Tuesday, March 31, 2009

Sepatutnya 7 April tetapi hari ini Nizar dapat cucu pertamanya

IPOH, 31 Mac: Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin sepatutnya mendapat cucu pertamanya 7 April ini iaitu pada hari membuang undi pilihan raya kecil Bukit Gantang.

Namun, belum sampai tarikh tersebut, pada jam 4.55 petang tadi anak perempuan sulongnya melahirkan anak pertamanya di Pusat Rawatan Ar-Ridzuan di Jalan Seruan Ipoh, Perak.

Ini bermakna, Haji Nizar calon PAS di Bukit Gantang itu memperolehi cucu sulongnya selepas dua hari beliau dicalonkan iaitu seminggu lebih awal dari tarikh yang sepatutnya iaitu 7 April nanti.

Anak sulong beliau, Nur Faatihah baru sahaja melahirkan seorang bayi perempuan jam 4.55 petang ini.

Peristiwa itu dimaklumkan oleh menantu Nizar sendiri, Hazimin yang berada bersama Nur Faatihah.

Seorang pemimpin PAS berkata, sokongan yang diterima Nizar di Bukit Gantang bolehlah dikira sama dengan masa beliau menerima cucu pertamanya.

"Berdasarkan sokongan yang diterima, Nizar telah menang sejak hari ini lagi, tanpa perlu menunggu 7 April," kata beliau.

115 comments:

shyufi said...

moga bertambah rezeki..

unanjaga said...

Anak atau cucu merupakan harta kehidupan yang akan dibawa kekal hingga hari akhirat,sedang harta dunia ini hanya sampai dipinggir pusara.Namun harta yang didapat secara baik dan dibelanjakan pada jalan yang menuntun pada pertunjuk Allah,iakan memberi menafat atas kehendak Allah pada hari akhirat,namun harta yang didapat secara salah(rasuah,salah guna kuasa dan pecah amanah),ia akan menjadi asebab orang itu terseret kelembah neraka.

ironseven said...

anak cucu rezeki allah. dari rezeki yang halal. jauhilah rasuah dan seks bebas.

aku tengok hujah2 puak pecacai umno takdak point. kosong mcm kepala otak diorg jugak. dah terang lagi bersuluh umno berasaskan rasuah lagi mau sokong. ayuh kita serlahkan motto umno baru ni.

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

malu la sikit oii...si soi lek kaki seks tu pon pi kempen tolong umno. adus...memang muka tak malu. kaki rasuah jadi pemimpin umno. kaki seks jadi pemimpin mca. elok la tu...

jauhilah parti rasuah dan yg bersekongkol dgn seks bebas......

zali said...

DIA tahu 7 april nizar nak melalak dan berguling atas jalanraya jadi DIA bagi nizar gelak dan senyum-senyum kambing dulu...

gelak la puas-puas sebelum datang melalak,berguling atas jalanraya...

AbuMansur said...

Salam,

Itu adalah petanda awal bahawa DS Nizar akan memperolehi kemenangan.so jagan lupa baca qunut nazilah setiap kali solat..

Takbir!!

aisal said...

salam.......

tahniah dh dpt cucu. itu tnda rahmat Tuhan. Mungkin ign brsama2 datuknya meraikn kemenangan....

Psn KDN..

1. jgn cramah sntuh isu altantuya.
2. jgn cramah sntuh institusi istana.
3. jgn cramah bangkitkn perkauman...

dh terang lagi bersuluh....
dh mengakui kebenaranya....

jebatperkasa69 said...

Tahniah kpd DS Ir Nizar. Ini adalah salah satu petanda awal kemenangan bagi PR. Sama-samalah kita berdoa untuk kemenangan PR di di ketiga-tiga PRK ini, Inyaallah kemenangan kepada PR. Sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang benar. Takbir Allahuakbar.
P/S : Blog pecacai umNO tiada modal dan hujjjah hanya bertengkar sesama mereka, biarlah kaduk2 umNO itu dengan kebodohannya.

Baginda Reformasi said...

huhu nizar jadi datok.. YAB datuk dato; sri nizar... heheh menang2 undi kali ni!

nwo_wolfpac said...

Tahniah Dato Seri, Hari ini dapat cucu esok 7 haribulan dapat kemenangan dengan majoriti banyak pulak.

Baginda Reformasi said...

salam semua..
saya perlukan pendapat anda..tq

panas-hisamudin bersilat cekak..
link terlibat:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/tun-dato-sri-hishamudin-bersuara-lagi.html

lebih panas-masjid di conteng dgn makian
link terlibat:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/hina-kesucian-masjid.html

p/s
buat banner besar2....

1)MULAI HARI INI HINGGA TERTANGKAPNYE PEMBUNUH ALTANTUNYA, KITA AKAN GANTIKAN ALTANTUNYA DENGAN NAMA PUTERI MONGGOLIA atau MINAH MONGGOL kerana POLIS DIRAJA MALAYSIA TAK BAGI SEBUL ALTANTUYA... KESILAPAN INI AMATLAH DIKESALI..

2)PAKAI TOPENG MINAH MONGGOL RAMAI2 pastu gantung di tengkok masing2 INI BUKAN ALTANTUYA.. JGN PERASAN...

ok tak cadangan aku? huhu
to ISA: ini cadangan tau bukan hasutan.. hehe takut oo ISA

Juraimi Zainal said...

Salam,

Tahniah & Semoga kemenangan berpihak kpd beliau... Amin

serbanjihad said...

Alhamdullilah ...bertambah lagi seorang pejuang Islam. Semoga DS Nizar dapat mendidik cucunya itu untuk bangun menetang kezaliman UMNO/BN pada masa yang akan datang

anakkancil said...

Allhamdulillah (segala pujian bagi Allah) moga Dato Nizar nkeluarga murah rezeki dan di rahmati Allah hendaknya.amin

dewata awan berapi said...

dah proses awal...awallah keluar...
napelah bengap sangat...tak paham2...

sian kau nizar...

anakkancil said...

Dia mai dah..wah..wah...wah....
hari nie mungkin lagi berapi...dah makan tulang n asap ka...

dewata awan berapi said...

mana budak kurang ajar tu...

masih belum bangun lagi...bangunlah oiii...

kata nak carik aku...

aku tunggu2 tak datang budak sial tu...
kalau datang pun saja carik nahas...

sahlah kau tu pondan...

cakap berapi-api tapi tak datang...

tunjuk berani kat dalam ni je le...

dewata awan berapi said...

heran sungguh...

KENAPA NIZAR LANGSUNG TAK SEBUT PASAL HUDUD...

CAKAPLAH PADA PENGUNDI...'PAS JANJI AKAN LAKSANAKAN HUDUD DI PERAK KALAU MENANG'...

AKU AGAK NIZAR TU TAKUT KENA PENAMPAR SI NGEH...NGEH AWAL2 LAGI DAH SOUND SI NIZAR...

cacingjeBN said...

kepala bapak ko la Dewata kapir semalam ko kata online satu malam aku tunggu jer ko. . ko tu lah pondan sebenarnya kejap cabar kejap ko hilang takdak maruah..!!! awal nampak ko masuk cc bagus2.. tengok belakang kot2 ada orang hempuk kepala ko nanti... ko dah takde hujah ke? ko ni kan kapir buat apa ko nak sibuk2 hukum hudud... elok ko jaga je hukum hindu!! ko kan Dewata kapir....

cacingjeBN said...

tengok2 belakang ko manalah tau penampar siam melekat kat pipi ko tu nanti...maklumlah ko tu belum cukup umur lagi masek cc!! awwl cc kat tempat ko tu bukak ... bagus2 awal sikit ko mampus,, anjing kapir...dan aku sikit jer lagi gerenti dapat ko punyalah..online lagi...online lagi HAHAHA!!!

cacingjeBN said...

dewata sial cakap poyo!

dewata sial cakap poyo!

dewata sial cakap poyo!

tadi berapi sekarang berasap!!!

tadi berapi sekarang berasap!!!

tadi berapi sekarang berasap!!!


lepas tu padam!!!

lepas tu padam!!!

lepas tu padam!!!

Last2 mampus!!!

Last2 mampus!!!

Last2 mampus!!!

takde maruah takde otak
sokong parti penuh haprak
makan rahsuah terus berak
cakap berani dah kena ketak!!!

WAKAKAKAKAKAK!!!! balik umah lah menyorok...

cacingjeBN said...

dewata kapir sial cakap poyo!

dewata kapir sial cakap poyo!

dewata kapir sial cakap poyo!

tadi berapi sekarang berasap!!!

tadi berapi sekarang berasap!!!

tadi berapi sekarang berasap!!!


lepas tu padam!!!

lepas tu padam!!!

lepas tu padam!!!

Last2 mampus!!!

Last2 mampus!!!

Last2 mampus!!!

takde maruah takde otak
sokong parti penuh haprak
makan rahsuah terus berak
cakap berani dah kena,terus ketak!!!

WAKAKAKAKAKAK!!!! balik umah lah menyorok...

cacingjeBN said...

ah ko ni dewata takde benda langsung la, buat kacau je kat laman ni.. majoriti orang dalam ni pun tak suka kat ko yang bodoh tu... baik ko rentilah sebab memalukan BN jer tak caya ko tanya la najib huhuhuuuu!!!!!

anakkancil said...

mula pulak dah....kau 2 org nie tak leh berjumpa....fuh...bertekak..bertekak lah puas-puas

cacingjeBN said...

Anakkancil saya biasa jer.. biasa kalo saya masuk tak maki orang..tapi ada orang tu pagi2 dah nak cari gaduh main maki2 lak..kalo nak debat ok tapi hujah biar baik sikit...ni macam orang tak matang>>> budak la katakan

dewata awan berapi said...

kesian tengok orang pakai nick cacingjeBN ni...

tangan ko tak letih ke taip...

letih dapat dosa pun dapat...

hahahahahahahahaha

ko tak payahlah nak mengadap internet di cc tu...

ko datang sini...

boleh aku pecahkan kepala otak kau yang bengap tu...

mari...mari...

dewata awan berapi said...

ni aku tengah online ni...

dewata awan berapi said...

ooi budak...

balik rumah dulu...pegi sunat...

pas tu kawin dulu...

barulah ko layak berdebat dengan aku...

baru ko nampak matang...bodoh

cacingjeBN said...

kepala otak ko yang pecah nanti woi kata ko pandai.. mana aku kat cc ko silap la bukan macam ko tak mampu nak beli komputer main cc jelah baguslah ko online... bagus2

cacingjeBN said...

setakat kejap2 je ko online pas tu cabut baik tak payah cabar dewata kapir.. maki ko dapat pahala sebab ko punya komen semua tunjukkan ko ni musuh islam...

cacingjeBN said...

E< jsuj[itercom} vi treat2323 on

cacingjeBN said...

dewata ko tu yang tak sunat pasal apa ko sibuk pasal sunat ko tu kan kapir oh ye tak ye jugak ko ni tak kahwin gak pasal ko ni kan pondan yang duduk kat lorong hj taib tu kan...jual maruah pasal ko memang takde maruah...ntah2 ko dah tukar jantina wakakaka!!!

cacingjeBN said...

tangan aku takkan letih untuk orang celaka macam ko nih.. lagipun aku kesian kat orang yang sensara dalam api tu ish ish ish belum kiamat dah kena seksa dalam neraka kesian...

cacingjeBN said...

ko suruh aku datang sana sekarang ko bagilah alamat umah ko senang sikit ko nak pecah kepala aku wa kawakawakawakawaaa!!!!takpe aku datang nyer aku tak segan pun pegi umah ko!!!

cacingjeBN said...

dewata kapir sial cakap poyo!

dewata kapir sial cakap poyo!

dewata kapir sial cakap poyo!

tadi berapi sekarang berasap!!!

tadi berapi sekarang berasap!!!

tadi berapi sekarang berasap!!!


lepas tu padam!!!

lepas tu padam!!!

lepas tu padam!!!

Last2 mampus!!!

Last2 mampus!!!

Last2 mampus!!!

takde maruah takde otak
sokong parti penuh haprak
makan rahsuah terus berak
cakap berani dah kena,terus ketak!!!

WAKAKAKAKAKAK!!!! balik umah lah menyorok...

cacingjeBN said...

dewata dah tukar jantina jadi dewani huhu dia jual maruah kat lorong haji taip hahahaha!!!! PONDAN RUPANYE KO!!! hahahaha!!!!

cacingjeBN said...

mana ko senyap takut. penat je aku detect rupanye dah out online celaka ni... huhu balik isap nenen mak ke???menyorok jelah keje ko.. budak2>>>

anakkancil said...

sudah la tu cacing...kau jgn layan budak tu..kau layan mcm kau memperbudakkan diri kau pada pandangan org yg melayari laman nie...
kau dah tau dewata tu otak dia mcm telor separuh masak kau buat dek je.....taruk kicap n bawang goreng...pas tu sruppp....fuh.....nampak bendera pakatan kat Bkt Gantang....

cacingjeBN said...

ok ok aku ikut nasihat ko kancil... tapi detect tetap detect...

cacingjeBN said...

Bukit Gantang - SMS Fitnah di DUN Trong..angkara siapa ?

Agak sedikit genting suasana yang berlaku di DUN Trong pagi ini. Jam 10.30 am wak terima call dari sahabat kita dari PAS S'gor kerana beliau menerima sms yang agak aggresif..Benarkah sms itu dari ahli-ahli kita, yakni dari jamaah PAS ? Butiran sms itu wak paparkan di bawah..

"Salam, disebabkan ada krisis dalaman,keselamatan seluruh DUN Trong jem. Mesyuarat MTD tadi, melantik ana sebagai ketua keselamatan Dun Trong. Ini kerja Islam,arahan diterima demi islam. SB kacau muslimat kita setiap hari, ada yang ugut perayu undi kita, ada yang berani menyentuh muslimat kita. BN dah mula kacau kita. Kita di cabar, ana mohon tuan2 bantu ana, InsyaAllah Allah byr syahid. Sila maklumkan kepada pemuda S'gor.."

Inilah sms yang kini berleluasa tersebar, baik di P.59 mahupun di Selangor. Wak baru menghubungi Ketua Muslimah yang bertugas dan memantau aktiviti muslimah kita khususnya di PAS Tanah Merah dan UPU Kg. Tebok, di dalam Dun Trong. Beliau menafikan wujudnya provokasi dan kacau bilau itu. SMS itu adalah SMS FITNAH. Sila abaikan sms sampah yang dibuat oleh manusia yang memang berhati hitam. Manusia yang tidak langsung takut akan azab Allah.

Walaubagaimanapun jelas beliau, memang ada beberapa aduan diterima ketika muslimah membuat tinjauan dan ziarah rumah ke rumah penduduk. Diantaranya..,

1. Aduan adanya Petugas dari MTD Muslimah Kota Bharu dan Terangganu (hantu ler ni..) hadir tanpa PASS yang sah meminta maklumat khusus dari penduduk. Bila di siasat tiada siapa yang mengenali petugas yang dimaksudkan malah tiada jadual ke tempat itu dibuat oleh Muslimah berpandukan masa kehadiran 'Muslimah Hantu'. Kerja siapa ?

2. Spekulasi yang tersebar menyatakan bahawa kertas undi khususnya di P.59 akan disapu lilin di dalam kotak calon PAS juga turut tersebar luas. Wak tak mahu ulas tentang hal ini..!

Dari apa yang wak terima, sms diatas juga ternyata bersifat BOHONG dan FITNAH besar apabila menyentuh perkara bahawa muslimah kita diganggu kacau oleh SB. Mana ada...! jelas Ketua Muslimah ketika wak bertanyakan benarkah SB kacau anak2 dara cun kita.! Beliau sekali lagi menafikan.

Di sini wak nasihatkan sesiapa yang menerima sms yang begitu sila abaikan dan jangan pula hangpa pi forwadkan pulak kepada kenkawan. Itu sms sampah..sms yang tidak berguna langsung. Ia sms jahat untuk memecah belahkan ukhwah antara pejuang kita di P.59 bagi mengalihkan tumpuan dan fokus kita yang sebenarnya. Allahu Akbar ! Takbir !!

ironseven said...

jauhi lah komen2 tanpa hujah. jangan kita terikot2 rentak DEWATA tu. biarkan dia saja yang berjiwa kosong.

hujah2 kita sebenarnya nak menyedarkan puak2 pencacai umno yang masih tak sedar2 50 tahun dikelentong. umno penuh rasuah. disokong pulak parti yang kaki seks di dalamnya. elok la tu...islam langsung umno tak perjuangkan. setakat bank islam, universiti islam, pusat islam tapi penghayatan dan amalan islam tak ade baik tak payah buat.

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

cacingjeBN said...

Wednesday, April 1, 2009
Calon BN Bukit Selambau Terlanggar Kawah Mee Segera!!



Ini berita yang baru saya dengar sebentar tadi: calon BN DUN Bukit Selambau, Datuk S.Ganesan yang dalam perjalanan berkempen kira-kira jam 12.00 tengahari tadi mengalami kemalangan kecil apabila kenderaan yang dinaikinya tergelincir ketika melalui sebatang jalan kampung yang baru diturap. Akibat kemalangan itu, beliau terpaksa meneruskan perjalanan ke tempat berkempen dengan menaiki sebuah motorsikal.

Ini kisah benar yang lucu, bukan April Fool! Yang lucunya ialah Ganesan tergelincir ketika melalui jalan yang baru diturap, jalan yang dibina hasil projek 'mee segera' BN. Itulah Datuk, lain kali berhati-hati di jalan raya, kerana atas jalan, tepi jalan, bawah jalan dan atas jalan banyak sangat kawah mee segera yang dimasak oleh petugas BN. Kan la nie Datuk dah susah, tak berhati-hati terlanggar kawah mee segera kepunyaan BN sendiri! Nasib baik mee segera dalam kawah tu belum masak sepenuhnya, jika tidak dengan Datuk sekali masak dan kojol di dalamnya!

Oleh: pendikar gunung kriang

cacingjeBN said...

Ust. Idris Hj. Ahmad

Umno Perak terutama Dato’ Zambry ketika Pakatan Rakyat memerintah Perak antara orang yang lantang menuduh Dato’ Seri haji Nizar boneka kepada China DAP kerana beri tanah kepada orang China di Perak. Modal yang sama juga sedang difitnah oleh jentera Umno/BN kepada pengundi Bukit Gantang. Fitnah kalau undi Pas/Pakatan Rakyat bermakna menggadai tanah orang melayu kepada bangsa asing.

Ini adalah jawapan kepada Dato’ Zambry dan kuncu-kuncu Umno, bahawa yang khianat tanah orang Melayu ialah pemimpin Umno, bukan Pas, bukan DAP dan bukan PKR

Fakta yang Dato’ Seri haji Nizar kemukakan sudah cukup untuk membuktikan Umno pengkhianat kepada orang Melayu bukan Pakatan Rakyat. Sebagaimana kita sudah buktikan Umno kepala bapa penderkahaka kepada Raja-Raja Melayu.

Sekarang fakta menunjukkan Umno yang khianat tanah orang melayu dan rakyat di negeri Perak.

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.

Melayu sangatkah Umno, sehingga buat bising fasal tanah 3000 ekar yang diberi kepada orang China yang memang haknya untuk dapat kerana mereka adalah rakyat di negara ini, mereka bukan China Singapura atau China Vietnam.

Kalau Umno tuduh Pakatan Rakyat boneka China dan khianat tanah orang Melayu kenapa tanah yang dipohon oleh Tuan Guru Haji Abdul Latif (Pondok Pak Teh Kroh Grik Perak) sejak 1996 telah diluluskan oleh Exco PR pada 2008 sebanyak 45 ekar. Kalau kerajaan yang dipimpin oleh Dato’ Seri Haji Nizar boneka China sudah tentulah permohonan ini tidak diluluskan. Adakah pemimpin Umno ingat Pak Teh ini China Taiwan sehingga permohonan beliau tidak diluluskan. 12 tahun Pak Teh menunggu kelulusan. Tiba-tiba kerajaan yang kononnya boneka China meluluskan permohonan tersebut walaupun tidak sampai sepuluh bulan memerintah. Manakala Umno yang mendakwa tonggak orang Melayu telah kianat kepada bangsa sendiri walaupun tanah itu untuk kegunaan pondok.

Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu;

22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12)

9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.

Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.

Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.

Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.

Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)

Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umnolah pengkhianat dan menggadai tanah orang melayu, Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP. Sebenarnya slogan Umno “Hidup Melayu” perlu ditukar kepada slogan sebaliknya, iaitu “DIMANA UMNO KUAT DI SITU MELAYU MEREMPAT”.

sumber : Blog YB Idham Lim

dewata awan berapi said...

cacing kurap...

cacingje jadi cacing kepanasan

kalau setakat c&p orang gila pun boleh...

dewata awan berapi said...

idea bernas tengkorak mu...

lain kali sendiri tulislah....

jangan asyik c&p...

anak haram bodoh...

anakkancil said...

Dewata terjun dgn labu-labunya...biarkan...biarkan

dewata awan berapi said...

hai...pondan bawa geng...takuttttt

cacingjeBN said...

KUALA LUMPUR - Kreadibiliti Dato’ Seri Najib Razak untuk bergelar Perdana Menteri kini semakin tercalar. Jika dulu akhbar Perancis “Liberation” menyiarkan artikel tentang pembabitan Najib dengan kes pembunuhan wanita Monggolia , Altantunya Shariibuu. Berita itu kemudia disiarkan di kebanyakkan akhbar dari seluruh dunia. Ini bermakna kes berkenaan memang mendapat perhatian masyarakat antarabangsa sebenarnya.
Kita sangkakan perkara itu akan berkahir begitu sahaja selepas Najib langsung tidak menjawab dakwaan yang dibuat oleh akhbar tersebut. Najib menang dan ditabalkan sebagai Presiden UMNO beberapa hari yang lalu. Kemenangan yang jelas tidak ada sesiapa yang berani menawarkan diri untuk menentangnya itu, membuatkan masa depan Najib untuk bergelar sebagai Perdana Menteri Malaysia kini kian terasa.
Namun, ramai pihak yang terkejut apabila Najib langsung tidak mahu menjawab persoalan yang dikemukakan oleh akhbar-akbar terbabit. Keegganan Najib menjawab dakwaan tersebut jelas sekali memeranjatkan semua pihak, akhirnya beliau sekali lagi dipersendakan oleh masyarakat antarabangsa. Jika dulu, artikel tentang dirinya itu dikeluarkan oleh sebuah akhbar Perancis yang berpengkalan di Thailand.

Kini satu lagi penghinaan yang pasti memalukan telah disiarkan dalam akhbar “The Korea Times” berkenaan dengan isu tersebut. Lakaran dibawah adalah berdasarkan kepada apa yang telah tersiar dalam laman blog terbabit baru-baru ini.

[Berbeza dengan Liberation, akhbar Korean terbabit hanya menyiarkan karekatur kartun antara Najib dan Altantunya atas tajuk “Najib Razak Anda The Ghost Of Altantunya”. Karikatur berkenaan telah disiarkan dalam akhbar terbabit pada 25 Mac lalu iaitu sehari menjelangnya Perhimpunan Agung UMNO yang lalu.
Soalnya disini, kenapa Najib mendiamkan diri atas segala dakwaan yang dilemparkan terhadapnya. Apakah juga rakyat Malaysia sanggup mempunyai seorang Perdana Menteri yang diperlekehkan dan dihina oleh pemimpin serta rakyat Malaysia khasnya dan masyarakat antarabangsa.

cacingjeBN said...

biarkan DIA tu sikit hari kena punyalah...perangkap tak lupa mangsanye cakapla lagi dewata ooiii

dewata awan berapi said...

cacing pondan ...

kau tak reti baca ke...nak suruh orang baca untuk kau...

ni aku online...buatlah kerja kau tu...kahkahkahkahkah

cacingjeBN said...

hina BN sendiri lu pikirlah sendiri nikname tu cacing je BN lu kutuk samalalu.... hahahah

dewata awan berapi said...

aku memang tunggu kau datang...

aku nak carik kau...kau tak kasi alamat....

cepatlah kau datang...

dah gatal tangan aku ni...

rasa2 nak tampar oreng je...

cacingjeBN said...

alah ko ni poyo punya kaki tak setaraf aku.. ko ni kan mahluk yang hina setakat penampar je penampar pondan!!! ko baca la balik posting aku tadi tak payah la ko nak melalak macam orang gila talak... huhu pondan mana kahwin...ish ish ish

cacingjeBN said...

bagi jer alamat ko kan senang tak payah ko susah2 nak cari aku...kenape takut!!!

dewata awan berapi said...

tapi kalau datang nanti..bawak sekali geng2 pondan kau tu...

-anakkancil+babi
-kamal unta
-samjit tontoyol
-unan jaga kandang babi
-topgay kaki liwat

cacingjeBN said...

E< jsuj[itercom} vi treat2323 on

cacingjeBN said...

boleh bagi alamat ko senang kan... tak pun ko memang pondan!!!

dewata awan berapi said...

E< jsuj[itercom} vi treat2323 on

bodoh..kahkahkahkahkah

cacingjeBN said...

Ceramah Mega BN Perak dihadiri 400 orang sahaja!

Mendengar perkataan Ceramah Mega, pasti kita akan berfikir bahawa lautan manusia pasti membanjiri program itu. Tapi yang lawaknya ceramah mega BN bersama Menteri Besar Haram Perak, Zambry Abdul Khadir dan Pengkhianat Angkatan Muda PKR, Ezam Mohd Nor di Changkat Jering, Bukit Gantang malam tadi hanya dihadiri 400 orang sahaja.

Jimadie Shah Othman, Wartawan Malaysiakini yang membuat liputan melaporkan,

“Ceramah BN itu yang dihadiri kira-kira 400 penduduk – kebanyakannya wanita dan orang tua”

Mana orang muda pergi? semua orang tahu, orang muda lebih suka dengar ceramah Pakatan Rakyat yang lebih bertenaga dan berfakta.

Zambry sibuk cerita pasal hal ehwal keropok dan batik yang kononnya diedarkan oleh Pas kepada pengundi. Lawak sungguh, mana dia dapat maklumat tu. Kalau dia ada bukti, pi la lapor kat SPRM.

Selain itu dia juga pertikai jawatan yang Nizar tulis dalam Borang Pencalon iaitu ADUN Pasir Panjang. Apa salahnya dia tak tulis Jawatannya sebagai MB. Itu hak dia. Nizar ada banyak jawatan dalam Kerajaan dan Parti. Dia guna mana-mana jawatan pun boleh sebab SPR tak wajibkan dia tulis jawatan MB kat situ.

Pasal isu Masjid Simpang, dia tak banyak sebut sebab takut nanti penduduk suruh dia jadi imam dan baca Khubah hari jumaat nanti.

Ezam pula merapu pasal barisan baru kepimpinan Umno yang dikepalai Najib Razak yang disifatkannya sebagai kumpulan pilihan Anwar Ibrahim sewaktu beliau belum dipecat pada 1998.

Ni sah memang takda modal. Ini kempen Pilihanraya Parlimen Bukit Gantang bukan Perhimpunan Agung Umno.

Kalau beginilah cara dan isu mereka nak ceramah baik rakyat balik rumah tidur awal.

cacingjeBN said...

hahaha bodoh tak reti hahaha!!!kena kena!!! tunggu la ko..

cacingjeBN said...

nak masuk dah mamat ni hahaha

Rsabah said...

Rakyat Sabah sedang menunggu!
Kami rakyat Sabah sedang menunggu menghukum umno RASUAH!!! Orang-orang umno jangan mimpi lagi dengan undi rakyat sabah. Siapa pun pemimpin umno, kami rakyat Sabah tidak akan tertipu lagi. Dah 50 kita bagi dia berkuasa untuk membela rakyat. Apa yang dia buat!? Buat rasuah! Menipu rakyat! Berlagak sebagai pejuang bangsa!!! Autalah umno!!!!!!!! BN = Barang Naik. Minyak dah turun tapi barang keperluan tambah naik!!!! Apa buta ke umno ni!!!??? Penipu!!!!!! Palui!!!!!!!! Hanya orang bodoh yang mengundi BN/umno!!! Kami dah sedar umno ni cakap jer lebih!!! Pejuang Melayu konon!!!!! Ooiii!!! rakyat Malaysia, buka mata! Kita mahu perubahan!!!!
Lihat apa umno buat:-
1. Dahulu dia naikkan harga minyak. Dia kata masalah global. Sekarang minyak dah turun, harga barang tak turun. Inilah BN/umno!!!
2. umno kata jangan main perkauman!!!! Tapi dia yang terang-terang meniupkan sentimen perkauman!!!!
3. umno kata dia pejuang Melayu, tapi majukan bahasa Melayu tak mahu!!! Kata umno, kita mundur kalau pakai bahasa Melayu!!! Bahasa Melayu tidak standard!!!! Tiada kelas!!! Ketinggalan zaman!!!!! Bahasa Melayu tiada daya saing!!!! Siapa nak tingkatkan daya saing bahasa Melayu!!!??? Bush ke!!? Orang putih tu ke!!!???
4. umno kaki RASUAH!!!!!!!!!!!!!!!!!umno kaki RASUAH!!!!!!!!!!!!!!!!!umno kaki RASUAH!!!!!!!!!!!!!!!!!
5. umno tukang fitnah!!!!!!!!!umno tukang fitnah!!!!!!!!!umno tukang fitnah!!!!!!!!!
6. umno pembuli rakyat!!!!!!!!umno pembuli rakyat!!!!!!!!umno pembuli rakyat!!!!!!!!
7. umno dah 5o tahun perintah Malaysia. Negara semakin parah!!! jangan tunggu sampai negara kita hangus oleh umno. Apa yang dia buat di Sabah!!!???? Memperkaya diri memperdaya rakyat!!!!!
8. umno guna Polis untuk kekalkan kuasa!!!!!!!!umno guna Polis untuk kekalkan kuasa!!!!!!!!umno guna Polis untuk kekalkan kuasa!!!!!!!!
9. umno guna SPR untuk menang pilihanraya!!!!!!!umno guna SPR untuk menang pilihanraya!!!!!!!umno guna SPR untuk menang pilihanraya!!!!!!!
10. umno guna semua harta rakyat untuk mengekalkan kekuasaannya!!!!!

KAMI DAH SEDAR!!!!!!!! KAMI MAHU PERUBAHAN!!!!!!!!!!SIAPAPUN YANG MEMIMPIN UMNO/BN IA TETAP UMNO/BN YANG DAH TERTUTUP MATA HATINYA DENGAN KEMEWAHAN SELAMA 50 BERKUASA!!!!!!! KAMI MAHU HARAPAN BARU UNTUK MALAYSIA!!!!!!!! KAMI MAHU PERUBAHAN!!!!!!!!! PAKATAN RAKYAT JADI PILIHAN!!!!! HARAPAN BARU UNTUK RAKYAT MALAYSIA!!!! aaammmiinnn!!!!!!!!!

cacingjeBN said...

oo kat cc lagi...

dewata awan berapi said...

dah takut ke cacing...

anak haram jadah...

kaki locok...

PONDAN...

dewata awan berapi said...

apa tunggu lagi...

mai sini cepat...

ironseven said...

bebalnya DEWATA ni...

copy paste saja yg dia nampak. lari dari isu. baca la content maklumat tu. bukannya pertikai copy and paste.

patot la BODOH...

cacingjeBN said...

sikit pun tak takot... hehehe ko tak sedar sbenarye kan hahhahah!!!
online lagi online lagi baguss..

dewata awan berapi said...

ko cakap pukul berapa ko nak datang...

aku tunggu...

kalau kau tak datang...memang sah ko ni anak pelacur...

cacingjeBN said...

sabar tak kemana pun!!!

ironseven said...

cacing, aku mohon pinjam info yg kau copy and paste tu..biaq puak2 bebal umno tu nampak especially DEWATA..

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.

cacingjeBN said...

kul berapa ko nak!!! bagi tempat aku gerenti datang jangan cakap je...

cacingjeBN said...

ok iron silakan...

cacingjeBN said...

Altantuya tak boleh, kita sebut Siti Aminah Abdullah


Kalau Altantuya tak boleh sebut tak apa le, kita sebut Allahyarhamah Siti Aminah Abdullah.

Ada orang boleh jadi sasau jika dengar nama Altantuya. Justeru takut jadi sasau maka nama itu tidak dibenarkan diperkatakan. Takpe, kepada RAKYAT, mulai sekarang jangan disebut-sebut lagi nama itu. Berhantu!!!.

Sekarang kita sebut wanita Monggolia, Aminah namanya. Dia telah dibunuh dengan kejam oleh C4. C4 telah merayap ke tubuh Aminah dan terus meletup. Tiada sesiapapun yang bunuh dia, C4 yang merayap dan meletup sendiri. Kita tunggu selepas ini nama siapa dan benda apa pula yang tidak boleh disebut. Mungkin kapal selam, mungkin juga duit simpanan kita di EPF/KWSP juga tidak boleh disebut. Kita sebut jam ‘Rolex’ je lah.

Jom bantu POLIS sebarkan Risalah Tidak Sebut Nama Altantuya - Klik …
Malaysiakini | 31 Mac 2009
Polis melarang penceramah PKR di Bukit Gantang mengulas isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu yang sering dikaitkan dengan kes kenalan dekat timbalan perdana menteri, Abdul Razak Abdullah Baginda.

Sewaktu pembantu ADUN Sepetang, Tai Sing Ng ke balai polis Taiping semalam, beliau diberikan senarai larangan tambahan tersebut dalam program pada pilihanraya kecil parlimen itu yang sedang berlangsung.

Dihubungi Malaysiakini hari ini, Lau Teck Hai apabila beliau bertanyakan arahan tersebut kepada seorang pegawai berpangkat ASP, “beliau hanya tersenyum”.

Dalam arahan yang sama, polis juga melarang penceramah “mempersoalkan keputusan yang dibuat oleh institusi raja.”

Larangan ini dipercayai bagi menghalang Pakatan Rakyat menjelaskan krisis perlembagaan dan peralihan kuasa Perak antara pembangkang dengan BN sejak Februari lalu.

Kerajaan campuran DAP, PAS dan PKR masih mendakwa mereka sah mentadbir negeri itu walaupun BN melantik menteri besarnya Datuk Dr Zambry Abdul Kadir.

Susulan itu, sesetengah pihak menyifatkan pilihanraya kecil ini “pungutan suara” terhadap Datuk Seri Najib Razak, yang terlibat dalam rampasan kerajaan negeri itu, dan menteri besar gabungan pembangkang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, kini sebagai calon PAS.

Beliau dicabar calon BN Ismail Saffian dan Kamarul Ramizu Idris (bebas) pada 7 April ini.

Keputusan mahkamah kes pembunuhan wanita Mongolia itu akan diketahui dua hari selepas pilihanraya ini.

Abdul Razak, yang dituduh bersubahat dengan dua anggota polis Unit Tindakan Khas (UTK) cif inspektor Azilah Hadri dan koperal Sirul Azhar Umar, dibebaskan daripada kes tersebut.

Isu Altantuya sering menjadi bahan kempen pembangkang untuk memburukkan Najib dengan mengaitkan wanita itu bakal perdana menteri itu. Najib bagaimanapun menafikan pernah mengenalinya.

Mengulas larangan itu, PKR berikrar akan mengabaikannya dan mencabar polis menyiasat mereka jika berbuat demikian.

Polis juga melarang jentera PAS mengadakan ceramah lebih 11 malam di kawasan kampung, selain menuntut parti itu mengawal kehadiran orang ramai.

“Jika kehadiran melimpah hingga di luar kawasan permit yang dipohon, pihak polis akan mengambil tindakan,” larang itu dipetik.

ironseven said...

cacing, aku mohon pinjam lagi info yg kau copy and paste tu..biaq puak2 bebal umno tu nampak especially DEWATA..

Kalau Umno tuduh Pakatan Rakyat boneka China dan khianat tanah orang Melayu kenapa tanah yang dipohon oleh Tuan Guru Haji Abdul Latif (Pondok Pak Teh Kroh Grik Perak) sejak 1996 telah diluluskan oleh Exco PR pada 2008 sebanyak 45 ekar. Kalau kerajaan yang dipimpin oleh Dato’ Seri Haji Nizar boneka China sudah tentulah permohonan ini tidak diluluskan. Adakah pemimpin Umno ingat Pak Teh ini China Taiwan sehingga permohonan beliau tidak diluluskan. 12 tahun Pak Teh menunggu kelulusan. Tiba-tiba kerajaan yang kononnya boneka China meluluskan permohonan tersebut walaupun tidak sampai sepuluh bulan memerintah. Manakala Umno yang mendakwa tonggak orang Melayu telah kianat kepada bangsa sendiri walaupun tanah itu untuk kegunaan pondok.

ironseven said...

cacing, aku mohon pinjam lagi info yg kau copy and paste tu..biaq puak2 bebal umno tu nampak especially DEWATA..

22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12)

9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

dewata awan berapi said...

ko ni betoi ke...

aku dah online sikit punya lama...

ko kata dah tau tempat...

dah tau datang je le...

ko jangan takut...abang dewata tak kan apa2kan kau...

cuma nak pulas2 telinga kau tu je...

dewata awan berapi said...

menyebok je mamat sekor ni...

mintak izinlah...

mintak itulah...

mintak tampar nak???

cacingjeBN said...

temberang lagi ko nih hukala!!!

dewata awan berapi said...

datanglah sini adik cacing...

abang dewata tak de hal punya...

bawak geng sekali ok...

cacingjeBN said...

aku tak cakap pun tau tempat. ko mabuk keaaaaaaaaaa//.. aku cakap lain ko cakap lain ... ko tau ke maksud kena ha kalo tak tau jangan main cakap je.. yang penting apa yang aku posting tadi ko tak jawap pun...bab kena tu rahsia aku sendiri nanti ko akan tau jugak cuma biarla ko tertanya2 sendiri...

ironseven said...

DEWATA,

aku tahu kau bodoh dan sengal. so org bagi fakta tu baca dan fahamkanlah. jangan berterusan bangang!

umno dah haprak pon kau nak sokong. umno jadi haprak sbb org2 spt kau ni la...

cacingjeBN said...

abang ko kata hukala pondan ada hati nak jadi abang.. sedarlah kapir...

cacingjeBN said...

takpe iron! biarkan aku malas nak layan pondan ni tapi aku memang nak kenakan dia .. dewata kapir ko nak cakap2 la puas2 nanti ko tau lah sendiri apa akibat yang datang pada ko...

cacingjeBN said...

pasti kena punyalah ...

cacingjeBN said...

ENGKAU BERKUASA, TETAPI ENGKAU TETAP HAMBA

Manusia telah diciptakan Allah SWT daripada air mani yang langsung tiada nilainya. Daripada setitis air mani itulah manusia diberikan akal fikiran sehingga mampu untuk mentadbir dunia yang luas ini sebagai seorang pemimpin. Kepimpinan ini telah diberikan oleh Allah kepada sesiapa yang dikehendakiNya, dari kalangan hamba-hambaNya.

Namun, kekuasaan yang diberikan tersebut, boleh ditarik bila-bila masa yang dikehendakiNya. Tetapi, malangnya kebanyakan pemimpin yang berkuasa ini, merasakan mereka benar-benar berkuasa, dan mampu mengekalkan kuasanya. Seolah-olah merekalah empunya kuasa yang sebenar, sedangkan ia milik Allah sahaja.

Hakikat pemimpin tersebut ialah seorang hamba. Walaupun mereka ialah pemimpin yang paling hebat di dunia sekalipun, mereka tetap seorang hamba kepada TuhanNya. Tetapi, kebanyakan daripada mereka tidak merasakan diri mereka sebagai hamba, tetapi sebagai tuhan, sedangkan apalah sangat kuasa yang ada pada mereka.

Ketika zaman Nabi Musa AS, Beliau terpaksa berhadapan dengan Firaun, seorang pemimpin yang mengaku ketuhanannya. Dengan sombong Firaun mendakwa bahawa dia mempunyai kuasa menghidup dan mematikan manusia. Lalu, dibawa kepadanya dua orang tawanan, lalu dia menyuruh tenteranya membunuh salah seorang daripada mereka dan membiarkan seorang lagi. Lalu dia berkata kepada Nabi Musa, “lihatlah, aku mampu menghidup dan mematikan sesiapa”.

Namun begitu, Nabi Musa AS mencabarnya supaya menerbitkan matahari dari arah bertentangan sepertimana yang telah disusun oleh Allah, Tuhan yang sebenar-benarnya. Firaun tidak mampu berbuat apa-apa melainkan terus berkeras dengan kesombongan yang ada. Peristiwa ini telah pun berlaku hari ini, seolah-olah sejarah itu sedang berputar kembali.

Hari ini, pemimpin-pemimpin seperti ini berkata “akulah yang memberi engkau makan dan minum, bahkan engkau mendapat projek-projek besar kerana aku, maka engkau perlu mematuhi aku. Sekiranya tidak, aku mampu untuk menyekat segala-galanya untukmu!” Inilah kata-kata Firaun jelmaan hari ini. Seolah-olah tidak rasa bersalah dengan kata-kata tersebut.

Inilah hakikatnya, seorang pemimpin yang berkuasa, tetapi dia tetap seorang hamba! Hamba kepada Allah yang memiliki segala kekuasaannya. Jadilah pemimpin yang paling tinggi kehambaannya kepada Allah SWT, dan janganlah menjadi seorang yang hina, tetapi sombong di hadapan Allah SWT.

Salam Perjuangan,

dewata awan berapi said...

cacingje pondan said...

dewata kapir ko nak cakap2 la puas2 nanti ko tau lah sendiri apa akibat yang datang pada ko...

_____________________________________

takkkuuutttttnya akuuuu.....

tolonggggg...pondan sudah marah....

cacingjeBN said...

Slogan BN ‘Mohon Restu Rakyat’

bukti Zambry akui dia MB Haram Perak
Dikirim pada Mac 31, 2009 oleh HermanSamsudeen
mStar melaporkan bahawa kini Bukit Gantang dibanjiri Poster-poster kempen BN yang tertera wajah calonnya dan Zambry yang turut membawa slogan “Mohon Restu Rakyat”.

Lucu banget slogan itu. Beliau nafikan Undian Bukit Gantang sebagai ‘Referendum Rakyat’ tapi mohon restu pulak. Apa hal Zambry nie. Dah habis ayat nak bodek rakyat untuk terima beliau.

“Mohon Restu Rakyat”, slogan ini sekaligus membuktikan bahawa beliau akui rakyat Perak belum menerimanya sebagai Menteri Besar. Maka dengan sendirinya kita boleh tafsirkan bahawa beliau sedar bahawa beliau adalah Menteri Besar haram dinegeri Darul Ridzuan kerana belum diiktiraf rakyat.

Pastinya PRK Bukit Gantang bukanlah laluan mudah untuk Zambry mendapatkan mandat rakyat. Dan Pakatan Rakyat Perak juga sedar bahawa Zambry akan melakukan apa sahaja untuk mendapatkan ‘restu’ melalui pilihanraya itu
Namun bagi Pakatan, bubarkan sahaja DUN Perak kalau mahu tahu siapa sebenarnya yang mendapat ‘restu’ dan mandat rakyat. Sememangnya BN tidak puashati dengan piliha rakyat dalam Pilihanraya Umum 8 Mac 2008 yang lalu.

Maka dengan biadapnya mereka mengoyakkan mandat rakyat dan menendang pintu DUN untuk merampas kuasa setelah berjaya menculik 3 ADUN Pakatan dan seorang ADUN BN yang dipaksa melompat semula menjadi ahli Umno tidak sampai seminggu.

Nizar yang merupakan Menteri Besar yang sah adalah dipilih oleh rakyat secara sah dan Pas letakan beliau di Bukit Gantang sebagai mewakili kehendak rakyat yang mahukan Kerajaan Perak di kembalikan pada rakyat bagi menghalang kumpulan perompak ini terus berkuasa.

Jika calon Umno-BN kalah di Bukit Gantang adakah Zambry sanggup letak jawatan sebagai MB yang haram itu dan membubarkan DUN? kita lihatlah nanti restu rakyat pergi kepada siapa?

cacingjeBN said...

hahaha kesian2

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
tapi kalau datang nanti..bawak sekali geng2 pondan kau tu...

-anakkancil+babi
-kamal unta
-samjit tontoyol
-unan jaga kandang babi
-topgay kaki liwat

April 1, 2009 12:13 AM

.............................
bukan cerita tamil nak angkat 1 lori geng....
ini lah budaya samseng yg UMNO bawa setelah kehadiran KJ dlm pemuda UMNO.

cacingjeBN said...

hahaha kesian kesian hahaha!!!

Zuger said...

yang letup Altantuya tu (Sirul Azhar)Kampong dia kat Batu 8, Jalan Trong..la...., huhuh...PRK ni banyak tul kaitan ngan Najis..

Haaa orang kampong Sirul masa ni le nak jatuh kan BN(Umno)yang dah menyusah kan keluarga korang..

sapphire said...

Salam,

Nampak sangat dewata bukannya lawan yg sepadan dgn cacing...sama cam debat shabery chik itu hari langsung tak boleh tanding DS Anwar...Cacingje BN punya hujah ada jugak menyebabkan kepala kita berfikir, tapi hujah dewata macam sampah!!!

Kau masih tak nampak lagi ke dewata berapi...

Pegi laa Seri Putra tiup unggun api, mlm ni Mr. Ji nak dtg, tak ingat ke duty mingguan kau tu???
Kuli tukang nyala api....

sapphire said...

Sori keluar tajuk, ni saya copy dari Kerajaanrakyat...

Ezam: Barisan baru Umno pasukan idaman Anwar dulu

Oleh G. MANIMARAN dan ZANARIAH ABD MUTALIB

TAIPING: Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan Rakyat, Ezam Mohd. Noor dalam kempen pilihan raya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau mendedahkan barisan pemimpin Umno baru sebenarnya merupakan pasukan idaman Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika berada dalam Umno.

Malah, Ezam dalam kempennya di Bukit Gantang kelmarin dan di Bukit Selambau malam tadi berkata, Anwar yang merupakan bekas Timbalan Presiden Umno pernah menganggap Presiden semasa, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak sebagai “antara orang paling cerdik.”

“Saya pernah tanya Anwar masa beliau jadi Ketua Pemuda Umno, siapa yang paling beliau risau… beliau mengatakan nama Najib… dia kata Najib yang paling cerdik di kalangan barisan Pemuda.

“Anwar mengatakan kepada saya (semasa menjadi pembantu Anwar), Anwar berkata antara yang paling cerdik, yang beliau iktiraf ialah Najib (ketika itu Naib Ketua Pemuda Umno),” kata beliau ketika berceramah pada sesi Pidato Perdana di Taman Kaya dekat di sini malam kelmarin.

Ezam juga merupakan bekas Setiausaha Politik dan Setiausaha Sulit kepada Anwar, yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri, dipecat pada September 1998.

Ezam kembali ke pangkuan Umno Jun lalu.

Beliau merupakan antara penceramah tetamu tetap bagi Umno dalam pilihan raya kecil sejak persaingan di Parlimen Permatang Pauh Ogos lalu dan Parlimen Kuala Terengganu Januari lalu.

Anwar menambah, Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan dua Naib Presiden, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein adalah antara pemimpin Umno yang diakui oleh Anwar sebagai pemimpin-pemimpin bijak dan terbaik yang menjadi sebahagian dalam pasukan idamannya.

Oleh itu, katanya, Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat tidak harus mempertikaikan keupayaan kempimpinan baru ini.

“Kenapa dia (Anwar) protes Datuk Seri Najib? Sebab dia takut. Sebab apa dia paling takut Datuk Seri Najib? Sebab beliau adalah yang paling cerdik.

“Saya pernah tanya Anwar Ibrahim ketika dia menjadi Ketua Pemuda Umno dulu, Exco Pemuda Umno mana yang paling cerdik.

“Anwar jawab Datuk Najib. Lepas Datuk Najib siapa? Dia jawab (Tan Sri) Muhyiddin dan sekarang ini tengok, Najib jadi Presiden dan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden,” katanya ketika berceramah di Sungai Lalang, Bukit Selambau di sini.

Apa yang pasti, Ezam telah menipu!

Setelah melakukan penyelidikan, fakta yang sebenarnya adalah Ezam mula bekerja dengan Anwar Ibrahim pada 1 November 1996.

Anwar Ibrahim melepaskan jawatan Ketua Pemuda Umno Malaysia dan menang jawatan Naib Presiden pada 24 April 1987.

Pada waktu itu Ezam baru berumur 20 tahun (1987) dan hanya menyertai Umno pada usia 26 tahun (1993).

Persoalannya, celah mana Ezam tanya Anwar Ibrahim sedangkan waktu Anwar menjadi Ketua Pemuda Umno Malaysia, Ezam masih lagi seorang budak hingusan?!

Sudahlah Ezam, hentikanlah temberang anda!

—-
Untuk mengetahui dengan lebih lanjut siapa sebenarnya Ezam Mohd Noor, boleh muat turun buku Babad Pengkhianatan Pendekar Jawa. Sila klik sini.

ironseven said...

sapphire,

aku pinjam fakta kau khusus nk bg pd DEWATA ang the bangang gang..

Apa yang pasti, Ezam telah menipu!

Setelah melakukan penyelidikan, fakta yang sebenarnya adalah Ezam mula bekerja dengan Anwar Ibrahim pada 1 November 1996.

Anwar Ibrahim melepaskan jawatan Ketua Pemuda Umno Malaysia dan menang jawatan Naib Presiden pada 24 April 1987.

Pada waktu itu Ezam baru berumur 20 tahun (1987) dan hanya menyertai Umno pada usia 26 tahun (1993).

Persoalannya, celah mana Ezam tanya Anwar Ibrahim sedangkan waktu Anwar menjadi Ketua Pemuda Umno Malaysia, Ezam masih lagi seorang budak hingusan?!

Sudahlah Ezam, hentikanlah temberang anda!

SUDAH TERANG LAGI BERSULUH. DITIPU LAGI NAMPAKNYA PUAK2 UMNO NI...patot la p.pauh dgn k.tganu umno kalah...

kesian...

cacingjeBN said...

Malaysiakini

Chua: BN sukar hadapi jentera Nizar
Jimadie Shah Othman | Apr 1, 09 6:12pm
Calon BN Ismail Saffian kelihatan berada dalam keadaan sukar berdepan lawannya Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin - jika maklum balas jentera Umno dan MCA ini tepat.

Pada hari keempat berkempen di parlimen Bukit Gantang, seorang pemimpin kanan MCA kecewa calon itu bersama pekerja kempen BN tidak setanding petugas Pakatan Rakyat.

Dalam lawatannya ke kampung baru Cina di Simpang dekat Taiping semalam, Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata BN tidak membawa banyak bahan kempen ketika bertemu pengundi.

BN juga tidak menjawab serangan pembangkang secara bertulis terhadap kerajaan BN Perak dan kerajaan persekutuan.

"Dalam hubungan ini, kumpulan Pakatan Rakyat buat kerja dengan lebih baik, setidak-tidaknya bahan kempen mereka, yang ditujukan untuk mengkritik kedua-dua kerajaan negeri dan persekutuan," kata Dr Chua di blognya petang ini.

"Namun begitu, BN tidak berbuat secukupnya untuk menangkis banyak tohmahan (Pakatan) ini dalam bentuk tulisan. Lama-kelamaan, sebahagian tuduhan ini akan kelihatan benar."

Beliau mencadangkan BN meningkatkan mutu bahan kempennya.

"Kita jangan lupa Pakatan selepas kemenangannya (tahun lalu) berada dalam keadaan penuh bersemangat. Ia mempunyai anggota yang lebih beriltizam dan banyak sumber bagi menggerakan perang kempen ini," coret Dr Chua lagi.

"Daripada kain rentang, bendera parti, baju T dan lencana, jelas sekali hari ini Pakatan telah memiliki sumber-sumber setanding BN.

"Di Bukit Gantang, BN sedang bergelut dengan tugas berat (untuk menang)."

Sementara ADUN Umno Tualang Sekah, Nolee Ashilin Mohamed Radzi pula menyifatkan calon BN itu menghadapi cabaran besar meyakinkan pengundi Melayu di Trong, satu daripada tiga DUN bawah Bukit Gantang.

"Sudah tentu kita (BN) ada kawasan hitam kita, macam di kawasan Trong, yang pengundi Melayunya yang kelabu-hitam," katanya ketika ditemui Malaysiakini sewaktu berkempen hari ini di Taman Paloh bawah DUN Changkat Jering.

"Juga kawasan Kuala Sepetang apabila pengundi bukan Melayu tidak begitu bersama-sama kami. Tetapi kita lihat gerakan daripada MCA, Gerakan sendiri cukup memberi kita harapan untuk mendapat sokongan pengundi bukan Melayu."

[Penandaan warna ini dibuat oleh parti-parti politik untuk menentukan aras sokongan yang diterima berdasarkan culaan undi semasa. "Putih" bermakna menyokong kepada sesebuah parti, "hitam" (pihak lawan) dan "kelabu" (tidak pasti atau 50-50).]

DUN Trong dikuasai wakil rakyat BN, Datuk Rosli Husin, yang juga ketua bahagian Bukit Gantang.

Nolee Ashilin waktu itu bersama kira-kira 20 ahli Puteri Umno mengambil pendekatan berbasikal dari rumah ke rumah untuk membawa imej lebih mesra pengundi.

Katanya, petugas BN itu menyebarkan risalah perkembangan politik Perak supaya para pengundi memahami krisis antara BN dengan Pakatan yang berlarutan sejak Februari.

cacingjeBN said...

Wednesday, April 1, 2009

(74 ) ABO @ Bukit Gantang - Penyokong BN bakar bendera sendiri ? (HOT)

Sumber terbaru ini wak terima lepas Maghrib tadi, penyokong Umno bakar bendera BN ? Disumberkan daripada maklumat yang diterima kejadian itu berlaku pada lewat petang tadi sebelum masuk waktu maghrib diantara kampung Jana dan Kampung Perak.

Atas alasan apa masih tidak diketahui, mengapa penyokong BN sendiri tergamak membakar bendera mereka sendiri ! Apakah ini satu lagi provokasi yang cuba dicetuskan oleh mereka bagi mengalihkan imej bersih Pakatan Rakyat melalui tuduhan2 liar yang akan diskripkan kelak, hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Terdahulu, iaitu semalam, di tempat yang sama, telah berlaku insiden bendera2 PAS diturunkan dan ditumbangkan. Angkara siapa ? Pihak petugas PR masih menyiasat. Memang diakui tempat2 itu merupakan kubu kuat BN sejak 50 tahun yang lalu. Tapi jika skrip yang diolah begitu rupa, PR dah cukup masak akan taktik2 kotor lagi bodoh yang cuba ditonjolkan oleh pihak lawan.

Wak harap sangat foto insiden itu dapat wak terima malam ini juga, InsyaAllah..! Nantikan laporan terkini yang akan menyusul bila2 masa dari wak...! Takbirr !!

cacingjeBN said...

Teruknya umno di Bukit Gantang

Baru sampai dari Parit Buntar, terus duduk depan komputer nak cerita pasai kempen umno kat kampung. Sebab apa nak cerita? sebab nak tunjuk betapa teruknya pemimpin umno ajar pengikutnya halang orang berkempen. Dah la depa gantung harakah dan suara keadilan, nak ceramah pun depa kacau. Baru ni, di kampung penulis ada anjur ceramah Tok Guru Presiden dengan YB Mujahid. Ramai yang datang, orang umno pun ramai dok dalam gelap. Tapi umno suruh orang karaoke supaya orang tak boleh dengar ceramah, punya la teruk. Pemimpin umno dalam tv dan paper pengampu dok sebar cerita depa kempen cara elok. Pi la masuk kampung tengok rupa sebenar pemimpin umno penipu ni. Silap la depa sebab kita pakai hon speaker, boleh dengar satu kampung. Tak cukup dengan tu, pemimpin umno suruh halang jalan masuk kampung supaya orang luar kampung jangan mai dengar ceramah. Depa kata ceramah tak jadi, balik la orang luar yang nak dengar ceramah Tok Guru, punya la tak cerdiknya umno. Bila dah habis ceramah mai la budak muda umno jumpa penulis. Depa kata bukan depa yang nak buat karaoke tu, tapi orang tua umno yang suruh pasang karaoke. Depa pun tak setuju, sebab tak elok la macam tu. Malam tu, anak-anak orang umno ramai yang dengar ceramah, mai kat depan pulak tu. Mak bapak mereka pun nak dengar juga, tapi malu orang tengok dok la dalam gelap. Orang kampung nak tahu maklumat, umno tak mau mereka tahu maklumat sebenar. Jadi pemimpin umno ajar umno kampung halang orang kampung dapat maklumat. Sebenarnya umno tak sedar tindakan mereka yang tak berakhlak ini, bukan sahaja menyebabkan orang bulan marah. Orang umno dan atas pagar pun tak setuju. Sebab mereka masih berfikiran waras, tindakan umno ini tak betul. Sebelum ni, penulis tak dengar bendera bulan kena buang di kampung. Balik kali ni budak muda bulan cerita ada bendera kena buang. Rupanya pemimpin umno dah ajar umno kampung buang bendera bulan pula. Nampak sangat umno terdesak. Penulis kata kat budak muda bulan, tak payah balas. Pasang lain banyak-banyak, depa pun bukan berani buang semua. Lagi pun, sekecil kampung penulis pun ada ramai polis jaga. Tak kan mereka jaga keselamatan bendera kati ja, bendera bulan depa biar. Tapi boleh jadi juga sebab, malam ceramah tu polis ramai tapi tak dak sorang pun polis berani suruh umno hentikan karaoke. Sedangkan itu dah menimbulkan provokasi, kalau orang bulan tak sabar boleh gaduh. Malah polis ini, masuk ramai2 ke depan tempat ceramah kerana YB Mujahid masih belum berhenti ceramah walaupun masa dah lebih pukul 11.00 malam. Nak suruh berhenti la, nampak sangat double standart. umno lagi la berlagak, sebab ada pelindung mereka. Sekarang umno dah keluar banyak duit untuk tarik orang kampung sokong umno. umno akan kumpul orang kampung buat lawatan ke Langkawi, Pangkor, Genting. Kemudian bagi RM 200 seorang. Bukan di kampung penulis sahaja malah seluruh kampung dalam Bukit Gantang. Setakat ini, dah ada tiga kali lawatan umno buat lawatan sambil berkursus kepada orang kampung. Dah berapa banyak duit mereka habis. Satu2 rombongan 40 orang satu bas, kalau campur duit sorang dapat RM 200 X 40, duit bas, duit makan free, duit penginapan. Boleh makan belanja RM 15 ribu untuk satu rombongan. Bayangkan berapa banyak rombongan mereka buat untuk satu parlimen Bukit Gantang. Berjuta umno keluarkan hanya untuk bawa orang kampung rombongan sahaja. Taktik ini merisaukan penulis kerana ramai yang di atas pagar yang dulu condong bulan bila dapat duit RM 200, dapat pula melancong makan free. Mereka ini mungkin goyang, kerana duit apa sahaja boleh jadi. Sebelum balik, penulis suruh kawan2 Parit Buntar terus buat ceramah. Pedulikan halangan umno. Sekarang orang bulan Negeri Sembilan pun dah turun bantu. Kita akan jumpa pengundi rumah ke rumah. Ini negara demokrasi bukan kuku besi..

cacingjeBN said...

OSMAN NAK GUNA PEREMPUAN FITNAH NIZAR

Umno kian terdesak menggunakan perempuan untuk fitnah Hj Nizar.Perempuan itu dari Pokok Assam,dikatakan mengajar di SM Hua Lian Tinggi. Emak kepada perempuan gila kawin ini orang kuat UMNO Taiping.
Difahamkan mendapat rawatan Hospital Taiping. Kerja bukannya ada kualiti,selalu MC.

Dari Hj Nizar menjadi MB ,perempuan ini menyatakan akan berkawin dengan Nizar.MB boleh memberi jawatan guru tetap di mana-mana dia suka. Star ,Seratas atau MRSM boleh mana satu. Punya goreng ,tahu semua program MB tetapi apabila pengundi bertanya kita ,pecah tembelang, sikit punya banyak goreng cikgu perrempuan pokok assam.

Silap-silap kita saman malu kepada perempuan ini. Politik baru politik matang. Ayuh kita pengundi KEKALKAN KEMENANGAN UNTUK RAKYAT

sapphire said...

iron,

kalau takde Ezam pun, p.pauh dan KT pun akan kalah jugak BN kat sana, Ezam hanya menambahkan majoriti kekalahan mereka...

Jom jemput Ezam berceramah(menipu) byk2 kat Bukit Gantang...satu patah perkataan pun yg dia cakap(menipu), penyokong PR akan cari kebenarannya sampai ke lubang cacing...

sapphire said...

sori...lari tajuk lagi...

Dari Malaysiakini...

Agensi k'jaan S'gor biayai lawatan Khir ke Disney
Apr 1, 09 8:33pm
Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo dan keluarganya serta pegawai kerajaan negeri yang lain, membelanjakan hampir RM1.6 juta untuk membiayai dua lawatan ke luar negara, termasuk lawatan ke Paris dan Orlando Disneyland.

RM1.6 juta utk pegi makan angin sefamily???!!!Duit sebyk itu cukup utk menampung belanja beli rokok dewata seumur hidop..., apatah lagi ianya cukup utk menampung perbelanjaan beratus2 rakyat miskin....

Pemimpin mcm ni yg puak2 ni puja sgt???!! Aku langsung tak paham...

Ex-UMNO said...

Perjuangan PR seperti lawan yang telah diikat kaki dan tangan kemudian dipukul bertalu2 dengan pelbagai senjata haram.

Jika PR kalah, PR tidak perlu malu,
Sebalik nya parti lawan yang tersangat malu kerana telah mengunakan pelbagai senjata haram dan tewas juga.

Sebenarnya parti lawan sudah dua kali mendapat malu besar - pelbagai senjata haram didunakan tetapi tewas.

ironseven said...

EX-UMNO,

aku setuju dgn kau. pr kaki tangan mulot diikat. pr buleh kempen sampai jam 11 mlm je. umno 24 jam sbb diorg control semua media.

apa la punya double standard...

jit tontoya said...

WANTED !!!!!!

TUAN DEWATA HINDU AWAN BERAPI

Dikehendaki kerana lari dari TANJONG RAMBUTAN. Kepada rakyat Malaysia yang jumpa mamat ini sila ambil tindakan seperti berikut :

1. Tolong ajar mengucap mamat ni mengucap balik...

2. Elakan bersentuhan kulit kerana bimbang ader penyakit berjangkit.

3. Bawa gula-gula banyak sikit almaklumlah bebudak dibawah umur katakan..

4. Lihat dan kesan mulutnya samada dia bermulut jenis manusia atau bentuk mulutnya macam ....

5. Tolong ajar mamat ini cara-cara berwuduk dengan betul..

6. Hantar masuk sekolar pemulihan akhlak...

Makasih......

horey Tuan Dewata....Hidup Tuan dewata...

anakkancil said...

Nie aku nak pesan kat petugas UMNO la..Aku bukan la geng UMNO cuma nak nasihat la kat hangpa...kalau pemimpin hangpa janji nak bawa piLkawi ka or mana-mana tempat ka hang pa letak syarat nak pi sebelum pilihan raya...kalau hang pa pi lepas pilihan raya yg tinggal hanya janji kosong la...duit dah lesap tah kemana...peristiwa nie jadi kat 1 tempat yg mana petugas dijanjikanbayaran RM25 semlm.Lepas pilihanraya janji hanya tinggal janji dan org yg pegang duit tu lesap entah kemana...petugas yg terainaya tu la nie frust n join PAS sebab pas dah bagitau awal lagi kalau setakat makan minum ada tapi upah tak dak..hati pun puas bila dah di beritahu awal-awal....
pasai dlm UMNO nie banyak toyol menjelang PR..

saudarabaharu.blogspot.com said...

InsyaAllah rezeki cucu Allah bagi kemenangan di Bukit Gantang.

anakkancil said...

saudarabaharu...allhamdulilah allahberi hidayah kepada anda...moga murah rezeki dan anak ramai n bahagia...yg loratnya puak puak UMNO nie....kata islam tapi tak mau ikut isalm...so jadi kapal selam..kejap timbol..kejap tenggelam...

p0kKo said...

tahniah..

anakkancil said...

pokko...muka nie biasa aku tgk yaa...tapi dimana ya...bukit aman...dang wangi...

topeng_perak said...

Kenali Dato' Seri Ir. Nizar Jamaluddin

Nama: Dato Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin

Tarikh dilahirkan:
17 Mac 1957 ( Kampung Air Hitam Labu, Kampar Perak. )

Pendidikan awal:
Sekolah Menengah Anglo Chinese, Kampar
Sekolah Menengah Teknik, Persiaran Brash, Ipoh.

Kelulusan:
Advance Level (A Level) di Norwich City College Of Arts & Technology Norwich, Norfolk, England.(1972)
Sarjana Muda Sains Kejuruteraan Mekanikal dari University Of Aston di Brimingham, United Kingdom.



Bidang pekerjaan yang telah diceburi:
Jabatan Kerja Raya, Bahagian Bengkel dan Kuari
Perbadanan Pembangunan Bandar (UDA - Daya Urus),
Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang.

Projek yang pernah diurus:
Dayabumi fasa 2 & 3 (1983)
Projek Pusat Islam (BAHES), Jabatan Perdana Menteri (1984),
Projek Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu (1985),
Pengurusan Bangunan-bangunan kerajaan dan swasta termasuk KOMTAR,
Bangunan Persekutuan Gunasama, pusat membeli belah dan pengurusan semua lif di hospital Kerajaan Negeri Perak, Pulau Pinang, Kedah, Perlis sehingga kini.

Projek Terkini:
Pengarah Urusan di beberapa firma swasta dan di luar negara pula beliau banyak menjalankan beberapa projek di beberapa buah negara, antara di Birmingham, United Kingdom, Zug Switzerland, Miano Italy, Bangkok Thailand, Sdyney dan Goldcoast Australia, Doha Qatar dan Tehran, Iran.

Bidang politik:
Ahli Jawatankuasa PAS kawasan Kampar (1999 - 2001).
Yang Dipertua PAS kawasn Kampar (2001 hingga kini)
Bendahari PAS Negeri (2001- 2006)
Setiausaha PAS Negeri (sebelum menjadi Menteri Besar Perak)
Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Perak.
Menteri Besar Perak ( Mac 2008~kini)

Keluarga:
Isteri: Datin Seri Hajjah Fatimah Taat.
Anak-Anak:Lapan orang cahaya mata.
Anak pertama lulusan BA Syariah Universiti Mut'ah, Jordan.
Anak kedua lulusan hafiz al-Quran di Universiti Mut'ah Jordan.
Anak ketiga lulusan hafiz al-Quran dari Universisiti Damsyik, Syria dan Universiti Lebanon. Manakala anak yang ke empat hingga ke lapan sedang belajar di beberapa pelbagai institusi pendidikan dalam negeri.

Agenda Dato Sri Nizar Jamaluddin: Memperjuangkan hak dan kepentingan rakyat menjadi agenda perjuangannya, kerana itu beliau bergiat cergas di dalam Badan Bukan Kerajaan (NGO). Umpamanya Gabongan Pengguna Air Perak (GPAP).

Bahasa: Boleh bertutur dalam bahasa Melayu, Inggeris, Cina dan Tamil

AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT
SUDAH TENTU SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT PEMILIK SEKALIAN ALAM.

DENGAN KUASA YANG MAHA AGUNG
SAYA MENYERU DAN MERAYU…
KEPADA SEMUA WARGA MALAYSIA YANG BERILMU!!!
SAMA ADA YANG ADA KALIMAH TAUHIDATAUPUN BELUM…
SAMA ADA MAMAT AH CHONG MUTHUSAMY SABAHAN SARAWAKIAN SENOI NEGRITO SUKU SAKAT SIAM PATTANI DAN SELURUHNYA!!!!!

BANGKITLAH SEGERA!!!
KITA SUDAH TIDAK ADA MASA!!!!!!!
ADAKAH KITA MAHU BUMI MALAYSIA TERCINTA INI DITERBALIKKAN???
SEPERTI KAUM-KAUM TERDAHULU!!!

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
SELURUH WARGA MALAYSIA!!!
BELAJARLAH DARI SEJARAH!!!
KERNA SEJARAH TIDAK PERNAH MENIPU KITA!!!

TUGAS SETIAP DARI KITA SEKARANG ADALAH MEMAINKAN PERANAN MASING-MASING!!!
AL-QURANUL KARIM WAHYU ALLAH SWT MENUKILKAN
BILA MANA MUSA A.S. BERKELUH KESAH DEK TIPU DAYA FIRAUN LAKNATULLAH…
FIRMAN YANG MAHA BERKUASA!!!
KURANG LEBIH TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK MANUSIA…
“TINGKATKAN TIPU DAYA KAMU WAHAI MUSA!!!!!”

IKTIBAR BUAT KITA SEMUA HARI INI…
FIKIR-FIKIRKANLAH!

SESUNGGUHNYA HANYA ADA SATU PLATFORM DALAM MENJAMIN KESEJAHTERAAN SELURUH ALAM YAKNI RAHMATAN LIL AALAMIN
NIKMAT TERBESAR IAITU NIKMAT ISLAM!

DAN PLATFORM INI YAKNI ISLAM
JUNJUNGAN BESAR MUHAMMAD S.A.W. MENEKANKAN
“ISLAM BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGA NAMUN PALING PENTING, ISLAM MESTI DIAMALKAN.”

DAN AKHLAK JUNJUNGAN BESAR S.A.W. SENDIRI ADALAH AL-QURANUL KARIM!
KITA SEMUA TAHU, AL-QURANUL KARIM ADALAH MUKJIZAT TERAGUNG SEPANJANG ZAMAN ALL-TIME FAVOURITE WAHYU AGUNG YANG MAHA SEMPURNA KEPADA PESURUH-NYA, SEORANG MANUSIA BIASA ADA TANGAN DAN KAKI MACAM KITA- BAGINDA S.A.W.
BAHKAN DIJAMIN OLEH YANG MAHA KUAT…

“KAMI YANG TURUNKAN DAN KAMI LAH YANG MENJAGANYA.”
(KURANG LEBIH TAFSIRAN UMUM AKAL MANUSIA YANG PENDEK DAN LEMAH)

NAH,
APA LAGI ALASAN KITA!
PERLEMBAGAAN KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM!
BAHKAN DITERJEMAHKAN PULA OLEH YANG MAHA KUAT MAHA HEBAT MAHA BESAR SUPAYA SENANG KITA IKUTI MELALUI AKHLAK RASULULLAH S.A.W.!!!

JADI TIDAK DAPAT TIDAK!
TUGAS SETIAP WARGA BERILMU!
PEGANG ERAT-ERAT AL-QURANUL KARIM
SEMAT KUKUH DI HATI SANUBARI SUKMA!!!!!!!!!!!!!!!!

SEBAR LUASKAN KONSEP DAKWAH SEJAGAT PARTI ISLAM!!!!!!!

MEREKA TAK BAGI PERMIT!
USAH KECEWA…
MEREKA NAK HARAMKAN SEKALIPUN LIDAH RISALAH KITA!!!
TAK MENGAPA…

MEREKA NAK LAWAN ALLAH SWT ??????!!!!!!!

NAUZUBILLAHIMINZAALIK…
POHON TAUFIQ HIDAYAH YANG MAHA MEMBERI PETUNJUK…


KERNA JANJI ILAHI…

“KALAU AKU TOLONG DAN BANTU KAMU, SIAPAKAH YANG MAMPU MENGHALANGNYA???!!”

AYAT 7 SURAH MUHAMMAD SENDIRI MENUKILKAN FIRMAN YANG MAHA AGUNG:

“BILA MANA KAMU MENOLONG AGAMA-KU (TOLONG AKU YAKNI TOLONG ALLAH SWT) SUDAH PASTI AKU AKAN MENOLONGMU DAN MENEGUHKAN KEDUDUKAN DAN PENDIRIANMU DAN PEGANGAN KAMU!”

SETERUSNYA…
AYAT 81 AL-ISRAK MEMBERI JAMINAN DARI ALLAH SWT:

“BILA MANA DATANG KEBENARAN, MAKA LENYAPLAH KEBATILAN! SESUNGGUHNYA YANG BATIL ITU PASTI AKAN LENYAP!”

SO,
WHAT REASON FOR US TO BE AFRAID OF THEM!!!
DALAM KONTEKS MALAYSIA INI, USAH KITA TAKUT PADA APA JUA PENENTANGAN UMNO-BN LAKNATULLAH KERANA JELAS, UMNO-BN LAKNATULLAH TAK MAHU ISLAM.
BILA MEREKA TAK MAHU ISLAM, MEREKA MEMBELAKANGKAN ALLAH SWT
PERLEMBAGAAN PARTI UMNO-BN LAKNATULLAH ITU SENDIRI JELAS!
SUDAH TERANG LAGI BERSULUH!

THEREFORE,
CONFIRM UMNO-BN LAKNATULLAHH AKAN DITELANJANGKAN BULAT-BULAT SECARA SLOW-SLOW,
KERNA HANCUR BERKECAI SECARA SLOW-SLOW BEGITU HINA SEKALI!
AMAT BERBEZA DENGAN KALAH DAN TERUS LENYAP!

ITULAH KETENTUAN ILAHI
PENENTANG ISLAM PASTI DIBALAS AZAB DERITA!
DUNIAWI DAN UKHRAWI!
PERCAYA DAN YAKIN
KEPADA JANJI ALLAH SWT

TINGGAL LAGI…
KITA NI LAH!!!
YANG DUK MENGAKU AHLI PARTI ISLAM
YANG DUK MENGAKU DAN BERBANGGA KERNA KITA AHLI PAS!

USAH TERLEPAS PANDANG…
IBLIS DULUNYA KETUA PARA MALAIKAT!
MAKHLUK PALING ALIM DI SISI MAHA PENCIPTA!

HANYA UNTUK DIPANGGIL LAKNATULLAH HARI INI KERANA SATU BENDA!!!!!!!!

KEANGKUHAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AL-QURANUL KARIM TELAH MENGKISAHKAN
IBLIS CUMA TAK MAHU SUJUD TANDA HORMAT KEPADA ADAM A.S. SEBAGAIMANA ARAHAN YANG MAHA MENGETAHUI!!!

TIDAK PERNAH ADA MANA-MANA RIWAYAT MENUKILKAN
BAHAWASANYA IBLIS LAKNATULLAH MENYEKUTUKAN
YANG MAHA AGUNG
YANG MAHA SEMPURNA
YANG MAHA BESAR!!!
ALLAH SWT

IBLIS ANGKUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SEBAB ITU,
IKTIBAR BUAT KITA!
SETINGGI MANA ILMU KITA!
MUFTI BESAR MANA PUN!

USAH ANGKUH!
USAH ANGKUH!
USAH ANGKUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SEKALI LAGI AMBO SERU PADA DIRI AMBO SETERUSNYA
DENGAN KUASA ILAHI
DIRI PARA SAHABAT SEKALIAN!
ALLAH SWT TELAH MENJANJIKAN KEMENANGAN KITA
PARA PATRIOT ISLAM!!!
DAN MAKHLUK-MAKHLUK BERSAMA ISLAM!!!

DENGAN SYARAT TIGA UNSUR PENGHALANG BERIKUT DILENYAPKAN!!!

1. FITNAH
2. ANGKUH
3. BERBURUK SANGKA


KITA HINDARI ‘FAB’!
KITA HINDARI ‘FAB’!
KITA HINDARI ‘FAB’!


AYUH RAKYAT MALAYSIA!
AYUH PARA PROFESOR!
AYUH PARA PAKAR!
PERUBATAN, MOTIVASI, GUAMAN, SUKAN DAN SEMUA BIDANG!!!


JOM SERTAI PARTI ISLAM!!!
TAK NAK JADI AHLI PUN TAK MENGAPA!!!!!

TERKINI,
ALLAH SWT TELAH MENGHANTAR SEORANG INSAN KERDIL SEPERTI KITA
ADA TANGAN ADA ISTERI ADA ANAK ADA KAKI ADA NAFSU
SAMA SEPERTI KITA!
SEBAGAI NAKHODA…
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

DIDOKONG LIMA MASTERMIND KARISMATIK…
1. TUAN GURU ABDUL HADI AWANG
2. MASTER LIM KIT SIANG
3. SIFU ANWAR IBRAHIM
4. MAULANA KARPAL SINGH
5. PROF. DR. RAMASAMY
TIDAK LUPA, DIKELILINGI PARA PENDEKAR KAMIKAZE
1. PANGLIMA HUSAM MUSA
2. DR. DZUL
3. IR. KHALID
4. HUSTLER LIM GUAN ENG
5. MISS UNIVERSE TERESA KOK



DENGAN KUASA ALLAH SWT

PARTI ISLAM WAJIB MENTADBIR ALAM CAKERAWALA INI!

KITA SUDAH TIADA MASA!!!
KITA SUDAH KESUNTUKAN MASA!!!

WAJIB UNTUK PARA PATRIOT ISLAM BERSAMA PARA PAKATAN BERGANDING BAHU MENGHANCURKAN SAKI-BAKI KEANGKUHAN UMNO-BN LAKNATULLAH!!!!!!!!!!!

NAMUN INGAT…
NAMUN INGAT…
NAMUN INGAT…

KITA WAJIB MEMULIAKAN PARA AHLI MEREKA!!!!!
YANG KHABARNYA BERDAFTAR SERAMAI 3.5 JUTA ORANG!!!

TERUTAMA SASARAN DAKWAH UTAMA KITA ADALAH!!!
TIDAK LAIN TIDAK BUKAN…

YANG DIHORMATI ENCIK NAJIB RAZAK…

AMBO DOAKAN JELMAAN UMAR AL-KHATTAB HADIR!!!
AMBO YAKIN BILA-BILA MASA DARI SEKARANG!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AT LAST BUT NOT LEAST!
AMBO SEKALI LAGI MENYERU DIRI AMBO DAN PARA RAKAN SAHABAT SEKALIAN…
DI DEPAN SETIAP MAKHLUK HANYALAH…
TAQWA LILLAHITAALA
ISINYA ADALAH KEIMANAN JITU!
LAYARNYA ADALAH TAWAKKAL LILLAHITAALA!!!

UMPAMA TARIK BENANG DALAM TEPUNG!
BENANG BIAR DAPAT!
TEPUNG JANGAN TERABUR!

ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!
ALLAHUAKBAR!!!

JANGAN LUPA ALLAH SWT
YAKIN DAN SEPENUH PERCAYA PADA NYA YANG MAHA TINGGI!


MAKSUD AYAT 33 SURAH FUSSILAT (41:33)
(KURANG LEBIH TAFSIRAN UMUM AKAL MANUSIAWI YANG LEMAH DAN PENDEK)

“SIAPAKAH YANG LEBIH BAIK PERKATAANNYA DARIPADA ORANG YANG MENYERU KEPADA ALLAH SWT DAN SETERUSNYA MENGATAKAN AKU DI KALANGAN ORANG MUSLIMIN.”


“LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!”


WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!!!
INSYA ALLAH.

ghimau said...

Salam,
Tahniah Datuk Seri Ir Nizar atas pengurniaan cucunda sulung... Kepada jentera PRK PBG tingkatkan usaha bg memastikan kemenangan memihak kpd PR. Semoga usaha murni kalian mendpt ganjaran yg setimpal dr Rabbul 'Alamin...

kiraziku said...

nasihat saya pada semua marah macam mana pun jangan kata orang kafir ....jaga kata2 .ok idup pas

Naruto sensei said...

kirakizu

nasihat saya pada semua marah macam mana pun jangan kata orang kafir ....jaga kata2 .ok idup pas

--------------------------------
Ayat kapir tu memang untuk Dewata saja kalau nak tau kenapa, cuba baca posting dia sebelum ini anda akan tau.

masjid tinggi said...

CacingjeBN.............

1.Ada maklumat tak kat mana Abdul Razak Baginda berada sekarang nie.

Bukan apa cuma nak tau je. Sebab dah tak dengaq apa apa pun pasai dia.

Sunyi sepi ja.

masjid tinggi said...

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendedahkan 15 bukti secara fakta bahawa Umno menjadi petualang dan penderhaka sebenarnya kepada institusi raja di negara ini.

Beliau membuat pendedahan itu semasa melancarkan Gerak Kerja Jentera Pilihan Raya Bukit Gantang baru-baru ini.

Antaranya termasuk:

1. Pengasas Umno, Datuk Onn Jaafar di buang daripada istana Johor pada tahun 1920 dan membawa diri ke Singapura kerana mengkritik Sultan atas isu harta dan hutang keluarga beliau.

2. Pada tahun 1974 Tan Sri Ghazali Jawi, ayah kepada Datuk Seri Tajol Rosli enggan meletak jawatan Menteri Besar Perak, walaupun perjanjian asalnya beliau hanya mahu memegang jawatan tersebut selama dua tahun sahaja. Sampai masa beliau mungkir janji menyebabkan Sultan Idris murka. Baginda bernazar tidak mahu bercukur jambang selagi Ghazali tidak mahu melepaskan jawatannya. Bukan ini derhaka namanya. Tiba-tiba sahaja Tajol Rosli berkata Umno tidak pernah derhaka. Kalau begitu apa tafsiran tindakan bapanya itu?

3. Pada tahun 1979, Menteri Besar Pahang ketika itu, Datuk Abdul Rahim Bakar berselisih faham dengan Sultan Pahang. Media pro Umno mengkritik Sultan secara terbuka.

4. Pada 1983 Umno mengurangkan kuasa YDP Agong berhubung pengisytiharan darurat. Apabila Majlis Raja-Raja Melayu menolak cadangan tersebut Umno membelasah institusi raja melalui media kawalannya.

5. Semasa Perhimpunan Agung Umno pada 1991 Sultan Kelantan dikritik secara terbuka kerana didakwa menjadi penyebab kekalahan Umno di Kelantan.

6. Dalam Perhimpunan Agung Umno itu juga perwakilan Umno meminta supaya harta raja-raja Melayu disiasat. Laporan ini disiarkan oleh utusan Malaysia pada muka surat depan. Tidakkah ini derhaka namanya?

7. Satu demonstrasi dan menghantar memorandum kepada Sultan Kelantan telah dibuat oleh pemimpin Umno Kelantan. Kenapa FRU tidak tembak gas pemedih mata serta menangkap penderhaka-penderhaka Umno?

8. Pada 18 Januari 1993 Umno membuat pindaan Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja dihadapkan ke Mahkamah Khas. Apabila raja-raja Melayu meminta menangguhkan pindaan tersebut Umno melancarkan kritikan terbuka terhadap salah laku raja-raja.

9. Pada tahun yang sama juga beberapa siri rapat umum haram Umno dibuat di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjukkan sokongan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri (sekarang Tun) Dr Mahathir Mohamad dan mengecam raja-raja Melayu.

10. Tengku Razaleigh Hamzah dengan sinis mengatakan mana satulah yang lebih merbahaya: Pindaan 1993 atau tindakan rakyat tidak menunjukkan hormat kepada Sultan Perak pada 6 Februari 2009? Beliau tidak bersetuju dengan tindakan Karpal Singh mahu menyaman Sultan Azlan Shah tetapi beliau juga menyatakan Karpal membuat suatu perkara yang dibenarkan oleh Perlembagaan tahun 1993. Tiba-tiba sekarang Umno pula menjerit marah kepada Karpal. Sepatutnya orang Umno pun kena buat demonstrasi depan pejabat Umno kerana pemimpin merekalah yang menjatuhkan martabat raja sehingga boleh diheret ke mahkamah kata Tengku Razaleigh.

11. Peristiwa pertabalan Tengku Ibrahim Inderaputera untuk mengganti Sultan Ismail Petra pada 29 April 1993 di bawah pokok ketapang di Ketereh, Kelantan oleh Datuk Seri Annuar Musa. Kalau ini bukan sesuatu yang amat memalukan atau derhaka dan kurang ajar, apa namanya?

12. Kenyataan biadap Datuk Seri Shahidan Kassim, bekas Menteri Besar Perlis yang mengatakan beliau mempunyai bukti Sultan Kelantan sekarang tidak layak menduduki takhta.

13. Tan Sri Muhammad Muhammad Taib mendakwa Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin "derhaka". Lupakah dia siapa yang melarikan Ku Yah, puteri Sultan Selangor sampai baginda murka? Tidakkah ini perbuatan derhaka?

14. 23 daripada 24 Adun Terengganu mengugut untuk memboikot majlis angkat sumpah datuk Ahmad said selepas pilihan raya umum 2008. Mereka buat kenyataan terbuka menyanggah pihak istana dan mahu Datuk Seri Idris Jusoh sebagai Menteri Besar. Manakala penyokong Umno pula mengatakan Sultan sebagai binatang pada kain rentang. Kenapa polis menangkap mereka yang hanya berdemontrasi di hadapan istana Kuala Kangsar pada 6 Februari 2009 sahaja?

15. Datuk Seri Shahidan Kassim memboikot perlantikan Datuk Seri Dr Mohd Isa Sabu sebagai Menteri Besar Perlis, bukankah ini derhaka namanya?

Sekarang jelas siapa penderhaka sebenarnya, jelas Menteri Besar Kelantan itu lagi

http://perak.pas.org.my/

masjid tinggi said...

CacingjeBN atau Sape sape yang ada gambar2 dan write up seperti yang disebut oleh Tuan Guru Nik Aziz boleh scan dan masukan dalam ruangan ini.

Sebab itu ada lah sejarah negara yang tak ramai anak anak muda mengetahuinya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...