Thursday, November 27, 2008

Benarkah Mustafa Ali dalang?


KUALA LUMPUR: Nama Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Mustafa Ali sekali lagi cuba ditimbulkan dengan masalah yang melanda dalam PAS. Kali ini beliau dikaitkan dalam tindakan PAS Selangor mengugurkan Khalid Samad (Timbalan Pesuruhjaya) dan Saari Sungib (Ketua Penerangan) PAS negeri itu. Akhbar NST yang melaporkan perkembangan terbaru dalam PAS itu antara yang mengaitkan nama Mustafa Ali.

Mustafa Ali sebelum ini pernah menimbulkan kontraversi apabila mengemukakan pandangan berbeza berhubung 16 September. Beliau juga cuba dilebelkan sebagai mastermaind dalam PAS yang banyak mempengaruhi keputusan atau tindakan politik Presiden parti.

Ikuti wawancara bersama Mustafa Ali dalam akhbar Siasah terbaru dimana beliau menjawab tuduhan ke atas dirinya.

34 comments:

ameer said...

stopa ali ni parasit!!! roslan sms, hassan ali pun hampeh!! aku heran psal la dorg ni tak suka sgt kat nik aziz n husam musa...hasad dengki ke? biasa la manuasia....

ameer said...

stopa ali ni parasit!!! roslan sms, hassan ali pun hampeh!! aku heran psal la dorg ni tak suka sgt kat nik aziz n husam musa...hasad dengki ke? biasa la manuasia....

zali said...

dalam keghairahan memerintah dan nak melingkupkan kerajaan...banyak masalah dalaman pas dan bercakaran kuasa juga rupanya...

layannn...

bn@umno said...

aku heranlah dgn PAS ni, dah terang-terangan PAS ni bukan parti yg kukuh dan bila timbul masalah dalam parti je nak salahkan ahlinya pulak kononnya ahlinya yg menjadi dalang.Parti PAS tu mmg sejak dulu mmg ada masalah dan masalahnya kian parah.semua pemimpin ni terkenal dgn sikap gila kuasa.

umno_46 said...

sdr pencacai2 UMNO,

Takpayah le sebok dengan hal rumah tangga orang. Cuba lihat apa yg sedang berlaku dlm UMNO.

Apa yg berlaku sepanjang pemilihan ketua2 cawangan dan bahagian, semua pencacai2 ni kenyang buncit menelan duit rasuah.

Semua peringkat bahagian UMNO bercelaru, kecoh tak habis2.

Mengapa UMNO jadi begini?

Jawapan nye: UMNO telah menjadi tamak dan gila kuasa.

UMNO sudah jadi BUSUK.

Berapa ramai kah yg masih lagi menyokong UMNO? - Yang tinggal cuma pencacai2 dan ahli yg ada kepentingan diri dan ditambah dgn melayu yg bodoh yg masih tidak sedar.

Kaum cina dan india hampir semua sudah tinggal kan BN.

UMNO bergantung nyawa kepada sokongan kaum dari Sabah dan Sarawak sahaja.

Mereka sedang memerhatikan gelagat UMNO di semenajung - berkelahi sesama sendiri berebut kuasa.

Sekarang rakyat di Sabah dan Sarawak sudah sedar dan akan beraleh arah pada PRU13 nanti.

Boleh kah UMNO di pulihkan sebelum tiba PRU13?

TDM membuat kenyataan: UMNO akan kalah teruk pada PRU13 nanti.

umno_46 said...

Kekuatan PR tidak boleh di pertikaikan -

PR telah mendapat sokongan penuh dari kaum cina dan india.
-di sokong pula dgn pengikut2 PKR dan PAS.

Kaum2 pribumi di Sabah dan Sarawak pula sudah mula berubah arah kepada PR.

Anda kena sedar bahawa UMNO cuma di sokong oleh melayu. Sedangkan melayu sudah berpecah - ada yg sokong PKR dan PAS.

Pencacai2 UMNO sekelian, boleh kah UMNO hidup dgn hanya sebahagian melayu sahaja yg menyokong nye?

Fikir2 kan.

PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 said...

hai BN@umno apa yg heran, saya lagi heran kenapa dlm tak heran dengan PAS, UMNO takut sgt kat PAS.Kelantan yg ramai Melayu pun kau gasak. Pak Lah masa PRU12 berapa kali ke Kelantan dalam sebulan.Penang yang majoriti UMNO pegang dulu pun bagi kat Gerakan jadi ketua Menteri

PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 said...

zali yg budiman, siapa yg melingkupkan kerajaan. Buat keputusan belanja RM5,000,000,000 untuk naikkan saham Malaysia. Nak beli pembesar suara masjid pun buat tabung. Bayar konduktor orkestra RM130,000 sebulan, bayar gaji menteri buangan Shahrizat 28,000 sebulan?

bn@umno said...

umno_46,

walaupun sekarang BN ni lemah, tapi kau kena ingat BN masih ada banyak masa lagi(lebih kurang 5 tahun) untuk memperbetulkan kesilapan yg lalu untuk menyakinkan semula rakyat terhadap BN.lagipun Najib dah memberi jaminan yg beliau akan menangani segala gejala rasuah dalam Umno apabila beliau menjadi PM kelak. aku gerenti apabila tibanya PRU13 nanti, BN akan menang besar seperti yg berlaku pada PRU11 yg lalu semasa Pak Lah mula-mula menjadi PM.Sejarah PRU11 pasti akan berulang pada PRU13 nanti.tak percaya?tunggu dan lihat jelah.nampaknya cita-cita kau nakkan PR membentuk kerajaan hanya tinggal angan-angan yg tidak akan kesampaian.

perunding said...

hal kat selangor tu,cuba
perhatikan.

1: rombakan atau apa?
rombakan,so okaylah.

2. dalam meeting tu 2 orang tu ada tak?
ada.so okay lah

3. 2 org tu melenting tak?
tak.so okay lah. Pas terima pangkat sbg amanah.

ada yg harap supaya ada gossip panas2.tak de.suam-suam kuku je.

nak baca ULASAN lagi kaw-kaw punye
tengok kat SCANDALASIA.BLOGSPOT.

tekong darat said...

berkokok balik anjing umno...

umno_46 said...

Itu cakap saja - cakap kosong!

'Cakap tak serupa bikin'

Senangke nak pujuk kaum cina dan india sokong BN/UMNO?

Kaum pribumi di Sabah dan Sarawak pun dah mula berhijrah ke PR. Sedangkan UMNO berkuasa pada hari ini cuma den talian hayat dari Sabah dan Sarawak.

umno_46 said...

Sedih rasanye bila melihat pencacai2 UMNO ni, berharaf UMNO akan berubah dan pulih sebelum PRU13.

Hingga ke saat ini pun belum ada tanda2 sekelimut pun UMNO itu akan pulih. - Makin PARAH ada le.

Malang nye, semua pencacai2 UMNO sudah di butakan mata dan hati nye. Mereka masih melihat UMNO itu kuat dan perkasa - tidak ada apa2 yg perkara BURUK berlaku dlm UMNO.

Kesian pencacai2 UMNO ni, terlena dan tak sedarkan diri kerana buncit kekenyangan dek duit rasuah yg di telan selepas mesyuarat perwakian baru2 ini.

bn@umno said...

PAS CAWANGAN BUKIT SENTOSA 2,

kau ni sedang mengingau ke ni?atau cakap hanya untuk syok sendiri je?nak tergelak aku dgn komen kau yg mengatakan Umno takut dgn Pas.bila pulak umno takutkan Pas ni?sini aku nak tanya kau, siapakah Pas tu?Pas hanya sebuah parti yg kecil je manakala Umno pula merupakan parti yg terbesar dan terbanyak jumlah ahlinya di Malaysia.takkanlah Si Singa(Umno)nak takutkan Si Tikus(Pas) pulak.kalau Pas tu kuat, nape baru-baru ni pemimpin Pas terhegeh-hegeh nak bergabung dgn Umno dgn presiden Pas mengadakan mesyuarat secara senyap-senyap yg dilakukan oleh preseden Pas iaitu Hadi Awang dgn pemimpin Umno?gunalah otak sikit bila nak berikan komen tu.Komen kau kat atas tu nampak sgt kebodohan kaulah. kau kena terima hakikat yg Pas ataupun PR bukan lagi sebuah parti yg kuat.antara Pas dan PR sudah TIDAK ADA kesepakatan lagi.contoh yg paling jelas dan nyata ialah nape pada pada PRU12 yg lalu, calon BN perlu melawan calon PAS, calon BN perlu lawan calon PKR dan calon BN perlu lawan calon DAP?kalau PR tu kuat dan sepakat,sepatutnya pada PRU12 yg lalu calon BN hanya perlu lawan dgn calon PR je bukannya dgn PAS, PKR ataupun DAP.tegok dalam BN mereka amat bersatu dan tak membeza-bezakan antara satu parti dgn parti yg lain. walaupun dalam BN terdiri drpd MCA, MIC, Umno, PBS dan banyak lagi.Mereka-mereka ni tidak berpecah dan berjuang untuk satu parti je iaitu BN.bukannya macam PR, nama je Pakatan tapi misi perjuangan lain-lain dan tak ade kesepakatan langsung.aku percaya PR dpt disemadikan oleh BN sebelum PRU13 nanti.

nalapambu said...
This comment has been removed by the author.
anonymous said...

BABI LAGI MULIA DARIPADA PENCACAI UMNO - Malaysiakini

Friday, November 28, 2008

Babi makhluk Allah itu lebih mulia daripada manusia yang mencari makan
dengan menjaja fitnah dan melaga-lagakan sesama umat manusia.

Bagi umat Islam, memang tiada bezanya antara daging kamu dan daging babi.
Kedua-duanya haram dimakan, tetapi babi tak menjaja fitnah
untuk dijadikan sumber makanan & darah daging anak bini.

Babi pun tak makan bangkai babi, tetapi kamu ibarat
memakan daging mayat saudara kamu sendiri.

TIDAKKAH KAMU ITU LEBIH HINA DAN KEJI DARIPADA BABI?

posted by jasindaily online @ 11:00 AM

tekong darat said...

Chua: Kita tidak terima Ketuanan Melayu
Nov 27, 08 4:36pm
Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek hari ini berkata konsep perkongsian kuasa dalam Barisan Nasional (BN) mesti diubah.

Katanya slogan 'Ketuanan Melayu', hubungan Tuan dan Hamba, tidak boleh diterima lagi.

"Kita menerima kepimpinan Melayu, tetapi bukan Ketuanan Melayu," katanya dalam ucapan penerimaan Anugerah Kancil di Petaling Jaya hari ini.

"Bila kita berkata tolak 'Ketuanan Melayu', kita bukannya mencabar hak-hak istimewa orang Melayu. Ianya terkandung dalam perlembagaan kita dan tiada siapa pun boleh mengenetapikan pada masa ini.

"Dalam cara yang sama, Bahasa Melayu adalah bahasa kebangsaan. Statusnya dilindungi dalam perlembagaan, dan tiada siapa pun yang boleh mengubahnya," kata Chua.

Beliau berkata, status tersebut diterima dan dihormati, maka "bila kita belajar bahasa lain atau memasang papan tanda dalam bahasa lain, ianya bukan mencabar status bahasa kebangsaan kita".

Sehubungan itu, Dr Chua menegaskan pentingnya mengubah pemikiran rakyat Malaysia supaya tidak menguasai 'satu bahasa' sahaja dalam dunia globalisasi IT.

"Kita perlu berdayasaing tinggi. Maka meningkat pembelajaran dan penguasaan adalah mengenai memperkayakan tenaga kerja kita, bukan (bermaksudn) lain," tambahnya.

Beliau berkata, rakyat Malaysia mesti berubah dan kurang bersikap konfrontasi, kontroversial, emosi dalam isu-isu yang melewati batasan perkauman.

"Jika kita menjadi kurang emosi/konfrontasi dan lebih objektif, maka suhu politik di Malaysia akan lebih 'normal'.

"Mesti ada lebih konsensus, lebih bertolak ansur dan lebih asas kesaksamaan; bukan hubungan Tuan dan Hamba.

"Hak semua masyarakat terkandung dalam perlembagaan. Para pemimpin tidak semesti tahu semuanya. Mungkin hanya yang terbaik untuk mereka dan bukannya untuk rakyat," katanya.

Satu lagi perubahan yang diperlukan, katanya ialah bagi rakyat Malaysia berfikiran seperti rakyat Malaysia dan kurang berdasarkan garis perkauman.

WAHAHAHA....
WAHAHAHA....
WAHAHAHA....
BERSATU SUNGGUH...
TEPAT SEKALI KATA2MU...MANGKUK@AYUN

Firdaus AMK PKR said...

kelakar..
ada pencacai kata,umNO atau be End akan menang besar pada pru-13 nanti seperti pru11 yang lalu.Xsedarkah,Xnampakkah,Butakah,parti komponen kat Sarawak dan Sabah dah beralih arah ke PR dan sudah pun melompat ke PR?pencacai boleh rujuk maklumat2 ini contohnya ADUN Sarawak bersama2 melompat dan menghantar keahlian pada PKR dan secara automatik kawasan Adun itu dipegang oleh PKR.

p/s:pencacai buat2 tak nampak..

(Firdaus-AMK-PKR)
(S/U AMK BHG)

Firdaus AMK PKR said...

kelakar..
bila ada pencacai kata kerjasama PR tak kuat..
yang kamu percaya kat buletin utama ngok tu pehal?
ceh!lapor berita wat tajuk PAS vs PKR!
yelah..pencacai2 dah xde isu kebetulan kongres PKR dah bermula di Shah Alam (28hb-30hb ini) mulalah buat isu karut utk melaga2 PR!
ceh!dasar murahan!

p/s:mereka dah ketandusan isu bermula kes liwat,babi,bantuan banjir,sumpah laknat,ah bermacam2 lagi..percayalah tak memberi apa2 kesan!

(Firdaus-AMK-PKR)
(S/U AMK BHG)

Firdaus AMK PKR said...

Kongres PKR bermula pada 28hb sehingga 30hb ini (Jumaat-Ahad) di Stadium Melawati Shah Alam. Hari ini kongres AMK dan Sayap Wanita pada 9pagi tadi.Esok Kongres PKR dirasmikan DSAI pada 9pg dihadiri bahagian2 seluruh negara dan ini merupakan kongres terbesar dan teramai.
Salam Perjuangan!

(Firdaus-AMK-PKR)
(S/U Amk Bhg Sembrong)

perunding said...

12-11-2008
Chang: Gerakan to publicly voice the people’s wishes
IPOH: Gerakan will publicly voice the people’s wishes in the defence of human rights and free speech, and calling for the abolition of the Internal Security Act (ISA). Read more

09-11-2008
RPK freed: Gerakan asks Govt not to appeal
GEORGE TOWN: Penang Gerakan is urging the Government to reconsider filing an appeal against the Shah Alam High Court’s decision to release Malaysia Today news portal editor Raja Petra Kamarudin from Internal Security Act (ISA) detention. Read more

17-10-2008
Gerakan Thinks It's Not Right To Ban Hindraf
IPOH, Oct 17 (Bernama) -- Gerakan sees the government's decision to ban the Hindu Rights Action Force (Hindraf) as appropriate as it means putting aside the issues raised by the group, besides creating other problems. Read more

12-10-2008
Gerakan Calls For Repeal Of ISA, Introduction Of Anti-terrorism Law
KUALA LUMPUR, Oct 12 (Bernama) -- Parti Gerakan Rakyat Malaysia wants the Internal Security Act (ISA) to be repealed and an anti-terrorism law to be introduced, in accordance with a proposal by the Human Rights Commission of Malaysia (Suhakam). Read more

12-10-2008
Gerakan proposes fuel prices be revised weekly
KUALA LUMPUR: Gerakan proposes that fuel prices be revised at least once a week so that the people can reap the benefits immediately. Read more

12-10-2008
No quota system for Gerakan
KUALA LUMPUR: Gerakan will not practise a quota system for its central leadership, said its president Tan Sri Dr Koh Tsu Koon. Read more

12-

itu semua tajuk kat muka depan laman web PGRM.
cuba cari apa yg sama kata dgn...

jawapan:TAKDE

Creedence Clearwater Revival said...

KALAU HANGPA CALONKAN KETUA BAHAGIAN(UMNO) & TAK MEMILIH KETUA KAMI SBG CALON DLM PRU, TUNGGULAH, TEAM KAMI AKAN SABOTAJ PRU. KAMI AKAN PANGKAH PAKATAN. BIAQ KETUA HANGPA KALAH.

BIAQ DUA-DUA TAK NAIK SAMA TAKPA!!!

HIDUP MELAYU!!!

Fadhli bin Ibrahim said...

oiii amer...ko kena ingat, hassan ali buang khalid dengan syaari sungip tu bukan kerana mustaffa ali. tapi 2 orang tu buat mesyuarat belakang tabir....

mujahidmarwan said...

ape ni...ameer n da geng...nak kutuk pmpinan..isu tg nik aziz n cg pa dh sttle la...aku pergi sendiri dgr pnjelasan, 2 kali kat k. trg...ftnah2 ni sumer bwh anjuran iblis...apsal kte pun tertipu...nk jadi mnafiq ke?...ckp kat umno pndai ngat..diri sndiri?...pk r, sumer dh ade otak, walaupun knyataan korang tnjukkan yg korang ni ade elemen bangang, tp korang x bangang kan....???

bn@umno said...

firdaus amk-pkr,

eh eh ape yg kelakarnya?mmg tak mustahil sejarah pru11 akan berulang pada pru13 nanti di mana pada pru11 BN hampir menawan seluruh Malaysia termasuk Kelantan yg hampir-hampir jatuh ke tangan BN.menurut sumber-sumber yg boleh dipercayai, khabar angin telah bertiup kencang dgn kemungkinan PAS akan keluar drpd PR untuk join BNtidak lama lagi disebabkan pergolakkan di dalam PR yg sampai skg belum menemui titik persetujuan antara PAS, PKR dan DAP. kau jgn haraplah PR boleh bentuk kerajaan pada pru13 nanti.kau suruh je pemimpin PR kau tu betulkan masalah dalaman PR tu dulu sebelum bercita-cita nak rampas cabar kekebalan BN.dasar muka tak malu.

putra revolusi said...

Mahaguru BN yg bernama Mahathir itu kata BN akan tewas teruk dlm PRU ke-13 nanti kerana sekarangpun dengan 900 aduan rasuah dlm UMNO menyebabkan rakyat dan ahli parti bertambah muak, jijik dan loya. Mahukah rakyat memilih parti yg kotor? Mahukah mereka mengundi tong sampah untuk menjadi perhiasan dlm rumah mereka?

Mungkin ramalan Mahaguru UMNO itu tidak tepat. Tapi jika cakap Mahaguru parti pun kita tak percaya, siapa lagi kita nak percaya?

bn@umno said...

aku rasa kalau skg ni diadakan pru13 kemungkinan BN akan menang tapi mungkin menang dgn tipis je. seperti yg aku sebutkan sebelum ni, masa perjalanan untuk sampai ke pru13 masih lagi panjang iaitu kira-kira 5 tahun lagi.dalam masa 5 tahun tu, bermacam-macam usaha dapat dilakukan oleh pemimpin BN untuk mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN dan sekaligus merampas kembali negeri-negeri 5+1 dibawah PR.

azizah said...

firdaus cakap orang dia bermesyuarah elok-elok.. abih tu ni apahal pulak.
budak mentah...
selagi adanya nama manusia....

perunding said...

ada orang kata ustaz2 Pas tu pakai jubah serban sekadar berlakon.
tapi cuba fikir diaorang pakai pagi,petang,siang,malam dari kecik sampai ke tua.
Logiknya larat ke nak berlakon gitu.

ada orang kata baju tu luaran saje,kulit saje.

Islam lahir dari iman.iman dikukuhkan oleh ilmu.bila dah ada ilmu kenalah praktis/amal/laksanakan.
bila dah dilaksana/amal/praktiskan itulah yg terzahir.
takleh lah kata,aku pegang je islam tu.
aku ada je iman tu dlm hati.

cth 1: mula2 tak tau solat.lepas tu pandai solat.lepas kenalah lakukan solat tu.

cth 2. ingat tak zaman rock-rock dulu.
kalau kita mat rock,kan kita kena rambut rock,seluar rock,baju rock,kasut rock,cakap pun rock braderrr.
boleh kita pakai macam mat ofis,lepas tu kata aku ni rock sebenarnya...dalam hati.
tak rock lah braderrr.

cikgu aisal said...

Assalamualaikum kepada semua....

Bercakap tentang politik memang tiada kesudahannya.Apalagi bila berbicara tentang politik negara kita. dalam renungan pemikiran saya yang agak cetek berbanding tuan-tuan semua mungkin di dalamnya nanti kita dapat berkongsi cerita.
Antara PAS dan UMNO seikhlasnya pada saya ada banyak perbezaannya. Begitu juganya dengan karektor pemimpinya. Antaranya:

a. PAS parti yang mempunyai perlembagaanya berteraskan AL-Quran dan Hadis. Manakala perlembagaan UMNO pula bersemangatkan kebangsaan. Jangan di kata PAS menggunakan agama dalam perjuangan..Lihat dahulu perlembagaanya. Jika di tanya pada orang yang benar2 mencintai TUHAN yang mana satukah PARTI pilihanya nanti.

b. UMNO mendabik dada mengatakan dialah yang memperjuangkan agama islam di negara ini berbanding PAS yang banyak mempergunakan agama dalam perjuangan. Kita tahu banyak jugaklah UMNO membina masjid tetapi kita tidak tahu adakah serius UMNO mengimarahkan masjid. Adakah membina masjid yang besar2 dan menelan kos yang berjuta-juta itu sudah cukup untuk mengatakan ia membela agama. Atau adakah masjid ini di bina sekadar untuk dapatkan keuntungan projek jer daripada pembinaan tersebut. Masjid bina hebat2 tapi kosong pengisianya. Berapa ramai menteri atau wakil rakyat UMNO berceramah di masjid mengajar rakyat di kawasan masing-masing tentang ISLAM. cuba habaq sikit nak tahu. Beza dengan pemimpin PAS, setiap jumaat ader jer kat masjid dok ajar ilmu ttg ISLAM. Pemimpin UMNO kat mana...mungkin kat Disco, rumah urut atau hotel2. Mcm bekas Ahli Parlimen Ampang tu dulu la..Ahli parlimen wanita UMNO dan MP lelaki UMNO berkepit kat hotel. masyaalah..Inikah pemimpin UMNO...yang mabuk toksah cerita la..

c. Ingat tak lagi...kalau nabi sanggup dihina, kalau mufti terus dicerca dan dibuang jawatanya semata2 tak selari dengan ideologi perjuangan UMNO...apa dah nak jadi. Tun Dr. Mahathir pecat Allahyarham Dato Ishak baharum ,mantan Mufti Selangor kerna isu ratu cantik. Yg mufti tidak membenarkan pertandingan ratu canti...UMNO pula it ok/....Yg mana lebih islam ni...hukum HUDUP pula kalau dijalankan habis batu2 tak de di tepi jalan..KELANTAN nak buat hudup ancam nak istihar DARURAT. Fuh UMNO...UMNO...ni la parti yg membela ISLAM...kata hukum hudup ala PAS la..macam-macam..So hukum hudup ala ISLAM pula macam mana.Boleh UMNO nyatakan...kot-kot la..kalau berbeza dengan Hukum hudup ala PAs. Ingat itu hukum dan kehendak TUHAN. Kenapa kita cuba untuk mengelaknya. Besar sangat kah kita...Hebat sangatkah kita...Sipa kita bila kita mati nanti..

c. Demokrasi ala UMNO hanya satu jer di dunia ni. Negara lain tak guna demokrasi macam ni...Umpamanya, kalau Kelantan di perintah oleh PAS biarpun rakyatnya hampir 98% melayau...fulamak..peruntukan dan geran wajib kepada negeri dilambatkan.Bagi pulak bukan pada MB tetapi wujud pulak JPP. Ni kira Kerajaan pulak ni..semua duit dan peruntukan melalui JPP. Demokrasi ker cam ni. Patut dah yg menang dipilih rakyat ikut la mcm perlembagaan kata..kata nak bela Melayu....tapi kalau di Penang..UMNO yang banyak kerusi ..dia bagi kat CINa pulak....fuh melayu kat mana perginyer ni.........gila punya parti..

d. Hampir keseluruhan pimpinan PAS kehidupanya amat sederhana. Lihat sajalah MB Kelantan..hanya berumahkan papan dan dikelilingi dengan sekolah agama disekitarnya. Fikirkanlah...bukan atas nama fanatik kepartian tetapi atas akal yang waras.....Setiap maghrib, selepas subuh dan setiap Jumaat..memeperuntukan masa untuk mengajar kuliah agama dan ilmu...cuba tanya menteri besar UMNo...adakah mereka seperti ini..rumah kecil dan kehidupan mereka hampir dengan TUHAN....fikirkanlah..

saudar jumpa lagii..SALAM PERJUANGAN..UNTUK ISLAM

Firdaus AMK PKR said...

untuk mangkuk@ayun..

ya saya setuju PRU-13 masih lama lagi utk menjelma tp adakah kamu(umNO) telah muhasabah diri?heh!,tentu tidak..tengoklah masalah dalaman kamu:
1)Politik Wang(RASUAH!)
2)Disiplin(kerusi terbang,bertumbuk,memboikot)
3)Perebutan Kuasa(kononnya mengikut peralihan kuasa sebelum pemilihan tahun depan)
4)Pelbagai..(Anda sedia maklum)

Rakyat sedang memerhati,mengkaji dan membuat kesimpulan serta andaian mereka masing2..
Renungkan..jgn menolak dan menafikan penulisan saya ini.

(Firdaus-Amk-PKR)

Firdaus AMK PKR said...

utk Azizah..

Maksud (Kami bermesyuarah elok2) ialah ketika kami membuat perjumpaan,mesyuarat atau kongres formal..bukannya ruangan di laman blog ni.Kami (PR) tiada masalah atau menjadi huru-hara acapkali diadakan perjumpaan formal ataupun tidak formal.Tidak seperti parti kamu jijah..Kamu dah sedia maklumkan apa yg berlakukan?
Kalau kamu ada fakta atau info tentang terjadinya huru-hara didlm perjumpaan atau mesyuarat kami (PR),sila nyatakan..:
1)..........
2)..........
3)..........
4)..........

Saya sedia tunggu..jgn berdalih dan bandingkan hal tiada kaitan langsung.

p/s:Mata yg celik tapi hati yg BuTA.

(FIrdaus-AMk-PKR)

perunding said...

salam firdaus.
tahniah atas kejayaan kongres PKR.
tahniah kepada semua dengan azam dan iltizam baru.
saya cukup teruja dengan perancangan utk ke Sabah dan Sarawak.
ini adalah satu politikal move yg sangat penting.
moga dlm j/masa terdekat (medium term)kita usahakan Kelantan dan Terengganu menjadi kubu kuat Pas dan Sabah dan Sarawak menjadi kubu kuat PKR.
Inshaallah.very optimistik.

bani said...

pas n umno n pkr sama aje...parti yang lahir dari agenda yahudi....iaitu pendokong demokrasi.pemecah umat d laknat allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...