Thursday, July 3, 2008

Najib kenalkan Altantuya kepada Razak Baginda

KUALA LUMPUR, 3 Julai: Penyiasat Persendirian, Balasubramaniam Perumal (Bala) yang dilantik oleh Abdul Razak Baginda dalam pengakuan bersumpahnya berkata, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang memperkenalkan Altantuya Shaaribuu kepada Abdul Razak Baginda.

Menurut Bala, Abdul Razak memberitahu perkara ini kepadanya ketika beliau masih menjalankan tugas sebagai Penyiasat Persendirian Abdul Razak dalam menguruskan 'gangguan' yang dibuat Altantuya kepadanya.

Semua ini terkandung dalam pengakuan bersumpah Bala yang didedahkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sidang medianya pagi Khamis lepas.

Ia telah dibuat Bala pada 1 Julai lalu di hadapan Pesuruhjaya Sumpah di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.

Menurut Bala dalam pengakuan bersumpah itu, Abdul Razak memaklumkan perkara berikut kepadanya:

1) Najib memperkenalkan dia kepada Aminah (Altantuya) di pusat pameran diamond di Singapura.

2) Najib meminta Razak menjaga Aminah (Altantuya) kerana tidak mahu wanita itu menganggunya kerana dia telah menjadi timbalan perdana menteri ketika itu.

3) Najib, Razak dan Aminah pernah bersama-sama makan malam di Paris.

4) Aminah meminta Razak membayarnya USD500,000 kerana dia merasa berhak menerima wang sebanyak itu sebagai bayaran kepada komisyen yang telah mereka perolehi dalam pembelian kapal selam di Paris.

Menurut Bala, dalam waktu yang lain, ketika dalam tugasannya itu juga, Aminah pula mencerita perkara yang sama kepada beliau, iaitu:

1) Dia berjumpa dengan Razak di Singapura bersama Najib.

2) Dia juga makan malam bersama Razak dan Najib di Paris.

3) Dia dijanjikan komisyen sebanyak USD500,000 kerana membantu dalam rundingan pembelian kapal selam di Paris.

Bala juga mendedahkan, beliau telah ditahan dua kali oleh polis ekoran penglibatannya sebagai penyiasat persendirian kepada Abdul Razak.

Dalam tahanan kali kedua, tulis Bala, beliau telah disoalsiasat selama tujuh hari berturut-turut di Bukit Aman.

"Saya memberitahu mereka segala-galanya termasuk semua yang diceritakan oleh Abdul Razak Baginda dan Aminah tentang hubungan mereka dengan Datuk Seri Najib Tun Razak tetapi apabila saya mahu menandatangani kenyataan itu, perkara itu telah tiada," tulis Bala dalam penyataan bersumpahnya.

"Saya telah memberikan keterangan dalam perbicaraan Azilah, Sirul dan Abdul Razak Baginda di Mahkamah Tinggi Shah Alam. Pendakwaraya tidak pernah bertanya saya berkaitan dengan hubungan Aminah dengan Datuk Seri Najib Tun Razak atau tentang panggilan yang saya terima dari DSP Musa Safri, orang yang saya percaya adalah ADC kepada Datuk Seri Najib Razak dan/atau isterinya," tulis Bala lagi.

Dalam penyataan itu, Bala berkata, DSP Musa Safri pernah menghubunginya melalui Abdul Razak sejurus sebelum kali terakhir beliau melihat Altantuya.

Menurut Bala, ketika hari Abdul Razak di tahan, dia berada bersama Razak di pejabat peguamnya iaitu kira-kira jam 6.30 pagi.

Abdul Razak memaklumkan kepada beliau, dia telah menghantar mesej kepada Najib petang sebelumnya, kerana tidak dia akan ditahan, tetapi tidak menerima sebarang balasan.

Namun, sekejap sahaja selepas itu, kira-kira jam 7.30 pagi, kata Bala dalam penyataannya, Abdul Razak menerima SMS dari Najib, dan mereka berdua ditunjukkan mesej itu yang berbunyi:

"Saya akan jumpa IGP jam 11 pagi ini...hal ini akan selesai...bersabar." (“ I am seeing IGP at 11.00 a.m. today …… matter will be solved … be cool”)

Menurut Bala, Razak bagaimanapun telah ditahan jam 11 pagi itu juga.

232 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 232 of 232
bn@umno said...

umisa,

janganlah ko nak tunjukkan kpd barua PR yg lain kononnya ko tu tahu semua pasal isu Batu Putih, Pembangunan Seri Iskandar, Masalah melayu P.Pinang dan Perjanjian Penjualan Air ke Singapura.
Sekadar cakap je tanpa bukti, budak 3 tahun pun boleh cakap.semua maklumat yg ko tau tu semuanya drpd mulut barua PR je, bukannya ko tak tau barua PR dan ko sekali asyik tau mengutuk dan mencari kesalahan BN je, segala perkara yg BN buat semuanya salah kononnya PR je yg semua betul.kalau ko ada akal, pikirlah sikit jgn ikutkan perasaan je bila berhujah.jgn dok taksub sgt dgn perjuangan PR tu dan utk pengetahuan ko, pemimpin PR yg ada skg ni semuanya tak boleh pakai dan tak ada gaya seorg pemimpin.Yg ada gaya sikit sbg pemimpin cuma DSAI tapi malangnya telah dituduh melakukan kesalahan meliwat.Adakah ko nak PM Malaysia tu sbg peliwat?Dgn ketiadaan DSAI, maka PR akan terkubur.Aku nasihatkan ko, jgnlah komen lagi semakin banyak ko komen, semakin menonjol kebodohan ko.hahhahhahha

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
TokBatin X said...

Tok Batin: ‘ Ya Rab! Ape yang dia orang meghepekan ini betul ke tak betul?

Tuhan: ‘ Eh kamu ni meghepek lah Tok Batin, kalu yang betul ta’ akan ade lagi perbahasan/ perbalahan/ meghepek2/menyumpit. Sebab yang salahlah deme mati2an nak bagi ‘straight’ benang basah’

SHADAN HJ OTHMAN said...

umisah,utohkecil dan jamaludin...diaorang 2 semua menyokong yahudi....bn@umno...kita tgk dan biarkan mereka...sesungguh allah maha berkuasa....

bn@umno said...

good job perahudarat. aku cukup teruja dengan explain ko tu.

bnyk lagi yg aku tak tahu.

kalu ada isu2 lain, bleh kongsi2.

bn@umno said...

roti,

rupa-rupanya ko selama ni benak tak tau ape-ape pun.yg ko tau hanya nak menyibuk kat sini je dgn komen-komen yg kebudak-budakkan.sebab tu dr awal-awal lagi aku dah syak memang ko ni bodoh dan komen ko pun entah ape-ape.malangnya dah tahu sendiri bodoh tapi nak tunjuk pandai malah 'nick name' ko pun melucukan macam dah tak ada 'nick name' yg lain lagi dah.

ilham_sufi said...

to shadan:

-kan rasulllah dh bsabda,kalu kta x tgalkan 2 pkara nih kta takkan sesat buat selama2nya ii al quran n hadith.

-ngara islam yg ko trgkn pjg lbar tuh
x mnepati sbg sbuah ngara islam.sbb x der lgsg stuh pmerintahan blandaskan al quran n hdith.ko amik ssuatu yg mguntungkn ko jek.

-bca krgn syeikh al tantawi (ulama tsohor yg umno plg ska) n yusuf al-qardawi psl bab2 ngara islam.

-ko kta ko x ska org cna,india dll.apa kta ko bg cdgn kat umno spya sumenya d kick dr bn.blh ker umno bnafas?

-aku x ksh saper pn mmerintah baik mlayu,cina n india asalkan islam.

kamal farhan said...

shadann..
kau baca balik apa aku tulis tue,lepas tue kau baca balik apa yg kau tulis..

aku dah xtau nak ckp apa lg..


xhabis2 suruh smua orang mengucap..xpayah lah..kau tue sendiri mngucap lah..

menn said...

kenyataan dah termaktub..siapla najib..si tua jambu itu akan merengkok dalam penjara...pakai mati dalam penjarala nampaknya..hahahahaha

Unknown said...

salam...

Kepada shadan;

Jikalau benar Anwar Ibrahim cuba menjual Malaysia kepada Yahudi, maka adalah wajib bg umat Islam di Malaysia menentangnya, kerana haram bagi org Islam bersekongkol dengan Yahudi untuk memusnahkan Islam;

Namun, apekah telah terbukti semua itu? Jikalau ya, maka amat perlu bagi AG dan Polis untuk mendakwa Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat! Hanya dengan mendakwa dan mensabitkan kesalahannya baru terbukti dan sahih bahawa Anwar Ibrahim menjual Malaysia;

Berkenaan negara Islam; tidak dinafikan bahawa Malaysia adalah negara Islam menurut pandangan beberapa ulama' ; namun apekah contoh yang telah ditunjuk dan dipraktikkan oleh RASULULLAH s.a.w?
Adakah hanya memadai dengan Madinah diduduki dan dikuasai oleh Muslim? Jawapan nye TIDAK!! Rasulullah telah mengamalkan ajaran Islam secara menyeluruh; baik dari segi perundangan, perlembagaan, pentadbiran dan sebagainya. Pentadbiran sebegini lah yg kita kehendaki; bukannya sekadar negara Islam yang dihuni dan dikuasai oleh org Islam tanpa terlaksananya undang-undang dan peraturan yang telah diwahyukan oleh Allah;

Rasulullah s.a.w bersabda:

"Aku tinggalkan pada kamu dua perkara; jikalau kamu berpegang pada kedua-duanya kamu tidak akan sesat buat selama-lamanya; dua perkara itu adalah KITAB ALLAH dan SUNNAHKU"

Pemerintahan Rasulullah s.a.w di Madinah adalah sunnah baginda;

atan said...

yo...

atan said...

babi rrr...dan cilake...dah tau NAJIB tu korup...yg pegisokong dien bt ape....sule jjeee...bg matii...x nak pemimpin mcm tu cial...

SHADAN HJ OTHMAN said...

sdr jentera,alhamdulillah..aku sokong kita mesti berpandu pd al-quraan..terima kasih mengaku negara ini negara islam..bukan mcm kawan2 ko yg x mengaku..tp pas kat kelantan x buat pun ek...kat perak tandatangan Perjanjian Pangkor 11 dan tertulis lak x boleh katakan negeri perak negeri islam...dan pemimpin pun x leh katakan dr org islam..pening ar..semua sama jer..
sdr jentera,saya x katakan negara kita dijual utk yahudi..mungkin sdr salah faham...adakah sdr nak jd mcm spore,thailand,indonesia?negara mereka pun x dijual..tp mereka ditelunjuk oleh org2 yahudi...itu yg berlaku...klu ko mcm anwar menyokong yahudi,aku pun x fahamlah..ko juga kata haram...

SHADAN HJ OTHMAN said...

x sangka erk pakatan pembangkang suka maki babi dan sebagainya erk...ini ke contoh...oh lupa diaorang dah kawan baik dgn DAP..x byk sikit terikut gak nya...

Unknown said...

macam2 ada...melayu boleh... boleh macam....

sudoku said...

Asm.
Isu dakwaan liwat yg dibicarakan dengan penuh sensasi dulu aku masih belajar lagi.. aku tau gitu-gitu je. bila aku dah habis belajar dan keje kat hospital kuala lumpur aku pergi tgk satu patient yang diorang rujuk ke jabatan aku. aku gi dgn kawan aku. aku tgk kat rekod dia..ada nama Tan Sri la..dia adalah bekas pendakwaraya kes tersebut. keadaannya adalah sangat tragis. Daripada rekod tu dia dah kena strok(pendarahan) otak sebelah kanan, operate buang darah beku lepas tu kena operate lagi sebab otak dah bengkak(buat VP shunt-kena alirkan otak keluar ke peritoneum) lepas tu sebelah kiri otak berlaku pendarahan pula, operate sebelah lagi dan kena buang tengkorak sebelah lagi sebab tak mahu bagi bengkak tu menekan pada saraf tunjang. Last sekali buat rehab je, dengan hilang keupayaan sama sekali utk berfungsi spt manusia yang normal, tak boleh buat apa-apa langung, makan pun pakai salur, mandi, berak nurse kena buat. Keupayaan yang tinggal hanyalah mata yang terbuka. Sebelah otak yang dah mengecut dan tiada tempurung kepala.Nampak lekuk la sebelah tu. Tangan dan kaki semua mengerekot sebab dah tidak berfungsi. Tan Sri tu dipindahkan dari hospital swasta ke hospital gomen. Jadi unit tu refer kat jabatan aku supaya boleh letak balik tempurung kepala dia yang sebelah tu. Aku simpati sangat dengan ujian Allah pada Tan Sri tersebut.Jabatan aku pun dah list le operation utk Tan Sri tu.
Sekiranya apa yang berlaku adalah disebabkan oleh balasan Allah terhadap apa yang pernah dilakukannya dahulu semasa kes dakwaan liwat(yang mahkamah pun dah clearkan DSAI tu) semoga Allah mengampunkan dosa Tan Sri tersebut sebab tak selepas aku pindah tempat kerja ada berita kecil s/khabar harian pasal berita kematiannya.
Psl Saiful ni , orang RTM pun cakap dia gay.

Perawi said...

bertudung adalah ikut hukum islam, tak bertugung menolak hukum islam - tak bertudung sudah tolak hukum islam, tetapi nak kata baik lagi, org bodoh, bahlul saja yg kata begitu. ingat sikit masa nabi isra mikraj. Allah sudah benci org tak bertudung termasuk Rosmah, nak katakan baik lagi..engkau refer kitab mana ...UMNO @ BN(barang naik)...hee. penyokongnya pun dapat laknat sama

Perawi said...

Najib tak kenal altantuya????
aku ada gambar (najib&altantuya), bulu altantuya najib dah kenal. nak bohong siapa lagi?//sekarang zaman siber

Perawi said...

Anak mangsa tahanan ISA selamat dikebumikan
Salmiyah Harun, Jenazah anak sulung mangsa tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Shahrial Sirin, Aina Mardiah, 17, yang meninggal dunia akibat pendarahan otak selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Sungai Serai jam 11.30 pagi tadi.

Setengah jam sebelum itu, jenazah Aina disembahyangkan hampir 200 jemaah di masjid Sungai Serai kira-kira satu kilometer dari rumahnya.

Turut serta menyembahyangkan jenazah anak kesayangan Fatma Masrum itu ialah Adun Hulu Klang, Saari Sungib yang juga bekas tahanan ISA; Adun Chempaka merangkap Exco Kerajaan Negeri, Ir. Iskandar Abdul Samad; Pengerusi GMI Syed Ibrahim Syed Noh dan lima orang bekas tahanan ISA.

Pengebumian Aina turut disaksikan berpuluh-puluh rakan sekolahnya dari Sek. Men. Keb. Dusun Nanding termasuk beberapa orang guru.

Sementara itu, sebaik keluar dari van jenazah, Shahrial yang masih mengenakan pakaian yang dipakai sewaktu tiba dari Kementa semalam bersama-sama ahli jawatankuasa khairat kematian menurunkan jenazah anaknya ke liang lahat.

Suasana bertambah pilu tatkala, Shahrial mencuri sedikit masa meriba, memeluk dan mencium kedua-dua anak perempuannya, Izzatul Zahrah, 12 dan Arfah, 9 sebaik sahaja jenazah kakak mereka dikebumikan.

Pelukan kasih sayang Syahrial untuk Almarhum Aina tidak kesampaian kerana dipisahkan oleh akta yang zalim; mungkin sebab itulah beliau tidak mahu melepaskan peluang meluahkan kasih sayang itu kepada dua anak perempuannya.

Fatma Masrum yang duduk di belakang suaminya ketika imam membacakan talkin, kelihatan sugul sambil memeluk dan mengusap suami tersayang yang terpisah sejak tujuh tahun lalu.

Sebaik sahaja jenazah selesai dikebumikan, pihak polis memberi sedikit kelonggaran kepada Shahrial untuk bertemu dan bersalaman dengan beberapa sahabat yang sekian lama tidak berjumpa.

Turut bersalaman dengan beliau, Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat, dan Ketua Penerangan Pemuda PAS Selangor, Sany Hamzan.

Lima orang bekas tahanah ISA yang bersama-sama beliau ketika di Kemta turut bersalaman dan berpelukan dengan beliau, termasuklah jiran dan rakan-rakan beliau.

Ada yang memeluk sambil menepuk bahu beliau sambil memberi kata-kata perangsang agar beliau tabah dan bersabar dengan ujian Allah SWT.

Suasana menjadi hiba apabila kelihatan beberapa rakan beliau turut menitiskan air mata ketika memeluk Shahrial namun beliau tetap tenang dan masih tersenyum.

Anggota polis yang ditemui di tanah perkuburan memberitahu, Shahrial dibenarkan menemui keluarganya pada malam ketujuh dan esok.

Tujuh orang polis yang mengawal Shahrial membenarkan beliau balik ke rumahnya sebentar untuk menukar pakaian dan kira-kira jam 12.20 tengahari menaiki van berwarna putih ke lokasi yang tidak diketahui.

Sementara itu, kepada pembaca yang sudi membantu keluarga Almarhumah Aina Mardiah dan keluarga mangsa ISA yang lain, salurkan sumbangan anda kepada HARAKAHDAILY DOT COM, nombor akaun Maybank 564070000336

Perawi said...

Apakah dosa sikecil berumur 10 tahun dimasukksn ISA, kini beliau mati setelah tujuh tahun didalam ISA - pengundi BN, terpaksa tangung sama dalam kematian ini {subahat dalam kes bunuh tahanan ISA - celakalah wahai pengundi BN/UMNO)

Perawi said...

DSAI dikaitkan dgn USA, ingat kuat sangat Msia, Goerge Bush Senyum sinis kecut doh pelir Pok Loh & AlNajib. Sekuat Iraq pun tewas dalam masa 3 hari. Tak payahlah nak kaitkan Anuar dgn USA. Gagah sangat ke Pok Loh tu? Belanda, Jepun, Portugis & Inggris sudah jadi penjajah Msia. Ini kau nak lawan USA. Otak sempit USA bukan lawan kita. Dengan Singapore tak tentu lagi memang Msia, sekarang Singa sudah jajah Bandar Iskandar (dikenali Sinagapore Utara) Rakyat Cina & melayu tak manpu nak beli, kini dah jadi hak milik rakyat Singapore. Kerajaan Singa sedia menbantu rakyatnya membeli tanah diJohor. Keempunan Sultan Johor, Kembalikan Batu Putih, itu hak Johor didalam sidang dewan. Putih mata MB Johor, tengok siling bilang cicak...kalaunya ada cicak

Perawi said...

Org yg bodoh BN@UMNO sahaja percaya tentang liwat itu hahhaha.
Jubur tahit busuk Najib sahaja ...yg liwat punggung altantuya, dapat anak dua, datang Rosmah suruh bunuh takut jadi bini muda. Altantuya minta duit 1 Juta dari Najib. Jalan mudah ambil Bom hancurkan >>>> altantuya ...
ASal perkenalan Altantuya jadi jurubahasa France. Modal menteri pertahanan - Najib, Suplier/ Vendor - Razak Baginda. Itu pun tak boleh fikir....org BN

hafiz mahmad said...

akum
saya terlalu kesian tengok bn@umno dok pertahan karajaan yg byk muslihat nye tu. bala buat kenyataan berdasarkan bukti, tp najib cuma nafikan je, mana cukup buktikan lah kalau x terlibat, setakat ckp x yah la. rakyat sekarang dah pandai pikir, x mcm bn@umno yg tak pandai berfikir lg. bn@umno ni lum tengok agaknya vcd mahadir dedahkan rahsia dia selama dia jd PM bahawa mahadir sendiri mengaku yg fitnah terhadap anwar dulu mmg sengaja dibuat utk jatuhkan anwar. mahadir gak mengaku yg dia siap leh suruh2 polis ni, polis ni dah mcm diperalat oleh mahadir. Itu pun bn@umno nak pertahankan lg, kesian.
bn@umno kata tinggalkan kes najib dgn altantuya tumpukan pada kes anwar liwat sepul. cuba la bn@umno pikir sikit antara dua kes tu mana yg lg penting? kan kes najib tu jenayah berat melibatkan pembunuhan kes anwar tu kecik je dan sah2 x betul. lg skali bn@umno tak guna akal fikiran.
saya rasa bn@umno kena byk bangun mlm solat sunat taubat.
ingat x mufti perlis ckp masa bn bnyk kalah masa pilihan raya, dia kata muhasabah diri, dan bertaubat lah.
satu lg saya nak sentuh isu tudung yg dinyatakan oleh bn@umno, sebenarnya tudung ni adalah peraturan Allah, Allah yg tentukan supaya perempuan wajib bertudung, perempuan hanya leh tunjuk muka ngan dua tapak tangan je. jd bn@umno nak ikut peraturan Allah ke peraturan kerajaan?
jadi masalah warak atau tidak bukan lah masalah sebenar ok. jgn menghalalkan yg nyata haram. renung2kan dan selamat beramal.

Perawi said...

Nabi Muhammad SAW bersabda: Maksudnya Islam telah lengkap, Syadina Abu
Bakar bersedih, kerana nabi kesayangan akan wafat, sahabat yg lain
gembira. Sekarang timbul hadhari, Pok Loh pula nak ganti Nabi,
menbenarkan wanita UMNO tak bertudung macam bininya JIN ABDULLAH,
seorang lg sahabat Pok Loh telah dipesongkan akidah saudara bn@umno.
Insaflah taubatlah project boleh pesongkan akidah. BN@UMNO tak lama
akan berkubur. kena gi sekolah pondok belajar akhirat pula, dok ikut
project lawan peraturan Nabi & Allah

carikebenarandotcom said...

Heran rasanya kenapa orang yang nak menegakkan Islam menggunakan perkataan mencarut.Adakah kerana tidak dapat mengawal nafsu kemarahan. Sedangkan kita berpuasa untuk mengawal nafsu termasuk nafsu amarah. Islam adalah agama yang suci. Jika kita tak dapat mengawal nafsu kita maka iblis akan mengawal kita dan kita tidak dapat berfikir dengan betul. Apa apa yang kita katakan akibat dari amarah kita adalah batil berlaka. Oleh itu kalau kita benar berjuang untuk islam janganlah sesekali menggunakan perkataan mencarut. Mungkin sebab tok guru kata Tuhan juga mencarut maka kita pun dibenarkan mencarut. Benarkah kita mencari kebenaran kalau kita juga berbohong? Menggunakan Agama sebagai simbol perjuangan tetapi selalu suka cakap bohong. Dulu sebelum menang kata babi tetap babi dan najis besar tapi bila dah menang nak buat projek babi 100 juta. Dulu kata kat orang kampung nak hapuskan ternak babi tapi sekarang beria ia menyokong projek khinzir raksaksa. Kita merasa gusar bila Mat Sabu kata orang luar menyoal mengenai segala skandal yang berlaku disini tapi tak rasa apa apa bila orang menggunakan islam untuk politik nafsu. Kenapa parti Islam hari ini cakap lain esok cakap lain? Untuk orang lain semua haram tapi bila kat kita semua halal belaka. Sudah jelas dan terang orang telah mempergunakan agama Islam untuk berpolitik tapi tidak berpolitik untuk islam.

Unknown said...

Blogger semua jangan ikut perasaan tapi kena ikut iman. Jaga iman dan aqidah kerana ianya boleh batal kerana 3 perkara. Melalui perkataan, perbuatan dan hati dan begitu juga dengan fitnah. Jangan jadi penyubur dan penyambung fitnah kerana ianya mendatangkan dosa. Perkara yang tiada saksi dan bukti kita tidak boleh tuduh sembarangan. Sebab itu kita mahukan pemerintahan Islam supaya dapat dihukum dengan adil dan saksama tapi malangnya UMNO dan BN tak mahu Islam sebab tu kita tak boleh buat apa apa kerana sekiranya mereka laksanakan pemerintahan islam, mereka yang akan terkena hukum dahulu. Oleh itu mari kita terus berjuang untuk mendaulatkan islam supaya kita dapat hukum orang yang " menjuburi altantunya dan mengebomnya" dengan hukuman yang setimpal dengan nya begitu juga orang yang menuduh DSAI supaya disabitkan hukuman 80 rotan kerana memfitnah! bagi penyolong UMNO dan BN saya nasihat bertaubatlah dan kembali kepada Islam kerana kemungkinan kamu yang menyokong BN termasuk dalam Riddah ia itu syirik kerana mendaulatkan hukum2 kafir British dan redha dengan sistem mereka. wallahuaklam

umar said...

assalamualaikum...dah terlewat tapi nak tambah jugak....

abe mie

melampau sgt...jgn terlalu excited sampai mempersenda agama islam....beware of your attitude... tiap2 yg hidup pasti mati (anda bleh berhujah macam mana anda berhujah dlm blog nie depan ALLAH????)

mnm said...

tak perlu nak tunjuk baik, cuba renung kembali, sape rosmah sblm jadi isteri najib, bujangkah atau janda masa tu? cuba cari jwpn tu, baru kita tau sape najib.

Perawi said...

Rosmah yg aku tahu, beliau adalah isteri kpd seorang staff Petronas dan teman najib semasa diUniversity sebelum Rosmah kahwin dgn staff petronas. Najib memaksa staff petronas ceraikan Rosmah atas alasan Makwenya dulu & najib sanggup bayar pampasan sebanyak mana bekas suami Rosmah mahu. ini disebabkan isteri pertama Najib adalah kerabat istana Kelantan dan darah daging Tg Ghazali (masa itu semangat 46) marahnya najib pd S46, beliau sanggup tinggal isterinya, waris Tg Ghazali

Perawi said...

Debat UMNO PAS .....best, tengok semua baru best ...Takbir

http://www.youtube.com/watch?v=R-xaIqH2kO0

Perawi said...

Debat UMNO PAS .....best, tengok semua baru best ...Takbir

http://www.youtube.com/watch?v=R-xaIqH2kO0

mierul09 said...

masalahnye...
kenape pasal najib korg sume nak kecoh2??
padahal si pengkhianat bangsa melayu tu lagi teruk
at least najib angkat sumpah
yang penakut 2
nape sampai skrg xagkt2 sumpah lg?

«Oldest ‹Older   201 – 232 of 232   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...