Sunday, March 15, 2009

MBI musnah pokok dan plak demokrasi

IPOH, 15 Mac: Lima pokok serta plak khas untuk demokrasi yang ditanam di bawah pokok Sena, 100 meter dari Dewan Undangan Negeri Perak dimusnahkan sepenuhnya oleh Majlis Bandaraya Ipoh hari ini.

Menurut sumber, arahan pemusnahan itu dibuat oleh MB Perak dari BN sendiri, Datuk Dr Zambry Abdul Kaidr.

Pekerja MBI bersama dengan lori dan traktor mula membersihkan kawasan itu jam 7.30 pagi Ahad. Mereka membuang plak dan lima pokok yang ditanam oleh pemimpin Pakatan Rakyat Perak baru-baru ini.

Lima pokok itu mereka namakan Telus, Amanah, Berkebajikan, Bersih dan Adil yang menjadi tunggak demokrasi. Ia ditanam pada 8 Mac lalu.

Turut dipasang adalah plak khas bagi menandakan pengisytiharan itu yang mengambil sempena sidang khas Dun Perak yang diadakan di bawah pokok itu 3 Mac lalu.

52 comments:

apam taiping said...

pokok pun salah???pokok tu makhluk Allah gak...ape la slh pokok tu...nape la busuk sgt perut zambry mamak ni....

(D)asar(A)tas(P)agar said...

fuck to BN!!
fuck to mediaprima!!!

Malaysian-2Day said...

TAHNIAH MBI! bukan pokok tu salah, tapi perbuatan sinis MENDERHAKA terhadap SULTAN PERAK tu yang salah! Sebenarnya Pakatan Rakyat yang BUSUK PERUT! Bukan perut je, tapi BUSUK MULUT dan BUSUK HATI! TAHNIAH sekali lagi Majlis Bandaraya Ipoh! DAULAT TUANKU!

wira bangsa_jb said...

kalau anda melayu sejarah dan tahu undang-undang,kalau diperkenankan sultan perak....terima sahajalah.

apakah perubahan yang PKR , PAS n DAp bawak?

KECELARUAN KAUM......wahai apam taiping n DAP..

Ibn Ishak said...

Aik...agaknye org melayu ni dah xde keje lain...pokok pun nak jadi isu.. Kate nk pupuk minda kelas pertama.. Memang tak dapat dinafikan, kekuatan orang melayu adalah pada Raja dan Sultan nya, tapi apakah raja dan sultan itu malaikat, tidak pernah buat apa2 kesilapan?.. Taat lah pada Allah...100%...Rasul...100%... pemimpin...ikut keadaan la... Fikir lah wahai bangsa ku...

Web Sutera said...

Malas aku nak komen & ulas. Jom makan daaa..di sini: http://www.themakan.net ATAU di sini
http://buanadunia.blogspot.com/

wira bangsa_jb said...

raja bukan malaikat dan tuhan...

setiap pemimpin dijadikan KHALIFAH dimuka bumi ini....tidak pernah dinafikan..

setiap golongan khalifah terdapat ketua2 bangsa...terdapat undang-undang...biarpun undang2 dunia..kalau dah biasa langgar undang dunia rasanya mereka2 ini dah biasa langgar undang tuhan kot....

dalam konteks undang2;

PERAK , PERLIS TERENGGANU terdapat undang2 tubuh negari masing2.SULTAN boleh meluluskan dan membatalkan perlantikan MB...

jika nizar itu melayu yang tahu
menghormati simbol KEMELAYUAN nya...hormatilah..
nizar perlu belajar sejarah...

portugis,belanda dan negara2 lain yang menjajah tanah melayu padamasa dahulunya menghormati kuasa-kuasa SULTAM mELAYU dan hak orang melayu terpelihara....

takkan melayu sendiri tidak pernah menghormati simbol MELAYU...wahai melayu yang sudah menjadi pemikir kelas pertama...fikirkan..

HORMATI PEMERINTAH jika mereka tidak buat kesilapan

TAKKAN MELAYU HILANG DIDUNIA...

mat_terab said...

nampak sangat La UMNO ni takut dengan bayang-bayang, sampai Plak dan pokok yang tak berdosa pun jadi mangsa.....leoas ni aku cadangkan Pakatan rakyat Buat Pulak kubur dan 2 batu nisan, maknanya Demokrasi dah terkubur.....
Umno menpergunakan Kuasa ikut suka hati dia saja.....Rakyat Bukit Gantang mesti mengajar UMNO yang angkuh dan sombong ni balik 7 april ni........

mareenee said...

Tahniah MBI, kerana menunjukkan ketidakmatangan dalam menagani permasalahan yang lebih besar dalam mentadbir Bandaraya Ipoh...semoga Allah SWT memberi hidayah kepada orang yang mengarah MBI dan semoga Allah SWT menganugerah kemenangan kepada Pakatan Rakyat di PRK Bukit Gantang, Amin...DAULAT TUANKU....

tok iskandar said...

Semalam dan kelmarin se Malaya heboh pasal beberapa orang termasuk bloggers yang ditahan kerana menghina Sultan Perak.Tok nak pesan sikit lepas ni kengkawan bloggers cuba dapatkan nasihat peguam dan paparkan kat blog masing-masing apa yang boleh tulis dan tak boleh ditulis.siap dengan hukuman yang bakal diterima.

Tok bimbang tak lama lagi habis semua blog yang pro Pakatan Rakyat kena tutup kedai.dahlah paper dan tv pro UMNO-BN.susahlah rakyat nak dapat info yang sahih dan benar.

Tok yakin blog-blog yang pro Pakatan Rakyat sentiasa diawasi dan tok nak beri cadangan kepada PDRM siasatlah siapa yang menghina Sultan Mizan dalam sepanduknya"Kami mahukan deris,natang".Sultan Mizan adalah penghulu kepada segala Raja Melayu dan kedudukannya sebagai Yang Di Pertuan Agong amat dekat di hati rakyat Malaysia.segerakanlah siasatan terhadap penderhaka-penderhaka Melayu itu.Tok nak minta kerjasama kat rakan bloggers siarkan semula gambar mamat tu.takkan pendam je kes yang berat macam tu.Eloklah MP Pakatan Rakyat bawak usul ke parlimen desak polis segerakan siasatan ke atas mamat-mamat penderhaka tu.tok bagi tips sikit.cuba tanya Derih jusoh pasal demo tu kan buat kat rumahnya.jika polis tak siasat atau dilihat seolah-olah melengahkan siasatan,tok bimbang semakin ramai rakyat yang meragui keberkesanan polis.Eloklah suatu pasukan khas ditubuhkan untuk menyiasat kes menghina sultan Mizan.MP Pakatan Rakyat pulak boleh bawak usul di parlimen mintak ditubuhkan suruhanjaya di raja siasat perkara ini.

Tahniah kepada adik Nik Nor Madihah yang berjaya mendapat 20A dan menjadi pelajar SPM terbaik 2008.Sebelum ini Siti Fatimah Mukhtar yang juga satu sekolah yang sama dengan Nik Nor Madihah iaitu sekolah Maahad Muhammadi Perempuan pernah menjadi pelajar terbaik SPM beberapa tahun yang lepas setelah memperolehi 18A.Ketika itu Hishamuddin umumkan seorang pelajar dari Johor sebagai pelajar terbaik kebangsaan biarpun jumlah A yang diperolehi Siti fatimah melebihi pelajar dari Johor yang tok tak ingat namanya itu.Tok masih ingat ada subjek yang dia tak dapat A.
Patutnya Hishamuddin berikan anugerah kepada mereka yang berhak kerana ini melibatkan pendidikan anak bangsa tanpa mengambil kira dia orang Johor atau Kelantan atau mak bapaknya UMNO ataupun PAS.Berhentilah mempolitikkan isu pendidikan.Kecemerlangan merentasi parti politik.Memang satu tamparan hebat kepada Hishamudin kerana sekolah Maahad Muhammadi Perempuan di bawah kelolaan Yayasan Agama Islam Kelantan.Tok tak pasti sekolah agama rakyat ke tidak.Eloklah sistem pendidikan di sekolah ini digunapakai di semua sekolah kebangsaan kerana keberkesanannya.Hishamuddin tak harus rasa malu tapi bangga kerana seorang anak nelayan yang serba daif boleh dapat 20A MENGALAHKAN RAKAN-RAKAN SEBAYANYA YANG BELAJAR DI SEKOLAH BERASRAMA PENUH DAN MRSM.Nik Madihah jiga tidak boleh dibandingkan dengan anak Hishamudin dan Najib yang bersekolah di sekolah antarabangsa.MP-MP Pakatan Rakyat eloklah berikan cadangan semua rakyat Malaysia termasuklah menteri perlu menghantar anak mereka belajar di sekolah yang disediakan kerajaan.Jika tidak berbuat demikian seolah-olah merendahkan martabat sekolah kebangsaan dan tak yakin kepada sistem pendidikan yang digunapakai di sekolah kebangsaan.Lebih-lebih lagi jika dia menjadi seorang menteri pelajaran.Patutlah Hishamudin sendiri tak peka dengan hasrat pejuang bahasa Melayu untuk memansuhkan PPSMI.Anaknya sendiri belajar di sekolah antarabangsa.Itulah persepsi ramai orang ketika ini.

Keluarga Nik Madihah pula ditawarkan lot rumah oleh TG Nik Aziz kerana kecemerlangannya itu.Tok sedih Noh Omar masih sempat umumkan MRSm nak beli sut angkasawan berharga RM185 ribu dari Rusia ketika ekonomi negara tengah meleset.Bukannya sedikit duit tu.Eloklah wang sebanyak itu digunakan untuk memberi biasiswa kepada pelajar-pelajar miskin.

Tok perhatikan pemimpin UMNO semakin tidak peka dan prihatin kepada nasib rakyat.Tun Dr Mahathir dalam kenyataan terbarunya mengulas tindakan UMNO-BN di negeri pasir dua butir sebagai tergesa-gesa dan sepatutnya dibuat undi tak percaya dalam sidang DUN Perak terhadap kerajaan Pakatan Rakyat.
inilah bukti UMNO semakin hilang sentuhannya di hati rakyat.bercakap soal perpaduan memang mudah tapi apa yang UMNO buat selama ini tak menunjukkan perpaduan sebagai agendanya.asal kalah aje cakap pasal perpaduan.itulah umno.dulu,kini dan mungkin selama-lamanya
Tentang kerajaan perpaduan pula tok percaya isu ini sengaja ditimbulkan media totok UMNO untuk melaga-lagakan tok guru Nik Aziz dengan tok guru Haji Hadi.Pakatan Rakyat perlu lebih berhati-hati.jangan berikan peluang kepada UMNO untuk mencari ruang untuk menjatuhkan Pakatan Rakyat.

dewata awan berapi said...

memang patutpun dimusnahkan...itu memang kerja MBI.

bukan boleh sesenang je tanam pokok...lainlah tanah tu bapak si nizar ataupun bapak si ngeh ataupun bapak si siva punya...bolehlah tanam sesuka hati...

jangan kata nak tanam pokok...tanam diri sendiripun boleh...

mat_terab said...

Kalau UMNo dah pengecut macam-macam alasan dia boleh cari semata-mata dengki kianat..........

dewata awan berapi said...

memang patutpun dimusnahkan...itu memang kerja MBI.

bukan boleh sesenang je tanam pokok...lainlah tanah tu bapak si nizar ataupun bapak si ngeh ataupun bapak si siva punya...bolehlah tanam sesuka hati...

jangan kata nak tanam pokok...tanam diri sendiripun boleh...

firdaus said...

bila dah salah, dgn bayang-bayang sendiri pun takut...

firdaus said...

najib kata tunggu mahkamah tentukan siapa mb yg sah. nampak sangat mamak hitam tu mabuk kuasa, belum mahkamah buat keputusan dah berlagak menunjukkan kuasa...

firdaus said...

sedangkan majoriti rakyat perak tidak mengiktiraf si mamak hitam ni sebagai mb perak...

unanjaga said...

Biarlah mereka memusnahkan plak itu,namun mereka sama sekali tidak akan dapat memusnahkan keyakinan kita pada perjuangan PR,kita akan buktikan yang PR akan tetap gagah untuk terus berjuang dimana mana pun dalam kancah demokerasi.Kita juga akan memperlihatkan kuasa rakyat akan tetap teguh berdiri dalam apa jua keadaan.

PeRWiRa_aDiL said...

Politics fuels the mini-budget
04 March 2009 | Angus Grigg | The Australian Financial Review

Malaysia's Deputy Prime Minister, Najib Razak, will unveil a big spending mini-budget next week that will be as much about politics and patronage as boosting the economy.
Infrastructure projects and government contracts will be distributed among political friends. There will be a waste and white elephants, as is the Malaysian way.
It is not however sustainable.
Malaysia has not run a budget surplus in a decade and now finds its public debts level getting uncomfortably high.
The ratio of debt to gross domestic product ia above 50%, while the budget deficit this year will probably exceed 10% of GDP and go higher 2010.
For a comodity , which has enjoyed five years of record prices, these are appalling numbers...

Panjang lagi berita ni... Suratkhabar Australia, diorang dah tahu serba sedikit rancangan BN & Najib nak huru-harakan M'sia nih. Banyak negara luar sebenanya dok perati senyap² ape yg berlaku kat negara kite ni. Malu aku kalau BN terus memerintah apetah lagi bile Najib jadik PM. Apela nak disibukkan pasal pokok demokrasi, macam² lagi bende yg kene diperbetulkan. Asek sibuk pikir pasal politik nak luaskan kuasa nak korek harta kekayaan negara utk kepentingan sendiri. Hari² kuar berita naik muak aku dengar..

Aku sedih betul tgk masih ade lagi golongan dungu & bangang di kalangan masyarakat kite yg menyokong BN nie. Banyak duit masuk poket BN ni aje kalo korang sokong. Banyak negara lain pandang rendah negara kita nih. Lu pikir la sendiri...

nalapambu said...

Ini perkara kicil saja. Apa, sama pokok pun mau takut ka?
Ini UMNO sudah hilang akal, itu pokok apa ada dosa, mau kasi tebang?
Kita orang sembayang sama pokok jua hari2.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

NIK AZIZ BENCI UMNO, ADAKAH NIK AZIZ SAYANG DAP?

Creedence Clearwater Revival said...

BN pondan.

cacingjeBN said...

lawaknyeee dengan pokok pun Bn gaduh...

cacingjeBN said...

mira bangsa jb

kalau anda melayu sejarah dan tahu undang-undang,kalau diperkenankan sultan perak....terima sahajalah.

apakah perubahan yang PKR , PAS n DAp bawak?

KECELARUAN KAUM......wahai apam taiping n DAP..

--------------------------

yang bercelaru tu umno la. bila kalah je sibuk isu kaum. yang porak peranda nagara tu umno la jugak. Elok je pakatan jaga perak majlis dia semua kaum terbabit tapi tiba2je Bn buat kacau rampas Negeri cara kotor. lepastu kata kuat, padahal bubar DUN takut yang amat sangat apala tak fikir bila tulis ko ni... ni pokok pun nak di salahkan memang penakut betul Umno ni sekarang Isu dalaman dia pun tak selesai kes rasuah sampai 1000 laporan satu pun tak siasat apahalll...

Firdaus AMK PKR said...

pada Malaysian-2Day..
siapakah yang anda maksudkan?
PR?
adakah anda faham maksud istilah "Sembah derhaka"?
adakah dikalangan bE End atau umNO menggunapakai istilah ini terhadap sultan mahupun Raja?
tidak pernahkan..
MB Nizar bermaksud tidak menyetujui cara tindakan Sultan Perak itu,didalam Islam ada sepotong ayat 'Taatlah kepada pemimpin jika mereka menyuruh kearah kebaikan..ingkarlah kpd mereka jika mereka menyuruh kamu yang bertentangan dengan Islam'.
Saya tanya kamu,
umNO telah menderhaka kepada Sultan..sejak pada tahun 1978,1990 dan 1993 maaf kalo saya terlepas peristiwa pada tahun yang lain,saya nak kamu tahu apa yang pihak umNO buat pada tahun tersebut..
Siapa yang Paling derhaka!

cacingjeBN said...

wira bangsa jb

kalau anda melayu sejarah dan tahu undang-undang,kalau diperkenankan sultan perak....terima sahajalah.

apakah perubahan yang PKR , PAS n DAp bawak?

KECELARUAN KAUM......wahai apam taiping n DAP..

-------------------------

ko ni pun tak belajar sejarah nak tanya orang. undang2 tubuh negeri pun ko tak tau ke?. Sultan bole lantik MB je tau takde kuasa pecat MB faham ke tak faham.Ko baca balik sejarah MB perak dulu nama die Tan Sri Ghazali Jawi bapak Tajol Rosli. pastu ko tengok apa pemuda Umno kata masa tu..itu je dah derhaka lama dah... ko baca baru ko cakap. Perrkecot ;;;;;

Firdaus AMK PKR said...

lampiran siasah ini telah jelas dan terang-terang menunjukkan tindakan pengecut MB Mamak tersebut..

pada Wira Bangsa JB!
kelakar anda mahu bertanya tentang sejarah..
saya nak anda tahu sendiri apa yang umNO buat pada tahun 1978,1990 dan 1993 terhadap Sultan dan Raja?
Saya nak anda tahu sendiri..
bukakan minda celikkan hati..
Wirabangsa JB Konon?
anda pergi tolong penduduk kg Plentong Masai tu!
tgk apa yang terjadi..
jenguklah jikalau anda seorang Wira!

(S/U AMK PKR Bhg Sembrong Johor)

Awey Kelate said...

Orang satu dunia nak HIJAUkan dunia untuk dapat lebih oksigen. Mamak kat Perak tu sememang tak cintakan kehijauan dunia la.
Mungkin nak gantikan pokok-pokok tu dgn arca - Tugu Altantuya, Bom C4, Pesawat Sukhoi dan Kapal Selam Scorpene

cacingjeBN said...

sesungguhnya Umno lah yang paling derhaka terhadap Sultan. Melalui tindakan mereka dulu yang akhirnya mengajar rakyat tidak menghormati Raja2 Melayu...Umno jika Sultan tidak setuju dgn mereka akan dihinanya Sultan Melalui Media2 mereka secara terang2 tanpa mereka menyedari tindakan itulah yang membuka peluang kepada orang lain untuk tidak hormat kpada sultan dan Raja2 Melayu. Tak payah lah juak2 Umno nak tegakkan benang basah sebab itu perbuatan untuk orang yang tak berotak...

anakkancil said...

Ape lee nasib kau pokok oi...lain kali kena tanam pokok karapolea lak..baru ngam dgn mamak nie...

momotaro said...

sebenarnya itu pokok bukan sy yang punya.. itu pokok umno yang punya,,,,
ini malaysia juga umno yg punya.. lihat apa sudah jadi pada altantuya... saya kasi bunuh itu altantuya... hehehe

anakkancil said...

momotaro said...
sebenarnya itu pokok bukan sy yang punya.. itu pokok umno yang punya,,,,
ini malaysia juga umno yg punya.. lihat apa sudah jadi pada altantuya... saya kasi bunuh itu altantuya... hehehe

March 16, 2009 12:47 AM

wa..wa..wa..wa...

nalapambu said...

Bukit Gantang mempunyai penduduk melayu sebanyak 63%

Mungkin kah semua penduduk melayu ini 100% menyokong BN?
Jawapan nya TIDAK MUNGKIN.

Jika 25% SAHAJA penduduk melayu ini menyokong PR, maka BN akan TUMBANG.

Kami kaum india dan cina akan berdiri teguh dihadapan PAS bersama sama DAP dan PKR @ Pakatan Rakyat

Fidaiyyin said...

Dah Zambry ni mamak...pengecut pulak..cakap pun dah lebih putar..tak insaf2...

Seluruh rakyat Perak khususnya di Parlimen Bkt Gantang,luahkan kuasa anda pada undi.Buktikan n tunjukkan jalan penamat dan kematian kpd Umno.

allen said...

Kepada Ahli Kelab Penyokong BN/UMNO
-----------------------------------

Anda sume boleh balik umah baca Berita Harian tgk TV3, jgn dok mai sini buat kaco..

Aku bukan marah kat korang tapi aku kecewa knapela zaman bertamadun skang ni masih ade msnusia kepala senget macam korang ni..

Aku bukannye berniat nak kutuk sebab aku tak pandai nak kutuk org, tp aku nak ckp sket je, penyokong BN sume mamang buduh, takde maruah, binawe, bangang, mangkuk hayun, kaki botol, gile seks, bahalol, berok mak yeh & kepala mmg gile lembap...

shukri said...

LARRRR....APE KE HAI PI DOK BAGI RHOSAK PLAK 2..DIA BKN BEDOSA PUN..AKAI PUN TARAK LA..RHOSSOTTT BETOI..LEN KALI TEBANG TEROISH POKOK TU...HABIH CITA...AWAT HANGPA DOK JADI LAGU 2....

Rantong said...

Macam kerajaan "Pasir Dua Butir" lak PKR nie... nie belum memerintah nie.. kalau perintah, silap2 meeting dlm kubur..ikh..kh...

View Profile: Rantong™

ahmad kamal said...

Demokrasi terletak pada pokok ke? pada plak ke? Sebenonya UMNO sedih nengok Nizar PAS di perbodohkan oleh Ngeh Nga DAP dan puak-puak PKR.

Takut satu hari nanti dema bawak gambo Nizar bubuh bawah pokok, lepas tu dema menurun nombo eko, las-las dema bubuh bunga male, pacak dua batang besi.

Masatu orang PAS nak suruh buat apa?

Kita sesama melayu, carile benda berfaedah. Bile ade pokok demokrasi, kena jage pokok tu.Orang rosakan plak kite marah. marah pase ape? lepas tu babit-babit he lain.

Penyudahnye ape kite dapat?

Moh kita balik ke romah, tengok sekeliling romah. Buang ayor dalam tin bertakong lagi berpaedah.

Dah tentu takde nyamuk aedes.

Minda yang penuh berpenyakit juga tak berguna pada bangsa. Samesamelah kita bermuhasabah diri kita...

saudarabaharu.blogspot.com said...

Alahai pokok...dah ajal engko la... Pernah gak dengar peribahasa, "salahkan nyamuk kelambu dibakar". Ini lain pulak versi zaman ini, "salahkan PR, pokok musnah!". Takutkan pokok pulak dah... Pokok yang menderhaka kena musnah. Apa nak jadila...kesian rakyat perak, persengketaan politik, kerja untuk rakyat terbengkalai.

zali said...

musnahkan plak dan pokok tu simbolik je...

maksud sebenar :

jangan ingat malaysia ni pr yang punya...boleh buat sesuka hati.

masa nak tanam pokok dan buat plak tu tak ada pulak minta suara rakyat...katanya parti yang mendukung suara rakyat?

mbi di buat macam tunggul...haa rasakan...

buat susah rakyat je kerja orang pr nih.

Anak Bulan said...

Salam dan tumpang lalu,

Mac 2008 lalu, tindakan DYMM Sultan yang menolak Idris Jusoh diterima rakyat dengan penuh kesyukuran dan sehingga ke hari ini rakyat Terengganu masih memuji-muji kebijaksanaan Sultan mereka yang mana negeri itu terselamat dari angkara mungkar dan keji seorang kepala puak Parti pelampau perkauman Umno yang keji dan tamak.

Jika dibuat perbandingan, kadar kepekungan Idris Jusoh amatlah minima berbanding Najib Glokal. Dalam keadaan sedikit bau pekungnya tercium ke Istana, Idris Jusoh telah tertolak.

Maka apalah pula tidak munasabahnya untuk Tuanku Sultan menolak Najib Glokal yang jelas lebih kejam, keji, zalim, tamak dan hina, bahkan otak dan jasadnya sudah sebati dengan tahi?

Selanjutnya di http://bulanpenuh2012.blogspot.com/2009/03/kami-nak-najib-natang.html

Anak Bulan @ Bulan Penuh 2012

meon_peon said...

ai, tanam pokok pun salah?

pokok punye pasal MBI kene keje hari minggu...ot maa...masyuk..

jgn jadi yahudi dah la, takut dgn pokok...pokok zaitun...

Hamzali said...

Nak tanya lembu lembu UMNO weh kenape weh tak bubar je DUN Perak ni. Buat pilihan raya semula, agak agak BN boleh kekal tak kerusi yang ada ni. Menang memang gerenti tak punya. Sebab tu buat huru hara kat Perak heret Sultan dan tuduh DS Nizar derhaka. Ada akai ka? Kalau kaki penpu tu tetap tipu sebab ramai lembu lembu UMNO percaya walaupun tahu tipu.

wira bangsa_jb said...

firdaus amk...

apa PKR buat pada kehidupan melayu...?hanya menjd bontot pada LIM guan eng....

UMNO hanya mengurangkan kuasa sultaN..bukan menderhaka sultan mcm dibuat oleh pakatan rakyat.....

di plentong???
hahaha

kalau orang PKR boleh buat perubahan,pe yang mereka boleh buat?...jika penduduk dsana memilih kehidupan sebegitu.....

jd lah manusia bertamadun dalam membentuk pemikiran global...

cuba lihat kemajuan yang dibawa oleh PKR???

tidak ada....

nak berkempen pun mintak sorang RM5 di pasir gudang....

dengan rasa ikhalas bagilah gak untuk menolong melayu pelupa sejarah....

masjid tinggi said...

Plak yang ditanam bersama sama pokok pokok tu adalah satu sejarah terbaru di negeri Perak Darul Ridzuan negeri aku.

Pada pendapat beribadi aku, itu ada lah satu sejarah bagi serluruh rakyat Perak Darul Ridzuan dimana buat pertama kalinya Dewan Undangan Negeri bersidang dibawah pokok. Hal ini tidak boleh disangkal oleh sesiapa pun dan hal ini tak pernah berlaku di Malaysia dimana arahan diberi untuk tutup Pejabat SUK dimana terletak DUN untuk bersidang.

Itu adalah salah satu sejarah Negeri Perak Darul Ridzuan kenapa mesti dibuang? Sepatutnya dijaga dan dikandang baik baik.

Sekurang kurang nya nanti anak anak dan cucu cucu Negeri Perak Darul Ridzuan dari TELOK MEDAN, BAGAN SERAI, PERAK boleh ngak pi tengok tempat sejarah tu.

Bukan tu saja, pelancong luar Perak dan Malaysia pun nak tengok.

Itu boleh masukan dalam leaflet atau agenda syarikat pelancongan yang datang ke Negeri Perak Darul Ridzuan untuk melawat plak dibawah pokok tu dan diterjemahkan oleh pemandu pelancong kenapa ianya terjadi begitu.

Firdaus AMK PKR said...

kepada WiraBangsa JB..
anda faham apa yang anda tulis mengenai Sultan?
anda sendiri mengaku yang parti anda yang hampir karam tu..sendiri mengurangkan kuasa Sultan!
MENGURANGKAN!
faham?
Kami pula Sembah Derhaka!
berani berdepan dengan Sultan bukannya menggunakan Kuasa Parlimen!
Mana lebih derhaka?

Cuba anda Wirabangsa JB!
ingat kembali apa yang umNO buat pada 1978,1990 dan 1993?

dari penulisan anda nampak sangat anda berkisar pada peristiwa salah satu tahun itu saja?!
anda xingatkah atau anda buat2 xingat?

silalah menjawab..
salam..

p/s:hujahlah dengan fakta.

Firdaus AMK PKR said...

kepada WiraBangsa JB.

kes kg Plentong..

apa yang anda maksudkan kami (PKR) meminta wang RM5?

Meh Kami terangkan..
Kami sebuah parti yang tidaklah berduit..
Jikalau saya atau rakan saya dalam PKR untuk mengajak orang ramai menjadi ahli,kami sebelum itu menerangkan kami xmenjanjikan wang,xmenjanjikan kesenangan,..
Perlu korban wang,masa dan berani hadapi risiko dari pandangan masayarakat.

Almaklumlah,Johor kubu kuat umNO tapi kenapa nak takut dengan kami yang bilangan yang sikit!

Kami dicemuh,dikoyak poster,dipatahkan bendera,sabotaj ceramah kami,kami bersabar..

begitu sempitnya umNO JOHOR!

Kami berkempen,bergerak dengan wang sendiri..tidak meminta upah atau penaja seperti umNO!

apa yang dimaksudkan anda WiraBangsa JB dengan perubahan?

salam..

Firdaus AMK PKR said...

Pada umNO Johor..
bersiap sedialah..

pada minggu hadapan kami akan buat kejutan..

salam..

wira bangsa_jb said...

KEJUTAN???/

KAMI UMNO JB MEMANG TUNGGU KEJUTAN.....

OOOYEKER

wira bangsa_jb said...

TANYALAH KONCO-KONCO PKR SENDIRI..DARI CAWANGAN PASIR GUDANG....

cacingjeBN said...

masuk PAS je lah

cacingjeBN said...

kalo nak tau gambar ni la anak najib best ooi awek dia minah salleh ada lak mamat slih sekali tu nafsu besar nih

acoi2005 said...

dak umno nih x leh tengok plak demokrasi tuh...sakit mata dorang...tu psl la di suruhnye MBI robohkannye...nak buat cemane ekk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...