Tuesday, September 18, 2007

Tragedi Batu Burok kerana kekhuatiran kehilangan kuasa - Ruhanie

KUALA LUMPUR, 18 Sept: Bekas Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan, Datuk Ruhanie Ahmad menyifatkan drama yang sedang berlaku ekoran Tragedi Batu Burok adalah kerana 'pihak-pihak yang kelihatan sedang cemas oleh kekhuatiran kehilangan kuasa?'

Bagi beliau, peristiwa peluru hidup di Batu Burok 8 September lalu adalah implikasi dari kewujudan pembesar yang kelihatan seakan-akan sudah hilang kawalan terhadap destini negara?

"Inikah akibatnya permainan politik setengah masak? Inikah kesannya politik "baling batu sembunyi tangan"? Inikah implikasinya bila ada pembesar yang kelihatan seakan-akan sudah hilang kawalan terhadap destini negara?" tanya bekas Setiausaha Politik Tun Musa Hitam itu.

Kepada pihak yang membaling batu sembunyi tangan, beliau mengingatkan, bagaimanakah jika kebenaran suatu hari nanti akan menafikan segala-galanya yang sedang diheboh-hebohkan?

"Berapa lama lagikah rakyat jelata perlu dihidangkan dengan keadaan seperti ini. Dan, bagaimanakah jika kebenaran akan suatu hari nanti menafikan segala-galanya yang sedang diheboh-hebohkan oleh pihak-pihak yang kelihatan sedang cemas oleh kekhuatiran kehilangan kuasa?

(Gambar: Suwandi terlantar di Hospital mangsa tembakan polis yang tidak disiarkan media BN)



"Lantaran itu, tidak murnikah kalau impak peristiwa di Batu Buruk itu ditangani secara lebih ikhlas, teliti dan bijaksana oleh pihak berkuasa?" Ruhanie mempersoalkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...