Monday, November 3, 2008

PAS menolak sikap perkauman, Mujahid

PAS sejak dari awal lagi mengambil sikap yang sederhana dalam isu perkauman, kata AJK PAS yang juga Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat, Dr Mujahid Yusof.

Bagi beliau, sikap kasihkan kepada kaum dan bangsa adalah merupakan satu fitrah semulajadi namun dari sudut sikap melampau yang membawa kepada kebencian kepada kaum lain dan pewajaran menindas kaum lain, amalan fahaman politik ini ditolak mentah-mentah oleh PAS kerana bertentangan dengan dasar Islam yang diperjuangkan oleh PAS.

Ikuti tulisan beliau sepenuhnya dalam Siasah akan datang.

20 comments:

nalapambu said...

Itu pasal la nalapambu banyak suka itu PAS. Dia worang butul2 ada adil juga. Tara iarupa itu UMNO, dia worang terlalu perkauman.

PAS juga bole perinta ini negara dgn aman dan makmur.

zali said...

pas boleh tapi dap tak bagi...sori!

apalah sangat pas yang tak perkauman di mata dap yang anti islam.

azizah said...

sejak bila pulak pas bersederhana. oooo sejak lim guan eng dan teresa dah masuk masjid.

zali said...

halo siasah...

kalau setakat keluar rencana sekadar 'iklan' untuk akhbar siasah...

tu yang saya meluat tu...

keluar je la artikel penuh dan bukan artikel 'iklan'

Saiful said...

kalau setakat pemimpin PAS menolak sikap perkauman tapi jika Presiden PAS(HA) sendiri yg perkauman ape gunanya.Seluruh rakyat sudah tahu akan lakonan berbisa HA ni.mulut cakap lain tapi hati cakap lain.kalau bab-bab menipu ni mmg tera sehinggakan boleh mengalahkan Pak Lah rasanyalah.

azizah said...

MACAMA MANA NAK JADI PEMIMPIN KALAU TAK JELAS DENGAN PENDIRIAN. HAJI HADI TAK MAMPU NAK JELASKAN PENDIRIANNYA.

UTUSAN KATA HADI TAK SETUJU... DIA MARAHKAN UTUSAN SEBAB PUTAR BELIT KENYATAANNYA. BAYANGKAN... KALAU UTUSAN KATA HAJI HADI SETUJU PULA... APAKAH YANG DIKATAKAN OLEH HADI PULA... MUNGKIN DIA AKABN KATA UTUSAN MAIN ISU PERKAUMAN PULA.

APA SEBENARNYA... HADI MEMANG SEORANG YANG TIDAK BERPENDIRIAN.

azizah said...

PERLANTIKAN Low Siew Moi JELAS MENUNJUKKAN SATU LAGI BUKTI

1. PEMIMPIN MELAYU DALAM PKR MEMANG TAK BERWIBAWA. TAK LAYAK PEGANG JAWATAN.

2. PEMIMPIN MELAYU DALAM PKR DAN SUDAH PUPUS.

SEBAB ITU JUGA MB SELANGOR TERKIAL-KIAL NAK CARI TIMBALAN. KERANA ITU JUGA ORANG CINA DI CALONKAN SEBAGAI MENTERI BESAR PERAK.

SEBABNYA HANYA SATU PEMIMPIN MELAYU DALAM PKR DAN PAS HANYA LAYAK JADI PAK TURUT.

anonymous said...

UMNO sudah sampai masa nye untuk berkubur.

UMNO hanya boleh berkuasa memerintah dengan sokongan kaum 'pendatang.

Nampak nye kaum 'pendatang' imi semakin sehari semakin bertambah meluat dgn sikap BURUK UMNO.

Kaum2 bukan melayu di Sabah dan Sarawak juga sudah sedar akan tipu daya UMNO terhadap mereka.

Orang melayu sudah berpecah kepada PAS dan PKR. Cuma lebih kurang 1/3 sahaja kaum melayu yg masih kuat menyokong UMNO.

Kita nanti pada PRU13 akan datang UMNO akan menjadi parti pembangkang di seluruh Malaysia.

Ihya said...

salam..
Anda tahu kenapa Dato Shah Rukh Khan di anugerah darjah dato' tempohari? Inilah sebabnya....

Umno koko
Sama sakoto
Umno koko
Sama sakoto
Samjo dil barjani
Citna pittom samjo kekutni ho bi hai ranii

Apni chadri amkotedei kabhi jabar sefani
Khabi nahei pekkatnaybecay dumko cis burani

Phir bhi dil hay hindustani

hehe..sabar ajela..

Ihya said...

Kalau tak percaya..cuba dengar lagu yang dinyanyikan tu..

nalapambu said...

nala tinggal di salah sebuah negeri di perintah PR.

PR telah berjaya memerintah dgn baik dan aman. Kami kaum 'pendatang' sangat selesa tinggal di bawah perintah PR.

Kami rasa sangat terpinggir selama lebih 50 tahun di bawah perintah UMNO. Ini berlaku kerana UMNO bersifat perkauman.

Segala kebaikan yg dibuat oleh pemerintah PR terhadap kami ditentagng se keras2 nye oleh pencacai UMNO. Mengapa pencacai2 UMNO sangat tidak suka kami mendapat hak kami?

UMNO SUNGGUH BUSUK HATI.

Cuba anda teliti setiap komen yg di buat oleh pencacai2 UMNO ini terlalu perkauman. Bagaimana kami kaum 'pendatang' akan boleh kembali menyokong UMNO?

TIDAK MUNGKIN!

tekong darat said...

Aku sblh2nya taknak layan 2-3 spesis tkda otak dlm blog ni..tp kata2 mereka bt aku bengang..ada pompuan sundal sekor tu kata pas mcm2..kutuk ulamak..sdangkn yg dsebarkn sundal ni hanya andaian..tkda lnsg fakta..ok tk aku pggl ngko sundal?

bUnGa mElaTi said...

sundal gila minah jijah ni....
cakap main sedap jer... takper...

marah2 jijah pun ... dah 5 negeri PR menang...

marah2 jijah pun... dah menidakkan 2 per 3 majoriti BN dalam dewan rakyat....

marah2 jijah pun... dah menang besar kat permatang pauh...

biar mase yg menentukan nyer... kita di PR tak pernah kenal erti putus asa, sentiasa lawan, lawan tetap lawan...

apa2 pun komen lu jijah, gua tak kisah pun, cakap lah pas ni pak turut ke kuli DAP ke...

lu tunggu je lah PRU ke 13 ni yer... dapat amik balik tak 5 negeri tu, tak pun lu jadi pembangkang plak...

sabar yer jijah....

bn@umno said...

bunga melati

tak payahlah ko nak cakap orang kononnya komen sesuka hati.yg ko tu pulak ape kurangnya.aku rasa lagilah teruk komen main belasah je tanpa ada fakta yg boleh menyokong komen ko tu.

bUnGa mElaTi said...

apa ko merepek ni bn@umNO, apa yg aku tulis kat atas tu takde fakta, kan dah memang btol BN ilang 5 negeri...

dah tak menang 2/3 majoriti kat dewan rakyat...

dah kalah besar kat permatang pauh, salah ke tu, ke ko masih lagi bermimpin ni, ko ingat ni tahun 2004 ker?? bgn lah bro pergi basuh muka lu... skang dah tahun 2008...

dah 5 negeri jatuh ke tangan PR, dah tak menang 2/3 majoroti kat dewan rakyat, dah malu besar kat permatang pauh....

fakta apa nyer ko ni, dah jadi realiti dah, jgn lah ko sedih sampai nak menafikan nyer lagi...

dungu = bn@umNO = dungu

perunding said...

salam permulaan.
terutama kepada penyokong parti pembangkang kerajaan negeri selangor.
selamat menjadi pembangkang ya..
zali,zizah n bn@umno.

anai said...

halo mek zizah,macamna saiful bole tau plok si dollah badawi tu terer cakap bohong?

firdaus said...

nape zali..
siasah ada hak nak kuar iklan ke pae ke..
ko terasa ke zali oi!

keh keh keh!!
saiful mcm bandingkan kebohongan pulak ke salah ayat nak tulis?

bn@umNO..
nape ..ape yg ditulis oleh bunga melati tu kan berfakta..PRU 12 menidakkan 2/3 kemenangan Be End,5 negeri dibawah PR selepas PRU12,menang besar PRU kecil di permatang pauh..
ko buta ke atau buat2 xnampak?
hehe:D

(firdaus-AMK-PKR)
(s/u BHG)

epiblog said...

kalau dasar agama,penyatuan islam atas nama agama..bukan kaum..jadi,bersatu bukan atas nama kaum tapi atas nama agama..agama islam..takde agama melayu..yang ada agama islam je..melayu tu kaum bukan agama.bersatu atas nama agama

kedaikopi said...

ya kita harap begitulah tapi ingat wahai saudaraku sekalian Islam paling agung di dunia ini melainkan agama kafir, diharap PAS perjuangkan Islam yang sebenar kepada kaum lain dan sentiasa berhati-hati dengan PR

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...