Tuesday, September 4, 2007

Nilai prestasi Menteri Luar


KUALA LUMPUR, 4 Sept: Perdana Menteri diminta kembali prestasi Menteri Luar, Datuk Seri Hamid Albar ekoran kegagalan beliau menangani insiden empat pegawai polis Malaysia memukul jurulatih Karate dari Indonesia dengan baik.

Dalam masa yang sama, Anggota Parlimen PAS dari Rantau Panjang, Abdul Fatah Harun (gambar) memuji sikap Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang secara peribadi membuat permohonan maaf beliau selaku ketua kepada para pegawai polis yang bertindak tidak wajar itu.

Sehubungan itu juga beliau mencadangkan Parlimen Malaysia mengambil satu tindakan yang sewajarnya bagi mempastikan insiden yang berlaku itu tidak mengganggu hubungan antara Malaysia dan Indonesia.

Fatah berkata demikian dalam kenyataan akhbar yang dihantar kepada Siasah baru-baru ini.

“Kami memuji sikap Ketua Polis Negara Malaysia, Tan Sri Musa Hassan kerana beliau memberi perhatian peribadi dan telah segera melakukan apa yang wajar mengikut prosedur kepolisian Malaysia.

“Kami berharap Kes yang merupakan satu kejadian terhadap tetamu Negara diberikan pengadilan yang secukupnya supaya ia tidak berulang lagi,” kata Fatah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...