Thursday, September 25, 2008

Pak Lah umum akan berundur Mac ini, tidak pertahan jawatan

TERKINI

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memberitahu para pemimpin BN, beliau akan berundur dari menjadi PM Mac ini dan tidak akan mempertahankan jawatannya sebagai Presiden Umno.

Namun begitu, di luar Dewan Mesyuarat PWTC, para penyokong Abdullah berkumpul dan menaikkan sepanduk mendesak agar beliau terus kekal dan bertanding mempertahankan kerusinya.

Lagi menyusul.

21 comments:

Juraimi Zainal said...

Syabas Pak Lah, nampak gayanya si KJ gerenti tumbang la...

ZBO said...

Ini semua permainan politik...kita tgk kalau ada bahagian yg mencalonkan dia dan cukup quota...takan tak pertahan kutt....mungkin pak lah ni nak kuncu2 dia yg calonkan dia...kita tgk je nanti...sume boleh jadi up side down dalam politik.....biasa laa...

Unknown said...

mungkin benar lah. dia kan akan dapat cukup duit untuk 30 tahun akan datang. 250 juta.

bunga melati said...

salam...

bgs lah, tapi pas ni yg ganti pak lost ni pak najib altantuya...

lagi lah perompak besar... dari lanun pas kepada perompak...

malanglah nasib negara kita...

Unknown said...

lanun lah itu, kan diorang buat sandiwara semasa dekat somalia baru - baru ini.

bn@umno said...

nampaknya negara malaysia sudah on track untuk menuju ke arah kestabilan ekonomi dan politik kerana paklah dah menyatakan beliau tidak akan bertanding untuk jawatan presiden umno pada bulan mac 2009 dan jawatan presiden akan diserahkan kepada DSNTR.dgn perlantikkan DSNTR sbg presiden, sekurang-kurangnya ia akan mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap pentadbiran BN.BN amat memerlukan seorang pemimpin seperti DSNTR di mana beliau mempunyai pengalaman yg luas dalam menguruskan negara.

Berkenaan kes altantuya, aku kurang percaya yg DSNTR terbabit dgn pembunuhan altantuya.Ini kerana article yg ditulis oleh RPK yg menuduh DSNTR terbabit dgn pembunuhan altantuya tu hanyalah fitnah semata-mata bagi tujuan menjatuhkan maruah bakal PM negara itu.jadi marilah kita sama-sama memberikan sepenuh sokongan kepada DSNTR bagi mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN.

bn@umno said...

walaupun tekanan demi tekanan diterima paklah agar letak jawatan TAPI MASIH TERDAPAT RAMAI RAKYAT MASIH MEMERLUKAN PAKLAH UNTUK MENERAJUI PEMERINTAHAN NEGARA.contohnya ramai rakyat malaysia berkumpul dan menaikkan sepanduk mendesak agar paklah terus kekal dan bertanding mempertahankan kerusinya.

bunga melati said...

tu name nyer PENJILAT lah bn@umno kan same mcm ko...tu yg diorg berkumpul...polis tak nak plak tangkap diorg... klu org lain dah kena ISA dah tu, tu ke adil???

aduh komen ko ni bn@umno, geli hati, lagi yg aku tak percaya mcm mana lah rekod altantuya kat KLIA hilang mcm tu aje... pelik2 pelik, menggambar kan yg dia tak pernah masuk m'sia...

biase lah pak najib altantuya, sumer dia boleh buat termasuk lah lingkup kan negara kita...

ko taksub ade org sokong pak Lost lagi, geli nyer aku.... tu sumer penjilat kaki pak lost mcm ko...

atzmand said...

ayoo00ooO..
itu pakalost punya kaki kena jilat suda ka? aney kapla lagi pusing!

Dr Nik-On X-Ray said...

Kawe cukup risau kalu Najib naik, duit negara akan lagi cepat susut. Rosmah mesti lagi tambah angin untuk pegi shopping kat luar negara. Kapal-kapal MISC (yang dirompak lanun-lanun Somalia) lepah ni boleh digunakan untuk ngangkut barang-barang shopping si Rosmah pulak.
Kes Altantuya mungkin disenyapkan terus dan mungkin rakan Najib tu akan terlepas.
Namun, mahkamah Allah SWT nanti pasti dia dan konco-konconya tak akan terlepas.

Unknown said...

bn@umno blah lah komen dan masuk dalam jamban je.
PL = DSNTR

DSNTR jadi PM, EKONOMI MEMANG NAIK & STABLE. DUIT MELAMBUNG. en eh eh... bukan rakyat. tak payalah saya cekap siapa punya ekonomi naik.

PM Baru bn-umno akan membeli lagi banyak SUBMARINE. akan mempunyai ramai girl friend and also banyak kerogolan and banyak C4 akan hilang dari KP without knowing GENERAL. kan negara kita lebih perlukan senjata moden dan submarine nuklear. kita juga perlukan ATOM BOMB untuk masuk ke dalam lubang u bn@umno.

Unknown said...

" walaupun tekanan demi tekanan diterima paklah agar letak jawatan TAPI MASIH TERDAPAT RAMAI RAKYAT MASIH MEMERLUKAN PAKLAH UNTUK MENERAJUI PEMERINTAHAN NEGARA.contohnya ramai rakyat malaysia berkumpul dan menaikkan sepanduk mendesak agar paklah terus kekal dan bertanding mempertahankan kerusinya "

Kesihan dengan rakyat malaysia yang masih baby. i rasa mereka ni belum cukup besar lah.

Unknown said...

memang betul lah bunga melati. i support your komen. ROSMAH saya rasa dia tak cukup kapal MISC. kan dia ada submarine untuk jalankan underworld kerja. nati ada earocoptor pula. boleh terbang and shopping.

Unknown said...

ooi bn-umno, kamu ni nampak macam happy sangat. ketua u dah nak berhenti kerja, kamu pula cekap macam sokong " kata macam, si jahanam berhenti juga ". inikah semangat bn-umno ? u ingat lepas dsntr naik semua OK ? tengoklah si badawa u. kamu akan rasa lah.

bn@umno said...

hantu

aku lebih percayakan najib drpd Nik Aziz, Hadi Awang, Si Nuar, LKS.lagipun najib sejak dahulu sudah berada di dalam BN dan kesetiaannya kepada BN tak pernah pudar, dgn berbagai-bagai jawatan yg disandangnya sebelum ni akan membolehkan beliau menggunakan segala kepakaran beliau ada untuk menstabilkan kembali ekonomi negara.lagipun BN sudah 51tahun berpengalaman memerintah negara berbanding PR. adakah PR pernah berpengalaman memerintah negara?jawapannya 0.jadi ko tak payahlah menegakkan benang yg sudah basah tu.bodoh betullah ko ni.

Unknown said...

bn@umno yang bebudiman ( babi punya bodoh, kepala sotong ) macam u tahu semua ( time machine & Doremon ) memang i dah cekap dia ni memang pandai cari duit, pandai bangunkan ekonomi, memang dia ada kepakaran dalam bidang pengurusan, lagi lagi memang orang lama, tetapi hanya untuk dia je la kepal sotong. kamulah yang tak ada otak dan bodoh ashik bebel dan naikan bn-umno, kamu minum ke air najis dia ? bodoh punya orang.

Unknown said...

Petikan dari utusan malaysia...

KUALA LUMPUR 8 Okt. - Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail memberitahu badan itu menerima banyak aduan politik wang sepanjang mesyuarat cawangan parti tersebut baru-baru ini.

Katanya, sehingga kini, sebanyak 521 aduan direkodkan di mana 116 telah disiasat, manakala 54 kes pula sedang disiasat yang kebanyakannya kerana politik wang.

- Utusan

Biasalah, nak jadi kaya, kenalah tanam modal dulu..kan. Barulah boleh dapat projek, bila dah ada kedudukan. Tak salah punya ma.

Itu pun yang ada aduan, yang tidak...

umno oh umno, semoga berbagialah hendaknya... dulu kini dan selama2nya.

bonzer said...

Assalam.............
Sahabat2 Blogger

Kepimpinan utama negara hanya ditentukan oleh 2000 perwakilan AMNO sahaja. 27 juta rakyat yang lain hanya tengok,dengar dan terima.

Yang sedihnya kaum kerabat dari parti yang sama pun tengok,dengar dan terima seperti parti pembakang.

Kalau 2000 perwakilan ini elok maka pemimpin yang dilantik pun elok

Tapi kalau perwakilan ini sebelum undi di beri makan seperti bagi makan hantu raya maka pemimpin yang dihasilkan pun macam hantu raya.

Mana hak rakyat untuk menentukan Pemimpin atasan ?

mohd zaini bin mohamed said...

pak lah tak jadi PM ?

tukar baton dari pencuri kepada perompak.

lagi hancur.....kuca lara.

shyufi said...

bn@umno said...
walaupun tekanan demi tekanan diterima paklah agar letak jawatan TAPI MASIH TERDAPAT RAMAI RAKYAT MASIH MEMERLUKAN PAKLAH UNTUK MENERAJUI PEMERINTAHAN NEGARA.contohnya ramai rakyat malaysia berkumpul dan menaikkan sepanduk mendesak agar paklah terus kekal dan bertanding mempertahankan kerusinya.

shahrul said:
ape makne ko taip ayat2 smua kat atas ni?
sedih sgt ke mangkuk ayun 2 nak brundur?
pegi mampos r..tadbir krajaan pun tunggang langgang,ader jgk ker rakyat yg bodoh(bn@umno,zali & puak2nyer) sgt wat spanduk 2?
braper abis wang ringgit d blanjakan utk wat spanduk 2?
mesti gune wet krajaan..eh..wet rakyat kan?!..
pmimpin yg bodoh camtu d puja2 lagi.jgn r nak hipokrit!!!
pengunduran dolah terkutuk ni x beri aper2 makne pada rakyat pun malah mgkin lebih teruk lagi dan lagi dan lagi...
rakyat ibarat keluar dari mulut singa masuk plak ke mulut dinasour...
paklah kalah..najib najis

roh_insan said...

Pak Lah terpijak jerat nye sendiri,ini lah kerterbukaan yg terlampau.

Aku bersetuju dgn kate Dato Mustaffa Ali yg satu batu utk due ekor burung.

Pak Lah dah kene,kini cume tinggal Dsai.Ini lah game si pencatur kpd politik malaysia.Kite harap Pakatan Rakyat diberi amanah utk memimpin malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...