Thursday, March 19, 2009

Laporan Fairus letak jawatan hanya spekulasi sahaja

PULAU PINANG, 19 Mac: Kedudukan Mohammad Fairus Khairuddin, Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang sepertimana desas-desus yang tersebar luas bahawa beliau telah menerima arahan daripada pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat(PKR) supaya melepaskan jawatan hanyalah spekulasi semata-mata.

Demikian dinyatakan oleh Pengerusi Badan Perhubungan PKR Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim ketika dihubungi.

Menurut beliau lagi sekiranya spekulasi ini benar sudah pasti perkara tersebut akan dibawa kepengetahuan beliau sebagai Pengerusi Badan Perhubungan PKR Pulau Pinang.

Ketua Penerangan PKR Bahagian Permatang Pauh, Mohd Rozi Abd Hamid turut menegaskan bahawa spkeluasi ini sudah tersebar sejak beberapa hari yang lalu.

Namun begitu sehingga ini hanyalah desas-desus mereka yang cuba mengeruhkan suasana politik yang melanda PKR.

Sementara itu sumber yang rapat dengan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa isu ini tidak benar sama sekali.

Menurut sumber tersebut Mohammad Fairus akan ke Indonesia bersama-sama dengan beberapa exco kerajaan negeri pada jumaat ini.

"Beliau masih meneruskan tugas-tugas beliau sebagai Timbalan Ketua Menteri I,Pulau Pinang dan juga exco kerajaan negeri.Namun begitu spekulasi tentang pengunduran beliau itu semakin tersebar luas dalam waktu terdekat ini. Saya yakin ada usaha oleh pihak lain untuk menggugat kedudukan Fairus dalam kerajaan negeri Pulau Pinang."

45 comments:

Creedence Clearwater Revival said...

ada sorang budak umno nama dia... pendekar cyber kot.... dia bgtau ada berita gempar.... fairuz tkm p. pinang letak jawatan.

mana budak umno ni kutip berita ni yee?....

realaduka said...
This comment has been removed by the author.
bUnGa mElaTi said...

Hadis Nabi Muhammad SAW dalam perkara ini sangatlah jelas kerana Rasulallah bersabda "Kedua- dua orang yang memberi rasuah dan penerima rasuah dihumban masuk ke dalam neraka".

kepada dewata... baca dan faham kan...

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

jawtan fairuz...

kesian nasib sama macam nizar...

huhuhu...

shukri said...

besa..lah depa dengki dgn kebolehan YB Fairus...org AMENO mmg mcm 2..la ni sume projek krajaan negeri kalau nak nak dpt kena masuk tender dulu...so kroni2 yg dulu dok boleh projek dah x dpt dah...masuk angin keluaq asap larrr...

shukri said...

ALLAH SWT sentiasa bersama org yg sabar...so YB anggap ini ujian tuhan,sprti kata DSAI "KALAU TAKUTKAN RISIKO USAH BICARA TENTANG PERJUANGAN"...LAWAN TETAP LAWAN

shukri said...

aku tgk la ni png semakin maju aja..x dak masaalah pun..yg depa dok kata mcm2 ni..awat jd lagu 2..depa ni mau dok sekeh kpala jar..bru depa ada akai...dok buat rhopla jingga betoiii...he..hee..:-)))

abe MIE 'TERJAH' said...

5 golongan CELAKA. Siapa pilihan anda? Hadi-Nik Aziz, Najib-Zaid, Karpal-Sultan, LGE-FK, anwar-Saiful (AIDS)...

http://pkrpasdap.blogspot.com

ironseven said...

5 golongan CELAKA?

1. abg mie terjah
2. abg mie terjah
3. abg mie terjah
4. abg mie terjah
5. abg mie terjah

amacam? betol tak?

dalam al-quran dah kata...selidik dulu berita yg diterima takot2 dr golongan munafiq mcm pendekar cyber atau abg mie terjah tu..

Awey Kelate said...

abe mie terjah.....Insya-AlLah lepas ni Najib, Zahid, Muhyidin, Hisha Mudim, Shafie x Afdal....dan semua makhluk UMNO/BN akan jadi Pembangkang di Malaysia.
Moga Mahathir akan terus menangis kerana dah banyak penaya orang. UMNO - Untuk Mahathir Naya / Nipu Orang

Creedence Clearwater Revival said...

Tidak puas hati gaji:Wartawan Utusan ugut piket di sidang Umno



KUALA LUMPUR, 19 Mac -Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ) cawangan Utusan Melayu memberi kata kedua kepada majikannya iaitu Umno: meteraikan perjanjian bersama (CA) penggal 2008 hingga 2011 menjelang jam 6 petang Isnin depan atau menghadapi piket semasa perhimpunan agung Umno yang bermula keesokannya.
Iklan

Pengerusi NUJ Utusan, Amran Ahmad berkata keputusan berpiket itu dibuat oleh majoriti ahli exco kesatuan dalam mesyuarat pada 11 Mac lalu bagi memberitahu Umno, sebagai pemilik syarikat, mengenai masalah wartawan akhbarnya.

"Kesatuan merasakan rundingan antara majikan Utusan dengan kesatuan tidak akan membolehkan kakitangan menikmati hak dan kebajikan yang setaraf dengan industri, justeru campur tangan pemilik Umno perlu bagi membantu kesatuan," katanya yang dipetik daripada Malaysiakini.

"Sebelum ini, kami telah menghantar surat kepada Presiden Umno, Timbalan Presiden Umno serta beberapa menteri dari Umno tetapi tidak mendapat maklum balas dan piket ini adalah medan komunikasi yang berkesan untuk menyuarakan masalah kami."

NUJ Utusan mewakili hampir 300 ahli yang terdiri daripada wartawan, jurugambar dan artis grafik yang menjadi nadi jabatan pengarang akhbar-akhbar keluaran Utusan Melayu (M) Berhad, Utusan Malaysia, Mingguan Malaysia dan Kosmo!.

Tuntutan NUJ Utusan bagi CA penggal 2008 hingga 2011, antaranya, pelasaran gaji sebanyak 10 peratus, kenaikan gaji tahunan RM5, tambahan elaun kenderaan sebanyak RM50 dan pengekalan faedah-faedah lain yang terkandung dalam CA itu.

Rundingan CA terbaru NUJ Utusan itu adalah sambungan kepada CA lama yang telah tamat pada 31 Julai tahun lepas.

Mengulas lanjut, Amran berkata, NUJ Utusan bertekad untuk meminta pelarasan gaji 10 peratus untuk tempoh tiga tahun akan datang kerana NUJ cawangan The Star mendapat pelarasan 14 peratus, manakala NUJ kumpulan New Straits Times Press (NSTP) yang sedang berunding menerima tawaran 12 peratus.

"Permintaan kami ini tidak keterlaluan kerana masih di bawah pelarasan gaji kakitangan The Star dan NSTP selain Utusan diyakini mempunyai dana yang mencukupi untuk membuat bayaran tersebut kerana sedang merancang untuk membina bangunan baru berharga RM60 juta," jelasnya.

Jika piket ini tidak berjaya untuk membantu matlamat kesatuan, tambah Amran, NUJ Utusan akan terus berusaha mengadakan pertemuan dengan lebih ramai pemimpin Umno bagi mendesak agar pengurusan atasan Utusan Melayu (M) Bhd memenuhi permintaan kesatuan.

shyufi said...

wakil2 pr patut berjaga2 skang.
habis di fitnah oleh puak umno-bn nanti klu xberhati2 dgn setiap kata2,perbuatan tu..
bertahan dan terus berjuang!

jit tontoya said...

La ni aku di kedai aku terus kempen. buka kedai saje aku kempen. minum kopi pun aku kempen. malam pun aku kempen. celik mata aku kempen......

ump......minumlah kopi janda!

Pastu la ni aku tengah kempen nak lelong tuan dewata! tapi sorang pun tak hingin mamat ni.....aku cukup risau pasai ni...kalo x laku jugak aku cadang nak letak mamat ni dekat zoo jer.

apa tangkal si dewata ni pakai...aku pun tak tahu la...!

jit tontoya said...

oiii tuan dewata,

bangun la. hari dan tinggi ini. pergi gosok gigi, mandi...lepas tu qadha balik solat subuh tadi. satu lagi jangan lupa pergi solat jumaat hari ini..

pastu datang sini minum kopi janda!
lepas minum nanti aku ajar tuan dewata A B C....

zali said...
This comment has been removed by the author.
taring36 said...

ironseven said...
5 golongan CELAKA?

1. abg mie terjah
2. abg mie terjah
3. abg mie terjah
4. abg mie terjah
5. abg mie terjah

amacam? betol tak?

dalam al-quran dah kata...selidik dulu berita yg diterima takot2 dr golongan munafiq mcm pendekar cyber atau abg mie terjah tu..

AKU UNDI abg mie terjah...

zali said...

fairus?
mana punya fairus ni?

letak jawatan ke apa ke tak ada bezanya...ada atau tak juga tak ada beza.

ini orang bukan kisah sangat pasal kerja dan kerana dia ni anak didik nuar el mexico maka pr simpan juga la...

bukan sebagai aset tapi beban.
tiap bulan makan gaji buta hasil duit rakyat...

ironseven said...

zali,

cerita fairus belom pasti mcmana. kalau betol pon dia letak jawatan itu tandanya dia gentleman. dan kalau betol pon pkr pecat dia maknanya pkr gentleman. tak simpan 'kayu'.

bukan mcm yg sorang kt melaka tu. yg di rembau, yg di paya besar, etc etc..baik kau desak diorg letak jawatan la zali sbb dh terbukti diorg semua tu perasuah kan? kan? kan?

bukan main hebat aku tengok yg sorg kt melaka tu nk pertahan jawatan dia. dulu tok isa neghori sembilan didesak letak jawatan pulak.

apa jenis hukuman yg umno amalkan ni zali? undang2 untok haiwan2 ke? haha...

betol la kata chedet, kesalahan sama hukuman lain2. bikin malu je. rasuah tetap rasuah dan tempat perasuah di neraka.....

acoi2005 said...

kire ok la tuh letak jawatan...gentlemen...bukannye cam si ali tu...lu pikir la sendiri aliiiiiii hehehe

shyufi said...

tgk buletin utama tb3 malam tadi..
..bengap btul si ali rustam 2,
pr wat demo sket nak suruh dier letak jwtan..memang patut pun..
em lwk dan bengapnye,
dier bagi sebab knape lim guan eng n DSAI dulu ade kes boleh jadi wakil rakyat n jadi ketua menteri?
dah sah2 la 2 pemimpin PR 2 xbersalah tapi masuk gak lokap/jail..ckp pun ter-gagap2.
konon2 nak pertahan jwtn ketua menteri melaka la 2..
rustam2.letaklah jwtn!..kebodohan terserlah!!
wahahaha...

Fakrul said...

Dewata..
Zali
mier terjahan
parpu...
anda jangan bimbing..
kami bersedia untuk menumbangkan UMNO!
kami sedang bersedia dengan akal berisi dan minda bernas...
kami sedang dan sudah bersiap siaga...
umno akan ditumbangkan!
dewata..bersedialah anda!

realaduka said...
This comment has been removed by the author.
realaduka said...

shyufi said...

tgk buletin utama tb3 malam tadi..
..bengap btul si ali rustam 2,
pr wat demo sket nak suruh dier letak jwtan..memang patut pun..
em lwk dan bengapnye,
dier bagi sebab knape lim guan eng n DSAI dulu ade kes boleh jadi wakil rakyat n jadi ketua menteri?
dah sah2 la 2 pemimpin PR 2 xbersalah tapi masuk gak lokap/jail..ckp pun ter-gagap2.
konon2 nak pertahan jwtn ketua menteri melaka la 2..
rustam2.letaklah jwtn!..kebodohan terserlah!!
wahahaha...


----------------------------------

aku tak tahu otak entah ali rustam entah macam mana , jawab pun entah apa2 , mmg anwar dan lim guan eng tu dah masuk penjara dah terima hukuman dan dah lepas tempoh sah bertanding, klu macam tu ali rustam perlu masuk penjara kemudian bertanding balik sampai jadi ketua menteri melaka , itu pun klu masih laku lagi

realaduka said...

Berita mStar

PETALING JAYA: Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohamad Fairus Khairuddin telah meletakkan jawatannya berkuatkusa 8 April ini.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang telah pun menerima surat peletakan jawatan peletakan tersebut.

Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan sebab peletakan jawatan Mohamad Fairus.

zali said...

haa kalau begitu berita mStar...bagus la kalau letak jawatan...nak buat menda lagi kalau kerja pun tak mampu buat.

tapi nak samakan dengan abang ali tak buleh la...sebab abang ali memang bagus buat kerja.

politik wang tu cuma salah faham je dan abang ali tak mengaku bersalah pun sebab politik wang ni nak mendefinasikannya adalah sulit.

contohnya : X bagi duit pada V dan tak kata apa pun dan V buat report kata X bagi duit suruh V sokong X dalam pemilihan...boleh anggap ke X berpolitik wang?

realaduka said...

pandailah kau zali buat tafsiran sendiri demi menyokong pemimpin yg rasuah, aku tak boleh kata apa lah jika ini pemikiran totok umno, wassalam.

shyufi said...

encik zali..........
pasal ape si X yg anda maksudkan 2 nak bgi duit? tanpa berkata ape2?
X tu bisu ke?
nak kate derma x,nak kate zakat x...????ape niat si X tu?
contoh yg kurang akal la encik zali ni bagi...
aku ni student akaun,
aku ader blaja gak sket subject law(undang2)..
klu da ader sabitan bersalah 2,jelas2 la bersalah..2 blum lagi kene siasat ngan SPRM..(mungkin susah sket kot)..nak cter pjg pasal undang2 ni kang encik zali xphm plak,byk gune istilah...
ali2!!zali2!!KJ(keri jamaludin a.k.a kopi janda)!!toyo2!!

pasal fairus letak jwtn,
aku respek!!sgguh gentleman..

zali said...

shyufi...

haa tu la masalahnya...saya tak belajar undang-undang.

dalam parti punya salah dengan luar parti punya salah,apa bezanya ya...

dalam parti kena siasatan dalaman.
luar parti baru sprm...

iya ke macam tu...

eh,saya tak tau la...saya hanya ikut kata depa,penjilat tegar pr...

GOMO said...

HE..HE..HE...
APA CERITA???
NI SISAH BOHONG YE???
HU..HU...HU....

KEBENARAN BUKAN FITNAH http://gomo-no1.blogspot.com/2009/03/sahih-dan-nyata-dari-bpn-buat-rakyat.html

PAKAT BACA...HE HE HE....

BUAT PENCACAI YANG LAIN LU LUDAH LEPAS TU JILAT BALIK DISERTAKAN DENGAN KUNYIT ANWAR AL-JUBURI...

HUA..HUA..HUA...

acai said...

creeedence aper cter hahahahhahaha tukar nme la ko lepas nie,klu aku jumpe lg ko memang jd bahan ketawa aku jer.

acai said...

jom gomo gelakan diorang:
1)creedence
2)ironseven
3)reladuka@totok

ironseven said...

acai pecacai...

apa yg nk digelakkan. aku dh kata berita sebelum hari ini adalah dari golongan MUNAFIQ. kerna fairus hanya akan letak jawatan 8 april. BUKAN 3 hari lepas...hari ini baru 21 mac. lain kali ada otak pakai...bukan mencacai tak tentu pasai...

apapun fairus gentlemen tak mcm ali rosrum, kj, geng paya besar, etc etc..dh bersalah rasuah masih nk pertahan jawatan.

yang si ketua sprm pulak buat kenyataan ntah apa2. encik ketua...RASUAH TETAP RASUAH. TEMPAT PERASUAH DI NERAKA. ntah apa2. kes ali ngan norza sama ja. apsal pi dakwa norza pulak.

alahai malaysiaku...

ironseven said...

dari kata2 zali dan suku sakat dia maknanya akan selamanyalah umno akan berjerumus dengan najis rasuah. SPRM tak payah la pi siasat apa2. malangnya dari agent, adun, alhi parlimen, mt, naib presiden, timbalan, SEMUANYA kaki duit. menang kerana duit lps tu nk jadi pemimpin negara pulak.

sprm buleh pulak kata itu 'salah etika parti saja' bukan kesalahan. aduh malaysiaku. ceteknya pandangan ketua srpm tu. dia tak tau dari umno tu lah la ni yg pimpin negara. maka patutlah ditamatkan saja riwayat umno ni selamanya daripada terus terjerumus dengan DOSA RASUAH...

zali, RASUAH TETAP RASUAH. tempat perasuah (pemberi dan penerima) adalah di NERAKA. KAU TAK PAYAH NAFIKAN LA..

ironseven said...

NI HA ALASAN PUCUK PIMPINAN UMNO..alahai bodohnya jawapan dia..

>> Mengulas lanjut, Tengku Adnan berkata kerana kes tersebut disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan BUKAN Lembaga Disiplin Umno, maka wujud KEKELIRUAN berhubung kes tersebut.

Beliau memberitahu pemberita dalam satu sidang akhbar di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini berhubung persediaan perhimpunan agung dan pemilihan Umno yang akan berlangsung dari 24 hingga 28 Mac ini.

Menurut Tengku Adnan lagi, SPRM juga telah MEMINTA Lembaga Disiplin Umno untuk menyiasat kes tersebut.

"Jadi, ada kekeliruan... kita sedang menyemaknya...," kata beliau lagi.

SPRM meminta Lembaga Disiplin Umno siasat. baru aku tahu rupanya sprm adalah lebih rendah tarafnya dari umno. patot la...rupanya jugak apa yg diputuskan umno maka sprm tak buleh buat apa2...

maknanya kalau aku buat rasuah di opis aku, pastu majikan aku jatohkan hukuman, maka sprm tak buleh ambik tindakan la. sbb cuma salah etika je..

apa la ketua sprm tu cakap? meragukan aku la pulak....

TEKONG DARAT said...

Kt penang ada mslh..dn bkas tkm dituduh rasuah..dia dikecam dr dalam dn luar..tndakan mlepaskn jawatn adalah cara terbaik..walaupun dia msh blum didapati bsalah,tp dia btanggungjwb..bg km melaka,dia didapati bsalah kerana guna rasuah utk naik ke atas..logiknya mudah..apa saja jawatn yg dpegang hasil dr rasuahnya mesti juga dlepaskn..walaupun rasuahnya adalah bkenaan umno,tp kerana jwatnnya dlm umno la dia dpt jd tkm..apa yg pasti,jwatan km tdk diberi kpd mereka yg cuma ketua cawangn sahaja..jadi,pkara rasuah umno ini mmg melibatkn jawatn yg disandangnya dlm kerajaan melaka..jd minta km melaka letak jwatn..jgn risau,melaka bkn dpt kt pakatn rakyat pun kalu dia ltak jawatn,.kn byk kerusi umno menang..jgn la bt muka tk malu

TEKONG DARAT said...

Kt penang ada mslh..dn bkas tkm dituduh rasuah..dia dikecam dr dalam dn luar..tndakan mlepaskn jawatn adalah cara terbaik..walaupun dia msh blum didapati bsalah,tp dia btanggungjwb..bg km melaka,dia didapati bsalah kerana guna rasuah utk naik ke atas..logiknya mudah..apa saja jawatn yg dpegang hasil dr rasuahnya mesti juga dlepaskn..walaupun rasuahnya adalah bkenaan umno,tp kerana jwatnnya dlm umno la dia dpt jd tkm..apa yg pasti,jwatan km tdk diberi kpd mereka yg cuma ketua cawangn sahaja..jadi,pkara rasuah umno ini mmg melibatkn jawatn yg disandangnya dlm kerajaan melaka..jd minta km melaka letak jwatn..jgn risau,melaka bkn dpt kt pakatn rakyat pun kalu dia ltak jawatn,.kn byk kerusi umno menang..jgn la bt muka tk malu

zali said...

sebenarnya rasuah politik ni tak ada pun cuma salah definasi je...

duit yang ditabur tu sebenarnya lebih pada duit minyak...duit makan...belanja kawan-kawan...gitu je.

kalau nak rasuah...ehh berapa ramai yang nak di rasuah dalam umno...seribu dua mana ada cukup...

tapi bila lembaga disiplin tak mahu budaya tabur wang ni dan mahu menghapuskannya agar telus...puak sebelah mula la ambik kesempatan...

serang!

firdaus said...

berapa kali nak diulang...

rasuah adalah 'darah' dalam tubuh umno.
hilang rasuah mati la umno...

apa cita pelawaan timbalan presiden pas terhadap ketua sprm utk menyiasat seluruh parti pas?
tak bersambut pun...

ironseven said...

zali...zali...

kalau duit minyak, duit makan2, duit saja2 nk bagi, APSAL bg sorok2 kt keda1 makan? kt hotel? bagi je lah terang2.

sudah terang lagi bersuluh. apa beza kes norza dgn pak ali? sama je kan? yg satu tu boleh pulak sprm dakwa. kalau kata hanya masalah etika dalaman umno, gugurkan je lah dakwaan tu.

apa punya bengong kau ni zali. RASUAH TETAP RASUAH. cuba kau tengok kamus dewan, atau buku sprm apa definisi rasuah. jangan la benda yg salah pon kau nk pertahankan. malu la sikit...

ironseven said...

ZALI,

aku tolong bagi ilmu kat kau.

Apakah definisi rasuah dlm Islam?

Jawapan : Dalam Islam rasuah bermaksud sogokan, wang suap atau yang seumpama dengannya dengan tujuan yang satu iaitu agar pihak-pihak tertentu dapat mengurus dan menyelesaikan sesuatu hal yang dikehendakinya dengan segera dan menguntungkan. Berhubung dengan persoalan ini, Allah SWT telah berfirman dalam surah al-Maidah ayat 42 yang bermaksud:

"Mereka suka sekali mendengar perkataan yang dusta lagi sangat suka makan yang haram (seperti wang sogokan dan sebagainya)"

Hadis nabi SAW ada menyatakan :

"Dari Abu Hurairah r.a. bahawasanya Rasulullah SAW telah mengutuk orang yang memberi sogokan dan orang yang menerima sogokan dalam soal hukum menghukum"
(Riwayat Abu Daud & Tirmizi)

Ibnu Mas'ud telah mentafsirkan ayat di atas seperti berikut:

"Sogokan (rasuah) dapat berlaku pada tiap-tiap sesuatu, barangsiapa yang telah memberi sesuatu pemberian dalam sesuatu pembelaan kepada seseorang supaya pembelaan itu dapat mengembalikan yang hak atau dapat menolak kezaliman (aniaya) lantas diterimanya maka pemberian itu dinamakan sogokan juga.

ironseven said...

zali,

ni dari wikipedia

[sunting] "Sumbangan", "Hadiah", "Pemberian" = Politik Wang?
Dalam arena politik, memang sukar dikesan wujudnya ciri-ciri rasuah, yang lebih popular disebut "politik wang", tetapi lebih sukar membuktikan ketidakwujudannya. Maka, gosip dalam kalangan politikus kadang kala lebih dahsyat daripada gosip dunia hiburan.

Kempen meraih kuasa politik (atau meraih undi) sebenarnya memakan belanja besar, dan memang "sedih" jika seseorang politikus tidak cukup biayanya untuk menampung, atau setepatnya, menjamin masa depan politiknya. Lantaran itu, mereka "meminta-minta daripada yang sudi". Mungkin kerana kurang cekap "menutup lubang", mudah sahaja orang lain terutama musuh politiknya, terhidu betapa telah berlakunya penyelewengan, apabila politikus sedemikian dilihat memberi perlindungan, keistimewaan, dan keutamaan yang luar biasa kepada pihak (mungkin juga warna bisnes) yang telah melabur dalam perusahaan politiknya.


[sunting] Tuduhan Rasuah Sebagai Senjata Politik
Kejadian ahli politik mencoreng arang pada muka pesaing politiknya dengan tuduhan rasuah sudah banyak berlaku. Di China, taktik ini digunakan oleh Zhu Rongji, dan yang terkini, oleh Hu Jintao untuk melemahkan (atau juga "membunuh") musuh politik mereka.

MOGA KAU TIDAK LAGI MENEGAKKAN BENANG YG DAH BASAH..dan terus memperbodohkan diri kau walau aku tau kau mmg bodoh...

add said...

Tukar la tajuk siasah ni,, TKM1 dah sah dah...

zali said...

ironseben...

ni dari yang awak paste ni cuba baca semula :

Tuduhan Rasuah Sebagai Senjata Politik
Kejadian ahli politik mencoreng arang pada muka pesaing politiknya dengan tuduhan rasuah sudah banyak berlaku. Di China, taktik ini digunakan oleh Zhu Rongji, dan yang terkini, oleh Hu Jintao untuk melemahkan (atau juga "membunuh") musuh politik mereka.

apa awak buta tak nampak?...benda ni la sebenarnya...politik wang tu sebenarnya tak ada pun dalam umno.

sang kelembai junior said...

Politik wang tiada dalam Umno? Kelakar sungguh Sdr. Zali ni.

fatamorgana said...

update la!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...