Monday, December 1, 2008

Anwar dan Mustafa Ali rancang strategi bersama


MARANG, 1 Dis: Setelah sekian lama tidak datang ke Terengganu, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberikan ceramahnya di Masjid Rusila baru-baru ini.

Turut serta memberikan ceramah bersama beliau adalah Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Mustafa Ali.

(Gambar atas kelihatan Anwar dan Mustafa berbincang bagi merangka strategi bersama dengan diperhatikan oleh pimpinan kanan PKR dan PAS yang lain.)




99 comments:

zali said...

strategi apa lagi?

strategi nak membohong rakyat malaysia ke?

putra revolusi said...

cikgu tomoi,

Saya pohon maaf kerana terlalu sibuk malam tadi hingga tidak berkesempatan menyertai sidang parlimen yg baru dibentuk itu.

Bloggers Siasah,

Jika ada kesempatan hubungilah cikgu tomoi bagi membolehkan anda menyertai perbincangan maya yang sangat berfaedah itu. Saya telah menyertainya pada malam pertama, tapi malam kedua tidak dapat.Yakinilah parlimen maya yang dibentuk cikgu tomoi sangat berbeda dengan BPN yang nyata sangat pro-UMNO itu.

Untuk makluman anda saya pernah menyertai parlimen BPN tetapi telah dipecat baru-baru ini. Jika hendak tahu mengapa saya dipecat dan perkembangan terkini mengenainya sila lawati blog saya yg tidak sepertinya itu : putrarevolusiblogspotcom.blogspot.com/

TAMING SARI said...

Salam,

Dah nak Pilihanraya barulah turun ke terengganu. Anwar ni betul ke boleh jadi PM?

Kepada org tngganu, jagalah anak teruna anda.. Aljuburi ada di sana. Takut dia meragut segalanya.

Kem BN tidak gentar dengan apa sahaja strategi PR kerana rakyat kini sudah sedar bahawa pembangkang hnya pandai berkata, tindakan tiada.

ikhlas,
empayar-malaya.blogspot.com

tekong darat said...

Aku tk sangka dlm diam aku ada org yg beminat utk berhujah..siap bg amaran..tp malang,aku hanya ada pc buruk yg ada monitor,cpu,speaker,mouse,dn keyboard..takda mic,tkda kamera..apapun,kta blh bediskusi..tp harap jgn la serbn dn kopiah nk jd isu smata2 krana nk ptahankn puak sendiri..jgn..jgn..jgn..wlau sapa pun anda..tknak pkai sudah,.tp jgn plekeh pmakaiannya..

zali said...

mohon laluan dari empunya thread bagi paste thread ni dari tko.

PAS MESTI DI TOLAK PADA PRK KT

Pertama, Pas pernah mengkafirkan orang Islam lain sewenang-wenangnya berdasarkan fahaman sempit mereka. Punca Pas mengkafirkan orang-orang UMNO ialah kerana UMNO bekerjasama dengan bukan Islam dan juga kerana tidak melaksanakan hukum hudud seperti mana ucapan amanat Hadi di Banggul Peradung.
Akibat amanat Hadi, maka timbulnya pelbagai kepincangan dalam masyarakat seperti sembahyang dua imam, haram sembahyang di masjid UMNO, haram makan sembelihan orang UMNO, tidak sah dinikahkan oleh imam UMNO, anak mengkafirkan ibu bapa, ibu bapa mengkafirkan anak, bercerai suami isteri kerana berlainan parti dan banyak lagi peristiwa sedih dan benar terjadi kepada orang Melayu Islam di Malaysia.

Kedua, Pas menghalalkan perbuatan buruk seperti mengeji, menghina, memberi gelaran buruk, memaki hamun, memfitnah dan banyak lagi. Hukum mencaci, memaki, memberi gelaran buruk tidak dikatakan sebagai wajib ditinggalkan walaupun ia jelas dilarang dalam Al-Quran. Hukum hudud dan aurat dikatakan wajib dilaksanakan kerana jelas disuruh dalam Al-Quran..Jika perkara hukum tinggalkan perbuatan mencaci, mencela dan sebagainya tidak dapat dibuat, macam mana hendak menjalankan syariat Islam lain yang lebih besar sedangkan syariat yang kecil pun tidak mampu dilaksanakan dengan sempurna.

Ketiga, Pas hanya memperalatkan Islam untuk mendapati simpati dan kuasa daripada orang Melayu. Perjuangan Pas bukannya seratus peratus hendak menegakkan Islam. Buktinya kebanyakan yang saya ketahui mereka yang menyertai Pas ini bukannya kerana sebab Islam itu sendiri, tetapi lebih kepada rasa tidak puas hati dan nafsu amarah kerana tidak mendapat sesuatu seperti kebendaan, dendam peribadi dan pelbagai lagi sebab yang semuanya tidak berkait dengan faktor agama Islam semata-mata.Jika kita lihat kepada pemimpin Pas dan penyokongnya, kebanyakan mereka mengejar kebendaan seperti juga orang UMNO tetapi bezanya jika orang itu pengikut Pas, dia tidak akan dilabel mengejar kebendaan walaupun banyak harta dunia tetapi jika orang UMNO, mereka menuduh hanya mahukan kebendaan tidak kepada agama Islam.

Keempat, Pas telah menghakmilikkan Islam untuk partinya iaitu telah menyamakan Islam dengan partinya. Ini bukan rekaan. Saya sendiri pernah mengikuti ceramah Pas dan mendengar sendiri ucapan penceramahnya menyamakan Pas itu dengan Islam. Beliau telah membuat perumpamaan bahawa Islam dengan Pas ibarat kain dengan benang. Tanpa benang (Islam), maka kain (Pas) tidak akan ada dan sebaliknya. Jadi tidak hairanlah jika pengikutnya begitu taksub, taat dan takut dengan larangan atau ucapan pemimpinnya.Mereka menganggap jika menentang Pas ibarat menentang Islam dan jika keluar daripada Pas, takut menjadi kafir seperti orang UMNO. Satu soalan yang tidak pernah dijawab oleh pemimpin Pas, adakah orang Islam lain di negara lain juga tidak Islam kerana tidak pernah kenal dan menyertai Pas?

Kelima, Pas tidak pernah membuat kenyataan mengutuk atau menolak golongan seperti Al-Maunah, Al-Qaeda, Jemaah Islamiah dan KMM. Ini membuktikan bahawa Pas menyokong sifat ekstrem, militan dan ganas. Sebaliknya Pas menuduh kerajaan menentang golongan yang cuba memperjuangkan Islam dan tidak ingin Islam berkembang. Paling sedih sekali, tuduhan kerajaan ingin menghapuskan terus agama Islam di Malaysia ini.

Keenam, Pas mengajar para pengikutnya konsep yang salah tentang syurga dan neraka terutama kepada golongan pengikut yang taksub dan kurang pengetahuan agamanya. Pas mengatakan bahawa pangkah partinya atau sokong akan dapat masuk syurga kerana mereka telah menyokong perjuangan Islam. Semua orang Islam menyokong perjuangan Islam tetapi tidak menyokong cara perjuangan Pas yang ekstrem, riak, bangga diri, mengaku lebih bijak dan pelbagai lagi sikap buruk yang menunjukkan cara perjuangan Pas yang tidak berhemah dan berhikmah. Pemimpin Pas tidak menjelaskan bahawa banyak lagi syarat-syarat yang perlu dipenuhi oleh seseorang muslim untuk melayakkan diri masuk syurga. Tidak cukup hanya pangkah dan sokong Pas sahaja dapat masuk syurga, tetapi amalan lain seperti sembahyang, puasa, zakat, beramal jariah dan berakhlak baik termasuk tidak buruk sangka, tidak mengata orang, tidak memfitnah, tidak takbur, riak dan angkuh.Jika ditanya kepada Hadi dan Nik Aziz, mereka sendiri pun tidak tahu sama ada dapat masuk syurga kerana mereka juga melakukan banyak dosa mulut yang boleh menyebabkan kebinasaan besar. Jangan ingat hanya tangan yang boleh melakukan kebinasaan, bahana mulut adalah lebih teruk lagi.

Ketujuh, Pas cuma bersandiwara dan tidak bertanggung jawab dalam melaksanakan hukum hudud di Kelantan. Pas cuba mengelirukan orang Islam dengan mengatakan bahawa mereka telah melaksanakan hukum hudud sedangkan mereka tidak pernah melaksanakannya. Jika Pas melaksanakan hukum tersebut sudah tentu ada kes hudud dan qisas telah dilaksanakan sejak ia diwartakan pada bulan Ramadan 1424H. Kita harus faham makna warta dan laksana. Mewarta tidak bermaksud melaksana..Jadi Pas hanya mewartakan sahaja hukum tersebut bagi menunaikan janjinya sahaja dan untuk modal bagi menghadapi pilihan raya 2004.Pas tidak bertanggungjawab kerana cuba melaksanakan hukum hudud bukan kerana Allah tetapi kerana tujuan politik.Ini kerana pemimpin dan pengikutnya mengatakan mereka sudah lepas daripada tanggungjawab apabila mewartakan hukum hudud dan qisas dan masalah untuk melaksanakan tidak dibuat bersungguh-sungguh. Mereka seolah-olah takut kepada Abdullah Badawi daripada Allah kerana memberi alasan kerajaan cuba menghalang pelaksanaannya.

Kelapan, Pas menerapkan fahaman dan konsep yang salah dalam menuntut ilmu. Ramai kanak-kanak tadika PASTI telah diasuh dengan sikap dan sifat yang tidak elok. Mereka menipu kanak-kanak dengan mengatakan ilmu agama lebih penting daripada ilmu-ilmu dunia yang lain. Pas juga menuduh kerajaan mengajar ilmu sekular. Pas sedar bahawa kerana tanpa ilmu dunialah umat Islam ditindas dan dibunuh sewenang-wenangnya oleh orang kafir. Allah mengajar kita supaya mendapatkan kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat. Mereka tidak faham bahawa ilmu sains, teknologi dan ekonomi juga adalah ilmu kurniaan Allah. Mana bisa manusia boleh pandai sendirian tanpa kurniaan Allah.Nabi Muhammad s.a.w tidak mengajar kita supaya berdoa tanpa berusaha. Jika mahu berusaha dengan baik, tentulah kita memerlukan ilmu dan kemahiran yang relevan.

Kesembilan, Pas menanam sikap kepada pengikutnya supaya tidak perlu bersyukur kepada kerajaan yang memberi bantuan kepada mereka. Pas memberikan fahaman bahawa bantuan yang diberikan oleh kerajaan adalah tanggungjawab kerajaan dan mana-mana kerajaan pun termasuk kerajaan kafir akan membantu rakyatnya kerana sudah menjadi tanggungjawab.Tetapi Islam mengajar dan menggalakkan umatnya bersyukur dengan nikmat yang diterima sama ada daripada kerajaan ataupun pihak lain kerana segala nikmat itu datang daripada Allah. Apakah para pemimpin Pas dan para pengikutnya tidak faham atau tidak mahu faham bahawa Allah mengurniakan rahmat melalui makhluk-Nya termasuk manusia, hujan, bumi, air dan segalanya. Maha Suci Allah!Nabi Muhammad S.A.W mengajar umatnya bahawa bermulanya agama dengan mengenali Allah, tetapi para pemimpin Pas seolah-olah tidak kenal Allah.

Kesepuluh, Pas sebenarnya telah meletakkan kesucian Islam di tempat yang hina dan rendah pada pandangan orang kafir kerana menggunakan perkataan Islam pada nama partinya. Ini memberi fahaman yang salah kepada orang kafir kerana setiap perbuatan buruk yang dilakukan oleh pengikut Pas akan dianggap sebagai sebahagian daripada ajaran Islam.Perbuatan mencaci, memaki hamun, memberi gelaran buruk, memfitnah, berbohong dan sebagainya akan dianggap sebagai tidak menyalahi dan menjadi satu amalan yang biasa oleh orang Islam. Sedangkan Islam tidak mengajar umatnya begitu. Pada zaman Rasulullah, dakwah Islam tidak semestinya melalui percakapan tetapi perbuatan dan akhlak yang baik yang ditunjukkan oleh umat Islam pada waktu itu dapat menarik lebih ramai orang kafir memeluk Islam berbanding dakwah secara lisan. Tetapi ini tidak berlaku disebabkan pemimpin dan pengikut Pas yang mengaku Islam tetapi sikap dan akhlak mereka lebih teruk daripada orang kafir sendiri. Ini menyebabkan orang kafir memandangkan rendah kepada ajaran Islam dan seterusnya gagal menarik mereka memeluk Islam.

anonymous said...

Rasuah Adalah Maksiat

Hadis 1
Bersabda Rasullullah s.a.w

"Laknat Allah swt ke atas pemberi rasuah dan penerima rasuah"-Hadis Riwayat Ibnu Majah.

Hadis 2
Bersabda Rasullullah s.a.w

"Pemberi rasuah dan penerima rasuah akan dimasukkan ke dalam Neraka"-Hadis Riwayat Ath-Thabrani.

Saya rasa dua hadis di atas sudah cukup untuk menjauh orang –orang Islam dari melakukan amalan rasuah. Namun demikian saya lihat amalan rasuah masih berluasan dalam masyarakat kita hari ini. Seolah-olahnya kedua-dua hadis di atas tidak pernah mereka (yakni pengamal rasuah yang berugama Islam) dengar walaupun sering kali di baca dalam khutbah Jumaat ataupun dalam ceramah ugama yang terpancar dalam media elektronik.

Kesimpulan: Mereka memberi dan menerima rasuah kerana mereka jahat , mengikut hawa nafsu semata-mata dan terlalu mencintai dunia. Ingat kita akan mati.

Kepada pencacai2 UMNO renong2 dan fikir2kan.

catitan oleh Sayedli at 7:06 AM

Di petik dari: meranti7.blogspot.com

anonymous said...

Isnin, 2008 Disember 01

MINDA ORANG MELAYU TELAH DI "BONSAI" KAN???Malaysiakini.

Saya rasa, Forum Rakyat ini pertama kali diadakan oleh sebuah NGO -Cakap-Cakap Rakyat, tentang ISA dan semua perkara buruk yang ada didalamnya.Forum yang diadakan di Bar Council ini di pengurusikan oleh seorang peguam terkenal dari PKR iaitu saudara Nizam.Penceramahnya semua hebat belaka, kecuali.....saya.

Program dimulakan oleh saya mengenai aktiviti GMI.Saya sekadar mempersembahkan slide yang diambil dari simpanan pengurusinya, Syed Ibrahim yang kini berada di Mekah menunaikan haji.Slide itu disediakan agak tergesa-gesa dan disaat akhir, terlupa masukkan music.... jadi, agak boringlah sikit.

Rasa kurang selesa bercakap tentang Gerakan Mansuhkan ISA, walaupun saya juga salah seorang ahli jawatankuasanya. Selalunya bila Syed Ibrahim membuat persembahan, saya sering memberi komen ,kenapa slidenya kurang menarik? Namun, bila sudah mengalaminya sendiri, barulah tahu...betapa sukarnya untuk melaksanakan sesuatu yang perlu dilakukan dengan sepenuh hati.
Jika diberi pilihan, saya suka memberi perkongsian sebagai isteri pada tahanan ISA yang telah lama dianiaya. Tetapi...elok juga sesekali mencuba sesuatu yang baru. Semua pernceramah memang hebat bercakap. Saya suka dengan gaya bahasa Isham Rais dan saya terpesona dengan gaya santai RPK.Fadzrul dari UIAM baru pertama kali saya temui,namun beliau mempunyai keupayaan yang tersendiri.Dan Hj Mat Sabu, memang tidak perlu dipertikaikan lagi...Persembahan beliau memang mantap!!!

Siapa sangka, dalam keheningan dewan yang semua pesertanya khusyuk mendengar pesanan Isham Rais yang bercerita tentang ketakutan yang melanda minda@otak orang Melayu yang telah di :"bonsaikan" selama 35 tahun oleh UMNO, tiba-tiba ada sekumpulan lima orang lelaki bertubuh sasa, bangun dan keluar dewan.Kurang ajar sungguh sikap mereka itu!!
Rupa-rupanya, kami buat program anti-ISA di dalam dewan, kumpulan PEWARIS yang tidak celik ISA, telah mengadakan perhimpunan di luar bangunan, siap memakai T-shirt YES TO ISA.

Mereka bersuara dengan kuat, dan ada sesekali menjerit sambil menadah tangan membaca doa.... Hai, pelik tengok sikap mereka.

Orang yang bukan Islam pun semuanya membenci ISA kerana zalim dan tidak berperikemanusiaan, mereka yang berugama Islam pula sanggup membiarkan diri mereka di pergunakan oleh pemimpin yang sedang berkuasa, yang sangat-sangat menjaga UMNO sebagai "the last bastion" pada UMNO.

Kesian... sekali lagi....., ISLAM telah dimangsakan oleh puak-puak yang suka bersumpah dengan keris ini.ISLAM juga yang akhirnya dipandang buruk oleh bangsa lain.....


Dicatat oleh Merah Hitam di 09:56

anonymous said...

02 December 2008

Akta ISA: Kerajaan BN semakin terdesak!

KERAJAAN BN yang menguasai pemerintahan negara makin terdesak ekoran tindakan beberapa parti komponennya mencabar supaya Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dipinda.

Paling terbaru, seorang pemimpin kanan parti MCA bersetuju dan menyokong penuh dengan desakan dikeluarkan oleh Parti Progresif Rakyat (PPP) menerusi presidennya, Datuk M.Kayveas yang tidak teragak-agak akan keluar dari BN andai kerajaan hari ini tidak membuat sebarang pindaan yang bersesuaian dengan ISA sebelum pilihanraya umum akan datang.

Anggota jawatankuasa pusat MCA, Wong Nai Chee berkata beliau bersetuju dengan desakan Kayveas supaya kerajaan meminda ISA. "Kerajaan perlu meminda peruntukan-peruntukan dalam ISA yang tidak sesuai dan yang sudah ketinggalan zaman, bagi mengelak ISA disalahguna oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab, dan memulihkan keyakinan terhadap kerajaan," tegasnya.

Wong berpendapat, ISA perlu dipinda bagi menyediakan lebih banyak 'semak dan imbang' untuk dijalankan oleh pihak mahkamah. "Ini dapat memastikan semakan kehakiman boleh dijalankan untuk menyiasat alasan-alasan tahanan dibuat dan sama ada alasan berkenaan mengikut semangat Akta tersebut," tambahnya.

Bagaimanapun, Wong yang juga pengerusi biro parlimen dan perundangan Pemuda MCA katanya, aspek pencegahan dalam ISA masih penting dalam mengekang keganasan. Beliau merujuk kepada serangan pengganas di Mumbai, India yang dilaporkan telah mengorbankan 195 nyawa dan 295 lagi cedara.

Wong berkata, beliau memahami kebimbangan yang disuarakan oleh Kayveas yang rakyat Malaysia memandang berat isu-isu berkaitan ISA dan jika BN tidak membuat pembaharuan, rakyat akan hilang keyakinan terhadap gabungan tersebut. "Melalui saluran BN dan juga wakil kita di Kabinet, MCA akan terus mendesak kerajaan supaya meminda ISA.

Parti juga berharap semua parti komponen BN berkerjasama dengan MCA, untuk mendesak ISA dipinda bagi mencegahnya daripada disalahgunakan," tegasnya.

Kayveas dilaporkan berkata, kerajaan seharusnya berdepan dengan gesaan masyarakat supaya membuat pindaan ke atas ISA dalam senario politik dan sosial masa ini dengan ramai berpendapat akta tersebut telah disalahgunakan untuk menyekat kebebasan bersuara.

Bagaimanapun, menurut beliau, pihaknya masih akur kepada hakikat bahawa kewujudan ISA pada sesetengah keadaan dan masa telah membantu masyarakat berbilang kaum di negara ini untuk hidup dengan aman, bersatu dan selamat.

''PPP bukan meminta supaya ISA dihapuskan, tetapi meminta kerajaan membuat pindaan yang realistik dan bersesuaian dengan keadaan semasa.
''Kami tidak ingin melihat keadaan yang mana orang ramai beranggapan bahawa ISA merupakan 'senjata' alternatif kerajaan untuk menghapuskan musuh politiknya,'' katanya selepas merasmikan persidangan Perwakilan Pemuda dan Wanita PPP di ibunegara semalam.

{Semakin hari semakin banyak parti yang berpayung dibawah BN secara berani menempelak kepemimpinan atasan. Seingat nakmarahmarahlah jarang sekali berlaku ketika era empat Perdana Menteri yang lepas. Masa itu, nak menyanggah pendapat PM pun dah tak berani dalam setiap mesyuarat, inikan pula membuat komen dalam media. Sekarang era Pak Lah, bagaimana pula jika anak Tun Razak ambilalih jawatan itu Mac nanti. Jangan sampai rakyat berkampung disana sini macam pergolakan yang berlaku di Bangkok sekarang, cukuplah.}
pada 1:34 AM

dipetik dari: nakmarahmarahlah.blogspot.com

perunding said...

eloklah zali dah paste kat sini.
kenapa tak amik yg melayunet.lagi byk,21 dalil.
alhamdulillah saya dah jawab.insyallah saya mohon Allah bagi kekuatan utk menjawab yg ini.
saya juga masuk TKO.
hujah dari forumer dulu_Pas dan forumer Melayunet lebih kurang je.
(mereka ini aktif dalam TKO).
saya merasakan ada yang bekalkan artikel/tulisan kpd mereka.krn tulisan/artikel mereka tak consisten dgn hujah harian mereka dlm TKO.
sangka baik je lah ekk.

takurihing said...

Sebenarnye UMNO telah di tipu oleh cina dan keling selama lebih 50 tahun.

Selepas PRU12 baru UMNO sedar bahawa dia terlah tertipu selama lebih 50 tahun.

Bangsa cina dan keling ini memang tidak boleh diharaf dan dipercayai.
Selama lebih 50 tahun mereka mengaut harta kekayaan negara sambil berlindung dibawah UMNO.

Apabila si cina dan keling ini telah kaya raya dan mendapat kuasa politik, mereka berpaling tadah. UMNO terkulai dan hampir terjelabak runtuh.

Sekarang si cina dan keling ini mengunakan PAS dan PKR pula untuk me laga2 kan melayu.

Nampak nye mereka telah hampir berjaya. Melayu telah berpecah kepada 3 - UMNO, PAS dan PKR.

Si cina dan keling ini telah bersatu dlm DAP dan di sokong pula oleh PAS dan PKR.

Sekarang siapa yg akan memerintah dan berkuasa selepas PRU13 nanti?

Pak Brahim said...

SELAMATKAN NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA YANG TERCINTA DARI KEZALIMAN PENGUASA YANG MENGAMALKAN BUDAYA RASUAH, PEMBOHONGAN, TAMAK-HALOBA, JENAYAH DSN.

ketam said...

minta izin nak tambah kerusi PKR supaya senang menang dan bertambah cepat ke arah putrajaya.. hidup PAS..

takurihing said...

Pak Brahim,
Anda kena sedar bahawa bukan Islam telah berjaya memecah belah kan orang Islam.

Sekarang Islam telah berpecah kepada UMNO, PAS dan PKR. Kekuatan Islam akan musnah.

Bukan Islam pula sudah bersatu dlm DAP dan disokong pula oleh Islam dari PAS dan PKR.

Nah lihat! siapa lebih berkuasa, Islam atau bukan Islam?

Se buruk2 UMNO itu Islam.
Se baik2 DAP itu KAFIR!

Mana ada kafir dlm dunia ini yg suka Islam? - kafir DAP?

Kaum Islam di laman SIASAH ini berhenti lah mengutuk kaum sesama Islam. Musuh anda ialah DAP. Bukan UMNO, PAS atau PKR!

zali said...

pak brahim dan sekutu...

jangan tau nak bertempik dan mengembek je...

ni saya paste keratan dari harakah(yang di edit tanpa lari maksudnya) untuk pak brahim dan sekutu jawab...lepas tu baru mengembek ok.

Ketua Muslimat PAS Negeri Selangor, Wan Hasrina Wan Hassan : Pakatan Rakyat masih baru dan belum sampai setahun mentadbir kerajaan mereka perlu JELASKAN kepada rakyat MENGAPA manifesto tersebut(manifesto pr la tu) masih belum dapat ditunaikan contohnya manifesto negeri Selangor yang belum ditunaikan seperti bantuan untuk tadika sebanyak RM50 seorang.

ayuh pak brahim...kuat kan semangat untuk jawab.

tak kan perunding lagi yang kena turun padang tolong jawab...

ketam said...

Untuk senaman minda sahaja..

berapa ramai tahanan ISA??
kenapa mereka ditangkap??
apakah isu yg boleh menyebabkan mereka ditahan??

teruk sangat ke tinggal di kem tahanan??

yg membantah ISA atas tujuan apa??
kenapa ISA tidak adil??

kalau ISLAM di keji oleh seseorang patutkah di ditahan ISA??
KAlau tak tahan apakah tindakan yg dapat kita PAS dan PKR ISLAM lakukan??

Perlukah Mahkamah Syariah dimansuhkan??
Oleh kerana PAS menyokong PR wajarkah menyokong polisi DAP dan BAR Council mengenai kebebasan agama??

zali said...

takurihing...

kalau lah manusia ni semua berfikiran sama seperti awak...nescaya akan tertegak daulah islamiah di malaysia ni dan melayu islam pasti akan jadi kuat seteguhnya ukhwah antara mereka...

tapi...sedangkan jari yang sebadan ni pun berbeza panjang pendeknya.

tak lah pula menganggap perjuangan awak tu sia-sia...teruskan lah dan bukan senang nak cari orang bebas kat sini.

hidup ibrahim ali!(ibrahim ali bukan pak brahim)

zali said...

wah...letih la nampaknya perunding nak kena jawab nih...

ni senaman minda ketam ni sapa nak jawab kalau tak perunding jugak.

ambik masa sikit tak apa...

TAMING SARI said...

Salam,

Minta izin laluan kepada taming sari,

wah.. persoalan dari ketam tu paling best.

Isu ISA dan Perjuangan PR memang menjadi bualan hangat.

Sape2 balaci PR sila jawab soalan dari Ketam 2...

Ari tu aku ade bc blog Nurul Izzah anak aljuburi, sedih melihat seorang YB buat Demo untuk bantah pasang meter parking.

Kesian tengok YB sorang tu cr publisiti murahan dgn penyokong mereka.

Sebodoh penyokong, bodoh lg YB tu..
Buat ape orng lantik jadi YB kalo suara dia juga melalui demo.

pegilah berbincang dengan DBKL dan dptkn jwpn sbnr. Bkn nye dgn cr bertempik mcm anjing menyalak bukit.

Nurul.. Nurul.. ko same je mcm dulu ms belajar di UTP dulu.. tak berubah2.

berubahlah.. bijakkan sikit tindakan ko 2 YB Nurul Izzah oii..

ikhlas,
empayar-malaya.blogspot.com

Fendy2177 said...

Salam Sejahera Semua,

Lama tak mengomen dalam ni. Komen berkenaan tajuk artikel, secara positif, aku nampak hubungan Anwar dan Mustafa Ali amat baik. Secara tidak langsung, kenyataan Mustafa tentang 16/9 sedikit pun tidak mengugat hubungan mereka. Barulah orang kata matang dan professional. Masing-masing ada pandangan mereka dan wajar dihormati.

Berkenaan ISU PAS dan Dalil-Dalil yang dinyatakan, bagi aku la secara peribadi.

Kalangan Ulama PAS mempunyai kefahaman Agama yang cukup baik dan tinggi. Cuma cara penyampaian yang DIRECT membuatkan masyarakat AWAM sewenang2nya menyalah tafsirkan@ sengaja menyalah tafsirkan (sebab ada kepentingan) maksud sesuatu kenyataan. Ibarat kenyataan Tn. Guru, mempunyai pengertian yang mendalam, cuma orang AWAM yang gagal berfikir atau MALAS berfikir di sebalik maksud setiap kata-katanya.

- ISU TUHAN MENCARUT, sengaja diheboh kepohkan, tetapi penjelasan Tn. Guru tidak pula diberikan liputan yang wajar.

- ISU HUDUD, mendapat tentangan dari umNO dan menggunakan KUASA MEREKA menyekat perlaksanaannya. Siapa yang TAK BUAT (BACA, TAK BAGI BUAT).

- Kita dibolehkan tidak sembahyang di belakang IMAM yang kita TAHU MORALNYA atau SIASAHNYA (saya tak ingat ISTILAHNYA). Adakah kita nak sembahyang belakang Imam yang kita tahu terlibat dalam RASUAH. Bukan semuanya rasuah, cuma bila sesetengah Imam tu tahu tetapi masih bersetongkol dalam parti RASUAH, apa la maksudnya? Begitu juga urusan Nikah Kawin. Agama dan Politik tidak boleh dipisahkan. Siang berpolitik (apa2 pun sapu), malam jadi Imam, boleh ka?

- Isu kafir mengkafir terlalu rumit untuk dijelaskan. Kupasan melalui Ilmu Agama yang cetek tidak mendatangkan kebaikan malah menambah masalah. oleh itu, carilah Tok Guru untuk menjelaskan. Sedar atau tidak, percakapan @ perbuatan kita sehari-hari kadang2 menyebabkan kita menjadi SYIRIK KAHFI. Contoh ayat 'Kalau tak ada AKU, tak jalan projek tu'. 'Hanya AKU je yang boleh buat benda ni'. Kereta tu la yang buat dia mati. Simple, tapi natijahnya amat besar.

Pengalaman bergaul dengan rakan-rakan dari PAS semasa pilihanraya 1999 (aku menjadi sukarelawan dan juga pemerhati pusat pembuangan Undi - aku bukan Ahli PAS), aku dapati semangat sukarela dan keikhlasan mereka dalam perjuangan tidak dapat ditandingi oleh orang umNO. Cuma sikap golongan penyokong yang tak tahu apa-apa (sokong buta tuli tanpa ILMU) yang merosakkan PAS. Golongan ini, asal jumpa atau tahu orang itu umNO, habis sebakul maki atau umpatan dikeluarkan. Golongan yang memahami perjuangan dan matlamatnya, agak rileks dan berhikmah, boleh bergaul dengan sesiapa sahaja tanpa prejudis, tahu bila nak keras, bila berlembut.

Pengalaman dengan rakan umNO, aku pernah dibayar RM20 untuk hadir ke perjumpaan bersama Mahathir pada tahun yang sama (kata mereka, duit minyak atau buat tambang). Tukang agih duit pulak rajin berdoa agar tak ramai yang claim kat mereka, sebab baki masuk kocek. Kalau tak buat begitu, alamatnya kosong dewan. Ahli umNO yang baik pun ada juga, kebanyakannya adalah veteran yang benar-benar berjuang untuk MELAYU dan sayang nak tinggalkan parti walaupun tahu perjuangan dah jauh menyeleweng. Kesian mereka.

Apa yang saya ulas atau komen adalah pandangan peribadi. Cuba buka minda dan terima kekurangan Parti yang anda sokong secara jujur dan jika mampu, tegur atau lakukan apa tindakan yang termampu. SOKONGAN YANG MEMBUTA TULI AKAN MEMENDEKKAN HAYAT PARTI YANG ANDA SOKONG. Keadilan pun sekarang hangat dengan ISU TKM PENANGNYA. KITA RAKYAT MALAYSIA KENA CELIK MATA, MANA YANG BETUL KITA SOKONG, SALAH KITA TOLAK. TIADA YANG SEMPURNA, CUMA ADA AKAL PILIH LAH YANG KURANG MUDARAT, KURANG CELA DAN ELAKKAN BERSUBAHAT DALAM MELAKUKAN KEJAHATAN.

CUKUPLAH AKU MEREPEK, NNT SAMBUNG LAGI....ADIOS

Fendy2177 said...

Soalan atau persoalan Dari KETAM:

Untuk senaman minda sahaja..

berapa ramai tahanan ISA??

-AKU PUN TAK ADA DATA, CUBA TANYA SYED HAMID ALBAR. TOLONG JAWAB BALIK BILA KO DAH TANYA SYED HAMID NNT.

kenapa mereka ditangkap??

-MACAM-MACAM KES..
-ADA YANG {PALSUKAN KPT (KAD PENGENALAN BERMUTU TINGGI YANG KURANG MUTUNYA) DAN PALSUKAN PASSPORT - YANG NI AKU PERNAH DENGAR LA, TAK TAU BETUL ATAU TAK}.

- ADA JUGA YANG ALA-ALA PENGANAS/ SUSPECT PENGGANAS (MAUNAH DLL).

- ADA YANG DIKATA MENGHASUT (HINDRAF DLL).

- ADA YANG BUAT DEMONSTRASI SECARA AMAN.

apakah isu yg boleh menyebabkan mereka ditahan??

- BILA SUARA TIDAK DIDENGAR ATAU SENGAJA TIDAK DIDENGAR OLEH PEMERINTAH DAN JALAN LAIN DAH TAK ADA, MEREKA TUNJUK PERASAAN, CONTOH, HARGA MINYAK, ISU KRIKET ISRAEL DLL.

teruk sangat ke tinggal di kem tahanan??

- ENTAHLAH, BELUM PERNAH KENA TAHAN LAGI DALAM TU.

yg membantah ISA atas tujuan apa??
kenapa ISA tidak adil??

- BANTAH SEBAB TAK ADIL. TAK ADIL SEBAB DALAM ISLAM DAN AL-QURAN YANG JADI PEGANGAN ORANG ISLAM SENDIRI MINTA DIADILI JIKA DITUDUH DAN JIKA DIDAPATI BERSALAH MEREKA DIHUKUM. MANA PROSES PENGADILAN DALAM ISA?

kalau ISLAM di keji oleh seseorang patutkah di ditahan ISA??

- SIAPA YANG HINA ISLAM YANG DISUMBAT DALAM ISA? CONTOH KENYATAAN YANG MENGHINA ISLAM? MAHATHIR TAK KENA ISA PUN SEBAB HINA NABI ????.

Kalau tak tahan apakah tindakan yg dapat kita PAS dan PKR ISLAM lakukan??

- JIKA ADA TUDUHAN SERTA BUKTI, LALUI PROSES SEPERTI TERTUDUH YANG LAIN DALAM MAHKAMAH, DAN JATUH HUKUMAN MENGIKUT KESALAHAN. (ISA, 6 BLN HINGGA 2 TAHUN SIAP ADA ++ LAGI TANPA PERBICARAAN DAN BUKTI YANG KUKUH, JIKA ADA BUKTI, KE MAHKAMAH LA).

Perlukah Mahkamah Syariah dimansuhkan??

- KENAPA PERLU DIMANSUHKAN, SIAPA YANG CADANGKAN, PKR KE? PAS KE?

Oleh kerana PAS menyokong PR wajarkah menyokong polisi DAP dan BAR Council mengenai kebebasan agama??

- BAGAIMANA PULA umNO, PERLUKAH MENYOKONG MCA DAN PPP UNTUK PERHALUSI ISA. JIKA TIDAK, APA MAKNANYA?

MAKNANYA, ITU PANDANGAN MEREKA DARI SUDUT KEPERCAYAAN MEREKA, KITA YANG ISLAM NI BUKAN BODOH NAK TURUT JE, ADA AKAI PIKIR LA. YANG AKU RISAU LA NI, umNO YANG JADI PAK TURUT SEBAB DAH GOYAH DAN SOKONGAN CINA DAN INDIA PUN MAKIN MENIPIS. BOLEH TERUS MEMERINTAH KE DENGAN SOKONGAN MELAYU SAHAJA YANG DOK BBRP KERAT DALAM umNO TU.

KESIMPULAN : ISA PERLU DIHAPUSKAN KERANA,

- AKTA YANG KEJAM DAN TIDAK ADIL.
- ADA BUKTI, DAKWA KAT MAHKAMAH DAN JATUHKAN HUKUMAN IKUT KESALAHAN.
- BOLEH DISALAH GUNAKAN UNTUK KEPENTINGAN POLITIK PEMERINTAH.
- TEMPOH HUKUMAN YANG TAK RELEVEN.
- MENAHAN ORANG TANPA BUKTI.

Saya pula soal...

1- Mengapa perlu tahan orang tanpa bicara?

2- Atas dasar/ alasan apa HUKUMAN boleh dilanjut-lanjutkan dari 2 tahun ke 6 tahun?

3- Jaminan ISA tidak disalahgunakan oleh pemerintah?

4- Ada tak akta HASUTAN, hukumannya? Kalau tak ada, tak boleh gubal ke? Kalau hukumannya ringan, tak boleh diberatkan, rotan ke?

5- Antara yang pernah ditahan dalam ISA adalah Ustaz Badrol Amin, Bekas Pensyarah UIA, Prof. Sidik Baba (kalau aku tak silap la). Apa kesalahan mereka? Ada bukti? Kalau ada kenapa tak dakwa kat mahkamah?

ISA TAK KENA KAT KITA ATAU KELUARGA KITA. TAPI CUBA FAHAMI PERASAAN KELUARGA MEREKA YANG TERLIBAT. KALAU MASUK PENJARA KERANA MEMANG MEREKA BUAT SALAH BESERTA BUKTI DAN MENJALANI PERBICARAAN YANG ADIL, SEMUA YANG TERLIBAT REDHA DAN BOLEH TERIMA HAKIKAT.

radiohead said...

itu taming sama zali - moga sembuh hati hitam legam korang.. takut nak mampos susah nnt.

perunding said...

Bismillahirahmanirahim,
Saya menulis atas kapasiti diri saya sendiri.
Ini bukan jawapan rasmi Parti PAS.


JAWAPAN 1
Amanat Haji Hadi adalah jelas,SEKIRAnya kita mengatakan politik tidak boleh dicampurkan dgn agama,hukum Allah sudah tidak sesuai dan bekerjasama dgn org lain dlm tindakan tersebut,maka terbatallah shahadahnya/imannya.
Sudah pasti politik mesti diuruskan/ditadbir oleh agama dan mesti tertakluk kpd hukum agama,sekiranya tidak ,bebaslah orang politik nak buat sesuka hati spt rasuah dan lain2.Setiap kesalahan mestilah diadili dan dihukumi oleh hukum yg telah tersedia ada iaitu hukum Allah.tidak kira bab kahwin,jualbeli,urusan Negara(politik).kita juga tidak boleh bekerjasama dgn sesiapa pun dalam menidakkan Islam,tidak kira dgn orang kafir ,atau hatta dgn org islam sendiri untuk bersekongkol dlm urusan haram/kejahatan.
Dalam hal akibat dari amanat itu,betulkah spt yg didakwa?mana ada orang kat Terengganu suruh bapak/anak tukar nama jadi Micheal ,Bush ke.ada ke? Ia adalah di peringkat PENGHUJAHAN bahawa SESEORANG akan menjadi kafir SEKIRAnya beriktikad spt perkara dia atas tadi.
Dalam pemilihan Imam,jurunikah adalah patut kita mencari orang paling baik dan berkelayakan.
Kenapa ada orang PERASAN sangat yg ada orang( Pas kononnya) kata diaorang KAFIR??
Kenapa diulang2 kata orang tu kata orang lain kafir sedangkan orang tu tak pernah directly kata orang lain kafir.??? pening ayat ni kan…

JAWAPAN 2
BILA masa pulaklah mengHALALkan perbuatan buruk tersebut.kau orang pun dalam alam maya ni,tak pernah jaga tuturkata pun.Didalam hal memilih calon spt calon pemimpin atau calon menantu kita mesti/perlu menyatakan KEBURUKAN calon itu dgn terang SEKIRAnya ada.
kita tetap wajib mengatakan hudud,aurat dll wajib dilaksanakan,dan juga perkara kecil yg lain.SEKIRAnya masih ada segelintir yg mencaci (jika ada)dan sekiranya pihak itu tidak dapat menghentikannya,perkara yg besar itu tetap mesti MAHU DIUSAHAKAN dan IKHTIARkan utk dilaksanakan.
Pas adalah parti yg MAHU dan berUSAHA melaksanakan perintah dan hukum Allah tersebut.Bezakan antara” meraih kejayaan” dengan berusaha/berikhtiar utk” mencapai kejayaan.”




JAWAPAN 3

Peralatkan islam?pergunakan Islam?Simpati/kuasa Melayu?
Berapa ramai orang melayu dalam UMNO tu,tetapi Pas tetap istiqomah dgn prinsip perjuangan Pas.Pas bukan mencari redha melayu.Hanya redha Allah yg dicari.
Kita mesti menggunakan PANDUAN ISLAM dalam semua hal kehidupan kita.kalau tak , nak guna apa.cara hidup siapa?brittish?
alatkan Islam?berapa sen pas dapat?
cth ‘ peralatkan’ kedudukan sbg ketua bahagian:dapat byk projek/wang/pengaruh dll.sepatutnya sbg ketua bhgn kena berbakti kpd rakyat tanpa dpt duit.
Sememang ada perasan tak puas hati dan marah kepada penyelewengan/kemungkaran yg dilakukan oleh ruling parti.ITU adalah sifat KEIMANAN membenci kemungkaran!!!
Kebendaan???apa dia??berapa sen org pas dapat.Ketua Bahagian depa dapt RM3juta tahun sudah setiap orang.itu baru kejar kebendaan.
Orang Pas pun makan NASI juga bang.kena kerja juga.amik upah juga..
Fahamilah maksud zuhud,maksud cinta dunia takut mati,maksud dunia itu sbg ALAT bukan MATLAMAT.mudah terkeliru dgn persoalan tersebut kan.

JAWAPAN 4
Benar.Kita mesti SEBATI kan diri kita,perjuangan kita ,segalanya utk Islam dan kerana Allah.Taksub??kita mesti SERATUS-PERATUS dalam menyokong perjuangan Islam.bersungguh,istiqomah,menyeluruh..mungkin itu yg dimaksudkan dgn taksub.
Sudah tentu kita tidak boleh menentang pihak yg perjuangkan/menegakan suruhan Islam.Tak kiralah pihak itu pas ke atau apa2 kumpulan jua.
Kalau orang tu di luar Negara atau tempat lain,zaman lain sekalipun tidak menjadi masalah.BUKAN kerana sokong nama PAS itu,tetapi DASAR perjuangan ISLAm tersebut.Sekiranya berada ditempat lain,zaman lain tentulah ada KUMPULAN spt dasar PAS di situ.WAJIBlah sokong kumpulan itu!!!

JAWAPAN 5
Tidak menolak Almaunah??? What a big deal.ALMAUNAH hanya wujud 2 minggu je dalam sejarah 51 tahun Malaysia merdeka!!mereka tu tak puas hati dgn pempinan pas ke,atau tak puas hati pimpinan DrM dalam ruling parti??kalau salah tangkap dan hukumlah..that’s it.Alqaeda??nak kutuk apa.dia pergi perang kat BOSNIA,CHECNYA,IRAQ,AFGHANISTAN lawan TENTERA yg membantai orang ISLAM.tu ISRAEL,RUSSIA,AMERIKA hari2 bom yg seberat 2000kg,10000kg keatas umat ISLAM,kau org tak kata apa.(bom seberat tu kalau tak meletup pun,hancur kampong tu bang)911 tu modal amerika je,toksah kita nak berhujah.kau orang berani perang??tu pengerusi OIC ari tu balik lawat DARFUR,apa dia cakap. “o saya lihat takde apa2 kat Darfur ni,,saya tengok banyak sayuran dan buahan SEGAR kat pasar DARFUR!!!..PM kau orang lah tu(nak pencen dah).baik lagi Angelina Jolie amik anak angkat.(tapi dah dia kafirkan budak tu pulak )

perunding said...

JAWAPAN 6
Konsep syurga.
Allah maha menepati janji.(pertama)Allah telah janjikan biar sebesar zarah amalan yg baik dan amalan yg jahat akan mendapat balasan.kemuncak ganjaran kebaikan ialah syurga.(kedua)Disamping itu ,amalan semata2 masih memerlukan Rahmah Allah(final perkiraan)kerana amalan itu sendiri tidak mampu membayar NIKmat kurniaan Allah yg terlalu byk!!!
Kita boleh kata kalau kamu solat nanti kamu akan masuk syurga.ok.tak perlulah kena list kan semua..setiap kali nak cakap.cth :kamu kena solat sunat,solat subuh,solat zuhur,kemudian…kahwin..kemudian…sampai sebatu listnya baru boleh kata kamu boleh masuk syurga.tentulah audience telah faham ketika mengatakan memilih Pas membolehkan anda kesyurga kerana perjuangan pas itu menepati syariat islam dan mengikut segala sunnah perjuangan.
Utk dapat Rahmah Allah juga Syafaat Rasul kita perlu sepenuhnya menuruti segala perintah Allah dan taat serta mencintai RasulNya.

Kita tidak dapat menyatakan siapa yg masuk syurga TETAPI kita telah diajarkan oleh nabi akan CIRI-CIRI orang yg boleh masuk syurga

JAWAPAN 7
Ini berkaitan fakta.sila rujuk fakta sebenar.Perlaksanaan memerlukan kelulusan parlimen(kerajaann pusat).Bukankah kau orang ugut nak isytihar darurat kalau dilaksanakan.Bukankah ada lawyer kau orang saman kerajaan negeri Kelantan?
Bezakan Dapat melaksanakan dgn berusaha melaksanakan.Allah lihat kepada kesungguhan usaha anda. Allah bagi ganjaran dalam bentuk pahala dan juga ada masa dalam bentuk kejayaan spt kemenangan.Dengan usaha sudah mendapat pahala.Jika tidak Berjaya setelah berusaha,tidaklah anda dihukum berdosa.Tidak timbul persoalan takut kat PakLah.krn system demokrasi memerlukan majority.tunggulah kami pegang parlimen.Inshaallah.

Jawapan 8

Islam itu menyeluruh.mungkin maksudnya Pas lebih pentingkan ilmu feqah,tauhid berbanding ilmu matematik,sains geograpi,ekonomi dll.
Kita kena faham priority.Di Iran kanak2 diajar mengenal Allah dan Rasul sebelum diajar A,B,C!!!nak ajar ke budak tadika pasal equilibrium theory ke,Keynes theory ke.Islam mengajar anak2 mengenal Allah dan Rasulnya terlebih dahulu.
Memang benar kerana ketinggalan ilmu dunia lah umat islam tertindas.Tetapi anda SEDARkah kerana umat islam ketepikan ilmu AGAMA lah yg menyebabkan mereka ketinggalan ilmu dunia.!!nak hujah topic ni..ke..ok je..
Rujuklah buku keluaran IKIM tu..ibnu sina,albatuta,yg tulis al jebra tu sapa..(tak ingat lak)..depa hafal Quran dulu atau hafal matematik dulu…cuba jawab.

Dah penat juga ni…konsep syukur.
Dengan manusia kita cakap terimakasih.dgn Allah kita kata Alhamdulillah dan laksana segala SURUHAN dan TINGGALkan segala larangan kerana mensyukuri NYAWA yg diberi!!!
Patuh kepada ALLah,patuh kepada RASul kemudian patuh kpd pemimpin.maksudnya sekira pemimpin tu PATUH kpd ALLAH dan RASUL.
satu tanah yg ada manusia(rakyat) itu akan menjadi Negara bila ada struktur pemerintahan.struktur itu dipanggil kerajaan dan diperintah oleh kumpulan tertentu.Maksudnya, kerajaan itu adalah hak kepada rakyat tersebut,ruling party itu dilantik rakyat sebagai pengurus.Kena bertanggungjawap mengikut SCOPE tugasnya.dan rakyat berhak menggantikan pengurus mereka bila mereka suka/nak/perlu.

Jawapan 10.

Jangan lah nama kan anak anda Abdullah.(hamba Allah)
Kalau dia buat jahat..nanti orang kata…..Allah.

takurihing said...

Bangsa kafir ini telah pernah belot terhadap UMNO. Mereka belot kerana kedudukan ekonomi mereka sudah kukuh.

Sekarang kafir ini ingin pula menguasai politik pula. Dlm BN/UMNO mereka sukar untuk merebut kuasa.

Jalan mudah mereka ialah dgn ber baik2 dgn PAS dan PKR pula.

Melayu khasnye Islam harus sedar, jika bangsa kafir ini pernah belot kepada UMNO yg telah terlalu banyak berjasa kepada nye, mengapa tidak pula dia akan belot kepada PAS dan PKR setelah berkuasa kelak?

Bangsa KAFIR ini memang TIDAK BOLEH DIPERCAYAI di mana2 jua di muka bumi ini.

Sekarang kafir ini telah berjaya memecah belah kan melayu/Islam. Sedangkan mereka sudah bersatu dlm DAP.

PAS dan PKR jangan terlalu giarah untuk berkuasa, kelak melayu/Islam akan musnah.

Sedar lah melayu/Islam, musuh kamu bukan PAS atau PKR tetapi kaum kafir - DAP.

Bersatu lah kita sesama Islam, jangan kutuk mengutuk sesama sendiri. Yang harus kita kutuk ialah kaum kafir - DAP!

Kalau kaum yahudi yg sangat kecil bilangan nye boleh menunduk kan bangsa Arab yg sangat besar bilangan nye, mengapa kita tidak boleh berbuat demikian.

Kita mesti tunjukan kepada kaum kafir ini bahawa kita boleh bersatu.

TAMING SARI said...

Salam,

Aku sebenarnya setuju dengan kenyataan takurihing..

Musuh kita skang ni DAP.. bkn PAS atau PKR.

DAP lah yang mencanang kemarahan Melayu sejak dari zaman merdeka lagi. Peristiwa 13 Mei kemuncak kepada api pertelagahan itu.

Tak semua cina menyokong dasar DAP tapi aku yakin, ramai yg bersama mereka.

Cina yang faham sejarah dan kenal asal usul bangsanya sahaja yg akan bersama dgn Melayu.

tapi ade juga melayu yg masih berkawan dgn DAP. Melayu selain melayu UMNO lah..

Aku yakin, BPN akan terus menerus menjadi wadah penerangan kpd semua bahawa kepentingan ketuanan Melayu akan menjamin kedaulatan Agama Islam dipertahankan.

Fendy2177 said...

takurihing said...

Bangsa kafir ini telah pernah belot terhadap UMNO. Mereka belot kerana kedudukan ekonomi mereka sudah kukuh.

Sekarang kafir ini ingin pula menguasai politik pula. Dlm BN/UMNO mereka sukar untuk merebut kuasa.

Jalan mudah mereka ialah dgn ber baik2 dgn PAS dan PKR pula.

Melayu khasnye Islam harus sedar, jika bangsa kafir ini pernah belot kepada UMNO yg telah terlalu banyak berjasa kepada nye, mengapa tidak pula dia akan belot kepada PAS dan PKR setelah berkuasa kelak?

Bangsa KAFIR ini memang TIDAK BOLEH DIPERCAYAI di mana2 jua di muka bumi ini.

Sekarang kafir ini telah berjaya memecah belah kan melayu/Islam. Sedangkan mereka sudah bersatu dlm DAP.

PAS dan PKR jangan terlalu giarah untuk berkuasa, kelak melayu/Islam akan musnah.

Sedar lah melayu/Islam, musuh kamu bukan PAS atau PKR tetapi kaum kafir - DAP.

Bersatu lah kita sesama Islam, jangan kutuk mengutuk sesama sendiri. Yang harus kita kutuk ialah kaum kafir - DAP!

Kalau kaum yahudi yg sangat kecil bilangan nye boleh menunduk kan bangsa Arab yg sangat besar bilangan nye, mengapa kita tidak boleh berbuat demikian.

Kita mesti tunjukan kepada kaum kafir ini bahawa kita boleh bersatu.

BAIKLAH...

PADA PANDANGAN ANDA, MELAYU PERLU BERSATU DI BAWAH PANJI-PANJI APA? umNO ATAU PAS? ALASANNYA?

- DAH TERHANTUK BARU NAK TERNGADAH, DULU MASA SELESA DENGAN KUASA LUPA BANGSA DAN AGAMA SENDIRI (KRONI DAN PERUT SENDIRI YANG DIINGAT, UNTUK RAKYAT DIBAGI SIKIT SISA-SISA AGAR NAMPAK JASA MEREKA).

- TN. GURU NIK AZIZ DAN PAS SELAMBA DIKUTUK, SEDANGKAN MEREKA SEBANGSA DAN SEAGAMA (MCA DAN MIC DITATANG SEBAB SOKONG MEREKA). ANWAR (MELAYU, ISLAM) DISUMBAT DALAM JEL DALAM KEADAAN YANG MERAGUKAN (MENYEBABKAN PERPECAHAN) ANGKARA SIAPA. SIAPA YANG MULAKAN PERPECAHAN, BUKAN CINA ATAU INDIA, TAPI MAMAK.

- SUSAH NAK TERIMA HAKIKAT YANG BENAR ITU BENAR, YANG SALAH ITU SALAH. SEKARANG NAK SALAHKAN ORANG LAIN SEBAB KEGAGALAN SENDIRI, TAPI MASIH BERHARAP ORANG NAK SOKONG umNO?

- KEIKHLASAN PERJUANGAN DI MANA? DALAM KEADAAN TERSEPIT DAN KEHORMATAN BANGSA DAN AGAMA SEDANG DIANCAM, MASIH NAK BEREBUT-BEREBUT JAWATAN (BACA KUASA). SEBAB APA? umNO BUKAN BEREBUT-REBUT JAWATAN DENGAN BANGSA LAIN, BANGSA SENDIRI LA, YANG SAMPAI RASUAH SANA-SINI TU. ITU YANG DIKATAKAN NAK PERJUANGKAN BANGSA DAN AGAMA, CIT POOORAHHH.

- KALAU BETUL NAK BERSATU, BETUL NAK KUATKAN BANGSA DAN JUGA AGAMA, SANGGUP BERJUANG BERSAMA-SAMA PAS?

- JANGANLAH NAK SALAHKAN BANGSA LAIN, KITA YANG LEMAH SEBAB MINDA KENA JAJAH OLEH PEMIMPIN (MEMANG ITU YANG MEREKA NAK). CUBA LIHAT MASA ERA PAK LAH, MINDA YANG BEBAS MENJADIKAN RAKYAT BUKA MATA DAN TAHU MENILAI MANA YANG BAIK DAN MANA YANG BOBROK.

- ISU PERKAUMAN HANYA DIMAINKAN OLEH MEDIA DENGAN HARAPAN ORANG MELAYU TAKUT DAN TERUS SOKONG umNO DENGAN KEPERCAYAAN KURAFAT, HANYA umNO SAJA ITU DAN INI (MALAS NAK TAIP). ITU JE MODAL YANG TINGGAL SELAIN ISA.

MALAYSIA ADA UNDANG-UNDANG DAN PERLEMBAGAAN. HAK DAN KEISTIMEWAAN DAH TERANG DALAM TU, IKUT ATAU TAK JE. CUMA YANG KHIANAT BANGSA PUN BUKAN ORANG LAIN, STATUS TANAH ADAT ATAU RIZAB MELAYU SENANG-SENANG TUKAR STATUS SIAPA YANG BUAT? KALAU RM DAH BERSULTAN DI MATA DAN BERTAHTA DI HATI, BANGSA PUN DAH JADI NO 2. AGAMA? JANGAN HARAPLAH.

SAY NO TO umNO.

Creedence Clearwater Revival said...

pelik betul tulisan pro umno ni. tak habis2 dap(bukan nak membela).

apa... mca / mic tak buat masalah ke?

takurihing said...

PAS harus sedar se busuk2 UMNO tu ada juga Islam nye.

Se baik2 DAP itu MENENTANG ISLAM.

Mana lebih baik?

K Singh telah menyatakan 'over my dead body' jika PAS mahu tubuhkan negara Islam.

Sekarang kita sudah jelas bahawa DAP itu menentang Islam.

PAS telah berjasa besar kerana sanggup membantu DAP berkuasa memerintah di Perak dan Selangor.

PAS harus ingat, 'jews of the East' ini adalah lebih matang, lebih berpengalaman, lebih pintar dan ada berbagai2 kelebih dari kaum kita.

PAS juga jangan lupa bahawa PKR itu juga asal nye dari darah daging keturunan UMNO! Darah jati UMNO masih mengalir dlm PKR.

Dgn sekelimut kuasa ini pun mereka telah menggunakan kelebihan nye. Tunggu nanti bila mereka berkuasa penuh, anda akan faham.

perunding said...

tu semua boleh .lagi power.
putra,tekong,fendy,firdaus,firdaus.
saya hanya sekadar yg termampu.

perunding said...

anonymous said...
Rasuah Adalah Maksiat

Hadis 1
Bersabda Rasullullah s.a.w

"Laknat Allah swt ke atas pemberi rasuah dan penerima rasuah"-Hadis Riwayat Ibnu Majah.

Hadis 2
Bersabda Rasullullah s.a.w

"Pemberi rasuah dan penerima rasuah akan dimasukkan ke dalam Neraka"-Hadis Riwayat Ath-Thabrani.

perunding menambah...

TASAUF
org beriman merasakan DOSA (biarpun kecil) spt gunung yg nak menghempap.
org fasik merasakan DOSA (biarpun besar) spt lalat yg hinggap dimuka.dikipas atau tidak sekejap lagi pergilah ia.

FEQAH
SATU orang pencuri yg dibukti akan dipotong satu pergelangan tangan.
SERIBU bakal pencuri jadi kecut perut nak mencuri.
25 juta lagi rakyat yg tak pernah mencuri,menjadi gerun dan tak berani cuba mencuri.

itulah gah nya hukum Allah.menghukum,mentarbiah,mencegah dan mengerunkan sekaligus.

hukum syarak parti tertentu.
seribu disyaki/dilaporkan melakukan RASUAH
30%(300 org) diyakini/dikhuatiri betul2 melakukannnya.
utk menyelamatkan 700 lagi yg dibimbangi laporan palsu,maka 300 ini dibiarkan.
canggih kan....

kurang2 jawablah gini..kami cuma dapat tangkap 30 ekor je anak kucing yg curi ikan tu..yg 270 ekor anak kucing semua sempat lari.

perunding said...

Fendy2177 said...
Soalan atau persoalan Dari KETAM:

Untuk senaman minda sahaja..


perunding hanya mampu menambah,

jawapan Fendy sudah sangat baik.


kita ada pasukan tentera yg hebat,
kita ada polis n SB yg terbaik di dunia.
almaunah ke,hindraf ke,superman ke,spiderman ke,cicakman ke,tangkaplah.

kita ada makhamah tinggi,rendah
kita ada hakim ,ketua hakim.
boleh fix lagi...correct,correct,correct.

bawa org yg disyaki ke makhamah.
undang2 brittish ada,jepun ada ke..
undang syariah ada.

penjara pun banyak.
sungai buluh ada,kajang ada.
apa bikin susah.
tinggal satu parti je kat Malaysia ni yg masih sokong ISA.

tekong darat said...

panjang sangat ulasan masing2...
aku nak jawab pun tak leh nak ingat apa yg di tulis...
tapi hakikat yg perlu dan akan sentiasa di ingat, isu kafir mengkafir ni dah lama sebenarnya tutup buku...dah 10 tahun agaknya...last dipakai pun masa pergolakan hebat puak panjajah tahun 1999...pastu dah tak di pakai...ada sebabnya....sekarang ni bila puak2 sana dah pandai main blog, kuar balik isu ni...nak kena saman agaknya...ada benda yg korang tak tau pasal isu ni...

tekong darat said...

rupa2nya puak2 BPN yg datang kat blog ni...apapun, kami kat sini tak ban sesapa...calon wanita umno macam azizah pun kami layan...calon menteri agama(kalau puak tu masih perintah) macam zali pun kami layan...apa lagi yg lain2...apa pun kami bertujuan baik...
slogan kami bukan hidup melayu...sebab byk bangsa lain dimuka bumi ni dimusnahkan Allah kerana ego masing2....jadi oleh kerana Allah yg boleh buat tu semua, kepada Allah laa kami berlindung...

perunding said...

seronok betul baca teori takurihing.
teringin betul saya nak menjawab.
saya mulakan dengan namakan teori dia sebagai Tarakkening Theory atau TengkorakHang Theory.
itupun kalau nama tu tak mengguris hati sesiapa.

tekong darat said...

puak2 pro sana kat TKO kata perjuangan islam dalam PR adalah islam liberal...banyak sangat nama Islam dalam puak2 pro sana...selain dari hadhari, liberal, apa lagi nama islam yg kamu ada?

tekong darat said...

perunding...aku pun berminat...
tapi minat aku tu lebih kepada nyampah..tidak terpegun atau terpedaya....

din said...

tak perlulah puak-puak yang bersekongkol dgn umno/bn nak menegakkan benang basah selepas diberi peluang lebih 50 tahun memerintah,,
mungkin generasi dahulu dlm umno lebih ikhlas dlm perjuangannya,,
yang ada kini hanya berjuang untuk perut dan kedudukan,,
bila dah terdesak baru nak cakap tentang bangsa dan agama,,,poorahh

Ihya said...

Salam...

Kepada semua..kalau ingin bincang dengan lebih lanjut lagi?? Add id cikgutomoi untuk masuk ke PARLIMEN MAYA RAKYAT. Ingat id ni betul2. Download yahoo messenger dan kemudian message kepada cikgutomoi untuk memasuki ruang parlimen maya rakyat. ID lain selain dari ID cikgutomoi adalah tidak sah. Anda hanya boleh memasuki parlimen maya rakyat yang serba bebas,serba telus tanpa ada sebarang pemecatan,banned atau segala yang anda tidak suka. Aktifkan ID yahoo messenger anda untuk memasuki PARLIMEN MAYA RAKYAT.

takurihing said...

Dgn pergeseran puak PAS&PKR Vs UMNO, siapa yg dapat untung?

Ke dua2 pihak ini hari2 membuat komen dan berbahas tidak habis2 siang dan malam, akhir nye si cina dan keling yg mendapat untung dan labe. bodo punya melayu!

Anda tidak sedar ke bahawa si cina dan si keling sudah bersatu dlm DAP? Dan mendapat bantuan pula dari PAS dan PKR.

PAS pula jangan lupa bahawa PKR itu berasal dari keturunan darah daging UMNO.

PAS juga jangan lupa DAP itu anti-Islam.

PAS sudah tidak ada nilai Islam nye lagi.

perunding said...

salam.
AlAnfal ayat 30.
...they(orang kafir)were plotting and Allah too is plotting,and Allah is the Best of those who plot.

AlAnfal ayat 63

Dan Dialah yg menyatupadukan hati.Kalau engkau belanjakan segala yg ada dibumi,nescaya tidak dapat menyatukan hati mereka,akan tetapi Allah telah menyatukan...

sejak bila pulak DAP ni jadi pakar perancang,konspirasi dll.dah 43 tahun baru sekali DAP menang.
kan kau orang kata PR ni ACCIDENTAL WINNER.
rakyat tak suka BN bukan rakyat sokong PR.
rakyat terlebih undi (overkill)niat nak mengajar BN tapi terlebih sampai kalah BN.
kalau PR pandai merancang dah tentu kami awal lagi tahu nak menang.
dah tentu BN awal lagi tau nak kalah.

ingat nak layan juga si takurihing ni.tapi fikir semula tak yah lah.PROVOKASI SEMATA-MATA.

kita teruskan menyusun perancangan(tahap manusia)mengatur strategi,laksanakan usaha dan ikhtiar,byakkan doa,bertawakkal,dan sentiasa dengar tazkirah tentang landasan perjuangan kita.
kemenangan adalah anugerah ganjaran dari Allah.
usaha itu sentiasa dikira pahala oleh Allah.

tekong darat said...

takuntahapapantah....
yg berlaku sekarang bukan pergeseran umat islam...tapi tindakan pembetulan terhadap apa yg telah dibuat yg dibuat oleh puak ngko tu...jadi ngko sebagai orang yg ngaku Islam, join laa PAS...ada 2 kelebihan utama yg ngko akan dapat...kesejahteraan dan keagungn Islam di malaysia, dan melayu yg lebih bermakna pada pandangan dunia...senang2 jer DAP yg ngko benci tu dan mana2 parti bukan Islam dan melayu yg lain dapat kita atasi...ngko jgn risau, Islam melalui ilmu Allah yg di ajar kepada Muhammad dapat menangani masalah perkauman dan perbezaan agama ini...nak belajar?...cari buku tentang kenegaraan Islam...semua ada...Allah maha tahu tentang hamba2 Dia yg berbilang bangsa...dah Dia yg bikin semua....dan kalau PAS yg ada nama ISlam pada namanya pun ngko kata dah hilang keIslamannya, yg lansung tk pakai nama ISlam tak tahu laa apa yg jadi...betul tak zali?

Ihya said...

salam..

tekong...si zali kalau pc dia dah elok..dia nak ajar hang cukup-cukup dalam parlimen maya rakyat. Insya Allah ya zali..saya doakan pc anda sihat...dah settle ke masalah setting pixel tu?? Jangan lupa add id cikgutomoi untuk masuk berhujjah. Berhujjah janganlah untuk bergaduh..tapi bergaduh lah dengan Hujjah untuk mencari kebenaran,insya Allah..kita semua akan dikurniakan hidayah..ameen.

Parlimen Maya Rakyat

telus,bebas,mustaqim.

takurihing said...

Umat Islam menyokong PAS kerana perjuangan Islam nye. PAS pula telah membenar kan diri nye di peralatkan oleh DAP.

Malang sungguh, PAS lebih rela membantu DAP daripada membantu UMNO.
Adakah DAP itu lebih Islam dari UMNO?

Jika UMNO telah membuat salah terhadap PAS, mengapa PAS tidak boleh maafkan UMNO. Bermaaf maafan sesama Islam itu sangat dituntut oleh Islam.

Mungkin PAS beranggapan bersekutu dgn DAP itu lebih mulia dari bersekutu dgn UMNO. Di mana letak nye sifat keIslaman PAS terhadap bangsa dan agama nye.

Sekarang PAS sudah mengenepikan Islam demi membantu DAP berkuasa di Perak.

Umat Islam harus ingat, bahawa bersatu dlm UMNO adalah lebih mulia dari bersatu dgn DAP yg dah nyata kafir dan menentang Islam pula.

PAS rasa sangat selesa, gembira dan beruntung kerana bersekutu dgn DAP dan dapat pula menumbangkan UMNO di negeri Perak dan Selangor.

PAS jangan lupa bahawa hati umat Islam terguris dan pilu kerana DAP kafir memerintah di Perak, P Pinang dan Selangor.

Umat Islam di Perak, P Pinang dan Selangor harus bangun menentang DAP, kita tentang juga siapa yg menyokong DAP.

tekong darat said...

takuntahapapa...
MB perak sekarang adalah orang islam...dari PAS...MB selangor dari PKR...pun orang Islam...apa masalahnya?...tentang buat salah tu, puak ngko tak pernah pun buat salah ngan PAS...dan Nik Aziz pun pernah kata, kalau puak yg ngko agungkan tu guna Quran sebagai panduan pemerintahan dan segala serbi dalam kehidupan, PAS akan terbubar dengan sendirinya...jadi tu janji nik aziz...nak tahu benar atau tak janji dia tu, cuba buat apa permintaan dia tu...jadi bila PAS dah terbubar, automatik korang akan dapat balik selangor, perak, penang, kedah dan mana2 lagi penjuru dalam malaysia ni...ingat seronok ker jadi pemimpin?...dia pun tak nak laa....

tekong darat said...

ihya, aku buleh taip jer ma\esej aku...pc aku ni buruk...kalau tambah mic dan kamera, alamat meletup laa power supply dia...
apa pun, aku dah on YM aku dari pukul 3 lagi...bukan utk begaduh...
tapi utk berbincang...

Ihya said...

tekong...

menaip juga satu medium yang kuat untuk berhujjah. Tak semestinya dengan memakai microphone,suara kita boleh orang dengar dan orang boleh sedar. Hidayah itu milik Allah.

Parlimen Maya Rakyat

telus,bebas,mustaqim.

tekong darat said...

suruh benci PAS, sebab kononnya bekawan ngan DAP...pastu surh PAS join puak tu, dah ada plak MCA,MIC,
dan macam2 lagi...mana satu betul ni?...wahaha....kalau PAS kuar dari PR ada ker ngko nak join?
ntahapahapahapantah....
sebenarnya, kalau tgk PRU 12 tempohari, di perak...ah malas laa citer benda sama...cari sendiri laa...wahaha

tekong darat said...

ngko plak apa citer?...
tak on pun lagi?...

Pak Brahim said...

Umat Islam berpecah kerana kelemahan umat Islam itu sendiri.

Antaranya disebabkan mereka meninggalkan ajaran Islam yang sebenar yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw. sebaliknya mereka ambil separuh separuh. Lebih parah lagi mereka mencipta amalan baru yang tidak dibawa oleh rasullullah saw.

Lihat sahaja contoh sesetengah pemimpin-pemimpin UMNO dan isteri-isteri mereka, dari segi pakaian sahaja dan disiplin mereka adakah mencerminkan sebagai seorang ISLAM.

Mantan pemimpin UMNO menghina NABI MUHAMMAD berjanggut kerana tiada giellet. Memecat Mufti yang menjalankan tugas dengan baik dan bertanggungjawab. Menyekat bantuan kepada sekolah agama rakyat, dan banyak lagi yang perlu dihuraikan akan kebejatan tindakan UMNO terhadap umat Islam dan agama ISLAM.

Adalah lebih baik berkawan dengan bangsa asing yang memahami ISLAM dan menghormati bangsa MELAYU daripada menghampiri mereka yang menganggap diri mereka ISLAM akan tetapi memusuhi ISLAM atau bangsa sendiri yang penuh dengan hasad dengki dan tamak haloba.

Sesuatu perlu dilakukan untuk memperkasakan ketamaddunan BANGSA MELAYU. HANYA MELALUI AJARAN ISLAM YANG SEBENAR SAHAJA DAPAT MENYELAMATKAN KITA SEMUA DAN BUKANYA ISLAM HADHARI UMNO.

perunding said...

kawan2 toksah layan sgt takuruhing tu.
entah dari mana.
tengah menjalankan tugas kot.
kalau orang umno,macam zali,zizah,bn@umno,kedaikopi tu.
kan lain caranya,hujahnya.

Ihya said...

Salam para bloggers..

Topik malam ini ialah

KETUANAN MELAYU-HARAPAN ATAU SESALAN?

Sila pastikan anda sudah mengaktifkan yahoo messenger dengan download dahulu aplikasi yahoo messenger. Sila add id cikgutomoi untuk memasuki ruang debat. Anda di benarkan menggunakan microphone untuk berhujjah dan mempertahankan hujjah. Anda juga boleh menaip jika tiada alatan tersebut.

MALAM INI JAM 9.00 MALAM 2 DECEMBER 2008!!

PARLIMEN MAYA RAKYAT

telus,bebas,mustaqim

takurihing said...

Penyokong PR memang buta tuli.
Tidak dapat merasai nikmat yg dikurniakan Allah selama lebih 50 tahun UMNO memerintah.

Mungkin penyokong PR ini tidak ada saudara mara di Indonesia. Saya pernah ke Barabai, Kalimantan tempat lahir aruah bapa saya. Saya berasa sangat bangga dan beruntung kerana lahir di Malaysia.

Taraf hidup di sana berbeza mcm langit dengan bumi.

Kemajuan orang melayu di sini tidak payah saya cerita kan. Anda semua maklum tahu.

Kalau 50 tahun dahulu semasa saya kanak2, apabila lalu sebuah kapcai honda cub 50cc lalu masuk kampung, kami akan kejar di belakang motor itu. Jalan masuk kampung becak, kereta langsung tak mandang.

Alhamdulillah, hari ini setelah 50 tahun UMNO memerintah, kalau cuti raya, di halaman rumah di kampung2 dan di mana juga penuh dgn motorkar berbagai jenis. Paling koman Proton hingga kereta mewah yg tidak pernah di mimpikan oleh ibu bapa mereka.

Cuba anda lawati pula kawasan sawah padi - 50 tahun dahulu kita cuma lihat pondok2 atap buruk, tetapi hari ini sudah bertukar dgn banglo mewah - walau pun tidak semua.

Hal2 lain tak payah saya ceritakan, jika anda celik tentu anda nampak kemajuan2 yg ujud di negara ini.

Bab agama Islam juga jika dibandingkan dgn neraga2 jiran, Malaysia adalah yg terbaik sekali.

Kesenangan yg mcm mana lagi yg PR mahukan?

Kerajaan BN telah berjaya membela rakyat nye.

Adakah 'perkongsian kuasa' - Malaysian Malaysia itu yg di idam kan oleh pemerintah PR?

Minta maaf - 'over my dead body' kata karpal singh.

UMNO WADAH PERJUANGAN MELAYU.

tekong darat said...

modal lama...
kami nak lebih lagi...buleh?...
jom masuk konferen pukul 9 nanti...
ajak kawan ramai2...aku pun tengah cari parti ni...mana laa tau kalau ngko dapat rayu undi aku...
ok takuntahapahapantah...

Ihya said...

sudah 3 orang yang sedang memasuki PARLIMEN MAYA RAKYAT!!

ANDA?? BILA LAGI?? ADDKAN ID cikgutomoi DAN MESEJ KEPADANYA UNTUK MEMASUKI DEWAN PARLIMEN MAYA RAKYAT!!

Topik malam ini ialah

KETUANAN MELAYU-HARAPAN ATAU SESALAN?

Sila pastikan anda sudah mengaktifkan yahoo messenger dengan download dahulu aplikasi yahoo messenger. Sila add id cikgutomoi untuk memasuki ruang debat. Anda di benarkan menggunakan microphone untuk berhujjah dan mempertahankan hujjah. Anda juga boleh menaip jika tiada alatan tersebut.

MALAM INI JAM 9.00 MALAM 2 DECEMBER 2008!!

PARLIMEN MAYA RAKYAT

telus,bebas,mustaqim

Fendy2177 said...

TAKURIHING, nak buat lawak pun pada-pada la. Gaya bahasa tak menunjukkan langsung anda berusia 50tahun ++.

- Nak minta PAS bekerja sama dengan umNO, Nik Aziz belum nyanyuk Bang, Tn Guru masih ingat apa yang dah umNO buat dulu. Terdesak je, mula guna sentimen BANGSA dan AGAMA. LAPOK DAH IDEA tu. Sejarah dah ada, ORANG PANDAI TAKKAN TERTIPU DENGAN TIPU HELAH YANG SAMA BUAT KALI KEDUA.

- BALIK-BALIK KONSEP KENANG JASA, MUAK LA BRADER. JASA TETAP DIKENANG (PEJUANG YANG IKHLAS), YANG HAPRAK, BUANG LONGKANGLA.

AKU TERTUNGGU-TUNGGU SI KETAM ATAU ZALI ATAU TAMING SARI UNTUK JAWAB SOALAN ISA AKU. MANA ADIL AKU JE JAWAB.

takurihing said...

Sdr Penyokong PR,

Sejauh mane kah Islam yg diperjuangkan PR jika dibandingkan dgn yg telah diperjuangkan oleh UMNO?

Sejauh manakah jasa2 PR telah membela nasib melayu?

Sejauh mana kah kemajuan dan pembangunan yg PR telah lakukan?

Jika jawapan nye: "Kami belum di beri peluang, jika diberi peluang kami AKAN buat lebih hari UMNO."

Jika itulah jawapan nye.... Negara akan hancur musnah.

Cuba pemimpin PR laungkan negara Islam yg di janjikan oleh PAS tu. Saya rasa bontot PAS yg terlebih dahulu kena tendang keluar dari PR.

Klu tak caya suruh YB DSAI ke YB Tn Hj Hadi ke laungkan negara Islam. Dah tentu tak berani punya.

Orang melayu khas nye Islam jangan terikut2 pemimpin PKR dan PAS tu, semua auta karek!

Memperjuangkan negara Islam kunun, hak sama rata kunun, Malaysian Malaysia kunun, akhir nye melayu dah jadu kunun2.

Ihya said...

Assalamualaykum..Anda di jemput untuk hadir di PARLIMEN MAYA RAKYAT. Sidang sedang berlangsung sekarang. Hanya mereka yang berminat dengan politik negara saja boleh memasuki dewan parlimen. Sila pm id cikgutomoi untuk memasuki dewan parlimen. Tajuk malam ini ialah KETUANAN MELAYU- HARAPAN ATAU SESALAN? Jangan lupa untuk pm id cikgutomoi untuk masuk.

tekong darat said...

dah laung pun...
PAS cakap Islam mesti memandu kerajaan pakatan rakyat...kalau tak setuju, PAs akan kuar dari PR...tak puas hati lagi?

Ihya said...

zali telah berjaya masuk ke dewan parlimen maya rakyat..zizah pun ada..jimmy,azhar gi,bro g,nuha,dan seorang lagi azzuhrie..

perunding said...

tak usah layan,
dari pagi tadi,ceritanya berubah-rubah.
asal kutuk cina india.
lepas tu nak melayu bergabung.
lepas tu musuh melayu, dap pulak.
lepas tu pkr pas tak guna pulak.
lepas tu umno je pulak yg ok.
lepas tu pr pulak tak betul.
rihing ke miring,entah...

Ihya said...

parlimen maya rakyat semakin hangat..Aku jadi pening jadi YDp dewan..ada sesap boleh ganti aku??

takurihing said...

PR - punca melayu jadi lemah. Senelum PRU12 mana ada kaum cina dan india berani kutuk melayu.

Kaum cina dan india telah berjaya memperdayakan melayu melalui PR.

Sanggup kah melayu menerima keadaan sama rata yg berteraskan Malaysian Malaysia?

Hari ini DAP makin bertambah kuat kerana sokongan PKR dan PAS.

Tetapi semangat melayu lebih kuat untuk membela negara bangsa dan agama. Apa bila terdesak melayu akan bersatu.

'tekong darat' apa yg anda katakan itu cuma PAS memandu kerajaan PR sahaja - mana dia kerajaan Islam nye? - cuma memandu - jadi pemandu DAP dan PKR - segala arah tuju di arah kan oleh DAP dan PKR - PAS tidak berani dan tidak pernah melaungkan negara Islam selepas di sergah oleh K Singh

takurihing said...

"tekong darat said...

dah laung pun...
PAS cakap Islam mesti memandu kerajaan pakatan rakyat...kalau tak setuju, PAs akan kuar dari PR...tak puas hati lagi?


December 2, 2008 6:14 AM

Memandu sahaja??? Mane negara Islam nye??? memandu bullshit!!!

Ihya said...

salam bloggers..

Malam ini merupakan detik yang tidak dapat di lupakan. Ramai bloggers yang memasuki PARLIMEN MAYA RAKYAT. Suasana amat tegang dengan kehadiran zali,zizah,jeffhamz,kampungboyz,bro g,cikgu tomoi dan saya sendiri. Ada juga yang masuk sebagai pemerhati. Pening juga saya mengawal,tapi dengan bantuan rakan semua yang boleh bekerjasama dengans saya,saya ucapkan syabas kepada anda kerana anda semua yang memasuki PARLIMEN MAYA RAKYAT adalah tergolong dari golongan yang berani bersuara.

Juga saya alu-alukan kedatangan rakan-rakan dari BPN (bloggers pembela negara) yang hadir di atas kapasiti UMNO dan BN serta beberapa bloggers yang berani hadir seorang diri tanpa rakan2,saya ucapkan terima kasih!!

Malam esok jangan lupa!! Kami nantikan kehadiran anda sebagai bloggers yang berani dengan hujjah,kami cabar anda memenuhi kerusi dewan yang kosong secara MAYA di PARLIMEN MAYA RAKYAT!! sila add id cikgutomoi untuk memasuki ruang parlimen maya.

takurihing said...

PAS dan PKR jangan bangga dan takbur oleh sedikit kemenangan pada PRU12 yg lalu.

PAS dan PKR harus menganggap kemenangan itu hanya sementara sahaja.

Kemenangan hasil dari 'undi protest' ahli2 UMNO, dan di bantu pula oleh kaum cina dan india.

Ahli2 UMNO yg memberi undi protest ini tidak akan berulang lagi pada masa hadapan.

Kaum cina dan india mengundi PAS dan PKR kerana tertarik dgn slogen "Malaysian Malaysia" dan hak sama rata bagi semua kaum.

Jika PAS dan PKR dapat berkuasa penuh, yang lebih beruntung cuma kaum cina dan india sahaja.

Penyokong PAS pula, jangan haraf PAS boleh melaksanakan negara Islam nye jika bersekongkol dgn DAP.

Sebagai contoh - di negeri Perak, walaupan MB nye PAS, tetapi terpaksa akur dgn kehendak DAP.

Seperti kata 'tekong darat' PAS cakap Islam mesti memandu kerajaan pakatan rakyat... cuma memandu sahaja - arahan mesti dari DAP.

Mentah2 PAS tertipu oleh DAP!

takurihing said...

sdr 'tekong darat',
cuba anda sebutkan sebuah negara di dunia ini rakyat pribumi atau rakyat nye semua kaya dan hidup mewah.

Ada kah keadaan orang melayu di Malaysia ini lebih buruk jika di bandingkan dgn keadaan kaum pribumi di negara2 jiran seperti Thailand, Indonesia, Philipin atau mana2 negara lain.

Singapura tidak boleh dijadikan bandingan, Singapura telah maju berabad yg lalu sebelum Malaya merdeka.

Brunai pula sebuah negara kecil dan kaya dgn hasil minyak - diperintah oleh Sultan.

Rakyat di Malaysia jika dibandingkan dgn keadaan 50 tahun dahulu, sangat berbeza.

Sdr jangan butakan mata dan tutup telinga. Sekarang orang2 melayu tidak seperti 50 tahun dahulu.

50 tahun dahulu orang melayu dikampung2 cuma mampu memiliki basikal sahaja. Tetapi sekarang hampir 80% oorang melayu memiliki kereta - 100% memiliki motorsikal.

Apa yg sdr 'tekong darat' mahukan - semua orang melayu jagi jutawan?

Bershukur kehadrat Ilahi, kita hidup dalam aman damai rezeki melimpah ruah.

UMNO telah berjaya membela melayu sekadar kemampuan nye, Shukur Alhamdulilah.

Fendy2177 said...

TAKURIHING DAH MEROYAN, TAK PERLU LAYAN LAGI. KASIAAAN.

takurihing said...

PENYOKONG PR KUFUR NIKMAT...

Adilkah mengatakan dalam 50 tahun kebelakang ini syiar Islam, sosio-ekonomi dan fizikal tidak langsung dimajukan umno?

"FIKIR SECARA RASIONAL BUKAN EMOSIONAL"

bUnGa mElaTi said...

salam....

en zali takde yer yg ade takuhiringyer... org baru gak ni, saya dah lama tak masuk siasah ni, kursus lama sgt sampai arini baru dapat masuk siasah ni...

apa ni hiring?? apa ko merepek ni... bukak mata dah 50 tahun umNO memerintah apa melayu dapat, klu kita cukup mkn mmg btol kita patut bersyukur, tapi yg memimpin??

ko tak nak servey ke?? berapa harta diorg klu jadi pak2 menteri i... tu baru adil dan telus klu nak bela bangsa melayu, bkn mengkaya kan sanak saudara dan kroni2 sahaja....

nak ke jadi macam ins=donesia, rasuah berleluasa, yg kaya makin kaya yg miskin makin miskin... saudara sendiri penah tinggal di indon kan so saudara mesti lagi paham...

agak2 saudara hiring nape lah bangsa kita masih lagi ketinggalan jika dibanding dgn bangsa lain... sedang kan dah 50 tahun umNO memerintah???

klu setakat sanak saudara yg kaya tu ke yg diktakan pembela bangsa melayu??? fikirkan lah...

ada akai pakai...
ada otak jangan di simpan dalam kotk....

bUnGa mElaTi said...

en rihing...

memang tak adil klu org mempertikaikan apa yg umNO buat selama 50 tahun ni... tapi bagus kah klu agama di letak kan sebagai no 2....

apa bila umNO sendiri masih lagi menyatakan yg ISA tu relevan, apakah saudara rihing tak sedar ia bertentangan dgn islam???

apa saudra rihing juga berpendapat yg ISA boleh diguna pakai???
mengapa pemimpin umNO ada lagi yg menyokong iSA??? tu yg menjadi punca bila pemimpin2 umNO menolak islam yg sebenanr, bila sampai ke umNO di tukar kepada islam hadari....

pelik lah umNO... dari dulu sampai sekarang, kata memperjuang kan b. melayu tapi.... apa dah jadi pada subjek sains dan matematik???

saya dulu belajar hanya bahasa melayu saja tapi alhamdulillah sampai jugak ke menara gading... sampai jugak ke luar negara.... jangan jadikan alasan bahawa kita kena mengikut peredaran mase atau nak menambah kan lagi kualiti dlam subjek sains dan matemtik...

lihat saja jepun yg menggunakan bahasa ibunda jepun, sekarang saper yg tak kenal negara jepun.. maju dan disegani....

umNO??? org jadi jelik dan muak dgn permainan politik nyer yg kotor....

bUnGa mElaTi said...

malam ni insyaallah saya join parlimen alam maya...

teringin sgt nak dgr suara en zali....

hehehehehe....

en zali masih setia lagi dgn umNO...

biarkan dia, biar mase jer yg menentukan nyer....

takurihing said...

Sdr bunga melati,

Pernah kah anda melawat negara2 jiran seperti Indinesia, Thailand, Philipin dan Miyanmar?

Jangan tinggal di hotel mewah, tinggal di tempat2 awam biasa.

Di sini anda akan insaf, anda akan dapat merasai betapa kerajaan Malaysia yg ada hari ini telah memberi kemewahan dan kesenangan yg melimpah ruah.

PR yg bersekongkol dgn DAP belum tentu boleh melakukan apa yg telah kerajaan BN buat selama ini.

DAP itu saudara kembar PAP Singapura. Motif mereka anti-melayu dan anti-Islam.

Untuk mencapai hasrat mereka, DAP telah menyamar kan diri - kunun pro Islam dan pro melayu. Tunggu bila mendapat kuasa nanti.

Sedikit demi sedikit melayu/Islam akan di pinggirkan mereka, seperti apa yg telah berlaku di Singapura.

Singapura pada mulanye melantik president yg berbangsa melayu. Lepas president melayu itu mati hingga kehari ini melayu telah di tengglam kan, sebaliknye india lebih di ketengahkan.

Tidak mustahil perkara ini akan berlaku di Malaysia jika DAP berkuasa. - Master-mind mereka ialah Yahudi America.

PKR dan PAS lupa diri kerana ingin berkuasa. Mereka tidak hirau jika melayu/Islam musnah asalkan dapat berkuasa.

DAP dgn bantuan agen2 Yahudi telah berjaya memperdayakan PAS dan PKR.
Umat Islam/melayu harus sedar sebelum terlambat - kita tentang DAP habis2san

umno_tua said...

sdr takurihing,

umno_tua kagum dgn hujah anda. Malang nye anak2 muda hari ini tidak sedarkan diri.
Mereka telah lupa siapa yg memerintah negara sehingga hidup rakyat lebih mewah jika di bandingkan dgn negara2 jiran.

Anak2 muda yg anti kerajaan ini juga telah mendapat belaan dari kerajaan sehingga ketahap kemampuan diri mereka.

Siapa yg tidak pernah dibantu oleh kerajaan? Sehinggakan manusia yg pemalas pun kerajaan bantu.

Cuba sebutkan bantuan yg bagaimana penyokong PR mahukan?

Jika PR berkuasa, boleh menjamin moral muda mudi 100% baik atau boleh kah moral muda mudi yg rosak diperbaiki?

Jika PR berkuasa, boleh kah semua rakyat jadi kaya raya dan berpuas hati pemerintah nye?

tekong darat said...

tak habis2 nak banding ngan singapore...kamu ni dah gila ker?...ke lupa?...sapa yg bagi singapore kat singapore?...tak payah nak ingatkan kami tntang singapore...kami tahu tentang singapore...cina yg perintah sekarang pun sebab melayu kalah pilihanraya...paham ker tak paham?...bukan depa berperang ngan melayu utk dapat jadi kerajaan...

bUnGa mElaTi said...

salam....

rihing said:

"PR yg bersekongkol dgn DAP belum tentu boleh melakukan apa yg telah kerajaan BN buat selama ini."

melati said:

apa yg umNO buat selama 50 tahun ni??? persoalan tu yg patut saudara fikirkan, nampak nyer saudara tidak bukak hati dan minda...

hanya melihat apa yg ada di depan mata sahaja.... apa yg tejadi dgn indeks rasuah negara kita?? adakah selama 50 tahun ni indeks rasuah negara kita mkin berkurang atau sebalik nyer...

saper yg makin kaya?? hanya pemimpin dan org2 yg ade kepentingan politik sahaja... jadi apa yg nak di bangga kan...

adakah itu yg patut kita banggakan??? apa terjadi dgn bahasa melayu kita?? saper yg cube manghapus kan nyer bila mna subjek sains dan matematik di english kan???

untuk pengetahuan saudara hiring semase saya masih belajar saya melanjutkan pelajaran di india... dan pernah di hantar ke indonesia untuk lawatan kesedaran di sana, kemudian di kemboja...

saya paham keadaan di sana, jgn ingat saya tak pernah berada di kawasan yg mundur di indonesia dan di kemboja... melalui pengalaman saya sendiri perkara ni terjadi akibat sikap pemimpin mereka, hanya mementingkan kebendaan dari masalah rakyat, dan bila ini berlaku kadar rasuah akan meningkat....

kita lihat sahaja di negara kita, adakah makin meningkat atau menurun??? tepuk dada tya selera...

saudara hiring harus akui PR baru sahaja memerintah, pengalaman yg kurang tapi saya rase mereka melakukan yg terbaik untuk rakyat, jgn kita hukum kerajaan PR yg baru setahun jagung... tapi umNO?? dah 50 tahun saudara hiring...50 tahun.... lama tu...

tekong darat said...

orang tua bercakap...

Jika PR berkuasa, boleh menjamin moral muda mudi 100% baik atau boleh kah moral muda mudi yg rosak diperbaiki?

anak muda sket bercakap...
tumpang celah pakcik...kerosakan akhlak ni berlaku dah lama pakcik...dan bila cakap pasal akhlak, ia perkataan arab yg merupakan bahasa al quran...jadi dalam al quran ada ubatnya...pakai laa...cakap laa kat bos pakcik...guna quran...
jgn pulak kita orang islam ni tukar perkataan akhlak jadi integriti...tu dari barat...bila barat(sila baca puak kristian dan yahudi), diorang tak tekankan tentang dosa dan pahala...depa kata rugi...rugi...rugi...rugi plak hanya dari segi dunia bagi depa...sedangkan bila bercakap tentang dosa dan pahala, kita akan dapat untung dunia dan akhirat...tu janji Allah...

jadi bila nak buat islam kat malaysia ni,buat laa...jgn sekali2 guna perkataan majmuk...Allah maha tahu tentang makhluk dia...Dia yg buat semua...jadi pakai apa yg Dia ajar melalui Muhammad, janji Dia, settle....lakum diinukum waliyadiin...kita orang Islam pakat jaga akhlak umat islam, agama lain lantak pi...

bUnGa mElaTi said...

jangan kita laungkan 'melayu' atau 'hidup melayu' atau 'ketuanan melayu'....

umNO sendiri hidup disebab kan oleh bkn melayu.... mengapa saudara hiring tidak mengatakan MCA, dan hanya menyebut DAP?? apa beza MCA dan DAP???

sila jawab persoalan saya saudara hiring??? apa beza MCA dan DAP???
bukan kah mereka juga kaum cina???
bukan kah meraka juga kafir???

mengapa saudara hiring tidak memeikirkan yg bahawa MCA skang ni makin berani mempertikaikan hak2 melayu??

mengapa hanya memikirkan PR?? sedang kan BN di terajui byk pihak... saudara hiring menunjukakan sifat yg berat sebelah... sepatut nyer fikirkan dulu hal dalaman umNO yg makin parah, skang ni parti2 kompenan BN makin berani mempertikaikan hak2 melayu....

tapi yg pelik MB selangor baru saja mencadanagkan UITM dibuka kepada bkn melayu dah berhimpun, berdemo di jalanan... tapi bila naib presiden MCA sebut hal ketuanan melayu??? apa umNO buat???
apa komen pak lost??

beliau hanya bagitahu pihak pemberita "itu hanya komen dari individu dan bukan nyer mewakili parti MCA"....

pelik kan saudara hiring... tapi tu lah negara kita... yg pelik lah org percaya...

bUnGa mElaTi said...

btol sgt pandangan tekong darat tu, saya setuju... jgn ingat bila PR memerintah, kerosakan akhlak akan terus terhapus, kerosakan akhlak ni dah lama bermula, jadi nak pulihkan kena lah amik mase, patut nyer mase mula2 dulu kita benteras tapi apa nak buat umNO yg memerintah negara kita....

jadi terima lah hakikat, klu PR memerintah pun kita akan ubah secara berperingkat... tu yg penting... klu umNO plak bila mufti tegur buat tak tahu jer... tu pemimpin tu bkn rakyat biasa, klu rakyat biasa lain lah... ni pemimpin no 1 negara bila mufti tegur pun buat tak tahu jer....

jadi persoalan nyer mudah, ketua negara pun degil apatah lagi rakyat jelata, jadi tak hairan lah klu kerosakan akhlak di negara kita makin teruk dan parah...

jika sikap pemimpin kita sendiri mcm tu.... makin teruk dan punah lah dgn anak2 muda malaysia...

jangan kita hanya maju dan mempunyai prasarana yg bertaraf dunia sedangkan akhlak rakyat hancur dan musnah... jgn kita kejarkan dunia semata sedangkan akhirat yg kekal abadi....

tumpang lalu yer pakcik (umNO tua)

takurihing said...

PR - senjata DAP@PAP untuk memecah belah melayu/Islam.

Awas! melayu/Islam harus sedar perkara agenda Yahudi yg diterajui oleh DAP@PAP telah hampir berjaya memecah belah kan kita.

PAS & PKR telah mengkhianati bangsa dan agama nye. Orang melayu/Islam akan terpinggir jika PR berkuasa - 'Malaysian Malaysia' hak sama rata.

Pemimpin PR - Siapa DSAI?
- Siapa Lim Kit Siang?
- Siapa Karpal Singh?
- Siapa Tn Guru Hadi?

Mereka ini akan melaksanakan 'Malaysian Malaysia' - hak sama rata

DSAI akan sanggup buat apa saja untuk mendapat sokongan kaum cina dan india.

Lim Kit Siang akan menjalankan agenda 'Malaysian Malaysia' nye

Tn Guru HJ Hadi dgn negara Islam nye.

Karpal Singh akan menetang habis habisan negara Islam Tn Hj Hadi.

PAS sudah padam kan negara Islam nye, demi mendapat sokongan kaum cina dan india.

Apa kah yg anda harafkan dari PR?

Fendy2177 said...

PANDIRNYE TAKURIHING buat lawak.

Satu DEDIKASI KHAS UNTUK KAU JAWAB ATAU ULAS.

"Pada awal sidang sidang akhbar , Rafidah mengumumkan mesyuarat itu membincangkan langkah membantu BN memenangi pilihanraya umum ke-13 dan konsep perpaduan “One Malaysia”.

Beliau berkata, untuk mencapai tujuan itu, mesyuarat telah bersetuju menubuhkan lima biro, iaitu biro latihan dan kepepimpinan yang akan diketuai oleh Wanita UMNO, biro perpaduan (diketuai oleh Wanita PPP), perundangan (Wanita MIC), ekonomi (Wanita MCA) serta pendidikan dan modal insan (Wanita Gerakan)." - PETIKAN DARI WWW.AGENDADAILY.COM (TAJUK : Media memang seronok lihat kami bergaduh).

- NAMPAKNYA WANITA umNO DAH MULAKAN PERBINCANGAN KONSEP ONE MALAYSIA, APA KOMEN KAU WAHAI SANG TAKURIHING.

- TU, POPULASI BIRO-BIRO YANG DIUJUDKAN OLEH WANITA umNO (1 MELAYU, 2 CINA, 2 INDIA) - KOMEN SIKIT.

HAHAHAHAHAHAAA, LAWAK, LAWAK. PATUTLAH ORANG SUKA LAYAN MAMAT SEKOR NI, DIA PANDAI MELAWAK, HAHAHAHAA.

TERUSKAN PERJUANGAN TEKONG DARAT DAN YANG LAIN-LAIN. LAWAN TETAP LAWAN.

takurihing said...

Itu cuma cadangan Rafidah sahaja. Ia nye tidak pernah mendapat sokongan. Jauh sekali untuk dilaksanakan kerana tidak pernah termakhtub dlm perlembagaan UMNO.

Tetapi 'Malaysian Malaysia' PR adalah tujuan utama nye.

Melayu/Islam akan musnah jika ianye terlaksana.

bUnGa mElaTi said...

hahahaha...jawab lah takuhiring...
nape ko diam... PR dah siap bgtahu yg melayu dan hak2 melayu tak kan diungkit lagi...

soalan aku pun saudara takuhiring tak jawab lagi... apa beza DAP dan MCA???? pelik plak saudara takuhiring tak jawab lagi...

tadi dia melalak kat siasah ni yg DAP ni agen yahudi, kafir, abis tu apa kejadah nyer MCA tu plak... siap komen pasal ketuanan melayu lagi... apa komen saudara takuhiring???

tak kan diam jer kot... malau lah klu berdebat... dah TKO dah ni....

bUnGa mElaTi said...

saudara takurihing paham ke tidak ni... ni petikan dari saudara fendy2177....

"Beliau berkata, untuk mencapai tujuan itu, mesyuarat telah bersetuju menubuhkan lima biro, iaitu biro latihan dan kepepimpinan yang akan diketuai oleh Wanita UMNO....bla...bla...

cube baca kenyataan di atas!!! "mesyuarat telah bersetuju"
en takurihing paham ke tidak bahasa melayu ni??? maklum lah umNO yg tukar bahasa dalam subjek sains dan matematik... kot2 lah saudara takuhiring ni mase sekolah amik sains dalam english....

omputih mana nak paham bahasa melayu....
tu bkn cadangan tapi dah pun bersetuju mangkok!!!

takurihing said...

PR dah bagi tahu......
hak melayu tidak boleh di ungkit....

Siapa yg bagi jaminan ini? dan
Siapa nak percaya jaminan ini?

Yg akan percaya
Mungkin penyokong PAS dan PKR yg buta tuli sahaja.

takurihing said...

Cina itu tetap cina, sama ada ianye dlm MCA atau dlm DAP.
Tidak ada beza nye.

Ingat! bangsa ini sangat bijak berpolitik. Siapa yg dia agak boleh di pijak dia akan memperhambakan diri nye - buat sementara.

Sekarang dia sudah nampak UMNO TIDAK BOLEH DIPIJAK, maka si cina ini mengunakan PAS dan PKR untuk tempat nye berpijak.

Tunggu - cina ini sudah mula memijak PAS dan PKR di Perak dan Selangor.

PAS dan PKR akan MATI DI PIJAK CINA!

bUnGa mElaTi said...

pemimpin PR dah bagi jaminan yg hak2 melayu akan di pelihara seperti dalam "perlembagaan", saudara takuhiring ni paham tak pasal perlembagaan, mcm mana nak gubal perlembagaan...

klu dah pemimpin bgtahu mcm tu makne nyer btol lah... saudara takuhiring ingat senang ke nak ubah perlembagaan ni??? abis tu skang ni umNO bagi jaminan apa plak?? bkn ke same jer dgn PR perkara yg dah termaktub dalam perlembagaan tak akan di ubah, is menjadi pegangan kita, same lah dgn PR saudara takuhiring woi...

hehehehe...lawak nyer lah hujah ko ni, mcm budsak2 baru nak main politik jer... rentikan lah persoal benda ni....

soklan aku pun takuhiring tak jawab2 lagi...

tgh cari idea lagi ke... aku ulangi lagi, apa beza nyer MCA dgn DAP???? paham tak soalan ni, nak aku tulis english... what is the different between DAP and MCA???

harap2 ko paham lah, klu english aku tak btol ko btol kan lah, ko kan puak umNO, bahasa perantara pun english....

jawab lah bro takuhiring.... tak berani ka?? kecut telur ka??

takurihing said...

Yg bersetuju cuma dlm mesyuarat.
Adakah perlembaggan UMNO bersetuju?

Sudah ianye di makhtubkan kedalam perlembagaan UMNO?

Dlm masyuarat apa pun boleh cakap.

takurihing said...

Cina itu tetap cina, sama ada ianye dlm MCA atau dlm DAP.
Tidak ada beza nye.

Ingat! bangsa ini sangat bijak berpolitik. Siapa yg dia agak boleh di pijak dia akan memperhambakan diri nye - buat sementara.

Sekarang dia sudah nampak UMNO TIDAK BOLEH DIPIJAK, maka si cina ini mengunakan PAS dan PKR untuk tempat nye berpijak.

Tunggu - cina ini sudah mula memijak PAS dan PKR di Perak dan Selangor.

PAS dan PKR akan MATI DI PIJAK CINA!

bUnGa mElaTi said...

takuhiring said:

"Cina itu tetap cina, sama ada ianye dlm MCA atau dlm DAP.
Tidak ada beza nye."

melati said:

makne kata saudara takuhiring kata yg DAP dan MCA same jer kan?? btol tak?? same je lah MCA pun nak pijak melayu tapi nape umNO diam jer?? nape duk sibuk hal DAP???

tu biar PR selesaikan jer... jgn risau baik saudara takuhiring selesaikan hal2 dalaman umNO dan MCA yer... tak payah nak cakap melayu di pijak, sedang kan dalam BN sendiri MCA dah mempersoal kan ketuanan melayu.... apa kes???

tak kan diam jer, dan seperti yg ku sangka pak lost pemimpin tertinggi umNO hanya bagi pandangan mcm budak darjah 4 setangah... kata tu hanya pandangan peribadi... klu btol nak juang kan melayu panggil org yg persoal kan melayu dan buat perkara yg sepatut nyer...

jagn bagi komen budak2 darjah 4 setengah.... org dah jemu dan jelik asik neka menipu jer pak lost ni.... pastu org2 yg mcm saudara takuhiring ni duk sibuk melalak perjuang kan melayu, pertahan kan hak2 melayu, lawan DAP. sedang kan dalam rumah sendiri dah ade pihak yg permain kan hak2 melayu... iaitu MCA,

cadangan aku saudara takuhiring balik g nasihat choi soi lek...
barulah bising pasal DAP. org2 mcm ko ni lah yg mempermain kan isu perkauman kat malaysia ni....

walhal dalam PR rilek jer dan dah paham yg tu semua permainan politik umNO....

bUnGa mElaTi said...

takuhiring said:

"Tunggu - cina ini sudah mula memijak PAS dan PKR di Perak dan Selangor."

melati said:

tunggu..... MCA dah mula permain kan umNO dan persoalkan hak2 melayu... PPP mula tunjuk taring...

hehehehehe...lawak lah saudara takuhiring....

jage lah BN tu baru nak sibuk parti lain bro... ni takde dalam rumah sendiri pingan mangkok berterbangan ni sibuk plak nak btol kan dalam rumah sebelah...
hehehehehe...

bUnGa mElaTi said...

takuhiring said:

Yg bersetuju cuma dlm mesyuarat.
Adakah perlembaggan UMNO bersetuju?

Sudah ianye di makhtubkan kedalam perlembagaan UMNO?

Dlm masyuarat apa pun boleh cakap.

December 2, 2008 11:59 PM


komen aku:

tu mesyuarat untuk WANITA UMNO... dan dipersetujui oleh ketua wanita umno termasuk exco2 nyer... bkn nyer seluruh umNO saudara takuhiring woi...

paham ke tidak.. meraka masing2 ade pelan2 tersendiri, dan tak perlu nak memdapat persetujuan Pak lost... atau pun perlembagaan umNO bro!!

jadi wanita buat pelan tersendiri, same lah mcm pelan peralihan kuasa dalam wanita umNO.. adakah ia mendapat persetujuan perlembagaan umNO?? ia hanya mengikut persetujuan ketua wanita dan exco2 nyer sahaja.... tak perlu campur tangan presiden dan perlembagaan...

paham ke tidak ko ni takuhiring???
aku penah jadi ahli umNO tahu lah aku... ko baru setahun jagung, jadi lah pak turut... tak pelah ko bkn paham pun...

takurihing said...

PKR/PAS tak usah le berbanga sangat diatas kemenangan 'durian runtuh' pada PRU12 yg lepas.

Kena ingat durian tidak selalu runtuh.

Sokongan umat Islam terhadap PKR dan PAS cuma sekelimut sahaja jika dibanding kan dgn sokongan mereka terhadap UMNO.

Kemenangan 'durian runtuh' PAS dan PKR itu hanya buat sementara sahaja.

Umat Islam sudah sedar akan bayangan tipu muslihat DAP menyokong PAS dan PKR - niat nye BUSUK.

Cuma penyokong PAS dan PKR sahaja tidak sedar diri akan tipu muslihat DAP itu.

Pemimpin2 PAS dan PKR sedar dan tahu akan muslihat DAP sanggup menyokong mereka, oleh kerana teringin berkuasa, maka mereka diam kan diri.

Umat Islam di Perak dan Selangor sudah siap bersedia menolak parti yg menyokong DAP

bUnGa mElaTi said...

takuhiring said:

"Umat Islam di Perak dan Selangor sudah siap bersedia menolak parti yg menyokong DAP"

melati said:

apa ko merepek ni takuhiring?? mana ko dapat berita mcm ni??? klu ade sila paste kan di siasah ni, aku tak pernah plak dgr kes terbaru ni... klu setakat cakap mulut jer semua org boleh beb!!

yg menolak tu org2 umNO adalah yg dah kalah tapi duk terhegeh2 lagi kat selangor dan perak... dulu kata perak akan jatuh balik ke tangan BN pada 31 ogos lepas, tapi sampai skang ni habuk pun takde, menunjuk kan yg umNO makin di tolak oleh org2 di selangor dan perak bro!!

buat kajian biar lah logik sikit bro takuhiring, ade logik dan fakta yg btol, jgn main sembur jer wat fakta syok sendiri, gua org selangor anak jati selangor gua tahu lah....

bUnGa mElaTi said...

takuhiring punya ayat pun mcm bunyi2 nak memujuk org...kat kawasan kampung boleh lah bro, ade rtm dgn tv3 suku jer, diorg tak berapa nak celik it, tapi kawasan bandar bro sory lah nak pancing nak buat ayat kesian mcm ko tulis bro takuhiring....

rtm dan tv3 suku kan pro kerajaan, klu PKR wat kongres aritu pun setakat 5 saat jer masuk tv3 suku cuber klu umNO nyer perhimpunan agung....

siap ade segment khas lah dalam berita... tak cukup dgn tu setiap setangah jam ade jer lintas langsung kat PWTC plak...

tu bkn kipas lagi dah tu dah tahap letak air-cond kat umNO dah tu.... biasalah projek punyer pasal bro... gua paham...

MOHD AFIQ said...

Muafakat membawa berkat,.

Ihya said...

SALAM..

TAJUK TOPIK MALAM INI DI PARLIMEN MAYA RAKYAT!!

UMNO VS PAS - MUNGKINKAH BERSATU?

KEPADA YANG INGIN MEMASUKI PARLIMEN,SILA ADD ID cikgutomoi UNTUK MEMUDAHKAN ANDA MEMASUKI BILIK SEMBANG. AKTIFKAN SEGERA YAHOO MESSENGER ANDA!!

PARLIMEN MAYA RAKYAT

telus,bebas,mustaqim

takurihing said...

bUnGa mElaTi said...

takuhiring punya ayat pun mcm bunyi2 nak memujuk org...kat kawasan kampung boleh lah bro, ade rtm dgn tv3 suku jer, diorg tak berapa nak celik it, tapi kawasan bandar bro sory lah nak pancing nak buat ayat kesian mcm ko tulis bro takuhiring....

melati,
anda jangan pandang rendah minda orang kampung, mungkin ibu bapa anda masih ada tinggal di kampung. atau kemungkinan anda juga berasal dari kampung.

Kemenangan besar PAS atau PKR di bandar kerana sokongan DAP@PAP.

Sokongan DAP@PAP ini 'ada udang di balik batu'.

Nah! anda lihat sekarang, dgn berkat pertolongan PAS dan PKR, DAP@PAP telah berkuasa dalam 3 buah negeri.

Di Perak, PAS terlalu gembir kerana ada seketul MB yg boleh di katakan 'puppet' sahaja.

Semua exco2 dlm bahagian penting di kuasai DAP@PAP.

Lihat sekarang mereka sedang membahagi2 kan tanah ikut suka hati mereka.

Di Selangor, suara PAS dan PKR hampir tidak kedengaran lagi - di tengglamkan oleh DAP@PAP

Di P Pinang, tak payah cerita...

melati tentu sangat bersetuju cara DAP@PAP ini.

Sila teruskan perjuangan anda ber sama DAP@PAP.

bUnGa mElaTi said...

takurihing said:

Lihat sekarang mereka sedang membahagi2 kan tanah ikut suka hati mereka.

Di Selangor, suara PAS dan PKR hampir tidak kedengaran lagi - di tengglamkan oleh DAP@PAP

Di P Pinang, tak payah cerita...

melati tentu sangat bersetuju cara DAP@PAP ini.

Sila teruskan perjuangan anda ber sama DAP@PAP.

December 3, 2008 9:59 AM

melati said:

diorg membahagiakan tanah?? apa saudara takuhiring merepek ni?? ada bukti?? klu pemimpin umNO mmg lah tu sifat diorg tapi klu dalam PR sori lah beb, bkn sifat diorg tu....

ada bukti?? cari bukti atau fakta paste kan kat sini saudara takuhiring... baru lah saya terbeliak biji mata tgk, klu setakat amik sumber dari utusan meloya tak payah lah...tu semua balaci kerajaan....

lagi satu, saya mmg berasal dari kampung dan mak ayah saya masih lagi duduk di kampung, saya tak pernah bgtahu yg minda org kampung rendah, kerana saya sendiri masih ade kampung, apa yg saya bgtahuu info org2 kampung masih rendah, dari segi berita dan yg telus, kerana apa saya berkata begitu, mereka hanya tgk RTM dan TV3 suku jer, jadi siapakah RTM dan tv3 suku???

diorg tu pro kerajaan saudara takuhiring, tak kan lah nak siarkan berita pasal PR plak kan... lain jadi nyer... so itu maksud saya...

nampak nyer saudara takuhiring tak paham maksud saya yer... tu yg saya kata saudara takuhiring ni masih lagi baru dan takde pengalaman... jgn kita nampak yg di depan mata saudara takuhiring...

yg di belakang kita buat2 tak nampak.. semua tu jelas.. klu tak takde lah BN tewas di 5 negeri, dan di nafikan 2/3 majoriti dalam parlimen... jadi ade benda yg rakyat cube sampaikan jelas dan nyata...

cuba saudara fikir-fikir kan lah, jadi baik saudara fikirkan bagaimana nak ambil hati rakyat.... jgn sibuk pasal PR..

anonymous said...

PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:23 pm Post subject:

Untuk Yang Anti-UMNO: Apa Jasa PAS..?

Saudara..Salam jumaat saya hulurkan..semoga hidup kita sentiasa diberkati Allah selalu.

Saudara..Jika kita sebagai manusia yang berakal dan berakhlak mulia, pastinya kita akan mengenang jasa mereka yang pernah atau telah berjasa kepada kita..Namun jika kita tanamkan sifat benci kita kepada mereka yang telah berjasa kepada kita dan keturunan kita, pastinya kita mempunyai sebab tertentu samada telah termakan hasutan orang lain atau mengikut perasaan 'hati busuk kita..Kita juga mudah termakan kata2 mereka yang kononnya lebih 'mulia' sedangkan mereka ini tidak pernah pun berjasa kepada kita..Mereka ini hanya menjanjikan 'pahala' dan 'syurga' walhal dalam masa yang sama mereka ini menamkan sikap yang diluar batasan Islam.

Saudara..Persoaln saya, apakah jasa PAS kepada saudara sehinggakan saudara menganggap UMNO sebagai musuh..Untuk rekod, PAS tidak pernah memerintah Malaysia dan tidak pernah membuat apa2 pun untuk kita selama ini..Harus diingat, apa jua yang kita nikmati sekarang bukannya datang dari PAS.

Fikir2kan!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...