Tuesday, July 7, 2009

MB Kedah bincang dengan DAP di KL esok

KUALA LUMPUR, 7 Julai: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan bertemu dengan pemimpin DAP termasuk penasihatnya Lim Kit Siang esok bagi membincangkan krisis antara PAS dan DAP di Kedah.

Menurut Setiausaha Akhbar MB Kedah, pertemuan itu akan diadakan di pejabat milik anak syarikat kerajaan negeri Kedah di jalan Yap Kwang Seng jam 3 petang esok.

Pertemuan ini diadakan ekoran tindakan Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su, yang membuat pengumuman DAP keluar dari kerajaan Pakatan Rakyat Kedah.

Langkah ini diambil ekoran rasa tidak puashati mereka terhadap langkah kerajaan negeri Kedah pimpinan Azizan yang tidak menghalang perobohan pusat penyembelihan babi oleh Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) di Kampung Berjaya, Alor Setar 1 Julai lalu.

Sebelum itu, MBAS telah mengeluarkan notis kepada pusat penyembelihan itu agar ia dirobohkan kerana membebaskan bahan buangan tanpa kawalan.

Antaranya memasukkan sisa penyembelihan dan pemerosesan babi dalam tong sampah biasa MBAS di samping membuang sisa babi ke dalam sungai berdekatan. Pusat itu juga mengeluarkan bau yang busuk terutama selepas hujan.

Persatuan Penyembelihan dan Perniagaan Babi yang menguruskan pusat itu merayu MB Kedah agar memberikan tempoh kepada mereka sebulan untuk mencari tempat yang baru.

Ekoran itu, pejabat MB Kedah telah meminta MBAS meluluskan rayuan itu dan memberikan tempoh sebulan yang diminta itu.

Menurut DAP, enam tempat telah dicadangkan untuk menjadi ganti kepada pusat itu namun tidak mendapat kelulusan dari kerajaan. Kerajaan negeri pula mencadangkan Kampung Cina Pendang sebagai ganti namun pihak berkuasa tempatan menolaknya.

Di samping Kampung Berjaya, babi juga disembelih di dua tempat lagi di Kedah iaitu di Simpang Empat, Kangkong dan Tunjang.

Pada 26 Jun, persatuan telah menghentikan kegiatan mereka di pusat itu. Pada 1 Julai, ia telah dirobohkan oleh MBAS selepas tempoh sebulan tamat pada 30 Jun.

Namun, DAP dan Gerakan membantahnya dengan alasan kerajaan negeri tidak sensitif dengan keperluan orang bukan Islam.

Lalu Pengerusi DAP Kedah/Perlis mengambil keputusan keluar dari kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Namun, bagi Azizan, kenyataan itu tidak muktamad kerana beliau tidak menerima sebarang surat dari DAP.

Pertemuan esok dijangka akan membincangkan isu ini dan menyelesaikan perbezaan pendapat antara mereka melalui perundingan.

83 comments:

Pejuang said...

Mengalah lagi PAS.
Asyik2 mengalah aje.
Sampai bila2 pun PAS mengalah.
Akhirnya PAS KALAH

anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
dewatawanberapi said...

Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan mengadap penasihat DAP Lim Kit Siang esok bagi membincangkan krisis antara PAS dan DAP di Kedah.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

memalukan...
kadang2 kesian pulak tengok nasib pas nih...
dap layan pas macam kucing kurap...
tapi kucing kurap tu masih setia menggeselkan kepalanya pada kaki tuannya...

memang pas nih parti kucing kurap...

'melukut ditepi gantang'

suprie08 said...

ia bukan mengalah itulah konsep kerjasama, kalau nak berpanjangan hubungan, rundingan adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan masaalah,tidak ada masaalah yg tak bolih diselesaikan,pemimpin islam mestilah berjiwa besar barulah dihormati semua orang.

dewatawanberapi said...

inilah akibatnya percaya sangat dengan janji manis mat jubor...

hingga sanggup berpatah arang berkerat rotan dengan orang yang sebangsa seagama dengan mereka...

sanggup jadi pecacai kepada kaum pendatang...cuma satu jer yang belum dibuat oleh golongan ni...makan babi

Paksu Ki said...

Saya pun tak fahamla kenapa Melayu dan Cina sensitif dengan BABI. Mungkin macam ni kut. Melayu sensitif dengan babi kerana tak boleh makan babi, Cina pulak sensitif dengan babi kerana itu makanannya.

Bukan masalah mengalah, perbincangan secara adil dan saksama perlu untuk kukuhkan PR. Sekarang ni kerajaan PAS Kedah telah melaksanakan apa yang UMNO tak laksanakan selama 50 tahun ketika Cina menyokong UMNO/BN

sakariya said...

Orang AMENO bekerjasama dengan MCA,GERAKAN,MIC,PPP, SUKU SAKAT DARI SABAH DAN SARAWAK orang PR rilek aje.

Bila PAS,KEADILAN DAN DAP bekerjasama orang AMENO melalak tak tentu pasal. Tengoklah bahasa-bahasa pencacai upahan.

Sapa nak sokong Ameno?

zali said...
This comment has been removed by a blog administrator.
fitflex said...

saja nak tgk keputusan mcmmana.pas ke dap yg akan tunduk.aku tunggu je komen2 pemimpin pas.kesian tgk ust azizan je sorg2 kena hentam.ada la zulkifli nordin ngan ust harun talib hentam dap.mana pi mahfuz??dia kan rumah dkt alor setar.awat x berani pertahan ust azizan?mat sabu mana pi??dan yg paling utama awat tg nik aziz diam je isu nie.bab perpaduan melayu lantang hentam.ngan dap diam je.

Perawi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
dewatawanberapi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Perawi said...

UMNO sanggup jadi pecacai kepada kaum pendatang...cuma satu jer yang belum dibuat oleh golongan ni...makan babi...Maknanya Dewata sudah telah telan BABI

Perawi said...

Kecurian Kereta & Motor diPerak meningkat dgn ketara selepas BN ambil Perak....Sumber dari BERNAMA

Perawi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
anonymous said...

Nyata benar PAS takut dengan DAP. Sekali DAP sergah aje, lutuk Azizan yang dah tua tu ter ketar2.

Jangan2 terkencing dalam seluar.

Bodoh punya PAS -

Perawi said...

UMNO/BN merosokkan Islam, dgn adanya Ajaran songsang Hadhari. Wahai penjilap UMNO, nenek mu yg mati pun tak ikut ajaran itu...maknanya org Islam sebelum ini tak sah sebab tiada ikut Hadhari....nyata bangang & sesat

anonymous said...

Yang gemar cucuk-mencucuk kepala 'butuh' tu tak lain tak bukan si Big Boss yang sangat gemar menyucukkan 'butuh' nya.

Sekarang tunggu aje le perbicaraan - dah tentu kena punya.

Perawi said...

Hiburan - hiburan itulah UMNO/BN. Dalam TV tak ada kerja lain....nyayi & dedah aurat. Nak ikut UMNO lagi. Cukuplah dosa telah ada. Tak perlu dosa free yang datang dari undi BN.

Perawi said...

Yang tukang liwat sebenar Najib altantuya, ambil Perak pun ikut jln belakang...nampak sangat kaki butuh. macam anonymous muka bertapong ...kaki jilap pukok

hurry said...

AIK MANA PERGI,DEWATA AWAN BERAPI ,DALAMKES KHIR TOYO RUMAH BESAR SENYAP JE...TAKKAN TAK ADA KOMEN KOT..KE CINA DAP JE YG DENGKI...TUL TAK JAWAPANNYA...KALAU ORG KOMEN SIKIT2 CINALA DENGKI...BUKAN MASALAH DENGKI..KALAU DAH TAK BETUL TAK NANTI KE CINA....INDIA KE MELAYU KE SMEUA SALAH...SOAL DENGKI TAK TEPI...ORG UMNO NI SEMUA BODOH2...SEBAB TU ORG YG SOKONG UMNO SEMUANYA TINGGAL NENEK2,ATAUK2 KITA YG DAH NAK MENINGGAL....YG DI LAHIRKAN ERA INTERNET NI SEMUA DAH SEDAR...KITA SOKONG SAMPAI NAK MAMPUS....YG KAYA RAYA...MB..WAKIL RAKYAT,PM...JKKK DAN SEBAGAINYA...ANDA LAK CAMANA

anonymous said...

Hiburan kat TV tu bukan nya ada khas untuk muslim. Ianya untuk tontonan umum bagi semua kaum.

Kalau anda fikir menonton nya jadi maksiat - campak kan aje TV tu kat sungai.

anonymous said...

Pakatan Rakyat pasti berderai sebelum PRU13.

Di Perak sudah hancur berderai bila dua ekor beruk PKR dan se ekor Babi DAP lompat keluar jadi ahli bebas dan sokong BN.

Sekarang di Kedah pula dah retak tunggu berderai.

Itu sebab Azizan lekas2 mengadap Boss DAP nya untuk minta tolong.

Ini macam ka PAS mau perintah negara? Perintah negeri pun sudah banyak kacau2.

hurry said...

TAKDEDAHAURAT CAMANA DAH PEMIMPIN DIAORG TU RAMBUT BERJEMBUL KAT DEPAN TU....GELI NENGOK..NAK MENGAKU BINI PM AKU PUN MALU...RAMAI MAKCIK2 YG AKU JUMPA KELAKAR TGOK CARA WANITA PERTAMA KITA TU...ROSAK PM KERANA DIA..

hurry said...

ANONYMOUS...BUKANNYA MASALAH LUTUT AZIZAN TU NAK TERCABUT SEBAB DAH TUA..AKU RASA BAIK ORG TUA DARI ORG MUDA TAPI KAT LUAR NEGARA TU SEMUA ORG KENAL..ITU DAN INI MALU AKU DIBUATNYA TAMBAH LAK DGN BINI PM KITA KES ITU DAN KES INI....KALAU YG TUA OK APASALAHNYA....DARI ORG MUDA TAPI BANYAK DUIT KITA LESAP...KO CUBALA TERBUKA SIKIT MINDA TU BACA ITU DAN INI...JGN KO BACA MAJALAH MANGGA TU...ITU MAJALAH UMNO NAK LEMAHKAN MINDA ORG MELAYU...KO TAHU TAK...UNIT TINDAKAN KHAS UMNO AKU RASA DIA DAH KAJI DAH MCMANA NAK LEMAHKAN MIDA ORG MELAYU SUPAYA SOKONG UMNO...BANYAK KAN NYANYIAN..MAJALAH MANGGA,URTV DAN SEBAGAINYA ITULA SEBAB UMNO TERPAKSA BANYAK HIBURAN...KALAU TAK MAMPOS...ORG MELAYU JADI INTELLECT...PROFESIONAL...DAH KEMBALI MELAWAN UMNO...ITU TUGAS UTAMA UNIT TINDAKAN KHAS UMNO

Unknown said...

Aik mana pegi abih komen bodoh zali tekorak..kihkih padan muka kena buang..Pencacai umno dah risau nak lihat PR berpecah tak kesampaian..Pas dan Dap akan mencapai kata sepakat nanti dan kempunanle umnobn yang nak hancur tu sebenarnya.

anonymous said...

Peratus Melayu yang tulin dan sayangkan negaranya masih lagi ramai dari melayu pengkhianat yang bersengkokol dengan DAP@PAP.

Walau apa cara PAS lakukan atau bersengkokol dengan hantu jembalamg mana pun, UMNO akan tetap unggul dan mendapat sokongan majoroti.

Meruntuhkan UMNO bermakna meruntuhkan Melayu.

Niat jahat PAS untuk meruntuhkan UMNO tidak akan berjaya.

anonymous said...

Orang Melayu sejati sebenarnya tidak pernah menyokong DAP - mereka sifatkan DAP itu sama dengan BABI - haram!

Cuma PAS dan PKR parti hampas yang gila kuasa sahaja yang sanggup bersengkokol dengan DAP.

Orang Melayu yang bijak sudah nampak terang dan nyata bahawa PAS bernaung dibawah bontot DAP sahaja.

zali said...

wah...delete habis nampak...

emangnya pas membutuhi dap bapak-bapak semua.

Perawi said...

Orang Melayu sejati sebenarnya tidak pernah menyokong MCA/MIC - mereka disifatkan sama dengan BABI - 1Msia/H1N1....haram!!

Cuma UMNO dan BN parti hampas yang gila kuasa sahaja yang sanggup bersengkokol dengan BABI itu dan menentang Islam.

Orang Melayu yang bijak sudah nampak terang dan nyata bahawa PAS adalah yg perjuangkan Islam sejati, tidak spt sesatnya HADHARI..yg halalkan yg haram...macam makan BABI jugalah dan bernaung dibawah atas nama BN. (Beruk Najib).

Perawi said...

Orang Melayu sejati sebenarnya tidak pernah menyokong MCA/MIC - mereka disifatkan sama dengan BABI - 1Msia/H1N1....haram!!

Cuma UMNO dan BN parti hampas yang gila kuasa sahaja yang sanggup bersengkokol dengan BABI itu dan menentang Islam.

Orang Melayu yang bijak sudah nampak terang dan nyata bahawa PAS adalah yg perjuangkan Islam sejati, tidak spt sesatnya HADHARI..yg halalkan yg haram...macam makan BABI jugalah dan bernaung dibawah atas nama BN. (Beruk Najib).

Perawi said...

Orang Melayu sejati sebenarnya tidak pernah menyokong MCA/MIC - mereka disifatkan sama dengan BABI - 1Msia/H1N1....haram!!

Cuma UMNO dan BN parti hampas yang gila kuasa sahaja yang sanggup bersengkokol dengan BABI itu dan menentang Islam.

Orang Melayu yang bijak sudah nampak terang dan nyata bahawa PAS adalah yg perjuangkan Islam sejati, tidak spt sesatnya HADHARI..yg halalkan yg haram...macam makan BABI jugalah dan bernaung dibawah atas nama BN. (Beruk Najib).

PeRWiRa_aDiL said...

Budak kecik anonymous ko tgk sini aku nak tunjuk,

Aku kagum sungguh dengan kenyataan Najib kata isu babi di Melaka sudah selesai. Sungguh hebat, cekap, pantas dan betul. Bagaikan magik silap mata, semuanya sudah selesai. Tiada masalah lagi. Tiada bau babi lagi di Melaka.

Aneh sungguh kat Melaka, ganjil Najib kate masalah babi selesai, sume rakyat ditipunya, tapi padahal sebelum tu Pengerusi Jawatankuasa Pemantauan Tindakan Mengeluarkan Babi Melaka, Dato’ Wira Abu Seman Yusop kate beliau pening kerana mesyuarat yang dipanggilnya tidak diendahkan wakil rakyat dan Exco MCA Melaka dan wakil penternak babi.

Macam mana ini weh? Hahaha, kalau pengerusi hal ehwal mengawasi babi haram jadah ni pening pale, bagaimana masalah babi ini sudah selesai seperti kata Najib?? Hey Najib ko ingat orang Melayu ni bodoh sangat ke???

Najib terlalu bertolak ansur dengan MCA, tupasal orang Melaka ramai dah tak sokong BN aku taula aku orang Melaka weh... Dulu aku pun undi BN la mcm ko bodoh... Tapi skang aku dah nampak sume.. Bukak mate weh...

Tapi lain plak dengan PAS tindakan tegas MB Kedah menghentam DAP berkenaan isu babi harus diberi pujian, rundingan ni dibuat utk menyelesaikan kekalutan melanda parti PKR. Bukannya tunduk melutut kat DAP tuh, korang pencacai UMNO ingat PAS ni bodoh ape? Selalu sgt memandang rendah ahli ulamak yg menegakkan hukum Islam..

Yang ko sanjung tinggi UMNO babi ni pahal beb?

Perawi said...

Peratus Melayu yang tulin dan sayangkan negaranya masih lagi ramai dari melayu pengkhianat yang bersengkokol dengan BN.

Walau apa cara BN lakukan atau bersengkokol dengan hantu jembalamg mana pun, PAS akan tetap unggul dan mendapat sokongan majoroti.

Meruntuhkan UMNO bermakna meruntuhkan Melayu yg bertopengkan penjajah. Org melayu ikutan teruskan dibodohkan oleh United Malayan Nama pun org putih

Niat jahat BN untuk meruntuhkan PR tidak akan berjaya. Isya'Allah demi matlamat kita utk berhukum dgn AlQuran.

mail lambong said...

umno tak da lagi bagus..
umno dah nyanyuk..

kepercayaan tahyul kalau tak ada umno melayu hancur..
berfikir lah mengikut peredaran zaman..datuk moyang umno dah pun buat perlembagaan..kalau umno tak ada pun takkan runtuhnya melayu tu..
kalau umno sekarang bagus takpa lah. tak lah rakyat yang cerdik tolak..
aku teringat bila umno kalah besar pilihanraya lepas..apa kata berita dan pengulas..dia kata PENGUNDI ATAU RAKYAT MALAYSIA SEMAKIN BIJAK.. maksudnya sebelum ni umno asyik menang maknanya orang yang mengundi umno tu tak berapa nak bijak la kott.. tv yang cakap bukan aku yang cakap..

Perawi said...

UMNO patut ditukarkan kpd bahasa Melayu iaitu AMENO bermaksud Altantuya Masuk Ekor Najib Ohhhh

hurry said...

LEBIH BAIK SOKONG DAP YANG JUJUR DARIPADA MELAYU UMNO YANG PEREMBAT DUIT...APA CERITA HARI GERAK BUAT ADUAN KES PKFZ TU..MANA DUIT2 RAKYAT DIA ORG BAWAK LARI..NAYA..AKU INGAT LEPAS TUN HUSSIEN JADI PM...PM UMNO BARU DAH NAMAPK ADUIT DAH...ITULA SEBABNYA PERTAMA KALI DIA ORG SWASTAKAN SEMUA SYARIKAT KERAJAAN...DULU DUIT ZAKAT HILANG...STADIUM RUNTUH,DUIT KOMISEN BELI KAPAL SELAM.. JET PEJUANG..BUAT MAKMAL SEKOLAH RANAP,TU X MASUK JALANRAYA DAN JAMBATAN...ANGKARA WAKIL RAKYAT KAUT DUIT..SEKARANG NI BARU TAHU...AGAKNYA NAJIN ARAHKAN JGN BELASAH DULU DUIT...LABUR DULU..BILA RAKYAT..ATAU KHUSUSNYA ORG MELAYU SUKA BALIK MEREKA...BARU DIA ORG REMBAT BALIK...TU LA WALAU CAMANA PUN UMNO DAH TAHU..PUNCA SEBENARNYA MASALAH PARTI MEREKA ADALAH AURA ANWAR IBRAHIM...TU WALAU CAMANAPUN MEREKA AKAN CARI JALAN NAK HANCUR ANWAR TU...

zali said...

'UMNO patut ditukarkan kpd bahasa Melayu iaitu AMENO bermaksud Altantuya Masuk Ekor Najib Ohhhh'

apa awak melalut ni perawi?

zali said...

LEBIH BAIK SOKONG DAP YANG JUJUR

ya betul...sokong la dap yang lebih pentingkan BABI dari PAS.

sokong sampai berair lubang taik tu.

Lebai Mangkuk said...

Sekarang rakyat boleh berfikir dengan logik, Siapa kuasai siapa, atau sama2 berkuasa.

Di Perak, PAS terang dan nyata mengikut telunjuk DAP.

Sekarang di Kedah pula PAS di bawah telunjuk DAP. Erti kata PAS tidak ada kuasa mutlak sendiri untuk berbuat sesuka hati.

PAS mesti perlu mendapat restu dari DAP sebelum berbuat sesuatu.

PAS nampak jelas dan nyata sangat bergantung haraf ehsan dari DAP.

PAS tidak bermakna apa2 jika tidak mendapat sokongan dari DAP dan PKR. PAS sebuah parti yang sangat lemah tanpa bantuan DAP dan PKR.

Jika Pakatan Rakyat berkuasa, PAS cuma menjadi parti 'pencacai' sahaja.

mail lambong said...

pendek akal..
payah betul nak insafkan golongan fasik ni..

mail lambong said...

lebai-mangkuk..
kenapa la pakai gelaran mangkuk..
hahahahah...

Perawi said...

Anymounse said...Sekarang tunggu aje le perbicaraan - dah tentu kena punya. Memanglah sebab hakim tu BN punya...Rasuah, takut kepada Najib dari Allah SWT & Najib takut utk hadapi PRU13 nanti

hurry said...

AKU SETUJU DGN PENDAPAT LEBAI MANGKUK TU..RAKYAT DAH SEDAR,MALAH BUKAN MALAYSIA SELURUH DUNIA DAH SEDAR,TERMASUK MONGGOLIA KITA PALING TERKENAL...DAN TERBARU LAK KES DGN KOREA LAK...HIDUP 1 MONGGOLIA

Unknown said...

Lebai mangkok tu bodoh sebab tu lah mamanya mangkuk hayun.Takde modal lain dok ulang asyik yang tu je..jemuih.

hurry said...

HARI NI RM660 JUTA LAK MELAYANG DUIT RAKYAT UNTUK DI BAYAR KEPADA KUALA DIMENSI,KONTRAKTOR UMNO..DALAM KES PKFZ...HEM! PAS NI APA PULAK LA DUIT RAKYAT TERBANG...NAK TUNGGU WANITA PERTAMA KITA SHOPPING SAKAN KAT LUAR NEGARA...

Unknown said...

'DAP sama dengan BABI-Haram!'-Anonymos hudoh kata..Woi dalam Dap tu ada melayu islam seperti Tunku Aziz,zulkifli,Ahmad Ton ko katakan mereka semua babilah ye..babi tu mca kawan umno..bodo tak abih abih ko ni.Tulis kat blog ko bolehlah semua jenis cam ko.

Perawi said...

Hiburan kat TV tu bukan nya ada khas untuk muslim. Ianya untuk tontonan umum bagi semua kaum.

Tulah kalau dah bodoh macam kaldai ...hiburan itu dirancang oleh UMNO diketuai RTM. Yg tengok budak - budak ....yg jadi ikutan org pelajar dlm juara lagu..dll. Buat apa belajar U, setakat nak jadi penyanyi, pelacur halal fatwa Dr Masitah, penyamun. Ini menghabis duit kerajaan shj, bagi pelbagai subsidi....yg kena bayar Income tax aku RM20K setahun

Perawi said...

Anymause Said....Di Perak sudah hancur berderai bila dua ekor beruk PKR dan se ekor Babi DAP lompat keluar jadi ahli bebas dan kini sokong BN....memang sesuai jadi pengikut BN (Beruk/Babi Najib)

mail lambong said...

kutuk pas campur ngan dap..tapi bila bekas adun dap lompat sokong BN melompat sakan..aku serahkan pada rakan-rakan seperjuangan untuk komen

Perawi said...

Zali apa nak melalut... kau tu dah tinggal kerangka tapi bodoh lagi UMNO tu nama org putih...loghat penjajah...bahlul & tolol lagi ke? tukarlah keAMENO bahasa Melayu bermaksud Altantuya Masuk Ekor Najib Ohhhh'

Perawi said...

Pencacai UMNO dah kojoi kok...mana pergi Pejuang, dewata, fitlex, amonymouse, zali & lebai semangkok

jiwakita said...

perawi said..

Kecurian Kereta & Motor diPerak meningkat dgn ketara selepas BN ambil Perak....Sumber dari BERNAMA
..............
biasalah tu...kjaan PR tumbang,
hangus peluang projek PR...
curi aje, jadilah...

UMNO/BN dapat bahananya...

Perawi said...

Tak nak berhukum dgn Al Quran gitulah ....curi sana, sapu sini. UMNO punya kijolah tu dari Najib sampai keJKKK...Jiwakita pun tak selamat

jiwakita said...

sdara faizal...

pas campur dap ..dap berkuasa,pas
membontot aje...

bekas adun dap sokong BN..dah tinggalkan idealogi dap lah tu..
dah ada kesedaran...

mail lambong said...

tak perlu kerajaan perpaduan..umno tu yang perlu berubah..buat malu orang melayu je..kalau setakat melayu tu takpa la ni mengaku islam tapi tak mahu ikut islam..
masjid dah tak ramai orang..disko ngan pup penuh la pulak bangsa melayu yang mengaku islam tu.. no ekor usah cerita laa memang banyak lah keparat2 ni..bila orang tegur marah..pandai menjawab pulak tu..jawapannya aku berjudi bukan mencuri..tahu pulak mencuri tu berdosa tapi berjudi tak berdosa ke..pelik-pelik...ini lah akibatnya kalau kita tak rombak sistem pemerintahan kita..takat tu je laa kemajuan islam di malaysia ni..bila orang sebut bab hudud dia tanya orang tu kenapa tak buat padahal dia ada kuasa..kuasa besar pulak tu..kuasa persekutuan.. yang si cerdik agama dah terbahagi dua.. golongan pemerintah ni takkan tegur perbuatan-perbuatan maksiat di negara kita ni..kesudahannya kita labelkan golongan yang nak bawa pembaharuan ni extrimis..bangkit la saudara seislamku..sedar..sayang anak cucu kita..bukan senang nak dapat nikmat yang besar iaitu islam..kita patut bersyukur sebab lahir-lahir dah islam..hargai lah.. jangan lah kita perlekehkan golongan-golongan ulamak..banyak benda yang kita tak tahu..belajar lah..jangan ikut budaya ikutan syaitan,yahudi,nasrani buruk akibatnya..
perkara yang paling aku kesal bila orang islam itu sendiri tidak tunaikan tanggungjawab sebagai seorang islam..
aku ingin bertanya kepada semua pembaca yang budiman,adakah anda perhatikan keadaan sekeliling,
1)berapa ramai orang islam dimalaysia yang solat lima waktu
2)berapa ramai anak-anak muda yang menghormati orang lebih tua
3)berapa ramai golongan cerdik al-quran
DAN KITA BANDINGKAN PULA DENGAN SATU LAGI GOLONGAN.
1)berapa ramai yang berebut-rebut masuk pertandingan menyanyi
2)berapa ramai peminum arak dikalangan masyarakat melayu-islam
3)berapa ramai golongan yang mengejar semata-mata dunia.
maha suci allah..ampunkanlah dosa-dosa saudara seislam ku kerana gagal mempertahankan kesucian islam dimuka bumi malaysia.ya allah ya tuhanku.. selamatkanlah kami danketurunan kami dari terjerumus ke lembah maksiat yang hina.selamatkan lah kami dari kehancuran dan kerosakan iman-amin

Perawi said...

Cukuplah ada datok jiwa-jiwa seorg....siapa yg menbontot...siapa ada tengok...kau jiwa yg tengok. ikut peragai najib tukang fitnah tu

Perawi said...

bekas DAP yg cepet kau buat kira...macam TV3 suku kau nilah

Unknown said...

Gerakan Gesa MB Kedah Siasat Dakwaan Kuil Dan Tokong Akan Diroboh


ALOR SETAR, 6 Julai (Bernama) -- Pemuda Gerakan Kedah menggesa Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak menubuhkan sebuah badan bebas bagi menyiasat dakwaan DAP kononnya kerajaan negeri telah membuat keputusan untuk merobohkan sesetengah kuil Hindu dan tokong Cina di negeri itu.

Ketua Pemuda Gerakan negeri Tan Keng Liang berkata Azizan harus mengambil langkah segera untuk menyiasat dakwaan itu yang dianggap sangat serius dan hasil siasatan itu haruslah diumumkan.

Baru-baru ini, Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su mengulangi dakwaannya yang beliau mempunyai maklumat mengenai keputusan kerajaan negeri untuk merobohkan sesetengah kuil Hindu dan tokong Cina setelah Azizan mengatakan bahawa sebagai Menteri Besar beliau sendiri tidak tahu menahu mengenai keputusan itu.

Tan berkata Menteri Besar sepatutnya mengambil serius perkara itu dan bukannya menuduh DAP sengaja menimbulkan kebencian pelbagai kaum apabila membangkitkan isu itu.

-- BERNAMA

fitflex said...

bergaduh apa sesama bangsa.tgk bab babi pun gerakan& dap bersatu.tapi melayu asyik duk tuduh nie semua umno punya salah.patut sama2 bg sokongan kpd ust azizan.yg pi kl nak jmpa kit siang tu buat apa?bukan bos hg ust azizan weh.patut kit siang la turun kedah jmpa hg.sama bos nie???

Perawi said...

UMNO permainkan hukum berdasarkan:

1. persenda qada' qadar
2. persenda doa
3. halalkan rasuah
4. ubah2 hukum quran cthnya hukuman bg penzina (diorg panggil seks bebas)
5. halalkan yg haram cth ada judi halal
6. hina janggut nabi
7. pertikai hukum quran
8. hina ulama'
9. pakai duit org2 islam dlm kwsp selamatkan kroni
10. galakkan maksiat spt zina, arak, judi...

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

Unknown said...

umno lah dok kalut fitflex oi..benda tak jadi besar kalau media tv asyik dok laung.Sepatutnya mereka menyokong kerajaan negeri kedah tapi asyik dok siar kenyataan Dap yang asyik menghentam menteri besar.Seperti membela Dap dan pusat babi tu untuk melaga lagakan dengan Pas.Sepatutnya disiarkanlah sama suara2 exco dan rakyat kedah yang menyokong tindakan kerajaan negeri.Tapi umno sengaja mencari keuntungan politiknya.

Perawi said...

Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan akan hadir ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Kompleks Mahkamah Jalan Duta. Beliau akan berdepan dengan tuduhan fitnah yang direka khusus demi merencatkan perjuangan rakyat dan agenda Perubahan. Berikut merupakan butiran program tersebut:

Tarikh: Hari Rabu 8hb Julai 2009
Masa: 8.00 Pg
Tempat: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Kompleks Mahkamah Jalan Duta.

Perawi said...

Taniah Gerakan & DAP bersatu, walaupun 1Msia/H1N1 ditinggalkan...BN. Maka selamat tinggal BN semoga PRU13 jeka

Perawi said...

Jadikan PR bersatu tentang BN without Gerakan dlm PRU13 nanti.

fitflex said...

tontoya kata dap duk serang mb pas.tau pun kena serang tapi mana pi suara mp2 pas??nik aziz yg lantang tentang perpaduan melayu kenapa diam je pasal isu babi??mat sabu pun diam.mahfuz lg x bleh pakai duk ja kat alor setar.

Unknown said...

Fitflex,.Bukan aku kata dap dok serang mb Pas.Tapi tv umno tu yang menampakkan seolah olah teruk benor pemimpin dap dan pemimpin umno yang bekerjasama menghentam kerajaan negeri kedah.Suara dari rakyat termasuk kaum cina sendiri yg menyokong mb disenyapkan.Mana ko tahu org spt mahfuz dan mat sabu tdk memberi apa2 respon.Haram kalo tv tu nak siarkan kata2 diorang.Ucapan tg nik aziz pun diambil sekerat kerat dan diputar belit.Sebab tu lah aku kata umno lebih suka mencari keuntungan politiknya sendiri saja.

fitflex said...

camne ko kata umno guna media putar belit utk kepentingan bn??komen dari zulkifli nordin tu ko x baca ke??ada ke utk kepentingan bn??ke utk kepentingan semua??
kau cakap suara rakyat cina yg sokong mb didiamkan.nak tanya lak aku.media kat malaysia ni semua bn punya ke??paling tidak suara2 rakyat yg sokong mb tu buleh je buh dlm siasah,harakah,mlysiakini.sama gak komen2 mahfuz@ matsabu.buh la dlm malaysiakini.dlm blog diorg pun x brani buh.
lg 1 kau ckap haram nak bubuh respon2 lepa ni.eleh,klu tulis dlm media bn kompom ko kata pulak media bn saja main isu.

aku suka tgk komen dua2 pihak.mana yg x betul hentam la.hhuhu

fitflex said...

lg 1 tindakan ust azizan pi jumpa kit siang sbb nak perjelas isu babi ni menjatuhkan imej beliau.patut ust azizan tunggu je.kit siang yg patut pi kedah kalu x paham sgt.igt besaq sgt ka cina babi wei.

Unknown said...

Ko pandai membaca ke apa yang siasah laporkan tu fitflex.Atau ko sengaja nak jadi dungu.Pertemuan tu akan diadakan dipejabat kerajaan negeri kedah.Maknanya lim kit siang dan pemimpin dap yg datang utk berbincang dgn mb.Mungkin diorang nak masuk balik dan minta maaf mana tahu.Lg pun ust azizan kata dia takde pun terima surat penarikan diri adun dap tu..Pimpinan Pas cool saja tak mahu keluarkan kenyataan melulu yg boleh memburukkan keadaan.Maklumlah dap ni tak penah berpengalaman menjadi kerajaan.Tapi yg lebihnya puak2 umno ni.

zali said...

wah lebai mangkuk...ayat makin power,lontaran makin tajam...

tak bertanding ke kat manik urai?

apapun...tahniah dan saya tetap menyokong lebai mangkuk calon ulamak melayu yang unggul dari DAP.

hidup lebai mangkuk!

.. said...

baik kita berhati-hati, dengan org bukan islam kena berhemah. Jangan lupa kita sedarkan mereka bahayanya babi.lagipun sekarang selsema babi kan banyak berlaku di seluruh dunia.Saya seru kepada mereka yg suka makan babi, baik buang tabiat tu,banyak lagi daging lain yang boleh makan dan terjamin kebersihannya.Saya rasa org bukan islam juga kena kaji kenapa MJ masuk islam.Islam untuk semua, bukan milik melayu atau satu2 bangsa tapi milik semua bangsa. Marilah kaji Islam n buat perbandingan islam dengan selain Islam. Jangan duk diam je wahai bukan Islam.kaji dan selidiki apa kebenaran di sana.
Drp www.sykaizen.blogspot.com

Lebai Mangkuk said...

PAS cuma mengharaf pertolongan dari DAP.

Pemimpin2 PAS semua tahu siapa itu DAP - serpihan parti PAP yang sedang berkuasa di Singapura.

Kedatangan Lee Kuan Yew bermakna besar bagi Lim Kit Siang. Sokongan padu diantara satu sama lain.

Sanjungan LKY terhadap Tn Guru PAS juga bermakna besar - kerana kesudian PAS berkerjasama dengan DAP@PAP.

Kini kita harus sedar bahawa kuasa politik melayu Singapura sudah berjaya dihapuskan oleh LKY.

Sekarang mereka sedang berusaha untuk menghapuskan kuasa politik melayu di Malaysia pula.

'InshaAllah, mereka akan berjaya dengan berkat pertolongan PAS dan PKR'.

anakkancil said...

Sang Kancil said...
Gerakan Gesa MB Kedah Siasat Dakwaan Kuil Dan Tokong Akan Diroboh


ALOR SETAR, 6 Julai (Bernama) -- Pemuda Gerakan Kedah menggesa Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak menubuhkan sebuah badan bebas bagi menyiasat dakwaan DAP kononnya kerajaan negeri telah membuat keputusan untuk merobohkan sesetengah kuil Hindu dan tokong Cina di negeri itu.

.............................

Eh...eh...aku ada member baru laaa....allow pren...sebelah mana nie...biru ke hijau...

anakkancil said...

Pengundi-pengundi Manek Urai perlu diingatkan supaya tidak lupa kepada fiil buruk yang telah mendarah daging dalam UMNO, iaitu rasuah. Rasuah ialah kawan/sahabat karib UMNO. Oleh sebab itu, hubungan antara keduanya amat akrab. Betapa sayangnya UMNO kepada rasuah boleh digambarkan melalui jenama yang diberikan oleh ahli dan pemimpin parti itu kepada benda haram di sisi Islam itu, iaitu politik wang. Penjenamaan itu "menghalalkan" aktiviti tersebut. Penilaian itu menyebabkan kegiatan rasuah memeriahkan suasana dalam UMNO.

Kita harus menerima hakikat bahawa hal itulah yang mendorong orang Melayu yang serakah menganggotai UMNO. Niat mereka masuk UMNO adalah untuk mendapat habuan yang terhidang di hadapan mata.

Maka berlumba-lumbalah mereka merebut jawatan. Lebih besar jawatan, lebih besarlah habuannya. Ada yang mampu membina istana walaupun hanya menjawat jawatan ketua UMNO bahagian. Lumayan habuannya untuk dibawa ke neraka!!!

Kini, Abe Uji Ike bertarung dengan Tuan Aziz. Tuan Aziz ialah Ketua Pemuda UMNO Kuala Krai. Dia bertuankan Khairy Jamaluddin. Khairy telah disahkan oleh Lembaga Disiplin UMNO sebagai pengamal rasuah. Kita kena terima pengesahan itu. Kata orang tua-tua, "Bagaimana acuan begitulah kuihnya".

Tuan Aziz bernaung di bawah ketiak seorang perasuah. Kemungkinan dia juga menjadi perasuah amat tinggi. Mahukah pengundi-pengundi Manek Urai yang menjunjung tinggi ajaran Islam tentang jijiknya rasuah membantu menaikkan bakal perasuah?

Janganlah memperjudikan nasib anda dengan memenangkan UMNO dalam PRK Manek Urai pada 14 Julai 2009 nanti. Gunakan undi anda untuk menghapuskan rasuah sejak dari rebungnya. Kalau sudah jadi buluh Cina macam Khairy, tiada gunanya lagi.

Pengundi-pengundi Manek Urai perlu melihat track record PAS sepanjang memerintah Kelantan selama dua puluh tahun. Pernahkah wakil-wakil rakyat PAS ditangkap kerana rasuah? Tidak ada. Kita perlukan wakil rakyat yang amanah. Abe Uji Ike ialah individu yang bersekongkol dengan orang-orang yang amanah. Insya Allah dia tidak sanggup melakukan perbuatan terkutuk itu.

Usahlah membuang masa anda untuk membuat pilihan. Anda hanya ada dua pilihan. Pilih parti perasuah atau parti bersih yang memperjuangkan kemurnian Islam. Rasuah akan membawa kita ke neraka. Iman dan taqwa kepada Allah akan membawa kita ke syurga.

Berikanlah undi anda kepada PAS kerana PAS bukan sahaja untuk semua
tetapi juga memimpin perubahan.


TAKBIR!!!

Akhir kata dari aku... ™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

anakkancil said...

TV3 Dulu, Kini dan Selamanya...
UMNO BN TV3 dan kawasan2 yang sepusat dan sepusing dengannya tidak pernah belajar dari kesilapan mereka. Mereka tidak pernah rasa malu untuk siarkan berita yang berat sebelah. Mereka mengaku media ini milik 1 Malaysia tetapi yang hanya disiarkan semua laporan yang menyebelahi UMNO dan BN.

TV3 akan terus menjadi TV3 suku bila menjelang pilihanraya. Mereka akan guna media sebaik mungkin untuk menghentam Pakatan Rakyat. Itulah sebabnya rakyat terpaksa mencari alternatif lain untuk mendapat berita. Sebab itu internet menjadi pilihan media alternatif rakyat.

Wujudnya blog serta laman web persendirian yg pro Pakatan Rakyat adalah untuk memberi gambaran dan pandangan tentang Pakatan Rakyat. Hari ini pemimpin tidak boleh nafikan peranan media internet ini serta kesannya. Para bloggers sanggup berkorban tanpa upah untuk membuat liputan. Kalau anda mahu tubuh badan yang sihat jangan tengok TV3 menjelang pilihanraya. Serangan jantung dapat dihindarkan...


................................
2 atikel nie aku copy paste je....
buat serabut sikit laman nie...

anakkancil said...

Manek Urai: Peraih, peniaga ikan dakwa diperlekeh Umno
Jimadie Shah Othman | Jul 8, 09 12:35pm
Kira-kira 1,000 peraih dan peniaga ikan akan mengadakan perhimpunan Jumaat ini untuk membantah tindakan Umno yang didakwa telah memperlekehkan profesyen mereka.

Mereka mendakwa, Umno dalam ceramahnya dalam kempen pilihanraya kecil DUN Manek Urai, telah perlekehkan profesyen peraih dan peniaga ikan.

Calon PAS, Mohd Fauzi Abdullah bagi pilihanraya kecil DUN Manek Urai, juga seorang peraih ikan.

Kenyataan yang dianggap memperlekehkan mereka itu, didakwa dibuat oleh ketua penerangan Umno, Ahmad Maslan dalam ceramahnya malam tadi.

Perkara itu dinyatakan oleh penasihat jentera pilihanraya PAS Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah dalam satu sidang akhbar pagi tadi.

Ketika ditemui kemudiannya, beliau berkata, bantahan tersebut akan diketuai oleh Presiden Persatuan Peraih dan Peniaga Ikan Kelantan, Ahmad Tarmizi Salleh.

Mereka akan berkumpul mulai jam 5 petang di pasar Laloh.

Misteri kehilangan Nasha

Mengenai ketidak hadiran Nasharuddin Mat Isa di Manek Urai, Wan Abdul Rahim berkata, timbalan presiden PAS itu mempunyai urusan lain dan tidak dapat hadir.

Ditanya sama ada ianya urusan parti atau urusan peribadi, Wan Abdul Rahim berkata, beliau tidak tahu.

Beliau berkata, pihaknya berpegang kepada kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika ditanya wartawan mengenai perkara yang sama pada hari penamaan calon.

Wan Abdul Rahim bagaimanapun menafikan bahawa Nasharuddin dilarang berkempen di Manek Urai.

Ditanya sama ada Nasharuddin tidak akan berkempen langsung di Manek Urai, Wan Abdul Rahim berkata, beliau tidak pasti dan tidak tahu.

Mengenai kempen setakat ini, Wan Abdul Rahim berkata, pihaknya yakin 60 peratus pengundi menyokong calon PAS.

................................

Mari semua rakyat kelantan kita tumbangkan BN...kalau tak dak periah ikan maka kita semua tok leh rasa ikan..tak kan nak makan sayor je...

Creedence Clearwater Revival said...

anakkancil,

pemimpin umno makan stik, x standard la makan ikan2 nih.

Unknown said...

Peraih babi ramai apa boleh jadi calon BN.

Adi Satria said...

Selain menggantung gambar Nik Aziz di rumah...semua penyokong PAS juga diseru supaya menggantung gambar Lim Kit Siang dan Karpal Singh di rumah-rumah mereka sebagai tanda patuh dan taat kepada pemimpin-pemimpin Pakatan Rapuh.

Kata orang ambik berkat la...

AdDukhon said...

biar KALAH di DUNIA asalksan menang di negara AKHIRAT nanti...jumpa di pdg masyar..

Creedence Clearwater Revival said...

hmm...

http://www.youtube.com/watch?v=2xV--vCSG3c

PeRWiRa_aDiL said...

Hi Creedence Clearwater Revival,

Terima kasih atas pos anda : Adnan Yaakob - Aksi Lucah Menteri Besar Pahang Untuk Rakyat -

http://www.youtube.com/watch?v=2xV--vCSG3c

Inilah role model puak UMNO yang mereka banggakan sehingga tergamak memncaci & memaki hamun ahli ulamak PAS yang menegakkan hukum² Islam, insaflah wahai pencacai UMNO...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...