Thursday, September 25, 2008

PAS: Selesaikan perbezaan segera

PAS dicadangkan agar mengadakan satu perbincangan khas untuk menghuraikan segala perbezaan pendapat di kalangan pimpinan mereka sekarang.

Ini kerana dibimbangi perbezaan pendapat berhubung dengan pembentukan kerajaan baru ini membawa kepada perpecahan kepada PAS.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

343 comments:

1 – 200 of 343   Newer›   Newest»
anonymous said...

PAS masih tak pas2 lagi?

apa hal ni?

bn@umno said...

PAS mmg parti bangang dan terdiri drpd pemimpin-pemimpin yg bertopengkan orang alim tapi berjuang untuk kepentingan politik semata-mata dan juga gila kuasa seperti si nuar tu juga.aku tengok yg penyokong PAS ni kebanyakkan berkopiah tapi ini hanyalah lakonan je tapi hati yg berniat jahat siapa yg tahu.berkopiah dan berserban bukan main lagi tapi ia tidak menjamin seseorang itu alim dan warak.contoh yg terbaik adalah presiden PAS tu sendiri si Hadi Awang tu yg sebelum ni menafikan ada perjumpaan dgn pemimpin Umno tapi apabila Pak Lah mendedahkan mmg wujud perjumpaan itu maka barulah si Hadi mengiakannya. Inikah pemimpin penipu yg penyokong PAS sanjung-sanjungkan sebelum ni?penipu pulak bukannya calang-calang pemimpin tapi Presiden PAS tu sendiri.tak palah penyokong PASkan mmg menghalalkan penipuan daripada pemimpin mereka yg tak guna tu.

anonymous said...

I.S.A IBNU AMIR

Dari jauh di perhatikan politik negara berada dalam tahap yang menakutkan.

Suasana tidak tenteram walaupun pada permukaan seolah-olah tiada apa yang berlaku.

Suasana ini terjana apabila pihak oposisi menang dan membentuk kerajaan di 5 negeri dan telah menafikan segala andaian kelemahan oposis.

Pihak yang sentiasa menang agak begitu cemas dan berpecah pecah dengan menuduh satu sama lain.

Musuh menjadi karib, yang karib menjadi seteru, begitulah politik tanpa akal dan moral.

Justeru itu penahanan 3 orang dibawah ISA, undang2 tahan tanpa bicara dan had masa, menyemarakan lagi ketidaktentuan politik rakyat, kerana kenapa orang penguasa yang terang-terangan mengocak ketenteraman kaum terlepas dari tindakan undang2 negara? kecuali undang2 parti?.

Orang yang menghunus keris dengan pelbagai slogan perkauman terus menghingapi singahsana kerajaan. Apakah ini bukan zalim?

Di tambah lagi dengan gendang perang opoisi untuk membentuk kerajaan dengan cara lompatan kijang telah menjadikan lebih panik bagi pihak penguasa. Amanaran panglima ATM jugak mengundang persoalan.

Penguasa seolah2 hilang arah dan tujuan, soal pentadbiran, soal keselamatan dan kepolisian, soal kedaulatan negara, soal ekonomi rakyat, soal nasib kaum yang lemah bukan menjadi agenda harian lagi, semua berkisar pada kuasa dan peralihan kuasa. Dari TPM sampai kepada JKKK.

Dalam sejarah politik negara, PAS dan DAP pernah kalah teruk tetapi masih mampu membaiki kelemahan dengan satu agenda dan persefahaman.

Penguasa mungkin sukar untuk pulih dan persefaham mungkin sebab habuan semakin sengit untuk di perolehi.

Ini adalah sejarah bagi rakyat Malaysia untuk faham "Ketidakstabilan Kerajaan", bukan kerana faktor luaran tetapi servisif dari kalangan anggota parti sendiri.

Politik negara hari ini semakin hanyir! Semoga di bulan Ramadan Kareem ini sama2 kita doakan semoga "Negara kita dijauhi dari malapetaka api perkauman yang akan membakar segala kemakmuran dan kebaikan" Ameen Ya Allah.

anonymous said...

Orang yang memporak perandakan UMNO ialah ;
1. Pemimpin UMNO yang tidak mahu turun takhta walaupun didesak.
2. Pemimpin UMNO yang ada kepentingan dari samada dalam parti ataupun kerajaan.
3. Pemimpin yang pandai bermuka-maka dan meneruskan agenda bodek untuk meneruskan tali hayatnya.

Selagi ramai puak-puak yang berkepentingan dalam UMNO masih berkuasa, maka usia UMNO semakin dekat dengan penghujungnya.

abe MIE 'TERJAH' said...

TIDUR AJE LAH...

ESOK LUSA NAK RAYA...NAK BUAT KECOH LAGI.

YANG PASTI NAJIB JADI PM

TEKONG DARAT said...

telahan aku terbukti...
watak tanpa nama dalam blog ni adalah orang umno yg kecewa...
bn-umno pulak dah advance...jadi tukang tilik...kalu yg pakai serban pun ngko kater menipu, yg tak pakai apa2 kat kepala agaknya lagi laa teruk...mungkin pembunuh, perompak,macam2 lagi laa...sekamat malam...assalaamualaikum

Dan said...

Soalan Matematik Mudah...

Harga minyak di bulan September kira kira 1 barrel = USD$ 105.00

USD$1.00 = RM3.45
1 barrel = 158.9873 litres
maka harga 1 liter minyak sebenarnya
US$ 105 X 3.45 / 158.9873 = RM2.27/litre

Mana pergi RM0.18 dan subsidi RM0.30???

Dipetik dari...

http://gomalaysian.blogspot.com/2008/09/malaysiakini-bagaimana-kerajaan-kira.html

roh_insan said...

malaysian.

mmg matematik kamu tu amat mudah,bdk sekolah ting,3 pun da paham,tp masalah nye penyamun2 negare tu yg tak paham2,die msh dok ingat rakyat m'sia ni msh bodoh2 mcm ahli2 umno gak.

Yg paling buruk aku dengar bile penyamun2 ni kate bagi duit raye sekupang pd rakyat,hoi penyamun,ape ko ingat ini cerite P.Ramlee ke bolih main bg sekupang due.Akai ada ka,penyamun ni betui2 mcm ayam,betelo sebiji riuh nye sekampong.

Kpd rakan2 blogger ini lah petande org dah mamai,buang tebiat bile dah dkt nak mampus,merapu tak tentu hale.Pas tu tuduh org manghalal kn penipuan,yg bapak tiri die menghalal kan fitnah tu tak sedar.

anonymous said...

Mufti Perlis: ISA tidak diperlukan untuk bela ajaran Islam

Oleh: ZIEMAN

Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin hari ini menegur tindakan kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam isu agama dan mengheret pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin dan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok yang masih ditahan di bawah peruntukan akta itu.

Ketika ditemui di Damansara Kim sebentar tadi, Dr Asri berkata, Islam dibina dari hujah dan dasar yang jelas, dan Islam juga tidak memerlukan ISA untuk membela ajarannya.

“Jadi tidak ada alasan untuk menahan orang dengan tidak memberi peluang membela diri. Ini adalah satu tindakan yang salah. Sekiranya orang itu mempunyai kesalahan dari segi hukum agama, buktikan dari segi dalil-dalil agama.

“Cara kita tangkap orang guna ISA atas kesalahan agama tidak akan menghilangkan salahfaham terhadap Islam. Seharusnya diperjelaskan dulu apa kesalahan itu. Kalau misalnya orang itu menghina Islam atau menyeleweng, buktikan dulu berdasarkan Quran dan hadis.

“Perlu diperdengarkan pertuduhan itu kepada orang yang dituduh itu. Mungkin juga, ia hanya satu salah faham. Yang penting perdengarkan dulu hujahnya,” kata Mufti yang terkenal dengan kelantangannya mengeluarkan idea yang berani dan telus itu.

Kata Dr Asri lagi, “Islam bukan agama yang bacul. Perbuatan ISA kerana kesalahan agama seolah-olah menggambarkan orang Islam tidak mampu berhujah, terus tangkap orang. Mereka akan kata mereka benar kerana kita takut berhujah dengan dia.”

Beliau juga turut mengingatkan betapa bahayanya tindakan ISA.

“Sekiranya ada aliran-aliran tertentu dalam kerajaan yang tidak setuju dengan pendapat satu aliran yang lain, adakah ruang ISA juga akan digunakan? Pernah berlaku dalam kerajaan Abbasiyah yang berpegang pada aliran Muktazilah ketika itu. Dia menghukum orang daripada aliran lain termasuk Imam-imam besar seperti Imam Ahmad juga turut dihukum.

“Kalau di zaman ini, mereka yang kendalikan agama itu dari aliran lain maka mereka yang dari aliran lain itu akan dihukum tanpa memberi peluang membela diri. Ini juga tidak sejajar dengan konsep keadilan dalam Islam,” kata Dr Asri lagi.

Dari segi politik Islam atau siasah, kata beliau, kerajaan berhak menahan orang dan beri tempoh siasatan (14 hingga 30 hari) bergantung pada keperluan. Tapi kita tidak boleh hukum 2 tahun tanpa diadili. Ini zalim.

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.

Kata Dr Asri, isu agama turut membabitkan sensitiviti agama lain. Tapi dari segi mempersoalkan identiti Islam seperti laungan azan, itu tidak boleh.

“Namun jika ada sungutan tentang bacaan-bacaan yang panjang sehingga menganggu orang awam, ulamak Islam juga tidak benarkan. Bacaan yang kuat tanpa keperluan atau kuliah agama dengan menggunakan pembesar suara sehingga menganggu ketenteraman awam, itu tidak perlu. Itu sudah diputuskan oleh ulamak-ulamak dari dulu lagi.

“Agama itu terhad. Azan itu azan. Begitu juga kuliah agama untuk diperdengarkan di pembesar suara, berpada untuk sidang yang mendengar sahaja,” jelasnya.

Dr Asri juga menyentuh tentang peranan Jakim.

“Jakim berperanan menjelaskan isu-isu agama dan juga yang menyeleweng dari agama. Bukan sekadar menyokong seseorang dihadapkan tanpa bicara. Badan itu juga hendaklah bebas dari percaturan politik. Perjelaskan ketentuan peruntukan orang yang menghina Islam seperti isu Raja Petra. Itu bersifat politik, biarlah diuruskan oleh orang politik.

“Kalau hendak diikutkan yang menghina Islam, ramai lagi yang patut dibuat aduan. Jelaskan dulu apa yang perlu dilakukan?,” soal Dr Asri.

Beliau juga meminta kerajaan memikirkan soal ISA ini sedalam-dalamnya.

“Seandainya satu hari nanti kerajaan bertukar rupa dan kalau berlaku pertukaran kuasa. Terlalu ramai nanti yang tidak boleh bersuara dan ISA mungkin diguna seluas-luasnya. Besok, bila kena pada kita, apa kita nak buat?,” kata Dr Asri yang akan menghadiri Tazkirah Tarawih di Stadium Kota Bharu pada hari ini.

Beliau yang juga akan memberi ceramah di Kompleks Islam Lundang esok, sempena pelancaran Tabung Serambi Mekah yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, juga mempersoalkan bagaimana pemimpin yang gagal kendalikan parti yang kecil mampu kendalikan negara yang besar.

“Takkan nak tunggu ada rusuhan atau kekacauan. Ketika itu sudah tidak boleh dipulihkan lagi. Sekali kekacauan tercetus, susah untuk dipulihkan.

Menurut pengamatan beliau, keadaan ini berlaku kerana pemimpin politik menganggap kedudukan politik itu seperti harta rompakan.

“Mereka bermati-matian untuk mendapatkannya sekalipun terpaksa menggunakan belanja yang besar kerana pulangan atau keuntungannya juga besar,” kata beliau.

Jelas beliau, saluran politik digunakan untuk membina kekayaan diri. Inilah hasilnya bila kerakusan ini berlarutan. Tidak ada setiakawan dalam politik, musuh memusuhi, berpuak-puak kerana fikirkan survival politik masing-masing bukan survival rakyat yang dipertanggungjawabkan.

Yang paling ketara sekarang, pemimpin politik bukan sahaja gagal membawa rakyat keluar dari kemelut yang sedang dihadapi malah menjadikan keadaan lebih rumit.

“Bukan sahaja mereka gagal menyelesaikan masalah tapi mereka pula yang menimbulkan lebih banyak masalah lain,” kata Dr Asri.


sumber: Mstar Online

anjar said...

Duit raya sekupang? maaf bukan nak hina sekupang! kalau tak cukup sekupang takkan jadi seringgit, tak cukup seringgit tak kan jadi 10ringgit, tapi padan2 la, sekupang apa sangat nilai dia sekarang, zaman tok nenek aku dulu boleh la kira besar.

budak sekarang pun boleh cakap "ala seringgit je?" kalau aku bagi seringgit duit raya kat diaorg.

sudah la Abbodollah konon bagi sekupang duit raya kat rakyat, buat malu je, rembat harta rakyat utk anak menantu bilion2, kena bodohkan mcm ni pun puak pengampu ameno boleh puji dia tak ingat! bengong punya manusia!

media said...

Selesaikan secara keluarga.

http://video-politik-malaysia.blogspot.com

ALI MAIDIN said...

Perpecahan itu rahmat kot. ha ha

bunga melati said...

salam...

ntah lah...aku ingat sekupang tu besar bagi pak lost... tu yg dia bagi turun harga, walhal mase nak turunkan tu amik mase 3 jam berbincang dgn kabinet, aku ingat turun lah 30 sen ke paling koman...

tup...tup... sekupang je??? alahai pak lost... menteri pak lost yg paling poyo plak shahrir samad menasihat kan agar peniaga2 supaya menurun kan harga....

gile ke apa, dah lah turun kan harga minyak seposen pastu ade hati nak nasihat kan peniaga2 ni supaya turunkan harga....

tak logik2...lain lah klu turunkan harga minyak 30sen ke 40 sen ke.. sedap lah sikit...

alahai pak lost... seposen je??? ko simpan je lah seposen ko tu...
ank menentu berbilion2 ringgit, dgn rakyat ko bg duit raya seposen je...

Penulis said...

bn@umno bialah macam tu, nak buat macam mana, kalau lembu kita hanya boleh tarik ke kolam tetapi kita tak boleh paksa dia minum.Jangan sampai kita tolak dia dalam kolam nanti orang tuduh kita nak bunuh pula, sabar.

bunga melati said...

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.
petikan daripada komen dr asri mufti perlis....

MNA EN ZALI YG TAKDE OTAK TU, MAIN SEDAPCAKAP JE ISA TU RELEVEN!!

TAKDE OTAK KE APA??? BANGANG NYER AH EN ZALI WOI...

KITA ORG ISLAM BKN ISLAM HADARI...
PAK LOST DGN KO BOLE LAH...SORG JADI IMAN SORG JADI MAKMUM...

anonymous said...

Anonymous Manjungmari said...

Siapa IMRAN ABDULLAH? orang yg sama Perangkap Hakim Mahkamah Syariah? - part 2


Dalam pendedahan pertama saya sebelum ini berkisar soal penglibatan BPR dan Pemimpin Umno bagi memerangkap Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Perak, seperti yang kita maklum Pengarah BPR Perak Shamsiah telah jelas terbukti seorang penyokong kuat UMNO, dalam pendedahan pertama juga kita dedahkan bagaimana mereka memerangkap Hakim Tinggi Mahkamah Syariah. dalam kita merungkai misteri siapa punya angkara dalam Konspirasi keatas Exco Perak dalam keadaan terdesak kerana mereka mahu merampas Perak sebelum 31 Ogos 2008 dan menjadikan kes ini sebagai bahan kempen menentang Anwar dii Permatang Pauh,kita akan menumpukan kepada watak utama dalam kes ini, iaitu Imran Bin Abdullah? siapa Imran Bin Abdullah? tahukah anda Imran Abdullah adalah orang yang sama memerangkap Hakim Mahkamah Syariah?


Hari ini kita telah dilaporkan oleh akhbar Utusan(Umno) seorang ahli PKR yang berakidahkan Umno membuat laporan kepada JAIP yang dia diperangkap oleh BPR, dan mengaku telah mengaku mengadakan hubungan seks dengan wanita cina, yang lebih bodohnya bila Ahli Parlimen Ampang dan Kapten Usaili mengekor budak ni membuat report ke Jabatan Agama Islam Perak. Samada dia di”sedekahkan” atau mencari perempuan cina tersebut dia tetap bersalah dibawah hokum Hudud. Malah mengadakan hubungan seks tersebut lebih terkutuk dari melakukan Rasuah, apapun dua pemimpin PKR tidak menyedari bahawa si Fairul Azrim ini juga adalag agen kepada agen BPR, dia pernah dikatakan sebagai Informer, begitu juga dengan seorang lagi pegawai PKNP, dialah antara sebab teori Projek 180juta dibangkitkan. MB Nizar tidak seharusnya orang begini bergayut dibawah pentadbiran Negeri Pakatan, malah tidak harus dekatpun dengan orang sebegini. Inilah padahnya.

Kita Tinggalkan cerita budak Fairul Azrim, sekarang kita lihat kembali siapa Imran Bin Abdullah, dalam laporan semalam sekali lagi nama Imran ini dikaitkan, dia bukan sahaja dibekal sebuah kereta Mercedes dan wang tunai tetapi bantuan dari segenap sudut bagi menjatuhkan Kerajaan Pakatan Perak, malah dia adalah agen khas BPR Putrajaya dan pemimpin Umno tingkat 4. jahat tidak jahat BPR di Malaysia ini, mereka sanggup menghidangkan dan menggunakan GRO Cina untuk kerja kerja memerangkap, apakah BPR Malaysia membenarkan warga cina berkerja sebagai GRO? Menggunakan GRO Cina seperti agensi ini berkomplot dengan tauke tauke kelab malam dan kongsi Gelap! Ya.. inilah pendedahan saya sebelum ini BPR Perak bersama pemimpin UMNO berkomplot memerangkap Hakim Tinggi Mahakamah Tinggi Syariah (lihat Video)menggunakan GRO, tuduhan yang dibuat juga melibatkan GRO. Maknanya sudah menjadi permainan BPR bekerja dengan pelacur untuk kerja jahat mereka. Apa sudah jadi dengan agensi ini?

Sekarang kita mengambil petikan pertuduhan ke atas Hakim Tinggi Mahakamh Syariah dari lama web Peguam Negara dan laman rasmi BPR, anda akan lihat kaitan Imran Abdullah adalah orang yang sama memerangkap Exco Kerajaan Negeri Perak.





—————————————————————————————————————————–

HAKIM
Tuan Tan Hooi Leng

Pendakwa
Dato’ Nordin Bin Hassan
Muhammad Bin Sinti

PEGUAMEn. S Theivinthiran
En. Shan Theivinthiran

TARIKH PERTUDUHAN :


20 .11. 2007

TARIKH KEPUTUSAN :


PERTUDUHAN PERTAMA :

Bahawa kamu pada 15 Ogos 2007, jam lebih kurang 8.15 malam, di Restoran Wawa, Tambun, dalam daerah Kinta, dalam negeri Perak Darul Ridzuan, telah secara rasuah meminta bagi diri kamu suatu suapan, iaitu wang sebanyak RM3,000.00 daripada Mohamad Imran bin Abdullah, sebagai dorongan untuk kamu, seorang pegawai badan awam, iaitu seorang Hakim Mahkamah Tinggi Syariah yang bertugas di Mahkamah Syariah Negeri Perak, melakukan suatu perkara yang dengannya badan awam itu terlibat, iaitu melepaskan wang ikat jamin kepada Yoong Hor Kit berhubung kes jenayah no. 08001-160-0315-2006, 08100-132-0001-2006, 08100-132-0012-2006, 08100-132-0013-2006 dan 08100-132-0015-2006, dan dengan demikian kamu telah melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen 10(a)(bb) Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama.




PERTUDUHAN KEDUA :

Bahawa kamu pada 6 September 2007, jam lebih kurang 3.25 petang, di dalam sebuah kereta bernombor pendaftaran BFN 9060 di tempat letak kereta di Taman D.R. Seenivasagam, Ipoh, dalam daerah Kinta, dalam negeri Perak Darul Ridzuan, sebagai seorang ejen Kerajaan Malaysia, iaitu seorang Hakim Mahkamah Tinggi Syariah yang bertugas di Mahkamah Syariah Negeri Perak ,telah secara rasuah memperoleh untuk diri kamu suatu suapan, iaitu wang sebanyak RM3,000.00 daripada Mohamad Imran bin Abdullah, sebagai dorongan untuk kamu melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal-ehwal prinsipal kamu, iaitu melepaskan wang ikat jamin kepada Yoong Hor Kit berhubung kes jenayah no. 08001-160-0315-2006, 08100-132-0001-2006, 08100-132-0012-2006, 08100-132-0013-2006 dan 08100-132-0015-2006, dan dengan demikian kamu telah melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama.




PERTUDUHAN KETIGA :

Bahawa kamu pada 15 Ogos 2007, jam lebih kurang 8.30 malam, di Restoran Wawa, Tambun, dalam daerah Kinta, dalam negeri Perak, telah secara rasuah meminta bagi diri kamu satu suapan, iaitu wang sebanyak RM1,100 daripada Mohamad Imran bin Abdullah sebagai dorongan untuk kamu, seorang pegawai badan awam, iaitu seorang Hakim Mahkamah Tinggi Syariah yang bertugas di Mahkamah Syariah Negeri Perak, melakukan suatu perkara yang dengannya badan awam itu terlibat, iaitu untuk membantu Mohamad Asri bin A. Bakar mendapatkan surat perintah kebenaran berkahwin bagi membenarkan Mohd Asri bin A. Bakar berkahwin dengan Nor Farihan binti Hassan tanpa melalui prosedur yang ditetapkan, dan dengan demikian kamu telah melakukan satu kesalahan di bawah seksyen 10(a)(bb) Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama.

PERTUDUHAN KEEMPAT :

Bahawa kamu pada 17 Ogos 2007, jam lebih kurang 6.00 petang, di dalam sebuah kereta bernombor pendaftaran BFN 9060 di tepi Hotel Hill City, Ipoh, dalam daerah Kinta, dalam negeri Perak, sebagai ejen Kerajaan Negeri Perak, iaitu seorang Hakim Mahkamah Tinggi Syariah yang bertugas di Mahkamah Syariah Negeri Perak, telah secara rasuah menyetuju-terima satu suapan, iaitu wang RM1,100.00 daripada Mohamad Imran bin Abdullah, sebagai dorongan untuk melakukan suatu perbuatan yang berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu, iaitu untuk mengeluarkan surat perintah kebenaran berkahwin kepada Mohd Asri bin A. Bakar bagi membenarkan Mohd Asri bin A. Bakar berkahwin dengan Nor Farihan binti Hassan tanpa melalui prosedur yang ditetapkan, dan dengan demikian kamu telah melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama.




PERTUDUHAN KELIMA :

Bahawa kamu pada 6 September 2007, jam lebih kurang 3.20 petang, di dalam sebuah kereta bernombor pendaftaran BFN 9060 di tempat letak kereta Taman D.R. Seenivasagam, dalam daerah Kinta, dalam negeri Perak, sebagai ejen Kerajaan Negeri Perak, iaitu seorang Hakim Mahkamah Tinggi Syariah yang bertugas di Mahkamah Syariah Negeri Perak, telah secara rasuah menyetuju-terima satu suapan, iaitu wang RM1,100.00 daripada Mohamad Imran bin Abdullah, sebagai dorongan untuk melakukan suatu perbuatan yang berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu, iaitu untuk mengeluarkan surat kebenaran berkahwin kepada Mohd Jefri Afandi bin Ahmad bagi membenarkan Mohd Jefri Afandi bin Ahmad berkahwin dengan Nur Liza bt Musa tanpa melalui prosedur yang ditetapkan, dan dengan demikian kamu telah melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama.

TARIKH BICARA :


31 Mac hingga 1 April 2008

——————————

———————————————————————–
Kini anda boleh lihat bagaimana jijiknya BPR, mereka bukan sahaja berkomplot dengan Pemimpin UMNO, tetapi dengan tauke tauke kelab malam, mereka sanggup lakukan apa sahaja agar kehendak nafsu bos mereka di Putrajaya tercapai, Hamzah Zainuddin yang kini Timbalan Menteri perumahan sibuk berkempen sewaktu pilihanraya Permatang Pauh mahu menumbangkan Anwar dan dia sendiri terlibat dalam konspirasi Liwat 1998. sudah pasti Imran Abdullah kini menjadi perasuah no satu negara, selepas rasuah Hakim Mahkamah Syariah dia cuba Merasuah pula Exco Kerajaan Negeri Perak, nasiblah 2 Exco dan bekas adun Bota tidak menjejakkan kaki ke tempat persundalan yang diatur oleh Imran, kalau tidak mungkin Kerajaan Perak telah tumbang.
diminta sesiapa yang mempunyai gambar dan maklumat berkenaan Imran Bin Abdullah, boleh segera mendedahkannya. kerana orang begini cukup bahaya kepada negara, mereka bukannya menjalankan tugas sebagai pegawai BPR, tetapi berkomplot dengan pemimpin UMNO dan tauke tauke kelab malam. permainan jahat golongan ini bukan baru kali ini sahaja, malah Kumpulan Al-maunah juga diperangkap dengan cara yang sama. agen ini(SB) dia akan lihat dimana kecenderungan anda? Seks atau keganasan, kumpulan Al-maunah yang terkenal dengan aktiviti pertahanan diri telah dibekalkan dengan senjata di bukit kebun durian(bukan gunung) di Sauk, lalau mereka diperangkap, tujuan mereka adalah untuk latihan dan akhirnya cuba dituduh cuba menggulingkan YDP Agung. atas sebab itu perbicaraan ini diklasifikasikan sebagai sulit(untuk menutup Konspirasi).tahun itu tujuannya adalah menjatuhkan PAS dengan kaitan militan. akhirnya mereka ini dihukum Mati, perancangnya terlepas. siapakah perancang Sandiwara Sauk? Najib? Benarkah Peristiwa Sauk ini adalah konspirasi dari Unit Cawangan Khas. kita akan dedahkan banyak lagi rekaan dan Fitnah Palsu yang telah dibuat kelompok pemerintah terutama Peristiwa Sauk. benarkah seorang saksi Jaffar ditangkap bersama (ahli Almaunah) mati dalam keadaan misteri, cerita ini telah didedahkan oleh bekas anggota Polis yang pernah terlibat dalam operasi ini.

Nantikan pendedahan seterusnya kejahatan BPR dan Polis di Malaysia..

Lawan Tetap Lawan

reformis muda

September 26, 2008 7:37 AM

bunga melati said...

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.
petikan daripada komen dr asri mufti perlis....


MANE EN ZALI YG PANDAI SGT KUARKAN FAKTA?? TAKDE TELOR KE??

MEH SINI SAPE CAKAP YG ISA TU RELEVEN.... KO CAKAP MCM ORG TAKDE AGAMA LAH EN ZALI....

AJK-UMNO said...

bn@umno teruk kena dengan joe..
kaw2 kasi dia.. hahaha..

sian aku tengok terus terserlah kejahilan bn@umno..

AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!(PART 1)


(BN@UMNO VS JOE)



Blogger bn@umno said...

joe

boleh aku tanya ko, apa yg boleh dibanggakan dgn bahasa malaysia?bahasa malaysia ada tulisannya sendiri ke?ko tengok jepun, korea, china, perancis,india, bhutan, mongolia dan banyak negara lain lagi mempunyai bentuk tulisan mereka sendiri.bahasa malaysia ni lebih kepada bahasa ciplak yg tak ada originalnya.aku bukannya nak hina bahasa malaysia tapi cuma nak perbetulkan persepsi ko terhadap bahasa malaysia.

September 25, 2008 2:25 AM

--->


Blogger JOE said...

bn/umno,

Terima kasih atas reply yang anda berikan. Reply semacam ini la yang saya tunggu2 dari orang yang jahil muraqqab macam anda. Ini ke kata2 daripada seorang yang membela bangsa melayu? Pembela bangsa Melayu memandang hina kepada bahasanya sendiri?

Bahasa melayu (bukan bahasa malaysia macam yang anda panggil tu) ada tulisannya sendiri iaitu tulisan jawi yang diasaskan oleh Za'ba. Sistem jawi berbeza dengan tulisan arab kerana ada huruf2 tambahan seperti nga, ca, pa, va, ga dan lain2. Saya tak pasti anda tau fakta ini atau tak sebab anda nampaknya memandang hina bahasa melayu.

Untuk orang yang gagal sejarah PMR macam anda, ni ada satu info yang menarik. Semasa zaman kesultanan Melayu Melaka, bahasa melayu adalah lingua franca. Tau ape itu lingua franca? takpe, sebab anda gagal sejarah, saya terangkan. lingua franca adalah bahasa yang dituturkan oleh semua orang di situ tak kira dia orang arab, orang cina atau orang india.

Tapi kemudiannya pengaruh bahasa melayu makin jatuh akibat kehadiran orang2 macam anda ni la. Yang memandang hina bahasa sendiri. Yang mengagung2kan bahasa barat. Siapa yang bodoh? Saya fikir terang, jelas dan nyata bahawa anda la yang bodoh.

Jadi tak payah la cerita tentang rancangan anda nak membela bangsa Melayu dan sebagainya kalau bahasa pun anda dah hina. Jangan berani mengaku sebagai orang UMNO kerana pejuang2 dahulu seperti Almarhum Tun Razak dan Almarhum Tun Syed Nasir bermati-matian memperjuangkan bahasa Melayu. Jika diorang masih hidup, tentu menangis tengok orang Melayu UMNO jadi jahil macam anda.

Tak perlu bersusah payah nak membetulkan saya seolah-olah anda pandai sangat. Saya nampaknya masih belum ada niat untuk berguru dengan orang jahil. Semua kawan2, ini adalah penemuan yang penting untuk kita semua. Minta maaf la bn/umno, tak seperti anda yang mempunyai otak di kepala lutut, otak saya di kepala dan saya tau membezakan yang benar dengan yang salah.

September 25, 2008 4:51 AM

AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!


(BN@UMNO VS MUFTI PERLIS)



Blogger bn@umno said...

pakngah din mangkok hayun

nape pulak ko cakap ISA to akta zalim?bukankah ISA ni betujuan untuk menjaga keamanan negara?kalau ISA dihapuskan ia akan menyebabkan negara ni akan menjadi kucar-kacir.ngok betullah ko ni.

September 25, 2008 6:14 AM


---->

(MUFTI PERLIS)

Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin hari ini menegur tindakan kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam isu agama dan mengheret pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin dan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok yang masih ditahan di bawah peruntukan akta itu.

Ketika ditemui di Damansara Kim sebentar tadi, Dr Asri berkata, Islam dibina dari hujah dan dasar yang jelas, dan Islam juga tidak memerlukan ISA untuk membela ajarannya.

“Jadi tidak ada alasan untuk menahan orang dengan tidak memberi peluang membela diri. Ini adalah satu tindakan yang salah. Sekiranya orang itu mempunyai kesalahan dari segi hukum agama, buktikan dari segi dalil-dalil agama.

“Cara kita tangkap orang guna ISA atas kesalahan agama tidak akan menghilangkan salahfaham terhadap Islam. Seharusnya diperjelaskan dulu apa kesalahan itu. Kalau misalnya orang itu menghina Islam atau menyeleweng, buktikan dulu berdasarkan Quran dan hadis.

“Perlu diperdengarkan pertuduhan itu kepada orang yang dituduh itu. Mungkin juga, ia hanya satu salah faham. Yang penting perdengarkan dulu hujahnya,” kata Mufti yang terkenal dengan kelantangannya mengeluarkan idea yang berani dan telus itu.

Kata Dr Asri lagi, “Islam bukan agama yang bacul. Perbuatan ISA kerana kesalahan agama seolah-olah menggambarkan orang Islam tidak mampu berhujah, terus tangkap orang. Mereka akan kata mereka benar kerana kita takut berhujah dengan dia.”

Beliau juga turut mengingatkan betapa bahayanya tindakan ISA.

“Sekiranya ada aliran-aliran tertentu dalam kerajaan yang tidak setuju dengan pendapat satu aliran yang lain, adakah ruang ISA juga akan digunakan? Pernah berlaku dalam kerajaan Abbasiyah yang berpegang pada aliran Muktazilah ketika itu. Dia menghukum orang daripada aliran lain termasuk Imam-imam besar seperti Imam Ahmad juga turut dihukum.

“Kalau di zaman ini, mereka yang kendalikan agama itu dari aliran lain maka mereka yang dari aliran lain itu akan dihukum tanpa memberi peluang membela diri. Ini juga tidak sejajar dengan konsep keadilan dalam Islam,” kata Dr Asri lagi.

Dari segi politik Islam atau siasah, kata beliau, kerajaan berhak menahan orang dan beri tempoh siasatan (14 hingga 30 hari) bergantung pada keperluan. Tapi kita tidak boleh hukum 2 tahun tanpa diadili. Ini zalim.

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.

Kata Dr Asri, isu agama turut membabitkan sensitiviti agama lain. Tapi dari segi mempersoalkan identiti Islam seperti laungan azan, itu tidak boleh.

“Namun jika ada sungutan tentang bacaan-bacaan yang panjang sehingga menganggu orang awam, ulamak Islam juga tidak benarkan. Bacaan yang kuat tanpa keperluan atau kuliah agama dengan menggunakan pembesar suara sehingga menganggu ketenteraman awam, itu tidak perlu. Itu sudah diputuskan oleh ulamak-ulamak dari dulu lagi.

“Agama itu terhad. Azan itu azan. Begitu juga kuliah agama untuk diperdengarkan di pembesar suara, berpada untuk sidang yang mendengar sahaja,” jelasnya.

Dr Asri juga menyentuh tentang peranan Jakim.

“Jakim berperanan menjelaskan isu-isu agama dan juga yang menyeleweng dari agama. Bukan sekadar menyokong seseorang dihadapkan tanpa bicara. Badan itu juga hendaklah bebas dari percaturan politik. Perjelaskan ketentuan peruntukan orang yang menghina Islam seperti isu Raja Petra. Itu bersifat politik, biarlah diuruskan oleh orang politik.

“Kalau hendak diikutkan yang menghina Islam, ramai lagi yang patut dibuat aduan. Jelaskan dulu apa yang perlu dilakukan?,” soal Dr Asri.

Beliau juga meminta kerajaan memikirkan soal ISA ini sedalam-dalamnya.

“Seandainya satu hari nanti kerajaan bertukar rupa dan kalau berlaku pertukaran kuasa. Terlalu ramai nanti yang tidak boleh bersuara dan ISA mungkin diguna seluas-luasnya. Besok, bila kena pada kita, apa kita nak buat?,” kata Dr Asri yang akan menghadiri Tazkirah Tarawih di Stadium Kota Bharu pada hari ini.

Beliau yang juga akan memberi ceramah di Kompleks Islam Lundang esok, sempena pelancaran Tabung Serambi Mekah yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, juga mempersoalkan bagaimana pemimpin yang gagal kendalikan parti yang kecil mampu kendalikan negara yang besar.

“Takkan nak tunggu ada rusuhan atau kekacauan. Ketika itu sudah tidak boleh dipulihkan lagi. Sekali kekacauan tercetus, susah untuk dipulihkan.

Menurut pengamatan beliau, keadaan ini berlaku kerana pemimpin politik menganggap kedudukan politik itu seperti harta rompakan.

“Mereka bermati-matian untuk mendapatkannya sekalipun terpaksa menggunakan belanja yang besar kerana pulangan atau keuntungannya juga besar,” kata beliau.

Jelas beliau, saluran politik digunakan untuk membina kekayaan diri. Inilah hasilnya bila kerakusan ini berlarutan. Tidak ada setiakawan dalam politik, musuh memusuhi, berpuak-puak kerana fikirkan survival politik masing-masing bukan survival rakyat yang dipertanggungjawabkan.

Yang paling ketara sekarang, pemimpin politik bukan sahaja gagal membawa rakyat keluar dari kemelut yang sedang dihadapi malah menjadikan keadaan lebih rumit.

“Bukan sahaja mereka gagal menyelesaikan masalah tapi mereka pula yang menimbulkan lebih banyak masalah lain,” kata Dr Asri.

bunga melati said...

salam....

komen aku mmg sah lah bn@umno ni jahil...dia tak tahu ke g tulisan jawi tu bahasa kita sebenanyer???

jahil2...bn@umno ko balik lah kat negara ko aku ingat ko bkn org melayu....

tapi ko org bangla yg pandai cakap.... kui...kui...

AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!(PART 2)


(BN@UMNO VS JOE)


Blogger bn@umno said...

joe

ko tengok yg RPK yg kena dakwa bawah ISA tu kena 2 tahun penjara kerana kesalahan menulis article yg tidak benar terhadap kerajaan tu, adakah ko menghalalkan perbuatan RPK?kalau dah sampai ke peringkat menfitnah kerajaan aku rasa orang itu mmg patut kena dakwa dibawah ISA seperti RPK tu.Aku rasa RPK dah hilang pedoman hidup dan fikiran kurang waras sebab tu dia boleh menulis article yg memburukkan kerajaan.

September 25, 2008 6:42 AM

Blogger bn@umno said...

yelah buat ape nak diadakan perbicaraan kalau dah memburukkan kerajaan dan juga menghina islam sekali.mmg patut pun RPK kena penjara tanpa diadakan perbicaraan.perbicaraan ni hanya buang masa je, banyak lagi kes-kes yg masih belum selesai untuk diadili.

September 25, 2008 6:58 AM


---->


Blogger joe said...

bn/umno,

ayat2 anda menunjukkan anda tak faham pun apa itu ISA. Anda rasa RPK patut didakwa kerana menyiarkan artikel yang tidak benar tentang kerajaan? Anda pastinya tak tau bahawa individu yang ditahan di bawah ISA tidak akan didakwa langsung di mahkamah, terus ditahan tanpa sebarang perbicaraan dan tidak dibenarkan membela diri. Kalau ini pun anda tak faham, tak perlulah bagi pendapat tentang ISA.

Apa maksud anda memburukkan kerajaan? Memburukkan boleh didefinisikan dari dua sudut. Pertama, bercerita buruk tentang benda yang sebenarnya baik. Kedua, bercerita benar tentang benda yang sebenarnya buruk. Dalam kes Malaysia sekarang ni, tak salah lagi memburukkan kerajaan membawa maksud yang kedua. Maaf, bukan memburukkan kerajaan, tapi memburukkan BN. Kerajaan milik kami semua.

September 25, 2008 6:53 AM


bn/umno,

Akta ISA memang akta yang bagus. Saya masih belum lupa kes saudara Sharial, tahanan ISA yang dinafikan hak untuk berjumpa anaknya perempuannya yang koma hingga akhirnya apabila beliau sampai ke hospital, anak perempuannya telah meninggal dunia.

Menurut menteri dalam negeri, saudara sharial telah bergerak keluar dari kem kamunting sejak tengah hari. Tapi, hingga ke senja beliau gagal sampai ke hospital Kajang. maaf, saya ada di hospital dan sangat sedih melihat arwah anaknya menghembuskan nafas yang terakhir tanpa bapa di sisi.

Apa kesalahan saudara sharial? beliau cuma disyaki terlibat dengan JI. Ada bukti? Jika ada bukti, kenapa tidak didakwa di mahkamah dan dipenjarakan saja? Negara ini cukup undang2 untuk mendakwa pengganas.

Anda rasa akta ini bagus sebab anda tak pernah masuk di dalamnya. Anda tidak pernah dipaksa minum air kencing seperti yang dihadapi oleh saudara Malik Hussin yang menang dalam samannya terhadap kerajaan setelah ditahan dengan tidak sah di bawah ISA. Jadi tak payahlah banyak cakap.

Negara ini aman? sila baca akhbar sinar harian. Seorang pelajar perempuan berbangsa cina yang bekerja sambilan di johor telah dibunuh dan dibakar mayatnya hingga separuh hangus. Setiap hari, ada saja berita pembunuhan di akhbar. Adakah ini aman? Anda memang hebat dalam soal fanatik dan bercakap tanpa asas. Teruskanlah. Sesungguhnya kebenaran makin terserlah.

AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!(PART 3)


(BN@UMNO VS JOE)


Blogger bn@umno said...

pada pendapat aku, kejadian jenayah meningkat bukannya salah kerajaan tetapi salah mak bapak penjenayah terbabit yg telah gagal memberikan didikan agama yg sempurna terhadap anak-anak dorang supaya berkelakuan baik.jgnlah korang yg berfikiran sempit ni hanya tahu menyalahkan kerajaan je bila kejadian jenayah meningkat.kalaulah dah tahu kejadian jenayah meningkat, kita sepatutnya lebih berhati-hati bila keluar rumah bukannya salahkan polis ataupun kerajaan apabila sesuatu jenayah tu berlaku. SALAHKANLAH DIRI SENDIRI.

September 25, 2008 6:52 AM


--->


bn/umno,

Tahniah sekali lagi kerana ini adalah jenis komen anda yang saya tunggu2. Apalah agaknya perasaan ibu bapa remaja yang mati dibunuh tu bila membaca komen anda? Agaknya anda cuma akan jadi cerdik sedikit bila yang dibunuh tu keluarga anda.

Didikan agama yang kuat pun mudah jadi rapuh dengan hiburan yang berleluasa sekarang. Siapa yang benarkan hiburan yang berleluasa ni? Jawapannya BN. Artis2 berpakaian macam artis barat. Kenapa anda tak suruh artis2 ni balik mengaji agama tentang bab aurat dan adab sopan?

Di area KL sekarang, banyak kejadian ragut. Kami berhasil menangkap seorang peragut tahun lepas. Merayu2 mintak dilepaskan kerana dia hilang pekerjaan, tiada duit nak menyara keluarga. Jadi ambil jalan pintas dengan meragut. Ini realiti masyarakat. Jenayah tinggi kerana rakyat hidup susah. Tapi anda saja yang buta, tak nampak kesusahan rakyat.

Inilah namanya fanatik. Kebatilan berleluasa di depan mata, tapi masih lagi menyokong tanpa sebarang asas. Hehe... teruskanlah. kebenaran semakin terserlah.

September 25, 2008 7:02 AM

bunga melati said...

tu lah pegangan org2 yg jahil agama... adeke ISA tu relevan...

dah sah2 yg ISA tu bertentangan dgn islam, hanya nak menjaga kepentingan org2 BN bkn negara, klu kita negara islam, tak perlu ISA, ISA tu nak melindungi kroni2 pak lost dan org2 BN sahaja...

islam kan dah cukup lengkap... apa2 pun dalam islam ade semua.. kan islam tu merangkumi segala gala...

tak kan ustat org2 umno tak ajar langsung...teruk btol... tu jadi mcm bn@umno jahil tak tentu pasal...sedih aku tgk lah...

AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!(PART 4)**

PART NIE AKU PALING SUKER SEBAB TESERLAH BETUL KEJAHILAN BN@UMNO..
PERHATIKAN AYAT BN@UMNO NIE..

---> "(sekarang ni sudah moden.kita sebagai manusia masih memerlukan hiburan sekali-sekala bagi menenangkan fikiran bukannya asyik mengaji je siang malam.)"

(BN@UMNO VS JOE)


Blogger bn@umno said...

joe

sekarang ni sudah moden.kita sebagai manusia masih memerlukan hiburan sekali-sekala bagi menenangkan fikiran bukannya asyik mengaji je siang malam.habih yg ko tu mengaji al-quran ke siang malam?jgn nak tunjuk alimlah.ko komlen kononnya artis malaysia berpakaian seperti orang barat, habih jika ko tak sukakan tegok hiburan, jgnlah tegok tak ada orang pun memaksa ko.yg ko sibuk-sibuk nak jaga tepi kain orang apasal?bukankah apabila seseorang itu mati, ia akan diletakkan di kubur yg berasingan.kalau orang itu melakukan dosa semasa hidup biarlah dorang yg tanggung bukannya ngko.jgn pulak ko nak menyibuk.

September 25, 2008 7:12 AM

---->

JOE SAID....

Wahai bn/umno,

Terima kasih atas siri komen anda yang menunjukkan kejahilan muraqqab. Anda tak pernah dengar ke konsep amar makruf nahi mungkar? Nampak sangat anda ni orang Islam pada nama saja.

Kubur memang lain2, tapi di padang mahsyar nanti sama. Anda tau tak apa itu padang mahsyar? Saya harap anda tau walaupun anda gagal dalam sejarah PMR. Kita sesama Islam kena nasihat menasihati. Addinu nasihah - agama itu nasihat. Mesti anda tak pernah dengar sabda Nabi ni. Anda kan Islam pada nama saja.

Jadi artis ni tak bersalah la berpakaian mendedahkan sana sini? Pakaian ni la yang jadi ikutan remaja zaman sekarang. Mendorong ke arah seks bebas dan perzinaan. Takkan itu pun anda tak faham. Ini realiti masyarakat sekarang, bukan sejarah PMR.

Apa beza moden dan dahulu? Saya dah ada jawapannya. Pejuang UMNO dulu seperti Tun Razak, Tun Syed Nasir, Tun Sardon Jubir dan Dato' Harun Idris ikhlas nak memperjuangkan orang Melayu. UMNO moden macam anda ni tahu menjahanamkan orang Melayu saja, sesat lagi menyesatkan.

Saya sibuk menjaga tepi kain orang kerana di akhirat nanti, saya akan dipersalahkan jika tak menegur padahal saya tau. Islam memang agama yang menjaga tepi kain semua orang, bukan untuk hidup nafsi2. Teman2 seperjuangan, sesungguhnya kebenaran telah terserlah dengan nyata. Kesian ada manusia yang jahil macam ni. Nauzubillahi min zalik.

September 25, 2008 7:23 AM

bunga melati said...

teruk nyer lah bn@umno ni yer....
terserlah kejahilan dia, mane dia yer, mesti sedih bila mak ayah dia baca siasah ni... mesti mak ayah dia balik g sebat bontot dia, cakap main sedap mulut je, ade hati nak perjuangkan ISLAM????

balik lah bn@umno g khatam kan al-quran dan balik belajar agama lagi, aku takdelah pandai sgt bab agama tapi aku mmg tak berani komen sgt bab agama mcm ko, ko dah lah tak pandai tak cerdik jahil plak tu tapi ko dgn selambe je kuarkan fakta yg dah terang2 jahil dari hukum agama, mmg neraka lah ko nyer tempat

bn@umno sedarlah wahai binatang....

bunga melati said...

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.
petikan daripada komen dr asri mufti perlis....


mana EN ZALI ni... dia tak nak ke bidas kenyataan ni????

kata dia ISA tu relevan, untuk mak bapak dia boleh lah kot...cakap main sedap mulut same mcm bn@umno... JAHIL!!!

bunga melati said...

"Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 15 Julai 1994.

"Jika semua urusan selesai dan kita puas hati sikap Israel, kita akan mengiktiraf negara itu."

kata2 bekas pemimpin UMNO!!!
rase nak pijak je...

bunga melati said...
This comment has been removed by the author.
bunga melati said...

MENGHINA SUNNAH - BERJANGGUT

(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke?

Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir".

bunga melati said...

MENGHINA SUNNAH - BERJANGGUT

(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke?

Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir".

bunga melati said...

MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

(Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: "Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa".

Allah berfirman: "Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka.( An-Nuur:31)

Sesungguhnya termasuk ahli neraka, iaitu perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat.mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium buanya (Muslim)

bunga melati said...

MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

(Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: "Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa".

Allah berfirman: "Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka.( An-Nuur:31)

Sesungguhnya termasuk ahli neraka, iaitu perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat.mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium buanya (Muslim)

bunga melati said...

MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

(Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: "Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa".

Allah berfirman: "Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka.( An-Nuur:31)

Sesungguhnya termasuk ahli neraka, iaitu perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat.mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium buanya (Muslim)

bunga melati said...

MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA'

(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Allahyarham Dato' Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama', macam-macam ulama' ada."Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama' jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa 'ulama' adalah waris nabi'. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih."

(Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). " Ajaran ulama' inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka".

Allah kata (berfirman): "Sesungguhnya yang takut kepada Allah di kalangan hamba-hambaNya hanyalah ulama'" (Mafhum al-Quran, Surah al-Fathir:2

Rasullullah bersabda:

"Ulama' itu waris sekalian para Nabi"

"Ulama' itu pelita-pelita bumi, pengganti-pengganti Nabi

"Ulama' itu para pemegang amanat Allah atas segenap makhlukNya" (Muslim)

Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah.

lu fikir lah sendiri....

bunga melati said...

MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA'

(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Allahyarham Dato' Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama', macam-macam ulama' ada."Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama' jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa 'ulama' adalah waris nabi'. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih."

(Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). " Ajaran ulama' inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka".

Allah kata (berfirman): "Sesungguhnya yang takut kepada Allah di kalangan hamba-hambaNya hanyalah ulama'" (Mafhum al-Quran, Surah al-Fathir:2

Rasullullah bersabda:

"Ulama' itu waris sekalian para Nabi"

"Ulama' itu pelita-pelita bumi, pengganti-pengganti Nabi

"Ulama' itu para pemegang amanat Allah atas segenap makhlukNya" (Muslim)

Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah.

bunga melati said...

MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA'

(Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Allahyarham Dato' Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama', macam-macam ulama' ada."Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama' jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa 'ulama' adalah waris nabi'. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih."

(Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad, 8 Nov.1991, Perhimpuan Agung UMNO, PWTC). " Ajaran ulama' inilah yang menyebabkan umat Islam menghabiskan hayat mereka semata-mata mebuat persedian untuk akhirat. Dan untuk ini, berbagai-bagai ibadat dicipta dan ditokok-tambah untuk memenuhi masa hidup mereka".

Allah kata (berfirman): "Sesungguhnya yang takut kepada Allah di kalangan hamba-hambaNya hanyalah ulama'" (Mafhum al-Quran, Surah al-Fathir:2

Rasullullah bersabda:

"Ulama' itu waris sekalian para Nabi"

"Ulama' itu pelita-pelita bumi, pengganti-pengganti Nabi

"Ulama' itu para pemegang amanat Allah atas segenap makhlukNya" (Muslim)

Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah.

AJK-UMNO said...

bn@umno.. tak muncul2 lagi..
susah nie kalau tak ada dia mcm mana nak buat (part 5) hehehe..

bunga melati said...

salam...

mana pencacai umno ni en ZALI???

takut dah ke?? hehehehe... ISA relevan??? cakap mcm org takde otak? klu ISA relevan ia same lah seperti penjara guantanamo!!!

ko tau ke tidak?? tahanan2 yg di katakan pengganas oleh yahudi amerika di sumbat kat situ bertahun tahun tanpa di bicarakan...

bodo nyer cik ZALI....

zali said...

melati...

relevan la...sebab tu masih ada di malaysia...

mereka yang buat khianat je yang takut sangat pada isa ni...

dah berapa puluh tahun isa dipraktikkan di malaysia tanpa ada masalah dan banyak membantu dalam kesejahteraan masyarakat...

kenapa itu tak diambil kira dan kini sibuk plak tak nak isa...

zali said...

melati...

cerita menghina ulama tu awak cerita dalam versi awak je...

lagi pun itu semua isu lama...

sekarang ni dah banyak berubah...ulama dan pemerintah bekerjasama...

awak je yang masih nak menuding jari ke kerajaan...

buat la apa pun...semua salah.

zali said...

sekarang ni pr sibuk pasal minyak turun 10 sen...

turun marah...naik pun marah...

mereka kata sepatutnya turun dengan lebih banyak...

gila babi ke sawan ke tak tau la...

tak ingat ke bantuan rm650 satu kereta...tu untuk minyak la tu...bukan untuk sedekah ke nuar buat tambang pegi hong kong...

bunga melati said...

salam...

bodo ke hapa en zali?? org2 yg mana sokong ISA?? cube ko senarai kan pada aku!!!

mufti sendiri pun mengecam ISA ni, ko tak reti baca ke?? ke ko wat2 tak nampak atau ko tak kenal DR asri tu sape??

maklum lah org2 umno kan mana lah kenal mufti...artis2 dia kenal lah...

"Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.
petikan daripada komen dr asri mufti perlis....

apa komen ko pasal komen dr asri ni???

ko nak menafikan lagi?? kata umno memperjuang kan islam, ko kata umno dah byk berkerjasama dgn ulamak...apa yg aku nampak kat sini takde pun, mana fakta ko en zali?? hujah ko mengatakan yg ISA ni relevan??

aku ade fakta yg mufti yg kata mcm tu, apa ko tak reti baca ke??

bunga melati said...

"Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.

petikan daripada komen dr asri mufti perlis....

ni aku suh ko baca btol2... ko paham ke tidak??
ke aku nak tuliskan bahasa yahudi pada ko baru ko paham??? ko kenal kan mufti ni mufti mana??

ko paham tak?? ko jgn bercakap tanfa fakta... sape yg sokong ISA ni ko bgtau..pak lost??? pak najib??

ni org umno plak yg cakap....

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim tetap dengan keputusannya untuk meletak jawatan selepas gagal meyakinkan kerajaan untuk melaksanakan pembaharuan dalam sistem undang-undang.

Tetapi, katanya, keputusan kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) untuk menahan tiga individu Jumaat lalu, merupakan tindakan yang tidak boleh diterimanya langsung.

apa ko nak cakap skang!!!! mana fakta ko?? ko lah balaci yg paling hina aku tgk... sanggup mengetepikan agama dan sifat kemanusiaan...

hina sungguh en zali....

bunga melati said...

zali said:

sekarang ni dah banyak berubah...ulama dan pemerintah bekerjasama...

mufti said:

"Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.

petikan daripada komen dr asri mufti perlis....

orang umno said:

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim tetap dengan keputusannya untuk meletak jawatan selepas gagal meyakinkan kerajaan untuk melaksanakan pembaharuan dalam sistem undang-undang.

Tetapi, katanya, keputusan kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) untuk menahan tiga individu Jumaat lalu, merupakan tindakan yang tidak boleh diterimanya langsung.

so apa pendapat ko??? agak2 ko ni lah bodah ko tahap kat mana????

ko pikirlah sendiri zali oi....

org umno sendiri tak suke ISA dia sape?? ko tau kan apa jawatan dia dala kabinet sebelum ni, ko tau kan dia tu LAWYER!!! paham ke LAWYER tu apa!!!

ko sape yg nak kata ISA tu releven??? KO LAWYER KE?? LOW YER BURUK ADALAH... BALACI ANJING UMNO DAN PAK LOST....

atzmand said...

ini bn@umno kalu mati punya jam jangan duduk sebelah aney punya kubur.. aney syok syok lepak sana tamau dengar sebelah punya ada bising bising kong kang dummm dammmm kena suda.. dusyummm.. ayooo..

roh_insan said...

melati.

utk pengatahuan ko puak2 umno ni pun islam gak,cume berbeze la sikit,puak tu mengamalkan islam kepale bapak die,sbb tu isa n fitnah tu halal,klu islam sebenar mcm ape yg di kate kn mufti perlis tu lah.

aku tengok menteri2 umno n puk2 umno ni dah btl2 mcm ayam,bkn main riuh lagi bile dah betelo sebiji.yg die da bedal berbakul bakul gandum tu die tak sedar.

ari ni pak lah dah mintak nyawe,nak tangguh kan pemilihan,amit albab ni pun satu hal,agak2 klu rpk tu anak die die puas hati tak dgn lapuran polis tu?silap2 tak ade lapuran langsung.

aku barsetuju sgt dgn hujah melati tentang zaid ibrahim tu,agak2 ape lah komen berok2 negare (bn) tu yek,lebih2 die kate zaid tu tak kenang budi,itu lah modal standard mereke.

najib monggolia ni da btl2 mcm kerbau di cucuk idung,ikut je kemane di tarik,hu..hu..kesian...

ayam...ayam...tunggu lah nak raye ni,alamat kene sembelih lah leher kau tu...

zali said...

melati...

sapa pun...asri tu manusia juga adanya...

jadi 'pandangan' asri tu boleh dipakai tapi tak semestinya boleh diterima...

jika dia keluar 'pandangan',itu lebih kepada 'pandangan' peribadi dan kalau pkr nak jadikan ini sebagai pandangan rasmi pkr...

silakan buat kenyataan dan bawa la isu ni melalui saluran yang betul...suruh la sivaji boss awak tu bawa isu ni kemana dia nak bawa...ikut suka la...

jangan buat demo...jangan buat huru hara...karang kena water cannon,gatal satu badan pak lah jugak yang salah...

isakan nuar pengkhianat bangsa!

zali said...

melati,belia muslim...

ni exco perak (yang tak suka dan menolak jom heboh kononnya) ambil zina sebagai rasuah...

sembang bagus...tarak rasuah,tarak zina,segalanya bagus...perasan macam depa tu malaikat la pulak...itu la orang pr...

paku dulang,paku serpih...

buat malu orang melayu dan agama islam je...

pembela islam aliran hindraf...drama tamil jugak ada bikin!

isakan nuar pengkhianat bangsa dan agama!

zali said...

melati...

ni nak nasihat sikit...tapi ikut awak la nak terima ke tak nasihat orang 'bodoh' ni...

sebagai khalifah...tadbir dulu alam kecil dengan sempurna...disana lebih memerlukan pentadbiran dan bila alam kecil di tadbir dengan baik...alam besar dapat saja...

bn@umno said...

penyokong PR yg bebal ni kalau nak diberi nasihat mmg tak 'makan' punya sebab otak-otak dorang ni telah disumbatkan dgn najis-najis si nuar sebab tu penyokong PR ni tak dpt berfikir dgn rasional dan juga tak dpt membezakan antara yg baik dgn yg buruk seseorg pemimpin itu.penyokong PR ni pun pandai tuduh orang jahil, padahal diri sendiri yg jahil taklah sedar pulak.dasar binatang yg tak sedar diri.

Unknown said...

he he he..... nak tanya sikitlah. orang bn-umno dapat income tetap ke kalau u orang cekap baik-baik tentang bn-umno dalam blog ini ? saya rasa adalah, najis yang diberi oleh BN-UMNO ini sedapke ? heh, paklah ada bagi u orang free minyak ke ?

zali said...

ghost rider...

semua orang bebas bercakap dalam blog yang sporting ni...

tak ada bayaran untuk sesiapa dan dari sesiapa pun.

isakan nuar pengkhianat bangsa dan agama

Unknown said...

oh zali. i baru baca komen u zali. Zali ini orang kuat BN-UMNO ke ? cekap baik baik tunjuk muka baik baik macam ketua ang. tapi belakang taruh baik baik jugak. ISA kan ada. apa u nak takut. orang cekap benar, masuk je ISA. itukan baik punya akta. terimalah hakikat zali. biarlah u taubat. bangunlah dari kezaliman BN-UMNO. insaflah zali.

zali said...

reply coretan nuar dari Hongkong :

Jam hampir satu pagi. Saya di Hotel Grand Hyatt, Hong Kong dan bergelut menyiapkan pidato khas pagi nanti.
>>GILER DUDUK HOTEL MEWAH TU...MESTI ORDER BAK KUT TEH TU...BANYAK DUIT NUAR OOO....

Mauduk menjadi rumit lantaran krisis kewangan Amerika dan kesan dahshat buat ekonomi dunia. Saya diminta mengupas dan menggariskan dasar ekonomi makro.
>>KUPAS DAN GARIS JE...SAMPAI HONG KONG OOO...PEMBAZIRAN TU BRO...

Saya terpaksa berhenti sajenak untuk menyelesaikan tarawikh. InshaAllah teks akan disebarkan selesai pidato nanti.
>>ALIM LA PLAK...SEMBAHYANG PUN NAK DICERITA KAT ORANG...RIAK TU NAMANYA...TU TEMPAT SEMBAYANG TU DAH SAMAK KE...

Sabelum pulang saya akan menemui kumpulan pelabur dan pengurus dana secara berasingan dan temuramah media.
>>PELABUR DAN PENGURUS DANA...ADA BAWA SENANG UNTUK PENYOKONG PR TAK?KE SEMUA MASUK POKET SENDIRI JE...

zali said...

ghost rider kata : orang cekap benar, masuk je ISA. itukan baik punya akta.

cakap benar apanya...teresa kokok keluar jel kata 'similar to dog food' tapi lepas tu kata 'eh tak ada la...wa talak cakap itu macam maa...'

itu cakap benar ke kawan?

zali said...

Ustazah Nuridah berkata demonstasi adalah merupakan satu cara untuk menyampaikan bantahan terhadap apa yang dilakukan oleh kerajaan.

>>KALAU DEMO CARA UNTUK MENYAMPAIKAN BANTAHAN...HAA NI WATER CANNON UNTUK MELERAIKAN BANTAHAN...

"Saya cabar mereka ini menyertai Pakatan Rakyat kerana hanya Pakatan Rakyat yang berjuang untuk membebaskan tahanan ISA seterusnya menghapuskan terus akta lapuk ini," kata beliau.

>>DIA BERDEMO DIA SURUH ORANG LOMPAT PARTI...TAK CUKUP LAGI KE YANG NAK LOMPAT PARTI TU?NUAR KATA DAH CUKUP DAH...TAPI USTAZAH NAK TARIK ORANG DENGAN MENCABAR?
ITU TAKTIK LAMA TU USTAZAH...

Unknown said...

Agama Islam adalah agama perpaduan yang mengajar kita mengambil berat antara sesama Muslim. Ini dapat dilihat dengan jelas dalam Rukun Islam itu sendiri:

1) Melalui mengucap dua kalimah syahadah, semua Muslim meyakini bahawa Allah adalah Tuhan dan Nabi Muhammad adalah Rasulullah. Ini adalah persetiaan yang dipegang oleh semua orang Muslim sebagai lambang persaudaraan mereka.

2) Solat lima waktu sehari semalam, sangat afdhal jika dilakukan secara berjamaah di surau atau masjid. Ini adalah supaya kita boleh mengetahui keadaan masyarakat sekeliling dan mengambil berat antara satu sama lain.

3) Puasa di bulan Ramadhan melatih kita berlapar, dahaga dan menahan nafsu supaya kita dapat merasai kesusahan saudara Muslim yang lain di mana mereka kurang makanan, hidup miskin dan sebagainya. Sepanjang bulan Ramadhan, pelbagai amalan dapat dilakukan terutamanya sedekah supaya dapat berkongsi dengan sesama Muslim.

4) Zakat dikeluarkan untuk dibahagikan kepada golongan yang layak menerimanya. Ini adalah kaedah Islam merapatkan hubungan di antara satu sama lain, melalui bantuan oleh orang yang berkemampuan terhadap orang yang memerlukan.

5) Ibadah haji membolehkan kita menyedari bahawa Islam adalah agama yang universal, tanpa mengira warna kulit. Semuanya berasal dari Adam alaihissalam. Ibadah haji mengumpulkan orang Cina, India, Afrika, Melayu, Amerika, Arab dan sebagainya di Tanah Suci dengan semuannya menjadi tetamu Allah.

Jadi amat jelas bahawa Islam bukan agama nafsi2 dan hidup sendiri2. Dalam Islam, perlu sentiasa mengambil berat tentang saudara sesama Islam, memastikan mereka tidak terpesong daripada landasan Islam. Nabi pernah bersabda, orang berilmu yang tidak menyebarkan ilmunya samalah seperti pokok yang tidak berbuah.

Selain itu juga, tidak akan lengkap iman kita selagi kita tidak merasakan kesakitan Muslim yang lain sebagai kesakitan kita. Semoga di bulan Ramadhan ini, kita sama2 membentuk diri kita menjadi Muslim yang beriman dan diredhai oleh Allah dengan mengamalkan Rukun Islam secara efektif.

Salam Eidulfitri untuk semua.

Unknown said...

Adalah 'INSAN' itu 'HAIWAN' yang berkata2.

Jadi tepulanglah kepade korang kalau na' percaye dengan cakap2 'HAIWAN'

TEKONG DARAT said...

hehe...
dah berhujah tak dapat bagi hujah bernas...sudahnya, hujah di balas dgn sumpah seranah...sebelum bercakap, rujuk laa quran dan hadis...kalau tak nak rujuk(malas), dgr laa cakap alim ulamak...kalu tu pun malas jugak, jgn laa bercakap...nampak sangat ketidakwarasan akal...kalau pasti kamu tak waras, adalah dimaafkan....tapi kalu buat2 tak waras, setiap perkataan yg di sebut atau ditulis, hanya dosa atau pahala habuannya...jgn sampai syirik...jgn sampai terpesong akidah...neraka jahanam laa tempatnya...

Unknown said...

saudara belia muslim,

ada antara mereka, tau baca Al-Qur'an, tapi tak mau tau apa maksud ayat2nya. Jadi inilah sebabnya mereka menulis sesuka hati kerana mereka fikir orang lain tidak tau siapa mereka. Sayangnya, Allah maha mengetahui.

Dan bagi setiap ayat2 fitnah yang mereka keluarkan, Allah akan memberi balasan yang sangat pedih. Teruskan bercakap, selagi mampu bercakap. Bila Allah dah tarik nikmat tu, nanti tak sempat pula nak bercakap dan memfitnah lagi.

Mari kita sama2 renungkan Surah Al-Munafiqun, ayat 1 hingga 3:

Ayat 1

Apabila datang kepada engkau orang-orang Munafiq, mereka berkata, "kami bersaksi bahawa engkau (ya Muhammad) sungguh rasulullah. Allah mengetahui bahawa engkau (Muhammad) rasulNya dan Allah mengetahui pula bahawa orang-orang Munafiq itu dusta.

Ayat 2

Mereka jadikan sumpah mereka (bahawa mereka Muslim) untuk memeliharakan (melepaskan diri mereka), lalu mereka menghalangi (manusia) daripada jalan (agama) Allah. Sungguh amat jahat apa yang mereka kerjakan.

Ayat 3

Demikian itu, kerana mereka beriman (pada zahirnya) tapi kafir (pada batinnya), lalu ditutup mata hati mereka, sehingga mereka tidak mengerti.

Semoga kita tidak termaksud dalam golongan orang munafiq yang telah ditutup pintu hati mereka oleh Allah.

bn@umno said...

joe

aku cukup simpatilah dgn kolah.ko ingat dgn nasihat berjela yg menyesatkan tu orang nak dengar ke?bermimpilah ko.kalau nak berbicara tentang agama, aku nasihatkan ko tolong rujuklah dgn orang yg lebih tinggi ilmu agama bukannya main rembat ikut sedap hati ko je.bengap sungguhlah ko ni.

Unknown said...

'Semoga kita tidak termaksud dalam golongan orang munafiq yang telah ditutup pintu hati mereka oleh Allah'.

Mcm ade jer lagi sifat 'MUNAFIK' dalam diri tu kot?

Unknown said...

bn@umno said...
joe

aku cukup simpatilah dgn kolah.ko ingat dgn nasihat berjela yg menyesatkan tu orang nak dengar ke?bermimpilah ko.kalau nak berbicara tentang agama, aku nasihatkan ko tolong rujuklah dgn orang yg lebih tinggi ilmu agama bukannya main rembat ikut sedap hati ko je.bengap sungguhlah ko ni.


bn/umno,

terasa munafiq ke? relax, jangan melenting. semua orang pun tau anda munafiq. sila tunjukkan mana satu nasihat yang menyesatkan. boleh jugak saya bertaubat. Tapi rasanya takde apa yang lebih sesat daripada hujah anda yang mengatakan kubur lain2 dan tak berhak menasihati sesama Muslim.

saya cuma menulis rukun Islam. Kalo ini nasihat yang menyesatkan, anda ni Islam ke kafir? Cuba tunjukkan bahagian mana dalam Rukun Islam tu yang saya huraikan secara menyesatkan? Tentu la anda tak dapat hurai sebab anda tak tau pun Rukun Islam.

saya tuliskan ayat Surah Munafiqun ni daripada Al-Qur'an. Pernah baca Qur'an tak? Ayat ni bukan ayat mutashabihat. Tau ke ape tu mutashabihat? Kalau tak tau, pergi balik dan tanya la dengan ustaz yang anda rasa tinggi ilmu agamanya. Surah ni Allah yang turunkan. Kalo tindakan saya meletakkan surah ni di sini untuk mengingatkan orang lain supaya tak munafiq dianggap menyesatkan, jawab la dengan Allah kat akhirat nanti.

Sila teruskan panggil orang lain bengap dan sebagainya. Tapi saya tak pernah tolak ansur dengan pengkhianat bangsa dan agama macam anda yang sanggup menghina rukun islam dan ayat Qur'an pula. Kami orang Islam tak pernah gentar dengan orang fasiq macam anda. Hujah semalam pun tak dijawab lagi, masih lagi nak berlagak. Kat depan Allah nanti, jawab la segala maki hamun anda ni. Minta pemimpin2UMNO tolong back up anda di padang mahsyar nanti.

Unknown said...

MaSkBRaiN said...
'Semoga kita tidak termaksud dalam golongan orang munafiq yang telah ditutup pintu hati mereka oleh Allah'.

Mcm ade jer lagi sifat 'MUNAFIK' dalam diri tu kot?


maskbrain,

sila tunjuk di mana sifat munafiq tu. tak perlu join bn/umno meracau2tanpa fakta.

bn@umno said...

hey joe, ek eleh tak payah nak berlagak pandailah dalam bab-bab agama nilah.menyampah sungguh aku tegok komen ko yg mengada-gada ni.ko ingat org nak degar nasihat ko yg tak guna ni ke?boleh belahlah ko.cis perasan pandai konon.piirahhhh

bn@umno said...

hey joe mangkok hayun

bila pulak aku hina rukun islam dan al-quran?jgn ko tuduh orang sesuka hati ko je.beginikah perangai orang yg perasan tinggi ilmu agamanya spt ko?fitnah orang semacam je.otak bingai macam ko ni susah nak diselamatkan lagi.

Unknown said...

bn/umno,

tak mengapalah jika menyampah. orang2 yang jahil dan benci dengan Islam, memang tak suka bila dibacakan ayat2 Allah, jauh sekali nak insaf. Saya bukan perasan bagus, saya berkongsi ilmu agama yang saya tau. Saya bukan mufti pun. Sedangkan pendapat mufti pun anda tolak mentah2. Jadi tak perlulah memaki hamun saya semata2 sebab anda terasa anda munafiq. Saya hari ini menceritakan rukun Islam dan surah Al-Munafiqun. Dan ini adalah reply anda:

joe

aku cukup simpatilah dgn kolah.ko ingat dgn nasihat berjela yg menyesatkan tu orang nak dengar ke?bermimpilah ko.kalau nak berbicara tentang agama, aku nasihatkan ko tolong rujuklah dgn orang yg lebih tinggi ilmu agama bukannya main rembat ikut sedap hati ko je.bengap sungguhlah ko ni.

Nasihat saya menyesatkan? Nasihat saya tentang Rukun Islam menyesatkan? Nasihat saya tentang surah Al-Munafiqun menyesatkan? Jika sesat, sila tunjuk di mana sesat? Jika tidak, betul la anda menghina perkara2 di atas. Tau pulak melenting, tak payah susah2 mempersoalkan perangai orang lain. Tengok diri sendiri dulu. Anda siang malam sibuk memaki hamun orang, memfitnah orang, jadi tak perlu bicara soal akhlak di sini. Anda cuma pengkhianat bangsa.

TerajuCorp said...

Berjuanglah kita, humbankan akta zalim tu ke lubang jamban.. ingatlah kita kepada anak-anak kecil yang merintih menagih kasih bapa yang di sayangi.

Derita kita pada 25sen pun hebat, tapi derita anak-anak kecil ini lebih hebat dari kita...

Lantaklah blogger2 B anD keparat tu nak jilat akta setan ni... tapi kita tetap akan humban kan akta zalim dalam perut busuk bn@umno (si tumpul otak), zali (pe kejadah),mie terjah lubang taik dan kawan-kawannya.

TEKONG DARAT said...

bagus jugak ada orang macam bn-umno ni..dah laa guna nama kelompok yg di banggakannya...
berhujah pula dgn hujah yg bukan2..
aku masih berharap ngko ni bukan lidah rasmi bagi kelompok yg ngko banggakan ni...aku teringat pulak amanat haji hadi ttg kelompok ni...
nazubillah...aku terkenang azizah dan orang kelate serta yg bernama sufi...

kedaikopi said...

salam semuanya kenapa la korang semua bertelagah, biar la kat diorang yang penting jangan kasi anwar jadi pm, dan pas harus berpecah setengah masuk umno, setengah lagi masuk anwar, kita tengok malaysia baru apa akan jadi. lagu satu akta 153 harus disanjung dan di pegang

budak adil said...

zali nie bangang tambah bodoh..jahil...aku x tau la kau nie keje ape?tah ape2 fakta tah..aku bkn nk riak la..ramai kwn2 aku dari professional dlm bidang masing2.malas aku nk ckp ape kan.semua ckp kerajaan nie bodoh.x pandai ekonomi.yg kau masih nk pertahan kan lagi..ustaz dh terang2 ckp islam hadhari tue haram kalau kita amalkan.aku letih la ckp ngan org bodoh mcm kau nih..aku hari2 baca dlm siasah nie,baca jer komen kau,tergelak aku..x ramai yg fikir mcm kau nie..boleh kire la..yg pikir mcm kau nie bdk2 masih sekolah.yg mak bapak tanggung...x paham ape2..cukup la kwn2 aku si melati ke joe ke aku hantar.kalau ramai kang,kau memberontak..skit2 nk isa kan org...taubat cepat zali.bodoh kau hari2 aku tgk bertambah dh nie..

anjar said...

Joe.......

Saya kagum dengan komen2 saudara! terdetik rasa terharu dan insaf membaca tulisan saudara bila mengenangkan betapa jahil dan kerdilnya diri saya di dunia ini. teruskan menulis komen2 saudara, saya suka membacanya.

Semoga apa yang saudara tulis dapat memberi kita semua keinsafan untuk menjadi yang lebih baik dan di redhai Allah, insyaallah saudara akan dapat menyedarkan orang sepeti bn@umno dan yang lainnya, jangan cepat mengalah! saya percaya saudara mempunyai kecekalan dan ketabahan untuk melakukan semua ini, teruskan usaha murni saudara, sama2 kita berdoa ....insyaallah!

sesungguhnya kebenaran telah terserlah dengan nyata.

anjar said...

budak adil.......

aku rasa aku tak setuju langsung komen ko pasal si zali, mana boleh ko kata yang yang si zali tu berpikir macam bdk2 masih sekolah. yg mak bapak tanggung..

aku memang ngajar budak2 sekolah, jadi aku rasa aku tau macam mana budak sekolah pikir, mana ada sama macam si zali pikir, tak sama langsung!, pada aku si zali pikir macam budak tak pernah sekolah adalah.

aku bukan kata apa yang ko tulis tu tak betul, cuma tak berapa tepat, kalau kau kata si zali jahil, pada aku dia terlalu jahil, kalau kau kata si zali bangang tambah bodoh, pada aku dia terlalu bangang tambah bodoh.

ko jangan marah ye, kita satu team, cuma aku lebih over je, he! he! apa2 pun ko memang best!

setiaumno said...

Bagi aku semua pemimpin2 PAS munafik!!!!!!!!! kejap cakap negara Islam, pas tu cakap negara berkebajikan, pas tu sekongkol ngan DAP yang terang2 menentang islam...Kepada Tok2 Guru PAS cabut jelah serban tu,,,,Nik aziz penyokong kuat Anuar Al Juburi & Cikgu PA penentang Anuar Aljuburi...bagus2,,gaduh lah korang biar tersungkur PAS ngan serban2 nyer.....hahahahahaha

setiaumno said...

PAS...parti angkatan songsang,,,,baik bubarkan jer PAS tu, bergaduh mcm budak2...nik aziz lah tu spatutnyer kene dipersalahkan sebab terlalu taksub ngan anuar al juburi,,,last2 16 sept tak jadi...padan muka...makan taik korang.....angan2 mat jenin (pinjam kata2 dr pemimpin PAS)...aku tak fahamlah apsal lah masih ada penyokong2 anuar aljuburi yang masih menyokongnyer walaupun dah kene tipu sebodoh0bodonyer,,,,ke korang ni (penyokong taksub anuar aljuburi) dah ditawarkan oleh anuar aljuburi tuk diliwat beramai2 oleh anuar....hahahahahahaha

AJK-UMNO said...

Blogger AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!


(BN@UMNO VS MUFTI PERLIS)



Blogger bn@umno said...

pakngah din mangkok hayun

nape pulak ko cakap ISA to akta zalim?bukankah ISA ni betujuan untuk menjaga keamanan negara?kalau ISA dihapuskan ia akan menyebabkan negara ni akan menjadi kucar-kacir.ngok betullah ko ni.

September 25, 2008 6:14 AM


---->

(MUFTI PERLIS)

Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin hari ini menegur tindakan kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam isu agama dan mengheret pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin dan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok yang masih ditahan di bawah peruntukan akta itu.

Ketika ditemui di Damansara Kim sebentar tadi, Dr Asri berkata, Islam dibina dari hujah dan dasar yang jelas, dan Islam juga tidak memerlukan ISA untuk membela ajarannya.

“Jadi tidak ada alasan untuk menahan orang dengan tidak memberi peluang membela diri. Ini adalah satu tindakan yang salah. Sekiranya orang itu mempunyai kesalahan dari segi hukum agama, buktikan dari segi dalil-dalil agama.

“Cara kita tangkap orang guna ISA atas kesalahan agama tidak akan menghilangkan salahfaham terhadap Islam. Seharusnya diperjelaskan dulu apa kesalahan itu. Kalau misalnya orang itu menghina Islam atau menyeleweng, buktikan dulu berdasarkan Quran dan hadis.

“Perlu diperdengarkan pertuduhan itu kepada orang yang dituduh itu. Mungkin juga, ia hanya satu salah faham. Yang penting perdengarkan dulu hujahnya,” kata Mufti yang terkenal dengan kelantangannya mengeluarkan idea yang berani dan telus itu.

Kata Dr Asri lagi, “Islam bukan agama yang bacul. Perbuatan ISA kerana kesalahan agama seolah-olah menggambarkan orang Islam tidak mampu berhujah, terus tangkap orang. Mereka akan kata mereka benar kerana kita takut berhujah dengan dia.”

Beliau juga turut mengingatkan betapa bahayanya tindakan ISA.

“Sekiranya ada aliran-aliran tertentu dalam kerajaan yang tidak setuju dengan pendapat satu aliran yang lain, adakah ruang ISA juga akan digunakan? Pernah berlaku dalam kerajaan Abbasiyah yang berpegang pada aliran Muktazilah ketika itu. Dia menghukum orang daripada aliran lain termasuk Imam-imam besar seperti Imam Ahmad juga turut dihukum.

“Kalau di zaman ini, mereka yang kendalikan agama itu dari aliran lain maka mereka yang dari aliran lain itu akan dihukum tanpa memberi peluang membela diri. Ini juga tidak sejajar dengan konsep keadilan dalam Islam,” kata Dr Asri lagi.

Dari segi politik Islam atau siasah, kata beliau, kerajaan berhak menahan orang dan beri tempoh siasatan (14 hingga 30 hari) bergantung pada keperluan. Tapi kita tidak boleh hukum 2 tahun tanpa diadili. Ini zalim.

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas beliau.

Kata Dr Asri, isu agama turut membabitkan sensitiviti agama lain. Tapi dari segi mempersoalkan identiti Islam seperti laungan azan, itu tidak boleh.

“Namun jika ada sungutan tentang bacaan-bacaan yang panjang sehingga menganggu orang awam, ulamak Islam juga tidak benarkan. Bacaan yang kuat tanpa keperluan atau kuliah agama dengan menggunakan pembesar suara sehingga menganggu ketenteraman awam, itu tidak perlu. Itu sudah diputuskan oleh ulamak-ulamak dari dulu lagi.

“Agama itu terhad. Azan itu azan. Begitu juga kuliah agama untuk diperdengarkan di pembesar suara, berpada untuk sidang yang mendengar sahaja,” jelasnya.

Dr Asri juga menyentuh tentang peranan Jakim.

“Jakim berperanan menjelaskan isu-isu agama dan juga yang menyeleweng dari agama. Bukan sekadar menyokong seseorang dihadapkan tanpa bicara. Badan itu juga hendaklah bebas dari percaturan politik. Perjelaskan ketentuan peruntukan orang yang menghina Islam seperti isu Raja Petra. Itu bersifat politik, biarlah diuruskan oleh orang politik.

“Kalau hendak diikutkan yang menghina Islam, ramai lagi yang patut dibuat aduan. Jelaskan dulu apa yang perlu dilakukan?,” soal Dr Asri.

Beliau juga meminta kerajaan memikirkan soal ISA ini sedalam-dalamnya.

“Seandainya satu hari nanti kerajaan bertukar rupa dan kalau berlaku pertukaran kuasa. Terlalu ramai nanti yang tidak boleh bersuara dan ISA mungkin diguna seluas-luasnya. Besok, bila kena pada kita, apa kita nak buat?,” kata Dr Asri yang akan menghadiri Tazkirah Tarawih di Stadium Kota Bharu pada hari ini.

Beliau yang juga akan memberi ceramah di Kompleks Islam Lundang esok, sempena pelancaran Tabung Serambi Mekah yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, juga mempersoalkan bagaimana pemimpin yang gagal kendalikan parti yang kecil mampu kendalikan negara yang besar.

“Takkan nak tunggu ada rusuhan atau kekacauan. Ketika itu sudah tidak boleh dipulihkan lagi. Sekali kekacauan tercetus, susah untuk dipulihkan.

Menurut pengamatan beliau, keadaan ini berlaku kerana pemimpin politik menganggap kedudukan politik itu seperti harta rompakan.

“Mereka bermati-matian untuk mendapatkannya sekalipun terpaksa menggunakan belanja yang besar kerana pulangan atau keuntungannya juga besar,” kata beliau.

Jelas beliau, saluran politik digunakan untuk membina kekayaan diri. Inilah hasilnya bila kerakusan ini berlarutan. Tidak ada setiakawan dalam politik, musuh memusuhi, berpuak-puak kerana fikirkan survival politik masing-masing bukan survival rakyat yang dipertanggungjawabkan.

Yang paling ketara sekarang, pemimpin politik bukan sahaja gagal membawa rakyat keluar dari kemelut yang sedang dihadapi malah menjadikan keadaan lebih rumit.

“Bukan sahaja mereka gagal menyelesaikan masalah tapi mereka pula yang menimbulkan lebih banyak masalah lain,” kata Dr Asri.

AJK-UMNO said...

Blogger AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!(PART 4)**

PART NIE AKU PALING SUKER SEBAB TESERLAH BETUL KEJAHILAN BN@UMNO..
PERHATIKAN AYAT BN@UMNO NIE..

---> "(sekarang ni sudah moden.kita sebagai manusia masih memerlukan hiburan sekali-sekala bagi menenangkan fikiran bukannya asyik mengaji je siang malam.)"

(BN@UMNO VS JOE)


Blogger bn@umno said...

joe

sekarang ni sudah moden.kita sebagai manusia masih memerlukan hiburan sekali-sekala bagi menenangkan fikiran bukannya asyik mengaji je siang malam.habih yg ko tu mengaji al-quran ke siang malam?jgn nak tunjuk alimlah.ko komlen kononnya artis malaysia berpakaian seperti orang barat, habih jika ko tak sukakan tegok hiburan, jgnlah tegok tak ada orang pun memaksa ko.yg ko sibuk-sibuk nak jaga tepi kain orang apasal?bukankah apabila seseorang itu mati, ia akan diletakkan di kubur yg berasingan.kalau orang itu melakukan dosa semasa hidup biarlah dorang yg tanggung bukannya ngko.jgn pulak ko nak menyibuk.

September 25, 2008 7:12 AM

---->

JOE SAID....

Wahai bn/umno,

Terima kasih atas siri komen anda yang menunjukkan kejahilan muraqqab. Anda tak pernah dengar ke konsep amar makruf nahi mungkar? Nampak sangat anda ni orang Islam pada nama saja.

Kubur memang lain2, tapi di padang mahsyar nanti sama. Anda tau tak apa itu padang mahsyar? Saya harap anda tau walaupun anda gagal dalam sejarah PMR. Kita sesama Islam kena nasihat menasihati. Addinu nasihah - agama itu nasihat. Mesti anda tak pernah dengar sabda Nabi ni. Anda kan Islam pada nama saja.

Jadi artis ni tak bersalah la berpakaian mendedahkan sana sini? Pakaian ni la yang jadi ikutan remaja zaman sekarang. Mendorong ke arah seks bebas dan perzinaan. Takkan itu pun anda tak faham. Ini realiti masyarakat sekarang, bukan sejarah PMR.

Apa beza moden dan dahulu? Saya dah ada jawapannya. Pejuang UMNO dulu seperti Tun Razak, Tun Syed Nasir, Tun Sardon Jubir dan Dato' Harun Idris ikhlas nak memperjuangkan orang Melayu. UMNO moden macam anda ni tahu menjahanamkan orang Melayu saja, sesat lagi menyesatkan.

Saya sibuk menjaga tepi kain orang kerana di akhirat nanti, saya akan dipersalahkan jika tak menegur padahal saya tau. Islam memang agama yang menjaga tepi kain semua orang, bukan untuk hidup nafsi2. Teman2 seperjuangan, sesungguhnya kebenaran telah terserlah dengan nyata. Kesian ada manusia yang jahil macam ni. Nauzubillahi min zalik.

TEKONG DARAT said...

belum apa2 dah mencarut,...
tu pun jangan...kata orang munafik...
setia umno, apa maksud munafik?

AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!(PART 5)**

nie lagi satu jahil yg amat..
babi umno nie dah murtad lama dah agak nyer.. mak bapak dia nie tak bagi didikan agama langsung..


--->

Blogger joe said...

saudara belia muslim,

ada antara mereka, tau baca Al-Qur'an, tapi tak mau tau apa maksud ayat2nya. Jadi inilah sebabnya mereka menulis sesuka hati kerana mereka fikir orang lain tidak tau siapa mereka. Sayangnya, Allah maha mengetahui.

Dan bagi setiap ayat2 fitnah yang mereka keluarkan, Allah akan memberi balasan yang sangat pedih. Teruskan bercakap, selagi mampu bercakap. Bila Allah dah tarik nikmat tu, nanti tak sempat pula nak bercakap dan memfitnah lagi.

Mari kita sama2 renungkan Surah Al-Munafiqun, ayat 1 hingga 3:

Ayat 1

Apabila datang kepada engkau orang-orang Munafiq, mereka berkata, "kami bersaksi bahawa engkau (ya Muhammad) sungguh rasulullah. Allah mengetahui bahawa engkau (Muhammad) rasulNya dan Allah mengetahui pula bahawa orang-orang Munafiq itu dusta.

Ayat 2

Mereka jadikan sumpah mereka (bahawa mereka Muslim) untuk memeliharakan (melepaskan diri mereka), lalu mereka menghalangi (manusia) daripada jalan (agama) Allah. Sungguh amat jahat apa yang mereka kerjakan.

Ayat 3

Demikian itu, kerana mereka beriman (pada zahirnya) tapi kafir (pada batinnya), lalu ditutup mata hati mereka, sehingga mereka tidak mengerti.

Semoga kita tidak termaksud dalam golongan orang munafiq yang telah ditutup pintu hati mereka oleh Allah.

September 26, 2008 7:41 AM


(1)
---->Blogger bn@umno said...

hey joe, ek eleh tak payah nak berlagak pandailah dalam bab-bab agama nilah.menyampah sungguh aku tegok komen ko yg mengada-gada ni.ko ingat org nak degar nasihat ko yg tak guna ni ke?boleh belahlah ko.cis perasan pandai konon.piirahhhh

September 26, 2008 8:59 AM

(2)
---->

Blogger bn@umno said...

joe

aku cukup simpatilah dgn kolah.ko ingat dgn nasihat berjela yg menyesatkan tu orang nak dengar ke?bermimpilah ko.kalau nak berbicara tentang agama, aku nasihatkan ko tolong rujuklah dgn orang yg lebih tinggi ilmu agama bukannya main rembat ikut sedap hati ko je.bengap sungguhlah ko ni.

September 26, 2008 8:04 AM




perhatikan la si bn@umno nie berhujah sampai tertonjol kejahilan nyer.. kalau dah teruk sangat jahil nyer...

SAMPAI SANGGUP BERKATA..
ZAMAN SEKARANG ORG PENAT2 KERJA MESTI NAK ENJOY TAKAN ASYIK NAK MENGAJI JER SIANG MALAM!!(MASYALLAH) APA BABI NIE CAKAP.. NIE KER ORG ISLAM????

BILE DINASIHATKAN.. DENGAN AYAT SUCI DIA KATA RUKUN ISLAM TU AYAT MENYESATKAN..(YA ALLAH~~ AMPUNKAN LA SAUDARA KU YG SESAT NIE,, SALAH MAK BAPAK NYER YG TAK MENGAJAR ANAK NYER ..)

AJK-UMNO said...

BN@UMNO.. AKU RASE BAIK KO TUKAR JER NICKNAME KO TU.. MALU BENOR AKU TAK SANGKA KO NIE PERNOH KEJAHILAN..

KALAU TAKSUB PADA 'BN' PUN JANGAN LA SAMPAI MENGHINA ISLAM..

KADANG2 KO NIE CAKAP MCM ORG BODOH..
MENGHINA ISLAM... MENGHINA BAHASA MELAYU.. SEDANGKAN BAHASA MELAYU JER YG PANDAI CAKAP BI KO FAIL TERUS.. MACAM ORG TAK TAU.. KALAU ORG2 LAMA KAT SINI TAU SANGAT LA.. BILER ORG BERHUJAH BI JER KO TERKEDU..JANGAN BERLAGAK PANDAI SEDANGKAN BODOH TERAMAT...

AKU MERAYU PADA KAU TOLONG JANGAN MENHINA ISLAM.. KALAU KO NAK PI SEMBAYANG KAT KUIL PUN LANTAK KO LA.. TAPI JANGAN MENHINA ISLAM.. SEMODEN MANA PUN DUNIA NIE.. ISLAM TETAP KEKAL SEPANJANG ZAMAN.. BUKAN SESUKA HATI KO JER..

AJK-UMNO said...

NEGARA INI BUKAN UMNO YG PUNYA~~!!
NEGARA INI NEGARA KITA~~!!
(NEGARA RAKYAT~~!!)

anonymous said...

Blogger setiaumno said...

Bagi aku semua pemimpin2 PAS munafik!!!!!!!!! kejap cakap negara Islam, pas tu cakap negara berkebajikan, pas tu sekongkol ngan DAP yang terang2 menentang islam...Kepada Tok2 Guru PAS cabut jelah serban tu,,,,Nik aziz penyokong kuat Anuar Al Juburi & Cikgu PA penentang Anuar Aljuburi...bagus2,,gaduh lah korang biar tersungkur PAS ngan serban2 nyer.....hahahahahaha

September 26, 2008 7:15 PM

napa sibuk sangat dgn PAS?

sedo le UMNO hampir MAMPUS.
tak lama lagi MAMPUS lah UMNO.

Tengok tak berita TV3 mlm tagi, semasa memberi ulasan tentang mesyuarat khas MT?

Muka siapa yg gembira & ceria?

Muka siapa yg berkerut mcm limau busuk?

Sedar lah UMNO sedang bertarung dgn MAUT!

Jangan dok sibuk hal orang lain.

Unknown said...

salam semua,

saya tertarik dengan pendapat sebilangan orang yang sangat bencikan PAS kerana bekerjasama dengan DAP. Sepanjang ingatan saya belajar sejarah Islam, Nabi Muhammad sendiri menghadapi tentangan hebat bukan sahaja dari kaum lain, tetapi juga dari orang Quraisy sendiri. Nabi terus berdakwah, berperang hanya apabila diserang dan akhirnya berjaya mendapatkan semula Kota Suci Makkah.

Orang2 DAP ini ramai yang lahir di Malaysia. Penentangan mereka terhadap konsep negara Islam adalah kerana mereka dibesarkan tanpa pemahaman yang tepat terhadap Islam. Bagaimana hendak mendapatkan pemahaman yang tepat, sedangkan pemimpin BN/UMNO siang malam memusuhi Islam. Bekas mufti Selangor dipecat dan dihina. PAS dilambangkan sebagai parti ekstremis. Islam di Memali dibunuh beramai2 tanpa alasan yang kukuh.

Bila PAS mengemukakan undang2 Hudud, dipanggil undang2 ini Hudud PAS. Anehnya UMNO yang kononnya penuh dengan tokoh agama seperti Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad dan Tan Sri Dr Yusuf Noor tidak pula menunjukkan yang mana satu Hudud yang mereka rasa betul. Pemimpin tinggi UMNO mengatakan, jika hendak makan sup tangan, boleh pergi ke Kelantan.

Ini semua membuatkan orang bukan Islam berasa takut dengan hukum Islam. Tapi bila saya berpeluang berbual dengan teman bukan Islam, mereka akhirnya menerima bahawa hukum Islam sangat wajar.

Jika ahli keluarga kita dibunuh, pembunuh di Malaysia akan dijatuhi hukuman gantung sampai mati. Hukuman gantung ini amat menyeksakan kerana banduan perlu digantung selama 20 minit untuk memastikannya benar2 mati. Jika dilaksanakan menurut hukum Islam iaitu pancung, sesaat saja memisahkan hidup dan mati. Pedang perlu tajam. Untuk sampai ke peringkat dipancung, memerlukan saksi yang meyakinkan, bukan orang fasiq. Hukuman dilaksanakan di khalayak ramai supaya semua orang mengambil pengajaran dan gentar untuk melakukan kesalahan yang sama. Hukuman tali gantung sekadar di dalam bilik gelap. Tiada siapa pernah melihat bagaimana seksanya mati digantung.

Jika barangan anda yang berharga dicuri, pencuri di Malaysia hanya akan dikenakan hukuman penjara dan denda. Islam mengajar apabila sampai sukatan tertentu, pencuri itu perlu dipotong tangan dan ini dilakukan di khalayak ramai supaya orang mengambil pengajaran. Jika anda melihat sendiri hukuman potong tangan, gentar la hati untuk mencuri. Tangan yang dipotong tidak akan kembali lagi. Pencuri itu pun akan berasa serik dan tidak akan mengulangi lagi. Jika sekadar dipenjara, bila keluar tak mustahil akan mencuri lagi.

Untuk pasangan yang berzina, dikenakan hukuman sebat 80 kali bagi yang belum berkahwin dan rejam sampai mati bagi yang sudah berkahwin. Kenapa begitu berat? Kerana Islam sangat menjaga kesucian keturunan. Jika anda sebagai remaja Malaysia tau anda akan disebat 80 kali apabila ditangkap berzina, adakah anda akan berani buat? Jabatan Penjara Malaysia cuma membenarkan hingga 24kali sebatan sahaja untuk satu sesi. Ini membuktikan 80 kali sebatan itu sangat berat dan menyakitkan.

Tapi jika ini dapat menghalang seks bebas, jika ini dapat menghalang kecurangan rumah tangga, jika ini dapat menghalang orang melanggani GRO dan pelacur, jika ini dapat menghukum perogol2 bersiri yang berleluasa sekarang ini, kenapa tidak hukuman ini dilaksanakan?

Tapi di kalangan orang UMNO, siapa yang pernah cuba menerangkan realiti dan rasional ini terhadap orang bukan Islam. Tiada usaha yang serius untuk memahamkan golongan bukan Islam tentang hal ini. Bila bercakap tentang negara Islam, orang UMNO la yang akan memberikan gambaran paling buruk, padahal mereka sendiri orang Islam. Mereka sama sekali tidak yakin bahawa agama mereka adalah yang paling adil. Mereka tidak yakin hukuman yang disyariatkan oleh Allah itu adil. Nauzubillahi min zalik.

Jadi, bagi saya, jangan berhenti berdakwah kepada orang bukan Islam untuk meyakinkan mereka bahawa agama kita benar dan tidak akan menganiaya mereka. Jika ingin berdakwah, perlulah jadi kawan terlebih dahulu. Kita susah hendak berdakwah dengan musuh. Jangan jadi macam UMNO, puluhan tahun bersahabat dengan MCA dan MIC, tapi masih gagal memberi penerangan tentang Islam kepada sekutu mereka. Apakah DAP sahaja yang menentang negara Islam? Bagaimana dengan parti2 komponen BN? Jawab la sendiri.

anonymous said...

Sabtu, 2008 September 27

Pak Lah Tidak akan Letak Jawatan Dan Terus Kekal Jawatan Presiden UMNO & PM

Suara Rakyat

Sejak PRU 12 semakin menjadi-jadi sebahagian Rakyat Malaysia bersuara mahukan Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan Perdana Menteri Malaysia.

Bermacam cara telah mereka lakukan supaya Abdullah Ahmad Badawi turun dari kerusinya, tetapi Abdullah Ahmad Badawi menggunakan apa cara yang ada supaya kekal di kerusi Perdana Menteri, dan terus menerajui kerajaan.

Kerajaan Barisan Nasional tidak banyak melakukan kebaikan kepada Rakyat Malaysia, malah memburukkan lagi keadaan dengan menaikkan harga petrol dan diesel serta rentetan kenaikan harga bahan, barang, dan perkhidmatan. Pelbagai isu lain terus tidak dapat ditangani dan semakin meruncing.

Rakyat Malaysia terus sengsara. Semua ini memberi kesan kepada para pemimpin dan parti dalam Barisan Nasional.

Suara Barisan Nasional

Kemudian pemimpin dan parti Barisan Nasional secara terang-terang mengusulkan undi tidak percaya sepertimana mula digerakkan oleh Yong Teck Lee dan SAPP. Mereka tidak konfiden lagi terhadap kepemimpinan Abdullah Ahmad Badawi. Seperti tidak dipeduli, dipinggir, maka SAPP isytihar keluar Barisan Nasional. Kemudian Abdullah Ahmad Badawi lega, dan cap parti ini sebagai pengacau.

Tambah kusut lagi, bermula dengan isu berbaur perkauman, susulannya ialah pertimbangan MCA dan Parti Gerakan Rakyat Malaysia, yang menyuarakan akan keluar Barisan Nasional, jika tiada perubahan, namun masih belum melakukannya, dan masih menunggu, dan kemudian menarik balik suara ini, dan kini senyap.

Dalam kesenyapan ini, Abdullah Ahmad Badawi masih belum memantapkan atau memajukan Barisan Nasional. Gabungan ini semakin tidak relevan lagi.

Walaupun apa yang telah berlaku dalam Barisan Nasional, sehingga kini, Abdullah Ahmad Badawi masih lagi Pengerusi Barisan Nasional, dan terus menerajui gabungan parti politik ini.

Suara UMNO

Sementara itu, penolakan terhadap Abdullah Ahmad Badawi, dan jelak dengan kepemimpinannya yang lemah, lesu, dan longlai, melarat pula kepada ahli dan para pemimpin UMNO.

Mereka mula tidak berminat dengan kepemimpinan Abdullah Ahmad Badawi. Mereka mahu Abdullah Ahmad Badawi melakukan peralihan kepemimpinan sebelum 16 Disember, 2008.

Abdullah Ahmad Badawi telah mententeramkan mereka dengan mengumumkan peralihan kepemimpinan akan dilakukannya kemungkinan pada pertengahan 2010.

Tetapi, kepemimpinan Abdullah Ahmad Badawi semakin buruk dan teruk. Ahli dan para pemimpin UMNO menjadi semakin resah. Ada yang malu jadi ahli UMNO. Mereka mahu keluar, tetapi masih kekal sekiranya UMNO yang rosak dipulihkan.

Tetapi sehingga kini Abdullah Ahmad Badawi tidak memulihkan UMNO, dia tidak pun pedulikan suara akar umbi, dan terus kekal sebagai Presiden UMNO.

Desakan dan asakan mula disampaikan kepada Abdullah Ahmad Badawi melalui Muhyiddin Yassin dan beberapa pemimpin lain yang sering bersama ahli UMNO dalam pelbagai aktiviti.

Oleh kerana bahangnya sudah terlalu membara dan menyala, para pemimpin ini telah menyuarakan mesej akar umbi UMNO ini dengan lantang, dan menerusi media ianya dihebahkan.

Suara Majlis Tertinggi UMNO

Oleh kerana suasana panas, maka Abdullah Ahmad Badawi telahpun mengadakan pertemuan dengan Majlis Tertinggi UMNO pada 18 Oktober, 2008.

Abdullah Ahmad Badawi dibidas, kerana pelan peralihan kuasa yang dijangkakan pada pertengahan 2010 disuarakan adalah terlalu lama.

Mereka mahu peralihan yang perlahan ini disegerakan atau dicepatkan sebelum 9 Oktober, 2008 atau sebelum Disember, 2008.

Serta mereka menggesa supaya Abdullah Ahmad Badawi tidak bertanding jawatan Presiden, kerana dikhuatiri malu kerana dia tidak akan mendapat 58 pencalonan pun dari 191 para pemimpin UMNO Bahagian.

Ketika ini, Abdullah Ahmad Badawi sudah mula mahu mendengar suara akar umbi UMNO, terutama perihal nasib kerjayanya sebagai Presiden UMNO. Maklumat diperolehi oleh beberapa pemimpin yang setia kepadanya, mendapati kemungkinan ini ada benarnya. Susah untuk mendapat pencalonan yang mencukupi dari 191 para pemimpin UMNO Bahagian.

Seterusnya, Abdullah Ahmad Badawi mengadakan pertemuan sekali lagi dengan Majlis Tertinggi UMNO, pada 26 September, 2008, yang lalu kemudian mengumumkan bahawa Mesyuarat Agung UMNO dan Pemilihan Pemimpin pada 16 Disember, 2008, ditundakan ke 9 Mac, 2009.

Terkini, kedengaran suara lega, dan pujian serta harapan bahawa Abdullah Ahmad Badawi akan mengumumkan persaraannya dan melakukan peralihan kuasa sebelum atau pada 9 Mac, 2009.

Sekarang masing-masing menunggu pengumuman Abdullah Ahmad Badawi sama ada bertanding ataupun tidak jawatan Presiden UMNO sebelum 9 Oktober, 2008 ini.

Suara Pak Lah

Apa yang dijangkakan akan berlaku seterusnya?

Dijangkakan sebelum 9 Oktober, 2008, Abdullah Ahmad Badawi akan mengumumkan bahawa dia akan bertanding jawatan Presiden UMNO pada 9 Mac, 2009.

Seterusnya, Abdullah Ahmad Badawi akan terus kekal di semua kerusinya, termasuklah sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional, Menteri Pertahanan Malaysia, dan Perdana Menteri Malaysia, dari 9 Mac, 2009 sehingga pertengahan 2010.

Kemudian, Abdullah Ahmad Badawi akan melanjutkan lagi kedudukannya sebagai pemimpin utama, sehingga dia dapat menerajui PRU 13.

Jika Barisan Nasional kalah dalam PRU 13, maka Abdullah Ahmad Badawi akan membuka jalan dan menggerakkan usaha untuk mendapatkan majoriti mudah di Parlimen.

Namun bila Barisan Nasional menang PRU 13, walaupun dengan hanya mendapat majoriti mudah, apatah lagi majoriti dua per tiga, maka Abdullah Ahmad Badawi akan kekal di semua kerusinya sehingga PRU 14.

Soalannya bilakah sebenarnya, Abdullah Ahmad Badawi akan meletak jawatan?

Jawapannya tidak.

Abdullah Ahmad Badawi tidak akan sama sekali meletak jawatan langsung, malah jika boleh berlaku, dia akan kekal di semua kerusi yang didudukinya, walaupun sehingga 1 Jun, 2100.

Dicatat oleh people army di 13:20

Unknown said...

saudara anjar,

saya juga cuma insan kerdil. mungkin lebih kerdil dari saudara. cuma, Islam mengajar kita, jika bertemu dengan kebatilan, hendaklah kita bersuara. Nabi bersabda, "berkata benarlah walaupun pahit".

Kita sebagai ummat Islam, jika kita cukup tenaga, kita melawan kebatilan dengan tangan. Jika tidak, kita melawan dengan lisan. Dan jika tidak, kita melawan dengan hati. Semoga Allah beri kekuatan untuk kita terus beri penjelasan dan menentang kebatilan. insya Allah.

anonymous said...

Sikap Saya
Kesetian atau loyalti kepada individu/pemimpin malah Parti UMNO berakhir, ketika kesetian dan loyalti saya kepada agama, bangsa dan negara bermula.


- sang kelembai

bn@umno said...

joe & anjar

hoi jgnlah korang berdua bersandiwara kat sini. Sini bukan untuk korang bersandiwara ataupun berlakon.Entah-entah joe & antah ni orang yg sama kot tapi cuma nick name je yg berbeza.Inilah yg menunjukkan orang yg sudah desperate.sorang buat kenyataan dan sorang lagi sokong tapi yg melucukan ianya datang drpd orang yg same(joe & antah).aku nasihatkan kau supaya jgnlah sokong PR tu secara bulat-bulat tanpa mendapat kepastian yg sahih.Tidak semua perkara yg PR lakukan ni betul ataupun diterima pakai.lu pikirlah sendiri.......

bn@umno said...

ajk-umno

bila pulak aku hina islam?islamkan agama yg suci, nape pulak aku nak hina islam.ape yg aku hinakan adalah orang-orang seperti kau dan kuncu-kuncu ngko sekali yg beragama je islam tapi perangai tak melambangkan seorang islam yg sejati.ko ni posa ke tak ni?kalau ko tahu bulan posa penuh dgn keberkatan ni, nescaya aku rasa ko takkan berperangai macam setan.jadi sedarlah ko, bulan posa ni untuk kita menambah pahala bukannya menambah dosa seperti ko dan kuncu-kuncu ko sekali.

PUTING BELIUNG said...

Pada Aku 'semuanya betul'. Tapi terpulang kepada 'DIRI' na' kata betul ke salah. Semua orang politik kena berlajar subjek 'POLITICAL LIES' (tipu-daya politik). Kalau ta' mcm mana na' selamat dalam politik, walaupun berserban dan dengan jubah meleret.

Korang yang berdegor2 cerita pasal ugama, sedang menipu diri sendiri 'TAK SEDAR DIRI'. Suka jadi kambing2 TOLOL orang politik.

Patutnya si beliamuslim, sijoe, Nik Aziz, Hadi Awang... masukan jer kelubang buaya 'GESTAPO'.

Kalau Korang cintakan ugama, baliklah kepada 'TAUHID' yang sebenar2 'TAUHID'. Mengapa nak berpecah belah sesama saudara se-Islam. Kan kah ini jahil murakab namanya. (BONGOK TA' DAPAT DI AJAR)

bn@umno said...

sufi tauhid wahdat

aku mmg setuju dgn cadangan ko sumbat je si belia muslim, si joe, nik aziz, hadi awang dan kuncu-kuncu yg sewaktu dgnnya ini ke lubang buaya 'GESTAPO'.Tapi alangkah bagus jika kita terus semadikan saje mereka lagi bagus dan takda lagi kecoh-kecoh.bg aku kerana mereka semua ni adalah sampah masyarakat @ negara dan tidak boleh membantu untuk membangunkan negara.

PUTING BELIUNG said...

bn@umno
Lihatlah betapa 'NGOK, nya LEMBU2 TERNAKAN politikus.

Apakah salahnya ULUL AMRI sekarang?

Sepatutnya kita sesama seIslam harus saling membantu, saling maaf memaaf, cari jalan untuk mempersatukan umat Islam yang kucar kacir zaman ini.

Kita jangan mengagong2kan ilmu ugama 'yang separoh jalan', untuk menghina saudara2 kita yg mengucap La Ilaha illallah.'APA kah kita sorang jer na' masuk syurga, yang lain kita bagi masuk neraka?.

Simpan sahaja ilmu2 ugama itu, sekiranya na' memecah belahkan belahkan umat.

Ilmu ugama itu tetap salah , sekiranya kita gunakan untuk mengapi2kan permusuhan diantara sesama kita, walau pun dari nas AlQuran dan hadis. 'ILMU SONGSANG'.

Bantu membantulah kamu diatas KEBAIKAN dan KETAQWAAN,dan jangan lah kamu saling membantu diatas KEDOSAAN dan PERMUSUHAN.

Unknown said...

Islam agamaku,
Islam perjuanganku,
Ulama pemimpinku,

Allah Huakbar!!!

Perjuangan bangsa,
perjuangan sia-sia.
perjuangan bangsa,
memisahkan manusia.

semua bangsa adalah sama disisi Allah swt.bangsa dicipta utk saling mengenal antara satu sama lain.
tanah suci Mekah adalah adalah bukti semua bangsa adalah sedarjat.yang membezakan hanyalah ketakwaan kepada Dia.

tapi syg, manusia hari ini ada yang masih memperjuangkan bangsa.perjuangan hanya setakat di dunia.lihatlah negara2 arab yg sangat gah mengangkat bangsa tapi apa yg dapat? tanah arab palestin dicerobohi dan dirampas oleh yahudi.apa pemimpin bangsa arab buat? tapi mujur ada pergerakan yg memperjuangkan Islam bangkit melawan. Hamas dan Hizbullah bangun demi maruah agama melawan tentera yahudi.mana pemimpin arab yg menagungkan bangsa? mengapa mereka tidak berani bangkit bertindak?
situasi ini menunjukkan perjuangan ber'akidah'kan bangsa tidak mampu utk menjamin sesebuah bangsa tapi percayalah dlm Islam yg berpandukan Al-Quran dan Hadis ada penyelesaiannya.tapi sedih dgn keadaan sekarang, pemimpin kita lebih percaya kepada hukum kafir utk dijadikan perlembagaan negara daripada mengambil Al-Quran dan Hadis sebagai rujukan(perlembagaan)...

TEKONG DARAT said...

kawan2 bn-umno dah datang...
apa kabar sufi wahdat...
'penuntut agama penuh?...
apa yg penuh?..tauhid wahdat?...kalau ulil amri tak salah...bn-umno yg salah...
ulul amri pemimpin...bukan pemerintah yg memerintah utk duniawi...ulul amri ialah orang yg dilantik utk membawa umat manusia kearah kesejahteraan dunia dan akhirat...sesungguhnya akhirat yg lebih baik...ngko kan 'sufi'?...
patut lagi tau keindahan dan keazaban hidup akhirat...GESTAPO tu apa?...tmpt hukuman ker?...sumpah tak tau

PUTING BELIUNG said...

Selepas Nabi Muhammad wafat, orang2 yang hidup sezaman dengan beliau, dan tahu tentang agama Islam secara kepercayaan lansung, segera melibatkan diri dengan peperangan diatara satu sama lain, kerana

perebutan kuasa Khalifah.
Fatima adalah anak perempuan kesayangan Nabi Muhammad, dan suami nya, Ali (kedua diIslamkan, telah dibesarkan seperti seorang anak untuk Muhammad) berperang menentang askar2 dibawah pentadbiran Aisha, isteri kesayangan Muhammad yang dita’rifkan wanita sempurna olih beliau.

Suaminya, Ali, akhirnya dibunuh, kecuali Fatima (yang terselamat tahun2 awal di Mekah) yang akhirnya meninggal dari tekanan penindasan sesama muslimin dan muslimat selepas tiga bulan wafat baginda Rasullullah (ayahanda nya).

Tiga dari pemerintah-pemerintah Islam yang empat (para khalifah) telah dibunuh. Kesemua mereka adalah di kalangan sahabat2 Nabi Muhammad yang paling dekat.

Khalifah ketiga telah dibunuh oleh anak lelaki khalifah pertama.
Khalifah keempat telah dibunuh oleh khalifah kelima, yang kemudiannya meracun satu dari dua cucu laki2 kesayangan Nabi Muhammad.

Cucu lelaki NabiMuhammad yang lagi satu kemudian dipancung oleh khalifah keenam.
Inilah akibat perasaan dendam mendendam, rakus kekepalaan/ kuasa dan mengejar keuntungan duniawiyah.

Mengapa korang ta mahu ambil ‘itibar’ dari sejarah ‘bermulanya’ kucar-kacirnya orang2 Islam. Disini bermula tumbuhnya bermacam2 mazhab yang membuat umat Islam berpuak2, bersuku2. (KITA TA” MENYALAHKAN MAZHAB2, kalu sekiranya menyatukan. Tetapi apa yang kita lihat kebanyakan ‘TERBALIK’.

Dan ta’ heranlah porak peranda ini berterusan sampai sekarang. Masing2 kelompok cuba menegakan benang basah serta mejatuhkan maruah sesama sendiri.

Kita mesti cari jalan untuk menyatukan kembali umat Islam , bukannya pandai berkokok macam ayam jantan jer.

Kita ta’ patut menuding jari kesatu2 pihak sahaja.

Ulama’2 (ULAR DALAM SEMAK) dan mufti2 yang membangkitkan fatwa2 yang berunsur memecah belahkan ‘PERSAUDARAAN’ patut di hukum rejam, ta’ kira dari pihak PAS, UMNO, MUFTI2….

SEKARANG INI ‘SIAPAKAH YANG SALAH DAN SIAPAKAH YANG BENAR?

TEKONG DARAT said...

habis mana ngko nak ikut?...
apa rancangan ngko wahdat?....
ngko ni kelompok mana dari islam yg 73 golongan tu?....
kalau yg ini pun ngko tak dapat jawab, jgn cerita pasal penyatuan umat islam...kalu bukan anti mazhab, puak mana ngko ni?...ahli hadis?...orang ahli hadis takkan bercakap seolah2 nabi muhammad salah melantik khalifah selepasnya...pengikut quran?...orang pengikut qurann takkan menafikan rasulnya...ORANG YG MENTAATI RASUL, SESUNGGUHNYA MENTAATI AKU(ALLAH)...ulamakc pewaris nabi...guru sufi wahdat ngko ker yg ulamak sebanr?...

Unknown said...

tg nik aziz dah mulakan dgn menyarankan umno dan pas dibubarkan dan ditubuhkan parti baru yg berteraskan Islam malangnya rata2 pemimpin umno menolak mentah2.

persoalannya, siapakah yg tak nak bersatu?

tn guru nik aziz dah ckp dia tidak pernah memusuhi orang umno tapi dia hanya memusuhi parti umno yg telah merosakkan orang Islam dgn mementingkan perjuangan bangsa yg sememangnya sia2 sehingga melebihi agama yg sepatutnya diutamakan...

atzmand said...

sufi tauhid wahdat @ tok batin senoi @ maskbrain:

saya cabar anda senaraikan siapa yg dimaksudkan dgn "Ulama’2 (ULAR DALAM SEMAK) dan mufti2 yang membangkitkan fatwa2 yang berunsur memecah belahkan ‘PERSAUDARAAN’ yg patut di hukum rejam.."

my point is very simple: kalau diri sendiri yg salah, tak perlulah kita cari salah @ salahkan org lain kalau mereka tak sokong BN. sebagaimana org2 PAS yg dulunya dilihat sebagai degil melawan arus menyokong & mengundi calon2 tak popular, mengambil laluan sukar untuk tegakkan pegangan & ideologi berdepan dengan risiko ditukar ke pedalaman @ sabah sarawak ( bagi penjawat awam) sebagaimana di tahun70-an hingga ke awal 90-an. untuk apa kami melawan arus? kini setelah 5+1 dalam genggaman, mufti / ulama' dipersalahkan? siapa mereka? minta senaraikan..

para bloggers: Selamat Hari Raya Idulfitri, maaf dzahir & batin.

Kerajaan Rakyat said...

Salam,

Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Maaf zahir dan batin.

Semoga Allah merahmati dan memberkati kita semua.

Semoga silatulrahim terus kukuh antara kita.

Salam takzim

bn@umno said...

kerajaanrakyat,

sambut hari raya perlulah disambut juga tapi PERLU INGAT berjuangan parti BN untuk menegakkan keadilan demi menjaga kestabilan negara MASIH PERLU DIBERI KEUTAMAAN.

PUTING BELIUNG said...

Assalamualaikum kepada semua blogers.
anonymous, bn@umno,abe mie, beliamuslim, apa macha,roh-insan, joe, firdaus, joe, ajkumno,anjar, zali, office-boy tingkat4, hjmat, pakngah suhaimi....semua muslim, muslimat. Dan ta' lupa juga saudaara RIDZWAN dari BLOG ini.

'SELAMAT MENYAMBUT SYAWAL'

Saya bagi pihak nickname:
http://tokbatinsenoi.blogspot.com
http://sufitauhidwahdat.blogspot.com
http://maskbrain.blogspot.com
http://topengminda.blogspot.com

minta 'Ampun dan maaf' sekiranya saya terkasar bahasa. Segala pos saya 'HANYA'lah bersifat 'RETORIK DALAM PENULISAN' sahaja, bukannya bermaksud untuk perbalahan.

TK.

putra revolusi said...

Salam Aidl Fitr utk semua bloggers. Ketika ramai yg sdg sibuk membuat persediaan raya, marilah sama-sama kita menginsafi anak-anak yg tidak dpt berhari raya dgn sempurna kerana familinya masih dibelenggu kemiskinan tegar dlm sebuah negara yg kononnya maju & makmur ini. Juga berdoalah agar anak-anak kapal Melati 2 diselamat & dilindungi Allah dari mara bahaya dan kembali semula ke pangkuan keluarga. Jika melihat keriangan anak yg telah dibeli pakaian baru, insafilah juga anak-anak tahanan ISA yg mungkin beraya dlm kekurangan kerana ayah tempat mereka berpaut kasih sayang telah dipisahkan oleh sebuah akta yg primitif lagi kejam itu.

Bagi diri saya, salam Aidl Fitr untuk semua rakan seagama & maafkan saya sekiranya ada pandangan saya dlm blog ini yg menyinggung perasaan mana-mana pihak. Semoga perbedaan kepercayaan politik tidak menghalang semua kita utk terus berbakti kpd agama dan negara tercinta.

SALAM AIDL FITR utk semua.

SALAM AIDL FITRI

bonzer said...

Assalamualaikum

Salam aidil fitri kepada semua rakan blogers

Maaf sekiranya terkasar bahasa.

TerajuCorp said...

oleh bn@umno
kerajaanrakyat,

sambut hari raya perlulah disambut juga tapi PERLU INGAT berjuangan parti BN untuk menegakkan keadilan demi menjaga kestabilan negara MASIH PERLU DIBERI KEUTAMAAN.

September 27, 2008 6:43 PM

Kepala korok....mana ade keadilan kalau masih dengan isa bangang tu...

Anak-anak yang bapak-bapak mereka kat dalam nak sambut raya mcm mana? bahlul

Cakap mcm pujangga tapi mangkuk, bahlul, busuk hati masih nak pertahan akta zalim tu lagi

Kasihan lah kat anak-anak kecil tu...mjadi mangsa pada akta yang diagung-agungkan oleh pemujanya spt bn@umno dan sekutu.

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

pakngah din,

nape ko bantah sgt perlaksanaan akta ISA ni?Akta ISA ini masih lagi releven dan masih lagi perlu diteruskan.tujuan diwujudkan ISA adalah untuk menjaga keamanan negara dan juga digunakan untuk mendakwa orang yg membuat kenyataan yg boleh menegangkan hubungan antara kaum.Sesiapa yg membantah akta ISA ni umpama orang berkenaan MENGALAKKAN huru-hara dalam negara dan juga sukakan ketegangan antara kaum spt pakngah din dan sekutunya.Jadi kepada semua pembantah-pembantah ISA, korang tak ada hak untuk menyuruh kerajaan menghapuskan akta ISA sedangkan menteri yg bertanggungjawab Syed Hamid Albar masih lagi cakap akta ISA ni masih releven.bodoh betullah ko ni pakngah din.

anjar said...

Blogger2 sekelian...

Diharap dapatlah kiranya kita melupakan buat seketika perbezaan pegangan politik kerana sesungguhnya kita masih ada persamaan pada pegangan agama yang sama...

kepada blogger2 BN, diharap sempena syawal yang mulia ini dapatlah kita mengadakan gencatan senjata buat sementara waktu. semoga anda semua di berikan taufik dan hidayah, maaf jua yang saya pinta, apa pun lepas raya kita perang balik! all out!

kepada sahabat blogger2 penyokong PR yang memperjuangkan bangsa dan agama, teruskan usaha murni anda, sesungguhnya perjuangan kita menegakkan keadilan menuntut pengorbanan yang tinggi nilainya, usah berputus asa! semoga kita sentiasa dalam peliharaan Allah S.W.T, amin....

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN!

bn@umno said...

ORANG-ORANG YG MEMBANTAH ISA INI MERUPAKAN ORANG YG SOKONG AKAN KEGANASAN DAN KETEGANGAN ANTARA KAUM.JADI AKTA ISA MASIH PERLU DITERUSKAN.

bn@umno said...

anjar

perjuangan Parti tidak akan terhenti dan perlu diteruskan walaupun dgn apa cara sekalipun sungguhpun tidak lama lagi kita akan menyambut hari raya.

mat teropong said...

Saya rasa sekarang ni kita patut tukar kerajaan secepat mungkin sebab dalam UMNO pun ramai dah kenyang kaya raya. Apa salahnya bagi pada PR untuk memerintah Malaysia bagi mereka kenyang pula. Baru adil. Kedua-dua pihak memang kalau ada peluang untuk kaya mesti rebut kecuali beberapa kerat pemimpin seperti Datuk Nik Aziz orang yang beriman tidak akan kelabu mata.

bn@umno said...

sempena menyambut kedatangan 1 syawal tidak lama lagi, diharap semua penyokong PR dan sekutu-sekutunya insaflah dan baliklah ke pangkal jalan dan kalau boleh jauhkanlah diri drpd 'ajaran sesat' pakatan rakyat itu.

mat teropong said...

Kita tengok dalam dunia sekarang, mana-mana parti atau presiden atau pun pemimpin perengkat negeri pun yang memerintah begitu lama, akan mengambil rasuah, menyalahguna kuasa untuk mendapat habuan. Kuncu-kuncunya juga dapat habuan, tetapi apabila kuncu-kuncunya belot maka dikenakan tuduhan rasuahla, salah guna kuasala macam2lagi. Begitulah dunia hari ini kecuali orang2 yang beriman sentiasa bertasbih dan mengikati Allah swt.

Mereka menganggap wang adalah segala2nya. Bila mampus tak sempat bertaubat tahulah diakhirat nanti.

Bacalah isi kandungan Alquran, bagaimana seseorang pemimpin itu dilaknat oleh Allah swt apabila mereka terlalu taksub dengan dunia.

anjar said...

bn@umno.....

Wah! wah! nampaknya ko ni bukan jenis yg sukakan keamanan dan kedamaian! aku ajak rest kejap pun ko tak nak, taksub sangat dengan perjuangan sia2 membela umno nak lingkup ko tu.

Niat aku cuma nak bagi ko peluang makan lemang dengan aman, jangan sampai tercekik dodol, tak pelah nampaknya ko tak sedar yang ko di puak2 yang semakin lemah dan bercelaru.

perjanjian gencatan senjata gagal....

Ko tunggu aku akan teruskan SERANGAN....
Refomasi! Refomasi! Allahhuakbar!

aBiE aR said...

Apa salahnya DSAI nak bawak perubahan untuk rakyat.Memang patut lar dia target nak jadi PM, kalau tak macam mana dia nk reform segala kebrokan pemerintah terdahulu.Dan kita kena akui juga yang DSAI ini adlah pencetus revolusi ketidapuashatian rakyat kebnyakan.Kalau tak aku rasa sampai sekarang kita dok asyik kena tipu dengan BN.Apa yang BN wat kita anggap betul.Tapi sekarang ni baru kita tahu selama ini kita banyak tertipu.Revolusi brpolitik bg rkyat kebanyakan tercetus setelah DSAI ditahan pada thn 1998.Cuba bagi tau kat aku,pemimpin mana yang kat Mlaysia nie yg mampu mengheret ratusan ribu rakyat ke jalanan bagi menentang kezaliman kalau bukan DSAI,Che det yang korang sanjung pun belum mampu berbuat demikian.Percayalah cakap aku,orang dalam UMNO ni bukannya ikhlas sangat nak perjuangkan orang Melayu.Setakat cakap angkat keris lepas tu cakap HIDUP MELAYU,adik aku pun boleh cakap.Wei orang Melayu,selama 50 thm UMNO memerintah,UMNO cuma hanya mampu mengheret orang Melayu berpolitik je,tapi tak mampu kembangkan ekonomi Melayu pun,setakat melepaskan batuk di tangga saja.Kita nak bersaing dalam ekonomi bukannya politik.Kalau UMNO masih tak mampu nak majukan Melayu kebanyakan,buat apa kita masih menyokongnya.Ayuh semua, sudah2 lar duduk bawah ketiak UMNO yang semakin hamis dan membusuk itu.UMNO sekarang sudah menjadi najis untuk dipegang,hanya orang hati yang buta sahaja masih mendokongnya..Buat apa lagi kita nak bergelap,sedangkan cahaya ada di depan sana.Ayuh kita semua ke sana.. REFORMASI..!!!

bunga melati said...

bn@umno said.....

nape ko bantah sgt perlaksanaan akta ISA ni?Akta ISA ini masih lagi releven dan masih lagi perlu diteruskan.tujuan diwujudkan ISA adalah untuk menjaga keamanan negara dan juga digunakan untuk mendakwa orang yg membuat kenyataan yg boleh menegangkan hubungan antara kaum.Sesiapa yg membantah akta ISA ni umpama orang berkenaan MENGALAKKAN huru-hara dalam negara dan juga sukakan ketegangan antara kaum

mufti said.....

“Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,”

jadi bn@umno ko rase sape yg btol?? ko ke mufti?? agak2 ko lah ko belajar agama takat mana??

setakat amik PAFA dah nk belagak pastu nak bgtau yg ISA tu releven?? ko same lah dgn en zali yg tak paham2 lagi, kata BN ni berteraskan islam?? nape tak dgr pendapat mufti?? apa jadi dgn allahyarham dato' ishak baharom???
ko nak pejam kan mata je??

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya"

surah Al-Baqarah ayat 286

ayat ni jelas menyatakan bahawa Allah tahu kesanggupan setiap manusia sebelum diuji, jadi kepada semua rakyat bersabarlah masa kita akan tiba insyaallah dgn izin Allah... kita akan berjaya...

takbir!!! salam reformasi...

Unknown said...

Assalamualaikum semua,

Dua hari saya menunggu jawapan daripada bn/umno dan sesiapa saja penyokong UMNO berkenaan isu DAP, berkenaan dakwah kita kepada orang bukan Islam. Seperti biasa, saranan saya ini gagal dijawab. Saya dituduh orang yang sama dengan saudara anjar, dituduh fanatik PR malahan dicadangkan untuk dimasukkan ke dalam Lubang Buaya GESTAPO.

Saya bukan orang yang fanatik dengan PR. Jika saranan saya berkenaan agama Islam dituduh fanatik PR, ini cuma membuktikan bahawa orang2 BN/UMNO mengakui dasar parti-parti PR selari dengan agama Islam. Berkali-kali saya menuntut supaya dijelaskan di bahagian mana yang salah dalam hujah saya itu, tetapi anda semua gagal memberikan sebarang jawapan. Merujuk kepada ungkapan saudara sufi tauhid wahdat:

-----------------------------------

Patutnya si beliamuslim, sijoe, Nik Aziz, Hadi Awang... masukan jer kelubang buaya 'GESTAPO'.

Kalau Korang cintakan ugama, baliklah kepada 'TAUHID' yang sebenar2 'TAUHID'. Mengapa nak berpecah belah sesama saudara se-Islam. Kan kah ini jahil murakab namanya. (BONGOK TA' DAPAT DI AJAR)

-----------------------------------

Apakah setelah gagal menjawab hujah saya, jalan singkat diambil dengan memasukkan saya ke dalam lubang buaya GESTAPO? Mengikut sejarah Indonesia, enam orang Jeneral Indonesia ditembak mati oleh pendukung2 Parti Komunis Indonesia dan jenazah mereka dihumban ke dalam sebuah telaga buta di Lubang Buaya. Tak perlulah sampai mengikut jejak langkah komunis jika gagal berhujah dengan saya.

Saya bukan fanatik Anwar Ibrahim. Dalam banyak hal, Anwar Ibrahim juga ada kelemahan. Jika hari ini Anwar Ibrahim mati, dia tetap mati. Tapi perjuangan untuk membela rakyat daripada penindasan pemimpin yang bermuka-muka mesti diteruskan. Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi yang anda nak humbankan bersama saya ke dalam Lubang Buaya tu hidup sebagai insan yang marhaen. Cuma rumah kampung sebagai kediaman. Tiada rumah di Damansara, Country Height dan sebagainya sepeti kebanyakan pemimpin UMNO yang mengumpul kekayaan semasa memegang kuasa.

Bagi saya, andalah yang fanatik. bn/umno tidak perlu menjadikan saudara sufi tauhid wahdat sebagai perisai. Anda bukan faham pun apa-apa yang sufi tauhdi wahdat katakan. Apa maksudnya memecah-belahkan? Jika bercakap yang benar tentang agama dianggap memecahbelahkan, jika menegakkan amar makruf nahi mungkar dianggap memecahbelahkan, terpulang la kepada anda. Tapi tidak sekali-kali saya akan berkata "ya" kepada pihak yang melakukan kezaliman di depan mata saya sendiri.

Selagi gagal untuk menjawab persoalan2 yang saya kemukakan, tak perlu menuduh saya pemecahbelah, jahil muraqqab dan sebagainya. Saya masih lagi tau membezakan yang baik dengan yang buruk. Jika Tuan Guru Nik Aziz melakukan penyelewengan, tetap akan kami turunkan juga. Tiada pengecualian dalam Islam.

Salam Eidulfitri.

bn@umno said...

joe

kau ni mmg manusia yg tak sedar diri.dah terang-terangan penyokong fanatik PR yg mengarut tu masih lagi nak menafikannya.cukuplah dgn komen mengarut kau tu, takda orang yg nak dgn 'ceramah' kau yg tak membina langsung tu.aku tak paham, orang yg berotak lembu macam kau ni boleh menjadi jurutera.ohhh ya lupa pulak aku mungkin kau ni salah sorang drpd jurutera murahan yg berlambak kat malaysia ni dan bukannya sorang jurutera yg pakar yg diperlukan oleh syarikat yg besar-besar.nasihat aku, kembalilah kau ke pangkal jalan dan jgn fanatik sgt dgn perjuangan PR yg tak guna tu.

AJK-UMNO said...

bn@umno..

jangan dok menghina org..
ko tu sekolah pun tak habis..
bi pun tak reti baca
agama islam pun dah nak murtad..
dah la tu menghina islam pulak.. pastu tak mengaku.. terpampang jelas bukti.. ingat org buta blogger kat sini buta ker apa?

AJK-UMNO said...

Blogger AJK-UMNO said...

Blogger AJK-UMNO said...

MARI KITER TENGOK HUJAH SAPA YG MENANG!!(PART 4)**

PART NIE AKU PALING SUKER SEBAB TESERLAH BETUL KEJAHILAN BN@UMNO..
PERHATIKAN AYAT BN@UMNO NIE..

---> "(sekarang ni sudah moden.kita sebagai manusia masih memerlukan hiburan sekali-sekala bagi menenangkan fikiran bukannya asyik mengaji je siang malam.)"

(BN@UMNO VS JOE)


Blogger bn@umno said...

joe

sekarang ni sudah moden.kita sebagai manusia masih memerlukan hiburan sekali-sekala bagi menenangkan fikiran bukannya asyik mengaji je siang malam.habih yg ko tu mengaji al-quran ke siang malam?jgn nak tunjuk alimlah.ko komlen kononnya artis malaysia berpakaian seperti orang barat, habih jika ko tak sukakan tegok hiburan, jgnlah tegok tak ada orang pun memaksa ko.yg ko sibuk-sibuk nak jaga tepi kain orang apasal?bukankah apabila seseorang itu mati, ia akan diletakkan di kubur yg berasingan.kalau orang itu melakukan dosa semasa hidup biarlah dorang yg tanggung bukannya ngko.jgn pulak ko nak menyibuk.

September 25, 2008 7:12 AM

---->

JOE SAID....

Wahai bn/umno,

Terima kasih atas siri komen anda yang menunjukkan kejahilan muraqqab. Anda tak pernah dengar ke konsep amar makruf nahi mungkar? Nampak sangat anda ni orang Islam pada nama saja.

Kubur memang lain2, tapi di padang mahsyar nanti sama. Anda tau tak apa itu padang mahsyar? Saya harap anda tau walaupun anda gagal dalam sejarah PMR. Kita sesama Islam kena nasihat menasihati. Addinu nasihah - agama itu nasihat. Mesti anda tak pernah dengar sabda Nabi ni. Anda kan Islam pada nama saja.

Jadi artis ni tak bersalah la berpakaian mendedahkan sana sini? Pakaian ni la yang jadi ikutan remaja zaman sekarang. Mendorong ke arah seks bebas dan perzinaan. Takkan itu pun anda tak faham. Ini realiti masyarakat sekarang, bukan sejarah PMR.

Apa beza moden dan dahulu? Saya dah ada jawapannya. Pejuang UMNO dulu seperti Tun Razak, Tun Syed Nasir, Tun Sardon Jubir dan Dato' Harun Idris ikhlas nak memperjuangkan orang Melayu. UMNO moden macam anda ni tahu menjahanamkan orang Melayu saja, sesat lagi menyesatkan.

Saya sibuk menjaga tepi kain orang kerana di akhirat nanti, saya akan dipersalahkan jika tak menegur padahal saya tau. Islam memang agama yang menjaga tepi kain semua orang, bukan untuk hidup nafsi2. Teman2 seperjuangan, sesungguhnya kebenaran telah terserlah dengan nyata. Kesian ada manusia yang jahil macam ni. Nauzubillahi min zalik.

Unknown said...

bn@umno said...
joe

kau ni mmg manusia yg tak sedar diri.dah terang-terangan penyokong fanatik PR yg mengarut tu masih lagi nak menafikannya.cukuplah dgn komen mengarut kau tu, takda orang yg nak dgn 'ceramah' kau yg tak membina langsung tu.aku tak paham, orang yg berotak lembu macam kau ni boleh menjadi jurutera.ohhh ya lupa pulak aku mungkin kau ni salah sorang drpd jurutera murahan yg berlambak kat malaysia ni dan bukannya sorang jurutera yg pakar yg diperlukan oleh syarikat yg besar-besar.nasihat aku, kembalilah kau ke pangkal jalan dan jgn fanatik sgt dgn perjuangan PR yg tak guna tu.


bn/umno,

~kau ni mmg manusia yg tak sedar diri

saya sedar diri saya ni orang Islam dan berbangsa Melayu. tu sebab saya menceritakan pengalaman saya melihat orang Melayu dan Islam ditindas. Anda yang tidak sedar diri, sudahlah jahil, taknak pula menerima pandangan orang lain.

~dah terang-terangan penyokong fanatik PR yg mengarut tu masih lagi nak menafikannya

saya bukan penyokong fanatik PR. tapi anda jelas penyokong fanatik BN. saya mempersoalkan segala penyelewengan dan kezaliman yang dilakukan BN sebelum ni. adakah dengan berbuat demikian, saya fanatik PR? perjuangan politik bukan double-side macam syiling. Jika saya tak menyokong BN, tak semestinya saya menyokong PR.

~cukuplah dgn komen mengarut kau tu, takda orang yg nak dgn 'ceramah' kau yg tak membina langsung tu

Terima kasih. Ini la sikap orang BN/UMNO. Bila kita bercerita tentang agama, mereka kata itu adalah komen mengarut. Saya tak perlu nasihat dari orang yang takde pegangan macam anda ni. Kalau Nabi dulu duduk diam je dan tak menyebarkan Islam, takde la Islam sampai kat Malaysia ni.

~aku tak paham, orang yg berotak lembu macam kau ni boleh menjadi jurutera

Tu la namanya kuasa Tuhan. Yang saya tak faham, macam mana orang jahil macam anda boleh dapat 2nd class upper? Ke sekadar berborak tanpa fakta? Anda memang macam tu. Lulusan kolej swasta je kot. Siapa yang berotak lembu sebenarnya? Komen2 anda dalam blog ni jelas menunjukkan anda sangat jahil.

~ohhh ya lupa pulak aku mungkin kau ni salah sorang drpd jurutera murahan yg berlambak kat malaysia ni dan bukannya sorang jurutera yg pakar yg diperlukan oleh syarikat yg besar-besar

Hehe... jurutera murahan? cakap la apa yang anda nak kata. Saya tetap jurutera yang dah berbelas tahun berkhidmat. Naik pangkat dari semasa ke semasa. Syarikat saya memang kecil saja. Tapi menguasai majoriti projek oil and gas di Malaysia ni. Syarikat anda besar sangat ke? Yang penting rezeki halal. Tak perlu bercakap tentang kejuruteraan kalo subjek Termodinamik pun anda tak tau. Berlagak pandai tak kira tempat.

~nasihat aku, kembalilah kau ke pangkal jalan dan jgn fanatik sgt dgn perjuangan PR yg tak guna tu.

Saya cuma fanatik dengan Islam. Dalam Islam, memang saya tak perlu mempersoalkan apa-apa. Tapi parti politik masih boleh dipersoalkan. BN/UMNO, seruan saya pada anda, tak payahlah fanatik dengan perjuangan BN/UMNO kerana orang macam anda la yang akan merosakkan UMNO. Anda cuma pengkhianat bangsa, agama dan bahasa. Jahil tapi sibuk menyuruh orang lain balik ke pangkal jalan dan sebagainya. Anda tu yang perlu balik ke pangkal jalan. Berani pula berkata kubur lain2. Jangan ingat saya akan tunduk pada nasihat anda tu.

bunga melati said...

hehehehe....

terserlah kobodohan bn@umno....

mana en zali ni...dia pun same gak bodo tahap dewa dah tak boleh nak di betul kan...

tak nak dgr punyer org...

anjar said...

bn@umno...

segala komen2 di blog ni umpama sebuah perdebatan, kenapa kamu tidak dapat menjawab hujah2 dan persoalan yang diberikan olah penyokong PR terutama Joe dengan lebih matang dan rasional?

sedarkah kamu cara penulisan penyokong BN terutama kamu membuatkan pelajar saya semakin membenci BN setelah membaca komen2 di dalam blog ini, Ini yang dikatakan sokong membawa rebah!
(saya semenangnya menggalakkan mereka membaca komen2 yang di pos oleh blogger2 di sini),

maaf, semua komen kamu dapat saya jadikan contoh penulisan yang tidak beretika, tidak ilmiah, tidak berasas, emosional dan longgar atau lebih dikenali sebagai komen sampah kepada pelajar saya.

kamu mengganggap komen saya ini juga sebagai komen sampah? silakan, cuma jika berkesempatan cuba kamu dapatkan beberapa orang yang bersikap berkecuali dalam politik, tanpa mendedahkan nickname dan pegangan politik kamu minta meraka membaca komen2 di blog ini, tanya pendapat meraka mengenai komen2 di sini.

kamu akan tahu kesannya, saya sudah mencubanya, mereka akan mengatakan penyokong BN berhujah tanpa asas dan cuba menegakkan benang basah, kerap kali mengubah tajuk sekiranya gagal menjawap atau mengulas persoalan atau tajuk yang dibincangkan.

adakah komen saya masih dianggap komen sampah? jika ya, silakan, kamu boleh teruskan cara kamu menulis komen disini dan akan lihat kesannya pada PRU13 nanti.

apapun terima kasih kerana menganggap saya org yang sama dengan Joe walaupun hakikatnya tidak, saya bangga bila disamakan dengan org yang saya anggap berilmu dan bijak dalam mengutarakan hujah.

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

ajk-umno

bila pulak aku hina islam?islamkan agama yg suci, nape pulak aku nak hina islam.ape yg aku hinakan adalah orang-orang seperti kau dan kuncu-kuncu ngko sekali yg beragama je islam tapi perangai tak melambangkan seorang islam yg sejati.ko ni posa ke tak ni?kalau ko tahu bulan posa penuh dgn keberkatan ni, nescaya aku rasa ko takkan berperangai macam setan.jadi sedarlah ko, bulan posa ni untuk kita menambah pahala bukannya menambah dosa seperti ko dan kuncu-kuncu ko sekali.

September 27, 2008 3:49 AM

----------------------------------

wahai bn@umno yg bingai dan selengger...

ko masih tanak mengaku yg ko nie terlalu jahil agama.. tengok ayat ko ajer seperti bukan org islam..

**DAH LUPAKAH KO YG KO PERNAH SAMAKAN KALIMAH "ALLAH" TU DENGAN AGAMA YG LAIN.. NIE BUKTI TERANG YG KO NIE JAHIL..

**JOE PERNAH BERHUJAH DENGAN RUKUN2 ISLAM YG SUCI.. TAPI KO MENGHINA DENGAN MENGATA SEMUA ITU MENYESAT KAN..(BODOH DAN JAHIL..KO NIE)

**DAN YG TEBARU.. KO BERHUJAH MACAM ORG KAFIR.. CUBA KO BACA BALIK AYAT KO NIE.. ORG ISLAM TAKAN PERNAH BERCAKAP SEPERTI INI..

BN@UMNO SAID...
"(sekarang ni sudah moden.kita sebagai manusia masih memerlukan hiburan sekali-sekala bagi menenangkan fikiran bukannya asyik mengaji je siang malam.)"


MASYAALLAH.. PATUT KAN INI TERKELUAR DARI MULUT SEORANG ISLAM..??? SEMODEN MANA PUN DUNIA NIE.. KITER PATUT SEMAKIN KUAT MENDEKATKAN DIRI DENGAN ALLAH MENGAJI TU SALAH SATU CARA NYER.. MEMANG DIGALAKAN SETIAP MALAM PUN..
NIE CARA YG SEBENAR DALAM ISLAM..
BUKAN NYER CARA MCM KO INGIN KAN PERGI KETEMPAT2 MENDATANGKAN MASIAT
UNTUK MELEPASKAN TEKANAN & KEPENATAN DUNIA..

CUBA LA KO DIRIKAN SOLAT.. BILER KO DALAM TEKANAN ATAU KEPENATAN HIBURAN BUKAN JALAN SEPATUTNYER.. DEKAT KAN DIRI TU DENGAN TUHAN.. NESCAYA DIRI KO AKAN LEBIH SEGAR DAN TENANG.. (BESAR RAHMAT NYER DARI ALLAH)

JANGAN JADI TERLALU JAHIL KERANA TAKSUB NGAN UMNO.. ALLAH MENTUKAN SEGALA2NYER..

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

ORANG-ORANG YG MEMBANTAH ISA INI MERUPAKAN ORANG YG SOKONG AKAN KEGANASAN DAN KETEGANGAN ANTARA KAUM.JADI AKTA ISA MASIH PERLU DITERUSKAN.

September 28, 2008 1:59 AM

BN@UMNO..

NIE LAGI SATU KEJAHILAN AGAMA KO..
DAH TERANG DAN JELAS ISA TU BERTENTANGAN NGAN CARA AGAMA ISLAMKAN..

**(Tuhan yang Maha Adil pun buat mahkamah di akhirat untuk setiap orang dibicarakan. Keadilan ditegakkan di dunia dan di akhirat. Tuhan yang Maha Adilpun memberi peluang untuk kita jawab kesalahan sedangkan Tuhan berhak buat apa saja. Jadi macam mana kita boleh tangkap orang tanpa memberi peluang mereka membela diri?,” jelas)##??

ADIL KER BAGI KO ??RELEVAN KER BINGAI?? *^&&*^&%$^*^$%@#$

NIE AKTA BACUL.. AKTA ZALIM AKTA ZAMAN PENJAJAH.. KENAPA NAK JADI PENAKUT.. KALAU BETUL MEREKA BERSALAH BICARAKAN LA.. KITER BUKAN TAK ADA MAKHAMAH..

anjar said...

aku rasa bn@umno penganut islam hadari, rasanya memang macam tu dia punya ajaran, kalau nak berhibur kena pergi tempat maksiat, sekali sekala tak pe, tak bedosa. Dia jahil sebenarnya.

Dia tak tau dalam Islam memang boleh berhibur tapi dengan cara yang betul, kalau beriman seseorang tu mengaji, berzanji, berkhasidah dia akan rasa terhibur, semua ni cara yang betul dalam islam untuk berhibur.

kalau memang tak beriman je akan kata mengaji, berzanji, berkhasidah ni tak menarik, tak menghiburkan, berhibur dengan cara menari, menyanyi buat maksiat..

inilah ajaran yang telah diterapkan dalam 'ajaran sesat' islam hadari

anjar said...

ajk-umno....

bn@umno yang jahil tu takkan boleh jawap soalan kita..kalau jawap pun merapu je, terserlah kejahilannya.

makin menjawap makin merapu. makin banyakla org benci dengan BN,

yang penting sekarang aku rasa kita suruh banyak lagi org baca blog ni, biar rakyat tambah benci dengan BN.

anjar said...

bn@umno...

teruskan menghantar komen2 jahil kau, makin banyak kau hantar komen mekin terserlah kejahilan kau dan makin banyak orang membenci umno.

tahniah! kau menyumbang dalam gerakan mengaramkan umno.

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

joe,ajk-umno,anjar

aku cukup heran dgn korang ni, berkenaan dgn RPK yg hina islam tu korang halalkan perbuatan RPK pulak.manakala berkenaan pula Zul Hassan drpd PKR yg melakukan rasuah sex dgn perempuan drpd China pun korang halalkan perbuatannya.Inilah yg menunjukkan orang yg bermentaliti kelas 3 yg TERLAMPAU taksub dgn perjuangan PR yg hanya tahu menyokong secara membuta tuli tanpa boleh berfikir secara rasional dan juga tak tahu membezakan antara batu dgn permata.aku tak pahamlah, pemimpin PR yg terang-terangan melakukan kesalahan dan hina islam disanjunglah pulak.aku rasa dunia ni dah nak kiamatlah.

bn@umno said...

hey anjar

aku tahu BN tidaklah kukuh seperti dulu tapi aku TETAP YAKIN yg rakyat akan kembali menyokong BN jika perjuangan yg berterusan dilakukan secara konsisten.sebab tu aku cakap sebelum ni, sambut raya tu sambutlah jugak tapi perlu diingat berjuangan parti perlu diteruskan tanpa kenal erti penat lelah.ko ni ada baca komen aku sebelum ni ke tak?ataupun benak tak pandai baca?

anjar said...

bn@umno....

yela aku ni benak tak reti baca! tapi aku reti tulis pulak ye, sebenak aku tak la sejahil kau, tolong la jgn tunjuk kebangangan kau, mana ada orang pandai tulis tak reti baca, bangang sungguh!

apapun kau kata rakyat akan kembali menyokong BN jika kau berjuang secara konsisten, konsisten je tak cukup kalau hujah tak bernas, merapu, takde asas, hujah bangangla lebih kurang.

terpulangla, kau teruskan konsisten kau tu, aku jalankan strategi aku, bagi pendedahan lebih banyak pada pelajar aku, sedara mara, kawan2 dan org sekeliling aku, PRU13 dia org layak mengundi, minta dia org sampaikan kat org lain, suruh dia org baca komen kau dlm blog ni.

kau merancang, aku juga merancang, sesungguhnya perancangan Allah itu yang terbaik.

anonymous said...

Abdullah dan Najib Anggap Kerusi Presiden Umno Harta Pusaka Mereka
Sabtu, 27 September 2008 • Kategori: Berita Utama, Nasional

Pemimpin Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata Presiden Umno Abdullah Ahmad Badawi dan Timbalan Presiden Umno Najib Razak menganggap kerusi Presiden Umno harta pusaka yang boleh diwariskan sesuka-hati mereka.

Beliau berkata demikian di suatu sidang akhbar yang diadakan di kediamannya di Jalan Langgar Golf tengahari tadi. Sidang akhbar tersebut dihadiri oleh 50 media asing dan tempatan.

“Peralihan kuasa ini, seolah-olah jawatan presiden itu dianggap satu harta pusaka yang boleh diwariskan kepada sesiapa sahaja, mengikut kehendak presiden parti, tanpa menghirau hak asasi di peringkat akar umbi,” kata Razaleigh.

Ketua Umum KeADILan Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat bimbang dengan nasib pengundi-pengundi akar umbi Umno yang dipergunakan kepimpinan tertinggi Umno demi kepentingan kuasa semata-mata.

Kenyataan Razaleigh ini mengesahkan pandangan Anwar Ibrahim, bahkan Razaleigh turut akui bahawa Umno berada dalam keadaan terburuk dalam sejarah parti itu, dan menegaskan perpecahan dalaman parti kali ini lebih teruk dari yang pernah berlaku sebelum ini.

Jelas beliau, perpecahan ini didorong oleh pelan peralihan kuasa yang dicadangkan Abdullah, yang menurut Razaleigh tidak menurut perlembagaan parti, dan hanya dibuat untuk menjaga kepentingan individu-individu tertentu.

Razaleigh menegaskan beliau sama sekali tidak bersetuju dengan pelan peralihan kuasa dan mahu sebarang pelan peralihan ditentukan menurut garis proses pemilihan dan perlembagaan parti.

Pemilihan parti diadakan tiga tahun sekali sepertimana yang diperuntukkan dalam perlembagaan parti.

Unknown said...

bn@umno said...
joe,ajk-umno,anjar

aku cukup heran dgn korang ni, berkenaan dgn RPK yg hina islam tu korang halalkan perbuatan RPK pulak.manakala berkenaan pula Zul Hassan drpd PKR yg melakukan rasuah sex dgn perempuan drpd China pun korang halalkan perbuatannya.Inilah yg menunjukkan orang yg bermentaliti kelas 3 yg TERLAMPAU taksub dgn perjuangan PR yg hanya tahu menyokong secara membuta tuli tanpa boleh berfikir secara rasional dan juga tak tahu membezakan antara batu dgn permata.aku tak pahamlah, pemimpin PR yg terang-terangan melakukan kesalahan dan hina islam disanjunglah pulak.aku rasa dunia ni dah nak kiamatlah.


bn/umno,

Apa yang anda nak marah sangat dengan RPK? Apa yang ditulis oleh kawannya sama saja dengan apa yang anda tuliskan di sini. Jika dia menghina Islam, anda pun menghina Islam la dengan kenyataan "kubur lain2", "takkan kau mengaji siang malam" dan sebagainya. Ingin ditegaskan di sini bahawa saya sama sekali TIDAK MENYOKONG Raja Petra. Yang kami bantah di sini adalah penggunaan ISA ke atas mana2individu kerana individu ini sepatutnya dibicarakan. Jika anda tau dia menghina Islam dan ada bukti, bicarakan dan jatuhkan hukuman. Jadikan pengajaran kepada yang lain. Tak perlu ditahan tanpa bicara kerana ini tidak akan dapat mensabitkan kesalahan. Ada faham? Ke masih jahil lagi?

Berkenaan dengan Ahli Majlis Perak Tengah, Zul Hassan yang menyamakan habuan seks dengan sedekah, artikel harakahdaily hari ini mengesahkan bahawa KeADILan telah bersetuju sebulat suara untuk MEMECAT Zul Hassan daripada parti tersebut kerana memperlekehkan usaha Pakatan Rakyat ke arah pembentukan sebuah kerajaan yang menghormati kepercayaan rakyat. Sekarang dah puas hati?

Bukan semua orang masuk parti dengan niat memperjuangkan kebenaran. 50 tahun hidup tanpa asas agama yang kukuh dan penuh penyelewengan di bawah UMNO menyebabkan ramai yang terlalai. Materialistik. Anda dah lupa ke kenapa Dato' Seri Abu Hassan Omar, bekas MB Selangor terpaksa meletak jawatan? Tapi UMNO tak pernah memecat Abu Hassan Omar walaupun jelas dia terbabit dalam skandal seks. UMNO cuma mendiamkan sahaja.

Apa maksud anda "dunia ni nak kiamat". Memang dunia dah nak kiamat. Buktinya dengan adanya orang yang sibuk memperlekehkan agama macam anda ni. Dah puas hati dengan pendirian saya? Jadi tutup mulut jika tiada asas dalam bercakap. Jangan bising menuduh orang kalau anda sendiri tak tau apa yang anda cakapkan. Disebabkan UMNO tidak menekankan Islam la maka lahir orang2 yang berani menghina Islam.

anjar said...

bn@umno...

lepasni aku nak print semua komen yang terpilih dlm blog ni, berbanggalah komen jahil kau yg paling banyak terpilih.

apa nak kesah guna je A4, printer dan ink jabatan, kau jangan nak bising aku salah guna barang kerajaan, semua ni beli dgn duit rakyat jadi tak salah rasanya aku guna untuk menyedarkan mereka tentang penipuan yang kerajaan dah buat pada rakyat.

lepastu aku nak edar pada semua pelajar aku, aku berpolitik kat sekolah? pigidah! kalau umno guna dewan sekolah untuk buat mesyuarat cawangan tak pe? yb umno bagi ceramah politik masa rasmi mesyuarat perwakilan pelajar boleh? BOLEH JALAN SAMA UMNO/BN

Unknown said...

saudara anjar,

ini la realiti orang BN/UMNO di negara ni. mereka jahil perlembagaan. Di papan-papan tanda projek kerajaan, diletakkan logo "dacing" padahal projek ini dijalankan dengan bermodalkan duit rakyat, bukan duit yuran BN/UMNO. Berbeza dengan Kelantan. Semasa saya pergi ke sana, hanya lambang Negeri Kelantan saja berada di papan tanda, bukan lambang PAS.

proses pengeliruan dan pembodohan ni dah berlangsung selama 50 tahun. apa hak BN untuk diskriminasikan pembangunan di Kelantan sejak 1990? Orang2 Kelantan juga bayar cukai kepada Kerajaan Persekutuan. Tapi mereka tidak dapat dana dari Kerajaan Persekutuan semata2 kerana PAS dipilih oleh majoriti rakyat untuk mengetuai Kerajaan Negeri.

Saya mengalu-alukan langkah saudara anjar untuk menyebarkan bukti kejahilan penyokong BN/UMNO di blog ini kepada masyarakat. Biar semua orang tau bahawa mereka fanatik, berhujah tanpa asas dan sombong. katakan tidak kepada pengkhianat bangsa, agama dan negara seperti bn/umno. Takbir!

anjar said...

bn@umno...

persoalan ko tadi? rasanya dah di jawab dengan sempurna oleh Joe, mcm mana dengan soalan Joe pasal pak abu hasan tu, jawab lak, jgn merapu! komen kau dinilai.

soalan aku Mahadir hina janggut nabi macamna lak, org tu dah keluar pun puak umno masih lagi memujuk rayu suruh masuk balik, bukan kena pecat, jawab! banyak org nak nilai komen kau ni

setiaumno said...

Apasl lah dekat2 nak raya ni ramai sgt penyokong2 PR yg menggila babi beri komen kebudak2kan kat sini er...aku rasa korang kene tambah puasa lg sebulan sebab puasa yg sekarang ni x beri kesan apa2 pada korang,,penat jer,,dpt lapar dan dahaga jer....jgn jadi gila babi kat sini...ok

anjar said...

ha! ha! ha! satu lagi komen yang diplih untuk menjadi contoh komen sampah kepada pelajar aku.

nampaknya setiaumno juga tidak mahu ketinggalan untuk memberikan komen sampah, kau jangan risau! komen kau pun akan di print untuk tatapan umum.

teruskan memberi komen pencacai2 umno, komen anda pasti dipilih untuk menunjukkan betapa bangangnya anda menjilat pemimpin umno, rakyat akan menilai!

AJK-UMNO said...

bn@umno giler babi...
kafir murtad lah golongan kamu..
ko nak hina aku ker nak hina sapa2.. aku tak kisah.. tapi jangan sesekali ko menghina islam.. butuh punya manusia..

ko tak yah nak tipu la ko nie entah2 bukan org islam.. mengaku jer la..

AJK-UMNO said...

anjar..

kebodohan si bn@umno nie dalam menjawab hujah dia memang teserlah sangat... kalau bab dia takdapat jawab tu.. terus dia tak buat tak nampak langsung.. malah merapu dan merepek2 lagi adalah

nie la anjing penjilat2.. dia dah dilatih dari kecik.. tapi bagus jugak sekurang2nyer org mcm nie menyedarkan org yg menbaca.. "bertapa bodoh nyer org yg masih dunggu menyokong umno yg dah tak lama lg akan runtuh"

dia tak sedar agak nyer parti gerakan sedang mempertimbangkan keluar dari bn...

AJK-UMNO said...

aku yakin pr akan menunaikan janji nyer biler dah memerintah nanti..
yg pasti.. bile pr dah memerintah minyak akan diturunkan bukan 10sen bukan 15sen.. tapi 70sen..

mana mungkin pr berani memungkiri janji kerana itu la janji yg dipangang rakyat.. pr takan berani memungkiri kerana rakyat akan memilih kembali yg terbaik..

Cikgu Aisal said...

UMNO ni parti bangan...bukan tau merintah negara pun. Buat abih harta negara ada la.....sejak berakhirnya zaman tun Hussin umno ni aku anggap parti sampah masyarakat jer. Tiap kali aku dengar nama UMNO maka aku rasa nak muntah jer. sampai tido malam pun rasa loya bila dgr nama UMNO. UMNO ni aku anggap dah x relevan lagi dlm dunia ni bukan sahaja utk negara tp di sisi TUhan pun dh x relevan dh. Banyak benaR SONSANGNYA DARI AKIDAH. islam kata kena tadbir urus ng baik...negara ni dh nak pokai dibuatnyer.....najib pun satu..bapak segala rasuah jugak...pendek kata org umno ni tiada yg bersih la....semua sampah masyarakat dan akhirat....hidup islam

Cikgu Aisal said...

Semenjak PAS mula mrintah kelantan aku rasa lega sangat hidup..mcm dok di zaman sahabat nabi jer..kn.....bn@umno..

bn@umno said...

ajk-umno

hoi bahlul, ko cakap semua orang boleh hina ko tapi jgn hina islam.aku tak hina pun islam, yg aku hina adalah ngko tapi yg peliknya bila aku 'bagi komen maut' aku, kau dah jadi kalut dan melenting macam orang gila kena sawan.Inilah contoh setan yg bertopengkan manusia yg cakap tak supe bikin.kalau dah kena kutuk dan caci hamun, ko sepatutnya terima je cacian dan kutukan ni sesuai dgn prinsip hidup ko yg boleh menerima kutukan dan cacian orang.ni tidak, bila kena hentam nak pulak bertindak balas.dasar binatang yg takda prinsip hidup.cakap tak supe bikin.phuiiii

Unknown said...

Pergh... dahsyat gak blog ni. bn@umno ni memang macam ni ke perangai dia? aku dok baca komen dari atas sampai bawah, awat macam orang bodoh ja? bn@umno, yang mana satu yg hang kata komen maut hang..? dalam internet boleh la hang merapik macam2. Cuba jumpa depan2 tengok. Aku risau nanti hang ketaq kencing dalam seluar. Budak2 pun dok gelak baca komen bodoh hang. Komen maut konon.

Unknown said...

Cikgu Aisal said...
Semenjak PAS mula mrintah kelantan aku rasa lega sangat hidup..mcm dok di zaman sahabat nabi jer..kn.....bn@umno..


cikgu aisal,

Alhamdulillah, Kelantan berjaya meneruskan tradisi keagamaan sepanjang bulan ramadhan ni. Sahabat2 saya yang sempat berkunjung ke kelantan 2-3 hari yang lalu menyatakan puas hati terhadap khemah yang disediakan untuk tarawikh yang terletak di kawasan tanah lapang dan dihadiri oleh ramai jamaah.

Kebetulan semasa sahabat saya bersolat di situ, imamnya didatangkan khas daripada negara China. Impian saya moga satu hari nanti, kampung halaman saya di Selangor juga akan menghidupkan suasana agama seperti di Kelantan. Sejuk hati mendengar bacaan ayat suci Al-Qur'an di Pasar Besar Siti Khadijah.

bn@umno said...

cikgu aisal

bila pulak kelantan tu ok dibawah pemerintahan PAS?bukankah kelantan dipimpin oleh pemimpin yg bongok yg tak berotak seperti pemimpin PAS tu?semua pelabur-pelabur tak berminat untuk melabur kat kelantan disebabkan oleh mentaliti pemimpin PAS yg bodoh dan tak tahu menarik pelabur untuk melabur kat kelantan sebab tu ramai orang kelantan berhijrah ke negeri yg maju seperti kl dan jb untuk mencari rezeki disebabkan di kelantan tidak ada banyak peluang pekerjaan.aku baru je baru balik drpd kelantan seminggu lepas, aku cukup sedih dgn kemunduran kelantan yg tidak ada pembangunan berbanding negeri-negeri dibawah BN.cuma yg aku puji adalah kerajinan makcik-makcik yg berniaga untuk mencari rezeki bagi menampung hidup.boleh dicakapkan ibu negeri kelantan iaitu Kota Bharu sudah menjadi 'bandar mati' apabila selepas 8.00 malam.tidak seperti KL,JB dan bandar-bandar lain yg 'hidup 24 jam'.hanya orang yg 'bermata buta' je yg memuji kelantan.kalau ko minat sgt kat kelantan itu, nape ko tak berhijrah sj ke kelantan.habih cite.

bn@umno said...

Joe

Yg ko ni pulak yg tak tahu hujung pangkal berkenaan dgn keadaan di kelantan pulak, hanya tahu sokong secara membabi buta tanpa melihat sendiri keadaan di kelantan.kalau setakat mendegar cakap orang je, tak payah nak komenlah.buat malu sajelah.go to hell lah.

Unknown said...

bn@umno said...
Joe

Yg ko ni pulak yg tak tahu hujung pangkal berkenaan dgn keadaan di kelantan pulak, hanya tahu sokong secara membabi buta tanpa melihat sendiri keadaan di kelantan.kalau setakat mendegar cakap orang je, tak payah nak komenlah.buat malu sajelah.go to hell lah.


bn/umno,

saya duduk di pengkalan chepa, kelantan sekitar 95 hingga 98. cukup faham dengan masyarakat Kelantan. Jelas bahawa anda yang komen membabi buta tanpa memahami keadaan sebenar di kelantan. semua orang boleh baca komen saya:

~Kebetulan semasa sahabat saya bersolat di situ, imamnya didatangkan khas daripada negara China. Impian saya moga satu hari nanti, kampung halaman saya di Selangor juga akan menghidupkan suasana agama seperti di Kelantan. Sejuk hati mendengar bacaan ayat suci Al-Qur'an di Pasar Besar Siti Khadijah.~

Kenapa saya disuruh "go to hell" apabila saya berdoa semoga suasana beragama dapat dihidupkan di selangor? apa salah saya dalam harapan di atas? salahkah saya berdoa semoga agama yang saya anuti ini berkembang dan diamalkan? Anda marah jika orang mengatakan anda menghina Islam. Tapi kata2 anda menyuruh saya "go to hell" apabila ingin mengimarahkan agama adalah sangat2 menghina Islam.

Apa yang anda sakit hati sangat bila Kelantan menghidupkan suasana beragama sepanjang Ramadhan ni? Jangan kerana anda tak pernah pergi masjid dan surau, anda berani menyuruh saya "go to hell". Itu saja ke bahasa inggeris yang awak tau? Semoga Allah membalas kata2 anda di atas.

Unknown said...

bn/umno,

untuk pelajar yang gagal subjek Sejarah PMR seperti anda, adalah penting untuk ditekankan bahawa Kelantan adalah Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu. Hubungan yang dingin dengan British membuatkan tidak banyak pembangunan dilaksanakan di Kelantan sebelum merdeka.

berbeza dengan selangor dan perak, kedua-dua negeri ini merupakan pengeluar bijih timah terbesar di Tanah Melayu. infrastruktur di dua negeri ini diberi tumpuan oleh penjajah British. Pelabuhan Klang atau nama asalnya Port Sweetenham juga dibina oleh British untuk dijadikan pelabuhan utama.

Kelantan sering dianaktirikan oleh Kerajaan pusat kerana sejak merdeka hingga sekarang, Kelantan hanya diperintah oleh BN selama 12 tahun. Jika anda ingin menyalak, baik kita jenguk kawasan Tengku Razaleigh Hamzah di Gua Musang. Ku Li sudah berkubu di Gua Musang berpuluh2 tahun lamanya. Sila beritahu saya, apa pembangunan yang ada di Gua Musang ini?

Sekarang kita bandingkan pula Kelantan dengan Terengganu, negeri jirannya yang diperintah selama 25 tahun oleh Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad dan merupakan negeri pengeluar utama petroleum di Malaysia. Terengganu adalah negeri kedua termiskin, iaitu penduduknya mempunyai pendapatan per kapita kedua terendah di Malaysia. Kelantan pula di tangga keenam.

Di Kelantan ada beberapa hotel lima bintang seperti Equatorial, Renaissance dan Hotel Perdana. Di Terengganu cuma ada satu iaitu Awana Kijal yang bukannya terletak di Kuala Terengganu, sebaliknya di Kijal, Kemaman. Kuala Terengganu juga seperti bandar mati selepas jam 8 malam. Jadi tak perlu la anda nak "bullshit" orang ramai.

Baik anda pergi ke Pahang dan cuba tengok pembangunan di sana. Boleh saya tau berapa maju negeri Pahang? Cukuplah sekadar singgah sebentar di Pekan, kawasan TPM. Masih tak ubah seperti pekan koboi. Dan Pahang juga menduduki tangga yang lebih rendah daripada Kelantan dari segi pendapatan. Jadi tak payah nak merepek di sini. Pergi betulkan dulu negeri-negeri yang BN perintah.

anjar said...

ha! ha! ha!, bn@umno kau tak ulaspun isu2 sebelumni dan nak buat isu baru, cara kau berhujah ni lah yang akan menyebabkan rakyat semakin membenci umno,

teruskan! Abbodohlah akan nangis kalau tahu penyokong dia berhujah macam kau ni, makin cepat la umno lingkup.

bravo! bravo! teruskan! bn@umno, teruskan! jangan berputus asa menunjukkan kebangangan kau pada rakyat!

kertas A4 ngan ink jabatan banyak lagi leh aku guna nak print komen kau.

anjar said...

ruggers.....

terima kasih bebanyak kerana sudi melawat dan bagi komen dalam blog ni,

sudilah kiranya anda mempelawa lebih banyak saudara mara dan rakan2 untuk melawat blog ni, teruskan menposting komen2 yang membina.

ngalabu said...

Subahanallah, masya Allah kenapa begini hujah kamu semua di bulan yang mulia ini. Saya cadangkan tutup saja laman ini atau tapis yang bernas saja dipaparkan.

bunga melati said...

salam...

Sembilan ahli Umno telah digantung keahlian kerana didapati bersalah terbabit dalam rasuah politik dan sabotaj parti.

Berdasarkan siasatan atau pendengaran pertuduhan, statistik aduan yang diterima secara keseluruhannya adalah sebanyak 475.

berita dari malaysiakini...

ko tgk lah pencacai umno, wahai bn@umno, en zali, abg mie, azizah, setiaumno...agak2 ko sape yg mengamalkan rasuah sejak kian lama??? ko tak dapat nak pikir ke?? pelik2, tapi kadang pak lost lagi pelik dia tak kata rasuah tapi dia kata 'politik wang'...

apa beza rasuah dgn politik wang???
agak nyer klu cakap rasuah nampak jahat kot...bingai nyer UMNO...

ngalabu said...

Besok hari raya, hari bermaaf-maafan. Marilah kita saling bermaafan antara satu sama lain. Kitapun tidak tahu siapa penulis- penulis di blog ini.Maaf zahir batin.

ngalabu said...

Untuk sidang pengarang siasah on line ini selamat hari raya maaf zahir batin. Satu komen saya Kenapa tiada berita atau cerita yang terbaru. Sudah cuti rayake?

bunga melati said...

salam....

indeks Persepsi Rasuah (CPI) 2008 -yang mengukur tahap rasuah di sesebuah negara - Malaysia memperolehi 5.1 mata tahun lalu.

Mata yang sederhana itu hanya sedikit berbeza daripada 4.9 hingga 5.1 mata yang diperolehi Malaysia sejak tahun 2001.

"Ini menunjukkan terdapat negara-negara yang mencatatkan kemajuan yang lebih baik daripada kita," kata Presiden Transparency International (Malaysia)

dipetik dari malaysiakini...

apa lah yg pak lost buat, kata dulu nak memerangi rasuah...
pening-pening.... mana org2 umno??

mana fakta diorg ni, cakap sumer boleh cakap....

Anonymous said...

salam...
lama betul aku tak masuk siasahdaily nih...

bn@umno,

dulu aku penah nasihat ko,bwk 2,3 bas, buat lawatan cik kiah kat kelantan nuh...
rupa-rupanya tak lagi... sian...

joe,

dah lama dah orang2 kt dalam nih duk nasihat ke dia(bn@umno) nih, tapi cam gitu gak... sian tul...
lagi satu "kawan karib" dia Abg Mie,gandingan mantap mereka berdua memang menyerlahkan kejelekan.
lagi satu, bila dah kalah hujah,dia mula duk maki hamun... memang camtu perangai dia...
cuba baca komen dia yang lepas-lepas...
sian tul...
lagi satu joe,kita sebagai orang Islam yang ada pegangan tetap kena cuba bimbing mereka-mereka nih...
aku sendiri pun bukan pandai sangat bab2 agama, tapi yang asas tu boleh la nak didik anak bini aku...
kita sama-sama tarik semula saudara2 kita yang dah tersasar jauh nih...
lebih baik berusaha dari tak buat apa-apa...
dan kalu tak berjaya... sekurang-kurangnya kita dah buat dulu...
aku setuju ngan pandangan ko sebelum nih...

buat bn@umno dan seBARISAN NASIONAL dengannya,

selagi nyawa belum sampai ke halkum,masih sempat lagi bertaubat.

putra revolusi said...

Assalamualaikum bloggers,

Sekali lagi ingin saya sampaikan salam Eidul Fitr utk semua bloggers, tanpa mengira keyakinan politik mereka. Maafkan saya, jika luahan kata tanpa disengajakan telah menyinggung hati mana-mana pihak.

Sambil bergembira bersama famili tercinta, kenangilah mereka yg tidak bernasib baik, termasuk tahanan ISA yg dinafikan hak sosial mereka dlm sebuah negara yg kononnya memberi layanan adil kepada warganya ini. Ingatlah ketika kita bergembira di hari raya ada insan yg menitiskan air mata apabila ayah dan suami tercinta dihumban ke sebuah sel sepi Kamunting yg berukuran cuma 8'x10' itu.

Antara tahanan ISA yg terpenjara di Kamunting ialah mereka yg dilabel sebagai ahli Jamaah Islamiyyah (JI), di mana ada yg telah dikurung tanpa hak membela diri selama 7 tahun. Bagi tahanan ISA ini, mereka bukan sahaja dinafikan hak untuk menunaikan tanggung jawab sebagai suami dan ayah, tetapi mereka juga dinafikan hak untuk beribadat. Bayangkan selama 7 tahun mereka dinafikan hak untuk bersolat Jumaat yg merupakan solat yg wajib ditunaikan oleh setiap insan bergelar muslim. Tidak bersolat Jumaat selama 7 tahun atau 364 minggu bukan satu tempoh yg pendek. Tapi apa nak buat, itulah saja barangkali yg boleh difikirkan oleh kerajaan Islam Hadhari Malaysia menghukum tahanan JI yg terlalu mencintai Islam itu. Menafikan hak bersolat selama 364 minggu adalah satu kezaliman peringkat tertinggi dalam peradaban Islam. Oleh itu tidak salah rasanya jika umat Islam rasa sangat meloya apabila kerajaan pimpinan UMNO mengaku merekalah adalah parti tunggal yg memperjuangkan Islam dan Melayu di negara ini. Tahanan ISA ini bukan perompak, bukan pembunuh, bukan perogol dan bukan penjenayah. Kesalahan mereka cuma kerana terlalu cintakan Islam. Jika mencintai Islam dianggap satu kesalahan mengapa mereka tidak dibawa ke mahkamah untuk dibicarakan kerana rakyat terlalu kepingin tahu di bawah bab mana di dalam perlembagaan bahawa memperjuangkan Islam dianggap sebagai satu kesalahan?

Sekali lagi ingin saya panjatkan salam Eidul Fitr kepada bloggers. Kepada yg sedang dalam perjalanan dengan kenderaan jangan jadikan jalan serta lebuhraya sebagai pusara kehidupan anda. Biar lambat tiba ke rumah 30 minit, jangan cepat tiba ke pusara 30 tahun....

bunga melati said...

salam...

same lah saya, ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya idul fitri...

maff zahir dan batin...

same lah kita mendoakan moga kita di pertemukan di ramadan akan datang, insyaallah....

SELAMAT HARI RAYA...

setiaumno said...

salam pd bunga melati...

nama mu indah tapi otak mu haprak!!!!

biasalah tu dalam dunia politik,,seseorang yg ingin pegang jawatan tertinggi mestilah mengeluarkan sedikit "wang" ataupun dikenali sbg investment for the future dengan bermatlamatkan membangunkan dan memperjuangkan bangsa...memang tidak dapat dinafikan politik wang wujud dalam umno, tapi tu semua hanya berlegar2 dalam waktu2 tertentu yang rata-ratanyer mereka berbuat demikian untuk memperjuangkan bangsa dengan adanyer kuasa yg diberikan oleh perwakilan ( melalui undi).......PAS & SESONGSANG DENGANNYER jangan lan nak menipu,,,dalam PAS pun ada politik wang,,,,PKR lagilah....aku rasa dua parti songsang ni paling kuat politik wang cuma reporter tak berminat nak laporkan sebab ..biasalh parti songsang,,,sape nak report....tu lah sebabnyer ia x dipanggil rasuah,,,bila orang,,kene tengok niat dan matlamat.....

setiaumno said...

anjar...

aku rasa ko ni dh kene sawan babi n gila babi,,,baik ko x yah pose lah, sbb org gila mcm ko x wajib puasa beb...pi lah ajar murid2 ko tu yg dah songsang,,,jgn ikut mcm pemimpin al juburi korang...x per,,rakyat dah tau korang2 semua ni mmg kaki penipu@pembohong@peliwat@dah sewaktu dengannyer,,,,lagi plak mcm ko anjari nama pun mcm dekat2 ngan anjing....biar rakyat tau ko tu memang selalu beri komen yg x pakai akai,,,hanya ikut kepala lutu nenek ko.....please lah...taubat2 lah korang, janganlah jadi samseng cyber kat sini...buang masa...pembaca kat sini dah muak dah ngan korang...bnyk2 lah beristigfar di ramadhan ni & terima lah hakikat bahawa kerajaan yg ada sekarang ni memang kuat, stabil and disukai rakyat...

Unknown said...

setiaumno said...
salam pd bunga melati...

nama mu indah tapi otak mu haprak!!!!

biasalah tu dalam dunia politik,,seseorang yg ingin pegang jawatan tertinggi mestilah mengeluarkan sedikit "wang" ataupun dikenali sbg investment for the future dengan bermatlamatkan membangunkan dan memperjuangkan bangsa...memang tidak dapat dinafikan politik wang wujud dalam umno, tapi tu semua hanya berlegar2 dalam waktu2 tertentu yang rata-ratanyer mereka berbuat demikian untuk memperjuangkan bangsa dengan adanyer kuasa yg diberikan oleh perwakilan ( melalui undi).......PAS & SESONGSANG DENGANNYER jangan lan nak menipu,,,dalam PAS pun ada politik wang,,,,PKR lagilah....aku rasa dua parti songsang ni paling kuat politik wang cuma reporter tak berminat nak laporkan sebab ..biasalh parti songsang,,,sape nak report....tu lah sebabnyer ia x dipanggil rasuah,,,bila orang,,kene tengok niat dan matlamat.....


setiaumno,

anda ni belajar agama kat sekolah mana ye? Ke tak pernah masuk belajar di sekolah agama? saya agak lucu dengan komen anda di bawah:

~ biasalah tu dalam dunia politik,,seseorang yg ingin pegang jawatan tertinggi mestilah mengeluarkan sedikit "wang" ataupun dikenali sbg investment for the future dengan bermatlamatkan membangunkan dan memperjuangkan bangsa ~

rupanya macam ni pegangan orang2 BN/UMNO. mereka menganggap rasuah politik sebagai investment. Cuba anda bagitau sedikit pada semua orang, macam mana future investment ni boleh membangunkan dan memperjuangkan bangsa? anda mungkin salah seorang yang biasa menerima RM200 setiap kali pemilihan UMNO, jadi rugi la kalau kali ni tak dapat kan?

Anda dengar sini baik2! Matlamat tidak menghalalkan cara!! saya ulang sekali lagi! MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA! walaupun matlamat anda untuk membangunkan bangsa, mana boleh memperolehi kuasa melalui rasuah. Anda kata PAS dan PKR pun ada politik wang. Sila tunjuk di mana? Tak pernah terbukti pun. Yang sentiasa masuk dalam akhbar ialah orang UMNO. Masih lagi tak sedar tu.

Jangan risau, jika ada politik wang dalam PAS, dah lama dah masuk Utusan Malaysia. Wartawan Utusan kan kerjanya menulis semua berita buruk tentang PAS dan PR. Inilah dia double-standard! Tan Sri Isa Samad hulur rasuah, cuma digantung keahlian saja. Takde pula dengar BPR serbu rumah beliau padahal sudah didapati bersalah. Jadi setiaumno, tak payah la penatkan jari anda menaip di sini, memaki hamun bunga melati sebagai haprak etc. Anda tu yang fanatik tak tentu hala. Entah agama mana dipegangnya sampai berani menghalalkan rasuah. Nauzubillahi min zalik.

Unknown said...

setiaumno said...
anjar...

aku rasa ko ni dh kene sawan babi n gila babi,,,baik ko x yah pose lah, sbb org gila mcm ko x wajib puasa beb...pi lah ajar murid2 ko tu yg dah songsang,,,jgn ikut mcm pemimpin al juburi korang...x per,,rakyat dah tau korang2 semua ni mmg kaki penipu@pembohong@peliwat@dah sewaktu dengannyer,,,,lagi plak mcm ko anjari nama pun mcm dekat2 ngan anjing....biar rakyat tau ko tu memang selalu beri komen yg x pakai akai,,,hanya ikut kepala lutu nenek ko.....please lah...taubat2 lah korang, janganlah jadi samseng cyber kat sini...buang masa...pembaca kat sini dah muak dah ngan korang...bnyk2 lah beristigfar di ramadhan ni & terima lah hakikat bahawa kerajaan yg ada sekarang ni memang kuat, stabil and disukai rakyat...


setiaumno,

anda ni Islam Hadhari kan? lawak anda di sini sangat kelakar dan menceriakan saya pada hari ni. Setelah anda memaki hamun anjar dengan ayat2 seperti di bawah:

-----------------------------------

~aku rasa ko ni dh kene sawan babi n gila babi

~baik ko x yah pose lah, sbb org gila mcm ko x wajib puasa beb

~rakyat dah tau korang2 semua ni mmg kaki penipu@ pembohong@ peliwat@ dah sewaktu dengannyer

~lagi plak mcm ko anjari nama pun mcm dekat2 ngan anjing

~biar rakyat tau ko tu memang selalu beri komen yg x pakai akai,,,hanya ikut kepala lutu nenek ko

-----------------------------------

Kemudian ada hati pula menyuruh orang bertaubat:

-----------------------------------

~bnyk2 lah beristigfar di ramadhan ni & terima lah hakikat bahawa kerajaan yg ada sekarang ni memang kuat, stabil and disukai rakyat...

-----------------------------------

Siapa pembaca yang dah muak dengan kami? Kalau setakat anda sorang + bn@umno, tak payah susah payah menggunakan kata ganti nama plural di sini. Kalau nak berdakwah suruh orang beristighfar, kemukakan la hujah berhikmah. Kalau start berdakwah dengan maki hamun orang, ada ke orang yang kita dakwah tu nak dengar cakap kita? Cuba la guna akal sikit.

Unknown said...

hahaha... awat kalut sangat hang ni setiaumno? hang dok maki hamun si anjaq tu teghuk2, pi mai pi mai hang suruh dia istighfar pulak. Hang ni akai ada ka takda? Kalu aku tanya budak2, depa pun tau hang yang kena istighfar. Posa macam tak posa. Siap bagi sama si anjaq dengan anjin, pastu dok sibuk suruh orang istighfar. aku pesan lagi sekali kat hang, dalam internet hang buleh la merapik macam2. Cuba hang jumpa kami depan2tengok, ntah2 hang ketaq sampai kencin dalam seluaq. Cakap tak pikiaq langsung.

setiaumno said...

alahai,,,joey,

ni lah mentaliti orang yg x penah pegang kuasa pemerintahan..kesihan...semua nak disalahkan,,itu x betul,,sana x betul,,,macam lah dia betul sangat,,,udah2 lah tu...aku rasa ngko pun dah terkena sawan gila babi kot mcm kawan ko anjari@ anjing,,,baik ko masak nasi n makan, sebab org gila mcm ko x wajib pose..taubat2 lah...lagi satu, jenis2 spesis mcm korang ni, tak bole guna hikmah tuk berdakwah sebab hati dah gelap, hitam mcm gagak,,nak kene bubuk clorox bagi putih sikit...apapun terimalah kenyataan yang korang ni semua pendusta agama yg hanya berselindung disebalik hujah2 agama demi kepentingan politik 16 sept...opppsss....tarikh dah tunda kan??...bila lah agaknyer tu kan...bodoh punye pengikut, boss dah cakap bohong masik nak ikut...x pasal2 kang diliwatnyer korang,,padan muka...

Unknown said...

setiaumno said...
alahai,,,joey,

ni lah mentaliti orang yg x penah pegang kuasa pemerintahan..kesihan...semua nak disalahkan,,itu x betul,,sana x betul,,,macam lah dia betul sangat,,,udah2 lah tu...aku rasa ngko pun dah terkena sawan gila babi kot mcm kawan ko anjari@ anjing,,,baik ko masak nasi n makan, sebab org gila mcm ko x wajib pose..taubat2 lah...lagi satu, jenis2 spesis mcm korang ni, tak bole guna hikmah tuk berdakwah sebab hati dah gelap, hitam mcm gagak,,nak kene bubuk clorox bagi putih sikit...apapun terimalah kenyataan yang korang ni semua pendusta agama yg hanya berselindung disebalik hujah2 agama demi kepentingan politik 16 sept...opppsss....tarikh dah tunda kan??...bila lah agaknyer tu kan...bodoh punye pengikut, boss dah cakap bohong masik nak ikut...x pasal2 kang diliwatnyer korang,,padan muka...


setiaumno,

kami ni pendusta agama? cuba sebut sikit mana satu hujah yang mendustakan agama? saya fikir terlalu panjang list yang perlu dikemukakan jika saya memetik komen anda dan bn@umno satu persatu. Anda ingat kami ni gentar ke dengan orang jahil macam anda? siapa pulak yang tak pernah memegang kuasa. Tahun ni dah 18 tahun Tuan Guru Nik Aziz mengetuai kerajaan Kelantan. Tak tau ke? Cuba tunjukkan rasuah di Kelantan? Ada hati nak basuh hati kami dengan clorox? Sila2, kemukakan la hujah2 bernas. Tapi setakat mengemukakan maki hamun, jangan harap la ada orang nak dengar. Sibuk suruh orang lain makan dan sebagainya. Anda tu yang sibuk memaki hamun orang, tak jaga perkataan dalam bulan Ramadhan ni. Jadi apa kata anda je yang makan. Kami ni orang Islam. Anda makan la. Maaf, kami berpuasa, tapi perjuangan menegakkan kebenaran tetap diteruskan walaupun berpuasa. Jemput makan ye setiaumno. hehe

bn@umno said...

joe

ngko tak payahlah memberikan komen kat sini lagi.meluat dan nak muntak aku tegok komen ko ni.Komen orang yg berotak terencat macam ko ni tak ade orang pun nak degar termasuk kuncu-kuncu ko sekali.sempena bulan ramadan yg mulia ni aku sarankan ko bertaubatlah banyak-banyak sebelum nyawa ko 'diambil' oleh-NYA.aku amat setuju dgn setiaumno dgn menyarankan ko dan sekutu-sekutu rapat ko ni supaya beristigfar di bulan ramadhan.sedarlah diri yg ko ni dah sesat.aku rasa otak ko ni dah dijangkiti virus walaupun gunakan software norton anti-virus sekalipun virus tu masih lekat kat kepala hotak ko.

Unknown said...

bn@umno said...
joe

ngko tak payahlah memberikan komen kat sini lagi.meluat dan nak muntak aku tegok komen ko ni.Komen orang yg berotak terencat macam ko ni tak ade orang pun nak degar termasuk kuncu-kuncu ko sekali.sempena bulan ramadan yg mulia ni aku sarankan ko bertaubatlah banyak-banyak sebelum nyawa ko 'diambil' oleh-NYA.aku amat setuju dgn setiaumno dgn menyarankan ko dan sekutu-sekutu rapat ko ni supaya beristigfar di bulan ramadhan.sedarlah diri yg ko ni dah sesat.aku rasa otak ko ni dah dijangkiti virus walaupun gunakan software norton anti-virus sekalipun virus tu masih lekat kat kepala hotak ko.


bn/umno,

welcome back! lama tak jumpa dengan anda. saya risau juga kalau2diri saya ni dah sesat. Mujur la tok guru "bn@umno" cepat menasihatkan saya. Saya akan cuba kuatkan diri untuk berubah. Tapi tok guru "bn@umno", yang mana satu yang saya buat ni sesat ye? tolong bagitau.. Seingat saya la tok guru, saya tak pernah mengucapkan "go to hell" kepada orang yang ingin menghidupkan agama di negeri asalnya, saya tidak pernah mengatakan "takkan nak mengaji siang malam, kubur pun lain2", saya tak pernah mengatakan "rasuah politik halal" dan saya tak pernah mengatakan "bahasa melayu ni cuma bahasa ciplak". Jadi cuba tok guru "bn@umno menasihati saya supaya saya dapat betulkan kesilapan saya ini. Jika tok guru "bn@umno" dan ayahanda "setiaumno" berjaya menunjukkan kesalahan saya, insyaAllah saya akan terus segera bertaubat. Lagi satu tok guru "bn@umno", zaman ni orang dah kurang sikit pakai norton antivirus, bukan apa, sebab komputer jadi lembap. Sekarang saya gunakan bit defender dan kapersky. Nanti tok guru "bn@umno" cuba la try pakai. Mana tau lagi berkesan daripada norton. Harga pun lebih ekonomi. Hehe

Yang insaf

-Joe-

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
setiaumno said...

hiii joey & reggers,,,bunyi mcm nuggets,,,ko makan nuggets ek pagi2 ni..x pose ke????

korang 2 ekoq ni memang patut taubat sungguh2,,taubat nasuha,,terlalu sesat n menyesatkan...tu lah menagaji ngan tok guru yg sesat...mana x sesat...setakat hujjah nik aziz perintah kelantan 18 tahun,,huhuhu...x boleh pakai hujjah tu....x de kemajuan langsung kat kelantan,,serban jer besar tapi otak kecil x leh pakai sebab nak kene upgrade,,,pakai anti virus pun x leh dah.....biar lah rakyat menilai korang dua ekoq ni,,beri komen mcm x daq teloq..buang lah tu!!!!

TEKONG DARAT said...

mmm...
2-3 hari tak masuk...
selamat berposa dan selamat berposa kepada semua bloggers yg berpuasa...yang tak berpuasa plak jgn laa berangan nak beraya...takda apa yg anda menang...ada plak nama SETIAUMNO kat sini...dah meluat pun baca jugak komen kat sini yer...anggaplaa bukan komen...sebenarnya lebuh kepada dakwah utk menbantu sesama islam...
setia umno, bn-umno, sufi wahdat dan nama2 yg lain yg 'belajar agama penuh', nasihat saya jgn keluarkan hujah dgn pandangan anda sendiri...apa lagi melibatkan agama...kalau apa yg di beritahu oleh mufti hanya dijawab dgn hujah syed hamid albar oleh bn-umno, rentikanlaa...bukan sesapa pun dia...jgn butakan mata, gelapkan hati...sepatutnya, baca dulu quran, belajar tafsir2nya, ketahui nama2 sahabat yg dijamin ahli syurga dn kenapa mereka dipilih(khas utk sufi wahdat), belajar ttg tasawwur islam dan pemerintahan negara islam, baru bercakap ttg islam dan isi2nya...
semoga hari raya ni memberi kita maksud kemenangan di atas perjuangan kita dibulan ramadan...menulis pun satu perjuangan...bukan membuang masa...
selamat hari raya....

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno wei..

kat mana komen maut ko yer?? boleh ko copy paste balik aku nak tgk tak perasan la.. teringin jugak nak tau komen maut ko tu mcm mana?? hahahaha.. lawak KING sungoh ko nie.. hahahahaha
nak pecah perut aku biler ko cakap macam tu.. maut tang mana entah.. komen yg mengutuk org mengaji siang malam ko kata maut.. komen yg mengutuk kalimah allah ko kata komen maut.. ko kata kejap D'M nie chedet mamak lepas tu ko cakap bercangah esok ko kata dia penyelamat umno ko kata komen maut ker tuu~!*^&*%^^%$@ memang ko yg cari maut menghina islam.. ko nie patut dipanggil babi utan,,, hahahaha...hahahaha... kenapa la otak ko bahalul sangat.. dah boring la aku tengok ko nie.. biler tak dapat jawab ko hanya pandai maki hamun merapu sana sini..

aku nak tanya sikit.. ko tak malu ker??? menampakan diri ko nie bodoh.. mcm nie..

aku tau la ko panas hati biler aku dedahkan balik ayat ko yg menghina islam tu.. buat la bertaubat weh!!~~

AJK-UMNO said...

BN@umno..

aku rase ko nie tak sedar diri..
ramai org yg meluat tengok hujah ko sebenar nyer.. kenapa dan apa sebab pulak joe yg ingin menegak kan islam nak kiter meluat..??

-------------------------------------

Blogger bn@umno said...

joe

ngko tak payahlah memberikan komen kat sini lagi.meluat dan nak muntak aku tegok komen ko ni.Komen orang yg berotak terencat macam ko ni tak ade orang pun nak degar termasuk kuncu-kuncu ko sekali.sempena bulan ramadan yg mulia ni aku sarankan ko bertaubatlah banyak-banyak sebelum nyawa ko 'diambil' oleh-NYA.aku amat setuju dgn setiaumno dgn menyarankan ko dan sekutu-sekutu rapat ko ni supaya beristigfar di bulan ramadhan.sedarlah diri yg ko ni dah sesat.aku rasa otak ko ni dah dijangkiti virus walaupun gunakan software norton anti-virus sekalipun virus tu masih lekat kat kepala hotak ko.

September 29, 2008 8:47 PM

AJK-UMNO said...

setiaumno...

kenapa komen ko macam budak kecik??
kenapa ko nak org ketawa kan ko ker???


----------------------------------


Blogger setiaumno said...

hiii joey & reggers,,,bunyi mcm nuggets,,,ko makan nuggets ek pagi2 ni..x pose ke????

korang 2 ekoq ni memang patut taubat sungguh2,,taubat nasuha,,terlalu sesat n menyesatkan...tu lah menagaji ngan tok guru yg sesat...mana x sesat...setakat hujjah nik aziz perintah kelantan 18 tahun,,huhuhu...x boleh pakai hujjah tu....x de kemajuan langsung kat kelantan,,serban jer besar tapi otak kecil x leh pakai sebab nak kene upgrade,,,pakai anti virus pun x leh dah.....biar lah rakyat menilai korang dua ekoq ni,,beri komen mcm x daq teloq..buang lah tu!!!!

September 29, 2008 9:55 PM

bn@umno said...

sempena bulan ramadhan yg mulia ini, aku cukup malu dgn perbuatan kerajaan negeri selangor yg dipimpin oleh MBnya Tan Sri khalid drpd PKR yg merobohkan tempat beribadat kaum hindu.pemimpin PKR ni mmg tidak berhati perut dan tidak berperikemanusiaan.sebelum ni bukan main lagi pemimpin PR berjanji tidak akan merobohkan tempat beribadat kaum-kaum di Malaysia, tapi malangnya janji hanya tinggal janji.bulan ramadhan sepatutnya digunakan sebaik-baiknya untuk membuat kebaikan tapi berlaku sebaliknya.tindakkan kerajaan negeri selangor ni akan mencemarkan lagi nama baik islam di mata kaum india dan cina.sini aku ingin tanya pencacai PR, adakah ni ajaran yg diterapkan dalam islam dgn meroboh tempat beribadat kaum lain?adakah korang menghalalkan perbuatan pemimpin PKR yg biadap ni?sebagai rakyat malaysia yg sukakan keamanan aku sarankan kepada kerajaan malaysia supaya membawa pemimpin PKR yg biadap ni di muka pengadilan.

PUTING BELIUNG said...

Hei Belia Muslim@ Bhaghal, wal unta, wa kaldai,

Berapa banyak orang2 Arab yang hafal Quran,Umpama nya Sir Anthony Solomone, Pengarang Munjid/Kamus ARAB/INGGERIS, yang dipakai olih kebanyakan pelajar university... Masih Kristian, Bahkan punduduk Arab yang berugama Kristian. lebih banyak dari orang melayu kat Malaysia.

Berapa banyak Orientalist didunia ini yang hafal Quran, tetapi masih berpegang dengan ugama nenek moyang mereka.

Kau ni nama jer muslim , tapi otak kau otak kaldai. Ngko ingat dengan membaca jer AlQuran tu , tanpa mendalami erti2 yang tersirat, ngko dah bolih berkokok 'AKU BERIMAN'. Poh raah!!!

Ngko ini ta'sub/fanatik membabi buta. Ngko ingat TUHAN yang mencipta ' ALAM DARi tiada KEPADA ADA' ni, bongok mcm ngko.

Kau tanya diri ngko sendiri, adakah ngko betul hafal AlQuran dan hadis sahih? sebelum kau melalak mcm lembu tolol orang2 politik. Ngko terang2 menipu diri kau. Kau menjual cerita2 syurga, neraka,dosa , pahala untuk kepentingan 'PERUT' ngko sendiri.

Bila aku buka laman blog ngko, sampah pun ta' ada.'KOSONG'. Ngko ni betul2 'SYAITAN BERTOPENG BELIAMUSLIM"

Kau na' bernahi mungkar konon!!! , tapi bacul, dayus. Menyorok...

Blog aku bebas bagi semua orang untuk buat komen, dan aku letakan gambar sekali

http://tokbatinsenoi.blogspot.com
http://maskbrain.blogspot.com
hhtp://sufitauhid.blogspot.com

bn@umno said...

PM Malaysia Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan mengadakan rumah terbukanya di PWTC pada hari raya pertama dari pukul 12.30pm hingga 4.30pm.Kehadiran amat dialu-alukan.
Pada hari Sabtu, PM kita juga akan mengadakan rumah terbuka di Kepala Batas bertempat di Dewan Millenium dari pukul 11am hingga 5pm.Kehadiran amat dialu-alukan.
Marilah kita sama-sama berkunjung ke rumah terbuka PM bagi memeriahkan lagi majlis rumah terbuka ini.

putra revolusi said...

Bloggers yg dihormati,

Esok fajar Syawal bakal menjelang. Sama ada esok kita masih bernafas dan sempat bersolat Eidul Fitr atau tidak, hanya Allah yang Maha Mengetahui. Yang pasti masih ramai yg memaki hamun sesama bloggers tanpa mengira berada di bulan Ramadan, Syawal atau bulan-bulan lain sebelumnya. Marilah kita meletak senjata seketika dan menginsafi diri di akhir-akhir saat meniti Ramadan yg hanya tinggal beberapa detik saja lagi ini. Sipa tahu jika hari ini adalah Ramadan yg terakhir untuk kita?

anjar said...

setiaumno.....

teruskan! teruskan! tulis apa saja, lagi kuat kau memaki hamun, mengaruk kena sampuk lagi baik, kan rakyat pandai menilai..

kau suruh aku ajar murid2 aku yang songsang? kau tahu siapa dia org? dia org nilah bakal pendidik yang akan dihantar ke sekolah2 untuk mengajar adik ngan anak kau.

aku ngan ramai lagi kengkawan dah set diaorgni membenci bn/umno dan diaorg ni juga akan set menteliti murid2 utk benci bn/umno, ha! ha! ha! sukanya aku, kau jangan terkejut kalau satu hari anak kau balik sekolah akan kata kau bangang dan tolol kerana sokong umno.

lagi satu diaorgni akan menjadi pengundi dlm PRU13 nanti, bilangannya bukan sedikit, kau tengok je la nanti, teruskan keja hina kau, kau ngan bn@umno boleh terus konsisten, aku dah atur strategi aku dari sekarang.

TUMBANGKAN UMNO SELEWAT - LEWATNYA PADA PRU13.

P/s hei! menteri umno yg berani cium keris! lihatlah aku nak menderhaka dgn bergaya pada kerajaanni, kau nak buat apa? cium keris tu lagi lama2. bingai......

zali said...

wah panas nampak...

anjar,belia muslim,pak ngah,ajk,putra,joe dan iblis...

tak ada apa yang hebatnya manusia ni...sekadar sarung je.

ni mb selangor ni mesti buat balik itu kuil yang dah di roboh tu...punya kecut dengan tamil...

hal zina diambil sebagai sedekah pula...biasa la tu...orang baru memerintah...meleleh nengok amoy...

teresa kokok pergi majlis berbuka puasa pakai skirt...cheh...tapi ok la ulama pr pun nak juga skodeng...

apapun pr bukan lah pakatan yang boleh di harap untuk membela agama dan bangsa...

isakan nuar,kepala pengkhianat...

seperti 'shit'...kepala taik dah keluar baru yang lain senang nak keluar...

PUTING BELIUNG said...

Zali!
Pakai jer sarung, jangan telanjang dah ler. Tanggalkan sarung2 dia orang. Dia orang sedar ke, tak sedar ke, dia orang punya hal. Yang penting kita sedar.

Engkau pakai topeng/ sarung apa ya?

Unknown said...

Assalamualaikum semua,

Sempena hari raya Eidulfitri yang bakal menjelang, saya mengambil kesempatan untukmengucapkan salam eidulfitri kepada semua rakan bloggers sama ada daripada PR mahupun BN. Berhati2 di jalan raya. Musim perayaan penuh dengan kemalangan. Kami baru saja terserempak dengan kemalangan maut petang tadi. Moga Allah mencucuri rahmat kepada arwah. Sesungguhnya beza antara hidup dan mati cuma sedetik. Moga Allah merahmati kita semua.

Unknown said...

Quoted from harakahdaily.net:

KUALA LUMPUR, 29 Sep (Hrkh) - Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak meminta masyarakat bukan Islam menutup aurat mereka sebelum melawat mana-mana masjid.

Mereka, katanya, perlu menghormati sensitiviti umat Islam termasuk menutup aurat sekiranya mereka mengunjungi sesebuah masjid kerana bagi umat Islam, masjid merupakan tempat suci yang perlu dihormati

''Kalau hendak melawat tempat orang (masjid), kena hormat, kena tutup aurat walaupun bagi agama orang itu (bukan Islam) ia tidak perlu, kerana ini tempat orang lain.

"Ia sama seperti kita ke ICU (unit rawatan rapi), ada tempat kena tutup muka, pakai kasut dan gaun yang selalu dipakai jururawat tapi kita kena ikut sebab ia peraturan di situ," kata beliau.

"Apa yang penting, kita kena tahu menghormati tempat itu (masjid). Saya sendiri pun jaga sensitiviti orang bukan Islam," Utusan Malaysia memetik beliau yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat sebagai berkata.

Akhbar tersebut baru-baru melaporkan Ahli Parlimen Seputih, Teresa Kok memakai skirt sahaja ketika menghadiri majlis berbuka puasa bersama imam dan ahli jawatankuasa Masjid Nurrusaadah di Cheras Baru, baru-baru ini.

Setiausaha Akhbarnya, Y W Yeoh bagaimanapun menjelaskan, Selepas Teresa dibebaskan 19 September lalu, beliau sibuk dari siang sampai larut malam dengan pelbagai program setelah dijemput pengundi-pengundi dan penyokong-penyokong termasuk majlis berbuka puasa di perkarangan masjid tersebut.

"Selepas dibebaskan pada pukul kira-kira 1.20 petang, beliau tidak sempat balik ke rumah pun, apa tah lagi menukar pakaian. Lagipun, jemputan untuk majlis tersebut di terima pada saat-saat akhir iaitu lewat petang hari itu juga.

"Dalam keadaan sedemikian, pakaian beliau adalah berpatutan dan sama sekali tidak boleh dianggap kurang sopan atau biadap. Skirt itu pula bukan skirt pendek dan panjangnya melepasi lutut.

"Lagipun, beliau berada di perkarangan masjid dan tidak masuk ke dalam bangunan masjid," katanya.

Isu tersebut dibangkitkan setelah tersiar laporan dan gambar majlis tersebut di dalam blog Teresa.

Akhbar tersebut kemudiannya meminta Timbalan Mufti Wilayah Persekutuan, Zakariah Isa mengulas perkara itu.

Zakariah bagaimanapun pun agak cermat dan seimbang dalam ulasannya.

Beliau berkata, pemimpin bukan Islam seharusnya sensitif dengan mematuhi kod etika berpakaian ketika menghadiri majlis terutama yang dianjurkan oleh masjid.

Menurutnya, jika perlu, pegawai khas pemimpin berkenaan wajar memainkan peranan memberi nasihat yang baik tentang etika berpakaian.

"Memang nampak kurang manis kerana dia seharusnya memakai pakaian yang elok sedikit dan perlu menghormati masjid. Mungkin juga pembantunya terlepas pandang.

"Mungkin juga Teresa baru balik dari majlis lain dan singgah sebentar ke masjid itu untuk memenuhi jemputan berbuka,'' akhbar tersebut memetik Zakariah berkata.

Pihak pihak pengurusan masjid itu juga, katanya, seharusnya lebih bertanggungjawab dan prihatin terhadap pengunjung bukan Islam.

Katanya, jubah seharusnya disediakan untuk mengelakkan pengunjung bukan Islam masuk ke dalam masjid dalam keadaan tidak sopan.

Walaupun diasak dengan pelbagai laporan negatif, hubungan baik Teresa dengan masyarakat Islam tidak kelihatan terjejas.

Dalam majlis berbuka puasa di Kg Tengah, Batu 13, Puchong baru-baru ini, beberapa ratus penduduk kampung menghadirinya.

Walaupun penganjur bimbang majlis tersebut tidak dihadiri oleh penduduk kampung memandangkan pelbagai tuduhan dilemparkan ke atas Teresa, mereka akhirnya amat lega dengan sambutan penduduk kampung tersebut kepada program itu.

~Jangan berhenti berdakwah kepada golongan bukan Islam supaya kes seperti ini tidak berlaku lagi. Teruskan dakwah. Semoga Islam terus berkembang di Malaysia ini~

bn@umno said...

Aku seru supaya Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak meminta masyarakat bukan Islam(India, cina dan bangsa-bangsa lain) perlu memakai tudung atau telengkung juga apabila memasuki masjid kerana ia perlu menjaga sensitivity orang islam.nape skirt saje yg menjadi persoalannya?teresa sepatutnya diwajibkan memakai tudung atau telengkung juga.

anjar said...

bn@umno said...

Aku seru supaya Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak meminta masyarakat bukan Islam(India, cina dan bangsa-bangsa lain) perlu memakai tudung atau telengkung juga apabila memasuki masjid kerana ia perlu menjaga sensitivity orang islam.

Anjar said....

aku seru supaya bn@umno menasihati Abbodollah, najib altantuya, dan pemimpin umno lain supaya menyuruh isteri mereka memakai tudung, jangan mengerbang je rambut tu macam singa, nenek pidah dan geng2 nya bila lagi nak pakai tudung dah tua nyanyuk dah tu. Buat malu umat Islam di Malaysia je ada pemimpin macam ni, perkara asas fardu ain pun fill.

bn@umno said...

hey anjar mangkok hayun

ko tau ke tak sekurang-kurangnya isteri PM, isteri TPM dan rafidah aziz apabila masuk masjid, mereka bertudung dan tutup aurat mereka.ini menandakan isteri PM, TPM dan rafidah aziz masih lagi menghormati masjid dan peka terhadap sensitivity orang islam.PAS ni cakap je kononnya berjuangkan islam tapi apabila 'kawan baiknya' orang DAP tak pakai tudung atau telengkung apabila berada di perkarangan masjid tak pulak bising.ko ni komen ikut sedap hati ko jelah tanpa fakta macam si joe tu juga.bodoh bangang betul korang ni.

anjar said...

ye! ye! esok hari raya, sahabat blogger sekelian! dapatlah kiranya kita berziarah ke rumah jiran tetangga, saudara mara dan sahabat handai.

bawalah anak2 kita sekali pergi berziarah, janganlah di biar mereka menonton pesta kemaksiatan yang di anjurkan di tv, sambil berziarah promosikan sekali blog ni, biar mereka dapat menilai hujah bangang penjilat umno.

anjar said...

ajaran islam hadari! bila nak masuk masjid je ke kena pakai tudung? kat luar malaykat tak nampak ke? nampak sangat hipokrit diaorg tu, ambik Islam separuh2.

kau tak yah cakap bila masuk masjid puteri2 tua tu pakai tudung, bukan aku tak pernah tengok, kerap sangat dah aku tengok diaorg masuk masjid macam singa jantan.

pasal teresa kok tu memang aku tak setuju, Kan Datok Seri Azizan dah bagi nasihat, jgn kata kita org tak peduli, tapi macam mana nak nasihat diaorng kalau puak puteri2 tua tu tunjuk contoh tak elok pada non muslim, kalau puteri tua tu mengaku bukan Islam senang.

roh_insan said...

Selamat menyambut aidil fitri yg mulie,mdh2an kite diantare yg mendapat kemenangan disisi Nya.

zali said...

anjar...

apa kejadahnya nak jemput anjing pegi majlis berbuka masjid...

tak ada alasan lain kecuali nak membodek...nak mengagung-agungkan pemimpin kafir...nak jaga keharmonian masyarakat la konon...dan lagi satu nak taruh isa la tu...

pirah...baik jamu tu ha...beribu lagi anak orang pr yang tak makan...

MOHD AFIQ said...

Baguslah kalau begitu, tidak akan ada lagi salah faham,. Apapun, perjuangan Islam sebagai dasarnya wajib diperjuang dan dipertahankan,.

Unknown said...

bn@umno said...

PAS ni cakap je kononnya berjuangkan islam tapi apabila 'kawan baiknya' orang DAP tak pakai tudung atau telengkung apabila berada di perkarangan masjid tak pulak bising


bn/umno,

salam eidulfitri, semoga anda kekal dalam rahmat Allah. Tujuan saya melampirkan artikel daripada harakahdaily.net adalah untuk menjelaskan bahawa PAS tidak akan segan silu mengemukakan bantahan sekiranya terdapat perkara2 yang tidak sepatutnya berlaku dilakukan oleh orang2 bukan Islam.

apa maksud anda yang PAS "tidak bising?" Kenyataan rasmi oleh MB Kedah itu adalah sangat jelas menunjukkan PAS tidak akan bertolak ansur dalam hal2 begini. Jadi habiskan dulu baca artikel tersebut sebelum membuat tuduhan.

setiap hari, ramai pelancong bukan Islam datang ke masjid negara di kuala lumpur. Di perkarangan masjid, ramai yang memakai pakaian yang sangat menjolok mata. Jubah hanya diberikan apabila mereka ingin masuk ke dalam masjid. Jadi, pada masa akan datang, pastikan mereka menutup aurat sebaik saja masuk ke dalam pagar masjid. Dengan itu dapat menjelaskan kepada semua rakyat negara ini tentang sensitiviti Islam.

- Berhati2 di jalan raya untuk semua rakan2. Semoga selamat dalam perjalanan sepanjang musim Eidulfitri -

bn@umno said...

joe

aku heran tul dgn ko ni.malaysia ni terdapat banyak media cetak yg bagus-bagus tapi yg sedihnya Harakah juga pilihan ko.Aku tahu sgt dgn Harakah tu, isi kandungannya tu bukannya betul sgt rata-ratanya menceritakan cerita yg karut.kalau Harakah tu boleh dipercayai, nape asyik cetakkan laporan kebaikan PR je tanpa laporkan keburukkan pemimpin PR.Ko ingat pemimpin PR tu semuanya baik ke?piiidahhhh.Kalau nak bg info yg adil kat orang, sepatutnya harakah melaporkan berita kebaikan dan keburukkan PR baru orang boleh percaya dan juga MESTI laporkan berita kebaikan pemimpin BN jg kerana bukan semua pemimpin BN tu tak boleh dipercayai.harakah sepatutnya mencontohi berita harian kerana melaporkan berita yg ADIL dgn melaporkan kebaikan dan keburukkan BN ataupun PR.orang yg bodoh je boleh percayakan berita drpd harakah.

Unknown said...

bn@umno said...
joe

aku heran tul dgn ko ni.malaysia ni terdapat banyak media cetak yg bagus-bagus tapi yg sedihnya Harakah juga pilihan ko.Aku tahu sgt dgn Harakah tu, isi kandungannya tu bukannya betul sgt rata-ratanya menceritakan cerita yg karut.kalau Harakah tu boleh dipercayai, nape asyik cetakkan laporan kebaikan PR je tanpa laporkan keburukkan pemimpin PR.Ko ingat pemimpin PR tu semuanya baik ke?piiidahhhh.Kalau nak bg info yg adil kat orang, sepatutnya harakah melaporkan berita kebaikan dan keburukkan PR baru orang boleh percaya dan juga MESTI laporkan berita kebaikan pemimpin BN jg kerana bukan semua pemimpin BN tu tak boleh dipercayai.harakah sepatutnya mencontohi berita harian kerana melaporkan berita yg ADIL dgn melaporkan kebaikan dan keburukkan BN ataupun PR.orang yg bodoh je boleh percayakan berita drpd harakah.


bn@umno,

Terima kasih atas komen anda. Pertama, adalah penting untuk membaca artikel itu sepenuhnya. Jika anda baca semula artikel tersebut, anda akan jumpa petikan di bawah:

-----------------------------------

"Apa yang penting, kita kena tahu menghormati tempat itu (masjid). Saya sendiri pun jaga sensitiviti orang bukan Islam," Utusan Malaysia memetik beliau yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat sebagai berkata.

Akhbar tersebut baru-baru melaporkan Ahli Parlimen Seputih, Teresa Kok memakai skirt sahaja ketika menghadiri majlis berbuka puasa bersama imam dan ahli jawatankuasa Masjid Nurrusaadah di Cheras Baru, baru-baru ini.

-----------------------------------

Jadi, jelas di sini, harakah cuma mengulas apa yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia. Ayat "Utusan Malaysia memetik beliau yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat sebagai berkata" bermaksud Ustaz Azizan Abdul Razak berkata demikian kepada wartawan Utusan Malaysia. harakah cuma mengulang apa yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia, jadi apa masalahnya?

Jika anda berkata artikel itu karut, maka Utusan Malaysia sebagai akhbar yang melaporkannya adalah karut. Seterusnya, harakah adalah lidah rasmi parti PAS, bukan akhbar harian seperti Sinar Harian dan Utusan Malaysia, maka tanggungjawab utama akhbar ini adalah untuk menyampaikan dasar utama parti.

Saya berasa amat berbesar hati jika anda boleh menunjukkan yang mana satu artikel harakah yang anda kata karut itu, berserta dengan tarikhnya sekali. Tapi jika tiada bukti, tak perlulah memfitnah di pagi raya ni. Komen anda menunjukkan anda gemar membuat tuduhan melulu tanpa membaca betul2 apa yang dilaporkan.

Unknown said...

satu lagi, saya hairan kenapa anda boleh menuduh bahawa harakah adalah akhbar yang melaporkan banyak perkara karut. Bagi pelanggan setia harakah seperti saya, kami semua tau bahawa di bahawa atas header harakah itu ada notis "Untuk Ahli Sahaja". Jadi kenapa anda yang bukan ahli boleh membaca harakah? Kan ini lidah rasmi PAS. Sangat lucu sikap dan tuduhan anda ni. Rupa-rupanya anda baca harakah juga ye.. Hehe

bn@umno said...

mmg aku gaku yg aku sekali sekala baca harakah secara online untuk melihat berita bodoh yg dilaporkan oleh harakah tu.kadang-kadang aku tergelak lihat berita dlm harakah yg haprak ni.kalau aku tak baca harakah takkan aku boleh tahu yg harakah laporkan berita yg karut.habih yg ko dok baca utusan malaysia tu apehal?ohhh sekarang baru aku tahu rupanya ko ni penyokong BN.komen je macam orang PR tapi rupa-rupanya orang BN.

PUTING BELIUNG said...

APA NA' SUSAH2
Suruh jer TNA pakai serban hijau, jubah hijau, kasut hijau, kaca mata hijau, seluar dalam hijau.

Dan suruh Pak Lah pakai serban merah,jubah merah, kasut merah, kaca mata merah, seluar dalam merah.

Masing2 dengan kesukaannya tersendiri.

Kan hari ni hari Raya, duduk semeja makan ketupat, lemang, dodol, rendang...sama2

Selesaikan 'PERBEZAAN', kerana kita sama2 mengucap 'LA ILAHA ILALLAH'

Orang yang mengucap 'LA ILAHA ILALLAH',maka wajib orang2 muslim itu mempertahankan anak, keluarga, harta,maruah dan darahnya (MAKSUD HADIS). Bukannya serang menyerang, keris mengeris.

Kan senang na' tegakan 'HARAKAH ISLAM, jika mahu bersatu!!!

putra revolusi said...

Untuk ke sekian kalinya sekali lagi saya ingin mengucapkan salam Eidul Fitr dan memohon maaf atas salah silap yg lalu. Cuma saya tidak faham mengapa di pertama Syawal ini masih ada insan yg tidak memahami erti persaudaraan dengan memaki hamun mereka yg tidak sealiran dengannya dengan kata-kata kesat yg tidak melambangkan semangat Eidul Fitr. Mengapa tidak cuba lupakan perbedaan ideologi seketika di hari mulia ini? Itukah caranya kita yg mengaku dirinya Melayu & Islam ini mendidik anak & generasi akan datang memahami semangat persaudaraan dlm sambutan Eidul Fitr? Bagi saya kita boleh menjadi ahli UMNO, PAS, PKR, DAP, Gerakan atau apa saja parti lain, tetapi sebagai Melayu & Islam tidak wajar masih ada maki hamun di hari sebaik ini.

Salam Eidul Fitr sekali lagi utk semua.

bn@umno said...

putra revolusi

jgnlah ko merepek kat sinilah.raya tu rayalah jugak tapi berjuangan parti mesti diteruskan dgn ape cara sekalipun.bodoh banganglah ko ni.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 343   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...