Sunday, May 18, 2008

Saya masih sihat dan boleh jalankan tugas - Nik Aziz

KOTA BHARU, 18 Mei: "Saya masih sihat dan boleh jalankan tugas," kata Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau hanya akan bercuti mulai 26 Mei ini hingga awal Jun untuk menunaikan umrah di Tanah Suci dan semasa ketiadaannya, timbalan beliau, Datuk Ahmad Yaacob akan memangku tugas sebagai Menteri Besar.

Nik Aziz berkata demikian ekoran pertanyaan wartawan selepas timbul berita dalam akhbar The Star tentang pelan persaraan beliau yang ditimbulkan oleh ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim.

27 comments:

suhaimi said...

Assalammualaiku...

saya selaku rakyat dan pendokong PAS selalu mendo'akan Tuan Guru Nik Aziz dlm linkungan rahmat Allah dan sihat sentiasa utk mentadbir kerajaan negeri kelantan.
kami semua masih memerlukan tuan guru sebagai pemerintah.tuan guru adalah sebagai model seorang pemerintah dlm negara ini dan mungkin di dunia.
saya mengharapkan tuan guru terus memerintah di kerajaan negeri kelantan khasnya dan PAS am nya.dunia semua memandang pemerintahan beliau.saya berdo'a di panjangkan umur nya.....wasalam..

abe MIE said...

salam...

Apa salahnya pemimpin bersara dari politik? macam TUN mahathir, Pak Lah, Nik Aziz, Abdul Hadhi, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Samy Vellu...

kasi lah can sikit kat pemimpin muda... mereka pun ada belajar sehingga PHD...pemimpin yang ada sekrang seperti mat sabu misalnya, sekolah pun darjah berapa...

biar orang muda buat caranya...

kalau tok guru nak bersara, abe MIE minta buatlah dengan cara baik bukan main gimik politik...pasal PAS, biar orang muda yang teruskan... kegagalan parti adalah kerana pemimpinannya, jangan SALAHKAN PARTI.

sama dengan agama...kalau Islam dilebel agama pengganas ...maka Islam tak salah. yang salah penganutnya... tidak boleh sesuaikan dengan kebijaksanaan agama dengan teknologi untuk kebaikan....

http://malaysialoni.blogspot.com

Web Sutera said...

Assalamualaikum,

Doa saya bersama Tok Guru. Saya, insyaAllah, akan tetap menyokong. ALLAHUAKHBAR!

dulu_PAS_la_ni_PAS said...

ALLAHU AKBAR!

Juraimi Zainal said...

Semoga dirahmati Allah swt.

ihya said...

Semoga Allah memberkati perjuangan Tuan guru serta perjuangan rakyat kelantan..ameen

solla annabi

abumunzir said...

semoga Allah beri kekuatan kepada tok guru hingga ke akhir hayat...amin!

abe MIE said...

salam...

Nik Aziz hanya tok guru bukan Nabi atau Rasulullah s.a.w... jangan melalak tak tentu pasal...Sebut dan takbir nama Baginda dapat juga pahala...

jangan sesat sudahlah macam al_Arqam...abunya diangap manusia suci dan terhebat...

kelantan 18 tahun, apa buat..Islam berapa orang mualaf masuk Islam? Mat rempit dibela....

fikir lah...

abe MIE said...

salam...

Nik Aziz hanya tok guru bukan Nabi atau Rasulullah s.a.w... jangan melalak tak tentu pasal...Sebut dan takbir nama Baginda dapat juga pahala...

jangan sesat sudahlah macam al_Arqam...abunya diangap manusia suci dan terhebat...

kelantan 18 tahun, apa buat..Islam berapa orang mualaf masuk Islam? Mat rempit dibela....

fikir lah...

abu zaid said...

semoga Allah memberkati perjuangan Tok Guru...

irfandina said...

salam...

sabar abe mie...biasalah pas kan ketandusan pemimpin...buktinya cukup jelas...bukankah mereka terpaksa bergantung harap kepada anwar di dalam pakatan rakyat....

suhaimi said...

hai? mendo'akan seorang tok guru dan ulama pun salah ke? bukankah ulama tu pewaris nabi?
cuba tunjukkan kat saya kat mana yg sesatnya? rosak2 awak ni abe mie...

MaSkBRaiN said...

Yang jelasnya seorang politikus tetap politikus, bukannya Tuhan, malaikat, nabi, ulama' atau maksum tetapi hanya mengunakan ugama sebagai landasan untuk kesinambungan kerakusan kuasa.

Politikus2 telah memporak perandakan kehidupan dengan tesis2 yang dicipta agar manusia2 itu lemah dan bodoh dan berhasil-lah ket'suban.Dengan demikian manusia2 akan menjadi binatang ternakan yang dicucuk hidung, menjadi hamba2kepada dokrin2 yang melekakan.

suhaimi said...

memanglah menggunakan ugama sebagai landasan utk melakukan apa pun.habis nk guna apa? kalau tak guna ugama,sesatlah kita.taksub kepada ugama juga tidak mengapa.itu peganggan kita.
mana boleh politik memporak perandakan kehidupan.bukankan politik dan kehidupan itu mesti berlandaskan ugama.nabi juga berpolitik,politik islam...

irfandina said...

amboi suhaimi kalau ditegur sikit melatah bukan main...tak salah mendoakan pemimpin...cuma kekadang pemimpin ni agak mudah lupa bila masa yg sesuai untuk berundur...

tak kiralah nik aziz ke sapa ke...jgn lupa bahawa mereka juga manusia...tak perlulah bermati-matian untuk mempertahankan sesuatu yg bersifat sementara....

suhaimi said...

irfandina...

kalu kita menyokong pemimpin yg mahu menegakkan islam,maknanya kita sokong akan islam itu sendiri.
maknanya dia bukan bersifat sementara....

MaSkBRaiN said...

Selain Illahiyat itu keseluruhannya besifat sementara.
* كان الله ولم يكن شىء معه *
Adalah Allah itu tidak akan ada sesuatu sertanya. Alhadis.

meon_peon said...

tak kiralah nik aziz ke sapa ke...

jgn lupa bahawa mereka juga manusia...

dan jgn lupa juga bhw tugas manusia adalah menjadi khalifah di muka bumi ini...

Membangun Bersama Islam...

nomi said...

salam..

walau ape pon kate orang, AKU adalah orang yang akan sentiasa menyokong, positif, undi, serta mendoakan pahlwan-pahlawan ISLAM yang berjuang menjadikan PAHLAWAN RASULULLAH S.A.W sebagai 'role model'. contoh tok guru NIK AZIZ!
suhaimi beserta jejaka - jejaka lain diluar sana.. semoga kalian juga mengikut jejak langkah ini.Amin.

-peace!!!

nomi said...

kepada yg mengenalkan diri
abe mie...

saye rase awk da patot tukar baju SUPERMAN awk tu..
sekarang ni citer superman pon da takde. CICAK MAN ade la. Tp cicak man tu bagi jela kat apek da rezeki die kat situ. superman pon da melalui era kejatuhan kan... ianya hanya sekadar cerita rekaan manusia yang tak perlu untuk dibanggakan. Berkenanlah dengan super segala super iaitu.. ALLAH.
Demi sesungguhnya jika manusia mengenali kehebatan dan kasih sayang Tuhannya, 'engkau pasti sanggup berjuang.. sanggup mati keranaNYA' -mawaddah (KENALILAH TUHAN)

untuk saudari irfandina..
SALAM SEJAHTERA UNTUKMU

-aku sebutir pasir

nomi said...

irfandina..
jika PAS bergantung pada anwar..

awk bergantung pada siapa?
PAS bergantung pada siapa sebenarnye?
-ZAT ALLAH bukan?

kerana bergantung pada ALLAH, setelah berusaha DOA DOA mereka mengiringi, dan tawakkal.

PAS, PKR mahupun DAP, tak terkecuali AMENO.. menang kerana anugerah dari ALLAH.

walau pada sesiape kamu bergantung jka tidak dengan izin ALLAH tidak akan menang!

# ALLAH.. dengan hanya berkata 'JADILAH' maka terjadilah.
-yassin

liza said...

sy stuju gak ngan abe_mie.. mmg x salah mendoakan pemimpin,asalkan jgn agung2kan sgt si nik aziz melampau lampau sgt

suhaimi said...

liza...
saya nk tanya,mcm mana yg awak katakan mengagung-agungkan pemimpin ( nik aziz)? apa yg melampau2 sangat tu?
cuba awak tgk umno,taatkan pemimpin lebih dari taatkan ALLAH.tak boleh lawan ckp PRESIDEN PARTI,mesti akur apa keputusan PRESIDEN.kalau lawan atau tak setuju,di anggap derhaka pada parti.apa benda tu?........

suhaimi said...

salam...

semoga tok guru selamat pergi dan pulang daripada 'Makkah' utk menunaikan umrah.
kami menunggu kepulangan tok guru.......

rozkha said...

abe mie...mu nok gomo nge aku mari ahh...
aku tggu mung d bintulu...
haram jadah

liza said...

sy x kutuk nik aziz coz sy tahu yg dia mmg layak digelar tok guru..truth,kawan ayah sy pernah cuba ingin lihat sndiri bagaimana ceramah PAS yg slalu penuh dengan peminat2 fanatiknya.and u know what? di akhir ceramah,penyokong2nya seperti dirasuk,dimana seorang ketua telah ditugaskan mengutip "derma".seorg demi seorg menyerahkan segala2nya.ada makcik yg sanggup buka rantai,buka cincin,masukkan dlam tabung derma PAS. Jasi,dr situ sudah tahu yg penyokong2nya terlalu mengagung2kan pemimpin2 PAS.nik aziz mmg ulamak,tp ckp ngan bush dulu pn terketar-ketar,mcm manala nk lawan blik kapir laknat 2!

suhaimi said...

liza...

awak jangan nk mengarutlah.kalau awak tak faham dgn perjuangan islam baik diam je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...