Sunday, February 17, 2008

Tokoh-tokoh bakal calon PAS di Terengganu


KUALA TERENGGANU, 17 Feb: KUALA TERENGGANU, 17 Feb: PAS bakal membariskan lebih 50 peratus muka baru dan rakyat dijanjikan dengan calopn-calon yang berwibawa bagi memberikan khidmat kepada mereka jika PAS diberikan amanah untuk mentadbir semula Terengganu selepas pilihan raya umum kali ini.

Selain Datuk Tengku Hassan Tengku Omar, bekas Pegawai Kewangan Negeri Terengganu (foto) yang akan bertanding di Ladang serta Dr Syed Azman Ahmad Nawawi yang akan bertanding di Batu Burok, PAS akan meletakkan ramai lagi tokoh-tokoh muda kali ini.

Seorang tokoh ulamak muda, Ustaz Hazri Jusoh akan diletakkan di DUN Kijal, Kemaman.Di Jabi pula, PAS akan meletakkan seorang doktor pakar pergigian, Dr Azman Ibrahim untuk membantu pentadbiran kerajaan negeri.

Dr Azman merupakan seorang bekas pensyarah pergigian dan juga pakar pergigian di hospital-hospital kerajaan yang mendapat ijazah pertamanya di University of Baghdad, Iraq.

Mereka dijangka akan bersama tokoh-tokoh veteran PAS seperti Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Rhu Rendang, Datuk Mustafa Ali (Alor Limbat), Muhamad Abdul Wahid Endut (Wakaf Mempelam), Datuk Harun Taib (Manir) dan Ustaz Abu Bakar Abdullah (Tepuh).

Sementara itu, di peringkat Parlimen juga, PAS Terengganu akan meletakkan juga tokoh-tokoh baru. Antaranya Haji Muhamad Sabu di Kuala Terengganu, Ustaz Fauzi Muda di Setiu.

Di samping itu, Ustaz Husin Awang, bekas Speaker Dun Terengganu, dijangka akan bertanding di Parlimen Besut.

PAS dijangka mengekalkan Muhamad Shukrimun di Kuala Nerus dan Muhyidin Abdul Rashid di Hulu Terengganu di samping Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Marang.

PKR dijangka akan bertanding di Parlimen Kemaman dan Dungun di samping lima lagi kawasan Dun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...