Friday, February 22, 2008

PAS Kelantan kemuka ramai muka baru

KOTA BHARU, 22 Feb: PAS Kelantan meletakkan 24 muka baru untuk memperkuatkan parti itu di peringkat Dewan Undangan Negeri dan Parlimen.

Antaranya seorang pensyarah Universiti Islam Antarabangsa, Dr Fadzli Datuk Hassan (gambar) dibawa untuk bertanding di Dun Temangan manakala di Tendong, seorang bekas pensyarah UKM, Dr Muhamad Daud dipilih.

Lain-lain muka baru adalah Kadok (Haji Azami Mohd Nor), Kemuning (Wan Ahmad Lutfi Wan Sulaiman - gambar bawah) dan Gual Periok (Mohamad Awang).

Bekas anggota Parlimen Peringat, Ustaz Muhamad Mustapha dipilih untuk bertanding di Demit bagi menggantikan ketua Dewan Ulamak PAS, Datuk Mohamad Daud Iraqi yang tidak bertanding.

Bekas senator, Wan Ubaidah dipilih oleh PAS untuk bertanding di Kijang, tempat Datuk Husam Musa sebelum ini. Husam akan bertanding di Salor bagi menggantikan Buni Amin.

Untuk Parlimen pula, Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa akan bertanding di Bachok berdepan Datuk Dr Awang Adek, Datuk Wan Abdul Rahim (Kota Bharu berdepan dengan Fatmi Che Salleh), Zailah Yusof (Rantau Panjang) dan Muhamad Husin di Pasir Puteh dan Dr Hatta Ramli di Kuala Krai.

Datuk Kamarudin Jaffar kekal di Tumpat begitu juga Datuk Abdul Halim Rahman kekal di Pengkalan Chepa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...