Sunday, January 11, 2009

Datuk Razali tidak dihargai wan Farid

KUALA TERENGGANU: Bendahari PAS, Dr Mohd Hatta Ramli menyifatkan calon Barisan Nasional, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh tidak menghargai Allahyarham Datuk Razali Ismail sebagai orang yang berjasa kepada Umno negeri ini khususnya di Kuala Terengganu.
Kata Mohd Hatta, sepatutnya sewaktu Allahyarham Razali ketika hayatnya mendapat kedudukan lebih baik dalam Umno bahagian Kuala Terengganu setimpal dengan kejayaan dan kedudukannya.

Bagaimanapun katanya, ketika Allahyarham Razali bertanding jawatan Naib ketua Umno bahagian Kuala Terengganu tokoh itu telah tewas kerana dikatakan adanya konspirasi yang melibatkan Ahmad Farid sendiri sebagai ketua bahagian.

"Bukannya beliau mahu merebut ketua bahagian atau timbalan ketua bahagian, tetapi bertanding sebagai naib pun dikalahkan dengan konspirasi calon BN sekarang (Ahmad Farid)," kata Hatta dalam ceramahnya di Wakaf Beruas dekat sini bersama Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak; Adun batu Buruk, Dr Syed Azman Nawawi dan Ahli jawatankuasa PAS, Ustaz Idris Ahmad.

Kata Mohd Hatta, Allahyarham Razali selain dihormati oleh masyarakat Kuala Terengganu beliau juga berjaya mengalahkan Naib Presdien PAS, Mohammad Sabu dan dilantik sebagai timbalan menteri pelajaran oleh Perdana Menteri.

"Kejayaan beliau (Allahyarham Razali) bukannya mudah, apa lagi untuk mengalahkan seorang yang berjawatan tinggi dalam PAS dan sangat popular dikalangan rakyat seperti Mohammad sabu. Tetapi orang berjasa macam ini bertanding naib ketua bahagian pun dikalahkan oleh Umno Kuala Terengganu sendiri," ujar beliau.

Datuk Razali yang meninggal dunia akibat serangan jantung ketika bermain badminton memenangi pilihan raya Kuala Terengganu pada pilihan raya umum 2008 menewaskan Mohammad Sabu.

Ekoran itu satu pilihan raya kecil akan diadakan pada 17 Januari ini antara Umno, PAS dan bebas yang masing-masing diwakili Ahmad Farid, Abdul Wahid Endut dan Azharudin Mamat.
Mengulas mengenai calon PAS, Mohd Hatta berkata, Abdul Wahid seorang yang kuat bekerja dan mempunyai potensi yang baik sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri.

"Beliau mampu berhujah dengan baik dan wajar pengundi Kuala Terengganu menghantar beliau ke parlimen," katanya.

2 comments:

aisal said...

heart attack ....semoga roh ditmptkn dlm golongan yg beriman..amen

jgn hear attack pasai kecewa dan tewas naib ketua bahagian udah la...kesian jugak..Tim.Men tewas dlm pemilihan bahagian.....agak2 wan farid guna ilmu apa ekk..

fadlah said...

ni pakai ilmu hak umno2 ajo la nie...ap lg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...