Thursday, October 22, 2009

Kenyataan MediaDPPN Pk: Buat laporan polis Ganesan tiada kuasa

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) cukup hairan dengan kenyataan Datuk G. Ganesan yang mendakwa beliau adalah ‘Speaker’ Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang sah dengan tidak memahami Perintah-Perintah Tetap DUN Perak itu sendiri tentang pemegang jawatan Speaker malah cuba membohongi rakyat Perak khasnya.

DPPN Pk meminta supaya Ganesan seorang yang dipertanggungjawabkan mencemar dan merosakkan imej DUN Perak mesti diambil tindakan segera oleh Polis kerana Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN Perak yang dipengerusikan oleh V. Sivakumar telah menjatuhkan hukuman terhadap beliau. Dan Polis adalah bertanggungjawab melaksanakan keputusan tersebut apabila telah diterima oleh sidang DUN.

DPPN Pk kesal jika Polis hanya menerima laporan daripada Ganesan yang bukan melalui keputusan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN Perak terus mengambil tindakan adalah amat malang bagi DUN Perak jika perkara ini berlaku. Malah tindakan tersebut bertentangan dengan Peraturan-Peraturan Tetap DUN Perak dan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak itu sendiri.

Persoalan yang rakyat perlu tahu, bagi seorang Speaker yang akan mempengerusikan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN Perak boleh memanggil mana-mana Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang didapati melanggar peraturan-peraturan berkaitan DUN akan dihadapkan ke jawatankuasa ini. Apa yang menghairankan kita kenapa Ganesan hanya membuat laporan Polis sebanyak 3 kali semata-mata. Kenapa beliau yang mendakwa sebagai seorang ‘Speaker’ yang sah tidak mengambil tindakan mengikut peruntukan yang ada.

Oleh yang demikian, DPPN Pk yang masih menunggu perkenan untuk mengadap Paduka Seri Sultan Perak akan juga memperjelaskan isu Speaker ini dan meminta supaya rakyat menilai sendiri kejadian yang telah berlaku semasa sidang DUN Perak pada 7 Mei yang lalu.


DR. RAJA AHMAD AL-HISS
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

65 comments:

tabuan said...

Untuk mengelak berlaku nya kekecohan dan juga sebagai memenuhi janji Pakatan Rakyat di Perak sebelum ini eloklah Adun Pakatan Rakyat bersidang di tempat lain.

Pilih lah tempat Lain bawah pokok ker, dekat hotel ka atau pon kalau tiada bajet bersidanglah dalam tandas.Kerana semua sah seperti kata Aziz bari.

Siva Kumar masih boleh pakai jubah yang sama.Dan kalau terasa panas elok lah memilih di pinggir sungai Perak.Kerana bila terasa hangat dan panas badan maka boleh lah Adun-Adun sekalian terjun satu persatu kedalam Sungai Perak.

Tolonglah, kepada DPP perak,Adun Pakatn rakyat dan juga Nizar..tolong lah jangan gangu baginda Sultan Perak dengan kebodohan hampa.

Kesian kepada baginda sultan sehinggakan baginda sultan nak batuk nak bersin malahan kentut pon susah takut dengar hingga ke luar, bila dengar hingga ke luar maka serbu lah geng-geng Pakatan haram ni datang ke Istana kunun nya raja memanggil mereka untuk pekenan bubar DUN.

Kalau Sultan pergi ke majlis rasmi, melawat orang yang gering, pergi bersantap, melawat pusara, tolong hormati baginda jangan lah serbu baginda nak mohon bubar dewan.hormati lah baginda...

Kalau baginda masuk jamban jangan pulak Nizar ataupon DPP. perak pergi melutut depan jamban mohon perkenan Bubar dewan...hormatilah baginda...

tolong yerk...tolonglah untuk kesejahteraan rakyat dan pemerintah negeri perak

cicitHJHASSANu said...

tabuan!tabuan!..

kerajaan pilihan rakyat,dan kerajaan pilihan najib adalah entiti yang berbeza sama sekali...

kami hidup aman walaupun hanya baru 11 bulan pakatan rakyat memerintah,dan ekonomi meningkat dengan stabil...

semua pihak menjalankan kehidupan
harian dengan tenang,walaupun ada gangguan dari pusat dan beberapa pihak yang kecewa kerana hilang sumber mata pencarian hasil rasuah selama berpuluh tahun...

pakatan rakyat masih meneruskan usaha membantu rakyat walau dalam keadaan tertekan,kerana yakin dengan mandat rakyat(bukan rampasan)...

sehingga isu boneka dan pengkhianat dicanang dalam keadaan cukup dramatik,walhal kami rakyat perak sudah cukup kenal dengan siapa pengkhianat sebenar setelah berpuluh tahun dibuai retorik perkauman dan penghinaan kepada orang melayu khususnya kerana menggadai terlalu banyak tanah warisan kepada toke-toke atau cukong-cukong lintah darat....

segala bentuk penghinaan kepada rakyat perak ini tidak akan dilupakan sehinggalah kami dapat mengembalikan semula pemimpin yang benar-benar berjiwa rakyat(bukan seperti katak malaun)yang tidak boleh dijual beli...

kalau benih yang disemai pun telah diproses dengan cara haram,mana mungkin hasilnya nanti akan dapat memberi rahmat ke sekelian alam...

bukan soal ada kuasa atau tidak kerana kami telah lama berjuang untuk menyedarkan rakyat,dan kami lebih rela tidak dipilih kerana kelemahan kami daripada tidak terpilih kerana sistem rampasan yang berlaku di Perak...

***Kalau baginda masuk jamban jangan pulak Nizar ataupon DPP. perak pergi melutut depan jamban mohon perkenan Bubar dewan...hormatilah baginda...

anda jangan jadi kurang walau pun teruk diajar!!!!

ironseven said...

tabuan,

masih sengal rupanya kau ni. hari ni mahkamah tinggi kata dia tiada kuasa di atas tindakan dewan rakyat. mmm...tapi di perak mahkamah ada kuasa la pulak.

ganesan tetap speaker haram sbb umno-bn angkot sivakumar lalu dicampak ke store lalu melantik siva. sidang belom mula dah lantik. sah le haram jadah namanya tu.

elok le umno-bn keluarkan teloq yg diperap tu dan buat pilihanraya baru. lagi la adil...

alahai...name je dr tabuan phd tapi akal letak kat tumit dipijak2...

roh_insan said...

Bab2 yg busuk2,yg tipu2,yg buruk2,yg kotor2 ni suke sgt org umno sokongkn,kadang 2 smp ade yg terang2 nipu pun di angkat n di julang menjd pendekar umno.

Itulah akibatnye bile terpedaye n terpesone dgn UFTI..UFTI..UFTI..

One Ringgit M'sia...satu utk engkau,satu utk aku...yg penting sokong AKU..KERANE..Aku lah yg membangunkn M'sia,Aku lah yg meberi kesejahteraan kpd org Melayu,Aku lah yg memberi keselesaan kpd org Melayu,Aku lah yg memberi segale kebaikkn kpd org Melayu,Akulah..Akulah..Akulah PENIPU No 1 M'sia.

aiman said...

kwn kwn cuba tengok komen saya kat tajuk lagi satu.SI WOLF tentu suka

nalapambu said...

Sekarang PR berada dalam kedudukan 'seperti mentimun dengan durian'
kita golek pun kena, kalau digoleh lagi teruk kena nya.

Mereka boleh buat apa saja sedangkan apa yang kita buat akan tidak mendatangkan apa2 hasil.

Cuma satu jalan sahaja yang kita perlu buat, tunggu sahaja kedatangan PRU13 nanti, masa itu kita akan sungguh2 ajar puak yang sombong dan angkuh ini.

GOMO said...

Gambar kegairahan Hussam dan Anwar http://www.papagomo.com/2009/10/gambar-panas-kemesraan-hussam-musa-dan.html

datin_azurah said...

Kita mulakan kerja dari sekarang utk lawan BN (Babi Najib) bagi menyambut PRU13 nanti

fitflex said...

apa dah jadi dgn pas skrg nie?syg sgt2 jika benda nie berlaku dlm pas....


http://www.blogtokguru.com/pages/posting/29/pas-keperluan-muktamar-khas-luarbiasa

tabuan said...

JOM baca......

ADUN bebas di Perak Kapten (B) Mohd Osman Jailu bersyukur mendapat lebih banyak peruntukan untuk disalurkan ke kawasannya selepas keluar daripada PKR dan menyokong BN.

Beliau menerima dana hampir RM1 juta tahun ini berbanding hanya RM275,000 ketika menjadi ADUN Pakatan Rakyat dan tambahan ini membantunya memulihkan sokongan masyarakat kepadanya.

"Alhamdulillah, saya dapat peruntukan hampir RM1 juta untuk projek-projek senggaraan di DUN Changkat Jering.

"Berbanding tahun lepas, semasa saya jadi ADUN Pakatan, dapat cuma RM75,000 sebagai wakil rakyat dan RM200,000 ribu sebagai exco (kerajaan Perak)," katanya ketika dihubungi.

Mohd Osman berkata, penambahan dana itu membolehkannya berkhidmat dengan lebih berkesan kepada kira-kira 28,000 pengundi di DUN tersebut.

"Kalau masa dalam Pakatan, kita cuma dapat peruntukan daripada kerajaan negeri sahaja, tetapi ini dapat juga peruntukan daripada kerajaan persekutuan," katanya.

Mengulas kes rasuah yang sedang dibicarakan, beliau berkata ia tidak akan menjejaskan sokongan pengundi kepadanya di kerusi tersebut.

"Saya yakin boleh menang (kes ini) kerana saya yakin diri saya tidak bersalah," katanya kepada Malaysiakini lewat petang semalam.

"Bagus juga (dibicarakan) kerana ini menjadi peluang untuk saya membersihkan nama dan mengembalikan sokongan pengundi kepada saya."

Tambah Mohd Osman, makin ramai pengundi kini kembali semula kepadanya setelah beliau meninggalkan Pakatan pada Februari lalu – bersama dua lagi ADUN Pakatan – yang memulakan krisis sehingga menumbangkan kerajaan Pakatan di Perak sejurus selepas itu.

"Alhamdulillah, sokongan pengundi bertambah baik berbanding sebelum ini. Saya adakan satu majlis rumah terbuka minggu lepas, ramai yang datang dan minta maaf kepada saya," katanya.

Wakil rakyat PKR Jamaluddin Mohd Radzi, yang keluar parti bersama Osman, juga dibicarakan atas pertuduhan sama di Mahkamah Sesyen Ipoh.

Selain mereka berdua, pergolakan besar di Perak disumbangkan oleh tindakan wakil rakyat DAP Hee Yit Fong yang menyokong BN selepas meninggalkan parti lamanya.

Menjelang persidangan DUN Perak pada 28 Oktober ini, timbul pula cakap-cakap yang mengatakan Osman dan Jamaluddin kini berkira-kira untuk menyertai semula PKR dengan dakwaan tidak berpuas hati dengan BN.

"Ada yang kata saya ingin berbalik semula kepada PKR, ada yang kata saya telah meluat dengan BN," kata Mohd Osman lagi.

"Ini semua karut. Sokongan saya tetap konsisten (terhadap BN)."

Jelasnya, pandangan itu sengaja ditimbul-timbulkan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan yang tidak mempunyai banyak pilihan lain lagi untuk mendesak pembubaran DUN Perak.

"Sebenarnya mereka kini hanya boleh mainkan sentimen saja. Mereka tidak ada cara lagi untuk membubarkan DUN Perak, kecuali berdasarkan keputusan Mahkamah Persekutuan ke atas status (kesahihan Datuk Seri Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar negeri itu).

Tambahnya, beliau tetap akan menghadiri sidang DUN pada 28 Oktober dan akan menyokong usul bajet yang akan dibentangkan oleh Menteri Besar BN Datuk Seri Zambry Abd Kadir.

wolf said...

AimaNGOk

Mak kau yang main dengan babi sampai bunting dan lahirkan kau sampai skrg ni. Otak bodoh macam babi makan taik sendiri. Badan busuk macam babi, hati pun hati babi. Memang sah kau keturunann babi bukit!

Amacam?? Apa kau rase???

Iskandar Zulkarnain said...

Buat masa ini lebih baik PR berserah sahaja.Jadila pembangkang yang berkesan di DUN Perak.Jangan Bimbang kalau percaya dengan kekuasaan Allah BN akan digulingkan sekali lagi dalam pilihan raya akan datang.Saya bimbang rakyat akan muak dengan tindak-tanduk Pemimipin PR Perak.Ini juga satu pengajaran kepada PR supaya berhati-hati memilih calon.Hentikanlah segalanya.Nizar ada potensi besar bukan sekadar MB tetapi PM.

GOMO said...

EGM yang di sarankan oleh Haji Hadi dan Ustaz Nasha ini dijangkakan akan membincangkan kemungkinaan Parti PAS untuk keluar dari Gabungan Pakatan Pembangkang http://www.papagomo.com/2009/10/terkini-egm-pas-bagi-keluar-dari.html

bagan pinang said...

MALAYSIA CACAT 40 GEMPA BUMI DALAM TEMPOH DUA TAHUN – berita hairan –

Dalam tempoh hampir dua tahun, sejak penghujung 2007, Malaysia mencatatkan 40 gempa bumi lemah, tetapi yang ketara 37 daripadanya berlaku di sekitar garis sesar (garisan gempa bumi) Bentong, di Pahang.

Tiga lagi gempa bumi itu berlaku di Manjung (Perak) dan Jerantut (Pahang).

Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia, Dr Rosaidi Che Abas berkata sejak November 2007 sehingga Mei tahun lepas sebanyak 29 gempa bumi dicatatkan di kawasan Bentong itu.

Kes terbaru pada 8 Okt lepas bagaimanapun mencatat gempa bumi paling kerap, sebanyak lapan kali dari pukul 4.45 pagi hingga 12.05 tengah hari, bermagnitud di antara 1.1 dan 2.8 skala Richter.

Kesemua gempa bumi itu dikesan di sekitar Bukit Tinggi dan Janda Baik yang mempunyai garis sesar berukuran 15 kilometer lebar dan 70 kilometer panjang.

Bagaimanapun hanya sekali, iaitu pada Mei 2008, jabatan berkenaan mengesan gempa lebih kuat berukuran 3.5 pada skala Richter.

bagan pinang said...

Malaysia kearah teknoloji Nuklier

ini telah diramalkan oleh tt.
rosmah dan isterinya pergi ke peranchis bukan lawatan
resmi walau pun di kelentong sebagai resmi. pergi
ke sana untuk cari loji nuklear. ini sama seperti beli kapal
selam. pasti telah ada penjual loji nuklear second hand
yang telah mula melobi rosmah.

tak percaya?

baca berita seterusnya

(TV Antara) - Dulu Khairy, sekarang Rosmah menjadi kepala "Tingkat 4" pejabat Perdana Menteri.

Pegawai kanan Kementerian Kewangan dikatakan semakin gusar dengan campurtangan Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, dalam urusan Perbendaharaan Negara, termasuk penyediaan Belanjawan 2010 dan pemberian kontrak dan tender kerajaan.

Sumber-sumber kerajaan berkata campurtangan itu sudah di "tahap kritikal' dengan Rosmah mempertikaikan keputusan tertentu Muhyyiddin Yassin dan Ketua Setiausaha Negara Mohd Sidek Hassan.

Campurtangan Rosmah itu tidak menerima sebarang teguran daripada Najib walaupun beliau adalah juga Menteri Kewangan.

Sumber-sumber memberitahu Suara Keadilan, Rosmah menaruh minat yang amat mendalam terhadap penyediaan Bajet 2010 yang akan dibentangkan oleh Perdana Menteri di Parlimen pada sesi Persidangan Dewan Rakyat 23 Oktober depan.

Isteri kedua Najib itu dikatakan mempunyai akses kepada semua bahan-bahan serta dokumen yang berkaitan dengan belanjawan tersebut sehinggakan menimbulkan rasa gelisah dan tidak senang hati di kalangan pegawai tinggi kementerian.

Campurtangan Rosmah dalam keputusan pada peringkat tertinggi kerajaan meletakkan pengurusan negara dalam keadaan bahaya dan kewibawaannya di kompromi.

Sumber juga memberitahu Rosmah memperlihatkan keghairahan beliau terhadap semua aspek perbelanjaan setiap kementerian terutama yang berkaitan dengan pembelian atau "procurement" serta pemberian kontrak-kontrak.

kah kah kah… PADA KETIKA INI …MEDIA SEDANG MENDODOIKAN ORANG RAMAI…. kah kah kah…

kah kah kah… TIDAK LAMA LAGI PASTI AKAN KELUAR CERITA MOLEK MOLEK TENTANG TENAGA NUKLEAR… kah kah kah..

woit… JANGAN TERMAKAN KELENTONG

bagan pinang said...

pingera berkata...
Sabelum buat loji nuklear, siap kan laporan bumbung stadium runtuh di KT.
2009 Oktober 23 05:00

Tanpa Nama berkata...
aah anjing anjing belum biasa jilat taik perisa laki mat mongol kerna selama ni dok biasa ngan perisa khinzir jantan! Woit! orang gomen jangan hipokritlah, terimalah perisa baru, kan kamu dah biasa? ptuuuiii....

2009 Oktober 23 06:37
Yong berkata...
Memang tenaga nuklear amat bahaya. Mula dari melombong uranium hinggalah ke kaedah buang sisa. Semuanya berisiko yang amat tinggi yang tak boleh dibayangkan. Mari kita ramai2 tentang program ini. Kita ada matahari dan angin. Gunakan sistem ini.

Lagipun, tenaga nuklear ni sama macam minyak petrol gak. Dia non-renewable. Akan habis. Bila habis sumber asasnya, reactor tu kita nak buat ape?

2009 Oktober 23 06:41

Tanpa Nama berkata...
Pentadbiran Kerjaan pimpinan Najib, jika betul campurtangan RM (ringgit malaysia) dalam persedian Bajet 2010..amat bahaya. Ini tidak ada secrecy sudah. Kucar kacir sudah pentadbiran Kerajaan Pusat! Tingkat4 sudah diduduki oleh RM..wow KJ sudah hilang sumber pendapatan kerana RM sudah ambilalih..tidak lama lagi RM akan menduduki Putrajaya..habis 1Malaysia dikongkong oleh RM..bahaya bahaya.

Biasanya bajet Kerajaan adalah di classified "EMBARGO" sehingga ia diluluskan oleh Dewan dan seterusnya Senate dan diperkenankan oleh DYMM Yang DiPertuan Agong. Sekarang dalam Pentadbiran Najib ini process tak perlu kerana bajet adalah wang dan wang Malaysia ialah Ringgit Malaysia=RM (Rosmah Mansor).

Ya Allah Tuhan tolong lah 1Malaysia jauhi daripada melapataka RM.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

2009 Oktober 23 06:59
Tanpa Nama berkata...
btul tuh. nak cuci loji nuklear tuh airnya nanti mengalir kat perairan msia. pastuh diminum org2 biasa. Org kaya mana minum air tuh nanti, diorang minum air sedap2 jeeee.. beli kat luar negara naik jet.

berkire betulla org2 camtuu nii..

bolehla afdlin sauki buat filem cuci 2, cuci loji nuklear.

tak kelakar pun.. kuikuikui

2009 Oktober 23 09:07
seliparjepun berkata...
salam...

1) Setiap kejadian alam ada sebab musabab mengapa ia berlaku.Kejadian alam yang berlaku adalah untuk memperingatkan manusia@khalifah kerana manusia melakukan kemusnahan alam kurniaan Allah. Allah akan tunjukkan kebenaranNya...beringatla kita.

2) Sila tunjukkan fakta kenapa NUKLEAR perlu bagi negara kita...sedangkan kesannya amat dasyat. Adakah sumber alam negara sudah tidak lagi mampu untuk bekalan yang diperlukan...adakah untuk hanya mendapatkan tender?? untuk menampung berat badan...

3) SILA JAUHI SERANGAN TINGKAT 4...IA LEBIH DASYAT DARIPADA KEKURANGAN BELACAN!

TOLONG!!! jangan hancuussskan rakyat dengan janji manis.

2009 Oktober 23 10:23
LembuKenyang berkata...
Evita dan Imelda versi baru: Dont Cry For Me Malaysia...

Nantikan kemunculannya...Secara Explicite. Dulu malu2 main C4, skrg hehe...Aku rasa Khairi pun dah tobat la skrg ni. PakLah mesti nyesal giler skrg dapat menantu. Kene telanjang depan 1Malaysia.

2009 Oktober 23 10:32
Tanpa Nama berkata...
aku rasa kalo najib berdegil gak nk buat loji tu, terpaksalah kita turun ke jalanraya skali lg.. dan hopefully lg ramai ngo2 dan rakyat jelata yg trun bersama menyokong demo ni..

sebarkan plak kempen ni kt seluruh dunia melalui media internet biar semua tahu rakyat Malaysia membantah tenaga nuklear ni.. cuma najis dan suaminya, dan kuncu2 macai dia je yg sokong.

para blogger patutnya mulai skrang dh kempen dgn keburukan2 tenaga nuklear ni.. sebarkan supaya rakyat sedar kesan buruknya.. flyer2 dh spread kt masjid n port yg strategik.. sekian.

bagan pinang said...

2009 Oktober 23 11:27
Tanpa Nama berkata...
kena buat protes ni woi, tak kan najib dah mula buat baru nak protes itu ini. Kita kena pantas!

Sudin berkata...
Isham....!pertama kali gua jumpa anak kecil seperti gambar teratas sekali ialah dalam tahun

70an....di hospital batu gajah,perak.....gua merasa ganjil atas kejadian......sedih hiba

atas nasib anak kecil itu........

30 tahun berlalu.......meletupnya loji chernobyl barulah di sedari ini adalah perbuatan

kapitalis dan kuasa besar yang tak berhati perut......di chenobyl rakyat yang terkena

kesannya umur mereka tidak dapat melebihi 40tahun..........

pemerhatian di buat ke atas hospital Batu Gajah Perak...mungkin sama juga hospital daerah

yang ada di seluruh malaysia.....rakyat yang miskin,tak ada cangkuk atau kroni akan menjadi

mangsa para doktor untuk membuat kajian penyakit....seperti pasar-pasar awam mereka melapah

dan mencincang lumat daging-daging manusia untuk di beri pada doktor pelatih

baru.......dasyat....!!!!
Apabila keadaan kritikal,tanpa ada pakar dan peralatan yang mencukupi mereka transfer

pesakit ke hospital Ipoh untuk lepas tangan...........

Yang miskin tanpa duit di biar telantar......menunggu nasib mereka di tangan doktor haram

jadah.....!!!!!

Peristiwa berlaku keatas emak gua sendiri pada 2004......jadilah gua anak yatim

piatu.......mereka biarkan emak-emak kita yang tua-tua bergerak sendiri-sendiri untuk

keperluan diri dalam keadaan yang tak stabil akibat darah tinggi,demam,kencing manis...serba

kemungkinan boleh berlaku tanpa pemerhatian yang rapi......jururawat hanya

bersembang,mengait,menyulam......
Apa nak heran,rumah dah ada,anak dah besar panjang,laki makan pencen....apa pesakit ? lantak

pi mampuslah depa....cukup time akau balik,cukup bulan ambil gaji....

Ini yang kepala setan mahathir mahu....bila segala kemudahan rakyat di

swastakan.......menteri-menteri berniaga atas kementerian masing-masing.....

Selagi Umno/Bn...cukong-cukong MCA....kepala penyamun melayu Umno tak di hapuskan jangan

mimpi rakyat akan mendapat keadilan...

Dalam diri mereka hanya ada perkataan DUIT....darah yang mengalir dalam tubuh mereka membawa

perkataan duit.....
Kamus hidup mereka hanya ada satu perkataan iaitu DUIT.....!!!!

Selagi mahathir,najib,rosmah dan ahli-ahli lanun gerombolan Umno/Bn dan anak-beranak mereka

tak dihapuskan selama itu hidup kita akan di selubungi mimpi ngeri melihat nasib anak-anak

bangsa malaysia........

Raja dan Sultan janganlah kita harapkan lagi untuk menjadi payung.......mereka dengan dunia

mereka.

Dari hari ke sehari kita berdepan dengan bahaya hasil nafsu serakah pemimpin Umno/BN haram

jadah ni..!

Sesuatu perlu di lakukan untuk menyekat nafsu mereka yang tiada batas ni.....

Isham....!kemana dibuang....?
Dah buang pun dari hulu sungai johan masuk ke sungai kinta mengalir ke sungai perak....dah

ada yang mati atas pencemaran ini......hasil kumbahan dari kawasan industri

pengkalan,lahat,papan,batu gajah,pasir puteh......
Hasil ikan yang gua pancing sekitar lombong berhampiran sebiji macam gambar yang atas

sekali..........ikan tersembul biji mata......cacat yang berbagai rupa terjadi pada

ikan....kalau manusia..???

Dah tak selamat apa pun sekarang ni.....

Depa makan keju, rakyat didahulukan makan budu...bila Nuklier meletup ...depa terselamat

dalam rumah batu...rakyat rupa macam hantu...wajah buruk...gitulah selalu

bagan pinang said...

tenaga nuklear amat merbahaya.
eropah telah menolak loji loji ini.
banyak loji akan ditutup.
loji nuklear sellafield di england sampai hari
ini terus bermasaalah. loji three miles island di amerika
telah pecah. loji chernobyl di russia telah pecah.
semua mengeluarkan radio aktif hingga ke hari ini.

paling penting anak anak muda hari ini
untuk memahami bahaya radio aktif.
bayangkan stadium runtuh.
bayangkan bagunan sekolah runtuh
banyangkan hospital di johor berkulat
bayangkan lebuh raya mrr2 retak
bayangkan masjid baru buat di kt retak

bagan pinang said...

taktik yang sama akan digunakan sama seperti di papan ipoh dahulu
kawasan majoriti china akan dipilih
ini untuk menjauh kan tentangan orang melayu
kemudian tabung haji, bank islam, kooperasi tentera akan di beri sham
ini untuk memastikan dilihat orang kafir menentang kepentingan ekonomi islam

tipu helah ini telah digunakan oleh syarikat jepun rare earth
yang ingin membuat kilang amang di papan ipoh. tabung haji adalah
salah sebuah syarikat yang telah dipilih oleh syarikat jepun ini untuk
memjadi rakan niaga. hasil perlawanan kilang ini gagal didirikan.

dimana hendak dibuangkan air penyujuk loji ini?
dimana hendak dibuangkan sampah kumbahan dari loji ini?
ke sungai pahang? habis kita semua makan ikan patin berradio aktif
ke sungai perak ? habis kita semua makan siakap berradio aktif
ke selat melaka? habis semua rakyat semenanjung dan sumatra makan ikan berradio aktif

kesedaran patut bermula sekarang.
sila baca dan kaji bahaya
loji tenaga nuklear – sebelum terlambat
kerana najib tidak dapat melarikan diri dari
penjual barang second hand dari peranchis kah kah kah.

bagan pinang said...

Pasti Insaf - Ayat terpapar dipaha

http://gambarhantu.blogspot.com/

http://akrine.blogspot.com/

ilhamku said...

130308
130309
241009
DEMOKERASI PERAK DIROGOL OLEH ORANG YANG GILA KUASA CARA DEMOKERASI.
BILA PERLU KAT PERIUK NASI SENDIRI LAUNGKAN DEMOKERASI?
SOALAN BODOH : 3 WAKIL RAKYAT NAK LAWAN KUASA MENGUNDI RAKYATKAN RAMAI , RAKYAT DAH BAGI MANDAT PADA PR MEMERITAH JADI APA MASALAH DENGAN 3 ADUN (ADA DUIT UMNOBN NAKLAH-ADUN)3 ADUN BERUNDURLAH KALAU ADA MARUAH PERIHAL ANDA ADALAH PERASUAH (HUKUM ALLAH HARAM)
TENGGOK DENGAN HATI BUKAN DUIT HARAM YANG DINIKMATI-
PERSIDANGAN DUN PERAK :POLIS,SPRM DAN BERSETONGKOL DGN UMNOBN.
Banyak kesalahan POLIS ke mana akhirnya (.......)
RAKYAT MALAYSIA
Bagi Gula-Gula Rakyat Rasa Lega,
Bagi Pemimpin Rakyat tak boleh bicara,
Bila Lawan Sikit ISA jawabnya,
Bila Badget di Baca korini-korini nampak muka,
Bila pasal RM banyak Cerita ,'
Rasuah ikut sedap rasa,halal haram sapu semua:
RM:Rakyat Malaysia
RM:Rosmah Mansor
RM:Nak Jadi Rakyat Meminta-minta
RM:Rasuah Masuk
RM:Ragam Menteri
RM:Rakyat Menderita:
RM:.....cerita berbilion Rakyat tanggung.......

bagan pinang said...

sejadah ngaji

http://www.youtube.com/watch?v=wHayJBDt2kQ&feature=rec-HM-r2

bagan pinang said...

tabuan DUN bebas di Perak Kapten (B) Mohd Osman Jailu bersyukur mendapat lebih banyak peruntukan untuk disalurkan ke kawasannya selepas keluar daripada PKR dan menyokong BN...UPAH MASUK UMNO..PENUH POKET AKU

Beliau menerima dana hampir RM1 juta tahun ini berbanding hanya RM275,000 ketika menjadi ADUN Pakatan Rakyat dan tambahan ini membantunya memulihkan sokongan masyarakat kepadanya...AKU KAYA LAGI...KALU TIDAK DITANGKAP RASUAH JIKA BERKERAS DLM PR

"Alhamdulillah, saya dapat peruntukan hampir RM1 juta untuk projek-projek senggaraan di DUN Changkat Jering...PRU 13 - DITENDANG RAKYAT

"Saya yakin boleh menang (kes ini) kerana saya yakin diri saya tidak bersalah," katanya kepada Malaysiakini lewat petang semalam....DALAM BN SEMUA BOLEH MEMANG...DUIT RASUAH DAH MAKAN JADI TAHIT...PUN BOLEH DIKATAKAN TAK AMBIL....ADUN KEMASEK, TRG...DIBICARAKAN HARI TAK KERJA...OFFICE OFF

"Bagus juga (dibicarakan) kerana ini menjadi peluang untuk saya membersihkan nama dan mengembalikan sokongan pengundi kepada saya."...TUNGGU MAKHAMAH AKHIRAT..LIDAH BERJELIR MAKAN RASUAH SEPANJANG 8 KAKI KELUAR ...RAKYAT TENGOKLAH NANTI..

Wakil rakyat PKR Jamaluddin Mohd Radzi, yang keluar parti bersama Osman, juga dibicarakan atas pertuduhan sama di Mahkamah Sesyen Ipoh...HIDUP TAK LAMA..MACAM ADUN PORT KLANG...RUMAH SIAP, BAWA DUIT RAKYAT MASUK KUBUR

Mesra Sokmo said...

tabuan said...
Untuk mengelak berlaku nya kekecohan dan juga sebagai memenuhi janji Pakatan Rakyat di Perak sebelum ini eloklah Adun Pakatan Rakyat bersidang di tempat lain...BODOH BINATANG INI..PERWAKIL NAK BAGI PENDAPAT..KALU TIDAK WAK APE JD WAKIL

KALAU BN BERAK MERATA....TEMPAT, AMBIL PERAK JALAN LIWAT IKUT BELAKANG...RAKYAT TAK MAAFKAN

blue_dream said...

kita tungu jela tenaga nuklear kat Malaysia.jgan hangat2 tahi ayam cukup.

Mesra Sokmo said...

Akhirnya kemeluk MCA berdamai - Perasuah - Ong Tee Kiat & Penzina - Chua Sue Lek.

Yg kecundang penzina hilang kuasa Timbalan MCA.

Begitulah politik dlm BN, mereka ini disanjungkan.

Jamaluddin Jarjis, Mahayuddin, Najib dll - tetap mendapat sanjungan.

Malangnya jadi rakyat 1Msia. Bila lagi kemeluk jahat & zalim ini akan berakhir. Yang derita rakyat satu Msia, nak makan nasi pun beras sudah mahal. Celaka sungguh BN ini.

Mesra Sokmo said...

Sepatut 2 ekor MCA itu, dihalau keluar dari merajukan negara.

RM84 Ribu utk beli 2 buah komputer riba oleh Kolej Prosesional MARA balik pulau diPenang. Siapa pengerusi MARA, buang ajelah dok bela buat apa lagi.

bangunan UiTM diSabah retak, hasil guna pasir laut...macam2 hal

Itulah Kerajaan Rakyat BN (Babi Najib) pilehan pengundi hantu 1Msia

AsyMok_ambo said...

Teruskan Perjuangan.
DUN Perak WAJIB BUBAR.
KITA MENUJU BULAN PURNAMA.
SIAPA YANG GUSAR BERSAMA KITA!
SILA BERAMBUS LEKAS!!!

fitflex said...

kesian aku dgn pas.harapan aku kalu jd muktamar khas nnti biar nik aziz yg kena pecat.sebab duk turut sgt dgn nuar pungkoq tu...

http://malaysiakini.com/news/115787

ironseven said...

fitflex berandaian...

"kesian aku dgn pas.harapan aku kalu jd muktamar khas nnti biar nik aziz yg kena pecat.sebab duk turut sgt dgn nuar pungkoq tu..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kesian fitflex lalang ni. betoi2 dia berharap nik aziz kena pecat. hehe...mentaliti haiwan setaraf wolf...

kalau kau rasa kau bukan org2 fasik (yg allah suruh check bilamana dibenarkannya berita), kau pegi la check dulu dptkan bukti2 sahih maksud kenyataan nik aziz dari nik aziz sendiri.

tu pon kalau kau rasa kau bukan dari golongan fasik la..

ironseven said...

Wolf kata kat aiman,

“Amacam?? Apa kau rase??? Amacam?? Apa kau rase???
+++++++++++++++++++++++++++++++

Hehe…bagi aku, aku rasa wolf ni sekadar sekoq binatang yg takdak akai yg kerjanya menyalak bukit konon nampak hanturaya kat bukit tu. walhal dia la sebenaqnya hantu tu. nak mengaburi mata org dia teruskan jugak salakan kosong sebagaimana kosongnya akai dia…

ironseven said...

nik aziz kata'
"cetusan cadangan supaya mengadakan muktamar biasa itu lahir daripada artikel penganalisis politik Dr Aziz Bari dan teguran rombongan daripada Sabah dan Sarawak yang mempersoalkan beberapa kerat pemimpin PAS yang condong kepada Umno berikutan usaha mewujudkan kerajaan perpaduan.

"Saya sedih kerana ada pemimpin yang TIDAK MENGHORMATI keputusan muktamar agung itu, dan saya tidak suka orang tegur parti dan pemimpin saya, tanpa saya berbuat sesuatu, senyap," katanya"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

begitu telusnya pas. boleh bebas bersuara. tak mcm pemimpin umno yg jadi pak angguk. bila mahathir jadi pm semua angguk. bila paklah jadi pm angguk jugak. bila depa dah tak jadi pm (walau masih umno) maka dikutuk2. kesian..salah sorg yg jadi mangsa zaid ibrahim sbb bantah isa...

satu lagi tabiat umno tak suka tegoran yang benar. kes pkfz disuroh yg terlibat tu senyap2 jgn bising takot terlondeh seluaq semua org.

itu la beza pas dgn umno...

dewatawanberapi said...

telus kepala butoh kau...
mana ada balaci2 dalam pas yang berani lawan cakap nik ajis...

aiman said...

kan saya dah kata, kalau si wolf tu maki maki saya bermakna benarlah berita yang saya bawa.terimakasih wolf sebsb beri jawapan.tapi susah gak nak cari bapak kao,sebab kominis dah tak ada dalam hutan malaysia.cuba kao minta bantuan kat pemuda umno,kan diaorang dah buat hubungan ngan pemuda kominis china.mana tau bapak kao dah lari ke sana dan sedang menikmati babi panggang.

ironseven said...

dewatawanberapi said...

"telus kepala butoh kau...
mana ada balaci2 dalam pas yang berani lawan cakap nik ajis..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kepala butoh kau kot dewata...pas ada majlis syura. dlm tu la depa berhujah, bertekak, bersuara. bukan mcm kau. sebijik mcm kepala butoh spt yg kau sebut tu. umno ada mcm tu ke? tu pon ada niat nak buat dewan ulama mcm pas..haha..ulama yg menghalalkan kemungkaran kot nanti..

pas terbuka. umno teranggok. sbb tu la dlm umno ada lagi perasuah, penzina, perogol, perompak, pembunoh. eh, kau tak perasan ke wahai kepala butoh. haha... bodoh!

ironseven said...

hehe...

nik aziz kata dlm astro awani egm tu satu cadangan ikhlas. tak ikut pon tak pe. hanya cadangan. kalau buat egm alhamdulillah, tak buat takpe.

maknanya, apa yg nik aziz kata buleh tidak diikot kalau ada hujah fakta yg lain.

dewata, kalau najib bagi cadangan sesuatu ada ke anjing2 dlm umno yg berani bangkang? semuanya pakat anggok kan? zaid kena pecat sbb bantah i.s.a kan?

tu le kau. sudah2 le jadi kepala butoh. jadi le kepada yg berakal pulak..hehe..

kita tunggu le lepas ni sapa yg kena main pulak dgn perang psikologi bijak nik aziz ni. masing2 nak jadi hero pakar andaian...

dewatawanberapi said...

ironseven kepala butoh...

dalam islam kita diwajibkan untuk mentaati ketua selagi dia tidak melakukan perkara2 yang bertentangan dengan perintah Allah...

sapa ketua pas sekarang???

kalau sampai hasut ahli supaya singkirkan ketua...apa jenis manusia tu?

itu spesis manusia bodoh macam ironseven jugak

GOMO said...

Adakah anda masih ingat semasa zaman Reformasi beribu pengikut dan penyokong Anwar melakukan Demonstrasi jalanan yang mengakibatkan banyak kerosakkan harta benda rakyat dan ketenteraman awam tergugat. Namun mungkin anda lupa selepas reformasi itu kemana para pengikut dan penyokongnya yang lain???
http://www.papagomo.com/2009/10/beribu-puak-edrogan-dalam-pas-selepas.html

AsyMok_ambo said...

Kepada INSAN MULIA Prof.Tun Dr Tan Sri Dato' AHLI SYURGA Dewatawanberapi khususnya dan RAKYAT MALAYSIA AMNYA...
imbas balik smash PROF. TUN.....

"telus kepala butoh kau...
mana ada balaci2 dalam pas yang berani lawan cakap nik ajis..."


Kami akan LAWAN HUJJAH dengan TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT IF ADA HUJJAH DALAM AL-QURANUL KARIM DAN SURI TELADAN BAGINDA JUNJUNGAN BESAR SAW.
Dan Najib Razak dan Seluruh RAKYAT MALAYSIA Sekalipun DIALU-ALUKAN BERLAWAN dengan WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT.
Lawan HUJJAH.......
ITU CARA DAI'E FISABILILLAH.
Kepada PROF.TUN...
WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT tidak pernah sekalipun menyuruh BUANG PRESIDEN...
Cuma WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT ikut prosedur...
EGM tu hak AHLI PAS.
So, Let's Thinking Outside the Boxes.
Apa Salahnya EGM?
If ada UNDI TIDAK PERCAYA kepada Kepemimpinan TOK GURU ABDUL HADI AWANG, TOK GURU ABDUL HADI AWANG Dengan RENDAH HATI akan BERUNDUR. Kepemimpinan PAS ini adalah AMANAT ALLAH SWT. Malah Kita Perlu Bersedia Untuk MEMIMPIN DUNIA. Ini bukan soal Anwar Ibrahim. KITA TAH BOLEH BAGI MUKA KEPADA REJIM ZIONIS PERIKATAN DONGENG umno-bn LAKNATULLAH! Sedikit RUANG pun jangan Beri!
Kita mesti BUKTIKAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA KITALAH WAJIB PERINTAH MALAYSIA BUMI BERTUAH!
Bak Kata Dato' Zahar Hashim, PAS bukan Alternatif namun HANYA PAS MAMPU MENTADBIR MALAYSIA. Dan Suatu Hari Nanti, KITA AKAN MEMIMPIN DUNIA. tak percaya???
Siapa yang PERCAYA Si Kulit Hitam BARACK OBAMA could be the US President!
Kerna...

Surah Yaasin
إِنَّمَآ أَمۡرُهُ ۥۤ إِذَآ أَرَادَ شَيۡـًٔا أَن يَقُولَ لَهُ ۥ كُن فَيَكُونُ (٨٢) فَسُبۡحَـٰنَ ٱلَّذِى بِيَدِهِۦ مَلَكُوتُ كُلِّ شَىۡءٍ۬ وَإِلَيۡهِ تُرۡجَعُونَ (٨٣)
But His command, when He intendeth a thing, is only that he saith unto it: Be! and it is. (82) Therefor glory be to Him in Whose hand is the dominion over all things! Unto Him ye will be brought back. (83)

Kurang lebih pemahaman Bangsa Malaysia:
"Bila mana berbicara Tentang ALLAH SWT DIA Hanya BerFirman 'KUN FAYAAKUN' -JADI MAKA JADILAH. Ke Maha Terbilangan hanya MILIK ALLAH SWT, Pada-NYA Segala APA dan... KEPADA-NYA JUA LAH KITA AKAN DIKEMBALIKAN, MAHU ATAU TIDAK MAHU."

Itu AYAT-AYAT CINTA ALLAH SWT...
PROF. TUN nak LAWAN TAK???

fitflex said...

ironsewel said
-----

kesian fitflex lalang ni. betoi2 dia berharap nik aziz kena pecat. hehe...mentaliti haiwan setaraf wolf...

kalau kau rasa kau bukan org2 fasik (yg allah suruh check bilamana dibenarkannya berita), kau pegi la check dulu dptkan bukti2 sahih maksud kenyataan nik aziz dari nik aziz sendiri.

tu pon kalau kau rasa kau bukan dari golongan fasik la..
==================
ko tu yg kayu.aku awal2 lg dah baca dari blog nik ajis tu sndiri.
atau pada ko mungkin ni jugak propaganda umno lg.ikut ko la kayu.

fitflex said...

senang cerita selagi pas x kuar pakatan,selagi itulah pas akan terus bertelagah.buleh puak2 pencacai pas cakap x salah nik ajis saran buat egm.memang x salah buat egm,tp itu membuktikan yg pas benar2 ada krisis dlman.
andai jd lah si hassan ali di pecat mcm nik ajis mau,kan ke terus berpecah pas.itu belum masuk bab kpp yg rata2 pro ulama x setuju.berpecah lg pas.

dan dgn terus bertelagah sesama pas ni,apa yg dpt diharapkan dgn pr jika pr memrintah?nak diharap kpd pas,pas jugak terus bertelagah.

senang cerita pas kuar je pr.lawan balik di kerusi2 yg bg kat pkr.kompom pas lg kuat dan buleh tadbir byk negeri.ni pi bg kat pkr,last2 kena pijak ngan pkr je...

wolf said...

Alhamdulillah...elok la tu...

Semoga PASngok akan berpecah belah kerana balasan Allah kepada pemimpin PASngok yang telah memecahkan umat Islam di Malaysia.

Selamat berkubur...Takbir (3X)

ironseven said...

fitflex berkata2...
"ko tu yg kayu.aku awal2 lg dah baca dari blog nik ajis tu sndiri.
atau pada ko mungkin ni jugak propaganda umno lg.ikut ko la kayu."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...nampak sangat kau ni kayu. aku kata check MAKSUD nik aziz kata mcm tu.

MAKSUD dia adari apa yg aku dengar dia kata sendiri dia nak kuatkan pas dan memperjelaskan prinsip perjuangan pas spt yg dipersetujui di muktamar. maknanya, sapa yg tak sokong muktamar boleh la tarik diri. tu je. nik aziz tak paksa suruh ikot kata dia pon...dia kata nak ikot alhamdulillah, tak nak ikot tak pe...

hehe...kayunye engkau ni fitflex...

ironseven said...

detawa kepala butoh berhujah kosong,

"ironseven kepala butoh...

dalam islam kita diwajibkan untuk mentaati ketua selagi dia tidak melakukan perkara2 yang bertentangan dengan perintah Allah...

sapa ketua pas sekarang???

kalau sampai hasut ahli supaya singkirkan ketua...apa jenis manusia tu?

itu spesis manusia bodoh macam ironseven jugak
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...mmg kau ni species kepala butoh. nik aziz ada buat perkara bertentangan agama ke? nyatakan la.

sapa hasut singkir ketua? hehe...bodohnya kau ni. dia cadangkan EGM. kau tau ape itu EGM? tu la dulu org suruh sekolah kau pi menyundal. kan dah bodoh...

EGM tu muktamar khas. perwakilan buat pilihan bukan nik aziz. lagipon dia dah kata dia tak paksa EGM. kalau buat alhamdulillah, tak buat takpe..

ehhh...kau pulak yg lebih2. agaknya dah keturunan kepala butoh la tu..hehe...bodoh piangggg....

fitflex said...

iron,
itu la kena guna akal.
betul ke dgn buat egm,singkir org mcm hassan dan mustafa ali tu dapat kuatkan pas mcm yg nik ajis mau??

memang la nik ckp nak ajak buat egm sebab nak kuatkan pas.ayat org politik.pada hal semua tau yg nik ajiz ajak buat tu sebab nak buang org yg x sekepala dgn nuar..


senang cuba ko terang mcm mana dgn buat egm mcm nik ajizzz mau tu dpt kuatkan pas??


atau org mcm hassan dan mustafa tu memang jenis bermasalah dan mendatangkan keburukan kpd pas???

ironseven said...

detawa kepala butoh berhujah kosong,

"ironseven kepala butoh...

dalam islam kita diwajibkan untuk mentaati ketua selagi dia tidak melakukan perkara2 yang bertentangan dengan perintah Allah...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...apa pulak hukum kalau sokong dan taat ketua yang tolak hukum islam, hina nabi, persenda quran, halalkan rasuah, dorong maksiat dan kemungkaran, tindas rakyat, bohong rakyat, bunoh org, minum arak, main judi?

hehe...silalah keluarkan hujah kau wahai bapak kepada segala kepala butoh...

kau rasa umno-bn ni wajib ditaati ke? hehe...bodossssss.....

ironseven said...

hehe...kau tu la akal singkat...

nik aziz kata kalau buat alhamdulillah, tak buat takpe..

kau tak sekolah sbb tu la kau tak tau kuasa egm. nik aziz takde kuasa. perwakilan yg ada kuasa. sblm buat keputusan surely akan ada hujah yg dibentangkan. then tengok majority buat keputusan. biasanya 2/3.

tak salah pon kalau buang irg yg tak sehaluan dgn dasar parti. ala...mcm zaid ibrahim kena buang, mcm mahathir kena buang dulu2 tu..kau lupa ke? or sbb kau ni bodoh mcm lalang...?

hehe...

ironseven said...

fitlfex the lalang,

gini le. ada baiknya kau tunggu hasil mesyuarat syura pas. dan sidang media rasmi pas. itu lebih baik daripada dok buat andaian dan nak jadi pakar nujum. menambah dosa lagi kot nanti sbb buat tafsiran negatif utk menyesatkan pikiran org lain.

harap kau sabar tunggu sidang media rasmi pas dan terus-terusan jadi lalang yg bodoh. dapatkan le MAKSUD kata2 nik aziz tu ye....

fitflex said...

tak salah pon kalau buang irg yg tak sehaluan dgn dasar parti. ala...mcm zaid ibrahim kena buang, mcm mahathir kena buang dulu2 tu..kau lupa ke? or sbb kau ni bodoh mcm lalang...?

hehe...

===========
bagus la kalu buang mcm hassan ali tu.x sehaluan dgn parti.lepas tu buleh le harap kpd khalid samad perjuang isu arak kat slngor.

yg hg pi banding dgn umno tu buat apa?atau pada hg pas pun dah sama dgn umno??

ironseven said...

fitflex kata mcm budak2...

"bagus la kalu buang mcm hassan ali tu.x sehaluan dgn parti.lepas tu buleh le harap kpd khalid samad perjuang isu arak kat slngor.

yg hg pi banding dgn umno tu buat apa?atau pada hg pas pun dah sama dgn umno??"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..aku dah kata. tengok maksud kata2 sesorg bukan ambik secara literal je.

aku tak bandingkan dgn umno dari segi literal. maksud aku dari segi prinsip perjuangan parti. umno masih simpan org2 yg rasuah, zina, bunoh org. pas tak buat mcm tu..ini DASAR PARTI.

maksud aku wahai lalang bodoh...sapa2 yg tak setuju dgn dasar parti boleh keluaq parti la. tak kira la sapa pon. even nik aziz sendiri. ataupon biaq perwakilan buat keputusan hasil hujah dan fakta nanti. keputusannya mesti 2/3. ada byk steps lagi kena buat selepas keputusan egm. ada rayuan dsb. kalau dah insaf takde masalah tapi kalau masih tak sokong dasar parti boleh keluaq lah.

apa le sengal sangat kau ni lalang....

ironseven said...

fitflex,

aku nak tambah sikit je lagi. in case kalau ada egm tu dan keputusannnya 2/3 sokong utk kerjasama dgn umno maka keseluruhan pimpinan pas kena ikot lah. termasok nak aziz. kalau sapa2 tak setuju boleh keluaq pas lah.

dan kalau egm tu 2/3 tak sokong kerjasama dgn umno, maka yg tak setuju tu kena keluaq dari pas lah.

sbb itu dasar parti. kalau semua 100% setuju dgn dasar yg dipersetujui di egm tu, maka takde la yg kena keluaq dari pas. dan lepas tu tak perlu la lagi ungkit2 bangkit2 pasal benda2 yg bertentangan dgn dasar parti lagi.

kan ke adil mcm tu....tak payah le kau kecoh2....hehe..

Perawi said...

Puteri UMNO ditangkap VS Timbalan menteri yang baru dilantik, yang isterinya seorang laywer?"

"Masa perhimpunan agung Umno baru ini, seorang isteri timbalan menteri telah tangkap suaminya yang sedang berdua-duanya dengan seorang puteri Umno. Kejadian ini katanya berlaku di hotel Panfasific..?" ceritanya.

Saya menjebeh mulut. Kepala melayan ke muka-muka menteri kabinet, kemudian ke muka muka timbalan menteri kabinet.

"Sapa hah?" aju saya pula kepadanya. Cerita ini menarik dan lebih menarik daripada usaha Umno untuk membaiki pulih parti berkenaan. Cerita ini kalau terdedah boleh menenggelamkan ajakan Najib Razak untuk membangkitkan semula Umno.

"Itulah kita pun duk cari, siapa timbalan menteri berkenaan, dan siapa isterinya," katanya. Cerita ini belum tersebar luas lagi,.. " katanya. "Tapi sudah ada beberapa yang tahu dan berbau mengenai cerita ini," tambahnya. Saya faham dengan kata-katanya itu. Dia mahu saya nukil dalam blog dan hebahkan.

"Boleh diblogkan?" saya minta izin sebab ini skop. Biasanya maklumat seperti ini menjadi rebutan penulis dan wartawan serta para broker politik. Walaupun cerita ini tidak ada moral tetapi ada manfaatnya kalau ia didedahkan. Sekruang-kurang umum akan tahu dalam riuh rendang persidangan untuk membangun bangsa dan agama itu, ada perwakilan yang melakukan kemungkaran.

"Boleh..." kawan itu memberi izinkan bila mana saya kata saya tulis dalam blog.

Mulanya saya tidak bercadang untuk memblogkan kisah ini. Tetapi apabila sampai di parlimen beberapa orang lain turut bertanyakan hal ini menjadikan berminat pula untuk memblogkannya. Manalah tahu selepas ini kalau ada sesiapa yang mengetahuinya lebih detail akan memberi informasi.

Gambar itu jelas dan terang sekali. Bagaimana tetamu itu bersalam penuh mesra dengan Exco berkenaan yang berbaju Melayu, tidak berkupiah dan bersongkok dengan wajah berkedut.

Marilah kita tunggu kisah isteri timbalan menteri tangkap suaminya ini pula. Saya yakin selepas ini maklumat penuh akan diperolehi. Adapun tujuan ia dicatat di sini untuk memberi peringatkan kepada semua kita jangan sesekali terjebak dengan kejahatan. Walaupun kemungkaran itu dilakukan dalam bilik, dalam gelap tetapi ia akan dapat dihidu juga.

Benarlah kata bidalan keburukan tidak dapat dilindungi dengan apa juga kebijaksanaan. Begitu juga walaupun kita tumbuk orang di luar gelanggang referi tetap tahu juga.

Perawi said...

Sesiapa nak ikut UMNPigs pergilah...macam Arwah Dato Asri Muda, bekas President PAS dulu.

Kita masih setia dgn PAS, walau apa pun terjadi...masih terkenang Al-Shahid Ibrahim Libya, mati ditembak oleh anjing BN (Babi Najib) dan juga selagi parut peluru pistol yg masih lagi berada diwajah anak muda yg berkain pelikat mendengar ceramah PAS diTerengganu. Polis berlawan dgn org awam bertangan kosong yg datang utk dengar ceramah sahaja. Agenda UMNO suka membunuh serta berbuat zalim sesama Islam, tetapi takut kpd org bukan Islam.

Takbir...takbir...takbir...Allahuakbarr

bagan pinang said...

dewatawanberapi said...

dalam islam kita diwajibkan untuk mentaati ketua selagi dia tidak melakukan perkara2 yang bertentangan dengan perintah Allah...KALAU DAH BAGI RASUAH KPD ORG RAMAI DIBAGAN PINANG....HASIL JUALAN BABI DIBUKIT PELANDOK..SPT MAT ISA, NAK TAAT BUAT APA...BODOOH.

ironseven said...

hehe...dewata pakai ayat quran sekerat2 mcm dia amal islam sekerat2.

firman allah,
“Hai orang-orang yg beriman taatilah Allah dan taatilah rasul-Nya dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu maka kembalikanlah hal itu kepada Allah dan rasul-Nya jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari akhir. Yang demikian itu lbh utama dan lbh baik akibatnya."

allah suruh kita refer kpd quran dan hadis. pemimpin umno tolak dan hina quran dan hadis. nak kena sokong jugak ke umno ni dewata...?

tabuan said...

Bahang Panas kekalahan amat teruk dan memalukan Parti PAS di bagan Pinang masih terasa sehingga saat ini.

Bahangnya semakin hari semakin panas,..inilah pukulan aura Isa Samad kepada PAS.Ternyata segala serban dan ketayap mahupon jubah terpaksa di londehkan akibat kepanasan yang menyala-nyala ini.Kalau pakai spenda sahaja pon tidak lagi mampu menghilangkan panas ini.

Kalau pon boleh di hilangkan hanyalah para pemimpin pas bebaris untuk terjun kepala dulu kedalam sungai kelantan, bagi menyejukan diri.

Ini adalah kejayaan DAP untuk memberikan tekanan kepada barisan kepimpinan PAS.

Sekiranya Haji Hadi,Dr.Hassan Ali, Mustafa Ali, Nasha, dapat di Nyahkan terus dari PAS..Pekara ini tentulah amat mengembirakan hati tuan guru dan secara tak langsung juga mengembirakan rakan dakapan Tuan guru..iaitu Lim Kit Siang.

Maka senanglah DAP meluku PAS seperti mana Ngeh dan NGA menarik hidung NIZAr..

Untuk menyesaikan kemelut PAS yang berat ini elok rasanya di wujudkan satu lagi Parti baru untuk serpihan PAS...Tuan-tuan boleh cadangkan nama parti baru ni..

ironseven said...

hehe..tabuan meraban...

hang cuma baca yang tersurat, tidak yg tersirat. maybe akal hang tak sampai ke situ.

mesej tgna jelas. ini soal dasar parti. sapa yg tak setuju dgn dasar yg dipersetujui masa muktamar boleh le angkat kaki. atau kaki itu diangkat oleh perwakilan egm.

tujuan? nak bersihkan pas dari anasir dan golongan yg bertindak di luar daripada dasar parti. supaya perjuangan lebih jelas. jelas maknanya tak payah le bersekongkol dgn umno yg penuh kemungkaran itu.

konklusinya, sapa yg tak setuju dgn institusi hatta di mana2 pon sama ada di tempat kerja, dlm parti, dlm persatuan, maka lebih baik le undur diri kalau tak mau terima dasar yg dipersetujui. kalau akhirnya setuju dgn dasar tu maka duduk le dlm institusi tu.

tu je natijahnya...harap kau buka la sikit minda tu tabuan. buat malu umno je ada pengikut yg akal singkat mcm kau ni...

tgna tak paksa. katanya kalau ada egm alhamdulillah. takde takpe. cadangan dah dia luahkan. dan skrg pas nak adalah mesyuarat khas utk bincang isu tu. mesej jelas, tak payah adakan kerjasama dgn umno kalauumno tak mau ubah dasar dia kepada islam. itu saja...

hehe..tak ada ape nak dibanggakan dgn perasuah yg menang di bagan pinang tu. sbb allah dah kata tempat perasuah di neraka....

Perak Today said...

WAHAI ANJING-ANJING DAP SEKALIAN! MENYALAK KAMU SEKUAT MANA YANG KAMU MAHU HAKIKATNYA PERAK SUDAH SELAMAT BAWAH BN!

JILAT LAH KUAT-KUAT LAGI SI NIZAR BALACI DAP KOMUNIS ITU LAGI! PENYOKONG PAKATAN HARAM INI ADALAH DARI KATEGORI MELAYU YANG SUKA NAK LACURKAN MELAYU SENDIRI!

bukaklah mata wahai yang masih tidur!

aiman said...

betapa hebatnya pengutkuasa di malaysia sampai mak cik jual belacan pun kena dakwa sebab belacan yg di bungkus tiada proten.selama ini aku beli belacan tak pernah tanya ada proten atau tidak.yang penting sedap ke tidak.alahai,1 malaysia rakyat di dahulukan utk di dakwa.penyelewengan umnobn tiada kes utk di dakwa.LU FIKIR LA SENDIRI perak today

addy said...

kita lihat sapa yang kena....

siapa nizar? pas tiada negara islam.
http://www.youtube.com/watch?v=rt7HAMhS8M0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=DBrJXNQ9XJo&feature=related


anuar agent yahudi
http://www.youtube.com/watch?v=bSGWzxe0TSQ&feature=related

addy said...

weii aiman tak kisah..
heheheh..
dah belacan tak berkualiti & tak berkhasiat watpa dipasarkan??
dapat sakit sapa susah...
kerajaan B-end gaks susah.nnti di isukan PR senang2 je ckp kerajaan bg mkn yg takda khasiat di Msia nih.
nk jual kena ada peraturaan selamat ke tidak,berkhasiat ke.
LU pikir la sendirik..!!
Utk Makcik tu mkn sendiri bleh la.

bagan pinang said...

Tabuan..BN memang dgn rasuah habuan niaga BABI, nak buat apa? org macam mu saja makan hasil BABI,

Tak hairan itu panas dunia, panas akhirat lagi teruk...wahai mufti yg makan hasil rasuah babi..Mat Isa

Org PAS yg belok nak ikut BN (Babi Najib) ikutlah....mudahan, dia punya pendapat macam arwah Asri juga. Tiada makna disisi Allah SWT.

Parti baru .....BN (Beruk Najib)

bagan pinang said...

Org PAS nak ikut BN (Babi Najib) pergilah...macam Arwah Dato Asri Muda, bekas President PAS dulu.

Kita masih setia dgn PAS, walau apa pun terjadi...masih terkenang Al-Shahid Ibrahim Libya, mati ditembak oleh anjing BN (Babi Najib) dan juga selagi parut peluru pistol yg masih lagi berada diwajah anak muda yg berkain pelikat mendengar ceramah PAS diTerengganu. Polis berlawan dgn org awam bertangan kosong yg datang utk dengar ceramah sahaja. Agenda UMNO suka membunuh serta berbuat zalim sesama Islam, tetapi takut kpd org bukan Islam.

Takbir...takbir...takbir...Allahuakbarr

bagan pinang said...

Allah suruh kita refer kpd quran dan hadis. pemimpin umno tolak dan hina quran dan hadis. nak kena sokong jugak ke umno ni dewata...?

Dewata yang nampak BABI yang Mat Isa bagi subsidi sahaja.....hahhhh

ironseven said...

perak today kata,

"bukaklah mata wahai yang masih tidur!"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...dia tak sedar 52 tahun dia dan keluarga dia dilacur oleh umno-bn...

deb entah ke mana, per kapita masih rendah, royalti minyak dirompak, agama dipersenda dan dihina..

bukak la mata wahai perak today...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...