Friday, September 7, 2007

Dua wanita disebut bakal calon PAS di Terengganu

KUALA TERENGGANU, 7 Sept: Seorang doktor sakit puan wanita, Dr Wan Saleha binti Datuk Wan Ishak disebut-sebut bakal menjadi salah seorang calon wanita PAS di Terengganu dalam pilihan raya umum akan datang ini.

Selain beliau, seorang lagi aktivis disebut tetapi belum dapat disahkan lagi.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa ketika berucap di Ijtima' PAS Terengganu baru-baru ini mencadangkan agar Terengganu meletakkan calon wanita dalam pilihan raya akan datang.


“Saya mencadangkan supaya PAS di Terengganu meletakkan calon wanita dalam pilihan raya akan datang bagi mendapatkan undi muslimah dengan secukupnya bagi kita memenangi pilihan raya di Terengganu sebagai sebuah kerajaan yang baru bukan sebagai pembangkang,” katanya.


Dalam sejarahnya, calon wanita PAS, Khatijah Sidek pernah bertanding dan menang atas tiket PAS untuk Parlimen Dungun.

Sebelum ini, Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Mustafa Ali ketika diwawancara oleh akhbar rasmi parti itu Harakah berkata, setelah diperincikan oleh beliau, lebih dari 50 peratus calon PAS di Terengganu akan datang adalah muka baru.

Sebelum ini, ketika diwawancara Siasah, Mustafa berkata, lebih 40 peratus adalah muka baru.

Setiausaha persatuan anak Terengganu di perantauan (Perantau), Shuhaimi Embong yang menyokong cadangan itu turut mencadangkan agar angka itu menjadi 60 peratus.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...