Tuesday, May 12, 2009

Mahkamah Rayuan bersidang serta merta sebaik permohonan difailkan

PUTRAJAYA, 12 Mei: Sebaik sahaja difailkan permohonan, Mahkamah Rayuan terus bersidang jam 11.45 pagi untuk mendengar rayuan dari Datuk Dr Zambry Abdul Kadir terhadap keputusan Mahkamah Tinggi semalam.

Penal tiga hakim yang diketuai Datuk Ramly Mohd Ali telah bersidang di Istana Keadilan dekat sini.

Selain membuat rayuan, peguam Zambry juga membuat permohonan agar pelaksanaan keputusan hakim Mahkamah Tinggi semalam ditangguhkan.

Zambry diwakili Cecil Abraham dan Sunil Abraham. Turut hadir adalah Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dan ketua bahagian pendakwaan Jabatan Peguam Negara, Tun Abdul Majid Hamzah.

Peguam Umno Hafarizam Harun dan Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin turut hadir.

Peguam Nizar, Haji Sulaiman Abdullah, Ranjit Singh dan Edmund Bon tiba jam 11 pagi tadi.

Turut hadir ke mahkamah adalah dua Adun Bebas pro BN iaitu Mohd Osman Jailu (Changkat Jering) dan Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang).

17 comments:

suhaimi said...

salam..........

nampak sangat double standart mahkamah rayuan ni.bila melibatkan pemimpin umno bukan main cepat betul bersidang,cuba kena kat pemimpin pakatan rakyat? hancur!!!!semoga ALLAH melindungi pemimpin pakatan rakyat dari umno iblis ini.....

detectiveconan said...

sekarang ni semua mahkamah, hakim adalah milik BN. apa saja BN buat cepat mendapat respond. institusi kehakiman mesti bertindak adil dan tidak berat sebelah. siap tukar hakim lain bang untuk Mahkamah rayuan BN.

semoga allah memberkati usaha nizar untuk membubarkan dun perak dan allah menyekat BN/UMNO yang cuba menghalang niat baik nizar demi kesejahteraan rakyat perak.
amin!

Dr Nik-On X-Ray said...

UMNO dah HARAM pun suatu masa dahulu (1987)...masih bernafsu besar untuk melahirkan kerajaan BN HARAM JADAH di Perak. Semoga AlLah SWT akan meleburkan UMNO/BN dan dilemparkan segala rancangan jahat mereka kembali menimpa kepala-kepala mereka (UMNO/BN)..Ya AlLah Ya Qahar, sesungguhnya UMNO/BN itu sejahat-jahat golongan di Malaysia ini.

Pak Lubis said...

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim nukan milik BN, Kalau ia milik BN tentu nya YB Nizar tak menang....

armani said...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu pencacai PR akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah pencacai PR akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!

Yeasin Cameron said...

semoga kau belum mati ;agi dah berulat wahai antijk...

bukan umno kunun.... pi mampuih la hang...

suhaimi said...

salam.....

apa sudah jadi mahkamah rayuan,sudah tangguh keputusan mahkamah tinggi.nizar kena kosongkan pejabat.perak dah jadi haru biru sekarang.sultan sudah tiba masanya tuanku gunakan kuasa bubarkan dun.takbirrrr!!!!!!!!!!

uncle nano said...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

BACA PETIKAN DIATAS..TAK KAN TAK PAHAM2 LAGI APA YANG RAKYAT MAHUKAN??BODOH PUNYA ORANG YANG TAK PAHAM!!

ALLAH MAHA MENGETAHUI DAN MENGASIHI..UMNO ADALAH TUNJANG PERPADUAN BANGSA DI MALAYSIA.

dewatawanberapi said...

parti mana paling mendapat sokongan rakyat....?????

UMNO 27
DAP 17
PKR 5
PAS 6
MCA 1
3 Bebas.

Kalau jawapan anda UMNO...anda sememangnya seorang yang bijak...

kalau jawapan anda DAP...anda seorang yang kurang bijak...

kalau jawapan anda PKR...anda seorang yang bebal...

kalau jawapan anda PAS...anda seorang yang SSSAAAANNNGGGAAAATTTT
BBBBBBOOOOOODDDDDOOOOOOHHHHHHHH

dewatawanberapi said...

parti mana paling mendapat sokongan rakyat....?????

dewatawanberapi said...

UMNO 27
DAP 17
PKR 5
PAS 6
MCA 1
3 Bebas.

dewatawanberapi said...

Kalau jawapan anda UMNO...anda sememangnya seorang yang bijak...

kalau jawapan anda DAP...anda seorang yang kurang bijak...

kalau jawapan anda PKR...anda seorang yang bebal...

kalau jawapan anda PAS...anda seorang yang SSSAAAANNNGGGAAAATTTT
BBBBBBOOOOOODDDDDOOOOOOHHHHHHHH

Unknown said...

Salam....

kalau dah berani kata dapat sokongan rakyat...kenapa bila minta di bubar DUN agak pucat?

Kasi bubar DUN ...biar rakyat buat keputusan....mudahkan cara!

"ini sekejap A menang,sekejap B...macam mana nak takbir kalau macam tuuu...

PeRWiRa_aDiL said...

Siasah bodoh budak skolah adekah yg menyokong DAP tu 100% cina?? Kita undi dah tak kira specific parti, kita kira PR dan BN je...Ko tgk la majoriti UMNO yg mng kerusi berape byk mase PRU-12, bace sketla info lame, jgn main tembak aje bengong, kalau dikira undi kat Perak tu lebih banyak sokong PR.. Mangkok...!!

Unknown said...

salam. Carilah hikmah dalam setiap kejadian yang Allah wujudkan. Jika tidak, akal kita akan beku selamanya. Wallahu'alam

karat ijau said...

apalah bangang yang abadi uncle nonok & sialah ni....

kalau tunjang,bukan 27 kerusi,51 la baru hebat...

baik hangpa keluar ahli cepat2...
sebelum bangang hangpa, tak menjadi lebih abadi.....

wansalman said...

SIAL PUNYA MAHKAMAH,NAMA MAHKAMAH TAPI KEJAP JADI ANJING PASTU JADI ULAR,PASTU NAK JADI UNTA BN PULA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...