Sunday, February 17, 2008

Saya sokong PAS kerana mereka lebih adil kepada semua orang


KUALA SELANGOR, 17 Feb: "Saya tidak takut PAS. Saya sokong mereka kerana bagi saya mereka orang beragama. Jadi mereka akan lebih adil kepada semua orang. Lagi pun mereka orang Malaysia juga," kata Karunagaran a/l Alagapan ketika bercakap dengan Siasah di Sri Pristana, Saujana Utama baru-baru ini.

(foto:Karunagaran...tak takut PAS)
Karunagaran adalah antara beribu-ribu masyarakat India yang menyatakan secara jelas akan menyokong PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

Beliau bersama-sama dengan rakan-rakannya hadir ke majlis penubuhan Kelab Penyokong PAS Kuala Selangor yang dirasmikan oleh Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di sini baru-baru ini.

Bagi Karunagaran, ramai orang India akan berubah menyokong pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang.

"Bagi saya pilihan raya kecil Ijuk adalah tanda bermakna bagi Orang India (dalam mendekati pembangkang),” kata beliau.

Rakannya, Nandakumar a/l K Rajamanickam juga melahirkan rasa yang sama iaitu kesal dengan peranan yang dimainkan MIC dalam membela kaum India di negara ini.
(foto: Nandakumar...tidak puas hati merata)

"Ketika pilihan raya kecil Ijuk mereka tidak menunaikan janji yang diberikan. Saya ada saudara yang ramai di sana. Ada janji yang dibuat masa pilihan raya, sampai sekarang tidak ditunaikan," katanya.

Nandakumar juga berkata, perasaan ini bukan terhad kepada mereka di Kuala Selangor sahaja bahkan juga dikongsi bersama oleh masyakat India seluruh negara.

"Misalnya semasa Thaipusam baru-baru ini, yang pergi Batu Caves, saya ingat orang berkurangan antara 40 hingga 50 peratus. Yang pergi hanya yang telah membuat hajat sahaja. Ramai tidak pergi kerana tidak senang dengan Jawatankuasa yang menguruskan kuil itu yang dikongkong oleh MIC," kata beliau kepada Siasah.

Beliau juga kesal dengan pemimpin MIC yang hanya pandai bercakap sahaja mahu menyelesaikan masalah orang India.

"Kalau mereka mahu selesai, sudah lama berjaya. MIC ada 3,000 cawangan di seluruh negara, sudah tentu mereka berjaya kalau mahu dan jujur," kata beliau.
Seorang lagi rakannya, Balasubramaniam a/l Baladi mencerita dengan jelas kenapa orang India tidak berpuashati dengan BN khasnya MIC sekarang.


Katanya, ramai orang-orang India yang terbelit dengan pelbagai jenis masalah kerana mereka terdiri dari kumpulan yang 'hardcore' miskin.

(foto: Balasubramaniam...hak yang sama)

Namun, tidak ada pembelaan yang ketara yang dibuat oleh BN.
"Kami bukan mahu tanya soal rumah ke, tanah ke tetapi hak kami sebagai rakyat Malaysia sebagaimana rakyat yang lain," kata Balasubramaniam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...