Friday, May 8, 2009

Manoharan bebas selepas seminggu ugut letak jawatan

PUTRAJAYA, 8 Mei: Selepas kira-kira seminggu M Manoharan membuat cadangan untuk meletakkan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Alam Shah untuk membolehkan pilihan raya kecil diadakan di situ, Menteri Dalam Negeri mengumumkan beliau akan dibebaskan segera bersama 12 tahanan ISA yang lain.

Manoharan bakal dibebaskan bersama dua lagi pemimpin Barisan Bertindak Hak-hak Hindu (Hindraf). Mereka adalah P Uthayakumar dan K Vasantha Kumar.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ketika mengumumkan perkara itu berkata, beliau akan menandatangani dokumen pembebasan itu hari ini.

"Mereka akan dibebaskan dalam masa dua atau tiga hari," katanya kepada media selepas mempengerusikan mesyuarat pasca Kabinet di kementeriannya di sini, hari ini.

Katanya, pembebasan tahanan tersebut bukan bermotifkan politik.

Selain ketiga-tiga mereka, sepuluh lagi yang dibebaskan termasuk tiga warga Malaysia, dua warga Indonesia dan lima warga Filipina.

Tiga warganegara itu adalah Zulkepli Marzuki, Jeknal Adil and Adzmi Pindatun, manakala dua warga Indonesia adalah Zainun Rasyhid dan Aboud Ghafar Shahril.

Lima warga Filipina adalah Sufian Salih, Hasim Talib, Abdul Jamal Azahari, Yusof Mohd Salam dan Husin Alih.

Bulan lalu, sebaik sahaja menjadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib umumkan pembebasan 13 tahanan ISA termasuk dua pemimpin Hindraf.

Ia dibuat menjelang pilihan raya kecil Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai.

99 comments:

uncle nano said...

korang tgu je le yer..si mano nih akan letak jawatan juga.dia dah insaf dan tahu siapa dia sebenarnya.
dia dah menyesal kerana cuba menggugat keamanan negara.
tahniah mano,akhirnya anda akan menyokong barisan nasional.
hidup barisan nasional.

kepada penyokong-penyokong PR silalah menuju kejalan yang benar.jangan anda mudah dan senang disesatkan oleh mereka-mereka yang gilakan kuasa dan harta,yang sedang bermaharajalela dalam pakatan tersebut.

laknat pakatan rakyat.

mymz said...

satu perkara yang menarik...walau apa pun ISA perlu dikaji dan pendekatannya perlu diperbaharui agar penambahbaikkan ISA ini dapat dimanfaatkan oleh negara..bukan untuk kepentingan individu..apa yang rakyat harapkan ISA ni ada manfaat untuk mempastikan rakyat Malaysia selamat...

amar husaini ismail said...

mcm budak la komen kt atas ni..

hehehehehehehe

hakimi mahmud said...

ada lagi rupanya budak2 muda yg sokong umno/bn..ingatkan dah pupus

Wak Labu Farm said...

Inilah untungnya kaum kafir jika melayu/Islam berpecah.

Segala tuntutan dan ugutan mereka terpaksa di tunaikan.

uncle nano said...

sekurang-kurangnyer tak le mcm kamu tu nakula..penakot..tengkorak hidup.najis dadah dan hancos..
macam nih rupa penyokong PR,patutlah menang.dia orang bg ko brg ler nih ye..patut r dapat undi lebih..ish.ish..malu nyer aku!!

Unknown said...

takut pilihanraya le tu

Unknown said...

tunggu dan lihat je lah..
komen lebih2 pun buat penat je..
Lenih2 lagi yg membebel spt budak sekolah tak habih tu...kan kan

Tok Pambu said...

UMNO memang takut untuk hadapi PRK sebab sudah kalah 4 kali dalam masa terdekat.

Jika BN/UMNO akan kalah juga di N12 Penanti, maka andaian mengata kan pimpinan Tun AAB lemah sudah ternyata SALAH.

UMNO sudah buat kesilapan besar kerana undurkan Tun AAB terlalu segera. UMNO akan terima padah pada PRU13 nanti.

jaam said...

KITA TUNGGU DAN LIHAT KOMEN DARI PUAK PR YANG AKAN MENUNGANG LANGGANGKAN ISU NIH.

KOMEN YANG BERBUDAYAKAN ALA KOMUNIS.

TIADA MAKNA TERIMA KASIH MALAH MENGHEMBUS BARA SUPAYA TERBAKAR.
TAK PERCAYA?

TENGOK NANTI!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Melepaslah Toyor dok berangan nak rampas kerusi DUN ni nampaknya..

Unknown said...

Sudalah ISA,
Dalam Penjara: Nak Tanggung Makan minum dll ramai RAKYAT Susah
Dalam Penjara Kos Makanan 1 kepala RM 28 sehari sooo berapa ramai ,
Pusat Tahanan Negara ?
sooo Penjara Banyak Jenayah Banyak tak ada kesudahan,Pusat Dadah lagilah.....
Kerjaan tanggung,soo Carilah penyelaisan supaya dapa dikurangkan.

Naruto Sensei said...

mymz

Saya setuju dengan pandangan anda..
sepatutnya ISA telah lama di kaji dan di teliti keberkesanannya supaya tidak dituduh sebagai alat untuk kepentingan sesuatu pihak.

Seharusnya mereka yang ditahan dibawah ISA perlulah didakwa di Mahkamah dan di buktikan kesalahan nya supaya penahanan mereka ini tidak menjadi sebab ketidakpuasan hati rakyat kepada kerajaan..

ISA adalah Undang2 ciptaan British untuk menahan orang yang disyaki terlibat dengan Kominis pada masa dahulu.. sepatutnya kita sudah pun memansuhkan Undang2 tersebut kerana ianya Zalim dan tidak berperikemanusiaan kepada mereka yang terlibat..

kalau kita kaji balik sebagai seorang Muslim tiada dalam ajaran Islam membolehkan kita menahan seseorang tanpa bicara malah kita diwajibkan mendakwa mereka2 yang terlibat sehingga terbukti kesalahan mereka..Apakah kita masih belum merdeka sehingga kita perlukan lagi mengikut dan mewarisi undang2 yang digubal oleh penjajah?

Sedangkan dizaman Rasulullah saw sendiri kita lihat bagaimana jahat sekali pun rakyatnya, termasuklah Yahudi yang terang2an bermusuh dengan Islam pun tetap didakwa di mahkamah jika membuat kesalahan malah hak2nya juga dijaga malah sedikit pun tidak dizalimi. begitulah Adilnya pemerintahan Rasullulah yang menjauhi kezaliman.

Sepatutnya kita telah lama mebuang Undang2 penjajah kerana kita telah lama merdeka dan seharusnya membentuk jatidiri kita sendiri..

Apakah kita tidak bersyukur kepada Allah sehingga melampaui batas dengan menahan orang tanpa bicara, memisahkan anak2 dan Isteri atau suami tanpa alasan yang kukuh.. janganlah begitu sebab kita akan ditanya nanti atas apa yang kita lakukan di muka bumi ini...

Sedangkan Allah maha Pemurah dan Pengasih tidak pernah berlaku zalim kepada hambanya malah mengurniakan lagi nikmatnya tanpa mengira baik atau jahat hambanya, kenapa kita pula nak mendahului Allah menzalimi orang lain?

Kezaliman akan menghancurkan sesuatu kaum Ingatlah..

Naruto Sensei said...

jaam said...
KITA TUNGGU DAN LIHAT KOMEN DARI PUAK PR YANG AKAN MENUNGANG LANGGANGKAN ISU NIH.

KOMEN YANG BERBUDAYAKAN ALA KOMUNIS.

---------------------------------

Adakah anda rasa komen anda terbaik diatas ... tepuk dada tanya selera... orang yang mengata itu sebenarnya tak perasan perbuatannya sama apa yang dikatakannya... Fikir2kan lah..

Naruto Sensei said...

2009 Mei 8
Rakyat Akan Mengusung UMNO Sepertimana Sivakumar Diusung Semalam - AJK UMNO

Saya terperanjat dengan insiden kebudak-budakan yang disandiwarakan oleh juragan-juragan UMNO di DUN Perak semalam, sehingga mereka tidak sedar pementasan ALA KUDETA ini sebenarnya bakal menjerat leher UMNO yang semakin alergik dari kaca mata rakyat terbanyak di negeri Datuk Maharaja Lela ini.Ingatlah, majoriti rakyat di negeri 'Tok Sagor' ini sudah pun membuat keputusan menolak UMNO/BN semasa diadakan PRU12 yang lalu, sehingga saya tak percaya benarkah negeri kelahiran saya (Perak) sudah jatuh ke tangan pembangkang pada masa itu?Bukan itu sahaja, saya juga menjadi kalimayo setelah UMNO mendabik dada berkuasa semula di negeri ini, tetapi tidak mampu hendak menyekat penolakan rakyat terbanyak terhadap UMNO/BN dalam pilihan aya kecil di Parlimen Bukit Gantang tempoh hari.

Apa jua hujah yang dialaskan oleh Zambry tentang kekalahan partinya di Bukit Gantang, jelas menampakkan tanda aras majaroti rakyat negeri Perak telah menolak kepimpinannya.Melihatkan keadaan tegang yang berlaku di DUN Perak semalam, saya menjadi semakin tidak percaya benarkah UMNO sudah menjadi desperado sehingga sanggup mengenepikan keluhuran undang-undang yang dijunjung demi untuk merampas kuasa untuk menjadi 'penguasa' yang dibenci rakyat?Tahukah betapa tindakan yang tidak bersopan ini bukanlah satu teladan yang baik yang boleh mengembalikan kepercayaan rakyat kepada UMNO/BN, sebaliknya tindakan mengusung speaker Sivakumar keluar dari dewan bakal mengundang kebencian rakyat yang akan menghukum kita (UMNO) dalam PRU13 nanti?


UMNO berjenama 786 di Perak ini berada dalam tanda aras bahaya sekarang ini. Kuasa yang dirampas tidak sekuat mana pun, bila-bila masa kuasa kudeta ini akan diruntuhkan akibat tindakan yang tidak strategik yang dilakukan oleh pemguasa-penguasa yang rakus ini. Dr. Mahathir sendiri konsisten dengan pendapatnya betapa UMNO tidak cermat dan terlalu gopoh untuk mengembalikan kuasa di negeri yang telah menolak UMNO/BN ini.

Golongan muda yang kini bakal mendominasi peti-peti undi sedang asyik memerhati gelagat UMNO ini, dan tentunya mereka semakin pelik untuk mempercayai kewajaran 'parti tertua' ini bertindak ala membabi buta yang bakal menjahanamkan diri.Saya terasa malu kerana ketegangan politik di negeri Perak ini telah tercetus akibat kegelojohan pencatur-pencatur UMNO negeri ini yang dilihat tidak cermat mengendalikan isu sehingga kita ditertawakan, kerana hanya Perak sahaja yang mempunyai dua MB, dua speaker dan dua set barisan exco negerinya. Inilah akibatnya orang yang gila talak sedang memegang kuasa yang bakal dihina oleh rakyatnya sendiri....

(Rencana diatas ditulis oleh Abdul Rahman Hashim, Ketua UMNO Cawangan Bukit Wangsa, juga salah seorang AJK UMNO Bahagian Setiawangsa)

jaam said...

SEMUA TOK2 KETUA DI PERAK TU SYOK SENDIRI JER, MASING2 SEDANG MENCARI CARA UNTUK MEMEGANG KUASA DUNIA.


TETAPI YANG PALING PASTI ADALAH KESENGSARAAN DAN KESUSAHAN RAKYAT TERBANYAK DALAM MENGHARUNGI KEHIDUPAN HARIAN.

SEGALA AGENDA DARI PEMERINTAH TAK DAPAT BERJALAN DENGAN SEMPURNA.

PERBALAHAN TAK MEMBAWA KEMANA.
SUDAH2LAH TUH..

orang lama said...

ishhhhhh.....

jaam said...

Sebenarnya orang-orang PAS ni bukanlah CERDIK sangat… Lihat sajalah ada sanggup menyabung nyawa berbaring di laluan kenderaan Sultan semasa memprotes tindakan Paduka Sultan Perak mengarahkan Menteri Besar PR , Nizar meletak jawatan.

MB Nizar pula yang separuh sedar di junjung keliling negeri oleh Ngeh dan Nga masih lagi didalam impian bahawa dialah pemimpin pilihan rakyat padahal PAS hanyalah memenangi 6 kerusi sahaja didalam DUN Perak. DAP ada 19 kerusi!

Siapakah yang lebih layak memerintah Perak kalau bukan DAP. Tetapi tidak boleh berlaku demikian kerana undang-undang tubuh Negeri Perak mengkehendaki orang Melayu sebagai Menteri Besarnya.

Masih ingatkah kita bahawa semasa PR menumbangkan kerajaan BN di Perak pada PRU 12, Sultan Perak telah menitah untuk melantik YB Nizar sebagai Menteri Besar Perak . Reaksi spontan DAP pada masa itu ialah untuk memboikot majlis lantikan MB.

Tidak sukar difahami bahawa DAP terpaksa menjunjung Nizar atas ‘izin kerana terpaksa’. Sedarkah wahai umat-umat PAS bahawa saranan pembubaran DUN untuk di adakah pilihanraya baru DUN Perak kali ini sebagai landasan DAP untuk berkuasa secara mutlah di Negeri ini?

Kesilapan terbesar DAP pada PRU 12 yang lepas ialah kerana tidak meletakkan calon Melayu dari Parti DAP sendiri untuk bertanding di salah satu DUN di negeri ini. Bukan luar biasa kerana DAP pernah meletakkan seorang calon Melayu (Lawyer Asri – kemudian bertanding atas tiket PKR ) satu ketika dulu dan pernah menang. DAP telah silap percaturan pada PRU 12 tempohari. Kalau tidak DAP tidaklah perlu bersusah payah untuk bersetuju memilih calon MB dari PAS.

Sekiranya hajat pembubaran DUN Perak tertunai … sudah pasti pada kali ini DAP akan meletakkan calon Melayunya sendiri . Mungkin antara mereka yang boleh diketengahkan seperti Penasihat DAP, Tengku Abdul Aziz atau Ahmad Nor atau Lawyer Asri kembali.

Pastilah, sekiranya PR menang sekali lagi, jelasnya DAP akan memerintah dan PAS akan...
‘datang bulan’…

Takebeer!

Naruto Sensei said...

Jaam tak habis2 lagi ke copy paste!! sudahlah .. tajuk anda copy tu pun dah berlambak dalam pos yang lepas2 malah dah dikategorikan basi... apa takde ke idea2 anda yang terbaru dan segar yang boleh di hujahkan dengan lebih bernas??

Kesian anda ni ketinggalan masih lagi dengan idea lama... orang dah kedepan jaam...

jaam said...

HA....HA...HA.

LANTAK KAU LAH...

KAN AKU DAH KATA AKU TAK HARAP KAU BACA BAB KAU DAH BEBAL...

FOKUS PADA YANG LAINLAH...HUHU..

Naruto Sensei said...

Jaam

kalau anda lihat rakaman Video sidang DUN Perak semalam anda boleh lihat bagaimana buruknya cara UMNO merampas kuasa!! sudah2 la .. kalau orang UMNO sendiri boleh mengkritik tindakan BN Perak seperti pos saya diatas kenapa anda pula bermati2an nak menyalahkan PR sahaja..

Kita mencari kebenaran bukan menambah kekaburan jaam..

jaam said...

Jaam tak habis2 lagi ke copy paste!!
??????????????????????????????????

BILA AKU TAK BLEH, BILA TANG KAU?
SAPU SEMUA...

APARAA!!

jaam said...

EHH!!!

KALAU TAK GANGGU AKU RASA SIDANG DEWAN OK JER...

TAPI DAH CARA KOMUNIS, SAJA BUAT PROVOK UNTUK MERAIH SIMPATI...
KAU TENGOK ADA DUN PR MELAWAN DENGAN SUNGGUH2?. ITU SEMUA LAKONAN UNTUK MERAIH SIMPATI RAKYAT YANG KONONNYA KESIHAN DENGAN PR.

CUBA SEBALIKNYA ARI TUH PR YANG DAPAT MENARIK KELUAR DUN PEMERINTAH.

KAU RASA MACAMANA AGAKNYA?
MERIAHKAN?

jaam said...

DAN DAH SAH KAU MEMENG TAK BACA KOMEN AKU. KAU LIHAT SAMBIL LALU JER..

KOMEN DIATAS ITULAH PERTAMA KALI AKU KELUARKAN KAT SINIH!

APARAAA!!!

Naruto Sensei said...

Jaam said

KAN AKU DAH KATA AKU TAK HARAP KAU BACA BAB KAU DAH BEBAL...

--------------------------------

Tu lah tanda keegoan anda adakah anda merasa anda terlalu bagus sehingga berkali nak menggelarkan orang bebal!!

Adakah anda terlalu baik sangat sehingga ke hari ini tak sudah2 menyombong diri dan bersikap angkuh!!? apakah tujuan anda disini hendak mencari kebenaran ataupun membuat kacau sahja..

Cara anda membuat komen pun menbuatkan anda merendahkan taraf anda sendiri..adakah cara anda yang sombong dan angkuh ini boleh memikat dan menawan hati orang kepada UMNO ?

Saya tahu anda bukan budak2 lagi jadi bersikaplah seperti orang yang bermaruah..

Sepatutnya anda berusaha membuat orang suka kepada UMNO bukan semakin benci kepada UMNO tetapi itulah sikap anda yang tak pernah berubah2 malah memualkan saja..

berubahlah corak anda!! semua orang tak lepas dari kesilapan tetapi jika mahu berubah orang akan hormati kita ..

wassalam

Naruto Sensei said...

jaam said...
Jaam tak habis2 lagi ke copy paste!!
??????????????????????????????????

BILA AKU TAK BLEH, BILA TANG KAU?
SAPU SEMUA...

APARAA!!

--------------------------------

Ada saya kata tak boleh ke? ha jangan suka sangat putar belit nanti diri sendiri terbelit.. cuma kalau saya copy pun taklah banyak sangat dan diulang2 malah saya sendiri pun ada hujah tersendiri.. jadi apa masalahnya..

jaam said...

HA....HA...HA.

KIRA OKLAH KAU BACA JUGA APA YANG AKU POST HUHU...

TAK KIRA APA DAN BAGAIMANA PERSEPSI KAU KEATAS POST AKU.

KAU DENGAN CARA KAU DAN AKU DENGAN CARA AKU.
NAK AKU IKUT KAU? HUHU...
APARAAA...

KEKADANG AKU MELEPAK JUGAK KAT SIASAH NIH, MASA POST YANG LEPAS, HARI PERTAMA PERSIDANGAN DUN PERAK, KAU DAENGAN BEBERAPA BLOGGERS BERCAKARAN PENDAPAT...

HA...HA.
MACAM ITU KAU KATA KAU BAGUS?

MACAM TAK SEKOLAH DAAA....

jaam said...

Percaturan politik kaum Cina adalah sangat bijak melebihi pemikiran politik PAS.

Politik Melayu PAS contohnya suka diagung-agungkan (DAP suka agung-agungkan orang PAS sehingga tidak sedar diri yang mereka menghancurkan orang Melayu itu sendiri).

Bila orang Cina membaca 2 atau 3 ayat quran mereka bertepuk tangan dan dengan kusyuk terpesona dengan ucapan orang itu walaupun dia bukan islam dan sebutan pun tak betul.Mana dia ahli reformasi Pas.

Orang Pas janganlah terasa sombong kerana mereka disokong oleh kaum Kafir kerana kaum kafir tidak sekali-kali ikhlas untuk menolong orang Islam kecuali jika ada muslihat disebaliknya.

Jangan jadi macam negara Turki..dengan pertolongan barat kesultanan Turki digulingkan...Kamal Attaturk diangkat menjadi pemimpin yang telah menghancurkan daulah Islam di Turki.Mungkinkah PAS dan Annuar Ibrahim akan menjadi faktor Kamal Attaturk..yang akan menghancurkan orang melayu dan Islam dengan putar belit DAP..terutama negeri Perak dan Selangor.

Naruto Sensei said...

jaam said...
EHH!!!

KALAU TAK GANGGU AKU RASA SIDANG DEWAN OK JER...

------------------------------

Malas nak ulas komen anda sebab anda dah ketinggalan jaam, apa sebab sampai nak pakai Polis kat dalam DUN tu. apa hak Polis nak masuk campur dalam sidang DUN tersebut, Anda tahu tak undang2 tubuh negeri Perak sebelum mengulas ni.. Jangan main ulas nanti terpulas jari..

Tahu tak pengasingan kuasa antara executive dengan mahkamah dan pihak berkuasa Jaam,? apa hak SUK yang digantung masuk campur malah mengalahkan kuasa Speaker? Bila masa sidang dijalankan ..

Anda reti tak Speaker berkuasa menolak usul BN tu..? seperti Speaker Dewan Rakyat yang membuang usul undi tidak percaya kepada PM semasa 16 September lalu ke dalam bakul sampah, Boleh ke diambil tindakan oleh Polis?

Tahu tak kuasa Speaker Dewan Rakyat dan kuasa Speaker Negeri adalah sama?

Jangan main sesedap anda mengkritik sedangkan hakikatnya anda langsung tak tahu apa-apa tentang Undang2 dalam Perlembagaan kita..

Wassalam

jaam said...

KALAU KITA BERAMAI RAMAI TAK DATANG MENGHADIRI MESYUARAT DAN MESYUARAT TAK CUKUP AHLI.
DAH DIKIRA APA TUH?

Naruto Sensei said...

Ha ha ha lagi satu komen yang menunjukkan anda ketinggalan..

Tak cukup ahli anda kata? la nampak sangatnya anda ni tak tahu apa2.. yang 28 adun Bn tu dan 3 bebas tu apa benda jaam? wah nak serah bulat2 ke supaya senang pecat Speaker dan rampas kerajaan.. jaam2 kalau bukan nasihat peguam dah lama dah PR pulaukan je sidang tu.. kalau Pulau semalam memang bagi leher kat BN lah suruh kerat apalah anda ni memang tak sekolah betul ni..

jaam said...

HAA....

DAH KANTOI...

MEMANG PATUTLAH BN LAYAK MEMERINTAH!

MENANG MAJORITI...

SETUJU KE TIDAK? ( ALA MAT SABU)

jaam said...

ADUN PR ADALAH PELAKUN OPERA YANG TERBAIK DI ALAF INI.

DAN DIASUH OLEH NGEH DAN NGA.
HUHU...

SATU MALAYA TUMPANG SIMPATI.

Naruto Sensei said...

ha ha ha lagi memang tak sekolah ha ha ha apalah anda nih? adun 3 ekor tu masih dalam kes da.. kantoi apanye.. BN lah kantoi kena gantung berapa orang sila cakap? masih nak buat sidang jugak ha ha ha!! betul laah anda menunjukkan tahap yang paling rendah buat diri anda..Kuasa Speaker pun langgar apa punya hal? macam tu bolehlah kita tarik je kerusi Speaker Dewan Rakyat suruh dia berambus ada berani? tapi PR bukan macam tu kalau nak dah lama dah .. BN je suka buat benda2 pelik nih ...

Naruto Sensei said...

Lepas tu kalau speaker dewan rakyat suruh keluar atau gantung buat bodoh je pasal kuasa Speaker boleh di lawan atau lebih tepat jangan patuh Speaker arahkan..ha ha politik tikus BN.. macam ni ada ke dalam dunia ni Malaysia je kot malu lah Jaam..

Naruto Sensei said...

Tau dah perangkap soalan anda tu tapi saya kilas macam ni nak tengok jawapan anda pula ha ha ha ..

Jaam.! Kuasa Speaker tu tak laku ker Jaam..? Undang2 mana anda ikut nih, dah lah Hukum Agama Islam yang suci ditolak perlaksanaannya sekarang nak tolak pula undang2 yang sendiri BN cipta jadi apa yang boleh di harapkan jika perjanjian pun boleh dilanggar bukan serupa sifat Yahudi tu... tobat2, fikir lah sendiri...

TokBatin X said...

Mane Bah Lontok nih.. Mike ta' menyumpit ke aghi nih.

hakimi mahmud said...

selepas ini, penghuni2 kemta harus bertanding dalam pilihanraya..kalau menang, ugut letak jawatan..kompem keluar..

SK PARIT PENGHULU said...

aku pun naik heran la suasana politik Perak ni. jgn buang idea la semua,buat je pilihan raya yang baru settle masalah. lawyer ngan hakim pun tak pening kepala

TokBatin X said...

Orang2 pelir itek meroyan dan merapu jer. Yang teghoknye orang2 kampong, menghaghu pokok getah, melanda bijih, mengecop sawit..

Harga komoditi2, kejap turun, kejap naik. Kalu naik pun kejap jer, mase nak pancing undi. Pas tu lantak kome ler, na' mampus, mampus le.

Die orang mergohyan n meghapu tuh sentiase ade duit. Oghang ade duit n senang, bolih le cakap.

citra_trindah said...

seronok baca komen naruto vs jaam. salute naruto..berhujah tanpa beremosi..yang satu lagi tu, provoke je lebih. takdak fakta. itu pasal dia post guna huruf besar.

jiwakita said...

bermati-matian orang melayu
mempertahankan kerajaan PR
kat Perak..rupanya DUN dari
DAP lebih majoriti...harapkan
PAS menuju puncak...!

Kalau PAS + UMNO(BN) =Kerajaan Perpaduan pasti kuat dan aman damai

................
masuk dek akal ke..kalau adakan
PRK atau bubar DUN DAP letak
calon melayu tujuannya supaya MB
yg baru dari DAP....

ekk oh...BN dah berkuasa semula..

takbir

TEKONG DARAT said...

Tak timbul soal DAP majoriti kt perak..ini kerana smasa PRK 12 PAS yg paling byk btanding DUN..tp skap melayu perak yg msh menolak islam kerana pntingkn nafsu..ada org muda yg tnpa segan silu mengatakn, KAMI BLH TERIMA PKR PERINTAH MALAYSIA..TP KALU PAS,HABISLAH..utk makluman, pihak yg mengatakn demikian adalah kaki burit dn kaki ekor..yg tnpa sgan ofer kt kwn2 seorang bohsia yg diangkut..jd,pemilihan umno oleh anak muda tersebt memang tiada tjuan lain kecuali menjaga kepentingn kote beliau..

Pengundi PR said...

Memang dah terang lg bersuluh Pembebasan Manoharan sebab PENJAJAH BN takut pilihanraya. Cube kalau dia tak suarakan nak lepas jawatan, alamatnye tak tau lg la bile dia nak dibebaskan.

Ataupun cuba kalau setiap kali pilihan raya PENJAJAH BN sentiasa menang, ingat dia nak senang-senang keluarkan Manoharan dari Kemunting? I dont think so....

Berita ni aku anggap berita baik dan aku sambut dengan ucapan terima kasih PENJAJAH, tapi yang membuatkan aku sugul ialah BN begitu takut bila disebut perkataan 'PILIHANRAYA'. Jadi boleh diagak bilamana rakyat Perak terutamanya dan rakyat Malaysia secara am nya menjerit supaya Parti warisan PENJAJAH yang memerintah secara haram di Perak sekarang ini mengadakan pilihanraya semula, keputusannya seperti sudah dapat diduga.

dewatawanberapi said...

pengundi pr,

kau ni memang bangang...cuba tengok berapa orang yang nak dibebaskan tu...bukannya mano sorang...

tu semua penulis amatur siasah punya kerja...suka putar belit...

dibebas salah...
tak bebaspun salah...

citra_trindah said...

Benarkah janji kerajaan untuk membebaskan 13 orang lagi tahanan Akta ISA membuktikan kerajaan kini telah berlaku adil? Sebagai manusia yang mementingkan budi bahasa,seharusnya kita mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang telah membuat janji tersebut. Lebih-lebih lagi berbanyak terima kasih kepada Adun Kota Alam Shah YB Manoharan yang telah `batuk' sedikit sahaja, maka besar kesannya dan teman-teman beliau seramai 12 orang pun bakal bebas tidak lama lagi.

PM berkata tiada kena mengena pembebasan tahanan Akta ISA itu dengan `gertakan' YB Manoharan untuk meletakkan jawatan sebagai Adun Kota Alam Shah. Kita hormatilah pandangan PM baru kita itu dan kita juga mungkin mempunyai pandangan yang lain bahawa YB Manoharan telah pun melakukan sesuatu yang bijak. Sebelum ini Menteri Dalam Negeri Dato' Hishamudin dengan egonya berkata beliau bukan orangnya yang akan menurut atau takut kepada ugutan YB Manoharan untuk meletakkan jawatan selaku Adun bagi membolehkan Pilihanraya Kecil di Dun Kota Alam Shah. Kita juga kena hormati kata-kata beliau, tetapi bukan semua rakyat dungu belaka. Jika kita berada di tempat PM atau Menteri Dalam Negeri, mungkin kita akan buat begitu juga kerana tiada pilihan lain. Atas apa jua alasan pembebasan terhadap 13 orang tahanan Akta ISA ini, hakikatnya adalah ini adalah kesan daripada tekanan yang diberikan oleh PR terhadap kerajaan Bn sekarang. Termasuk juga kempen yang berterusan oleh GMI dan beberapa NGO's yang lain. Ini merupakan satu hadiah istimewa PR buat rakyat keseluruhannya. Usaha ini tidak terhenti setakat ini, PR harus lebih berusaha agar tiada lagi makhluk yang bernama manusia di`pelihara' dalam penjara tanpa dapat membela diri.

Perlukah berterima kasih kepada kerajaan? Jawapannya perlu kerana kita ada budi bahasa. Sebagai contoh, sekiranya seseorang itu telah mencuri motosikal kita kemudiannya dia memulangkan kembali tetapi hanya tayar sahaja, kita wajar berterima kasih kerana berbudi bahasa tetapi kita tuntut agar motosikal kita dikembalikan bukan tayar semata-mata. Meskipun motosikal kita masih di dalam miliknya, kita berterima kasih kerana memulangkan sebahagian daripada milik kita. Namun, Jika kita tidak berterima kasih pun tidak menjadi salah kerana sememangnya itu motosikal kita yang dicurinya. Dia hanya memulangkan barang yang dicuri bukannya meminjam. Dia yang sepatutnya berterima kasih kepada kita kerana kita tidak membuat laporan atau mendakwanya atas kesalahan yang dia lakukan.

Akta ISA sememangnya satu akta yang kita anggap salah dalam aspek hak asasi manusia, lebih-lebih lagi dalam perundangan Islam. Sehubungan itu, kerja yang dilakukan terhadap benda yang salah selagi tidak dihapuskan kesemuanya, perlukah kita berterima kasih lebih-lebih lagi menyanjung tinggi melangit? Usaha GMI untuk berdebat dengan PEWARIS memang wajar kerana GMI merasakan perjuangannya selama ini betul. PEWARIS pula seperti `malu-malu kucing' untuk menyahut cabaran GMI. Mengapa perlu demikian jika PEWARIS merasakan Akta ISA itu bertepatan dengan Islam atau pun berjuang mempertahankannya adalah `Jihad' dalam Islam ?

Sekali lagi terima kasih buat PM yang `memulangkan' sedikit tahanan yang `diambil'nya dan kita menyeru agar pulangkan semuanya ke pangkuan rakyat dan keluarga mereka. Terima kasih juga buat menteri-menteri yang kuat `anggukan' kepalanya bila PM buat keputusan bebaskan tahanan tersebut meskipun sebelum ini bertegang urat mempertahankannya. Alasannya, sudah sampai masanya mereka dibebaskan dan menteri-menteri ini pun angguk ligat tanpa sepatah bantahan seperti sebelum ini. Kita tidak tahu bila pula sampai masa tahanan-tahanan yang lain untuk dibebaskan. Saya percaya suatu hari nanti, bila kerajaan buat keputusan untuk menghapuskan mata pelajaran sains dan metamatik dalam bahasa Inggeris, maka menteri-menteri ini akan angguk lagi dan akan berkata memang sudah sampai masanya.

WFAUZDIN NS@alBanjari Online

Unknown said...

Hah tu dia Dewata gilo dah mai....sesedap rasa je kata orang kat sini bangang...
Dia ni mmg,perangai sejak azali lagi camtu..
Sapa pulak kata pembebasan tahanan tu salah...baguih la...
Tapi kenapa tak dibebaskan semua,ada 14 orang lagi,termasuk yg sudah ditahan melebihi 7 tahun tanpa bicara..Mcm ada pembebasan terpilih,mungkin utk mengelak PRK,takut..
ISA patut dihapuskan terus kerana ia akta yg zalim menahan org tanpa bicara...
Orang macam Dewata ni yg patut disumbat kedalam,kalau dia suka sgt nak masuk..

Naruto Sensei said...

Salam ?

Apakah UMNO tak merasa malu dengan PAS, hanya nak mencari kelemahan PAS sahaja walaupun UMNO tahu PAS dalam keadaan yang kukuh mendapat sokongan dari Melayu dan bukan Islam sekarang ini?

UMNOlah yang sepatutnya malu dengan sendiri kerana dalam 51 tahun.. walaupun mempunyai parti komponen MCA dan MIC belum pernah dia mendapat sokongan yang padu walaupun dari komponen mereka sendiri..

UMNO merasa cemburu apabila PAS mendapat sokongan padu daripada DAP sehingga PAS yang mempunyai kerusi tersikit dalam DUN Perak pun boleh melantik MB dengan sokongan DAP dan PKR..

Sedangkan kita lihat mereka cuba memainkan sentimen kaum sehingga mereka sendiri ditolak oleh kaum yang lain..Pernah ke UMNO mendapat sokongan Gerakan di Pulau Pinang? sehingga ke hari ini tak pernah pun melantik menteri dari kalangan melayu walaupun mereka mempunyai kerusi agak banyak suatu masa dahulu di Pulau Pinang.

Malah di Sabah sendiri mereka sendiri tak mendapat sokongan padu dari parti komponen mereka sendiri apabila berebut2 hendak menjadi KM sabah sehingga terpaksa mengadakan sistem penggiliran KM Sabah..

Jika benar UMNO mendapat sokongan sudah tentulah parti komponen mereka sanggup memberikan sokongan dan meletak jauh kepentingan
masing2 dalam memimpin negeri yang mereka menangi...

Tetapi yang saya lihat parti komponen mereka sendiri kadang kala membuat tuntutan yang UMNO sendiri anggap tak munasabah untuk di turuti contoh apabila MCA menuntut ekuiti 30% dihapuskan di semua kementerian...bukankah MCA sudah masuk campur dalam urusan dan hak2 Melayu kenapa tiada orang pun ahli UMNO yang membantah...?

Sememangnya mereka ini bekerjasama dengan UMNO atas dasar kepentingan bangsa masing2 dan poket sendiri sahaja..mereka mempertahankan hak Cina dan India tetapi mereka sendiri menggadai kepentingan hak2 melayu yang termaktub didalam perlembagaan..?

Melalui UMNO jugalah Hak2 kita banyak yang tergadai.. Fikirkan.. sejak merdeka sampai sekarang berapa banyak tanah melayu yang hilang dari kita.? bukan tanah sahaja tetapi membawa kepada kehilangan negeri seperti Singapura dan Pulau Batu Putih.. adakah tergadai ke bangsa lain kalau tak ke bangsa Cina yang menguasai Singapura..?

Kita lihat pula berapa banyak budaya Melayu yang dipupuskan oleh UMNO? dari tulisan Jawi sehinggalah kepada bahasa sendiri malah tak malu menghina bahasa sendiri kononnya belajar sains dan Mate dalam inggeris boleh maju..

Sedangkan kita lihat banyak budaya2asing yang di bawa masuk sehingga kita sebagai Melayu keliru yang mana benar budaya kita sendiri..
Siapakah yang bertambah kaya? bukankah tokey Cina yang membuka gedung2 pakaian berbagai fasion mengikut budaya asing..

Inilah kelemahan UMNO dalam 51 tahun ini dalam mengekalkan dan mempertahankan budaya sendiri sehingga kita sekarang semakin hilang Identiti kemelayuan kita.

Dan sekarang kehancuran yang UMNO bina ini mahu pula diletakkan kebahu PAS adakah UMNO langsung tidak tahu malu? Berpuluh tahun PAS berjuang menegakkan Islam dan mempertahankan Melayu..

Sedangkan UMNO sendiri melalui berbagai Program pula menyesat dan menghilangkan nilai budaya melayu sehingga Jatidiri orang melayu hilang sedikit demi sedikit malah semakin parah dewasa ini.. adakah UMNO muhasabah diri dan melakukan perubahan? jawapannya tidak ..malah menyalahkan orang lain pula..

Sekarang apabila PAS mendapat sokongan DAP mereka memfitnah dengan berbagai tohmahan dan cacian sedangkan mereka sendiri gagal mendidik kawanan mereka dari parti MCA dan MIC sendiri yang tak sudah2 nak menghapuskan hak2 melayu sendiri..

Walaupun PAS mendapat dokongan dari DAP dan PKR, PAS tidak menggadaikan prinsip Islam malah berjaya menonjolkan imej yang baik kepada bukan Islam sehingga mereka tertarik mengkaji Islam dan membaca Al-Quran sesuatu yang tak bisa dilakukan oleh UMNO dulu,Kini Dan hampir mati..

Tetapi UMNO bukan nak berkerjasama memajukan nilai Islam itu sendiri, malah dengan fikiran politik sempit mereka mengecam orang bukan Islam membaca Al-Quran dan mengenal Islam..Adakah orang bukan Islam di Zaman Rasulullah saw terus saja masuk Islam tanpa mengenal Al-Quran..?

Sedangkan Al-Quran sendiri diturunkan untuk semua manusia supaya beriman kepada Allahswt.. malah didalam Al-Quran sendiri tiada sempadan bangsa dalam beragama Islam, semua manusia adalah sama..

Jadi dimanakah sifat malu UMNO setelah bertubi2 dikalahkan dalam pilihanraya sebelum ini.. Nampaknya UMNO masih lagi mengekalkan sikap sombong dan angkuh mereka malah tak terfikir langsung untuk berubah malah masih lagi mengekalkan ciri2 kezaliman..

Makanya nantikanlah kejatuhan UMNO yang dah diberi peluang selama 51 tahun memerintah tetapi masih gagal meningkatkan kekuatan Melayu malah semakin lemah Melayu itu dibawah UMNO..

Ingatlah tiada sesuatu bangsa di dunia ini...Apabila bangsa itu memerintah bangsanya sepatutnya menjadi semakin kuat, bukan menjadi semakin lemah..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

Wassalam

Naruto Sensei said...

Aurora

siapa anda hendak menghukum orang dalam siasah ini ...? anda tak berhak suruh orang menanggung dosa sesiapa pun.. semua nya tanggungjawab manusia masing2..

Tolonglah ulas kalau ada idea yang bernas bukan seperti begini yang terus menghentam dan menghukum seseorang....

maaf jika terasa

wasalam

dewatawanberapi said...

UMNO merasa cemburu apabila PAS mendapat sokongan padu daripada DAP sehingga PAS yang mempunyai kerusi tersikit dalam DUN Perak pun boleh melantik MB dengan sokongan DAP dan PKR..

______________________________________

Ni satu lagi spesis manusia paling bodoh kat dunia ni...

Pas dapat kerusi MB tu terang2 kerana campurtangan Sultan atas undang2 tubuh Perak...

Sokongan padu Dap?????

Yang sampai nak boikot upacara perlantikan tu ke yang dinamakan sokongan padu???

Sokongan padu tengkorak hang...

dewatawanberapi said...

Tetapi UMNO bukan nak berkerjasama memajukan nilai Islam itu sendiri, malah dengan fikiran politik sempit mereka mengecam orang bukan Islam membaca Al-Quran dan mengenal Islam..Adakah orang bukan Islam di Zaman Rasulullah saw terus saja masuk Islam tanpa mengenal Al-Quran..?

______________________________________

ni satu lagi menunjukkan sikap bodoh sombong penulis ni...

seingat aku...ada satu india PKR pernah menggunakan ayat al-Quran semasa berceramah 10 tahun lepas...

sampai sekarang tak de pulak dengar india tu masuk islam...

pasal cina dap tu...jauh panggang dari apilah jawabnya...

Unknown said...

Dia ni lagi dungu...takyah layanlah...Bukan soalan pun..

Unknown said...

sekurang-kurangnya dia mengambil kebaikan dan ajaran didalam al quran sebagai contoh dalam kehidupan mrk.Kita org islam wajib menerangkan tentang kebaikan2 yg terkandung didalam alquran dan islam amnya kpd yg bkn islam.Jgn kita nak menakut nakutkan mrk dgn hukum2 islam.Soal mrk nak memeluk islam tu tdk timbul,asalkan mrk memahami ajaran islam yg mementingkan keadilan utk semua kaum.

melayu2020 said...

Bapa saudara Nabi Muhammad s.a.w seumur hidupnya bersama Nabi. bahkan melindungi Nabi dari kekejaman pihak musyrikin quraish.Adakah dia masuk islam? Bahkan matinya dalam kekufuran.. Dari sini kita kena tahu,hidayah Allah berperingkat-peringkat. Hari ini Allah s.w.t berikan hambaNya yang bukan islam hidayah dengan membaca dahulu al-quran. Tanpa mengira atas landasan mana sekalipun dia membaca ayat al-quran; politik atau non politik. Siapa tahu satu hari esok hatinya terbuka memeluk islam.Maha Suci Allah yang rahsiaNya dalam genggaman..

Soalan cepu emas untuk mereka yang suka mengaitkan bukan islam yang membaca quran,siapakah bapa saudara nabi s.a.w yang mati dalam keukfuran??

melayu2020 said...

Saya juga tertarik bila ada blogger yang penuh bangga meletakkan klip video utube yang bertajuk komunis membaca quran untuk menarik sokongan orang melayu..

Soalnya bila saya melihat video klip tersebut,saya tertarik dengan apa yang disebutkan oleh pemberita harjit singh hullon sebagai berkata " Kassim ahmad menyeru orang melayu agar berhati hati dengan gerakan komunis yang pandai membaca quran untuk menarik orang melayu menyertai komunis" lebih kurang bunyinya..

Soalnya saya mahu bertanya kepada anda semua yang tahu sejarah ..siapa kassim ahmad??

Naruto Sensei said...

Penyamar Siasah yang sesat..

Siapakah anda yang kononnya terlalu bagus nak menggelarkan orang bodoh , melihat penulisan anda sendiri dan komen orang terhadap anda pun menampakkan tahap pemikiran anda yang terencat..

Teringat mula2 anda posting disini..Kononya anda adalah ahli DAP tetapi sekarang anda pula berlebih nak mengomen disini...

Anda tak malu ke menipu orang didalam siasah ni? adakah anda mahu orang didalam Blog ini mengikut saja pemikiran terencat anda...

Siapa India PKR tu boleh jelaskan disini? malah kes bikot MB tu anda sebenarnya buta fakta tak payahlah saya jelaskan disini sebab apa2 pun penjelasan saya nanti anda pasti tak akan menerima walaupun terbukti benar..

Cuma layakkah orang mempercayai anda yang sering menipu malah menjadi penyamar disini... isk..isk..isk malulah..pembohong cuba bercakap benar..

Ha ha ... anda sememangnya adalah seorang yang suka berdengki atau berdendam kepada orang lain malah anda selalu cemburu kepada saya sedangkan saya langsung tak pernah mengusik anda..

Orang yang baik takkan memperlekehkan orang lain malah orang yang bagus takkan pula nak merendahkan martabat orang lain..

Saya malas nak melayan anda.. seperti kata kasarnya ko dengan cara ko aku dengan cara aku sendiri..Anda tak perlu komen ulasan saya dan begitulah sebaliknya...

Sebab saya malas nak layan orang yang suka menipu yakni salah satu kelakuan orang munafik...

Naruto Sensei said...

Ingatlah tiada sesuatu bangsa di dunia ini...Apabila bangsa itu memerintah bangsanya sepatutnya menjadi semakin kuat, bukan menjadi semakin lemah..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

Naruto Sensei said...

Jadi dimanakah sifat malu UMNO setelah bertubi2 dikalahkan dalam pilihanraya sebelum ini.. Nampaknya UMNO masih lagi mengekalkan sikap sombong dan angkuh mereka malah tak terfikir langsung untuk berubah malah masih lagi mengekalkan ciri2 kezaliman..

Perawi said...

One Malaysia - Satu Malaysia, kearah menerjun Msia tercorok kebawah. Kalau tak percaya tengok PRU13 nanti. Era Zaman - Ajaran Hadhari & Cemerlang, Gemilang & Terbilang > sudah habis & tamat.

Perawi said...

Satu Malaysia - Woi pasti hebat PM/BN.

1. Satu Bahasa - English
2. Satu Budaya - Barat / kuning
3. Satu Matlamat - Rempit & Bunuh
4. Satu Ugama - Ajaran Ayah Pin

dewatawanberapi said...

sekurang-kurangnya dia mengambil kebaikan dan ajaran didalam al quran sebagai contoh dalam kehidupan mrk.Kita org islam wajib menerangkan tentang kebaikan2 yg terkandung didalam alquran dan islam amnya kpd yg bkn islam.Jgn kita nak menakut nakutkan mrk dgn hukum2 islam.Soal mrk nak memeluk islam tu tdk timbul,asalkan mrk memahami ajaran islam yg mementingkan keadilan utk semua kaum.

____________________________________

lawaklah komen ni...
kepada penulis komen ni...aku nak pinjam tulisan ko ni utk hantar masuk pertandingan lawak sms...gerenti boleh menang nanti...

aku yang baca komen ni pun boleh ketawa sampai meleleh air mata...

syabas bro...
keluarkan lagi komen lawak ko tu...banyak2...

sapa nama kau tadi??
tontoyol..toyol...tahyul...apa punya nama daaaaa.....huhuhuhu

dewatawanberapi said...

Penyamar Siasah yang sesat..

Siapakah anda yang kononnya terlalu bagus nak menggelarkan orang bodoh , melihat penulisan anda sendiri dan komen orang terhadap anda pun menampakkan tahap pemikiran anda yang terencat..

______________________________________

Ya...memang aku terlalu bagus...
SO WHAT???

aku baca semua yang di tulis kat dalam ni...kesimpulannya semua penulis PR agak rendah iq mereka...komen tah ape2...

otak mereka tu boleh guna jugak...tapi...untuk 10 tahun lepas bolehlah...

checkmate said...

hari selasa lepas..
aku tgk buletin utama

hishamuddin kata...
"saya xmudah dicabar dgn ugutan
perletakkan jawatan.."

tapi tup...tup

lepas pulak...

hahahaha

hidup UMNO...

Mesra Sokmo said...

Kalau aku, semua yg ditahan ISA, dibebaskan semua. tahanan Tiada bicara adalah zalim. Dan ambil Najib sumbat ISA, penyebab bunuh Altantuya tanya kambing hitam, kopral & Inspector

Unknown said...

Siasah gilo said.......lawaklah komen ni...kepada penulis komen ni...aku nak pinjam tulisan ko ni utk hantar masuk pertandingan lawak sms...gerenti boleh menang nanti...aku yang baca komen ni pun boleh ketawa sampai meleleh air mata.... syabas bro...keluarkan lagi komen lawak ko tu...banyak2...sapa nama kau tadi??tontoyol..toyol...tahyul...apa punya nama daaaaa.....huhuhuhu May 9, 2009 5:25
~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~
apahal kau nak komplen komen aku plak..ada aku suruh..
Aku punya sukalah...Apa yg tak betulnya,ko cakap...woi..kau punya ayat lagi teruk....cam budak tadika,merapu tak tentu hala..Orang nak bercakap,dia nak bercakap jugak,tapi cam bodo..buat malu je...dah la nama menyamar tuan punya blog.Baik Kau pakai nama utusan ke takpun tv3 suku..
Blah lah lu...piiiiirah..

dewatawanberapi said...

toyollll...

mana lagik komen bodoh ko tu???

aku dah tak sabor nak dengar....

takkan habis dahhhhh....

Unknown said...

Ah...maleh aku nak layan ko,nanti ngan aku,aku sekali jadi bodo cam ko..korang umno ni mana nak ingat dosa..
Baik aku gi gotong royong bersih kawasan dpt gak pahala...

Cherry said...

makin lama makin bosan baca siasah ni... makin lama makin bosan baca komentar kat siasah ni... bosan+ muak = menyampah

biskut said...

cerita anwar ibrahim dan PKR sama dengan pendakyah Yahudi Dahri di zaman Imam Abu Hanifah.

Naruto Sensei said...

Penyamar siasah yang sesat..

Bagus apanya anda... kalau menyamar dan menipu sahaja kerja anda disini..

Lagupun anda memang tak faham bahasa yang sopan sebab tu anda suka menggelarkan orang bodoh atau kata2 yang kalau anda sendiri kena pun anda akan marah!!

Setahu sayalah dalam komen2 anda yang lepas2 takde satu pun yang boleh menarik orang untuk membacanya .. hanya komen budak2 yang hanya tahu maki, hamun serta menipu.. bagus sangat lah tu!!
Malah tak layak guna Nikname Siasah dengan komen kebudakkan anda.. Takkan orang terfikir setinggi ini ke pemikiran Siasah melainkan anda seorang Penyamar..

Malulah UMNO sampai guna kan taktik seperti ini, membuat orang menyampah kat anda lagi...

Dan satulah anda tak baca komen saya betul.. Bukan kah saya dah kata anda tak perlu komen ulasan saya dan begitulah sebaliknya..

Nampaknya anda memang bertaraf low class lagi...pemikiran dunia ketiga ha ha ha faham2kan lah komen orang dahulu baru Ulas barulah bagus namanya

.. SO WHAT kalau dah pemikiran kelas ketiga layulah jadinya..

Alahai MelayuUMNO layu Jadinya..

Naruto Sensei said...

biskut said...

cerita anwar ibrahim dan PKR sama dengan pendakyah Yahudi Dahri di zaman Imam Abu Hanifah.

---------------------------------

Salam saudara!!

Lama saudara tak buat kacau kat sini.. apakhabar?

Boleh ceritakan serba sedikit tentang kisah yang saudara ceritakan tadi dengan Persamaan yang saudara maksud kan tu..

Manalah tahu mungkin ada kesimpulan yang boleh kita kongsi bersama.. tapi awas cerita yang benar sebab ramai yang tahu malah pakar tentangnya di sini...

Wassalam..

Boleh ceritakan man

Naruto Sensei said...

Cherry

Kalau dah bosan bawak2 la ke blog UMNO sebab kat sini tiada cerita yang enak untuk UMNO hanya teguran dan pendapat masing2..

Kalau nak dengar cerita yang enak tentang UMNO silakan ke Blog UMNO sendiri sebab disana anda boleh bermimpi Indah tentang kerajaan BN..ha ha

Wassalam..

Naruto Sensei said...

Ingatlah tiada sesuatu bangsa di dunia ini...Apabila bangsa itu memerintah bangsanya sepatutnya menjadi semakin kuat, bukan menjadi semakin lemah..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

jaam said...

SEBAB BANGSA ALA MELAYU MACAM KAU SUKA MENGADU DOMBAKAN SUASANA.

Naruto Sensei said...

jaam

Ha ha ha lawak... anda dengan cara anda, saya denga cara saya.. anda tak payah nak ulas komen saya dan begitulah sebaliknya...

Dah baca komen saya tu dah kira oklah ha ha ha ...

Kesian 51 tahun diperintah UMNO masih tak mengaku kegagalan sendiri..eh UMNO tu bukan Parti Melayu ke? ha ha anda tak faham komen tu..siapa yang perintah selama ini bukan UMNO ke? ooohh UMNO bukan Parti Melayu ke ooo baru tau..

Naruto Sensei said...

Jaam

Konon pandai berhujah bahasa mak ooi kasarnya .. macam ni ke melayu yang anda maksudkan ha ha melayu macam anda sememangnya keliru dengan budaya adab melayu sendiri..

Alahai MelayuUMNo layu jadinya..

dewatawanberapi said...

peh...

patutlah bau babi...

rupa2nya ada anak babi yang bagi komen bodoh...

dewatawanberapi said...

larrriiiii....

TEKONG DARAT said...

sebagai manusia waras, kita patut menyumbang hujah dan idea utk mencari titik persamaan agar timbul perpaduan...
sememangnya benar kita ada pandangan sendiri terhadap apa saja yg berlaku...
tetapi ilmu yg ada pada kita lah yg mempengaruhi pandangan kita...
biar ahli politik bertelagah...
mereka menunjukkan perjuangan mereka...
kita sebagai rakyat perlu menjadi hakim...
berhujah dengan baik demi mendapatkan kebenaran...
bukan menjauhkan antara satu dengan lain...
jika ada yg masih yakin kebenaran umno-bn, kumpulkan bukti...
kemukakan hujah...
begitu juga dgn pendokong PR...

buat penyokong bn, isu pembangunan tersangat laa lapuk...
gunakan minda anda utk melihat bahawa di negara selain malaysia, tiada pun bn...mereka tetap maju...lebih maju...

jadi pengamatan yg perlu bagi kita disini ialah, bagaimana pengurusan negara dilakukan...
adakah bn dapat menguruskan malaysia ini jika tiada hasil percuma dari Ilahi iaitu minyak dan gas?...
bagaimana jika ditakdirkan memerintah singapura yg tiada lansung hasil bumi?...malah air pun perlu dibeli?....
buleh ka mereka berjaya...
kepada pendokong bn,
terima laa hakikat pelbagai kepincangan sedang berlaku...
memang ada yg kata byk yg baik dari yg buruk ada pada bn....
tapi jika yg buruk tu menjadikan negara rugi berbilion ringgit, dimana kewajaran rakyat hendak mengekalkan meraka?...

saya adalah pendokong PR...

dewatawanberapi said...

MEMALUKAN, tidak beradab dan gila kuasa. Itulah antara ungkapan yang sesuai untuk menggambarkan kekecohan yang dicetuskan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pembangkang pada mesyuarat pertama penggal kedua sidang DUN Perak, Khamis lalu.

Kejadian penuh drama itu menyaksikan ADUN pembangkang hilang kewarasan dan emosional sehingga menjadikan suasana tegang, yang belum pernah berlaku dalam sejarah negara.

Lebih daripada itu, rakyat melihat insiden tersebut sebagai suatu penghinaan kepada institusi raja. Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah terpaksa menunggu lima jam sebelum dapat menyempurnakan majlis perasmian.

Malah pada ketika baginda hendak menyampaikan titah ucapan, pembangkang bertindak mengganggu dengan memohon untuk mengemukakan bantahan. Keadaan itu memaksa Raja Nazrin memanggil bekas Menteri Besar Perak, Mohamad Nizar Jamaluddin dan bekas exco kanan, Ngeh Koo Ham merapati baginda.

Raja Nazrin antara lain menyatakan kepada kedua-duanya bahawa baginda tidak mahu terlibat dalam suasana sedemikian. ‘‘Saya hanya mahu menyampaikan ucapan, jadi hormati ucapan saya apabila saya menyampaikannya. Anda faham? Jika mahu berurusan dengan saya pada masa depan, anda perlu menghormati ucapan saya. Faham?,” titah baginda sambil meminta kedua-duanya memberitahu barisan ADUN pembangkang yang ketika itu berdiri sebagai tanda bantahan, agar duduk supaya upacara boleh diteruskan dengan lancar.

Naruto Sensei said...

Siasah said...
peh...

patutlah bau babi...

rupa2nya ada anak babi yang bagi komen bodoh...

----------------------------------

Ha ha ha nampak sangat dah tiada isu dan tak baca komen betul2 sampai saya pun tak kenal..

Tu lah kalau dah biasa hidup kmenjadi pembohong cakaplah apapa pun tetap takkan orang percayai..

Kesian anda ni kurang didikan moral..rendah akhlak..

Ni ke hujah penyokong UMNO yang dikatakan baik sangat tu ha ha !! gelihati saya tengok karangan bersifat pemikiran dunia ketiga anda tu...

Naruto Sensei said...

Saturday, May 9, 2009
"Goreng" siKeldai Kurap...


Petikan dari KELDAI KURAP UMNO/BN iaitu Agendadaily 09/05/09.."Apa yang dilaporkan kedengaran di pembesar suara ialah baginda bertitah kepada kedua mereka, “ I don’t want to get involved in this. I just want to give my speech, so respect my speech, when I am giving it. You understand that? If you want to work with me in future, you have to respect my speech. Understand?“So go and tell that …”



Agendadaliy telah mendakwa mendapat satu laporan mengenai apa yg dititahkan oleh Raja Nazrin kepada YB Nizar..perhatikan petikan diatas sekali lagi..



"Apa yang dilaporkan"..:- jelas sekali agendadaily tiada saksi yg berani tampil menunjukan dirinya yg mendengar titah Raja Nazrin melalui pembesar suara....jika ada mana-mana Adun atau makhluk asing/pendatang haram/virus-virus selsema babi yg mendengar melalui sila tampil mempertahankan AGENDADALIY....



Seperkara lagi cuba perhatikan jarak Raja Nazrin dengan microphone ketika membisikan titah baginda kepada YB Nizar..agak-agak boleh dengarkah sekelian manusia didalam dewan tersebut...kalau mahkluk asing mungkin boleh dengar....



Ada lagi..jika "bisikan" boleh didengari oleh sekelian manusia didalam dewan tersebut maka itu bukanlah dinamakan "bisikan"..mesti ubah kepada "laungan"..



Umum memang sudah mengenali siapa YB Nizar baik kawan mahupun lawan..personalitinya yg sudah menyakinkan semua bangsa di Malaysia sudah memperjelaskan identiti YB Nizar...percayakah anda bahawa YB Nizar "berbohong" kepada rakyat Malaysia..?



Utk agendadaily..cuba lagi di masa depan...laporan ada ditertawakan seluruh dunia..cakap-cakap kedai kopi ngan lebai malang dan lebai kadok boleh laaa hang nak goreng depa..



Posted by usinwafer at

dewatawanberapi said...

Raja Nazrin antara lain menyatakan kepada kedua-duanya bahawa baginda tidak mahu terlibat dalam suasana sedemikian. ‘‘Saya hanya mahu menyampaikan ucapan, jadi hormati ucapan saya apabila saya menyampaikannya. Anda faham? Jika mahu berurusan dengan saya pada masa depan, anda perlu menghormati ucapan saya. Faham?,” titah baginda sambil meminta kedua-duanya memberitahu barisan ADUN pembangkang yang ketika itu berdiri sebagai tanda bantahan, agar duduk supaya upacara boleh diteruskan dengan lancar.

Naruto Sensei said...

Kalau Bn tak gila kuasa tak payah rampas kerusi Speaker pakai polis, tak payah halang Orang nak tengok Sidang tersebut, tak payah takut orang nak solat hajat, Tak perlu guna samseng upahan dalam dewan yang mulia dan kalau betul2 hormat kepada rakyat.. bubarkan DUN serahkan balik kuasa memilih kerajaan kepada Rakyat..

Yang takut sangat Pilihanraya apakehal!! sampai Polis pun langgar Undang2 dan Peraturan dewan bawa masuk senjata api didalam Dewan... Tak ke gila kuasa namanya BN...

Dan satu lagi adakah Speaker yang BN lantik tu sah ? Bila dia angkat sumpah dihadapan Sultan Perak?
So memang haramlah lantikkan Speaker tu tanpa angkat sumpah didepan Sultan menampakkan UMNOlah yang gila kuasa selama ini..
Tak hormat Institusi diRaja..Tergopoh2 nak berkuasa tanpa mengikut saluran yang betul dan bermaruah..

Tiba2 pihak yang dirampas pula yang dikatakan gila kuasa ha ha memang pelik UMNO ni...
Pasal tu Peragut susah sangat nak di tangkap pasal yang disalahkan nanti yang kena ragut pasal tak berhati2 sedangkan yang menuduh itu goyang kaki sambil lewa dengan jenayah tersebut...

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

Naruto Sensei said...

Ha ha ha ada sesiapa yang tampil kedepan buktikan tuduhan siasah tu ha ha ha memang telinga gajah tul kalau boleh dengar... kesian2..setakat tudahan UMNO yang berupa Andaian tu tak payah ceritalah ...

Sekarang zaman teknologi..Pemikiran orang bukannya bukan seperti dulu..Orang melihat hujah dan bukti bukan menelan sogokkan dan tuduhan
semata2 zaman dah berubah , manusia pun berubah...

Yang tak berubah pemikiran UMNO yang kelas ketiga tu...

Alahai MelayuUMNO layu Jadinya...

Naruto Sensei said...

Seperkara lagi cuba perhatikan jarak Raja Nazrin dengan microphone ketika membisikan titah baginda kepada YB Nizar..agak-agak boleh dengarkah sekelian manusia didalam dewan tersebut...kalau mahkluk asing mungkin boleh dengar....

Ada lagi..jika "bisikan" boleh didengari oleh sekelian manusia didalam dewan tersebut maka itu bukanlah dinamakan "bisikan"..mesti ubah kepada "laungan"..

Ha ha ha memang suka fitnah orang dan gila kuasa saja ...itulah UMNO..

Naruto Sensei said...

Yang best tu bila Haji Nizar Mengadu kepada Raja Nazrin berkenan Speaker Sivakumar yang diseret tu dan kehadiran ramai anggota Polis Raja Nazrin terus je jegil kat Polis suruh keluar.. ha ha ha Terkincit2 semua polis berebut keluar dewan..
Kesian2 masih mahu menabur fitnah itulah perangai UMNO dulu,kini dan dah nak mati ni pun..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

Naruto Sensei said...

"Apa yang dilaporkan"..:- jelas sekali agendadaily tiada saksi yg berani tampil menunjukan dirinya yg mendengar titah Raja Nazrin melalui pembesar suara....jika ada mana-mana Adun atau makhluk asing/pendatang haram/virus-virus selsema babi yg mendengar melalui sila tampil mempertahankan AGENDADALIY....


Ha apalagi silalah tampilkan diri yang menuduh tu ... orang dah cabar tu..,

Hati2 jangan salah fitnah nanti Raja Nazrin tengok tak sama denga titahnya kepada Hj Nizar masaklah orang tu...memandai2 buat statement palsu...

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

jaam said...

Seperkara lagi cuba perhatikan jarak Raja Nazrin dengan microphone ketika membisikan titah baginda kepada YB Nizar..agak-agak boleh dengarkah sekelian manusia didalam dewan tersebut...kalau mahkluk asing mungkin boleh dengar....

Ada lagi..jika "bisikan" boleh didengari oleh sekelian manusia didalam dewan tersebut maka itu bukanlah dinamakan "bisikan"..mesti ubah kepada "laungan"..

Ha ha ha memang suka fitnah orang dan gila kuasa saja ...itulah UMNO..

???????????????????????????????????

HAH!!! INI FAKTA?

INI ANDAIAN LA BRO....

APARAAA...

Naruto Sensei said...

ha ha ha nak komen juga ha ha ha

ooh Andaian... yang UMNO punya tuduhan tu fakta ye bukti pun tak bagi..Andaian apanya kalau dah memang sah tak tahu main cakap je titah Raja... tak mengharap anda komen pun ulasan saya... malulah..

Naruto Sensei said...

Faktanya bukan main jauh mickrofon tu takdak sapa pun boleh dengar bisikan tu... fakta kedua kalau boleh dengar dah lama Zamri si mamak tu akan gunakan alasan tu dalam sidang media bukanke tu point dia nak kenakan PR ha ha ha !!

Ini yang laporkan blogger UMNO ha ha ha!! besar kuasa dia boleh masuk dewan sedangkan bloggers yang lain payah betul nak dapat PAS masuk walaupun orang PAS ha ha ha !!

Itu pun sehari selepas blogger PR menyiarkan kisah bisikkan diraja tu..baru laporan itu dikeluarkan seolah2 dengki dengan layanan Raja terhadap Haji Nizar..

Yang paling penting tiada saksi sampai ke hari ini yang nak menampilkan diri untuk buktikan hujah tersebut.. ha ha ha kacau2..

Buat tuduhan tu biar lah terbukti dan bersaksi..ha ha ha

Alahai MelayuUMNo layu jadinya..

Unknown said...

Hi hi hi..lain macam je si siasah ni..dah berubah ke lepas kena sound.Kualitinya hujah kamu,dari mana kau copy post tu..cuba dengar ni pula yg media umno tak bagitau...
Petikan temuramah dgn Dato Seri Nizar.. Selesai Raja Nazrin berucap,baginda semasa nak turun telah berbisik kepada saya 'i want work with you.You have high potential'.Saya iringi tuanku.Baginda bersalam dgn semua wakil Pakatan Rakyat.Saya iringi Tuanku keluar sehingga kekeretanya..

Naruto Sensei said...

Tontoya My Fren!!

ha ha ha!!

Saya sokong anda 100% ..betullah apa yang saya dengar sama macam tu...

Unknown said...

Yang si Siva pegi buat laporan polis ni tak guna jugak.Polis tu lah yang dokong dia keluar.Takkan menangnya.Semuanya dah diperkudakan oleh umno ni. zombie tu pulak pandai putarbelit cerita..rakyat tahulah cerita sebenar apa yg dah berlaku..umno akan dihukum rakyat nanti..

Adam said...

jangan cakap tentang parti la .. kite cakap ttg tahanan nie.. dah dibebaskan, maka janganlah diulangi lagi perkara yang lama... bersyukurlah telah dibebaskan .. baru tahu apa rasanya burung merpati yang dikurung dalam sangkar selama ini. Yang penting sekali, jangan sesekali menggugat kemananan negara.. hidup di tanah melayu (borneo terkecuali) ni india cina dan melayu dan orang asli .. haruslah bersatu .. jangan berbalah .. salah pilih jalan memang akan mengundang padah ..

Anonymous said...

eloklah dah dibebaskan.. jangan banyak cakap lak .. dah kira bagus orang bebaskan .. nanti buat lagi mmg nak kena lagi la tuw.. ada baiknya ambil peluang yang diberikan untuk insaf.. taubat dan bagainya.. keamanan negara amatlah penting .. jangan mudah terpengaruh dengan kata2 orang lain yang hanya mampu menyebabkan diri terjerumus ke lembah yang tiada jalan utk kembali ke jalan asal ..

Naruto Sensei said...

Salam ?

Mereka ditahan kerana menyatakan rasa tak puas hati kerana layanan kerajaan BN kepada kaum India selama ini, sampaikan saham mereka dalam Maika Holding pun boleh lesap entah kemana ... saudara Media Siber dan saudar Dakjaat™ bukan niat saya nak membantah ulasan anda..

Tetapi kita sebagai rakyat mesti tahu apa yang tersirat di sebalik penahanan mereka..

Kemuncak kemarahan mereka ialah apabila sebuah kuil mereka yang berusia 100 tahun dirobohkan di Kota Kemuning ,Shah Alam atas alasan Pembangunan, malah kaum India yang mempertahankan kuil tersebut telah dipukul sehingga ada yang parah dan pecah kepala..

Maka disini siapakah yang mula2 mencetuskan keadaan sebegini kalau bukan di pihak kerajaan sendiri?

Malah hanya nak menyaman kerajaan British sebab membawa mereka ke sini pun kerajaan menangkap mereka..kenapa begitu sayang kerajaan Malaysia kepada kerajaan British yang sejak mereka menjajah kita, membawa masuk pula kaum cina dan India di sini malah lepas tangan setelah Malaysia merdeka..

Sepetutnya kita Umat Islamlah yang patut merasa malu melihat kaum India bermati2an menyelamat dan mempertahankan Tempat suci mereka.

Sedangkan kita sendiri apabila beberapa Masjid dan Surau dirobohkan pun kita diam membisu malah tak sensitif langsung apabila Tempat suci kita di robohkan..

Jadi sebagai rakyat yang berhemah sepatutnya kita perlu sensitif dengan persekitaran sekeliling kita dan mesti mengambil tahu hal2 yang berlaku supaya kita tidak cepat buruk sangka dan tersilap menilai..

Wassalam..

perompak harta rakyat said...

Artikel oleh : abang tiri imah_zuhri yang menetap di US
Dipetik daripada : sebuah akhbar di US

P/S : artikel ini diterjemahkan ke dalam bahasa melayu agar mudah difahami...harap maklum

Tahap 1 : penchacai najis
Penchacai UMNO tahap paling rendah dan paling hina diantara banyak2 penchacai... golongan-golongan ini menyokong UMNO kerana tak pernah menggunakan otak mereka sepanjang hidup mereka... Akhirnya mereka menganggap UMNO adalah betul dan siapa yang tak menyokong UMNO merupakan AL-JUBURI, PENDERHAKA, PETUALANG, PENGKHIANAT BANGSA, UNTA, dan lain-lain... mereka juga terdiri daripada orang-orang yang mudah mempercayai media-media BN terutamanya TV3 (lebih dikenali sebagai TV3/4) dan RTM...

Tahap 2 : penchacai biasa
Penchacai UMNO yang tidak kurang hinanya dengan tahap penchacai najis... mereka dikatakan lebih bijak sedikit dari tahap penchacai najis... mereka gemar memfitnah parti-parti lain selain UMNO dengan cerita-cerita yang tidak masuk akal...sebenarnya mereka yang tak masuk akal sebab mereka tak ada akal... disamping sifat mereka yang mudah mempercayai kata-kata BN dan kata-kata dari media BN... mereka juga gemar memaksa orang-orang lain mempercayai kata-kata (fitnah-fitnah) mereka... siapa yang tidak mempercayainya dianggap sebagai KETINGGALAN ZAMAN, AL-JUBURI, AL-LIWATI, UNTA dan lain-lain.

Tahap 3 : totok
Penchacai UMNO yang mempunyai minda yang sederhana... tak bodo, tak pandai... mereka gemar berforum di Tranungkite dan Mykmu... Mereka juga gemar edit video dan diupload ke youtube untuk tatapan anak-anak muda (dengan niat provokasi)... malangnya mereka kurang bijak untuk edit video sehingga video mereka mendapat rating yang rendah di youtube... Mereka juga gemar mencari pasal setiap kali berhujah dan jika mereka kalah, mereka akan menggelarkan puak PR sebagai UNTA, AL-JUBURI WAL-LIWATI, DIANA DANIELLE dan lain-lain.

Tahap 4 : sontok
Penchacai UMNO yang mempunyai minda dari tahap sederhana hingga tahap tinggi (tapi ada unsur-unsur kebenakan)... sama seperti puak totok, mereka gemar berforum di tranungkite dan mykmu tapi mereka lebih advance dengan membina blog-blog mereka sendiri... blog-blog mereka selalunya berunsur fitnah serta propaganda serta provokasi yang ikhlas dari hati mereka... sesiapa yang tidak bersetuju dengan artikel di blog mereka akan dilabel sebagai AL-JUBURI, BONEKA DAP, BONEKA KARPAL SINGH, BONEKA NGA DAN NGEH, BONEKA S.SIVAKUMAR, BONEKA LEE CHONG WEI dan lain-lain.

Tahap 5 : brontok
Penchacai UMNO yang terdiri dari golongan cerdik pandai (tapi ada unsur-unsur kebenakan)... mereka ini mampu berfikir baik atau buruk... tapi malangnya... fulus punya pasal... UMNO pon UMNO lah... segelintir pihak berkuasa dan hakim merupakan golongan brontok... sesiapa yang kata golongan ini salah atau menyalahgunakan kuasa akan dilabelkan sebagai AL-JUBURI, AL-LIWATI dan lain-lain.

(P/S : virus brontok yang pernah menggemparkan dunia IT tidak ada kaitan dgn artikel ini)
Posted by Topeng Perak® Unmasked at 2:18 AM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...