Monday, July 6, 2009

Istana Dr Khir Toyo bernilai RM24 juta

SHAH ALAM, 6 Julai : Adun DAP dari Sekincan, Ng See Lim, mendedahkan hari ini, istana umpama resort di Jalan Suasa 7/1L dekat sini adalah milik bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo.

Beliau mendedahkan, istana Khir itu dibina diatas tanah seluas lebih 50,000 kaki persegi atau 1.17 ekar.

Beliau mempunyai dokumen dari Jabatan Tanah Negeri yang menunjukkan Khir membeli lot seluas 31,794 kaki persegi dengan harga RM2.9 juta manakala lot satu lagi bersais 20,427 kaki persegi dengan harga RM900,000.


Dia juga mendakwa, istana dalam pagar tinggi itu dibina dengan kos melebihi RM20 juta.

"Saya ingin mendapat penjelasan Dr Khir, yang mana adalah seorang doktor gigi sebelum menjadi MB selama lapan tahun, dari mana beliau dapat wang sebanyak sekurang-kurangnya RM24 juta itu," kata Ng See Lim dalam kenyataannya.

67 comments:

hurry said...

NAK BGTAU...UNTUK SEMUA KALAU MB TAK PAYAH PERTIKAILA....KALAU BN...ITU PUN NAK PERTIKAI...KALAU JKKK UMNO PUN KAYA RAYA....INIKAN PULA...MB..
PAKATAN RAKYAT TU APA TAHU...KES MELIBATKAN LEMBU TU BESAR TU...MELIBATKAN DUIT RAKYAT RM200,000 RIBU JUTA DUIT RAKYAT...SO MANA KES MB PAKATAN SELANGOR...SONYAP JE..KE UNGKIT-UNGKIT X ADA IDEA UMNO JE TU..NASIB UMAH KHIR TOYO..KALAU UMAH MB PAKATAN PENUH BALAI POLIS TU REPORT

topguy said...

Betul apa yang dikatakan oleh hurry tu...pakatan tau apa...

hidop ameno...

hidop rasuah...

uncle nano said...

fitnah...geli aku tgk orang-orang Pakatan Rakyat nih..

Unknown said...

Fitnah lagi??dah siap dengan bukti pun masih nak berbelit lagi pakcik nano ni..patut le negeri hampir bankrap ni keje si toyol ni.Mana dapat wang banyak boleh beli rumah 24 juta tu.Gaji mb dan exco yg didedahkan mb sekarang ni rasanya mustahil boleh kumpul banyak tu.

uncle nano said...

mungkin n memang toyo buat cam tu..tapi korang-korang ni sebenarnya kena tipu dik khalib mb tu.
khalid mb tu sebenarnya yang sorokkan fakta,kata lak selangor dah bankrup..sebenarnya die yang nak perabih sorang-sorang..
bodohnya le korang nih..

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

CINA pertikai kalau Melayu kaya..tetapi kalau Cina kaya melayu tak boleh pertikai...

tengok rumah di subang jaya..90% adalah Cina, Melayu ada seorang dua, selebihnya India...

kalau Khit Kaya apa masalahnya
ANAK NIK AZIZ PUN KAYA, MENANTU PUN, EDITOR HARAKAH PUN JUTAWAN....

ADA SENATOR DARI KELANTAN BINI MUDA CAMBODIA TUNTUT 3JUTA NAFKAH KAHWIN..KIRA KAYA JUGA TU...UMNO TAK BISING PUN..

abe MIE 'TERJAH' said...

CINA DAP TAK PERTIKAI RUMAH CINA MCA ATAU GERAKAN....MEREKA BELI KAT GENTING HIGHLAND...

kalau melayu, kalau afdal kena hidup miskin macam Nik Aziz walaupun anak-anak dia belajar luar negeri dan kerja dengan ayah sendiri...kemudian buka bisnes...

jiwakita said...

sebalik itu...faktanya...

PARASIT YG ADA PADA ADUN ITU
CUBA DISEBARKAN KEPADA ORANG MELAYU
UNTUK DIPERTIKAIKAN KEKAYAAN MELAYU
SENDIRI SUPAYA BIBIT-BIBIT KEBENCIAN
SESAMA MELAYU/ISLAM TERUS SUBUR.....

KERANA KEKAYAAN KAUM BUKAN BUMIPUTRA AMAT SELAMAT DAN TERJAGA
TANPA DIJAJA SECARA SEMBRONO OLEH
ORANG MELAYU DAN KAUM LAIN.

APA KAITAN KERAJAAN PR NEGERI KINI AMALKAN KETELUSAN
DENGAN MENDEDAH KEKAYAAN ORANG,
TANPA MENDEDAH ASET YG ADA PADA
DIRI....
.................
BUKANLAH UNTUK PERTAHAN TAPI
MENCARI KEBENARAN...

Unknown said...

isk2..kaya betul..nak isi borang ahli umno la..hahha..

dewatawanberapi said...

cina celaka tu tak boleh tengok melayu senang...memang cibai

sapa2 melayu yang sokong cina dap tu jugak 2x5 cibai...termasuklah hurry, topgay, tontoya...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

sape sokong BN pun tak guna..sebab ada MCA n MIC dan PPP...hahha..

Zulkefli Abdul Aziz said...

Keling jual besi buruk pun boleh beli Istana macam ni, masa dah berubah tak kan orang melayu hanya layak duduk kat rumah murah je. Istana Anuar lagi besar,

mail lambong said...

jangan share dosa dengan sekular.. halalkan judi,arak...sebab benda tu menguntungkan konon..padahal merosakkan anak melayu islam tu sendiri..dah islam kata benda tu haram..ada lagi yang dok kata benda tu halal bila ada lesen..memang fasik betul..siap buat bandar lagi.. lahir lah bandar keparat..bukit bintang..bandar yang penuh isi-isi neraka..sampai lalu situ pun rasa meluat sebab negara islam aku ni dah dirompak oleh orang-orang keparat..janji kantung negara penuh..aku tak nak itu semua..buat apa kalau duit haram...yang dok sokong tu mmg penumpang segala benda-benda haram..itu pun dok nafikan lagi..sepatutnya sedar benda tu tak layak kat negara islam tetapi sebab adanya orang melayu islam yang tak berapa nak islam tu lah buat negara islam dinodai dengan arak dan judi..siap bangga lagi..kerana berjaya memajukan negara..hahahahahah... sesiapa yang masih nak share tu sokong laaaa..barisan nasional tu

roh_insan said...

Aku tak melihat perihal Khir Toyo ni sbg satu isu perkauman,melayu kaye cine bukak rahsie,dak,aku tak melihat ikut ctu.

Aku bersetuju mereka membuke demi melihat ketelusan seorang pemimpin,ketelusan berckp tentang perjuangan nasib rakyat tak sekate dgn perilaku dirinye,halal haram Wajib menjadi agenda utame umat Islam.

Cina dlm MCA,Gerakkan n DAP same je,mereke berpegang kepada satu,"Bape Perniagaan Cine",ia di bukukan n dipegang oleh seluruh orang2 cine satu dunia sejak 5 ratus ribu th dahulu.Tanyelah kpd org cine,pasti mereke terkejut andai kite pun tau hal buku tersebut.

Cine satu kaum yg hebat,carilah apenye rahsia kenape Rasullah menggalakkan kite umat Islam untuk mencari ilmu sehingge ke negeri cine.Tak sbt pun smp Melaya atau Melayu,atau jepun,atau indon,atau,atau,atau.

Agak2 berape sen nilai Melayu di Padang Mahsar??.

Berjuanglah demi mempertahankan Kedaulatan Islam.Bukan Melayu jd agenda utame.

sakariya said...

DISEBABKAN RASUAHLAH SEMUA PEMIMPIN UMNO BOLEH HIDUP DALAM ISTANA. KALAU NAK HARAPKAN GAJI MB, 4 X JADI MB PUN BELUM TENTU LAGI.

DULU, KINI DAN SELAMA-LAMANYA RASUAH......

fitflex said...

eleh,
ezam dulu pun penah gak bgtau dlm media anwar penah bg kat kamarudin jaafar rm1.2bilion.
dia siap cabar lg kpd anwar dan kamarudin kalu brani saman dia balik sbb buat fitnah.
bodoh betul la melayu suka tgk cina2 buka pekung pemimpin2 sndiri.awat cina2 tu x rasuah ke?

masjid tinggi said...

dewata awan berapi....

Lu pun cibai punya cibai kerna sokong UMNO yang bersekongkol dengan MCA, GERAKAN, PPP, MIC, dan banyak lagi parti yang di Sabah n Serawak.

Lain kali jangan cakap orang cibai toleh kebelakang dulu baru nak bercakap.

dewatawanberapi said...

satu lagi melayu cibai yang sokong cina...masjid tinggi

lu tukar nicklah...jadi tokong tinggi

dewatawanberapi said...

lu tak payah letak gambar kucing...gambar babi sesuai untuk lu

Unknown said...

Baik aku tak boh gambar bleh elakkan dewata dapat dosa mencarut..
Kita tak dengki melayu nak kaya,baguslah..tapi dari sumber mana,berpadanankah dgn pendapatannya sebagai mb.Sedangkan rakyat ada lagi yang takde rumah,makan pun tak menentu..tapi pemimpin kaya raya.

Shahnizat bin Sakiran said...

Rumah RM24 Juta, Separuh Untuk Ng Sue Lim
1. Pagi tadi ADUN Sekinchan (kami berjiran dari segi geografi kedudukan DUN) membawa pemberita melawat rumah saya di Shah Alam dan kemudiannya membuat kenyataan akhbar yang membawa maksud seolah-olah saya memperolehi pendapatan dari sumber yang tidak sah. Ini merupakan tindakan desparado untuk mengalih tumpuan daripada isu-isu dalaman pakatan mereka dan juga kegagalan beliau melaksanakan tugas wakil rakyat beliau dengan baik di Sekinchan.

2. Sungguhpun isu rumah ini telah beberapa kali timbul, saya mengambil sikap tidak menjawab atau memberi respon kerana berpendapat bahawa rumah saya adalah isu kehidupan peribadi saya. Ini kerana saya yakin saya tidak melakukan sebarang kesalahan atau pun jenayah kerana semuanya ada rekod dan telah pun disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (sekarang ini dikenali sebagai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia).

3. Namun tindakan Ng Sue Lim menjadikan isu rumah saya sebagai bahan berita memerlukan saya memberi penjelasan sedikit sebanyak mengenai isu ini.

4. Saya membeli rumah tersebut beserta tanahnya melalui pinjaman bank HSBC sebanyak RM 3.5 juta.

5. Jika Ng Sue Lim membuat penyelidikan dahulu beliau akan mengetahui bahawa pembelian tersebut termasuk rumah dan kolam renang. Saya hanya melakukan sedikit pengubahsuaian terhadap bumbung yang ketika itu belum siap.

6. Untuk rekod juga pembelian tersebut telah pun disiasat oleh BPR ketika itu dan juga telah saya maklumkan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri ketika itu. Jadi tidak timbul saya menyembunyikan pemilikan rumah tersebut.

7. Berhubung dengan dakwaan bahawa rumah saya bernilai RM 24 juta, saya dengan ini mengemukakan tawaran terbuka kepada beliau untuk mencari pembeli dengan harga tersebut. Sekiranya ada, saya akan membayar komisyen sebanyak 50% atau RM 12 juta kepada beliau.

8. Ini semua adalah taktik politik yang dirancang menjelang Dewan Undangan Negeri Selangor bagi menghalalkan usaha menggantung saya dan empat adun yang lain. Selain itu ia juga bertujuan untuk dijadikan modal dalam sidang DUN nanti sekaligus mengalih tumpuan daripada isu-isu pentadbiran dan pembangunan negeri sekarang ini.


9. Mereka mahu mengelirukan rakyat dan menarik simpati. Bagi mereka jika Khir Toyo yang ada rumah besar bernilai berjuta tidak didakwa, maka tidak sepatutnya Khalid Ibrahim terbabit dalam kes kecil seperti lembu korban, tinted kereta dan beberapa isu lain didakwa atau disiasat.

10. Dengan membuat dakwaan bombastik seperti ini, Pakatan DAP-PKR berharap ia memberi tekanan kepada SPRM agar tidak menyiasat dan mendakwa Tan Sri Khalid Ibrahim dalam beberapa isu salah laku pentadbiran.

11. Apakah mereka benar-benar memperjuangkan ketelusan dan anti korupsi atau sekadar menyanyikan untuk memburukkan pemimpin Barisan Nasional demi merebut kuasa?

12. Saya tahu bagi mereka yang telah tertutup mindanya tidak akan menerima apa-apa penjelasan pun. Saya hanya menjelaskan kepada mereka yang ingin mencari kebenaran.
Posted by Dr Mohamad Khir Toyo

mail lambong said...

semoga allah memberi taufik dan hidayah keatas Dr.Mohamad khir Toyo agar bertaubat-Amin.

hurry said...

ko org x payahla ungkit dia doktorla sebelumjadi mb,cabut gigi sebatang pun dah rm1 juta...uncle nano wa respek u...u mmg presiden persatuan bekas buruh paksa jepun dulu...bg abe mie terjah punwa salute u..betul kata u rumah kat subang jaya tu 90% org cina kaya...tu lapasal 52 tahun abe mie pakatan perintah malaysia...dia org buat apa...mana orang melayu yg di katan di perjuangkan oleh pakatan...perjuangan kononnya...so jgn salahkan umno...umno baru sahaja pegang selangor...baru satu penggal...bagila peluang dulu...
aku lagi setuju abe mie terjah kata anak nik aziz kaya,tgok bos cimb kaya raya anak sapa kalau tak anak nik aziz,tgok bos scomi kaya raya tgok menantu sapa,menantu ni aziz...tu la berlagak miskin konon...pastu tgok editor harakah kaya raya tan sri lutfi othman ananda krishnan..tgok kroni siapa kalau tak kroni pakatan..tgok dato seri md sabu anak lelaki vincent
tan kroni sapa...
cuma abe mie kata seator tu je aku tak setuju...bukan senatorla...adun jangan kantoi geng,kalau terdesak pun...adun tu ko tak baca majalah forbes ke abe mie...dia kan terkaya di asia ...ko ni...iyela dgn kata lainnya semuala benda2 yg buruk tu pakatan punya...kalau umno itu...jgn persoal la..khir toyo dia cabut gigi sebatang dah boleh beli tanah berekar2 dah!...lainkali jgn tulis kalau x tahu

hurry said...

parti umno tak pernah buat benda2 yang karut tu...contohnya rasuah ke atau songlap duit..sebab mereka mewarisi kepimpinan ulamak tak kan dia org nak buat al quran hadis dalam kepala...tak mcm parti pas...

budak_sepang said...

salam....

sebagai pemimipin dia perlu tunjukkan teladan, berpada pada tika berbelanja, kepimpinan melalui teladan, ubah gaya hidup anda, memang betul dia berjaya mengubah gaya hidupnya dari seorang doktor gigi biasa yg bersepah sepah boleh didapati kat mana2 di klang valley ni ke seorang umpama gaya hidup selebriti...bukannya pemimpin kpd rakyat yg masih hidup kais pagi bayar hutang sampai kemati

budak_sepang said...
This comment has been removed by the author.
budak_sepang said...

Semoga hidup kita diberkati oleh Allah swt walaupun tidak memiliki rumah sebegini rupa..
Kerana alam Barzakh dan alam akhirat yang kita cita - citakan semoga disediakan oleh Allah lebih baik dari yang dimiliki di dunia ini....
Kerana kita yakin pembalasan akhirat bergantung kepada apa yang kita lakukan di dunia ini...

TEKONG DARAT said...

Biarla dia nak bt rmh besar mana pun..kita yg melayu ni akan lupa pasal ni bila dkat hari ngundi..tk caya tgk la nanti..lgpun mgkn tjuan khir toyo murni..dia nak kubur dia kt dlm kawasan rmh dia..

Perawi said...

Aku pun nak jadi wakil BN jugaklah....selalu disumpah rakyat walau sudah masuk kubur macam bekas ADUN Port Klang. Parking keretanya tempat tidur zali...(pun tak boleh...zali punya teruk lagi). Tandasnya tempat tidurnya...Tok Batin Senoi. Weh...berjaya sungguh mereka merompak...duit rakyat. Tetapi perwakilan BN nak suruh tutup mata lagi...walau sudah terbukti jelas. DiBrunei, Sultannya setiap kali raya memberi setiap seorg diBrunei Dollar seribu setiap org. termasuk rakyat Msia kerja disana. DiSingapore Kerajaannya beri peti sejuk percuma setiap 3 tahun, yg buruk jual ke1Msia....RM300.00. Beruk BN juga yg beli..heee. DiMsia pengundi UMNO sapu selipar jepun DMasjid

jiwakita said...

salam....

PEMIMPIN DGN PEMIMPIN BERGADUH...
KAYA DGN KAYA BERCAKARAN...
SIKITPUN TAK KERUGIAN..

MANGSANYA?..KERANA MULUT DAN
TANGAN INI..KITALAH...

KERANA APA?..CARUT MARUT,MAKI HAMUN
TAPI NGAKU IKUT RUKUN ISLAM DAN RUKUN IMAN..TAK KESUDAHAN..

TAH SEMPAT BERTAUBAT TAH TIDAK...
JADI SEDARLAH DAN MULA BERSOPAN
DARI SEKARANG...

Perawi said...

Scomi kaya raya tgok menantu sapa,menantu ni aziz...(macam perli aje....) RALAT menantu Pok Lohlah....mantan PM

jit_tontoya said...

woi manate toyo...ko memang toyol. fitnah macamana lagi kalau dah gambar rumah dengan tanah itu ada. bodoh punya toyol. ini najis pun ada orang sokong ka.

Perawi said...

Nasib baik JUTAWAN FAKIR dah habis duit, kalau tidak boleh rumah beli rumah TOYOL ....separuh harga. Khir Toyo nak perangkap siapa yg akan beli rumah beliau...org PR @ BN. Aku rasa sepupunya yg akan beli rumah itu, Mat Tyson...yg beli seluar dalam aircond diAustralia tu..

Perawi said...

Saya membeli rumah tersebut beserta tanahnya melalui pinjaman bank HSBC sebanyak RM 3.5 juta.
Inilah yg buat Bank bangkrap..hutang tak bayar. Rata-rata kalau tanya staff bank...inilah org politik BN yg tak bayar hutang...Bank Bumiputra bangkrap 3 kali, dapat duit free dari petronas dibeli oleh CIMB adik Najib Aljuburi Altantuya...hee3

jit_tontoya said...

perawi....adalah lebih baik si toyol tu offer dekat pencacai dia dulu....kan mereka penjilat.....aku rasa tiang jamban toyol pun pencacai tidak mampu beli.sebab kebanyakan rakyat yang merempak di malaysia ini ahli umno...

tak percaya...tengok saja masa hendak pilihanraya, dapat $50.00 kembang lubang jubuq. level mereka ni dengan nilai itu saja....

Naruto Sensei said...

Salam

Kan Naruto dah kata dulu lagi Naruto dah dedahkan tentang Istana Mewah Khir Toyo tu..

Tapi juak UMNO kata saya merepek.. kesian tu lah ketinggalan ..

Pemimpin dia songlap duit bebanyak pun tak tahu..tu lah duduk dalam UMNO semua boleh..yang rugi kamu sendiri...

Tengok balik Artikel saya dalam setahun Pemerintahan Kerajaan BN dan PR..kat sana saya dah dedahkan tentang Khir Toyo...

Naruto up to date

Naruto Sensei said...

jiwakita said...

salam....

PEMIMPIN DGN PEMIMPIN BERGADUH...
KAYA DGN KAYA BERCAKARAN...
SIKITPUN TAK KERUGIAN..

------------------------------------
Baca komen sebelum ni tengok siapa yang kuat maki hamun kat sini...?

Pemimpin yang kuat bergaduh UMNO lah sedara..takkan nak senaraikan pula penat saja bukan kamu terima pun..

Naruto malas nak ungkit

fitflex said...

mmg sesuai la ngan hg tu naturo oi.keja mengungkit je tau.

Naruto Sensei said...

Shahnizat bin Sakiran

Setakat akuan Khir Toyo tu tak payah lah ye bila di siasat berkeras tak mahu datang Apa barang..?

Melalak je lebih dalam Blog...
Kalaulah Polis dan badan Berkuasa diletakkan dibawah Parlimen dah tentu dia Orang Pertama yang lari dari Malaysia ni...

Setakat Polis dan badan Berkuasa dibawah ketiak menteri bolehlah cakap macam nak membelit...

Cuba kalau rumah tu Tan Sri Kahlid punya agak berkampung tak SPRM kat situ menyiasat..keh keh keh

Itu pun tak nampak lagi..kesian buta hati...

Naruto cool je

Naruto Sensei said...

fitflex

mmg sesuai la ngan hg tu naturo oi.keja mengungkit je tau.

-----------------------------------

Setakat ni saya belum lagi pernah maki kamu..tak silap saya banyak kali dah kamu tu maki saya...

ha ha takper..biasalah buta hati..

Setakat Fakta silap kamu kat Bukit Gantang tak terjawab lagi kesian Naruto dengan siputar belit fakta..

jangan merah biji mata..


Naruto cool je

Naruto Sensei said...

Mie Goreng kata

ADA SENATOR DARI KELANTAN BINI MUDA CAMBODIA TUNTUT 3JUTA NAFKAH KAHWIN..KIRA KAYA JUGA TU...UMNO TAK BISING PUN..

------------------------------------

kah kah kah Pasal UMNo tahu ADUN tu tak rasuah lah dia tak kecoh apara bebal sangat otak dia nih...

Kalau UMNO tahu ADUN tu rahsuah dah lama dah jadi tahanan Polis ADUN tu tak Gitu...

Tengoklah kes Lembu yang dibangga2kan UMNO sangat tu.. sekarang apa cerita takkan senyap kot..? samanlah lawan kat Mahkamah...Takut kalah kes ke..?

Kesia puak2 nih meroyang takde hala tuju nih..

Naruto simpatilah ..

Prof. Era Pasca said...

MARI KITE JAWAB RAMAI2 PD KHIR!

1. Pagi tadi ADUN Sekinchan (kami berjiran dari segi geografi kedudukan DUN) membawa pemberita melawat rumah saya di Shah Alam dan kemudiannya membuat kenyataan akhbar yang membawa maksud seolah-olah saya memperolehi pendapatan dari sumber yang tidak sah. Ini merupakan tindakan desparado untuk mengalih tumpuan daripada isu-isu dalaman pakatan mereka dan juga kegagalan beliau melaksanakan tugas wakil rakyat beliau dengan baik di Sekinchan.
-salahkan orang nak lari dr masalah dalaman lak... dah terbukak pekung tu jawab je le.... hampeh la lu...

2. Sungguhpun isu rumah ini telah beberapa kali timbul, saya mengambil sikap tidak menjawab atau memberi respon kerana berpendapat bahawa rumah saya adalah isu kehidupan peribadi saya. Ini kerana saya yakin saya tidak melakukan sebarang kesalahan atau pun jenayah kerana semuanya ada rekod dan telah pun disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (sekarang ini dikenali sebagai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia).
-hahahah mmg ade rekod... byk sgt rekod tu.... kerajaan selangor sekarang lagi bagus... bukan saje rekod pada SPRM tapi siap buat online istihar harta... KHIR TOYO lgsug taknak jawab malah mengatakan sudah direkod... hampeh la lu...

3. Namun tindakan Ng Sue Lim menjadikan isu rumah saya sebagai bahan berita memerlukan saya memberi penjelasan sedikit sebanyak mengenai isu ini.
-aloo3x mane yg ko jelaskan? ko cakap SPRM da amik rekod je... kalau camtu baik takyah tanye ko baik tanye SPRM... bengap n kincing kuat... hampeh la lu...

4. Saya membeli rumah tersebut beserta tanahnya melalui pinjaman bank HSBC sebanyak RM 3.5 juta.
-hoho wat loan sampai 3.5juta... baru siap tempat parking tu... lagi 19juta pinjam bank mane? bank rasuah? hampeh la lu...

5. Jika Ng Sue Lim membuat penyelidikan dahulu beliau akan mengetahui bahawa pembelian tersebut termasuk rumah dan kolam renang. Saya hanya melakukan sedikit pengubahsuaian terhadap bumbung yang ketika itu belum siap.
-huhu bumbung je 3.5juta... kirenye ko pjm bank untuk wat bumbung n kos jual beli la... tau tak.... bank akan bagi loan untuk rumah adalah sebanyak 100 kali gaji sahaja... kirenye gaji ko + bini ko =24000000/100 lebihkurang 240,000 sebulan... umang aih...hampeh la lu...

6. Untuk rekod juga pembelian tersebut telah pun disiasat oleh BPR ketika itu dan juga telah saya maklumkan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri ketika itu. Jadi tidak timbul saya menyembunyikan pemilikan rumah tersebut.
-da bgtau istiharle kat orang awam... anda tu bekas MB... jgn takut... khir jangan takut khir...hampeh la lu...

Prof. Era Pasca said...

7. Berhubung dengan dakwaan bahawa rumah saya bernilai RM 24 juta, saya dengan ini mengemukakan tawaran terbuka kepada beliau untuk mencari pembeli dengan harga tersebut. Sekiranya ada, saya akan membayar komisyen sebanyak 50% atau RM 12 juta kepada beliau.
-siap cabar mencabar lg... ok la... klu aku nak beli umah tu ngan harga 12juta ok tak? lg 12 juta aku amik kat ko tambah sbg komisyen kan... hampeh la lu...

8. Ini semua adalah taktik politik yang dirancang menjelang Dewan Undangan Negeri Selangor bagi menghalalkan usaha menggantung saya dan empat adun yang lain. Selain itu ia juga bertujuan untuk dijadikan modal dalam sidang DUN nanti sekaligus mengalih tumpuan daripada isu-isu pentadbiran dan pembangunan negeri sekarang ini.
-tau pun takut.. kalau takut duduk diam2 jgn byk bersuare lagi... g jage klinik lagi bagus..hampeh la lu...

9. Mereka mahu mengelirukan rakyat dan menarik simpati. Bagi mereka jika Khir Toyo yang ada rumah besar bernilai berjuta tidak didakwa, maka tidak sepatutnya Khalid Ibrahim terbabit dalam kes kecil seperti lembu korban, tinted kereta dan beberapa isu lain didakwa atau disiasat.
-da memang camtu... nak kabur ape lagi.. kire ko kate kami rakyat bodoh la? sampai tertipu ngan ko...hampeh la lu...

10. Dengan membuat dakwaan bombastik seperti ini, Pakatan DAP-PKR berharap ia memberi tekanan kepada SPRM agar tidak menyiasat dan mendakwa Tan Sri Khalid Ibrahim dalam beberapa isu salah laku pentadbiran.
-hahaha siasat2 sape marah... tapi lebih baik siasat yg dulu nye... takut kang file ko da sorok... huh anak bini makan rasuah! hampeh la lu...

11. Apakah mereka benar-benar memperjuangkan ketelusan dan anti korupsi atau sekadar menyanyikan untuk memburukkan pemimpin Barisan Nasional demi merebut kuasa?
-ate da memang buruk nak wat cemane.... takan ko yg da buruk dan hina nih kami tetibe nak puji... tak polik ke? hampeh la lu...

12. Saya tahu bagi mereka yang telah tertutup mindanya tidak akan menerima apa-apa penjelasan pun. Saya hanya menjelaskan kepada mereka yang ingin mencari kebenaran.
-same juga kami... bagi kami anda yg telah tertutup minda walaupun kepala anda makin terang dengan keguguran rambut... ini br rumah di sq.alam, appartment di mekah ape citer? sonyap lagi? kete bini ko ape citer? hampeh la lu...

Posted by Dr Mohamad Khir Toyo
answered by baginda

jit_tontoya said...

naruto,

tu rumah si toyol, tengok rumah najibultuya pulak dgn muhyidin sembab, berapa kos dia. Istana Pm dan tpm saja di putra jaya yg melibatkan kos penyelenggaraan saja cecah puluhan juta beb. belum rumah sendiri lagi....siasat aset dia ada brapa pulak?

kalaulah pr perintah malaysia prk 13 ni, tak tau la nak kata.....nasib badan la ko..

Naruto Sensei said...

ha ha ha Baginda bagi londeh lagi puak depa nih...

Menipu tak agak2 ...

Penyokong biol dia pun pertahan dok berapi2 tak sedar ntah depa duduk pu rumah flet tak pun umah kos rendah mak bapak punya yang dah betahun tu..

Anak muda sekarang berapa kerat je boleh beli rumah...kesian menyokong buta hati nih...

Sokong gila tapi kos hidup meningkat depa tak kisah bila pemimpin senang lenang depa yang susah...karat2

Naruto Nasihat...

Naruto Sensei said...

jit tontoya

salam My faren wajah baru nampak..!

Biasalah BN Bazir Negara..

Esokbuat office jelah umah tu tak pun buat Muzium peninggalan BN..

Tajuk Muzium ialah Muzium Pembaziran BN..Masukkan bahan atau bukti2 pembaziran BN..ha ha ha baru depa tahu teruknya BN perintah Malaysia ni..


Naruto cadang je...

zali said...

saya amat berbangga kerana ada melayu yang boleh memiliki istana tersebut.

dari mana khir dapat duit?

bukan masalah untuk mencari dan mendedahkan kesalahan orang.

biar apek tu settlekan.

Naruto Sensei said...

Ha ha ha

Bangga ...kesiannyer..

Tarak orang layan kat Perisik Rakyat ke pasal tu datang sini pulak..kih kih kih..

Lantak lah kamu tu.

Unknown said...

Aik..ada 2 plak nick cam aku..hehe..sehati sejiwa..Woi tekorak zali,kalo kena atas batang hidung sendiri pandai lak cakap suka cari salah.Kalau kes lembu heboh pulak satu negara dok hentam.Kenapa le sprm membiarkan saja khir toyo ni taknak siasat walaupun dah ada bukti.

Naruto Sensei said...

Tontoya

Alo geng ni betul2 ke yang selalu tu.. bukan ke kau sama je dengan Jit tu ha ha ha ,..

Aisehmen ada orang minat kat nama ko lah..Tak perlah kalau dia orang PR he he

Naruto sokong je

Unknown said...

Bukan aku tu naruto..dia dah lama dulu ada aku rasa..Baru timbul..Patut le ada orang kata aku pakai nick tu..hehe..takpe sama2 berjuang untuk pr

Naruto Sensei said...

Ok lah tu semoga Jit Tontoya dan Tontoya lebih bersemangat berjuang..

Naruto ucap seamat Berjuang lah..

Naruto : sam tapi tak serupa

Unknown said...

Dan selamat berjuang juga kepada petugas petugas kita di manek urai..semoga Pas berjaya nanti..tapi pandai pula umno ni cari calon namanya cam tg nik aziz nik mat..calon dia tuan aziz tuan mat..hehe..sama tapi tak serupa.

zali said...

'Tarak orang layan kat Perisik Rakyat ke pasal tu datang sini pulak..kih kih kih..'

alo mat...saya santai sini dah lama dah dan kat mana saja saya nak santai saya santai...

awak busuk hati kat mana?

topguy said...

dewata sawan babi...
yang kau sokong cina mca dan gerakan tu buat apa ngok..ngko nak minta liwat chua soi lek ker..

bodoh punya sawan babi..

andy said...

Sehari selepas Pemuda Gerakan di P.Pinang buat bising pasal banglo mewah yang disewa oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng yg dirasa membazir jer.Sementara kediaman rasminya diubahsuai kerana sebab rumah tu dah burok,ada semut api,lipas,musang dll.

kini tiba masa DAP plak menyerang iaitu Adun kawasan Sekinchan, Ng Suee Lim membawa para wartawan ke lokasi yg didakwanya rumah bekas Menteri Besar Selangor itu mencecah RM24 juta.

Jawapan dari Dr Khir yg menggangap dakwaan Ng sengaja untuk mencemar imejnya.

Khir toyo membalas dakwaan itu dgn ‘menawarkan’ kepada Ng untuk menjadi ejen hartanah bagi menjual rumah itu pada harga RM24 juta.

Dakwanya rumah itu dibina termasuk tanah tak sampai Rm3juta keseluruhanya.jika ia berjaya dijual pada harga itu (RM24juta)beliau sedia bagi komisyen 50 peratus manakala bakinya untuk membayar pinjaman HSBC dan beli sebuah rumah yang lebih baiik di Damansara.sbb Dr.khir pun takda duit dah nk bayar hutang bank.
Hehehe..

fuyoo.. byk tuhh 50% komisyen..
12juta pakcik kayo!!
So.. cepat la Yb.NG cari buyer klu tak aku potong lu punya jalan.

biskut said...

kat bukit rokan lagi best... penduduk dia baru bertatih berniaga dah dicantas.

tanah yang diuasahakan lebih 30 tahun sesuka hati je jkkk dan majlis daerah ambil. satu notis atau makluman pun tak de.

buah mangga yang jatuh kat halaman orang pun kita minta izin nak pergi ambil... itulah...
zaman dah berubah..

anakkancil said...

puak umno tak kan percaya jika di katakan nie rumah khit toyo....so nak bagi depa percaya bukan susah...kata kan begini...ini adalah gambaq kandang babi ...soh..heh depa kata ..betoi..betoi...

unanjaga said...

Bilaman hati itu telah dipenuhi dengan sifat ingin kaya yang melampui batas,ia akan mencari dan mengambil peluang kekayaan itu dengan apa jua cara pun(tidak kira ia cara rasuah,salah guna kuasa atau sebagainya).Namun kekayaan yang dihimpun dengan cara yang masih tetap berada pada pertunjuk Allah(yang halal),perkiraan pada harta itu juga begitu berat pada hari akhirat kelak.Namun bagi harta yang didapat dengan cara yang batil,maka ia cukup menjadi asebab untuk ia terhumban dalam neraka dengan izin dan kehendak Allah.Dan orang orang yang menjadi pendokong pada penguasa atau pemimpin yang zalim(berpaling dari pertunjuk Allah),maka ia juga akan berdiri sama dalam barisan mereka menuju keneraka.

dewatawanberapi said...

tak kesahlah Jit Tontoya ke Tontoya....

sama2 kaki jilat jubor nuar

Unknown said...

Eh..eh sawan ni..ntah ko yang biasa jilat jubor..Sokong lagi umno tu pastu jadi bodoh sampai ke bila bila..

Shahnizat bin Sakiran said...

Naruto.

Saya tak ulas apa2 pun. Kalau betul DSKT salah, suruh SPRM siasat atau tubuhkan badan penyiasat bebas. Kalau salah jalan hukuman. Tapi biarlah kita dengar penjelasan kedua-dua pihak. ADUN sekinchan pun dah terima cabaran DSKT untuk jualkan rumah tu. Siap dapat 50 % lagi.

Takpe la.. dapat duit nanti boleh la belanja rakyat sekincan..

aiman said...

ingatkan zaman sekarang dah takada orang bela toyol.rupa rupanya uncle nano,zali,abg mie terjah,dewata awan berapi,zulkefli,fitflex masih bela toyol lagi,siap ada nama lagi toyol tu.Khir Toyol

zack said...

tungulah balasan di akhirat nanti...
orang yang bersalah akan di hukum
sedasyat2naya.....

subang_14 said...

org melayu nih kalu bangsa dia buat hal sket,heboh satu dunia.buruk kan bangsa sendri.kalu melayu kaya je rasuah.cina india kaya....usha sendri????bodoh la ko orang dia org jual dadah,pelacur,judi yang hancurkan anak bangsa ko org la.napa tak bising kalu dia org kaya?kalu bangsa sendri kaya RASUAHHHH...dah tu UMNOoooo...apa punya banggang la ko org nihh

subang_14 said...

nih beng hock mampos.sapa yg kena salah kan?sprm,bn n yang utama UMNO yang kena.kugan penyamun mampos,sapa kena salahkan??POLIS ko org tau kan keling tu perompak besa??tapi sapa yang JERIT sana sinih utk dia org??orang melayuuuu yang ada kepentingan POLITIK.tapi bila satu melayu mati dalam lokap gantung diri,satu patah haram jadah mak hang pon aku tak dengar melayu gila kuasa nih menyalak???kenapa??ko org suma dah jadi anjing cina kee??PAS....mana suara ngko???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...