Tuesday, April 15, 2008

Lebih 10,000 sertai majlis peringatan Black 14 di Kg Baru






47 comments:

Akinogal said...

See Please Here

zul said...

kepada saudara anwar...usah menipu rakyat dengan sikap warak anda..jangan fikir kami yang mengundi pembangkang dalam PRU yang lalu kerana anda..anda silap jika berfikir sedemikian..kami terpaksa sebenarnya..saya tidak akan menyokong sama sekali pemimpin yang bertopengkan haiwan seperti anda..anda hanya untuk haiwan-haiwan tetapi tidak untuk saya!!!

Matlab Advanced GUIDE said...

for zul, what's your problem? and what's the main reason for you to vote for the opposition?

Pemuda PAS said...

Datuk Seri, selamat kembali ke arena politik Malaysia. Malaysia memerlukan pemimpin seperti Datuk Seri untuk meneraju negara, agama dan bangsa. Rakyat Malaysia bersimpati dengan apa yang Datuk Seri alami selama ini akibat kianat UMNO-BN dan orang seperti Zul. Jangan dilayan manusia yang bernama Zul kerana beliau tidak mengundi untuk UMNO mahupun PK. Sila bersemuka dengan Datuk Seri sekiranya kamu di pihak yang benar. Reformasi!

Jamaludin said...

Helo Zul, kau ni ape hal????Jgn sebut perkataan "kami", aku tak same dgn kau...Sape suruh kau ngundi pembangkang, undi jer lah umno...sedap mulut kau jer tuduh orang bertopengkan manusia, kau sedar tak yang puak-puak umno tu yang bertopengkan macam-macam topeng lagi.... Hei Zul...Piiirrrgghhh!!!!!!!!

Ir said...

why shud u use dat name 'zul'..it's shameful . my name is 'zul' too but i'm with DSAI from the day we gathered at Masjid Negara those days n shouting 'REFORMASI'... WE SALUTE YOU DSAI YOU'R OUR FUTURE PM ..SOON ENUF INSYAALLAH.

ifzaldany said...

ko sape zul,suke2 hati ckp mcm 2?ko kate ko terpaksa undi pembangkang,y?orang yg undi pakatan rakyat ni org2 yang mahu melihat malaysia yang lebih makmur dan adil tau x!bkn nye BN yang sekarang menghancurkan malaysia!lain kali komen 2 pikiaq dulu,main sedap mulut jar..ni nak habaqq,kami pembangkang pun x mau la org macam hang,hg 2 yang bertopengkan haiwan tau x...tau binantang pa,2 yang bulu warna pink 2...haa!tau pun marah!

LeKir said...

Kepada Datuk Seri, selamat kembali ke arena politik Malaysia.....

LeKir said...
This comment has been removed by the author.
JTR said...

To Zul BIADAP...

Orang pergi ceramah Pakatan Rakyat guna belanja sendiri hang tau...
Tapi kalau UMNO/BN buat ceramah depa kena buat panggil Siti, Mawi dll lagi..dan gunakan KAKITANGAN KERAJAAN untuk ramaikan majlis...Muka tak malu......siapa sebenarnya HAIWAN...hahaha...

org kedah said...

wei zul ko tu sape nak hina anwar?ko tu dah mulia dah ke?dah leh masuk syurga dah ke?mungkin inilah yang dikatakan islam hadhari...tobat la skit...

reef said...

Datuk Seri, Selamat Kembali ke pentas sebenar politik Malaysia!

TakSungguhTakKate said...

zul said...
kepada saudara anwar...usah menipu rakyat dengan sikap warak anda..jangan fikir kami yang mengundi pembangkang dalam PRU yang lalu kerana anda..anda silap jika berfikir sedemikian..kami terpaksa sebenarnya..saya tidak akan menyokong sama sekali pemimpin yang bertopengkan haiwan seperti anda..anda hanya untuk haiwan-haiwan tetapi tidak untuk saya!!!

April 14, 2008 10:41 PM

___________________________________

Apa masalah dgn ko Zul.... Aku tau ko bknnya pembangkang.. Ko saje kater ko pembangkang supaya org ramai percaya cakap ko... Jgn nak pecah belahkan ahli Pakatan Rakyat... Anda telah salah masuk gelanggang... Jgn jadi munafik...

Jamaludin said...

zul said...
kepada saudara anwar...usah menipu rakyat dengan sikap warak anda..jangan fikir kami yang mengundi pembangkang dalam PRU yang lalu kerana anda..anda silap jika berfikir sedemikian..kami terpaksa sebenarnya..saya tidak akan menyokong sama sekali pemimpin yang bertopengkan haiwan seperti anda..anda hanya untuk haiwan-haiwan tetapi tidak untuk saya!!!
April 14, 2008 10:41 PM

Wei Zul malaun...kau kate Anuar tu binatang..kalau dah tau, kenape undi jugak?? Reti nye kau ni pun anak binatang jugak lah...hanye binatang jer yang tau undi binatang..Aku dan kawan2 yang lain sudah pasti TIDAK termasuk dalam golongan yang macam kau...Sori.....Mungkin kau ni lahir dari spesis Islam Hadari agak nyer....

:: said...

kau ni betul-betul keldai umno la zul

Pejuang Islam said...

Assalamualaikum, En.Zul yg buta hati....engkau tak layak untuk membuat koment bodoh seperti itu...sedarlah saudara Zul...kalau dibandingkan diri mu dengan Dato Sri Anwar, seperti langit dan bumi...malah lebih jauh lagi....faham2lah saudara Zul yg diri mu ni bodoh dan bangap gila. kalau kau anak jantan...tampil kehadapan...katakan pd public seprtimana yg saudara katakan itu...saya yakin, saudara akan mampus kena pijak...sekian.

mapla said...

zul tu sebenarnya jelous tgk kita berkumpul ramai2 cam ni , kalau umno berkumpul tu paham2 je la , babi lagi ramai kot kalau babi buat perhimpunan nak dibeza kan umno nya perhimpunan , dah la zul , kalau nak baca , baca je la jgn bg komen yg tak masuk akal , biasa la org2 umno ni sekarang ni semua tgh hilang akal , berebut sana sini , hentam sana sini , yg bodoh nya org2 utan umno ni , bergaduh sama sendiri , lepas tu sibuk nak perjuangkan melayu , alahai babi boleh ka ko nak tipo umno hoiii ,

san said...

kepada ZUL...

ape masalah lu mamat? kalau lu x puas hati dgn anwar 2 lu punya pasal laa.. apahal sampai nk sumpah seranah org binatang??? klau lu manusia.. lu boleh pikir maa.. x pyh nk sumpah seranh org dgn pnggilan binatang..
tp nmpk gaya nyer lu bukan manusia sbb lu ckp x guna OTAK. sememng nyer lu la yg BINATANG..
gua bukn penyokong fanatik DATO SERI ANWAR or pembangkang.. dn gua pun bukan fanatik UMNO or BN. tp gua x snggup nk sumph seranah org sampi cm yg lu buat.. klau ni la yg menunjukkn sifat org2 BN, gua snggup jd penyokong fanatik DATO SERI ANWAR..
kpd dato seri, teruskan perjuangan. ALLAH sentiasa berada dikalangan org2 yg benar.

saiful anwar said...

salam semua..

banyaknya "syiah anwar". malangnya semua yang sokong anwar(syiah anwar) ni semuanya buta sejarah.

salawat & takbir!!

saiful anwar said...

Salam Kepada Pecinta Kebenaran

SATU PELEMPANG BUAT PRESIDEN PAS DAN ANWAR

Guan Eng nak hapuskan DEB di Pulau Pinang. Alasannya DEB tiada dalam Perlembagaan. Ada orang kata PAS sokong. Entah mana bukti PAS sokong, takde siapa tahu. Yang nyatanya, tiada pemimpin kanan PAS yang sokong dasar Guan Eng nak hapuskan DEB. Kalau ye pun nak lawan BN, jangan sampai buat bid’ah.

Bila dok terkenang Allahyarham Ustaz ‘Ali Fadzil Noor, teringatlah dulu Ustaz Hadi nak hapus hak istimewa orang Melayu dalam dekad 80an. Punyelah Ustaz Hadi nak dapat sokongan orang Cina, sampai dia kata nak hapuskan hak istimewa orang Melayu. Nakhaei (sekarang penasihat UMNO yang tak laku nasihatnya) pula tubuhkan Chinese Consultative Council (CCC). Anwar Ibrahim pun ganyang PAS cukup-cukup. Hilanglah undi Melayu untuk PAS.

Guan Eng kata DEB tiada dalam Perlembagaan. Dia ni kata dia "lawyer". “Lawyer” yang objektif, mesti kata DEB adalah sebahagian dari makna Perlembagaan. Memanglah frasa “Dasar Ekonomi Baru”(DEB) tak ditulis sebiji-sebiji dalam Perlembagaan. Nama “Lim Guan Eng” pun tak ditulis dalam Perlembagaan. Tapi boleh ke orang UMNO senang-senang nak bunuh Lim Guan Eng? Kecualilah Mahkamah memerintahkan sedemikian.

Tapi cuba kita rujuk Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan (Perezaban, kuota mengenai perkhidmatan, permit dsb untuk orang Melayu).

Perkara 153(1) kata, Yang Dipertuan Agong (YDPA) bertanggungjawab memelihara kedudukan istimewa orang Melayu.

Perkara 153(2) kata, YDPA mesti melindungi kedudukan istimewa orang Melayu mengikut nasihat Kabinet (Jemaah Menteri) - Perkara 40.

Kabinet telah menasihatkan YDPA untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dengan DEB. YDPA dah lama dah meluluskan dan berkenan menggunakan DEB sebagai modul pelaksanaan untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu.

Tiada arahan YDPA atau akta Parlimen yang membatalkan DEB. Oleh itu DEB masih dikira modul pelaksanaan Perlembagaan mengenai kedudukan hak istimewa orang Melayu. Sedangkan dalam parlimen dan Dewan Undangan Negeri tak boleh pertikaikan kewujudan kedudukan istimewa orang Melayu, inikan pulak luar Dewan. Tindakan Guan Eng salah ikut Akta Hasutan. Baru berkuasa sikit, dah nak langgar Perlembagaan.

Kalau BN salahguna DEB, hukumlah BN. Amerika salahguna demokrasi. Amerika perasan dia Polis Demokrasi. Dengan nama demokrasi, dia serang Afghanistan. Serang Iraq. Sekat Iran. Adakah salahguna demokrasi oleh Amerika, kita nak jadikan alasan untuk bunuh demokrasi?

Kalau kita kata ‘YA’, Islam pun nanti dimansuhkan dan dibatalkan sebab raja-raja negara Arab yang diketuai oleh Saudi Al-Wahabi telah salahgunakan Islam untuk menindas rakyatnya.

Ustaz Hadi, masa kata nak hapus hak istimewa orang Melayu dalam dekad 80an, mungkin terpedaya dengan temberang Wahabi. Wahabi kata,”Yang mulia di sisi ALLAH adalah yang bertaqwa.” Jadi, tiada diskriminasi. Wahabi guna hujah ini ketika nak menafikan hak istimewa orang Hijaz yang ramai berketurunan Nabi saaw. Bila nak tindas orang Hijaz, Wahabi guna ayat Quran. Tapi bila Wahabi nak istimewakan orang Nejd dan keturunan Saudi, dia kata,”Taatilah Allah, Rasul dan pemimpin anda.”

Dalam Perlembagaan Madinah (Sahifah Madinah) pun memberi keutamaan kepada penduduk tempatan dalam hal-hal tertentu. Bila Islam tawan negara lain, penduduk tempatan ada hak istimewa untuk terus perintah negerinya asalkan bayar jizyah atau masuk Islam dan tak larang dakwah Islam. Tapi masa 80an, Ustaz Hadi terlampau mengutamakan pandangan tok guru-tok guru Madinah Wahabi. Ustaz Hadi tak nak jumpa pun tok guru-tok guru di kampung Duwali di sekitar Jannatul Baqi’ di Madinah, yang rata-rata berketurunan Nabi saaw.

Sekarang nampaknya Ustaz Hadi dah bertaubat. Dia kata DEB salah dari segi penguatkuasaan dan pelaksanaannya, bukan dasar itu sendiri. Betul lah Ustaz Hadi kali ni. Tapi dia tak dapat hentam Guan Eng terang-terangan. Takut kena pulang paku buah keras. Anwar Ibrahim pulak masih diam seribu bahasa. Masa Ustaz Hadi silap, dia hentam Ustaz Hadi cukup-cukup. Bila Guan Eng salah, di negeri Anwar pulak tu, kenapa tak lanyak Guan Eng habis-habis? Ini diskriminasi DEB versi Anwar ke?

MB Kedah, Ustaz Azizan betul sangat bila dia menyatakan DEB perlu diperkasakan pelaksanaannya. Ustaz Azizan memang faham realiti. Dalam 80an jugak, dia jadi pengerusi satu forum di UKM dan ALLAHyarham Ustaz Abu Bakar Hamzah jadi panel. ALLAHyarham kata yang ada hanyalah “kedudukan istimewa” orang Melayu. Bukan “hak istimewa” orang Melayu. Seorang wanita ada depan dia. Dia ada “kedudukan istimewa” untuk mengurat wanita itu berbanding orang lain yang ada di tempat lain. Tapi, wanita itu bukan “hak istimewa” dia selagi belum berkahwin. Itulah tamsil ALLAHyarham. Ustaz Azizan tersenyum lebar. Dua-dua Ustaz ni belajar sarjana di University of Kent. Ustaz Azizan ambil Master of Philosophy di sana menggunakan peruntukan DEB. Jadi pensyarah di UKM pun di bawah pelaksanaan DEB. Ustaz Azizan tak rasuah siapa-siapa pun. Ustaz Azizan tak nafikan hak mana-mana orang bukan Melayu pun ketika menikmati DEB.

Ustaz Azizan ni memang garang bila pegang mikrofon. Tapi dia amat mesra pelajar. Sampai 2 pagi pun dia sanggup bimbing pelajar dia supaya pandai. Inilah selingkar kisah dari ustazku yang pernah jadi ‘student’ Ustaz Azizan.

Sekianlah Ali Taqi (yang empunya cerita Tuhan Manusia karya Faisal Tehrani) bercerita. Ali Taqi mintak diri. Ali Taqi nak berDOA. BerDOA untuk Ustaz Azizan yang pernah berDOA untuk kejayaan Ustazku. Ali Taqi suka berDOA untuk orang-orang yang pernah berDOA untuknya. Terutamanya DOA untuk Nabi Muhammad saaw yang banyak berDOA untuk kita semua.

Syiah Anwar tak nak iktiraf DOA sebagai faktor kemenangan rakyat dalam PRU 12 tak pe lah. Sebabnya, mereka analisa PRU macam DAP yang tak percaya DOA. Tapi pencinta kebenaran dan Ali Taqi yakin, apapun yang berlaku dan menguntungkan umat manusia adalah hasil DOA Nabi saaw. Sebab dia Rahmatallil ‘Alamin.

Ya ALLAH! Ini Ali Taqi berDOA
Tambahkan salawat dan salam buat Nabi Muhammad dan Ahlil Baitnya
Yang dipersuci kesuciannya
Yang nasabnya tumbuh teguh dalam sejarah
Laksana pohon yang akarnya membenam merangkum bumi
Dan daunnya melambai di langit murni

Ya Nabi Salam ‘Alaika
Ya Rasul Salam ‘Alaika
Ya Habib Salam ‘Alaika
SalawatULLAH ‘Alaika Wa Aali Baitika

Salawat

MaSkBRaiN said...

Telah menjadi kebiasaan manusia berkata dan berbuat mengikut keta'suban kepada sesuatu yang dipandang menguntungkannya.Manusia dihantui olih perkara yang remeh-temeh, tanpa disedari bahawa keseluruhan kehidupan adalah keta'suban kepada mimpi2 ngeri. Alangkah senangnya kalau minda itu sentiasa tidur, tanpa mimpi2 yang megheret manusia kepada bermacam2 hiruk-pikuk perbalahan. Mimpi2 hidup adalah begitu "sekali naik, sekali turun seolah pusingan roda". Kita tidak usah marah2 kepada mimpi2 hidup, yang tetap tiada hakiqatnya walau apapun terjadi. Kalau agakkan resah, bawa2lah memancing ke! kekedai kopi ke!bersantai dipantai2 atau keKLCC ke!. Jangan terjun dari jambatan KLCC dahlah.
"Biduk lau kiambang bertaut"
Pasang surut kehidupan pasti berlaku diantara suka dan tidak suka. Kalau kita tenang semuanya akan berjalan dengan sempurna. Sdr. Annuar dan kita adalah sebahgian dari mimpi2 kehidupan. Biarkan segala2nya berlaku, kerana yang akan berlaku tidak akan dapat dihalang. Annuar ke! Abdullah ke! Nik Aziz ke! Lim Kit Siang ke! Bush ke! semuanya saudara kita dinisbahkan sebagai cucu Adam. Keseluruhan kehidupan ada fungsi masing2 dalam menterjemahkan hikmah kehidupan sejagat. Selamat mencuba resepi masakan "otak" saya.

:: said...

kepada saiful anwar

jgnlah pulak nk tuduh org lain buta sejarah... kau tu dah pandai sgt ke?

apa bukti kau yg nk tuduh org lain pengikut syiah anwar... kenapa kau sgt prejudis terhadap org lain... ada bukti ke org lain yg reply tu taksub dgn anwar...

bila lim guan eng ingin memansuhkan deb... alasan dia adalah deb mewujudkan kronisme dan nepotisme serta rasuah... yg mengkayakan puak2 umno shj... adakah kau sudah lupa sejarah bulan lepas... skrg siapa yg buta sejarah

bagi aku anwar harus diberi peluang... bukan taksub dgn dia... kuasa di tangan rakyat... kalo dia tak betul dia boleh ditumbangkan dgn kuasa rakyat

kesimpulan dia skrg.. kalo ilmu sejengkal jgnlah nak sombong pulak... seharusnya dikongsi bersama.. tak perlulah nk tuduh org lain buta sejarah dan pengikut syiah anwar

penyokong dato seri anwar said...

zul,ko ngn umno same2 kuno & haprak,punya byk natang dlm umno,org ya nk jadikan ko manusia ko tuduh natang,xpe ko mgkin cnfuse identity lg.ni yang kami pakatan rakyat nk tolong org2 mcm korang ni.bukan senang nk tukar perangai natang jd manusia,tapi cukup senang nk tukar manusia jd natang.banyak perjuagan umno yg menjurus kelalaian,kembalilah ke pangkal jalan.biarlah kita blk menghadap tuhan yg esa sbg manusia,nukan natang.nauzubillah.

penyokong dato seri anwar said...

kepada saiful anwar yg kononnye kaya ngan sejarah,tau x engkau,klu dulu (sejarah)pemimpin umno perjuangkan rakyat,kini sejarah dh brubah di mana pejuang2 melayu dlm umno kini telah di gantikan dengan pejuang yang haprak,kuat tido.kuat fitnah,sekat suara ulama,runtuhkan surau,cipta islam baru dan banyak lagi kemungkaran yag cuba di terapkan.suara artis di sanjung2,bagi tempat khas,ada kerusi2 vip,ada siaran langsung tp suara ulama di sekat2,esok korang mati,wasiat awal2 jangan panggil ulama atau imam talkinkan korang,korang leh jemput artis2 tu berdangdut ats kubur korang,klau korang nk rasa kene beduk ngan malaikat mungkar & nakir.harus di ingat,perjuangan kita bukan hanya pada bangsa,tetapi agama islam.Islam mengutamakan keadilan.maka sokongla parti2 yang memperjuangkan keadilan.antaranya parti keadilan.sekian terima kasih.

MaSkBRaiN said...

Yang mengeruhkan keadaan ialah umpat sana, umpat sini, bodek sana bodek sini. Kita mengunakan sentimen ugama, bangsa bagi memporak perandakan ketenteraman. Ugama2 adalah sebahgian dari ideology politik. Dan tidak ada satu ugama didunia pun yang menyatukan manusia kecuali memandang rendah antara satu ugama kesatu ugama. Doktrin ugama2 dan suku2 telah memecah belahkan manusia. Kita hanya dengar2 sahaja dari ulama'2/sami2/pendeta/rabi2 konservatif yang jumud pengambilan ide2, yang meniru2/bertaqlid, yang mendengar kata2 orang ugama yang konservatif sebelum mereka. Dan kita mengiakan fatwa2 tanpa pengupasan yang meyaqinkan. Fatwa2 adalah alat2 perangkap agar tertunduknya minda kepada undang2 yang diada2kan tanpa haqiqat yang kukuh penghuraiannya. Alangkah baiknya politik itu sekiranya tidak membabitkan ugama2 dan bangsa. Manusia itu tetap sebangsa pada asasnya pada apa jua keadaannya. Tubuh hanyalah satu simbol kehadiran material dualisma/jisim zat Ilahiyat/keTuhanan. Sejarah2 hanyalah sebahgian dari ilmu mimpi. Sejarah adalah kekeliruan minda. Setiap saat yang berlalu itu adalah sejarah/mimpi. Maka apakah yang dapat dibanggakan pada mimpi. Ugama2 adalah unit2 ilmu mimpi atau sejarah.

pedang.malam said...

Salam

Wah!! Hangat betul jawapan-jawapan syiah anwar kepada zul dan saiful..menyirap ke? Hek eleh..sikit-sikit nak sentap..sama betul dengan perangai anwar masa kat kampus dulu..sikit-sikit nak emosi..sikit-sikit nak melatah..

Tapi tak mengapalah..cinta pada perjuanganlah katakan, jadi kita mestilah pertahankan siapa dan apa yg kita perjuankan ye tak?

Jadi aku dah senaraikan beberapa soalan-soalan yg hanya syiah anwar je mampu jawab..

1.tolong buktikan yg anwar dan PKRnya mahu dan dalam usaha menubuhkan negara Islam? Kalau “Negara Madani” tu negara Islam di mana Quran dan Sunnahnya? Kalau dah ada Quran dan Sunnah,bukankah parti kita PAS jauh lebih dahulu canangkan,jadi di mana relevannya “Negara Madani”?

2.buktikan yg anwar tak pernah mengkhinati kita(PAS)? Dan kalau dia pernah meminta maaf tahukah korang yg dia kembali mengutuk Tok Guru Nik Aziz, mursyidul am kita, pada beberapa siri ceramah dia tahun lepas? Korang tahu ke tak ni?!

3.dia memuji si laknat musibat murtad salman rushdie yg mengutuk Nabi Mohd saww sebagai “gila seks”-nauzubillah-sebagai “profound” writer..yakni penulis yg sangat memahami dan mendalam pengetahuannya tentang apa yg ditulis.apa benda ni!? Kalau dah kutuk Nabi bukan mendalam pengetahuan maksudnya..tapi dalam neraka dia akan pergi..termasuk dgn org-org yg meredakan perbuatan sesat dia tu..korang tahu ke tak ni?

4.buktikan yg masyrakat bukan Islam memuji dia sebagai pemimpin Islam yg berkaliber? Kalau dari Israel punya sokongan sila baca soalanm seterusnya..

5.kenapa Jewspost.net menyatakan yg beliau bakal jadi PM ke6? Website ni halaman rasmi berita si zionis Israel tau..

6.di mana suara anwar sewaktu saudara Palestin kita dibelasah? Buktikan yg anwar menentang sekeras-kerasnya pendudukan yahudi zionis dan kezaliman zionis palestin..buktikan..

7.buktikan yg anwar berterima kasih kepada Tok Guru Nik Aziz atas kemenangan besar PKR?
Korang tahu tak kalau bukan sebab air mata Tok Guru..mustahil PKR akan menang..mustahil

8.buktikan yg anwar mengatakan faktor kemenangan PKR adalah hasil dari doa dan pertolongan Allah..

9.Tok Guru Nik Aziz hingga hari ini msaih tak menarik balik statement dia yg memngatakan PKR adalah parti bercelaru..aku tetap pegang kata-kata Tok Guru ni sampai Tok Guru keluarkan statement yg berbeza mengenai dasar perjuangan PKR..kenapa Tok Guru kata demikian? Kenapa banyak org Pas tak dengar kata Tok Guru Nik Aziz?

10.mana fasal 5 perlembagaan PAS dalam diri pejuang-pejuang negara Islam saat ini?

Tok Guru Nik Aziz selalu pesan..org mukmin takkan masuk lubang dua kali..maksudnya takkan melakukan kesilapan yg sama dan berulang kali..cuba korang baca balik surat Tok Guru Nik Aziz kepada Ust Hadi Awang yg lepas..baca balik dgn Bismillah dan baca dengan jiwa yg tenang..aku doakan moga Allah buka pintu hati bagi mereka yg mahu..aku terus terang memang tak percaya kat si anwar ni..walaupun ramai pemimpin-pemimpin kita yg dah sokong..

kalau bukan disebabkan air mata Tok Guru Nik Aziz yg merupakan penawar bagi hati aku yg lara ni aku mungkin juga hanyut oleh “bisa ular tedung” ni..

aku selalu doakan moga Pemimpin yg bertaqwa jadi PM kat negara aku ni..tapi aku tak nampak taqwa ni kat dia..minta maaflah ye..dia dah pijak Fasal 5 perjuangan kita..

Salawat

p/s:ramainya orang kene tipu..kesian..kesian..

soalan:"kenapa dorang percaya kat si zionis ni?"

jawapan:"kesian..kesian"

muhammad irwan said...

Assalamualaikum...zul dan sekalian sahabat handai disana...walaupun siapa kita,kuatnya hujah kita,hebatnya kata2 kita,benarnya firasat kita,teguhnya dalil kita..pernah tak kita muhasabah yg tp kita ni tak lah seallim dan sehebat tuan guru nik abdul aziz nik mat,malah terlalau jauh untuk dibandingkan...ilmu beliau,amal beliau,firasat beliau,maqam beliau dan ketokohan beliau serta akhlak beliau...jauh...jauh... Namun,Tuan guru menyokong saudara anwar ibrahim... Siapa kita...??? muhasabahlah...

muhammad irwan said...

Namun...walau apa yg berlaku..marilah kita kembali kepada Allah swt yg mentaqdirkan segalanya dengan ilmu pengatahuan-Nya yg meratai sekalian alam...Dia Trlebih Maha mengetahui atas percaturan yg ditentukan. yg penting,kita sebagai hamba Allah,berpegang teguhlah kepada janji Allah dan janji nabi s.a.w yg islam akan menang jua akhirnya... Mudahan Tuan guru bakal memimpin Malaysia bumi bertuah ini..

SEKODENG-MISTIKA said...

ZUL........... YOU ARE MENTALLY RETARDED !!!!IF U HATED THE OPPOSITION JUST STAY AT HOME WHY BOTHER TO VOTE IN THE FIRST PLACE?

SEKODENG-MISTIKA said...

SAIFUL ANWAR NI BANGANG ATAU LEMBAB MACAM ZUL.?

LU SUDAH KETINGGALAN JAUH.KESIAN PENYOKONG UMNO NI DEB TU SATU DASAR ATAU POLISI DAN ADA TEMPUH IA AKAN BERAKHIR.TAK BOLEH DIMAKTUBKAN DALAM PERLEMBAGAAN.ADA FAHAM?

DEB SUDAH PUN EXPIRED.DIGANTI DENGAN NATIONAL ECONOMIC POLICY PADA 1990.

BANGANG BETUL ENGKAU NI PERTIKAIKAN BENDA YANG DAH LUPUT TEMPUH.

SEKODENG-MISTIKA said...

PEDANG MALAM...........KALAU NAK KOMEN TU JANGANLAH PANJANG SANGAT MACAM TULIS NOVEL PULAK.BAGI SOALAN SPM LAGI. BUATLAH BUKU 10 DALIL KE 20 DALIL KE?....

SEKODENG-MISTIKA said...

ZUL TU KHIR TOYOL SIAPA LAGI............!!!!!! KHIR TOYO KAKI PENDEK TUH!!!! AKU BOLEH HACK EMAIL KO LAH TOYO.

(KHIR TOYO YG BERTOPENGKAN ZUL HA HA)

lat said...

salam

APA MASALAH DGN DEB,KLU DIE NAK LANJUTKAN 100 TAHUN PON AKU TAK KISAH ..DEB BARU 30%....ORG CINA ORG INDIA PEGANG SMPI 70% TU APA CRITE...BIAR LA KITA ADA BACKUP 30%,KLU TAK, SMPI BILA2 MELAYU JADI ME LAYU TER LAYU..PIKIR2 KAN LA..YG SALAH PEMIMPIN2 KORUP...BKN DASAR NYE.

SALAWAT TAKBIR

PemudaKedah said...

Tahniah Dato Seri...Selamat kembali ke arena politik malaysia.kami pemuda-pemuda,tetap bersama dengan dato seri.Selamatkan malaysia dari pemimpin yang perasuah,rendahnya moral!!!takbirrr!!!refomasi!!!

him said...

wahai rakyat Malaysia semu.. jangan berbalah sama sendiri xmolek..
apa kate kita buat satu PAKATAN RAKYAT MALAYSIA!!!!! MAKKAL SAKTI!! ISLAH!! HIDUP ISLAM!! KETUANAN RAKYAT...
lagi bagus..

him said...

reformasi!!!!

pedang.malam said...

Salam..

nampaknya ramai yg menyokong membabi buta.tak kurang jugak yang melatah dan tersentap tak tentu pasal..

inilah bukti ketaksuban syiah anwar..tanya lain jawab lain..malalut ke hukur kehilir..

baca balik soalan-soalan saya dan kembali kepada asas kenapa anwar layak jadi pemimpin Islam.keluar dari kepompong ketaksuban dan kembali kepada dataran prinsip yg lapang dan tenang. cukuplah dengan bahasa emosi amarah yg memualkan itu kembalilah kepada hujah aqli naqli yg penuh dengan kewarasan.

Ingat!! fasal 5 perlembagaan kita (PAS)apa?

salawat

faiz said...

bila manusia dah mengaku dirinya dah terlalu pandai..pada satu peringkat dia akan menemui dan dipertunjukkan kebodohannya..paling senang nak faham..ruangan ini untuk memberi komen yg mudah difahami, bukan utk berhujah ttg sejarah dan topik2 soalan STPM..kadangkala hujah2 saudara2 yg setebal buku keje sekolah tu..susah nak difahami..sejarah tu benda lepas..igt pada pepatah baru nie.." JGN PANDANG BELAKANG"..yg dah lepas tu biarkan la ianya jd sejarah...yg penting hala tuju kita seterusnya...sy mmg x minat sejarah masa sekolah dulu...sy tetap sokong anwar...kerana dia ada usaha,dia berdoa pun takan nak tunjuk2 pada orang...mane tau kalau dia berdoa mlm2..lepas tahajud ker...korang tau ker...?..jadi wak2 semua..bersangka baiklah pada siapa saja orang yg kita yakini...

faiz said...

kepada saudara saiful anwar...
Tidak dinafikan mungkin awak nie salah sorang cerdik pandai sejarah..tapi hakikatnya awk hanya pandai berkata2 dari banyak buat keje..soalan sy pada awak...kalaulah DEB tu bagus sgt..knp x org melayu di Pulau Pinang tu kaya2 belaka?...jadi DEB tu ke yang menjamin masa depan orang melayu?...kerajaan boleh jamin?...paklah Boleh jamin?..logiknya sape pun x boleh jamin...yang boleh menjamin orang melayu tu jadi maju adalah orang2 melayu itu sendiri..mcm orang cina yang berdikari dr dulu sampai skrg utk jadi maju...ade DEB yg tolong bangsa lain?...tapi knp mereka lebih maju dr orang melayu yg kononnya DEB ini teramat penting dan salah satu instrumen utk menjamin masa depan melayu? ...yang maju dan kaya hasil dr DEB ini adalah konco2 politik UMNO itu sdr.jadi biarlah LIM GUAN ENG tu melaksanakan dasar yg baru nak diperkenalkan tu...tgk jer aper hasilnya...pada saudara2 yg warak2 sgt tu...doakanlah semoga LIM GUANG ENG tu diberikan hidayah dr ALLAH swt..dan menerima islam atas dr usaha pakatan bersama PAS..

Pejuang Islam said...

Assalamualaikum, saudara Zul n Saudara Saiful Anuar.....kalau anda berdua setakat bercakap macam bagus...knapa anda berdua pun saya rasa tak tentu kukuh pun. Nampak cara macam singkek je..tapi cakap berkobar-kobar mcm org berilmu tapi...sedar2 rupanya bodoh gila dan bengap bebal. Anda berdua sapa yg nak komen tntg Dato Sri Anuar.....Cermin diri dulu betul2 kat cermin rumah anda berdua, ada layak ke nak komen dato Sri Anuar....Perhati betul2 dlm cermin dan pastu fikir2kan lah ya...Wasallam.

him said...

akum.. makkal sakti..
kite suma kena kenang segala jasa dan pengorbanan DSAI ketika beliau menjadi TPM.. melayu takkan lupa..
Hidup Pakatan Rakyat... jangan bicara kalu harga barang, minyak naik kalu dah kalu u all vote BeAnd..
Reformasiiiiii..

him said...

Adil Yes!...
UM-NO!

him said...

lepasni jgn ade nak kata macam-macam kat mane2 pihak.. Dah cukup mari kita semua bersatu dalam PAKATAN RAKYAT tanpa kira Ideologi.. fikir-fikirkanlah..

JOM...

penyokong pas said...

hei zul!kau ni dah kenapa?kau yg haiwan!ckp tak guna otak!berapa kau kena bayar jadi barua?org mcm kau ni tak ada guna utk bangsa.

penyokong pas said...

assalammualaikum.kpd saudara saiful anuar.kau ni ckp mcm bagus je.kau ckp org syiah anwarlah,buta sejarahlah.kau pertahankan sgt kau punya DEB tu?menegakkan islam adalah lebih wajib dapd kau punya DEB.agama islam kat malaysia ni dah kena pijak dgn UMNO kau tak sibuk pulak?kau sibuk dgn kau punya DEB.kau nk kutuk Presiden Pas dgn Dat'o Seri Anwar tu kenapa?kau dgn dia org,jauh mcm langit dgn bumi!dlm laman ni bolehlah kau nk byk cerita.kau ni memang tak gunalah.org sibuk nk cari kebenaran,kau sibuk dgn perangai UMNO kau,

MdEzhar said...

Aslkum..., kpd penghentam pejuang KeADILan dn REFORMASI!!!..teruama Zul yng malang dn Saiful Anwar pngkaji sejarah kuno yg tandus dgn fakta... perjuangan korg demi Melayu/Islam atas tiket UMNO adalah sngat jauh dari prjuangan junjungan NABI SAW.., bgi aku masa dn akn aku bukti yg korg dn skutu babi UMNO adlah munafik, rakus,prosak anak muda dn persendakn ajaran ISLAM yang sbnar

pedang.malam said...

Salam..

KEPADA SYIAH-SYIAH ANWAR YANG TERSASAR BICARA

saya ulangi lagi sekali soalan-soalan saya:

1.tolong buktikan yg anwar dan PKRnya mahu dan dalam usaha menubuhkan negara Islam? Kalau “Negara Madani” tu negara Islam di mana Quran dan Sunnahnya? Kalau dah ada Quran dan Sunnah,bukankah parti kita PAS jauh lebih dahulu canangkan,jadi di mana relevannya “Negara Madani”?

2.buktikan yg anwar tak pernah mengkhinati kita(PAS)? Dan kalau dia pernah meminta maaf tahukah korang yg dia kembali mengutuk Tok Guru Nik Aziz, mursyidul am kita, pada beberapa siri ceramah dia tahun lepas? Korang tahu ke tak ni?!

3.dia memuji si laknat musibat murtad salman rushdie yg mengutuk Nabi Mohd saww sebagai “gila seks”-nauzubillah-sebagai “profound” writer..yakni penulis yg sangat memahami dan mendalam pengetahuannya tentang apa yg ditulis.apa benda ni!? Kalau dah kutuk Nabi bukan mendalam pengetahuan maksudnya..tapi dalam neraka dia akan pergi..termasuk dgn org-org yg meredakan perbuatan sesat dia tu..korang tahu ke tak ni?

4.buktikan yg masyrakat bukan Islam memuji dia sebagai pemimpin Islam yg berkaliber? Kalau dari Israel punya sokongan sila baca soalanm seterusnya..

5.kenapa Jewspost.net menyatakan yg beliau bakal jadi PM ke6? Website ni halaman rasmi berita si zionis Israel tau..

6.di mana suara anwar sewaktu saudara Palestin kita dibelasah? Buktikan yg anwar menentang sekeras-kerasnya pendudukan yahudi zionis dan kezaliman zionis palestin..buktikan..

7.buktikan yg anwar berterima kasih kepada Tok Guru Nik Aziz atas kemenangan besar PKR?
Korang tahu tak kalau bukan sebab air mata Tok Guru..mustahil PKR akan menang..mustahil

8.buktikan yg anwar mengatakan faktor kemenangan PKR adalah hasil dari doa dan pertolongan Allah..

9.Tok Guru Nik Aziz hingga hari ini msaih tak menarik balik statement dia yg memngatakan PKR adalah parti bercelaru..aku tetap pegang kata-kata Tok Guru ni sampai Tok Guru keluarkan statement yg berbeza mengenai dasar perjuangan PKR..kenapa Tok Guru kata demikian? Kenapa banyak org Pas tak dengar kata Tok Guru Nik Aziz?

10.mana fasal 5 perlembagaan PAS dalam diri pejuang-pejuang negara Islam saat ini?

ada diantara kalian memiliki bukti-bukti betapa sejatinya roh jihad Islam di dalam sanubari DSAI. jadi kalian pasti dapat menjawab soalan-soalan di atas.

cerminkan jawapn-jawapan saudara dengan cerminan Islam. memang banyak benda yg DSAI dah buat untuk negara tapi yang mana selari dengan Islam?

jangan lupa Genting wujud pada zaman siapa sebagai Menteri Kewangan?

Prinsip mengatasi tokoh,
tokoh tidak boleh mengatasi prinsip,
andai prinsip dilanggar tokoh,
prinsip tidak akan musnah,
yang musnah tetap pada si tokoh,
Prinsip tetap berdiri teguh

fikir-fikirlah..dan jangan lupa menjawab

Salawat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...