Tuesday, May 12, 2009

Polis tahan Dr Ramzi

KUALA TERENGGANU, 12 Mei: Bekas Setiausaha Politik kepada mantan Menteri Besar Terengganu, Datuk Dr Ahmad Ramzi Mohamad Zubir ditahan polis pagi tadi bagi membantu siasatan kes penghantaran khidmat pesanan ringkas (SMS) ugutan bunuh kepada tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) pada 13 April lalu.

Ugutan bunuh itu berbunyi: “Baik jangan teruskan niat YB, YB tak sayang nyawa?”

Polis mempunyai bukti bahawa beliau terbabit menghantar SMS yang mengandungi ugutan bunuh itu kepada Adun Ajil, Datuk Rosol Wahid, Adun Paka, Zakaria @ Ariffin Abdullah dan Adun Permaisuri, Abdul Halim Jusoh.

Perkara itu dinyatakan oleh Timbalan Ketua Polis Terengganu, Senior Asisten Komisioner II Hamzah Mohd Jamil yang mengesahkan penangkapan tersebut.

Semalam, polis mendapatkan perintah waran tangkap kepadanya apabila gagal hadir ke balai polis selepas tempoh tiga hari yang diberikan untuk memberi keterangan mengenai sms ugutan itu yang berakhir pada jam 3 petang semalam.

Pada malan 13 April lalu, Ramzi turut mengiringi Zakaria dan Abdul Halim membuat laporan polis berhubung sms ugutan bunuh itu di Ibu pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu.

Beliau yang bertanding dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 lalu sebagai calon BN bagi Parlimen Marang tewas kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan majoriti 2,747 undi.

97 comments:

AZRI said...

ni la budaya orang umno.......nak ke lagi kita sokong umno? tak payah la, kita jatuh kan umno dalam pru 13 nanti......

Muzafar said...

Betol betol ke ?
cobaan !

Yong said...

Dia ni kambing hitam kot?

AZRI said...

KITA TENGOK KT MAHKAMAH NANTI.....
KALO BETUL LA DIA BUAT, BERMAKNA UMNO NI JENIS YANG MENGHALAL APA CARA UNTUK BERKUASA.....

penawarrindu said...

Dr Ramzi ni adalah anak bekas Mufti Terengganu.

penawarrinduku.blogspot.com

AZRI said...

iman bukan boleh di warisi walaupun dia anak bekas mufti.......

Unknown said...

ala.... ada bekas imam tu...

dah jadi ahli politik boleh terajang tong undi depan penyokong dia.....

sesiapa yg masuk politik ni sedikit sebanyak kena juga kotor politik macam org main api,,,,pasti kena bahang dia

Unknown said...

Gedebe nak ugut bunuh orang...geng Deris tu dia tak tahu bapak segala gedebe sampai ngan Raja pun dia tak takut...Ni kalau setakat ngan sms je,huh lari habis nyorok takut nak masuk dalam DUN...Lantak lah puak puak mu nak balah gak...sama sama gedebe..nanti rakyat tganu bagi ubat gedebe nanti tengok le....

Perawi said...

Terkenang kisah bunuh Datuk Taha bekas Adun Batu Talam, Pahang oleh Mokhtar Hashim. Kalau sesama depa boleh dilakukan .... dgn musuh apa lagi (Pakatan Rakyat)

Perawi said...

Gadis jelita Altantuya, habis dara disambar maut

Perawi said...

"Ibrahim Libya & ahli jemaah PAS yang lain" Semoga diberkat oleh Allah SWT sebagai mujahid & matinya confirm adalah shahid/syahid

Perawi said...

Anak bekas mufti Hadharilah tu....

Dr Nik-On X-Ray said...

Kalu dah bawa taik tu kat mana-mana masih boleh dikesan. Taraf "DR" tapi tak guna otak untuk buat sesuatu tindakan. PhD dia dapat dari mana?

Dr Nik-On X-Ray said...

Satu lagi PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL.....taraf wakil-wakil UMNO yang seakan-akan budak-budak yang masih pakai pampers, bawa air kencing dan najis merata-rata.

huzaifah said...

SMS HARAM YANG DIREKA OLEH BEKS SU SULIT HARAM JADAH

huzaifah said...

SEDIH BENOR ...... BARU KEPINGIN NAK JADI ADUN DAH KENA MASUK JEL .... KALAU AKULAH ... NYESAL GILER MASUK UMNO ... PASAL UMNO SENDIRI TAK BOLEH NAK BACKUP AHLI DIA !!! SAH UMNO PARTI HARAM JADAH

uncle nano said...

semua comments2 yang diatas adalah dari manusia-manusia laknat yang tiada kesedaran sivik dan tidak mencerminkan keperibadian yang mulia.
mereka adalah beruk-beruk yang menyokong pakatan rakyat,walaupun pada dasarnya mereka telah ditipu dan diperbodohkan oleh Pakatan Rakyat.
mereka inilah yang mempunyai hati yang busuk dan penuh dengan hasad dengki dan juga spesis manusia beruk yang suka menabur dan menjaja fitnah.
kamu akan dilaknat bila tiba masanya nanti.

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Gantang said...

depa kacau PR perak...umno terengganu yang punah.


dengar kata timb. MB pahang tengah sakit tenat..

katanya PPP pun besar punya problem..

Timb. Ketua Menteri Sabah pun dalam perebutan juga..

Ada orang kata Ahli Parlimen MCA di johor ada seorang nak letak jawatan..

Altantunya menanti di penanti , khabarnya umno pulau pinang khususnya bahagian permatang pauh dok begaduh dengan umno pusat isu nak betanding di dun penanti..

"mereka merancang, allah juga merancang dan perancangan allah lah yang sebaik-baik perancangan .."

lailafillah said...

salam..ana terkesima membaca comment uncle nano..bkn kite yg tertipu dek PR..tp..umno yg menipu..yang memecah belahkan..yang menggugat segala ketenangan..ape hak untuk mengatakan sume pengcomment akan dilaknat?

Naruto Sensei said...

Menerusi penulisan seorang blogger bernama Kuda Ranggi

Boleh kita lihat dimana sejarah hitam kerapuhan sistem kehakiman bermula

Semuanya bermula ekoran daripada pengharaman UMNO oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada tahun 1987. Penghakiman yang dibuat oleh Hakim Harun Mahmud Hashim itu bukan sahaja memeranjatkan kedua-dua pihak yang bertelagah tetapi majoriti rakyat.



Peristiwa bersejarah itu berlaku selepas perebutan kuasa dalam UMNO antara kumpulan pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad dengan kumpulan yang diketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah. Kumpulan Tun Mahathir diberi nama joloklan "Team A" manakala kumpulan Ku Li "Team B".


Antara orang kuat Ku Li dalam Team B adalah Tun Musa Hitam, Abdullah Ahmad (Badawi), Dr Rais Yatim, Syed Hamid Albar, Abdul Kader Sheikh Fadzir, Zainal Abidin Zin, Tengku Azlan Sultan Abu Bakar, Radzi Sheikh Ahmad, Marina Yusof dan Rahmah Othman.


Dalam pemilihan UMNO pada tahun itu, presiden yang mempertahankan jawatannya, Tun Mahathir, nyaris-nyaris ditumbangkan oleh Ku Li, yang tidak puas hati dengan kekalahannya sebanyak 43 undi. Ku Li, melalui 11 orang bentaranya mengheret UMNO ke Mahkamah untuk mendapatkan penawar undang-undang. Ini kerana mereka mendakwa pemilihan itu telah tercemar berikutan sebanyak 33 buah cawangan yang tidak berdaftar di negeri-negeri tertentu telah menghantar perwakilan ke mesyuarat peringkat bahagian yang mengakibatkan pemilihan seterusnya di peringkat kebangsaan tidak sah.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengisytiharkan UMNO sebagai sebuah pertubuhan haram (tidak sah) menurut seksyen 12 Akta Pertubuhan 1966. Team A kemudian berjaya mendaftarkan UMNO Baru walaupun dibantah di mahkamah oleh Team B yang berpendapat nama "UMNO" tidak seharusnya digunakan lagi.

Tun Mahathir tidak mahu perkara yang sama berulang dan beliau mengemukakan pindaan ke atas Akta Pertubuhan dengan memasukkan perkara baru, iaitu selepas 1988 mana-mana urusan atau hal ehwal dalaman sesebuah pertubuhan tidak boleh dipersoalkan dalam mahkamah. Ini bermakna segala kepincangan atau perlanggaran perlembagaan parti tidak boleh dibawa ke mahkamah tetapi "dibicarakan" oleh jawatankuasa disiplin atau sebuah jawatankuasa khas yang dilantik oleh Majlis Tertinggi parti. Dengan itu, UMNO akan selamat daripada diharamkan buat kali kedua dan kali berikutnya.

Episod pengharaman UMNO merupakan detik bermulanya 'perang dingin' antara pentadbiran iaitu kerajaan, dengan institusi kehakiman, iaitu para hakim yang diketuai oleh Ketua Hakim Negara. Ia berikutan pemilihan panel sembilan orang Hakim Mahkamah Agung (ketika itu) untuk mendengar rayuan Kumpulan 11 (Team B) yang tidak puas hati dengan penghakiman Mahkamah Tinggi. Ketua Hakim Negara ketika itu, Tun Salleh Abas mula menjadi sasaran kecaman, terutama oleh Team A. "Bencana" yang menimpa institusi kehakiman selepas itu, menyaksikan pemecatan Ketua Hakim Negara dan dua orang hakim kanan, menjadi satu sejarah hitam untuk negara.

Institusi Kehakiman 'kehilangan taring' dan tidak lagi 'bebas' mengikut amalan pengagihan kuasa dalam sistem demokrasi. Perlantikan hakim secara jelas memperlihatkan 'keputusan politik' atas nama Yang di-Pertuan Agong seperti yang dikehendaki Perlembagaan, iaitu SPB Agong membuat perlantikan atas nasihat perdana menteri setelah berunding dengan ketua hakim negara.

Malaysia mengamalkan sistem demokrasi ala Westminster dan Perlembagaan Persekutuan menentukan garis kasar peranan dan kuasa-kuasa yang ada pada tiga unsur atau komponen terlibat, iaitu kuasa dan tanggungjawab pihak legislatif (Parlimen dan Dewan Undangan Negeri), pihak eksekutif (Kerajaan) dan pihak kehakiman (Mahkamah). Secara mudah, ini bermakna pihak eksekutif menjalankan semua undang-undang yang diluluskan oleh pihak legislatif manakala pihak kehakiman menentukan perjalanan undang-undang dengan saksama. Pihak eksekutif tidak seharusnya dilihat sebagai mengawal atau 'menguasai' pihak kehakiman mahupun pihak legislatif. Apa-apa keputusan (penghakiman) yang dibuat oleh pihak kehakiman mesti dipatuhi dan dihormati.

Selepas episod pemecatan Tun Salleh Abas, seorang hakim dan pengamal undang-undang yang cekap, bersih dan amanah serta warak dari segi amalan agama Islam, kewibawaan institusi kehakiman mula menurun dan dilihat sebagai 'tidak sebebas' dalam erti kata sebenar kebebasan kehakiman.



Semasa di JPM, saya sedar tentang kehadiran hakim-hakim tertentu menemui bapak menteri ataupun pemimpin tertinggi. Ada kalanya pertemuan diadakan di kamar hakim. Saya tidak berani menyatakan apakah tujuannya kerana saya sendiri tidak tahu. Mungkin tujuannya baik dan mungkin juga ada 'udang di sebalik batu'...



Belumpun reda isu pemecatan Tun Salleh dan dua hakim kanan yang mendapat bantahan dan kritikan dari dalam dan luar negeri, timbul pula kisah Ketua Hakim Negara Tun Eusoff Chin bercuti di New Zealand bersama-sama seorang peguam, yang dikatakan berpengaruh, bernama V.K. Lingam. Sebelum itu, isu surat layang berkaitan salah laku dan tingkah laku tidak sewajarnya oleh hakim-hakim tertentu termasuk Eusoff Chin menjadi berita panas.



Episod Tun Eusoff Chin agak menarik kerana ia membabitkan V.K. Lingam, yang kini menjadi perbualan di kalangan pengamal undang-undang dan rakyat berikutan terdedahnya rakaman video percakapannya dengan, menurut pemahaman ramai, penyandang jawatan Ketua Hakim Negara sekarang, Tun Ahmad Fairuz, berkaitan isu dalaman institusi kehakiman termasuk pelantikan hakim. Baca Selanjutnya



Dunia akhir zaman ~ layankan jer la labu


Posted by Mohd Shahnom Ismail

PKR Negeri Sembilan said...

Balasan Tuhan hendak ditunjukkan kepada Umno-kezaliman akan dibalas dengan kecelaruan dan perpecahan si pemuka2 zalim.

Rampas Perak,Terengganu yg haru biru..dan bergaduh sesama sendiri pulak tu...hebat dan dasyat sekali dugaan Tuhan kepada pemuka2 zalim Umno...

Ntah2 Terengganu yg dulu bubar Dun...mana tau,sekali lagi Tuhan nak memperlihatkan kebenaran...

Naruto Sensei said...

Uncle nano sedap je nak melaknat orang ya!! tak tahu malu ke selama posting kamu dan puak kamu asyik memaki hamun, memfitnah dan mengelirukan orang saja di sini.. Adakah itu sikap yang terpuji?

Sudah lah tak tahu nak berhujah secara gentlemen, malah tuduhan kamu dan Puak kamu pun tak berasas sama sekali..

Kalau nak di post kan balik hujah anda, memang penuh siasah ni dengan maki hamun kamu... sudah2 la tu buat taik ... habis terpalit semua . Tak malu pula kamu nak melaknatkan orang..
Malulah sikit !!

Naruto Sensei said...

Rancangan Idris Jusoh yang akhirnya memakan diri sendiri..

Bukan kah Dr Ramzi ini adalah orangnya sendiri..? Apakah motif Idris Jusoh melakukan perkara sebegini ...? Ini tak lain dan tak bukan hanya nak menjatuhkan MB Mohd Said sahaja..Nampaknya dendam Idris Jusoh masih lagi membara kepada MB Mohd Said.

Mereka menggunakan orang sendiri dalam perancangan mereka semata2 nak memburukkan imej MB Mohd Said..

Nampaknya Idris Jusoh masih lagi menderhakan kepada perintah Sultan Mirzan yang perkenan perlantikkan MB Mohd Said..? malah tak habis berdendam lagi dengan mohd Said..?

Akhirnya yang terperangkap orang mereka sendiri.. Adun yang menerima sms ugut tu mesti tak sangka yang mereka sebenarnya di keliru puak2 sendiri..

Dalam sibuk mereka mempertikaikan kerjasama PR yang erat dan berlainan Perti, mereka pula yang bergolak sekarang ini... Sedangkan mereka adalah dari parti yang sama iaitu UMNO, dalam negeri yang sama, dan masing2 adalah orang Islam pula.. Malu2...

Bagaimana nak menyatukan rakyat Malaysia sedangkan dalam UMNO mereka bergolak sesama sendiri..?

Teringat kain rentang Penyokong Idris yang menggelar Sultan Mirzan "NATANG" Memang biadap!!

Wassalam

wansalman said...

Petikan Dari Harakah ...

Kerajaan Najib mahu naikkan harga minyak
Abdul Aziz Mustafa
Wed | May 13, 09 | 11:36:29 am MYT

KUALA LUMPUR, 13 Mei (Hrkh) Satu Malaysia akan menanggung beban apabila alasan tidak munasabah didahulukan dan kenaikan harga minyak diutamakan.
Iklan




Apa yang menghairankan, kenaikan hara minyak itu disebabkan minyak petrol RON97 yang digunakan oleh sebahagian besar pemilik kenderaan di negara ini akan dijadikan produk premium dengan harganya dinaikkan kepada RM2 seliter berbanding RM1.80 seliter sekarang.

Atas alasan apa minyak kegunaan majoriti rakyat itu dijadikan produk premium tidak pula dinyatakan dengan munasabah dan meyakinkan.

Sebuah akhbar tempatan melaporkan, langkah itu berkuat kuasa 1 September ini serentak dengan pelancaran minyak baru RON95 berharga RM1.75 seliter di seluruh negara.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Dato' Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pemilik kenderaan termasuk yang berkuasa tinggi tidak perlu risau dengan kenaikan RON97 kerana mereka mempunyai pilihan untuk menggunakan minyak RON95.

''Kelebihannya RON95 adalah lebih baik daripada RON92 dengan harganya tidak jauh berbeza.

''Tujuannya ialah untuk menyediakan rakyat dengan minyak yang dari segi prestasi serta kualitinya lebih tinggi dan semua kenderaan termasuk yang selama ini menggunakan RON97 boleh mendapatkan minyak dengan harga lebih rendah," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas melancarkan minyak petrol RON95 di stesen minyak Petronas di Presint 9D di Putrajaya semalam.

Petronas Dagangan Berhad berjaya merealisasikan pengeluaran RON95 apabila mulai hari ini dan esok, dua stesen minyak Petronas di Presint 9 di sini mula menjual minyak jenis itu atau dikenali Primax95.

Berkuat kuasa 1 September ini, semua stesen minyak di seluruh negara akan menjual minyak RON95 termasuk pelaksanaan spesifikasi EURO2M bagi petrol dan diesel dalam pasaran.

Sebelum ini, penjualan RON92 adalah lebih rendah iaitu lima hingga 10 peratus daripada keseluruhan penggunaan petrol di negara ini sejak tahun 2000.

Spesifikasi minimum bagi kebanyakan enjin kenderaan yang digunakan di negara ini adalah RON91.

Menurut Ismail Sabri, penggunaan petrol RON97 yang besar selama ini adalah satu bentuk pembaziran kerana kebanyakan negara maju seperti Amerika Syarikat (AS), Jepun dan Eropah menggunakan RON yang lebih rendah.

''Keadaan ini menggambarkan bahawa pengguna di negara ini tidak mendapat maklumat yang lebih tepat mengenai produk petrol yang sesuai untuk enjin kenderaan mereka," katanya.

Dalam pada itu beliau menjelaskan, kerajaan sebenarnya tetap memberikan subsidi bagi minyak RON95 iaitu tiga sen seliter sebagaimana sekarang RON97 yang diberikan subsidi sebanyak enam sen seliter.

''Kita tidak boleh kata apabila RON97 dijual dengan harga RM2, kerajaan akan membuat keuntungan kerana trend harga minyak dunia sekarang sedang naik.

''Apa yang penting, harga minyak yang kita tentukan itu tetap akan kekal meskipun harga minyak dunia mungkin mengalami peningkatan," katanya.

Sementara itu, Ismail Sabri enggan mengulas ketika ditanya adakah kerajaan mengalami tekanan daripada Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) bagi menaikkan harga petrol RON97 sebanyak 20 sen.

Sebaliknya, beliau mahu orang ramai memberikan tumpuan kepada pengenalan RON95 yang lebih murah berbanding RON97 atau produk petrol premium yang lain.

''Sebenarnya sebelum ini sudah ada produk premium seperti V-Power yang dijual oleh Shell dengan harganya lebih tinggi dan ia tidak dikawal oleh kerajaan.

''Biarpun tidak dikawal tetapi setiap kali ada cadangan untuk menaikkan harga, syarikat minyak perlu membincangkannya dengan kerajaan," katanya. - mks._

p/s:( Ini komen saya )
SIAL PUNYA UMNO BN NI,MASA MINYAK TURUN DIA TANGGUH2 DAN BILA TURUN SIKIT2 JER,BABI PUNYA UMNO.MALAUN NI KATA KERAJAAN TAK BUAT UNTUNG.KATA2 DARI MANUSIA YANG MENYERUPAI YAHUDI.

Naruto Sensei said...

Salam?

Makluman setelah dihitung kira minyak dahulu hanya turun sebanyak 55 sen sahaja sedangkan kenaikan masa itu adalah 75sen ..

Ini bermakna minyak masih belum diturunkan sepenuhnya malah akan ditambah kenaikan 20 sen lagi...

Sebenarnya pada 2008 kerajaan bercadang menaikan harga minyak sebanyak 20sen sahaja..tetapi kerana tindakan itu akan mendapat bantahan ..kerajaan menukar strategi menaikkan sekaligus harga minyak kepada 75 sen...

Apabila mendapat bantahan rakyat kerajaan menurunkan sedikit demi sedikit harga minyak, kononnya atas dasar keperihatinan...Media seantero negara memain lagu2 kerajaan prihatin,

Malah sehingga ada rakyat yang tak sedar ditipu bulat2 mengucapkan pula terima kasih kepada kerajaan sedangkan mereka tidak sedar harga yang diturunkan masih lagi berbaki 20sen..

Apabila harga minyak menurun sehingga 50 sen dan rakyat mulai senyap maka penurunan itu pun di hentikan..Maka berjayalah perancangan kotor kerajaan menaikan harga minyak sebanyak
20sen dengan taktik kotor memperbodohkan rakyat...

Maklumat dari Adik Ipar saya yang bertugas di Petronas sendiri..

Wassalam..

Adi Satria said...

Malu...malu...malu....
Jadi MB perak tak sampai sehari...kira macam janda berhiaslah kuda kayu DAP ni keh.keh..kehh

azli muda said...

itu pasal la jangan main-main ngan SMS ni brader. Polis Malaysia memang cekap kalu bab tangkap orang ni cuma diorang ni lembab sangat2 kalu nak tangkap Ayah Pin hee...heee...

Adi Satria said...

Siapa kata rakyat Perak nak pilihanraya? Hanya puak-puak PAS yang ada DUN 5 kerusi jer yang nak...keh...kehhh....kehhh..tak malu..tak malu...keh...keh...keh. Majoriti rakyat Perak dibawah 28 kerusi DUN BN tak mahu pilihanraya pun. Puak-puak kuda kayu DAP dok diam-diam dah ler...maluu...malu...malu...keh...keh...kehhh

Masih tak sedar diri kena tunggang dengan DAP dan Hindraf.

Soalan untuk NAruto.

Dalam BN, MCA dan MIC takde power tapi UMNO yang ada power.
dalam PR DAP yang power, pas hanya kuda kayu jer...keh..keh...keh

Kalau benar Nizar kuda kayu tu ada power dari DAP, cuba beritahu perhah tak dia kata tidak pada Ngeh Ngeh dan Ngo Ngok dalam mesyauarat exco? Jawab naruto jangan tak jawab keh...keh...keh...

Adi Satria said...

Tak sedar diri punya Kuda Kayu PAS, baru ada 5 kerusi dah bising-bising. nasib baik ada Sultan Perak, kalau tak dah lama si Ngeh Ngeh tu jadi MB Perak. Dah ler tu pastu pegi hina sultan pulak, bukannya nak terima kasih.Itu pun tak tau malu punya orang. Keh...kehh....kehhhh

Adi Satria said...

Malu...malu...malu....
Jadi MB perak tak sampai sehari...kira macam janda berhiaslah kuda kayu DAP ni keh.keh..kehh

Naruto Sensei said...

wolf Tak faham undang2 tosah dok ulas.. ha ha saper ye yang tak malu sekarang..? suruh bubar tak mahu bubar?

Mahkamah tak sahkan pun si Zambry MB sah, Mahkamah hanya tangguhkan perintah mahkamah Tinggi yang sahkan Nizar MB so bila pulak Zambry jadi MB halal ... la la la buta undang2 rupanya puak2 nih..

Kalu nak, Nizar semalam tak keluar pun dari Pejabat MB Tapi malas nak berebut dengan orang gila kuasa ni.. sekarang sapa yang tak tahu malu? Zambrylah!!
Bila mahkamah sahkan dia MB halal ha ha Jawab lah..?

Yang dok pergi pejabat tu apasal.? Kan ke belum sah jadi MB halal tu yang dok tak malu tu... kesian Ulasan anda seorang yang buta Undang2...

Naruto Sensei said...

Nak besoal jawab boleh tapi biar beradap..? mana ada perangai melayu sejati macam anda nih? tanpa bersalam membuat provok disini..

Jawapan boleh diberi tetapi boleh ke anda menerima ? takut2 nanti dah kalah berhujah makian pula yang dimainkan anda so sebab tu saya malas nak layan perangai anda..

Melihat pada soalan anda pun seperti nak menaikkan darah orang adakah ini cara beradap bila berhujah...? ha ha kalau sudi mendengar jawapan, saya boleh ulaskan jika anda sendiri berubah corak berhujah...

wassalam..

uncle nano said...

wolf
wolf
wolf
wolf
wolf
wolf

steady bro..puak PR ni memang dah melampau..yang si nahlol puak pas perak ni lak tak pulak nak sedar diri.
kerusi dun dah le ciput nak belagak besar,dah kena pijak dek cino dap pun dorang nak buat lawak jenaka lagi.
suruh dia org kira..berapa banyak kerusi dun perak yang UMNO menang?
yang umno menang tu bukan suara rakyat ke?
mak bapak dorang juga yang pilih!!!

Naruto Sensei said...

wolf said...

Kalau benar Nizar kuda kayu tu ada power dari DAP, cuba beritahu perhah tak dia kata tidak pada Ngeh Ngeh dan Ngo Ngok dalam mesyauarat exco? Jawab naruto jangan tak jawab keh...keh...keh...

----------------------------------

Ada masalah dalam soalan anda .. saya kurang jelas dalam isu apa yang dikatakan tidak tu? boleh berikan penerangan?

kalau Isu yang membawa kebaikan kepada semua rakyat kenapa nak katakan tidak pula?

Jadi apakah maksud tidak!! anda itu ? Apakah Isu yang sepatutnya Nizar katakan tidak kepada DAP...? sila terangkan soalan anda yang kabur itu...

Terima Kasih...

Unknown said...

Kuatnya Wolf ni menyalak kat sini...dia tak sedar yang umno tu lah kuda kayu kepada mca dan mic..kat penang dulu pula umno jadi lembu tunggangan Gerakan..bagi kat Gerakan jadi ketua menteri padahal Adunnya majoriti.Umno ni sentiasa dicucuk hidung oleh mereka.Berapa banyak dah tanah hakmilik melayu diberi..segala kemahuan mereka dituruti kerana nak mendapat sokongan..Padahal kena tipu je..Takyah dok meloncat bangga cam kera sangat dengan mb haram zombri tu..mahkamah rayuan hanya meluluskan usul menangguhkan keputusan mahkamah tinggi je..lepas ni Mohd Nizar akan mendapat balik haknya..keaadaan bercelaru di perak..Majoriti BN dan PR adalah sama 28 adun..Tapi BN disokong oleh 3 ekor adun katak.2 daripadanya ada kes mahkamah.Kalau ditakdirkan mrk hilang kelayakan sbg Adun nanti macamana?Stabilkah Bn dgn majoriti 1 atau 2 kerusi saja..Jgn nak dibandingkan dgn kerajaan pas kelantan dulu yg berjaya memerintah walaupun beza 1 kerusi,kerana adun pas tak sama dgn adun umno..Sebab tu lah pilihanraya semula perlu diadakan.Kalau rakyat nak kepada BN dia akan Bn menang besar,begitulah juga kalau mrk lebih suka kpd PR mereka akan bagi BN kalah besar..Apa nak takut..

PAPA GOMO said...

KERAKUSAN KOMUNIS MENENTANG MELAYU http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/kerakusan-adun-komunis-bintang-tiga.html

PAPA GOMO said...

ANAK HARAM KOMUNIS TELAH CUBA MENYERANG MELAYU MELALUI POLITIK.

ISLAM SEDANG DIPECAHBELAHKAN OLEH KOMUNIS INI.

KITA WAJIB TENTANG

KERAKUSAN KOMUNIS MENENTANG MELAYU http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/kerakusan-adun-komunis-bintang-tiga.html

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Naruto Sensei said...

Alahai Uncle ...

Makin meroyan kat sini.. menang apanya kalau dalam Pilihanraya Media , Jentera Kerajaan,Polis, SPR, UMNO kontrol sedangkan pembangkang disekat habis2 dari menyampaikan maklumat.. menang pun tak bermaruah itu pun anda nak berlagak..

Saya rasalah kalau Pilihanraya dibuat secara adil .. media bersikap bebas, Jentera kerajaan tak digunakan, Undi Pos di mansuhkan ha ha silap satu kerusi pun UMNO susah nak dapat..

Jangan lupa pulak UMNO menang kerusi di 28 kawasan DUN tu ada 4kawasan majoriti bawah 300,7 kawasan dia menang majoriti di bawah 500 dan 8 kawasan
kurang 1000.

Jadi kawasan2 tu bila2 masa je PR boleh tawan sekiranya Pilihanraya dijalankan dengan Bersih..

UMNO sedar keadaan ini pasti tidak memihak kepada mereka sebab itulah mereka begitu takut hendak membubarkan DUN..? Rakyat dah maklum ,hanya ahli UMNO saja yang tak sedar2...

Contoh di Bukit Gantang rakyat melihat bagaimana media dan jentera kerajaan di gunakan untuk menangkan UMNO. bukan itu saja malah berbagai2 rasuah UMNO taburkan termasuklah memberi anak ayam dan makanannya kepada rakyat.. ha ha nampaknya tokey ayam pun di pergunakan UMNO..

Dalam masa yang sama PR di sekat dari pelbagai bentuk. Sehinggakan majlis ceramahnya sering kali diganggu, malah ada pula yang di kasari dan ditembak gas pemedih mata.

Sungguh pun begitu rakyat semakin matang, malah melihat segala tipudaya dan kezaliman yang BN lakukan lalu memilih Dato Seri Nizar Sebagai MP di situ ..

Bermula pada saat itulah saham UMNO semakin turun di kaca mata rakyat malah semakin ramai yang menyuarakan rasa tidak puas hati kepada kerajaan haram UMNOBN..

Menyedari hakikat ini maka UMNO semakin Trauma dan Fobia untuk membubarkan DUN Perak. Sebaliknya bermati2an mempertahankan kerajaan haramnya walau dengan cara yang salah...

Sedangkan mereka tidak sedar rakyat memerhati setiap tingkah laku mereka yang membelakangkan kepentingan dan keputusan rakyat yang inginkan DUN Perak dibubarkan....

Siapakah yang patut malu ? Pengecut UMNO yang bermati2an mempertahankan kerajaan haramnya dengan cara yang jijik sekali..


Wassalam..

Adi Satria said...

Wahai anak-anak kuda kayu sekelian...

(ikut melodi lagu sepohon kayu)
Walaupun hidup seribu tahun, kalau DAP & Hindraf yang berkuasa..apa gunanya...

Walaupun hidup seribu tahun, kalau DAP & Hindraf yang berkuasa..apa gunanya...

keh..keh...keh...

Naruto Sensei said...

GOMO

Ha ha ha saya kerap melawat Blog anda setahu saya lah, posting2 didalam blog anda itu lah yang banyak membuat tuduhan2 yang tak masuk akal atau bahasa kasarnya
B---h..Memfitnah dan memburukkan orang dengan fahaman politik sempit kamu..

Kamu lebih teruk menyesatkan umat Islam dengan komen fitnah yang sampai ke hari ini, langsung tiada bukti kukuh.. Hanya tulisan2 kamu yang penuh prasangka buruk terhadap orang lain..?

Kamu kata kamu Islam.. maka apakah hukumnya terlalu kuat buruk sangka terhadap orang sehingga sanggup memfitnah?

Jawab lah sendiri di hadapan Allahswt...

Unknown said...

Takyah layan wolf...Gilo.... Selepas PRU 12 sokongan rakyat kepada kerajaan PR semakin meningkat...Keyakinan rakyat bertambah.ini dibuktikan menerusi 4 pilihanraya kecil yang mana majoritinya meningkat jauh bukannya menurun.Sebab tu lah mereka takut kepada pilihanraya..dengarlah dimana mana pun ramai orang dok bercakap ttg keburukan umno ni,lebih lebih lagi selepas krisis rampasan kuasa di perak..bertambah busuklah umno ni.

Naruto Sensei said...

wolf

Ha ha ha itulah saya baru je katakan tadi bila habis anda punya point, soalan saya pun tak terjawab maka anda pun membuat provokasi ..

Itulah politik sempit anda bukan nak mencari kebenaran hanya mahu menyakitkan hati orang yang seagama dengan kamu...

Sebab itulah saya katakan tadi saya malas nak melayan hujah orang seperti kamu...Nak berhujah tak salah tapi biarlah beradab...

ha ha ha..Hailah manusia buanglah sifat buruk sangka kamu tu tak kemananya pun...

Lagu Sepohon Kayu..!!

Setahu sayalah susah nak tengok pemimpin UMNO solat berjemaah di masjid atau surau apakata tujukan saja lagu tu kepada mereka ha ha baru kena..

Adi Satria said...

Aku sebenarnya takde masalah kalau PAS yang memerintah mcm kat Kelantan, Kedah dan Terengganu(dulu) sebab hanya 1 alasan saja iaitu "Biar orang MELAYU yang berkuasa penuh" dan bukannya melayu mengikut telunjuk DAP & HINDRAF.

Byk juga keputusan BN/UMNO yang aku tak setuju TETAPI aku tak rela tanah melayu ini dikusai oleh orang lain selain Melayu.

Jadi takde pilihan lain kecuali memilih BN. Aku takkan pangkah PR atau DAP kerana aku tak mahu anak cucu aku ditindas suatu hari nanti.

Aku harap kamu semua faham kenapa aku masih sokong BN walaupun kadangkala aku tak suka tapi terpaksa.

detectiveconan said...

bro naruto,

Dr ramzi dah dibebaskan dgn ikat jamin polis.. biasa la kalau keja untuk UMNO/BN yang salah pun jadi tak salah. 1 fakta yang saya dapat ialah idris jusoh cuba menjatuhkan Ahmad said kerana Terengganu bakal mendapat royalti minyak yang bernilai puluhan juta ringgit. so lu pikir la sendiri kenapa idris jusoh nak jatuhkan MB ahmad said. fuh mintak2 terengganu yang bubar dun. terengganu lagi kaya dari perak pasni najis putih mata la.

anda semua tau tak WOLF / serigala ada spesis yang sama dengan anjing. umat islam haram pegang anjing sama juga la dengan serigala kalau pegang kena samak. so sapa2 yang rasa diri tu agama islam jangan lupa samak lepas ni yee...

busuk bau wolf ni dari mana datang bau busuk ni?? rupanya dari hati kemudian turun ke perut busuk mcm bangkai daa..

Adi Satria said...

Conan ohh Conan

Anjing ok lagi sebab memang org Islam boleh bela anjing....

Tapi kalau dah sekongkol dengan chiok ba alif hok hok tu ....
tak dapek den nak nolongnya....

keh...keh...keh....
anyway wolf tu anjing ke?
kene samak ke?

dewatawanberapi said...

bodo punya conan...
memalukan melayu jer...

dewatawanberapi said...

nizar patut tobat nasuha...
nizar patut tobat nasuha...
nizar patut tobat nasuha...

nizar patut tobat nasuha...
nizar patut tobat nasuha...
nizar patut tobat nasuha...

nizar patut tobat nasuha...
nizar patut tobat nasuha...
nizar patut tobat nasuha...

dewatawanberapi said...

dah terlalu lama si nizar bergelumang dengan najis b**i...

insaflah wahai nizar...
kembalilah ke pangkal jalan...

ikhlas...

Naruto Sensei said...

wolf

Kalau kamu bersikap perkauman maka kamu juga sepatutnya keluar dari BN?

Siapakah yang beria2 nak bagi kad Pengenalan kepada India dan Cina semasa merdeka dahulu..? Nah !! sekarang UMNO pula meludah apa yang dilakukannya kepada tanah Melayu sendiri.. Jadi terima semuanya seadanya sebagai rakyat Malaysia...

Jika anda Islam maka wajib anda meninggalkan pula perjuangan perkauman UMNO kerana Nabi Junjungan kita Muhammad saw Sendiri pernah bersabda bukan golongan Aku, orang yang perjuangkan Asobiyah( perkauman )

Bagaimanakah kamu akan mendapat syafaat Nabi kita nanti di akhirat sekiranyan kamu masih dengan sikap perkauman kamu itu.. Tak malu ke kamu nanti bertemu Rasulullah di akhirat memohon syafaatNya sedangkan kamu tak mahu mengikut pesananNya..

Kamu sepatutnya mengkaji balik dan mendalami Islam sebenar2nya bukan meyokong perjuangan perkauman yang mengaku Islam dan Melayu tetapi menolak hukum Islam..

Wajib juga kamu meninggalkan UMNO kerana nanti didalam kubur kamu akan ditanya tentang perjuangan kamu apakah menyokong Islam ataupun menyokong Perjuangan perkauman yang sesat itu..

Wassalam

lady_of_leisure said...

stupid dog ...wolf tu serigala wahahaahahahahahahaha..tengin.

Naruto Sensei said...

Siasah

Kamu tu pulak tak mahu bertubat ke? sudah2 la tu.. Dosa kamu menipu disini sebelum ini pun tak tertanggung lagi.. jangan hanya nak menghukum orang seharusnya diri sendiri bertanggung jawab atas setiap perbuatan anda di muka bumi ini...

Wassalam...

Unknown said...

Bro wolf...one malaysian wolf..one malaysian..Tok najib dok buat nun..jangan racist..Islam tak suruh kita membenci kaum lain..betulkah umno yang dok pertahan hak melayu..bahasa melayu...agama islam..
Umno dok bela sapa selama ni..Kenapa tak bersungguh sungguh membela nasib orang melayu yg rata2 nya ketinggalan dari kekayaan,pelajaran,jenayah,rasuah dan sebagainya.Umno telah gagal,jadi orang dah tak percaya lagi dah..Bersatulah dibawah islam bukannya melayu..

Naruto Sensei said...

Siasah said...

dah terlalu lama si nizar bergelumang dengan najis b**i...

Ikhlas

---------------------------------

Ikhlas ke niat anda tu jika membuat tuduhan tanpa bukti..?

Ikhlas ke niat anda tu jika hanya mahu memburuk kan orang?

Bilanya masa kamu melihat Nizar tu bergelumang Najis B----?

Ha..! tu tanda tak ihklas tu!! kalau ikhlas berikan bukti kukuh dan berhujahla secara bernas...

wassalam..

Adi Satria said...

Tontoya oh Tontoya....

Aku bukan Racist tapi hanya nak pastikan kuasa politik terus ditangan orang melayu dan Islam.

Kita memang mesti hidup bersama kaum lain dengan aman. Boleh bekerja bersama-sama cuma 1 point saja yang perlu dijaga iaitu Kuasa Politik mesti dikuasai oleh orang melayu.

BN ada anjur kongsi kuasa tetapi Kuasa tertinggi masih di tangan UMNO.

Bukan macam kat Perak. Aku tak suka tengok Nizar jadi puppet Ngeh Ngeh tu.

1 Malaysia bukan bermaksud serah kuasa bulat-bulat pada kaum lain.

Ada faham...keh...kehhh..kehhhh

Unknown said...

Wolf..memang kuasa ada ditangan umno skrg ni..tapi kenapa tak digunakan kuasa tu untuk mengangkat martabat org melayu..Melayu ada 53%,tapi pemilikan ekuiti dan kekayaan hanya lebih kurang 18% saja sepanjang umno merintah..janganlah kau berburuk sangka dgn Nizar krna perbezaan politik.Dia berperibadi mulia..Ko mencerca seorang yg beriman kelak balasannya akan balik kpd ko.Sepatutnya kalau nak menguatkan kuasa melayu diperak knp adun2 umno tak msk kedalam pas utk mengimbangi jumlah adun dap...

Naruto Sensei said...

wolf

Cuba anda terangkan di mana kuasa politik UMNO sekarang ini...?
Berapa kuat, Berapa besar..?

Dan kenapa dalam PRU ke 13 orang melayu menolak mereka hampir diseluruh semenanjung Malaysia..
Apakah kuasa UMNO kuat di Semenanjung sedangkan Penyelamatnya adalah di kawasan Sabah...

yang kebanyakkan ahli UMNO disana bukan terdiri dari bangsa melayu malah bangsa BumiPutera ataupun Bajau, Kadazan,Murut adakah mereka ini Melayu..? maaf jika terasa..

Seperti yang saya ulaskan diatas tadi..

Saya rasalah kalau Pilihanraya dibuat secara adil .. media bersikap bebas, Jentera kerajaan tak digunakan, Undi Pos di mansuhkan dan pembangkang dapat menyampaikan mesej mereka tanpa sekatan ....ha ha silap2 satu kerusi pun UMNOBN susah nak dapat..

UMNOBN bertarung memgunakan sepenuhnya Jentera kerajaan dan Media

Dalam masa yang sama PR di sekat dari pelbagai bentuk. Sehinggakan majlis ceramahnya sering kali diganggu, malah ada pula yang di kasari dan ditembak gas pemedih mata.

Inikah kemenangan atau kuasa yang UMNO Banggakan...?

Kalau disekat Pun boleh hilang 6 negeri termasuk K.L bayangkanlah jika diadakah Pilihanraya secara adil.. Dengan kedua2 belah pihak dibenarkan guna kemudahan dan liputan media yang sama rata... Silap2 lama dah UMNO menjadi Pembangkang...

Unknown said...

Ko jawab yg naruto tanya tu dulu wolf..Aku nak gi makan nasik dulu..Lapaak..

Naruto Sensei said...

Tontoya saya pun lapar jugak hujan2ni ...ha wolf hang jawab lah dulu nanti saya komen babai..

Wassalam..

Naruto Sensei said...

Silap2 PRU ke 12 tu.. harap maklum

pasai dengar serita Najib nak bubar Parlimen cepat tu yang tersasul tu..Jawab2 saya makan dulu babai

Wassalam...

Adi Satria said...

Naruto...ohhh.... Naruto

Kesilapan besar adalah melantik Pak Lah menjadi PM. Masa Tun M menjadi PM semua kaum lain tak berani bersuara pun kerana ketegasannya. Sebab Pak Lah dan faktor KJ menyebabkan byk orang melayu sokong pembangkang.

Pasal bab Perak ni, kalau tak silap aku Tajol Rosli dah ajak PAS bergabung tapi tak tahu kenapa tak jadi.

Media tak pernah disekat...termasuklahh media alternatif spt blog. Pilihanraya sentiasa dijalankan dgn adil, kalau tak masakan pembangkang boleh menang byk kerusi.

Bab pilihanraya kecil ni..byk yang tuduh BN takut sebab dah 4 kali kalah tp bagi aku itu adalah penunjuk aras PR makin kuat...sbb tempat pilihanraya tu semua tempat pembangkang. Kalau selepas ini ada pilihanraya tempat BN dan BN kalah baru boleh dikatakan BN lemah. Tp bukan di Perak la sebab BN dah mendapat majoriti. Cuba cari tempat lain yek...keh...kehhh...kehhh

Macam yang aku tegaskan byk polisi dan perkara yang BN buat dan aku tak setuju tp aku tak sanggup nak pangkah DAP & Hindraf.

Sanggupkah kau pangkah DAP wahai Naruto dan Conan?

jawab jangan tak jawab....keh...kehhh....kehhh

Naruto Sensei said...

Wolf

Ha.. Alhamdulillah syukur kepada Allah yang memberikan rezeki.. Ha ha Bukan BN tau yang kasi rezaki..Anda masih lagi menggunakan hujah perkauman..?

Kalau BN tak takut Pilihanraya kenapa DUN Penanti sampai sekarang calon tak diumumkan?

Kenapa Manoharan yang diISA kan di bebaskan hanya ugut nak letak jawatan supaya diadakan PRK semula.. Ha ha ha tu takut lah tu ..

Baiklah saya akan pangkah DAP jika dia bertanding ditempat saya kenapa..? ada masalah..? Ada Alasan Saya kenapa nak pangkah DAP?

Sekarang saya pula nak bertanya adakah anda akan pangkah MCA jika bertanding ditempat anda?..Apa alasan anda..?

Lagi satu fakta anda yang salah. Antara 4 kawasan pilihanraya lalu Kuala Terengganu adalah kubu UMNO sebelum di menangi oleh PR ha ha jangan silap fakta dan jangan lupa tempat tu PAS kalah dalam PRU ke 12..?

wasalam...?

Adi Satria said...

Ish..ish..Naruto...oh..Naruto

sanggup kau pangkah DAP. dah terang lagi bersuluh itu musuh Islam...ish...ish...ish...mengucap...

Aku bukan racist. Aku kalau MCA aku akan fikir dulu sebelum pangkah...
Kalau PAS lawan MCA (BN) maka aku akan pangkah .......(rahsia)undi tu rahsia kan...kehhh....kehhh...kehh

tak sangka aku kau yang berdakwah macam nak rak kat dalam ni sanggup pangkah DAP atau hindraf Kit siang,..Karpal karam singh tu kau nal pangkah....mengucap panjang...

PeRWiRa_aDiL said...

Wolf said,

Aku harap kamu semua faham kenapa aku masih sokong BN walaupun kadangkala aku tak suka tapi terpaksa.

May 12, 2009 11:57 PM

Ko terpaksa sokong BN? Pengikut UMNO yang terus ikut buntut BN ni sebab nak sara hidup aku paham, mmg terpaksa sokong BN nak sara anak bini.. Kalau ko tak sokong ko tak dapat gaji ke? Ke ko budak skolah lagi?

Kepimpinan BN tu tak berlandaskan Al-Quran & As-Sunnah, ikut jalan tak lurus, yg ko terpakse ikut BN ni apehal? Sokong BN mmg bodoh!

Adi Satria said...

Perwira...oh...Perwira

Daripada aku sokong kapal singh yang dah karam dan kit siang yang hammsap tu baik aku sokong BN.

yang kau sokong PR membuta tuli tu tak bodoh. dasar tak sedar diri. Malu..malu...malu.....macam janda berhias...tak sampai sehari....
kehhh......kehhhh...kehhhhh

dalam sunah nabi tu adfa cakap ke kene sokong musuh islam dan hindraf...jawab...jawab.....

...kehhh..kehh...kehhh

cakap ikut sunah dan rasul dan Islam tapi cakap macam laici bairoti jerr

Unknown said...

Sepanjang 60 tahun,BN telah berjaya menanam didalam pemikiran sesetengah rakyatnya bahawa DAP itu anti islam,komunis dan kepada kaum lain dimomokkan yang pas ni jumud,macam taliban,hudud bagi kepentingan politik untuk kekal berkuasa.Susah hendak diubah pemikiran.Apabila pas berjaya memerintah kelantan 20 tahun barulah kaum bukan melayu sedar yg mereka selama tertipu dgn mainan bn kerana pas tidak spt yang mereka sangkakan.Barulah skrg ni mereka berduyong duyong menyokong perjuangan Pas.Seperti juga DAP yg berkuasa di PP,kalau lah betul mrk terlalu anti islam,ketua menterinya tak akan menaikkan elaun guru guru kafa,memberi peruntukan kpd sekolah2 ugama,turut berarak semasa sambutan maulidurasul dan mengambil contoh pemerintahan khalifah umar abd aziz utk dijadikan panduan.Sekapir kapir Dap,belum ada lagi yang didakwa kerana memakan rasuah.Dan mereka amat menghormati para ulama tak spt umno.Tak ada bukti yg jelas mereka menentang islam.

Adi Satria said...

tontoye...ohhh....tontoye

Apasal bengap sangat korang nih....
Kan aku dah cakap...sudah terang lagi bersuluhhhh....

DAP tu kan musuh Islam. kapal singh yang dah karam tu siap kata "Langkah mayat kapal singh dulu baru PAS boleh laksana hukum hudud kat malaysia"
Itu kau kata takde bukti yang kukuh??? ishhh....ishhhh....ishhhh

DAP tu bagi naik elaun tu sebab nak dapat sokongan jer.....bila kau dah percaya dan terhutang budi kat DAP nanti dia ngap semua org Melayu jadi macam Singapore.

Tak sedar...sedar....korang makan apa ni???

Unknown said...

Wolf..kalau aku kata kau bodoh kan kau marah nanti..tapi memang bodoh pun..banyak sangat baca utusan..yg karpal kata tu je yg kau nampak,tapi yang dia dah tarik balik kau tak nampak.Aku tak ingat bila tapi ada..Media sengaja perbesarkan hal tu,.Ayat tu racist lagi.Mmg dah umno camtu le perangai..Masa PR berkuasa kat perak,pejuang2 taik umno putarbelit tak mahu kat india jadi speker, mrk kata kaum ni tak boleh dibagi muka,besar kepala nanti.Tapi bila berkuasa,kaum tu jugak yg dilantiknya..
Tang singapore tu kau check lah sejarah knp jadi macam tu dan sapa yang keluarkan dari malaya.Kalau melayu sana sengsara,itu semua kesilapan siapa?Sampai skrg ni BN masih dok baik ngan singapore.Bagi itu ini..

Naruto Sensei said...

wolf

Bukan ke saya katakan tadi saya punya alasan kenapa saya pangkah DAP?

Kenapa tak jawab soalan saya berkenaan MCA tu..? takut nak jawab soalan yang saya utarakan senang je... anda pangkah tak MCA kalau dia bertanding di tempat anda..? pangkah atau tidak itu saja soalnya?

Bagi saya saya akan sokong DAP kerana dia bekerjasama dengan PAS malah menghormati perjuangan Islam.. jadi saya akan sokong golongan yang menyokong perjuangan Islam...walaupun bukan dikalangan orang Islam?

Masalahnya UMNO menolak Islam malah memperlekehkan Islam sendiri..Jangankan nak undi MCA,kalau UMNO pun saya tak mahu undi...

Nak huraikan dengan lebih jelas nanti ada saja ulasan bersifat perkauman anda itu... malas saya nak jawab...

Pernahkah DAP suruh hapuskan mata pelajaran Islam di sekolah2 kerajaan..? setahu sayalah MCA dan Gerakan ada mengesyorkannya malah mengatakan lahirnya militan Islam kerana mata pelajaran Islam...

Ha ha apakah tindakan UMNO selepas itu...? diam menikus..
Malah MIC sendiri menghina Al-Quran sampai pertikaikan "itu Quran boleh bikin Jalanrayakah" S.Samy Vello..

Samalah dengan UMNO sendiri yang menghina Al-Quran apabila Tun Mahathir mengatakan "Ya aiyuhallazi na'ammanu".dan berkata "tengok na ammanu tu UMNOlah " ..Bukan ke jatuh kafir jika mempersendakan Al_Quran..?

Kalau Karpal Singh saya tak kisah sangat sebab dia bukan Islam malah tak tahu apa2 tentang hukum Islam, Malah sekarang ini pun beliau tidak lagi membantah hukum tersebut malah memberikan sokongan padu pula kepada PAS dalam PRK terdahulu dan PRK Bukit Gantang baru2 ini..

Tetapi apa yang mendukacitakan apabila beliau menjadi sasaran serangan Pemuda UMNO sedangkan beliau adalah OKU..Sepetutnya kita memberi kefahaman kepadanya bukan serang dan mencederakannya..?

Cuma dua sahaja yang point saya yang nak huraikan

1) Kerajaan Pulau Pinang memberi elaun RM300.00 kepada hafiz dan hafizah sebagai mengiktiraf sumbangan mereka dalam melahirkan masyarakat yang celik Al-Quran.

2) Memberikan bantuan semula kepada SAR yang di Zaman Gerakan ditarik balik atas arahan UMNO sendiri..Zaman BN ada ke benda seperti ini dilakukan ..

Bukankah KM P.Pinang itu dari DAP ?Saya tak nak ulas yang lain2 kerana itu saja dah kukuhkan jawapan saya sendiri...

Itulah yang UMNO gagal selama ini memberi kefahaman tentang Islam kepada bukan Islam.. malah orang Melayu yang beragama Islam pula yang kehilangan Identiti keIslamannya, malah ada yang semakin jahil pada Agama sendiri..

Jadi bagi sebab kenapa saya perlu menyokong Parti yang terang2an mepermainkan Islam.. ? Malah jangan kita lupa siapakah yang merobohkan surau di Bangi dan di Kijal kalau bukan UMNO sendiri ..?

Wassalam..

Unknown said...

Yes...mantap naruto..tak terjawab serigala ni...pi menyalak kat hutan nun..hujah pun pakai kepala lutuk..
Auwwwwwwwk

AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT

SUDAH TENTU, PUJI DAN SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT YANG MAHA HEBAT YANG MAHA SEMPURNA YANG MAHA LUAS ILMU NYA.


ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
MUHAMMAD SAW PESURUH NYA

ALLAH SWT MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG RAJA MAHA SUCI DARI KEKURANGAN SUMBER KESELAMATAN PEMBERI KEAMANAN MAHA PENGAWAS MAHA PERKASA MAHA GAGAH MAHA TINGGI MAHA MENCIPTA MAHA MEMBENTUK MAHA MEMBERI RUPA MAHA MENGAMPUN MAHA MEMAKSA MAHA MEMBERI MAHA MELENGKAPI REZEKI MEMBUKA PINTU RAHMAT MAHA MENGETAHUI MENYEMPITKAN HIDUP MELAPANGKAN HIDUP MENURUNKAN DARJAT MENINGGIKAN DARJAT MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGHINAKAN MAHA MENDENGAR MAHA MEMANDANG MAHA MEMUTUSKAN HUKUM MAHA ADIL MAHA LEMBUT MENGETAHUI DENGAN SEBENAR MAHA SABAR MAHA AGONG MAHA MEMAAFKAN MAHA BERTERIMA KASIH MAHA TINGGI MAHA BENAR MAHA MEMELIHARA MAHA KUASA BERBUDI MULIA MAHA BERSIFAT MULIA MAHA PEMURAH MAHA MENJAGA MAHA MENGABULKAN DOA MAHA LUAS KEKAYAANNYA MAHA BIJAKSANA MAHA PENGASIH YANG TERHORMAT MAHA MEMBANGKITKAN MAHA MENYAKSIKAN MAHA BENAR MAHA MELAKSANAKAN URUSAN MAHA KUAT MAHA TEGUH MAHA PENOLONG MAHA TERPUJI MAHA MENGHITUNG MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGULANGI MAHA MENGHIDUPKAN MAHA MEMATIKAN MAHA HIDUP BERDIRI DENGAN SENDIRI MAHA MENDAPATKAN BERSIFAT AGUNG MAHA TUNGGAL MAHA TEMPAT BERMOHON MAHA BERKUASA MAHA MEMEGANG KEKUASAAN MAHA MENDAHULUKAN MAHA MELAMBATKAN MAHA YANG BERMULA MAHA YANG AKHIR MAHA NYATA MAHA TERSEMBUNYI MAHA MENGUASAI MAHA TINGGI MAHA BERBUAT BAIK MAHA MENGAMPUNKAN MAHA MEMBALAS MAHA PEMAAF MAHA PEMBALAS MAHA PEMILIK SEMUA KERAJAAN MAHA PEMILIK KEBESARAN DAN KEMULIAAN MAHA ADIL DALAM MENGHUKUM MAHA MENGHIMPUN MAHA KAYA MAHA MENGIAKAN MAHA PENAHAN MAHA PEMBERI KEROSAKAN MAHA PEMBERI MANFAAT MAHA BERCAHAYA MAHA PEMBERI PETUNJUK MAHA INDAH CIPTAAN NYA MAHA KEKAL MAHA PEWARIS MAHA MEMBERI PETUNJUK MAHA SABAR

ALLAH SWT THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ADA MAKHLUK YANG MENGAKU PENDOKONG PAS PUN TIDAK DINAFIKAN RAMAI YANG BANGSAT!
KERJA MEREKA…
MEMFTNAH!
BERLAGAK ANGKUH!
BERBURUK SANGKA!
YANG MEREKA TAHU…
PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU!
NAUZUBILLAHIMINZALIK…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BETAPA RAMAI PUN HANTU TERSEBUT TAK USAH RISAU!!!

ALLAH SWT BERSAMA PARA PATRIOT ISLAM
USAH TAKUT
USAH KECUT PERUT
TERUSKAN BERAMAL.

ALLAH SWT MENJAGA ISLAM.
USAH RISAU!!!


SERUAN PARTI ISLAM
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAH MAHA BESAR!

MENGATASI
YANG DI PERTUAN AGONG
SEGALA SULTAN DAN RAJA-RAJA
SEGALA SEMUA PRESIDEN…
AKUILAH KEBENARAN INI BIARPUN PAHIT.

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

INSAN BERILMU…
WAJIB BERAMAL SE IKHLAS HATI
PATRIOT PERAJURIT ISLAM YANG BERDAKWAH SEANTERO ALAM
MENDEKATI ALLAH SWT
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR!!!

IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM!!!
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.

ULAMA’ ITU ORANG BERILMU.
ULAMA’ ITU WAJIB PROFESIONAL.
WARGA PROFESIONAL SEHARUSNYA ULAMA’.
KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH JADI GOLONGAN SEKULAR
MEMISAHKAN DUNIA DAN AKHIRAT!!!
KITA PULA DUK BERGADUH!!!!!!!
SIAPA ULAMA’?
SIAPA PROFESIONAL?
ITU KERJA GOLONGAN BANGSAT!!!!!!!!!!!!!!!!

ULAMA’ MESTI PROFESIONAL.
WARGA PATRIOT ISLAM YG PROFESIONAL ADALAH ULAMA’.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERLEMBAGAAN MUTLAK KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.
HANYA DENGAN ILMU
MANUSIA KENAL APA ITU TAQWA…
FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN…

ALLAH SWT MENURUNKAN WAHYU YANG PERTAMA BERUPA BUNYI
BACALAH
BACALAH
BACALAH
DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MENJADIKAN SEKALIAN MAKHLUK…
MENUNJUKKAN
PERI PENTING NYA ILMU
HANYA DENGAN ILMU
SOLAT KITA AKAN IKHLAS LILLAHITAALA
DENGAN KUASA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
UNTUK MENCARI ILMU
DAN MENJADI ULAMA’
AL QURANUL KARIM TIDAK PERNAH MEMFOKUS PADA SATU-SATU TEMPAT…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
CARILAH ILMU SAMA ADA DI TIMUR ATAU DI BARAT…
FIKIR-FIKIRKANLAH DENGAN HATI TERBUKA DAN IKHLAS LILLAHITAALA.

PERKARA POKOK DALAM PERJUANGAN ISLAM INI ADALAH HATI.
YAKNI NAWAITU @ NIAT KITA.
WAJIB IKHLAS LILLAHITAALA AGAR SETIAP MAKHLUK MENGAGUNGKAN ALLAH SWT
TAK KIRA KEP. BERMUDA MAHUPUN KEP. MACAO.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CUMA
DENGAN KUASA ALLAH SWT KITA WAJIB SEDAR…

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.
AS A FIGHTER OF ISLAM,
DENGAN KUASA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
1. MEMURNIKAN AKIDAH
2. MEMULIAKAN AKHLAK
3. MENG ISTIQAMAH KAN SYARIAT
4. PENGORBANAN DIRI
5. PENGORBANAN HARTA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE ROOT OF EVERYTHING,
KEBENARAN DAN KEADILAN ITU MUTLAQ.
MENELUSURI APA SAHAJA AKTIVITI DAN GERAK-GERI MANUSIAWI.
FOR THE EXAMPLE,
ENCIK C ADA SEORANG BAPA, TUAN B DAN PUAN A. KEBENARANNYA TIDAK DAPAT TIDAK, HATTA ENCIK C MERUPAKAN SEORANG TOK GURU PONDOK KENALI SEKALIPUN, ANDAI KATA LAH TUAN B ATAU PUAN A SEORANG PEMBUNUH BERSIRI, ENCIK C WAJIB MENGAKU TUAN B ADALAH AYAH BELIAU SEMENTARA PUAN A ADALAH EMAK BELIAU.
ITU KEBENARAN.
YANG BERSALAH TETAP BERSALAH.
ITU KEADILAN.
MELETAK SESUATU PADA TEMPATNYA.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITULAH JUGA DENGAN HINGAR BINGAR KEPINCANGAN EKONOMI DAN FENOMENA RECESSION SEJAGAT MUTAKHIR.
MAJORITI BERTUNJANG KAPITALISME.
MEMBURUKKAN KEADAAN, TREND BERPURA-PURA LAKSANA ABDULLAH BIN SABA’ KIAN MENULAR.
MUNCUL NAMA NAMA TOPENG.
DICANANG KEWANGAN CARA ISLAM PERBANKAN ISLAM.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.
EKONOMI BERTUNJANG JEMBALANG KAPITALIS INI BAHAYA.
KERANA PETUALANG MODAL ITU JAHAT.
IBLIS YANG BERTOPENG NAMA-NAMA MANUSIAWI.
IBLIS MEMANG BIJAK.
SATU TIKA DULU, IBLIS KETUA PARA MALAIKAT.
MAKHLUK PALING ALIM.
KEANGKUHAN MERANAPKAN IMEJ DAN REPUTASI IBLIS.
DI HADAPAN PARA PEMODAL (BACA: IBLIS) INI HANYA KEUNTUNGAN WANG RINGGIT SEMATA-MATA.
PERSETANKAN KAEDAH MAHUPUN WORK INSTRUCTION.
METODOLOGI YANG JUJUR, AMANAH DAN BERSIH ITU BIARLAH HANYA GAH PADA SLOGAN.
CUKUP SEKADAR RETORIKA POLITIK.
POLITIK YANG SEPATUT INDAH, HEBAT DAN MULIA BECOME CACA MARBA DEK SEPAK TERAJANG PUAK-PUAK KAPITALISME.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE RESULT
BAHANA RECESSION BERMAHARAJA LELA.
AT THE END OF THE DAY,
PERCAYALAH
PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN WAJIB BERMULA DARI AKAR UMBI.
UMPAMANYA KITA BISING SANA SINI
ANAK MUDA KITA DUK ASYIK DENGAN VIDEO-VIDEO SEKS
KITA MARAH GILER PADA MAT REMPIT SEHINGGA ADA CADANGAN BERNAS
HARAMKAN TERUS MOTOSIKAL DI JALAN RAYA!!!!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH!!!!
NAMUN SEBELUM KITA HARAMKAN MOTOSIKAL
APA KATA KITA HARAMKAN TERLEBIH DAHULU
WE ILLEGALIZE PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AT FIRST!!!!!!
AMACAM!!!
ADIL TAK????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA AMBO, SEJAHAT MANA PUN FIRAUN DAN NAMRUD, MEREKA TETAP DI BAWAH NAUNGAN ALLAH SWT.
APATAH LAGI MAT REMPIT!!!!
MAT REMPIT INI GOLONGAN YANG MULIA.
CUMA SESETENGAH KITA JER YANG TERLEPAS PANDANG SEBAB PENGARUH TV3 BEGITU KUAT DAN AMAT BESAR!!!!
TV3 KAN HEBAT!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM
USAH GUNA KEKERASAN!!!!
USAH MEMBERONTAK!!!!!!
MANA-MANA PIHAK SEKALIPUN!!!!!!!!

SEGALA-GALA YANG ADA TERJADI DAN BERLAKU DI HADAPAN MATA KITA HARI INI ADALAH PEMBALASAN BUAT KITA DARI YANG MAHA MEMBALAS KERANA PENOLAKAN TERANG-TERANGAN AYAT-AYAT CINTA ALLAH SWT SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA KITA MENGAKU PEGANGAN KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
INI SERIUS!!!!!!
KITA WAJIB KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!!
APA YANG DIPANGGIL PAI@KURIKULUM PENNDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH-SEKOLAH UNTUK RAKYAT MARHAEN YAKNI SEKOLAH KEBANGSAAN LANGSUNG TIDAK MENJURUS PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN JITU WARGA MALAYSIA KERANA…
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH TAHU…
KALAU WARGA MALAYSIA MENGERTI BAHAWASANYA
ISLAM ITU INDAH
ISLAM UNTUK SEMUA…
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DAH LAMA HANCUR-LEBUR.
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN TERKICIT-KICIT BERAK CAIR ANDAI
MALAYSIANS KNOW WAHAT IS ISLAM!!!!!!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN HANCUR-LEBUR SLOW-SLOW YAKNI PERLAHAN-LAHAN KERANA MUSNAH PERLAHAN-LAHAN INI BEGITU HINA, JIJIK DAN MELOYAKAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH LAHIR DI JOHOR BAHRU KURANG LEBIH 11 MEI 1946 DAHULU
MAKA…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT AKAN MENAMATKAN RIWAYAT PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DI MUKA BUMI JOHOR BAHRU YANG MULIA INI JUGA,
ITULAH KETENTUAN ALLAH SWT.
PEMILIK SEKALIAN ALAM
ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA
ALLAH SWT YANG MAHA AGONG
ALLAH SWT YANG MAHA BIJAKSANA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SIAPA YANG NAK LAWAN ALLAH SWT ?

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DENGAN ILMU YANG DI AMAL SE IKHLAS HATI
PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
WAJIB BERDAKWAH
TAUFIQ HIDAYAH PULA
HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT.

BY HOOK OR BY CROOK
RUJUK AL-QURANUL KARIM
HAYATI AL-QURANUL KARIM
PERCAYA YAKIN SEPENUH JIWA RAGA KEPADA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITU BANYAK KISAH-KISAH MUSA A.S DAN BAPA KITA, IBRAHIM A.S KEDUA-DUA RASUL ULUL AZMI
SEBAGAI PENGUAT KISAH JUNJUNGAN BESAR MUHAMMAD S.A.W.
PENGHULU SEGALA NABI DAN RASUL.

PADA ERA MUSA A.S. FIRAUN ITU RAJA.
PADA ERA IBRAHIM A.S. NAMRUD ITU RAJA.
SEBAB TU, KATA HANG JEBAT
RAJA ADIL RAJA DISEMBAH RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH.
RAJA PUN MESTI IKUT RULE OF THE LAW.
YANG BENAR MESTI DITEGAKKAN
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CONTOHNYA AMAT MUDAH

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO BERASA NAK BERAK.
ITU KEBENARAN
TAK DAPAT TIDAK AMBO MESTI KELUARKAN
ADALAH HAK AMBO UNTUK BERAK DI MANA-MANA SEKALIPUN
ITU PREROGATIF DAN HAK KEISTIMEWAAN AMBO…
NAMUN ALANGKAH MANISNYA…
ANDAI KATA AMBO PERGI BERAK KE TANDAS….
SEBAB ITULAH TEMPAT SEPATUTNYA
DI LUBANG MANGKUK JAMBAN!!!
BEGITU JUGA…
TAK PECAT, TAPI SINGKIR
ALANGKAH MANISNYA JIKA…
DISINGKIR DI SIDANG DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK…
RAKYAT PUN MUDAH FAHAM…
TAK SEMUA RAKYAT MARHAEN PAKAR PERLEMBAGAAN MACAM TUAN RAIS YATIM!!!
KAN MUDAH TU
TERIMALAH KEBENARAN BIARPUN PAHIT.
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN UKHUWWAH DAN BERBEZA PENDAPAT ADALAH ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA AMAT MENGIMPIKAN MUFTI PERAK MENGAJAK SAUDARA NGA KOR MING MAKAN DINNER DI TENGAH PANCARAN CAHAYA BANDAR RAYA IPOH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 82 SURAH YAA SIN MEMUNGKINKAN YB NGA KOR MING BERSYAHADAH DI HADAPAN YANG SEPATUT DIHORMATI TUAN HARUSSANI ZAKARIA, MUFTI PERAK.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JUGA AMAT MANIS
ANDAI ENCIK KETUA PENGARAH JAKIM
MENGAJAK DENGAN RENDAH DIRI DAN PENUH HORMAT
FATHER LAWRENCE DI HERALD
MAHUPUN KETUA GEREJA MALAYSIA
BERSAMA-SAMA LUNCH DAN BERHUJJAH EMPAT MATA
KERANA…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KEBENARAN ISLAM TELAH PUN DI JAMIN OLEH
ALLAH SWT
AYAT 19 SURAH ALI IMRAN.
USAH TAKUT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BENARLAH KATA PUJANGGA AL-GHAZALI
BILA MANA AGAMAWAN MASUK ISTANA
AKAN HILANG GEMERLAP DAN AURA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ISLAM TIDAK PERNAH ANJUR KEKERASAN!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 59 SURAH AN-NISA’ MEWAJIBKAN KITA
MENTAATI ALLAH SWT
PATUH PADA SURI TELADAN BAGINDA RASUL ALLAH SWT
DIKEPALAI JUNJUNGAN BESAR S.A.W
DAN PARA PEMERINTAH…
PEMERINTAH YANG MACAM MANA….?????????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM AYAT SAMA

“BILA MANA BERLAKU PERTIKAIAN, KEMBALI KEPADA ALLAH SWT DAN RASUL NYA…”

APA BENDA TU!!!!!
DALAM KONTEKS KITA YANG SERBA DAIF DAN KINA DINA LEMAH INI, KITA WAJIB KEMBALI KEPADA
ALL-TIME FAVOURITE
WAHYU ALLAH SWT
MUKJIZAT TERAGUNG
AL-QURANUL KARIM
INI PREROGATIF ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH KURANG AJAR
JANGAN PULA MENJADI PENCACAI TERHORMAT.
KEBENARAN PERLU DITEGAKKAN BIARPUN PAHIT UNTUK DITELAN.
MAKA, TIDAK ADALAH
MANA-MANA PIHAK MENULIS
PEOPLE SHOW THEIR MIDDLE FINGERS TO THE RULER.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG. BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR. IF U CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.
AMBO SUKA MELIHAT LEBIH KE DALAM FENOMENA KRISIS KEWANGAN DUNIA YANG BEGITU HEBOH DIPERKATAKAN. ANDAI KURANG LEBIH SATU DEKAD DULU, NEGARA-NEGARA ANAK TERMASUK BUMI TERCINTA TANAH AIR MALAYSIA DI TACKLE PENYANGAK-PENYANGAK KINI
DENGAN KUASA ALLAH SWT
BAPAK-BAPAK SEPERTI USA DAN KESATUAN EROPAH TERMASUK JUGA JEPUN DAN KOREA TERKELUAR PELUH JANTAN. CUMA CHINA AGAK STABIL.
MEMANGLAH, BILA MANA ANAK TIADA DUIT, TAK MENGAPA KERANA BAPAK ADA BANYAK WANG. NAMUN HARI INI WHEN BAPAK YANG KANTOI BY HOOK OR BY CROOK, SANG ANAK MAHUPUN YANG KEANAK-ANAKKAN PASTI TERASA SAMPAI KE TULANG.
TAK USAHLAH DATANG MANA-MANA PEMIMPIN NEGARA YANG BEGITU TERPELAJAR OR EDUCATED DENGAN SELAMBA MENGATAKAN, NEGARA KITA MALAYSIA TAK AKAN TERJEJAS DEK BAHANA SEJAGAT INI. ITU ALASAN BAHLOL.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
ULAMA’ YAKNI ORANG YANG BERILMU WAJIB JUJUR.
WAHAI PARA CERDIK PANDAI EKONOMI DAN PARA PEMIMPIN PENUH ANGKUH, BUDAK KECIK PUN TAHU LAH!
DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA CUBA PERGI KE PASAR BESAR GIANT.
AMBO SELALU KE GIANT SOUTHERN CITY, JOHOR BAHRU SEJAJAR DENGAN STATUS AMBO. AMBO CERMIN DIRI AMBO. DEKAT DENGAN RUMAH DAN HARGA PUN SESUAI DENGAN APA YANG ALLAH SWT PINJAMKAN SEDIKIT SEBANYAK KEPADA AMBO.
HARGA ITEM APA YANG TAK NAIK???
METRO SURAT KHABAR TU PUN DAH NAIK!
MEMANGLAH KATA SESETENGAH CERDIK PANDAI, HANYA 30 SEN. KALAU SATU HARI KURANG LEBIH KATALAH 200 000 RIBU NASKHAH LAKU DAH BERAPA, ANDAI SEBULAN BERAPA PULAK???
KENAPA SYARIKAT PERLU COVER KOS???
JUGA, SENANG-SENANGKANLAH DIRI KITA KE PASAR LARKIN.
NILAI DENGAN HATI KITA YANG SUCI.
LANTAS, DATANG PARA CERDIK PANDAI MENYARANKAN KEPADA RAKYAT MARHAEN
KURANG MAKAN AYAM
SUDAH PASTI, IKAN PUN AKAN NAIK
JADI RAKYAT MARHAEN SEPERTI AMBO KENA MAKAN BATU KERIKIL MUNGKIN JUGA PASIR.
NANTI KALAU ASA ANAK KITA BERUMUR EMPAT TAHUN
ANAK TUAN ALI
ANAK TUAN AH CHONG
ANAK TUAN MUTHUSAMY
MENGIDAM MAKAN AYAM KFC YANG SEDAP TU!
TERANGKAN PADA ANAK KITA YANG BERUMUR EMPAT TAHUN ITU
AYAM HANYA UNTUK KASTA LAIN
KASTA KITA TAK LAYAK MAKAN AYAM
NESCAYA ANAK KITA SEMUA YANG BERUMUR EMPAT TAHUN AKAN FAHAM.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
YE, INDEKS KOMPOSIT MENJEJAK LEBIH 1000 MATA!
YE, TIDAK SEDIKIT ORANG KITA MENJADI HARTAWAN DAN JUTAWAN!
NAMUN, TERFIKIRKAH KITA MENGAPA ADA DI ANTARA KITA YANG TERPAKSA MENCURI HANYA UNTUK MEMBERI SESUAP NASI KEPADA ANAK???
ADA YANG TERPAKSA AMBIL TANPA BAYAR KERANA SUDAH TIGA HARI TIDAK MAKAN!
YE, YANG KAYA BERTAMBAH KAYA!
YANG MISKIN TERUS PAPA KEDANA!
TEDUDUK DAN MERINTIH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

NEGARA MALAYSIA BUMI BERTUAH INI KAYA RAYA, HASIL MAHSYUL BERKOYAN-KOYAN. KALAU NAK DIBANDING KADAR KEPENDUDUKAN TERKINI PUN TAK SAMPAI 30 JUTA, HARI INI SETIAP RAKYAT DI MALAYSIA SEPATUT KALAU TIDAK JADI JUTAWAN PUN, PASTI PUSAT KEBAJIKAN MASYARAKAT TAK TAHU NAK BERI BANTUAN KEPADA SIAPA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BY THE OPEN HEART WITH THE WIDE MIND
LIHATLAH CHINA!
KESEDERHANAAN CHINA SESUNGGUHNYA ANTARA PENSTABIL EKONOMI SEJAGAT DEWASA INI.
THINK POSITIVE.
BERFIKIR DI LUAR KOTAK.
USAH ASYIK NEGATIF SOKMO.
KITA MESTI BERFIKIRAN POSITIF!

ISLAM ITU INDAH.
ISLAM UNTUK SEMUA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUKABAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO SUKA BERDISKUSI BICARA RECESSION TERKINI. ASALNYA, KERUNTUHAN BANK DAN SYARIKAT PELABURAN. SENARIO SUBPRIME KATANYA.
MISALNYA, BANK MEMBERI PINJAMAN PERUMAHAN KEPADA PELANGGAN. KADAR BUNGA DITETAP 12 PERATUS CONTOHNYA. BANK PULA MENCAGAR KPD SYKT PELABURAN A DGN KADAR RIBA 10 PERATUS. SYKT A KEMUDIAN CAGAR PULA KPD SYKT B DGN 12 PERATUS. JADI MUNGKIN WUJUD RM500 000 HINGGA RM1 500 000. OLEH YANG DEMIKIAN, KONSEKUEN NILAI HARTA PERUMAHAN JATUH MENJUNAM. PEMINJAM GAGAL BAYAR HUTANG YANG MENAMBUN. INI SERIUS KEPADA BANK DAN SYKT PELABURAN. BERJANGKIT KEPADA SEKTOR KEWANGAN LAIN SPT SYKT KERETA DAN SYKT EKSPOT IMPOT.
RAMAI INDIVIDU HILANG PEKERJAAN. PULAK TU, PEKERJAAN DILIHAT SEGALA-GALANYA DALAM DUNIA MATERIALISTIK DASAWARSA INI. MASYARAKAT AKAN MENJADI HILANG PUNCA. PERBELANJAAN HARIAN MEROSOT. LEBIH PARAH, ROMPAK CURI SAMUN PASTI MENINGKAT. SEBABNYA, MANUSIA TIDAK SUKA MAKAN DAN MINUM PASIR, BATU, KAYU DAN AIR SUNGAI KLANG. PALING MUDAH, KITA MARAH GILER MALAH MENYAMPAH SUMPAH-SERANAH DENGAN KEWUJUDAN PELBAGAI GENG INDON MUTAKHIR INI. TIDAK SEDIKIT DENGAN MUDAH DI AMBIL NYAWA OLEH PENEMBAK TEPAT POLIS DI RAJA MALAYSIA DENGAN ALASAN TIADA CARA LAIN.
THE OTHER SIDE, ADAKAH KITA AMBIL KISAH BERAPA RAMAI RAKYAT INDON YANG DI AMBIL SECARA HALAL MAHUPUN ILLEGAL DARI TANAH SEBERANG UNTUK BEKERJA TERUTAMA DI SEKTOR BERHANTU BUAT RAKYAT PENGHAWA DINGIN MALAYSIA SEPERTI PEMBINAAN TIDAK DIBAYAR UPAH! BAYANGKAN PETRONAS TWIN ROWERS KLCC YANG KITA DUK BANGGA-BANGGA KAN, ADAKAH MAMPU TERSERGAM INDAH HARI INI WITHOUT THE FOREIGNERS!!!
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!
AMBO PERNAH TERSEREMPAK SEORANG WARGA INDON MEMINTA SESUAP NASI DALAM KEADAAN TERKETAR-KETAR DI SEKITAR BANDAR RAYA HEBAT JOHOR BAHRU. BELIAU TIDAK DIBAYAR SATU SEN PUN SELAMA ENAM BULAN DI MALAYSIA. SEDAR ATAU TIDAK!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDAR ATAU TIDAK MAJORITI RAKYAT MALAYSIA BEGITU KEJAM MEMANGKAH PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DOA INSAN YANG DIZALIMI CONFIRMS AKAN DI MAQBUL OLEH ALLAH SWT.
ITU JANJI ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

BAGI PANDANGAN AMBO
APA JUA TINDAKAN DASAR DAN PELAN YANG DIRANCANG HATTA DI IMPLEMENTASI SEKALIPUN, MANA MUNGKIN KAN BERHASIL TANPA KITA MENGKAJI PERKARA ASAS. POKOK PANGKAL CERITA. MEMANG NIAT ITU BAIK. SETIAP AMAL DIMULAI NIAT. NIAT LILLAHITAALA. ITU SARANAN AGUNG RASULULLAH SAW. PEMULA SHAHIH BUKHARI PASTI JUA SHAHIH MUSLIM. GESAAN RASULULLAH SAW SEMEMANGNYA ILHAM KURNIA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
MOREOVER
HUKUM ALAM ADA NORMA
MATLAMAT TIDAK PERNAH MENGHALALKAN CARA.
SI H BERSAMA ENAM ORANG ANAK KANDUNG DAN ISTERI KE KEDAI MAKAN KERANA ABANG LONG DAN KAK NGAH BERUSIA LIMA DAN TIGA TAHUN MENANGIS KELAPARAN.
JAM MENUNJUKKAN 4.15 PETANG. PAK BILAL DI MASJID BANDAR BARU UDA BETUL-BETUL BERSEBELAHAN TEMPAT MAKAN SI H DAN KELUARGA MELAUNGKAN AZAN MEMUJI-MUJI KEAGUNGAN ALLAH SWT
TANDA SEMBAHYANG PILIHAN ALLAH SWT
YANG MANA SHIFT PARA MALAIKAT BERTUKAR YAKNI WAKTU ASAR TELAH BERTANDANG.
SEMENTARA SI ISTERI SIBUK DENGAN KELETAH ANAK BONGSU YANG MASIH MENYUSU
WAJARKAH CARA SI H MENINGGALKAN ANGGOTA KELUARGA TERKAPAI-KAPAI HANYA UNTUK MENGEJAR MATLAMAT UNTUK BERJEMAAH.
FALSAFAH MACHIAVINELISME HARUS TEMPANG.
ALLAH SWT BERFIRMAN DI DALAM SURAH AL BAQARAH KURANG LEBIH TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK MANUSIAWI:
“ KAMU RASA SATU BENDA ITU BURUK BUAT KAMU, SEDANGKAN IA BAIK SEMENTARA KAMU RASA SATU BENDA ITU BAIK, TERASA BEGITU BAIK MALAH CEMERLANG GEMILANG TERBILANG BUAT KAMU. WALHAL SEBENARNYA IA AMAT BURUK UNTUK KAMU SEBENARNYA.”

LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
YANG MAHA BERKUASA
YANG MAHA BIJAKSANA
YANG MAHA SEMPURNA

SEWAJARNYA DENGAN JUJUR
TIDAK SEDIKIT MAKHLUK YANG MENGAKU AHLI PAS ITU BANGSAT!
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM WAHYU TERAGUNG
AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MELAKNAT ORANG YANG SOLAT!!!
YANG LALAI DALAM SOLAT!
YANG LALIAI DALAM SOLAT!
YANG LALAI DALAM SOLAT!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DENGAN ORANG YANG TAK TAHU.”
HANYA JAUHARI YANG MENGENAL MANIKAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEBELUM KITA NAK ORANG HORMAT KITA
KITA KENA HORMAT ORANG LAIN DAHULU.
SEBAB KITA WAJIB INGAT
SIAPA PUN KITA
KALAU PERGI KE MANGKUK TANDAS
YANG AKAN KELUAR TETAP
BUSUK DAN MEMBUSUKKAN!!!!!!

ITU KEBENARAN.
ITU KEADILAN.
MAKA, ISLAM LAH TU!!!!!!!!!!!

KEBENARAN DAN KEADILAN ADALAH DARI ALLAH SWT (3: 60-61) SURAH ALI IMRAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SURAH ALI IMRAN (3:54) KURANG LEBIH TAFSIRAN AKAL PENDEK MANUSIAWI
“MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. SEBENARNYA ALLAH SWT TIPU MEREKA…”
KITA WAJIB FAHAM BETUL-BETUL.
HATI YANG IKHLAS LILLAHITAALA DAN MINDA TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
OTAI-OTAI INDUSTRI SUKAN DAN HIBURAN
YANG AMBO AMAT HORMATI
WAJAR MENJADI PENCETUS TERAKHIR GELOMBANG ISLAM KERANA…
KITA HAMPIR KLIMAKS DALAM KONTEKS PEMULA KEPADA SUATU LANGKAH PERMULAAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ACTUALLY
NEGARA TERCINTA BUMI BERTUAH MALAYSIA
HANYA PERLU SEDIKIT LONJAKAN
SEDIKIT ANJAKAN
SEDIKIT SWING LAGI
UNTUK MENDAPATKAN MAJORITI
MEMANGKAH PERJUANGAN ISLAM
DALAM KONTEKS SISTEM KITA YANG MUTAKHIR.

PERCAYA DAN SEPENUH YAKIN KEPADA ALLAH SWT.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
PARA PATRIOT PEJUANG PERAJURIT ISLAM
USAH KITA TERLEPAS PANDANG
KITA HANYA PERLU SEDIKIT SWING DARIPADA
YANG DIMULIAKAN
PARA PENGIKUT PEMINAT PENGGEMAR SAUDARA AMY SEARCH, JAMAL ABDILLAH !!!!!!!
PARA GENERASI PEMANGKIN YANG DUK GILAKAN MEET UNCLE HUSSEIN HUJAN DAN TOO PHAT !!!!!!!
PARA PENGGIAT INDUSTRI HIBURAN DAN SUKAN TANAH AIR !!!!!!!
JUGA PENONTON NTV7 !!!!!!!
TAK LUPA…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
ENTITI MAT REMPIT ADALAH ASET PALING BERHARGA BUAT KITA WARGA PERJUANGAN ISLAM
TARBIYYAH FISABILILLAH AKAN MENJADIKAN
PARA MAT REMPIT YANG DICACI DAN DIHINA HARI INI
SEBAGAI
KLON
SAYIDINA ALI
SALAHUDDIN AL-AYYUBI
DAN SINGA ALLAH
HAMZAH DAN KHALID MUWAILID
ITU KEMUDIAN…
YANG PENTING…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDIKIT SAJA LAGI.

TINGGAL LAGI,
KITA PARA PERAJURIT PATRIOT PEJUANG ISLAM
USAH FITNAH!
USAH ANGKUH!
USAH BURUK SANGKA!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JANGAN KITA BUAT-BUAT TAK INGAT
PERJUANGAN KITA TAK PERNAH SELESAI
MASIH TERLALU JAUH!!!!!!!
INI CUMA SATU PEMULA KEPADA SEBUAH LANGKAH PERMULAAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH JUGA BUAT SAUDARI IRMA HASMIE
KERANA MEMELUK BINTANG PALING POPULAR, SIFU NABIL TEMPOH HARI.
BUKAN SALAH IBU MENGANDUNG!!!
BUKAN JUGA SALAH AYAH YANG PANCUT DALAM!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ITU CUMA SATU SIMBOLIK
WAJAH MELOYAKAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH.
TAHNIAH NABIL!!!
JUGA, SEKALUNG PENGHARGAAN
BUAT TUAN ADLIN AMAN RAMLIE DAN PUAN SHARIFAH SHAHERA
ATAS TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
BEGITU BANYAK HIKMAH TERSEMBUNYI
DARI TUTUR BICARA ANDA
PASTI KURNIAAN AGUNG ALLAH SWT.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
CUBA BAYANGKAN…
SEMUA WARGA PENONTON ABPPBH 2008 TEMPOH HARI AKAN MEMANGKAH GELOMBANG ISLAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAK LUPA TUAN AZNIL HAJI NAWAWI.
SERUAN TAKBIR ANDA
BERGEMA DI ARENA OF STARS GENTING HIGHLANDS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
DI HADAPAN SETIAP INSAN HANYALAH
TAQWA LILLAHITAALA
TAQWA…
WHAT IS TAQWA???
1. TAWADDUQ @ RENDAH DIR @ HUMBLE
2. QANAAH @ BERSYUKUR @ BE GRATEFUL
3. WARA’ @ BERHATI-HATI @ BERHIKMAH @ WISE & CAUTIOUS
4. YAQIN @ KEIMANAN @ CONFIDENCE
DENGAN KUASA ALLAH SWT
SENANG BUKAN!!!
SETERUSNYA MEMBAWA KEPADA DARJAT AGUNG KESUFIAN
TAWAKKAL A’LALLAH.
BERSERAH BULAT-BULAT LILLAHITAALA SEMATA-MATA
MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT.

BILA MANA ALLAH SWT REDHA,
HADIRLAH ELEMEN TERPENTING MANUSIAWI
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT
TAK USAH LAGI BUAT SOLAT HAJAT
ALLAH SWT MENJAMIN KETENANGAN, KEKAYAAN, KEBAHAGIAAN, NAIK PANGKAT, DAPAT GAJI, NAIK GAJI, ANAK SOLEH, BINI SOLEHAH, SUAMI SOLEH, DAPAT JADI DOKTOR, LAWYER ETC.
CUKUP SEKADAR SUJUD SYUKUR DAN SOLAT TAUBAT.
RASULULLAH S.A.W. TAK PERNAH ANJUR SOLAT HAJAT.
TERIMALAH KEBENARAN BIAR PAHIT UNTUK DITELAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

RASIONALNYA
DI DALAM AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENEKANKAN
SUPAYA KITA BERSYUKUR DAN MEMINTA AMPUN YAKNI BERTAUBAT BANYAK-BANYAK.
NESCAYA ALLAH SWT AKAN TAMBAH NIKMAT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH TAKUT USAH RISAU!!!
JANJI ALLAH SWT PASTI BENAR.
AYAT 5 SURAH AL-ANKABUT (29:5)
JAMINAN ALLAH SWT:
“BARANG SIAPA BERKEHENDAKKAN MENEMUI JANJI ALLAH SWT SAAT KETENTUAN DAN DETIK NYA PASTI TIBA. DAN ALLAH SWT MAHA MENDENGAR DAN MAHA MENGETAHUI.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA RENUNGI
DISERTAKAN HATI YANG IKHLAS
TINGKAH LAKU JUJUR
MINDA YANG TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DI DALAM AL-QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENUKILKAN
“MINTALAH YAKNI BERDOA NESCAYA AKU AKAN KURNIA DAN TUNAIKAN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA BILA-BILA MASA PUN, DENGAN HATI YANG TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
MINDA TERBUKA DAN TINGKAH LAKU JUJUR
MANA-MANA MAKHLUK ALLAH SWT BOLEH BERDOA
TAK USAH FOKUS HANYA PADA SATU-SATU UPACARA ATAU CERTAIN FUNCTION SAHAJA!!!!!!!!!!!!!!!!!
DITAMBAH PULA BERMACAM-MACAM BOTOL AIR
KITA AMAT RISAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MENJURUS SYIRIK
DOSA YANG TIDAK TERAMPUN.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
HUBUNGAN LILLAHITAALA TAK MEMERLUKAN PERANTARAAN
YANG AMAT PENTING
YANG PALING PENTING
HATI
HATI
HATI!!!!!!!!!!!!!!!
SEMATA-MATA KERANA ALLAH SWT
LILLAHITAALA

DENGAN KUASA ALLAHA SWT
AMBO PERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
PERINGATAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM
“YANG KAMU RASA BURUK ITU SEBENARNYA BAIK SEMENTARA YANG KAMU RASA BAIK ITU BURUK TERAMAT DI SISI ALLAH SWT.”
INI AMAT KITA RISAU.
INI SERIUS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DALAM AYAT TERSEBUT SIMBOLIKNYA ADALAH PERANG
DAN KITA WAJIB APLIKASI DALAM SEGENAP ASPEK KEHIDUPAN
KERNA ISLAM ITU AD-DEEN
AD-DEEN ITU CARA HIDUP
SO
ISLAM IS THE WAY OF LIFE.
DARI A HINGGA KE Z.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT YANG BUAT KITA
ALLAH SWT TAHU APA SAJA KEHENDAK KITA
YANG TERBAIK MAHUPUN TERBURUK BUAT KITA

DENGAN KUASA ALLAH SWT
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-BAQARAH
(2;214-217)
DENGAN HATI TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
OPEN MINDED
TINGKAH LAKU JUJUR
KITA AMAT WAJIB MEMAHAMI DENGAN AMAT MENDALAM
IBRAH DARIPADA WAHYU ALLAH SWT
DALAM SURAH AL-BAQARAH AYAT 214-217.
AL QURANUL KARIM MENCAKUPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN DI SEPANJANG ZAMAN
ALL-TIME FAVOURITE.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
CUKUPLAH HANYA ALLAH SWT
TIADA KEKUATAN MELAINKAN DARIPADA ALLAH SWT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN
UKHUWWAH
BERBEZA PANDANGAN
ADALAH ANUGERAH BEGITU AGUNG
KURNIAAN ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
KERNA
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

“MEREKA INGAT MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. ALLAH SWT MENIPU MEREKA.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
TAK KIRA ILMU DARI BARAT ATAU TIMUR.
TAK TIMBUL KEKELIRUAN SAMA ADA
PERJUANGAN ISLAM SECARA SIMBOLIK DIPIMPIN
ULAMA’ ATAU PROFESIONAL
USAH KELIRUKAN RAKYAT MARHAEN YANG BEGITU NAZAK INI.
ULAMA’ ITU SUDAH SEMESTINYA PROFESIONAL
DAN SEMUA WARGA PROFESIONAL
DALAM KONTEKS PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
MERUPAKAN ULAMA’
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
ULAMA’ ITU PROFESIONAL
PROFESIONAL ITU ULAMA’
PEMIMPIN KAMIL PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINAGTI DIRI AMBO
DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
SAMA ADA YANG ADA KALIMAH TAUHID ATAU BELUM
KITA SEMUA ADALAH SAMA PADA HAKIKAT KEJADIAN
BERASAL DARI ADAM DAN HAWA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYUH SAUDARA ABDULLAH
SAUDARA AH CHONG
SAUDARA MUTHUSAMY
MARCELINUS BIN BLAZES
SAUDARA JULIUS
PETRUS AK RAKANG
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
AYUH SOKONG PERJUANGAN ISLAM
ISLAM ITU INDAH TAK SUSAH
ISLAM UNTUK SEMUA.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
UMMAH KITA SUDAH NAZAK………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RAKYAT MALAYSIA MENUJU KEHANCURAN………!!!!!!!!!!!!!!
KEBINASAAN YANG JIJIK, HINA DAN MELOYAKAN HAMPIRI KITA……………!!!!!!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SAMA RENUNGI FIRMAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM

SURAH YAA SIN (36:82)
AL-MAAIDAH (5:3)
AL-ANKABUT (29:2)
MUHAMMAD S.A.W. (47:7)
AL-ISRAK (17:81)

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

FIRMAN DIA YANG MAHA BERKUASA TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK LEMAH DAN KERDIL MANUSIAWI:

“BILA MANA AKU YAKNI ALLAH SWT MENOLONG KAMU, SIAPA YANG MAMPU MELAWAN NYA???”

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN SETERUSNYA DENGAN KUASA ALLAH SWT PARA SAHABAT YANG DIMULIAKAN SEKALIAN…

ANAK-ANAK AMBO SELALU DUK TENGOK CERITA KARTUN WONDERPETS…

“KAMI TAK BESAR DAN KAMI TAK KUAT!
BILA BEKERJA SAMA SEMUA JADI MUDAH!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!”

TINGGAL LAGI..
USAH KITA TERLUPA!
ELAKKAN KEANGKUHAN..
BERMUHASABAH DAN BERMUJAHADAH!
AMBIL TUGAS DAN PERANAN MASING-MASING!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG…
BENANG BIAR DAPAT..
TEPUNG JANGAN TERABUR..

KITA WAJIB TARIK RAKAN-RAKAN INSAN MULIA KHABARNYA KURANG LEBIH 3.5 JUTA BERDAFTAR…
YANG TERKELIRU DAN TERSILAP MENJADI AHLI PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH…
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SUDAH KESUNTUKAN MASA!
KITA SUDAH TIADA MASA!
KITA TIADA MASA SUDAH!!!
WE COULD NOT WAIT ANYMORE!!!!!

WAHAI RAKYAT PERLIS!
WAHAI RAKYAT KEDAH!
WAHAI RAKYAT PENANG!
WAHAI RAKYAT PERAK!
WAHAI RAKYAT SELANGOR!
WAHAI RAKYAT WILAYAH PERSEKUTUAN!
WAHAI RAKYAT NEGERI SEMBILAN!
WAHAI RAKYAT MELAKA!
WAHAI RAKYAT JOHOR!
WAHAI RAKYAT PAHANG!
WAHAI RAKYAT TERENGGANU!
WAHAI RAKYAT KELANTAN!
WAHAI RAKYAT SARAWAK!
WAHAI RAKYAT SABAH!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!!!

NAK TUNGGU APA LAGI!
FIRAUN DAH DITENGGELAMI!
NAMRUD KALAH DEK NYAMUK SEEKOR SAHAJA!
KAWANAN BURUNG HANCURKAN ABRAHAH!
TSAMUD, MADYAN, AD…
NAK TUNGGU APA LAGI!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA HANCURKAN SAMA SEKALI SAKI BAKI KEANGKUHAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!!!

KITA SUDAH TIADA MASA!!!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
TAK NAK JADI AHLI PUN TAK APA!

PARA HAKIM BAIK…
PARA PROFESOR BAIK…
PARA PROFESIONAL BAIK…
PARA PENJAWAT AWAM BAIK…
TUN MAHATHIR BAIK…
TUN ABDULLAH BAIK…
ENCIK NAJIB BAIK…
SAUDARA KHAIRY BAIK…
AYUH BERSAMA GELOMBANG ISLAM RAKYAT MARHAEN…!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT

APA YANG PENTING!!!
HANYA PARTI ISLAM WAJIB MENTADBIR BUMI BERTUAH INI!!!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

SEKALI LAGI…
AYAT 82 SURAH YAASIN

“BILA MANA BERBICARA MENGENAI ALLAH SWT, ALLAH SWT HANYA BERFIRMAN KUN FAYAAKUN.. JADI MAKA JADILAH…!!!”

TIDAK MUSTAHIL APA JUA SEKALIPUN…
AMBO MENYERU DAN MERAYU…

DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MAHA PEMURAH YANG MAHA PENYAYANG…
TUN MAHATHIR!
TUN ABDULLAH!
ENCIK NAJIB!
SAUDARA KHAIRY!
JOM SERTAI PAS…
PLEASE…..

BEST TAU…
BERSAMA-SAMA PERJUANGAN ISLAM…
KITA HANYA ADA DUA KESUDAHAN…..
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT.
2. SYAHID FISABILILLAH.
KAN MARVELLOUS TU…
TERUTAMANYA SAUDARA KHAIRY…
DEMO MUDA LAGI…
HANDSOME DAN KACAK…
YOU HAVE THE X-FACTOR BEB…
JOM SERTAI PAS…
PANGLIMA HUSAM PASTI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN SAUDARA…
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEKALI LAGI…
AMBO MENYERU DAN MERAYU PADA DIRI AMBO SENDIRI…
DAN DENGAN KUASA ALLAH SWT DIRI PARA WARGA MALAYSIA SEKALIAN…
KITA SUDAH TIADA MASA!

TERKINI…
DI HADAPAN MATA KITA!

ALLAH SWT TELAH MENGIRIMKAN SEORANG NAKHODA…
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

DIKELILINGI PARA MASTERMIND BERKARISMA…
1. TOK GURU ABDUL HADI AWANG
2. MASTER LIM KIT SIANG
3. MAULANA KARPAL SINGH
4. SIFU ANWAR IBRAHIM
5. PROF. DR. RAMASAMY
6. TAIKO AZIZAN ABDUL RAZAK
7. TUAN LECTURER NASARUDIN MAT ISA

DIDOKONG PARA PERAJURIT KAMIKAZE…
1. PANGLIMA HUSAM MUSA
2. HUSTLER LIM GUAN ENG
3. PENDEKAR AZMIN ALI
4. MISS OF THE UNIVERSE TERESA KOK
5. DR. DZULKIFLY AHMAD
6. IR. KHALID SAMAD
7. THE LION GOBIND SINGH DEO

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR

HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM!
KALAU GENTAR AKAN RISIKO USAH BICARA SOAL PERJUANGAN!
ANDAI KAIL PANJANG SEJENGKAL LAUTAN DALAM USAH DIDUGA!
JIKA TAKUT DILAMBUNG USAH BERUMAH DI TEPI PANTAI!

“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DAN ORANG YANG TAK TAHU…”
“MUNGKIN YANG BAIK ITU SEBENARNYA TAK BAGUS BUAT KITA…ADAKALANYA YANG BURUK ITU MERUPAKAN YANG TERBAIK BUAT KITA…ADA HIKMAH TERSEMBUNYI!”

SURAH AL-INSYIRAH AYAT 5-6 KURANG LEBIH MEMBAWA PENGERTIAN…

“PADA SESUNGGUHNYA SETIAP BALIK KESUSAHAN ITU PASTI ADA KESENANGAN.”
“SESUNGGUHNYA DALAM SETIAP PERIT JERIH KEPAYAHAN AKAN ADA RAHMAT KEMENANGAN ABADI YANG TERSEMBUNYI.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-ISRAK AYAT 81 ALLAH SWT TELAH JAMIN KEMENANGAN KITA. BILA MANA DATANG KEBENARAN, PASTI AKAN HANCUR LULUH SEGALA KEBATILAN. DAN SESUNGGUHNYA YANG BATIL ITU CONFIRM AKAN HANCUR BERKECAI. ITU JANJI ALLAH SWT.
AYAT 7 SURAH MUHAMMAD S.A.W. ALLAH SWT TELAH JANJI AKAN JAGA KITA SELAGI MANA KITA MENEGAKKAN KALIMAH TAUHID DAN MENYOKONG MALAH ALLAH SWT AKAN MENEGUHKAN KEDUDUKAN KITA.
USAH TAKUT RISAU DAN GEMENTAR!!!

ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM…
ORANG YAHUDI CUMA TERKELIRU OLEH TALMUD/TORA…
ORANG NASRANI TERSILAP BUKA BIBLE…

ANDAI KATA ARIEL SHARON MEMBUKA TAURAT…
ANDAI KATA BARRACK HUSSEIN OBAMA MEMBUKA INJIL (MUNGKIN DAH BUKA KUT… CUMA BELIAU NAK MENYAMAR JE…MAYBE!!!)
MAKA MEREKA AKAN KEMBALI KEPADA MUKJIZAT AGUNG ALL TIME FAVOURITE…

AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…

AYAT 1-4 SURAH AL-BAQARAH TELAH MENEKANKAN KEPADA KITA PERI PENTINGNYA KITA PERCAYA PADA TAURAT DAN INJIL…
JADI KEPADA INSAN BERIKUT…
AMBO ADA TERBACA KAT NST…
KALAU TAK SILAP TUAN LEO MOGGIE…
KECEWA DENGAN KENYATAAN ENCIK ZAHID HAMIDI…
MAAFKANLAH ENCIK ZAHID HAMIDI TU…
ENCIK LEO MOGGIE…
TERUSKAN BERAMAL…
DENGAN KUASA ALLAH SWT…
SUATU HARI NANTI TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT AKAN HADIR…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

TINGGAL LAGI…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM…
KUANTITI TAK PENTING…
CUMA KITA..

JANGAN FITNAH!
JANGAN ANGKUH!
JANGAN BURUK SANGKA!

DI DEPAN SETIAP MAKHLUK HANYALAH TAQWA LILLAHITAALA!
APA ITU TAQWA???
AMBO SENANGKAN CERITA…
KITA BOLEH ELABORATE TAQWA TO…
1. MERENDAH DIRI@TAWADDU’
2. SYUKUR@QANA’AH
3. WARA’@BERHATI-HATI
4. YAKIN SEPENUH PERCAYA YAKNI IMAN
TAQWA AKAN MEMBAWA KEPADA TARAF TAWAKKAL YAKNI DARJAT SUFI WALI ALLAH SWT…
BERSERAH BULAT-BULAT KEPADA ALLAH SWT…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AYUH WAHAI WARGA MALAYSIA!!!
PERBETULKAN NIAT!
PERKEMASKAN TEKAD!!!
HANYA DENGAN ISLAM KITA KAN SELAMAT DAN AMAN DAMAI DUNIAWI DAN KAMPUNG AKHIRAT!

AT LAST BUT NOT LEAST…
PERLEMBAGAAB KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM…

RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
SETINGGI MANA PUN ILMU KITA
SYEIKH APA PUN
MUFTI BESAR MANA PUN…

INGATLAH!

ALLAH SWT MAHA LUAS ILMU NYA
SEHEBAT MANA PUN KITA…
KALAU NAK DIBUAT BANDINGAN…
SETITIS AIR LAUT PUN TAK SAMPAI…

HATTA…
JUNJUNGAN BESAR S.A.W KEKASIH ALLAH SWT
MUHAMMAD BIN ABDULLAH
SENTIASA DIBERI PERINGATAN OLEH ALLAH SWT MELALUI AL-QURANUL KARIM…

INIKAN LAGI KITA…
SUBHANALLAH…
WALHAMDULILLAH…
LA ILAA HA ILLALLAAHU WALLAHUAKBAR!

NASTAGHFIRULLAHALAZIIM…..

MESTI RUJUK AL-QURANUL KARIM!
KENA RUJUK AL-QURANUL KARIM!
WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN ALLAH SWT.

SESUNGGUHNYA…
KETERBUKAAN
UKHUWWAH YAKNI PERSAUDARAAN
DAN BERBEZA PANDANGAN
MERUPAKAN ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.

DENGAN ILMU..
KITA WAJIB BERDAKWAH SEIKHLAS HATI…
MOREOVER….

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.

NUH A.S TAK TERDAYA MEMBAWA SAMA ISTERI DAN ANAK BAGINDA.
BAPA KITA, IBRAHIM A.S TAK MAMPU BERI HIDAYAH KEPADA AYAHANDA BAGINDA.
RASULULLAH S.A.W. AMAT DISAYANGI OLEH BAPA SAUDARA BAGINDA, ABI TALIB…

AMBO…
KALAU MEMBACA SIRAH JUNJUNGAN BESAR S.A.W.
PASTI AKAN MENANGIS MENGENANGKAN PENGORBANAN DAN SEMANGAT ABI TALIB…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

WAHAI RASULULLAH S.A.W.
KAMI SAMBUNG PERJUANGAN MU
WALAU KAMI DICACI DAN DIHINA
TAPI KAMI TAK PERNAH KECEWA!

ALLAH SWT DAN RASULULLAH S.A.W. SEBAGAI PEMBELA!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEGALA YANG BAIK ITU
ADALAH KURNIAAN AGUNG PEMILIK SEKALIAN ALAM.
YANG BURUK ITU KELEMAHAN AMBO.
NAMUN HAKIKAT NYA SEMUA DARIPADA ALLAH SWT.
RASULULLAH dalam mengenangmu
Kami susuri lembaran sirah mu
Pahit getir perjuanganmu
Membawa cahaya kebenaran…

ENGKAU taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya…


Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Takkan terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau Rasul mulia

Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran; Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam AL QURAN

RASULULLAH … kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal SUNNAH mu…..

Kami sambung perjuanganmu
Walau kami dicaci dihina
Tapi kami tak pernah kecewa
ALLAH dan RASUL sebagai pembela!!!

RENUNGI BERSAMA SURAH FUSSILAT (41:33)

“SIAPAKAH YANG LEBIH BAIK PERKATAANNYA DARIPADA MENYERU KEPADA ALLAH SWT. DAN BERAMAL SOLEH. DAN MENGAKU BAHAWASANYA DIA DI KALANGAN ORANG MUSLIMIN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
…BERJUANG MEMANG PAHIT…..
KERANA…
SYURGA ITU MANIS…!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

Naruto Sensei said...

Wolf

Karpal Singh cakap kerana tak faham hukum Islam. Tetapi pemimpin UMNO yang mengaku Islam lagi teruk malah bukti nyata bagaimana Khairy jual saham kat Singapura, Batuh Putih terlepas ke Singapura dan banyak lagi BN gadai negara ni ke Singapura ( baca balik ulasan2 saya yang lepas2)

Tu DAP punya kerja ke..?

Ha...anda yang tak sedar2 lagi sebenarnya sebab hujah anda disini pun hanya nak menaikkan setimen perkauman sahaja...

Zaman Rasulullah pun ada Yahudi di Makkah tetapi Rasulullah boleh saja bekerjasama selagi mereka tidak melanggar perjanjian jadi apa masalahnya..? malah mana lebih jahat Yahudi ke Cina..?

Sedangkan Al-Quran sendiri memberitahu kita betapa zalimnya Yahudi tetapi kenapa Rasulullah boleh mentadbir kaum yahudi dengan baik..?

Malah Nabi kita Rasulullah saw sendiri suruh menuntut ilmu sampai kenegeri China jadi bukankah ini adalah pengiktirafan kepada bangsa cina itu sendiri..?

Jadi jangan cepat mengatakan mereka kononya musuh Islam sedangkan musuh yang sebenar adalah UMNO itu sendiri kerana bukan saja menolak hukum Allah malah memperlekehkan pula...

Sehingga kini Melayu semakin jauh dengan agamanya sendiri.. lihatlah realitinya disekitar anda...? Siapakah yang memerintah sehingga begitu daifnya kefahaman Islam terhadap anak bangsa kita sendiri..

Islam tidak mengajar kita erti perkauman sebab itu nabi kita bersabda: Semua umat Islam adalah bersaudara..

Unknown said...

Mak oi..Panjangnya ulasan sedara kita tu naruto..lotih nak baco..apo kesimpulannya naruto..

Naruto Sensei said...

Tontoya My Fren

kesimpulannya pendek saja marilah Umat Islam bersatu dalam pakatan Rakyat terutama dalam PAS menegakkan dan mendaulatkan Islam di Malaysia ini..ha ha..

Apalagi yang boleh di harapkan pada UMNO...Islam pada UMNO dah lama tergadai...

dewatawanberapi said...

Baiklah saya akan pangkah DAP jika dia bertanding ditempat saya kenapa..? ada masalah..? Ada Alasan Saya kenapa nak pangkah DAP?

_______________________________________

INI MANUSIA BUTA SEJARAH...
OOIII...BELAJAR LAGILAH...

JENIS MANUSIA YANG SUKA IKUT MEMBUTA TULI...

ORANG SIBUK SOKONG PEMBANGKANG...DIA PUN IKUT...

BARU DENGAR SATU CERAMAH NUAR ALJUB...TERUS TELAN BULAT2...

BUKA MINDALAH OOIII...BENGAP

AdDukhon said...

rileks korang sume..jgn gaduh2..x kan nak ulang lagi tragedi 13 mei kot...udahlah kta kna fikir camner nk gabungkan sume bangsa kat malaysia ni dalam satu parti yg memerintah untuk membantu rakyat hidup bersatu padu,bukan seperti parti yg memerintah negara skrang ni asyik perabih rheta rakyat...slagi Bee End belum brkubur korang jgn harap lar nak hidup selesa dan aman...realitinya tgk ler senario yg jadi skrang ni...x habih2 gila kuasa...hampeh..feedup..kelabu asap....

AdDukhon said...

sLaMat ArI jADi 13 MAY yg ke....40...huaaahhh..no war,peace world brader...

Naruto Sensei said...

Penyamar Siasah Yang sesat!!

Habis anda tu manusia yang macam mana pulak? menipu dan mengelirukan orang selama ini...

Saya Buta sejarah!! Kah kah kah...

Kalau anda betul celik sejarah ceritakan sikit..

Adakah perjuangan melawan penjajah British di negara ini di mulakan oleh golongan sekular seperti UMNO atau golongan Ulama...?

Dan satu lagi ye siapakah yang memberikan taraf warganegara kepada kaum Cina dan India semasa merdeka dahulu..?

Ha jawab ye... benda ni ada dalam sejarah tingkatan lima senang je ni...belum saya tanya tentang sejarah politik Malaysia lagi ha ha sila jawab...?

Dan silalah berhujah seperti orang yang berakal sebab ayat2 anda menggelarkan orang dengan berbagai penggilan itu, menunjukkan anda seorang yang kurang beradab..ha ha!! saya malas nak layan orang yang kurang berakal bila berhujah...!!

wassalam?

Adi Satria said...

Naruto...oh....Naruto

masih tak sedar diri nampaknya...

memang la zaman Rasulullah kaum yahudi laknat tu ada duduk dengan Rasulullah. tapi yahudi tu tak memerintah......ada faham......X

Kat Perak ni lain....si cina laknat tu yang memerintah si kuda kayu. Ada nampak perbezaan tak naruto???

Naruto Sensei said...

saudara shukri ..

Takde sape2 pun yang gaduh kat sini..

tak tahulah pihak disebelah sana asyik2 topik perkauman, maki hamun dan provokasi..

saya biasa je .. sehabis lembut bahasa...ha ha ha !!

Naruto Sensei said...

wolf

Sila rujuk piagam Madinah..bukan kah masa tu perjanjian turut disertai ketua Puak Yahudi...? Bukan ke ada kuasa tu...

Cakap bersopan sikit!! kalaulah orang Cina membaca komen anda tu bukan ke mengundang rasa tak puas hati...? MCA tu baik ye... Gerakan TU pun baik...Jangan menghina sesuatu kaum ..ha ha dulu kenapa UMNO banyak kerusi di Pulau Pinang dok bagi Gerakan yang memerintah..?

Ooohh Gerakan tu bukan Cina ye..

Dah diterangkan dengan Jelas pun diatas tapi hujah anda lebih bersifat perkauman sebab itu lah saya malas nak melayan politik sempit anda memenatkan saya menaip saja...

Cuma satulah saya nak tanya balik apa bukti yang anda katakan DAP menjadikan PAS kuda kayu...? bagi sikit penjelasan saya nak tahu.. ataupun tindakan2 yang menampakkan DAP memepengaruhi PAS..?

Dan saya tak mahu tuduhan bersifat andaian sebab itu bukan fakta malah kalau boleh buktikan tuduhan anda...? Bukan memfitnah perkara yang tiada... nanti ada saja yang menyanggahnya...

Sebab setiap blog UMNO yang saya lawati hanya membuat tuduhan yang bersifat andaian dan fitnah semata2langsung tiada buktinya malahan memfitnah lagi..

wassalam...

Naruto Sensei said...

Penyamar Siasah yang sesat !!

Pergi buka buku ke? ha ha cari jangan tak cari...saya menanti jawapan anda...buktikan anda bukan buta sejarah,...

PeRWiRa_aDiL said...

Saudara Naruto,

Tahniah.. Saya telah nampak perubahan pada diri anda, anda telah berjaya memperbaiki cara² berhujah yg tampak lebih matang sekarang. Sungguh bertertib, berhemah dan bersopan santun, syabas...

Saya juga berharap dapat berhujah spt cara anda hee hee hee...

Teruskan perjuangan anda menyokong penuh Pakatan Rakyat bagi menunjukkan iltizam untuk tetap teguh menjunjung Keluhuran Perlembagaan serta konsisten dalam membawa perubahan....

Wassalam..

Adi Satria said...

Naruto...ohh...Naruto

Tak payah bukti ler kalau dah exco-exco majoriti tu DAP. Apa saja usul akan diluluskan oleh puak-puak ni. Semua orang nampak...bukan aku sorang jer...cuma kau jer buat-buat tak nampak.

Seperti yang aku cakap awal-awal tadi, aku takde masalah kalau PAS yang memerintah.

Dan...aku juga dah cakap aku bukan jenis setuju dengan semua pendekatan UMNO/BN. Banyak yang aku tak setuju.

dan...aku juga bukan racist...


dan...surau kat flet yang diroboh kat bangi tu diganti dengan masjid yang lebih besar dan selesa.

dan akhir sekali...tahniah kerana korang memberi kuasa kpd DAP untuk memerintah Perak.

Kehhh...kehhh...kehhhh

Naruto Sensei said...

wolf

Kan saya dah kata anda membuat tuduhan bersandarkan andaian saja..
tiada bukti pun yang anda berikan..
contoh:

--------
Tak payah bukti ler kalau dah exco-exco majoriti tu DAP. Apa saja usul akan diluluskan oleh puak-puak ni. Semua orang nampak...bukan aku sorang jer...cuma kau jer buat-buat tak nampak.

---------
Ha kan dah nampak tuduhan tanpa bukti tu... siapa semua orang tu? Rakyat atau pihak UMNO sahaja..?sila jelas kan..
Usul2 apa yang menunjukkan PAS dikuasai DAP sila jelaskan...?

Last sekali berikan nama surau yang dirobohkan itu dan bila pula digantikan dengan Masjid dan bagaimana pula masjid yang dirobohkan di kijal pula bila pula digantikan..?
Apakah hukumnya merobohkan rumah ibadat kalau bukan Zalim namanya..?

Dah diterangkan dengan Jelas pun diatas tapi hujah anda lebih bersifat perkauman sebab itu lah saya malas nak melayan politik sempit anda memenatkan saya menaip saja...

Wassalam...

jaam said...

AWAS FAHAMAN KOMUNIS BARU DAH MULA MENAPAK DI PERAK.

Naruto Sensei said...

Tak payah layan buang masa saja..
Isu takde itu sahaja yang pandai anda lakukan..

Provok,provok,provok..makin meluat melihat politik perkauman sempit UMNO...

Naruto Sensei said...

Penyamar Siasah yang sesat

Mana jawapannya ...?

Siapa yang buta sejarah Siasah..? Andalah buta sejarah sebenarnya, sebab anda sendiri tak mampu nak menjawab soalan yang paling mudah.. tu la sesuka hati melabel orang sedangkan anda sendiri tak boleh menjawab..Ingat sejarah takkan menipu...

Wolf...

Mana dia bukti tuduhan anda tu..? mana nama masjid yang digantikan di Bangi dan di Kijal terengganu tu..? Apa bukti yang DAP kuasai PAS..? jangan menuduh sahaja sedangkan buktinya tidak dijelaskan..

sebab tu saya malas nak layan anda berdua .. pandai menuduh sahaja sedangkan buktinya tidak diterangkan dan dibincangkan...
jadi ubah2 la corak, sebab politik perkauman sempit anda berdua menyebabkan orang semakin meluat dan menyampah dengan UMNO...

Kesian UMNO, dah la semakin tenat, anda berdua menambah lagi penyakitnya yang semakin nazak, maka jika tak berubah lagi corak politik UMNO, semakin cepatlah ajal UMNO menjemput...

Wassalam...

AZRI said...

ada cadangan yang terbaik untuk kita kembalikan demokrasi kt perak?

saya dah semakin benci dan meluat dengan apa yang berlaku kt perak....

pemimpin pr dan bn/umno sama2 mengadap baginda sultan minta supaya bubarkan dun......jika ini tidak berjaya, tidak musthil demotrasi jalanan seperti yang berlaku di thailand akan tercetus di perak bila kehendak majoriti rakyat tidak di penuhi.........

Unknown said...

Salam...
kata..wolf...Dalam BN, MCA dan MIC takde power tapi UMNO yang ada power.
dalam PR DAP yang power, pas hanya kuda kayu jer...keh..keh...keh
____________________________

Kata saya.....dulunya di Pulau Pinang...umno 13 kerusi...gerakan 11...tapi...kerusi KM bagi kat Gerakan....tak cari tak makan!

....memang melayu mudah lupa!....umno ada power ye!

kenyataan yang meloyakan!....
....sekarang ini baru umno berani koyak poster gang sendiri!...


kah kah kah....benarlah kata Tun...melayu mudah lupa!

is said...

I can punish anyone. I can be the complainant, the prosecutor and also the judge in this case. All this is allowed according to the law,”

Demikian kata YB Teng Chang Kim ketika ditanya oleh pemberita mengenai sikap beliau yang menjadi pendakwa dan menjadi hakim untuk menggantung lima ADUN BN Selangor yang dituduh menghina DUN Selangor.

Inilah contoh DAP apabila berkuasa. Dulu merekalah pejuang kebebasan asasi, kebebasan bercakap dan demokrasi ala barat.

Demikian juga apa yang terjadi Perak. Nga dan Ngeh bermaharajalela tanpa sesiapa pun berani berkata apa-apa. Hari ini ada lagi anak muda Melayu yang bodoh dan bangang mahu bercakap soal demokrasi dalam buku teks.




Di Pulau Pinang, Untuk menarik hati pemuda dan pemudi Melayu dan Islam, Ketua Menteri dari DAP berkata ia ingin mencontohi kepimpinan Umar Abdul Aziz.

Apa yang Guan Eng faham dengan Umar Abdul Aziz? Jika Guan Eng faham Umar Abdul Aziz tentu hari ini beliau telah memeluk Islam. Sebaliknya beliau menggula-gulakan nama Umar untuk menarik sokongan orang Melayu.

Di Selangor pula, sejak lepas pilihan raya 2008, VCD cetak rompak bukan lagi dijual sorok-sorok. Hari ini kedai VCD cetak rompak macam cendawan tumbuh selepas hujan.

Siapakah yang mendapat laba ini kalau bukan EXCO Kerajaan Tempatan Ronnie Liu. Jika beliau tidak mendapat apa-apa mustahil begitu banyak jerung dan loan shark bermaharajalela di Selangor sekarang ini.

Setiap bulan akan ada satu rumah urut yang diambil tindakan tetapi berapa buah yang muncul secara senyap? Anda perlu pusing di Puchong, Subang Jaya dan Sunway sahaja untuk mengetahuinya.

Mengapakah kerajaan negeri mengadakan sistem zon baru untuk kutipan sampah di Selangor? Ia untuk menamatkan kontrak-kontrak dengan kontraktor tulen sedia ada. Kontraktor ini telah melabur begitu banyak untuk pembelian lori kompak sampah dan sebagainya. Namun semua ini akan ditamatkan.

Mengapa? Ia bertujuan supaya kontraktor sedia ada melutut kepada mereka untuk kontrak dan juga bertujuan memasukkan "pemain baru". Pemain baru ini tiada modal, lori sampah mahu pun kepakaran. Mereka akan dianugerahkan kontrak dan kemudiannya menyewa semula kepada kontraktor-kontraktor yang berhutang beratus ribu membeli lori sampah seperti yang disyaratkan oleh kerajaan dahulu.

Ini bukan isu perkauman, ini hanya mahu menunjukkan siapa DAP sebenar yang sebelum ini begitu gah bercakap soal ketelusan dan anti kronisme.

Jika masih ingat, beberapa bulan lalu, ahli Majlis Majlis Bandaraya Petaling Jaya, yang dulunya begitu hebat menghentam kerajaan BN Selangor sebagai tidak telus membuat laporan polis di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) kerana bocornya kandungan mesyuarat Majlis.

Dulu orang seperti inilah yang bukan sahaja mahu tahu apa berlaku dalam mesyuarat Majlis, malah menuntut supaya setiap sen yang dibelanjakan oleh MBPJ dibuka untuk pemeriksaan umum.

Anak-anak muda zaman siber yang percaya mereka serba bagus dan serba bijak boleh terus mendewakan pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat. Namun sama ada mereka benar-benar bijak dan pintar hanya sejarah di masa hadapan akan menentukan.

Unknown said...

Ish..is,.banyaknya tuduhan ko ni,tapi kenapa dinyatakan disini.Kenapa tak pergi buat aduan kepada polis atau sprm kalau kau ada bukti..
Terdesaknya kau ni dalam nak mencari kesalahan orang sehinggakan isu penjualan vcd cetak rompak pun diketengahkan disini.Dah namanya vcd haram tentulah ianya dijual secara haram tanpa kelulusan kerajaan negeri.Dan kerja membanteras penjualan vcd haram ni adalah kerja polis.Polis lah yg perlu disalahkan.Kau pun salah juga kerana tidak melaporkannya mungkin kau pun suka beli vcd murah.Kegiatan vcd cetak rompak dan rumah urut ni berleluasa dimasa kerajaan bn dulu lagi.Kau tuduh Ronnie Liu yang mendapat laba dari kegiatan tersebut,kau boleh kena saman dgn dia nanti kalau ianya tak benar..yang lain lain tu hanyalah masalah biasa yg kecil sahaja kpd mana mana kerajaan,ditambah pula kerajaan PR diselangor ni baru berusia setahun dan dalam proses pembaikan dari masa ke semasa.Tengoklah juga apa kebaikannya spt pemberian air percuma 20 meter padu yang tak pernah dinikmati dari kerajaan sebelum ni.Dan berbagai bagai pembaharuan lain yg telah dibuat.

Naruto Sensei said...

is said...
I can punish anyone. I can be the complainant, the prosecutor and also the judge in this case. All this is allowed according to the law,”

Demikian kata YB Teng Chang Kim ketika ditanya oleh pemberita mengenai sikap beliau yang menjadi pendakwa dan menjadi hakim untuk menggantung lima ADUN BN Selangor yang dituduh menghina DUN Selangor.

---------------------------------
Naruto sensei answer..

Anda tak tahu ke kes apa yang menyebabkan ADUN tersebut digantung atau buat2 tak tahu..?
Malas nak ulas sebab anda kan suka meround jadi mestilah ambil tahu kes tersebut...

Sudah la di siasat, tak mahu datang besar kepala melawan pula, malah menghina lagi...sedangkan banyak bukti penyelewengan mereka telah terbukti...

Bukan kah itu kuasa Speaker... Bagaimana pula dengan Penggantungan Govinda Singh kerana bertanya pasal Altantuya sahaja..? bukan sahaja digantung malah dirampas pula elaunnya sebagai MP..
Setakat 5 ADUN yang digantung tu elaunnya masih diterima jadi siapakah yang lebih Zalim lagi...?

---------------------------------
is said...

Di Pulau Pinang, Untuk menarik hati pemuda dan pemudi Melayu dan Islam, Ketua Menteri dari DAP berkata ia ingin mencontohi kepimpinan Umar Abdul Aziz.

---------------------------------
Naruto sensei answer..

Faham ke beza mencontohi kepimpinan dengan ayat mahu memeluk Islam...?Kalau YB Lim belum memeluk Islam bolehkah diletakkan kesalahan terus kepadanya hanya nak mencontohi keadilan yang diterap kan Oleh Khalifah Umar dalam Pentadbirannya..?

Sedangkan mencontohi kepimpinan berteraskan Islam bukankah ianya sesuatu yang baik..? adakah pemimpin UMNO yang Melayu Islam bercita2 sebegini...?Masuk Islam itu adalah hidayah Allah maka itu adalah urusan Allah...

Maka sebagai Islam sepatutnya anda mendoakan beliau mahu kepada Islam bukannya mengadu domba.. lihat seperti Ulasan saya diatas sumbangannya kepada Orang Islam.. baru dua point saya tu...

Sedangkan anda sepatutnya malu Parti UMNO yang mendabik dada Melayu dan Islam pun tak mahu membela nasib Agama.. hanya pergunakan Agama jika kuasa UMNO semakin menipis...

----------------------------------
is said...


Di Selangor pula, sejak lepas pilihan raya 2008, VCD cetak rompak bukan lagi dijual sorok-sorok. Hari ini kedai VCD cetak rompak macam cendawan tumbuh selepas hujan.

Siapakah yang mendapat laba ini kalau bukan EXCO Kerajaan Tempatan Ronnie Liu. Jika beliau tidak mendapat apa-apa mustahil begitu banyak jerung dan loan shark bermaharajalela di Selangor sekarang ini.

---------------------------------
Naruto answer...


Satu lagi tuduhan yang tak berasas anda... saya sekarang berada dan tinggal di Selangor.. Penjualan VCD ini dah lama berlaku sejak zaman BN lagi malah lebih teruk lagi melibatkan VCD lucah..

Bukankah Kuasa VCD ini adalah bidang kuasa kementrian Perdagangan Dalam Negeri..? Mana tindakannya .... malah bukan diSelangor sahaja di seluruh negara menghadapinya...

Setahu sayalah melalui maklumat member KPDNHEP sendiri, Tokey2 VCD ini adalah orang kuat mafia2 cina yang satu ketika dahulu dinaungi oleh Parti MCA sendiri...

Kisah mafia dalam MCA ini dah lama dah berlaku semasa zaman Gerakan memerintah P.Pinang lagi pernah berlaku pergaduhan dalaman parti tersebut malah melibatkan mafia di dalam MCA dan pernah dilaporkan dalam akhbar tempatan...

Perasan tak anda...! setiap kali serbuan dijalankan hanya VCD dan pekerja kilangnya saja yang dapat diberkas, manakala tokey2 nya sampai ke hari ini tak pula kita dengar dikenakan tindakan..?

ha...! bukanke ada kemushkilan di situ...? Malah kadangkala bila serbuan dibuat tempat itu langsung tiada orang seolah2 mereka sudah tahu akan di serbu...nak tahu kenapa...? kerana samseng2 ini mempunyai ramai kawan2 nya didalam kerajaan yang menjadi tali barut mereka..Siapa lagi kalau bukan MCA sendiri...

Ramai orang KPDNHEP tahu hal ini... bukan VCD sahaja malah kilang memproses dadah Syabu dan rumah urut juga dimiliki rangkaian samseng ini yang berlindung disebalik Parti MCA sendiri...jadi MCA punya kerja DAP yang disalahkan..? adilkah..?

Dan disini juga anda tak habis2 membuat tuduhan tanpa bersandarkan bukti kukuh mengenai Ronnie Liew sedangkan apabila beliau bersama Penguatkuasa menjalankan Operasi di pusat Judi di sekitar Sunway sebelum ini tidak pula dihebohkan ceritanya kepada Masyarakat..

Inilah politik sempit perkauman malah tuduhan anda tanpa bersandarkan bukti kukuh...
Malah SPRM pun tak pula mengambil tindakan sedangkan kes Lembu dan kereta yang tak seberapa itu begitu cepat pula bertindak...walaupun tanpa bukti dan senyap pula sekarang ini...


----------------------------------
Is said


Mengapakah kerajaan negeri mengadakan sistem zon baru untuk kutipan sampah di Selangor? Ia untuk menamatkan kontrak-kontrak dengan kontraktor tulen sedia ada. Kontraktor ini telah melabur begitu banyak untuk pembelian lori kompak sampah dan sebagainya. Namun semua ini akan ditamatkan.

---------------------------------

Naruto Answer...

Soalan yang mudah... takkan saudara tak tahu monopoli sesetengah syarikat dalam kontrak sampah... ha ha ha semua orang tahu kebanyakkan nya kroni UMNO termasuklah Alam Flora... Sila tanya penduduk disekitar kalau nak tahu taraf dan kualiti yang teruk dalam perkhidmatan mereka...

Sudahlah bertangguh ambil sampah tapi tahu pula bila masa mendapat bayaran mahu cepat sahaja.. malah monopoli ini juga mengkayakan sesetengah syarikat besar sahaja yang kebanyakkan kroni2 UMNO sebab itulah mereka melalak siang malam sebab tak dapat kontrak.....

Jadi Kerajaan Negeri Selangor memansuhkan kembali bukan semua!!, ( Hanya kontraktor yang mempunyai rekod bermasalah sahaja ).. mengikut zon2 yang ditetapkan malah melantik syarikat yang hampir dengan Zon berkenaan yang mana memudahkan mereka menjalankan perkhidmatan mereka..

Projek itu diberikan kepada kontraktor kecil tempatan dan orang KG supaya mudah diuruskan dan masalah sampah tidak diangkut malah mudah dipantau sendiri oleh JKKK mengikut zon berkenaan...

Bukankah ini membantu kontraktor kecil dan penduduk tempatan di setiap zon itu..? malah boleh dipantau sendiri oleh kerajaan Negeri melalui JKKK yang dilantik Penduduk Sendiri...

Sedangkan rekod perkhidmatan kontraktor lama itu sendiri terlalu teruk... malah sebelum PR memerintah lagi kes sampah tak berangkut ini telah lama dikecohkan dalam TV3 sendiri...Apa yang mereka buat...? mendapat untung walaupun kerja tak seberapa...

Adakah ini yang anda katakan bukan perkauman sedangkan tulisan anda sendiri mengecam dengan panggilan yang teruk, sementara anda sendiri menunjukkan sikap yang merendahkan martabat anda...

Anda membuta tuli menghina Orang dan golongan muda dengan panggilan yang menunjukkan anda adalah seorang yang kurang bijak..
sedangkan anda sendiri tahu golongan mudalah yang memberi undi terbanyak kepada Pakatan Rakyat dan menolak UMNOBN dalam PRU dan PRK yang lepas dan akan datang..

Sikap anda menyebabkan golongan ini akan meluat malah membenci UMNO dengan politik perkauman sempit dan gelaran2 yang anda berikan tadi...

maka sikap anda yang tidak berhemah itulah akan menjadi punca kejatuhan BN akan datang... jadi salahkan diri sendiri atas apa yang anda ucapkan kerana saya salah seorang golongan muda.. yang bukan semakin tertarik kepada UMNO malah makin meluat dengannya sekarang ini...

Wassalam...

Unknown said...

Salam Semua....Naruto....di Pulau Pinang...biar ana yang jawab!

kata..is!
...Di Pulau Pinang, Untuk menarik hati pemuda dan pemudi Melayu dan Islam, Ketua Menteri dari DAP berkata ia ingin mencontohi kepimpinan Umar Abdul Aziz.

Apa yang Guan Eng faham dengan Umar Abdul Aziz? Jika Guan Eng faham Umar Abdul Aziz tentu hari ini beliau telah memeluk Islam. Sebaliknya beliau menggula-gulakan nama Umar untuk menarik sokongan orang Melayu"
__________________

Bagaimana pula ada menteri besar yang entah 'ia atau tidak' ....mengatakan ia mengikuti dan mencotohi seorang berbangsa Afrika dan seorang lagi berbangsa India?.....
mencontohi, meminati.. tidak salah....tetapi "proklamasi" beliau seolah olah beliaulah yang terhebat!....si menteri besar tak perlu contohi yang bukan Islam...!
banyak model dari kalangan orang Islam...cumanya kita kurang pendedahan!...salah kita.
....juga salah orang orang seperti saudara is!!!!....
bukan pasal "gula gula"!!!!!

Naruto Sensei said...

haby saudaraku..

Salam?

TQ kerana membantu ana...

Wassalam..

Dr Nik-On X-Ray said...

uncle nano..tak yah nak kata orang beruk sebab parti PR tak de yang melompat macam dalam UMNO. Dah banyak ungka yang masuk UMNO - termsauk tiga ungka di Perak yang menyokong BN.
Najis hanya banyak kat dalam UMNO/BN - najis rasuah, salahguna kuasa, kelek betina situ sini, ugut bunuh sesama sendiri, berebut projek, naya orang (ISA, pisahkan keluarga orang melalui pertukaran ke kawasan pendalaman)..dan entah banyak lagi najis UMNO/BN.
Ada ketua - bawa taik komisen, kaitan bunuh, kes moral dan ungka-ungka UMNO hanya bersorak je.
Nah lepas ni semua (termasuk keldai, lembu, sesumpah, katak dan ungka dalam Zoo UMNO/BN) pun akan rasa rege MINYAK NAIK....
TAHNIAH UNCLE NANO, IS..IS...IS DAN LAIN-LAIN PENCACAI UMNO/BN

Unknown said...

Salam semua. Hmm..saya agak rimas dengan beberapa kenyataan yang ditulis di sini terlalu berbau perkauman. Kamek (saya) kat Sarawak ni jadi risau juga. Walaupun kamek di sitok (sini) pelbagai kaum dan etnik namun isu perkauman tak pernah dibangkitkan. Bersyukurlah, walaupun Kaum Melayu kat Sarawak tok (ni) merupakan kaum ketiga terbesar selepas Dayak dan Cina, namun KM dipilih dalam kalangan Melanau Islam. (Melanau kaum yang sedikit lagi daripada Melayu). Jadi, saya nasihatkanlah, jangan cuba bermain dengan api perkauman. Bagi yang sangat sayangkan Bangsa Melayu dalam blog ini, fikir-fikirkanlah nasib orang Melayu kat sarawak ni juga andai api perkauman cuba dinyalakan dari Tanah Semenanjung sana. Tolonglah, hentikanlah berhujah berdasarkan perkauman. Elok kita mencari kebenaran dan fakta di sini berbanding kita beremosi meluahkan pandangan..Tolonglah..tolonglah..(dengan nada penuh merayu)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...