Monday, March 23, 2009

Calon PAS diumum malam ini

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan mengumumkan calon PAS Parlimen Bukit Gantang jam 9.00 malam ini di Padang MPT, Taman Kota Jaya, Simpang, Taiping.

Berita lanjut menyusul.

19 comments:

peluru sesat said...

BLOG BODOH...

peluru sesat said...

KEBEBASAN DAN KELAINAN...TAIIIK KUCCCINNNG

perunding said...

ustaz idris ahmad..yessssssss

shukri said...

AKIM pun nak masuk gak..mmg x serik btul geng2 tu..perabih duit korang jer

kamal farhan said...

yeah...ust deghih..sepupu aku..

shukri said...

kejor yop kejor...hrp2 calon yg disukai rakyat,mesra,cepat & betul...he..he

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

calon PAS perlu ada ciri-ciri

1. sembah Allah di gereja
2. Selak kain kalau jumpa penyokong macam elizaberth
3. tangan kudung dan kaki kudung sebab kena hudud...yang tak kudug mulut aje..untuk buat fitnah..

PAS buat 3M -mencarut, memaki hamun dan menderhaka..insya allah (allah Siva - Allah PAS dan Hindraf saja)...menang

PAS for All...
PAS untuk peliwat...

kamal farhan said...

subhanallah...abg mie??gila dah ke??cepat nye n tibe jer melatah?? knpa??

bawak ber istighfar bnyak2..sebesar2 kesalahan n dosa kita,besar lg pengampunan allah..

berhati2 la bg komen tue..jgn sampai allah murka n dilaknat allah..xtakut mati ker??ingat,mati kat mana pun boleh mati..

anonymous said...

Itu lah kelebihan UMNO, penakut dan bacul. Kemarahan dan kebencian rakyat yang berfikiran waras terhadap UMNO sudah tidak dapat dibendung lagi.

Semakin di tekan maka semakin bertambah kuat Pakatan Rakyat.

Rakyat yang berfikiran waras dan telah sedar keburukan UMNO sudah keluar tinggalkan UMNO.

Lebih 50 tahun UMNO memerintah, akhirnya melayu jadi bangsa kelas nombor corot, lebih rendah dari taraf kaum pendatang.

Penyokong UMNO/BN cuma tinggal pencacai2 yang ada kepentingan sahaja.

ironseven said...

wei mie terjah,

kau baca ciri2 murtad. jangan kau main2kan allah dan kalimahnya! manusia bertopeng syaitan kau ni. moga allah membalas cash kau di dunia ni.

atau kau mmg dah kafir?

ironseven said...

ABG MIE, NI HADIAH BUAT KAU,

An-Nisaa’: 140. Dan Sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di Dalam Kitab (Al-Quran), iaitu: apabila kamu mendengar ayat-ayat keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafik), maka janganlah kamu duduk (bergaul) Dengan mereka sehingga mereka masuk kepada memperkatakan soal Yang lain; kerana Sesungguhnya (jika kamu melakukan Yang demikian), tentulah kamu sama seperti mereka. Sesungguhnya Allah akan menghimpunkan sekalian orang manufik dan orang kafir di Dalam neraka jahannam.

"Orang mukmin senantiasa berada di antara lima ancaman berat, yaitu mukmin yang mendengkinya, munafik yang membencinya, kafir yang memeranginya, syetan yang menyesatkannya, dan nafsu yang melawannya." (Hadits ini dikeluarkan oleh Abu Bakar bin Lai dari Hadits Ana dalam Makarim Al-Akhlak).

"Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu." (QS. Al-Hujarat: 6).

BERTAUBAT LAH KAU...

shyufi said...

peluru sesat, abe MIE 'TERJAH',..
inagt la ALLAH!!
ALLAH MAHA BESAR!!
apsal marah2 ni?..
mencarut2 lagi..ape kes?
da tau PR akan menang prk akan dtg ni ke?mesti dewata berapi ko wat tilik kan?..
em..baru nak umum calon,dah gelabah sampai x ingat agama...
dgr la ceramah agama ari2 kat masjid 2,paling kurang dpt la putih kan hati 2 sket..

ironseven said...

MIE TERJAH, KAT SINI PON AKU KAN TARBIAH KAU JUGAK. SUPAYA KAU TAK BERTERUSAN SESAT. ni la akibatnya dok percaya sgt dakyah pemimpin2 kau tu...ke kau yg bg nasihat kt depa sebenaqnya??? alahai...

Oleh : Ust. Hasrizal Abdul Jamil (Saifulislam.com)

Seseorang itu dianggap terkeluar daripada iman dan Islam apabila dia beri’tikad, berkata-kata atau melakukan perbuatan yang membatalkan ikrar dan tasdiq dua kalimah syahadah dan diwajibkan kepada kerajaan Islam melaksanakan hukum murtad (hudud) ke atasnya.Berdasarkan Al-Quran dan sunnah Rasulullah, Al-Imam At-Tahawi menyenaraikan empat perkara asas yang membatalkan iman, iaitu :
1. Mengingkari sifat Rubbubiyyah [4]

Setiap iktikad, perkataan dan tindak-tanduk yang mengengkari dan tidak mempercayai Allah sebagai kuasa yang mencipta alam dan sekalian makhluk, mentadbir, memberi rezeki, boleh menyebabkan seseorang menjadi kufur.

Dan jika kamu bertanya kepada mereka, siapakah yang menciptakan mereka, nescaya mereka menjawab : Allah!. Maka bagaimanakah mereka dapat dipalingkan. (Az-Zukhruf : 87)

2. Mengingkari sifat Uluhiyyah [5]

Setiap iktikad, kepercayaan dan tindak-tanduk yang mengengkari dan tidak mempercayai Allah sebagai ilah dengan penuh kasih, takut, dll serta tidak disekutukan ibadat selain kepadaNya dan menerima segala hukum-Nya dengan yakin dan redha.

Hanya kepada Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkaulah kami minta pertolongan. (Al-Fatihah : 5)

Inilah dasar yang memisahkan antara mukmin dan kafir kerana ramai manusia mempercayai sifat Rubbubiyyah Allah tetapi mengengkari sifat Uluhiyyah Allah.

Dan seandainya kamu bertanya kepada mereka siapakah yang menciptakan mereka, nescaya mereka akan menjawab : Allah!, tetapi bagaimanakah mereka dapat dipalingkan (daripada beriman kepada Allah)? (Az-Zukhruf : 87)

3. Mengingkari Asma’ Allah dan sifat-sifat-Nya

a. Kafir Nafi

Menafikan dan mengengkari mana-mana sifat Allah seperti ilmu-Nya, qudrat-Nya dll atau mentakrifkan mana-mana sifat Allah dengan takrifan yang kurang sempurna seperti menyamakan ilmu Allah dengan ilmu makhluk (terhad) dan mempertikaikan hak dan kekuasaan Allah seperti tidak merujuk kepada perintah dan larangan Allah dalam menggubal undang-undang.

b. Kafir Isbat

Menetapkan mana-mana sifat kekurangan atau mustahil bagi Allah sedangkan Al-Quran dan Hadith menafikannya seperti mengatakan Allah mempunyai anak dan isteri serta mengadakan peraturan sendiri yang bercanggah dengan yang telah ditetapkan oleh Allah.

4. Mengingkari Rasulullah dan kerasulannya.

Setiap i’tikad, perkataan dan tindak-tanduk yang mengengkari dan mencela peribadi dan kerasulan Rasulullah serta apa yang disampaikannya seperti tidak melaksanakan hukum Islam dalam pemerintahan, mengkafirkan sahabat dll.

add said...

Kalau dah pakat mengaku Islam dan alim,, jangan la dok tuduh yang bukan-bukan pada najib toya tu... ni tidak, kalau kutuk najib ok, tapi pasal kes anwar aljuburi nafi sekeras-kerasnya...mana adil macam ni..
Kalau najib boleh dituduh pembunuh altantuya kenapa anwar tidak boleh dituduh meliwat.. apakah pengblog disini semua tahu kesahihan yang sebenarnya? atau andaian dan persepsi melalui bacaan dan tulisan dari blog yang hanya menyebarkan fitnah?... cuba renung sedikit....

add said...

Yes, Nizar jadi calon Pas ... yes...

ironseven said...

ADD,

masih bengong lagi rupanya kau. sbb tu la najib kena masuk court jawab tuduhan. musa safri pon kena dipanggil jugak. org nak tau sapa tuan kambing hitam. sapa yg delete maklumat altantuya di imigresen. setakat sumpah, p.ramlee pon sumpah jugak. firaun pon sumpah jugak.

apa punya bengong kau ni add...

anjar said...

DS Nizar di umumkan sebagai calon Pas di Bukit Gantang. Kalau selama ni puak - puak Umno tuduh DS Nizar sebagai penderhaka kepada sultan kita tengok berapa ramai yang percaya pada tuduhan tu. Rasanya ramai lagi yang tak akan termakan fitnah macam tu. DS Nizar menang Umno pasti malu sebab ramai dah tak percaya pada fitnah pencacai Umno.

shyufi said...

mari kita lihat kebangkitan rakyat perak!..
siape pilihan mereka..

anakkancil said...

Aku dengaq semlm 11 borang pencalonan dikeluarkan di bkt gantang.Kalau ada 11 calon confirm bertanding maka dapat lah kita lihat berbagai-bagai logo oada bendera masing-masing @pun 10 calon tu adalah dari kuncu-kuncu UMNO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...