Thursday, March 26, 2009

Siapa dalang burukkan Najib?



Laporan yang memberikan imej negatif kepada Datuk Seri Najib Razak oleh media antarabangsa dikaitkan dengan usaha untuk menjatuhkan beliau. Siapa mereka, musuh Umno atau musuh dalam selimut Umno sendiri?

Selain dalam Liberation, tulisan Arnold Dubus itu turut disiarkan dalam akhbar berbahasa Inggeris dari Thailand, The Nation. Bangkok adalah pangkalan kerja Dubus sebagai wakil akhbar Liberation.

Turut melaporkan cerita ini adalah akhbar Kompas Indonesia dengan tajuknya "Kepimpinan Najib Diragukan".

Selain itu, akhbar The New York Times, 9News, The Australian, The Times of India dan Timesonline juga melaporkan cerita yang hampir sama...Najib diragui.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

80 comments:

anakkancil said...

bukan saja di luar sana.dlm Msia sendiri pun ramai org meragui....
Mr.clean satu ketika dahulu pun kini dah bertukar jadi vacum cleaner...

bn@umno said...

alah kalau najib tak dapat PM pun takpe, masih terdpt ramai lagi pemimpin-pemimpin dlm Umno yg juga layak jadi PM spt Muhyidin Yassin, Hishammudin, Muhammad Taib, rais yatim ataupun Khiry(mungkin dpt menjadi PM termuda Malaysia) YANG PALING PENTING jgn biarkan pemimpin drpd kalangan PR yg jadi PM.dlm PR, pemimpin yg mempunyai potensi jadi PM mungkin DSAI tapi DSAI telah terlibat dgn kelakuan yg tidak senonoh dgn terjebat dgn kes liwat yg menyebabkan beliau ditolak oleh seluruh rakyat Malaysia.selepas DSAI sudah tidak ada lagi pemimpin yg berwibawa dlm PR.kalau diikuti pemerhatian, pemimpin Umno spt Muhyidin yasin, Hishammudin,Khairy,Rais Yatim atapun Muhammad taib jauh lebih berwibawa berbanding DSAI yg kaki liwat ni.

anonymous said...

Yang tak ragu UMNO.

anonymous said...

Hamba sokong bn@umno - cadangkan Khairi Jamaluddin, calun paling muda.

anakkancil said...

Dan pertama kali nya dlm catatan sejarah Msia kita akan memperoleh seorang PM yg banyak skandal,banyak penyelwengan dlm pembeliaan,kes jenayah...aku berbangga sebagai rakyat msia mempunyai PM yg sedemikian rupa....
ha..ha...ha.....
Bersih-habis di balunnya wang kerajaan
Cekap-kerja penipuannya tara sapa berani sebut
Tak amanah- dah memang pun

Lepas nie islam hadhari akan berkubor dan akan terbit pulak manifesto baru....kita tunggu la ye

Creedence Clearwater Revival said...

HAH!!!! APA LAGI PAK2 MENTERI BN. BILA LG NAK HARAMKAN AKHBAR2 TERSEBUT??? KAN KE AKHBAR2 TU BERBAUR FITNAH, MENGGONCANGKAN KESTABILAN NEGARE??? :P

Firdaus AMK PKR said...

sila tengok ulasan dari Be End@umNO diatas..
ulasan anda lari dari topik laporan siasah ni...
anda ulaslah tntang perihal najib dan pendapat anda terhadap kontroversi2 dari najib..
ia menjadi tumpuan media dunia..
bukannya anda ulas siapa penggantinya?!

ulasan anda tentang kes liwat?
adakah anda hakim?
anda tau DSAI itu bersalah?
ada tak media asing paparkan kes DSAI ni dan mengutknya?
takdekan?
tapi siapa yang kena?
Najib Altantuya..
salam.

Creedence Clearwater Revival said...

bn@umno,

malaysia negara rakyat. hak milik rakyat, bukan hak milik BN. tahap pemahaman demokrasi masih mentah jika berfikiran malaysia tidak boleh diperintah oleh oposisi.

anakkancil,

dulu, masa madey jd PM di war2kan lah malaysia negara islam(konon utk menarik persaingan dr PAS), kemudian naik pak lah - islam hadhari... pas ni tak taulah islam apa pulak. bak kata mat sabu, islam awang liku. nanti ramailah akan dipanggil cendekiawan2 islam pro BN utk menerangkan apa dia 'awang', apa dia 'liku'.

bn@umno said...

kalau Najib terlibat dgn kes pembunuhan, rasuah ataupun menyalahgunakuasa biarlah beliau tanggung sendiri di akhirat nanti yg penting Najib mampu mengembangkan ekonomi Malaysia dan tidak menyusahkan rakyat.kepada penyokong PR, korang tak payahlah nak jaga tepi kain orang(Najib) lagipun tuduhan-tuduhan liar yg dilemparkan kepada Najib belum tentu betul lagi.

Creedence Clearwater Revival said...

oh ya korang semua....

sblm ni najib dah 3x tanya pak lah bila nak buat peralihan kuasa... dah nak hujung bln 3 dah.

la ni, keluar berita ttg memburukkan najib.

korang rasa ini ada kaitan x? sng ke pak lah nak serahkan kuasa gitu je? camne ngan nasib khairi? aku rasa mcm ada tangan kat belakang yg buat konspirasi la.

konspirator2 ni nampak mcm dah simpan banyak peluru utk najib.

lembik2 pak lah pun, pak lah x bodoh. juak2 khairi tu boleh tahan jugak agresifnya.

skdr teori aku je.

kamal farhan said...

bodoh punya komen....bn@umno dah hilang ingtan....dah gila kot...

Creedence Clearwater Revival said...

bn@umno said...

kalau Najib terlibat dgn kes pembunuhan, rasuah ataupun menyalahgunakuasa biarlah beliau tanggung sendiri di akhirat nanti

==>

ek eleeee..... kalau perompak merompak kau & bunuh ahli keluarga kau, kau nak kata.... 'biarlah beliau tanggung sendiri di akhirat nanti' ek eleeeeeeeee..... geli aku.

dah malas dah aku nak komen lg. biar org lain je sambung komen aku. (aku tak marahpn ko komen mcm tu... geli ati je)

maaf jika terkasar bahasa.

anakkancil said...

bn@umno said...

kalau Najib terlibat dgn kes pembunuhan, rasuah ataupun menyalahgunakuasa biarlah beliau tanggung sendiri di akhirat nanti

................................
tu le kau ..nampak sangat kejahilan kau tu..sapa-sapa yg letak dia diatas maka org itu di kira bersekonkol.
Cthnya la..kau naik kereta.dlm kereta tu ada lagi 3 penumpang.tiba-tiba kereta kau kemalangan dgn lori taik.habis pecah cermin n remok habis.Agak -gak kau yg 3 lagi penumpang di belakang tu terkecuali dari kemalangan itu.Islam dia ambil kira begitu.
Di riwayatkan adalah 1 khalifah yg amat zalim.baju dia terkoyak lalu disuruh memandanya bawa ketukang jahit utk dibaiki.Bila tukang jahit tahu baju ini kepunyaan kalifah yg kejam itu maka tukang jahit itu tak mahu jahit dgn alasan tak mahu bersubahat dgn kezaliman khalifah itu.Kisah nie la yg menyebabkan dato harun din,Ismail kamus kena senaraihitam dlm halehwal islam satu masa dahulu di zaman Mahathir

anakkancil said...

Bn@umno...
Kalau nak kembang kan ekonomi dgn pakai duit kwsp,t/haji..tak yah cakap le..aku pun tahu..cuba bawa keluar duit sendiri or syer dgn razak -kami pinjamkan pada kerajaan nanti bila pulih kerajaan kena bayar..baru org kata mcm nie la PM yg kita cari-cari selama nie-tgk pembangkang apa yg PM kami sanggup lakukan..ini idak nak perabis lagi...

ngalabu said...

bn@umno ulasan kau paling palui aku pernah baca.

ngalabu said...

geli ati aku tengok siaran langsung waktu pengumuman keputusan pertandingan, mengalahkan budak tadika, kesian terteriak-teriak pengerusi.

PKR Negeri Sembilan said...

Ntahkan sempat atau tidak Najib jadi PM???

atau dia akan terus jadi Perosak Malaysia atau Penjumud Melayu?

Well...politic is not easy but it always becoming easy....

TEKONG DARAT said...

burukkan najib?
takde orang burukkan pun...
memang dah perangai buruk...
orang dok cerita yg buruk laa

TEKONG DARAT said...

saper nak naik evo,
tapi takde duit, mohon laa jawatan PDRM...maha patriotik punya kereta

shukri said...

korang x yah gaduh2..pasai sape nk jd PM..biarlah sape nk jd PM pun..dr BN ke PR ke sama je....bila dah dpt jawatan..songlap tetap songlap gak..2x5=5x2...

shukri said...

aku raser ar...puak2 AMENO gak lar...besa lar depa pun ketagih nk jd PM tp dpt..ciannn yer...len kali hulur ler pitis tebai2 ckit..bru senang...la x tahu ke kan rasuah2 ni mainan pemimpin BN jer...mcm makan kacang kuda jer..he..hee

unanjaga said...

Kita kena bertanya secara jujur,apakah seluruh perwakilan itu benar benar merestui akan Najib sebagai persiden Umno..dan sudah tentu ada juga dikalangan ahli perlimen umno sendiri yang tidak suka pada Najib,dengan ini sudah jelas pasti ada dalang dari puak mereka yang sengaja memburukan Najib.Sementara DSAI pula telah sengaja difitnah dengan isu liwat,mantan PM lalu sendiri telah mengakui secara terbuka akan rancangan itu.

PeRWiRa_aDiL said...

bn@umno said...

kalau Najib terlibat dgn kes pembunuhan, rasuah ataupun menyalahgunakuasa biarlah beliau tanggung sendiri di akhirat nanti yg penting Najib mampu mengembangkan ekonomi Malaysia dan tidak menyusahkan rakyat.kepada penyokong PR, korang tak payahlah nak jaga tepi kain orang(Najib) lagipun tuduhan-tuduhan liar yg dilemparkan kepada Najib belum tentu betul lagi...


March 26, 2009 6:41 AM


Kesian aku tgk budak bn@umno nih, sampai merah padam muka aku tgk.. Aku dah kate semalam, ko kalo bercakap kat sini hanya mempamerkan kebodohan & kesawanan ko aje, nama ko ni dah tercemar, kuburkan aje nick bn@umno nih, aku cadangkan ko tuka nick masuk gang pkr aje...Wassalam..

yatie said...

aku mmg xsuka najib jd pm malaysia.buat malu negara je.satu dunia dh tahu najis ni banyak kes.

TEKONG DARAT said...

muhyidin jadi timbalan pak lah

religionspirituality said...

bn@umno

bukan ko kaki liwat ke???
liwat jiran ko??? budak kecik umor 5 tahun kan? betul x?? mengaku jela
cuma ko bernasib baik je sebab x kantol dengan polis...

religionspirituality said...

bn@umno said...

kalau Najib terlibat dgn kes pembunuhan, rasuah ataupun menyalahgunakuasa biarlah beliau tanggung sendiri di akhirat nanti yg penting Najib mampu mengembangkan ekonomi Malaysia dan tidak menyusahkan rakyat.kepada penyokong PR, korang tak payahlah nak jaga tepi kain orang(Najib) lagipun tuduhan-tuduhan liar yg dilemparkan kepada Najib belum tentu betul lagi.

kah kah kah

statement paling celaka jahanam n bangang kluar dari pencacai umno kah kah kah kah

kalau tuduhan itu fitnah..saman la bangang!!!! logik la akal ada..fikiran ada...kadang2 pencacai umno ni bodoh mengalahkan lembu..

najib terer ekonomi??? kah kah kah
x yah nak auta la...report pon pegawai yang buat..setakat baca report kat parlimen lepas tuh x bagi pembangkang mencelah untuk penjelasan apekejadahnya??? kah kah kah...takut nak menjawab la tuh....

bn@umno
jgn jadi lembu mat ezam la....kah kah kah

bn@umno said...

marilah kita sama-sama berdoa supaya Najib dpt menjadi PM Malaysia yg baru menggantikan Si Dolah yg agak lemah dan tidak tegas dlm pentadbiran beliau.Najib dilihat sbg calon terbaik utk menjawat jawatan PM kerana ketegasannya dan beliau mempunyai ciri-ciri seorg pemimpin yg berkaliber dan berwibawa spt Tun Mahathir.Walaupun Najib 'diserang' dgn berbagai-bagai skandal dan penyalahgunakuasa yg bertujuan utk menjatuhkan nama baik beliau, tapi kita perlu ingat najib hanya manusia biasa yg tidak pernah terlepas drpd melakukan kesilapan.tidak ada manusia yg sempurna di dunia ini.tegok beberapa hari yg lepas di mana Najib berucap dlm perhimpunan agong, Najib kelihatan AMAT BERSUNGGUH-SUNGGUH DAN BERSEMANGAT SEKALI utk membasmi semua gejala rasuah di dlm umno.kita perlulah memberi peluang kepada najib utk menunjukkan kewibawaan dan kebolehan beliau mentadbir negara spt kata pepatah 'belum cuba belum tahu'.siapa tahu mungkin pentadbiran Najib lebih bagus drpd PM yg lepas-lepas.

anonymous said...

Kesian nengok si 'bn@umno' ni, ape hei nye mike ni, me rayu2 tak tentu pasye!
Udah le tu, gi dok diam dlm bilik ayo main sabun lagi baik.

Perawi said...

bn itu UMNO - Najib ganti Dolah yg lemah dan tidak tegas dlm pentadbiran. negara Kita akan jadi negara penganas, pembunuh, lanun, merompak sana macam negara MAFIA
ketegasannya sehingga altaunya mati dibom C4.siapa tahu mungkin pentadbiran Najib lebih jahanan dari enam jahanan drpd PM yg lepas-lepas. Syabas wahai pengampu, dah mengucap dari murtad baru ini.

Baginda Reformasi said...

salam...
mintak ambil perhatian dan tindakan kepada petualang agama ini.. lupakan sebentar parti anda.. please.. sebab ia dari MALAYSIA.. link nye..
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/petualang-agama-baginda.html

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/bangsat-yang-menghina-islam.html

POLIS ambil tindakan... kami nak rejam mereka sampai mati..

Creedence Clearwater Revival said...

dikala bn@umno di dlm keadaan defensif, diserang bertubi2.... kawan2 seperjuangannya lari lintang pukang.... mana peginya blogger2 pro BN di sini??? inilah hakikat watak2 umno.

anakkancil said...

bn@umno said...
marilah kita sama-sama berdoa supaya Najib dpt menjadi PM Malaysia yg baru menggantikan Si Dolah yg agak lemah dan tidak tegas dlm pentadbiran beliau.Najib dilihat sbg calon terbaik utk menjawat jawatan PM kerana ketegasannya dan beliau mempunyai ciri-ciri seorg pemimpin yg berkaliber dan berwibawa spt Tun Mahathir.Walaupun Najib 'diserang' dgn berbagai-bagai skandal dan penyalahgunakuasa yg bertujuan utk menjatuhkan nama baik beliau, tapi kita perlu ingat najib hanya manusia biasa yg tidak pernah terlepas drpd melakukan kesilapan.tidak ada manusia yg sempurna di dunia ini.tegok beberapa hari yg lepas di mana Najib berucap dlm perhimpunan agong, Najib kelihatan AMAT BERSUNGGUH-SUNGGUH DAN BERSEMANGAT SEKALI utk membasmi semua gejala rasuah di dlm umno.kita perlulah memberi peluang kepada najib utk menunjukkan kewibawaan dan kebolehan beliau mentadbir negara spt kata pepatah 'belum cuba belum tahu'.siapa tahu mungkin pentadbiran Najib lebih bagus drpd PM yg lepas-lepas.

March 26, 2009 9:38 AM

Tak yah kau cakap mcm tu la...kalau kau ambil banduan dlm penjara yg menjalani hukuman penjara seumor hidup kemudian bagi tau kat dia bahawa dia akan dilantik menjadi PM utk negara nya pasti berkobar-kobar ucapan dia...hanya org yg berfikiran mcm kau je mmuji melangit org yg bermasalah...
Jika kau ditanya oleh warga asing yg tahu akan kisah PM kau...apa kau nak kata...

ikhwan said...

to anakkancil kalau tak pakai duit kwsp/tabung haji masa gawat 1998 dulu dah lama malaysia ni terkena dgn IMF.
To firdaus amk pkr mcmmana nak keluar berita buruk pasal DSAI dah kawan kawan dia x bagi..ingat media kat barat bebas sangat ka? orang mcam DSAI boleh dimanupulasi
oleh barat jadi bela lah elok2 berita pun baik2 saja......

shyufi said...

bn@umno said...
alah kalau najib tak dapat PM pun takpe, masih terdpt ramai lagi pemimpin-pemimpin dlm Umno yg juga layak jadi PM spt Muhyidin Yassin, Hishammudin, Muhammad Taib, rais yatim ataupun Khiry(mungkin dpt menjadi PM termuda Malaysia) YANG PALING PENTING jgn biarkan pemimpin drpd kalangan PR yg jadi PM

kalau Najib terlibat dgn kes pembunuhan, rasuah ataupun menyalahgunakuasa biarlah beliau tanggung sendiri di akhirat nanti yg penting Najib mampu mengembangkan ekonomi Malaysia dan tidak menyusahkan rakyat

marilah kita sama-sama berdoa supaya Najib dpt menjadi PM Malaysia yg baru menggantikan Si Dolah yg agak lemah dan tidak tegas dlm pentadbiran beliau.Najib dilihat sbg calon terbaik utk menjawat jawatan PM kerana ketegasannya dan beliau mempunyai ciri-ciri seorg pemimpin yg berkaliber dan berwibawa spt Tun Mahathir.

........................................................................

akal2!!
nak ke x nak?
suka ke benci?
langsung x tetap pendirian!!
da ngaku tapi...alahai bn@umno..
da buta hati ke?

anakkancil said...

ikhwan said...
to anakkancil kalau tak pakai duit kwsp/tabung haji masa gawat 1998 dulu dah lama malaysia ni terkena dgn IMF.

dah bayar balik ke pinjaman masa gawat 98...

ikhwan said...

DSAI,PR pn sma gak ngn BN..sma2 gila kuasa..PRU yg lalu aku bgi la undi kt PR ngn harapan ada perubahan..memanglah berubah tpi kerajaan je la..janji mcm2 habuk pn tarak...DSAI pun dh jdi PPA DTK bila PR dpt kuasa...datang lagi PRU aku nk bgi undi kt BN balik...

ikhwan said...

anakkanci
dh bayar la tu... tak kalo cmna kwsp leh bgi duit bila aku ambil oktober '08..labur lm mutual..x da pblm pn..cmtu gak ngn tbg haji..bila2 pn leh ambil kt atm..engko x da kwsp kot...

anakkancil said...

ikhwan said...
DSAI,PR pn sma gak ngn BN..sma2 gila kuasa..PRU yg lalu aku bgi la undi kt PR ngn harapan ada perubahan..memanglah berubah tpi kerajaan je la..janji mcm2 habuk pn tarak...DSAI pun dh jdi PPA DTK bila PR dpt kuasa...datang lagi PRU aku nk bgi undi kt BN balik...

March 26, 2009 7:39 PM

Ikut suka kau le..org mcm kau nie di katogeri dlm kelompok lalang...ikut tiupan angin...

anakkancil said...

Tolak duit kau n org lain ...yg lebih tu aku punya la...

anonymous said...

wang_bangsa_perwakilan
Laporan Polis keatas Khairy Jamaluddin?

Sebuah Laporan Polis dijangkakan akan dilakukan keatas Ketua Pemuda UMNO yang baru dipilih Khairy Jamaluddin, atas kesalahan salahlaku ‘politik wang’.

Laporan ini akan dibuat oleh seorang ahli Pemuda UMNO Perak dan minta pihak berkuasa menyiasat keatas dakwaan dimana ‘carpet bombing’ berjumlah RM 10,000.00 setiap seorang. Habuan lebih dikatakan dijanjikan apabila Khairy menang.

Modus operandi yang digunakan ialah wang tunai dan nombor magnum, agar sesiapa yang menerima habuan ini akan ‘menunaikan kemenangan’ ini tanpa dilihat sebagai ‘rasuah’. Kesalahan ini dikatakan dilakukan pada malam Selasa 24 Mac 2009. Terdapat laporan dimana Perwakilan Pemuda UMNO berbondong bondong menuju ke Hotel Corus, Kuala Lumpur, yang dikatakan sebagai ‘Lubuk KJ’.

utusan-18iii09-kt-kj1

Sebelum ini, Lembaga Disiplin UMNO telah menyiasat dan mendapati Khairy MP Rembau ini atas salahlaku dan salahguna politikwang. Namun begitu, beliau setakat diberikan amaran sahaja. Ini menimbulkan ketidakpuasan hati ramai pihak, terutama ahli UMNO. Integriti badan penyiasat UMNO itu kini diragui.

http://bigdogdotcom.wordpress.com

Dikirim dalam News & Politics

hang nadim said...

"PETIKAN DARI MALAYSIAKINI"
Sementara itu, Wakil Umno Kelantan, Mohd Zain Yasim menggesa kepimpinan tertinggi Umno dan PAS supaya jangan memandang 'enteng' cadangan penyatuan kedua-kedua parti orang Melayu itu.

Beliau berkata, ia perlu dipandang serius demi survival orang Melayu.

"Kalau tidak buat begitu, kemungkinan orang Melayu akan kehilangan kuasa," katanya.

"Saya harap pihak kepimpinan tidak menolak mentah-mentah cfadangan penyatuan Umno-PAS ini," tambahnya.

KOMEN: BUKANNYA KEMUNGKINAN ORANG MELAYU KEHILANGAN KUASA TAPI UMNO YANG AKAN KEHILANGAN KUASA.

izuaf4zi said...

aku ada dengar ramai dri perwakilan UUM UUM noo dok marah kat pembangkang pasal apa dok sibuk2 jaga tepi 'kain orang' dah kain depa dah nak 'terlondeh' malu aku nak tengok...dah rasuah buat cara rasuah apa pulak nak menghalalkan cara dengan tukar nama 'politik wang' kalau dah nak tadbir negara biar orang yg bersih...pasal apa Ali Ketam boleh ucap tq kat najib selepas digantung bertanding dan boleh pula jadi KM melaka...Kkk Jjj@politik wang@halal, pas ni nak jadi menteri apa pun tak tau lagi yg confirm logo halal jakim kat tangan dia dah...tok jib hang cabar saman laa media asing tu, pasti dunia luar boikot hang masa jadi PM dan rakyat MALAYSIA juga yg susah nanti..sapa yg salah..UMM UMM noo lah

nalapambu said...

UMNO sudah terbukti 100% - parti rasuah.

Pada PAU yang baru lepas, semua calun2 yang kurang atau tidak beri rasuah (kerana takut) semua nya tewas.

Contoh terbaik dan nyata - pemilihan MT. Cuma 1 orang sahaja wanita yang menang - kesian.

Yang lain semua kalah kerana kurang atau takut memberi suapan wang.

Mengikut cerita2 dari sahabat2 politik melayu, semua perwakilan yang berhak mengundi pulang dengan bergaya, poket penuh RM.

nalapambu said...

Perhimpunan Agung 'PAU' adalah perhimpinan menghimpun RM bagi perwakilan yang layak mengundi.

nalapambu said...

Sekarang perwakilan UMNO sudah cipta satu istilah baru - "carpet bombing"

Kalau tak tahu makna istilah ini, kena tanya perwakilan UMNO yang ada hak mengundi.

anakkancil said...

Begini lah bila mana wang menjadi tuan kepada manusia yg menjadi hamba.maka berkata lah hamba tadi "bisa di atur boss...duitnya bosss...."
Perhimpunan Umno tak kan meriah kalau tak dak di selit dgn wang..
dgn wang juga berduyun -duyun datangnya rombongan kak piah,kak jenah mengatur berbiji-biji bas di sekitar PWTC...kalau nak harap duit poket sendiri keluar...kirim salam le jawabnya...begitu lah powernya wang hingga boleh menarik rombongan kak piah ,kak jenah..
Story nie pernah terjadi di 1 kws di utara Msia....
Punya lah seronok puak puak nie ibarat ayam yg seronok naik lori tapi pada keesokannya akan di sembelih...

kamal farhan said...

semoga selamat la sampai ke kampung halaman yer kak piah,kak jenah,kak yam, dan selurauh kakak2,pakcik2,makcik2 lah..sebelum nik tue,bnyak2 bertaubat lah..bersama2 kita insyallah..

Anak Bulan said...

Salam,

Najib Glokal dan Rosmah Mansor perlu bersumpah sambil beri bantuan fakir miskin di semua masjid-masjid utama di luar negara.

bulanpenuh2012.blogspot.com

PeRWiRa_aDiL said...

Teka teki Najib sewaktu 'PAU' baru² ini yg nyata begitu melucukan & berjaya mencuit hati para perwakilan yg hadir, mari sama² kite imbas kembali :

Bagi salah,
Tak bagi kalah,
Akhirnya, serba-salah...

add said...

Anwar Ibrahim la sapa lagi....

kamal farhan said...

kalau najib xdiperkenan kan raja utk jd PM, kita tgk sapa plak yg akan derhaka kpd raja pulak lepas nie?? klau mcm nie,baru lah betul2 derhaka..tuhan nak blas sekeajap jer..hahah

kamal farhan said...

najib dan zambri mkin pening di perak..ahha

ironseven said...

kelakarnya aku baca komen2 pecacai umno bn ni. sebijik mcm org2 takdak ilmu. kalau nk hujah tu biar la berfakta dan tepat...

aku tak tau nk kata apa dah kat makhluk2 bangang tu. sudah terang lagi bersuluh...

1. najis ada byk kes yg diunder carpetkan. polis tak mau siasat. sprm tak mau siasat. mahkamah takmau panggil bagi keterangan. kes2 spt kapal selam, jet pejuang, helikopter, atentunya takkan selesai kalau diundercarpetkan. wahai bapak atentunya, cepat2 bwk kes ke mahkamah antarabangsa. malu aku dpt bakal pm penuh skandal!

2. mohjideen byk kes masa jadi mb johor dulu. pon kes2 tu diundercarpetkan. malu2....

3. kj bersalah sbb rasuah. alahai...mcmana la org yg BERSALAH boleh jadi pemimpin???????????? kau tak paham...tak paham...tak paham...agaknya perwakilan yg dia bg duit tu sure undi dia. DIA BERSALAH...au tak paham....

alahai malaysia ku....

kembara putih said...

Mungkin hantu ALtantuya kot.

ironseven said...

KJ bersalah RASUAH boleh jadi ketua pemuda umno. heran...heran... apa nak jadi dgn umno ni? kalau pakloh kata "menantu aku pon kena ke?" agak2 apa la si taudeen tu jawab ye? heran..heran..FAKTA ADALAH FAKTA! malu la oii...

pemberi dan penerima rasuah tempatnya di neraka....

ikhwan said...

bukan lalang tpi iginkan perubahan spt yg dijanjikan DSAI & PR..tpi rupa2nya tak da beza pn sama jer..lam parlimen patutnya bagi la idea yg bernas yg baik utk rakyat..ni tak buat pn.. yang tau nak bertengkar benda2 remeh cakap ikt sedap mulut jer..abis tu walkout ramai2..low class pnya MP!kalau aku yg tersilap tunggu tgk la PRU nanti mcmmana org yg dh bg undi kat PR bgi balik undi kat BN..aku bt survey sendiri..lm 30 org yg ditanya..22 org kata dh bosan ngn PR...

TEKONG DARAT said...

buat ikhwan...
mesti laa bosan ngan PR...
sebab masa ngundi mengharap MP dan ADUN PR macam BN...
rupanya tak...
ngko paham ker tak ikhwan....
perubahan total hanya buleh dibuat setelah mentadbir negara...
kalau setakat mentadbir negeri,
camana nak kawal polis, camana nak kawal mahkamah....
peruntukan wajib utk negeri pun kena sekat....
kalau ngko rasa sayang lagi ngan umno, buleh blah...
tak perlu jaga sapa2....
ker serik dah?....
byk habis duit sendiri?...

this is anfield said...

kalau setakat mentadbir negeri,
camana nak kawal polis, camana nak kawal mahkamah....

kawal polis??
kawal mahkamah??

nak tergelak baca komen mamat ni...
makin banyak kau mencarut makin terserlah kebodohan kau...

kahkahkahkahkahkahkah...

lebai-mangkuk said...

Selepas PAU berakhir di PWTC, kita telah saksikan bahawa rasuah sangat berkuasa dalam UMNO.

Menteri2 yang kedekut atau takut memberi rasuah - semua tewas.

Paling malang kaum wanita UMNO, cuma 'sebiji' sahaja yang memang dalam semua jawatan dan AJK MT UMNO, kecuali di sayap 'Wanita dan Puteri'.

Mengapa jadi begini?
Jawapan nya kerana wanita behati bersih dan mulia - 100% anti rasuah.

Cuma dibahagian wanita sahaja sudah nampak berubah dan bersih.

Malang nya dibahagian lain, terutama nya 'pemuda' masih tidak beruba, BAHKAN SEMAKIN BERTAMBAH TERUK.

UMNO tidak akan berubah, rasuan sudah jadi darah daging UMNO.

Cuma rakyat yang pintar dan sedar sahaja boleh merubahkan UMNO.

"KUBURKAN UMNO"

slyderrose said...

elok jugak najib jadi pm, lagi cepat pelingkup umno dan senang dikuburkan. ooopppps..aku masih lagi ahli umno..biaq pie..lah umno. mampui lagi baik.

cacingjeBN said...

betul ke ahli Umno ada 3.4juta? eh eh macam tak cayajr macam ne depa kira ah? aku yang dah lama masuk PAS pun tiba2 dapat surat kata aku ahli UMNO dan disuruh mengundi di PRU lepas. pelik2 ntah2 ahli UMNO hantu kot....huhuhu

suruh UMNO semakla berapa ahli dia yang tinggal dalam Umno sekarang tolak sekali ahli2 yang dah keluar parti termasuk aku...

cacingjeBN said...

Selepas dari penyiaran berita mengenai kes Altantuya ,Persiapan telah dijalankan oleh Bapa Altantuya dan kerajaan Mongolia untuk membawa kes pembunuhan Altantuya ke mahkamah Antarabangsa..

Bayangkan jika najib didapati bersalah di Mahkamah Antarabangsa samasa menjadi PM malulah kita sebagai rakyat Malaysia ada pemimpin yang menjadi pembunuh. Apa nak jadi dgn kite nih...

TEKONG DARAT said...

Apa yg lawak dgn kawal polis dn mahkamah?..bkn ke kedua2 pihak ni patut lebih mulia drpd menjadi alat survival puak2 bgsat?...yg menjadikan polis dn mahkamah pelawak adalah puak2 bgsat ni..lihat saja skrg..pihak perundangn, apa yg tdk lawak?..kejanya serbu tmpt cramah PR,..soal siasat org PR..lain yg dituduh,lain yg disiasat...agaknya interpol dn ICC siasat kes altantuya 5hr blh siap,.bkn stakat kmbing htam,malah tuan kambing, kandang kambing, dn smua yg bkait ngan kambing htam akan disabit..itulah yg dmaksudkan kawal polis dn mahkamah..eksekutif dn perundangan mesti diasingkn kuasanya..

TEKONG DARAT said...

Bestnya,..
Lpas tgk penutup PAU, tgk plak cerita hindustan kt tv3suku..sama je jalan cerita kt malaysia..maklum la, kt India pun rmai yg kaler kulit sama ngn yg dok dlm PAU..mgkn sbb tu jln cerita sama..yg tk sama,gelek depa..

cacingjeBN said...

lepas tu citer tv3 tadi// akhirnya politik 50 tahun kalah jugak dengan politik baru macam citer tadi kan tekong.

cacingjeBN said...

bila kerajaan dipilih rakyat bukan BN nak beri kerjasama yang depa tau
buat sabotaj dan rampas kuasa. sebijik macam citer hindustan tv3 suku tadi. macam tv3 perli je huhuhu

TEKONG DARAT said...

Ucapan bdegar2..sama mcm puak dlm tv3..yg best jgk, pmbangkang smpai pcah muka nk menang..yg pemerintah, guna air liur utk pbodohkn pwakilan..siar pulak dlm tv..maka rmai la kna tipu lg,.tk sbr nk tggu najib jd pm..2april?,lamanya..kan elok lpas PRK je..tk la pning kpala..biar yg dok bpeluk cium td kempen sama,.yg tua sket tu,maha kuat tipunya..nama pun maha...

Awey Kelate said...

ikhwan said;

DSAI,PR pn sma gak ngn BN..sma2 gila kuasa..PRU yg lalu aku bgi la undi kt PR ngn harapan ada perubahan..memanglah berubah tpi kerajaan je la..janji mcm2 habuk pn tarak...DSAI pun dh jdi PPA DTK bila PR dpt kuasa...datang lagi PRU aku nk bgi undi kt BN balik...

betul ke mat ni undi PR, aku macam tak caye je......

Awey Kelate said...

ikhwan said:
to anakkancil kalau tak pakai duit kwsp/tabung haji masa gawat 1998 dulu dah lama malaysia ni terkena dgn IMF.

Masalahnya duit tu banyak guna untuk tanggung hutang tokoh-tokoh bilionaire segera ciptaan Mahathir seperti Mirzan dll. Ekonomi Malaysia mungkin kekal kukuh kalau Mahathir tak createkan banyak "George BOROS" di kalangan UMNO /BN. Lagi pun ekonomi Islam yang boleh mendepani krisis ekonomi global tak nak digunapakai

dianawijdan said...

motto umno masa penamaan calon dan kempen prk bkt gantang, bkt selambau dan batang ai...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...

haha...malu la oii...

Perawi said...

motto umno masa penamaan calon dan kempen prk bkt gantang, bkt selambau dan batang ai...

HIDUP UMNO HIDUP RASUAH, HIDUP RASUAH HIDUP UMNO...malu aku dgn org bukan Islam

Perawi said...

Bila pula nak ngundi ditempat kaki rasuah wahai SPR - {Azalina Othman & Ali Rustam} SPRM kenapa membisu tangkap la menatang 2 ekor itu. Org kawasan itu nak juga durian rasuah runtuh. Semua muka UMNO/BN adalah setaraf belako. Memalukan kpd org bukan Islam. Termasuk add, MIE dll {malu aku nak mengaku melayu - kalu begini terus pelahap, lahanak, lahabau, penuh dgn najis babi rasuah}

Perawi said...

Lepas nie islam hadhari akan berkubor dan akan terbit pulak manifesto baru....Namanya Melayu Lapar

Perawi said...

HAH!!!! APA LAGI PAK2 MENTERI BN. BILA LG NAK HARAMKAN AKHBAR2 TERSEBUT??? KAN KE AKHBAR2 TU BERBAUR FITNAH, MENGGONCANGKAN KESTABILAN NEGARE??? :P

Tengku Ahmad Ridhaudin pun kaki fitnak juga. Menatang penyokong UMNO yg bahlul lagi tolol

Awey Kelate said...

Jangan nak tuduh KJ je yang rasuah, sebab bapak segala perasuah adalah Najbiul yang menjadi presiden terakhir UMNO. Muhyiddin, Zahid Midi, Hisham Auww, Spei Apdal - bersih ke dari taik rasuah.
UMNO memang tangki najis rasuah, bagi kat IWK pun agaknya payah nak bersihkan

zali said...

update please!

hillman227 said...

ALLAH HINA MAHLUKNYA JIKA MAHLUKNYA LUPA PADA NIKMAT ALLAH..

umnosarkis said...

Jangan salahkan siapa yang sebar cerita buruk pasal kita.
Kalau kita baik, tak kan ada orang nak sebar cerita buruk pada kita.
Kalau ada, kita boleh SAMAN FITNAH atau SAMAN MALU.

Kalau kita berperangai buruk atau jahat, orang dok bercerita hal buruk kita.Nak kata apa lagi, dah memang perangai kita BURUK atau JAHAT.

Tak ada angin, macam mana pokok boleh bergoyang !!

shima said...

Mereka Kata Negeri ku kaya dengan Minyak tapi aku tak kesah sebab ku percaya minyak tu tak sampai kat rakyat. Minyak kat negeriku dah kena kebas kat negara lain, tinggallah minyak cap kapak kat aku buat sapu kepala. Masa mengundi ramainya orang baik hati nak bagi duit raya, tidak kurangnya buta hati, ramainya pakar ilmu Matematik dan ramainya orang tersesat jalan walaupun di kampung sendiri. Dulu Ku dengar negara ku cuma ada rakit, sekarang dah maju pasal dah ada kapal selam. Dulu cakap main belakang sampai tulang belakang patah, sekarang dah tua pun larat lagi main belakang. Pelik-pelik, 1 malaysia tetap kena tipu sebab masa ke sabah & sarawak pun ada tiga jenis warganegara dalam malaysia ini berebut kat kaunter nak minta cop. Kalaulah ada rancangan realiti "Suami Boneka" siapalah pemenangnya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...