Monday, March 23, 2009

Harakah dan Suara Keadilan digantung tiga bulan

KUALA LUMPUR, 23 Mac: Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini menggantung permit suara rasmi PAS, Harakah dan suara rasmi PKR, Suara Keadilan masing-masing selama tiga bulan berkuatkuasa serta-merta.

Surat arahan yang dikeluarkan oleh Setiausaha bahagian Unit Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran KDN Che Din Yusoh itu tidak memberi sebarang alasan tindakan tersebut.

Arahan itu telah difaks kepada pejabat Harakah dan pejabat PKR hari ini.

Surat kepada Suara Keadilan dialamatkan kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan difaxkan kira-kira 5 petang ini yang berkuatkuasa serta-merta.

"Dukacita dimaklumkan bahawa kementerian ini telah membuat keputusan untuk menggantung permit penerbitan akhbar Suara Keadilan selama tempoh tiga (3) bulan berkuatkuasa serta-merta," surat KDN kepada PKR dipetik.

Tindakan ini bermakna kedua-dua media ini tidak boleh membuat sebarang liputan terhadap peralihan kuasa dari Datuk Seri Abdullah kepada Perdana Menteri baru hujung Mac ini.

Turut terlepas adalah pilihan raya di Batang Ai, Bukit Gantang dan Bukit Selambau 7 April nanti.
Isu terakhir Harakah menyiarkan di muka depannya tentang kuasa Yang Dipertuan Agung untuk melantik orang lain dari bakal presiden Umno, Datuk Seri Najib sebagai PM.

Suara Keadilan juga membuat berita mengenai perkara yang sama iaitu Abdullah akan kekal sebagai PM.

Sejak kebelangan ini Harakah dan Suara Keadilan sering dirampas di merata-rata tempat oleh KDN dengan alasan dijual di kedai-kedai akhbar sedangkan syarat telah ditetapkan ia boleh dijual kepada ahli sahaja.

Sebelum mendapat permit dari KDN tahun lalu, Suara Keadilan telah sekian lama berada di pasaran tanpa sebarang permit.

Harakah pula mula mendapat kembali permit dua kali seminggunya tahun lalu selepas kuasa dua pertiga BN hilang dalam Dewan Rakyat di samping kehilangan lima buah negeri kepada Pakatan Rakyat.

Sejak Mac 2000 permit Harakah telah dijadikan dua kali sebulan berbanding dua kali seminggu sebelum itu.

42 comments:

ironseven said...

hamid albar kata harakah dan suara keadilan digantong kerna siar berita tak benar dan berbaur hasutan.

kalau tak benar SAMAN la! kalau berbaur hasutan bawak le ke mahkamah!

nampak sangat takot kebangkitan rakyat. bacul. teloq takdak. mentang2 umno kuasai media, tv, radio, surat kabar. lepas ni takdak chance la pr nk balas berita tak benar dan berbaur hasutan dlm tb1, tb3, berita hairan, utusan meloya dan yg lain2 yg berciri munafiq sepertinya..

apa punya demokrasi di malaysia ni?????

shyufi said...

2 yg bgus nya demokrasi kat malaysia ni..
ape2 kebenaran disorok.rakyat jadi katak bwh tempurung contoh cam puak umno-bn...minda kelas ke-3..
tunjuk pekong di dada secara xlangsung..rakyat pun pandai menilai..

kebangkitan last2 minit..senjata dier la nak sekat2.najib nazak..
kes bertimpa2..
selamatkan malaysia!!aman malaysia!

kamal farhan said...

hangpa semua tgk la video nie...kesian osman n najib...hahaha

http://www.youtube.com/watch?v=o19pXiZk6FQ&feature=channel_page

ironseven said...

ABG MIE, NI HADIAH BUAT KAU,

An-Nisaa’: 140. Dan Sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di Dalam Kitab (Al-Quran), iaitu: apabila kamu mendengar ayat-ayat keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafik), maka janganlah kamu duduk (bergaul) Dengan mereka sehingga mereka masuk kepada memperkatakan soal Yang lain; kerana Sesungguhnya (jika kamu melakukan Yang demikian), tentulah kamu sama seperti mereka. Sesungguhnya Allah akan menghimpunkan sekalian orang manufik dan orang kafir di Dalam neraka jahannam.

"Orang mukmin senantiasa berada di antara lima ancaman berat, yaitu mukmin yang mendengkinya, munafik yang membencinya, kafir yang memeranginya, syetan yang menyesatkannya, dan nafsu yang melawannya." (Hadits ini dikeluarkan oleh Abu Bakar bin Lai dari Hadits Ana dalam Makarim Al-Akhlak).

"Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu." (QS. Al-Hujarat: 6).

BERTAUBAT LAH KAU...

Reformis Jalanan said...

takpa...peniaga2 takkan takut utk jual. diorang jual sembunyi2...


nasib baik siasah selamat..hehehe


http://reformisjalanan.blogspot.com

ironseven said...

WAHAI MIE TERJAH, LAGI HADIAH BUAT KAU...

Oleh : Ust. Hasrizal Abdul Jamil (Saifulislam.com)
Seseorang itu dianggap terkeluar daripada iman dan Islam apabila dia beri’tikad, berkata-kata atau melakukan perbuatan yang membatalkan ikrar dan tasdiq dua kalimah syahadah dan diwajibkan kepada kerajaan Islam melaksanakan hukum murtad (hudud) ke atasnya.Berdasarkan Al-Quran dan sunnah Rasulullah, Al-Imam At-Tahawi menyenaraikan empat perkara asas yang membatalkan iman, iaitu :
1. Mengingkari sifat Rubbubiyyah [4]

Setiap iktikad, perkataan dan tindak-tanduk yang mengengkari dan tidak mempercayai Allah sebagai kuasa yang mencipta alam dan sekalian makhluk, mentadbir, memberi rezeki, boleh menyebabkan seseorang menjadi kufur.

Dan jika kamu bertanya kepada mereka, siapakah yang menciptakan mereka, nescaya mereka menjawab : Allah!. Maka bagaimanakah mereka dapat dipalingkan. (Az-Zukhruf : 87)

2. Mengingkari sifat Uluhiyyah [5]

Setiap iktikad, kepercayaan dan tindak-tanduk yang mengengkari dan tidak mempercayai Allah sebagai ilah dengan penuh kasih, takut, dll serta tidak disekutukan ibadat selain kepadaNya dan menerima segala hukum-Nya dengan yakin dan redha.

Hanya kepada Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkaulah kami minta pertolongan. (Al-Fatihah : 5)

Inilah dasar yang memisahkan antara mukmin dan kafir kerana ramai manusia mempercayai sifat Rubbubiyyah Allah tetapi mengengkari sifat Uluhiyyah Allah.

Dan seandainya kamu bertanya kepada mereka siapakah yang menciptakan mereka, nescaya mereka akan menjawab : Allah!, tetapi bagaimanakah mereka dapat dipalingkan (daripada beriman kepada Allah)? (Az-Zukhruf : 87)

3. Mengingkari Asma’ Allah dan sifat-sifat-Nya

a. Kafir Nafi

Menafikan dan mengengkari mana-mana sifat Allah seperti ilmu-Nya, qudrat-Nya dll atau mentakrifkan mana-mana sifat Allah dengan takrifan yang kurang sempurna seperti menyamakan ilmu Allah dengan ilmu makhluk (terhad) dan mempertikaikan hak dan kekuasaan Allah seperti tidak merujuk kepada perintah dan larangan Allah dalam menggubal undang-undang.

b. Kafir Isbat

Menetapkan mana-mana sifat kekurangan atau mustahil bagi Allah sedangkan Al-Quran dan Hadith menafikannya seperti mengatakan Allah mempunyai anak dan isteri serta mengadakan peraturan sendiri yang bercanggah dengan yang telah ditetapkan oleh Allah.

4. Mengingkari Rasulullah dan kerasulannya.

Setiap i’tikad, perkataan dan tindak-tanduk yang mengengkari dan mencela peribadi dan kerasulan Rasulullah serta apa yang disampaikannya seperti tidak melaksanakan hukum Islam dalam pemerintahan, mengkafirkan sahabat dll.

TAKDAK OTAK PUNYA MIE TERJAH!!!!!

MS said...

…KENA GANTUNG PASAL APA?…kihkihkih…TAKUT…KENAPA TAKUT…kihkihkih…TAKUT FITNAH….kihkhkihkih…FITNAH APA….kihkihkih….FITNAH PADA UMNO…kihkihkih…BERITA FITNAH ATAU BERITA BENAR….kihkihkih…UMNO TAKUT ULASAN KEPUTUSAN PEMILIHAN UMNO DARI 2 AKHBAR INI LEBIH HEBAT DARIPADA AKHBAR UTUSAN MELAYSIA…..kihkihkih…SEPATUTNYA GANTUNG AKHBAR UTUSAN mALAYSIA…kihkihkihkih…KERANA TIDAK MENJAGA KEBAJIKAN WARTAWAN2NYA…kihkihkihkihkih….WARTAWAN AKHBAR TAK CUKUP MAKAN INI AKAN MENGADAKAN PIKET…MENUNTUT KENAIKAN GAJI DAN ELAUN…WARTAWAN TAK CUKUP MAKAN SEBAB KERJA MEREKA HANYA PUTAR ALAM…kihkihkih….MENIPU MELAYU…kihkihkihkih…..MEMFITNAH MELAYU….kihkihkih…MELINGKUPKAN MELAYU.

http://melayusesat.blogspot.com

perunding said...

harakah tu kan untuk ahli Pas.
mahal pulak tu.
orang meno kalau taknak baca,takde sapa suruh beli..

perunding said...

namun saya menyakini ada sesuatu besar yg orang tertentu nak buat dalam sebulan dua ni..ke atas Malaysia!!
kalau nail
k buai tu pegang kuat kuat.
demokrasi serial killer is in town.
hati2 semua.

PeRWiRa_aDiL said...

Ape?? Nak gantung Harakah?? kihkihkih... Takmo bagi Keadilan cetak suakkabo?? kihkihkih.. Ape ko takde kepale hotak ke nak pikir UMNO huhuhuhu.. Kitorang sume ade internet oii... Kita ade streamyx, maxis , celcom broadband lagi kikikiki.. Hari² tgk youtube syok oooh .. Berita panas² hot² macam² ada.. hihiihihi
Bukan satu Mesia aje dah tau, sume satu dunia sudah tau ekekekekekke...

sang kelembai junior said...

Mesej buat Umno - Kalau takut dengan risiko, usah bicara soal politik dan perjuangan! Kecut telur ke apa!

dewata awan berapi said...

kalau ikut hikayat binatang:

PAS = lembu...sebab orang2 pas semua bodoh macam lembu

DAP = babi...tak payah cakaplah memang haram jadah

PKR = biawak...perangai spesis ni memang rakus, sapu depan belakang

kalau tadbir negara pasti huru hara....

salam... said...

dewata awan berapi said...
kalau ikut hikayat binatang:

UMNO = lembu...sebab orang2 UMNO semua bodoh macam lembu

MCA = babi...tak payah cakaplah memang haram jadah

MIC = biawak...perangai spesis ni memang rakus, sapu depan belakang

kalau tadbir negara pasti huru hara....

ironseven said...

masih bengong rupanya dewata ni. betol la tuhan dah tutup mata hati dia. masih tak sedaq2 diri tak nampak kenyataan 51 tahun umno bn perintah negara makin huru hara penuh dgn rasuah, kes bunuh, rogol budah sekolah, arak, judi, maksiat berleluasa, jenayah bermaharajalela.

hasil DEB apa yg melayu mcm dewata dpt berbanding kroni dan suku sakat pemimpin umno dapat? tengok je la berapa juta euro sykt perimekar dapat.

alangkah jimatnya duit rakyat kalau duit berjuta euro tu kerajaan tak keluarkan utk beli kapal selam yg harga mahal melampau. harga 100 juta jadi 200 juta. sbb 100 juta tu nak bg kat kroni.

bangang punya dewata.

A said...

abe mie terjah - ape abe mie dah buat ni.. hari tu buat cerita lawak kunun2 pasal anwar. sekarang dah buat ape pulok? tu lah tulis ikut nafsu ikut sesedap rasa je. kalau pengkomen orang tak sabar keluar maki2an tau pulok marah ke pengkomen tu; orang nasehat baik2 kata orang hipokretlah fundamentalis Islam lah; sekarang apa hal??

terimalah hadiah tu dengan hati terbuka. abe mie kena ingat tulisan tu pengaruh.. esok lusa budak2 kolej quote jadi otoriti baru tahu.. sanggupke tanggungjawab..

nasib baik ironseven kasi hadiah tulisan je, dapat lain macam punye bentuk hadiah amacam??

Mid Bar, ni ape pulok kecoh semacam pasal suratkhabar Pas ngan PKR ni.. eh.. engkorang ni kan mid bar macam cipan je kelakuan sejak kebelakangan ni apahal?? Kuno semacam lah!!

Mid Bar, ngko lupake Pak Lah cakap ape dulu2 - tanah Malaya ni Pak Lah nak jadikan rakyatnye sama taraf macam orang kat dunia pertama kan?? eh.. mid bar.., kitaorang kan semua dah otak first world nations tau. engkorang belum lagi kan? sebab tu jadi macam ni.

eh.. letihlah nak layan geng2 ngkau ni mid bar. ngko ingat otak orang 1st world nations ni tak pandai naik angin ke?? tu kat new york tu, tiap2 minggu ada demonstrasi tunjuk perasaan meluahkan rasa tentang sesuatu isu yang berkait dengan persatuan atau ngo itu tau mid bar. takkan ngko tak tahu pasal ni. ngko kan lama jadi menteri luar negeri dulu.

kalau nak tanah Malaya ni jadi 1st class dan rakyatnya 1st world stended, buatlah tunjuklah kat kami ni. mid bar, profesional lah sikit.. bosanlah...!!

sekat2 macam ni 3 bulan lagi bukan stended 1st world nations. Malulah...

anonymous said...

Kemaraan Pakatan Rakyat sudah nampak nyata tidak dapat dibendung oleh UMNO.

Dengan mengantung Harakah dan Suara Keadilan akan menambah kebencian rakyat yang berfikiran waras terhadap UMNO.

UMNO sudah nampak nyata terhimpit dan tersepit sehingga sanggup berbuat demikian.

Walaupun segala media dan gentera kerajaan mereka gunakan, UMNO akan tetap menemui maut pada setiap PRK selepas PRU12.

Rakyat yang berfikiran waras dan cerdih tidak mudah lagi di permainkan oleh UMNO.

Cuma pencacai2 UMNO yang ada kepentingan dalam UMNO sahaja yang masih menyokong UMNO.

Sudah sampai masanya bahawa kita rakyat akan menunjukkan kepada UMNO bahawa kita tidak suka dengan tindakan bodoh dan ke budak2 kan UMNO terhadap rakyat.

Dengan sokongan kuat 3 kaum yang padu, Pakatan Rakyat akan dapat mengajar UMNO yang 'bodoh sombong' ini.

Ihya said...

Salam..

dato Sri Ir. Hj Nizar jadi calon bukit gantang!! Allahu Akbar!!

add said...

Kalau harakah digantung , mohon permit keluarkan penerbitan Haprakah la pulak...Hamid albar gantung sekejap harakah tu bukan apa , nak bagi kurang dosa kepada penulis harakah tu sekejap, dah banyak sangat dosa asyik dok kutuk dan fitnah je kerja nya ... mengaku suara islam, tapi cara terbitan asyik dok fitnah je kerjanya...

ironseven said...

wey ADD,

sebenaqnya umno takot. teloq takdak mcm hang la jugak. kalau fitnah, saman la. kalau hasutan, bawa la ke court.

mmg dasar dayus.

umnosarkis said...

Kalau setakat haramkan akhbar Harakah buat ape,lebih baik haramkan PAS terus.

Kan senang UMNO nak terus berkuasa,bebas nak buat apa saje, tak ada siapa nak tegur atau bangkang.

Kenapa UMNO takut nak haramkan PAS???

umnosarkis said...

Alif,mim,nun,wau...alif tendang nun...SARKIS (kata S.Shamsudin dlm PENDEKAR BUJANG LAPOK) UMNO memang SARKIS

bn@umno said...

sebenarnya BN bukannya takut dgn harakah atapun suara keadilan. tujuan BN adalah baik utk memberikan pengajaran kepada kedua-dua akhbar ni supaya lebih bertimbang rasa bila menyiarkan berita yg tidak betul yg mana boleh menyebabkan keamanan negara tergugat. BN merupakan parti yg kuat dan takde sebab nape BN perlu takut dgn Pakatan Rakyat.sebab BN kuatlah sebab tulah Hadi Awang menangis sambil melutut menyembah BN supaya mengadakan kerajaan campuran dgn PR.Pemimpin PR ni tak bermaruah langsung dan muka tebal apabila BN tak ingin mewujudkan kerajaan campuran, maka dipujuk berkali-kali sambil cium kaki pemimpin BN utk mewujudkan kerajaan campuran dgn BN.ini menunjukkan yg BN masih lagi kuat, kalau BN tak kuat tak mungkin hadi awang sanggup menyembah pemimpin BN.

dewata awan berapi said...

beroksarkis,

benda2 haram di sisi islam:

1. babi...

2. anjing...

3. pas...

jit tontoya said...

dewata awan berapi said...

beroksarkis,

benda2 haram di sisi islam:

1. babi...

2. anjing...

3. perasuah......... dan..

4. dewata awan berapi

salam... said...

Inilah kerja BN yang jelas tidak demokratik. BN cuba mengelakkan banyak pembohongan yang dilakukan ketika menghadapi pilihan raya tersebut dijawab oleh akhbar yang tidak proUmno.

"Kerja yang dilakukan kerajaan BN sekarang seolah-olah mengikat kaki dan tangan pembangkang dan mereka serang secara pondan," katanya.

langkah dibuat KDN sengaja mahu menutup busuk dan jelek Umno ketika berhadapan dengan Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihan raya kecil 7 April ini

tindakan KDN amat TIDAK BERMARUAH@PONDAN @ takda TELOQ..yang langsung tidak bertamadun.

Harakah dan Suara Keadilan dirampas dengan alasan dijual di tempat terbuka, sedangkan majalah lucah yang memualkan dibiarkan bebas tanpa sekatan. - mj _

salam... said...

dewata awan berapi said...

benda2 haram di sisi islam:

1. babi...

2. anjing...

3. UMNO@BN...

4. KAKI RASUAH@POLITIK WANG

5. TUKANG AMPU...tapi hanya dapat habuk...

6. DEWA HINDU....

shyufi said...

lawak2...

anonymous said...

YB Nizar BUKAN calun yang sesuai di B Gantang.

Jika sokongan kaum cina dan india tidak padu 100% menyokong atau sokongan kaum melayu kurang dari 40% maka Pakatan Rakyat akan mengalami kekalahan.

Sokongan kaum melayu terhadap YB Nizar sudah menurun akibat 'sembah derhaka' terhadap Sultan Perak.

Sebaran "risalah anti mufti dan Sultan" sedikit sebanyak akan memberi kesan buruk terhadap PR.
(dalam 10, 1 atau 2 orang akan percaya ini perbuatan PR)

Kaum melayu/Islam sudah mula bertambah ramai TIDAK setuju PAS bergabung dengan DAP.

PKR sudah menampak kan berbagai masalah dalam PR.

shyufi said...

anonymous,..
kita tgk je dulu ape result nya..
diorang tau ape diorang buat.

aes said...

benda2 haram di sisi islam:

1. babi...

2. anjing...

3. perasuah......... dan..

4. dewata awan berapi

aku sokong jin tontoya...

anakkancil said...

yg menjadi bapak kepada segala haram nie ialah UMNO iaitu- haram jadah....

anakkancil said...

Siasah said...
Sila jangan menggunakan perkataan lucah atau terlalu kasar dalam komen tuan-puan semua. Jika tidak pihak kami terpaksa membuangnya dari laman ini.

March 23, 2009 5:08 AM

Speker dewan dah bagi warning pertama...so kena akur la kalau comment tak mau kena delete...
Saya sokong cadaqngan ini

topguy said...

Yb nizar tetap menang prk bukit gantang.Kalau tak caya tengolah nanti...pakatan rakyat akan buat hatrik ketiga tiga prk...

PKR Negeri Sembilan said...

sEJARAH KEMBALI BERULANG...
Dasar Umno mmg begitu...penakut, bacul N bahlol...

Balaci2 Umno ni mmg takde akal dah.Boleh pulak twist perkara2 halal haram dalam Islam...sah sesat & takde ilmu...bahlol.

Marilah kita bersama menjana lagi dan lagi kemenangan PR.

AsyMok_ambo said...

Atas Nama ALLAH S.W.T.
Dengan Kuasa DIA YANG MAHA SEMPURNA
PEMILIK SEKALIAN ALAM.
Sudah Tentu, Syukur teramat ke Hadrat YANG MAHA ESA
ALLAHUAKBAR!!!

Keahlian dan Pilihanraya bukanlah Perkara Pokok dalam Perjuangan ISLAM. Nombor wahid adalah NAWAITU LILLAHITAALA. Sejauh mana KEIKHLASAN kita dalam menegakkan Kalimah Tauhid di muka bumi ALLAH S.W.T. ini.
Kita wajib faham betul-betul.
ALLAH S.W.T. dah janji Kemenangan ISLAM. Tak kira dalam apa juga aspek duniawi apatah lagi ukhrawi.
Inikan pula sekecil untuk menang di dua Bukit mahupun Batang Ai sekalipun. Cukup mudah buat ALLAH S.W.T. Tinggal lagi usah kita LANGGAR SUNNATULLAH.
KENA FAHAM BETU-BETUL.
Parti ISLAM @ PAS (yg hijau putih tu-nak kata bola ping pong pun boleh-yg ada bulat putih tu-nak kata bulan pun boleh…) itu baik.
Sebagai satu wahana buat kita meneladani kepemimpinan RASULULLAH S.A.W. yang bijak berpolitik menakluki Madinah mahupun Kegemilangan Fathul Makkah sekitar kurang lebih tahun 8Hijriah dahulu.
Perlembagaan kita jelas.
AL-QURAN DAN RASULULLAH S.A.W. SEBAGAI USWATUN HASANAH.
Tinggal lagi, USAH KITA LUPA PERINGATAN ALLAH S.W.T. di dalam AL-QURANUL KARIM kemudian direalitikan pula oleh gesaan Ahli Syurga, Khalifah Abu Bakar As-siddiq R.A. kurang lebih bermaksud:
“Barang siapa menyembah MUHAMMAD, MUHAMMAD telah pergi meninggalkan kita untuk bertemu MAHA PENCIPTA. BARANG SIAPA MENYEMBAH ALLAH S.W.T. BAHAWASANYA ALLAH S.W.T, MAHA KEKAL.”
“Lu Pikir Lah Sendiri Beb!!!”

Lantas, mahu tidak mahu, individu Patriot ISLAM by hook or by crook wajib menterjemah ILMU yang dikurnia oleh ALLAH S.W.T. secara amat bijaksana dan berhikmah kerana nikmat yang paling hebat dan besar adalah nikmat ISLAM.
Ambo memperingati diri ambo dan para sahabat sekalian,
Wahai Patriot ISLAM,
Hindari FAB. FTNAH & ANGKUH & BERBURUK SANGKA !!!
Sesungguhnya, KETERBUKAAN UKHUWWAH BERBEZA PANDANGAN (KUB) ITU ADALAH ANUGERAH AGUNG ALLAH S.W.T.
Baginda S.A.W. sendiri menganjurkan :
“Permudahkan jangan menyusahkan Ummah…”
Pemahaman Ayat 33 boleh saja menjadi teras Perjuangan Hakiki mengimplementasi Pelan Unggul yang direncana oleh YANG MAHA MERANCANG. Kesimpulan jelas telah termaktub oleh Ayat 3 Surah al-Maaidah yang kurang lebih membawa maksud:
“Pada hari ini, usah kamu takut kepada Puak Penentang (dalam konteks Malaysia adalah UMNO-BN LAKNATULLAH) dan sesungguhnya, kamu semua hanya perlu takut Kepada AKU yakni ALLAH S.W.T. Pada hari ini, AKU telah sempurnakan AGAMA ini yakni ISLAM untuk Kamu Semua dan AKU telah cukupkan Nikmat KU ke atas Kalian Para Hamba-KU. DAN AKU REDHA ISLAM SEBAGAI AGAMA SELURUH MAKHLUKKU YAKNI KITA SEMUA.”

Nah!!!
Sudah terang lagi bersuluh, Hanya ISLAM sebagai AGAMA. AGAMA itu AD-DEEN. AD-DEEN adalah CARA HIDUP.
Cara hidup seluruh makhluk seharian.
Dari A sampai ke Z.
Dari basuh berak sampai masuk liang lahad sehinggalah bangkit kekal abadi di Kampung Akhirat.
Mesti Berteras ISLAM!
ISLAM!
ISLAM!
ISLAM!

At last but not least,
Setiap makhluk mesti memangkah LAMBANG BULAN pada mana-mana PILIHAN RAYA. Kalau tak ada LAMBANG BULAN, PANGKAH SESIAPA JUGA YANG SUDI DUDUK DENGAN BULAN.
Itu langkah pertama sesiapa juga jika…
BETUL KITA YAKIN PADA ALLAH S.W.T DAN SAYANGI KEKASIH-NYA MUHAMMAD S.A.W.
Yang benar tetap benar.
Betul tak Encik Najib Tun Razak. Ambo seru demo masuk PAS. Satu hari nanti, boleh jadi Tok Guru. Sebab Encik Najib ambo tengok amat berpeluang cerah, muda bergaya dan ada ‘the x factor’.
Rugi kalau tak sertai Perjuangan ISLAM.
Sebab dalam Perjuangan ISLAM HANYA ADA DUA KETENTUAN
1. PERTOLONGAN PEMILIK ALAM SEMESTA ALLAH S.W.T.
2. SYAHID FISABILILLAH
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
JANGAN LUPA ALLAH S.W.T.
YAKIN DAN SEPENUH PERCAYA PADA KUASA ALLAH S.W.T.
SAMA-SAMA KITA RENUNGI PENGERTIAN HEBAT AYAT 26 SURAH ALI-IMRAN.
BEGITU PUITIS.
SIFU NABIL, AMBO PINJAM KATA-KATA DEMO,
“LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!”

zali said...

siasah bila pulak nak kena gantung yek...

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kena gantung aje...belum mati...

yang PAS dan PKR perlu takut ialah kalau DIBUNUH oleh rakyat pada pilihanraya akan datang....

unanjaga said...

Dan setengah dari kita masih ada yang tetap menerima apa jua kertidak adilan itu sebagai pegangan mereka sebagai sandaran bagi mereka dalam kehidupan(mengiyakan sama pada pengharaman itu tanpa asas yang kukuh).Sudah semestinya perakuan mereka itu bukan atas pertimbangan mereka yang wajar apalagi menitik beratkan pada keadilan,mereka itu hanya bertindak sebagai pengampu yang ada kepentingan.

topeng_perak said...

tindakan KDN ni xmasuk akal langsung..nmpak sgt akal pendek dan xpikir panjang..'menteri' KDN ni dia igt dia blh menang dlm pmilihan umno kali ni dgn buat tindakan yg xbtamadun ni..
umno ni msh xbrubah..kata nak tarik smula sokongan rakyat..tp yg dok sekat sumber maklumat rakyat apa pasal..bagi aku ni tindakan org bodoh dan xpaham apa itu demokrasi..

KaK UdA said...

HARAKAH DAN SUARA KEADILAN DIGANGTUNG 3 BLN..SBENORNYA X DE ALASAN LAIN SELAIN DARI UMNO DLM KETAKUTAN SKARANG NI..ORG KLAU BANYAK BUAT SALAH MCM TU LE...DIA GUNA KUASA YG ADA ,DIA LUPA ADA YG LEBIH BERKUASA...

KaK UdA said...

DEWATA AWAN BERAPI NI MESTI DR SPESIS JIN AFRIT,NASIB BAIK X DITUGASKN RMPAS AKHBAR HARAKAH N SUARA KEADILAN KALAU X JGN KATA AKHBAR JE TRBAKAR,KEDAI N TUAN2 KEDAI SKALI TRBAKAR.BIASA LE JIN NI MMG JAHAT N JIN PALING JAHAT JIN AFRIT LE..

Firdaus AMK PKR said...

erm..
KDN pengecut!!

adakah selepas kekalahan berturut2!
oleh umNO bahkan Be End?
maka diorang sedar peranan media ini?

tindakan bacul dan pengecut!
apa tindakan KDN terhadap Utusan Meloya n Berita Hairan?
bukankah ia melebihi pada kerajaan?
manakala banyak menyeleweng tentang fakta dari PR?

minta rakyat fahamkan sendiri!

p/s:Bezakan siapa pengecut!
agaknya lepas ni haramkan blogger dan ISA kan semua blogger dari pihak PR.

p/s:blog2 PR akan semakin popular..selepas media di atas kertas diharamkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...