Tuesday, September 4, 2007

Sokong PAS letak muka baru di Terengganu


KUALA LUMPUR, 4 Sept: Kenyataan bahawa PAS akan meletakkan tidak kurang dari 40 peratus muka baru sebagai calon parti itu di Terengganu dalam pilihan raya umum akan datang di sambut baik oleh pelbagai pihbak.

Bahkan, bagi Setiausaha kelab anak Terengganu di perantauan (Perantau), Shuhaimi Embong, tidak cukup sekadar 40 peratus sahaja dan beliau mencadangkan menjangkau hingga 60 peratus muka baru.

"Muka baru ini tidak semestinya muda tetapi mereka yang tidak cacat dari segi politiknya," kata beliau kepada Siasah.

Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Mustafa Ali mengumumkan, PAS akan meletakkan tidak kurang dari 40 peratus muka baru sebagai calon parti itu di Terengganu dalam pilihan raya umum akan datang.

Beliau yang juga Pengarah Pilihan raya PAS berkata, calon-calon ini pula akan terdiri dari orang-orang yang lebih muda dari calon-calon parti itu sebelum ini.

Mustafa yang mula menjadi Pesuruhjaya PAS Terengganu mulai tahun lepas berkata demikian dalam wawancara khas dengan akhbar Siasah keluaran lepas.

Sementara itu, seorang pemerhati politik berpendapat, langkah itu amat baik untuk memperbetulkan persepsi PAS Terengganu mempunyai pemimpin yang sama sejak sekian lama.

Beliau yakin, jika muka-muka baru ini mempunyai nama yang baik, cita-cita PAS untuk menawan Terengganu kembali akan menjadi kenyataan.

Beliau yang merupakan bekas pegawai tinggi kerajaan berkata, antara persepsi tidak baik di Terengganu sekarang adalah pemimpin yang ada sudah terlalu lama memimpin PAS di Terengganu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...