Tuesday, August 14, 2007

Thestar Online tidak updatekan tulisan Haniff


KUALA LUMPUR, 14 Ogos: Sehingga jam 1.00 tengahari 14 Ogos (hari ini), tulisan Tun Haniff Omar yang menyebut pasukan polis kini berpecah kepada dua kem tidak dimasukkan ke dalam versi online akhbar The Star walaupun ia telah disiarkan dalam akhbar itu Ahad lalu.

Kunjungan Siasahdaily ke laman itu pada jam 1.00 tengahari 14 Ogos masih belum menampakkan tulisan bekas Ketua Polis Negara disiarkan.

Padahal semua tulisan kolumnis lain yang turut tersiar dalam Sunday Star 12 Ogos sudah disiarkan dalam portal online itu termasuklah tulisan Joceline Tan mengenai Generation X yang terletak di atas tulisan Tun Haniff.

Sunday Star baru-baru ini menyiarkan tulisan Tun Haniff yang dikira paling keras terhadap polis dan Kementerian Keselamatan Dalam Negeri.

Antaranya beliau menulis, pasukan polis sekarang berpecah kepada dua iaitu pasukan IGP dan pasukan Timbalan Menteri. Seorang pengarah polis pula dikira orang kanan pasukan Timbalan Menteri dalam pasukan polis.

Tun Hanif juga menulis, 40 peratus anggota polis sekarang boleh didakwa begitu sahaja tanpa perlu siasatan rapi berdasarkan cara hidup dan harta mereka.

Beliau yang menulis melalui kolum Point of View melahirkan kebimbangan yang amat sangat mengenainya.

Akhbar NST semalam (11 Ogos) menyiarkan secara jelas bagaimana kes Kumpulan Kongsi Gelap di Johor, yang tindakannya membayangkan polis berpecah kepada dua pasukan.

Berita muka depannya bertajuk “Split in the force” melaporkan bagaimana Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Judi membebaskan taiko kongsi gelap itu manakala bahagian Jenayah Perdagangan pula menahannya di bawah Akta Kediaman Terhad di Jeli, Kelantan.

Hasilnya, Badan Pencegah Rasuah mahu tahu kenapa, lapor NST.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...