Wednesday, March 18, 2009

Zaid cadang Agong tidak lantik Najib sebagai PM

KUALA LUMPUR, 18 Mac: Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim meminta Yang Dipertuan Agong melantik Perdana Menteri baru di kalangan anggota Parlimen yang boleh diterima rakyat.

Bagi beliau, perlantikan bakal Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri akan memecahbelahkan rakyat negara ini.

"Terdapat anggota-anggota Parlimen daripada kalangan Ahli Parlimen Umno yang layak untuk menjadi Perdana Menteri bagi membolehkan kita keluar daripada suasana yang tidak jelas," kata beliau yang juga bekas Ahli Parlimen sebagaimana yang dilaporkan Mstar hari ini.

Zaid berkata demikian ketika berucap pada majlis anjuran Rotary Club di sini hari ini.Kata beliau, Malaysia memerlukan seorang pemimpin yang rakyat boleh berharap tanpa sebarang kesangsian.

"Seseorang yang mereka boleh percaya dan boleh hormat. Seseorang yang tiada skandal untuk beralih daripadanya dan oleh itu memperoleh penghormatan daripada masyarakat antarabangsa," katanya.

"Ini merupakan antara suasana sukar dan perlu bersedia untuk berhadapan dengan suasana lebih buruk yang bakal dialami.

"Malaysia memerlukan seorang pemimpin yang boleh menyatukan negara bagi menghadapi suasana malang. Kita akan lemah jika berpecah," kata bekas Ketua Umno Bahagian Kota Bharu itu.

"Budi bicara melantik seorang Perdana Menteri yang akan menggantikan Abdullah terletak pada Yang di-Pertuan Agong.

"Walaupun Yang di-Pertuan Agong, di bawah Perlembagaan diperlukan untuk melantik seorang yang memperoleh keyakinan majoriti anggota Parlimen, ia hanya satu bentuk keputusan Yang di-Pertuan Agong," katanya yang merupakan bekas de facto Menteri Undang-undang yang meletakkan jawatan ekoran tangkapan empat orang, termasuk Teresa Kok, di bawah ISA tidak lama dulu.

"Tiada beban perlembagaan bagi Yang di-Pertuan Agong untuk melantik Presiden Umno sebagai Perdana Menteri.

"Terdapat anggota-anggota Parlimen daripada kalangan Ahli Parlimen Umno yang layak untuk menjadi Perdana Menteri bagi membolehkan kita keluar daripada suasana yang tidak jelas," kata beliau.

61 comments:

kamal farhan said...

padan muka hg najib

cacingjeBN said...

kalo nak tau gambar ni la anak najib best ooi awek dia minah salleh ada lak mamat slih sekali tu nafsu besar nih

cacingjeBN said...

najib tak layak jadi Pm !!!

Islam Hebat said...

saya cadangkan Tengku Razaleigh lebih layak... dia lebih bersih dan kurang bermusuh dgn PR, kestabilan lebih di utamakan dr pemimpin yg takut bini dan kaki perempuan....

cacingjeBN said...

Kepimpinan Mahathir dan Abdullah: Satu Perbandingan
>
> Selepas dua tahun mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mula mengkririk kerajaan pimpinan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dari pelbagai aspek. Kritikan tajam Mahathir mencetuskan pelbagai reaksi.
>
>
> 1. Semasa Jadi TPM
>
> Mahathir
> Sudah merancang apa yang akan dilakukannya apabila menjadi Perdana Menteri nanti. Ideanya banyak tetapi tidak dilakukannya semasa menjadi TPM, sebagai menghormati bosnya.
>
> Abdullah
> Disebabkan terlalu berhati-hati setelah melihat kegagalan Musa, Ghafar dan Anwar ketika mereka menjadi TPM, Pak Lah menjadi begitu low profile sehingga tidak ada apa-apa idea langsung dan menimbulkan keraguan ramai mengenai keupayaannya mengambilalih pucuk pimpinan nanti.
>
> 2. Sejurus Selepas Jadi PM
>
> Mahathir
> Terus melaksanakan idea-ideanya yang tersimpan lama itu, seperti menyeragamkan waktu bagi seluruh Malaysia, memperkenalkan kad perakam waktu, Malaysia Incorporated, Dasar Pandang Ke Timur, Kepimpinan Melalui Teladan dan sebagainya.
>
> Abdullah
> Disebabkan ketiadaan idea semasa menjadi TPM lagi maka Pak Lah tidak dapat melaksanakan apa-apa lag , yang ada hanya slogan-slogan retorik seperti Cemerlang, Gemilang, Terbilang yang mencetuskan tafsiran-tafsiran rambang dan umum.
>
> 3. Pembangunan Islam
>
> Mahathir
> Di awal penerajuannya, Mahathir memperkenalkan 'Penerapan Nilai-Nilai Islam' yang disambut baik tanpa bangkangan dan kontroversi. Dia tidak cuba menampilkan dirinya sebagai seorang Islam waraq atau berpura-pura dengan menjadi Imam atau membaca doa. Baginya dia adalah seorang fundalmentalist. Namun Bank Islam, Universiti Islam Antarabangsa adalah merupakan cetusan ideanya yang kemudiannya diakui Anwar sebagai idea-ideanya sendiri.
>
> Abdullah
> Pak Lah tiba-tiba berani memperkenalkan IIslam Hadhari' yang amat kontroversi dan itupun datang dari penasihat agamanya. Tidak cukup dengan itu, Pak Lah sering menjadi imam sembahyang berjemaah yang gambarnya dipamerkan di muka depan akhbar-akhbar utama. Potretnya yang sedang mengaminkan doa juga menghiasi dinding-dinding pejabat. (Jangan lupa Anwar juga sering menjadi imam sembahyang apabila baru-baru berpindah kementerian dan menjadi TPM!).
>
> Potretnya yang sedang mengaminkan doa juga menghiasi dinding-dinding pejabat.
>
> 4. Menghadapi Aduan
>
> Mahathir
> Mahathir biasannya mendengar aduan dari orang-orang politik atau perniagaan yang menemuinya dengan tenang dan tanpa sebarang emosi atau komen. Biasanya juga dia akan minta bukti yang lebih lengkap. Tidak berapa lama lepas itu, pengadu dapat tahu isu atau aduan berkenaan telah diberi perhatian dan tindakan diambil oleh pihak berkenaan.
>
> Abdullah
> Pak Lah akan mendengar aduan seseorang dengan penuh teruja dan merangsang si pengadu. Beliau sering memberi komen, "Macam mana boleh jadi macam ni? Mengapa tak bagi tau Pak Lah lebih awal? Ini kita tak boleh biar" dan sebagainya. Si pengadu seronok dan merasai masalah berkenaan telah separuh selesai. Namun bila ia pulang isu tersebut jadi terperap dan tidak ada sebarang tindakan yang diambil Pak Lah. Dia hanya melaku satu political public relations. Itu sahaja.
>
> 5. Menghadapi Cadangan Perniagaan
>
> Mahathir
> Meneliti cadangan atau proposal perniagaan. Dia akan menggariskan segala fakta-fakta penting dan menandakan mukasurat?mukasurat yang berkaitan. Dalam masa paling lewatnya seminggu kertas cadangan tersebut akan turun ke Unit Perancang Ekonomi (EPU) di JPM. Sekiranya EPU mengatakan 'Cadangan ini baik, tetapi kerajaan tidak mempunyai wang untuk melaksanakannya' , Mahathir mengarahkan EPU untuk 'cari wang'. Dengan itu pegawai-pegawai di EPU akan bergegas membuat perkiraan dan congak bagi mempastikan wang diperolehi dari pelbagai saluran kewangan kerajaan. Mahathir mahu cadangan itu dilaksanakan bagi menjana kegiatan ekonomi seperti yang lazim dilakukannya.
>
> Abdullah
> Ramai yang tidak tahu apa Pak Lah buat dengan cadangan-cadangan yang dihantar kepadanya. Kalaupun diturunkannya kepada EPU dan EPU jawab 'Cadangan ini baik, tetapi kerajaan tidak mempunyai wang untuk melaksanakannya' . Pak Lah akan jawab balik, 'Tak ada wang tak payah buat'. Maka cadangan berkenaan akan mati terus di situ. Pegawai EPU tidak perlu lagi pening kepala untuk usaha mencari wang kerana PM mereka juga tidak mahu pening-pening kepala. Keputusan untuk tidak payah buat ini akan bertuah jika dibuat dalam masa sebulan atau dua bulan. Tetapi apa yang berlaku ialah ia mengambil masa berbulan-bulan malah dalam banyak keadaan kertas cadangan itu entah hilang kemana, bak kata pepatah Inggeris, Gone with the wind.
>
> 6. Pengurusan Waktu
>
> Mahathir
> Mahathir dikenali sebagai seorang yang dispilin dengan waktu. Beliau selalu tiba di pejabatnya selewat-lewatnya 7.45 pagi setiap hari. Dia tak pernah lewat menghadiri mesyuarat yang dipengerusinya. Kalau dia terlewat 10 minit pun dia akan memohon maaf. Tetamu-tetamu yang buat temujanji dengannya tidak perlu menunggu berjam-jam. Kalau janji lima belas minit, lima belas minitlah masa yang dibenarkan bertemu dengannya. Maka tetamu-tetamu kemudian tidak perlu duduk berlegar-legar di bilik tetamu atau berlepak di bilik setiausaha-setiausa hanya sementara menunggu giliran.
>
> Abdullah
> Pak Lah pula terkenal sebagai seorang yang amat tidak tahu mengurus waktunya dan amat berlawanan dengan Tun dalam hal ini. Lewat sejam atau dua jam dalam mempengerusi mesyuarat kabinet dan post kabinet bukan lagi perkara luar biasa, malah menjadi bahan rungutan dan ketawa ahli kabinet dan pegawai-pegawai kerajaan. Bukan juga luar biasa bagi orang-orang yang membuat temu janji dengannya menunggu sampai 5 hingga 6 jam di pejabatnya!
>
> Masalah ini memberi kesan besar kepada pegawai-pegawai kanan yang mahu berjumpa Pak Lah untuk mendapat keputusannya. Disebabkan kadangkala mereka tidak dapat bertemu dengannya maka mereka terpaksa berbaris menunggunya di mesyuarat post kabinet untuk mendapat keputusan dan tandatangan beliau. Fikirlah apa jenis keputusan yang beliau buat apabila beliau tidak sempat membaca dan meneliti kertas-kertas yang duhulurkan kepadanya secara tergesa-gesa itu.
>
> 7. Memenuhi Jemputan Majlis
>
> Mahathir
> Apabila menerima sebarang jemputan rasmi atau peribadi, Mahathir akan segera jawab boleh atau tidak boleh hadir. Kalau dia kata boleh, maka dia tetap akan hadir sebagai menunaikan janjinya. Kalau tak boleh, maka awal-awal lagi dimaklumkan pejabatnya bagi menyenangkan penganjur mencari ganti.
>
> Abdullah
> Pak Lah sebaliknya, apabila menerima jemputan akan lambat memberi jawapan sehingga menyusahkan pihak penganjur dari segi mencetak buku program, menyusun peraturan protokol dan sebagainya. Dan apabila memaklumkan tidak boleh hadir di saat-saat akhir, penganjur majlis macam nak gila kena cari penggantinya.
>
> Dalam pada itu bukan sekali dua Pak Lah janji untuk hadir, tiba-tiba di saat-saat akhir tidak boleh dan meminta wakil dari kalangan menteri-menterinya hadir. Bayangkan persiapan yang telah dirancang berbulan-bulan bagi meraikan seorang Perdana Menteri. Harapan penganjur berkecai kerana hampa dengan seorang 'alim?'yang memandang ringan dengan janji-janjinya.
>
> 8. Membuat Keputusan
>
> Mahathir
> Mahathir seperti yang diketahui ramai tegas dalam keputusannya. Sebagai seorang manusia keputusannya mungkin silap, tetapi dia terus juga buat, kerana baginya lebih baik buat keputusan yang silap dari silap kerana tak buat apa-apa keputusan. Namun sebagai seorang doktor, sebelum sebarang keputusan dibuat, beliau akan pastikan segala maklumat atau bukti telah diperolehinya agar keputusan tersebut menjadi sebaik mungkin

> Abdullah
> Pak Lah nampaknya tidak begitu berani buat keputusan kerana takut silap dan takut tidak popular. Apa-apa keputusan yang mahu dibuatnya dia lebih cenderung untuk mengambil hati pihak-pihak tertentu. Takut buat keputusan dan mengubah-ubah keputusan merupakan satu kelaziman Pak Lah yang diketahui seluruh negara. Contoh klasik ialah keputusan membatalkan projek Jambatan Bengkok. Mula-mula setuju. Malah selepas beberapa jam mengatakan kepada Syarikat Gerbang Perdana, projek ini Pak Lah gerenti akan laksanakan, tiba-tiba diumumkan batal!
>
> 9. Menghadapi Wawancara Media
>
> Mahathir
> Apabila Mahathir, semasa menjadi PM, diwawancara beliau merupakan favourite penonton. Isi wawancaranya bernas dan penuh maklumat. Seperti kata Inggeris he says what he means and he means what he says. Noktah.
>
> Abdullah
> Pak Lah pula bila diwawancara sering menampakkan beliau tidak cukup maklumat dan terpaksa berdolak dalik. Dalam kes ECM Libra mengambilalih Avenue Capital Resource, beliau pernah menjawab ?Saya tidak tahu, saya tak terlibat?. Dalam kes Scomi pula yang melibatkan anaknya, beliau dengan mudah mengatakan Scomi tidak mendapat sebarang projek di dalam negara. Sedangkan ramai yang tahu jenis-jenis projek dalam negara yang diperolehi Scomi. Wawancara terakhir beliau dengan Dato? Annuar Zaini boleh dikatakan menimbul lebih banyak persoalan dari jawapan.
>
> 10. Campurtangan ahli keluarga dalam pentadbiran dan politik
>
> Mahathir
> Walaupun pernah dikatakan Toh Puan Dr Siti Hasmah mempengaruhi keputusan-keputusan Mahathir, hal ini tidak ketara dan kalau ada pun dalam urusan-urusan kecil sahaja. Manakala anak menantunya boleh dikatakan tidak langsung ambil tahu mengenai hal-hal pentadbiran negara. Pernah diceritakan apabila anak-anak beliau mahu dicalonkan bertanding mana-mana jawatan parti, tidak kira rendah atau tinggi, Mahathir akan menghalangkannya. Dia tidak mahu mereka terlibat semasa dia memegang jawatan Presiden parti.
>
> Abdullah
> Campurtangan ahli keluarga Pak Lah amat jelas. Anak menantunya turut serta dalam urusan Pak Lah membuat keputusan. Walaupun letih Pak Lah menafikannya tidak sesiapa yang percaya kerana apa yang dikatakannya lain ari apa yang dialami mereka yang berkenaan. Penyingkiran Tan Sri Isa Samad dari jawatan parti dan kerajaan, jelas dikatakan hasil manipulasi Khairy.
>
> Penutup
>
> Kesemua di atas adalah sebahagian kecil perbandingan yang diketahui penulis mengenai Mahathir dan Pak Lah dari segi pentadbiran dan kepimpinan mereka berdua. Manakala markah diberi mengikut penilaian bebas oleh sekumpulan pemerhati.
>
> Mahathir menunggu lebih dua tahun selepas persaraannya untuk meluahkan perasaan ketidakpuasan hatinya kerana beliau merasai dirinya telah dikhianati, amanatnya tidak diambil hirau oleh penggantinya.
>
> Beliau menunggu dua tahun kerana beliau mahu mengutip sebanyak mungkin bukti. Mahathir tidak akan bercakap kosong. Dari dahulu lagi beliau arah orang cari bukti yang lengkap atas aduan yang mereka buat. Takkanlah beliau sendiri mengkritik kosong tanpa sebarang bukti sekarang ini.
>
> Perbandingan ini bukan bertujuan mahu mencadang diletakkan semula Mahathir ke tempat yang telah diserahkan kepada penggantinya itu. Hanya pandai-pandailah kita menilai kepimpinan yang ada sekarang ini dan tanyalah diri mampukah kepimpinan ini membawa negara ini ke arah kecemerlangan?

Pengakhiran adlah persamaan bagi kedua-duanya iaitu gila kuasa, rasuah, bersikap Zalim pada bangsa sendiri dan menghina Islam

Akan datang Nak naik pulak si Najib yang awal-awal dipalit skandal adakah lebih baik atau lebih teruk dari kedua-dua PM tadi fikir2 kanlah

cacingjeBN said...

kalo nak tau gambar ni la anak najib best ooi awek dia minah salleh ada lak mamat slih sekali tu nafsu besar nih

Mohd Harris Abdullah said...

Disaat-saat begini saya rindu pulak kat Dr M. Please come back doc ....

perunding said...

cadang jangan tak cadang.
pakLost tu biar je kuncu dia kena c4.
buat dek je dia.

Anon said...

Kebanyakan rakyat memang tidak bersetuju jika Najib memnajdi PM,banyak kes yang melibatkan beliau masih menjadi tanda tanya,keadilan yang sepatut nya ditegakan olih badan kehakiman telah tercemar bila ada campur tangan dari beliau.Negara luar juga telah tahu benar perlakuan beliau dalam negara ini.

Panglima Perang Cyber said...

http://penarikbeca.blogspot.com/2009/03/mujahid-yusuf-rawa-for-president.html#comment-form


agenda jatuhkan hj hadi sudah bermula ?


ada satu info :




Sebarkan mesej di bawah ini ke semua tempat di alam maya seberapa segera...

Malam ini Jam 9 di Conference Yahoo Messenger, sila datang untuk melihat debat perdana blogger Bpn dengan Bnm.

Add email Ydp BPN di bawah untuk dijemput masuk sidang.

Email Panglimaperangcyber@yahoo.com

Tq

billyjoe said...

cadang memang la bleh, tapi belum tentu akan didengar atau diguna pakai. harapan, biar lah Yang Dipertuan Agong membuat keputusan yang dapat mengembalikan kestabilan politik dan ekonomi. Daulat Tuanku..

add said...

Konform Agong lantik Hj Hadi jadi PM sebab hj hadi adalah tok guru kepada agong

anakkancil said...

La ni tukar trend lak..apa kata tiru negeri brunai...
kat malaysia kita bagi agung lak memerintah....habis story...

cacingjeBN said...

Cantik juga tu barulah kesetiaan pada raja dan negara tak mcm gitu'''' he he he

Kumbang said...

Kepada semua pembaca dan blogger pro Pakatan Rakyat dan BN ataupun entiti neutral.
Dipersilakan untuk menghadiri Debat Perdana BNM(blogger-blogger pro Pakatan Rakyat) vs BPN 9 malam ini..

Debat ini akan diadakan secara maya melalui aplikasi Yahoo Messenger..
Untuk itu anda boleh menambah ID Panglima Perang Cyber di aplikasi Yahoo Messenger anda seperti di bawah..
panglimaperangcyber@yahoo.com

Untuk makluman lanjut rujuk posting PPC
Apa macam ? Ada berani ?
Wahai blogger BNM..
Anda berani menuduh kami blogger upahan, walaupun kenyataannya tidak.
Anda berani menggelarkan kami pencacai UMNO.
Anda berani menuduh kami menfitnah dan menyatakan perkara tidak benar.
Adakah anda berani untuk berdebat pada malam ini ?
Kami warga BPN menanti anda dengan akal berisi.
"Perbezaan pendapat itu demokrasi"

cacingjeBN said...

kalu aku balik cepat dari program maulidur rasul malam ni gerenti aku masuk debat ni ... sebab bukan 24jam leh duduk kat com ni banyak keja dan program lain nak buat..

dewata awan berapi said...

kalau dah bacul tu macam2 alasan...

nazmi said...

lantik lah sesiapa pn dalam UMNo/BN ni tidak akan menyelesaikan masalah yang dihadapi semenjak dahulu lg, ini disebabkan dasar parti tersebut tidak telus dan orang yang menganggotai nya pn kebanyakan nya tidak telus juga, olih itu untuk menyelesaikan masalah yang dicipta BN dari dahulu lg, jalan terbaik ialah dengan pertukaran kerajaan sahaja yang akan dapat menstabilkan negara

shukri said...

aku stuju gak dgn ADD spya agong lantik YB Tuan Guru Abd Hadi....coz dlm sume ahli parlimen beliau aja yg ada talent,background pn bagus..camnilah pemimpin yg dicari,bkn ku cari damai abadi..bkn ku cari harta betimbun2 konon...pirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrahhhhh..

shukri said...

aku heran gak ALI kna tindakan tp KHAIRY lepas....tp aku suka la camni,suka tgk saat2 kejatuhan AMENO yg rakus,gila kuasa,zalim...padan la raayat tolak BN dlm PRU lepas..tp aku lg suka kalo AYAH PIN jd PM..coz dia mmg talent sbb prnah memrintah kerajaan langit..inikan pulak kerajaan bumi..alah aku igt dia kata 'kacang' jer..ha..haaaa

cacingjeBN said...

Dewata said

kalau dah bacul tu macam2 alasan...

-----------------------------

pala otak ko bacul ko tu yang tak nampak2 menghilang kemana tiba2 nak kata orang bacul. ko tu tak reti
nak sembahyang dulu ke? dah maghrib ni bodoh tul..nanti ko dalam neraka mcm tu lah kat gambar ko tu cuma masa tu muka ko terjerit2 dibakar api ha ha ha . buat debat time orang ada hal umum pun mengejut tiba-tiba cakap orang bacul.... tajuk debat pun aku tak tau ko reti tak bangang

lebai-mangkuk said...

Itu semua lakunan UMNO dan Ali aje.
Dah krusus sama shah rukhan, tunggu aje selepas rayuan nantu - semuanya akan ok. Inilah sandiwara UMNO!!!!!!

Awey Kelate said...

Najib telah cuba menunjukkan kebongkakan setelah mendapat backing dari Polis yang diterajui Musa Hasan, Jabatan Peguam Negara (Gani Patail)dan Mahkamah (Zaki Azmi) yang mana konco-konconya itu meruapakan antara badut-badut yang dipelopori Mahathir seketika dulu. Najib telah banyak menyalahguna kuasa mengarahkan badan-badan kerajaan untuk mengikut telunjuknya dan Pak Lah yang diketahui mengantuk terus lena walaupun kuasa masih di tangan beliau, namun Najib yang banyak menggunakan kesempatan untuk menerpa dengan rakus ke puncak kuasa yang semestinya dikelilingi khazanah negara (walaupun itu semua hak rakyat).
Pak Lah tak sedar Najib sedang "meliwat" Malaysia dengan penyalahgunaan kuasa secara berleluasa dan membabi-buta

dewata awan berapi said...

besar sangatkah jawatan zaid tu sampai nak bagi 'nasihat' pada agong...

LU SIAPA ZAID??????

firdaus said...

ADA SESIAPA YANG KENA BAN KT BLOG PENEMBAK TEPAT?

dewata awan berapi said...

cacingbacul said...

kalu aku balik cepat dari program maulidur rasul malam ni gerenti aku masuk debat ni

_____________________________________

macam baik je mamat ni????
entahlah...macam2 perangai manusia ni...

firdaus said...

PENGECUT BETOL LA PUAK UMNO NI.
AJAK ORANG DEBAT PASTU DI BAN PLAK...

ironseven said...

DEWATA,

hidup lagi kau rupanya dengan mempertahankan umno bn yg penuh dgn najis rasuah ni. ingatkan kau dah nazak mcm nazaknya umno yang akan berpecah belah nanti...

malu la oii...hidup dalam taik2 rasuah.

SIAPA ZAID? zaid adalah rakyat malaysia yang BERANI KERANA BENAR. dia tak ralat letak jawatan menteri kalau nasihatnya tidak diendah. dia tak ralat dipecat dari umno kerana dia yakin perjuangan dia lebih benar dari umno yg penuh taik2 rasuah yang menanti tongnya pecah menyembor ke muka kau dewata.

kau pon sama dengan zali. hujah kosong. mungkin tuhan telah matikan mata hati kau sama dengan kawan kau zali tu.

ish..ish..ish..malu la oii...

dewata awan berapi said...

penjilat2 PR ni sibuk nak jaga tepi kain UMNO...jagalah parti korang tu elok2...hal UMNO biarlah UMNO sendiri yang selesaikan...buat apa korang nak menyibuk...

lupa pulak...UMNO sebagai parti terbesar kat malaysia ni...mestilah ramai yang nak ambik tahu...ramai pulak yang dengki...

ironseven said...

maka berkata lagi DEWATA

penjilat2 PR ni sibuk nak jaga tepi kain UMNO...jagalah parti korang tu elok2...hal UMNO biarlah UMNO sendiri yang selesaikan...buat apa korang nak menyibuk...

lupa pulak...UMNO sebagai parti terbesar kat malaysia ni...mestilah ramai yang nak ambik tahu...ramai pulak yang dengki...

-----------------------------------

bukannya nak menyibok la baghal. nak sedarkan kau yg telah buta mata hati. tak de maknanya nak dengki. buang karen je. aku tengah dok tengok kehancuran sebuah organisasi bernama umno. sebab adanya org2 yang bangang mcm kau ni.

lagi tak sedar diri...MALU la tu bila org dpt tau tembelang umno bn kesayangan kau tu dah pecah. PENUH RASUAH...RASIAH...RASUAH...RASUAH...RASUAH...RASUAH...

momotaro said...

dewata awan berapi nak tunjuk taring dia kat blog nie.. dia terbawak2 dengan komik kegemaran dia...

mestilah kitaorang nak sibok sebab umno punya rasuah bertimbun2.. tugas kitaorang nak timbulkan isu2 rasuah umno nie... yang ko pulak buat aper sibok2 kat sini????

dianawijdan said...

WAHAI JUAK2 UMNO sekelian alam,

sedar lah korang selama ini korang dah diperdaya pucuk pimpinan korang tu...umno nak hancur dah...

1. Laporan Malaysiakini - Umno Bahagian Paya Besar hari ini menggesa agar Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob (gambar) meletakkan jawatan sebagai mengambil tanggungjawab di atas keputusan Lembaga Disiplin parti yang mendapati empat wakil rakyat Umno dari bahagian itu bersalah melanggar Perlembagaan parti dan Tata Etika Ahli.

2. kes2 rasuah (korang panggil politik wang ye? - sbb tu la zali bermati-matian pertahankan perbezaan rasuah dan politik wang..). nabi dah berpesan perasuah2 ni tempatnya di neraka. ooo...lupa ada juak2 kat sini yg tak percaya hadis dan juga doa, ye tak dewata? diorg kaya raya korang dapat apa?

3. peguam datuk hafalegam yg wakili tok zam perak dulu pernah persoal kuasa speaker siva konon 'penjawat awam je', 'gaji kerajaan perak byr', 'speaker sebhgn drpd kerajaan haram tok zam' akhirnya makan diri bila mahkamah rayuan berkata sebaliknya dan siva boleh ambil peguam sendiri...NAK JILAT TU JILAT SIKIT2 DAH LA...

tu petanda awal kes speaker dan ir nizar akan dimenangi pr. perlembagaan adalah perlembagaan. kuasa speaker (legislatif) setaraf MB (eksekutif), hakim (judiciary). ada ka pulak penjawat awam...

apa2 pun, semoga kehancuran umno berjalan dengan lancar tanpa apa2 halangan...amin..

dewata awan berapi said...

ada penjilat baru...
makin ramai pulak penjilat2 pr ni...

maklumlah parti baru nak naik...ramailah budak2 yang baru lepas sekolah nak follow...tak heran...hangat2 taik ayam tu...lama2 senyaplah...

budak2...

momotaro said...

saper penjilat? ko yang nak tunjuk taring kat sini,,

ya!!! parti PR baru nak naik.. parti umno wajib turun...

parti penuh dengan rasuah tak layak memerintah....

kenapa ko pertahankan sangat sebuah parti yang terang2 sebuah parti rasuah...

Woit Najib!!! klu betul ko tak bersalah, kenapa ko tak nak saman jer akhbar perancis tu? kenapa ko tak nak saman? bodoh punya najib... dah bunuh orang pastu tuduh orang lain pulak...

dewata awan berapi said...

kaulah penjilat...jilat jubo nuar...jubo nik ajis...jubo karpal

tanya pulak...

momotaro said...

abis ko tu penjilat aper? penjilat najis najib? janis paklah? ataupun najis Ali rustam???

dewata awan berapi said...

janis paklah?

apa natang tu?????

jit tontoya said...

LELONG......LELONG...LELONG....

......DEWATA AWAN BERAPI.........

Tuan...tuan dan puan...puan !

Berita baik untuk semua.....!!!!!! jangan lepaskan peluang ini...

Aku bercadang nak lelong si mamat ni.

Spesifikasi :

1. Otak biol terlalu bodoh.
2. Muka tak la hensom sangat....lebih kurang beruk mak yeh.
3. Didikan agama agak kurang. suka layan blue.
4. semua cakap2 dia tin kosong saja.
5. kelulusan akedemik tak la tinggi mana..agak2 amik srp 2x.
6. pekerjaan ...pencacai najis mukalazah.
7. berkiblatkan duniawi dan sukakan perasuah jadi pemimpin..
8. Manusia yang paling bangang dialam ini....hehhheee

Harga bidaan dibuka bermula 1 sen Malaysia..

dana yg diperolehi nanti boleh bantu buat rayuan kes Tok Ali SUFI kat Melaka.

Cepat jangan terlambat....!

dewata awan berapi said...

gilo ape mamat ni...

jit tontoya said...

dewata....
relax la bro...jom pekena kopi dulu, aku untung niaga sekarang ni....

jit tontoya said...

tapi aku tabik spring kat kau dewata,

semua member ko dah lari dari perjuangan..tapi kau tetap setia di sini...

hidup tuan dewata...


tapi arrr...tuan dah sunat ke belum...

dewata awan berapi said...

tontoya,

kat mano ko niago malam2 ni...lorong hj taib ke??

jit tontoya said...

dewata,

tepat kau punya andaian...aku niaga kat situ la....

jom joint aku niaga...untung boleh tahan...

kau duduk dekat sini pun bukan dapat apa...semua tak nak dengar cakap ko.

lagipun memang orang macam ko ni sesuai kat situ...jom la....ikhlas ni...

jit tontoya said...

tuan dewata,

agak-agak ko siapa yang letak kertas jampi bawah meja PM kita... bagi tau aku sikit. Mendidih darah aku bila dapaat tahu ada manusia yang sanggup bua macam itu pada PM aku...

agak-agak ko siapa punya kerja nih..

momotaro said...

berapa kupang ko nak jual si dewata? sekupang? dua kupang? klu ko bagi free pun aku taknak!!! maklumlah,, keje dia cuma layak jadi pencacai jer.... hehehe

dewata awan berapi said...

tontoya,

kalau ko nak tau akulah yang letak kertas jampi tu...

cadang aku nak letak kat bawah meja nik ajis...tapi aku kesian pulak...mana tau terkejut terus padam orang tua tu...

tak pasal2 aku dituduh pembunuh pulak...pasal tuduh2 tanpa bukti ni penjilat2 macam kau memang pakar...

jit tontoya said...

mamataro,

tergamak ko cakap gitu...

bagi free pun ko tak nak...tangkai apa yg sidewata pakai ni...sampai free pun orang tak nak...adus...

amik la sekurang-kurang dapat lantik buat tuan penasihat 25 percen.....!

dewata awan berapi said...

ada lagi penjilat baru ni...
budak2 pegi tido...dah lewat ni...

jit tontoya said...

tuan dewata,

aku sekarang bukan penjilat macam ko lagi. pangkat aku dah dinaik taraf.
sekarang aku digelar " penyampai maklumat".

tuan dewata masih ditakuk lama ker...kalau gitu jilat jangan tak jilat sementara pru 13 belum ada. lepas tu tak dapat nak jilat lagi...kalo ko teringin sangat nak... lepas gian penjilat tu..pergi kat muzium la gamaknyer...

jilat tuan dewata...jilat terus menjilat...tabik tuan dewata

jit tontoya said...

tuan dewata,tukar topik la pulak...
aku dah nk tido ni...

ko ader buyer tak...tolong jual aku punya pokok jati emas 1000 batang dan pokok sentang 10,000,00 batang. harga termasuk tanah sekali la...

5j apamacam....ok tak

cacingjeBN said...

Dewata Yahudi!!!

kao memang bacul bila orang dah tido baru ko nak keluar.. oiii apasal Ban debat semalam takut ke bpn nak debat poyo jelah puak2 Umno ni. Dia punya iklan mcm nak perang tup2 BAN pulak ingat aku tak sempat ke masuk....
bongong..ko ni sama mcm gambar anak najib yang aku guna ni tak BEROTAKKK...!!!!!!!! kao sendiri takde dalam tu ....

Parpu Kari said...

GEMPAR BERITA TERKINI MENGENAI PIMPINAN PKR!

BACA DI SINI!

http://parpukari.blogspot.com/2009/03/yb-fairus-tkm-1-pp-akan-meninggalakan.html

Creedence Clearwater Revival said...

Parpu Kari,

takde apa2 yg menarik perhatian ttg artikel kat blog kau tu. meh sini habiskan dulu cite pasal rasuah UMNO.

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
kalau dah bacul tu macam2 alasan...

March 18, 2009 3:56 AM

Dey....
kita org ni bukan nak stay kat dunia for ever....
amalan dan bekalaan ke akhirat kena juga di cari...
disana no share patner....
bukan mcm korang...buka mata fikir projek..projek...projek....duit..duit..duit..

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
besar sangatkah jawatan zaid tu sampai nak bagi 'nasihat' pada agong...

LU SIAPA ZAID??????

March 18, 2009 7:45 AM

Maka sahadan jawab zaid dgn selamba bodo je...hamba warga Malaysia juga.....bukan mcm dewata...tak tau asal usul salah silah...tgk ke gambar pun dah tau orgnya...bengong

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
penjilat2 PR ni sibuk nak jaga tepi kain UMNO...jagalah parti korang tu elok2...hal UMNO biarlah UMNO sendiri yang selesaikan...buat apa korang nak menyibuk...

lupa pulak...UMNO sebagai parti terbesar kat malaysia ni...mestilah ramai yang nak ambik tahu...ramai pulak yang dengki...

March 18, 2009 8:00 AM

eleh...bulan lepas kena kes perak ,kau berapi-api kutuk pakatan,nizar...tapi bila kena pada kau punya parti ...kata jgn sibuk jaga tepi kain org la....

anakkancil said...

jit tontoya said...
LELONG......LELONG...LELONG....

......DEWATA AWAN BERAPI.........

Tuan...tuan dan puan...puan !

Berita baik untuk semua.....!!!!!! jangan lepaskan peluang ini...

Aku bercadang nak lelong si mamat ni.

Spesifikasi :

1. Otak biol terlalu bodoh.
2. Muka tak la hensom sangat....lebih kurang beruk mak yeh.
3. Didikan agama agak kurang. suka layan blue.
4. semua cakap2 dia tin kosong saja.
5. kelulusan akedemik tak la tinggi mana..agak2 amik srp 2x.
6. pekerjaan ...pencacai najis mukalazah.
7. berkiblatkan duniawi dan sukakan perasuah jadi pemimpin..
8. Manusia yang paling bangang dialam ini....hehhheee

Harga bidaan dibuka bermula 1 sen Malaysia..

dana yg diperolehi nanti boleh bantu buat rayuan kes Tok Ali SUFI kat Melaka.

Cepat jangan terlambat....!

March 18, 2009 9:53 AM

tak mau la haji misai kontot...ape le punya tangkal yg ka pakai daa...

anakkancil said...

jit tontoya said...
LELONG......LELONG...LELONG....

......DEWATA AWAN BERAPI.........

Tuan...tuan dan puan...puan !

Berita baik untuk semua.....!!!!!! jangan lepaskan peluang ini...

Aku bercadang nak lelong si mamat ni.

Spesifikasi :

1. Otak biol terlalu bodoh.
2. Muka tak la hensom sangat....lebih kurang beruk mak yeh.
3. Didikan agama agak kurang. suka layan blue.
4. semua cakap2 dia tin kosong saja.
5. kelulusan akedemik tak la tinggi mana..agak2 amik srp 2x.
6. pekerjaan ...pencacai najis mukalazah.
7. berkiblatkan duniawi dan sukakan perasuah jadi pemimpin..
8. Manusia yang paling bangang dialam ini....hehhheee

Harga bidaan dibuka bermula 1 sen Malaysia..

dana yg diperolehi nanti boleh bantu buat rayuan kes Tok Ali SUFI kat Melaka.

Cepat jangan terlambat....!

March 18, 2009 9:53 AM

tak mau la haji misai kontot...ape le punya tangkal yg ka pakai daa...

Perawi said...

PAS wants apostasy to be made a crime in FT
KOTA BARU: PAS wants the syariah enactments amended to make apostasy a crime in the Federal Territory, the only state not to have such a provision.
The imposition of heavier penalties to deter Muslims from renouncing their faith was among five resolutions passed during the PAS assembly here yesterday.
The Dewan Pemuda delegate Abdullah Karim who tabled the resolution, said that action should be taken immediately now that the Federal Court's decision on the Lina Joy case has made it very clear that apostasy was the sole purview of the Syariah Court.
The Federal Court ruled 2-1 that the national registration department was correct in denying Lina Joy's application to delete the word "Islam" from her identity card.
Abdullah also called for a discussion with Umno to cooperate on the issue.
He said PAS parliamentarians should also try to table a bill to legislate the enforcement of apostasy in all states.
Abdullah claimed that although there were laws that prevented missionaries of other religions from spreading their faith to Muslims, big cities have witnessed Muslims being exposed to subtle forms of missionary work including having pamphlets placed inside their post boxes.
PAS Youth delegate Mohamad Haniapi Maidin, who seconded the resolution, claimed that Umno had failed to manage the issue of apostasy as the case should have been heard in the Syariah Court.
"We should consider elevating the status of Syariah Courts in the country," he said.
Terengganu delegate Wan Hassan Mohd Ramli suggested a dress code for journalists "appropriate to the (assembly), preferably something similar to what the delegates wear."
Men attending the assembly wear the traditional Malay baju or jubah while women are clad in long tudung and baju kurung.

acoi2005 said...

abis laa negara m'sia yg wa sayangi lau cam nih...dah takde org lain lg ke...adusss

Fakrul said...

Dewata..
anda jangan bimbing..
kami bersedia untuk menumbangkan UMNO!
kami sedang bersedia dengan akal berisi dan minda bernas...
kami sedang dan sudah bersiap siaga...
umno akan ditumbangkan!
dewata..bersedialah anda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...