Thursday, October 29, 2009

Konflik dalaman PAS akan dibincang bersama ahli: Seminar ganti EGM


KUALA LUMPUR: PAS memutuskan untuk mengadakan satu seminar bagi mengantikan Muktamar Luar Biasa (EGM) yang dicadangkan oleh Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang  berkata, seminar tersebut akan diadakan pada 7 Disember bertempat di Taman Melewar dengan yang akan disertai ahli-ahli PAS daripada seluruh negara.

Siasah difahamkan peserta seminar tersebut adalah sama dengan peserta muktamar tahunan PAS.

Abdul Hadi sebelum itu mempengerusikan mesyuarat khas ahli jawatankuasa PAS Pusat berhubung konflik terbaru dalam parti itu.

Turut diputuskan dalam mesyuarat yang berlangsung lebih empat jam itu ialah kajian terhadap kes Selangor - salah satu isu yang dicetuskan dalam konflik tersebut, yang akan diketuai Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man daripada jawatankuasa disiplin PAS Pusat.

Mesyuarat juga memutuskan isu kerajaan perpaduan (unity government) tidak akan berbangkit lagi dalam PAS.

Konflik dalaman terbaru PAS tercetus apabila Nik Aziz menggesa satu muktamar Khas (EGM) diadakan bagi membincangkan isu yang beliau sifatkan "dua tiga kerat pemimpin bermasalah".

Menguatkan cadangannya itu, Nik Aziz juga merujuk kepada parti Umno, MCA dan MIC yang mengadakan EGM apabila berlaku masalah dalaman parti.

"Kalau Umno boleh buat sesuatu dengan mengadakan mesyuarat agung khas dan MCA pun boleh mengadakan EGM-nya sehingga sempat menggugurkan presiden dan timbalan presidennya.

"Demikian juga dengan PKR yang telah membuat pindaan perlembagaannya melalui kongres khas mereka. Maka kita?

"Isu kita ialah isu dua tiga kerat pemimpin bermasalah. Masyarakat India pun boleh menentang (presiden MIC Datuk Seri S) Samy Vellu dengan mewujudkan parti lain.

"Maka pelik apa, kita panggil mesyuarat parti yang tergempar misalnya, mungkin dipanggil muktamar khaslah. Kalau nak kirakan, kitalah yang sepatut buat dulu." tulis Nik Aziz dalam blog beliau.

Beliau juga mengambarkan cadangan untuk EGM itu turut dipengaruhi setelah membaca tulisan pensyarah Undang-undang Universiti Islam Malaysia (UIA) Dr Aziz Bari yang mengaitkan kemerosotan undi PAS di Bagan Pinang baru-baru ini dengan kekecohan di Selangor serta mengkritik kepimpinan Abdul Hadi.

Sekurang-kurangnya dua pimpinan tertinggi PAS iaitu Nasharuddin dan Naib Presiden, Salahuddin Ayub telah bertemu Nik Aziz ekoran kenyataan tersebut.

Isu yang turut dipanaskan oleh media dan menjadi topik utama kebanyakan blog yang dikendalikan individu yang dekat dengan PAS telah menimbulkan kegelisahan dikalangan ahli PAS apalagi ada pemimpin yang memperlihatkan sokongan dan bantahan terhadap cadangan Mursyidul Am itu.

Bagaimanapun Abdul Hadi dalam reaksinya beberapa hari selepas isu tersebut menjadi panas meminta kemelut dalaman yang sedang dihadapi PAS perlu diselesaikan secara musyawarah dan bukannya menerusi penggunaan media massa dan media baru.

Dalam kenyataan rasmi yang dikeluarkan, Abdul Hadi berkata pendekatan musyawarah dengan berpegang kepada budaya dan panduan yang menjadi pegangan PAS sewajarnya dipilih, sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan parti.

"Sehubungan itu, saya meminta seluruh ahli dan kepimpinan PAS di pelbagai peringkat untuk bersabar dan bertenang dalam menghadapi persoalan dalaman parti pada waktu ini," katanya.

Nik Aziz kemudiannya juga akur untuk menukar EGM seperti mana cadangan awalnya kepada mesyuarat khas.

Sejurus itu, Setiausaha Agung PAS menetapkan jam 8.30 malam pada 28 Oktober untuk mengadakan mesyuarat khas dikalangan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat bagi membincangkan isu berkaitan EGM yang dicadangkan Nik Aziz, melalui sidang media pada 26 Oktober.

Mesyuarat tersebut turut menjemput Nik Aziz hadir untuk membolehkan membentangkan pendapatnya disamping semua pimpinan PAS mendengar sendiri penjelasan daripada beliau.

Nik Aziz pada asalnya dilaporkan keberatan untuk hadir kerana bertembung dengan persidangan Dewan Undangan Negeri Kelantan yang berakhir pada petang rabu bagaimanapun mengambil keputusan untuk turut serta dalam mesyuarat tersebut.

62 comments:

ilhamku said...

Assalamualaikum:

Kemajuan PAS : Menifasto PR Detailkan
Kerjasama PR: Agihan Kerusi (Hak Kuasa pemerintah %)60% 20% 20% hendak menyertai Pembangkang Yang mengapalainya Semestilah PAS,kerana kerjasama dengan niat pembangkang Menggagalkan PAS memerintah,yang jadi Pembangkang adalah seperhan UMNOBN ,PAS perlu tegas dalam memilih Kuasa Memerintah.
RAKYAT memerlukan Kuasa PAS Memerintah,BUKAN Parti Keadilan :PK masih ada citarasa UMNOBN jadi kena fahamkan dasar Pembangkang Pemerintah.
Kajian Pihak saya sekiranya PAS masih sedemikian maka PAS tak akan memerintah Malaysia.
PAS PERLU mengISLAMkan Pari Keadilan,Dakwahkan ISLAM kepada DAP.
Kerusi-kerusi Pilihan Raya PAS Perlukan TOTAL Kuasa Pemerintah bukan Sama Rata Dengan Parti Keadilan.
PERKASAKAN PAS KUASA MEMERINTAH:
TERJADI DI PERAK,
NAK JADI DI SELANGOR.
PAS SELANGOR KENA ROMBAK KEPIMPINAN YANG ADA /KERANA ADA WAS-WAS YANG ADA INI.
BIAR PERPOLITIK MATANG

ironseven said...

hehe...maka ramai le yg kempunan dan menelan air lioq serta menjilat kahak2 pekat hijau yg diludah sebelom ni. dan maka jatoh le kemaluan2 pakar2 andaian dan pak2 nujum yg kunun sangat pandai buat andaian2 mennegatifkan pemikiran org yg bodoh bengong terutamanya pencacai2 umno-bn yg selalu bertaklid buta tanpa usaha mencari ilmu dan kebenaran.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogpot.com

Era Nik Aziz sudah berakhir. UMNO pun dah tukar dua tiga orang pemimpin....

Biar Melayu bersatu atau Melayu akan ajar PAS dalam pilihan raya akan datang...PAS menang lima, enam kerusi aje...

keris panjang said...

Nik Ajis ingat dia dh sampai taraf nabi, tak buat silap! Dia takut dgn pengaruh hj hadi sbb haji hadi lebih bijak dan pintar dari beliau yg berfikiran ghok ghak..alzhamier!!

pecacai2 masih angguk2 apa dia ckp walaupun mereka tahu cakap dia bukan bole pakai sangat.

jaam said...

ho ho...

satu dua isu, sudah kecoh satu malaya....
itu belum kes negara lagi!?

amacam mau perintah negara?
wooo!

ironseven said...

mie terjah,

melayu islam akan ajar melayu umno yg halalkan rasuah, menyeleweng, menindas rakyat, skandal duit pkfz dan spt laporan audit. yg lebih terok bila umno mempersenda quran dan hadis dan hukum islam.

kata dewata pemimpin islam yg tak ikut ajaran islam wajib ditolak. tak ke gitu dewata?

kau tak payah berangan la labu...

ironseven said...

jaam,

pas tak kecoh2kan pon mcm kecohnya ppp, mic, mca, gerakan dan tee keat vs tiong.

elok kau jilat balik kahak hijau kau tu. takde ape yg dikecohkan dalam pas melainkan pakar andaian pak nujum yg buat2 kecoh...

ironseven said...

keris,

kau pon nak jadi pakar buat andaian ke? hehe..sudah2 le tu. bila tgna ingat dia setaraf nabi? bila? kau buat andaian je kot ni...bila masa tgna tak buleh ditegor? kalau tak buleh ditegor maka tak de le decision meeting semlm. ape punya sengal...

mohd Ali said...

Ana rasa Isu Kerajaan Perpaduan hendaklah dibincangkan secara bersemuka antara Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi,Cikgu Pa, Hasan Ali. Tak patut langsung ada rasa tidak puas hati yang diluahkan secara terbuka antara 2 tok guru. Namapun tok guru, mestilah yang diluahkan berdasarkan firasat terpimpin dari Allah, bukan nafsu… Ana rasa tak patut langsung Pimpinan PAS pusat khususnya menjadi bengkeng(pemarah) dan takkan tak ada perjumpaan sebulan sekali yang wajib bagi pihak pimpinan PAs pusat.
Ana cadangkan Usrah Pimpinan Pusat perlu diwujudkan bagi merapatkan talisilaturahim antara pimpinan.
Zaman dah maju, ambil no tel. dan telefon. Saya dah mula merasakan Blog dah menjadi senjata makan tuan. Lebih merosakkan dari memberi kebaikan.
Ingatlah bila berfikir sendirian, syaitan akan berperanan.Bagi ana dua2 tak salah.
Ana rasa tak perlu mesyuarat luarbiasa, yang perlu sabar luarbiasa.
Bagilah peluang semua orang bercakap, jika ada kerajaan perpaduan Presidenpun kena minta mandat pada ahli.So….nak kalut apa…. Kalau buat sungguh kerajaan perpaduan ana yakin akan dimaklumkan pada ahli.
Ana rasa tahun nie Allah turunkan wabak EGM kot, sampai PAS pun nak kena jugak tak kecuali..
Bagi ana biarlah beberapa orang buat kenyataan ikut sedap mulut, lepas nie kita pangkahlah pimpinan yang ikut sedap kita pulak.sabar……
Ana doakan dua2 tok guru sihat dan tak jatuh sakit akibat daripada banyak berpikir. InsyaAllah PAS tetap teguh. Kami anak2 PAS anggap dua2 macam Ayah dan Bonda, dua2 kami sayang, dua2 kami hormat. Tapi Ayah dan Bonda takkan kalau nak gaduh depan anak2. Betul jugak kata arwah ayah takkan dalam keluarga takdak bergaduh, tapi kita adik beradik yang lain tak patut jadi batu api, patutnya kita jadi pendamai.Tak patut masuk campur kalau tidak akan jadi lagi kecoh. Alih2 dok tahun depan dapat adik baru lagi. InsyaAllah, Amin.

tabuan said...

'PAS selangor di heret ke J/K Displin'

Nampak nya Datuk Dr.Hasan Ali akan di humban ke J/K Displin.

Kesian dr hasan, inilah pejuang, inilah pejuang yang secara terang tak sanggup melihat agama, bangsa nya di hina di dalam pemerintahan pakatan rakyat di Selangor.

Dr. Hasan tahu, apa yang berlaku dalam pemerintahan kerajaan Selangor. Apa yang DAP buat kepada orang islam di negeri tersebut.

Inilah contoh yang jelas, yang menunjukan kuasa DAP. DAP mampu menekan PAS di dalam pakatan rakyat.

Apabila DAP mempertikai islam, mempertikai azan oleh terasa Berkokok, apabila DAPSY pulau pinang mengatakan pertubuhan islam adalah penganas. Semua pemimpin PAS menjadi tikus mondok, termasuk tuan guru Nik Ajis.

Tetapi apabila DR. hasan Ali mempertikai SELCAT,mempertikai penjualan arak secara terbuka.Semua pemimpin PAS bangun untuk marah kepada Dr.Hasan Ali. Termasuk Tuan guru Nik Ajis.

Begilah rupa pemimpin PAS yang kunun nya berjuang untuk menegak islam. Tetapi rakan kongsi baru lebih di utamakan daripada orang yang di dalam PAS yang berjuang bersama.

Sanggup menyingkir, menghina, memarahi orang yang berjuang bersama demi menjaga rakan kongsi.

Hidup..pas..hidup Pas...teruskan menjadi lembu belaan DAP

jaam said...

amacam mau perintah malaya???
sikit punya hal sudah kelam kabut?

wolf said...

Nik Ajis, hadi Awang dan lain2 pemimpin2 pas dah termakan nasi kangkang DAP komunis...

Elok la tu.... terus la mengangkang dan tadah jubur pada juburi...

BN tak perlukan PAS... sorry guys..

Tak lama lagi berkubur la PASngok akibat balasan Allah swt...

keris panjang said...

"....Tetapi apabila DR. hasan Ali mempertikai SELCAT,mempertikai penjualan arak secara terbuka.Semua pemimpin PAS bangun untuk marah kepada Dr.Hasan Ali. Termasuk Tuan guru Nik Ajis...."

.......................................
Kecian Melayau PAS di bodo2 kan kaum gasar DAP!!

keris panjang said...

"....Apabila DAP mempertikai islam, mempertikai azan oleh terasa Berkokok, apabila DAPSY pulau pinang mengatakan pertubuhan islam adalah penganas. Semua pemimpin PAS menjadi tikus mondok, termasuk tuan guru Nik Ajis....."

.......................................
Kecian Melayau PAS di bodo2 kan kaum gasar DAP!!

dewatawanberapi said...

malang betoi pas ada pecacai pukimak macam iron7...komen pun ntah apa2...

penyokong2 pas kat dalam ni dah makin kurang...tinggal iron7 sorang yang masih setia jilat jubor nuar...

kesssiaaaannnn....
ko jilatlah puas2...

ironseven said...

tabuan bertaklid,
"'PAS selangor di heret ke J/K Displin'

Nampak nya Datuk Dr.Hasan Ali akan di humban ke J/K Displin"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..statement asal hj hadi 'siasat dakwaan ke atas hasan ali'.

hehe..bodoh la lu tabuan..tajok bombastik berita diterima bulat2..

ironseven said...

dewata merepek,
"malang betoi pas ada pecacai pukimak macam iron7...komen pun ntah apa2..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..kau cermin la komen kau dulu. komen kau kosong tanpa fakta. nampak so stupid. eh, puki mak kau ke tu dewata yg kau agong2kan tu? hehe..bodosssss....

ironseven said...

dewata merepek,
"malang betoi pas ada pecacai pukimak macam iron7...komen pun ntah apa2..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..kau cermin la komen kau dulu. komen kau kosong tanpa fakta. nampak so stupid. eh, puki mak kau ke tu dewata yg kau agong2kan tu? hehe..bodosssss....

ironseven said...

keris ngomel,
".......................................
Kecian Melayau PAS di bodo2 kan kaum gasar DAP!!"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..umno bersekongkol dgn mca, mic, ppp, gerakan hina islam, hina quran, hina nabi, hina hukum islam.

dasar pas quran dan hadis. dasar umno, mic, mca, ppp, gerakan sama je. dasar pas tolak rasuah, dasar umno rasuah halal...

bodohnya melayu umno diperbodoh umno sejak 52 tahun..hehe..

ironseven said...

wolf menyalak,
"BN tak perlukan PAS... sorry guys..

Tak lama lagi berkubur la PASngok akibat balasan Allah swt..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..pas tak terhegeh2 mintak umno bekerjasama. umno kan tolak quran dan hadis, halalkan rasuah dan maksiat. mana mungkin pas nak kerjasama dgn parti laknatullah.

tak lama lagi berkubor le umno akibat balasan allah kerana umno halalkan yg haram, haramkan yg halal...hehe..

ironseven said...

benda yg amat simple difahami org yg berakal.

1. 3 adun hilang tiba2 muncul bila speaker kata depa letak jawatan (hilang di pekan pulak tu...hehe)
2. puak2 umno-bn lantik ganesan jadi speaker masa sidang tak mula lagi (hehe..sah ke tu?)
3. ganesan diangkat jadi speaker masa speaker siva yg sah ade lagi kat kerusi dia (hehe..bukan menghina speaker tu?)
4. ganesan naik ke tempat speaker siva setelah speaker siva diusong disumbat ke store! (hehe..bertamadunnya umno...)
5. sekejap mahkamah kata ade pengasingan kuasa executive-legislative-judiciary, kejap takde pulak. kejap kata ikot perlembagaan, kejap tak payah. (hehe..nampak sgt mahkamah diperguna oleh umno..)

roslisalem said...

harap moderator buang la komen-komen mengarut ..diorang tu bukan komen isu, tp berbalah mcm bebudak..

berkenaan mesyuarat tu, rasanya PAS kena balik asal.. mengarut jugak dok layan isu ni..

PAS kena hidup atas pendirian tegas.. Samada kawan atau lawan, PAS hanya perlu bersama jika Hukum Islam dihormati..

PAS bukan bangsat sangat kemaruk kuasa.. sejak 1955..orang PAS dah berjuang... nak tambah lagi 100 tahun pun aku tak rasa jadi isu..

Yang penting kerja Islam dan dakwah terus berjalan.. Nabi Lut A.S pun beratus-ratus tahun berdakwah..

Kalau tak paham gak..tengok mcm tabligh ..lantak la apa orang nak kata.. dia tetap jugak dengan kerja sunnah .. bab dia tak join politik tu hal lain la...

Elok PAS pun buat mcm tabligh juga.. pergi rumah ke rumah.. ajak kepada Islam dan Ketuanan Islam.. Ajak solat dan ke masjid... buat yang lebih advance dari tabligh la..

Aku rasa itu modus operandi yang lebih baik... rasionalnya, jika semakin ramai orang dekat pada Islam, buat kerja ikut Islam..memerintah ikut Islam, maka otomatik sekular tu terhapus...

akhir kata... jangan dok berbalah.. buat aja la kerja dakwah .. lantak la orang atau parti lain nak kata apa pun...

ironseven said...

roslisalem dakwa'
"akhir kata... jangan dok berbalah.. buat aja la kerja dakwah .. lantak la orang atau parti lain nak kata apa pun..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

thanx bro. bukan berbalah. bukan tak berdakwah. tapi lebih kepada tarbiah...supaya yang benar itu terserlah...

tabuan said...

bila adun BN lompat masuk PKR (Halal)...bila adun PKR lompat masuk bebas dan sokong BN haram...

kesian aku tengok ahlul-ahlul pas ini,

tabuan said...

Seorang lagi wakil rakyat PKR meninggalkan parti itu dan menjadi ADUN bebas - kali ini di Selangor selepas dua di Perak awal tahun ini dan seorang di Kedah pada Ogos.

ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah, sejak beberapa bulan lalu menimbulkan spekulasi bakal menyertai Umno, membuat pengumuman itu di sebuah hotel di Kuala Lumpur sebentar tadi.


Tabuan: Selamat datang wahai saudara ku, saya tahu saudara juga tak puas hati seperti mana saudara-saudara yang lain.

Memang saudara tak sanggup lihat apabila hak-hak dan keistimewaan umat islam/melayu di hancurkan dalam pentadbiran kerajaan PR.

Say tahu, saudara amat sedih dengan situasi yng menimpa umat islam/melayu di Selangor.Saya yang duduk di luar pon merasa, apatah lagi tuan yang duduk di dalam tentulah tuan lebih dtahu daripada saya.

Jeng-jeng lepas ni hasan ali....harapan untuk dr hasan menjadi MB selangor semakin cerah

wolf said...

Petanda kehancuran PakatanReput semakin jelas hari demi hari...

Itulah tanda kebesaran Allah swt...

Kepada iron7ngok yang bertaklid buta kepada PASngok atau N.ajis atau hadi...bersiap sedialah menghadapi saat-saat kehancuran...

Takbir...3X
Tahmid...
Selawat...

Mesra Sokmo said...

BN hendaklah tukar nama baru BNN - Buasnya Nafsu Najib

aiman said...

tahniah wolf,komen anda setaraf profesor(profesor tiga suku).dah jumpa blum bapak (jantan yang membuntigkan mak kau itu)kau

ironseven said...

tabuan berangan,
"Jeng-jeng lepas ni hasan ali....harapan untuk dr hasan menjadi MB selangor semakin cerah..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...semua kudis bn ambik. yg rasuah, yg skandal seks, yg tak perform keje..ambik ler...patot le pon ramai sangat menteri bertaraf senator dlm kerajaan bn ni. rupanya dah tandus yg berkaliber...

aku pon nak tengok bila le agaknya mb selangor harapan dr tabuan phd ni dpt jawatan tu.

tak abis2 berangan buat andaian. akhirnya jilat kahak sendiri kot...hehe..

ironseven said...

kerabat anjing menyalak...
"Kepada iron7ngok yang bertaklid buta kepada PASngok atau N.ajis atau hadi...bersiap sedialah menghadapi saat-saat kehancuran..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..kau tengok le sapa yg hancur lepas ni. aku rasa surely parti yg mengaku islam yg tolak islam dan menghalalkan rasuah dan penyelewengan. kau buleh beraya le kalau kau nak wahai anjing. esok mungkin kau menangis melalak...

hehe...ade jugak kt dunia ni mamat yg singkat akal tak nampak kemungkaran umno malah bertaklid buta menyokong kemungkaran tu.

Mesra Sokmo said...

keris panjang said...
Pok Loh saja bertaraf nabi, bagi penganut ugama UMNO Hahdari, rasul pun ada bekas staff zoo...Khahar.

Pencacai UMNpigs adalah sesuai duduk diZoo sahaja.

Yang kaya peminpin BN (Beruk Najib) jual balak negeri macam adnan MB Pahang...TV3 malam tadi dalam berita tunjukkan kawasan Adun Pelagai ...rasuah balak pun dipelagai juga.

Yang bodoh pencacinya..dapat upah pasang bendera.

kereta lebih usia 5 tahun kena test puspakom..seksa rakyat lagi

roadtax kena insuran no. 1, sempena 1Msia

wolf said...

AimanNGOK...

Aku dah jumpa mak kau tgh runggek dengan baalifhokhok dekat atas bukit... kau nk tahu tak bukit mana supaya kau boleh jumpa dia?

jiwakita said...

salam....

macamana PAS nak berjuangkan islam dan berdakwah guna flatform politik....
pemimpinnyapun macam parti lain jugak
nakkan jawatan,kerusi dan kuasa...

Berbalah jugak tak abis-abis..ini
pemimpin belum lagi ahli dan penyokong
,,tenggoklah bila berkempen atau berdemostrasi...tak tonjokkan islam
sebenar..hanya kopiah dan selendang jer
nampak keislamannya.....

inikah namanya PAS alami kegelinciran
matlamat asal...

maka amat setuju pemimpin PAS bermulq
kembali seperti golongan tabliq sahaja...

jiwakita said...

salam....

dah nampak sebulan dua ni penyokong PAS dan PKR kiri kanan saya..senyap seribu
bahasa bila cerita tentang PR Selangor nie..bila berbicara nada sudah berlainan
sekali..semangat PR telah mula hilang...taring
telah menyusup kedalam kembali...

dulukini said...

banyak betul pencacai parti BN rasuah komen kat sini.

AsyMok_ambo said...

Entiti Perkauman Muhyidin yasin dan utusan malaysia PASti menggigit jari. Sehabis daya mereka cuba menggeliatkan hubungan Tuan Guru dan TokGuru. hatta kalian lupa...
ALLAH SWT telah MENJANJIKAN PERLINDUNGAN KEPADA PARA WALI ALLAH SWT.
Kepada para DAI'E FISABILILLAH!
SILA AMBIL PERANAN MASING-MASING.

blue_dream said...

kesian penyokong UMNO x abis2 perkauman.macamane nk jadi 1malaysia.dah 50 tahun merdeka pun x abis2 bersikap asabiyah.

Mesra Sokmo said...

Tak hairan PKR lompat parti sebab dok dalam pembangkang duit tak banyak....aku tengok dia baca scrip upahan dan tulisan dari umno...tak cukup duitlah tu. Yang kaki rasuah dan jahat keluarlah dari Pakatan Rakyat.

Dah masak dah, banyak mana BN upah beli dan culik org PR.

Jutawan segeralah tu...ambillah habuan dunia. Jawablah diakhirat hadapan rabul jalil...tabuan oii

Mesra Sokmo said...

Ikutlah BN (Barua Nazak) lagi sokong lagi beban kpd rakyat...kereta 15 tahun kena test puspakom. Insuran dak kena ambil first party. Laoding lagi kena bayar. Bila nak kutuk rakyat ikut cara singapore.

Sinagpore bagi setiap 5 tahun kelengkapan rumah free. Kita apa cekit darah rakyat aje..itulah BN (Buasnya Nafsu) Najib.

Rakyat kita beli besi buruk dari singapore aje...Peti sejuk dll.

Gaji cikgu singapore boleh beli, kondo....gaji cikgu msia dapat beli rumah setingam.

Pencacai nak sokong lagi >>> BN (Baham Nanya) lah rakyat msia.

Lepas ini apa pulak BN - Bini Najib nak rancang, utk susahkan rakyat..tunggu dan lihat

Mesra Sokmo said...

Tabuan bila pula nak makan BABI sempena rai kemenangan Mat Isa - 40 hari dibagan pinang?????

maa120276 said...

Diharap saudara-saudaraku di dalam pas kembalilah dan perkukuhkan perjuangan kita ke arah memartabatkan islam. Hentikan isu remeh yang akhirnya digunakan musuh untuk menyerang kita. Luaskan skop dan matlamat kita merentasi skop politik dan bermatlamat mendapat kuasa semata-mata. Sebaliknya jadikanlah skop dakwah sebagai asas perjuangan dan matlamat membebaskan manusia dari perhambaan kepada taghut yang merentasi sempadan negara dan politik sebagai matlamat kita. Ambillah contoh dari tokoh-tokoh besar islam seperti rasullullah, 4 khalifah, salahudin al ayubi, sultan muhamad al fatih, dan para shuhadah termasuk imam hasan al banna dan para saudara kita di palestin sebagai contoh sandaran. Semoga sejara pejuang islam di awal abad lalu seperti pkmm, awas, api dan lain-lain yang akhirnya terpaksa memilih untuk bersekongkol dengan perikatan atau bergabung dgn pkm tidak berlaku di abad ini. Kembali dan kuatkanlah asas perjuangan ini agar umat islam dapat memilih jalan yang lurus dlm perjuangan kemerdekaan dari taghut yang mempunyai banyak topeng yang ditaja oleh zionis itu. Takbir!!!

tabuan said...

Tetapi Badrul Hisham dilaporkan berkata antara sebab dia keluar PKR adalah tuduhan liwat yang membabitkan ketua umum parti itu, Anwar Ibrahim. Bercakap dalam satu sidang akhbar, Badrul Hisham berkata dia menjadi lebih syak terhadap Anwar yang dipercayainya sengaja melengah-lengahkan perbicaraan dan enggan menjelaskan hal itu kepada ahli parti

******************************
iron7 said.....

hehe...semua kudis bn ambik. yg rasuah, yg skandal seks, yg tak perform keje..ambik ler...patot le pon ramai sangat menteri bertaraf senator dlm kerajaan bn ni. rupanya dah tandus yg berkaliber..

******************
Tabuan : Aku tak kutip semua "Yang peliwat aku kasi kat ko" tapi kalau ko nak try jangan lupa guna krim KY, takut nanti ko tak dak nikmat kentut...

Yang saman kerajaan kelantan kerana laksana hudud pon aku kasi kat ko......:)

heheh jangan marah nanti kena jual..

najibumno said...

woi tebuan!!!!
ko x yah bising pasal hududla..aku sbg PM malaysia pun x berminat ngan hudud.buat ape hudud??aku pun bnyk wat salah ni.aku dh rogol n liwat mongol punye org.
tebuan,ko xyahla dok ungkit lg pasal hudud ni.aku takutla..

najibumno said...

wei abe mee mamak!!!
ko ni x habis2 ngan melayu ko tu.ko x tau ke aku punye slogan skrg?1malaysia..satu bangsa malaysia.mane ade melayu,cina,india lg.ko ni ikut perkembangan ke x bahlol...
atau ko ikut presiden mane??skrg ni aku presiden umno.ko kena ikut akula..1malaysia!!!jgn dok sebut melayu2 lg.kan nanti x pasal2 aku suruh hisyam tangkap ko.nak ke???

najibumno said...

hoi jiwakarat!!!
ko jgn dok sebut tabligh2 kat sini.masa perjumpaan tabligh seluruh dunia kt kl itu ari,..aku ada pegi.aku sokong tabligh ni.sbb diaorg x campur politik.so,lg senangla keje aku nak rompak harta rakyat..

datin_azurah said...

Tabuan (Ex-Mufti Perlis) serta pencacai UMNO diharap kamu bertangungjawab dalam menyesat umat Islam & bukan Islam dalam menegak Barisan Nasional yg menghalalkan hukum Allah yg haram dihadapan Makhamah Allah rabul jalil diakhirat nanti.

Ingat setiap yg hidup pasti mati, kamulah akan disoal oleh Allah SWT nanti dalam meyesatkan umat didunia ini

Perawi said...

tabuan said...
Tetapi Badrul Hisham dilaporkan berkata antara sebab dia keluar PKR adalah tuduhan liwat yang membabitkan ketua umum parti itu, Anwar Ibrahim. Bercakap dalam satu sidang akhbar, Badrul Hisham berkata dia menjadi lebih syak terhadap Anwar yang dipercayainya sengaja melengah-lengahkan perbicaraan dan enggan menjelaskan hal itu kepada ahli parti

AYAT INILAH YG NAMPAKNYA DIREKA CIPTA OLEH PUAK UMNO....DIBACA BUKAN DARI IKHLAS HATI...BERAPA JUTA RM DIUPAH OLEH BN (BABI NAJIB)

Perawi said...

najibumno said...SEMUANYA ADALAH PENGAKUAN IKHLAS DARI NAJIB, PENCACAINYA ADALAH BUTA HURUF....BOLEH DITIPU...HEEE3

Perawi said...

IKUTI PERKEMBANGAN TERBARU DLM:

http://www.terengganukini.net/v2/

wolf said...

Datin Azurah serta pencacai PASngok diharap kamu bertangungjawab dalam menyesat umat Islam & bukan Islam dalam menegak Pakatan Rakyat yg menghalalkan hukum Allah yg haram dihadapan Makhamah Allah rabul jalil diakhirat nanti.

Ingat setiap yg hidup pasti mati, kamulah akan disoal oleh Allah SWT nanti dalam meyesatkan umat didunia ini

tabuan said...

"Keputusan yang diumumkan oleh Tuan Guru Presiden malam tadi bukan keputusan yang dipersetujui oleh para ahli jawatankuasa pusat PAS.

"75 peratus daripada keseluruhan ahli jawatankuasa yang hadir bercakap dan hanya Cikgu Pa (setiausaha agung, Datuk Mustafa Ali) serta Datuk Abu Bakar Chik sahaja yang menyokong Dr Hassan.

"Yang lebih menyedihkan apabila Tok Guru (mursyidul am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang membentangkan tulisan beliau dalam blog beliau jelas tidak mahu berganjak daripada apa yang dituliskan oleh beliau.

"Yakni, jelas beliau mahu ketiga-tiga yang dinamakan dalam blog beliau dibuang."

Selain Dr Hassan dan Mustafa, Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa juga disebut di Blog Tok Guru yang dianggap antara "beberapa kerat pemimpin bermasalah "

Mari lah kawan-kawan kita pakat tolong PAS...PAS sedang menuju kehancuran,...

Janganlah kita asyik berbahas sahaja, kita patut tolong mereka walaupon mereka tak mahu bersaudara dengan kita.

Kita patut tolong wahai kawan-kawan ku yang pro UMNO, pro BN, kita tolong lah mereka, walaupon mereka menolak perpaduan dengan kita.

Wahai kawan-kawan ku tolong lah-tolong lah bawak kan minyak, bawak kayu api, bawak kan mancis, tolong lah bakar lagi...kahkah..kahkah

kampunnggurl said...

tentah apa korang ni baik ko orang baca al quran lagi bagus kan

kampunnggurl said...

wahai wolf or alias fox
sebelum kata org sesat lebih baik kamu lihat sejauh mana kamu berjasa pada agama .dan ape tindakan yang kamu ambil untuk laksanakan hukum allah iaitu hukum hudud. kamu hanya seorang insan yang mempunyai sedikit saja ilmu tentang agama dan kamu sanggup kata org sesat.maaf kalau tersinggung.

roh_insan said...

Apesal "org lain yg berlabuh org lain pulak yg tenggelam"

aiman said...

wolf,aku tak tau apa sebenarnya kemahuan anda.aku pelekehkan kau ,kau maki hamun siap mencarut lg.bila aku puji kau,kau tetap maki hamun dan mencarut.mak bapak kau tak ajar kau erti budi bahasa ker.oh lupa,kau lahir dari sumber yg haram mereka tak sempat nak ajar kau.kalau sempat pun ,diaorang tak akan ajar kau.yelah mana ada ketam ajar anak dia jalan dengan betul

wolf said...

Aiman..

Siapa yang mulakan???

Saya x pernah kondem pasal keluarga @ mak @ bapak.

Aku hanya kondem parti politik. Yang kau guna perkataan babi apasal??

Pastu kau pulak nk melenting?

Selama ni puak PAS hentam/maki kitaorang diam jer...

Tetapi tidak kali ni...kau mulakan... kau kena terima balik apa yang kau cakap pada orang lain..

aiman said...

wolf,marah nampak ,cool man.

Mesra Sokmo said...

Wolf....siapa yg lebeh sesat
1. halal zina > Dr Masitah
2. ugama baru > pok loh hadhari
3. tolak hukum Allah setelah 52 tahun merintah .... bila lagi nak laksana hukum Al Quran ..nak tunggu Qiamat ke?

Pencacai UMNO ni bodoh, Gerakan & MCA sekarang nak minta bubar BN (Babi Najib) tubuh parti baru POM (parti one msia) dijangka Chua Sue Lek jadi PM...hahhh

Mesra Sokmo said...

refer news bernama TV - 8pm tonight...BN dikuburkan...Isya'Allah

Mesra Sokmo said...

tabuan said...

Mari lah kawan-kawan kita pakat tolong lenyapkan BN (Barua Najib)...UMNpigs sedang menuju kehancuran,...

Wahai kawan-kawan, biar UMNO/BN manpus dalam PRU13 nanti...haram kita undi BN, semua yg Allah haramkan dihalalkan oleh BN, kita tertipu 52 tahun dah berlalu

Rasuah, zina, mabuk, makan hasil babi ada belako...tak caya tanya Tabuan/MAZA tukang sembelih babi bersama Mai Isa dibukit pelanduk...najib bagi RM75 juta duit rakyat 1Msia

keris panjang said...

"...Wahai kawan-kawan, biar UMNO/BN manpus dalam PRU13 nanti...haram kita undi BN, semua yg Allah haramkan dihalalkan oleh BN,.."

....................................

Ehek,ehek, undi DAP takper sbb dia org makan babi dan segala kemungkaran. PKR pun takper sbb main "jln belakang".

Gunalah akal sikit bro, kalo nk berhujah!

keris panjang said...

Blogger Mesra Sokmo said...

keris panjang said...
Pok Loh saja bertaraf nabi, bagi penganut ugama UMNO Hahdari, rasul pun ada bekas staff zoo...Khahar
.....................................
Anda ini terang2 munafiq, memutar belitkan kata2. Bila masa aku ada bina ayat mcm yg ko angan2kan tu. Bawalah bertaubat, ada sedikit ilmu agama pun, tidak tahu nk gunakan. Lebih baik mcam aku yga tahu asas sahaja ni, tak sanggup aku nk buat kerja mcam yg ko buat,bro!! Aku tgok byk posting ko yg "merujuk" posting tp ko sanggup ubah ayat nk kelirukan org. Inilah kalo semua org nk tahu "pekerjaan: kebanyakan balaci2 PAS spt yg sekor ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...