Tuesday, March 3, 2009

Dun Perak lulus tiga usul



IPOH, 3 Mac: Sidang Dun Perak yang bersidang di satu kawasan lapang berhampiran bangunan Perak hari ini meluluskan tiga usul secara sebulat suara iaitu:-
(Gambar: Speaker, V Sivakumar tiba untuk mengetuai sidang Dun Perak. Gambar bawah Adun Titi Serong membuat usul percaya kepada Mohd Nizar di kawasan tanah lapang yang diisytiharkan sebagai Dun Perak hari ini.)

1) Usul kepercayaan kepada MB Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin.

2) Usul membubarkan Dun Perak,

3) Usul berupa kertas laporan Jawatankuasa Terpilih yang menggantung Datuk Dr Zambry dan enam Exconya.

Usul pertama dan kedua adalah usul yang dibawa sebelum sidang manakala kertas laporan Jawatankuasa Terpilih adalah usul tergempar.

Sidang itu berjalan di kawasan lapang berhampiran Dun selepas 27 Adun dan Speaker tidak dibenarkan masuk ke Dun oleh polis atas arahan Setiausaha Kerajaan Negeri.

Sementara itu, Mahkamah Tinggi Ipoh meluluskan injunsi untuk menghalang Sidang Dun hari ini tetapi ia diperolehi selepas Dun Perak sudah tamat bersidang.

Dun mula bersidang jam 10.15 pagi dan tamat jam 10.30 pagi. Ia bermula dengan bacaan doa oleh Setiausaha Dewan, Misbahul Munir Masduki dan ditutup dengan cadangan menangguhkan sidang oleh Adun Pasir Panjang yang juga MB, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin.

Injunsi diperolehi oleh BN kira-kira jam 10.45 pagi dan ia dianggap adademik oleh para pemimpin Pakatan Rakyat di sini.

217 comments:

1 – 200 of 217   Newer›   Newest»
abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kalau sultan tak lulus macamana?
belasah sultan lagi ke?

DUN perak buat bawh pokok?
banyak tanah melayu diberi kat cina, tak kan tak boleh buat kat sana...

Satu lagi, kalau dah kemaruk kuasa macam tu lah jadinya....

masa nizar jadi MB perak, tak pula nak bubar DUN...bangga dengan lompat parti oleh adun Bota..sekarang!!!

NGAP-NGAP..

N11 said...

Tidak ada kuasa yang lebih tinggi melainkan kuasa spekaer...Siva dan adun PR telah menjalankan tanggungjawab mereka dgn begitu betul berlandaskan perlembagaan...mari kita semua rakyat Perak yang hina ini memohon dan merayu agar Paduka Sultan Perak membenarkan permohonan mengadap YB Nizar untuk dibubarkan DUN bagi memulangkan kuasa kepada rakyat jelata....

blue00bubble said...

dasar bn penakut..
gn la sume yg ade..fru,polis..
dgn tuhan x takut plak..

MJ guevera said...

siapa yg rebut siapa?...kalau ikut nahunya...zambry yg rebut jawatan nizar....
camne lak boleh kata nizar yg rebut?

abe MIE 'TERJAH' said...

speaker dilantik oleh DUN di kalangan majoriti..sultan atau raja bukan dilantiik oleh sesiapa...

tak kan speaker lebih tinggi...
macam letak DEWA SIVA lebih tinggi dari ALLAH...

Nizar yg galak lompat parti...bila dah tak ada majorit baru nak bubar parlimen...

KALAU NAK BUBAR, BUBAR SEMUA ADUN DI PAKATAN....kelantan, kedah dan pulau pinang...tak relavan bila terkena batang hidung sendiri

sang kelembai junior said...

xabis2 nak guna nama sultan...bila nak selamat je guna nama sultan...

nampak sangat umno xde telor...nak kena guna sultan jugak semata-mata nak pertahankan kerajaan haram...

berani ke umno kalo dibincang balik pindaan perlembagaan 1993???sekadar bertanya...

zali said...

15 minit je bersidang?

buat letih polis dan menyusahkan rakyat je si negro siva nih...

lain kali bersidang kat kedai kopi je la...

tekong darat said...

takde sapa pun suruh polis gi jaga...polis yg ikut telunjuk puak haram...memang laa buang masa...
kalu aku jadi polis, sanggup jer resign...

nazmi said...

zali said...
15 minit je bersidang?

buat letih polis dan menyusahkan rakyat je si negro siva nih...

lain kali bersidang kat kedai kopi je la...

...............................

Itulah nk menunjukkan rakyat sanggup berjuang bersama2 PR walau pn hujan, panas, dan sebagainya, selagi BN menzalimi mereka, selagi itu lah rakyat akan bangkit menentang mereka.

tekong darat said...

abe MIE 'TERJAH' said...
http://pkrpasdap.blogspot.com

kalau sultan tak lulus macamana?
belasah sultan lagi ke?

DUN perak buat bawh pokok?
banyak tanah melayu diberi kat cina, tak kan tak boleh buat kat sana...

Satu lagi, kalau dah kemaruk kuasa macam tu lah jadinya....

masa nizar jadi MB perak, tak pula nak bubar DUN...bangga dengan lompat parti oleh adun Bota..sekarang!!!

NGAP-NGAP..

March 2, 2009 7:32 PM


KAN DAH NAK BUBAR...
TAPI ADA PIHAK HALANG....
LU[A KER NYANYUK?...
ADA UBAT UTK NYANYUK...
BULEH CUBA RIVASTIGMIN 3MG BD...
JIKA ADA RASI, DIIZINKAN ALLAH, MENJADI

Saleem said...

abe MIE TERJAH... baru pertama kali aku masuk blog kau yang busuk dan laknat. Kaulah contoh melayu yang telah diperbodoh-bodohkan oleh pemimpin UMNO yang korup dan lupa diri. Alhamdullilah...golongan buta hati macam kau ni semakin berkurangan. Teruskan lah dengan blog kau..moga-moga lebih ramai lagi orang yang akan terbuka mata dengan kebodohan kau dan akan meninggalkan parti UMNO yang korup tu. Perjuangkan nasib Melayu konon...Islam konon... pirah.

Fazrulls said...

Salam Tuan,

Sejarah lagi dicipta di perak.. macam tengok cerita laksamana DO RE MI pulak dimana kerajaan pasir bedenggung hanya duduk di bawah sepohon pokok di mana menteri-menterinya berkumpul dan bersidang.. perhhh...

Tak sangka di zaman sekarang pun wujud lagi kerajaan dibawah pokok ni.. ajaib....!!!

ejan said...

kemelut politik di perak hanya dpt di selesaikan melalui pilihanraya. biarlah rakyat tentukan siapa yg patut jd kerajaan mereka.

tekong darat said...

kerajaan bawah pokok pun kecoh 1 malaya tau...
sampai kena gi mahkamah nak halang kerajaan bawah pokok...
tak pakai buleh runcing pun nak tebuk kaki....
kebal u...

Islam Hebat said...

abe Mie terjah.... Sultan tu dah takdir Allah utk dia jd Sultan... Siva tu rakyat perak yg pilih!!!

kalau betul puak UMNO nak pertahan Allah.. mana dia perlembagaan Al-Quran dan Sunnah?.. mana dia pemimpin yg tutup aurat dgn sempurna? UMNO perkauman duk kutuk india dan cina yg juga Allah ciptakan..
mana dia hudud UMNO? duk kutuk hukum Allah ada la.. meletakkan Sultan lebih tinggi dr Allah dan Rasulnya... duk buang bahasa melayu dan tulisan jawi ada laaaa... kawan dah muak dgn perangai UMNO

arrazzi alhafiz said...

Selagi mana urusan ini tidak diserahkan kembali kepada rakyat Perak untuk menentukan kerajaan pilihan mereka maka selagi itulah krisis ini akan terus berlanjutan tanpa diketahui di mana pengakhirannya.

Seri Paduka Tuanku Sultan Perak Darul Ridzuan dengarilah rindihan dan sendu rakyat jelata...

Ampun Tuanku! Patik sembah derhaka

Masterazi said...

hmm,mereka dah cuba lakukan yang terbaik. Cuma kerajaan yang mnenafikan tempat terbaik untuk mereka.

Tahniah PR hakikat tetap hakikat..

mereka sudah terdesak.

keylee daud said...

INI BARU SEJARAH>

ejan said...

satu injuksi di mahkamah dilakukan oleh BN bagi menghalang Sidang DUN Tergempar.

BN sudah dalam keadaan tersepit dan terdesak. Mereka menyedari segala tindakan yang dilakukan untuk menghalang sidang DUN itu tidak akan berjaya.

Walaupun mereka berjaya mengkambing hitamkan SU Dewan, mereka juga menyedari Speaker boleh melantik SU yang baru bagi menjalankan tugas tersebut.

Mencabar di mahkamah adalah lucu seperti kata Tun Dr. Mahadhir. demikianlah lucunya jika berlaku usaha untuk menghalang Sidang DUN Tergempar Perak.

Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan :-

Fasal 72. Keistimewaan Dewan Negeri.
1.Sahnya apa-apa perjalanan dalam mana-mana Dewan Negeri tidak boleh dipersoal dalam mana-mana mahkamah.

uncle nano said...
This comment has been removed by a blog administrator.
roh_insan said...

Aku tengok makin lame makin mcm Pak Pandir kerajaan bn ni.

Ape pun tahniah kpd kere jaan bn.

Tahniah..Tahniah..Tahniah...Kerane berjaye meninggikn tempat jatuhnye KERE JAAN BN ni.

Ape pu aku benar2 kesian kat polis,terpakse merelecocokn hidung demi sesuap nasi utk anak2 dirumah.

bUnGa mElaTi said...

zali said...
15 minit je bersidang?

buat letih polis dan menyusahkan rakyat je si negro siva nih...

lain kali bersidang kat kedai kopi je la...

..................................

Apa ko ingat kerajaan PR mcm BN ke en zali???

BN bole lah sembang kedai kopi, bunag masa sambil citer projek, dapat lagi under table punyer sampul surat... pemimpin BN masyuk bro.. kaki hisab darah rakyat, janji masyuk...

BN bole lah sembang kedai kopi.. tu kan memang dah jadi trend org2 umNO...

bodo nyer zali....

anakkancil said...

Fazrulls said...
Salam Tuan,

Sejarah lagi dicipta di perak.. macam tengok cerita laksamana DO RE MI pulak dimana kerajaan pasir bedenggung hanya duduk di bawah sepohon pokok di mana menteri-menterinya berkumpul dan bersidang.. perhhh...

Tak sangka di zaman sekarang pun wujud lagi kerajaan dibawah pokok ni.. ajaib....!!!

March 2, 2009 9:05 PM

Tu ..Laa...Apa yg nak di sampaikan oleh P.Ramlee akhirnya terbukti juga...spt Dlm 3 Abdul "Meniaga org lebih untung dari meniaga unta...wow..he..he..he..."dan kini dok mesyuarat bawah pokok lak...
Walau bagaimana pun di sini tampak kebodohan puak BN...woi mangkuk ,lain kali kalau nak kidnap...kidnap Siva dulu la...# adun yg lompat tara boleh tolong pe..pe le...putih mata la lu worang

tekong darat said...

pakcik nano...
suruh laa puak ngko buat pilihanraya...
tu jer yang PR nak...
dah menang nanti, dakwa laa macam2...kalau bulan putih rakyat tak nak, takkan laa nak amik dacing senget dan berkarat...lagi hampeh

miekabo said...

situasi kian parah di perak....
tapi kita jangan mudah leka....
kita duk tumpu hal di perak, umno tgh atur strategi kat negeri PR yang lain...
taktik kotor dan hina dah memang jadi pilihan umno sejak dulu kala...
semua orang tahu...
sekarang ni dah semakin terdesak, lagi banyak strategi yang pelik lepas ni kita akan dengar dan lihat...
lagi satu, puak-puak umno yang duk beri komen merapu dalam nih sebenarnya tahu hakikat sebenar, tapi belum di'izin'kan Allah untuk terbuka hati mereka yang kusam dan kusut tu...
tazkirah.... nasihat.... penerangan yang sebenar tetap kita kena beri kepada mereka....
walaupun kita semua tahu orang2 yang spesis cam abg mie terjah, zali, bn@umno dll... tu macam dah tak boleh dipujuk lagi....
walau pun begitu.... tetap akan ada sekelumit keinsafan dalam hati mereka, biar pun mulut mengatakan tidak dan benci kepada kebenaran...
kita boleh kata tidak, tetapi hati tidak pernah berbohong....

bUnGa mElaTi said...

najib komen sidang dun tak boleh di lakukan, suruh tunggu perintah mahkamah plak... yg dia rampas kerajaan tak ikut perlembagaan tak plak ko bising...

pelik...pelik...

lagi satu org2 umNO ni suke mengapi ngapikan rakyat malaysia yg MB NIzar ni derhaka pada sultan.. jgn jadi bodoh lah ko ingat org tak tahu law ker???

PKR Negeri Sembilan said...

Najib terkena bias Tahun Lembu...itu yg berfikir mcm lembu.

Laknat Allah sbb mempertikaikan amal jariah MB Selangor.

Fidaiyyin said...

Seperti filem Laksamana Doremi, kerajaan pasir berdenggung tetap wujud demi mempertahakan negeri dan rakyat walaupun dikebas rampas dek Laksamana Fasola...

Semoga Laksamana PR (PKR,PAS & DAP) dapat menghapuskan kejahatan BN (seperti Laksamana Fasola)....

Buat pentadbir umno,pencacai umno, balaci umno...kuasa Allah swt tetap mengatasi segala kejahatan manusia.

Janganlah korang nak menegakkan yg haram dan salah dengan nama agama, bangsa dan Raja2...

Jangan membusukkan Melayu dengan slogan2 dan pegangan palsu korang.

blue00bubble said...

kalau ada pilihanraya kompommm...
BN menang!

....................
ye ke mng??
abis tu yg tkut sgt nk bubar dun
ap pasai??
dh confident mng..bt je la
plhnraya..abis cite..
x de la smpi gaduh2 kt sni..

MZAIDI.COM said...

Kalau budar dun kan mudah rakyat akan bagi mandat kepada yang menjadiu pilihan

lebai-mangkuk said...

Lulus 3000 usul pun boleh, TAPI JANGAN HARAF baginda Sultan akan perkenankan walau satu usul pun. Kerana kerajaan bawah pokok itu TIDAK SAH lebai mangkuk

tekong darat said...

KALAU TAK SAH, SAMPAI BERLORI2 POLIS GI KEPUNG APAHAL?...
SAMPAI BUAT LAPORAN POLIS APAHAL?...
BACUL PUNYA PUAK...
CAKAP DALAM TV BULEH...
YER LAA, CAKAP NGAN KAMERA...
MACAM CAKAP DALAM CERMIN...
BULU HIDUNG BERSEPAI KUAR PUN, DOK PERASAN DIRI HENSEM...

Creedence Clearwater Revival said...

umno mana berani berdepan dgn rakyat.

sapphire said...

KAH ! KAH! KAH! CHECKMATE!!!!!
Saya tak tau nak cakap apa lagi dah.....

Kepada penulis2 buku teks mata pelajaran Sejarah, jgn lupa masukkan peristiwa bersejarah ini ke dalam buku teks generasi akan datang... bubuh muka Najib besar2 versi hitam putih...

Topik: Sejarah Malaysia: Najib Razak bertanggungjawab ke atas Sidang DUN di bawah pokok di Perak!!

Ihya said...

Nak tanya sikit..

Apa yang berlaku di selangor? Kenapa Dato Harun Idris buat report polis untuk suruh sekat perhimpunan Umno mac ini?

Konfius la..

Tolong sesapa terangkan sikit..

bn@umno said...

Sidang Dun Perak yang bersidang di satu kawasan lapang berhampiran bangunan Perak hari ini adalah TIDAK SAH kerana tidak mendapat perkenan drpd Sultan Azlan Shah.Sebagai Speaker Dewan, Siva sepatutnya menghormati Sultan Perak dan bukannya membelakangkan Sultan Perak yg dihormati dan dikasihi oleh semua rakyat Perak.

firdaus said...

BERITA TERKINI...

TV3 telah menukar 'tagline'nya daripada "Berita Terkini, Hiburan Sensasi" kepada "Pembohongan Terkini, Fitnah Sensasi"

firdaus said...

umno masa jadi kerajaan asyik hurung projek tapi bila dah kalah asyik hurung balai polis...

shyufi said...

hm..bertuahnya menjadi rakyat malaysia..
negara yg mengamalkan 'demokrasi'.
media pun slalu berita yg x berat sbelah..
syabas kerajaan terkutuk umno-bn!
smoga rakyat akan terus mengundi anda pada pru13 nanti..

speaker dun perak sudah bersidang di luar dewan,telah lulus 3 usul..
so,ape lagi?

umno-bn!usahlah berselindung..
nampak gak bayang2 2!!

anjar said...

bn@umno.....

toksah kata persidangan tadi tak sah, kau bukan tau apa - apa, org kat siasahni tahu sangat tahap otak kau kat mana.

setakat bagi komen merapu semua org boleh bagi bn@umno oii!

shyufi said...

susah betul!!!...
bubar dun je la..
sampai bler nak kecoh2 camni hah?!!!..
dari abiskan duit rakyat beli rifle,gas pemedih mata,bagi gaji kat polis,fru,...
baik gunakan duit 2 tuk p/raya seluruh perak!!..
abis cter..
yg takut sgt nak bubar dun 2 aper pasal?!
tunjuklah saper kebal,kuat,...
bagi kuasa mutlak tuk rakyat perak pilih saper yg patut pimpin diorang..
jgn la nampakkan sgt desperate 2 wahai puak durjana umno-bn!!

kesian rakyat perak..

tekong darat said...

shyufi...
jgn laa bengap...
kalau ngundi balik, kaloh tok beraji...

lebai-mangkuk said...

Kami rakyat negeri Perak Darul Ridzuan sangat gembira kerana percubaan puak PKR untuk menubuhkan kerajaan telah gagal lagi.

Ini semua sebab kebodohan pemimpin mereka sendiri. Mengapa buat tergesa gesa, tunggu bila persidangan akan diadakan nanti. Masa itu buat lah berapa usul pun boleh. Dan ianya tentu semua nya 100% sah - tidak haram.lebai mangkuk

tekong darat said...

sah tak sah, tengok jer laa nanti..
kamu yg cakap tak sah...
undang2?...buku?...
ah, lawan kat court jer laa...

zali said...

shyufi...

memang susah kalau semua nak di tentang.

cuba ikut kata sultan...dah tentu tak sampai membodohkan diri bersidang bawah pokok sena

last-last diklasifikasikan sebagai persidangan haram...semua usul ikut jadi haram...tak boleh guna.

jadi sia-sia masa yang sepatutnya dihabiskan untuk bekerja dan urusan harian yang lebih bermakna.

berhentilah buat kerja bodoh tu lagi dan berhenti jugalah ikut telunjuk negro yang perasan lebih berkuasa dari sultan tu.

meluat dah dengan aksi-aksi bahalol pemimpin dan pro pr yang hanya tahu menyusahkan rakyat...

semasa memerintah...apa yang melayu dapat jika nak dibandingkan dengan cina?bila hilang kuasa sibuk nak memerintah lagi...brengsek!

shukri said...

nilah dia orangnya SIVAJI THE BOSS yg DSAI pernah sebut dalam ceramahnya...ha..ha,cuma "siva"ji ni belum masuk penjara jer lgi...x tahu lah plak pasni nasib dia mcm mana....sabar je lah siva..undang2 manusia bikin camni lah berat sebelah...:-)))

zali said...

lebai

saya letakkan kebodohan dan kedunguan mereka bersidang hari ini di bawah negro tu.

seperti yang lebai kata mereka boleh tunggu hari persidangan dan buat lah usul...memang sah.

si negro nak mencabar sultan sebenarnya...nak tunjuk power,tak payah pekenan sultan kononnya...apa negro tu ada hati nak jadi sultan ke?

sapa yang mastermind negro ni...tu yang tak tau tu...

nuar sontot?
nizar?
karpal?
nik ajis?

shukri said...

len kali buat la persidangan DUN guna video conference ke..baru lah canggih mengikut peredaran zaman...apa kelas persidangan bwh pokok..klau ada si gagak melepas "bom" kang..habislah baju yb yg mahal2 2..apara..lu pikir lah sindiri...he..hee

dewata awan berapi said...

macam2 cara nak raih simpati rakyat...inilah sifat manusia...

matlamat utama hanyalah satu...KUASA
mereka ni akan kata untuk kepentingan rakyat...membela rakyat dan sebagainya...

semuanya nak menggunakan kuasa rakyat...kalau dah dapat kuasa nanti tak ingat pula pada rakyat...

dah buat usul tu...pegilah mengadap sultan untuk perkenan...

takut nanti baginda Sultan akan jawab..."pandai pulak kau carik aku"....PAAAAAANNNNGG...bunyi penampar hinggap ke muka Nizar

alkisah....

dewata awan berapi said...

kalau nak raih simpati tu...apa klas buat bawah pokok...buatlah yang lebih thrill sikit...bawah jambatan ke...dalam kandang babi ke...

memang BODOH SOMBONG pemimpin PR ni...sama bodohnya dgn penjilat2 mereka kat blog ni...

bn@umno said...

kenapa korang anti sgt kat Najib ni?apa salahnya kalau bagi peluang kat Najib jadi PM kerana Pak Lah ni dah tak sesuai utk jadi PM Malaysia kerana ‘hanya tahu tidur’ je tiap-tiap hari.siapa tahu jika Najib jadi PM Malaysia, ekonomi Malaysia dapat dipulihkan oleh Najib seperti kata pepatah belum cuba belum tahu.kalau dilihat dari segi kepimpinan, Najib dilihat lebih menonjol drpd Pak Lah ditambahkan lagi Najib ni lebih tegas dan mempunyai daya kepimpinan yg tinggi berbanding Pak Lah.walaupun ramai tidak suka pada Najib TAPI masih terdapat ramai juga yg suka pada Najib.jika diikut pada bancian yg dijalankan hampir 80% suka pada Najib manakala cuma 20% yg tak suka pada Najib.jadi kesimpulannya Najib masih lagi menjadi pilihan rakyat Malaysia utk menjadi PM Malaysia.

ISMAIL said...

Hmmm,

Pelik betul aku, kalaulah umno kata pesidangan tergempar yang diadakan oleh DUN Perak tu tak sah, ngapa pulak sibuk nak kunci dewan, lepas tu arah polis kepong dewan tu tak nak bagi ADUN dan Speaker masuk, pasal apa. Lantak pergilah, kan kata tak sah. Biarkanlah saja depa tu bersidang, nak melalak ke, kalau betullah tak sah. Kalau ikut akallah, buatlah apa pun kalau dah dikategorikan tak sah, tak sahlah, apa perlu nak sibuk2 halang dan sebagainya. Tak faham betul aku.

Agak-agak akulah, apa yang mereka buat tu sebenarnya sah (dari segi undang2), tu yang kalut sangat tu. Sorrylah, aku bab undang2 ni tak faham sangat. Orang kampunglah katakan. Lainlah ngan zali, bn@umno, abe mee and the gang. Depa ni semua tau, umnolah katakan...

ISMAIL said...

bn@umno said...

kenapa korang anti sgt kat Najib ni?apa salahnya kalau bagi peluang kat Najib jadi PM kerana Pak Lah ni dah tak sesuai utk jadi PM Malaysia kerana ‘hanya tahu tidur’ je tiap-tiap hari.siapa tahu jika Najib jadi PM Malaysia, ekonomi Malaysia dapat dipulihkan oleh Najib seperti kata pepatah belum cuba belum tahu.kalau dilihat dari segi kepimpinan, Najib dilihat lebih menonjol drpd Pak Lah ditambahkan lagi Najib ni lebih tegas dan mempunyai daya kepimpinan yg tinggi berbanding Pak Lah.walaupun ramai tidak suka pada Najib TAPI masih terdapat ramai juga yg suka pada Najib.jika diikut pada bancian yg dijalankan hampir 80% suka pada Najib manakala cuma 20% yg tak suka pada Najib.jadi kesimpulannya Najib masih lagi menjadi pilihan rakyat Malaysia utk menjadi PM Malaysia.

Statistik/fakta mana kau ambik ni, ke ko reka sendiri. Patutnya ia berbunyi begini...

Kenapa korang anti sgt kat Pakatan Rakyat ni?apa salahnya kalau bagi peluang kat PR memerintah kerana umno@bn ni dah tak sesuai utk memerintah Malaysia kerana ‘menipu’ je tiap-tiap hari.siapa tahu jika PR memerintah Malaysia, ekonomi Malaysia dapat dipulihkan oleh PR seperti kata pepatah belum cuba belum tahu.

He he he!

anjar said...

nape la puak umno ni bangang sgt, x tau nak kaji dan selidik fakta dulu sblum ckp.. buka la mata, kamu ni x belajar ke?

sapphire said...

Suatu masa dulu, suasana aman damai di Perak, rakyat bebas bekerja, pentadbiran barjalan lancar di bawah seorang MB, sultan dikagumi dan disanjungi rakyat, NAMUN TIDAK SEMENA2, takdir Allah menentukan bahawa....

...berlakulah kronologi peristiwa yg sukar difahami akal...

1. 3 ADUN PKR tiba-tiba hilang beberapa hari setelah dibeli Najib Razak

2. Speaker menyatakan kerusi DUN tersebut kosong,bermakna perlu PRK

3. Najib mengadap Sultan mintak tukar kerajaan

4. Nizar mengadap sultan minta bubar DUN

5. Sultan tak setuju, tabalkan Zambry

6. ADA 2 MB, satu pilihan rakyat dan ditabal sultan, satu ditabal sultan secara tergesa-gesa

7. Rakyat mula tak puas hati, rasa macam sia2 je PRU-12.Bermula bantahan terhadap istana

dan seterusnya, dan seterusnya....

Persoalannya, andai kata Najib TIDAK MEMBELI Adun2 katak tersebut dan bersabar sehingga PRU-13, adakah kronologi kejadian seperti ini akan berlaku???

Jawapannya sudah tentu TIDAK!!!

JADI, APA PERLUNYA MENUDING JARI KEPADA SIVAKUMAR... kalau Najib tidak MULA DENGAN 'PEMBELIAN TIDAK BERMARUAH' tersebut,
Suasana MASIH aman damai di Perak, rakyat MASIH bebas bekerja, pentadbiran MASIH berjalan lancar di bawah seorang MB, sultan MASIH dikagumi dan disanjungi rakyat....
dan semua ini tidak mungkin berlaku...

Baginda Reformasi said...

Undang-Undang Malaysia sape buat?
da buat undang - undang sape langaq?
2-2 pun UMNO gak.. hahahhaa
klu takut ombak jgn berumah tepi pantai...
klu takut kalah jangan mintak polis n fru tutup dewan...

teloq letak mana? letak bg Bijan simpan?

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/127-500-pembohongan-umno-betul-ke.html

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/peristiwa-perak-3-mac-bahagian-1-3.html

nyabur said...

dah hati org umno@bn keras mcm batu sb bnyk sgt begelumang dgn duit haram tu yg jadi mcm 2, bkn takat mata, hati pun dah jadi buta, moga Sultan prihatin dgn nasib rakyatnya

Creedence Clearwater Revival said...

hm.... kalau PR buat semua tak sah, kalau najib buat semua sah ye....

umno perak makin tertekan....

Perawi said...

Mie, kau macam katak (Ibrahim Ali) dibawah tempurong. Siapa yg bagi tanah keCina & India buka ladang diPerak & Johor beratus ekar, Kalau tidak kerajaan BN, kerana upah semasa kempen p/raya. Mie kau bodoh dan pelupa, kan Nizar dan minta Sultan tak perkenan bubar DUN, sebab nak kayakan GAMUDA didalamnya ada anak sultan & keluarga Najib. Itu sebab najib mudah ambil perak lalui jln belakang (Liwat)

Perawi said...

lagi sekali pendapat bodoh dan bahlul kau...MIE,
{KALAU NAK BUBAR, BUBAR SEMUA ADUN DI PAKATAN....kelantan, kedah dan pulau pinang...tak relavan bila terkena batang hidung sendiri} kalau begini suruh Pok Loh buatkan PRU13 lagi adil. Kata penulis blog tersohor diKelantan tapi banggang, pergi dengan Nik Aziz mengajar lagi baik, dari ikut UMNO. Lagi pun kau sekaya Firaun, Firaun kalau masuk neraka padam dgn hasil yg dia dapat. Kau ikut UMNO dapat motor buruk nak apa ...MIE...Oiii

Perawi said...

Kadar tol naik 68 sen hingga 50 sen

KUALA LUMPUR: Kadar tol di lima lebuh raya akan dinaikkan di antara 68 sen hingga 50 sen berkuatkuasa 1 Mac ini selaras dengan terma perjanjian konsesi yang ditandatangani antara pihak kerajaan dan pemegang konsesi lebuh raya.

Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed, berkata kenaikan kadar tolitu membabitkan Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), Lebuhraya Sistem Penyuraian Trafik Kuala Lumpur Barat (Sprint), Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur(Akleh), Lebuhraya Sungai Besi (Besraya) dan Lebuhraya Baru Pantai (NPE).

"Bagi Plus, kadar kenaikan tol untuk sistem kutipan tol tertutup Plus( Lebuhraya E1 dan E2) akan dinaikkan sebanyak 0.68 sen sekilometer bagi kenderaan Kelas 1, bagaimanapun kenaikan itu tidak membabitkan tol di Plaza Tol Bukit Kayu Hitam, Tambak Johor dan Bangunan Sultan Iskandar," katanya pada sidang akhbar di kementeriannya di sini hari ini.

Beliau berkata, Sprint-Kerinchi dan Damansara Link, kadar tol dinaikkan antara 30 sen dan 50 sen bagi kenderaan kelas satu manakala bagi Akleh, kadar tol dinaikkan sebanyak 50 sen bagi kenderaan Kelas 1.

"Kadar tol di Lebuhraya Besraya dinaikkan sebanyak 10 sen bagi kenderaan Kelas 1 dan bayaran hanya dibuat di Plaza Tol Mines berikutan Plaza Tol Salak Jaya ditutup pada 24 Februari lalu.

Sementara itu bagi Lebuhraya NPE pula, kadar tol dinaikkan sebanyak 40 sen bagi kelas kenderaan yang sama," katanya. - Bernama

Perawi said...

Hadiah BN selepas mesyuarat UMNO diPWTC - Kadar tol lima lebuh raya naik

PETALING JAYA: Kadar tol di Lebuh Raya Utara-Selatan (Plus), Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik Kl Barat (Sprint), Lebuh Raya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh), Lebuh Raya Sungai Besi (Bestraya) dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE) akan dinaikkan.

Perkara tersebut diumumkan oleh Menteri Kerja Raya Datuk Ir Mohamad Zin Mohamad hari ini.

Sementara itu, Starbiz melaporkan kerajaan telah dijangka akan membuat keputusan tersebut sebelum hujung minggu ini, kerana telah menangguhkan keputusan untuk menaikkan kadar tol selama dua bulan.

"Tiga pemilik konsesi lebuh raya telah mengalami kelewatan untuk menaikkan kadar tol mengikut perjanjian yang telah ditandatangi sebelum ini.

"pemilik konsesi yang terlibat adalah Lebuh Raya Utara-Selatan, IJM Corp Bhd dan Lingkaran Trans Kota Holdings Bhd (Litrak).

"Manakala dua lagi, adalah Lebuh Raya Utara-Selatan, Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik Kl Barat (Sprint), Lebuh Raya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh), Lebuh Raya Sungai Besi (Bestraya) dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE)," lapor C.S Tan.




ni lah hadiah untuk rakyat semua.. dah la minyak nak naik julai ni.. tol pun naik gak.. hangin tul la..

Perawi said...

bn@umno - bersuara lagi kau, setelah kau menolak bertuhankan Allah. Dah mengucap semula ke?

joe lenon said...

am terjah fakta hang ni betul sangat ke?, jgn terlalu tengok tv3, ni lah jadinya, minat membaca benda2 yang berilmu kurang, terlalu banyak mendengar dan baca majalah hiburan

joe lenon said...

kepada semua penyokong PR jangan terasa sangat komen zali ni, tahun ni kan tahun lembu tu yang pikiran mcm lembu, tak baca tp banyak mendengar..

shyufi said...

dewata awan berapi said...

kalau nak raih simpati tu...apa klas buat bawah pokok...buatlah yang lebih thrill sikit...bawah jambatan ke...dalam kandang babi ke...

memang BODOH SOMBONG pemimpin PR ni...sama bodohnya dgn penjilat2 mereka kat blog ni...

tekong darat said...

shyufi...
jgn laa bengap...
kalau ngundi balik, kaloh tok beraji...


..................................

xberpelajaran r puak durjana umno-bn ni!!
PR x kurang akal mcm ape yg puak terkutuk ko 2 da wat dan akan wat..
sampai bler la kesedaran akan menembusi kepala otak hati korg eh?
kebengapan puak umno yg menjadi2 sudah x dapat dikawal..
sesungguhnya saya amat bersimpati..

maxxim said...

salam. berjuanglah seperti nabi muhammad. banyakkan bermunajat dan berdoa. sentiasa mendoakan kesejaahteraan kepada sahabat dan juga musuhnya. semoga mereka mereka yang dapat hidayah daripada Allah. marilah kita hadiahkan suraah fatihah dan yaasin. semoga Allah beri kekuatan kepada mereka yang ingin berubah. yakinlah pada kekuasaan Allah. insyaAllah kita mendapat kemenangan. Allah bersama sama orang yang sabar. Doa, Usaha, Istiqomah, Tawakal, Sabar. kunci kejayaan. insyaAllah.

Mohd Fuad said...

Kalu parti pewaris penjajah tu..perangai pun sama macam penjajah... adaka patut DUN dikunci..DEMOKRASI KEPALA HOTAK KAU!!!

zali said...

menperjuangkan nasib rakyat?
sejak bila pulak pr memperjuangkan nasib rakyat?

selama memerintah perak apa nasib
melayu yang diperjuangkan pr
berbanding nasib cina dan india yang
'banyak unto maa'?

sedarla...pr hanya memperjuangkan
kuasa untuk cina dan india...melayu pr
cuma jadi kuda di perak.

mengapa jadi begitu?
kerana melayu di pr hanyalah minoriti.

melayu pr hanya sebagai 'unit
amal/unit keselamatan' yang sibuk
menjaga buntut adun cina dan buntut
kuali si negro siva...

cuba cerita...cina dan negro mana yang
sanggup bertumbuk untuk nizar?

shyufi said...

zali,
kebodohan anda memberi komen di sini jelas terserlah..
dan PR sebuah gabungan parti yg rasional.
PR x seperti bn menggunakan kekerasan untuk selesaikan masalah..
itu sama la seperti zaman jahiliah..
main tumbuk2?wahahaha..mcm kanak2 riang ribena..
pemuda umno cela..
memang patut pun!wahahaha..
cari pasal tiba2 kat parlimen cam haiwan terlepas kandang..
xde diplomasi langsung!
menggunakan isu2 yg boleh di pikir sgguh kurang akal..

Ihya said...

Jangan bertelagah pasal ALLAH (baca dalam bahasa melayu - tuhan). Ini saya tunjukkan 99 namaNya Yang Suci untuk saya bagi ingat kepada kamu dan juga diri saya juga. Jangan memandai nak genapkan 100 pula ke dalam 99 Nama ALLAH ini. 99 nama Allah ini adalah dalam bahasa arab iaitu bahasa syurga. Maka maksud Nama-Nama tersebut saya tuliskan di dalam bahasa melayu. Beza yang sangat besar di antara bahasa arab dan bahasa melayu. Jika sesiapa berminat nak meletak nama pada bayi yang baru lahir,letakkan frasa ABDUL di awal. Contoh; Abdul Aziz,Abdul Jabbar,Abdul Rahman dan sebagainya.

1 Ar-Rahman -Yang Maha Pemurah

2 Ar-Rahim -Yang Maha Mengasihi

3 Al-Malik -Yang Maha Menguasai

4 Al-Quddus -Yang Maha Suci

5 Al- Sallam -Yang Maha Selamat Sejahtera

6 Al-Mu'min -Yang Maha Melimpahkan Keamanan

7 Al-Muhaimin -Yang Maha Pengawal serta Pengawas

8 Al-Aziz -Yang Maha Berkuasa

9 Al-Jabbar -Yang Maha Kuat

10 Al-Mutakabir -Yang Melengkapi Segala Ke Besarannya

11 Al-Khaliq -Yang Maha Pencipta

12 Al-Bari -Yang Maha Menjadikan

13 Al-Musawwir -Yang Maha Pembentuk

14 Al-Ghaffar -Yang Maha Pengampun

15 Al-Qahhar -Yang Maha Perkasa

16 Al-Wahhab -Yang Maha Penganugerah

17 Al-Razzaq -Yang Maha Pemberi Rezeki

18 Al-Fattah -Yang Maha Pembuka

19 Al-'Alim -Yang Maha Mengetahui

20 Al-Qabidh -Yang Maha Pengekang

21 Al-Basit -Yang Maha Melimpah Nikmat

22 Al-Khafidh -Yang Maha Perendah (Pengurang)

23 Ar-Rafi' -Yang Maha Peninggi

24 Al-Mu'izz -Yang Maha Mengasihi dan menghormati (Memuliakan)

25 Al-Muzill -Yang Maha Menghina

26 As-Sami' -Yang Maha Mendengar

27 Al-Basir -Yang Maha Melihat

28 Al-Hakam -Yang Maha Mengadili

29 Al-'Adl -Yang Maha 'Adil

30 Al-Latif -Yang Maha Lembut serta Halus

31 Al-Khabir -Yang Maha Mengetahui

32 Al-Halim -Yang Maha Penyabar

33 Al-'Azim -Yang Maha Agung

34 Al-Ghafur -Yang Maha Pengampun

35 Asy-Syakur -Yang Maha Bersyukur

36 Al-'Aliy -Yang Maha Tinggi serta Mulia

37 Al-Kabir -Yang Maha Besar

38 Al-Hafiz -Yang Maha Memelihara

39 Al-Muqit -Yang Maha Menjaga

40 Al-Hasib -Yang Maha Penghitung

41 Al-Jalil -Yang Maha Besar serta Mulia

42 Al-Karim -Yang Maha Pemurah

43 Ar-Raqib -Yang Maha Waspada

44 Al-Mujib -Yang Maha Pengkabul

45 Al-Wasi' -Yang Maha Luas

46 Al-Hakim -Yang Maha Bijaksana

47 Al-Wadud -Yang Maha Penyayang

48 Al-Majid -Yang Maha Mulia

49 Al-Ba'ith -Yang Maha Membangkitkan Semula

50 Asy-Syahid -Yang Maha Menyaksi

51 Al-Haqq -Yang Maha Benar

52 Al-Wakil -Yang Maha Pentadbir

53 Al-Qawiy -Yang Maha Kuat

54 Al-Matin -Yang Maha Teguh

55 Al-Waliy -Yang Maha Melindungi

56 Al-Hamid -Yang Maha Terpuji

57 Al-Muhsi -Yang Maha Penghitung

58 Al-Mubdi -Yang Maha Pencipta dari Asal

59 Al-Mu'id -Yang Maha Mengembali serta Memulihkan

60 Al-Muhyi -Yang Maha Menghidupkan

61 Al-Mumit -Yang Mematikan

62 Al-Hayy -Yang Senantiasa Hidup

63 Al-Qayyum -Yang Hidup serta Berdiri Sendiri

64 Al-Wajid -Yang Maha Penemu

65 Al-Majid -Yang Maha Mulia

66 Al-Wahid -Yang Maha Esa

67 Al-Ahad -Yang Tunggal

68 As-Samad -Yang Menjadi Tumpuan

69 Al-Qadir -Yang Maha Berupaya

70 Al-Muqtadir -Yang Maha Berkuasa

71 Al-Muqaddim -Yang Maha Menyegera

72 Al-Mu'akhkhir -Yang Maha Penangguh

73 Al-Awwal -Yang Pertama

74 Al-Akhir -Yang Akhir

75 Az-Zahir -Yang Zahir

76 Al-Batin -Yang Batin

77 Al-Wali -Yang Wali / Yang Memerintah

78 Al-Muta'ali -Yang Maha Tinggi serta Mulia

79 Al-Barr -Yang banyak membuat kebajikan

80 At-Tawwab -Yang Menerima Taubat

81 Al-Muntaqim -Yang Menghukum (mereka yang bersalah)

82 Al-'Afuw -Yang Maha Pengampun

83 Ar-Ra'uf -Yang Maha Pengasih serta Penyayang

84 Malik-ul-Mulk -Pemilik Kedaulatan Yang Kekal

85 Dzul-Jalal-Wal-Ikram -Yang Mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan

86 Al-Muqsit -Yang Maha Saksama

87- Al-Jami' -Yang Maha Pengumpul

88- Al-Ghaniy -Yang Maha Kaya serta Serba Lengkap

89- Al-Mughni -Yang Maha Mengkayakan dan Memakmurkan

90 Al-Mani' -Yang Maha Pencegah

91 Al-Darr -Yang Mendatangkan Mudharat

92 Al-Nafi' -Yang Memberi Manfaat

93 Al-Nur -Yang bercahaya

94 Al-Hadi -Yang Memimpin dan Memberi Pertunjuk

95 Al-Badi' -Yang Maha Pencipta Yang Tiada BandinganNya

96 Al-Baqi -Yang Maha Kekal

97 Al-Warith -Yang Maha Mewarisi

98 Ar-Rasyid -Yang Memimpin (Ke arah Kebenaran)

99 As-Sabur -Yang Maha Penyabar

dewata awan berapi said...

shyufi..shyufi..
semakon bodoh rupanya kau ni..

bila pulak si tekong tu dah jadi orang UMNO...tekong tu penjilat tegar PR la ngok...

UMNO mana mahu simpan orang2 bongok macam tu...

PR biasalah...sapu semua depan belakang...

shyufi said...

dewa sesat pengecut,....
kita komen biar rasional..
n jangan jadi orang yang cepat menyerah kalah..
profile private,nak takut ape?

Ihya said...

Zali..

Jangan hina unit amal. Saya juga seorang ahli unit amal yang bertugas tak kira parti atau bangsa. kalau zali esok nak nikah pun,saya boleh datang bantu kenduri kendara. Lillahi Taala...

Sedikit info tentang UNIT AMAL..

Unit amal adalah di bawah Yayasan Amal Malaysia. Di bawah seliaan Dewan Pemuda Pas Pusat. Setiap ahli pemuda Pas secara automatik menjadi ahli unit amal.

Bila dah nama Unit amal,maka UA akan menjalankan kerja2 amal tanpa mengira waktu dan batasan negeri malah antarabangsa. Antara kejayaan UA seperti membantu mangsa-mangsa banjir di johor sehingga di beri gelaran tentera merah oleh penduduk muar,batu pahat dan segamat. Juga UA membantu mangsa2 tsunami di aceh,gempa bumi di china,palestin dan banyak lagi. Paling terkini di bukit antarabangsa.

Berapa bayaran khidmat?

Bayaran kerana Allah Taala. Sukahati nak bayar atau tidak tak menjadi hal. Kerana setiap ahli UA di ajar untuk berkhidmat kerana Allah. Malah duit poket sendiri yang kena keluar. Setakat ini potensi UA amat membanggakan. Zali kalau ada masa,layarilah jabatan amal pusat untuk maklumat.

Sekian..

Beramal,Beramal,
Amal kerana ALLAH.

Cherry said...

DOAKAN berlaku banjir besar kat perak agar SEMUA ORANG FIKIRKAN MASALAH RAKYAT BUKAN ASYIK BERPOLITIK DAN GILA KUASA.

Ihya said...

Mari tambah ke Imanan kita kepada Allah dengan melihat video hukuman qisos iaitu hukuman pancung dilakukan ke atas mujrim @ penjenayah di www.dzulhaqq.blogspot.com

Ihya said...

Tuan / puan cherry..

Doakan agar kekalutan politik di perak selesai. Bukan dengan mendoakan banjir besar. Istigfar...

ironseven said...

syhufi,

kau baru tau ke dewata, zali, abg mie tu bengong? semua puak2 tu otak tarrak. kalau ada pon kat buku lali je. hujah diorg mmg dari dulu KOSONG dan berIQ KOSONG.

kita berdakwah mcm mana pon diorg takkan sedar. hati dah buta. diorg ni jenis yg lupa sejarah. mcm tok najis lupa sejarah la bila dia kata "tunggu keputusan mahkamah.."

bangsat2 umno bn ni mmg bengong...

Kuda Kepang said...

Jual semua dewan dalam negeri perak nih.apa guna dewan kalau bawah pokok dah boleh meeting.Tak suka berdiri bila meeting boleh baring atas jalan bukan tak biasa.

Hobi merusuh lepas nih nak rusuh ajak lah abang abang kandung dari HINDRAF merusuh sama.Suruh diaorang masuk dalam masjid sekali.Rapatkan saf luruskan saf bersama mereka.Kalau hukum agama kata salah nak bersembahyang degan org yg berugama lain mintak la Hj Hadi atau Nik Aziz halalkan.


Itu Dua tuhan untuk org PAS.Sama macam HINDRAF yg ada berjuta tuhan.

CIOW

Perawi said...

Zali > cuba cerita...cina dan negro mana yang sanggup bertumbuk untuk nizar? NEGRO ZAMRY .... ha3 penyokong BN sibudak hitam, gelap macam Obama melayu apa? aku tak ngaku zamry tu melayu tulin...he macam kuda kepang dah jadi tepang

Kuda Kepang said...

Kau Perawi kulit melayu macam neegro kau kutuk.Kuda kepang ada melayu kau kutuk juga.Kau nih keling ke yg suka mengina melayu ke atau kau balaci cina.Mintak tolong keluarkan lidah anda dari lubang ponggong org cina.terima kasih

Perawi said...

Kuda Kepang > Suruh dia orang masuk dalam masjid sekali.Kalau hukum agama kata salah nak bersembahyang degan org yg berugama lain mintak la Hj Hadi atau Nik Aziz halalkan. Roh Islam begini telah menyerap kedalam jiwa Ah Wang Seng, Hussin Yee dan kini telah pun Islam. Pergilah survey diPERKIM, macamana Allah buka hatinya. Islam Melalui UMNO ...kahwin lepas tu dapat anak bercerai, sebab tiada projek ...(Tiara Jaqulina, puteri gunong ledang dua butir)

firdaus said...

" UMNO menuduh Hj Nizar boneka DAP, mengikut telunjuk Nga dan Ngeh, pentingkan Cina dari Melayu, setiap ucapan kena rujuk DAP, kenyataan akhbar juga ikut kehendak DAP, beri kuasa DAP agih tanah pada Cina dan sebagainya.

Hari ini saya nak cabar kerajaan haram BN dedahkan semua yang didakwa dengan bukti-buktinya, lapor pada SPRM atau polis dan seretlah Hj Nizar dan semua EXCO ke mahkamah.

BN ada kuasa haram, gunakanlah kuasa haram untuk mengiyakan apa yang kamu dakwa.Sebenarnya itu semua dakwaan kosong, fitnah, palsu, tak ada modal nak cari isu, mereka-reka isu palsu supaya rakyat terpedaya, media pula dikuasai oleh mereka, Samad Majid dari FM Perak pula buat lapuran dalam Berita Perak di Radio setiap hari. Setiap dakwaan dan tuduhan tidak pula Hj Nizar sebagai MB dan EXCO diberi peluang menjawabnya.

Hubungan antara pimpinan Pakatan Rakyat Perak cukup intim, saling memahami, tidak pernah menimbulkan isu yang sensitif samada agama atau yang menyentuh hak orang Melayu. Hj Nizar pula setiap kali memulakan ucapan dalam apa sahaja majlis samada majlis itu dihadiri ramai orang bukan Islam atau tidak, pasti muqaddimah ucapannya dimulakan dengan petikan ayat-ayat al Quran, diterjemah dan diberi kupasan untuk tujuan dakwah kepada mereka.

Kadang-kadang diterjemah dalam bahasa Inggeris supaya mereka lebih memahaminya. Nga, salah seorang EXCO DAP sentiasa mengikuti ayat-ayat Quran yang dibaca oleh Hj Nizar dan bertanya saya dari ayat mana dan surah apa.

Saya beritahu ayat dan surah yang dibaca. Katanya dia mahu study di rumah ayat yang dibaca oleh Hj Nizar. Di mini perpustakaan Nga ada terjemah al quran dalam bahasa Inggeris, dia cari ayat tersebut dan dikajinya.

Akhirnya beliau kagum dengan Hj Nizar, menurut Nga ayat-ayat Quran yang dibaca Hj Nizar mesti ada kaitan dengan majlis yang diadakan. Malahan, beliau turut mencari mana-mana ayat al Quran yang berkaitan dengan prinsip keadilan, kebajikan, integriti, ketelusan dan amanah, beliau bertanya saya dan meminta saya mengajarnya bagaimana cara menyebut dalam bahasa Arab, saya menulis dalam huruf rumi ayat-ayat tersebut dan ternyata dibacanya dalam ucapan dan ceramah walaupun pelat, diterjemah dan dihurai dengan begitu baik prinsip-prinsip tersebut mengikut ajaran al Quran.

MCA, MIC dan semua parti komponan BN yang lain, ada atau tidak pemimpin mereka membuka al Quran, membaca dan menterjemah serta mengulas mana-mana konsep mengikut ajaran Islam. Seingat saya, tidak ada pemimpin MCA dan MIC yang berbuat demikian, sebab itu mereka tidak faham Islam walaupun berkawan dengan UMNO sejak sekian lama, apatah lagi UMNO yang menjadi rakan mereka sendiri tidak faham Islam.

Sebaliknya, DAP sejak berkawan dengan PAS, sama-sama memerintah Perak khususnya, cukup memahami konsep keadilan, amanah dan kebajikan mengikut ajaran Islam. Bahkan mereka juga tahu hukum Hudud yang selama ini mereka diberi gambaran yang salah oleh media dan pemimpin BN.

Qari dan Qariah Perak telah menjuarai tilawah al Quran peringkat Kebangsaan. Ngeh dari DAP mencadangkan kepada MB Perak supaya mereka diberi anugerah berupa sumbangan, MB setuju beri 5 ribu setiap seorang, Ngeh cadang 10 ribu setiap seorang, sebab mereka telah mengharumkan nama Perak. Malahan turut dicadangkan kerajaan taja mereka mengerjakan haji atau umrah. Cadangan tersebut diberi perhatian oleh MB dan bersetuju buat majlis dan beri sumbangan 10 ribu seorang dan jurulatihnya 5 ribu.

Seorang Tok Guru pondok dari Pengkalan Hulu yang juga ahli majlis fatwa negeri Perak yang dikenali dengan nama Pak Teh. Pak Teh ada pondok yang mempunyai murid yang agak ramai, pondok Pak Teh agak uzur, muridnya ramai, gurunya pula tidak mempunyai pendapatan yang tetap. Pak Teh ada memohon kira-kira 45 ekar tanah hutan di belakang pondoknya.

Tanah hutan tersebut dipohon sejak bertahun-tahun dahulu untuk diusahakan dengan pertanian. Pak Teh mengadu pada Dato' Seri Hj Nizar sempena lawatan kerja MB Perak ke Pengkalan Hulu. Di pejabat, MB mengarahkan pegawainya menyemak semula permohonan Pak Teh, dalam semakan MB, didapati permohonan Pak Teh sudah lengkap laporannya di PTG, semua Jabatan berkaitan menyokong permohonan Pak Teh dengan mengatakan tiada halangan untuk diberi pertimbangan kelulusan, tetapi fail tersebut tidak diangkat ke mesyuarat EXCO untuk diluluskan, Hj Nizar terus mengarahkan PTG menyediakan fail segera untuk diangkat ke mesyuarat EXCO supaya diberi pertimbangan kelulusan. Dan mesyuarat EXCO terus meluluskan, Ngeh bertanya kepada MB mengapa hanya 45 ekar sahaja yang diluluskan, tanah kerajaan luas lagi di Pengkalan Hulu, untuk mencari dana bagi tujuan pendidikan Ngeh mencadangkan diberi sahaja 100 ekar.

Tujuan Pak Teh mohon tanah kata Negh bukan untuk kepentingan peribadi tetapi kepentingan bagi melahirkan tokoh-tokoh ulama di Perak. Itu kata Cina DAP yang sering ditohmah oleh UMNO. Tajol Rosli jadi MB Perak sejak 10 tahun dulu bersama dengan EXCO muslim yang lain, Pak Teh pula ahli Majlis Fatwa negeri Perak, permohonan tanah yang diajukan kepada MB BN ketika itu diabaikan.

Sepatutnya mereka malu dengan Ngeh yang nampaknya lebih prihatin terhadap perkembangan pendidikan Islam di Perak. DAP tidak pernah membantah apa sahaja cadangan mengenai hal ehwal Islam, apabila bantuan perkapita diberi semula kepada Sekolah Agama Rakyat, EXCO DAP tidak membantah. Mereka tidak pula meminta supaya sekolah-sekolah Cina turut diberi bantuan perkapita.

Permohonan-permohon an untuk tujuan baik pulih masjid, surau, sekolah-sekolah agama sering diluluskan oleh MB, DAP dan EXCOnya tidak juga membantah atau dengki. Program-program Islam yang dicadangkan dan dilaksanakan oleh kerajaan Negeri seperti buka puasa dan solat tarawikh di dataran DBI, kempen solat, tazkirah setiap hari sepanjang Ramadhan menggunakan pembesar suara dan juga azan Zohor di Surau SUK menggunakan pembesar suara tidak pernah dibantah oleh DAP.

Sebenarnya DAP dengan semua ADUNnya jauh lebih baik, prihatin, mudah mesra dan pandai menyesuaikan diri berbanding dengan MCA dan MIC. Sebab itu, mereka ditolak oleh pengundi Cina dan India. Orang Melayu juga yang payah berubah, tetapi Insya Allah saya yakin, perkembangan politik mutaakhir ini menunjukkan orang Melayu juga akan berubah untuk menolak BN secara total dalam pilihanraya akan datang.
`
Ust Misbahul Munir-
SU Politik MB Ir Nizar

Perawi said...

Perawi adalah org yg meneruskan dan meyebarkan hadis Nabi ...bukan
keling ke yg suka mengina melayu ke atau kau balaci cina. Pergi beli buku hadis, tengok apa dia makna perawi hadis. Inikan asyik naik kuda kepang aje ....Islam dah jadi fahaman moa tze tung hadhari

Kuda Kepang said...

Baguslah kalau ada yang dapat HIdayah tapi kau Perawi nak sebahyang sebelah Hindu?Kusyuk ke kau nak sembahyang bila ada bunyi loceng,bau colok.Mampu?

Kau berani kutuk org islam melayu yang sama bangsa degan kau>org yg hina bangsa kau kau puji.Melayu gelak kau keji India gelap kau sembah.Siva pakai songkok kau puja.Wah kacaknya dia.Dr. Zambry pakai kau kata hodoh.

Tahniah ini lah jenis org islam yg suka memecah belah>ini sikap yg menyebabkan Yahudi boleh ambik tanah palestine>CINA KELING pakai ayat Quran kau sanjung dia dah dapat hidayah walhal dia nak permainkan kau.Tahniah Perawi

Kuda Kepang said...

Kau tak payah nak sebar dahyah palsu Firdaus.Aku org Perak.Ada nih makan gaji degan kerajaan perak.Kau cuba tgk projek projek balak diperak.HAncur semua ke tangan cina.Melayu UMNO makan kau mengamuk Cina DAP kau suka.Aku kagum>kau suka melayu miskin janji Cina kaya.Kau pembelot bangsa.Kau gadai bangsa macam kau gadai rumah kau untuk jadi kuil hindu.

Perawi said...

siapa yg bagi kekayaan pada cina & India ....UNMO yg bagi tanah beratus ekar pdnya siap ada tok kong lagi dlm kebun ...kuda tepang boleh menyembah sekali

Creedence Clearwater Revival said...

kuda kepang,

aku nak bgtau, aku juga org perak.

projek balak di perak ke tangan cina tu masa pemerintahan BN dulu dan projek balak masih diteruskan walaupun dah bertukar kjaan.

so, jgn termakan dgn kelicikan hujah UMNO nih.

knp dpt ke bangsa lain? sbb selama 50 tahun merdeka, BN gagal menaikkan bangsa melayu. jd, bangsa cina shj lah yg mempelopori bidang ni.

tender2 semua tender tertutup, bermakna hanya puak2 kroni umno jelah yg dpt.

mana peginya DEB? DEB utk siapa?

pegi pekan, cuba tengok dlm banyak2 kedai bangsa apa yg banyak bukak kedai makan? melayu bukan? kesian.... hanya itu jelah ilmu yg ada untuk berniaga. bangsa lain? mcm2 perniagaan n segala selok-belok perniagaan semua mereka tau. melayu ayik kena tekan. ini semua gara2 umno.

aku bukan nak bangkitkan perkauman(sbb pemimpin aku x ajar aku perkauman), tapi nak tanya selama 50 tahun apa umno dah buat utk bangsa sendiri???

kat perak ni, 39 sekolah agama rakyat tidak dibantu dan hanya tinggal nyawa2 ikan semasa pemerintahan BN dulu. BN menghapus ketuanan melayu. menzalimi melayu.

Kuda Kepang said...

Habis adakah degan adanya DAP dapat membnatu melayu?aku dah serik tengok Singapura.Apakah terjadi disana.Kau tengok raja melayu yg ada disana samapaikan rumah raja disana pon di panggil Istana tahi Kucing (sebab banyak tahi kuncing).Inikah masa depan raja raja kita di Malaysia.Kalau PAS dan PRK aku boleh sokong tapi DAP?itu jauh sekali.

Lihat SIngapura dapatkah melayu bangkit?bodoh kah melayu singapura yg tak boleh bersaing degan org Cina.Kita lihat org cina tidak akan menyokong sesuatu jika tidak ada kepentigan pada mereka.Sekarang ini Semau org cina berat keraarah PR kerena mereka dapat apa yg mereka hendak dan melayu diperkudakan.

Sangat sangat jelas akan hal ini.
Adakah kerajaan Singapura membantu melayu nya?lihat akidah org melayu sana?adakah lebih baik disana berbanding disini?

Panglima Perang Cyber said...

Sebab apa mereka berani ? Melayu juga ada sama.... apa takuttt !

Lagi pun orang dari parti Islam yang buat, apa dosa ?

Apatah lagi dah derhaka pun masih berlagak jadi menteri besar perasan, apa salah ?

Politik binatang dan Politik Perasan..

Itu yang saya nampak yang berlaku di sana.

megat said...

hj nizar and the geng memang gila talak tu..

malang nya,anwar ibrahim sendiri pun tak mau PAS jadi MB,tgk la lepas ni PKR nak jadi MB plak..

ya allah ,moga moga malaysia cepat jadi republik,buang sultan cepat cepat

http://pi5au.blogspot.com

TAMING SARI said...

Jom penyokong PR lawat link sini kejap.

Knpa Nizar tak boleh jadi MB?

(copy n paste kat new window)

http://empayar-malaya.blogspot.com/2009/03/faktor-nizar-tidak-boleh-jadi-mb-perak.html

wallahhualam...

anakkancil said...

Kuda Kepang said...
Habis adakah degan adanya DAP dapat membnatu melayu?aku dah serik tengok Singapura.Apakah terjadi disana.Kau tengok raja melayu yg ada disana samapaikan rumah raja disana pon di panggil Istana tahi Kucing (sebab banyak tahi kuncing).Inikah masa depan raja raja kita di Malaysia.Kalau PAS dan PRK aku boleh sokong tapi DAP?itu jauh sekali.

Lihat SIngapura dapatkah melayu bangkit?bodoh kah melayu singapura yg tak boleh bersaing degan org Cina.Kita lihat org cina tidak akan menyokong sesuatu jika tidak ada kepentigan pada mereka.Sekarang ini Semau org cina berat keraarah PR kerena mereka dapat apa yg mereka hendak dan melayu diperkudakan.

Sangat sangat jelas akan hal ini.
Adakah kerajaan Singapura membantu melayu nya?lihat akidah org melayu sana?adakah lebih baik disana berbanding disini?

March 3, 2009 11:52 PM

aPE PUNYA BANGANG KAU KUDA KEPANG...KERJA SAPE sINGAPURA TERLEPAS DARI TANAH MELAYU...kERJA SAPE PULAU BATU PUTIH TERLEPAS KETANGAN SINGAPURA.....kAU NIE MEMANG MELAYU MUDAH LUPA LE...
kERJA -KERJA TU BUKAN KERJA PAKATAN RAKYAT...KERJA TU KERJA KERAJAAN YG DAH PERINTAH 50 THN YG DI BANGGA-BANGGAKAN OLEH KORANG...LEPAS NIE KITA TGK LAK WILAYAH ISKANDAR...MELAYU MENANG SORAK KG TERGADAI....ITU LE BEEE END....

Perawi said...

CINA KELING pakai ayat Quran kau sanjung dia dah dapat hidayah walhal dia nak permainkan kau. Kuda kau lebih handal dari Allah ...itu dlm hati org cina & India, kalau Allah nak beri petunjuk kpd samy velu .....siapa tahu. Nabi pun ajar org kafir sedikit demi sedikit ... tengok org semb....lepas tu ikut semb...tak salah mengajar og kafir sembahyang ..takkan nak biar org kafir bawa colok & loceng kemasjid bodoh. Aku cabar org umno, kalau siva boleh pakai songkok kenapa zamry tak leh pakai kopiah putih {sunat nabi} aku kutuk uMNO sebab hadhari memecah belahkan islam. pakai kopiah putih org pas ...bahlul punya org

siapa sembah siva....org umno yg bagi ladang beratus ekar ke org india utk menyembah bersamanya dikuil dalam ladang itu . kau bodoh sejarah pelastin, tak tahu jangan buat cite. siapa yg tolong melainkan tok arab mesir, arab saudi kerana nak hancurkan pengaruh Islam Turki dibawah salehudin ayubi. Perancis & Inggeris bahagikan kawasan keisrail. Tengku Imran kerabat raja N9 & Mahathir yg restu Israil bapok UMNO (Untuk Melayu NO)

anakkancil said...

Lihat SIngapura dapatkah melayu bangkit?bodoh kah melayu singapura yg tak boleh bersaing degan org Cina.Kita lihat org cina tidak akan menyokong sesuatu jika tidak ada kepentigan pada mereka.Sekarang ini Semau org cina berat keraarah PR kerena mereka dapat apa yg mereka hendak dan melayu diperkudakan.
.................................
ORG MELAYU SINGAPURA PULA KATA BODOH NYA MELAYU MALAYSIA KERANA SOKONG UMNO..KERANA UMNO LA KAMI DI SINI MERANA....KERANA UMNO LA PULAU NIE TERKELUAR DARI TANAH MELAYU.....LUDAH KELANGIT JATUH ATAS BATANG HIDUNG SENDIRI

Kuda Kepang said...

Anak kancil kau tak payah guna mana tuh la.Kau guna nama dungu la lagi bagus.Singapura jadi sebegitu sebab PAP yang mana serpihannya ialah DAP dimalaysia nih.Siapa yg kerja degan DAP?Siapa yang membantu Dap?UMNO ke?wah aku salah gang kot sebab setahu aku yg bodoh menanjingkan diri degan dap ialah PKR dan Pas.

Salah UMNO ke cina Dap merusuh di Kuala Lumpur sampai huru hara satu malaya?Cina yg dulu menagamuk kini tak perlu buat lagi kerana ada pak haji keldai yg sangup diperkudakan untuk dapatkan apa yg mereka hajatkan.ada melayu buta sejarah macam kau salah UMNO

Karpal Singh Hina Sultan - salah UMNO
Karpal Singh Hina Islam - salah UMNO
Tresesa Kok makan babi - salah UMNO
Eli Wong bogel - salah UMNO
Hindu PKR main Kayu tiga - Salah UMNO

Power korang memang power.Aku tunggu satu hari nanti kalau korang boleh angkat LIM KIT SIANG jadi nabi.Dlm setahu dua nih dia dah boleh petik ayat al quran korang pon sembah kaki dia.Bukan susah nak pengaruh dungu macam korang nih.Takbirrrrrrr

Kuda Kepang said...

Pewari kau nih sangat bodoh sejarah.Kayu.Kau nih orang islam yg kau nampak salahnya.Yang kafir kau puja.Wahai Dungu Org British yg ambik Palestine tuh dulu setelah Kerajaan Otmaniah Turkey kalah perang Dunia pertama.Siap Mesir pun jatuh ke tangan British.Itu la kau dungu.Kau tahu salahkan org islam.Kafir kau puja.Ada mahatir dan ada lim kit siang.Mahatir syaitan Lim kiat siang Malaikat.Itu cara kau berfikir.

anakkancil said...

Power korang memang power.Aku tunggu satu hari nanti kalau korang boleh angkat LIM KIT SIANG jadi nabi.Dlm setahu dua nih dia dah boleh petik ayat al quran korang pon sembah kaki dia.Bukan susah nak pengaruh dungu macam korang nih.Takbirrrrrrr

March 4, 2009 12:58 AM

iNI LAGI DUNGU...mANA ADE NABI LEPAS NABI MUHAMMAD...SAH TAK NGAJI

cacingjeBN said...

Jangan menyokong parti Haram Umno. seburuk2 pembangkang pun belum lagi mahkamahkan haram tapi tengok lah sejarah umno dulu pernah diharamkan.

Kumbang said...

Salam reformasi semua..

Nak tanya kalau buat pilihanraya di Perak siapa jadi MB.
Nizar ?
Melayu PAS ?
Melayu PKR ?
Melayu UMNO ?
atau pun yang paling best Melayu DAP ?

DAP cakap nak turunkan calon melayu.
Confirm melepas PAS dan PKR.. hehe

Alahai orang melayu Perak. Sampai bila nak jadi boneka ?
Kalau melayu DAP jadi MB,dia tak jadi boneka ke?

lawat blog Kumbang ..Kumbang ulas perkara ini..

http://analisisringan.blogspot.com/2009/03/tiada-jaminan-nizar-jadi-menteri-besar.html

ada dalam forum AIDC sekali..

http://aidcclub.forumotion.net/sembang-politik-f2/siapa-jadi-menteri-besar-perak-jika-pilihanraya-diadakan-melayu-dap-melayu-umno-melayu-pkr-melayu-pas-t146.htm

anakkancil said...

kUMBANG..KALAU BUAT PRK KAT PERAK MENANG KAT PAKATAN KITA BAGI LEBAI MANGKUK JADI MB BARU.....ACAH JE..

Kuda Kepang said...

YA kau pandai.Kau tak paham yg tersurat anak kancil.Untuk org islam normal memang tak ada Nabi setelah Nabi Muhammad S.A.W hanya org yg ikut ajaran seleweng sahaja yang ada nabi seterusnya macam al arkam.Jadi cuba kau fahami apa yang aku cakapkan.Ajarang yang kau ikut tuh ajaran yang sesat.Ajaran hanya mampu memberikebenaran jika kena degan pandagan politiknya.Bukan org pas yg cukup suka kutuk anwar masa dia dialam UMNO.Hina namanya al juburi kini menagapa boleh bersekongkol?

cacingjeBN said...

tak payah lah umno nak main isu agama org dah tau macammana umno memperlekehkan islam. Dah kalah pilihanraya baru nak bercakap pasai islam.....pirahhh mabuk memang menteri 2 umno kaki mabuk pun boleh carila gambar diorang tgh mabuk.

cacingjeBN said...

katakan lah Sultan tak perkenan Zambry jadi MB Perak, Agak2 Apa Umno Akan gelar Sultan? Ingat mcmmana kat trengganu....

Kumbang said...

Salam reformasi semua..

Tak jawab pun Kumbang tanya hehe..

kalau buat pilihanraya di Perak siapa jadi MB.
Nizar ?
Melayu PAS ?
Melayu PKR ?
Melayu UMNO ?
atau pun yang paling best Melayu DAP ?

DAP cakap nak turunkan calon melayu.
Confirm melepas PAS dan PKR.. hehe

Alahai orang melayu Perak. Sampai bila nak jadi boneka ?
Kalau melayu DAP jadi MB,dia tak jadi boneka ke?

lawat blog Kumbang ..Kumbang ulas perkara ini..

http://analisisringan.blogspot.com/2009/03/tiada-jaminan-nizar-jadi-menteri-besar.html

ada dalam forum AIDC sekali..

http://aidcclub.forumotion.net/sembang-politik-f2/siapa-jadi-menteri-besar-perak-jika-pilihanraya-diadakan-melayu-dap-melayu-umno-melayu-pkr-melayu-pas-t146.htm

Kuda Kepang said...

Cacing kalau org tuh salah kau tunjukkan.Jagan kau senbunyi sebab ini pemimpin negara kita.Kita berhak mengatahui moral dan tingkah lakunya.Jagan kau simpan gambar gambar tuh.Dedahkan.

Kalau tak ada gamabr dan cerita macam tuh jagan kau nak fitnah pulak.Yg salah tetap salah.Yg mana salah dedahkan.

Jagan pula macam Hj Hadi.Bila tak kerja degan kafir kau kafirkan org UMNO.Haram katanya.kini kau dah bekerja degan kafir.Kafir kah kau berdasarkan hukum hj Hadi sendiri?

Kalau ikut ajaran pas kau dah dikira kafir.Jagan mengkafirkan org islam.jagan mengharamkan yang halal dan jagan mehalalkan yang haram

cacingjeBN said...

kesian kat Orang Umno Kena Kencing Jelah Dgan Menteri diorang... nak bela Rakyat Konon Nak bagi air free pun payah ...........belum lagi yang lain2. ni skarang apaciter tol lak nak naik?

Kumbang said...

tanya tak nak jawab hehe..
ada masa jawab ye penting ni.. :-)

Mari berfikir hehe

Salam reformasi semua..

Nak tanya kalau buat pilihanraya di Perak siapa jadi MB.
Nizar ?
Melayu PAS ?
Melayu PKR ?
Melayu UMNO ?
atau pun yang paling best Melayu DAP ?

DAP cakap nak turunkan calon melayu.
Confirm melepas PAS dan PKR.. hehe

Alahai orang melayu Perak. Sampai bila nak jadi boneka ?
Kalau melayu DAP jadi MB,dia tak jadi boneka ke?

lawat blog Kumbang ..Kumbang ulas perkara ini..

http://analisisringan.blogspot.com/2009/03/tiada-jaminan-nizar-jadi-menteri-besar.html

ada dalam forum AIDC sekali..

http://aidcclub.forumotion.net/sembang-politik-f2/siapa-jadi-menteri-besar-perak-jika-pilihanraya-diadakan-melayu-dap-melayu-umno-melayu-pkr-melayu-pas-t146.htm

anakkancil said...

Kuda Kepang said...
YA kau pandai.Kau tak paham yg tersurat anak kancil.Untuk org islam normal memang tak ada Nabi setelah Nabi Muhammad S.A.W hanya org yg ikut ajaran seleweng sahaja yang ada nabi seterusnya macam al arkam.Jadi cuba kau fahami apa yang aku cakapkan.Ajarang yang kau ikut tuh ajaran yang sesat.Ajaran hanya mampu memberikebenaran jika kena degan pandagan politiknya.Bukan org pas yg cukup suka kutuk anwar masa dia dialam UMNO.Hina namanya al juburi kini menagapa boleh bersekongkol?

March 4, 2009 1:10 AM

AKU NAK TANYA KAU 1 SOALAAN..HARI NIE KAU SOLAT KAU BOLEH CONFIRM KA SOLATKAU TU ALLAH TERIMA..MCM TU LA POSA KAU..MCM MANA BOLEH KAU KATA AGAMA AKU ANUTI NIE SESAT....INI SEMUA HAK ALLAH.DIA YG MENENTUKAN .YG AKU NGAJI BILA KITA SOKONG PEMIMPIN YG BUAT MAKSIAT DI DUNIA NIE..DIAKHIRAT NANTI KITA PUN TAK KAN TERLEPAS...SO SINI SENANG CERITA LA...ALLAH TAK TGK MAKHLUKNYA DARI SEGI PANGKAT ,DARJAT..ALLAH LIHAT HAMBANYA DARI SEGI KETAKWAAN,PATUH PADA ARAHAN DAN SURUHANNYA...SO AKU SEBAGAI ORG ISLAM PUN TAK BERANI NAK KATA SI POLAN TU SESAT...KIRA KAU HEBAT LA...BOLEH MAIN TUDOH JE...SAH TAK NGAJI....

Kuda Kepang said...

Sultan tak berkenan degan calon BN di trengganu.Ya BN marah tetapi akur.Yang kurang hajar tuh penunjuk perasaan bukan pemimpinya.Yang korang nih pemimpin yg buat derhaka.Nampak tak bezanya.

Yg tunjuk perasaan tuh y macam haji keldai berbaring atas jalan raya tuh respect sangat ke degan raja muda?

cacingjeBN said...

Kat Internet berlambak lah bole cari sendiri gambar tu. Gambar Najib Dgn Altantuya pun Ade Wa ckp lu Beb Mesra lagi tuh Cari sendirilah LU orng kan pandai tenet....

Kumbang said...

Kuda Kepang sila jawab Kumbang tanya :-)

wassalam

agar melayu Perak tak selamaya jadi boneka amin..

Kuda Kepang said...

Aku tak dapat nak pastikan sembahyang aku itu diterima Allah atau tidak.Aku hanya mencuba sebaik mungkin.Itu yg aku boleh buat.

Itu antara aku dah Allah.Tapi bagaimana degan ajaran yg menyebabkan org bersembahyang di dua masjid yg berlainan?org yg mengkafirkan saudara segamanya hanya kerana pandagan politik?bagaimana org yg bercerai kerena tuduhan UMNO kafir?Siapa yg akan bertanggungjawap akan hal ini?

Siapa yg dapat menentukan islam atau tidak Seseornag itu>mengapa jumud pandagan sebegini?

cacingjeBN said...

baring je takde pun hina Sultan. ni sampai panggil Yang Dipertuan Agong BInatang!!! Memang binatang Orang yang gelar tu.... Yg Penting Kitaorang bukan macam Umno Penakut!!! Setakat Mati je Apa ada hallll.. Aku Pun Berani Cuma kita org yang banyak bersabar... Setakat Pilihanraya tak heran la kalau kalah kitaorng dah biasa... tapi UMNo bila kalah macam orang gila perangainya....

Kuda Kepang said...

Confirm lah Ustaz Dap yang akan menjadi menteri besar Kumbang.Kini Dap Perak tengah cergas mengambil melayu untuk menjadi wakil rakyatnya.Pada pilihanray yg lepas nyaris Raja Petra dijadikan wakil Dap.Raja menolak.Adakah degan adanya pilihan raya negeri perak kini DAP akan bagi pada Kuda kuda padi yakni pas dan PKR?

Mohd Yusof said...

nasib baik lah USA tak macam org melayu kt Malaysia nie, kalau tak Obama tak der lah nak meraser jadi Presiden....nie negara rakyat, bukan negara BN ker PKR ker...saper yang rakyat pilih die lah memerintah ....nilah kalau org dah lamer duduk dalam kerajaan ingat kerajaan tu die punyer , org BN nie lupa yang rakyat yang pilih kerjaan.

cacingjeBN said...

nak sah solat mcm mana kalau hukum Al-Quran yang Umno Kutuk,hina dan tolak korang pun sokong buta2 sedangkan menolak satu ayat Al-Quran itu sah jatuh Murtad takkan Korang Tak tau tuh!!!!

Mohd Yusof said...

nasib baik lah USA tak macam org melayu kt Malaysia nie, kalau tak Obama tak der lah nak meraser jadi Presiden....nie negara rakyat, bukan negara BN ker PKR ker...saper yang rakyat pilih die lah memerintah ....nilah kalau org dah lamer duduk dalam kerajaan ingat kerajaan tu die punyer , org BN nie lupa yang rakyat yang pilih kerjaan.

Kumbang said...

Tepat sekali..

Kesiannya kan melayu Perak jadi boneka.
Kesian Nizar round 1 Perak.
kempunan jadi MB hehe.

Mohd Yusof said...

nasib baik lah USA tak macam org melayu kt Malaysia nie, kalau tak Obama tak der lah nak meraser jadi Presiden....nie negara rakyat, bukan negara BN ker PKR ker...saper yang rakyat pilih die lah memerintah ....nilah kalau org dah lamer duduk dalam kerajaan ingat kerajaan tu die punyer , org BN nie lupa yang rakyat yang pilih kerjaan.

Mohd Yusof said...

nasib baik lah USA tak macam org melayu kt Malaysia nie, kalau tak Obama tak der lah nak meraser jadi Presiden....nie negara rakyat, bukan negara BN ker PKR ker...saper yang rakyat pilih die lah memerintah ....nilah kalau org dah lamer duduk dalam kerajaan ingat kerajaan tu die punyer , org BN nie lupa yang rakyat yang pilih kerjaan.

Kuda Kepang said...

Anak Kancil seperti yang aku cakap.Penunjuk perasaan bukannya org yg berkredibiliti.Itu hanya kuda dalam percaturan politik.Yang penting pemimpin.Apa yg kelaur dari mulut pemimpin yg kita pegang.Apa yg pemimpin UMNO cakap dan apa Pemimpin PR cakap.

Kalau nak bandingkan degan apa yg Penyokong BN cakap ditrengganu itu memang salah dan memang patut dikenakan hukuman.Kurang hajar.Tapi apa pula badawi dan najib cakap?sekrang bandingkan degan NIZAR,ANWAR DAN KARPAL.

Berapa ramai or PR berbangsa cina yg hina sultan jauh lebih teruk dari Melayu Trengganu.Tapi kita lupa kan itu semua kerana itu adalah penunjuk perassan yg tak berakal.

Kuda Kepang said...

DI USA semuanya yg menjadi Presiden USA adalah berdasarkan kehendak Pelbi pelobi Yahudi.Yahudi Pandai memainkan peranan dalam media dan wang yg digunakan untuk mengkaji sifat dan tindakkan manusia.Simple.USA memang tidak demokratik.Ianya bukanlah petunjuk yg betol.Hanya dua parti untuk memenuhi kehendak 300 juta rakyat?lojik kah?|

anakkancil said...

Aku tak dapat nak pastikan sembahyang aku itu diterima Allah atau tidak.Aku hanya mencuba sebaik mungkin.Itu yg aku boleh buat.

................................
OK..ITU AKU BOLEH TERIMA TAPI NIE ANTARA KAU DAN AKU APE LAK CERITA.TADI KAU KATA AKU IKUT AJARAN SESAT...NIE APE CERITA...
KAU TAK TARIK BALIK AYAT KAU SEGALA AMALAN KAU KANTOI....TUDUHAN TANPA BUKTI YG KUKUH....
aPA-APA PUN AKU MAAFKAN KAU LE SEBAB AKU PAHAM ,MANUSIA NIE TAK LEPAS DARI MEMBUAT KESILAPAN...AMIN
J

cacingjeBN said...

sekurang2nya DAP raspek Kat AL-Quran ajar rakyat dgn Ayat2 Quran, tak halang org tunaikan solat. diorg kawan dgn pas jadi baik bukan mcm mca n mic kawan dgn Umno jadi Jahat Umno. Macam Samy Vellu YG CKP: '
"ITU QURAN BOLEH BIKIN JALANRAYAKAH"
YANG MCA pula bantah undang2 Murtad hantar memo kat Pm tu langsung tak hormat Org Islam....pe cite?

Kuda Kepang said...

jadi pas memamng pandai menunding jari>kau pandai kafirkan org UMNO.PAs tidak pernah membankitkan isu Hudud sebelum 1990 melalui Fadhil Noor.Kafirkah pengikut pas sebelum tahun 1990?

Kuda Kepang said...

Yang Tressa KOK sibuk nak mewujudkan IFC tuh apa?Betulkah Samy Vellu cakap begitu?Pernah saudara dengar rakamannya atau hanya cakap cakap mulut dan sumber harakah?pemimpin MIC dan MCA selama Berpuluh puluh tahun tak pernah begitu lantang menentang islam macam pemimpin dap.KARPAL singh yg cakap langkah mayat saya dahulu jika ingin menegakkan negara islam.Itu saya ada dengar rakamannya dan bukan cakap cakap mulut.Lim Kit Siang yang berpuluh puluh kali dan degan tegasnya menegaskan malaysia ini akan selamanya jadi negara Sekular.Begitu berazam beliau.APakah tian Chua boleh disambut degan takbir macam di Kuala Trengganu?mengapa terlalu benci degan saudara seagama hingga sujud pada kafir.Saya sedih.

Saya tidak pernah secerbis pun mengangap pas bukan islam walaupon nampak sesat.

cacingjeBN said...

Mana kau tau Takde Pemimpin Umno yg Ckap suka 2 je lupa sejarah abih tu abd Rasol yang ckap melenting-lenting tu bukan pemimpin Umno Ke? ooo dia tu org dekat negeri patutlah orng tak perasan...lg satu kalau pemimpin tak ajar takkan penyokong berani bertindak jangan la tak fahammm!!!

cacingjeBN said...

jangan lupalah disiarkan dalam utusan n keluar tv3suku lagi tak caya sudah ... babak tu smua orang pun tau lah.. Ifc tu Menteri2 bukan islam mca n mic yang lantang sokong sampai hantar memo kat pm lagi amende tu??

Perawi said...

Fazrulls ...Aku teringat kisah dikelantan, bila UMNO dibawah Anuar Musa melantik raja dibawah pokok ketanpang semasa zaman mahathir jd PM, bagi mengantikan sultan yang ada sekarang ini kerana berfahaman S46, ikut KULI.

Mungkin masa itu Fazrulls masih lagi beringus sebab tak tahu lagi kisah itu atau melayu mudah lupa.

Tak sangka di zaman sekarang pun wujud lagi kerajaan dibawah pokok ni.. ajaib....!!! Mungkin selepas PRU13 nanti UMNO/BN pula buat kerajaan dibawah pokok kelapa sawit

cacingjeBN said...

umno sedang bermain isu agamalakkkkkk kalau nak ckap mcm pasdal Umno punya perangai pasai agama ni sampai esok tak abis. yang tembak gas dalam masjid, yang tutup masjid, yang kutuk orng pakai serban, hina hukum Quran. Roboh masjid yang nak siap huihhh banyak beb,.....

Perawi said...

Mahathir paling berani menetang kekebalan raja termasuk menghapus tentera diraja Sultan Johor, TRG, Kelantan dll. UMNO mudah lupa, sehingga hilang keris sebilah angkara KULI. Cekdet derhaka kpd raja, selepas Hang Jebat.

Kuda Kepang said...

Betol cakap kau .Memang ada org BN yg kurang hajar degan sultan tapi kau lihat macam mana ahli yg lain menentang mereka.Bukan macam PR.Bila melawan sultan semua sokong.Mana ada seorang pon ahli pembangkang yg menentang kenyataan Nizar.Ya pemimpin la yg menyebabkan rumah tangga org bercerai berai,memusuhi org islam yg lain hanya kerena mereka bukan pas dan Pr secara automaticnya menjadi kafir.Cuba Pas kalau jujur mintak Anwar Ibrahim mengucap sekarang kerana telah menjadi kafir semasa menjadi ahli UMNO

cacingjeBN said...

kami orang PAS tak benci kat org Umno tapi perangai parti Umno lah Yng buat mcm ni Menindas saudara seagama sendiri kalau nak senaraikan tak tersenarai aku.. kita cuma mintak Umno kembali pada hukum Islam je dan Tuan Guru Nik Aziz pun dah cakap PAS akan Bubar kalau Umno nak Ikut Quran itu ja tapi punyalah sombong kapada saudara sendiri yang mengajak kepada kebaikan lepas tu menindas kami dgn bermcm2 jenayah. berapa ramai saudara kami yang mati Syahid kerana Umno? ingat peristiwa memali... ingat waktu royalti di rampas ingat kami dibom asap bila sedang buat tzkirah pasal Nabi Muhammad s.a.w cuma kami ni bersabar je selalu... kalau ikut hati dah lama kami bangkit melawan tapi kami punyai pemimpin yang soleh yang selalu ajak bersabar dan bertenang....

Kuda Kepang said...

Sultan dan Raja tidak boleh berkuasa mutlak kerana masing masing perlu patuh pada undang undang.Macam sultan Selangor cakap.Kalau salah kerana mengambil barang dan tidak membayar itu bukan lah apa yg dikehendaki oleh Sultan.Apa tindakkan Sultan Johor yg mendorong perkara ini berlaku?Cuba pikirkan.Istana kelantan memang ada perebutan kuasa dari dulu lagi.

Yg sembur gas dalam masjid.ya bagus pandai salahkan org lain yg tunjuk perasaan lari masuk masjid tuh apa?bagus?bodokah?

cacingjeBN said...

kalau ko dengar anwar berucap dah berbuih pun dia mengucap dah korang je yang tak reti.. sekurang2nya dia mengakui kesilapan masa masa umno dulu. lagi satu kalau setakat sembah derhaka punya ayat tak payah lah nak kecoh pasai orng yang tak belajar sejarah n bahasa istana je yang tak tau menilai... dia pun tak heran tak bersidang di dewan dun pasal bukan harta yang di kejarkan yang penting hak rakyat ataupun hak kita semua mesti dipulangkan dan bukan diselewengkan denga keputusan 2/3 kerat manusia je. negara ni anugerah Allah untuk kita rakyat semua....

cacingjeBN said...

kalau dah nak tzkirah pasai nabi pun tak boleh sape pun marah bodoooo!!!

Kuda Kepang said...

Saya hormat Nik Aziz dahulu.Pandagan dan buku agamanya saya beli.Tapi kini bila ada ANWAR dan DAP apa yg Tuan Guru cakap ini?Saya rasa keliru.Rasa macam tak betol dan dah salah.Mintak maaf Hj Hadi dan Fadhil Noor memang saya tak berapa hormat.Terlalu berpolitik.Pemimpin yg suruh bawak bertenang?Pas memang bertenang.Pas Parti ada maruah tapi apa jadi merusuh di masjid?Itu ANWAR.kenapa pas kena jadi pak turut.Memang pas selalu kalah pilihan raya dan ditempat saya sendiri kami tak fanatik agama.saya sembahyang berimamkan pengikut pas tapi menagapa boleh dikafirkan org UMNO di trengganu ?

Perawi said...

Kuda....mengapa terlalu benci degan saudara seagama hingga sujud pada kafir. Saya sedih.(sebabnya mengadakan fahaman hadhari, bebas zina, halalkan maksiat, tolok hukum Al Quran, rasuah, tamak projek sehinggakan rakyat dibiarkan makan siput babi.... dsb)

Saya tidak pernah secerbis pun mengangap pas bukan islam walaupon nampak sesat. (Dimana sesat PAS ...huraikan)

ironseven said...

sapa KUDA KEPANG ni? pecacai unmo bn level hingusan yang ketandusan idea dan bodoh sonbong.

kau baca balik sejarah. siapa yg derhaka pd sultan perak di tahun 1060an sampai sultan idris simpan jambang? siapa yg mengurangkan imuniti raja2 tahun 1980an dan 1990an? siapa yg angkat sultan baru di kelantan? siapa yg gelar YDP agong "natang"?

BODOH punya budak hingusan..

ironseven said...

kuda kepang,

kau baca surah al-maaidah ayat 44, 45 dan 47 kemudian fahami terjemahannya.

moga allah membuka hati engkau yang telah tertuup dan mati itu...

Ihya said...

Persoalan kafir ni mudah saja.

kita sbagai orang islam menuduh seseorang islam yang lain itu kafir tanpa bukti atau hujjah maka kembalilah kafir itu pada kita...

Tetapi.....

Jika kita sebagai mukmin. Tahu akan hukum agama,faham al-quran dan hadis bukan sekadar baca, beriman kepada ayat-ayat Allah yang bermaksud :

"Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah maka mereka itulah orang-orang kafir." [al-Maidah 5:44]

"dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik." [al-Maidah 5:47]

Ayat ini panjang tapi saya taipkan separuhnya saja. Bukan tak mahu tulis penuh,takut nanti terkena batang hidung masing.

Kalau para pembaca mahu tahu,ayat ini adalah di antara beribu ayat yang di baca oleh para ulama di dalam PAS ketika berceramah. Sayangnya,pihak lawan selalu mentafsirkan seolah-olah PAS mengkafirkan mereka. Sepatutnya bila di baca akan ayat al-quran yang bersifat qoti'e ini,hendaklah berlapang dada.

Saya tahu..kita sebagai manusia ,hanya Nabi s.a.w yang maksum. Tapi salahkah PAS sebagai manusia melayu islam yang mahu menegur secara kasih sayang dan berhikmah kepada saudaranya UMNO;tidak di endahkan bahkan di "cerai" dari kerjasama.

Nabi s.a.wada pesan..

"Jangan kamu di sengat dua kali dalam satu lubang".

Begitulah agaknya kenapa pas bekerjasama dengan DAP atas prinsip memerintah malaysia dan membebaskan rakyat dari segala bebanan.

saya minta maaf jika ada yang terasa..

cacingjeBN said...

dah lah ambik duit kwsp 5billion nak selamatkan kroni ckp ari tu malaysia takkan terkena kemelesetan ekonomi tiba-tiba ambik duit rakyat 5billion nak selamat syarikat2 gergasi yg tenat yang kita ni susahla cari duit senang je depa pakai duit kita, esok dah senang dah kaya adake depa tolong kita rakyat yang susah niiiii!!!! poyolah Najib...

Kuda Kepang said...

Sesat pas.Hurmm banyak saya letak sedikit sebanyak disini ya.

mengundi pas masuk syurga mengundi BN sebaliknya.Adakah saya petik hadis nabi atau pemimpin pas?kalau nabi saya percaya ada pengetahuan tentang siapa yg bakal ke syurga dan memang ada 10 yg dijanjikan untuk masuk syurga.Pemimpin pas ada kebelehan tersebut?

Mengatakan Allah mencarut, samseng, sombong dan sebagainya adalah perbuatan dilaknati Allah kerana maha suci Allah dari sebarang sifat buruk dan yang menyamai makhluk ciptaannya. Cuba baca sifat 20 Allah.

menghina sesama islam badwi arab jaga Unta badawi malaysia jaga babi.Islamkah ini?

Bagaimana yg fanatik di Trengganu dan Kelantan yg mengharamkan org sembahyang berimamkan org UMNO hanya kerana mereka bekerjasama degan kafir?haramkah saya sembahyang degan org pas kerana saya tak setuju degan pandagan politiknya?tidak bagi saya kerena itu pandagan walaupun tak betol dan nampak sesat tapi dari segi solat dan doanya adalah betol.

banyak lagi perawi jadi letih nak menaip

dewata awan berapi said...

hoi bodoh,

dimana sesat Pas...

Kalu dah buat 2 solat jumaat di 1 tempat tu kira sesatlah tu...

cacingjeBN said...

kuda kepang kalo orng dah kena bom asap kat dalam masji takkan nak duk diam je woi.. masjid kita kena serang takkan nak buat bodoh jeeee!!! patutla umno makin kurang ajar kat islam pasai pengikut dia diam je bila masjid dipijak2 polis FRU.... lak tu masuk masjid pakai kasut memang kuang hajar tullll moga Allah timpakan laknat keatas orang sombong yang mencemar masjidnya... .

Kuda Kepang said...

Ironseven say bukan pencacai UMNO ok.Saya tak beparti yg saya tahu saya anti DAP.Itu sahaja.Sesiapa yg menyokong penghina penghina agama islam itu yg saya benci.Cakap apa yg salah dari segi UMNO saya terima.Sila baca post yg saya hantar.Salah tunjukkan.Kerena salah mereka ini kita perlu tahu kerena mereka pemimpin tapi jagan buat fitnah.Ya saya memgaku saya berat pada UMNO kini tapi ini terjadi bila sikap org islam yg menyanjung pemimpin kafir degan terlalu tinggi sekali.

takbir untuk tian chua.apakah ini?
jagan emosi.Allah bantu saudara supaya tidak taksub degan parti.Kita jaga agama.Bukan Hj.Hadi itu yg kita pegang.DIa org politik.Tidak juga Ulamak UMNO.Itu juga org politik.Ikut Ustaz Yusuf Al qardawi.Org yg tak berkepentigan politik di malaysia

cacingjeBN said...

bagus ihya !!!!!!!

Kuda Kepang said...

bukannya org lepaskkan gass pemedih mata masa kau tgh dlm masjid.kau merusuk kat luar lepas tuh lari masuk masjid.kau yg peralatkan masjid.kau jadikan masjid tempat untuk kau buat onar dan kemuadian fitnah org.masjid jadi alat memfitnah.wah bagusnya

ironseven said...

nabi pernah bersabda mafhumnya "maka sesiapa yang tidak mengamalkan sunnahku maka ia bukan di kalanganku"

na'uzubillahi min zaalik

itu baru sunnah, bukan hukum al-quran dari allah.

KALAU UMNO BN ANAK JANTAN, SETUJU JE LAH PILIHANRAYA KECIL DI PERAK. SELESAI MASALAH. BIAR RAKYAT MENENTUKAN.

org2 umno selalu baca ayat al-quran sekerat2 mcm diorg amal islam sekerat2 la.

"Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taati Rasul-Nya dan Ulil Amri di antara kamu (UMNO BACA SETAKAT NI JE..TAK BACA HABIS) kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu maka kembalikannya ia kepada Allah (Al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya) jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari akhir, yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya." (An-Nisa : 59)

sebab tu la UMNO menyokong sepenuhnya pemimpin2 mereka yang zalim, yang rasuah, yang rogol org, yg bawak lari anak raja, yg cabul pekerja hotel, yg khalwat, yg bunuh altantuya, yg beli bini org, yg minum arak, yg zina...

OH pengikut UMNO....alahai..

Kuda Kepang said...

Bukankah org org yg saudara cakapkan itu terdapat juga dalam PR terutamanya ahli ahli PKR yg mana rata ratanya ahli bekas UMNO.saudara juga bersekongkol degan mereka iron seven.Apakah status anda kini?

mcm yg saya cakap ada bukti tunjuk jagan sembunyi.Tapi tak ada bukit jagan fitnah.Dosa fitnah itu sangat berat.Allah jauhkan kita dari memfitnah kerana bukan kita sahaja yg bioleh mati tetapi juga masyarakat hancur.Sebab itu zian perlu 4 org saksi.Kena betol betol pasti.Bukan main agak.Mengapa saudara tuduh Pembunuh altantuya pemimpin negara ini?ada bukit ayuh kita tunjuk.Saya tak mahu ada pemimpin macam ini.Tapi jika tiada saudara jagan fitnah.Tolong jaga agama bukan jaga parti

cacingjeBN said...

cari dalam ayat Al-quran Adeke Allah suruh kita bersikap perkauman. tapi umno bila kalah sibuk je ketuanan melayu padahal masa memerintah dulu masa menteri kafir ckap mcm2 pasai islam depa senyap sesenyapnya!! tanah org melayu terhakis dibolot tokey2 cina ada depa buat bantahan ada tunjuk perasaan poyolahhh!!! sekarang buat demonstrasi pun kelam kabut. cakap kat pemuda umno belajar kena gas pemedih matalah dulu kalau nak cepat pandai buat demo.... dulu cakap kat perhimpunan Umno mereka yg demo ni beruk2 sekarang depa lagi beruk dari beruk2 di hutan....

cacingjeBN said...

kuda kepang kalau nak buktikan dah banyak dah cuma tak disiasat saja. kalau betul Najib atau pemimpin lain tak buat mcm tu kenapa takut sangat nak ke mahkamah.. jadi saksi je cukuplah....

ironseven said...

kuda kepang,

sori la kalau kau bukan pencacai umno. tapi ayat2 kau hujah2 kau tu dayus dan tak ilmiah. hujah kosong. hujah yg menjilat bontot umno.

jika kau neutral sepatotnya kau menyokong pilihanraya semula. itu lebih adil. bukannya kaitkan isu2 nik aziz, hj hadi, anwar, tian chua, etc.

penentangan mca dan mic pada islam kau tak nampak sebab media massa sembunyikan. kau semak balik sejarah ada 2,3 kes pemimpin mca dan mic pernah pertikai islam. sampai ada yg ugut pm masa tu.

selebihnya samaada media sorokkan cerita, atau umno tunduk pada mca dan mic. konon NEGARA BERBILANG KAUM TAK SESUAI JALAN HUKUM ISLAM...zaman nabi buleh! zaman khalifah buleh! zaman osmaniah buleh! so what????

kau kaji statement aku tu dulu sebelom kau pertikaikan nik aziz or sapa2.

jangan menampakkan sangat yang kau tu mmg bodoh!

cacingjeBN said...

kuda kepang ko ni baik tapi kalau nak lebih baik cuba ko nasihat kan pemimpin umno ikut Al-Quran kalo berjaya nescaya aku orang pertama ikut ko...

cacingjeBN said...

cayalah ironseven aku sokong hujah2 ko!!!!

ironseven said...

kuda kepang,

pandai pulak kau cakap pasal zian ye? kes altantuya tu lebih adil kalau

1. detektif bala yg "hilang" tu dipanggil semula
2. dsp musa safri dipanggil
3. gambar najis dgn tantuya disiasat dengan detail
4. najis dipanggil bg keterangan
5. panggil semula razak bajinda
6. siasat siapa tuan kambing hitam
7. siasat rekod sms dan perbualan telepon di antara najis dan peguam tu (lupa nama la pulak)
8. periksa siapa yg hilangkan data kemasukan tantuya ke msia
9. arahan siapa semuanya tu
10. siasat MOTIF

kau nak saksi ke kuda kepang???? KAU JAWAB PERSOALAN AKU TU DULU.

aku ingatkankau sekali lagi...lagi banyak kau berhujah kosong lagi terserlah kebodohan kau.

cacingjeBN said...

pernah satu ketika Dr. Mahatirfiraun cakap kat K Tganu dulu Dalam Quran Ada ayat menyukong Umno padahal dia pandai2 je tafsir ayat yang berbunyi "ya aiyuhallazi na amanu " amanu tu dia kata "tgok! Quran pun sokong Umno" dah sah sesat sesesatnya. permainkan Quran... tak murtad ke mcm tu?

cacingjeBN said...

bala membawa bala pada najib...

cacingjeBN said...

ingat bunuh orang bole lepas mcm bunuh cicak ke???

cacingjeBN said...

Ampun Tuanku Bubarkan DUN Umno sekarang Penakut!!!

cacingjeBN said...

nanti najib jadi Pm agak2 Islam masa tu jadi apa yek!!! Islam Hadari dah tentu takde sbab pak lah dah blah!!!

Kuda Kepang said...

IRon seven kau cuba baca apa yg aku tulis.Aku dah memang cakap aku neutral tapi berat Kini pada UMNO hanya semata mata kerana DAP.Itu sangat jelas.Pelbagai bangsa bukan bermaksud pelbagai Ugama.Kau lihat Zaman Utmaniah.Ya memang menjalankan ajaran islam betol tapi kau lihat keganasan dalam erti kata sebenar.Org yg tak mingkikut hukum dan peraturannya dibunuh.Berapa ribu org turky yg dibunuh bila Utmaniah runtuh?

Kita kena memangkan hati penganut agama non islam degan ajaran dan hukum kita.Kita perlu perkemaskan dari bab syariah dan kita like system mahkamah syariah di Malaysia ini kacau bilau.bagaimana degan indonesia yg penduduknya 90% islam juga tak dapat mengeluarkan model system syariah yg bagus.


Berkenaan najib.Bagi saya dia salah dia patut dihukum.Simple.Yang lebih mudah ialah jika en Iron seven boleh tunjukkan gambar sebenar dia degan Altantunya.Semua cerita akan meletup degan sendirinya,

En iron seven boleh hakimi sendiri.saya boleh mengutuk dan mempertikaikan pemimpin UMNO tetapi En Iron Seven tidak boleh menerima hujah bila pemimpin pas dikritik.Bukan kah ini taksub?

cacingjeBN said...

SEkarang pun mana ada ckap pasai islam hadari dah>>>>

cacingjeBN said...

bole ke keluar gambar tu kalau antar kat utusan , berita hairan, tv3 suku atau pun RTM mulut berbuih>>> hak hak hak kahak tui///

cacingjeBN said...

yang penting PAS memang Best Kao tau apa kuda belang eh! silap kuda kepang

cacingjeBN said...

Jangan lupalah Zaman nabi dulu Ada seorg raja Habshi kalo tak silap sayalah kalo silap Maaflah mungkin ada sesedara yng bole betulkan. Dialah kristian yang mula2 melindungi org Islam sedangkan dia tu masa tu ahli kitab atau pun belum islam yang pada masa tu golongan inilah yang keras penentangannya pada islam.>>> Kerajaan Uthmaniah tu jadi mcm tu pasai sebab peganggan dia pada islam dah longgar mcm Umno sekarang nilah takkan taktau beza kalu dah mula menyombong dan menindas orang, menyekat kebebasan orang, menutup penyelewenggan yang semua orang pun tahu. kerajaan sehebat mana pun akan tumbang gak kalo mcm ni peranggainya.........

cacingjeBN said...

kuda kepang pasai gas kat Masjid tu sape yang fitnah ko takde kat situ kan sebab aku adalah aku cakap. masa tu kat bt 6 terengganu tuan guru Haji Hadi tengah tazkirah pasal Nabi Kita tiba tiba je tembak gas kat dalam masjid apacita.. tak pasal2

GOMO said...

SALAM...
APA YANG GILA SANGAT PUAK PAKATAN RAKYAT NI....
LEPAS SATU ISU YANG MEMALUKAN MALAYSIA NI MAKA KELUAR LAGI ISU YANG MENGAIBKAN...

LEPAS NI ISU APA PULA AGAKNYA?

SULTAN DAH TAK TERIMA PAKATAN RAKYAT. MAKA AKUR LAH ATAS KEHENDAK SULTAN.

TU NEGERI BELIAU...
KALAU DOK MENYALAK SANA-SINI BUAT APA??
YANG DOK GILA KAN KUASA MELAYU..

YANG DOK BAKAR CINA DAN INDIA.

INI CINA SAMA INDIA DIA PUNYA BANGSA TAK HORMAT ORANG PUNYA....

SEDARLAH PUAK PAKATAN RAKYAT.
ANWAR SEDANG DALAM USAHA MELIWAT KAMU SEMUA....

JANGAN LUPA SIAPA ANWAR AL-JUBURI...

cacingjeBN said...

Umno ni bukan parti melayu pun tengok lah nama dia je pun pakai bahasa penjajah nak martabat bahasa melayu konon ajar sain n matematik dalam english. tulisan jawi pun depa dah buangkan. pakai otak sikit esok anak2 kita kalo pegi interview adake diorang speaking tanya pasal matematik n sains? nak menipu tak kena tempat...

cacingjeBN said...

poyolah lu gomo.. mana lu tau Sultan Tak mau kat PR. Lu adake masa Sultan bertitah. Yang Umno ambik Adun yang depa sendiri tuduh Rasuah tu Baik la Sangat yee...jilat ludah sendiri Mantan PM lu pun cakap lu Umno takde Moral.....

cacingjeBN said...

dalam statement Bala dulu ada dia kata yang Najib n Razak baginda pernah buat seks liwat dgn Altantuya ...tiba2 Bala hilang entah kemana sape lah yang culik dia ye sampai sekarang tak jumpa2....tengok cara rampasan kuasa di Perak pun Orang cakap main ikut belakang macam biasa buat je Najib....

cacingjeBN said...

sape pernah tengok gambar anak najib pergi clubbing... panas beb pompuan dia keliling pinggang takde satu pun org tempatan memang citarasa antarabangsa btulll....

shukri said...

blum lg... ada ke post le..bleh sume org tgk kejelikkan ank TPM yg bakal menjadi PM x lama lg....besa la najib muda2 dulu pun ligat gak...bapak borek,anak ikan temenung borek larr....ha..haaa

ajkumno.. said...

UMNO PERLU PEMBAHARUAN..
MARI KITA SELAMATKAN PARTI KEMERDEKAAN KITA..!!!

ajkumno.. said...

UMNO PERLU PEMBAHARUAN..
MARI KITA SELAMATKAN PARTI KEMERDEKAAN KITA..!!!

cacingjeBN said...

cari dalam tenet la geng....korang kan pandai tenet

cacingjeBN said...

dah tak bole selamat dah UMNO dah nazak tinggal selamat dikebumikan jee....

cacingjeBN said...

kesilapan pertama yang dibuat Umno selepas Merdeka masa tunku menganugerahkan tanah di jalan tun razak yang sekarang menjadi syarikat Tan&tan... itulah permulaan tanah yang sepatutnya menjadi Rizab orang Melayu dan bermula lah pembolotan tanah2 rizab malayu kepada tokey2 cina melalui Mca sehingga sekarang... kenapalah ahli umno tak ingat sejarah langsung.....

ironseven said...

wahai cik kuda,

sy akan kutuk pemimpin pas jika mereka lari dr perjuangan islam dgn mengiyakan kehendak DAP. setakat in pas masih kukuh dgn hasrat menubuhkan negara islam dan hudud walau dicabar karpal, dan tak tunduk pada dap mcm umno tunduk pd mca dan mic.

sy kutuk pemimpin pas yg pecah amanah, yg lompat parti mcm yg terjadi tahun 1060an dan 70an.

sy kutuk pemimpin dap dan pkr yg lompat parti.

sy kutuk nakhai nakasone yg lari dari perjuangan lalu masuk ke dalam tong taik untuk memcuci taik itu.

sy kutuk kalau betol hj hadi 'halau' budak2 kemas (yg digembar gembur media).

sy tak pernah taksub pon...cuma hujah engko kosong. tu je. tak neutral...

kerajaan uthmaniah sbg contoh je. semua kerajaan dulu jatoh umayyah, abassiyah, uthmaniah, abdrahman dakhili, mamluk, fatimiyah, seljuk hatta kerajaan kedah dan melaka. kau baca la sejarah uthmaniah tu baru komen. mereka berbilang bangsa dan agama. jgn hujah kosong hanya melihat kejatuhan. tengok kebaikan HUKUM ISLAM yg dijalankan..

kalau benar kau neutral, kau patot bantai umno sama sbb perlekeh undang2 islam. kau ingat rakaman tokdet kutuk nabi? sup tangan? janggut nabi? kau kutuk dap aku xmarah pon. kutuk la selagi kau mampu. sekurang2nya guan eng dh berminat dengan sejarah islam. tapi mca, mic jangan la kau lupa. adalah lebih hina kalau umno sendiri yg perlekeh hukuym islam berbanding kit siang dan karpal pertikat islam sbb diorg tu dh mmg kafir.

apa hujah kau kuda kepang? masih nk berselindong di sebalik "neutral" kau tu? aku dh kata lagi banyak kau merapu, lg terserlah le kebodohan kau!!!

cacingjeBN said...

selepas itu di singapura banyak tanah2 melayu digadaikan ke cina oleh Umno sempai cepat berkembang puak2 cina tu di sana sehingga terlepas ketangan cina... adakah masa tu PAS yang memerintah... tegok la pulak di Johor masih lagi Umno memerintah pulau batu putih pun terlepas. budak2 cina singapore pun tak respek kat org johor depa masuk sesuka hati je racing kat jalan2 kita... sape perintah? tiba-tiba sibuk TV tayangkan iklan melancong di singapura apa malaysia ni tak best ke melancong? macam ada komplot je cubalah tanya Khairy mcm mana saham pantai bole terlepas ketangan singapore....

cacingjeBN said...

apa nak jadi dengan orang umno takkan negara dah tergadai baru nak ingat sejarah....

cacingjeBN said...

cuba tanya pemimpin umno Johor berapa banyak tanah kat sana yang dimiliki @ dijual kepada singapore????

ironseven said...

cacing,

aku sokong point2 kau. ada lagi sorg selain keyri. nazer rajak. dia ni pon memusykilkan aku...

kuda kepang,

aku rasa peguambela ajilah dgn peguam pemerhati tantuya dah mintak gambaq tu disiasat. tapi almaklum laaa...hakim meragukan. maybe aku masih trauma kes "korek...korek...korek..." dan kes sms najis kepada adroses.

sapa nk jawab?

cacingjeBN said...

tapi tgk di Kelantan sekarang ramai melayu yang meniaga dari cina... depa tak kaya umno kata tapi tanah depa tak tergadai. pompuan depa pun bole pakai gelang mas banyak2. pergi di Kota Baru orang melayu banyak meniaga pergi pasar Khatijah Majoriti Melayu gak yang meniaga kalau di Kl kat pasar pudu dah la tgk berapa kerat je melayu yang meniaga itupun kena bersaing dgn warga asing yang bebas sampai hari ini meniaga secara haram takde pun diambil tindakan, nak bela melayu konon...pirahhh

firdaus said...

Kuda Kepang said...

Saya hormat Nik Aziz dahulu.Pandagan dan buku agamanya saya beli.Tapi kini bila ada ANWAR dan DAP apa yg Tuan Guru cakap ini?Saya rasa keliru.Rasa macam tak betol dan dah salah.Mintak maaf Hj Hadi dan Fadhil Noor memang saya tak berapa hormat.Terlalu berpolitik.Pemimpin yg suruh bawak bertenang?Pas memang bertenang.Pas Parti ada maruah tapi apa jadi merusuh di masjid?Itu ANWAR.kenapa pas kena jadi pak turut.Memang pas selalu kalah pilihan raya dan ditempat saya sendiri kami tak fanatik agama.saya sembahyang berimamkan pengikut pas tapi menagapa boleh dikafirkan org UMNO di trengganu ?

March 4, 2009 2:15 AM

kau pernah baca mastika tentang ulama yang jenazahnya dipayungi awan ketika dibawa naik pesawat sehingga membawa kepada pengislaman seorang juruterbangnya yang kafir?

kalau kau nak tahu itulah Almarhum Ustaz Fadhil Noor bekas presiden Pas dan pemimpin gerakan Islam.

ironseven said...

silap...maap la. bukan adroses tapi DATO SAPI...kenapa sms tu tak disiasat ye? adakah cukup dgn penafian najis?

pelik...pelik...

kes PR hari ini report, minggu lepas dah siasat, semlm jatoh hukom..

ironseven said...

http://hanief.blogspot.com/2008/10/sms-peguam-razak-baginda-dengan-najib.html

baca la...haha

cacingjeBN said...

nak bela Islam konon bantuan perkapita pada sek agama rakyat pun ditarik apekebenda....tobat lahom mati idup semula pun aku tetap salah kan umno atas apa yang terjadi dimuka bumi Malaysia yang kucintai ini...sekurang2nya Nizar tu bagi bantuan bagi tanah kat SAR yang umno dulu tarik balik pasal mamak bendahara korang tu lah..tanah pun tak pernah bagi kat SAR sepanjang 50taun umno perintah....pigidahhh

cacingjeBN said...

ye aku sokong100% hujah ko Firdaus.

Bukan mcm Imam Firdaus tu yang sepak peti undi bila kalah ...

ironseven said...

dikemaskini Seorang pemimpin PKR mencabar polis menyeretnya ke mahkamah agar dapat mendedahkan butiran dakwaan percubaan Datuk Seri Najib Razak merasuah wakil rakyat Pakatan Rakyat untuk melompat parti bagi menjatuhkan kerajaan Perak.

"Saya bersedia untuk ke mahkamah di mana saya akan berpeluang mendedahkan semua bukti yang saya ada termasuk rakaman tentang perbualan dan perbincangan saya tentang isu membeli Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan yang diusahakan oleh Najib," kata ketua bahagian PKR Ipoh Barat, Fauzi Muda.

"Saya mendesak polis agar segera mendakwa saya di mahkamah adalah kerana saya tahu pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis pasti tidak akan mendakwa Datuk Seri Najib di mahkamah terhadap apa yang telah saya laporkan.

PELIK PULAK SAMPAI SURUH POLIS SERET KE MAHKAMAH...polis pasai pa tak seret dia ya? polis takot ke? ke najis takot...

APA LAGI...SERET LA WAHAI CIK POLIS DAN PEGUAM NEGARA..

cacingjeBN said...

Najib gelisah sekarang ni pasai bapak Altantuya dan negara Mongolia yang Altantuya cintai sedang berusaha nak bawa kes ini ke Mahkamah keadilan Antarabangsa.... mana nak letak muka oooi rakyat Malaysia ada bakal PM yang Ada kes Antarabangsa mcm citarasa anak dia wanita antarabangsa...sama la bapak dia Altantuya tu kan antarabangsa..

cacingjeBN said...

sekurang2nya Anwar menyedari kesilapan nya masuk Umno....

cacingjeBN said...

memang dalam bantahan PR atas kes Perak Kaum Cina dan India kami PR tak galakkan berdemo pasal nanti umno akan berkata " hai orang melayu tengoklah PAS kuda DAP dah mengajar cina dan india derhaka pada Sultan" percaya tak??? kami orang PR dah tau taktik perkauman umno nak selamat nyawa dia yg tinggal nyawa ikan .... ingat orang bodoh lagi ke zaman sekarang ni....

cacingjeBN said...

Daulat Tuanku Mohon Bubarkan DUN
Biar kami rakyat Tuanku tentukan siapa yang kami mahu...

cacingjeBN said...

apakejadahyeBN

cacingjeBN said...

puak-puak umno wajib meninggalkan parti umno yang dah terang takyah bersuluh mengkhianati Islam,Melayu dan Sultan sendiri.... jangan padamkan kebenaran yang terpampang di hadapan kalian. takutlah kamu pada Allah. jangan sampai Allah sesatkan hati kamu, nanti kamu takkan jumpa jalan keluar selama lamanya....

cacingjeBN said...

Daulat Tuanku Mohon Bubarkan DUN
Biar kami rakyat Tuanku tentukan siapa yang kami mahu...

cacingjeBN said...

Daulat Tuanku Mohon Bubarkan DUN
Biar kami rakyat Tuanku tentukan siapa yang kami mahu...

cacingjeBN said...

Memang dalam bantahan PR atas kes Perak Kaum Cina dan India kami PR tak galakkan berdemo pasal nanti umno akan berkata " hai orang melayu tengoklah PAS kuda DAP dah mengajar cina dan india derhaka pada Sultan" percaya tak??? kami orang PR dah tau taktik perkauman umno nak selamat nyawa dia yg tinggal nyawa ikan .... ingat orang bodoh lagi ke zaman sekarang ni....umno not relevan now kata hakim gula2 hack. hak hak hak kahak tui umno.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 217   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...