Thursday, November 27, 2008

10 ribu sasaran hadir forum mansuhkan ISA

FORUM RAKYAT (NO TO ISA)
Arus Pergolakan Politik di Malaysia: Antara cabaran dan harapan
Satu Penilaian Semula

Tarikh: 1 Disember 2008
Masa: 8.00 - 12.00 Malam
Tempat: Bar Council , Jalan Leboh Pasar, Kuala Lumpur

Ahli Panel

Mohammad Sabu (naib Presiden PAS)
Taresa kok (Ahli Parlimen Seputeh)
Syed Ibrahim Syed Noh (Pengerusi Gabungan Mansuhkan ISA)
Hishamuddin Rais (Aktivis Reformasi)
Raja Petra Kamaruddin (Blogger)
Faridul Nasaruddin (Jurucakap Mahasiswa Mansuhkan ISA/Auku)
Ts Thenimtaram (wakil Masyarakat India Tertindas)

Tetamu undangan

Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia
Semua Ahli Parlimen Pakatan Rakyat
Wakil - wakil Badan Bukan Kerajaan

Anjuran: Cakap Rakyat Group

22 comments:

anonymous said...

Kalau sanggup masuh lokap sila le hadir.

Perhimpunan ini cuma untuk manusia yg berani dan sanggup masuk lokap saja.

mat_terab said...

dan bukan untuk orang yang tak dak teloq macam bn@umno dan abe nie.......

perunding said...

mesti kaw kaw punya.



kalau suruh majlis fatwa keluarkan fatwa ISA haram...boleh ke...

umno_46 said...

Anggota majlis fatwa tu kan ke makan gaji kat kerajjan BN. Mana berani lawan tokey. Nanti miss soruuu!!!

Kan ke gity jawab nye.

tekong darat said...

Byk yg haram tk dpt dharamkn skrg ni..sbbnya majmuk la kononnya..

nalapambu said...

Itu macam kalu, nala mistu ikut Forum Rakyat.

Ini BN tara adil, itu Prowaris dia worang tara kacau, ini PR bikin tentu dia worang banyak kacu.

Nanti PRU13, dia worang tentu poci.

perunding said...

yang saya paling terkejut be...

camna bos bos PPIM tu boleh pejuangkan ISA.

kat mana pejuangan Islam dan bangsanya sokong ISA.

lari topik betul PPIM ni.

zali said...

kalau 10k orang memadai dengan 2000 anggota fru + 5 water cannon.

kalau kepala dah cukup keras...enjoy la dengan belantan fru dan air gatal water cannon tu.

selamat berhibur!

nalapambu said...

Deyyy! zali, awak ingat ini PR punya worang pengucut isrupa itu worang UMNO ka?

Kita worang PR sanggup hadapi apa saja kesusahan dimi keadilan!

Tara isrupa UMNO punya pincacai, tipu worang, rasua, gila pangkat dan kuasa.

Busuk punya worang - UMNO!

Sutly paily!!!

bUnGa mElaTi said...

en zali...

sekurang-kurang nyer PR berani nak buat bantahan nak mansuh kan ISA..
seperti yg kita ketahui ia nyer bertentangan dgn agama islam....

tak tahu lah klu umNO angap ISA tu tempat nak pertahan kan negara...
pada org2 PR tu bkn alasan....

tak mcm penjilat2 umNO yg disediakan bas klu nak g majlis umNO... di beri buah tangan plak tu, silap2 berpasang-pasan kain batik dan kain pelikat....

takper... klu umNO nak buat apa biarkan, kita tunggu.....

umno_46 said...

Semakin UMNO menekan PR, semakin ramai rakyat yg sedar akan keBUSUKan UMNO. - terutama nya kaum bukan melayu.

Soalan nye, bolehkah UMNO berkuasa tanpa sokongan kaum bukan melayu ini?

Sila pencacai UMNO jawab.

Firdaus AMK PKR said...

Puji pada bakal Presiden US kerana akan berusaha memansuh dan menghapuskan kem tahanan Guantanamo.Presiden yang di maksudkan iaitu Barrack Obama!
Harap Barrack Obama mengotakan janjinya..
Bila pula ya kita nak hapuskan kem tahanan Kamunting tu ya?!
Secara automatik dimansuhkan ISA!
Contohilah Obama..!

p/s:Obama berani hapuskan Guantanamo walaupun menempatkan pengganas2 antarabangsa,tapi Pencacai pengecut xnak hapuskan kem Kamunting dan ISA yg terang2 bukan untuk pengganas tapi untuk musuh politik!!
Apa komen pencacai..

(Firdaus-AMK-PKR)

Creedence Clearwater Revival said...

TERIMA KASIH KERAJAAN PERAK & PULAU PINANG KERANA TAK BELASAH KAMI DGN BELANTAN & WATER CANON SEMASA KAMI BUAT PERHIMPUNAN HARAM MENENTANG PEMANSUHAN DEB DULU.

TERIMA KASIH..... ISA DILARANG MENGHUKUM KAMI ORG2 BN.... YG BOLEH DI PUKUL HANYA PENYOKONG2 PAKATAN.

Creedence Clearwater Revival said...

ISA MILIK MUTLAK KAMI....

azizah said...

kalau macam ni la otak budak-budak sekarang tak mustahil malaysia kena bom macam kat mumbai ngan thai.
agaknya bertepuk tanganlah firdaus kalau dah jadi macajm tu.

azizah said...

bunga melati... sebab berani sangatlah... ada pejuang berani mati. so saya syorkan awak jadi salah seorang pejuang berani mati kat malaysia ni. pegilah.

perunding said...

saya nak cita sikit pasal pengebom berani syahid.
hanya berlaku di palestin,afghanistan,iraq dan moscow(dilakukan oleh pejuang chechen di moscow)
yg menariknya semua pejuang berani syahid chechen adalah WANITA!!!!
kenapa begitu????
apabila pejuang palestin letup diri,pihak mereka akan istihar siapakah pejuang tersebut.macho kan.
pihak yahudi akan bertindak dgn merobohkan rumah keluarga pejuang tersebut.
yg machonya..pihak yahudi akan beri masa 30 min utk keluar dari rumah tersebut.

manakala di CHECNYA tentera Russia telah mengebom dan menhancurkan dari darat segala yg ada,rumah,binatang,lelaki,tua,muda,kanak2,perempuan.
maka sebab itulah semuanya bangkit,tak kira WANITA atau lelaki.

tak de lah sampai tahap tu lagi kat sini...

perunding said...

di Thailand rakyat sngat kecewa krn.

Thaksin buat hal dgn rakyat.
kemuncaknya menjual samart corp (miliknya)kepada Temasik(singtel)dgn berbilion harganya.satu sen pun tak bayar cukai.
lepas tu Thaksin buat snap election,pembangkang boikot.thaksin menang free.
rakyat tension.tentera tension.rampas kuasa.
bila serah balik,Samak (si tukang masak tu)jadi PM.orang kuat thaksin.rakyat benkek and bengang lagi.
Samak turun.nak tau sapa naik!!!adik ipar thaksin pulak jadi PM.tak ke tension.....!!!
gitulah citanya..
kalau bubuh BAPAK ISA kat thailand pun, tetap jadi gitu.

nak cita kat mumbai pulak...
sabar je lah....

epiblog said...
This comment has been removed by the author.
epiblog said...

yoga tu mende baru tapi dah dapat perhatian fatwa..ISa tu dah lame da orang pertikai tak kluar jugak FATWA tentang tu..abih kalu rasuah plak siap ada badan nak tanggani..kalau majlis FATWA kluarkan fatwa haram tentang rasuah tak yah wujud da badan 'berat sebelah' ni....ISA plak tak tau la nape bleh di kekalkan..patutnye dah ,ame dah mansuh..mungkin jadik senjata utk 'MENCEGAH' "kejahatan" kot

Firdaus AMK PKR said...

jijah..

Kita puji pada dasar Obama!
Bukan puji tatacara dan impian kerajaan US nun!
Bukalah minda anda!
Takkanlah membenci kesemuanya!
Beginikah pemikiran pencacai seperti kamu?
Mata celik tapi hati buta!
Diharap Obama dapat merealisasikan dasarnya,jikalau beliau hanya sekadar berkempen barulah saya tidak bersetuju dan membangkang pada Obama..
Susah betul nak set otak sempit ni..
Maaf..

(Firdaus-AMK-PKR)

MOHD AFIQ said...

Harap termansuhlah akta yang zalim ini, insya'Allah,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...