hak2 melayu dah tergadai krn umno.Perpaduan kaum smpai skrg tak boleh dicapai.Lu mahu cerita biar logik le,nk perbodohkan sapa?

jaam said...

MINTA MAAF! OpebUReyes, salah maklum.

me_luRve said...

http://i564.photobucket.com/albums/ss86/princess_koya/israel.jpg

ni ha gmbr bakar bendera israel 2..

Naruto Sensei said...

Setakat bakar untuk syarat baik tak payah!! cerita berapi2 konon semua pelajar tak suka, bantah yang bakar 3 orang je itu pun tutup muka kenapa?? takut kena gantung jugak ke sampai tutup muka pigidah!! Soalan saya di atas sila lah jawap.. pakaian sami tu pulak apake hal kena bakar juga ke!!

Naruto Sensei said...

Jadi Program tu nak tunjukkan yang UNGA punya agenda berjalanlah ye lepas habis program baru bakar bendera?? bagus2 nape masa program tu berjalan tak bakar je bendera tu terus kan lebih real, nape takut !! takut kat saper ni kata nak boikot .. ke nak jaga hati wakil UNGA yang sah2 proksi Yahudi tu... Barulah UNGA tu nampak betapa benci nya masyarakat dunia kat Israel..


(ko baca buku tentang GERAKAN FREEMANSONARY MUSUH DALAM MENGHANCURKAN UMAT ISLAM baru ko tau apakah itu UNGA di bawah PBB tu ) Dalamnya penuh dengan fakta tentang Usaha Yahudi termasuklah PBB tu..Aku malas nak hujah lebar2 cari sendiri tak jumpe...!! boleh aku bagi pinjam..

Ini dah habis program apa ada makna bro!! Wakil UNGA pun dah balik nak buat apa?? Bukannya depa nampak pun kebencian tu janji agenda dia settle..

lagi satulah takde pulak gambar yang tunjukkan bendera tu di bakar..!! cuba sebarkan gambar bendera tu di bakar kan senang cerita .. alo bro orang sekarang dah cerdik setakat cakap tapi takde bukti mana orang sekarang nak percaya..sori lee!!!!!

Jangan sebab nak backup program tu korang 3 orang pun beria2 ambik gambar bakar bendera tu untuk tutup cerita ...??

Kenapa tak masa program tu jer ini soalan aku??

mSiPreZ said...

jgn pkir negatif....ungga ni diadakan utuk mberi pededahan kpd student tentang culture,ekonomi,negara tersebut...jika diambil kira pd sudut pembelajaran benda ni xsalah hanya org yg mpunyai motif tertentu je yg snggup mbesarkan cerita....

add said...

Malam tadi telah berlangsung PROGRAM PENJELASAN krisis di PERAK! program ini telah disertai oleh lebih kurang 250 orang dari sekitar negeri Perak, ianya adalah stu forum yang di buat secara interaktif. Program tersebut telah dianjurkan oleh National Press Club!


Saudara Rocky(Rocky's Bru) telah membuat sedikit ucapan pengenalan dan seterusnya moderator pada malam tu Tuan Syed Akbar (Outsyed the box) telah menjemput panel pertama Dato Shafee Abdullah untuk menyampaikan apa yang sebenarnya berlaku di negeri Perak mengikut lunas undang-undang.


Panel kedua, Dato Mohd Hafarizam pula telah menceritakan mengenai kronologi isu Perak dan panel terakhir pulak adalah Mr Nga Hock Cheh, beliau adalah ketua peguam DAP Perak.




Kira-kira lebih dari 200 orang yang menghadiri majlis tersebut terdiri daripada pelbagai fahaman politik yang berbeza, mereka dapat berdialog dan bertanya soalan secara langsung kepada panel-panel yan hadir pada malam tu.



Saya tak nak cerita kat sini apa yang mereka katakan semalam, anda boleh melihatnya dari blog Outsyed the Box dan blog A Voice


Biklah sekarang saya nak cerita apa yang saya nampak semalam dari kacamata saya, dari hujahan dan proses soal jawab semalam saya nampak yang pakatan pembangkang sudah kehabisan modal, malah saya juga telah difahamkan oleh pihak penganjur yang bekas MB dan adun sitiawan tidak mahu untuk menyertai acara ini!


Saya agak terkejut bila mendengarkan reaksi mereka ni, bukankah hari tu mereka dengan begitu kuat mengkritik BN mengambil kerajaan Perak secara haram? Kenapa bila kita ajak untuk berdialog dengan rakyat mereka tidak mahu menyertai pulak ya? Mengapa? Why?




Kerana mereka tahu yang mereka sudah kehabisan modal, mereka sudah tidak boleh nak pusing undang-undang untuk menghalalkan cara mereka, inilah hakikatnya, malah mereka telah menghantar seorang peguam yang dah agak berumur dan hujahan beliau juga lebih retorik, senang cerita lebih politik la!


Manakala pihak BN pulak telah menghantar Dato Mohd Afarizam yang telah bersedia dengan segala hujahan undang-undang dan fakta yang tak boleh disangkal lagi akan kesahihannya, saya nampak semalam penyokong pihak pembangkang semalam tidak agresif.


Malahan kehebatan Dato Shafee Abdullah dan Dato Hafarizam dalam menjawab keseluruhan persoalan kedua pihak dari aspek perundangan telah membuatkan masing-masing lebih faham akan situasi yang berlaku di Perak


Malah setelah kesemua panel menyampaikan hujahan mereka, saya nampak ianya telah membuka minda dari kedua belah pihak dan suasana di dalam dewan itu yang pada mulanya saya fikir akan menjadi panas telah berjalan dalam suasana harmoni, inilah saya katakan semangat Malaysia Boleh!


Akhirnya kebenaran terbongkar jua! Maka sudah dapat diketahui lah rakyat negeri Perak semalam bahawa tuanku Sultan Perak telah menjalankan amanah baginda dengan adil dan saksama!


Maka selama ini pakatan pembangkang telah membakar api yang palsu di negeri Perak, kenapa semasa 8 Mac 08 dahulu Bn boleh terima kekalahan dan membiarkan pakatan pembangkang menubuhkan kerajaan? Harus di ingat ya, pakatan pembangkang bukanlah satu badan politik berdaftar seperti BN.


Mereka telah meletakkan nama persefahaman mereka yang rapuh ini atas nama "Pakatan Rakyat" mereka tiada logo atau bendera seperti BN yang telah didaftarkan secara sah! Mereka ini ibarat macam sayarikat berlainan yang membuat 'joint venture' itu sahaja, tidak lebih dari itu!


Kenapa, apabila sudah berlaku perubahan kerajaan mereka tak boleh terima kenyataan bahawa mereka sudah tidak lagi mejadi kerajaan? Kenapa harus pakatan pembangkang membuat kacau bilau di negeri Perak yang tercinta ini? Kenapa? Why?


Penyokong mereka juga telah menuduh BN merampas di Perak ikut pintu belakang, apa? Pintu Belakang? Siapa yang kuat main belakang ni? Siapa yang tak reti nak jaga ADUN? BN atau Pakatan Rapuh? Salah siapa sebenarnya?


Tuduhan pembangkang bahawasanya BN telah membeli adun-adun yang telah keluar dari Pakatan Pembangkang adalah palsu dan tidak berasas sama sekali! Kalau dah tak reti nak jaga ahli dalam parti sendiri, orang lain jangan disalahkan!


Kepada Nizar dan Sivakumar, janganlah anda menjadi boneka kepada dua bersaudara itu lagi, saya sudah dengar sendiri rintihan dan keluhan rakyat negeri Perak mengenai keadaan yang berlaku sekarang ni! Mereka tidak menyukainya, mereka mahukan keamanan dan mereka risau akan keadaan ekonomi.


Sudah-sudahlah la tu, apa yang penting sekarang adalah kebajikan rakyat negeri Perak bukan? Kita sama-sama dahulukan kepentingan rakyat, dengan membuat keadaan kucar-kacir begini, tidak ada mana-mana pihak pun akan gembira, kamu dah perintah selama 11 bulan dahulu, maka sudahlah, 3 tahun lagi nanti anda boleh cuba memenangi semula hati rakyat negeri Perak!


Apakah Pihak Pemmbangkang fikir dengan buat begini rakyat akan simpati pada anda? Saya percaya jawapannya adalah tidak sama sekali, maka saya seru kepada pembangkang supaya hentikanlah sandiwara politik di Perak!


Tolong jangan libatkan kami rakyat negeri Perak dalam permainan politik kotor kamu wahai pihak pembangkang! Kami dah nampak dan sedar akan keadaan sekarang, janganlah sampai berlaku perkara yang tak diingini!


Sebelum mengakhiri bicara saya ini, saya berasa sungguh gembira semalam kerana walaupun pendapat politik kita berlainan namun atas semangat keMalaysiaan kita dapat menjalankan forum tersebut dalam keadaan aman damai.


Ibarat kata saudara Rocky, sebelum kita nak jadi satu Malaysia kita harus duduk satu meja dahulu dan bincangkan tentang masalah-masalah rakyat!


Tahniah kepada NPC terutama sekali saudara Rocky kerana telah mengadakan satu program yang amat efektif dan berkesan sekali! Juga diucapkan tahniah kepada moderator Tuan Syed Akhbar yang telah berjaya mengawal soalan-soalan panas dan dialog ini dengan begitu berjaya sekali!


Akhir kata ketiga-tiga panel telah mempersembahkan semalam, sekarang terserah pada rakyat untuk menilai mana yang baik dan mana yang buruk, sehingga kita jumpa di lain kali, sekian. Wassalam


Lihatlah betapa ramahnya MB Perak yang baru Dato Seri Dr Zambry, klik disini


Posted by Parpu Kari at 10:00 PM

me_luRve said...

Jangan sebab nak backup program tu korang 3 orang pun beria2 ambik gambar bakar bendera tu untuk tutup cerita ...??

Kenapa tak masa program tu jer ini soalan aku??

..........................

to naruto:

bendera 2 dibakar sejurus selepas xtvt tersebut..
dan utk pengetahuan naruto jgk...UNGA yg diadakan hanyalah Mock UNGA..

............................
Ini dah habis program apa ada makna bro!! Wakil UNGA pun dah balik nak buat apa?? Bukannya depa nampak pun kebencian tu janji agenda dia settle..
.........................

& representative adalah semua student yg terlibat sahaja.. tiada pulak wakil dr luar..

Abdullah said...
This comment has been removed by the author.
Abdullah said...

lecturer yg kene gantung ni cakap je lebih..
nape time awal2 xnak bantah..
nape time UNGA xnak datang tgok..
da jd bru nak tunjuk hero..
porahhhh..


student dipakse bwat..
yg anjur bende ni pon xamik tau sensitivity org Islam..
sume salah..
dari atas sampai bawah..

klu nak tau..
ade gak yg represent germany..
siap pakai rantai NAZI lg..

yg represent iran or negara islam..
nape kene pegang senjata..
diorg tu terrorist ke..
org Islam sendiri pon da ngaku Islam terrorist..

Abdullah said...

lecturer yg kene gantung ni cakap je lebih..
nape time awal2 xnak bantah..
nape time UNGA xnak datang tgok..
da jd bru nak tunjuk hero..
porahhhh..


student dipakse bwat..
yg anjur bende ni pon xamik tau sensitivity org Islam..
sume salah..
dari atas sampai bawah..

klu nak tau..
ade gak yg represent germany..
siap pakai rantai NAZI lg..

yg represent iran or negara islam..
nape kene pegang senjata..
diorg tu terrorist ke..
org Islam sendiri pon da ngaku Islam terrorist..

Naruto Sensei said...

Abdullah

-----------------------------------

Itulah taktik UNGA sebab tu lah saya suruh cari Buku seperti yang saya sebut dalam Post di atas barulah Anda tahu siapa UNGA dan PBB tu ... banyak fakta2nya tentang kedua2 badan tersebut yang berproksikan Yahudi, Sebab itulah sampai sekarang Israel Bom ke bunuh ke orang palestine, Badan2 tersebut buat bodo jer..

Saya sendiri kalau membabitkan PBB jangan harap saya nak buat atau sokong.. sebab UNGA under PBB adalah salah satu Produk Yahudi yang tersembunyi agendanya..

Ok geng terima kasih atas penjelasan anda..

belantiboys said...

Tak tahulah apa nak jadi dengan negara malaysia kita ni,di sebabkan ketidak bijaksanaan pelajar2 'U' kita ni kita nanti akan mendapat menteri2 yang bangang2 walaupun ada kelulusan 'U'(di takdir ada di antara mereka di usung jadi MP or DUN ka nanti la).Minta di simpang ALLAH TAALA. Dah la menteri yang dok ada sekarang ni pun bangang2 dah dengan pelbagai undang2 rimba dan pelbagai akta2 lapok yang dah tak relevan lagi untuk di guna pakai.Cepatlah PR13....

Marijan said...

@

Marijan said...

tu kate... base tolo lake or.. sek mum beng layang ngat ar.. saje je sek sek ye wak bolok... nda gitu nk ke jadi kes.. pahtu kene gatum keje.. saje je.. tu seme mocking je..bkn real pun.. bukan budok budok tu g semboh berhale pun secare beregu mahupun individual... xde menda yg dilarang pun... base thollo.. sek sek stah tongom.. wahahaha... =))

Mady Bowen said...

kau tak tahu PBB tu saper yg kawal..takkan tak boleh fikir wahai student 'u'...korangkan pandai..karang aku kata korang bodoh marah..

Amaturrahman Mawardi said...

oi buat malu la sial MSi mcm ni..
lecturer English sial ni pon bengap gaks..
student pon bleh tahan bodoh main folo jek...
GO! GO! lecturer yg bantah!!

korg student junior & lecturer cina korg tu sama je bebal..
buat malu aku sbg senior korang

sape plak yg gantung lecturer yg membantah tu??
dia tu dah terang2 syaitan bertopengkan manusia...

amato, rafiq,ben,mizal,arep,jai,aloi,reza,tyson & skeutu MDD 2003-2006

coke said...

studen ni bkn dipaksa..
sblom wat tugasan ni dorg dah pon diberikan penjelasan serta diberi peluang untuk membangkang..

tjuan sbnarnye ade israel lam tugasan tuh adalah utk menunjukkan bahawa negara2 laen membantah kewujudan israel dan menunjukkan cara dorg menentangya..

so student yg mewakili israel ni adalah sebagai roleplay dlm menyampaikan mesej kpd pelajar2 laen..ini kre cm demonstrasi secara aman lah..

yg lecturer tu plak die xde pon kt situ mse acara tu berlaku so die sbnarnye tataw pape..pdhal mse perdebatan antara negara2 tu ah yg mnjadi point pnting yg ingin ditonjolkan pd hari tu..so lecturer2 tuh da slh phm sbnarnye..

hrap korg smua perbetolkan blk ape yg korg slh anggap selama ini..aku sbg slah sorg studen mmg kecewa gler2 ble mende cmni berlaku..spatotnye lecturer2 tuh menyiasat terlebih dulu bkn tros serang x pkai helmet..

skrang pon mende smua da setel cme nme baek msi agk tercemar ah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...