Monday, August 27, 2007

Selepas tarik memo, Pemuda PAS dialog dengan Makkal Osai


KUALA LUMPUR, 26 Ogos: Pemuda PAS akan mengadakan dialog dengan Pengarang akhbar Tamil Makkal Osai 28 Ogos ini selepas menarik balik memorandum mereka kepada Kementerian Keselamatan Dalam Negeri bagi membantah penyiaran gambar Nabi Isa sedang memegang botol arak dan memegang rokok.

Dialog itu akan diadakan di pejabat akbar berkenaan di Batu Complek, Jalan Ipoh tengahari 28 Ogos dengan Pemuda PAS diketuai sendiri oleh ketuanya, Salahudin Ayub.

Pada 24 Ogos lepas, Pemuda PAS dijadualkan menyerahkan memorandum bagi membantah akhbar Makkal Osai itu kepada Menteri KDN yang juga Perdana Menteri.

Namun, pada hari itu juga Pemuda PAS, melalui Setiausahanya, Ahmad Sabky Yusof, menghantar surat kepada KDN, memaklumkan cadangan itu dibatalkan.


“Dengan segala hormatnya dimaklumkan bahawa Dewan Pemuda PAS Pusat (DPP Pusat) setelah mengambil kira permohonan maaf dari pihak Akhbar Makkal Osai, maka DPP Pusat mengambil keputusan menarik kembali penyerahan memorandum yang telah dijadualkan pada hari ini,” bunyi surat itu kepada pejabat KDN.


Makkal Osai dibantah oleh pelbagai pihak selepas menyiarkan gambar Nabi Isa itu. Namun, pihak yang paling ketara marah dengan langkah itu adalah Pemuda MIC sendiri.


Adalah difahamkan, Pemuda MIC tidak senang dengan Makkal Osai kerana ia dikuasai oleh bekas Timbalan Presiden MIC, Datuk S Subramaniam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...