Friday, May 30, 2008

57% mahu Anwar PM

KUALA LUMPUR, 30 Mei: Menurut satu kajian yang dibuat oleh sebuah badan di Lembah Kelang, 57.0 peratus penduduknya bersetuju Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Malaysia. Hanya 15.6 peratus tidak bersetuju manakala 27.4 peratus memberikan maklum balas tidak pasti.

Kajian itu juga mendapati faktor Anwar sebagaimana berikut:


* 49.0% yakin ekonomi lebih stabil

* 51 % bersetuju Islam lebih terbela

* 49.3 % Melayu lebih terbela

* 51.6 % yakin perpaduan kaum lebih baik

* 58.7 % yakin Pakatan akan lebih kuat

* 48.7 % tidak percaya Anwar agen asing


Laporan penuh Siasah Sabtu ini.

60 comments:

suhaimi said...

salam...

saya mendokong jika anwar menjadi perdana menteri.

warek-irang said...

Itu kajian di Lembah Klang, tapi kat tempat lain bangaimana?

Setuju ke semua oeang melayu
jadi
"MALAYSIAN MALAYSIA"?

oshin22 said...

Kalau PKR memerintah..... Kalau Anwar PM .... Yang pasti orang Indonesia akan berleluasa di Malaysia. Baru sekor indo kena balun dgn polis Azizah dan PAS hingar bingar. Bila perempuan melayu kena bogel dlm lokap,pakat diam semua. DAP bising2 masa tu kerana sangka yang kena bogel tu Cina, bila dengar Melayu mereka pun diam. Sekarang ni pun indo dah banyak termasuk dalam tv. Apa pun hanyir bangsa ni. Kemudian pakat kata indo tu pun beri sumbangan. Sumbangan apa. Depa mai sini kerana nak cari makan sebab tempat sendiri sengkek.Kalau apa2 berlaku kat Malaysia indo ni lari balik termasuklah buah keriang dan taik itik lari balik tempat asai.

oshin22 said...

Kalau PKR memerintah..... Kalau Anwar PM .... Yang pasti orang Indonesia akan berleluasa di Malaysia. Baru sekor indo kena balun dgn polis Azizah dan PAS hingar bingar. Bila perempuan melayu kena bogel dlm lokap,pakat diam semua. DAP bising2 masa tu kerana sangka yang kena bogel tu Cina, bila dengar Melayu mereka pun diam. Sekarang ni pun indo dah banyak termasuk dalam tv. Apa pun hanyir bangsa ni. Kemudian pakat kata indo tu pun beri sumbangan. Sumbangan apa. Depa mai sini kerana nak cari makan sebab tempat sendiri sengkek.Kalau apa2 berlaku kat Malaysia indo ni lari balik termasuklah buah keriang dan taik itik lari balik tempat asai.

irfandina said...

salam...

bukankah sdr suhaimi seorang pendukung pas yg fanatik????

kenapa perlu menyatakan sokongan kepada anwar...

apa didalam pas tidak ada pemimpin yg berkebolehan ke????

inilah hakikat sesetengah pendukung pas...hanya menjadi pak turut dan tukang sorak je...

tapi mengaut keuntungan org lain...

suhaimi said...

ifrandina.........

perlu ke saya jawab soalan bodoh awak tu?kalau saya jawab saya pun bodoh mcm awak juga.biarlah org lain jawab.......

suhaimi said...

warek irang....

sebelum kemen,check and balance dulu.

amarhaffiz said...

pada dasarnya memang ramai yang setuju jika anwarPM tapi harus diingat keadilan apakah yang cuba anwar sampaikan...apakah dengan memberi apa yang nyata milik sendiri harus dikongsi dinamakan keadilan..yang kaya terus kaya yang miskin terus menjadi miskin...dengan adanya DEB masyarakat asal masih ketinggalan apatah lagi jika dasar itu diubah...perbetulkan semula cara pemikiran masih ada jalan pulang.....

irfandina said...

salam...

suhaimi lagi...sebenarnya malas saya nak melayan sdr sorang ni...

cuba awak fikirkan rasional pertanyaan saya...sebagai parti yg mendakwa sebagai tulang belakang PR dan seperti kata Ahmad Awang yg pas adalah parti penentu pada situasi politik hari ini...maka bukankah sudah tiba masanya untuk pas menonjolkan bahawa orang no 1 pr seharusnya datang dari pas...

walaupun dari awal telah dipersetujui bahawa anwar yg bakal memimpin negara sekiranya pr memerintah tetapi bukankah lebih afdal untuk pas meletakkan pemimpinnya sebagai orang no 1 dalam PR????

sdr ni kekadang angkuh...sombong...mendabik dada berkokok tentang pas tetapi pada hakikatnya seolah-olah seperti tidak mempunyai keyakinan diri...

apa sdr takut ke untuk bersuara memberi pendapat....atau sememangnya tiada pemimpin yg berkaliber didalam pas????

atau sdr takut untuk mengakui bahawa sampai kiamat pun DAP tidak akan sesekali menerima pemimpin pas sebagai orang no 1 dalam PR???

kesiankan......

suhaimi said...

irfandina...apa yg awak sibuk sgt dgn org no 1 dari kalangan PAS.pemimpin pas pun tak kecoh2.kalau dari pkr pun pemimpinnya islam dan mahukan islam,takde masaalah.dia boleh jadi no.1.apa yg afdalnya kalau pemimpin pas yg jadi no. 1.pemimpin islam dari parti lain tak boleh?
bukalah sikit minda tu,jgn asyik nk ckp benda yg sama.

syafiq said...

to irfandina

bagi saya,DSAI adlh pemimpin yg islamik..dan saya sentiasa menganggap beliau sebagai org Pas...jika dilihat kembali sms beliau bersama dgan ABIM dahulu,DSAI pernah dikatakan sebagai layak untuk menduduki kerusi sebagai presiden PAS..jd tidak sepatutnya timbul persoalan ttg siapakah dari kalangan PR yg layak utk menjadi PM kerana hakikat ini telah dipersetujui oleh parti2 komponen dlm PR juga termasuklah PAS..sy percaya DSAI jga x ksh siapa2 pun mnjd PM..tetapi yg pntg adlh agenda utk memperjuangkan agama dan rakyat..dan skrg kte berdoa shjalah supaya PR akan dpt menerajui kerajaan pusat

-pelajar jepun-

mat_terab said...

Anuar Ibrahim adalah salah satu pilihan terbaik bagi rakyat malaysia masa kini.....beliau dapat mewakili semua kaum....

mat_terab said...

Infandina...
walaupau pas boleh mendokong Pakatan tapi tak semestinya pas tergila-gilakan sangat jawatan PM tu pas sanggup bagi kepada Anuar Ibrahim kerana beliau lah lebih layak....
hang orang umno tak payah nak menyibuk la pi main jauh-jauh.....

angahSP said...

saya selaku anak ISLAM malaysia..
bersetuju 100% DSAI menjadi PERDANA MENTERI

angahSP said...

Kalau PKR memerintah..... Kalau Anwar PM .... Yang pasti orang Indonesia akan berleluasa di Malaysia. Baru sekor indo kena balun dgn polis Azizah dan PAS hingar bingar. Bila perempuan melayu kena bogel dlm lokap,pakat diam semua. DAP bising2 masa tu kerana sangka yang kena bogel tu Cina, bila dengar Melayu mereka pun diam. Sekarang ni pun indo dah banyak termasuk dalam tv. Apa pun hanyir bangsa ni. Kemudian pakat kata indo tu pun beri sumbangan. Sumbangan apa. Depa mai sini kerana nak cari makan sebab tempat sendiri sengkek.Kalau apa2 berlaku kat Malaysia indo ni lari balik termasuklah buah keriang dan taik itik lari balik tempat asai.


MASA PR BARU DAPAT MEMERINTAH SELANGOR.DAN MB TAN SRI KHALID ADA MENGEMUKANN SATU CADANGAN SUPAYA PERKERJA ASING DI KENAKAN LOBI ATAU CUKAI SEBULAN RM10.. TETAPI SIAPA YANG MENENTANG??? PKR?PAS?DAP? ATAU BN DAN UMNO?
BUKA MINDA JANGAN MENBODOHKAN DIRI DENGAN TULISAN YANG TAK BERNAS DAN TANPA RESEARCH.. MENUDUH MEMANG SENANG...BAK KATA PEPATAH.. KUMAN HUJUNG DUNIA NAMPAK.. GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK.

ihya said...

salam..yang ni dialog yang saya dapat rakam semasa di kedai kopi.jangan main main..politik kedai kopi boleh menyumbang 40%atau lebih undi..

abu: Padan muka! Tu la, undi pembangkang lagi. Tengok, sapa yang bekuasa kat Perak sekarang? Bukan orang Cina ke?

ahmad: kenapanya?

abu: Kau orang punya undi la yang bagi Perak kat Cina, sebab korang undi pembangkang!

ahmad: Sebenarnya... korang yang UMNO ni la yang bagi depa bekuasa lebih kat Perak.

abu: pesal kau kata macam tu?...

ahmad: Ya la. Orang Cina undi PAS, PKR dan DAP. Orang India pun undi PAS, PKR dan DAP. Orang Melayu pulak yang tak mau undi PAS, PKR dan DAP. Kalau dak, dah tentu calon-calon Parti Islam menang banyak. Dah tentu Melayu Islam yang banyak berkuasa kat Perak. Jadi... sebab hangpa la orang Melayu Islam kurang kuasa kat Perak!

abu: diam membisu,menjuihkan mulut...

ahmad : Bangsa lain semua dah berubah. korang je yang tak reti nak berubah. Lepas tu, nak salahkan orang lain pulak.....

abu : :(

ahmad : dalam hati ( padan muka kau)

sabri60 said...

en suhaimi, orang macam irfandina tu memang orang yang dibentuk oleh UMNO.Apajua komen pun mesti melawan arus. Biar dia terjun dengan labu nya.Saya dah lama tunggu DSAI jadi PM.Moga semua rakyat terbela.Bukan bila kalah baru nak perjuangkan MELAYU konon...

Anti Kerajaan said...

saya mendokong 100% jika anwar menjadi perdana menteri.

suhaimi said...

salam.... en sabri 60..

nk buat mcm mana,dia nk menentang,dah banyak kali ckp dah,dok kat situ juga.

irfandina said...

salam...

kalaulah ditakdirkan anwar kembali ke pangkuan umno apakah anda semua para pendukung pas masih lagi akan menyokong beliau sebagai calon pm???

saya tidak pernah mempertikaikan kredibiliti anwar sebagai calon pm tetapi saya berpendapat seharusnya pas perlu untuk menonjolkan salah seorang dari pemimpin mereka untuk menerajui pr...itu saja...

kalau ezam mohd nor org kanan anwar boleh kembali kepangkuan umno maka apakah sesuatu yg mustahil untuk anwar mengikut jejaknya...

jgn lupa didalam politik semuanya berkemungkinan...

pada ketika itu barulah anda semua para pendukung pas akan terlopong....

warek-irang said...

DSAI - jadi PM?

PEEEEERAH!!!!

MALAYSIAN MALAYSIA!

DAP!

HINDRF!!!!!!

Melayu????????

warek-irang said...

Sdr suhaimi selalu sangat gunakan perkataan "check & balance"

Boleh ke sdr 'melayukan' kerkataan tu atau tolong berikan makna "check & balance" tu.

suhaimi said...

warek irang...

perlu ke saya jawab soalan anda?bagi saya org melayu seperti anda tidak menguntung mana2 parti dan perjuangan.
anda pergi buka kamus dan cari sendiri jawapan yg anda kehendaki.anda boleh olah dari sudut apa pun jawapannya.kalau tak dapat juga anda tanya rakan seperjuangan anda.

suhaimi said...

irfandina...
bukankan anwar sekarang di dalam pakatan rakyat? mengapa mesti di ajukan soalan jika dia di dalam umno? bukankan apa yg awak tanya itu sudah lari dari tajuk yg asal?baik awak tanya soalan jika 'nk aziz masuk umno adakah org akan menyokong beliau?
jgnlah nk buat soalan 'provo' mcm ni.baik awak pergi kat laman web umno dan tanya soalan itu kepada org2 umno seperti anda dan rakan2 anda.

warek-irang said...

sdr suhaimi

klu dah tak leh jwb tu, cakap aje le apa nak daleh2 gi

warek-irang said...

DSAI ni tak de apa2 pun dlm parti, cuma punaisihat aje(maaf klu salah eja),
Bila masa pula blh jadi PM? ngarut aje. Klu tanding pun blm tau menang.

warek-irang said...

kan pe sdr suhaimi,
perkataan 'check & balance' tu tak berapa sesuai di gunakan, tak ne pat nye

Jamaludin said...

Dalam satu ceramah yg saye dngr, Utz Tuan Guru Hj Hadi pun setuju jike DSAI jadi PM, yang kite dok sibuk ni pe sal pulak???Saye yakin jika DSAI jadi PM pun, tentu sebarang keputusan yg akan di buat, akan di rujuk dulu, paling tak pun dgn Tuan Guru Haji Hadi atau pun majlis Syura.... Jgn sebut lah pasal UM NO lagi, dah nazak dah...sile baca buku politik terdahulu yang bertajuk " Selepas Mahathir,UMNO For Sale"..serta buku Talqin Untuk UMNO....Ezam masuk UMNO untuk nak menolong bacekan Yassin lah agak nye tu.....Kite dah dngr kat Selangor bagaimana wang berjuta ringgit di habiskan dalam masa 2 bulan sahaja...dan terkini, di Perak pulak, 8juta di habiskan dlm masa 3bulan sahaja...Kita mungkin boleh beranggapan baik, bahawa wang tersebut di habiskan untuk masyarakat setempat, tapi kena lah buktikan saperti yang di minta oleh kerajaan negeri selangor dan Perak.Producer filem Suhaimi Baba mungkin boleh buat filem tentang kejatuhan UMNO dalam PR12, tentu akan Box Office..Kepada Kak Suhaimi, filem Hati Malaya 1957 hari tu bnyk untung ker??Atau sekadar balik modal jer???

warek-irang said...

sdr Jamaludin,

nak ke DAP ikut majlis Syura PAS tu?

yg teman tau YB K Singh selalu sebut "over my dead body" tu aje.

Jangan haraf si DAP tu nak kerjasama ngan majlis Syura PAS. - 'Shoru' leh le DAP setuju.

PAS pun pak nye dah 'no sound' bab negara Islam nye.

suhaimi said...

warek irang....

awak pasal komen kat org memang pandai,tp kalau pasal percaturan politik kurang bijak sikit.
siapa kata anwar tak boleh jd PM dgn hanya dia memegang jawatan penasihat PR?
awak ingat mereka bodoh ke nk bertanding dlm pilihanraya dgn keadaan umno yg parah ni? dah tentu umno akan guna segala tektik kotor mereka dan menyebabkan anwar akan kalah.
awak tak tahu ke dgn jawatan 'SENATOR' membolehkan anwar ke 'dewan rakyat' dan membolehkan anwar menjadi PM.bukankah pakatan rakyat mempunyai 5 negeri yg di perintah.salah satu negeri akan melantik beliau sebagai 'senator'.jadi tak payahlah awak risau tentang anwar dan nk kutuk2,perjalanan beliau sudah dekat.awat tgk je lah nanti.
baik awak duduk diam2 tak payah nk sebuk2.ckp dgn kawan2 awak sekali....

Jamaludin said...

warek-irang....
Saye fikir, ada sesuatu yg tak kene dgn awak ni...Manjang tak kene jer dgn komen orang lain...
Saye syorkan, awak isi jer borang UM NO..ikut si Ezam tu.... Mengikut kate utz Nik Abduh..Ezam ni budak baik, tapi budak baik tak selalu membuat tindakan yang betul jugak...
Kalau nak kan borang UM NO, saye boleh tolong pos kan kat awak, no hal lah tu....tapi saye bukan ahli UM NO, ade member nak bagi sticker UMNO,saye geli dan malu nak tampal, wa ima kat motor pun saye tak mahu nak lekat kan.Awak nak jugak ker? UMNO..dulu kini dan selamanye akan hanyut di gelombang Islam Hadari....

naqib said...

Anwar jadi PM? Nauzubillah. Bagi pengetahuan semua dan pengalaman saya mengenali Anwar sebagai guru diyayasan anda tahun 79 saya pernah jadi pelajarnya. Anwar seorang yang berkarisma sebagai guru dan sebagai motivator tetapi bukan sebagai PM!Bagi saya rakyat malaysia kebanyakannya masih jahil ttg politik. Politik dimalaysia hanyalah politik ikut ikutan. Politik akademi fantasia.Pandangan saya .... Jika anwar jadi PM. Islam semakin tertekan kerana beliau bukan pejuang Islam sebenar. Didalam ABIM dahulu beliau merupakan pengkhianat jamaah dan lompat masuk UMNO dikala ABIM memerlukan kepimpinan beliau. Didalam UMNO beliau memusuhi PAS dan akhirnya balasan ALlah dimainkan kembali oleh Mahathir lalu menginap disungai buloh. Kini mengubah arah menubuhkan PKR untuk membela rakyat? Kembali berbaik dengan PAS. Ini semua Fakta. Apakah layak orang begini memimpin Malaysia.Sekiranya beliau PRO Islam kenapa tidak berjuang dengan PAS yang mendukung dasar Islam tetapi beliau menggunakan PAS untuk kepentingan politik dan mengejar kekuasaan beliau. Kini pula menggunakan semua non muslim dimalaysia dan menjaja mesej keadilan untuk semua? Apakah ini adil untuk melayu pribumi? Orang kafir bijak berpolitik, mereka menggunakan anwar untk kepentingan politik mereka. Sehingga mereka berjaya menguasai sebahagian hak hak melayu dimalaysia ini. Mereka pun tidak suka Anwar> Apakah Karpal Singh laknatullah dan Lim kIt siang laknatullah yang anti islam itu suka Anwar dan bersetuju dengan Anwar sekiranya mereka tidak ada kepentingan politik? Ini yang perlu kita jawab dan fikirkan. Berbicara tentang PAS ...... amat malang sekali. PAS dah hilang arah sekali pun menang 2 negeri dan banyak kerusi. PAS ibarat orang bisu yang dapat microfon. Walaupun banyak kerusi tapi hilang muruah.Terpaksa korbankan dasar dan menifesto negara ISLam semata mata untuk bersama PR untuk dapat kekuasaan yang sedikit dan sementara. Saya akui saya penyokong PAS disebabkan hukum wajib menyokong Islam tetapi kecewa dari segi kepimpinan mereka. Mereka boleh bersama Orang kafir harbi yang menentang islam dengan alasan " Mengambil sikap persamaan dan menolak ketidak persamaan" tetapi memusuhi UMNO Islam yang bolih kita cari titik persamaan dan menolak ketidak bersamaan yang mana ini amat tidak relevan didalam islam ......... Insyaalan bersambung lagi.

suhaimi said...

naqib...

adakah manusia itu tidak boleh kembali ke jalan yg benar?mestikan kita mengkhukum mereka kerana kesalahan mereka yg lalu? dan terus bermusuh dgn mereka?
saya pun tahu dahulu anwar masuk umno dan banyak menghentam pemimpin pas.dia sendiri mengakui dlm ceramahnya yg saya turut sertai.dia pun sedar atas kesilapan yg dia lakukan.adakah kita sebagai rakyat yg mengaku islam,tidak dapat menerima perubahan yg berlaku?
ingatlah kita hanya manusia,dan yg berhak hanyalah Allah utk menghukum setiap hambanya.jgnlah kita pandai2 nk mengatakan org itu tak layak untuk memimpin islam dan islam akan terus mundur.
jikalau anwar boleh membawa islam dan menegakkannya dlm malaysia,apa kita nk kata? free2 je kita dpt dosa.
satu lagi saya nk beritahu,jgn suka2 nk kata kat org 'kafir'(karpal singh & lim kit siang) 'laknatullah' selagi dia tak mati lagi.kalau esok2 dia masuk islam awak nk kata apa? free2je dapat dosa.islam tak suruh kita ckp mcm tu.
mengenai org kafir 'harbi' yg menentang islam,sekurang2nya kita boleh terangkan kepada mereka bahawa islam itu bukan menindas dan lama kelamaan mereka akan tahu juga dgn adanya pemimpin2 islam seperti tok guru nik aziz.
org2 umno yg tentu2nya islam,tolak pulak hukum islam,nk kata apa? bincang dah ajak bincang dah,muzakarah dah ajak dah nk apa lagi? tp tak mahu (takut).mcm mana nk cari titik persamaan? baik terangkan dgn org2 kafir,lagi senang,kalau mereka menentang pun sah2 mereka kafir.
jadi kesimpulannya tak payah nk kata kat anwar mcm tu, kat PAS mcm tu.mereka2 nilah yg akan merubah 'senario' politik dlm negara dari pemimpin2 rasuah dan menolak ISLAM.

WASSALAM.....

warek-irang said...

sdr suhaimi,

tanya sikit, anda dah berpolitik brp tahun?

Klu setakat 20 atau 30 tahun ngan
kata orang lain tak bijak berpolitik.

'warek' ni dah kenal dan mengikuti
arus alir politik DSAI sudah lebih
25 tahun.

Memang dulu dia memperjuangkan melayu dlm UMNO.
Tetapi selupas keluar dari penjara dia telah berubah haluan.
Pejuangan nya hari ini ialah -
'MALAYSIAN MALAYSIA' untuk mendapat
sokongan kaum cina dan india.
MELAYU JANGAN TERPEDAYA - Fikir lah
baik2. Mahu kah anda hanya dipanggil 'bangsa Malaysian'? dan
bukan bangsa Melayu?

suhaimi said...

warek irang....

tak payahlah nk 'provo isu' tu.baik duduk diam2 je.org melayu taklah sebodoh mcm awak sangkakan.org sekarang semua dah cerdik2 dah.org melayu sekarang letak islam kat dpn,bukan kat belakang.kalau org melayu satu lagi yg 'hadhari' tu saya tak tahulah.
tak payaklah nk cerita pasal malaysia malaysian dan melayu2 kat sini.org dah dpt menilailah.kalau cerita dgn umno bolehlah...
satu lagi,kata dan 25 tahun dlm arena politik DSAI? tp pasal 'SENATOR' boleh jadi PM tak tahu pulak? nampak sgt ???????.ckp bolehlah,tak kena bayar,saya pun boleh ckp mcm tu.udah2lah.....

Hamzali said...

Anuar PM ha ha nak tergelak. Yang sokong tu tu kenal Anuar ke? Dia memang pandai becakap memang pandai berpidato tapi padai ke dia mengurus negara. Agak-agak pasal apa Mahadhir pecat dia? Bukan kerana takut kena ambil alih bukan keana kes yang menyebabkan dia masuk jel, tapi ada sebab lain yang hanya segelintir saja yang tau. Kalau dia kekal dulu kita akan jadi macam Indonesia le gamaknya sampai sekarang tak leh pulih dari kemelut ekonomi. Tu lah dia... jangan taksub sangat sebab ketaksuban lah bermula nya penyembahan berhala dan patung serta segala kurafat yang berlaku diatas bumi Allah ini. Wallahualam.

suhaimi said...

hamzali...

kau gelaklah sampai bila kau nk gelak.takde sape nk peduli.esok2 kalau betul anwar jadi PM kau gelak kat dpn aku,aku nk tgk kau punya gelak....

Jamaludin said...

Kepada puak2 yang masih lagi menyokong UMNO, tngk lah diri sendiri..Apa yang dpt selama menyokong UMNO 50tahun?? Paling tak pun kain batik,pelikat gula, tepung,garam dan lain2 nya menjelang nak Pilihanraya, lepas tu,di sembelih nye pulak selama 5tahun....Kalau u all sokong UMNO dpt projek juta2 tu, wa setuju jugak lah, tapi wa punya kwn masuk UMNO dpt projek,tapi jiwa nya tetap bukan Islam Hadari...Sedar lah, UMNO memang dah tak relevan lagi, dah sakit dah, 50tahun umor,masuk kategori menopos....Dah kene tipu dgn SPR pun nak sokong jugak lagi? Terang2 dlm paper TSRashid bagi tau, die ikut arahan dlm menjalankan tugas....bebas ke bende nye?????Kalau Anuar jadi PM pun awak dan saya tetap berada di tempat yg sama jugak....Tak perlu nak risau2 kan sngt.....

warek-irang said...

Tak habih2 lagi ke pasai DSAI?

DSAI ni sebenarnya tak de apa2 yg nak dirisaukan.

KAKI KLENTONG -

Klentong nya dah nyata.
Baru2 ni heboh dia mengatakan dah 30 YB dari BN sedia lompat ke PKR.
Macam tahi ayam, dah sejuk. Sunyi sepi berita itu.

KAN KE KLENTONG TU NAMA NYE!

Belum pun jadi 'PM senator' dah tak leh percaya, 'kaki klentong'.

suhaimi said...

salam...

dah takde jawapanlah tu......

lantuhot_bangkak said...

Apa macam sekarang 'warek-irang',
ente mau sokong sapa?

UMNO(BN)?
PAKATAN RAKYAT?

Boleh ke UMNO tolong ringankan beban akibat kenaikan minyak?

'warek-irang, warek-irang'

idaman said...

minyak naik 78sen najib senyum lebar

idaman said...

dk sharil najib pak lah kaki kelentong besar. tapi kalau ANWAR jadi PM mesti minyak turun punye....

lantuhot_bangkak said...

mana sdr suhaimi ni?

dah tumbang terkejut ke, dengar petrol dah naik?

Jangan susah hati,
Kerajaan BN yg baik hati akan beri subsidi. 1 Hari lebih kurang 17 sen.
Banyak tu, klu kumpul2 1 tahun dah dapat RM625

HIDUP BN!
HIDUP DS AAB & Co.Ltd.

suhaimi said...

lantuhot....

tak terkejut pun...cuma bengang sikit,paklah naikkan jam tu juga.jalan jammed gila..aku nk isis minyak pun tak dpt,sampai nk habis.nampak gayanya esok jelah kena isi minyak.

lantuhot_bangkak said...

DSAI ni le masa nye.

Semua orang tengah hot ni.

Nyala kan le api REFOMASI DS tu.

Tunggu apa lagi!

Kami semua dah sedia, bila2 masa pun leh.

Hamzali said...

Boleh turun harga minyak singgit seliter. Beras RM 120.00 10 KG mana satu agaknye nak pilih ye? Alahhh mula mula ni rasa le perit lama-lama ok je le tu. rakyat Malaysia kaya - kaya semua boleh pakai kereta.

lantuhot_bangkak said...

'Rakyat Malaysia Kaya2" Betul le tu!

Yg miskin pape kedana tu 'melayu'

Ni lah nasib 'melayu'

Haraf kan UMNO - 'BUAYA'

Haraf kan PKR - 'NAGA'

PAS - Pisss, pusss - dah jadi adik-beradik DAP.

DAP - anti Islam(melayu), fahaman komunis - menghilangkan taraf bumiputera dan identiti Melayu.

suhaimi said...

tak payah nk kata DAP,org melayu pun ramai yg anti-islam....

meon_peon said...

Hidup Pak Lah !!!

Pemimpin Berjiwa Rakyat...

Bapa Kemanusiaan...

Rakyat digesa ubah cara hidup...

Gunakanlah pengangkutan awam...

Terutama sekali Rapid...

Krn ia memberi perkhidmatan yg bagus...

Ke Arah Malaysia Yg Gemilang...

peon-pencen said...

dari mana pulah si malaun sekor ni?

tiba2 je ngan tak tentu arah mcm orang gila sasau memekak melaungkan
'hidup pak lah!!!'

pak lah yg mana ajak nye?
kat belah rumah saya ada sorang 'pak
lah gila' namanye. pak lah tu le agak nye.

irfandina said...

salam...

bila kena bab minyak naik ni rasa kelu lidah nak berkata...

entahlah...dah serba salah dibuatnya...dalam apa hal pun yg menerima impaknya ialah golongan bawahan...

sebab tulah tak perlu untuk kita bertekak sampai yg bukan2...sebab at the end of the day yg suffer kita gak....

sememangnya pak lah sudah kehilangan arah untuk mentadbir negaran ini dengan bijaksana...kalau nak compare dengan dr m macam langit dengan bumi...

bila dah macam ni tak taulah sapa pemimpin yg betul2 berkemampuan untuk lead m'sia....

semoga Allah dapat memberi petunjuk dan hidayah...

suhaimi said...

Dat'o Seri Anwar Ibrahim lah...siapa lagi...

peon_pencen said...

DSAI, ni le mase nye nak tunjuk 'hero' PKR, ngan cakap je.

Rakyat marhaen dah nampak tanda2 akan kebulo tak lama lagi.

Tak tau ke ini semum taktik DS AAB & Co.
Mula dia kasi susah dan kasi lapo rakyat, peh tu dia jadi hero pula hantar balaci2 nye ke kampung2 berkempen sambil uluk bantuan, kunun kerajaan perhatin terhadap rakyat yg susah.

"SUSAHKAN RAKYAT BANTU RAKYAT"
Ini lah taktik kotor dan keji UMNO(BN) untuk mendapat sokongan rakyat.

Tengok nanti, si 'buaya tua' yg larikan duit berguni guni tu akan jelajah seluruh kampung antar bantuan kepada rakyat susah.

Rakyat jelata yg hidup di bawah aras kemiskinan ini akan bertambah ramai, makan dari situ lah UMNO(BN) mengharaf dapat sokongan pada PRU13 nanti.

Kepada para penyokong DSAI, jangan cakap je berdego dego, buktikan kekentalan semangat anda semua dgn mendesak dan menyokong DSAI membuat sesuat dgn segera.

HIDUP PAKATAN RAKYAT!
HIDUP DSAI DAN PEMIMPIN PKR!
HIDUP TOK-GURU2 DAN PEMIMPIN PAS!
HIDUP YB KARPAL SINGH DAN PEMIMPIN
DAP!

peon_pencen said...

mana pula gi nye si 'warek-irang' ni,

dah kena tembak gak nye?

si suhaimi yg nampak bersemangat tu pun nampak nye dah hilang semangat, terkejut, petrol dah sangat mahal.

peon_pencen said...

DSAI - apa tunggu lagi, ini lah masa nye untuk anda bertindak.

Mana dia penyokong2 yg hebat tu? Keluo le. Kat Ipoh dah mula wat, Kat KL bila lagi?

Ha!, mana dia si lahabau Suhaimi tu?
Cakap je dego2, haprak, abuk pun tarak.

suhaimi said...

peon pencen...

kau ingat aku takde keje lain ke?nak melayan komen2 meraban kau tu, membazir masa aku je.
kau dgn warek irang lebih kurang je.aku tak 'respect' langsung.
satu lagi,hormat sikit kat org,jgn nk suka2 nk maki hamun kat org.kalau tak reti adap,aku boleh ajar,mungkin dulu tak cukup di ajar.....

warel-irang said...

Warek-irang dah hijrah kebenua lain,

kan sini penuh dengan manusia BODOH SOMBONG,DEGIL,CAKAP TAK SERUPA BIKIN DAN GILA BAI MACAM SUHAIMI DAN PEON-PENCEN TU.

SO, GOOD-BYE FOREVER to this 2 very STUPID FOOL!

Hamzali said...

Warek Irang

Jangan merajuk le. Ada yang tulis ada intinya ada yang kosong, tak ape. Yang ada inti kita nikmati yang kosong tu kita makan juga cecah dalam kuah kari semalam, basi pun basi le. Tak perlu nak meradang atau emosional. Ni sembang kedai kopi bukan ada orang lain nak baca pun kita kita je......Kau PM ke DSAI ke sape kat kabinet tu nak baca ke? Kesian ada yang menulis sampai pkl pagi. Kerja malam ke?

suhaimi said...

warek irang...

saya malulah bila kita yg dewasa ni memaki hamun org.kalau anak2 kita yg baca,agak2 apa persepsi mereka tentang bapa2 mereka?kalau geram pun tak payahlah sampai nk memaki hamun.utk yg lain juga tak perlulah bersikap begitu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...