Wednesday, October 28, 2009

Kenyataan Media Sivakumar dan Nizar


Pihak polis menahan kami beberapa kali sebelum boleh masuk dewan, tidak pernah berlaku Adun dilayan seperti penjenayah.

Apabila kami tidak mahu menyerahkan jubah dan kekerasan digunakan untuk merampas songkok dan jubah. Mereka menekan dan mencekik saya supaya saya tidak bernafas dan lemah. Walaupun Adun PR cuba menyelamatkan tetapi mereka menghadapi ramai polis.

Sivakumar menunjukkan sekali lagi cebisan jubah yang masih tinggal sebagai simbol demokrasi.

Sivakumar mempersoalkan tindakan kami dilarang membawa masuk kamera. Juga beliau mendakwa semacam dirancang tidak ada anggota media dalam ruang legar SUK semacam hendak mengelak media melihat apa yang berlaku.

Speaker Sivakumar mengesahkan sidang pada hari ini dengan meluluskan tiga usul iaitu usul berkaitan tragedi di Kuala Dipang, tahniah dengan prestasi Kerajaan PR dan pencalonan seorang calon untuk menjadi Ahli Dewan Negara yang baru.

Sementara itu Datuk Seri Nizar Jamaludin pula berkata, rombongan Adun PR telah dihalang oleh 5 sekatan dan ini bercanggah dengan demokrasi. Terbukti kekecohan bermula dari arahan defekto BN.

"Saya rakamkan disini atas arahan BN kepada pihak polis menghalang kami." 

"Jika Speaker itu haram maka usul, bajet adalah tidak sah dan semuanya tidak mengikuti peraturan."

"Saya mendesak Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Hishamuddin wajib meletakkan jawatan kerana tindakan polis yang memalukan," ujarnya lagi.

25 comments:

ADAM KEK said...
This comment has been removed by the author.
abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sivakumar...

bila nak hantar baju?

DI ingat malaysia sama dengan India ke?

Melayu masih majoriti di Perak....
Islam masih agama rasmi dan sultan masih berkuasa....

fajridil adha said...

polis makin samseng skrgni.memalukan malaysia dimata dunia.apa nak jd pun xtau la.[my blog]

hurry said...

abe mie demo tu dok main melayu..melayu tu jah demo pandai...tengok blok demo pun mcm ore tok sekolah...habis sapa yg kacau islam agama rasmi....lebih kure lagu najib dgn rosmah jugak dia ni....ore tak sokong umno kerana najib dan rosmah la...tgok rosmah sedara sendiri buang....tak pakai tudung....mana ada pemimipin wanita mcm tu....mana tak tahu aku nak letak muka...tengok rosmah jadi wanita pertama .....aku pg mana2 semua org geli gelagat rosmah...

abe MIE 'TERJAH' said...

hurry-

hasmah ke, hasmah ke, siti nurhaliza ke..tu bini orang..suami dia yang tanggung bukan ko...

mak kau nama apa?

abe MIE 'TERJAH' said...

hurry-

mulia sangat ke mak ko tu?

tabuan said...

melihat gelagat pemimpin PR di DUN Perak teringat aku masa sekolah dulu..sekolah aku belakang nya ada sungai...ada geng budak-budak nakal..depa ni bila masuk dalam kelas suka buat kecoh, menganggu budak-budak lain nak belajar, geng budak nakal ni ada taiko(Ketua)..lepas puas buat kecoh dalam kelas geng ini akan keluar dari kelas melintasi padang sekolah untuk terjun dalam sungai ....

Jadi aku fir elok juga geng-geng pakatan ni pergi terjun dalam sungai kinta selepas bersidang untuk hilang Panas badan...

tabuan said...

IPOH - Sivakumar, bekas Speaker Dewan Undangan Perak memberitahu sidang Dewan Undangan Perak bahawa nyawanya terancam dan hampir terkorban semasa songkok dan jubah rasminya dirampas.

Bekas Speaker yang masih mengaku dirinya sebagai Speaker yang sah menghadhiri sidang dengan memakai songkok dan jubah rasmi Speaker.

Polis telah meminta ia membuka dan memulangkan pakaian rasmi Speaker di pintu dewan tetapi Sivakumar enggan memberi. Terpaksa polis merampas songkok dan jubah tersebut.

Sivakumar yang marah dengan tindakan polis mengatakan ini menyusahkan beliau untuk ikut bekas Menteri Besar, Nizar sembahyang di surau dan masjid.

Bagi memprotes tindakan polis, Sivakumar akan kembali sembahyang di kuil Hindu. - Agensi Husin Lempoyang


kahkahkah..kah..kahkah..kahkah..
nasib baik nizar tak pakai songkok tadi kalau pakai and kena rampas pasti nizar ikut ngeh gi sembahyang dekat tokong...kakah..kahkah

vasantarao appalasamy said...

KOMEN YANG RACIST MACAM PUKI*** ITU, SAYA RASA PERLU DIPADAMKAN OLEH PENULIS BLOG....

vasantarao appalasamy said...

ABE MIE 'TERJAH' MACAM HARAM.. LAGI KURANG AJAR....

wolf said...

Tahniah kepada pasukan PDRM kerana telah menjalanlan tugas dengan baik. Kalau boleh tambah lagi anggota polis disitu dengankelengkapan canggih.

Kalau tak cukup boleh minta bantuan pihak askar.

Layanan yang telah anda berikan amat dihargai....

Layanan itu memang elok untuk orang berhaluan komunis macam PASngok dan DAPbabi.

Pihak PDRM jangan bagi chance kt puak komunis ni...balun cukup2.
Rakyat sentiasa dibelakang anda.

Tahniah....

dewatawanberapi said...

dei tambi...
lu lah pukimak...
hitam legam...

hurry said...

abe mie..
bukan la mak aku mulia sangat but sekurang2nya pakai tudung....ttg nak pilih pemimpin pun kita kena pilih yg pakai tudung dulu...kalau muhyidin jadi pm aku setuju...bini dia pun akhlak ok...ni rosmah mcm2 aku dengar...umno ni najib jadi pm sebenarnya...jadi liabiliti je pada umno...dan lg satu bolehke rosmah jaga agama....

hurry said...

pasal bini org suami dia yg tanggung...pada ko la abe mie...kita pilih dia jadi wanita pertama ko rasa dosa ke tak....kita pilih yg tak sepatutnya layak....pilihla wan azizah ke..tgokla....budi pekerti pun baik....tgok bini nik aziz tu.....ada dengar buang sedara....bini muhyidin tu....tapi yg peliknya wanita umno semua tudung jambul

ironseven said...

mie terjah,

aku rasa kau le org yg paling bangang dan bangsat yg penah aku jumpa. org yg tak nampak kebenaran malah menghalalkan kemungkaran. ada akai pakai la...

ironseven said...

dewa kate...

"dei tambi...
lu lah pukimak...
hitam legam..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...puki mak kau ke dewata?

ironseven said...

wolf anjingan...

sepanjang yg aku belajaq dulu le, kalau sokong dan memuja kemungkaran tu hukumnya dah tentu tidak dapat pahala. aku rasa elok kau terusan jadi anjing lagi baik...

wolf said...

Iron7NGOK...

Kau la terus jadi anjing komunis...

Patut la ngok....ahli PASngok

Kawan dgn NgehNGOK & NgaNGOK

jaam said...

laaa...tak abis abis lagi?

rakyat bawah dah kebulur nak peruntukan bajet...
orang kat atas semacam jer, berlakun opera tiada nokhtah.

ayamgebu said...

woit.....jaam..
baik ngko layan....
www.namewee.blogspot.com..
TNB kena F#*K dengan namewee yg x brapa empok nih..laaaagi bagus..
drpd dok mencarut yang bukan2..

HUSSIN BIN SULONG said...

...BN barisan neraka..polis barisan beruk dan kera..

GOMO said...

Kecoh isu perjumpaan Blogger bersama Hassan Ali pada malam yang lepas. Apa yang sampai kecoh sangat ni??? Apa isu yang menarik sehinggakan Blogger Pakatan Al Banjari dan geng nya yang lain Kepanasan dengan artikel Gomo???
http://www.papagomo.com/2009/10/live-blogger-pakatan-kepanasan-dengan.html

keris panjang said...

"...polis makin samseng skrgni.memalukan malaysia dimata dunia..."

...................................

DUNIA MANA ADA MATA DAAAAAA!!

aiman said...

wolf,kau ni tak habis habis ngan kominis.aku tau la kau marah kat jantan yang jadi kominis setelah balun mak kau hingga kau terlahir kedunia,tapi simpan simpan lah marah dan bodoh kau untuk anak bini kau

nwo_wolfpac said...

dewa kate...

"dei tambi...
lu lah pukimak...
hitam legam..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
nWo kate

Dewata Anak Puki
Melayu Kapiaq Haram Jadah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...