Thursday, March 6, 2008

Selepas 10 tahun, Ustaz Latif Mohamad kembali ke pangkuan PAS

BESUT, 6 Mac: Selepas 10 tahun meninggalkan PAS, bekas Yang Dipertua PAS Besut, Ustaz Abdul Latif Mohamad kembali secara rasmi ke pangkuan PAS semalam.

Mjlis yang istimewa lagi bersejarah telah diadakan di Kampung Gong Kemuntong, Jerteh, dekat sini semalam. Majlis ‘Selamat Tinggal UMNO’ adalah majlis yang diadakan sendiri oleh Ustaz Abd Latif Mohamad, bekas Yang Dipertua PAS Besut diperkarangan rumahnya.

Mjlis yang menyaksikan himpunan lebih 8,000 orang ahli dan penyokong PAS adalah amat istimewa kerana Ustaz Abd Latif Mohamad mengisytiharkan dirinya meninggalkan UMNO walaupun tidak pernah mengisi borang dan menyertai UMNO.

Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu, Dato’ Mustafa Ali menyatakan majlis yang diadakan pada malam ini adalah majlis yang besar ertinya kepada beliau.

“Saya menunggu lebih dari 10 tahun untuk kembali berceramah bersama-sama Ustaz Abd Latiff diatas satu platform semula,

“Saya kira 10 tahun dulu adalah kali terakhir saya berceramah dengan beliau,” kata Mustafa.
Ustaz Abd Latiff Mohamad telah ‘renggang’ dengan PAS bermula sekitar tahun 1997. Beliau kemudiannya berceramah diatas pentas UMNO walaupun membuat pengakuan tidak pernah masuk menjadi keahlian UMNO.
Sehubungan dengan itu, Mustafa yakin dengan pulangnya Ustaz Latif ke pangkuan PAS akan memberikan peluang yang lebih cerah kepada PAS untuk menawan negeri Terengganu dalam PRU ke 12 kali ini.

Munurut Mustafa lagi, kebangkitan rakyat sekarang bukan sahaja berlaku di negeri Terengganu, malah dinegeri-negeri pantai Barat Semenanjung Malaysia.

Sekiranya perkembangan yang baik ini berterusan sehingga hari pengundian pada 8hb Mac akan datang, PAS bukan sahaja akan mengekalkan pemerintahan di Kelantan, menawan semula Terengganu, malah akan dapat menguasai dua pertiga dalam Parlimen Malaysia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...