Friday, December 26, 2008

Ungku Aziz dakwa mangsa konspirasi Concorde

KUALA LUMPUR, 26 Dis: Yang Dipertuan Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (Angkasa) Prof Diraja Ungku Aziz kecewa dengan tindakan pihak berkuasa dalam menyiasat aduan yang dikemukakan beliau berhubung manipulasi kewangan yang berlaku dalam koperasi itu dan juga usaha hendak menjatuhkannya.

Ekoran kekecewaan itu memaksanya membuat kenyataan akhbar mendedah perkembangan yang tidak sihat yang berlaku dalam koperasi yang dipimpinnya sejak tahun 1977 itu.

"Kekurangan minat bertindak balas dengan segera serta reaksi yang munasabah oleh pihak berkuasa yang berkenaan telah mendorong saya membuat kenyataan pada hari ini," katanya dalam satu sidang akhbar khas di sebuah hotel di sini Selasa lalu.

Beliau tidak menyebut identiti pihak berkuasa namun ianya difahamkan ialah pihak polis dan Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM).

Pendedahan yang ibuat oleh Ungku Aziz itu mengejutkan dan sekaligus mendedahkan kedudukan Angkasa yang selama ini dilihat sebagai salah satu koperasi yang teguh dan utuh serta menjaga aset lebih RM3.5 billion.

Laporan penuh dalam Siasah cetak hari ini.


Gambar: Ungku Aziz menunjukkan dokumen yang beliau ada.

80 comments:

TokbatinSenoi said...

Hai Dk Prof pun makan rasuah ker? Kubur kata mari, rumah kata pergi woi!!

cikgu aisal said...

Dk Prof baru tau ker..dh penat dh rakyat Malaysia ni wt laporan. Mana ada tindakan pon..Cayalah datuk...bab duit..,bab kuasa dn penyelewengan mana ada layan daaaaa.

" pergi dgn keinsafan lebih baik daripada hidup tanpa tujuan datuk oiii"

azizah said...

PEMBeRITAHUAN

KEPADA UMAT ISLAM SAYA BARU JE DIBERITAHU ADA BLOG YANG MENGHINA RASULULLAH. SAYA MENYERU AGAR MANUSIA INI DIAMBIL TINDAKAN.

BLOG LAKNAT YG HINA ISLAM
http://adibahahmad.blogspot.com/

cikgu aisal said...

tq q jijah...kalau betul kita pakat2 laknat org tu dn sama2 berdoa agar dia diberi hidayah, kesedaran serta keampunan dari TUHAN.

zali said...

rerasanya yang olah blog menghina nabi tu ada agendanya tersendiri...

bahasa tulisannya macam bukan melayu...tapi rasanya melayu tu...

agendanya yang dapat di jangkakan antaranya :

1.cari publisiti murahan
2.nak menyatukan melayu dalam membela islam
3.nak lihat sejauh mana tindakan dan keberanian orang islam di malaysia.
4.nak lihat siapa follower blog dia (alamak tok batin laa...)
5.nak menyatakan yang duburnya sudah sedia untuk disula dengan cotar fru.

zali said...

tok...

mimpi kali ni dasyat la...macam real je...

teruskan bermimpi...enjoy!

tiada nyata hanya allah.

selamat malam tok.

zali said...

aisal

satu lagi...berdoa saja tanpa usaha tak jadi...sila buat lapuran polis beramai-ramai baru polis dan yang sewaktu dengannya boleh bertindak...

TokbatinSenoi said...

cikgu aisal said...
"QUOTE" tq q jijah...kalau betul kita pakat2 laknat org tu dn sama2 berdoa agar dia diberi hidayah, kesedaran serta keampunan dari TUHAN

Tok mintak satu jer 'Mintakan untuk Tok sebatang rokok jer, agak2 nye dapat dak?'

Tok dah agak dah: Mesti ada orang yang mintak ampun untuk siBibah ni. Bijak...bijak..siBibah yang bijak bistari.

Saiful said...

berkenaan isu blog yg hina islam tu,biarkanlah itu hanyalah pandangan peribadi beliau je bukannya masyarakat islam keseluruhannya.jadi nasihat aku, jgnlah kita beremosi sgt berkenaan dgn blog yg hina islam tu.

MUZAFAR said...

azizah said...
PEMBeRITAHUAN

KEPADA UMAT ISLAM SAYA BARU JE DIBERITAHU ADA BLOG YANG MENGHINA RASULULLAH. SAYA MENYERU AGAR MANUSIA INI DIAMBIL TINDAKAN.

BLOG LAKNAT YG HINA ISLAM
http://adibahahmad.blogspot.com/

December 26, 2008 1:41 AM

*******
Sedih tengok si'Adibah' yang nampak macam Melayu dan namanya macam nama Islam tapi bukan setakat hina Nabi saw malah menghina Allah dan Quran.

Orang kafir Yahudi pun rasanya taklah hina Nabi,Allah dan Quran sedahsyat penghinaan 'Adibah'.

Adakah si"Adibah" tu atheis ? atau ejen zionis ?

azizah said...

sekurang-kurangnya bersatulah demi agama.

cikgu aisal said...

Batin...kalo dh batin mintak insyaalah dpt....lambat atau cepat terpulanglah pd yg nak memberinya..

Mintak dgn elok dn jujur tak pe batin, jgn ambil yg bukan hak udah le....

kalo x dpt kali ni, mintak dn trus mintak lagi..sure batin dpt...cuma masa mintak tu jgn la masa
dok dlm jamban...hehehehe

sahabat yg baik akan trus mengasihi teman nya walaupun kawanya itu seekor syaitan..semata2 cintanya kepada Tuhanya.

cikgu aisal said...

salam teman hamba saudara zali,...

Agak2 sahabat kita ni idolanya cik Mustafa Kamal Atartuk ke atau kasim Ahmad ek..minta pendapat skit..

===========================================================
"berkenaan isu blog yg hina islam tu,biarkanlah itu hanyalah pandangan peribadi beliau je bukannya masyarakat islam keseluruhannya.jadi nasihat aku, jgnlah kita beremosi sgt berkenaan dgn blog yg hina islam tu."

* Bersatu kerana AGAMA lebih baik daripada bersatu kerana bangsa..."

perunding said...

cikgu aisal,
atok tu tanya,kalau mintak sebatang rokok dgn tuhan,dapat tak?

cikgu cuba2lah provoke dia tu..

tekong darat said...

hehe...
orang kuat adibah tu...
takda lak zali pun jadi pengikut adibah...

cikgu aisal said...

Saudara zali...

Sebelum dpt kat polis baik la kita bantai dulu Si Adibah ni...ikut la nak sula ke, nk cincang mcm mona fendy ker atau guna C4 mcm per..toya-toya..

( Kn lebih baik C4 di gunakan utuk betina mcm ni drp di gunakan utk Altantoya) barulah jasa Tok JIB lebih dikenang..

cikgu aisal said...

Batin,

x kn dok perjuangkan semangat kebangsaan slama ni hnya nk mintak rokok kot, x klas gitu..udah-udah la tu, tukar haluan pulak...bukan kata rokok sya berikan tp sya hantar batin ke sekolah agama lagi utk blaja alif, ba dan ta biar trang sikit hati tu...

Saiful said...

cikgu aisal

ko ni binatang ke ape?ape rasional tindakkan ko yg mencadangkan nak cincang ataupun c4kan si adibah tu?Si adibah ni pun manusia juga yg ada hati dan perasaan.jgn ikut emosi sgt bila nak buat komen tu.lagipun aku dah cakap sebelum ni yg si adibah buat komen macam tu hanyalah pendapat peribadi beliau je.aku rasa ko ni tak sesuai jadi cikgulah.fikir-fikirkanlah.......

Saiful said...

jgnlah kita mengutuk si adibah tu lagi.marilah kita sama-sama memaafkan tindakkannya yg menghina islam itu.lagipun penulis blog ni pun manusia biasa juga yg tak terlepas drpd melakukan kesilapan.

cikgu aisal said...

Teman yg dikasihi saudara sai....fool,


Nabi bagaitau kita klau islam tu x caya pd agama nya, hukumnya murtad.

Bila murtad Nabi suruh kita bunuh..takut-takut menjadi barah pada agama ALLAH.

zaman la ni, ikut la nk cincang ke, nk tembak ker, nk gantung ker, nk C4 ker pd org mcm tu..

Len la klau si Dibah Bedebah tu kekasih awal dan akhir sahabat hamba sai..pool.

Sayangnyer sahabat pd Dibah melebihi kasih pd Nabi rupa-rupanya....

sahabat..sahabat...

"kalau hidup bergelumang noda, bila mati di telan neraka....."

cikgu aisal said...

pool,

X nk g jenjalan ke Israel ker, kenali budaya bani israel...

jgn lupa ajak dibah yg amat bedebah tu sekali ye..buat teman "RANJAU SEPANJANG JALAN"

Sesat jalan harus tahu jalan pulang...........,

Saiful said...

kita sebagai hamba Allah perlu mempunyai sifat saling maaf-memaafkan antara satu dgn yg lain.lebih-lebih lagi orang yg beragama islam.Dalam kes Si Adibah ni juga tidak terkecuali, jadi kita juga patut memaafkan tindakkannya juga.

cikgu aisal said...

kawan2 sumer,

kalau altantoya diletukan guna 1 kg c4, aku cdngkn si Dibah Bedebah ni dihancurkn dgn sejuta lori c4.

cam ner kengkawan.....boleh tak.?

cikgu aisal said...

sahabt sya saudara sai..fool yg dimuliakan,

Kita boleh saja memaafkan Adibah tu..Syaraatnya biarlah ia bertaubat nasuha....menyesal dengan bersungguh2 dan beriktikad x kn mengulanginya lagi...

selebihnya itu adalah urusan dia dengan Tuhan NYA.

" kalau sahabat sudah mendidih mendengar sya berkata-kata, bagaimana pula bila sahabat mendengar MUFTI berbicara"

maafkan sya...sya hanya mempertahankan KEKASIH dan AGAMA TUHAN sya..

Tekurox said...

Salam semua...

Anjing LGE nampaknya berusaha sungguh mempertahankan babi laknat (adibah- aku agak babi ni jantan..non muslim)

Biasalah tu...

Anjing dgn babi dua2 haram jadah...

BRENGSEK KAU ANJING KURAP.....

Tekurox said...

Aku dah awal2 agak mamat sial ni bukan orang islam....

Orang islam tak kira baik atau jahat perangainya - bila ada ORANG KAFIR menghina agamanya pasti akan tercabar/ (mendidih darah melayu ku)

Dia nampak rilex ajak.....

Pastu pandai2 nasihatkan kita utk memaafkan dajal laknat tu...

Dasar orang kafir laknat..sial..

zali said...

hasil dari blog adibah...

dalam blog siasah ni saja seolah semua bersatu melupakan fahaman politik masing-masing semata-mata untuk membela islam.

blog yang ingin mencuba sensitiviti orang islam di malaysia pasti telah mendapat maklumat secukupnya bahawa orang islam malaysia masih lagi mempertahankan islam.

bererti mereka masih belum boleh menjalankan agenda mereka seterusnya...

Saiful said...

kita sebagai manusia perlu banyak bersabar dan jgn terlalu emosional.bukankah bersabar tu separuh drpd iman?aku pun tak setuju juga dgn artikel yg di siarkan dalam blog adibah tu dan jauh sekali memepertahankannya. cuma aku rasa tidak ada gunanya kita terlalu emosional yg mana dgn emosional ia tak dapat menyelesaikan masalah.cara yg paling baik utk menyelesaikan masalah ialah dgn membawa penulis blog tu balik ke pangkal jalan.perkara yg sudah lepas tu biarkanlah.manakala tugas kita pula ialah membawa penulis blog tu supaya mendalami ajaran agama islam supaya tidak mengulangi perbuatan yg menyentuh sensitiviti perasaan umat islam.

zali said...

tbs : Tok mintak satu jer 'Mintakan untuk Tok sebatang rokok jer, agak2 nye dapat dak?'

aisal : kalo x dpt kali ni, mintak dn trus mintak lagi..sure batin dpt...cuma masa mintak tu jgn la masa
dok dlm jamban...

perunding : atok tu tanya,kalau mintak sebatang rokok dgn tuhan,dapat tak?

saya : mintak je tak dapat...kena guna kuasa Dia...kerana kuasa Dia,dapat kita berasa pancaindera yang berlima.

tokong (bakal kata) : mamat ni dah mula dah ajaran sesat dia tu...mangkuk!

zali said...

kali ni saya amat bersetuju dengan saiful...

itulah yang otai kata : orang yang jahat ni baiknya tersembunyi dan orang yang baik ni jahatnya tersembunyi

yang bahaya pastinya yang orang baik ni...nampak macam baik,alim...di bawah lindungan kaabah kononnya tapi sekali jahat yang tersembunyi tu keluar...sanggup santau orang,sanggup doa untuk laknat orang...dll.

InSan BiSa said...

si sepol dgn si batin tu aku rasa memang sekutu dgn si bedebah ahmad!!!! rasanya keimanan korang dah tak ada lagi dah...NAUZUBILLAH!!!!!!!!!!!!!

cikgu aisal said...

sahabat sya zali,

sya jga stuju dgn pendangan saudara,

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kali ni saya amat bersetuju dengan saiful...

itulah yang otai kata : orang yang jahat ni baiknya tersembunyi dan orang yang baik ni jahatnya tersembunyi
=============================================================================

yang bahaya pastinya yang orang baik ni...nampak macam baik,alim...di bawah lindungan kaabah kononnya tapi sekali jahat yang tersembunyi tu keluar...sanggup santau orang,sanggup doa untuk laknat orang...dll.

" jahat kerana Tuhan lebih baik daripada "baik " membenci Tuhan. Bersahabat dgn syaitan x salah jika syaitan itu membantu agama Allah daripda bertemankan insan yg seringkali KUFUR dengan hukum ALLAH. x gitu shabat sya zali...hehheheee

perunding said...

orang jahat buat jahat 9 kali,hukumlah 9 kali.
orang jahat buat baik 1 kali,beri ganjaran baik 1 kali.

orang baik buat baik 9 kali,beri ganjaran baik 9 kali.
orang baik buat jahat 1 kali,hukumlah 1 kali.

no hal,takde masalah.

perunding said...

kita boleh bersabar sekiranya orang lakukan kesalahan keatas diri kita sendiri.

kesalahan penghinaan yg dilakukan keatas nabi kita,mesti diambil tindakan serta merta.

Selemah iman dgn hati.
Sekuat iman dengan tangan/kuasa/undang2/penghakiman.

saya cuma tengok blog tu beberapa saat saja.Tak sanggup.
Secara peribadi,patahkan tengkoknya.kemudian kau orang buat lah apa2 kat aku.

Sensitiviti spt zizah melambangkan keimanan.

Bersatu menentang segala kemungkaran baik yg kecil,sederhana,dan juga besar.

Kes ini besar tapi dilakukan oleh individu.
Ada juga kes kecil,sederhana,besar tetapi dilakukan sekumpulan.

zali said...

perunding...

yang otai kata (bukan saya kata)lebih pada dalam hal menilai seseorang dan bukan dalam hal dosa dan pahala.

kalau dalam dosa dan pahala tu satu dapat satu dan 2 dapat 2 tu...dah tentu lah macam tu.

saya menilai saiful sebagai 'jahat' tapi dalam postingnya...memang 'baik'nya yang tersembunyi tu keluar...

maka benarlah seperti yang dipesankan otai...syabas saiful!

InSan BiSa said...

....Innalillahiwainalillahirojiun....... inilah yg paling afdhal utk si batin dan si sepol serta gengnya si bedebah!!!!!

zali said...

apa kata tian chua pasal hudud...tengok ayat last tu :

“This is democracy,” said KeADILan information chief Tian Chua. “If PAS on its own wins two-thirds parliamentary majority and if it wants to introduce hudud, who can question them? It would be their right then. But if they win the government together, and I emphasise together, with KeADILan and DAP, they won’t be able to introduce hudud without our consent.”

berhentila setakat hanya dipergunakan untuk membolehkan kuasa pada mereka...

zali said...

insan bisa tulis : Innalillahiwainalillahirojiun

silap tu...kena baca/tulis dengan betul : Innalillahi wainna ilaihi rojiun

memang la begitu...dari dia kepada dia

apakah ini tidak sesuai dengan awak?

zali said...

apa pula kata husam :

“We will discuss the hudud law and if they cannot accept its implementation when the time comes, we will postpone it,” he added.

beriya sangat nak hudud,pejuang islam kononnya...dan kalau pkr/dap tak terima...postpone pulak...

berenti la jadi orang husam...keluar dari pas tu...

ni ramai lagi pejuang pas yang boleh ganti tempat awak tu seperti tokong,perunding,aisal...

fuhh...

InSan BiSa said...

.....sukatiakulahnaktuliscepat2......

Tekurox said...

senoi said..

Tok mintak satu jer 'Mintakan untuk Tok sebatang rokok jer, agak2 nye dapat dak?'

Nak mintak rokok tak perlu mintak dgn tuhan...aku pun boleh bagi...

'ROKOK' aku kau nak???

Kalau kau nak PENAMPAR pun aku boleh bagi free.....

cikgu aisal said...

Sahabat,

insan bisa tulis : Innalillahiwainalillahirojiun

silap tu...kena baca/tulis dengan betul : Innalillahi wainna ilaihi rojiun


***************************************

Tu pun msih salah teman sya, saudara zali...., sepatutnya dieja dgn tulisan Jawi, bukannya rumi..

Al-quran diturunkan dlm bahasa arab, ejaanya pula berbentuk jawi..x der pun dlm quran di eja rumi..kn

kalo baca dn eja rumi, bulih lari nahu dan makhrafnye...kn dh jelas, hasil dri dsr BN menghapuskan tulisan jawi dulu, dh ada yg bertelingkah bab baca quran...

" Cdang pd KPM agar wujudkan kembali buku dn ejaan jawi kt sekolah...pelaji semula ia

InSan BiSa said...

تريما كاسيهله چئڬو ايسل..... سبب سدركن انسان بياسا اين..... بهاس عرب اداله بهاس يڠ ساڠت اينده يعني بهاس دري شرڬ

azizah said...

ingin saya mengulas kenyataan saiful...

pada pandangann saya blog laknat itu bukan memberipandangan tapi menghina agama. memberi pandangan dan menghina adalah satu perkara berbeza.

kita boleh saja memberi pandangan tentang apa juga perkara atas dasar prinsip dan pegangan kita tak kiralah agama apa juga.

tapi kita tak boleh menghina agama anutan orang lain apatah lagi menghina agama islam.

melakarkan kartun dan kartun babi dan menyamakan dengan NABI JUNJUNGAN KITA adalah satu perbuatan biadap. perkara begini perlu diambil tindakan.

sekiranya kita begitu tersentuh apabila lagu negaraku dirap dan diubah rentak... apatah lagi perkara berkaitan islam

itu bukanlah satu pandangan peribadi tetapi adalah penghinaan kepada agama suci. orang sebegini tidak boleh dimaafkan.

Saiful said...

azizah

nape ko ni emosional sgt ni?relexlah brother.tenangkan diri.orang macam adibah ni pun manusia biasa yg tak terlepas drpd melakukan kesilapan.habih takkan sepanjang hidup ko, ko tak penah buat kesilapan ke?

tekong darat said...

hehe...ada orang marah aku rupanya...yer laa, orang kuat dibah...macam gurunya...kome, kalau nak tahu pasal dibah tu, tanya zali dan gurunya...diorang pakar dalam ilmu sebalik nyata...

tekong darat said...

saiful, kesilapan apa yg ngko cakp...kalau dalam ucapan, mungkin kesilapan buleh diterima kerana tersasul...ni dalam penulisan...
apa yg nak di tulis buleh difikirkan dulu...buleh tengok 2-3 kali...sama gak macam exam...sblm tulis kena tau...kalau tak tau jgn tulis...kalau tulis jugak mgkin pemeriksa kertas kata salah...dan kurang laa markah...lagi banyak salah, lagi kurang markah...dan fail...

zali said...

aisal dan insan bisu...

yang di pertikaikan tulisan insan bisu tu adalah pada 'wainalillahi' yang sepatutnya 'wainna ilaihi'...

bukan juga nak pertikai bahasa jawi atau arab...

apa awak cerita...yahudi bangsat pun tau jugak berbahasa arab dan tulis jawi...

kalau sebutnya salah...di tulis dalam bentuk bahasa apa pun akan tetap salah...faham?

cikgu aisal said...

Saudari Jijah,

Sya amat bersetuju dg pendapat saudari, x lah lama yg melayari blog tu sbb x sanggup lihat manusia iblis ni hina nabi kita.

Tp syg, dlm "bersatu "nya kita mempertahankan Allah dan Kekasihnya masih ada rupanya manusia sekular yg mempertahankan syaitan yg bertopengkan manusia.

Lumrahnya kita sebagai manusia tidak terlepas daripada melakukan dosa. Lantaran kita semuanya bukannya maksum sepenuhnya. Tp bezanya kita melakukan kesalahan bukanya syirik kepada Tuhan dan menghina Nabi kita.

Kalau saudara Islam agamanya, bijakah saudara mempertahankan manusia begini...saudara sudah melenting bila ada yg menegur saudara, itu belum lagi menghina, mengherdik, mencaci saudara dan keturunan saudara....

Pool, Tuhan, agama dan nabi kita lebih bernilai dari segala-galanya pada Umat Islam di dunia ini.

Udah2 lah tu mempertahankan org begitu, tiada siapa yg sokong dan gembira dgn pandangan saudara, malah berasa amat sedih kerana ada sahabat kita di sini yg lebih
mementingkan syaitan daripada Nabinya.

" Dok tunggu ISA digunakan, lambatnya bertindak kalo kes begini..." oh ISA ku..

zali said...

pakar ilmu sebalik nyata pulak dah yang di tuduhnya...

ikut la apa pun...
tapi sejak berkawan dengan perunding ni saya lihat tokong dah kurang la memaki hamun...

dari mat rempit kaki roket tiba-tiba jadi ustaz pas...
perubahan drastik tu...

cikgu aisal said...

sahabat sya zali....

Bukan kata yahudi, nasrani, arabi...tetapi melayu pun pandai baca quran

bezanya depa tu tahu tulisan jawi dan maksud quran tp x mahu beriman..
Yg melayu kat malaysia ni lak tahu baca quran..sesetengah tu tahu maksud quran TAPI x nak ikut ajaran quran....

Tu pasai jgn dok tulis ayat quran dlm tulisan rumi, nk tulis maksudnyer jer ok la....nabi pun tak suruh tulis quran dlm bahasa nasrani..baginda suruh tulis dlm tulisan jawi...faham..

zali said...

saiful...

ni nak batu api sikit...

kalau dalam menuju kepada yang baik...memang ramai yang akan mempertikaikan dan memandang hina...

saiful tetap saiful dan tak mungkin jadi aisal cikgu tadika tu...

teruskan...lawan tetap lawan!

zali said...

aisal...aisal...

makin berganda mendung cuacanya...

ulang tayang :

kalau sebutnya salah...di tulis dalam bentuk bahasa apa pun akan tetap salah.

Tekurox said...

zali said...

kalau dalam menuju kepada yang baik...memang ramai yang akan mempertikaikan dan memandang hina...
teruskan...lawan tetap lawan!

------------------------------------

apa yang 'baik'nya zali oii..

adibah laknat tu kah atau saiful anjing cina tu??

Bawak mengucap zali...
Lawan2 jugak..tapi jangan cuba lawan kebesaran ALLAH....

azizah said...

PEMBERITAHUAN

ada satu lagi blog yang safikir adalah ajaran sesat

www.tokbatinsenoi.blogspot.com

Tekurox said...

Saiful @ Anjing...
Adibah @ Babi...

Memang padan...patut kawin.OOp..
anjing dgn babi tak payah kawin pun tak pe..

Boleh buat 'anak' dlm semak..
Dapat anak nanti pasti...DAJAL

perunding said...

zizah cuba awak tanya zali dan tokbatinsenoi sendiri.

tokbatinsenoi tuan punye blog.
zali macam ada follow/refer kat tokbatin tu.(agak saya la)

mungkin mereka boleh beri info lebih jelas.

secara peribadi saya meragui nya jugak.

Tekurox said...

Tok batin senoi tu nak jadi nabi palsu...

Jadi 'NABI ORANG ASLI' boleh le...

Aku rasa spesis TBS ni berasal dari afrika agaknya...

Tengok muka memang pun..

bn@umno said...

tengkorak @ tekurox.

eh eh nape naik angin semacam je ni?isteri kau tak 'bagi' ke semalam?sebenarnya ape yg saiful cakap tu mmg ade kebenarannya dan logiknya.penulis blog adibah sebenarnya perlukan bimbingan agama dan bukannya menerima hentakkan dan kutukan yg melampau-lampau.tidak ada manusia yg sempurna di dalam dunia ini.aku nak tanya kau, takkan kau tak pernah buat silap sepanjang hidup kau?ataupun kau ni Tuhan yg tak penah buat kesilapan?gunalah kepala hotak kau tu untuk berfikir dan jgn dok guna kepala lutut ko tu pulak.aku rasa disebabkan kau guna kepala lutut kau berfikir sebab tu terserlah kebodohan kau.

cikgu aisal said...

zali...zali..

dlm mengeja ada 7 langkah,

a. fonim
b. morfin
c. huruf
d. sukukata
e. klausa
f. frasa
g. ayat

setiap tulisan yg dieja tu akan membentuk lisanya..yg memungkinkan salah tu kerana diejanya dlm bahasa yg salah. ditulis mengikut nahu dan laras bahasa yg betul akan menjadikan lisanya pun betoi....

bahasa arab ada panjang pendeknya bunyi, yg zali tulis tu nk bezakan macamana ek...

kencing = kencinggggggggggg ker nk bagi pjg bunyinya dlm rumi...alahai...

tringat masa blaja tadika kt negeri Obama dn balik pun masih ngaja tadika pd murid2 yg sesetengahnya dh ada anak...cikgu ooh cikgu..!

murid-murid keluar barisan
murid-murid masuk bulatan...

cikgu aisal said...

Nk blaja agama kena berguru baru dapat bimbingan yg sempurna. Guru pulak kena yg berilmu dan diakui sah dan benar ilmu agamanya.

nk bimbingan bukan cara menulis mengata dan mencaci baginda.....

nk siarkan pandangan gitu cuba bertanya pada yg tahu...malas bertanya pd guru pun sekurang-kurangya tanyalah pd zali ker, BN@UMNO ker...barulah sesat dihujung nyawa kembali mendapat syurga... ada faham..

bn@umno said...

cigu aisal,

kalau setakat standard kau boleh belajar kat oversea aku rasa lembu kat belakang rumah aku pun layak jugalah.cara pemikiran ko langsung tak mencerminkan seorang yg terpelajar.ko ni mmg tak mengenang budi, guna duit kerajaan utk belajar kat oversea tapi nak kutuk kerajaan pulak.jgnlah menjadi orang macam 'kacang lupakan kulit'.sedarlah siape diri ko.lagi pun kau tu pun kerja ngan kerajaan juga.kerajaan yg bagi kau rezeki, dan sekarang tibanya masa kau untuk balas budi kerajaan bukannya mengutuk.

tekong darat said...

hikhik...
apa pun tahniah zizah...
zali, tak back-up ker tok guru ngko...zizah dah cari pasal tu...
tang maki tu tak nak crita....
aku akan tetap maki kalau orang ada otak saja2 buat bodoh...

tekong darat said...

ada spesis mula cari pasal...
seperti yg sedia maklum, memang puak ni rasa diorang tuhan...lihat saja mangkuk@ayun...bertuhankan kerajaan...puak ngko tu Ar-Rahman ker?

bn@umno said...

tekong darat

ko ingat orang BN takut dgn makian ko yg kebudak-budakkan tu ke?aku tak nampak pun kecerdikan ko berhujah. aku dapat rasakan yg ko ni masih budak mentah yg tak bersunat lagilah.

cikgu aisal said...

masa dulu-dulu sebelum ke atas angin x de pon trima surat tawaran daripada BN/UMNO. yg ada tulis kerajaan Malaysia...x der la kater lepas blaja kena sokong parti UMNO..

La ni pulak banyak kerajaan di Malaysia....x der pon dlm Malaysia kata ader kerajaan UMNO.yg ada kata kerajaan negeri dan kerajaan pusat jer.

sebelah utara negara ada kerajaan Thailand, selatan lak ada kerajaan singapura dan Indonesia..

masih tercari-cari kerajaan UMNO di dunia ni...

zali said...

zizah,perunding...

adakah tok batin senoi mengamalkan ajaran sesat bila dia bercerita tentang hal yang belum di pelajari oleh awak?

adakah saya juga sesat bila mengikuti blog tok batin senoi?

bila kita tak tahu dan tak nak ambil tahu dan bila di beritahu...kita klasifikasikan sebagai sesat...mana boleh macam tu.

kalau nak tahu pasal kereta kena jumpa pakar kereta,kalau nak tahu pasal ayam kena jumpa pakar ayam...kalau nak tahu pasal ayam jumpa pakar kereta...apa jadi?

begini lah...cuba lah bertanya pada guru sufi/guru hakikat yang diketahui mursyid lagi benar,tentang apa yang di tulis oleh tok batin senoi...

bn@umno said...

cikgu aisal

nape ko ni bengap sgt ni?yg bagi ko duit belajar tu adalah kerajaan pusat.kerajaan pusat tu diterajui oleh BN.jadi ni menunjukkan yg kerajaan BN yg bagi duit untuk ko belajar.ko ni mmg kacang lupakan kulitlah.dulu sebelum dapat duit belajar kat oversea bukan main lagi ko menyembah kerajaan BN untuk bagi ko duit utk belajar dan lepas habis belajar ko conteng arang kat muka kerajaan BN.ko ni tak kenang budi.

zali said...

apa awak merepek ni aisal?

kalau awak sebut pas...mesti lah awak tulis p a s

takkan lah awak sebut pas tapi tulisnya b a b i

awak pegi la cerita kat 'tadika pasti' kalau sebutnya pas kena tulis b a b i

Tekurox said...

saudara bn@umno...

Aku pun segan nak guna bahasa yg kesat2 ni..

Tapi untuk org..oop 'binatang' macam tu aku terpaksa gunakan jugak...

Cuba kau bimbing 'binatang' tu aku nak tengok???

'Binatang' tu bukannya MELAKUKAN KESILAPAN tapi MENGHINA NABI kau faham tak?

Perbuatan 'binatang' tu TAK BOLEH DIAMPUN....

Tekurox said...

zali..zali...

Takkanlah nak samakan PAS dengan BABI...

Sepatutnya BABI tu kau harus tujukan kpd org mcm sepol, senoi dan dibah tu...

Itulah sbb selalu sgt follow blog laknat tu....

Tekurox said...

zali said...

adakah tok batin senoi mengamalkan ajaran sesat bila dia bercerita tentang hal yang belum di pelajari oleh awak?

kalau nak tahu pasal kereta kena jumpa pakar kereta,kalau nak tahu pasal ayam kena jumpa pakar ayam...kalau nak tahu pasal ayam jumpa pakar kereta...apa jadi?

------------------------------------

adakah saudara zali anggap senoi tu pakar agama????????

Bertobatlah zali oii...

Kau tu masih sempat lagi...

perunding said...

zali,
sebab tu saya kata tanya kat empunye blog dan awak.
awak atau empunye blog dipersilakan menerangkan,
itupun kalau awak nak kami faham.
kalau awak berdua je faham ,
no hal lah.

Ihya said...

Tok batin senoi sudah jadi bahan isu pula..hmm..

To'Batin..

Sebagai manusia yang kawan2 disini gelar anda sebagai berilmu,cubalah bantu mereka..Mereka bermatian mempertahankan anda.

cikgu aisal said...

BN@UM..............NOOOO keter
tekong darat

ko ingat orang BN takut dgn makian ko yg kebudak-budakkan tu ke?aku tak nampak pun kecerdikan ko berhujah. aku dapat rasakan yg ko ni masih budak mentah yg tak bersunat lagilah

===========================================================================================

Rupa-rupanya pemimpin MCA, MIC,GERAKAN dn yg besekutu ramai lagi yg masih x pandai berhujah...
mentahnya pemimpin tu...

Dicadangkan BN@UMNO jadi tukang sunat depa tu agar depa boleh jadi matang skit... eh..eh..sahabat sya BN@UMNO ni dh sunat ker....mcm x sunat jer tengok...

bn@umno said...

cikgu aisal,

aku setuju ngan zali yg standard ko tu mmg sesuai jadi guru tadika je.ko ni mmg takde classlah, belajar kat oversea tapi balik jadi cikgu je.mana standard ko ni?aku ingatkan habih belajar kat oversea, dan apabila balik kat malaysia boleh jadi doctor ke, jurutera ke, lawyer ke tapi YG CUKUP MENYEDIHKAN HANYA JADI CIKGU.kalau setakat nak jadi cikgu tak payah nak belajar kat oversea tu buang duit kerajaan BN je.sebab tu mmg tak salah jika aku cakap yg mentaliti ko ni sesuai untuk jadi cikgu tadika.

cikgu aisal said...

ngaja tadika ke atau di mana shaja sya bangga dgn kerjaya sya. daripd rakyat terbnyak sehinggalah PM semua mendapat didikn drp cikgu...
bermula dri cikgu tadika, cikgu rendh dn menengah semuanya bergelar cikgu pd sya

prof dri UM sehinggalah di negeri obama tetap bergelar cikgu pd sya..mereka tetap guru sya....

cikgu membawa erti pengajar....dn disana sya bersama rakan2 mengajar anak2 anak tadika untuk menjadi jurutera negara....

rasanya masuk bulan 9 tahun ni dah hampir beribu anak-anak tadika yg diajar dh bergelar jurutera...

kalo BN@UMNO rasa nk jadik jurutera, dipersilakan mendaftar menjadi anak2 tadika yer.....sya sedia menunggu di sana...

perunding said...

sekadar menambah cikgu,
Munir majid Mas,Azlan Hashim Khazanah,Azman Yahya Danaharta,George Soros,Nordin shopie,dan ramai lagi..

semuanya belajar tahap sekolah je..
"sekolah ekonomi london dan sains politik".

nama tu kadangkala membawa makna yg UNIK.

azizah said...

EEEEEEEEEE TOLONGLAH...
APA YANG KORANG MEREPEK NI...
ISU HINA NABI ISU AKIDAH. INI ISU BESAR. ini bukan isu politik.

PERGI BALIKLAH ....

MUZAFAR said...

bn@umno said...
cikgu aisal,

aku setuju ngan zali yg standard ko tu mmg sesuai jadi guru tadika je.ko ni mmg takde classlah, belajar kat oversea tapi balik jadi cikgu je.mana standard ko ni?aku ingatkan habih belajar kat oversea, dan apabila balik kat malaysia boleh jadi doctor ke, jurutera ke, lawyer ke tapi YG CUKUP MENYEDIHKAN HANYA JADI CIKGU.kalau setakat nak jadi cikgu tak payah nak belajar kat oversea tu buang duit kerajaan BN je.sebab tu mmg tak salah jika aku cakap yg mentaliti ko ni sesuai untuk jadi cikgu tadika.

December 27, 2008 3:34 AM

*********

Kerajaan Malaysia atau Kerajaan pusat bukan hak milik BN. BN cuma diberi amanah atau kuasa untuk mentadbir dan mengurus Kerajaan Malaysia.
Seperti mana (contoh) Ketua Pengarah JPJ,JPJ bukan milik ketua Pengarahnya. Ketua pengarah adalah orang yang bertanggung jawab mentadbir jabatan JPJ. Bila dia pencen, orang lain lah pulak jadi ketua pengarah JPJ.

Kerajaan Malaysia pun sama, kalau BN kalah dan PR pula jadi kerajaan, Kerajaan Malaysia bukanlah kerajaan hakmilik PR ,PR cuma pentadbir saja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...