Tuesday, February 19, 2008

PAS letak 10 calon wanita, 5 darinya doktor



KUALA LUMPUR, 19 Feb: PAS akan meletakkan sekurang-kurangnya 10 calon wanita dalam pilihan raya umum akan datang ini berbanding hanya lima pada pilihan raya 2004 lalu.

Empat daripadanya akan bertanding di Parlimen manakala enam lagi di Dewan Undangan Negeri.

Mereka adalah Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali (Titiwangsa), Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja, Selangor - gambar), Dr Najihatul Salihah Ahmad (Parit, Perak) dan Siti Maryam Naam (Jempol, Negeri Sembilan).

Yang bakal bertanding di peringkat Dun pula adalah Ketua Dewan Muslimat PAS Nuridah Salleh di Dun Tahan dan bekas ketua Dewan Muslimat PAS, Azizah Khatib Mat di Luit. Kedua-duanya di Pahang.

Di Kedah, Ketua Penerangan Muslimat PAS Kedah, Dr Rohani Abdul Mutalib (Jitra) dan Ketua Muslimat PAS Kedah, Ustazah Aishah Haji Ghazali akan bertanding di Merbau Pulas.

Di Kelantan, bekas senator Wan Ubaidah Wan Omar akan bertanding di Kijang (tempat Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa sebelum ini) manakala Ruhani Ibrahim akan mempertahankan kerusinya di Tanjung Mas.

Di Pulau Pinang, Asnah Abdullah (gambar kanan) akan bertanding di Dun Bayan Lepas manakala Dr Halimah Ali akan bertanding di Dun Selat Klang, Selangor.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...