Sunday, November 30, 2008

Razali: Presiden PAS ucap takziah

KUALA LUMPUR, 30 Dis: Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang merakamkan ucapan takziah bagi pihak diri beliau dan keluarga serta seluruh ahli-ahli PAS kepada keluarga Allahyarham Dato' Razali Ismail yang telah pulang ke rahmatullah petang semalam akibat serangan jantung.

Allahyarham adalah Timbalan Menteri Pelajaran dan ahli parlimen Kuala Terengganu. Beliau mendoakan semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat oleh Allah swt dan semoga isteri dan keluarga Allahyarham tabah menghadapi ujian yang besar ini.

Bagi beliau, Allahyarham adalah seorang ahli parlimen dan Timbalan Menteri yang baik dan sangat komited dalam menjalankan tugas-tugasnya terutama semasa sesi sidang dewan di Parlimen.

Presiden PAS kini berada di Tanah Suci bagi mengerjakan ibadat haji dan dijangka pulang ke tanahair sekitar pertengahan bulan Disember nanti, kata Roslan Shahir, Setiausaha Akhbar beliau.

28 comments:

Ihya said...

PEMBERITAHUAN
=============

Malam ini selepas isyak,jam 9.00 malam waktu malaysia,semua di jemput hadir ke majlis pembukaan dan perasmian parlimen maya rakyat. Objektif utamanya ialah:

1. Memastikan suara rakyat dapat di dengar tanpa mengira fahaman politik.

2. Memastikan kebebasan bersuara di alam maya

3. TIada peraturan khusus ketika di dalam parlimen maya rakyat.

4. Kenalkan diri anda dengan ketika berhujjah dengan mewakili daerah atau dun tempat tinggal anda

5.ANDA tidak di benarkan menggunakan memaki hamun sesama bloggers. Jika ada,anda akan di berikan amaran.

6. Didalam parlimen maya nanti,saya akan ajarkan cara kepada sesiapa yang baru menyertai cara-cara untuk ignore ID YM (bukan ban) mereka yang didapati melampau dalam perbuatan seperti kelucahan melampau.

Di antara kelebihan berbincang di dalam parlimen maya:

1. Anda dapat mendengar atau mengetahui secara langsung hujjah berdasarkan bukti kukuh. Sebarang tuduhan tanpa bukti tidak akan di layan seterusnya akan di ignore (iggy) oleh semua mereka di dalam Parlimen Maya yg tidak bersetuju dengan sesorang itu.

2.Akan mengadakan perjumpaan atau majlis taaruf (bersuai kenal) dengan semua bloggers tanpa mengira fahaman berdasarkan satu pegangan iaitu ISLAM UNTUK SEMUA.

3. ISLAM UNTUK SEMUA harus difahami dengan lebih mendalam yg mencakupi segala aspek kehidupan di dunia dan di akhirat. Bloggers bukan islam juga di alu-alukan untuk menyertai sebagai meningkatkan kefahaman mereka terhadap Islam.

Sila download Aplikasi Yahoo Messengger untuk memudahkan anda berinteraksi secara langsung di dalam Parlimen Maya Rakyat. Anda boleh memasuki dengan private message kepada id cikgutomoi atau azhar_gi (salah satunya sekiranya ada)untuk membawa anda memasuki ruang perbincangan online. Gegarkan Parlimen Maya Rakyat dengan membawa masalah sosial,politik terkini dan cara-cara untuk memajukan negara selaras kehendak Allah s.w.t.

Datanglah beramai-ramai..Minta bantuan bloggers yang lain untuk menyebarkan berita ini kerana PARLIMEN MAYA RAKYAT hanya terhad kepada lebih kurang 50 orang peserta sahaja pada satu satu masa!!

Ihya said...

Malam ini saya akan kendalikan majlis pembukaan dan perasmian Parlimen Maya Rakyat. Saya akan pinjam dan menggunakan id cikgutomoi.

Sila add id cikgutomoi untuk memudahkan anda memasuki ruang Parlimen Maya. TERHAD untuk 50 orang pada satu satu masa. Anda di galakkan menggunakan microphone untuk bersuara di ruang hujjah,menaip juga di benarkan. Anda TIDAK DI BENARKAN MEMUTARKAN LAGU-LAGU yang tidak berkenaan ketika ruang parlimen sepi tanpa sebarang topik.

zali said...

ni yang masalah ni...

komputer saya ni bila bukak yahoo massenger je dia jadi 640x480 pixel...

bila adjust ke pixel besar...dia ok tapi bila off dan on semula dia jadi balik 640x480.

bila delete program yahoo massenger dia ok seperti sediakala.

ada doktor pc boleh bagi nasihat kat sini?

Ihya said...

sekarang berlangsung sidang parlimen maya rakyat di hadiri oleh..

jaafar hamzah,azizah,afnazakaria dan juga saya.

Ihya said...

1280 786 pixel..
klik di destop..right klik,klik properties. dan klik di setting untuk destop agar menjadi 1280 dan 768 pixel macam tu

azizah said...

kadang-kadang seronok juga baca komentar siasah ni. bukan cerita politik je. cerita pasal komputer pun ade.

umno_46 said...

'Parlimen maya rakyat', bloggers UMNO yg malu mengaku diri mereka sebagai pencacai2 yg mem perjuang kan UMNO.

Pencacai2 UMNO ini telah mengunakan, 'agama, bangsa dan negara' sebagai topik untuk memesongkan minda rakyat.

Mengapa 'parlimen maya rakyat' malu memperjuangkan UMNO?
Adakah UMNO itu sudah BUSUK?

Ihya said...

Malam ini 1 december jam 9.00 minit malam,anda semua di jemput hadir ke sidang PARLIMEN MAYA RAKYAT untuk membincangkan segala perkara berkenaan malaysia dengan telus dan lebih jujur. Sila add id cikgutomoi untuk memasuki ruangan berkenaan. anda di benarkan memakai microphone untuk berbicara menggunakan suara dan anda juga di galakkan menaip. Penyertaan terubka kepada 50 peserta pada satu-satu masa sahaja.

Ihya said...

Malam tadi di antara yang hadir ialah:

cikgu tomoi,azizah,jaafar hamzah,afna zakaria dan anok_nyee.

Perbincangan malam tadi bertopikkan : MELAYU ATAU ISLAM- Apakah yang anda faham ?-- Perbincangan sehinggalah kepada kisah ternakan babi,isu arak,isu sosial dan yang terakhir isu alam sekitar. Malam ini masih dengan topik yang sama tetapi sambungan dari azizah mengenai ketidak puasan hati beliau kenapa pas menjadi tunggangan pkr dan dap. Sertailah beramai-ramai ke sidang secara langsung parlimen maya rakyat, jam 9.00 malam ini, 1 december 2008. Jangan lupa add id cikgutomoi untuk memasuki ruangan debat ini!!

anonymous said...

Udah le tu bloggers pencacai UMNO, buat le ape pun, UMNO akan tetap tidak akan di terima oleh rakyat yg berfikiran waras.

'Parlimen maya rakyat' kunun, habuk pun tarak. Semua perbincangan KOSONG, pi mai, pi mai tang tu jugak.

UMNO akan tetap sebuah parti yg dah BUSUK - rasuah, tamak dan gila kuasa.

anonymous said...

Kepada pejuang2 PKR dan PAS jauhi 'parlimen maya rakyat', biarkan mereka berjuang sesama mereka. Kita akan tetap berada di laman SIASAH untuk memperkasakan perjuangan kita.

Bloggers pencacai2 umno sudah tidak mampu lagi memperjuangkan UMNO atas nama parti UMNO, maka 'parlimen maya rakyat' pula ditubuh kan.

Jika pejuang PR bersatu memboikot nye 'parlimen maya rakyat' akan terkubur dgn sendiri nye.

Ihya said...

anonymous..terima kasih atas kritikan,,

Tapi awak jangan silap..Parlimen maya Rakyat ini berwajah baru..bukan sidang bloggers pembela negara. Pastikan tidak silap..

Parlimen Maya Rakyat asalnya sebuah medium yang di gunakan sepatutnya untuk yang sama adil,tetapi di salah gunakan oleh mereka yang pro kerajaan dan bn. Saya sudah memohon maaf di dalam komen saya sebelum ini kerana sidang yang berlaku sebelum ini tidak telus..bahkan hampir serupa dengan apa yang berlaku di parlimen sekarang!. Sidang yang ini masih memakai nama yang sama tapi berwajah baru dan lebih adil serta lebih telus. Saya membuat pembaharuan ini untuk mengajak anda semua pro PR agar bersama sama membina negara dan menafikan sekaligus bahawa kita sebagai bloggers tidak mempunyai suara yang kuat. Buktikan suara bloggers ini hebat dengan cara ..

1. Malam ini online yahoo messenger dan addkan id cikgutomoi

2. Anda bebas memberikan sebarang pendapat di dalam parlimen asalkan anda tidak menyeru orang lain untuk keluar dari Islam sudahlah..

Ingat ya malam ini..buktikan kemampuan pro PR dalam menangkis setiap hujjah dari pro BN..Malam ini jam 9.00 malam 1 december 2008.

anonymous said...

Mula2 Gerakan jentik telok UMNO. la ni pulak MCA dah jentik telok UMNO. UMNO pula dah dulu2 jentik telok MIC.

Apa macam UMNO? Berani ka jentik telok MCA tu?

anonymous said...

Ihya said...

anonymous..terima kasih atas kritikan,,

Tapi awak jangan silap..Parlimen maya Rakyat ini berwajah baru..bukan sidang bloggers pembela negara. Pastikan tidak silap........


Peerahhh! Dasar pencacai UMNO, muka tak malu!

Lain orang boleh klentong le. Ini pejuang PR!

'parlimen maya rakyat' kunun, pencacai2 UMNO dah kehabisah modal.

Ihya said...

rasanya silap orng ni..

anonymous said...

Kepada pejuang2 PKR dan PAS jauhi 'parlimen maya rakyat', biarkan mereka berjuang sesama mereka. Kita akan tetap berada di laman SIASAH untuk memperkasakan perjuangan kita.

Bloggers pencacai2 umno sudah tidak mampu lagi memperjuangkan UMNO atas nama parti UMNO, maka 'parlimen maya rakyat' pula ditubuh kan.

Jika pejuang PR bersatu memboikot nye 'parlimen maya rakyat' akan terkubur dgn sendiri nye.

Ihya said...

pencacai umno dah tak pakai parlimen maya rakyat..mereka dah blog sendiri untuk mereka syok sendiri.. tak caya masuk sini..---> www.panglimaperangcyber.blogspot.com

kat situ mereka sekarang..parlimen maya rakyat ni dah di ambil alih kerana mereka sendiri tak senang kalau mendengar suara PR di dalam yahoo mesengger.

Ihya said...

Anda boleh memilih untuk terus berada di laman siasah..tiada paksaan. tetapi jika anda mahukan kelainan,dapat berinteraksi dan berhujjah melalui bersuara di alam maya (bukan melalui taipan) anda boleh memilih untuk memasuki yahoo mesengger sebagai penambah baikan dan yang paling penting suara PR dapat lebih lagi di dengar.

umno_46 said...

Sdr Ihya,
anda kena jelaskan apakah perjuangan utama parlimen maya rakyat itu. Terdapat masih ramai yg keliru.

Saya sendiri pun keliru juga. Adakah ianye memperjuangkan UMNO atau lain2 parti? Siapakah pengasa nye dan siapakah ahli2 nye?

Dilihat pada logo nye masih lagi ada lambang keris karat itu. Itu yg sebabkan ramai beranggapan ini di buat oleh bloggers UMNO.

umno_46 said...

Loh! baru le faham, rupanye 'parlimen maya rakyat' ni lain dgn laman pencacai2 UMNO tu.

Sdr anon, saya rasa penjelasan Ihya tu dah jelas agaknye.

TQ Ihya.

Ihya said...

umno 46..

Maaf ya...yang saudara sebutkan itu bloggers pembela negara atau BPN. Itu bukan saya..dan itu bukan PARLIMEN MAYA RAKYAT!!..

Ihya said...

Di antara objektif dan peraturan ketika berada di PARLIMEN MAYA RAKYAT ialah :

1. Memastikan suara rakyat dapat di dengar tanpa mengira fahaman politik.

2. Memastikan kebebasan bersuara di alam maya

3. TIada peraturan khusus ketika di dalam parlimen maya rakyat.

4. Kenalkan diri anda dengan ketika berhujjah dengan mewakili daerah atau dun tempat tinggal anda

5.ANDA tidak di benarkan menggunakan memaki hamun sesama bloggers. Jika ada,anda akan di berikan amaran.

6. Didalam parlimen maya nanti,saya akan ajarkan cara kepada sesiapa yang baru menyertai cara-cara untuk ignore ID YM (bukan ban) mereka yang didapati melampau dalam perbuatan seperti kelucahan melampau.

Di antara kelebihan berbincang di dalam parlimen maya:

1. Anda dapat mendengar atau mengetahui secara langsung hujjah berdasarkan bukti kukuh. Sebarang tuduhan tanpa bukti tidak akan di layan seterusnya akan di ignore (iggy) oleh semua mereka di dalam Parlimen Maya yg tidak bersetuju dengan sesorang itu.

2.Akan mengadakan perjumpaan atau majlis taaruf (bersuai kenal) dengan semua bloggers tanpa mengira fahaman berdasarkan satu pegangan iaitu ISLAM UNTUK SEMUA.

3. ISLAM UNTUK SEMUA harus difahami dengan lebih mendalam yg mencakupi segala aspek kehidupan di dunia dan di akhirat. Bloggers bukan islam juga di alu-alukan untuk menyertai sebagai meningkatkan kefahaman mereka terhadap Islam.

TAMING SARI said...

Salam,

Tidak kira kita ini berideologi apa, setiap yang hidup pasti akan mati.

Berdasarkan artikel siasah di atas, kita harus sedar, setiap yg bernyawa pasti akan menemui ajalnya.

Semoga roh Dato' Razali Ismail akan dirahmati. Sumbanganmu pada pendidikan negara akan dikenang dan semoga Allah merahmati rohmu.

Kenangan bermesyuarat denganmu dua minggu lepas masih segar. Harapanmu akan dikenang dan insyaAllah kita cuba laksanakan.

Tq.

Ihya said...

Jangan lupa malam ni 1 december jam 9.00 malam untuk kita sama sama memenuhkan ruang parlimen maya rakyat. Add id cikgutomoi untuk masuk ke dalam parlimen maya untuk bersidang.

zali said...

awas tokong darat...

selepas pc saya ni ok nanti...kita bersemuka dalam parlimen maya rakyat...live!

tak sabar nak tengok sejauh mana cacian dan makian awak tu...

tunggu...

Ihya said...

malam ni hanya 4 orang saja yg memasuki parlimen maya rakyat. Kami masih menunggu kedatangan anda..

Ihya said...

zali...

dia orang semua tunggu anda untuk berhujjah..kami nantikan anda..

MOHD AFIQ said...

Semoga Allah merahmati arwah Razali Ismail. Allah sahaja yang tahu apa yang dilalui arwah di alam kubur sekarang,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...