Monday, April 20, 2009

Eli kunjungi Nik Aziz dengan imej baru

Oleh : Hamdan MS

KOTA BHARU, 20 April: Adun kontroversi, Elizabeth Wong telah membuat kunjungan hormat ke atas Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di kediaman rasminya, di JKR 10 Kota Bharu.

Elizabeth kelihatan bersama seorang teman dan seorang pengawal peribadi telah membuat kunjungan tersebut pada Sabtu.

Pertemuan selama 40 minit itu juga merupakan pertemuan empat mata antara beliau dan Nik Aziz.

Menurut Eli, pertemuan tersebut berlaku jam 2 petang dan beliau mengucapkan terima kasih kepada Mursyidul Am PAS itu kerana memberi sokongan kepada beliau sebelum ini.

"Saya akan memberi fokus kepada kerja yang telah ditangguhkan dan bersemangat untuk kembali berkhidmat untuk rakyat," jelasnya ketika ditemui di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Pengkalan Chepa.

Ditanya butiran pertemuan itu, Elizabeth tersenyum dan berkata bahawa Nik Aziz seorang yang bertimbang rasa kepada kesnya dan Eli berterima kasih kepada Mb Kelantan itu.

Elizabeth sebelum ini dikaitkan dengan isu gambar yang tersebar di internet telah kembali bertugas setelah dua bulan bercuti.

Beliau menerima kembali jawatan sebagai Adun Bukit Lanjan dan juga Exco kerajaan Selangor.

Beliau juga berpendapat bahawa pandangan dari Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Nordin sebagai pandangan peribadi dan beliau juga masih bersahabat baik dengan Zulkifli.

84 comments:

jaam said...

HAHA.

dewatawanberapi said...

itulah aku kata ...nik ajis ni tak boleh pakai...salah tetap salah...tak kiralah dipihak kita atau dipihak lawan...dia boleh sokong pulak perbuatan tak bermoral tu...

nik ajis...nik ajis

HaHs said...

Nama punya gempaq!

Mesti ckp pun berapi ni. Aku rasa cakap ko je la yg bole pakai.
Tapi boleh pakai kat pencacai najis.
Hahaha!
Engko mandi pakai selimut eh!
Engko berhubungan dgn isteri pun pakai selimut eh!
Atau ko memburan pun pakai selimut gak!
Maklum le kalo terambik atau sengaja ambik gambar ko jadi ko boleh dgn bangganya mengatakan ko ni ada moral. kahkahkah.
Maklumlah, ko sentiasa tutup urat! Ko x tanya bos no 3 ko, yg buat citer blue tu. Kalo dgn bini sendiri xpe gak, dgn org lain sedang bini ada kat umah. Masa tgh jadi menteri kesihatan plak tu. patutlah pengikut semua tak sihat.
Tak boleh beza sengaja dgn kena aniaya.
Aku nak start blaja pakai selimut dgn ko, nanti org akan kata aku bermoral.
Bodoh punya Umno!
Otak letak kat lutut...

moloyue said...

Kpd dewata awan berapi,
Manalah akal pertimbangan kamu, presiden kamu yg sapu Rm500 juta komisyen beli kapal selam dan letupkan wanita Mongolia tu kamu tak nampak tapi isu kecil Eli Wong (bukan dia yg sebarkan gambar dia) yg kamu nampak!!!

jaam said...

Pas bukan sekadar parti politik biasa tetapi ia juga sebuah harakah islamiah yang mempunyai matlamat dan prinsip perjuangan yang murni. Dalam mengharungi persaingan politik dalam negara demokrasi yang caca marba seperti Malaysia, ia memerlukan barisan pimpinan yang tegar dengan prinsip perjuangan tetapi fleksibel dalam strategi.

Walaupun Pas ada Majlis Syura, dasar Pas belum tentu terjamin kemurniannya kerana induvidu yang berpengaruh bisa merongkainya. Isu mukabalah dan kerajaan perpaduan sejak setahun lalu menampakkkan Pas tak tentu hala arahnya.

Bagaimana nak selamatkan Pas. Kita mahu pemimpin yang tegar Pas - tidak condong ke mukabalah dan tidak tergila dengan "orang itu". Jangan Pas yang kena bertolak ansur sahaja tetapi pihak lain pun kena bertolak ansur juga dengan kita.

Jika Presiden, Timbalan Presiden, Naib Presiden dan AJKnya tergila-gila nak memerintah sehingga melupakan dasar parti, maka ahli parti kena buat perubahan. Buatlah kerja sedikit untuk menyelidik siapakah pemimpin yang kita yang terbaik, bukan sekadar mengikut arus media pro BN.

TUNGGUUUUUUU.....

ManInBlues said...

aku sokong jaam..ayuh kita HAPUSKAN golongan opportunist/gila kuasa/bongkak yg ada dlm PAS..jgn sampai jd kudis bernanah mcm bee-end..

rinStarr said...

Alhamdulillah, sbg seorg Muslim aku amat berbangga dgn keberanian Eli utk terus berjuang mengharungi dugaan ini. Semoga Allah melindungi dan memberi petunjuk dan hidayah kpd Eli.

Dan aku doakan agar pencacai UMNO akn hancur dan musnah di bumi Malaysia ni...

dewatawanberapi said...

aku doakan semoga rinStarr dilindungi Allah hendaknya...amin

Anonymous said...

Moga-moga Eli dapat hidayah dari Allah dan hasil berkat orang alim seperti Tok Guru,Islam pilihan Eli.
Insya Allah.
Sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang kita tidak mengetahuinya.
MOHON HIDAYAH

Malaysian-2Day said...

"Sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang kita tidak mengetahuinya." Betul tu. Begitu jugalah kita tak tahu apakah motif si Eli. Biasa lah derang ni boleh buat apa sahaja untuk kepentingan mereka. APA SAHAJA!!Maaflah aku terikut2 dgn perangai fanatik2 PR, suka syak yg buruk dgn apa jua yg BN buat.

RFC said...

Eli ni mmg seorg yg berani, berani kerana benar....

TGNA jmp eli 2 bkn brmaksud sokong perbuatan maksiat 2. mnla tau dlm prtemuan 4 mata 2, TG ada bgi nasihat ka, bkn kt tau pun. Eli pg jmpa TGNA 2 prbuatan baik, jgnla dsalah tfsir pla.....

Malaysian-2Day said...

"..prbuatan baik, jgnla dsalah tfsir pla....."

Aku cuma harap korang semua boleh bercakap begini bila kerajaan buat apa2 program untuk rakyat, jgn hanya membangkang tanpa usul periksa.

Unknown said...

buat pengampu umno...........

yang kau nampak eli aje........2 yang dato nan sampai rm 63 juta 2, kau tak sedar ko? memang dasar umno nak mampus....

think positive la bro umno, mana mungkin dia dapat hidaya
h untuk peluk agama islam yang suci ini...ni tidak asyik yang fitnah aje....

kalo sayang sngat kt umno 2, gi la lap buntut dato nan yang telah berak cair arrrrrrrrrrrrr..hidup rasuah aje.....kalo di biarkan, negara pun pihak umno dajal ni akan jual.....

pak said...

Kenapalah org kita suka sangat sanjung bkn Islam,tetapi kutuk org yang seagama dengannya.RINSTARR pun satu doakan Umno hancur,Umno tu musuh Islam ker.tah2 ada sedara kau yg Umno,kau pun doakan mereka hancur gak ker,baik kau doakan org2 yg sekutu ngan yahudi zionis tu lagi baik.Jgn fanatik sangat,PAS bkn jaminan untuk masuk syurga.Lu pikir lah sendiri

pak said...

irza..kalau Umno nak jual dah lama dia jual dah negara kita.yg Anuwar dok sekutu ngan bush tu bagus ker.tak jual negara ke namanya.Lu pikir lah sendiri

Malaysian-2Day said...

irza, hentikanlah mencarut2 tuh. Itukah yang anda belaja dari PAS? Anda org PAS yang kununnya kuat pegangan AGAMA nya. Tapi kuat betul mencarut. Pak Nan kene bayar sebab tak bagi syarikat tu potong balak. Kan bagus tu. Bukan cam kedah, MB kedah suruh potong balak sebab takder duit.

Betul ke? Tah le. Apa pun Tolonglah kurangkan mencarut2 nih.

Unknown said...

Pak said...
irza..kalau Umno nak jual dah lama dia jual dah negara kita.yg Anuwar dok sekutu ngan bush tu bagus ker.tak jual negara ke namanya.Lu pikir lah sendiri

===================================

SALAM PAK.........

DALAM PPOLITIK DUNIA YANG MELIBATKAN NEGARA BANGSA, HUBUNGAN 2 HALA NEGARA MEMANG ADA...PAK CAKAP KAT SAYA, MANA NEGARA YANG TAK ADA HUBUNGAN DENGAN USA? KALO ANDIAN PAK MCM 2, MAKA SEMUA PEMIMPIN DUNIA NI TALI BARUT USA KO? LU FIKIR LA SENDIRI.....

MEMNG DH KNE JUAL LA PAK OOI, TANAH KAT JOHOR, PULAU BATU PUTIH, KT PENANG SEMUA NYA BYK DI MILIKI OLEH BANGSA ASING TERUTAMA DARI SINGAPURA........

LU FIKIR LA SENDIRI SAPAE YANG NAK BELA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA...MSTI PR, NK HARAP KT PEMIMPIN UMNO, BLE DPT SMS YB TAK SAYANG NYAWA KE, SEMUANYA LARI LINTANG PUKANG, MCM NI KE KITA NAK JDIKAN PEMIMPIN?

FIKIR2 LA SENDIRI

Unknown said...

Malaysian-2Day said...
irza, hentikanlah mencarut2 tuh.
===================================
MEMANG SY TAK SUKE MENCARUT, TP TERPAKSA SEBAB, AWK SEMUA YANG MULAKAN DULU.......

KALO NAK BERHUJAH SECARA AKADEMIK DAN ILMIAH SY ALU-ALUKAN, DI MANA KEKALUTAN DAN MASLAHAH UMMAT DAPAT DI CARI DENGAN KEBENARAN.......

BAGI SY HAK TETAP HAK DAN BATIL TETAP BATIL, WALAUPUN IA PAHIT UNTUK DI TELAN......

SEMOGA ALLAH BERSAMA DENGAN KITA..........AMIN

shyufi said...

aku doakan dewata berpijak d bumi yg nyata..jadi manusia semula..amin..
.......
semoga kunjungan eli dan 'imej baru' ni akan memberi beliau sinar purnama yg baru utk bersama2 islam..
amin..

Habib said...

Selagi amarah dijadikan kawan selagi itulah kemanisan iman tak dirasai...

Jagalah tutur bicara kerana Allah menjadikan kita sebagai hamba yang berakal dan nabi Muhammad diutuskan sebagai menyempurnakan akhlak yang terpuji.

Contohilah nabi...

Unknown said...

Ayu dan sopan eli ni gi kelantan jumpa tg nik aziz.Jgn lah ada berburuk sangka disebabkan tokguru tak sependapat ngan umno.Sepatutnya kita bangga kaum lain amat menghormati ulama.Ini lah pemimpin contoh.
Islam adil utk semua kaum...PAS FOR ALL..

ironseven said...

selama ni media talibarut umno bn sembunyikan fakta dan menggula2kan rakyat dan penyokong umno bn yang sememangnya bangang dan buta hati.

ayuh kita baca dan war2kan info ni.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=020407&Itemid=85

apa nk jadi dengan peguam umno...dan sebangsat dengannya.

alahai...

ironseven said...

PAK,

umno mmg musuh islam. dari dulu kini dan selamanya. buktinya?
1. hina hukum quran
2. hina nabi
3. halalkan yang haram
4. persenda ayat quran
5. jadi anjing mca mic

kau tak nampak ke pak? hati sudah mati ke?

ironseven said...

JAAM,

kau dah reply soalan2 aku? buleh ulang jawab balik. almaklum aku bukan kutu siasah.

kau jahil ke tak ni? alahai...

jaga2 la sikit akidah kau bila nak menjilat najis pon..

ironseven said...

DEWATA,

apa yg tak bermoralnya si eli tu? jika dicompare dengan soi lek? rahman gombak? jj al-raba?

hairan, si hilmi tu susah sgt nk ditangkap tup2 keluaq gambar baru pulak. "gambar berbaju hitam nampak ketiak ketika sdg tidur nyenyak"..

ish2...kalau dlm majalah mangga bukan nampak ketiak je. lurah2 dendam pon terexposed. tak de le pulak yg bising.

ulama2, mufti2 pi mana? cuci mata jugak ke?

na'uzubillah...

dewatawanberapi said...

iron,

kalau dah eli tu mengaku gambar tu diambil oleh bekas boyfren/teman tidur dia...nak cerita apa lagi...selebihnya ko pikir sendiri kalau kau ada akai...

apa pulak nak compare dengan soi lek...pegi mampus sama itu soi lek...aku peduli apa...

TEKONG DARAT said...

Kalu tk pduli ngn soi lek,nape nk pduli pasal elì?
Tak ke bangang namenya?
Mari sama2 kita pdulikn hilme.
Mamat tu islam

meon_peon said...

anggap ini satu pengajaran,

teruskan tabah hadapi dugaan,

mungkin ada hikmah di sebalik kejadian,

semoga dpt membuat perubahan,

perubahan ke arah kebaikan...

MASA UTK BERUBAH...

dewatawanberapi said...

ni satu lagi mangkok ayun...

bukan pasal peduli ke tak...

post tu kan ke pasal eli...bukannya soi lek...tunggu siasah bagi post pasal soi lek...kita sama2 hantam sama dia...

Naruto Sensei said...

Salam?

Wah wah wah bukan main ramai penghujah pihak UMNO malam ni ye maklumlah memang kes ni menjadi propaganda mereka...
nampaknya Isu Eli nih memang menarik minat depa sebab benda berkaitan lucah ni memang darah daging mereka tak heran lah kalau dalam Pos yang sebelum ni kurang mendapat sambutan penghujah UMNO sebab Isu nya Pasal NIzar, MB pahang, Tok guru ke pesta buku kurang mendapat sambutan

ha ha ha Kalau Pemimpin berotak lucah samalah penyokongnya... sebab tu kes macam ni minat sangat penghujah UMNO bagi komen..bermati- matian pulak tu nak menghentam si Eli ha ha ha ... bagus sekarang baru nak tanya macam2 ke apalah bangang sangat tak baca ke pos yang sebelum ni dah banyak berjawap oleh kami PR dan tak terjawaB oleh UMNO...nak komen apa lagi dengan anda yang tak faham2 atau buat2 bodoh ..

Hem Alahai kesian..

Cikgu_KL said...

Dewata Awan Berapi memang Mulut Berapi..kat akhirat janganlah dalam perut ada API

PAPA GOMO said...

MOLEK SUNGGUH SI ELI NI BERBAJU KURUNG

HE HE HE..
ITU DALAM APA ADA???

LENGAN BERTATU
PUSAT BERTINDIK
KEMALUAN BERTINDIK

MOLEK SANGAT LAH TU...
NIK AJIS KATA APA???

TAKPA...TINDIK TU TAK SALAH...
MANA-MANA BOLEH TINDIK.

PAPA GOMO said...

APA NYAH SUKA DENGAN ANWAR???

MEH BACA...
NYAH OH NYAH http://gomo-no1.blogspot.com/2009/04/kisah-mak-nyah-di-ibu-kota-malaysiakini.html

Naruto Sensei said...

cavalera79 said...
aku sokong jaam..ayuh kita HAPUSKAN golongan opportunist/gila kuasa/bongkak yg ada dlm PAS..jgn sampai jd kudis bernanah mcm bee-end..

-----------------------------

Kesian anda nih kena tipu buta2 dengan si JAAM tu dia tu bila masanya orang PAS kan dia tak berpolitik tapi berhujah menang kan UMNO dan menghentam PAS jangan tertipu dengan penipu seekor nih..

JAAM kan saya dah kata anda nilah sebenarnya parasit yang nak menjahanamkan Islam.. Pos anda hanya fitnah semata2 alhamdulillah baru je habis solat hajat untuk manusia bernama JAAM yang mengelirukan akidah dan penyesat bangsa...kalau nikname pun boleh menipu apatah lagi hujah bersandarkan andaian tanpa bukti yang nyata..

Jawab soalan semalam pun tak terjawab.. Mana bukti Husam Musa kaut hasil balak mana??? jangan asyik nak fitnah je kerja Anda Jaam..apasal SPRM tak siasat JAM... jangan jadi jakun lah JAAM..

Tak lama jer lagi JAAM anda dan penyokong UMNO akan terlopong apabila berita yang paling meletupkan UMNO akan meletup...

Lihatlah nanti bagaimana orang Melayu yang anda kata sokong UMNO akan memaki Parti Penipu nih.... Ha Ha Ha Anwar ejen Yahudi ye .. baik2 tengok saja tk lama je


Lihat silap2 mau UMNO yang kena haram lagi dah ...


TUNGGU!!!!

Naruto Sensei said...

Takpayah cakaplah GOMO Parti anda dah nak nazak nih baik hang jaga UMNO sekarang sebab keluar Je berita meletup tu memang Bungkuslah korang ...

TUNGGU!!!

Kesian 50tahun sesat sepanjang jalan... GOMO2.. tak menarik langsung nak baca pos kat blok anda tu tulisan dan karangan budak2je kesian anda nih ...

Naruto Sensei said...

Malaysian-2Day said...
irza, hentikanlah mencarut2 tuh. Itukah yang anda belaja dari PAS? Anda org PAS yang kununnya kuat pegangan AGAMA nya. Tapi kuat betul mencarut. Pak Nan kene bayar sebab tak bagi syarikat tu potong balak. Kan bagus tu. Bukan cam kedah, MB kedah suruh potong balak sebab takder duit.

Betul ke? Tah le. Apa pun Tolonglah kurangkan mencarut2 nih.

---------------------------------

Yang mula provok kat sini siapa?? geng PR kalau hujah boleh tengok hujah dia ok ke tak ..tapi bila puak2 anda masuk main maki hamun apa lagi marah lah diorang... Apa Anda jarang masuk blog ni??.. ooo kalau Anda jarang masuk tengok dulu pos Yang lepas2 baru tau cerita barulah anda layak bercakap ok..

Pandai je kata pasal MB pahang tak bagi tebang balak konon.. Saudara ni dah nyanyuk ke?? ada ikuti perkembangan kes tu tak?? kalau tak tau jangan cakap lebih baik diam nanti orang kata b_d_h marah la pulak...
Tau ke pasal apa kes tu?? kes tu puncanya berebut kawasan balak lah saudara.. jangan buat2 tak tau atau saja je nak tutup perbuatan jahat UMNO...Kan ke dalam Laporan Ketua Audit negara tahun lepas Pahang negeri yang dah hampir Muflis saudara dah hampir Muflis!! takkan tak tau,kawasan untuk membalak yang dibenarkan pun dah hampir habis dah malah hutan simpanan yang sepatutnya dilindungi pun diceroboh pembalak Haram sama lah macam nasib company tu sebab dia ditipu... kawasan yang patutnya dia dapat untuk pembalakan rupanya kawasan hutan yang dilindungi apa maknanya?? maknanya nak mampus lah kalau tebang balak jugakkan pasal kawasan diharamkan pembalakan itulah perlanggaran kontrak saudara OOOiiii...Kawasan yang dia patut dapat dok bagi kat orang lain baguih punya MB.. kesian yang kena tipu Rakyat...termasuklah anda yang dok pertahan setengah mati...

Eh bagus betul UMNO perbodohkan rakyat ye baik punya sembunyi cerita... Kami PR tak lupa Yang lupa Melayu UMNO je...

Tentang MB kedah pulak sedap tangan jer tulis menuduh tanpa anda tau kena jugak kat batang hidung UMNOBN yang Zalim...

Saya nak tanya Andalah kalau duit yang sepetutnya hak rakyat Kedah tetapi tak disalurkan bukan ke Zalim namanya.. Kata UMNO melayu tetapi menganiayai melayu sendiri walaupun berlainan kerajaan yang penting Melayu kan..kenapa Wang Geran tahunan berjumlah 600juta tak disalurkan??

Tahukah Anda Kedah pendapatan dia tak sehebat Selangor yang memang tak heran pun bantuan kerajaan sebab duit dia banyak..( sebab tu kerajaan pening sebab Selangorlah yang banyak menyumbangkan pendapatan kerajaan BN selama ini terlepas ke PR Alhamdulillah)

Kerajaan Kedah di Zaman BN lagi telah menunggalkan hutang lebih kurang sebanyak 800juta.. dah lah geran tahunan disekat nak kena bayar lak hutang yang bukan PR yang buat,.. pendapatan Negeri pun bukan banyak sangat!! Kenapa nak sekat Geran tu kan ke tu rakyat Kedah punya Hak tu..?? Tak Zalim ke namanya!!!

konon nak perjuang Melayu tetapi bila berlainan Ideologi politik terus bertindak Zalim sesama bangsa sendiri..

Cuba Anda tengok bangsa lain .. mereka berpolitik juga tapi tak pula menzalimi bangsa mereka sendiri.. bila sesuatu yang menimpa kaum mereka .. mereka bersatu bangkit walaupun berlainan politik... jadi kenapa UMNo ni Zalim sangat kat bangsa sendiri..macam Kerajaan PAS terengganu dulu pun kenapa nak sekat wang Royalti tu...??

Jadi kerana sebab tu dan dah bagi kata dua kat Kerajaan Pusat samaada menyalurkan geran tahunan atau kerajaan tiada jalan lain melainkan menebang balak untuk menjana pendapatan rakyat.. itupun takde la sampai berebut kawasan pulak, dan takde Unsur rasuah...malah duit yang terhasil meningkat lebih 100% dari Apa yang kerajaan BN kutip hasil balak dulu..padahal kawasan keluasan balak yang sama tetapi jumlah hasil lebih 2 kaliganda dariapa yang BN dapat dulu.. nampak kan...

So kalau nak cakap pasal Kerajaan BN nih saya sokong kita mesti mengesyaki apa pun yang dilakukan oleh BN sebab BN langsung tak Ihklas membantu,Zalim, Menangguk di air keruh malah tergamak menipu rakyat yang mengundi BN sendiri..

Dan berita yang akan menghakis terus sokongan Orang melayu pada UMNO akan Meletup tak lama lagi.. lihatlah nanti bagaiman Orang Melayu yang selama ni sokong akan memaki Parti UMNO penipu nih...
silap2 kena haram lagi...

TUNGGU!!!

Naruto Sensei said...

Pak said...
irza..kalau Umno nak jual dah lama dia jual dah negara kita.yg Anuwar dok sekutu ngan bush tu bagus ker.tak jual negara ke namanya.Lu pikir lah sendiri

-------------------------------

Pakcik PAK ni dah nyanyuk ye... kesianye pakcik nih.. PAk cuba anda perhati betul2 Siapakah yang menjadikan Pulau Singapura bukan milik Melayu lagi???

Cuba Pak tanya kat Muhyiddin Yassin berapa banyak tanah kat sekitar Larkin, Kg Melayu Majidee dan banyak lah kawasan kat Johor tu dia jual kat Tokey2 singapura..

Cuba Pak tanya Pak Lah berapa banyak saham dan tanah orang Singapura bila Wilayah Iskandar Siap nanti??

Cuba tanya Chet Det yang dia sibuk sangat Jambatan Bengkok untuk singapura tu pasai apa?? Sedangkan di Semenanjung,Sabah dan Sarawak banyak kawasan yang memerlukan Jambatan kenapa Singapura yang Chet Det sibuk sangat???...

Cuba Pak tanya kat Rais Yatim berapa dia harga dia jual Pulau Batu Putih kat Singapura jugak Senang betul kalah ada apa2 ke???..

Cuba Pulak Pak tanya Bekas MB perak tajol Rosli berapa Banyak atau ribu ekar tanah dia dok bagi kat YTL dan Syarikat gergasi lain ,dan berapa pulak buah pulau dia bagi kat tokey cina Orang Singapura jugak...???

Tanya pulak Khairy berapa banyak pulak saham Pantai holding dia jual kat Singapura ..Singapura lagi???

Tanya Pulak Bekas Menteri Pelancongan Dato Azalina berapa banyak dia jual Iklan Singapura kat Malaysia ni dan apa yang menarik sangat kat Singapura tu sampai Malaysia terhegeh2 nak Promosi bekas Tanahnya sendiri...Sigapura lah..

Dan kita dibodohkan Selama 50 tahun perintah memang lah dia tak jual semua .. Kerajaan BN dan konco2nya jual sedikit demi sedikit sehingga kita tak perasan tanah Johor beratu ribu Ekar kepunyaan Singapura, Tanah di Perak banyak dijual kepada tokey cina Singapura, Air yang kita punya pun boleh jual 3 sen segelen kat singapura bagus2, saham pantai pun jual kat Singapura..

Belum cerita Pasal Genting Highlands Lagi, Cameron Highlands lagi, Bukit Tinggi lagi dan Tanah2 di Pulau2 di Pantai timur Terengganu,Pahang dan Johor pun banyak yang dijual ke bangsa Asing..

Tapi yang pelik kan kebanyakkan nya di jual ke Singapura...Maka jika lagi 50 tahun lagi Kerajaan BN memerintah tak hairanlah Kalau Johor, Melaka, perak akan menjadi negeri Singapura jugak bukan ke Singapura tu sekutu Yahudi Israel?? Kenapa UMNO beriya2 suka sangat ambik berat kat Singapura ni apasal??..Sekutu Singapura dan Israel dalam diam ke??

Pak jangan Anda masa tu baru nak cakap... kenapalah aku tak sedar dari dulu lagi nih habis tanah Air ku tergadai.....

Hem alahai MelayuUMNO...

Naruto Sensei said...

Kepada DEWATA,JAAM,Malay2day,Pak
dan penyokong UMNO

baguslah satu2nya hujah ntah apa2 ntah dari anda semua..
Kesian anda semua menganggap orang di blog ni macam anda Penyokong Umno yang buta hatike!!

Kami di sini faham tapi malas nak jawap hujah dangkal Penyokong UMNO, sedangkan dah berulang2 kami terangkan dan jawap di sesi post yang dulu so kalau nak jawapannya carilah di pos yang terdahulu...

Sedangkan di pihak kamu juga seperti Norhayati Onn yang didakwa bersekedudukan dengan bekas MP Gombak seperti laporan polis oleh suaminya pun masih dilantik sebagai senator apa cerita?? Tak terjawab pun??

Rahim Tamby chik masih menjawat Ketua Menteri Melaka telah didakwa merogol seorang budak bawah umur seperti laporan polis oleh neneknya ... Apa cerita?? Masa tu korang belum lahir ke??
Malah kes tak disiasat langsung...

Dalam kes Eli dah tentulah tak payah dipertikaikan dia bukan Islam.. kalau cara hidup yang sosial dia amalkan lantak dia lah..

Masalahnya teman lelakinya yang Islam tu terhegeh2 tido kat umah pompuan tu siapa yang suruh.. bukan ke dia reti agama yang dok pergi khalwat dengan Eli tu yang tak tau apa2 pun pasal batas2 pergaulan lelaki dan wanita dalam Islam apahal...

Macam yang saya hujah tempoh hari, sepatutnya dia mendidik sebagai seorang Islam, tetapi dia mengambil kesempatan diatas kepercayaan bukan Islam padanya..

INI POST TUKANG DOK PERATI ANDA COPY-PASTE KAN??JAAM??

"Apabila isu tentang gambar ADUN Bukit Lanjan tersebar di internet, persoalan yang bermain dalam minda rakyat sudah tentulah tentang siapa yang melakukan dan bagaimana gambar tersebut diperolehi.. Cuba anda tanya diri anda sendiri, bagaimanakah seseorang ingin memperolehi gambar anda ketika sedang tidur? Sudah tentulah dia kena masuk ke rumah atau lebih tepat lagi ke bilik tidur anda ketika anda sedang tidur.. Bolehkah dia masuk bilik tidur anda tanpa kebenaran untuk mengambil gambar yang dimaksudkan? Sudah tentu TIDAK BOLEH.. Melainkan anda sendiri yang memberi keizinan berbuat demikian.. Tak begitu?"

NI KOMEN SAYA!!

"Macam ni lah andailah anda semua ada tetamu menumpang dirumah Anda , adakah anda tahu samada dia tu boleh dipercayai atau tidak walaupun dia adalah sahabat berpuluh tahun lamanya..Semuanya Allah je yang tahu kita takkan lak nak berasa syak la pulak kan..

Tetapi kemungkinan dia ada sesuatu dalam dirinya yang dinamakan perangai buruk yang di rahsiakan..

Kerana memang tabiat buruk dia yang tersorok hanya dia yang tahu...

Contoh macam Gomo,Dewata dan Add..
Melalui pos2 anda sebelum ini yang banyak menggunakan ayat2 lucah seolah2 minat betul dengan bab lucah ni tetapi adakah anda akan mengakui yang anda peminat bahan lucah tentu tak kan ..makanya itulah perangai buruk yang di sembunyikan daripada orang lain yang tak tahu tetapi menjadi biasa baginya..
(jangan marah sekadar contoh)

Orang yang semacam ini akan menunjukkan sifat sebenarnya apabila mendapat peluang yang tak terduga..

Contoh:
apabila ternampak sesuatu yang menaikkan nafsunya semestinya dia akan melihat dan takkan melepaskan peluang itu begitu sahaja..

Maka dengan personalitinya yang anda Kenali anda sendiri pun tidak teragak2 nak bagi ianya menumpang di rumah anda.. ye lah kawan la katakan ..
( bukan Semua yang berperangai macam tu Mungkin bagi yang ada penyakit jiwa sahaja )..

Tetapi semasa anda tengah tidur!! mungkin malam pertama, kedua atau selagi dia bermalam di rumah anda..

tetamu ini tadi mendapat kesempatan tak terduga itu apabila terlihat kain Isteri anda,anak Anda,Adik anda atau kakak anda terlondeh atau tersingkap semasa tidur MUNGKIN SEWAKTU DIA NAK KE BILIK AIR BERJALAN MELALUI BILIK ANDA,ANAK,ADIK ATAU KAKAK ANDA YANG PINTUNYA TERBUKA SECARA TAK SENGAJA..Ini lah peluang tak terduga yang dikatakan tadi..Dah tentulah si perangai buruk ini takkan lepas kan peluang sebaik itu...(Contoh)

Atau pun apabila Isteri,anak,adik atau kakak anda sedang mandi dia pun menjalankan operasi perangai buruknya apa bila melihat peluang yang cukup cantik dihadapan mata.. CONTOH SAHAJA..

Makanya kesempatan itulah yang diambilnya tanpa sesiapa pun sedari ..

Andaikata dirakamnya gambar Kejadian yang dia lihat itu mungkin menjadi barang koleksi peribadinya atau mungkin dikongsi bersama teman2nya yang lain yang Dia rasakan boleh dipercayai menyimpan rahsia buruknya....

Atau jika sekadar skodeng mungkin pengalaman menskodeng itu pun menjadi rahsia dirinya..

Persoalannya disini bolehkah Anda berdua mengatakan adik atau kakak anda berdua tak bermaruah dan tak bermoral andaikata suatu hari nanti gambar yang terakam tanpa disedari itu tersebar jua ....?? Sudah tentu anda tidak akan berkata begitu kan...
Malah anda pasti bermati2an membela nasib Isteri,Anak,adik atau kakak yang telah teraniaya kan

Jadi fikirkan lah

jangan mengambil terlalu banyak kesempatan menyalahkan Eli dalam Isu ini takutnya nanti terkena ahli keluarga kita sendiri..baru kita nak sedar perbuatan kita selama ini terhadap orang pula...

kepada Tukang dok bangkang dari UMNO tu udah2la tu banyak kes2 besar yang melibatkan UMNO hang tak mau pulak dok bangkang pulak.. hahaha tangan dok tulis RM, mulut penuh RM kot atau mata dok nampak RM je"..

wassalam...

armani said...

Apa nak jadi dengan orang Islam ..

Celaru abis angkara yahudi dan proksinya !!!

Anda tahu siapa proksi yahudi???

jaam said...

Saya tidak faham cara Nik Aziz memahami Islam, pertama bukankah sudah jelas hadis nabi yang menyatakan bahawa Nabi Muhammad tidak akan memberi jawatan kepada sesiapa yang meminta sesuatu jawatan? Jadi apakah maksudnya Nik Aziz apabila beliau berkata, "kalau ada yang berkemampuan, tidak salah mereka menawarkan diri untuk bertanding." Orang yang berkemampuan tidak perlu tawar diri, masyarakat akan tahu siapa yang mampu dan siapa pula yang tidak mampu. Kalau kita dakwa ini adalah Parti Islam, maka ikutlah cara Islam, mana-mana pemimpin PAS yang menawar diri untuk bertanding, jangan dipilih, jelas mereka tidak mengikut sunnah, kerana jawatan bukanlah sesuatu yang boleh dipinta-pinta, ia amanah dan tanggungjawab.





Ketika zaman Rasulullah dahulu, masyarakat takut untuk memegang jawatan, malah ketika Abu Dzar meminta jawatan kepada Nabi, baginda menolaknya. Tetapi lain cerita dengan PAS, sudah ada kedengaran orang tertentu untuk menawar diri bertanding - kenapa? kerana merasakan bahawa ada harapan dicalonkan sebagai ahli parlimen atau ahli dewan undangan negeri. Nampaknya, kata-kata bahawa PAS mengikut al-Quran dan Sunnah boleh dipertikaikan. Tiada makna kita melaungkan ikut al-Quran dan Sunnah, tetapi sikap dan perbuatan kita tidak seiring dan sejalan dengan tatacara Rasulullah. Pada saya, mana-mana ahli PAS yang pandai-pandai cuba menawarkan diri bertanding dalam Muktamar mereka kelak, maka saya kira - itulah pemimpin PAS yang tidak mahu mendengar dan menerima nasihat Rasulullah, bahawa jawatan tidak boleh dipinta. Jika orang yang meminta jawatan ini masih dipilih, maka jelaslah bahawa PAS tidak mengikut sunnah secara keseluruhannya. Parti yang hanya melaungkan Islam, tetapi tidak mengamalkan ajarannya, maka itu bukanlah parti Islam yang sebenar.





Jika terkena batang hidung mereka, semuanya halal belaka, apabila terkena batang hidung orang lain, semua haram belaka, pendek kata UMNO/BN ini tiada apa yang baik lagi, semua kotor dan jijik belaka. Siapa PAS untuk menghukum semua itu? Apabila Mufti Perak menegur salah seorang ahli DAP yang "teramat bijak" membacakan ayat-ayat al-Quran sewaktu berkempen di Bukit Gantang baru-baru ini, Nik Aziz halalkan, sewaktu Anwar Ibrahim berkempen di tempat yang sama dengan membenarkan orang bukan Islam menggunakan nama "Allah" dalam penerbitan mereka, Nik Aziz diam sahaja, sebaliknya yang lantang menegur dan bersuara hanyalah Datuk Seri Harussani. Apakah bezanya ilmu Nik Aziz dengan Mufti Perak itu? Sehingga ada yang tergamak mencerca Harussani di internet dengan panggilan "Babi". Penyokong siapa punya kerja ini? Sewaktu Harussani berkata bahawa Anwar tidak perlu bersumpah junjung al-Quran berkenaan isu Saiful Bukhari, beria-ria Anwar mempersetujuinya. Tetapi, apabila Harussani menegur Anwar berkenaan isu penggunaan nama Allah - beliau dan Nik Aziz diam seribu bahasa.





Pendek kata, Islam yang betul hanyalah Islam yang dibawa oleh PAS, orang lain semua salah. Parti seperti ini akan tumbang, tidak akan lama bertahan, kerana kebenaran menurut mereka hanyalah yang sama selera dengan nafsu mereka semata-mata. Jika kita mengeluarkan ayat al-Quran yang sama dengan apa yang mereka lafazkan, mereka akan tetap mendakwa bahawa ayat yang orang-orang UMNO bacakan itu salah dan tidak betul tafsirannya. Inilah yang ditanam berpuluh tahun oleh Ulama-Ulama PAS ke dalam minda dan jiwa ahli-ahlinya, sehingga hati mereka keras untuk menerima kebenaran. Yang penting bagi mereka kini, hanyalah kemenangan dalam pilihanraya, setiap hari kerjanya hanya mengutuk dan mencari keburukan kerajaan, itulah yang akan kita temui dalam blog para penyokong mereka, tiada yang baik bagi kerajaan, semuanya jahat, semuanya macam syaitan dan semuanya macam najis, sehingga ada yang sanggup mengutuk dan mengeji Datuk Harussani, Mufti Perak, gara-gara beliau marah kepada sesetengah rakyat Perak yang tidak taat kepada Sultan Perak setelah Kerajaan PR tumbang di sana. Semua ini adalah jelas menggambarkan bahawa terlalu bahaya andaikata Malaysia ini diserahkan kepada PAS dan sekutu-sekutunya.

jaam said...

Buat semua bloggers Siasah, baca dan mengertilah.


Bahawa sesungguhnya UMNO kini bersungguh-sungguh untuk berubah. Kepada penyokong pembangkang yang masih memainkan kata-kata nista dan kesat, kononnya UMNO sama sekali tidak akan berubah, merupakan satu pembohongan. Saya katakan, bahawa tidak semua ahli UMNO itu jahat dan makan rasuah, tidak semua ahli UMNO itu tidak solat dan main perempuan. Hakikatnya, ia sama seperti PAS, tidak semua ahli PAS baik dan alim, tidak semua juga ahli PAS yang bersih dan tidak makan duit rasuah. Ini semua adalah masalah individu. Kita tidak boleh menyalahkan mereka atas nama parti, lalu kita mendakwa "Oh semua ahli UMNO jahat dan makan duit rasuh, semua ahli UMNO zalim dan kejam" tuduhan-tuduhan seperti ini adalah dosa dan noda. Tiada manusia yang sempurnah dan boleh mendakwa bahawa mereka lebih baik daripada orang lain. PAS tidak sempurna, UMNO juga tidak sempurna. Ada juga ahli atau penyokong PAS yang jahat dan main perempuan, ada juga ahli atau penyokong PAS yang tidak sembahyang dan makan duit rasuah - itu adalah jelas dan ini merupakan sifat manusia yang tidak sempurna.



Rakyat memerhatikan kita semua, baik UMNO mahupun PAS - rakyat makin benci melihat gelagat ahli politik pada masa kini. Rakyat bukanlah suka sangat melihat gelagat Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang, tetapi rakyat seketika ini tiada pilihan. Semasa negara dipimpin oleh kepimpinan negara yang lemah, rakyat berpaling dengan menyokong pembangkang, tetapi sekarang UMNO benar-benar mahu berubah, berikan peluang dan ruang. Rakyat sudah bosan mendengar isu Attantuya yang tidak habis-habis dijaja oleh parti pembangkang, begitu juga rakyat sudah bosan mendengar kes liwat Anwar Ibrahim yang tidak pernah selesai sehingga ke hari ini. Rakyat mahu keamanan dan keyakinan. Rakyat sudah bosan dengan pembangkang yang hanya pandai bercakap dan berdemonstrasi, tetapi hasilnya tiada. Malah, sokongan kepada Anwar Ibrahim juga semakin luntur dan rakyat mula mengetahui siapakah Anwar yang sebenarnya. Janji menubuhkan kerajaan pada 16 September hanyalah omong kosong yang ditelan bulat-bulat oleh para penyokongnya. Tidak cukup dengan itu, PAS juga tidak pernah menegur DAP, apabila Karpal Singh begitu kurang ajar dengan Sultan Perak, malah turut melemparkan kata-kata kesat terhadap Anwar Ibrahim pada suatu ketika dahulu. Semua ini membosankan rakyat dan menimbulkan kekeliruan sahaja.



Lantaran itu, jika kita mendakwa bahawa Anwar terlalu bersih dan suci, maka mengapa sewaktu Anwar bersama UMNO kita mendakwa beliau begitu kotor dan terlibat dengan kegiatan tidak bermoral? Dan apakah setelah beliau menyertai pembangkang maka segala dosa-dosanya telah terampun dan beliau menjadi insan bersih dan suci kembali? Maka atas kapasiti apakah kita menghukum seseorang itu bersih atau kotor? apakah jika seorang ahli UMNO itu mengambil rasuah maka dia akan dikatakan sebagai perasuah, sebaliknya jika dia menyertai parti pembangkang, maka secara automatik "dosanya" itu bersih dan dan individu tersebut bolehlah dianggap sebagai sudah bertaubat. Saya bertambah hairan tatkala PKR melaungkan Ketuanan Rakyat, maka kedengaran pula PAS melaungkan Ketuanan Islam - apakah PAS tidak tahu bahawa di situ sudah menampakkan perbezaan yang sangat ketara dari aspek ideologinya?



Anwar sudah begitu banyak merosakkan perpaduan rakyat Malaysia - alasan perjuangan beliau yang mahu memimpin Malaysia dengan keadilan dan kesamarataan hanyalah pembohongan semata-mata. Tidak mungkin semua kaum mendapat keadilan yang sama rata, ianya bergantung kepada keadaan dan juga hukum-hukum tertentu. Tidak boleh semua orang mendapatkan hak yang sama, ia bergantung kepada keadaan dan realiti sesuatu perkara itu. Seorang yang kaya raya tidak akan dapat menerima zakat, seorang yang mempunyai anak yang ramai tidak mungkin sama bantuannya dengan mereka yang hanya mempunyai seorang anak. Orang Melayu yang lebih ramai di Malaysia, maka mestilah kaum ini dibantu lebih berbanding dengan kaum-kaum yang lain. Anwar mahu memperjuangkan apa? memperjuangkan kaum Cina dan India? apakah selama ini kerajaan menyisihkan kaum tersebut? apakah kaum Cina selama ini tidak pernah mendapat nikmat ketika berada di bawah pemerintahan Barisan Nasional? apakah selama ini kaum India begitu terseksa di bawah kerajaan BN? segelintir manusia yang tidak pernah bersyukur ini sepatutnya dihantar kembali sahaja ke China dan India, biar mereka tahu kedudukan mereka di sana yang sebenarnya.



PAS juga parti yang tidak mahu bersyukur, seharusnya PAS menumpukan perhatian kepada kerja-kerja dakwah seperti yang dilakukan oleh Hassan Al-Banna, bukan mencaci maki kerajaan dan kepimpinannya. PAS sudah banyak terikut gaya Anwar Ibrahim - yakni matlamat menghalalkan cara. Kita, sebagai rakyat biasa mahu melihat PAS dengan pembangunan ekonominya, PAS dengan pembangunan dakwahnya dan PAS dengan cara hidup Islamnya. Tetapi, apa yang kita lihat pada hari ini hanya slogan Islam yang dilaung-laungkan tanpa praktikal dan amalan yang jitu. Keruntuhan moral dalam kalangan generasi muda tidak boleh disalahkan kepada kerajaan semata-mata, PAS juga harus bertanggungjawab, jika PAS menjalankan kerja-kerja dakwah, krisis moral yang melanda remaja mungkin tidak akan menjadi seteruk ini. Tetapi PAS lebih banyak berpolitik daripada berdakwah.


Untuk menangani krisis keruntuhan moral remaja, tidak cukup dengan hanya PAS mengadakan ceramah di masjid-masjid sahaja, mereka perlu berkorban dan sanggup melakukan seperti mana yang pernah dilakukan oleh al-Arqam dahulu. Membina ekonomi mereka sendiri, berdakwah di pendalam Sabah dan Sarawak, membina kilang dan pusat rawatan mereka sendiri, membina perniagaan sehingga ke luar negara, membina sekolah dan prasarana sendiri, berdakwah di kaki-kaki lima, di pasar-pasar raya, malah membina hiburan alternatif seperti nasyid, berdakwah kepada penyanyi-penyanyi dan yang lebih penting lagi ahli-ahli al-Arqam di bawah kepimpinan Ustaz Muhammad Ashaari tidak seorang pun yang merokok. Inilah masyarakat yang kita mahu wujudkan dan seharusnya dilaksanakan oleh PAS selama ini dan bukannya mengumpat dan mengeji pemimpin negara serta mencari-cari kesalahan mereka. Itu adalah jelas tersasar daripada dakwah generasi salaf.



Malangnya, al-Arqam menyeleweng dari segi aqidah, jika tidak sudah lama PAS berkubur. Yang jelas PAS sudah lari dari landasan perjuangannya, jika mereka sibuk mencari keburukan UMNO dan menuduh bahawa UMNO sudah tergelincir daripada perjuangannya, maka hal yang sama juga berlaku kepada PAS. Sudah tiada roh Islam lagi di dalamnya, semua pemimpin PAS sibuk mengejar dunia dan kerusi Parlimen, manakala kerja-kerja dakwah ditinggalkan, dan kemudian menyalahlah UMNO ke atas segala kehancuran yang berlaku, pendek kata semua yang berlaku di Malaysia ini adalah salah UMNO, ekonomi merudum salah UMNO, masalah sosial salah UMNO, orang rasuah salah UMNO, orang main judi salah UMNO, orang berzina salah UMNO, orang mencuri salah UMNO, jadi di mana pula salah PAS? apakah yang PAS lakukan dalam membantu mengurangkan gejala tersebut? mengapa PAS tidak memberi perhatian kepada kerja-kerja dakwah? mengapa mesti begitu rakus mengejar kuasa dan pangkat? apakah Nabi dahulu mengutamakan kuasa dan pangkat? Nabi utamakan kerja dakwah dan baginda begitu zuhud kepada dunia, dan apabila kita zuhud kepada dunia, maka dunia akan datang serta tunduk kepada kita. PAS hakikatnya sudah lari daripada perjuangan asal mereka, malah sangat terpengaruh dengan rentak dan gaya Anwar Ibrahim yang menginginkan pangkat dan kuasa.



Maka, tanpa sedar syaitan telah memesongkan perjuangan PAS yang sebenar, daripada menumpukan perhatian kepada kerja-kerja dakwah, ke arah merebut kuasa dan kedudukan. PAS sudah terlalu sibuk mencari keburukan dan kehinaan UMNO sehingga lupa bahawa mereka sebenarnya memegang amanah Allah untuk berdakwah. Untuk berdakwah ada metodologi atau uslubnya dan bukan secara maki hamun dan mencaci kepimpinan negara. Memang UMNO juga ada keburukannya, malah tidak kurang pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat dengan rasuah dan masih dipilih oleh perwakilan - tetapi saya jelaskan bahawa "nawaitu" untuk berubah ke arah yang lebih baik sudah ada dalam sebahagian pemimpin-pemimpin UMNO. Maka, berikan peluang bagi mereka membuktikannya. Malah, dalam UMNO juga sudah mula wujud kumpulan yang ikhlas mahu melihat UMNO kembali kepada perjuangan asal dan kembali kepada perjuangan Islam.

Wallahulam.

Naruto Sensei said...

Jaam2 kalau UMNO nak berubah Ambik hukum Al_Quran sebagai perlembagaan jangan cakap berjela2 nak mengelirukan orang dengan persoalan sesat Anda..

Pas dah bagi syarat paling simple je Umno berubah guna Hukum Al-Quran PAS bubar so apa yang merepek melalut2 hujah Anda menghentam PAS padahal Dalam masa yang sama cuba nak memecahbelahkan kesatuan PAS dengan Komen B-d-H anda tu Menfitnah tak tentu pasal..

Sikit2 Anwar.. Sikit2 Anwar Apasal UMNO takut sangat dengan Anwar sampai berbagai Fitnah UMNO lemparkan.. Pulak tu tanpa di buktikan.. Apa ke sialnya Parti UMNO ni tak sudah2 nak menyesat orang termasuklah Anda JAAM.. Dan bagi saya Tuduhan Liwat di Zaman Mahathir tu Fitnah semata2 ..tetapi bagi yang buta hati seperti anda JAAM yang tak mengikuti Kes Anwar tu, sudah tentulah menelan apa Saja sogokan UMNOBN berkenaan kes tersebut..

Malah anda secara automatik di kira bersubahat dengan parti pemfitnah.. menyokong perbuatan fitnah yang terancang.. sia2 dapat dosa percuma..

Kejap kata tak berpolitik konon.. padahal anda berhujah mengalahkan Ahli politik UMNO..Dalam masa yang sama Menghentam PAS sedangkan Kebaikan PAS buat anda tutup mata dalam masa yang sama kebaikan UMNO dicanang sedunia.. Ini kah sikap tidak berpolitik Anda.. Malulah dengan Tulisan Mengarut Anda... Sesungguhnya anda sedang didoakan..

Jadi takpayahlah canang UMNO nak berubah Seluruh Alam jikalau Syarat yang Simple PAS suruh buat pun tak terbuat..

Simple je Tuan Guru Nik Aziz Tawarkan kalau UMNO nak berubah dan bersatu dengan PAS .. UMNO perlu Ubah sistemnya dengan menggunakan Al-Quran sebagai sistem perundangan tertinggi Automatik PAS terbubar dengan sendiri malah Tuan Guru Sendiri akan masuk UMNO..

Jadi macam Mana JAAM ..Ada Berani suruh pimpinan UMNO terima syarat PAS tu??..
Atau berani sekadar retorik politik sahaja...

Mesti soalan ni tak terjawab punyalah...

Hem Alahai MelayuUMNO...

Naruto Sensei said...

Khalil : Saya kesal pemimpin UMNO selama 50 tahun gagal jelaskan Islam kepada orang Cina dan India.


BALING, 18 April :- Saya kesal kerana pemimpin UMNO gagal untuk menjelaskan Islam kepada orang Cina dan India walaupun dia sudah lebih 50 tahun bersama MCA dan MIC dalam BN. Malahan sebaliknya lahir di kalangan pemimpin BN yang jelas menghina Islam seperti yang pernah diucapkan oleh Samy Vellu "dalam Quran mana ada Lebuhraya". Demikian antara ucapan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim semasa berceramah di Kg. Iboi dalan DUN Bayu, Parlimen Baling kelmarin.

Drs. Khalil berceramah bersama dengan Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, YB. Zulkifli Nordin. Hadir sama ialah YDP PAS Kawasan baling, Tuan Guru Hj. Yahya, ADUN Kupang, YB. Johari dan pimpinan PAS Kawasan yang lain.

Selain itu katanya UMNO sanggup memperolok-olokkan Islam di hadapan orang bukan Islam demi untuk mendapat kemenangan, pelbagai pembohongan dibuat untuk memastikan orang Cina dan India tidak memilih PAS.

Beliau juga mengatakan penyakit takut kepada beberapa amalan Islam akhirnya ditakuti oleh orang Islam sendiri , "dalam masalah bersunat sehingga budak Melayu pun takut dan lari panjat pokok betik" katanya, mengulas kesan dari UMNO yang menakut-nakutkan orang Cina dan India kalau PAS menang "kemaluan kamu akan di potong".

Drs. Khalil juga membantah pandangan yang mengatakan haram orang bukan Islam membaca Al Quran sedangkan ianya boleh mempercepatkan seseorang masuk Islam. Memetik beberapa pandangan ulamak antaranya Pengarang kitab I'ana al-Talibin dari kitab Busyra al-Karim katanya,"maka tidak ditegah orang kafir daripada membaca al-Quran, jika dia tidak bersikap menentang dan diharap dia akan memeluk islam" .


Kehadiran memberangsangkan walaupun ceramah diadakan di kubu kuat UMNO.


"Kalaulah orang cina yang bukan Islam baca Quran tidak betul, adakah orang Melayu yang sudah lama Islam semuanya betul baca Quran" Tanya Khalil.

"Sesudah itu kalau ada yang tidak betul baca Quran, bolehkah selesai masalah dengan buat laporan polis. kalau tidak betul baca kena belajar bukanya buat repot polis" Tegasnya lagi.



Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM di 9:09 AM

Tau ke anda JAAM siapa Khalil Idham Lim ini Dia orang cina Mualaf yang mengkaji Islam semasa belum Islam Lagi.. malah baca Al-Quran sebelum masuk islam lagi Malah selepas Islam tak jemu2 menkaji dan belajar Ilmu sampailah menjadi Ustaz malah lebih berIlmu dari Anda..
Tapi Kenapa dia masuk PAS tak masuk UMNO??

Sebab dia mendapat pemahaman pasal Islam dengan PAS kalau dengan UMNO makin keliru orang pasal Islam.. manakan tidak Orang bukan Islam nak baca dan kaji Al-Quran pun tak boleh..

Seolah2 kitab tu hanya untuk manusia Islam sahaja.. sedangkan Allah turunkan Al-Quran untuk sekalian Mahluk.. dan agama Islam itu adalah rahmat untuk sekelian Alam... Insaf2 lah JAAM

Hem Alahai MelayuUMNO..

jaam said...

Simple je Tuan Guru Nik Aziz Tawarkan kalau UMNO nak berubah dan bersatu dengan PAS .. UMNO perlu Ubah sistemnya dengan menggunakan Al-Quran sebagai sistem perundangan tertinggi Automatik PAS terbubar dengan sendiri malah Tuan Guru Sendiri akan masuk UMNO..

Jadi macam Mana JAAM ..Ada Berani suruh pimpinan UMNO terima syarat PAS tu??..
Atau berani sekadar retorik politik sahaja...

Mesti soalan ni tak terjawab punyalah...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DI NEGERI YANG DI PERINTAH OLEH PAS PUN TIDAK MENGUNAKAN AL QURAN DALAM SISTEM PERUNDANGANNYA.
KAU CAKAP APA NI NARUTO???
NAK BUAT PERBANDINGAN TETAPI TAK KENA.

HAHA..
SUKA2 KAU JER....
APA BENDA YANG AKU NAK JAWAB?
PERSOALAN YANG NTAH APA?

anakkancil said...

irza said...
Pak said...
irza..kalau Umno nak jual dah lama dia jual dah negara kita.yg Anuwar dok sekutu ngan bush tu bagus ker.tak jual negara ke namanya.Lu pikir lah sendiri

===================================

SALAM PAK.........

DALAM PPOLITIK DUNIA YANG MELIBATKAN NEGARA BANGSA, HUBUNGAN 2 HALA NEGARA MEMANG ADA...PAK CAKAP KAT SAYA, MANA NEGARA YANG TAK ADA HUBUNGAN DENGAN USA? KALO ANDIAN PAK MCM 2, MAKA SEMUA PEMIMPIN DUNIA NI TALI BARUT USA KO? LU FIKIR LA SENDIRI.....

MEMNG DH KNE JUAL LA PAK OOI, TANAH KAT JOHOR, PULAU BATU PUTIH, KT PENANG SEMUA NYA BYK DI MILIKI OLEH BANGSA ASING TERUTAMA DARI SINGAPURA........

LU FIKIR LA SENDIRI SAPAE YANG NAK BELA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA...MSTI PR, NK HARAP KT PEMIMPIN UMNO, BLE DPT SMS YB TAK SAYANG NYAWA KE, SEMUANYA LARI LINTANG PUKANG, MCM NI KE KITA NAK JDIKAN PEMIMPIN?

FIKIR2 LA SENDIRI

April 20, 2009 5:01 AM

................................
betol tu irza...
puak pencacai UMNO hanya tau menudoh je tapi pada realitinya negara nie dah mula tergadai satu persatu...syarikat telekumunikasi pun hari tu heboh juga... Zam Maidin ia boleh merbahayakan keselamatan negara takala darurat.....sapa yg jual...puak UMNO juga..

Naruto Sensei said...

DI NEGERI YANG DI PERINTAH OLEH PAS PUN TIDAK MENGUNAKAN AL QURAN DALAM SISTEM PERUNDANGANNYA.
KAU CAKAP APA NI NARUTO???
NAK BUAT PERBANDINGAN TETAPI TAK KENA.

HAHA..
SUKA2 KAU JER....
APA BENDA YANG AKU NAK JAWAB?
PERSOALAN YANG NTAH APA?
---------------------------------

Tu lah kalau dah b-d-h mainsedap tulis je tapi soalan orang tak terjawab b-ng-g...buat apa.. saya dah huraikan dalam pos yang lepas apasal tak jawab JAAM oooi

Cakap apa anda nih... bermuka2..Sikit2 negeri PAs apa kejadahnye sibuk nak suruh PAS suruh Umno buat la tengok kalau nak berubah..

Simple je Tuan Guru Nik Aziz Tawarkan kalau UMNO nak berubah dan bersatu dengan PAS .. UMNO perlu Ubah sistemnya dengan menggunakan Al-Quran sebagai sistem perundangan tertinggi Automatik PAS terbubar dengan sendiri malah Tuan Guru Sendiri akan masuk UMNO..

Jadi macam Mana JAAM ..Ada Berani suruh pimpinan UMNO terima syarat PAS tu??..
Atau berani sekadar retorik politik sahaja...

Takkan soalan ni pun tak reti nak jawab hujah panjang berjela nak berubah konon ... retorik je lah

Alahai melayuUMNO...

Naruto Sensei said...

Hujah panjang berjela tiba2 tak reti nak jawab..
perbandingan saya dah huraikan dalam pos yang lepas2 so tak payah nak tukar topik pulak.. nanti masuk pos akan datang macam tu jugak la anda punya komen

sesukahati ko jer nak sesatkan orang kat dalam nih..

Naruto Sensei said...

salam? semua saudaraku

Melihat kepada pos anda Alhamdulillah nampaknya ada kemajuan dalam membentangkan hujah yang berilmu yang boleh menarik minat sesiapa membacanya. Cuma disini saya agak terkilan sikit apabila membaca komen sesetengah sahabat2 kita di pihak BN yang masih lagi membuat komen provokasi didalam ruangan ini contohnya akan saya huraikan di bawah ini..

Saudara Ad!!

Saya melihat semua sekali komen anda dari pos2 yang terdahulu yang mana lebih banyak menghentam mengunakan emosi terhadap Tuan Guru Nik Aziz serta perjuangan Islam dan di post ini juga anda menggunakan soalan Provokasi dengan mengungkapkan sebuah Hadis. Cuma di sini ingin saya bertanyakan soalan hadis yang anda gunakan adakah ianya hadis soheh ataupun tidak kerana anda tidak memberitahu siapakan yang riwayatkan hadis itu..

Untuk pengetahuan saudara Ad Dajjal Akhir Zaman hanya seorang sahaja cuma di ceritakan ada golongan beperangai seperti Dajjal akan menyesatkan Manusia ... samaada Pas Atau UMNO wallahualam!!

Tetapi disini ingin saya nyatakan diantara 2 pertubuhan ini saya melihat jelas Pas lebih banyak memperjuangkan Islam dimana2 pun seluruh jemaah Islam di Dunia mengundang Tok2 Guru pas menghadiri Muktamar Islam Sedunia Kenapa bukan UMNO??? Sedangka kita melihat UMNO dengan berbagai Slogan Islamnya tetapi tiada dalam dunia gerakan Islam.. pengiktirafan yang diterima hanyalah Pak Pacak pengerusi OIC Apakah tindakan yang dapat Oic buat atas negara2 Islam yang di zalimi tiada apa2 kenapa jadi begini?? Ini adalah negara Islam didalam OIC sendiri bertelagah sesama sendiri sedangkan mereka menganut ajaran Islam sekular dan Islam kebangsaan seperti yang UMNO pertahankan sedangkan inilah yang dikehendaki barat dan Yahudi dalam memecah belahkan penganut Islam mengikut kefahaman bangsa...Bangsa melayu untuk Melayu, bangsa Arab untuk Arab. Walaupun mereka Islam tetap takkan bersatu selagi Fahaman ini masih di pertahankan..

Parti Islam PAS sebelum ini adalah serpihan dari UMNO sendiri.. dianggotai oleh para Ulamak dalam UMNO yang tak bersetuju dengan Dasar kerajaan berkaitan Islam
seperti yang saya huraikan didalam hujah saya sebelum ini.. pada permulaan pemerintahan UMNOBN memang lah membantu rakyat dan mempertahankan Islam tetapi semakin lama kerana ketamakan dan kesombongan Pimpinan Umno sendiri telah menyeleweng dari anutan islam itu sendiri maka Ulamak2 yang tidak berpuas hati telah mengistiharkan keluar daripada UMNO dan menubuhkan PAS di Gunung Semanggul, Perak.

Antara mereka yang terawal menyertai PAS termasuk lah Ayah dan Ibu Pak Lah sendiri. Seterusnya para Ulamak, Ustaz dan pejuang Islam daripada Hisbul Muslimin.

Semasa parti ini berkembang, parti ini telah melalui zaman getirnya apabila difitnah UMNO melalui pelbagai cara. Antaranya adalah gelaran dan tohmahan seperti "Parti Lebai Kampung", "Pas Hanya Parti Kampung" dan bermacam2 lagi. Tapi kerana istiqamahnya para alim ulamak dalam PAS perjuangkan Islam, akhirnya perjuangan Pas diterima oleh rakyat Malaysia sehingga menyebabkan UMNO semakin Dengki dan Khianat, mula mempergunakan Islam pula untuk menjatuhkan PAS demi kepentingan politik dan survival UMNO setelah ditolak oleh rakyat dalam PRU 12. Sedangkan di saat kegemilangan dan kekuatan kuasa UMNO,tidak pula mereka beriya2 mempertahankan Islam. Malah masyarakat Islam di waktu kekuasaan UMNO terabai. Hanya ulamak2 PAS lah yang selama ini membimbing mereka dengan mengadakan banyak program keagamaan seperti tazkirah, usrah dan kuliah2 agama yang turut difitnah oleh UMNO dengan mengatakan bahawa PAS berpolitik di masjid. Walhal mereka sendiri tidak mengambil berat tentang program2 tersebut. Dan akhirnya, apabila mereka mengalami kekalahan, mula menagih simpati undi orang kampung yang suatu masa dahulu mereka hina kerana menyertai pas. Mereka menggunakan senjata berbisa berupa wang ringgit untuk mengaburi mata orang kampung yang pada fikiran UMNO dapat memperdayakan mereka. Walhal dengan berkat program2 keagamaan yang dianjurkan oleh PAS selama ini, akhirnya UMNO ditolak juga. ALHAMDULILLAH... Semoga saudara Ad faham dan tidak menimbulkan soalan2provokasi lagi. Berhemah la semasa mengemukakan soalan. Berhujah la mengikut akal dan kesopanan. Bukan mengikut hati dan emosi. Kelak akan hilang cahaya kebenaran itu... Wassalam...


...................................

Salam saudaraku Jaam...

Alhamdulillah... terima kasih di atas kemuliaan saudara mengemukakan soalan yang provokasi. Walaupun soalan itu menyakitkan hati tetapi sebagai saudara sesama Islam, wajib bagi saya memberi pernerangan kepada anda.

Berkenaan dengan soalan Hukum Hudud, "ADAKAH SAUDARA BERSETUJU HUKUM HUDUD DIJALANKAN DI MALAYSIA?". Kebanyakan pemimpin UMNO sering mempergunakan isu ini apabila tibanya pilihanraya.Ini adalah realiti. Walhal umum mengetahui bagaimana UMNO menentang perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan suatu ketika dimana Kerajaan Pusat, di bawah pimpinan Tun Mahathir telah mengugut untuk mengishtiharkan darurat di Kelantan jika menggunakan Hukum Hudud di negeri tersebut dimana seluruh negeri2 di bawah pimpinan BN mengecam hebat terhadap Tuan Guru Nik Aziz ketika itu. Dan di masa yang sama, kedengaran lah slogan2 BNUMNO: “Jika sesiapa ingin makan sup tangan, silalah ke Kelantan” dan “Akan ramai orang Islam akan menjadi cacat jika Hukum Hudud dilaksanakan”. Kerajaan Kelantan terpaksa menangguhkan hukuman tersebut untuk melindungi kuasa kerajaan negeri PAS kerana ianya lebih penting dimana usaha2 dakwah mengenai Hukum Hudud masih boleh dijalankan dengan lebih bebas jika dibandingkan PAS tanpa kuasa kerajaan negeri. Jika tanpa kuasa kerajaan negeri, sudah tentu lah sukar untuk PAS menyebarkan dakwah Islam. Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.

Berkenaan dengan Makamah Syari’ah di bawah kerajaan negeri tetapi kuasa kerajaan negeri adalah terhad di dalam negeri sahaja dan keputusannya boleh dibatalkan bila2 masa oleh Kerajaan Pusat yang memegang tampuk kekuasaan di Malaysia.

Mengenai dakwaan saudara tentang pemilihan PAS, di manakah bukti dan hujah saudara yang kukuh untuk saya percayai berbanding dengan pemilihan UMNO yang terang2an melaporkan tentang kegiatan rasuah membeli Undi yang dikatakan Politik Wang secara terang2an di laporkan didalam media .. setakat Ini dimaklumka hampir 1000 laporan dilaporkan oleh media..

Jadi kepada saudara sudah2 lah membuat provokasi dan berikanlah hujah dan bukti yang kukuh jika anda benar bloger UMNO yang berwibawa .. Pasti anda akan dihormati


Wassalam…

anakkancil said...

Naruto sensei said...
Pak said...
irza..kalau Umno nak jual dah lama dia jual dah negara kita.yg Anuwar dok sekutu ngan bush tu bagus ker.tak jual negara ke namanya.Lu pikir lah sendiri

-------------------------------

Pakcik PAK ni dah nyanyuk ye... kesianye pakcik nih.. PAk cuba anda perhati betul2 Siapakah yang menjadikan Pulau Singapura bukan milik Melayu lagi???

Cuba Pak tanya kat Muhyiddin Yassin berapa banyak tanah kat sekitar Larkin, Kg Melayu Majidee dan banyak lah kawasan kat Johor tu dia jual kat Tokey2 singapura..

Cuba Pak tanya Pak Lah berapa banyak saham dan tanah orang Singapura bila Wilayah Iskandar Siap nanti??

Cuba tanya Chet Det yang dia sibuk sangat Jambatan Bengkok untuk singapura tu pasai apa?? Sedangkan di Semenanjung,Sabah dan Sarawak banyak kawasan yang memerlukan Jambatan kenapa Singapura yang Chet Det sibuk sangat???...

Cuba Pak tanya kat Rais Yatim berapa dia harga dia jual Pulau Batu Putih kat Singapura jugak Senang betul kalah ada apa2 ke???..

Cuba Pulak Pak tanya Bekas MB perak tajol Rosli berapa Banyak atau ribu ekar tanah dia dok bagi kat YTL dan Syarikat gergasi lain ,dan berapa pulak buah pulau dia bagi kat tokey cina Orang Singapura jugak...???

Tanya pulak Khairy berapa banyak pulak saham Pantai holding dia jual kat Singapura ..Singapura lagi???

Tanya Pulak Bekas Menteri Pelancongan Dato Azalina berapa banyak dia jual Iklan Singapura kat Malaysia ni dan apa yang menarik sangat kat Singapura tu sampai Malaysia terhegeh2 nak Promosi bekas Tanahnya sendiri...Sigapura lah..

Dan kita dibodohkan Selama 50 tahun perintah memang lah dia tak jual semua .. Kerajaan BN dan konco2nya jual sedikit demi sedikit sehingga kita tak perasan tanah Johor beratu ribu Ekar kepunyaan Singapura, Tanah di Perak banyak dijual kepada tokey cina Singapura, Air yang kita punya pun boleh jual 3 sen segelen kat singapura bagus2, saham pantai pun jual kat Singapura..

Belum cerita Pasal Genting Highlands Lagi, Cameron Highlands lagi, Bukit Tinggi lagi dan Tanah2 di Pulau2 di Pantai timur Terengganu,Pahang dan Johor pun banyak yang dijual ke bangsa Asing..

Tapi yang pelik kan kebanyakkan nya di jual ke Singapura...Maka jika lagi 50 tahun lagi Kerajaan BN memerintah tak hairanlah Kalau Johor, Melaka, perak akan menjadi negeri Singapura jugak bukan ke Singapura tu sekutu Yahudi Israel?? Kenapa UMNO beriya2 suka sangat ambik berat kat Singapura ni apasal??..Sekutu Singapura dan Israel dalam diam ke??

Pak jangan Anda masa tu baru nak cakap... kenapalah aku tak sedar dari dulu lagi nih habis tanah Air ku tergadai.....

Hem alahai MelayuUMNO...

April 20, 2009 12:06 PM

.................................
Betol tu naruto..
baru nie aku ke Lumut ...aku tgk treller mengangkut pasir dan di kumpolkan di satu kws di pelabuhan lumut...pasir tersebutkemudain di masuk ke dlm tongkang yg di tarik oleh bot tunda.Aku tanya kwn aku kemana pasir nie dijual..Jawapnya Singapore...kerja sapa nie...mesti kerja org UMNO or Bee end...sapa bagi green light...pemimpin Bee end...puak pencacai UMNO memang buta mata,buta perut..

anakkancil said...

UMNO akan berubah apabila tiada lagi wanita UMNO pakai tudong ala woody wood packer....tiada lagi politik wang dan yg terpaling penting sekali presiden mereka harus menjawab kes-kes tertunggak yg di aju kepada beliau....kalau tiada perubahaan spt di atas para pencacai UMNO tolong tutup mulut...perbetol dahulu pemimpin anda...spt 1 ayat nie"sembahyang lah sebelum anda di sembahyangkan"

jaam said...

Jika tanpa kuasa kerajaan negeri, sudah tentu lah sukar untuk PAS menyebarkan dakwah Islam. Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LAAAAAAAAA.....

AYAT NI DARI NIK AJIH MULA2 PEGANG TAMPUK PERINTAH KELANTAN SAMPAILA..NI. DAH BERAPA PENGGAL PULAK TUH...!

BERAPA LAMA MAU TANGGUH LAA...
DAH HAYAT YANG AKHIR2 NI..MASIH TAKUT PADA UMNO DAN KERAJAAN LAGI KE?

EEEEH! TAK TAKUT PADA ALLAH?
ITULAH PASAL, INI SEMUA RETORIK NIK AJIH DAN KETUA PUAK PAS NAK PEGANG KUASA.

Yang jelas PAS sudah lari dari landasan perjuangannya, jika mereka sibuk mencari keburukan UMNO dan menuduh bahawa UMNO sudah tergelincir daripada perjuangannya, maka hal yang sama juga berlaku kepada PAS. Sudah tiada roh Islam lagi di dalamnya, semua pemimpin PAS sibuk mengejar dunia dan kerusi Parlimen, manakala kerja-kerja dakwah ditinggalkan, dan kemudian menyalahlah UMNO ke atas segala kehancuran yang berlaku, pendek kata semua yang berlaku di Malaysia ini adalah salah UMNO, ekonomi merudum salah UMNO, masalah sosial salah UMNO, orang rasuah salah UMNO, orang main judi salah UMNO, orang berzina salah UMNO, orang mencuri salah UMNO, jadi di mana pula salah PAS?

TUNGGUUUUUUU...
HAHA.

jaam said...

Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PERJUANGAN ISLAM APA NI?

INI DIPANGGIL ISLAM PAS!

HAHA.
JANGAN NAK SAMAKAN DI ZAMAN PARA SAHABAT DULU.

HAHA.
TAKUT HILANG KUASA!?
TAK TAKUT PADA ALLAH!

TUNGGUUUU....

jaam said...

AKU SETUJU HUKUM ALLAH INI DI JALANKAN DI MALAYSIA ATAU DIMANA2 NEGARA ISLAM DI DUNIA INI.

TETAPI BUKAN HUKUM HUDUD PAS!

PAS CUMA MENGUNAKAN ISU INI UNTUK MERAIH UNDI DAN UNTUK MEMEGANG KUASA SAJA. MEMBUAT RETORIK UNTUK MENIPU DAN MENGABURI MATA PENYOKONG PUAK YANG TOTOK.

Ketika zaman Rasulullah dahulu, masyarakat takut untuk memegang jawatan, malah ketika Abu Dzar meminta jawatan kepada Nabi, baginda menolaknya. Tetapi lain cerita dengan PAS, sudah ada kedengaran orang tertentu untuk menawar diri bertanding - kenapa? kerana merasakan bahawa ada harapan dicalonkan sebagai ahli parlimen atau ahli dewan undangan negeri. Nampaknya, kata-kata bahawa PAS mengikut al-Quran dan Sunnah boleh dipertikaikan. Tiada makna kita melaungkan ikut al-Quran dan Sunnah, tetapi sikap dan perbuatan kita tidak seiring dan sejalan dengan tatacara Rasulullah. Pada saya, mana-mana ahli PAS yang pandai-pandai cuba menawarkan diri bertanding dalam Muktamar mereka kelak, maka saya kira - itulah pemimpin PAS yang tidak mahu mendengar dan menerima nasihat Rasulullah, bahawa jawatan tidak boleh dipinta. Jika orang yang meminta jawatan ini masih dipilih, maka jelaslah bahawa PAS tidak mengikut sunnah secara keseluruhannya. Parti yang hanya melaungkan Islam, tetapi tidak mengamalkan ajarannya, maka itu bukanlah parti Islam yang sebenar.

HAHA.
TUNGGUUUUUUU......

anakkancil said...

jaam said...
AKU SETUJU HUKUM ALLAH INI DI JALANKAN DI MALAYSIA ATAU DIMANA2 NEGARA ISLAM DI DUNIA INI.

TETAPI BUKAN HUKUM HUDUD PAS!

PAS CUMA MENGUNAKAN ISU INI UNTUK MERAIH UNDI DAN UNTUK MEMEGANG KUASA SAJA. MEMBUAT RETORIK UNTUK MENIPU DAN MENGABURI MATA PENYOKONG PUAK YANG TOTOK.


..................................
Aku keliru la dgn kenyataan kau...cuba kau terang kat aku perbezaan hudud PAS dgn Hudud Allah...
1 lagi...walaupun kita ada niat tapi tak dapat melakukan...itu sudah dikira amalan dan telah di catitkan berbanding dgn tak mahu buat atau tak dak usaha utk melaksanakan...

Naruto Sensei said...

Jadi tindakan menangguhkan Hukum Hudud adalah lebih penting dari kehilangan sebuah kerajaan negeri.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PERJUANGAN ISLAM APA NI?

INI DIPANGGIL ISLAM PAS!

HAHA.
JANGAN NAK SAMAKAN DI ZAMAN PARA SAHABAT DULU.

HAHA.
TAKUT HILANG KUASA!?
TAK TAKUT PADA ALLAH!

TUNGGUUUU....

---------------------------

boleh jelaskan apakah hukum hudud PAS.. siapakah yang gelar hukum tu hudud PAS kalau tak UMNO sendiri.. So kalau anda takutttt betul2 pada Allah kenapa tak utarakan Hudud ini pada pimpinan yang memegang kuasa pusat tu yang mengaku Islam tetapi menolak hudud.. sedang kan pos anda yang anda copy paste itu sendiri mengatakan pada Zaman sahabat sendiri pun hukum berkenaan di tangguhkan.. buka balik pos anda jangan nak memutar belit disini...

Berita Meletup

TUNGGUUU!!!

Naruto Sensei said...

Bila PAS kata ada hudud PAS ada hudud Al-Quran??? bagitau bila??

Jangan sesat lah JAAM hudud PAS itulah fitnah UMNO pada PAS dulu semasa PAS nak menjalankan hukum tersebut malah diugut pulak..

Sekarang anda bertanya pulak apa hukum hudud PAS sedangkan UMNO yang mengatakan sedemikian patutnye tanyalah UMNO kan UMNO yang mengatakan sedemikian maka UMNO dah tentulah boleh huraikan apakah HUDUD PAS dan beza hudud Al-Quran..

Bagi PAS hudud adalah hudud yang tertulis didalam Al-Quran itu sahaja.. apakah dalamAl-Quran ada menyebut hudud tu PAS punya??

Jadi apa masalahnya..

Naruto Sensei said...

jaam said...
AKU SETUJU HUKUM ALLAH INI DI JALANKAN DI MALAYSIA ATAU DIMANA2 NEGARA ISLAM DI DUNIA INI.

TETAPI BUKAN HUKUM HUDUD PAS!

--------------------------------

Jadi apakah hudud PAS seperti yang anda katakan?? huraikan jika benar PAS pernah buat hudud PAS??

hudud bagi PAS adalah apa yang terkandung dalam Al-Quranurkarim lah jaam ooi mana ada hudud beza??

Naruto Sensei said...

Maka, tanpa sedar syaitan telah lama memesongkan perjuangan Umno yang sebenar, daripada menumpukan perhatian kepada kerja-kerja membela rakyat, ke arah merebut kuasa dan kedudukan. UMNO juga sudah terlalu sibuk mencari keburukan dan Menghina dakwah Ulama PAS sehingga lupa bahawa mereka sebenarnya memegang amanah Allah untuk berdakwah setelah memegang tampuk pemerintahan negara selama 50tahun. Untuk berdakwah ada metodologi atau uslubnya dan bukan secara maki hamun dan mencaci kepimpinan Ulama. Memang PAS juga ada kelemahannya tetapi tetap Istiqamah dengan perjuangan Islamnya, tetapi yang lagi teruk adalah daripada pemimpin-pemimpin UMNO yang terlibat dengan rasuah dan masih dipilih oleh perwakilan - tetapi saya jelaskan bahawa "nawaitu" UMNO untuk berubah ke arah yang lebih baik hanyalah retorik politik sahaja

malah tindakan awal dato Najib memansuhkan Kementrian Pembangunan Keusahawanan dan koperasi (MECD) yang banyak membantu koperasi dan Usahawan Melayu sebenarnya merugikan Melayu itu sendiri..niat menghancurkan melayu yang sudah ada lama dalam diri sebahagian pemimpin-pemimpin UMNO. Maka, jangan diberikan peluang bagi mereka lagi setelah peluang selama 50 tahun ini tak di hargai. Malah, dalam UMNO juga sudah lama wujud kumpulan yang tidak ikhlas dan tidak mahu melihat UMNO kembali kepada perjuangan asal apabila pamimpin peringkat negeri dan Parti berbalah sesama sendiri contoh terkini Isu Adun Terengganu, Adun Perlis dan jawatan menteri dalam kerajaan sendiri..dan mahu terus kepada perjuangan perkauman.. Lihatlah nanti Umno akan berdepan krisis yang lebih parah sekali.. di akhir2 hayatnya...

TUNGGUUUUUUU.....

anakkancil said...

Jamm ...mana jawapan kau....aku tgh tunggu jawapan dari kau...jgn jadi manusia munafik...

Naruto Sensei said...

anakkancil said...
Jamm ...mana jawapan kau....aku tgh tunggu jawapan dari kau...jgn jadi manusia munafik...

-----------------------------

Saudaraku Anakkancil

biasalah puak UMNO ni pandai menghentam dan membuat tuduhan tetapi bila disoal mereka hilang.. tu pun sekejap je nanti mereka masuk balik dan akan menukar topik perbualan malah dengan tuduhan baru yang tak berasas lagi.. memang beginilah mainan politik UMNO dulu,kini dan dan nak mati ni pun tak mau berubah2..

Jadi kita sentiasa perlu ingat setiap pos2 mereka supaya mereka akan terkena balik apa yang pernah mereka tulis dahulu..

Wassalam..

anakkancil said...

Maka hari ni terserlah lah kejahilan di wajah JAmm....so nasihat aku pada kau le kalau kau muslim...jgn beri komen bab yg kau tak tahu atau kau cuma tahu sebut tapi kau tak paham kerana kalau tersilap langkah kau kena mengucap balik....itu nasihat aku kepada kaum muslim...

ngalabu said...

Tuan Naruto berita apa yang akan meletup itu. Tak sabar mahu dengar, adakah berita seperti yang di bisik-bisikkan tu?.

ngalabu said...

Tak maluke orang lain melihat, eli yang pakai selendang sewaktu jumpa TGNA.

Fidaiyyin said...

Kepada Pencacai Najis Umno,

MB Umno korang kt Pahang tu dah tipu org. Dah bersalah kena bayar rm63 juta...

Berani letak jawatanlah...korang otak jadi bengap sebab lama sgt jilat bontot perosak2 dlm umno...

HaHs said...

Org islam pun tau malu pakai tudung jumpa ulama', puak tu plak tunjuk jambul. Bestlah ko Naruto. Bernas hujah ko melayan si gila tu. Semakin berisi dgn fakta dan kemas. Perbaiki lagi. Org mcm ni kalo hujah dgn kebenaran je tak guna sbb dia pandai seleweng. Kena guna sejarah dan fakta, lepas tu kena pandai silat atau pusing2 mcm dia buat gak, baru jalan. Pandai plak dia berlakon mcm org Pas yg tak puas hati. Bila ko masuk baru tembelang pecah. Cakap dia ngalahkan org PAS, tapi rupanya stakat retorik kat mulut, hujah islam dia buat cuci tandas. Macam x biasalak org umno.

Aku nak ko defence PAS kat mana2 blog yg ko masuk. Jgn biar org gila ni seleweng pemikiran org yg baca. Sbb kalo ko takde, ramai yg tertipu dan pcaya dgn hujah putar belit dia tu. Inilah golongan yg aku panggil Musang berbulu Ayam.

Ariyos...

Anonymous said...

kepada pencacai umno..

cepatlah sedar dan insaf...
dunia ni kita hidup sementara sahaja..
akhirat tempat kita yg sebenarnya..

semoga kau orang insaf

downloadmoviedirect.blogspot.com

jdramacollection.blogspot.com

tvceramahanda.blogspot.com

Perawi said...

Doakan agar Eli masuk Islam, jangan sampai masuk UMNO, kerana membolehkan lagi ianya punah ranah. Cukuplah penyokong ajaran sesat hadhari yang telah ada. Dewata, Mie, UMNO@BN yang telah murtad dll

Perawi said...

soi lek...org kanan Dewata bagus. Taniah ...lantik soi lek...jadi PM pula..nanti rakyat Msia bebas sexs. Dimana - mana boleh buat projek haram. Anak Dewata pun boleh jadi anak jin soi ...

dangermouse said...

asalamualaikum semua...

saya baru di sini... jgn la gaduh2 tak baik...

shyufi said...

jgn jadikan yg baik tu nampak buruk!!
bagus PR sekalian!!

A Gust of Wind said...

aku heran betul ngan sesetengah orang yg kononnya alim, cakap je besar pasal islam, tapi yg nyatanya tidak bersimpati. adakah ini islam yg diperkatakan? sampai mencaci org lain. iskhkh, muskhyil...

terutamanya blogger yg bergelar dewata awan berapi. ngan nicknya, bolehlah kita tau bhw dia seorang yg tidak matang lagi, naive namanya dlm english pasal dah terlalu dia tgk komick sampai commentnya pun amat komikal.

apam taiping said...

Pak said...

irza..kalau Umno nak jual dah lama dia jual dah negara kita.yg Anuwar dok sekutu ngan bush tu bagus ker.tak jual negara ke namanya.Lu pikir lah sendiri
......................................
pak,

leh ko bagi bukti ngan fakta yg mengatakan anwar bersekutu ngan bush?bila anwar jmp bush?najib tontoya ngan dolah ko tu adela...
ko gi tanya KJ brp byk dah syarikat2 kat malaysia yg dia jual kat singapura...
weh,jgn jd berok cari kutu ja...takut tertelan lalat kumbang taik...

add said...

tak kan eli tak bagi "setepek dua" pada nik ajis... nik ajis nok juga raso... tok kan bagi padaabe khalid dengan tiang chuak je...

dapat tengok hok ada rambu ramba pun jadi la...

Naruto Sensei said...

add said...

tak kan Norhayati onn tak bagi "setepek dua" pada Najib... Najib nok juga raso... tok kan bagi padaabe Rahman dengan chua Soi lek je...

dapat tengok hok ada rambu ramba pun jadi la...

--------------------------------

He he he komennya: bodoh lembu la ko ni Add...

uptrend4me said...

Assalamualaikum semua...apa yang dikecohkan sgt ni...kita kalau betul2 nak beriman pada ALLAH swt kita harus memahami sifatnya iaitu SIFAT 20...barulah kita boleh berhujah dan menegakkan agama(ISLAM)kita...kenal diri sendiri baru kenal ALLAH swt...baru kita dipandang mulia...cari jalan ke akhirat dunia ini percuma...tiada apa didunia ini hak kita walaupun sehelai bulu roma pun...so jgnlah ugama di politikkan tapi politik itu mengikut adunan dan saluran ugama...marilah kita sama2 kembali kejalan ALLAH swt...berteraskan Rukun Iman...

Naruto Sensei said...

FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum. Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini. Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO
telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat. Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahaya nya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga fikirkan dengan teliti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British. Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup. Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja. Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang..setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.
Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.. Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan Cina sudah biadap merampas negeri melayu,, kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??
Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.. Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan dakwahnya..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai , tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 . Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.. Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan. Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2 pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu.bangsa mereka sendiri.. Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka. Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali. Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2 termasuk blogger milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.. Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..
Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.



“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

From
Naruto sensei

add said...

Naruto sensei kata:
“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

PAS kata "Parti Ajaran Sesat"
PKR kata "Parti Korek Rakyat"

Tapi apa-apa pun PR ni
ibarat p@l!R dengan bontot.
Bukan ke bila p@l!r masuk kat bontot kena taik... he he he sape yang kena.....naruto sen sen je bukan juta juta...

add said...

Satu kegagalan dan kelemahan ketara Anwar adalah menjaga ‘halaman PKR’ dengan sebaiknya. Dengan sebuah gandingan kerjasama politik asal boleh dan longgar di dalam Pakatan Rakyat, kekacauan politik di dalam PKR adalah sesuatu yang amat merosakkan imej bersih dan ‘reformer unggul’ yang ada pada Anwar. Imejnya rosak, kerana GAGAL menjaga dan memelihara PKR dengan sebaiknya. Maaf, mungkin bukan salah Anwar - tetapi ‘jiwa PKR’ itu sendiri sudah bernanah dan busuk.


Ini bukan kata kita sahaja. Ramai yang dah meninggalkan PKR kerana ‘hilang percaya’ dengan niat dan hasrat PKR sekarang. Anwar sudah lepas dan berada di dalam arus perdana politik. Perjuangan PKR sekarang untuk apa? Mengaut untung atau benar-benar memperjuangkan rakyat? Kalau ikut kes Fairus dan Zahrain, nampaknya sudah tersasar jauh.

Anwar sekarang ada dua masalah baru yang bukan kecil. Masalah baru Anwar - adalah Aminah Abdullah (bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang) dan Waythamoorthy (HINDRAF). Dua ini. Jangan lupa nama ini, Aminah dan Waythamoorthy.

Aminah, dalah suatu kenyataan yang ditulis di dalam The Star, memaklumkan bahawa dia tidak akan membenarkan PKR menang ‘free’ di Penanti. Sanggup bertanding di atas tiket bebas, Aminah dikatakan mempunyai banyak cerita ‘dalaman’ PKR yang boleh dilambak kepada pengundi di Penanti. Aminah sudah tidak nampak keikhlasan di dalam perjuangan Anwar dan PKR. Ini cakap bekas orang kanan. Ezam mungkin ada kepentingan, tapi Aminah?

Aminah adalah sebahagian daripada banyak cerita ketidakpuasan hati di kalangan warga PKR sendiri. Orang PKR sudah mula sangsi dengan halatuju politik sebenar Anwar. Mereka sendiri khuatir. Mereka sendiri sangsi. Mereka sendiri musykil.

Aminah adalah ‘arus kecil’ di dalam PKR yang tidak mahu terus ‘diperkudakan’ oleh kepentingan politik Anwar Ibrahim. Selepas pembebasan Anwar, tegas Aminah - ‘PKR sudah sesat jalan dan hanya tahu mencari kepentingan diri’. Aduhai, rosak PKR ini sebenarnya!

Masalah kedua kepada Anwar adalah - Waythamoorthy (adik kepada P Uthayakumar). Sekarang ini berada di luar negara. Dalam temuramah dalam The Malaysian Insider, dia memperkatakan bagaimana HINDRAF sebenarnya tidak berpuas hati dengan kaedah Pakatan Rakyat menyelesaikan masalah kaum India. Dengan kuasa yang ada di dalam tangan, HINDRAF mengharapkan PR dapat menjanjikan sesuatu yang lebih baik kepada masyarakat India. Hakikatnya, tidak berlaku.

HINDRAF sudah mula mengesan bahawa mereka juga ‘diperkudakan’ oleh Anwar sebelum pilihanraya lalu. Anwar tidak ikhlas, kata HINDRAF. Anwar tidak bersungguh memperjuangkan kepentingan kaum India. Walaupun mungkin, Anwar ‘visible’ dalam kes Kugan - tapi mereka mahukan ‘tindakan’, bukan janji kosong.

Ketidakpercayaan atau hilang percaya, HINDRAF, Aminah dan ramai lagi ahli PKR di akar umbi terhadap Anwar adalah real dan sangat perlu diambil perhatian. Fokus Anwar sudah tersasar jauh. Prestasi kerajaan PR merosot. Prestasi pimpinan PR (khususnya PKR) merudum teruk. Bagaimana mahu pulihkan?

Hakikatnya, Anwar sudah makin banyak masalah. PKR ini ada masalah ‘managing success’ - terutamanya bila dikelilingi kaki ‘korup’ dan makan suap. Masalah besar kepada Anwar.

p/s: PKR ini kena ‘ber-istinjak’ nampaknya….bersihkan dari najis korupsi dan penting diri.

sumber - gelagat anwar

dipetik dari AIDC

Naruto Sensei said...

add said...

Naruto sensei kata:


“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

PAS kata " BN = Barisan Neraka "
PKR kata " BN = Babi Negara "

Tapi apa-apa pun BN ni
ibarat Najib dengan bontot Tuya.
Bukan ke bila Najib masuk kat bontot kena taik Tuya... he he he sape makan taiknya.....Add lah tadah mulut dapat air najib dan taik tuya...ho ho ho samalah Add telan taik je..

-------------------------------

Hahaha!!! dapat taik je pencacai sial nih Umnokelantan bodo!!

Naruto Sensei said...

Bodoh la korang setakat copy paste pastu cabut takyah la puak bangang ko nih bukannya faham berhujah cakap dengan cara maki je puak2 ko nih sialll mak bapak tak ajar...

Naruto Sensei said...

Sukahatilah

aku nak tengok kalau kalah BN kali ini memang muka sial la puak2 Umno ni... Masuk je sini memang tarak hujah aku maki je korang pasal korang tak beradab langsung cam sial salam tak diberi masuk menghentam cara kurang ajar Yang pasti dalam pilihanraya ni ada berita paling terkejut

Silap2 makan Jantung woo
Boleh jatuh terus BN Masa tu melayu yang sokong Umno dulu semua pakat ludah UMNo tengoklah!!! hahaha

jangan ternganga sudah!!

Dah tau dah simpannnnn!!!!

Naruto Sensei said...

Naruto sensei said...
FITNAH UMNO DAN BAHAYANYA KEPADA MASYARAKAT DI MALAYSIA

Tajuk di atas adalah suatu usaha saya menunjukkan betapa bahayanya UMNO dengan agendanya menyesatkan dan mengelirukan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum. Umum mengetahui bagaimana UMNO yang ditubuhkan atas kesedaran Melayu melawan penjajah British, maka usaha tersebut pun berjaya dengan tercapainya kemerdekaan Negara Malaysia yang kita cintai ini. Malangnya dalam mengekalkan kuasa ,UMNO
telah menggunakan berbagai tipu helah dan cara yang kotor dan jijik semata2 ingin terus berkuasa dengan meniupkan api perkauman,memfitnah, mengelirukan fikiran malah memperbodohkan rakyat. Di bawah in saya huraikan satu persatu tentang bahaya nya agenda fitnah dan menyesatkan UMNO. semoga fikirkan dengan teliti:

UMNO PARTI PERKAUMAN DAN PEMECAH-BELAH NEGARA MALAYSIA.!!

Setelah mendapat kuasa dari British, Umno masih meneruskan segala dasar2 British
Malah tiada perubahan yang dilakukan sebaliknya meninggalkan terus corak2 pemerintahan kerajaan Melayu Islam dahulu dan mengikut terus corak pentadbiran sekular British. Rakyat masa tu memang tidak mengambil tahu kerana bagi mereka yang penting memerdekakan pemerintahan negara dari penjajah British ke Melayu sudah cukup. Walhal corak pimpinannya masih sama dengan kerajaan British yang menjajah dahulu, sikit pun tak berubah buktinya kebanyakkan Akta2 Perundangan di Malaysia sekarang ada yang digubal di zaman British lagi jadi di manakah perubahannya.?

Sebab itulah kerajaan BN silih berganti Pemimpin tetapi corak pimpinannya masih sama yang berubah hanyalah Retorik dan Cogankata sahaja. Inikah yang dinamakan kita bebas dari cengkaman British sedangkan masih mengikut segala taik2 yang ditinggalkan oleh British dulu??

Menderhaka terhadap budaya dan Agama Sendiri adalah perbuatan UMNO yang terang2an sekarang..setelah berjaya menyesatkan Melayu Islam dahulu secara perlahan2.
Mereka memfitnah Parti PAS yang tak bersetuju dengan corak pemerintahan UMNO yang melalaikan Umat Islam, Menolak hukum Islam dan membiak kan kemaksiatan di Malaysia Ini.
Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan2 Pas adalah pelampau yang ganas , Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.. Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata Jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan Cacat kerana hukum Hudud dijalankan..
Inilah bahayanya Umno kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan Fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam.. Apakah ini bukannya kerja buruk Umno mengkufurkan hukum Allah.?

Menghasut pergaduhan Kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak , Pulau Pinang dan Selangor.. mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan Cina sudah biadap merampas negeri melayu,, kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali
Dengan berkata” Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang,” Walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Su kun menjadi KM P.Pinang, Bukan kah Koh su kun itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng??
Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris2 menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali..
Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti Ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata” Basahkan keris dengan darah orang Cina” Yang hampir2 menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan Orang India berhubung Isu Hindraf. Akhirnya apabila kedua2 kaum ini tidak lagi menyokong UmnoBN mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis .. Inilah fitnah bahaya Umno disaat2 ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata2.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program2 yang melalaikan umat Islam sendiri. Walhal Umno yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil Berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.. Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan Pas pula terkapai2 sendirian dalam menjalankan dakwahnya..

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada kerajaan PAS, dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai , tidak cukup dengan itu Umno memperlekehkan pula hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. Makah keluarlah perkataan yang menkufurkan Allah dari pimpinan Umno seperti Kalau nak makan Sup Tangan silalah ke Kelantan, “Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan” Juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan “Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah” maka disokong pula pimpinan Umno sendiri.


Mereka juga mempermainkan ayat2 Al-Quran untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Quran ada ayat yang menyokong Umno. Lantas beliau membacanya seperti berikut: “Ya AI YUHALLAZI NA AMANU” Kemudian Mahathir berkata,” tengok dalam Quran AMANU tu UMNO lah” ini Perbuatan munafik dan kufur yang terang2an dan di sokong pula ahli2 Umno . Perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.


Maka apabila Pas mengatakan dalam Al-Quran menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula Pas mengkafirkan Umno sesukahati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran.. Isu ini juga lah yang di mainkan di setiap Kali Pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar Umno apabila mendapat kuasa..

Umno juga selepas itu mengubah Islam, dengan Islam Hadhari yang baru samata2 mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. Permainan politik yang berjaya apabila Umno mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 . Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. Umno akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat.. Di saat perlaksanaan Islam Hadhari tulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.. Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. Mereka juga mengunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam Hadari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri Inilah munafiknya Umno yang kita kenal .. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa. dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka . Sedangkan menjadi tanggungjawab mana2 kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti contoh : Apabila kerajaan Pas mengambil alih kerajaan Terngganu Umno menyekat wang royalti dan mengantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik Umno sahaja bukan kah Zalim perbuatan sedemikian.. Malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.


Bahayanya Umno sebagai penderhaka kepada Raja2. Menabalkan sesuka hati seorang Raja Baru di Kelantan yang bukan menjadi Hak Umno berbuat biadap kepada Sultan Kelantan. Menggubal undang2 yang meruntuhkan kekebalan dan kemuliaan kuasa Raja2 pada tahun 1990 malah tidak cukup dengan itu mereka menghina dan menghentam Raja2 dalam media2 milik mereka sehingga mengaibkan Raja2 Melayu.bangsa mereka sendiri.. Mereka hanya mebodek Raja2 jika ada kepentingan sendiri malah tidak segan silu pula memaki hamun Raja2 jika apa yang mereka hajatkan tidak di perkenankan seperti yang Berlaku Di Terengganu semasa krisis perlantikan MBnya . Mereka mengelar Sultan dengan penggilan “NATANG” begitu juga krisis yang sama di Perlis apabila Pak Lah mengatakan Sultan tidak mengikut Prosuder yang telah dibuat sebelum ini. Dan kesannya walaupun mereka satu parti iaitu Umno mereka masih bercakaran sesama sendiri hingga sekarang..

Maka apabila mereka mendapat sokongan Sultan Perak pula di mainkanlah Isu kononnya mereka mempertahankan Raja2 malah mengatakan pula PR diketuai DatoSeri Nizar sebagai penderhaka hanya kerana ucapan Sembah Derhaka. Sedangkan itulah Umno yang membuang Kemelayuannya lama dahulu sehingga apa yang dibelajar tentang perbahasaan dalam Istana pun mereka menjadi bodoh sebodohnya. Inilah watak parti Munafik ini yang tak sudah2 mengunakan Fitnah untuk menjatuhkan lawannya..

Dan yang paling teruk sekali Umno adalah berbahaya sekali kerana telah terlibat dalam berbagai2 jenayah seperti pembunuhan, penculikan, perogolan malah merompak bukan hanya hasil Negara malah harta rakyat sekali. Contoh kes pembunuhan Altantuya yang mana boleh mengugat ketenteraman Negara di mana hubungan dengan Negara Mongolia menjadi semakin buruk sejak kejadian ini. Bahayanya kalaulah Negara Mongolia tidak berpuashati dengan kes ini kemungkinan perbalahan antara Negara ini akan menyebabkan berlakunya perperangan ataupun tindakan2 yang tidak diduga yang kita tidak boleh nafikan .

Merampas kampung2 dan tanah rizab Melayu atas alasan untuk pembangunan hanya berniat meminggirkan dan mengecilkan kedudukan Melayu itu sendiri. Seperti Isu Kampung Baru, Kampung Berembang dan Kampung Plentong di Johor yang dirampas malah ditipu pula oleh Umno semasa berlaku perampasan tanah tersebut.

Terlibat dalam kes2 pencabulan terhadap Wanita seperti kes Dato Jamaluddin Jarjis meraba, kes Rahim Thamby Chik merogol seorang budak bawah umur, Kes Norhayati Onn yang besekedudukkan dengan bekas MP Gombak dan banyak lagi tak tertulis disini, malah sehingga ke hari ini mereka berselindung disebalik kuasa dari diambil tindakan bayangkan lah jika adik, kakak atau saudara perempuan kita yang terkena apakah kita akan menerima sahaja sedangkan nak mengambil tindakan pun mereka seolah2 dilindungi pula. oleh pihak berkuasa.

Dan akhir sekali memggunakan Media2 termasuk blogger milik mereka menabur fitnah dan memutar belitkan fakta supaya segala kerosakkan yang di bawa oleh Umno disembunyi tetapi menghentam pula pihak 2 yang menuntut keadilan. untuk rakyat jelata.. Malah untuk melalaikan rakyat mereka mengumpan cara hidup yang melalaikan dan lebih bahaya lagi mereka lebih suka jika rakyat juga rosak minda dan fikiran dan mengamalkan cara hidup yang sesat dan tamak seperti mereka Umno yang berbahaya..
Jadi anda renungkanlah andaikata ada kuasa yang lebih tinggi selain Umno memerintah Malaysia nanti memang layaklah Umno di ISAkan kerana setip permainan politik Umno mengundang bahaya dan menggugat ketenteraman awam malah boleh mengakibatkan peperangan di antara rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian di bumi bertuah ini.



“UMNO DENGAN MAKSIAT”
IBARAT TAIK DENGAN KENTUT

From
Naruto sensei

Unknown said...

Aku nak bagi pendapat sikit dengan kata-kata melayu dah teruk berpecah ni. Bagi aku, tak wujud perpecahan macam yang digembar-gemburkan tu. Biasalah bila ada sistem dua parti pada orang melayu macam PAS dan UMNO, mesti ada yang menyokong dan membangkang. Memang dah lumrah kalau ada dua perkara, orangramai akan terbahagi kepada dua bahagian untuk dua perkara tersebut. Contoh, perlawanan bolasepak. Mestilah penyokong kena berpecah ikut pasukan masing-masing. Lepas dah abis, sume ok apa....

metafora said...

salam ape la korg semua ni tak patut kutuk mengutuk, jgnlah duk ikutkan hati nanti mati,ikut nafsu nnti lesu, perangai yang suke caci mencaci nilah yg patut dielakkan,kita same2 tegakkan islam, nak ke kita sekiranya PR pgg malaysia ni besok tumbang macam kerajaan islam uthmaniyah dulu, yang dikhianati pemimpinnya sendiri,anak cucu korgla yang akan jd pemimpin negara ni esok lau korag da berperangai mcm ni aku yakin, sekiranya PR memerintah negara ni aku jamin tak lame...hidup ISLAM!!!!!!![o]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...