Wednesday, March 4, 2009

Pejabat peguam Nizar dipecah masuk, 3 komputer hilang

KUALA LUMPUR, 13 Mac: Pejabat salah seorang peguam Menteri Besar Perak dari Pakatan Rakyat, Mohamad Hanipa Maiden yang terletak di Taman Sri Gombak dipecah masuk baru-baru ini dan membawa lari sebuah komputer riba dan dua buah komputer meja.

Turut dibawa lari adalah beberapa fail penting, kata Mohamad Hanipa Maiden kepada Siasah.

"Saya tidak dapat mengesyaki sesiapa tetapi tiga buah komputer yang mengandungi maklumat penting hilang di samping beberapa fail," kata Hanipa.

Hanipa adalah antara penal peguam untuk Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin dalam samannya terhadap MB perak dari BN, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir.

Seorang kakitangan Hanipa telah membuat laporan polis tentang kejadian itu.

17 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

orang dah tak ada kerja dah skrg..pemimpin dok main politik...dah lah pemimpin kena ragut pulak....

apapun, kena HUDUD nie...
kalau kerja mat rempit tak pea boleh hudud, kalau kerja HINDRAF camner?

slyderrose said...

Ini bukan kali pertama, peguam DSAI pun kena dulu. Kalau ini niat nak curi maklumat, memang bangsat betul si pencuri tersebut.

mat_terab said...

Kalau perompak biasa nak buat apa dengan semua fail-fail tu atau macam abe mie bangang tu kata Hindraf nak buat apa dengan fail tu.......
melainkan Musuh politik saja la yang perlu semua tu nak lawan balik kes di makamah.....Aku rasa memang tak dak lain lagi melainkan puak-puak Abe mie yang bacul ni punya kerja........

Asrol Budi said...

wakakaka,,, ni bukan nak curi komputer,, ni nak curi maklumat....

sudu said...

geng abe mie punya keje la ni

limaupurut said...

salam semua.........

kesian-kesian,apa dah jadi dengan kita di malaysia ni,bilakah agaknya polis dan sidak di mahkamah nak berehat dan kes-kes curi dan sebagainya

dewata awan berapi said...

komputer dicuri????
bahya tu...nanti tak pasal2 penyebaran aksi terlampau...

Perawi said...

Kalau perompak biasa nak buat apa dengan semua fail-fail tu atau macam abe mie pencuri fail.....awasilah semua komputer peribadi ahli politik pakatan rakyat. UMNO nak hapuskan bukti gambar hubungan Najib/Altantuya & kaitan Bom C4 yg lolos dari balai polis. Tu lagi nak sekongkol sangat dgn menteri pertahanan

pahbedah said...

puak2 tu kalu dah tersedak macamtu la,silap2 hanipa tu pun deme nak curi...mari kita teruskan baca kunut nazilah hari2..nak harapkan kena tangkap..entahlah...bila tahun pun tak tau.

umisa said...

Bawa bertaubat sama, ni tak ada org lain, puak2 abe mie punya keja

apam taiping said...

bodo pnya abe mie.....
apehal hindraf plak kna mngena??
nape xcakap kedai tikam ekor sebelah rmh ko tu yg buat....takdak idea dahorg tua nih....

wira bangsa_jb said...

ni semua keraj-kerja nak cari publisiti lah nie....PKR , PAS n DAp
ada jelh

Creedence Clearwater Revival said...

aku puji BN, pakar dlm rompak-merompak, curi-mencuri!!!

Firdaus AMK PKR said...

pada pencacai ..
sila jelaskan..
gambar yang digunapakai oleh saudara kita Creedence Clearwater Revival itu..
mana lebih derhaka..
Sembah Derhaka?
atau
'Kami Nak Idris Natang'?
gambar dipetik ketika perlantikan Said menjadi MB oleh Sultan terengganu sekaligus Idris Lusuh tidak menjadi MB.

bezakan Mana Yang Lebih Bermoral..
mengapa tiada tindakan diambil terhadap pembuat banner oleh penyokong umNO?
sikap Double Standard!!

cacingjeBN said...

Akan ada Orang yang kena santau nanti tgok jelah... kalau ada yang mampus muntah darah nanti sendiri mau ingatlah.. puak2 pencuri ni mak bapak dia memang tak pandai jaga anak atau pun dia memang dilahirkan jadi anak haram jadah sebab tu suka buat keja haram...kalau kerja Umno mcm mana lak abg Mie terjah? Tuhan Maha Adil nanti si pencuri akan dibalas juga mungkin anak dara dia kena curi tak pun bini dia kena curi tak pun umah dia kena rompak tak pun dia kena bunuh... buat baik dibalas baik buat jahat tanggung sendirila...

umnosarkis said...

Puak abe mie ni serupa ayam kampung. Kalau ditabur jagung, habis jagung dimakan. Lepas tu budak berak kat situ, habis pulak tahi budak dimakan, Padahal makan jagung sudah cukup kenyang.

acoi2005 said...

lu org x gentle arr pe main pecah2 masuk pejabat org nih...pondan la korang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...